abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54128376
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 18:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dit is een zeer goede presentatie over de koers die het onderwijs volgt in de VS. Aangezien de Verenigde Naties (UNESCO) hieraan ten grondslag ligt, zullen we dit ook in Europa en de rest van de wereld tegenkomen (of misschien is het al gedeeltelijk doorgevoerd, geen idee hoe het staat met het onderwijs in Nederland). Vrij schokkende dingen.

http://video.google.nl/videoplay?docid=8903112019958738510&q=liberty+or+sustainable+development&total=13&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=1 Vanaf 59:30

Hieruit blijkt inderdaad dat school een instrument is geworden om ons dom te houden en ter indoctrinatie.

Waar het op neer komt is dat meer opleiding leidt tot hogere inkomens en daardoor grotere consumptie. Dit is in strijd met het principe van duurzaamheid wat tegenwoordig geldt. Hoe dommer het volk, hoe duurzamer de maatschappij.

Het dumbing down wordt gerealiseerd door het uitgangspunt dat er geen objectieve waarheid of werkelijkheid is, dus postmodernistisch constructivisme. Als gevolg daarvan leren kinderen geen objectieve feiten meer, maar waarden opgelegd door de overheid. Indoctrinatie dus.
Die evangelische kindertjes die thuis worden gehouden door hun ouders en creationistisch worden onderwezen, daar wordt het allemaal ook niet heul veul beter van, denk ik
  woensdag 24 oktober 2007 @ 11:39:28 #182
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54131032
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 20:34 schreef Terecht het volgende:

[..]

Daar gaat de discussie toch ook over?
[..]
Ik vind het anders best wel schokkend hoe weinig mensen slagen voor de wiskundetoets of de nederlandstoets op de pabo. Als er al zo'n grote groep niet slaagd. Dan zal er ook een sloot zijn van net-wel. Van de types die avond van te voren blokken de volgende ochtend nog weten, maar een dag of wat later niet meer. En dat gaat dan les geven aan onze kinderen. Een kennis staat voor de klas, en die wordt verdrietig van de huidige lichting. Geen verstand en weten eigenlijk helemaal niets, geen logische verbanden kunnen leggen. Ik ben van mening dat er wel degelijk een trend gaande is, dat we minder en minder slim worden. De film Idiocracy is misschien wel wat overdreven maar bepaalde zaken ... nee de mens is dom.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 12:15:30 #183
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_54131873
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 11:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik vind het anders best wel schokkend hoe weinig mensen slagen voor de wiskundetoets of de nederlandstoets op de pabo. Als er al zo'n grote groep niet slaagd. Dan zal er ook een sloot zijn van net-wel. Van de types die avond van te voren blokken de volgende ochtend nog weten, maar een dag of wat later niet meer. En dat gaat dan les geven aan onze kinderen. Een kennis staat voor de klas, en die wordt verdrietig van de huidige lichting. Geen verstand en weten eigenlijk helemaal niets, geen logische verbanden kunnen leggen. Ik ben van mening dat er wel degelijk een trend gaande is, dat we minder en minder slim worden. De film Idiocracy is misschien wel wat overdreven maar bepaalde zaken ... nee de mens is dom.
Dit staat los van je stelling dat "een school er is om ons slaafs te maken aan het systeem." Wat je hier beschrijft is een mentaliteitsprobleem, geen bewuste verdomming van de scholieren en studenten.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 12:45:01 #184
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_54132556
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 11:39 schreef Lambiekje het volgende:
Ik vind het anders best wel schokkend hoe weinig mensen slagen voor de wiskundetoets of de nederlandstoets op de pabo. Als er al zo'n grote groep niet slaagd.
quote:
Geen verstand en weten eigenlijk helemaal niets, geen logische verbanden kunnen leggen.
Gelukkig zijn de verbanden die jij legt onberispelijk. Gij geveinsde!
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 14:32:34 #185
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54134885
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 12:45 schreef Rasing het volgende:

[..]

heel goed gezien. je hebt een typo gevonden..
En dan nog wat. Zo vaak lees ik m'n eigen teksten niet over als ik ze plaats. En bovendien een forum is niet een medium om zo correct mogelijk Nederlands te schrijven. Het gaat om het discussiemateriaal.

Ik vond het vroeger al zo bespottelijk dat je kwartpunten aftrek kreeg bij Economie omdat je de punt op de i vergeet. Zelfs bij Nederlands werd dat niet afgestraft. Of je niet weet dat je een punt om de i dient te schrijven. Zielig eigenlijk ook van z'n vent.
quote:
[..]

Gelukkig zijn de verbanden die jij legt onberispelijk. Gij geveinsde!
als ik de verbanden maar zie :0
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_54135628
quote:
Staat er nu werkelijk niemand stil bij de slavernij van de leerplicht, de slavernij van belasting, de slavernij van de naderende sociale dienstplicht? Een slaaf is volgens de Van Dale, "een mens die aan een ander in eigendom toebehoort". Vertelt u mij waarom een jongere die gedwongen arbeid verricht in het teken van een sociale dienstplicht of leerplicht, niet aan deze definitie voldoet. Hij heeft niet de beschikking over zichzelf, noch hebben zijn ouders deze. De staat bepaalt volledig het reilen en zeilen van dit individu, als een eigenaar zijn persoon.
http://www.vrijspreker.nl(...)dienstplicht/catid/8
quote:
Het is duidelijk dat kinderen en jongeren in hun jeugd buiten de realiteit gehouden worden. Door middel van hun eigen voorzieningen, eigen tv-programma's en op school wordt hun een wereldbeeld opgedrongen dat niets met het echte leven te maken heeft. Hun zorgvuldig bewaarde onschuld komt keihard in botsing met de wereld van volwassenen, een wereld waar ze als jongere nauwelijks serieus aan deel mogen nemen. Er wordt gezegd dat kinderen in de leeftijd van ongeveer 12 tot 18 jaar in de beruchte pubertijd verkeren. Maar de puberteit is een verschijnsel bepaald door klasse, cultuur en tijd, en zeker geen natuurlijk gegeven. Dwarsliggende pubers zijn door de maatschappij gecreëerd en het direct gevolg van het feit dat kinderen in een rotmaatschappij deel moeten gaan nemen. En alhoewel kinderen steeds jonger geconfronteerd worden met de harde buitenwereld door bijvoorbeeld het jeugdjournaal en allerlei zware maatschappelijke thema's op school, kan er toch gesteld worden dat ze nog steeds afgeschermd worden van de realiteit. Veel ellende van de wereld gaat hen niet direct aan. Dit in tegenstelling tot kinderen in de zogenaamde Derde Wereld; deze worden van kleins af aan geconfronteerd met de strijd om het bestaan en er bestaat dus vaak geen beschermde kindertijd voor hen, behalve voor de rijken.
http://www.gebladerte.nl/00249p14.htm
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_54136515
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 14:32 schreef Lambiekje het volgende:
En bovendien een forum is niet een medium om zo correct mogelijk Nederlands te schrijven. Het gaat om het discussiemateriaal.
Maar als die discussiewaarde nihil is doordat jij voortdurend groteske gedachtensprongen maakt en het Nederlands waarin dat discussiemateriaal gesteld is bovendien afgrijselijk is, wat dan?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 20:17:24 #188
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54142348
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:47 schreef Apropos het volgende:

[..]

Maar als die discussiewaarde nihil is doordat jij voortdurend groteske gedachtensprongen maakt en het Nederlands waarin dat discussiemateriaal gesteld is bovendien afgrijselijk is, wat dan?
je kan veel zeggen maar afgrijselijk Nederlands, nee.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 20:18:46 #189
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_54142392
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 20:17 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

je kan veel zeggen maar afgrijselijk Nederlands, nee.
Oh dat kan echt wel
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 25 oktober 2007 @ 00:24:51 #190
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_54149976
quote:
"Gemeten naar IQ worden we juist slimmer. Het gemiddelde IQ in Nederland stijgt elk jaar ongeveer een halve punt."

het gemiddelde IQ is per definitie 100... en zal dat altijd zijn
het IQ van de schrijver van dit erbarmelijk onnozele stuk schat ik ergens tussen dat van Kelly en Regilio Tuur in

verder betwist ie het debiele niveau van het gemiddelde tv-aanbod in nederland...
dan weet je genoeg..lijkt me
zoals gezegd: een stuk vol met ongefundeerde niet onderbouwde en zelfs onjuiste uitspraken..

hét perfecte manifest voor de gemiddelde debunker
Huig
  donderdag 25 oktober 2007 @ 00:56:14 #191
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_54150611
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 00:24 schreef Orwell het volgende:
quote:
"Gemeten naar IQ worden we juist slimmer. Het gemiddelde IQ in Nederland stijgt elk jaar ongeveer een halve punt."

het gemiddelde IQ is per definitie 100... en zal dat altijd zijn
het IQ van de schrijver van dit erbarmelijk onnozele stuk schat ik ergens tussen dat van Kelly en Regilio Tuur in

verder betwist ie het debiele niveau van het gemiddelde tv-aanbod in nederland...
dan weet je genoeg..lijkt me
zoals gezegd: een stuk vol met ongefundeerde niet onderbouwde en zelfs onjuiste uitspraken..

hét perfecte manifest voor de gemiddelde debunker
Mjah dat stuk over IQ heeft hij wel iets te simpel gemaakt ja. Zal wel door het bedoelde publiek komen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 25 oktober 2007 @ 01:33:51 #192
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_54151298
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 00:24 schreef Orwell het volgende:
quote:
"Gemeten naar IQ worden we juist slimmer. Het gemiddelde IQ in Nederland stijgt elk jaar ongeveer een halve punt."

het gemiddelde IQ is per definitie 100... en zal dat altijd zijn
het IQ van de schrijver van dit erbarmelijk onnozele stuk schat ik ergens tussen dat van Kelly en Regilio Tuur in
Dat komt ook omdat iq testen worden genormaliseerd naar de normale verdeling waarbij de verwachtingswaarde 100 is. In de loop der jaren is men steeds beter gaan scoren op IQ testen:
http://www.americanscientist.org/template/AssetDetail/assetid/24612?fulltext=true&print=yes
alleen worden de scores dus genormaliseerd.
quote:
verder betwist ie het debiele niveau van het gemiddelde tv-aanbod in nederland...
Knap als je dat kunt vinden in het stuk.
quote:
dan weet je genoeg..lijkt me
zoals gezegd: een stuk vol met ongefundeerde niet onderbouwde en zelfs onjuiste uitspraken..

hét perfecte manifest voor de gemiddelde debunker
-nietstoevoegende uitingen mag je ook voor je houden-
Dank - Petre -

[ Bericht 2% gewijzigd door Petre op 25-10-2007 03:04:47 ]
pi_54152014
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 09:32 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Die evangelische kindertjes die thuis worden gehouden door hun ouders en creationistisch worden onderwezen, daar wordt het allemaal ook niet heul veul beter van, denk ik
pi_54745079
Niet helemaal on topic, maar toch...
quote:
Sir Ken Robinson makes an entertaining (and profoundly moving) case for creating an education system that nurtures creativity, rather than undermining it. With ample anecdotes and witty asides, Robinson points out the many ways our schools fail to recognize -- much less cultivate -- the talents of many brilliant people. "We are educating people out of their creativity," Robinson says. The universality of his message is evidenced by its rampant popularity online. A typical review: "If you have not yet seen Sir Ken Robinson's TED talk, please stop whatever you're doing and watch it now."
http://www.ted.com/index.php/talks/view/id/66
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  woensdag 21 november 2007 @ 09:06:05 #195
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54753936
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 19:47 schreef Resonancer het volgende:
Niet helemaal on topic, maar toch...
[..]
Waarom niet ontopic ... het is toch juist.

Creativiteit dwarsbomen, dat heb ik serieus ondervonden op school. Mijn idee van school is iedereen klaarmaken voor het systeem om slaaf te zijn. Dat bedoel ik met "dom" maken. of eigenlijk slim genoeg om te willen werken voor he systeem.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 21 november 2007 @ 15:44:25 #196
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_54762390
Hoe werd je dan belemmerd in je creatief zijn?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_54764352
quote:
Op woensdag 21 november 2007 09:06 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Waarom niet ontopic ... het is toch juist.

Creativiteit dwarsbomen, dat heb ik serieus ondervonden op school. Mijn idee van school is iedereen klaarmaken voor het systeem om slaaf te zijn. Dat bedoel ik met "dom" maken. of eigenlijk slim genoeg om te willen werken voor he systeem.
Het is maar net wat je er zelf van maakt. Als je zelf de intelligentie niet hebt om de relativiteit van het geleerde in te zien, en je eigen creativiteit ermee te combineren, dan raak je inderdaad gefrustreerd. Ik ervaar juist het tegenovergestelde met mijn opleiding.
  woensdag 21 november 2007 @ 18:12:15 #198
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_54764917
quote:
Op woensdag 21 november 2007 17:45 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Het is maar net wat je er zelf van maakt. Als je zelf de intelligentie niet hebt om de relativiteit van het geleerde in te zien, en je eigen creativiteit ermee te combineren, dan raak je inderdaad gefrustreerd. Ik ervaar juist het tegenovergestelde met mijn opleiding.
Zelfde hier. Een eigen initiatief voor een bachelor of master opdracht wordt juist erg gewaardeerd. Zelfs laatst voor een project waarmee een vak afgesloten zou worden. Normaal gesproken was dat kiezen uit een serie vaste opdrachten maar met een leuk idee was de docent niet zo moeilijk te overtuigen
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 21 november 2007 @ 20:54:14 #199
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_54768277
Eensch. Ik had een VWO ++ opleiding in de 2e. Ik ben blijven zitten op Wiskunde ( een 5je omdat ik de eerste maanden van het jaar heb gemist ivm een operatie), Frans 4 en biologie 5.
Bij mijn school telt een:

5 is 1 onvoldoendepunt.
4 is 2 onvoldoendepunten.
3 en lager is 3 onvoldoendepunten.
Bij 3 punten bleef je zitten.

Ik wist al zeker dat ik de kant Economie en Maatschappij op wilde gaan (Geen biologie voor nodig). En ik frans wilde omruilen voor Spaans (daar heb je ook gewoon meer aan later, zeker als je later naar de VS wilt emigreren, zoals ik wil doen).

Voor de rest stond ik voor:
Aardrijkskunde en geschiedenis (bij ons gecombineerd, samen met economie, tot MM, mens en maatschappij) een ruime 8.
Voor nederlands en engels een 9.
Beeldende Vorming (tekenen en handarbeid gecombineerd) een 10 zelfs.
Muziek een 7 en ga zo maar door.


Dus oftewel was eigenlijk de onvoldoende voor Wiskunde (een 5je met een rede) de enigste onvoldoende van belang. Toen werd ik overgezet naar HAVO.
Bij HAVO moest je meer uit het boek werken. Bij vwo ging het meer om besprekingen, werkstukken, verslagen. Zoveel mogelijk basiskennis. Je boek was meer een soort handleiding. Ze keken naar je kennis en vaardigheden. Niet naar de fouten die je op een repetitie maakte, niet het stampwerk repeteren, maar je kennis testen.

Zoals bij Natuurkunde een voorbeeldje;
quote:
'Je hebt hier een verkeerd brongetal (waar je mee moest beginnen, wat je bij vraag A had moeten uitrekenen).'
'Ja maar meneer, ik heb de som goed als ik het getal daarboven wel goed had afgerond..'
'Dat maakt niet uit! Het antwoord is fout!'
'Meneer, ik snap de stof wel, maar heb in het begin een rekenfoutje gemaakt' Het gaat toch erom of je het snapt, of niet? Dit is dan namelijk hetzelfde als een Ned-leraar een rep nakijkt, en diegene de dt fout heeft vervoegd, dan zegt de leraar toch ook niet, weetjewat, dan is alles vast wel fout!'

(zo zei ik het niet, maar het komt op hetzelfde neer, ongeveer. Ookal besef ik dat het niet hetzelfde was))

Toen kon ik mij gaan melden bij de Teamleider ( die het overigens wel eens was met me, maar dat terzijde)
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  donderdag 22 november 2007 @ 23:45:12 #200
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54792176
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:54 schreef GasTurbine het volgende:
Eensch. Ik had een VWO ++ opleiding in de 2e. Ik ben blijven zitten op Wiskunde ( een 5je omdat ik de eerste maanden van het jaar heb gemist ivm een operatie), Frans 4 en biologie 5.
Bij mijn school telt een:

5 is 1 onvoldoendepunt.
4 is 2 onvoldoendepunten.
3 en lager is 3 onvoldoendepunten.
Bij 3 punten bleef je zitten.

Ik wist al zeker dat ik de kant Economie en Maatschappij op wilde gaan (Geen biologie voor nodig). En ik frans wilde omruilen voor Spaans (daar heb je ook gewoon meer aan later, zeker als je later naar de VS wilt emigreren, zoals ik wil doen).

Voor de rest stond ik voor:
Aardrijkskunde en geschiedenis (bij ons gecombineerd, samen met economie, tot MM, mens en maatschappij) een ruime 8.
Voor nederlands en engels een 9.
Beeldende Vorming (tekenen en handarbeid gecombineerd) een 10 zelfs.
Muziek een 7 en ga zo maar door.


Dus oftewel was eigenlijk de onvoldoende voor Wiskunde (een 5je met een rede) de enigste onvoldoende van belang. Toen werd ik overgezet naar HAVO.
Bij HAVO moest je meer uit het boek werken. Bij vwo ging het meer om besprekingen, werkstukken, verslagen. Zoveel mogelijk basiskennis. Je boek was meer een soort handleiding. Ze keken naar je kennis en vaardigheden. Niet naar de fouten die je op een repetitie maakte, niet het stampwerk repeteren, maar je kennis testen.

Zoals bij Natuurkunde een voorbeeldje;
[..]
De gedwongen keuzes. .. belachelijk ook. En dan nog wat door diversiteit, geen kwaliteit. Vandaar ook dat vervolg opleidingen steen en ben klagen dat er geen gedegen basis is. Zo veel tijd en inspanning verknoeien voor wat je vevolgens NOOIT (nauwelijks) meer gaat gebruiken als Frans. Ik vond het maar stupide gedoe.

Ik had voor de HAVO een extra vak namelijk Wiskunde A naast wiskunde B. In wat verloren uurtjes kon je aan de WisB leraar vragen stellen over wisA. Men o men wat was wisA een lachtertje een echt lachtertje. 0,0 inzet. oke wel even in boek gekeken voor examen... en 8.7. Terwijl Wis B zwoegen was. I don't get it.

Ik had voor Duits een 5 en voor Nederlands een 5. Middels WisA kon ik een extra onvoldoende veroorloven en was ik dus geslaagd.

Als ik het nu goed begrijp moet een havist of vwo'r alle vakken examen doen. Dat KAN niet goed zijn. hapsnap onzin kennis heb je dan. Geen van de vakken ga je dieper de stof in. Met dat bedoel ik ook het dom maken. Waarom is onlangs dat ingevoerd ... en waarom hoefden wij alleen 5 a 6 vakken maar examen te doen .... Zijn we dan zo veel dommer dan de geslaagden nu NEE. Denk eerder beter. Kennis met Frans gebruik je toch vervolgens NOOIT meer, afgezien van uitzonderingen natuurlijk. Maar in mijn optiek is dat zo veel tijd en inspannings verknoerij. Door deze ongein van alle vakken heeft geen van de leerlingen nog tijd om pianist of gitarist of turner of zwemmer te worden. Ook hier natuurlijk uitzonderingen daar gelaten. Er wordt geheel geen aandacht aan cultuur en kunst behandeld op een reguliere school.

Nee we worden dom gehouden en creatief afgestompt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 22 november 2007 @ 23:57:33 #201
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_54792412
quote:
Op donderdag 22 november 2007 23:45 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

De gedwongen keuzes. .. belachelijk ook. En dan nog wat door diversiteit, geen kwaliteit. Vandaar ook dat vervolg opleidingen steen en ben klagen dat er geen gedegen basis is. Zo veel tijd en inspanning verknoeien voor wat je vevolgens NOOIT (nauwelijks) meer gaat gebruiken als Frans. Ik vond het maar stupide gedoe.

Ik had voor de HAVO een extra vak namelijk Wiskunde A naast wiskunde B. In wat verloren uurtjes kon je aan de WisB leraar vragen stellen over wisA. Men o men wat was wisA een lachtertje een echt lachtertje. 0,0 inzet. oke wel even in boek gekeken voor examen... en 8.7. Terwijl Wis B zwoegen was. I don't get it.

Ik had voor Duits een 5 en voor Nederlands een 5. Middels WisA kon ik een extra onvoldoende veroorloven en was ik dus geslaagd.

Als ik het nu goed begrijp moet een havist of vwo'r alle vakken examen doen. Dat KAN niet goed zijn. hapsnap onzin kennis heb je dan. Geen van de vakken ga je dieper de stof in. Met dat bedoel ik ook het dom maken. Waarom is onlangs dat ingevoerd ... en waarom hoefden wij alleen 5 a 6 vakken maar examen te doen .... Zijn we dan zo veel dommer dan de geslaagden nu NEE. Denk eerder beter. Kennis met Frans gebruik je toch vervolgens NOOIT meer, afgezien van uitzonderingen natuurlijk. Maar in mijn optiek is dat zo veel tijd en inspannings verknoerij. Door deze ongein van alle vakken heeft geen van de leerlingen nog tijd om pianist of gitarist of turner of zwemmer te worden. Ook hier natuurlijk uitzonderingen daar gelaten. Er wordt geheel geen aandacht aan cultuur en kunst behandeld op een reguliere school.

Nee we worden dom gehouden en creatief afgestompt.
Ik zie niet waarom je een volledig vakkenpakket niet aan zou kunnen.
Wat heb je aan cultuur of kunst als je het iemand niet duidelijk kunt maken (woord/schrift).

En overigens: in België lukt het wél, daar krijgen de (meeste) kinderen les in 15 vakken ofzo. En dan niet een paar onvoldoendes, want dan blijf je zitten of ga je naar een andere school.

Het probleem is veel meer dat de basis(school) al de mist in gaat, de juffen en de meesters kunnen niet rekenen en kennen geen taal. Hoe wil je dat dan aan kinderen gaan uitleggen en leren? Vergelijk het met een huis: zonder fundering zakt het straks helemaal in.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_54797469
quote:
Op donderdag 22 november 2007 23:45 schreef Lambiekje het volgende:

Nee we worden dom gehouden en creatief afgestompt.
Ik denk dat het misschien meer "jij bent dom gehouden en creatief afgestompt" is.

Er zijn zeker erg beroerde docenten op de middelbare school. Dat komt ook omdat lange tijd de beste mensen voor het onderzoek werden gehouden, en het niet bepaald goed verdient als leraar. Maar jij bent nog altijd een individu, en ik heb het idee dat jij je mislukte schoolcarriere op de hele maatschappij loopt te projecteren hier.
  vrijdag 23 november 2007 @ 11:30:16 #203
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_54798139
quote:
Op donderdag 22 november 2007 23:45 schreef Lambiekje het volgende:

..
Nee we worden dom gehouden en creatief afgestompt.
Waar en hoe werd je nou dom gehouden? En wat zeg je van de verhalen van personen die juist het omgekeerde ervaren?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 23 november 2007 @ 15:51:28 #204
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54803492
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 11:30 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Waar en hoe werd je nou dom gehouden? En wat zeg je van de verhalen van personen die juist het omgekeerde ervaren?
moet je nagaan hoe beperkt die mensen zijn .. nee grapje. Ik heb over een reguliere school, niet de vrijeschool, daar wordt je creatieve kant aangewakkerd. Maar ja dat soort scholen moeten aanbanden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 23 november 2007 @ 15:53:19 #205
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54803535
Het is nu dus niet alleen scholen ook de media is er om ons dom te houden..
zie een bericht van vandaag ...
quote:
Positief nieuws verdrukt slecht nieuws

Steeds meer media gaan hun pijlen op goed nieuws richten. Slecht nieuws zou de burger niet boeien en hoeft geen prioriteit meer te krijgen. Het Haarlems Dagblad is vandaag begonnen met een hele pagina vol goed nieuws.

Ook bijvoorbeeld Radio-dj Giel Beelen en MSN.nl gaan zich op goed nieuws richten. Mocht de trend zich doorzetten, dan zal de Nederlander over enkele jaren alleen nog positief nieuws lezen. Nieuws over dreigende aanslagen en loslopende TBS'ers zal naar de achtergrond verdwijnen. Het publiek komt volgens critici in een droomwereld te leven en zal steeds onwetender worden. NieuwNieuws.nl zal niet aan deze hype meedoen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_54804842
quote:
Als ik het nu goed begrijp moet een havist of vwo'r alle vakken examen doen. Dat KAN niet goed zijn. hapsnap onzin kennis heb je dan.
Dat was anders regel toen Nederland nog de toon aangaf in de natuurwetenschappen.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  vrijdag 23 november 2007 @ 17:33:36 #207
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_54805372
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 15:51 schreef Lambiekje het volgende:
moet je nagaan hoe beperkt die mensen zijn .. nee grapje. Ik heb over een reguliere school, niet de vrijeschool, daar wordt je creatieve kant aangewakkerd. Maar ja dat soort scholen moeten aanbanden.
Omdat je daar alleen leert hoe je goed kunt vingerverven, maar een fatsoenlijke staartdeling zit er niet in.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  vrijdag 23 november 2007 @ 19:13:45 #208
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54807208
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 17:33 schreef Rasing het volgende:

[..]

Omdat je daar alleen leert hoe je goed kunt vingerverven, maar een fatsoenlijke staartdeling zit er niet in.
Heel erg leuk dat je grote deelsommetjes middels een ezelsbrug kan oplossen. Ik kan me eigenlijk niet heugen wanneer ik het voor het laatst gebruikt heb, buitenschool. Dus echt nuttige info is het niet. toch
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 23 november 2007 @ 19:26:11 #209
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_54807488
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 19:13 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Heel erg leuk dat je grote deelsommetjes middels een ezelsbrug kan oplossen. Ik kan me eigenlijk niet heugen wanneer ik het voor het laatst gebruikt heb, buitenschool. Dus echt nuttige info is het niet. toch
Als je tegenwoordig professioneel vingerverver bent zal je het niet nodig hebben, nee.

Ik doe zelf nog wel eens staartdelingen voor mijn werk... Tsja, ik kan het ook op een
rekenmachine intikken, maar of ik daar nou slimmer of handiger van word
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_54807710
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 19:13 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Heel erg leuk dat je grote deelsommetjes middels een ezelsbrug kan oplossen. Ik kan me eigenlijk niet heugen wanneer ik het voor het laatst gebruikt heb, buitenschool. Dus echt nuttige info is het niet. toch
Dit in tegenstelling tot de kunstzinnige vorming die, naar jij zegt, door de Vrije School gestimuleerd wordt.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_54812268
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 19:13 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Heel erg leuk dat je grote deelsommetjes middels een ezelsbrug kan oplossen. Ik kan me eigenlijk niet heugen wanneer ik het voor het laatst gebruikt heb, buitenschool. Dus echt nuttige info is het niet. toch
Nou, om wiskunde als concreet voorbeeld te noemen: dat geeft je analytisch inzicht. Jij beoordeelt wiskunde hier nu op het rechtstreeks toepassen ervan in concrete gevallen. Dat laat zien dat je niet echt snapt waar wiskunde goed voor is. Wiskunde is niet alleen bedoelt als gereedschap om wiskundige problemen op te lossen, maar ook om je creatiever te maken in het bedenken van algemene oplossingen. Het leert je ordenen, systematisch denken en alternatieve oplossingen aanschuiven.

Natuurlijk zijn er mensen die al deze wijsheid al bij hun geboorte hebben gekregen, maar de meeste mensen moeten dit soort zaken oefenen. Op school.

Maar ik zit tegenover dovemansoren te lullen, geloof ik. Ik wil je niet graag je complot afnemen, maar je zit hier nou echt bullshit te verkondigen met je "school leert je niks". Dat jij niet in staat bent om je te hebben ontwikkelen tijdens je schoolperiode op een authentieke manier betekent nog niet dat andere mensen die capaciteiten niet hebben. Tekenend topic
  zondag 25 november 2007 @ 10:22:13 #212
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54819523
Volgens mij snappen mensen niet precies wat ik met dom probeer te zeggen met de TT. Niet in de zin van je komt seniel ervan af. Je hebt z'n afgestompt hoofd dat je goed genoeg bent om voor het systeem te werken.

Tuurlijk snap ik wel dat staartdeling handig is om inzicht te krijgen. Maar zijn er geen methodes dat in dagelijks praktijk gebruikt kan worden. die staartdelingen is geen bezichheid meer van het moment dat je geen sommetjes meer hoeft uit te rekenenen. Of later dat je de ABC-formule moet leren. Fantastische formule, zonder meer. Maar wanneer gebruik je het in je dagelijks leven ....Dat soort dingen hoef je zeker ook niet meer te leren. gewoon formule in rekenmachine typen en voila.

Wat ik wil zeggen is dat we ambachten vergeten. Alles is computers computers en nog eens computers. Ik dacht laatst de lezen dat 92% van de banen met computers is. 25 jaar geleden had amper een enkel bedrijf computers en al helemaal niet voor elke werknemer.

We worden klaar gestoomt voor de maatschappij om als slaaf te werken binnen het systeem. Moet je moet wel z'n verdomde goede baan hebben om het kunnen veroorloven als starter zijnde om 4 dagen te werken. En met je pas gestichte gezin iets moois op te bouwen.

Leren, leren en verolgens werken werken. Dat is ons levensmotto. En ohwee als je maar ook een dag spijbelt. Want dan komt de overheid met zijn scepter. We zijn helemaal niet zo vrij als we denken te zijn. In de mooiste tijd van ons leven we zitten we tot onze oren in de studieboeken en huiswerk. Er is nul komma nul ruimte voor andere ontplooing, uitgaande van de gemiddelde scholier. Je hebt natuurlijk altijd wel wondertjes. Maar strikt genomen is er geen tijd voor andere activiteiten naast school. Tenzij er conservatorium gedaan wordt.

Er zijn maar een handje vol mensen die hun ware talent kunnen benutten, omdat het aan het licht is gekomen. Ik ben van mening dat wel meer mensen een talent hebben. Alleen is dat door ons school- en werksysteem gewoon nooit aan het licht gekomen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_54819627
Als jij maar een handje vol mensen kent die hun "ware talent kunnen benutten", dan denk ik dat jij je nogal in een armzalige groep mensen bevindt. Ik ken zat mensen die hun talenten benutten.

Mag ik vragen wat voor achtergrond jij hebt in het onderwijs?
  zondag 25 november 2007 @ 11:10:46 #214
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_54820291
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 15:51 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

moet je nagaan hoe beperkt die mensen zijn .. nee grapje. Ik heb over een reguliere school, niet de vrijeschool, daar wordt je creatieve kant aangewakkerd. Maar ja dat soort scholen moeten aanbanden.
Goed laat ik de vraag iets anders stellen...
Waar en hoe werd je nou dom gehouden? En wat zeg je van de verhalen van personen, die regulier onderwijs volgen, die juist het omgekeerde ervaren?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 25 november 2007 @ 11:32:02 #215
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_54820712
quote:
Op zondag 25 november 2007 10:22 schreef Lambiekje het volgende:
Volgens mij snappen mensen niet precies wat ik met dom probeer te zeggen met de TT. Niet in de zin van je komt seniel ervan af. Je hebt z'n afgestompt hoofd dat je goed genoeg bent om voor het systeem te werken.

Tuurlijk snap ik wel dat staartdeling handig is om inzicht te krijgen. Maar zijn er geen methodes dat in dagelijks praktijk gebruikt kan worden. die staartdelingen is geen bezichheid meer van het moment dat je geen sommetjes meer hoeft uit te rekenenen. Of later dat je de ABC-formule moet leren. Fantastische formule, zonder meer. Maar wanneer gebruik je het in je dagelijks leven ....Dat soort dingen hoef je zeker ook niet meer te leren. gewoon formule in rekenmachine typen en voila.
Vanaf welk moment hoef je geen sommetjes meer uit te rekenen dan? Dat doe je toch dagelijks met bijv. boodschappen doen?
En over dom maken gesproken... Van simpelweg in je rekenmachine invullen wordt je pas dom...
quote:
Wat ik wil zeggen is dat we ambachten vergeten. Alles is computers computers en nog eens computers. Ik dacht laatst de lezen dat 92% van de banen met computers is. 25 jaar geleden had amper een enkel bedrijf computers en al helemaal niet voor elke werknemer.
Gek he, dat dat 25 jaar geleden nog niet zo was
quote:
We worden klaar gestoomt voor de maatschappij om als slaaf te werken binnen het systeem. Moet je moet wel z'n verdomde goede baan hebben om het kunnen veroorloven als starter zijnde om 4 dagen te werken. En met je pas gestichte gezin iets moois op te bouwen.

Leren, leren en verolgens werken werken. Dat is ons levensmotto. En ohwee als je maar ook een dag spijbelt. Want dan komt de overheid met zijn scepter. We zijn helemaal niet zo vrij als we denken te zijn. In de mooiste tijd van ons leven we zitten we tot onze oren in de studieboeken en huiswerk. Er is nul komma nul ruimte voor andere ontplooing, uitgaande van de gemiddelde scholier. Je hebt natuurlijk altijd wel wondertjes. Maar strikt genomen is er geen tijd voor andere activiteiten naast school. Tenzij er conservatorium gedaan wordt.
Klinkklare onzin. Er zijn zat scholieren die tijd hebben voor zaken naast school. Sterker nog, voor scholieren en studenten die aan top-sport doen bestaan speciale regelingen. Dat jij schijnbaar geen tijd had voor persoonlijke ontplooiing betekend niet dat de rest dat ook niet had...
quote:
Er zijn maar een handje vol mensen die hun ware talent kunnen benutten, omdat het aan het licht is gekomen. Ik ben van mening dat wel meer mensen een talent hebben. Alleen is dat door ons school- en werksysteem gewoon nooit aan het licht gekomen.
Kan je dat toelichten met een voorbeeld?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 25 november 2007 @ 11:59:28 #216
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_54821267
quote:
Op zondag 25 november 2007 11:32 schreef ATuin-hek het volgende:
Vanaf welk moment hoef je geen sommetjes meer uit te rekenen dan? Dat doe je toch dagelijks met bijv. boodschappen doen?
En over dom maken gesproken... Van simpelweg in je rekenmachine invullen wordt je pas dom...


Maar je hebt gelijk. Je moet eerst weten hoe je het zelf moet doen, voordat je een rekenmachine opdracht geeft om het te doen. Anders begrijp je niet wat die rekenmachine doet.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  zondag 25 november 2007 @ 12:19:12 #217
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_54821570
quote:
Op zondag 25 november 2007 11:59 schreef Rasing het volgende:

[..]



Maar je hebt gelijk. Je moet eerst weten hoe je het zelf moet doen, voordat je een rekenmachine opdracht geeft om het te doen. Anders begrijp je niet wat die rekenmachine doet.
Taal is idd 1 van mijn zwakke punten
Het al grof in je hoofd uit kunnen rekenen helpt ook als je een fout maakt met het invoeren in de rekenmachine. Een fout antwoord is dan eerder herkend.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_54821587
we don't need no education
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
  zondag 25 november 2007 @ 12:28:24 #219
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54821771
quote:
Op zondag 25 november 2007 11:32 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Vanaf welk moment hoef je geen sommetjes meer uit te rekenen dan? Dat doe je toch dagelijks met bijv. boodschappen doen?
En over dom maken gesproken... Van simpelweg in je rekenmachine invullen wordt je pas dom...
Vandaar ook dat het nu een verplichting is z'n kloteding te hebben.

uh bij de boodschappen doe ik geen rekensommetjes. Of zit je vooraf te rekenen ik heb 10eur en daar mag ik niet overheen. Ik doe gewoon boodschappen en pak wat ik lekker vind. Maar wel met enig verstand.
quote:
[..]

Gek he, dat dat 25 jaar geleden nog niet zo was
Wat ik bedoel 92% van de banen is met computers. die 8 % zijn dat de bakkers en slagers, vuilophalers?
En al die rozenkas-telers dan?
Wat ik bedoel is het geen overkill.
quote:
[..]

Klinkklare onzin. Er zijn zat scholieren die tijd hebben voor zaken naast school. Sterker nog, voor scholieren en studenten die aan top-sport doen bestaan speciale regelingen. Dat jij schijnbaar geen tijd had voor persoonlijke ontplooiing betekend niet dat de rest dat ook niet had...
[..]
Maar dan is het meteen weer topsport, dat bedoelde ik dus niet. Nee ook met een instrument als je dat enig goed wil bespellen moet je meteen weer conservatorium doen... Er is geen tussen weg.

Er is 0,0 tussenruimte. er is geen lucht. vanaf je 6 jaar MOET je naar school. in die muffe klaslokalen. Er is geen mogelijkheid tot een dagje vrij. Dat moet tegenwoordis zowat (bijwijze van) in drievoud bij de minister ingedient worden.
Of er gvd niets anders is dan school. Hoogstens 3 keer in gehele schoolcarriere doe je een fieldtrip de natuur in.

Nee het is een slavendrijverij.

Snap nu niemand wat ik precies bedoel ....
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_54822108
quote:
Dat soort dingen hoef je zeker ook niet meer te leren. gewoon formule in rekenmachine typen en voila.
Enig idee hoe de rekenmachine ontwikkeld is?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_54822116
quote:
Op zondag 25 november 2007 12:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Snap nu niemand wat ik precies bedoel ....
Nee, blijkbaar niet. Jij ziet problemen die er niet zijn. So what dat 92% van de banen een computer inhoudt. Als die bakker daardoor beter kan bijhouden hoeveel grondstoffen hij nodig heeft, dan is dat beter voor jou en hem. Vroeger was dat de abacus of een stuk pot en een koolstofstaafje.

En als ik zo op de straat kijk, zie ik een boel jongeren met een heleboel extra tijd. Weet natuurlijk niet wat voor resultaten ze op school halen, maar ik zie elke zondag vele voetbalvelden en dergelijke gevuld met jeugd. Ook door de week, na schooltijden zie ik wel eens een kind in het wild.

Natuurlijk is er een boel aan te merken op ons schoolsysteem, elk systeem heeft zijn plussen en minnen, vandaar ook het onderzoek wat bezig is, maar om nu te zeggen dat ons hele systeem zo opgezet is om van de bevolking mindless zombies te maken, om later als een gewillig radertje in de grote machine te passen, gaat veel te ver.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_54822242
quote:
In de mooiste tijd van ons leven we zitten we tot onze oren in de studieboeken en huiswerk. Er is nul komma nul ruimte voor andere ontplooing, uitgaande van de gemiddelde scholier
.

Dan is de gemiddelde scholier geweldig veranderd binnen een generatie. Zijn dit nu allemaal maar paranoide filippica's of heb je gegevens die je stellingen ondersteunen?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_54822539
quote:
Op zondag 25 november 2007 12:28 schreef Lambiekje het volgende:

Snap nu niemand wat ik precies bedoel ....
Nee, je zit je eigen frustraties op de hele bevolking te projecteren.

Laat me raden, naast de leerplicht vind je het ook belachelijk dat je belasting moet betalen? Waarom ga je niet ergens in de rimboe zitten en de hele dag met bamboestokken spelen? Dan heb je alle vrijheid die je wil en kun je je creativiteit en talenten tot in het uiterste benutten.
quote:
Op zondag 25 november 2007 10:22 schreef Lambiekje het volgende:
In de mooiste tijd van ons leven we zitten we tot onze oren in de studieboeken en huiswerk. Er is nul komma nul ruimte voor andere ontplooing, uitgaande van de gemiddelde scholier.
Je lijkt wel een jup die zit te verzuchten dat zijn studententijd de mooiste tijd van zijn leven was. Dat is niet alleen een teken van nostalgie, maar ook een teken van het feit dat je kennelijk niet tevreden met je eigen keuzes bent geweest.
  zondag 25 november 2007 @ 13:17:02 #224
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_54822788
quote:
Op zondag 25 november 2007 12:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Vandaar ook dat het nu een verplichting is z'n kloteding te hebben.

uh bij de boodschappen doe ik geen rekensommetjes. Of zit je vooraf te rekenen ik heb 10eur en daar mag ik niet overheen. Ik doe gewoon boodschappen en pak wat ik lekker vind. Maar wel met enig verstand.
En eerder leek je het nut van een staartdeling niet te snappen? Wat is het nou?
En ja als ik boodschappen doe hou ik de prijs in de gaten. Bijvoorbeeld als ik avond eten voor de groep insla. Dan probeer ik onder een zeker bedrag per persoon te blijven. En nee daar ben ik niet uniek mee.
quote:
Wat ik bedoel 92% van de banen is met computers. die 8 % zijn dat de bakkers en slagers, vuilophalers?
En al die rozenkas-telers dan?
Wat ik bedoel is het geen overkill.
Dat is weer een geheel andere discussie maar nee, denk niet dat dat overkill is.
quote:
Maar dan is het meteen weer topsport, dat bedoelde ik dus niet. Nee ook met een instrument als je dat enig goed wil bespellen moet je meteen weer conservatorium doen... Er is geen tussen weg.
Onzin. Om een instrument goed te bespelen hoef je echt niet per se conservatorium te doen. En nee het is niet meteen topsport... Zijn zat scholieren en studenten (het meerendeel denk ik wel) die aan een sport doen buiten schooltijden.
quote:
Er is 0,0 tussenruimte. er is geen lucht. vanaf je 6 jaar MOET je naar school. in die muffe klaslokalen. Er is geen mogelijkheid tot een dagje vrij. Dat moet tegenwoordis zowat (bijwijze van) in drievoud bij de minister ingedient worden.
Of er gvd niets anders is dan school. Hoogstens 3 keer in gehele schoolcarriere doe je een fieldtrip de natuur in.

Nee het is een slavendrijverij.

Snap nu niemand wat ik precies bedoel ....
Nee ik snap niet waar je het over hebt... Lijkt er nu toch echt op dat je je eigen negatieve ervaring op de rest van de wereld projecteert.
Ter indicatie, denk dat ik in de 10 jaar school gemiddeld zo 4 tot 5 maal per jaar een buitenschoolse activiteit heb gehad die aan school gerelateerd was. Schoolreisjes etc.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_54822802
quote:
Op zondag 25 november 2007 13:05 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Je lijkt wel een jup die zit te verzuchten dat zijn studententijd de mooiste tijd van zijn leven was. Dat is niet alleen een teken van nostalgie, maar ook een teken van het feit dat je kennelijk niet tevreden met je eigen keuzes bent geweest.
Ook al kijk ik met plezier terug op mijn schooltijd, zij het met de nodige schaamtes, spijt en verzuchtingen, om dat nu je beste tijd te noemen inderdaad. Heb het nu veel meer naar mijn zin...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 25 november 2007 @ 17:11:16 #226
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54828250
quote:
Op zondag 25 november 2007 13:17 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ook al kijk ik met plezier terug op mijn schooltijd, zij het met de nodige schaamtes, spijt en verzuchtingen, om dat nu je beste tijd te noemen inderdaad. Heb het nu veel meer naar mijn zin...
ik bedoel lichaamelijk ook he. Maar nee we moeten zullen 8 uur perdag in de schoolbanken. Het KAN gewoon niet goed zijn.

Ik ben het venharte eens dat er morgen gestaakt gaat worden door de scholieren. Op sodemieteren moet dit intens verrotte kutkabinet.
quote:
Volgens Joeri van der Hoff, voorzitter van de jongerenorganisatie is ''de 1040 norm een bureaucratische regelgeving die totaal is losgeweekt van waar het werkelijk om gaat: kwalitatief goed onderwijs voor scholieren.''
1040 -norm welk randebiel verzint dat. Het zijn echt burocraticsch relnichten daar in Den Haag. Wat ik uit dit nieuwsbericht lees. Is dat scholen ernstig onder de maat presteren. Geen wonder als je onderstaande feit er bij pakt.

Maar nee ons onderwijs is goed volgens menigeen. Nou volgens mij is het erbarmerlijk.
quote:
----------------------- Weetje van de dag 2215 -----------------------
"Een taart wordt in 3 gelijke stukken gesneden. Hoe groot is dan de helft van een van die stukken?" Slechts 50 procent van alle Nederlandse eerstejaarsstudenten aan dePABO (waar onderwijzers en onderwijzeressen worden opgeleid) wist hetjuiste antwoord te geven, namelijk: 1/6.
Hier het weetje van afgelopen vrijdag en dat gaat onze kinderen lesgeven. TOP!!

Het is wel godverdomme de helft. Wat is dat voor uitschot die dat al niet eens weet. Kijk als die gasten niet geheel meer weten hoe je de ABC-formule moet toepassen ala. Maar dat ze al in de knoei gaan met de uiterste simpele vraag van hierboven. Dan is er toch echt iets serieus mis.

Er zullen dus zat aankomend docenten zijn die met hakken over de sloot de boel hebben gehaald. En die gaan dus les geven.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_54828460
quote:
Er zullen dus zat aankomend docenten zijn die met hakken over de sloot de boel hebben gehaald. En die gaan dus les geven.
Des te beter toch? Dan worden jouw kinderen maar halfslachtig geindoctrineerd!
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  zondag 25 november 2007 @ 17:22:10 #228
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_54828567
Wat een frustratie Lambiekje.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 25 november 2007 @ 17:37:12 #229
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54829036
quote:
Op zondag 25 november 2007 17:18 schreef Apropos het volgende:

[..]

Des te beter toch? Dan worden jouw kinderen maar halfslachtig geindoctrineerd!
hehe ,, tja zo kan je het ook bekijken
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 25 november 2007 @ 17:39:03 #230
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54829086
quote:
Op zondag 25 november 2007 17:22 schreef ATuin-hek het volgende:
Wat een frustratie Lambiekje.
Het is geen frustratie. Ik verwonder me erover dat niemand het het geen ene barst kan schelen wat voor infantiele besluiten dit christelijk kutkabinet uitvoert.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 25 november 2007 @ 17:41:07 #231
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_54829150
quote:
Op zondag 25 november 2007 17:11 schreef Lambiekje het volgende:
Ik ben het venharte eens dat er morgen gestaakt gaat worden door de scholieren. Op sodemieteren moet dit intens verrotte kutkabinet.
Dat verrotte kutkabinet dat het urenaantal heeft verlaagd van 1067 tot 1040 uur?
quote:
Wat is dat voor uitschot die dat al niet eens weet. Kijk als die gasten niet geheel meer weten hoe je de ABC-formule moet toepassen ala. Maar dat ze al in de knoei gaan met de uiterste simpele vraag van hierboven. Dan is er toch echt iets serieus mis.

Er zullen dus zat aankomend docenten zijn die met hakken over de sloot de boel hebben gehaald. En die gaan dus les geven.
Wat is daar volgens jou dan mis mee? Zo'n staartdeling, daar heb je toch geen bal aan? Dat staat alleen maar in de weg van je creativiteit.

Je spreekt jezelf tegen.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  zondag 25 november 2007 @ 21:19:32 #232
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_54834811
quote:
Op zondag 25 november 2007 17:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het is geen frustratie. Ik verwonder me erover dat niemand het het geen ene barst kan schelen wat voor infantiele besluiten dit christelijk kutkabinet uitvoert.
Het maakt geen hol uit of het kabinet christelijk is of niet, hier in Nederland schijnen we een eeuwigdurend contract te hebben met nutteloze politici.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  zondag 25 november 2007 @ 21:51:49 #233
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54835681
quote:
Op zondag 25 november 2007 17:41 schreef Rasing het volgende:

[..]

Dat verrotte kutkabinet dat het urenaantal heeft verlaagd van 1067 tot 1040 uur?
[..]

Wat is daar volgens jou dan mis mee? Zo'n staartdeling, daar heb je toch geen bal aan? Dat staat alleen maar in de weg van je creativiteit.

Je spreekt jezelf tegen.
Hoe komt dat z'n LAKS op een getal van 960?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 25 november 2007 @ 22:13:06 #234
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_54836262
quote:
Op zondag 25 november 2007 21:51 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Hoe komt dat z'n LAKS op een getal van 960?
En nu met kloppende grammatica? Deze zin is wel erg wazig...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 25 november 2007 @ 22:24:19 #235
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54836578
quote:
Op zondag 25 november 2007 22:13 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En nu met kloppende grammatica? Deze zin is wel erg wazig...
tjoh ... dat>>dan zo dan... een letter verkeerd en meneer begrijpt het niet
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 25 november 2007 @ 22:27:45 #236
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_54836691
Wiens zijn LAKS komt dan op 960?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_54842144
quote:
Op zondag 25 november 2007 22:27 schreef ATuin-hek het volgende:
Wiens zijn LAKS komt dan op 960?
Ik denk dat dat hij bedoeld heeft: hoe komt dan zo'n LAKS op 960 uur. Niet zeuren

Maar hoe erg is 1040 uur nu? Weet niet meer precies hoeveel weken een scholier naar school gaat tegenwoordig, maar heb gelezen dat het uitkomt op 26 komma nogwat uur per week. Dat is zeer ruim afgerond 6 uur per dag. Half 9 uur beginnen, 2 tussen uren en 1 uur pauze geeft een eindtijd van half 6. (waarschijnlijk een half uur tot 3 kwartier eerder vanwege de ruime afronding naar 6) Dat verschilt niet heel veel van wat ik 10-15 jaar geleden moest doen.
Maar vervolgens lopen ze zo te zeuren dat de verplichte uren niet ingevuld worden en dus loos zijn. Maar dat zou helemaal ideaal zijn, je kunt dan immers je huiswerk tijdens die uren doen, zodat je de hele avond vrij hebt om je creatief te ontplooien (maar dat waarschijnlijk zult doen op de hoek van de straat of in het winkelcentrum) En naast dat hebben ze ook nog eens meerdere weken vakantie waarin ze niets, maar dan ook niets hoeven uit te voeren als ze dat niet willen, of een vakantiebaantje kunnen nemen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_54842819
quote:
Op zondag 25 november 2007 17:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het is geen frustratie. Ik verwonder me erover dat niemand het het geen ene barst kan schelen wat voor infantiele besluiten dit christelijk kutkabinet uitvoert.
Dan ben ik benieuwd wat jij wel onder frustratie verstaat

Ik ben het ook niet eens met de besluitvorming van dit kabinet op het gebied van onderwijs, maar daar ging dit topic toch oorspronkelijk niet over? Jij had het geloof ik over het instituut school in het algemeen. Belachelijk dat je het Christelijke geloof hier trouwens ook weer bij weet te slepen.

Wil je een goeie tip? Maak je zinnen wat leesbaarder en minder gefrustreerd, en mensen nemen je gelijk een stuk serieuzer.
  maandag 26 november 2007 @ 15:08:10 #239
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54847861
quote:
Op maandag 26 november 2007 10:30 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dan ben ik benieuwd wat jij wel onder frustratie verstaat

Ik ben het ook niet eens met de besluitvorming van dit kabinet op het gebied van onderwijs, maar daar ging dit topic toch oorspronkelijk niet over? Jij had het geloof ik over het instituut school in het algemeen. Belachelijk dat je het Christelijke geloof hier trouwens ook weer bij weet te slepen.

Wil je een goeie tip? Maak je zinnen wat leesbaarder en minder gefrustreerd, en mensen nemen je gelijk een stuk serieuzer.
Nee christelijk hoeft er ook niet persee er bij maar ons kabinet handelt er wel naar. Ik ben van mening dat staat en geloof gescheiden moet zijn.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 26 november 2007 @ 15:12:37 #240
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_54847940
quote:
Op maandag 26 november 2007 15:08 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nee christelijk hoeft er ook niet persee er bij maar ons kabinet handelt er wel naar. Ik ben van mening dat staat en geloof gescheiden moet zijn.
Die discussie mag je hier voeren: Religie en politiek moeten samen in een democratie!
Ik ben het overigens eens met de TS in dat topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')