abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53134689
-ander topic openen, zie boven-

[ Bericht 48% gewijzigd door Petre op 12-09-2007 23:44:04 ]
  donderdag 13 september 2007 @ 06:14:08 #152
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_53137693
Kijk ik blijf dit een moeilijk onderwerp vinden...
Laat ik doch dit zeggen...
Ik ben van mening dat vanaf het moment dat de cito toets uitslag vast is komen te staan, wie de club* (*bedenk zelf maar wie of wat je met de club associeert) mag dienen, of zelfs wie onderdeel mag worden van de club, je min of meer gebeiteld zit tot aan je pensioen.
Uiteraard bepaald en regelt ( hetzij indirect) de cito toetst uitslag ook wie buiten de boot zal vallen en moet vallen.
Ook loyaliteit aan het systeem is op vernuftige wijze verwerkt in de vele "onschuldige opdrachtjes die deel uitmaken van de Cito toets.
Tevens helpt de toetst ook vijanden van de staat en machthebbers vroegtijdig op te sporen daarin schuilt de "kracht" van de cito toets..
Kortom naar mijn mening begint het al vroeg echter is school er niet op persé ons dom te houden.
Slechts diegene die dom gehouden dienen te worden, opdat andere wel slim (genoeg) mogen worden om over de "dommen" te heersen, uiteraard tegen een goed loon en met hulp van een prima cao, die hebben niks te klagen laat staan het recht hebben om te klagen.
Iemand moet toch het vuile werk opknappen terwijl andere de goede baantjes in handen krijgen.
Het blijft op de tenen lopen ...
De toekomstige heersers zullen dus prima onderwijs bieden middels fatsoenlijke lessen, incl goede leraren en fatsoenlijke indoctrinerende systemen.
Ondertussen de dommen dom houdende via lager middelbaar onderwijs, evenals kansloos gehouden worden via lager beroeps onderwijs..
De kansrijke zal het systeem succesvol doorlopen (en dus goed beloond) worden evenals z'n ouders.
Terwijl de kansloze en de dommen actie wensen wanneer blijkt dat het systeem op enkele fronten fundamenteel, als het hun positie aangaat, faalt.
Dat de elite de kanslozen echter nimmer een werkelijke kans zullen bieden, immers dit kan gevaarlijke en ongewenste concurrentie opleveren, dat moge duidelijk zijn.
Nog even en de kleine zelfstandige word het brood uit de mond gestoten door de grote kruideniers, evenals dat alle banen waar de handen bij nodig zijn opgeslokt zullen worden door oost Europeanen.
Waar blijf je dan nog als je beroepsonderwijs genoten hebt en de rijke laat voor het opknappen van z'n huis liever een pool aanrukken ?!

[ Bericht 18% gewijzigd door Tiesemans op 14-09-2007 04:56:25 ]
pi_53150938
quote:
Op woensdag 12 september 2007 07:24 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

De topic is algemeen de westerse scholing.

Als je kan zien is er ook wat gaande op onze NL scholen.
En nog altijd heb je niet aangetoond dat leerlingen van de Vrije School dankzij de daar vigerende wereldbeschouwing (jaja, ik ben niet van de straat) meer in hun mars hebben dan andere scholieren.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_53150977
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 23:08 schreef Sazzefraz het volgende:
Ik laat mn kind echt niet leren dat de duitsers ons onderdrukten en dat de joden zielig zijn. fuck de joden.

Ten eerste is Hitler er neergezet door onder andere de dupons en de rockefellers is neergezet om de boel eens even te regelen. Het was een mooi begin van de 80% van de mensheid uitroeien nietwaar! De rijke mensen zaten uiteraard hoog en droog ergens in engeland the chillen, maar de arme mensen konden de gasfles krijgen. Nadat Amerika duitsland van het nodige ijzer en wapens had voorzien kon de afslachting van start gaan, en alsof dat nog niet genoeg was, konden ze ook nog èn de held uithangen èn het land verdelen.

En de Amerikanen weten wel hoe ze land moeten jatten. Of olie, of papaver.

En dan zal je zien dat ze straks ook nog les krijgen over 9/11. fuck dat. Ik zit dus net leuk een beetje te zappen, komt het "ware" verhaal van 9/11 langs op rtl7. is het niet fantastisch. De stuwerdessen belden mobiel in het vliegtuig wat technisch toen nog onmogelijk was, maar het gesprek is wel opgenomen. Het hele vliegtuig is gesmolten in het gebouw, maar het papieren paspoort van de kaper is wel teruggevonden!

Laat ik maar niet over het christendom beginnen

kortom: kinderen worden indd dom gehouden van jongs af aan al. Even voor de duidelijkheid: ook jullie kinderen moeten dit in hun hoofd stampen en er een toets over afleggen
Jij maakt je kinderen dom, dat is inderdaad iets heel anders dan ze dom te houden.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  vrijdag 14 september 2007 @ 04:58:36 #155
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_53163171
Kom kom kom Lambiekje heeft een gevoel wat hij onder woorden probeert te brengen ...
Daar voorziet Fok hem van ruimte om dit te uiten.
Laten we dan vooral niet op de man gaan spelen ...
Ok ?
pi_53173427
Wederom opgeschoond, ontopic blijven aub.
En ook grappen over holocaustontkenning en discussie over hoe een user op FOK! post lijkt me hier niet op zijn plaats .
bye
  maandag 17 september 2007 @ 10:31:48 #157
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_53238194
Zie, er worden zelfs testen gehouden wie het domst is.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_53239043
quote:
Op maandag 17 september 2007 10:31 schreef Lambiekje het volgende:
Zie, er worden zelfs testen gehouden wie het domst is.
Dat zijn studenten. Dat zijn mensen boven een bepaalde leeftijd, die meestal een bepaald gevoel voor zelfspot hebben ontwikkeld.
  maandag 17 september 2007 @ 14:04:41 #159
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_53243190
quote:
Op maandag 17 september 2007 11:07 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat zijn studenten. Dat zijn mensen boven een bepaalde leeftijd, die meestal een bepaald gevoel voor zelfspot hebben ontwikkeld.
Oh en dat was mijn link niet ... oh sorry icoontje vergeten.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_53245038
quote:
Geweldig artikel welk klopt als een bus. Het hedendaagse onderwijs is uitsluitend bedoelt om 'systeemslaven' te creeeren zoals de meeste mensen al zijn. Want, waneer krijg je je diploma...? Als je precies datgene napapagaait wat de leraar je vertelt. En diegene die daar vragen bij gaat stellen - of sterker nog - het angboden lesmateriaal in twijfel trekt, die krijgt geen papiertje waarop staat: 'deze persoon heeft de papagaaienschool doorlopen...'
Juist dit lijkt me geen goed voorbeeld. Tijdens mijn opleiding werd het altijd gewaardeerd als je eigen invulling en interpretatie aan de lesstof kon geven. Niet het klakkeloos opdreunen van feitjes, maar het toepassen van kennis in "real-life" casi. Misschien is er minder ambitie onder de schoolgaande jeugd om dit ook te doen en heerst er een mentaliteit dat het klakkeloos opdreunen van de feitjes net voldoende is, en dat men dus niet harder hoeft na te denken dan strikt noodzakelijk. Maar dat lijkt me geen vooropgezet plan van de overheid.
  maandag 17 september 2007 @ 15:29:50 #161
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_53245214
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:22 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Juist dit lijkt me geen goed voorbeeld. Tijdens mijn opleiding werd het altijd gewaardeerd als je eigen invulling en interpretatie aan de lesstof kon geven. Niet het klakkeloos opdreunen van feitjes, maar het toepassen van kennis in "real-life" casi. Misschien is er minder ambitie onder de schoolgaande jeugd om dit ook te doen en heerst er een mentaliteit dat het klakkeloos opdreunen van de feitjes net voldoende is, en dat men dus niet harder hoeft na te denken dan strikt noodzakelijk. Maar dat lijkt me geen vooropgezet plan van de overheid.
Nou met het studiehuis en 2e fase lijkt mij dat wel. afschaffing van cultuur-lessen vrijschool.

Heb je het online boek van Gatto bekeken (gelezen).?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_53246693
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:29 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nou met het studiehuis en 2e fase lijkt mij dat wel. afschaffing van cultuur-lessen vrijschool.

Heb je het online boek van Gatto bekeken (gelezen).?
Ik denk dat juist genoemde zaken bedoeld zijn om leerlingen zelfstandiger te laten werken. Wil je ze dom hoduen, dan structureer je de lesstof veel meer en zorg je dat je zelfstandig nadenken niet stimuleert, maar leg je de nadruk op feitenkennis, en niet op toepassing. Maar dat het studiehuis en de 2e fase eigenlijk mislukkingen zijn, daar is iedereen het wel over eens.

Ik heb trouwens Gatto niet gelezen, als ik tijd heb, misschien
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:07:24 #163
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54105264
quote:
Zijn we aan het “verdommen”? - Deel 1
In de Verenigde Staten wordt er al veel over gepraat en geschreven: de “dumbing down of society” of de “dumbification”. Hiermee bedoelt men dat de mensen in pakweg de laatste 30-40 jaar steeds dommer lijken te worden en dat de intellectuele maatschappelijke standaards steeds verder verloederen. Als je kijkt naar de schijnbare oorzaken hiervan dan lijkt een complot op de loer te liggen, omdat bepaalde machinaties niet op toeval kunnen berusten. Verontrustender is dat deze ‘verdomming’ zich ook naar Nederland lijkt te verspreiden, aangezien ons land nauw verbonden is met Amerika en haar cultuur. De verdomming heeft een aantal erg zichtbare kenmerken maar de oorzaken liggen wat minder voor de hand. Centraal in dit verhaal staat informatie en de toegang daartoe; het huidige tijdperk wordt gekenmerkt door een ongekende informatieoorlog. Je zou ook kunnen betogen dat de hoeveelheid desinformatie is toegenomen, wat weer opzet in het spel suggereert.
quote:
Zijn we aan het “verdommen”? - Deel 2

Er bestaat een zeer suffe uitdrukking die gaat:“over smaak valt niet te twisten”. Welnu, als je niet over smaak kunt discussiëren en het grondig oneens zijn, waarover dan wel? Dat is dus precies wat we hier even gaan doen. Als je de Amerikaanse media bekijkt, en daarmee meteen een heleboel van de media elders in de wereld die op Amerikaanse leest geschoeid is, dan zie je een hopeloze lawine van hersenloze prut en onzin op je afkomen. Entertainment neemt steeds meer de plaats in van nieuws, wetenswaardigheid en culturele verrijking. Alles lijkt steeds meer toegespits op het bevredigen van simpele basale entertainmentbehoeftes en men probeert steeds minder het intellect van de kijker te prikkelen. De zapcultuur heeft de leescultuur allang verdrongen en hele generaties van vegeterende couch-potatoes groeien op in een smurrie van reclameblokken, reallife shows, cartoons en derderangs muziek. Deze cultuur van vluchtigheid, die niets meer dan passiviteit vraagt van de kijker om uren te vegeteren en die teert op de ontvankelijkheid voor de duizenden reclameboodschappen voor even inhoudsloze producten (die vervolgens op krediet gekocht kunnen worden), begint steeds meer door te sijpelen in andere aspecten van de cultuur.
Deze 2 artikelen bevestigen dus wat ik altijd al dacht. Afleiding van de echte zaken die er toe doen...
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:39:20 #164
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_54105797
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 10:07 schreef Lambiekje het volgende:

[..]


[..]

Deze 2 artikelen bevestigen dus wat ik altijd al dacht. Afleiding van de echte zaken die er toe doen...
Tuurlijk bevestigen die wat jij altijd al dacht:
quote:
Het is altijd weer vermakelijk om te zien hoe complotters zich ver boven het gepeupel wanen en denken dat het gros van de mensheid dom wordt gehouden. Wat natuurlijk weer ligt aan de algehele 'verdomming' van de maatschappij: "Idealisme en zelf kritisch nadenken worden vakkundig uit de burger gesloopt en hij wordt handig tot een kwijlende consument omgeturnd".

Bij Nujij.nl, waar de discussie werd voortgezet, lezen we onder meer: "99% van de mensen loopt achter 1% aan, dat wordt steeds duidelijk." "Ik stel dat dit al meer dan 3 eeuwen aan de gang is en daarvoor alleen onderbroken door de renaissance en de mystiche (...) van de middeleeuwen."

Maar de statistieken laten grappig genoeg een andere trend zien: Gemeten naar IQ worden we juist slimmer. Het gemiddelde IQ in Nederland stijgt elk jaar ongeveer een halve punt. Wellicht doordat we beter worden opgeleid of door betere voedingspatronen, dat is allemaal nog niet duidelijk. Complotters houden uiteraard vol dat dat ons onderwijs niet deugt. En dat we onze tijd verdoen met het consumeren van "een smurrie van reclameblokken, reallife shows, cartoons en derderangs muziek."

Enfin, die karikatuur hebben we vaker gelezen. In zijn boek 'Wij amuseren ons kapot' verheerlijkte wijlen Neil Postman ruim twintig jaar geleden al eens de geletterde Noord-Amerikaanse cultuur van de achttiende en negentiende eeuw. In dat Rijk der Rede was lezen een bijna sacrale bezigheid. Later verzoop de mensheid volgens Postman in een zee van trivialiteit. Maar ja, dat was dan ook nog in de tijd dat intellectuelen neerkeken op alles dat naar populisme neigde.

Anno nu zijn het vooral de complotdenkers die je continu hoort over de dumbification van de maatschappij. Hoofdzakelijk, zo niet uitsluitend vanwege de frustratie dat de massa de complotten niet slikt. Dat het verhaal rond het 9/11 bedrog niet wordt geloofd, het begrip Nieuwe Wereld Orde niet echt serieus wordt genomen, of andere duistere zaken die in de ogen van complotters zo klaar zijn als een klontje.

Noem het gerust de infantilisering van het intellect: het merendeel van de beweringen van de complotters is immers bij elkaar gegoogelde onzin, half begrepen feiten die in een andere context plotsklaps een heel nieuwe betekenis krijgen, ‘bewijs’ dat niet hard te maken is, reeds weerlegde leugens en allang beantwoorde vragen. Overdrijving en uitvergroting lijken de norm, zeker op het ongefilterde internet, waar iedere zinsbegoocheling ook nog eens kritiekloos geconsumeerd en gekopieerd wordt.
bron
pi_54114713
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 10:39 schreef Terecht het volgende:

[..]

Tuurlijk bevestigen die wat jij altijd al dacht:
[..]

bron
Wat n slechte tekst zeg, vol met ongefundeerde niet onderbouwde en zelfs onjuiste uitspraken.
quote:
Eén kwestie blijft knagen: als het Flynn-effect werkelijkheid is, zijn we dan echt zoveel slimmer dan onze voorouders? Howard denkt van wel: 'Flynn, die zelf denkt dat het stijgend IQ niet betekent dat mensen werkelijk intelligenter zijn geworden, overschat mogelijk de gemiddelde intelligentie van de bevolking in vorige eeuwen en de mate van intelligentie die je nodig hebt om te kunnen functioneren in een agrarische samenleving. Mensen zijn uitstekend genetisch geprogrammeerd voor normale alledaagse vaardigheden, zoals het snel leren van een taal of sociaal gedrag. De nadelen van een lage intelligentie worden misschien alleen duidelijk bij onnatuurlijke bezigheden, zoals leren op school.
http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=59714
quote:
Scientific Poll: 84% Reject Official 9/11 Story
http://www.prisonplanet.com/articles/October2006/141006poll.htm
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:14:52 #166
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_54114794
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 18:10 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Wat n slechte tekst zeg, vol met ongefundeerde niet onderbouwde en zelfs onjuiste uitspraken.
[..]


[..]
Zo denk ik meestal nou ook over teksten van Zapruder
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_54114939
Dit is een zeer goede presentatie over de koers die het onderwijs volgt in de VS. Aangezien de Verenigde Naties (UNESCO) hieraan ten grondslag ligt, zullen we dit ook in Europa en de rest van de wereld tegenkomen (of misschien is het al gedeeltelijk doorgevoerd, geen idee hoe het staat met het onderwijs in Nederland). Vrij schokkende dingen.

http://video.google.nl/videoplay?docid=8903112019958738510&q=liberty+or+sustainable+development&total=13&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=1 Vanaf 59:30

Hieruit blijkt inderdaad dat school een instrument is geworden om ons dom te houden en ter indoctrinatie.

Waar het op neer komt is dat meer opleiding leidt tot hogere inkomens en daardoor grotere consumptie. Dit is in strijd met het principe van duurzaamheid wat tegenwoordig geldt. Hoe dommer het volk, hoe duurzamer de maatschappij.

Het dumbing down wordt gerealiseerd door het uitgangspunt dat er geen objectieve waarheid of werkelijkheid is, dus postmodernistisch constructivisme. Als gevolg daarvan leren kinderen geen objectieve feiten meer, maar waarden opgelegd door de overheid. Indoctrinatie dus.

[ Bericht 11% gewijzigd door Ali_Kannibali op 23-10-2007 18:39:57 ]
pi_54115419
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 18:14 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Zo denk ik meestal nou ook over teksten van Zapruder
Heel fijn dat je me inzicht geeft in je gedachten hoor , maar wat heeft dat met mijn reactie te maken?
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:52:37 #169
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_54115585
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 18:10 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Wat n slechte tekst zeg, vol met ongefundeerde niet onderbouwde en zelfs onjuiste uitspraken.
Oh?
quote:
[..]
Dit is pas onjuist. Zonder de abstracte kennis die we op school leren had jij nu niet achter je computer gezeten om op het FOK! forum te kunnen reageren.
quote:
[..]
Deze poll vroeg mensen naar een andere poll :
quote:
Bizarrely they also cite the New York Times/CBS "16% of Americans believe they have been told the whole truth" poll in a question. Since when does one poll ask people what they think about another poll?
http://screwloosechange.blogspot.com/2007/09/so-much-for-84.html

Bovendien is die poll van oktober 2006, behoorlijk gedateerd dus. Laat ik nu een recentere poll hebben gevonden:
http://www.911truth.org/images/ZogbyPoll2007.pdf
quote:
when they asked people what their position on 9/11 was, "19 hijackers", LIHOP, MIHOP or "not sure". MIHOP scored a less than impressive 4.6%. Heck even "not sure" managed 5.3%. As previous polls have shown the variance is highly correlated to your political position and education, with college graduates coming in at 3.0, but those with less than a high school education double that. For some reason none of that made their press release.
http://screwloosechange.blogspot.com/2007/09/so-much-for-84.html

4,6%, het gaat goed met de 9/11 'truth' beweging
pi_54116155
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 18:52 schreef Terecht het volgende:

[..]

Oh?
quote:
Dit is pas onjuist. Zonder de abstracte kennis die we op school leren had jij nu niet achter je computer gezeten om op het FOK! forum te kunnen reageren.
Er staan twee meningen in dat kleine quotje, dus wat je met "dit "bedoelt.. ?
Ik ben daar overigens helemaal niet zo zeker van als jij.
quote:
Deze poll vroeg mensen naar een andere poll :
Het weerlegt imo toch duideljk de mening (want dat is het) in het door jouw gequote stukje.
quote:
http://screwloosechange.blogspot.com/2007/09/so-much-for-84.html

Bovendien is die poll van oktober 2006, behoorlijk gedateerd dus. Laat ik nu een recentere poll hebben gevonden:
http://www.911truth.org/images/ZogbyPoll2007.pdf
[..]

http://screwloosechange.blogspot.com/2007/09/so-much-for-84.html

4,6%, het gaat goed met de 9/11 'truth' beweging
Tijd heelt alle wonden he...
Merendeel denkt toch echt dat de us govt mbt 9-11 liegt en bedriegt, maar goochel er gerust nog wat andere cijfers bij hoor..
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:33:07 #171
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_54116430
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 19:20 schreef Resonancer het volgende:

[..]


[..]

Er staan twee meningen in dat kleine quotje, dus wat je met "dit "bedoelt.. ?
Ik ben daar overigens helemaal niet zo zeker van als jij.
Dat het onzin is dat we dom worden gehouden.
quote:
[..]

Het weerlegt imo toch duideljk de mening (want dat is het) in het door jouw gequote stukje.
[..]

Tijd heelt alle wonden he...
Merendeel denkt toch echt dat de us govt mbt 9-11 liegt en bedriegt, maar goochel er gerust nog wat andere cijfers bij hoor..
Vervelend is dat hé, als in een door notabene complotdenkers opdracht gegeven poll niet de uitkomst bied die je graag gehoopt had. Maar blijf jij maar lekker aan je dogma's vastklampen, als je daar gelukkig van wordt.
pi_54117298
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 19:33 schreef Terecht het volgende:

[..]

Dat het onzin is dat we dom worden gehouden.
oh, je refereert aan de OP, lekker duidelijk
quote:
Vervelend is dat hé, als in een door notabene complotdenkers opdracht gegeven poll niet de uitkomst bied die je graag gehoopt had. Maar blijf jij maar lekker aan je dogma's vastklampen, als je daar gelukkig van wordt.
Je weet niet wat ik hoop, dus onzin. Het woord dogma kan je op meerdere manieren opvatten en geluk ook dus ook die opmerking is onzinnig.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:34:50 #173
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_54117924
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 20:11 schreef Resonancer het volgende:

[..]

oh, je refereert aan de OP, lekker duidelijk
Daar gaat de discussie toch ook over?
quote:

[..]

