Die evangelische kindertjes die thuis worden gehouden door hun ouders en creationistisch worden onderwezen, daar wordt het allemaal ook niet heul veul beter van, denk ikquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dit is een zeer goede presentatie over de koers die het onderwijs volgt in de VS. Aangezien de Verenigde Naties (UNESCO) hieraan ten grondslag ligt, zullen we dit ook in Europa en de rest van de wereld tegenkomen (of misschien is het al gedeeltelijk doorgevoerd, geen idee hoe het staat met het onderwijs in Nederland). Vrij schokkende dingen.
http://video.google.nl/videoplay?docid=8903112019958738510&q=liberty+or+sustainable+development&total=13&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=1 Vanaf 59:30
Hieruit blijkt inderdaad dat school een instrument is geworden om ons dom te houden en ter indoctrinatie.
Waar het op neer komt is dat meer opleiding leidt tot hogere inkomens en daardoor grotere consumptie. Dit is in strijd met het principe van duurzaamheid wat tegenwoordig geldt. Hoe dommer het volk, hoe duurzamer de maatschappij.
Het dumbing down wordt gerealiseerd door het uitgangspunt dat er geen objectieve waarheid of werkelijkheid is, dus postmodernistisch constructivisme. Als gevolg daarvan leren kinderen geen objectieve feiten meer, maar waarden opgelegd door de overheid. Indoctrinatie dus.
Ik vind het anders best wel schokkend hoe weinig mensen slagen voor de wiskundetoets of de nederlandstoets op de pabo. Als er al zo'n grote groep niet slaagd. Dan zal er ook een sloot zijn van net-wel. Van de types die avond van te voren blokken de volgende ochtend nog weten, maar een dag of wat later niet meer. En dat gaat dan les geven aan onze kinderen. Een kennis staat voor de klas, en die wordt verdrietig van de huidige lichting. Geen verstand en weten eigenlijk helemaal niets, geen logische verbanden kunnen leggen. Ik ben van mening dat er wel degelijk een trend gaande is, dat we minder en minder slim worden. De film Idiocracy is misschien wel wat overdreven maar bepaalde zaken ... nee de mens is dom.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:34 schreef Terecht het volgende:
[..]
Daar gaat de discussie toch ook over?
[..]
Dit staat los van je stelling dat "een school er is om ons slaafs te maken aan het systeem." Wat je hier beschrijft is een mentaliteitsprobleem, geen bewuste verdomming van de scholieren en studenten.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik vind het anders best wel schokkend hoe weinig mensen slagen voor de wiskundetoets of de nederlandstoets op de pabo. Als er al zo'n grote groep niet slaagd. Dan zal er ook een sloot zijn van net-wel. Van de types die avond van te voren blokken de volgende ochtend nog weten, maar een dag of wat later niet meer. En dat gaat dan les geven aan onze kinderen. Een kennis staat voor de klas, en die wordt verdrietig van de huidige lichting. Geen verstand en weten eigenlijk helemaal niets, geen logische verbanden kunnen leggen. Ik ben van mening dat er wel degelijk een trend gaande is, dat we minder en minder slim worden. De film Idiocracy is misschien wel wat overdreven maar bepaalde zaken ... nee de mens is dom.
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:39 schreef Lambiekje het volgende:
Ik vind het anders best wel schokkend hoe weinig mensen slagen voor de wiskundetoets of de nederlandstoets op de pabo. Als er al zo'n grote groep niet slaagd.
Gelukkig zijn de verbanden die jij legt onberispelijk. Gij geveinsde!quote:Geen verstand en weten eigenlijk helemaal niets, geen logische verbanden kunnen leggen.
heel goed gezien. je hebt een typo gevonden..quote:
als ik de verbanden maar zie :0quote:[..]
Gelukkig zijn de verbanden die jij legt onberispelijk. Gij geveinsde!
quote:Staat er nu werkelijk niemand stil bij de slavernij van de leerplicht, de slavernij van belasting, de slavernij van de naderende sociale dienstplicht? Een slaaf is volgens de Van Dale, "een mens die aan een ander in eigendom toebehoort". Vertelt u mij waarom een jongere die gedwongen arbeid verricht in het teken van een sociale dienstplicht of leerplicht, niet aan deze definitie voldoet. Hij heeft niet de beschikking over zichzelf, noch hebben zijn ouders deze. De staat bepaalt volledig het reilen en zeilen van dit individu, als een eigenaar zijn persoon.
http://www.vrijspreker.nl(...)dienstplicht/catid/8
quote:Het is duidelijk dat kinderen en jongeren in hun jeugd buiten de realiteit gehouden worden. Door middel van hun eigen voorzieningen, eigen tv-programma's en op school wordt hun een wereldbeeld opgedrongen dat niets met het echte leven te maken heeft. Hun zorgvuldig bewaarde onschuld komt keihard in botsing met de wereld van volwassenen, een wereld waar ze als jongere nauwelijks serieus aan deel mogen nemen. Er wordt gezegd dat kinderen in de leeftijd van ongeveer 12 tot 18 jaar in de beruchte pubertijd verkeren. Maar de puberteit is een verschijnsel bepaald door klasse, cultuur en tijd, en zeker geen natuurlijk gegeven. Dwarsliggende pubers zijn door de maatschappij gecreëerd en het direct gevolg van het feit dat kinderen in een rotmaatschappij deel moeten gaan nemen. En alhoewel kinderen steeds jonger geconfronteerd worden met de harde buitenwereld door bijvoorbeeld het jeugdjournaal en allerlei zware maatschappelijke thema's op school, kan er toch gesteld worden dat ze nog steeds afgeschermd worden van de realiteit. Veel ellende van de wereld gaat hen niet direct aan. Dit in tegenstelling tot kinderen in de zogenaamde Derde Wereld; deze worden van kleins af aan geconfronteerd met de strijd om het bestaan en er bestaat dus vaak geen beschermde kindertijd voor hen, behalve voor de rijken.
http://www.gebladerte.nl/00249p14.htm
Maar als die discussiewaarde nihil is doordat jij voortdurend groteske gedachtensprongen maakt en het Nederlands waarin dat discussiemateriaal gesteld is bovendien afgrijselijk is, wat dan?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:32 schreef Lambiekje het volgende:
En bovendien een forum is niet een medium om zo correct mogelijk Nederlands te schrijven. Het gaat om het discussiemateriaal.
je kan veel zeggen maar afgrijselijk Nederlands, nee.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 15:47 schreef Apropos het volgende:
[..]
Maar als die discussiewaarde nihil is doordat jij voortdurend groteske gedachtensprongen maakt en het Nederlands waarin dat discussiemateriaal gesteld is bovendien afgrijselijk is, wat dan?
Oh dat kan echt welquote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:17 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
je kan veel zeggen maar afgrijselijk Nederlands, nee.
Mjah dat stuk over IQ heeft hij wel iets te simpel gemaakt ja. Zal wel door het bedoelde publiek komen.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 00:24 schreef Orwell het volgende:
quote:
"Gemeten naar IQ worden we juist slimmer. Het gemiddelde IQ in Nederland stijgt elk jaar ongeveer een halve punt."
het gemiddelde IQ is per definitie 100... en zal dat altijd zijn
het IQ van de schrijver van dit erbarmelijk onnozele stuk schat ik ergens tussen dat van Kelly en Regilio Tuur in
verder betwist ie het debiele niveau van het gemiddelde tv-aanbod in nederland...
dan weet je genoeg..lijkt me
zoals gezegd: een stuk vol met ongefundeerde niet onderbouwde en zelfs onjuiste uitspraken..
hét perfecte manifest voor de gemiddelde debunker
Dat komt ook omdat iq testen worden genormaliseerd naar de normale verdeling waarbij de verwachtingswaarde 100 is. In de loop der jaren is men steeds beter gaan scoren op IQ testen:quote:Op donderdag 25 oktober 2007 00:24 schreef Orwell het volgende:
quote:
"Gemeten naar IQ worden we juist slimmer. Het gemiddelde IQ in Nederland stijgt elk jaar ongeveer een halve punt."
het gemiddelde IQ is per definitie 100... en zal dat altijd zijn
het IQ van de schrijver van dit erbarmelijk onnozele stuk schat ik ergens tussen dat van Kelly en Regilio Tuur in
Knap als je dat kunt vinden in het stuk.quote:verder betwist ie het debiele niveau van het gemiddelde tv-aanbod in nederland...
