ik bedoel lichaamelijk ook he. Maar nee we moeten zullen 8 uur perdag in de schoolbanken. Het KAN gewoon niet goed zijn.quote:Op zondag 25 november 2007 13:17 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ook al kijk ik met plezier terug op mijn schooltijd, zij het met de nodige schaamtes, spijt en verzuchtingen, om dat nu je beste tijd te noemen inderdaad. Heb het nu veel meer naar mijn zin...
1040 -norm welk randebiel verzint dat. Het zijn echt burocraticsch relnichten daar in Den Haag. Wat ik uit dit nieuwsbericht lees. Is dat scholen ernstig onder de maat presteren. Geen wonder als je onderstaande feit er bij pakt.quote:Volgens Joeri van der Hoff, voorzitter van de jongerenorganisatie is ''de 1040 norm een bureaucratische regelgeving die totaal is losgeweekt van waar het werkelijk om gaat: kwalitatief goed onderwijs voor scholieren.''
Hier het weetje van afgelopen vrijdag en dat gaat onze kinderen lesgeven. TOP!!quote:----------------------- Weetje van de dag 2215 -----------------------
"Een taart wordt in 3 gelijke stukken gesneden. Hoe groot is dan de helft van een van die stukken?" Slechts 50 procent van alle Nederlandse eerstejaarsstudenten aan dePABO (waar onderwijzers en onderwijzeressen worden opgeleid) wist hetjuiste antwoord te geven, namelijk: 1/6.
Des te beter toch? Dan worden jouw kinderen maar halfslachtig geindoctrineerd!quote:Er zullen dus zat aankomend docenten zijn die met hakken over de sloot de boel hebben gehaald. En die gaan dus les geven.
hehe ,, tja zo kan je het ook bekijkenquote:Op zondag 25 november 2007 17:18 schreef Apropos het volgende:
[..]
Des te beter toch? Dan worden jouw kinderen maar halfslachtig geindoctrineerd!
Het is geen frustratie. Ik verwonder me erover dat niemand het het geen ene barst kan schelen wat voor infantiele besluiten dit christelijk kutkabinet uitvoert.quote:Op zondag 25 november 2007 17:22 schreef ATuin-hek het volgende:
Wat een frustratie Lambiekje.
Dat verrotte kutkabinet dat het urenaantal heeft verlaagd van 1067 tot 1040 uur?quote:Op zondag 25 november 2007 17:11 schreef Lambiekje het volgende:
Ik ben het venharte eens dat er morgen gestaakt gaat worden door de scholieren. Op sodemieteren moet dit intens verrotte kutkabinet.
Wat is daar volgens jou dan mis mee? Zo'n staartdeling, daar heb je toch geen bal aan? Dat staat alleen maar in de weg van je creativiteit.quote:Wat is dat voor uitschot die dat al niet eens weet. Kijk als die gasten niet geheel meer weten hoe je de ABC-formule moet toepassen ala. Maar dat ze al in de knoei gaan met de uiterste simpele vraag van hierboven. Dan is er toch echt iets serieus mis.
Er zullen dus zat aankomend docenten zijn die met hakken over de sloot de boel hebben gehaald. En die gaan dus les geven.
Het maakt geen hol uit of het kabinet christelijk is of niet, hier in Nederland schijnen we een eeuwigdurend contract te hebben met nutteloze politici.quote:Op zondag 25 november 2007 17:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is geen frustratie. Ik verwonder me erover dat niemand het het geen ene barst kan schelen wat voor infantiele besluiten dit christelijk kutkabinet uitvoert.
Hoe komt dat z'n LAKS op een getal van 960?quote:Op zondag 25 november 2007 17:41 schreef Rasing het volgende:
[..]
Dat verrotte kutkabinet dat het urenaantal heeft verlaagd van 1067 tot 1040 uur?
[..]
Wat is daar volgens jou dan mis mee? Zo'n staartdeling, daar heb je toch geen bal aan? Dat staat alleen maar in de weg van je creativiteit.
Je spreekt jezelf tegen.
En nu met kloppende grammatica? Deze zin is wel erg wazig...quote:Op zondag 25 november 2007 21:51 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Hoe komt dat z'n LAKS op een getal van 960?
tjoh ... dat>>dan zo dan... een letter verkeerd en meneer begrijpt het nietquote:Op zondag 25 november 2007 22:13 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En nu met kloppende grammatica? Deze zin is wel erg wazig...
Ik denk dat dat hij bedoeld heeft: hoe komt dan zo'n LAKS op 960 uur. Niet zeurenquote:
Dan ben ik benieuwd wat jij wel onder frustratie verstaatquote:Op zondag 25 november 2007 17:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is geen frustratie. Ik verwonder me erover dat niemand het het geen ene barst kan schelen wat voor infantiele besluiten dit christelijk kutkabinet uitvoert.
Nee christelijk hoeft er ook niet persee er bij maar ons kabinet handelt er wel naar. Ik ben van mening dat staat en geloof gescheiden moet zijn.quote:Op maandag 26 november 2007 10:30 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd wat jij wel onder frustratie verstaat
Ik ben het ook niet eens met de besluitvorming van dit kabinet op het gebied van onderwijs, maar daar ging dit topic toch oorspronkelijk niet over? Jij had het geloof ik over het instituut school in het algemeen. Belachelijk dat je het Christelijke geloof hier trouwens ook weer bij weet te slepen.
Wil je een goeie tip? Maak je zinnen wat leesbaarder en minder gefrustreerd, en mensen nemen je gelijk een stuk serieuzer.
Die discussie mag je hier voeren: Religie en politiek moeten samen in een democratie!quote:Op maandag 26 november 2007 15:08 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee christelijk hoeft er ook niet persee er bij maar ons kabinet handelt er wel naar. Ik ben van mening dat staat en geloof gescheiden moet zijn.
Dat zijn ze ook. Kun je het Rouvoet kwalijk nemen dat ie niet zoveel zin heeft in seksreclames? Nee, daar houdt ie nou eenmaal niet zo van. Dus probeert hij het via de politiek tegen te werken. Omdat hij vindt dat dat goed is. Dat dat uit zijn christelijk geloof voortkomt, doet er helemaal niet toe, staat-geloof-scheidingsgewijs.quote:Op maandag 26 november 2007 15:08 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee christelijk hoeft er ook niet persee er bij maar ons kabinet handelt er wel naar. Ik ben van mening dat staat en geloof gescheiden moet zijn.
Jaja !!! Gewoon niets doen. Staat geeft je wel MBO-diploma kado.quote:Geen mbo-opleiding, toch diploma
Door MIRANDA MEGENS
Zeker 75.000 mensen in de bijstand kunnen de komende jaren aan het werk door op een eenvoudige manier te meten of zij een mbo-diploma waard zijn.
Arno de Haan voor het gebouw van zijn werkgever, de Postbank. FOTO KAREL ZWANEVELD
De Sociale Dienst gaat deze methode vanaf 2008 actief gebruiken om bijstandsklanten gemakkelijker aan een baan te helpen. Ook het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) en het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV) gaan hiermee aan de slag.
Met een diploma is het gemakkelijker aan (ander) werk te komen. Maar veel mensen kunnen niet aantonen wat zij precies waard zijn, bijvoorbeeld omdat ze na de middelbare school meteen zijn gaan werken of al langdurig in de bijstand zitten.
Door inzichtelijk te maken wat iemand kan en weet, valt toch een mbo-diploma toe te kennen. Of wordt duidelijk met hoeveel vrijstellingen het papiertje snel te halen is. Officieel heet dit project Erkenning Verworven Competenties (EVC).
In de bijstand zitten 285.000 mensen, de meesten laaggeschoold. Het Kenniscentrum EVC schat dat 1,75 miljoen mensen van de beroepsbevolking mbo2-niveau hebben, maar dat niet in hun papieren hebben staan.
bron: http://www.ad.nl/economie/article1853950.ece
Dit zou jij toch prima moeten vinden? Geen onderwijs gehad, dus de creativiteit heeft er niet onder hoeven lijden, en toch een diploma, zodat ze wel aan het werk komen. En dat werk doen ze dan natuurlijk veel beter, want ze zijn veel creatiever dan die eenheidsworst die van het reguliere MBO afkomt.quote:Op dinsdag 27 november 2007 11:44 schreef Lambiekje het volgende:
Dit is precies wat ik nu bedoel. Er wordt maar wat aangekloot met het onderwijs. Dit is toch een aanfluiting of wat?!
En sowieso, wat maakt het uit of je 4 jaar op een school gezeten hebt, of door te werken bij een timmerman, je precies dezelfde kennis hebt opgedaan. In beide gevallen voldoe je aan de eisen van een MBO diploma, maar omdat jij die kennis via een andere manier opgepikt hebt dan een klaslokaal, zou je dat diploma niet mogen hebben? Lijkt me inderdaad juist een pluspunt voor het verhaal van lambiekje, dit is nu juist wat hij wil. Op je eigen manier de kennis oppikken, niet gebonden aan schoolregels.quote:Op dinsdag 27 november 2007 11:49 schreef Rasing het volgende:
[..]
Dit zou jij toch prima moeten vinden? Geen onderwijs gehad, dus de creativiteit heeft er niet onder hoeven lijden, en toch een diploma, zodat ze wel aan het werk komen. En dat werk doen ze dan natuurlijk veel beter, want ze zijn veel creatiever dan die eenheidsworst die van het reguliere MBO afkomt.
Wat is nu toch het probleem?
dat is misschien wel zo. Maar dan moeten ze de keuze aan iemand leggen. Van ga ik na basisschool naar de timmerman of naar de middelbare school. Nu is het nog zo dat het een verplichting is.quote:Op dinsdag 27 november 2007 11:56 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En sowieso, wat maakt het uit of je 4 jaar op een school gezeten hebt, of door te werken bij een timmerman, je precies dezelfde kennis hebt opgedaan. In beide gevallen voldoe je aan de eisen van een MBO diploma, maar omdat jij die kennis via een andere manier opgepikt hebt dan een klaslokaal, zou je dat diploma niet mogen hebben? Lijkt me inderdaad juist een pluspunt voor het verhaal van lambiekje, dit is nu juist wat hij wil. Op je eigen manier de kennis oppikken, niet gebonden aan schoolregels.
Huh? Een genuanceerd verhaal?quote:Op dinsdag 27 november 2007 12:18 schreef Lambiekje het volgende:
dat is misschien wel zo. Maar dan moeten ze de keuze aan iemand leggen. Van ga ik na basisschool naar de timmerman of naar de middelbare school. Nu is het nog zo dat het een verplichting is.
Dan moeten ze dus van het verplichtstellen van school afstappen. Basisschool wel verplichten zodat lezen/schrijven en enigszins rekenen geleerd is. Maar vervolgens moet dus de keuze vrij staan.
Als ik goed herinner had je in de jaren 90 een tussenschool tenminste in Nholland. Die tussen middelbaar en basis in zat. Dit zou bij voorbeeld weer herroepen kunnen worden. En dan een 2 jaars vorming en daarna is het vrij of je door gaat naar ambacht of bv MBO/HAVO/VWO gaat doen.
Ik denk persoonlijk dat er betere aansluitingen moeten zijn op wat bedrijven en wat vervolg studies verwachten. Ik heb nu het idee wat ik zo lees en hoor. Dat de aansluiting met HBO/uni niet goed aansluit op het vakkenpakket. Het is ondermaats. Het lijkt net of de verschillende scholen op eilandjes zitten. Geen interschool connecties dat zou beter kunnen.
Wat denk je dat er gaat gebeuren als je mensen de keuze geeft om van school te gaan. Die gaan echt niet allemaal gezellig bij de timmerman op de hoek werken, die vervallen in een patroon van nutteloosheid en kosten de samenleving (jij en ik) alleen maar geld. Verplicht een vak leren is in veel gevallen een positief gegeven.quote:Op dinsdag 27 november 2007 12:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat is misschien wel zo. Maar dan moeten ze de keuze aan iemand leggen. Van ga ik na basisschool naar de timmerman of naar de middelbare school. Nu is het nog zo dat het een verplichting is.
Dan moeten ze dus van het verplichtstellen van school afstappen. Basisschool wel verplichten zodat lezen/schrijven en enigszins rekenen geleerd is. Maar vervolgens moet dus de keuze vrij staan.
Als ik goed herinner had je in de jaren 90 een tussenschool tenminste in Nholland. Die tussen middelbaar en basis in zat. Dit zou bij voorbeeld weer herroepen kunnen worden. En dan een 2 jaars vorming en daarna is het vrij of je door gaat naar ambacht of bv MBO/HAVO/VWO gaat doen.
Ik denk persoonlijk dat er betere aansluitingen moeten zijn op wat bedrijven en wat vervolg studies verwachten. Ik heb nu het idee wat ik zo lees en hoor. Dat de aansluiting met HBO/uni niet goed aansluit op het vakkenpakket. Het is ondermaats. Het lijkt net of de verschillende scholen op eilandjes zitten. Geen interschool connecties dat zou beter kunnen.
quote:Op dinsdag 27 november 2007 11:49 schreef Rasing het volgende:
[..]
Dit zou jij toch prima moeten vinden? Geen onderwijs gehad, dus de creativiteit heeft er niet onder hoeven lijden, en toch een diploma, zodat ze wel aan het werk komen. En dat werk doen ze dan natuurlijk veel beter, want ze zijn veel creatiever dan die eenheidsworst die van het reguliere MBO afkomt.
Wat is nu toch het probleem?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |