abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:47:47 #176
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_54122109
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 22:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Kijk gewoon die presentatie die ik gepost heb, daar staat voldoende bewijs dat er BEWUST gekloot wordt met het onderwijs.
Hoho, het sturen van onderwijsdoelen is iets anders dan het volk dom houden door middel van onderwijs.
pi_54122921
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 22:47 schreef Terecht het volgende:

[..]

Hoho, het sturen van onderwijsdoelen is iets anders dan het volk dom houden door middel van onderwijs.
Heb je de presentatie uberhaupt bekeken?
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:20:07 #178
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_54123104
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 23:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Heb je de presentatie uberhaupt bekeken?
Vermoeiend gezwets over sustainable development, freedom en dat het van hogerhand gedicteerd wordt, te saai iig om langer dan 10 minuten te bekijken. Heb je geen samenvatting ervan, ik heb weinig zin om een uur lang naar zo'n weinig boeiende verteller te luisteren.
pi_54125609
Ik heb er weinig zin in om me te gaan herhalen.
bye
  woensdag 24 oktober 2007 @ 00:56:43 #180
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_54125621
Waar zijn de posts gebleven?

-edit- ach so...
pi_54128376
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 18:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dit is een zeer goede presentatie over de koers die het onderwijs volgt in de VS. Aangezien de Verenigde Naties (UNESCO) hieraan ten grondslag ligt, zullen we dit ook in Europa en de rest van de wereld tegenkomen (of misschien is het al gedeeltelijk doorgevoerd, geen idee hoe het staat met het onderwijs in Nederland). Vrij schokkende dingen.

http://video.google.nl/videoplay?docid=8903112019958738510&q=liberty+or+sustainable+development&total=13&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=1 Vanaf 59:30

Hieruit blijkt inderdaad dat school een instrument is geworden om ons dom te houden en ter indoctrinatie.

Waar het op neer komt is dat meer opleiding leidt tot hogere inkomens en daardoor grotere consumptie. Dit is in strijd met het principe van duurzaamheid wat tegenwoordig geldt. Hoe dommer het volk, hoe duurzamer de maatschappij.

Het dumbing down wordt gerealiseerd door het uitgangspunt dat er geen objectieve waarheid of werkelijkheid is, dus postmodernistisch constructivisme. Als gevolg daarvan leren kinderen geen objectieve feiten meer, maar waarden opgelegd door de overheid. Indoctrinatie dus.
Die evangelische kindertjes die thuis worden gehouden door hun ouders en creationistisch worden onderwezen, daar wordt het allemaal ook niet heul veul beter van, denk ik
  woensdag 24 oktober 2007 @ 11:39:28 #182
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54131032
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 20:34 schreef Terecht het volgende:

[..]

Daar gaat de discussie toch ook over?
[..]
Ik vind het anders best wel schokkend hoe weinig mensen slagen voor de wiskundetoets of de nederlandstoets op de pabo. Als er al zo'n grote groep niet slaagd. Dan zal er ook een sloot zijn van net-wel. Van de types die avond van te voren blokken de volgende ochtend nog weten, maar een dag of wat later niet meer. En dat gaat dan les geven aan onze kinderen. Een kennis staat voor de klas, en die wordt verdrietig van de huidige lichting. Geen verstand en weten eigenlijk helemaal niets, geen logische verbanden kunnen leggen. Ik ben van mening dat er wel degelijk een trend gaande is, dat we minder en minder slim worden. De film Idiocracy is misschien wel wat overdreven maar bepaalde zaken ... nee de mens is dom.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 12:15:30 #183
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_54131873
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 11:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik vind het anders best wel schokkend hoe weinig mensen slagen voor de wiskundetoets of de nederlandstoets op de pabo. Als er al zo'n grote groep niet slaagd. Dan zal er ook een sloot zijn van net-wel. Van de types die avond van te voren blokken de volgende ochtend nog weten, maar een dag of wat later niet meer. En dat gaat dan les geven aan onze kinderen. Een kennis staat voor de klas, en die wordt verdrietig van de huidige lichting. Geen verstand en weten eigenlijk helemaal niets, geen logische verbanden kunnen leggen. Ik ben van mening dat er wel degelijk een trend gaande is, dat we minder en minder slim worden. De film Idiocracy is misschien wel wat overdreven maar bepaalde zaken ... nee de mens is dom.
Dit staat los van je stelling dat "een school er is om ons slaafs te maken aan het systeem." Wat je hier beschrijft is een mentaliteitsprobleem, geen bewuste verdomming van de scholieren en studenten.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 12:45:01 #184
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_54132556
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 11:39 schreef Lambiekje het volgende:
Ik vind het anders best wel schokkend hoe weinig mensen slagen voor de wiskundetoets of de nederlandstoets op de pabo. Als er al zo'n grote groep niet slaagd.
quote:
Geen verstand en weten eigenlijk helemaal niets, geen logische verbanden kunnen leggen.
Gelukkig zijn de verbanden die jij legt onberispelijk. Gij geveinsde!
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 14:32:34 #185
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54134885
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 12:45 schreef Rasing het volgende:

[..]

heel goed gezien. je hebt een typo gevonden..
En dan nog wat. Zo vaak lees ik m'n eigen teksten niet over als ik ze plaats. En bovendien een forum is niet een medium om zo correct mogelijk Nederlands te schrijven. Het gaat om het discussiemateriaal.

Ik vond het vroeger al zo bespottelijk dat je kwartpunten aftrek kreeg bij Economie omdat je de punt op de i vergeet. Zelfs bij Nederlands werd dat niet afgestraft. Of je niet weet dat je een punt om de i dient te schrijven. Zielig eigenlijk ook van z'n vent.
quote:
[..]

Gelukkig zijn de verbanden die jij legt onberispelijk. Gij geveinsde!
als ik de verbanden maar zie :0
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_54135628
quote:
Staat er nu werkelijk niemand stil bij de slavernij van de leerplicht, de slavernij van belasting, de slavernij van de naderende sociale dienstplicht? Een slaaf is volgens de Van Dale, "een mens die aan een ander in eigendom toebehoort". Vertelt u mij waarom een jongere die gedwongen arbeid verricht in het teken van een sociale dienstplicht of leerplicht, niet aan deze definitie voldoet. Hij heeft niet de beschikking over zichzelf, noch hebben zijn ouders deze. De staat bepaalt volledig het reilen en zeilen van dit individu, als een eigenaar zijn persoon.
http://www.vrijspreker.nl(...)dienstplicht/catid/8
quote:
Het is duidelijk dat kinderen en jongeren in hun jeugd buiten de realiteit gehouden worden. Door middel van hun eigen voorzieningen, eigen tv-programma's en op school wordt hun een wereldbeeld opgedrongen dat niets met het echte leven te maken heeft. Hun zorgvuldig bewaarde onschuld komt keihard in botsing met de wereld van volwassenen, een wereld waar ze als jongere nauwelijks serieus aan deel mogen nemen. Er wordt gezegd dat kinderen in de leeftijd van ongeveer 12 tot 18 jaar in de beruchte pubertijd verkeren. Maar de puberteit is een verschijnsel bepaald door klasse, cultuur en tijd, en zeker geen natuurlijk gegeven. Dwarsliggende pubers zijn door de maatschappij gecreëerd en het direct gevolg van het feit dat kinderen in een rotmaatschappij deel moeten gaan nemen. En alhoewel kinderen steeds jonger geconfronteerd worden met de harde buitenwereld door bijvoorbeeld het jeugdjournaal en allerlei zware maatschappelijke thema's op school, kan er toch gesteld worden dat ze nog steeds afgeschermd worden van de realiteit. Veel ellende van de wereld gaat hen niet direct aan. Dit in tegenstelling tot kinderen in de zogenaamde Derde Wereld; deze worden van kleins af aan geconfronteerd met de strijd om het bestaan en er bestaat dus vaak geen beschermde kindertijd voor hen, behalve voor de rijken.
http://www.gebladerte.nl/00249p14.htm
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_54136515
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 14:32 schreef Lambiekje het volgende:
En bovendien een forum is niet een medium om zo correct mogelijk Nederlands te schrijven. Het gaat om het discussiemateriaal.
Maar als die discussiewaarde nihil is doordat jij voortdurend groteske gedachtensprongen maakt en het Nederlands waarin dat discussiemateriaal gesteld is bovendien afgrijselijk is, wat dan?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 20:17:24 #188
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54142348
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:47 schreef Apropos het volgende:

[..]

Maar als die discussiewaarde nihil is doordat jij voortdurend groteske gedachtensprongen maakt en het Nederlands waarin dat discussiemateriaal gesteld is bovendien afgrijselijk is, wat dan?
je kan veel zeggen maar afgrijselijk Nederlands, nee.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 20:18:46 #189
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_54142392
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 20:17 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

je kan veel zeggen maar afgrijselijk Nederlands, nee.
Oh dat kan echt wel
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 25 oktober 2007 @ 00:24:51 #190
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_54149976
quote:
"Gemeten naar IQ worden we juist slimmer. Het gemiddelde IQ in Nederland stijgt elk jaar ongeveer een halve punt."

het gemiddelde IQ is per definitie 100... en zal dat altijd zijn
het IQ van de schrijver van dit erbarmelijk onnozele stuk schat ik ergens tussen dat van Kelly en Regilio Tuur in

verder betwist ie het debiele niveau van het gemiddelde tv-aanbod in nederland...
dan weet je genoeg..lijkt me
zoals gezegd: een stuk vol met ongefundeerde niet onderbouwde en zelfs onjuiste uitspraken..

hét perfecte manifest voor de gemiddelde debunker
Huig
  donderdag 25 oktober 2007 @ 00:56:14 #191
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_54150611
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 00:24 schreef Orwell het volgende:
quote:
"Gemeten naar IQ worden we juist slimmer. Het gemiddelde IQ in Nederland stijgt elk jaar ongeveer een halve punt."

het gemiddelde IQ is per definitie 100... en zal dat altijd zijn
het IQ van de schrijver van dit erbarmelijk onnozele stuk schat ik ergens tussen dat van Kelly en Regilio Tuur in

verder betwist ie het debiele niveau van het gemiddelde tv-aanbod in nederland...
dan weet je genoeg..lijkt me
zoals gezegd: een stuk vol met ongefundeerde niet onderbouwde en zelfs onjuiste uitspraken..

hét perfecte manifest voor de gemiddelde debunker
Mjah dat stuk over IQ heeft hij wel iets te simpel gemaakt ja. Zal wel door het bedoelde publiek komen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 25 oktober 2007 @ 01:33:51 #192
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_54151298
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 00:24 schreef Orwell het volgende:
quote:
"Gemeten naar IQ worden we juist slimmer. Het gemiddelde IQ in Nederland stijgt elk jaar ongeveer een halve punt."

het gemiddelde IQ is per definitie 100... en zal dat altijd zijn
het IQ van de schrijver van dit erbarmelijk onnozele stuk schat ik ergens tussen dat van Kelly en Regilio Tuur in
Dat komt ook omdat iq testen worden genormaliseerd naar de normale verdeling waarbij de verwachtingswaarde 100 is. In de loop der jaren is men steeds beter gaan scoren op IQ testen:
http://www.americanscientist.org/template/AssetDetail/assetid/24612?fulltext=true&print=yes
alleen worden de scores dus genormaliseerd.
quote:
verder betwist ie het debiele niveau van het gemiddelde tv-aanbod in nederland...
Knap als je dat kunt vinden in het stuk.
quote:
dan weet je genoeg..lijkt me
zoals gezegd: een stuk vol met ongefundeerde niet onderbouwde en zelfs onjuiste uitspraken..

hét perfecte manifest voor de gemiddelde debunker
-nietstoevoegende uitingen mag je ook voor je houden-
Dank - Petre -

[ Bericht 2% gewijzigd door Petre op 25-10-2007 03:04:47 ]
pi_54152014
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 09:32 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Die evangelische kindertjes die thuis worden gehouden door hun ouders en creationistisch worden onderwezen, daar wordt het allemaal ook niet heul veul beter van, denk ik
pi_54745079
Niet helemaal on topic, maar toch...
quote:
Sir Ken Robinson makes an entertaining (and profoundly moving) case for creating an education system that nurtures creativity, rather than undermining it. With ample anecdotes and witty asides, Robinson points out the many ways our schools fail to recognize -- much less cultivate -- the talents of many brilliant people. "We are educating people out of their creativity," Robinson says. The universality of his message is evidenced by its rampant popularity online. A typical review: "If you have not yet seen Sir Ken Robinson's TED talk, please stop whatever you're doing and watch it now."
http://www.ted.com/index.php/talks/view/id/66
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  woensdag 21 november 2007 @ 09:06:05 #195
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54753936
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 19:47 schreef Resonancer het volgende:
Niet helemaal on topic, maar toch...
[..]
Waarom niet ontopic ... het is toch juist.

Creativiteit dwarsbomen, dat heb ik serieus ondervonden op school. Mijn idee van school is iedereen klaarmaken voor het systeem om slaaf te zijn. Dat bedoel ik met "dom" maken. of eigenlijk slim genoeg om te willen werken voor he systeem.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 21 november 2007 @ 15:44:25 #196
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_54762390
Hoe werd je dan belemmerd in je creatief zijn?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_54764352
quote:
Op woensdag 21 november 2007 09:06 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Waarom niet ontopic ... het is toch juist.

Creativiteit dwarsbomen, dat heb ik serieus ondervonden op school. Mijn idee van school is iedereen klaarmaken voor het systeem om slaaf te zijn. Dat bedoel ik met "dom" maken. of eigenlijk slim genoeg om te willen werken voor he systeem.
Het is maar net wat je er zelf van maakt. Als je zelf de intelligentie niet hebt om de relativiteit van het geleerde in te zien, en je eigen creativiteit ermee te combineren, dan raak je inderdaad gefrustreerd. Ik ervaar juist het tegenovergestelde met mijn opleiding.
  woensdag 21 november 2007 @ 18:12:15 #198
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_54764917
quote:
Op woensdag 21 november 2007 17:45 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Het is maar net wat je er zelf van maakt. Als je zelf de intelligentie niet hebt om de relativiteit van het geleerde in te zien, en je eigen creativiteit ermee te combineren, dan raak je inderdaad gefrustreerd. Ik ervaar juist het tegenovergestelde met mijn opleiding.
Zelfde hier. Een eigen initiatief voor een bachelor of master opdracht wordt juist erg gewaardeerd. Zelfs laatst voor een project waarmee een vak afgesloten zou worden. Normaal gesproken was dat kiezen uit een serie vaste opdrachten maar met een leuk idee was de docent niet zo moeilijk te overtuigen
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 21 november 2007 @ 20:54:14 #199
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_54768277
Eensch. Ik had een VWO ++ opleiding in de 2e. Ik ben blijven zitten op Wiskunde ( een 5je omdat ik de eerste maanden van het jaar heb gemist ivm een operatie), Frans 4 en biologie 5.
Bij mijn school telt een:

5 is 1 onvoldoendepunt.
4 is 2 onvoldoendepunten.
3 en lager is 3 onvoldoendepunten.
Bij 3 punten bleef je zitten.

Ik wist al zeker dat ik de kant Economie en Maatschappij op wilde gaan (Geen biologie voor nodig). En ik frans wilde omruilen voor Spaans (daar heb je ook gewoon meer aan later, zeker als je later naar de VS wilt emigreren, zoals ik wil doen).

Voor de rest stond ik voor:
Aardrijkskunde en geschiedenis (bij ons gecombineerd, samen met economie, tot MM, mens en maatschappij) een ruime 8.
Voor nederlands en engels een 9.
Beeldende Vorming (tekenen en handarbeid gecombineerd) een 10 zelfs.
Muziek een 7 en ga zo maar door.


Dus oftewel was eigenlijk de onvoldoende voor Wiskunde (een 5je met een rede) de enigste onvoldoende van belang. Toen werd ik overgezet naar HAVO.
Bij HAVO moest je meer uit het boek werken. Bij vwo ging het meer om besprekingen, werkstukken, verslagen. Zoveel mogelijk basiskennis. Je boek was meer een soort handleiding. Ze keken naar je kennis en vaardigheden. Niet naar de fouten die je op een repetitie maakte, niet het stampwerk repeteren, maar je kennis testen.

Zoals bij Natuurkunde een voorbeeldje;
quote:
'Je hebt hier een verkeerd brongetal (waar je mee moest beginnen, wat je bij vraag A had moeten uitrekenen).'
'Ja maar meneer, ik heb de som goed als ik het getal daarboven wel goed had afgerond..'
'Dat maakt niet uit! Het antwoord is fout!'
'Meneer, ik snap de stof wel, maar heb in het begin een rekenfoutje gemaakt' Het gaat toch erom of je het snapt, of niet? Dit is dan namelijk hetzelfde als een Ned-leraar een rep nakijkt, en diegene de dt fout heeft vervoegd, dan zegt de leraar toch ook niet, weetjewat, dan is alles vast wel fout!'

(zo zei ik het niet, maar het komt op hetzelfde neer, ongeveer. Ookal besef ik dat het niet hetzelfde was))

Toen kon ik mij gaan melden bij de Teamleider ( die het overigens wel eens was met me, maar dat terzijde)
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  donderdag 22 november 2007 @ 23:45:12 #200
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54792176
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:54 schreef GasTurbine het volgende:
Eensch. Ik had een VWO ++ opleiding in de 2e. Ik ben blijven zitten op Wiskunde ( een 5je omdat ik de eerste maanden van het jaar heb gemist ivm een operatie), Frans 4 en biologie 5.
Bij mijn school telt een:

5 is 1 onvoldoendepunt.
4 is 2 onvoldoendepunten.
3 en lager is 3 onvoldoendepunten.
Bij 3 punten bleef je zitten.

Ik wist al zeker dat ik de kant Economie en Maatschappij op wilde gaan (Geen biologie voor nodig). En ik frans wilde omruilen voor Spaans (daar heb je ook gewoon meer aan later, zeker als je later naar de VS wilt emigreren, zoals ik wil doen).

Voor de rest stond ik voor:
Aardrijkskunde en geschiedenis (bij ons gecombineerd, samen met economie, tot MM, mens en maatschappij) een ruime 8.
Voor nederlands en engels een 9.
Beeldende Vorming (tekenen en handarbeid gecombineerd) een 10 zelfs.
Muziek een 7 en ga zo maar door.


Dus oftewel was eigenlijk de onvoldoende voor Wiskunde (een 5je met een rede) de enigste onvoldoende van belang. Toen werd ik overgezet naar HAVO.
Bij HAVO moest je meer uit het boek werken. Bij vwo ging het meer om besprekingen, werkstukken, verslagen. Zoveel mogelijk basiskennis. Je boek was meer een soort handleiding. Ze keken naar je kennis en vaardigheden. Niet naar de fouten die je op een repetitie maakte, niet het stampwerk repeteren, maar je kennis testen.

Zoals bij Natuurkunde een voorbeeldje;
[..]
De gedwongen keuzes. .. belachelijk ook. En dan nog wat door diversiteit, geen kwaliteit. Vandaar ook dat vervolg opleidingen steen en ben klagen dat er geen gedegen basis is. Zo veel tijd en inspanning verknoeien voor wat je vevolgens NOOIT (nauwelijks) meer gaat gebruiken als Frans. Ik vond het maar stupide gedoe.

Ik had voor de HAVO een extra vak namelijk Wiskunde A naast wiskunde B. In wat verloren uurtjes kon je aan de WisB leraar vragen stellen over wisA. Men o men wat was wisA een lachtertje een echt lachtertje. 0,0 inzet. oke wel even in boek gekeken voor examen... en 8.7. Terwijl Wis B zwoegen was. I don't get it.

Ik had voor Duits een 5 en voor Nederlands een 5. Middels WisA kon ik een extra onvoldoende veroorloven en was ik dus geslaagd.

Als ik het nu goed begrijp moet een havist of vwo'r alle vakken examen doen. Dat KAN niet goed zijn. hapsnap onzin kennis heb je dan. Geen van de vakken ga je dieper de stof in. Met dat bedoel ik ook het dom maken. Waarom is onlangs dat ingevoerd ... en waarom hoefden wij alleen 5 a 6 vakken maar examen te doen .... Zijn we dan zo veel dommer dan de geslaagden nu NEE. Denk eerder beter. Kennis met Frans gebruik je toch vervolgens NOOIT meer, afgezien van uitzonderingen natuurlijk. Maar in mijn optiek is dat zo veel tijd en inspannings verknoerij. Door deze ongein van alle vakken heeft geen van de leerlingen nog tijd om pianist of gitarist of turner of zwemmer te worden. Ook hier natuurlijk uitzonderingen daar gelaten. Er wordt geheel geen aandacht aan cultuur en kunst behandeld op een reguliere school.

Nee we worden dom gehouden en creatief afgestompt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')