-nietstoevoegende uitingen mag je ook voor je houden-quote:dan weet je genoeg..lijkt me
zoals gezegd: een stuk vol met ongefundeerde niet onderbouwde en zelfs onjuiste uitspraken..
hét perfecte manifest voor de gemiddelde debunker
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 09:32 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Die evangelische kindertjes die thuis worden gehouden door hun ouders en creationistisch worden onderwezen, daar wordt het allemaal ook niet heul veul beter van, denk ik
quote:Sir Ken Robinson makes an entertaining (and profoundly moving) case for creating an education system that nurtures creativity, rather than undermining it. With ample anecdotes and witty asides, Robinson points out the many ways our schools fail to recognize -- much less cultivate -- the talents of many brilliant people. "We are educating people out of their creativity," Robinson says. The universality of his message is evidenced by its rampant popularity online. A typical review: "If you have not yet seen Sir Ken Robinson's TED talk, please stop whatever you're doing and watch it now."
http://www.ted.com/index.php/talks/view/id/66
Waarom niet ontopic ... het is toch juist.quote:Op dinsdag 20 november 2007 19:47 schreef Resonancer het volgende:
Niet helemaal on topic, maar toch...
[..]
Het is maar net wat je er zelf van maakt. Als je zelf de intelligentie niet hebt om de relativiteit van het geleerde in te zien, en je eigen creativiteit ermee te combineren, dan raak je inderdaad gefrustreerd. Ik ervaar juist het tegenovergestelde met mijn opleiding.quote:Op woensdag 21 november 2007 09:06 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Waarom niet ontopic ... het is toch juist.
Creativiteit dwarsbomen, dat heb ik serieus ondervonden op school. Mijn idee van school is iedereen klaarmaken voor het systeem om slaaf te zijn. Dat bedoel ik met "dom" maken. of eigenlijk slim genoeg om te willen werken voor he systeem.
Zelfde hier. Een eigen initiatief voor een bachelor of master opdracht wordt juist erg gewaardeerd. Zelfs laatst voor een project waarmee een vak afgesloten zou worden. Normaal gesproken was dat kiezen uit een serie vaste opdrachten maar met een leuk idee was de docent niet zo moeilijk te overtuigenquote:Op woensdag 21 november 2007 17:45 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Het is maar net wat je er zelf van maakt. Als je zelf de intelligentie niet hebt om de relativiteit van het geleerde in te zien, en je eigen creativiteit ermee te combineren, dan raak je inderdaad gefrustreerd. Ik ervaar juist het tegenovergestelde met mijn opleiding.
quote:'Je hebt hier een verkeerd brongetal (waar je mee moest beginnen, wat je bij vraag A had moeten uitrekenen).'
'Ja maar meneer, ik heb de som goed als ik het getal daarboven wel goed had afgerond..'
'Dat maakt niet uit! Het antwoord is fout!'
'Meneer, ik snap de stof wel, maar heb in het begin een rekenfoutje gemaakt' Het gaat toch erom of je het snapt, of niet? Dit is dan namelijk hetzelfde als een Ned-leraar een rep nakijkt, en diegene de dt fout heeft vervoegd, dan zegt de leraar toch ook niet, weetjewat, dan is alles vast wel fout!'
(zo zei ik het niet, maar het komt op hetzelfde neer, ongeveer. Ookal besef ik dat het niet hetzelfde was))
Toen kon ik mij gaan melden bij de Teamleider ( die het overigens wel eens was met me, maar dat terzijde)
De gedwongen keuzes. .. belachelijk ook. En dan nog wat door diversiteit, geen kwaliteit. Vandaar ook dat vervolg opleidingen steen en ben klagen dat er geen gedegen basis is. Zo veel tijd en inspanning verknoeien voor wat je vevolgens NOOIT (nauwelijks) meer gaat gebruiken als Frans. Ik vond het maar stupide gedoe.quote:Op woensdag 21 november 2007 20:54 schreef GasTurbine het volgende:
Eensch. Ik had een VWO ++ opleiding in de 2e. Ik ben blijven zitten op Wiskunde ( een 5je omdat ik de eerste maanden van het jaar heb gemist ivm een operatie), Frans 4 en biologie 5.
Bij mijn school telt een:
5 is 1 onvoldoendepunt.
4 is 2 onvoldoendepunten.
3 en lager is 3 onvoldoendepunten.
Bij 3 punten bleef je zitten.
Ik wist al zeker dat ik de kant Economie en Maatschappij op wilde gaan (Geen biologie voor nodig). En ik frans wilde omruilen voor Spaans (daar heb je ook gewoon meer aan later, zeker als je later naar de VS wilt emigreren, zoals ik wil doen).
Voor de rest stond ik voor:
Aardrijkskunde en geschiedenis (bij ons gecombineerd, samen met economie, tot MM, mens en maatschappij) een ruime 8.