Je weet niet wat ik hoop, dus onzin. Het woord dogma kan je op meerdere manieren opvatten en geluk ook dus ook die opmerking is onzinnig.
Leuk, die semantische spelletjes . Ga je ook nog iets inhoudelijks bijdragen aan de discussie?
pi_54118525
Blijven we het leuk houden? Ja? Fijn!
Geen gezeur over elkaar of de manier van discussiëren/argumenteren hier. Daar heeft niemand wat aan omdat dat verzand in een discussie ver weg van het onderwerp.
bye
pi_54120628
Kijk gewoon die presentatie die ik gepost heb, daar staat voldoende bewijs dat er BEWUST gekloot wordt met het onderwijs.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:47:47 #176
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_54122109
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 22:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Kijk gewoon die presentatie die ik gepost heb, daar staat voldoende bewijs dat er BEWUST gekloot wordt met het onderwijs.
Hoho, het sturen van onderwijsdoelen is iets anders dan het volk dom houden door middel van onderwijs.
pi_54122921
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 22:47 schreef Terecht het volgende:

[..]

Hoho, het sturen van onderwijsdoelen is iets anders dan het volk dom houden door middel van onderwijs.
Heb je de presentatie uberhaupt bekeken?
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:20:07 #178
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_54123104
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 23:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Heb je de presentatie uberhaupt bekeken?
Vermoeiend gezwets over sustainable development, freedom en dat het van hogerhand gedicteerd wordt, te saai iig om langer dan 10 minuten te bekijken. Heb je geen samenvatting ervan, ik heb weinig zin om een uur lang naar zo'n weinig boeiende verteller te luisteren.
pi_54125609
Ik heb er weinig zin in om me te gaan herhalen.
bye
  woensdag 24 oktober 2007 @ 00:56:43 #180
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_54125621
Waar zijn de posts gebleven?

-edit- ach so...
pi_54128376
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 18:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dit is een zeer goede presentatie over de koers die het onderwijs volgt in de VS. Aangezien de Verenigde Naties (UNESCO) hieraan ten grondslag ligt, zullen we dit ook in Europa en de rest van de wereld tegenkomen (of misschien is het al gedeeltelijk doorgevoerd, geen idee hoe het staat met het onderwijs in Nederland). Vrij schokkende dingen.

http://video.google.nl/videoplay?docid=8903112019958738510&q=liberty+or+sustainable+development&total=13&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=1 Vanaf 59:30

Hieruit blijkt inderdaad dat school een instrument is geworden om ons dom te houden en ter indoctrinatie.

Waar het op neer komt is dat meer opleiding leidt tot hogere inkomens en daardoor grotere consumptie. Dit is in strijd met het principe van duurzaamheid wat tegenwoordig geldt. Hoe dommer het volk, hoe duurzamer de maatschappij.

Het dumbing down wordt gerealiseerd door het uitgangspunt dat er geen objectieve waarheid of werkelijkheid is, dus postmodernistisch constructivisme. Als gevolg daarvan leren kinderen geen objectieve feiten meer, maar waarden opgelegd door de overheid. Indoctrinatie dus.
Die evangelische kindertjes die thuis worden gehouden door hun ouders en creationistisch worden onderwezen, daar wordt het allemaal ook niet heul veul beter van, denk ik
  woensdag 24 oktober 2007 @ 11:39:28 #182
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54131032
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 20:34 schreef Terecht het volgende:

[..]

Daar gaat de discussie toch ook over?
[..]
Ik vind het anders best wel schokkend hoe weinig mensen slagen voor de wiskundetoets of de nederlandstoets op de pabo. Als er al zo'n grote groep niet slaagd. Dan zal er ook een sloot zijn van net-wel. Van de types die avond van te voren blokken de volgende ochtend nog weten, maar een dag of wat later niet meer. En dat gaat dan les geven aan onze kinderen. Een kennis staat voor de klas, en die wordt verdrietig van de huidige lichting. Geen verstand en weten eigenlijk helemaal niets, geen logische verbanden kunnen leggen. Ik ben van mening dat er wel degelijk een trend gaande is, dat we minder en minder slim worden. De film Idiocracy is misschien wel wat overdreven maar bepaalde zaken ... nee de mens is dom.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 12:15:30 #183
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_54131873
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 11:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik vind het anders best wel schokkend hoe weinig mensen slagen voor de wiskundetoets of de nederlandstoets op de pabo. Als er al zo'n grote groep niet slaagd. Dan zal er ook een sloot zijn van net-wel. Van de types die avond van te voren blokken de volgende ochtend nog weten, maar een dag of wat later niet meer. En dat gaat dan les geven aan onze kinderen. Een kennis staat voor de klas, en die wordt verdrietig van de huidige lichting. Geen verstand en weten eigenlijk helemaal niets, geen logische verbanden kunnen leggen. Ik ben van mening dat er wel degelijk een trend gaande is, dat we minder en minder slim worden. De film Idiocracy is misschien wel wat overdreven maar bepaalde zaken ... nee de mens is dom.
Dit staat los van je stelling dat "een school er is om ons slaafs te maken aan het systeem." Wat je hier beschrijft is een mentaliteitsprobleem, geen bewuste verdomming van de scholieren en studenten.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 12:45:01 #184
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_54132556
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 11:39 schreef Lambiekje het volgende:
Ik vind het anders best wel schokkend hoe weinig mensen slagen voor de wiskundetoets of de nederlandstoets op de pabo. Als er al zo'n grote groep niet slaagd.
quote:
Geen verstand en weten eigenlijk helemaal niets, geen logische verbanden kunnen leggen.
Gelukkig zijn de verbanden die jij legt onberispelijk. Gij geveinsde!
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 14:32:34 #185
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54134885
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 12:45 schreef Rasing het volgende:

[..]

heel goed gezien. je hebt een typo gevonden..
En dan nog wat. Zo vaak lees ik m'n eigen teksten niet over als ik ze plaats. En bovendien een forum is niet een medium om zo correct mogelijk Nederlands te schrijven. Het gaat om het discussiemateriaal.

Ik vond het vroeger al zo bespottelijk dat je kwartpunten aftrek kreeg bij Economie omdat je de punt op de i vergeet. Zelfs bij Nederlands werd dat niet afgestraft. Of je niet weet dat je een punt om de i dient te schrijven. Zielig eigenlijk ook van z'n vent.
quote:
[..]

Gelukkig zijn de verbanden die jij legt onberispelijk. Gij geveinsde!
als ik de verbanden maar zie :0
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_54135628
quote:
Staat er nu werkelijk niemand stil bij de slavernij van de leerplicht, de slavernij van belasting, de slavernij van de naderende sociale dienstplicht? Een slaaf is volgens de Van Dale, "een mens die aan een ander in eigendom toebehoort". Vertelt u mij waarom een jongere die gedwongen arbeid verricht in het teken van een sociale dienstplicht of leerplicht, niet aan deze definitie voldoet. Hij heeft niet de beschikking over zichzelf, noch hebben zijn ouders deze. De staat bepaalt volledig het reilen en zeilen van dit individu, als een eigenaar zijn persoon.
http://www.vrijspreker.nl(...)dienstplicht/catid/8
quote:
Het is duidelijk dat kinderen en jongeren in hun jeugd buiten de realiteit gehouden worden. Door middel van hun eigen voorzieningen, eigen tv-programma's en op school wordt hun een wereldbeeld opgedrongen dat niets met het echte leven te maken heeft. Hun zorgvuldig bewaarde onschuld komt keihard in botsing met de wereld van volwassenen, een wereld waar ze als jongere nauwelijks serieus aan deel mogen nemen. Er wordt gezegd dat kinderen in de leeftijd van ongeveer 12 tot 18 jaar in de beruchte pubertijd verkeren. Maar de puberteit is een verschijnsel bepaald door klasse, cultuur en tijd, en zeker geen natuurlijk gegeven. Dwarsliggende pubers zijn door de maatschappij gecreëerd en het direct gevolg van het feit dat kinderen in een rotmaatschappij deel moeten gaan nemen. En alhoewel kinderen steeds jonger geconfronteerd worden met de harde buitenwereld door bijvoorbeeld het jeugdjournaal en allerlei zware maatschappelijke thema's op school, kan er toch gesteld worden dat ze nog steeds afgeschermd worden van de realiteit. Veel ellende van de wereld gaat hen niet direct aan. Dit in tegenstelling tot kinderen in de zogenaamde Derde Wereld; deze worden van kleins af aan geconfronteerd met de strijd om het bestaan en er bestaat dus vaak geen beschermde kindertijd voor hen, behalve voor de rijken.
http://www.gebladerte.nl/00249p14.htm
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_54136515
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 14:32 schreef Lambiekje het volgende:
En bovendien een forum is niet een medium om zo correct mogelijk Nederlands te schrijven. Het gaat om het discussiemateriaal.
Maar als die discussiewaarde nihil is doordat jij voortdurend groteske gedachtensprongen maakt en het Nederlands waarin dat discussiemateriaal gesteld is bovendien afgrijselijk is, wat dan?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 20:17:24 #188
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54142348
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:47 schreef Apropos het volgende:

[..]

Maar als die discussiewaarde nihil is doordat jij voortdurend groteske gedachtensprongen maakt en het Nederlands waarin dat discussiemateriaal gesteld is bovendien afgrijselijk is, wat dan?
je kan veel zeggen maar afgrijselijk Nederlands, nee.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 20:18:46 #189
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_54142392
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 20:17 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

je kan veel zeggen maar afgrijselijk Nederlands, nee.
Oh dat kan echt wel
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 25 oktober 2007 @ 00:24:51 #190
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_54149976
quote:
"Gemeten naar IQ worden we juist slimmer. Het gemiddelde IQ in Nederland stijgt elk jaar ongeveer een halve punt."

het gemiddelde IQ is per definitie 100... en zal dat altijd zijn
het IQ van de schrijver van dit erbarmelijk onnozele stuk schat ik ergens tussen dat van Kelly en Regilio Tuur in

verder betwist ie het debiele niveau van het gemiddelde tv-aanbod in nederland...
dan weet je genoeg..lijkt me
zoals gezegd: een stuk vol met ongefundeerde niet onderbouwde en zelfs onjuiste uitspraken..

hét perfecte manifest voor de gemiddelde debunker
Huig
  donderdag 25 oktober 2007 @ 00:56:14 #191
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_54150611
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 00:24 schreef Orwell het volgende:
quote:
"Gemeten naar IQ worden we juist slimmer. Het gemiddelde IQ in Nederland stijgt elk jaar ongeveer een halve punt."

het gemiddelde IQ is per definitie 100... en zal dat altijd zijn
het IQ van de schrijver van dit erbarmelijk onnozele stuk schat ik ergens tussen dat van Kelly en Regilio Tuur in

verder betwist ie het debiele niveau van het gemiddelde tv-aanbod in nederland...
dan weet je genoeg..lijkt me
zoals gezegd: een stuk vol met ongefundeerde niet onderbouwde en zelfs onjuiste uitspraken..

hét perfecte manifest voor de gemiddelde debunker
Mjah dat stuk over IQ heeft hij wel iets te simpel gemaakt ja. Zal wel door het bedoelde publiek komen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 25 oktober 2007 @ 01:33:51 #192
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_54151298
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 00:24 schreef Orwell het volgende:
quote:
"Gemeten naar IQ worden we juist slimmer. Het gemiddelde IQ in Nederland stijgt elk jaar ongeveer een halve punt."

het gemiddelde IQ is per definitie 100... en zal dat altijd zijn
het IQ van de schrijver van dit erbarmelijk onnozele stuk schat ik ergens tussen dat van Kelly en Regilio Tuur in
Dat komt ook omdat iq testen worden genormaliseerd naar de normale verdeling waarbij de verwachtingswaarde 100 is. In de loop der jaren is men steeds beter gaan scoren op IQ testen:
http://www.americanscientist.org/template/AssetDetail/assetid/24612?fulltext=true&print=yes
alleen worden de scores dus genormaliseerd.
quote:
verder betwist ie het debiele niveau van het gemiddelde tv-aanbod in nederland...
Knap als je dat kunt vinden in het stuk.
quote:
dan weet je genoeg..lijkt me
zoals gezegd: een stuk vol met ongefundeerde niet onderbouwde en zelfs onjuiste uitspraken..

hét perfecte manifest voor de gemiddelde debunker
-nietstoevoegende uitingen mag je ook voor je houden-
Dank - Petre -

[ Bericht 2% gewijzigd door Petre op 25-10-2007 03:04:47 ]
pi_54152014
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 09:32 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Die evangelische kindertjes die thuis worden gehouden door hun ouders en creationistisch worden onderwezen, daar wordt het allemaal ook niet heul veul beter van, denk ik
pi_54745079
Niet helemaal on topic, maar toch...
quote:
Sir Ken Robinson makes an entertaining (and profoundly moving) case for creating an education system that nurtures creativity, rather than undermining it. With ample anecdotes and witty asides, Robinson points out the many ways our schools fail to recognize -- much less cultivate -- the talents of many brilliant people. "We are educating people out of their creativity," Robinson says. The universality of his message is evidenced by its rampant popularity online. A typical review: "If you have not yet seen Sir Ken Robinson's TED talk, please stop whatever you're doing and watch it now."
http://www.ted.com/index.php/talks/view/id/66
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  woensdag 21 november 2007 @ 09:06:05 #195
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54753936
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 19:47 schreef Resonancer het volgende:
Niet helemaal on topic, maar toch...
[..]
Waarom niet ontopic ... het is toch juist.

Creativiteit dwarsbomen, dat heb ik serieus ondervonden op school. Mijn idee van school is iedereen klaarmaken voor het systeem om slaaf te zijn. Dat bedoel ik met "dom" maken. of eigenlijk slim genoeg om te willen werken voor he systeem.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 21 november 2007 @ 15:44:25 #196
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_54762390
Hoe werd je dan belemmerd in je creatief zijn?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_54764352
quote:
Op woensdag 21 november 2007 09:06 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Waarom niet ontopic ... het is toch juist.

Creativiteit dwarsbomen, dat heb ik serieus ondervonden op school. Mijn idee van school is iedereen klaarmaken voor het systeem om slaaf te zijn. Dat bedoel ik met "dom" maken. of eigenlijk slim genoeg om te willen werken voor he systeem.
Het is maar net wat je er zelf van maakt. Als je zelf de intelligentie niet hebt om de relativiteit van het geleerde in te zien, en je eigen creativiteit ermee te combineren, dan raak je inderdaad gefrustreerd. Ik ervaar juist het tegenovergestelde met mijn opleiding.
  woensdag 21 november 2007 @ 18:12:15 #198
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_54764917
quote:
Op woensdag 21 november 2007 17:45 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Het is maar net wat je er zelf van maakt. Als je zelf de intelligentie niet hebt om de relativiteit van het geleerde in te zien, en je eigen creativiteit ermee te combineren, dan raak je inderdaad gefrustreerd. Ik ervaar juist het tegenovergestelde met mijn opleiding.
Zelfde hier. Een eigen initiatief voor een bachelor of master opdracht wordt juist erg gewaardeerd. Zelfs laatst voor een project waarmee een vak afgesloten zou worden. Normaal gesproken was dat kiezen uit een serie vaste opdrachten maar met een leuk idee was de docent niet zo moeilijk te overtuigen
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 21 november 2007 @ 20:54:14 #199
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_54768277
Eensch. Ik had een VWO ++ opleiding in de 2e. Ik ben blijven zitten op Wiskunde ( een 5je omdat ik de eerste maanden van het jaar heb gemist ivm een operatie), Frans 4 en biologie 5.
Bij mijn school telt een:

5 is 1 onvoldoendepunt.
4 is 2 onvoldoendepunten.
3 en lager is 3 onvoldoendepunten.
Bij 3 punten bleef je zitten.

Ik wist al zeker dat ik de kant Economie en Maatschappij op wilde gaan (Geen biologie voor nodig). En ik frans wilde omruilen voor Spaans (daar heb je ook gewoon meer aan later, zeker als je later naar de VS wilt emigreren, zoals ik wil doen).

Voor de rest stond ik voor:
Aardrijkskunde en geschiedenis (bij ons gecombineerd, samen met economie, tot MM, mens en maatschappij) een ruime 8.
Voor nederlands en engels een 9.
Beeldende Vorming (tekenen en handarbeid gecombineerd) een 10 zelfs.
Muziek een 7 en ga zo maar door.


Dus oftewel was eigenlijk de onvoldoende voor Wiskunde (een 5je met een rede) de enigste onvoldoende van belang. Toen werd ik overgezet naar HAVO.
Bij HAVO moest je meer uit het boek werken. Bij vwo ging het meer om besprekingen, werkstukken, verslagen. Zoveel mogelijk basiskennis. Je boek was meer een soort handleiding. Ze keken naar je kennis en vaardigheden. Niet naar de fouten die je op een repetitie maakte, niet het stampwerk repeteren, maar je kennis testen.

Zoals bij Natuurkunde een voorbeeldje;
quote:
'Je hebt hier een verkeerd brongetal (waar je mee moest beginnen, wat je bij vraag A had moeten uitrekenen).'
'Ja maar meneer, ik heb de som goed als ik het getal daarboven wel goed had afgerond..'
'Dat maakt niet uit! Het antwoord is fout!'
'Meneer, ik snap de stof wel, maar heb in het begin een rekenfoutje gemaakt' Het gaat toch erom of je het snapt, of niet? Dit is dan namelijk hetzelfde als een Ned-leraar een rep nakijkt, en diegene de dt fout heeft vervoegd, dan zegt de leraar toch ook niet, weetjewat, dan is alles vast wel fout!'

(zo zei ik het niet, maar het komt op hetzelfde neer, ongeveer. Ookal besef ik dat het niet hetzelfde was))

Toen kon ik mij gaan melden bij de Teamleider ( die het overigens wel eens was met me, maar dat terzijde)
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  donderdag 22 november 2007 @ 23:45:12 #200
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54792176
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:54 schreef GasTurbine het volgende:
Eensch. Ik had een VWO ++ opleiding in de 2e. Ik ben blijven zitten op Wiskunde ( een 5je omdat ik de eerste maanden van het jaar heb gemist ivm een operatie), Frans 4 en biologie 5.
Bij mijn school telt een:

5 is 1 onvoldoendepunt.
4 is 2 onvoldoendepunten.
3 en lager is 3 onvoldoendepunten.
Bij 3 punten bleef je zitten.

Ik wist al zeker dat ik de kant Economie en Maatschappij op wilde gaan (Geen biologie voor nodig). En ik frans wilde omruilen voor Spaans (daar heb je ook gewoon meer aan later, zeker als je later naar de VS wilt emigreren, zoals ik wil doen).

Voor de rest stond ik voor:
Aardrijkskunde en geschiedenis (bij ons gecombineerd, samen met economie, tot MM, mens en maatschappij) een ruime 8.
Voor nederlands en engels een 9.
Beeldende Vorming (tekenen en handarbeid gecombineerd) een 10 zelfs.
Muziek een 7 en ga zo maar door.


Dus oftewel was eigenlijk de onvoldoende voor Wiskunde (een 5je met een rede) de enigste onvoldoende van belang. Toen werd ik overgezet naar HAVO.
Bij HAVO moest je meer uit het boek werken. Bij vwo ging het meer om besprekingen, werkstukken, verslagen. Zoveel mogelijk basiskennis. Je boek was meer een soort handleiding. Ze keken naar je kennis en vaardigheden. Niet naar de fouten die je op een repetitie maakte, niet het stampwerk repeteren, maar je kennis testen.

Zoals bij Natuurkunde een voorbeeldje;
[..]
De gedwongen keuzes. .. belachelijk ook. En dan nog wat door diversiteit, geen kwaliteit. Vandaar ook dat vervolg opleidingen steen en ben klagen dat er geen gedegen basis is. Zo veel tijd en inspanning verknoeien voor wat je vevolgens NOOIT (nauwelijks) meer gaat gebruiken als Frans. Ik vond het maar stupide gedoe.

Ik had voor de HAVO een extra vak namelijk Wiskunde A naast wiskunde B. In wat verloren uurtjes kon je aan de WisB leraar vragen stellen over wisA. Men o men wat was wisA een lachtertje een echt lachtertje. 0,0 inzet. oke wel even in boek gekeken voor examen... en 8.7. Terwijl Wis B zwoegen was. I don't get it.

Ik had voor Duits een 5 en voor Nederlands een 5. Middels WisA kon ik een extra onvoldoende veroorloven en was ik dus geslaagd.

Als ik het nu goed begrijp moet een havist of vwo'r alle vakken examen doen. Dat KAN niet goed zijn. hapsnap onzin kennis heb je dan. Geen van de vakken ga je dieper de stof in. Met dat bedoel ik ook het dom maken. Waarom is onlangs dat ingevoerd ... en waarom hoefden wij alleen 5 a 6 vakken maar examen te doen .... Zijn we dan zo veel dommer dan de geslaagden nu NEE. Denk eerder beter. Kennis met Frans gebruik je toch vervolgens NOOIT meer, afgezien van uitzonderingen natuurlijk. Maar in mijn optiek is dat zo veel tijd en inspannings verknoerij. Door deze ongein van alle vakken heeft geen van de leerlingen nog tijd om pianist of gitarist of turner of zwemmer te worden. Ook hier natuurlijk uitzonderingen daar gelaten. Er wordt geheel geen aandacht aan cultuur en kunst behandeld op een reguliere school.

Nee we worden dom gehouden en creatief afgestompt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')