Voor nederlands en engels een 9.
Beeldende Vorming (tekenen en handarbeid gecombineerd) een 10 zelfs.
Muziek een 7 en ga zo maar door.
Dus oftewel was eigenlijk de onvoldoende voor Wiskunde (een 5je met een rede) de enigste onvoldoende van belang. Toen werd ik overgezet naar HAVO.
Bij HAVO moest je meer uit het boek werken. Bij vwo ging het meer om besprekingen, werkstukken, verslagen. Zoveel mogelijk basiskennis. Je boek was meer een soort handleiding. Ze keken naar je kennis en vaardigheden. Niet naar de fouten die je op een repetitie maakte, niet het stampwerk repeteren, maar je kennis testen.
Zoals bij Natuurkunde een voorbeeldje;
[..]
Ik zie niet waarom je een volledig vakkenpakket niet aan zou kunnen.quote:Op donderdag 22 november 2007 23:45 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De gedwongen keuzes. .. belachelijk ook. En dan nog wat door diversiteit, geen kwaliteit. Vandaar ook dat vervolg opleidingen steen en ben klagen dat er geen gedegen basis is. Zo veel tijd en inspanning verknoeien voor wat je vevolgens NOOIT (nauwelijks) meer gaat gebruiken als Frans. Ik vond het maar stupide gedoe.
Ik had voor de HAVO een extra vak namelijk Wiskunde A naast wiskunde B. In wat verloren uurtjes kon je aan de WisB leraar vragen stellen over wisA. Men o men wat was wisA een lachtertje een echt lachtertje. 0,0 inzet. oke wel even in boek gekeken voor examen... en 8.7. Terwijl Wis B zwoegen was. I don't get it.
Ik had voor Duits een 5 en voor Nederlands een 5. Middels WisA kon ik een extra onvoldoende veroorloven en was ik dus geslaagd.
Als ik het nu goed begrijp moet een havist of vwo'r alle vakken examen doen. Dat KAN niet goed zijn. hapsnap onzin kennis heb je dan. Geen van de vakken ga je dieper de stof in. Met dat bedoel ik ook het dom maken. Waarom is onlangs dat ingevoerd ... en waarom hoefden wij alleen 5 a 6 vakken maar examen te doen .... Zijn we dan zo veel dommer dan de geslaagden nu NEE. Denk eerder beter. Kennis met Frans gebruik je toch vervolgens NOOIT meer, afgezien van uitzonderingen natuurlijk. Maar in mijn optiek is dat zo veel tijd en inspannings verknoerij. Door deze ongein van alle vakken heeft geen van de leerlingen nog tijd om pianist of gitarist of turner of zwemmer te worden. Ook hier natuurlijk uitzonderingen daar gelaten. Er wordt geheel geen aandacht aan cultuur en kunst behandeld op een reguliere school.
Nee we worden dom gehouden en creatief afgestompt.
Ik denk dat het misschien meer "jij bent dom gehouden en creatief afgestompt" is.quote:Op donderdag 22 november 2007 23:45 schreef Lambiekje het volgende:
Nee we worden dom gehouden en creatief afgestompt.
Waar en hoe werd je nou dom gehouden? En wat zeg je van de verhalen van personen die juist het omgekeerde ervaren?quote:Op donderdag 22 november 2007 23:45 schreef Lambiekje het volgende:
..
Nee we worden dom gehouden en creatief afgestompt.
moet je nagaan hoe beperkt die mensen zijn .. nee grapje. Ik heb over een reguliere school, niet de vrijeschool, daar wordt je creatieve kant aangewakkerd. Maar ja dat soort scholen moeten aanbanden.quote:Op vrijdag 23 november 2007 11:30 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waar en hoe werd je nou dom gehouden? En wat zeg je van de verhalen van personen die juist het omgekeerde ervaren?
quote:Positief nieuws verdrukt slecht nieuws
Steeds meer media gaan hun pijlen op goed nieuws richten. Slecht nieuws zou de burger niet boeien en hoeft geen prioriteit meer te krijgen. Het Haarlems Dagblad is vandaag begonnen met een hele pagina vol goed nieuws.
Ook bijvoorbeeld Radio-dj Giel Beelen en MSN.nl gaan zich op goed nieuws richten. Mocht de trend zich doorzetten, dan zal de Nederlander over enkele jaren alleen nog positief nieuws lezen. Nieuws over dreigende aanslagen en loslopende TBS'ers zal naar de achtergrond verdwijnen. Het publiek komt volgens critici in een droomwereld te leven en zal steeds onwetender worden. NieuwNieuws.nl zal niet aan deze hype meedoen.
Dat was anders regel toen Nederland nog de toon aangaf in de natuurwetenschappen.quote:Als ik het nu goed begrijp moet een havist of vwo'r alle vakken examen doen. Dat KAN niet goed zijn. hapsnap onzin kennis heb je dan.
Omdat je daar alleen leert hoe je goed kunt vingerverven, maar een fatsoenlijke staartdeling zit er niet in.quote:Op vrijdag 23 november 2007 15:51 schreef Lambiekje het volgende:
moet je nagaan hoe beperkt die mensen zijn .. nee grapje. Ik heb over een reguliere school, niet de vrijeschool, daar wordt je creatieve kant aangewakkerd. Maar ja dat soort scholen moeten aanbanden.
Heel erg leuk dat je grote deelsommetjes middels een ezelsbrug kan oplossen. Ik kan me eigenlijk niet heugen wanneer ik het voor het laatst gebruikt heb, buitenschool. Dus echt nuttige info is het niet. tochquote:Op vrijdag 23 november 2007 17:33 schreef Rasing het volgende:
[..]
Omdat je daar alleen leert hoe je goed kunt vingerverven, maar een fatsoenlijke staartdeling zit er niet in.
Als je tegenwoordig professioneel vingerverver bent zal je het niet nodig hebben, nee.quote:Op vrijdag 23 november 2007 19:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Heel erg leuk dat je grote deelsommetjes middels een ezelsbrug kan oplossen. Ik kan me eigenlijk niet heugen wanneer ik het voor het laatst gebruikt heb, buitenschool. Dus echt nuttige info is het niet. toch
Dit in tegenstelling tot de kunstzinnige vorming die, naar jij zegt, door de Vrije School gestimuleerd wordt.quote:Op vrijdag 23 november 2007 19:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Heel erg leuk dat je grote deelsommetjes middels een ezelsbrug kan oplossen. Ik kan me eigenlijk niet heugen wanneer ik het voor het laatst gebruikt heb, buitenschool. Dus echt nuttige info is het niet. toch
Nou, om wiskunde als concreet voorbeeld te noemen: dat geeft je analytisch inzicht. Jij beoordeelt wiskunde hier nu op het rechtstreeks toepassen ervan in concrete gevallen. Dat laat zien dat je niet echt snapt waar wiskunde goed voor is. Wiskunde is niet alleen bedoelt als gereedschap om wiskundige problemen op te lossen, maar ook om je creatiever te maken in het bedenken van algemene oplossingen. Het leert je ordenen, systematisch denken en alternatieve oplossingen aanschuiven.quote:Op vrijdag 23 november 2007 19:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Heel erg leuk dat je grote deelsommetjes middels een ezelsbrug kan oplossen. Ik kan me eigenlijk niet heugen wanneer ik het voor het laatst gebruikt heb, buitenschool. Dus echt nuttige info is het niet. toch
Goed laat ik de vraag iets anders stellen...quote:Op vrijdag 23 november 2007 15:51 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
moet je nagaan hoe beperkt die mensen zijn .. nee grapje. Ik heb over een reguliere school, niet de vrijeschool, daar wordt je creatieve kant aangewakkerd. Maar ja dat soort scholen moeten aanbanden.
Vanaf welk moment hoef je geen sommetjes meer uit te rekenen dan?quote:Op zondag 25 november 2007 10:22 schreef Lambiekje het volgende:
Volgens mij snappen mensen niet precies wat ik met dom probeer te zeggen met de TT. Niet in de zin van je komt seniel ervan af. Je hebt z'n afgestompt hoofd dat je goed genoeg bent om voor het systeem te werken.
Tuurlijk snap ik wel dat staartdeling handig is om inzicht te krijgen. Maar zijn er geen methodes dat in dagelijks praktijk gebruikt kan worden. die staartdelingen is geen bezichheid meer van het moment dat je geen sommetjes meer hoeft uit te rekenenen. Of later dat je de ABC-formule moet leren. Fantastische formule, zonder meer. Maar wanneer gebruik je het in je dagelijks leven ....Dat soort dingen hoef je zeker ook niet meer te leren. gewoon formule in rekenmachine typen en voila.
Gek he, dat dat 25 jaar geleden nog niet zo wasquote:Wat ik wil zeggen is dat we ambachten vergeten. Alles is computers computers en nog eens computers. Ik dacht laatst de lezen dat 92% van de banen met computers is. 25 jaar geleden had amper een enkel bedrijf computers en al helemaal niet voor elke werknemer.
Klinkklare onzin. Er zijn zat scholieren die tijd hebben voor zaken naast school. Sterker nog, voor scholieren en studenten die aan top-sport doen bestaan speciale regelingen. Dat jij schijnbaar geen tijd had voor persoonlijke ontplooiing betekend niet dat de rest dat ook niet had...quote:We worden klaar gestoomt voor de maatschappij om als slaaf te werken binnen het systeem. Moet je moet wel z'n verdomde goede baan hebben om het kunnen veroorloven als starter zijnde om 4 dagen te werken. En met je pas gestichte gezin iets moois op te bouwen.
Leren, leren en verolgens werken werken. Dat is ons levensmotto. En ohwee als je maar ook een dag spijbelt. Want dan komt de overheid met zijn scepter. We zijn helemaal niet zo vrij als we denken te zijn. In de mooiste tijd van ons leven we zitten we tot onze oren in de studieboeken en huiswerk. Er is nul komma nul ruimte voor andere ontplooing, uitgaande van de gemiddelde scholier. Je hebt natuurlijk altijd wel wondertjes. Maar strikt genomen is er geen tijd voor andere activiteiten naast school. Tenzij er conservatorium gedaan wordt.
Kan je dat toelichten met een voorbeeld?quote:Er zijn maar een handje vol mensen die hun ware talent kunnen benutten, omdat het aan het licht is gekomen. Ik ben van mening dat wel meer mensen een talent hebben. Alleen is dat door ons school- en werksysteem gewoon nooit aan het licht gekomen.
quote:Op zondag 25 november 2007 11:32 schreef ATuin-hek het volgende:
Vanaf welk moment hoef je geen sommetjes meer uit te rekenen dan?Dat doe je toch dagelijks met bijv. boodschappen doen?
En over dom maken gesproken... Van simpelweg in je rekenmachine invullen wordt je pas dom...
Taal is idd 1 van mijn zwakke puntenquote:Op zondag 25 november 2007 11:59 schreef Rasing het volgende:
[..]
Maar je hebt gelijk. Je moet eerst weten hoe je het zelf moet doen, voordat je een rekenmachine opdracht geeft om het te doen. Anders begrijp je niet wat die rekenmachine doet.
Vandaar ook dat het nu een verplichting is z'n kloteding te hebben.quote:Op zondag 25 november 2007 11:32 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Vanaf welk moment hoef je geen sommetjes meer uit te rekenen dan?Dat doe je toch dagelijks met bijv. boodschappen doen?
En over dom maken gesproken... Van simpelweg in je rekenmachine invullen wordt je pas dom...
Wat ik bedoel 92% van de banen is met computers. die 8 % zijn dat de bakkers en slagers, vuilophalers?quote:[..]
Gek he, dat dat 25 jaar geleden nog niet zo was
Maar dan is het meteen weer topsport, dat bedoelde ik dus niet. Nee ook met een instrument als je dat enig goed wil bespellen moet je meteen weer conservatorium doen... Er is geen tussen weg.quote:[..]
Klinkklare onzin. Er zijn zat scholieren die tijd hebben voor zaken naast school. Sterker nog, voor scholieren en studenten die aan top-sport doen bestaan speciale regelingen. Dat jij schijnbaar geen tijd had voor persoonlijke ontplooiing betekend niet dat de rest dat ook niet had...
[..]
Enig idee hoe de rekenmachine ontwikkeld is?quote:Dat soort dingen hoef je zeker ook niet meer te leren. gewoon formule in rekenmachine typen en voila.
Nee, blijkbaar niet. Jij ziet problemen die er niet zijn. So what dat 92% van de banen een computer inhoudt. Als die bakker daardoor beter kan bijhouden hoeveel grondstoffen hij nodig heeft, dan is dat beter voor jou en hem. Vroeger was dat de abacus of een stuk pot en een koolstofstaafje.quote:Op zondag 25 november 2007 12:28 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Snap nu niemand wat ik precies bedoel ....
.quote:In de mooiste tijd van ons leven we zitten we tot onze oren in de studieboeken en huiswerk. Er is nul komma nul ruimte voor andere ontplooing, uitgaande van de gemiddelde scholier
Nee, je zit je eigen frustraties op de hele bevolking te projecteren.quote:Op zondag 25 november 2007 12:28 schreef Lambiekje het volgende:
Snap nu niemand wat ik precies bedoel ....
Je lijkt wel een jup die zit te verzuchten dat zijn studententijd de mooiste tijd van zijn leven was. Dat is niet alleen een teken van nostalgie, maar ook een teken van het feit dat je kennelijk niet tevreden met je eigen keuzes bent geweest.quote:Op zondag 25 november 2007 10:22 schreef Lambiekje het volgende:
In de mooiste tijd van ons leven we zitten we tot onze oren in de studieboeken en huiswerk. Er is nul komma nul ruimte voor andere ontplooing, uitgaande van de gemiddelde scholier.
En eerder leek je het nut van een staartdeling niet te snappen?quote:Op zondag 25 november 2007 12:28 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Vandaar ook dat het nu een verplichting is z'n kloteding te hebben.
uh bij de boodschappen doe ik geen rekensommetjes. Of zit je vooraf te rekenen ik heb 10eur en daar mag ik niet overheen. Ik doe gewoon boodschappen en pak wat ik lekker vind. Maar wel met enig verstand.
Dat is weer een geheel andere discussie maar nee, denk niet dat dat overkill is.quote:Wat ik bedoel 92% van de banen is met computers. die 8 % zijn dat de bakkers en slagers, vuilophalers?
En al die rozenkas-telers dan?
Wat ik bedoel is het geen overkill.
Onzin. Om een instrument goed te bespelen hoef je echt niet per se conservatorium te doen. En nee het is niet meteen topsport... Zijn zat scholieren en studenten (het meerendeel denk ik wel) die aan een sport doen buiten schooltijden.quote:Maar dan is het meteen weer topsport, dat bedoelde ik dus niet. Nee ook met een instrument als je dat enig goed wil bespellen moet je meteen weer conservatorium doen... Er is geen tussen weg.
Nee ik snap niet waar je het over hebt... Lijkt er nu toch echt op dat je je eigen negatieve ervaring op de rest van de wereld projecteert.quote:Er is 0,0 tussenruimte. er is geen lucht. vanaf je 6 jaar MOET je naar school. in die muffe klaslokalen. Er is geen mogelijkheid tot een dagje vrij. Dat moet tegenwoordis zowat (bijwijze van) in drievoud bij de minister ingedient worden.
Of er gvd niets anders is dan school. Hoogstens 3 keer in gehele schoolcarriere doe je een fieldtrip de natuur in.
Nee het is een slavendrijverij.
Snap nu niemand wat ik precies bedoel ....
Ook al kijk ik met plezier terug op mijn schooltijd, zij het met de nodige schaamtes, spijt en verzuchtingen, om dat nu je beste tijd te noemen inderdaad. Heb het nu veel meer naar mijn zin...quote:Op zondag 25 november 2007 13:05 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je lijkt wel een jup die zit te verzuchten dat zijn studententijd de mooiste tijd van zijn leven was. Dat is niet alleen een teken van nostalgie, maar ook een teken van het feit dat je kennelijk niet tevreden met je eigen keuzes bent geweest.
ik bedoel lichaamelijk ook he. Maar nee we moeten zullen 8 uur perdag in de schoolbanken. Het KAN gewoon niet goed zijn.quote:Op zondag 25 november 2007 13:17 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ook al kijk ik met plezier terug op mijn schooltijd, zij het met de nodige schaamtes, spijt en verzuchtingen, om dat nu je beste tijd te noemen inderdaad. Heb het nu veel meer naar mijn zin...
1040 -norm welk randebiel verzint dat. Het zijn echt burocraticsch relnichten daar in Den Haag. Wat ik uit dit nieuwsbericht lees. Is dat scholen ernstig onder de maat presteren. Geen wonder als je onderstaande feit er bij pakt.quote:Volgens Joeri van der Hoff, voorzitter van de jongerenorganisatie is ''de 1040 norm een bureaucratische regelgeving die totaal is losgeweekt van waar het werkelijk om gaat: kwalitatief goed onderwijs voor scholieren.''
Hier het weetje van afgelopen vrijdag en dat gaat onze kinderen lesgeven. TOP!!quote:----------------------- Weetje van de dag 2215 -----------------------
"Een taart wordt in 3 gelijke stukken gesneden. Hoe groot is dan de helft van een van die stukken?" Slechts 50 procent van alle Nederlandse eerstejaarsstudenten aan dePABO (waar onderwijzers en onderwijzeressen worden opgeleid) wist hetjuiste antwoord te geven, namelijk: 1/6.
Des te beter toch? Dan worden jouw kinderen maar halfslachtig geindoctrineerd!quote:Er zullen dus zat aankomend docenten zijn die met hakken over de sloot de boel hebben gehaald. En die gaan dus les geven.
hehe ,, tja zo kan je het ook bekijkenquote:Op zondag 25 november 2007 17:18 schreef Apropos het volgende:
[..]
Des te beter toch? Dan worden jouw kinderen maar halfslachtig geindoctrineerd!
Het is geen frustratie. Ik verwonder me erover dat niemand het het geen ene barst kan schelen wat voor infantiele besluiten dit christelijk kutkabinet uitvoert.quote:Op zondag 25 november 2007 17:22 schreef ATuin-hek het volgende:
Wat een frustratie Lambiekje.
Dat verrotte kutkabinet dat het urenaantal heeft verlaagd van 1067 tot 1040 uur?quote:Op zondag 25 november 2007 17:11 schreef Lambiekje het volgende:
Ik ben het venharte eens dat er morgen gestaakt gaat worden door de scholieren. Op sodemieteren moet dit intens verrotte kutkabinet.
Wat is daar volgens jou dan mis mee? Zo'n staartdeling, daar heb je toch geen bal aan? Dat staat alleen maar in de weg van je creativiteit.quote:Wat is dat voor uitschot die dat al niet eens weet. Kijk als die gasten niet geheel meer weten hoe je de ABC-formule moet toepassen ala. Maar dat ze al in de knoei gaan met de uiterste simpele vraag van hierboven. Dan is er toch echt iets serieus mis.
Er zullen dus zat aankomend docenten zijn die met hakken over de sloot de boel hebben gehaald. En die gaan dus les geven.
Het maakt geen hol uit of het kabinet christelijk is of niet, hier in Nederland schijnen we een eeuwigdurend contract te hebben met nutteloze politici.quote:Op zondag 25 november 2007 17:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is geen frustratie. Ik verwonder me erover dat niemand het het geen ene barst kan schelen wat voor infantiele besluiten dit christelijk kutkabinet uitvoert.
Hoe komt dat z'n LAKS op een getal van 960?quote:Op zondag 25 november 2007 17:41 schreef Rasing het volgende:
[..]
Dat verrotte kutkabinet dat het urenaantal heeft verlaagd van 1067 tot 1040 uur?
[..]
Wat is daar volgens jou dan mis mee? Zo'n staartdeling, daar heb je toch geen bal aan? Dat staat alleen maar in de weg van je creativiteit.
Je spreekt jezelf tegen.
En nu met kloppende grammatica? Deze zin is wel erg wazig...quote:Op zondag 25 november 2007 21:51 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Hoe komt dat z'n LAKS op een getal van 960?
tjoh ... dat>>dan zo dan... een letter verkeerd en meneer begrijpt het nietquote:Op zondag 25 november 2007 22:13 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En nu met kloppende grammatica? Deze zin is wel erg wazig...
Ik denk dat dat hij bedoeld heeft: hoe komt dan zo'n LAKS op 960 uur. Niet zeurenquote:
Dan ben ik benieuwd wat jij wel onder frustratie verstaatquote:Op zondag 25 november 2007 17:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is geen frustratie. Ik verwonder me erover dat niemand het het geen ene barst kan schelen wat voor infantiele besluiten dit christelijk kutkabinet uitvoert.
Nee christelijk hoeft er ook niet persee er bij maar ons kabinet handelt er wel naar. Ik ben van mening dat staat en geloof gescheiden moet zijn.quote:Op maandag 26 november 2007 10:30 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd wat jij wel onder frustratie verstaat
Ik ben het ook niet eens met de besluitvorming van dit kabinet op het gebied van onderwijs, maar daar ging dit topic toch oorspronkelijk niet over? Jij had het geloof ik over het instituut school in het algemeen. Belachelijk dat je het Christelijke geloof hier trouwens ook weer bij weet te slepen.
Wil je een goeie tip? Maak je zinnen wat leesbaarder en minder gefrustreerd, en mensen nemen je gelijk een stuk serieuzer.
Die discussie mag je hier voeren: Religie en politiek moeten samen in een democratie!quote:Op maandag 26 november 2007 15:08 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee christelijk hoeft er ook niet persee er bij maar ons kabinet handelt er wel naar. Ik ben van mening dat staat en geloof gescheiden moet zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |