dit dus.quote:Op zaterdag 1 september 2007 21:45 schreef ballieking het volgende:
---> sterf.
LOL, wtf? Hij kan er weinig aan doen in dit geval...quote:Op zaterdag 1 september 2007 21:47 schreef Apokalypse het volgende:
Wat een probleem zeg.
Als jij nou eens gewoon rekening houdt met andere mensen inplaats van met jezelf wordt jij daarzelf ook weer een stuk vrolijker van.
bloedhonden = zeikerds...quote:Op zaterdag 1 september 2007 21:50 schreef tong80 het volgende:
En bij elke grote barbecue die je organiseerd moet je weer rekening houden met van die bloedhonden die dan weer geen vlees eten, wel vis, of andersom of geen van beiden....
Kun je deze zin uitleggen ?
Sterf wie? De mensen die geen vlees eten?quote:Op zaterdag 1 september 2007 21:45 schreef ballieking het volgende:
---> sterf.
Dan weet je niet veel van voeding af, als je al niet eens een goede vervanging voor vlees kan vinden.quote:Op zaterdag 1 september 2007 22:08 schreef Mustard_Man het volgende:
Ik ben altijd benieuwd wat dat soort mensen op hun brood doen, of hoe ze uberhaupt aan energie komen.
Als ik een week zonder vlees zit begin ik op mn eigen tenen te kauwen, bij wijze van spreken. (ben niet zo lenig)
Waarom zou je sowieso vlees gaan vervangen, er is vlees in overvloed.quote:Op zaterdag 1 september 2007 22:11 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dan weet je niet veel van voeding af, als je al niet eens een goede vervanging voor vlees kan vinden.
Of het zit tussen de oren, daar hebben veel vleeseters vaker last van.
Omdat je het om wat voor reden dan ook niet wķl eten? En er zijn ook insecten in overvloed, nog in een grotere overvloed dan vlees, maar die eet je ook niet...quote:Op zaterdag 1 september 2007 22:16 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
Waarom zou je sowieso vlees gaan vervangen, er is vlees in overvloed.
Er zit maar weinig vlees in insecten, en dan moet je ze ook nog eens zelf verzamelen.quote:Op zaterdag 1 september 2007 22:19 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Omdat je het om wat voor reden dan ook niet wķl eten? En er zijn ook insecten in overvloed, nog in een grotere overvloed dan vlees, maar die eet je ook niet...
Als er een markt voor zou zijn, zou je heus wel muggenkoekjes in de supermarkt kunnen vinden. Maar ik ben er vrij zeker van dat als ik jou muggenkoekjes voorschotel, jij ze niet zult eten, behalve dan misschien om te laten zien hoe stoer je wel niet bent.quote:Op zaterdag 1 september 2007 22:23 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
Er zit maar weinig vlees in insecten, en dan moet je ze ook nog eens zelf verzamelen.![]()
Bovendien hou ik er al niet van als vlees in kleine stukjes/porties wordt geserveerd, laat staan dat ik zin heb om mug na mug naar binnen te werken.
3 keer raden waar o.a. dat glanzende laagje op bijvoorbeeld M&M's vandaan komtquote:Op zaterdag 1 september 2007 22:23 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
Er zit maar weinig vlees in insecten, en dan moet je ze ook nog eens zelf verzamelen.![]()
Bovendien hou ik er al niet van als vlees in kleine stukjes/porties wordt geserveerd, laat staan dat ik zin heb om mug na mug naar binnen te werken.
Van muggen!quote:Op zaterdag 1 september 2007 22:40 schreef Biogarde het volgende:
[..]
3 keer raden waar o.a. dat glanzende laagje op bijvoorbeeld M&M's vandaan komt![]()
Wat heeft dit uberhaupt in godsnaam met vegetariers te makenquote:Op zaterdag 1 september 2007 22:30 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Als er een markt voor zou zijn, zou je heus wel muggenkoekjes in de supermarkt kunnen vinden. Maar ik ben er vrij zeker van dat als ik jou muggenkoekjes voorschotel, jij ze niet zult eten, behalve dan misschien om te laten zien hoe stoer je wel niet bent.
Al was het paardenpoep, zolang het lekker smaakt, je er niet aan sterft of het je eigen familieleden zijn boeit het toch niet waar iets vandaan komt?quote:Op zaterdag 1 september 2007 22:40 schreef Biogarde het volgende:
[..]
3 keer raden waar o.a. dat glanzende laagje op bijvoorbeeld M&M's vandaan komt![]()
Jij vroeg jezelf af waarom mensen vlees gaan vervangen, omdat het er in overvloed is. Ik geef alleen maar een ander voorbeeld aan van iets wat je ook niet eet, ondanks dat het in overvloed aanwezig is.quote:Op zaterdag 1 september 2007 22:43 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
Wat heeft dit uberhaupt in godsnaam met vegetariers te maken![]()
Als de muggenkoekjes lekker zijn zou ik ze wel eten hoor, maar ik ben niet zo'n koekjespersoon. Misschien als je ze in chips stopt, of in vlees.
Beetje rare vergelijking aangezien vlees eten in de Nederlandse cultuur normaal is en insecten niet.quote:Op zaterdag 1 september 2007 22:52 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Jij vroeg jezelf af waarom mensen vlees gaan vervangen, omdat het er in overvloed is. Ik geef alleen maar een ander voorbeeld aan van iets wat je ook niet eet, ondanks dat het in overvloed aanwezig is.
Wat heeft het houden van dieren in te kleine hokjes en ziekelijk veevervoer ermee te maken dat wij snijtanden hebben dan?quote:Op zaterdag 1 september 2007 23:53 schreef GioStyle het volgende:
Altijd leuk is als je die vegatariėrs gaat vragen waarom ze geen vlees eten. "Ik eet geen vlees, omdat ik het zielig vind voor de dieren. Die leven in zo'n klein hokje en dan worden ze geslacht.....blablabla"
Yeah rite.. Wij hebben niets voor niets snijtanden gekregen.
Ja, het komt een beetje dom over.quote:Op zaterdag 1 september 2007 23:54 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Wat heeft het houden van dieren in te kleine hokjes en ziekelijk veevervoer ermee te maken dat wij snijtanden hebben dan?
Viel me ook al op.quote:Op zaterdag 1 september 2007 23:54 schreef zhe-devilll het volgende:
Ts zegt sterf tegen zijn eigen moeder..
djezus![]()
In elk restaurant heb je nu wel vegetarische gerechten, dus dat slaat nergens opquote:Op zaterdag 1 september 2007 21:45 schreef ballieking het volgende:
Neem nou mn moeder, wil geen vlees of vis eten dus als we ergens wat gaan eten moet er een goede kaart zijn naar mijn moeders mening anders gaan we daar niet heen....
Haar uitmaken voor bloedhond is al een begin.quote:Op zondag 2 september 2007 00:23 schreef Queen_Bee het volgende:
Nee, stel je voor dat je wat voor je moeder doet
Volgens wie dan?quote:Op zondag 2 september 2007 00:02 schreef GioStyle het volgende:
Ik probeer te zeggen dat wij vlees horen te eten. Daar kan je niet om heen.
Doet me denken aan dit stukje. Best veel is onherkenbaar voorverwerkt.quote:Op zondag 2 september 2007 00:57 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Volgens wie dan?
Genoeg mensen die het niet eten en ze worden er niet slechter van over het algemeen.
Best als we weer beginnen met blaten over dat vlees eten zo vreselijk natuurlijk is. Maar pak dan wel zelf je gun en ga de bossen in om konijntjes af te knallen, of pak je vleesmes en snij de strot van een lam door. Dat is natuurlijk misschien, de vleesindustrie van vandaag de dag heeft namelijk geen klap met de natuur te maken.
Ik denk niet dat de eerste mensen met een shotgun de bossen in gingen, maar a la.quote:Op zondag 2 september 2007 00:57 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Volgens wie dan?
Genoeg mensen die het niet eten en ze worden er niet slechter van over het algemeen.
Best als we weer beginnen met blaten over dat vlees eten zo vreselijk natuurlijk is. Maar pak dan wel zelf je gun en ga de bossen in om konijntjes af te knallen, of pak je vleesmes en snij de strot van een lam door. Dat is natuurlijk misschien, de vleesindustrie van vandaag de dag heeft namelijk geen klap met de natuur te maken.
Achter wilde zwijnen aanrennen is weer eens een andere ervaring idd.quote:Op zondag 2 september 2007 01:05 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de eerste mensen met een shotgun de bossen in gingen, maar a la.
Ahaha dat vett ejoch wat 3 uur achter zo'n beest aangerend zou hebben.quote:Op zondag 2 september 2007 01:10 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Achter wilde zwijnen aanrennen is weer eens een andere ervaring idd.
quote:Op zondag 2 september 2007 01:05 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de eerste mensen met een shotgun de bossen in gingen, maar a la.
Dus als je moeder alleen kookt krijg je geen vlees omdat je er zelf maar voor moet zorgen?quote:Op zaterdag 1 september 2007 21:50 schreef ballieking het volgende:
Nouja, mn vader koopt het vlees en maakt het zelf klaar maar daar gaat het niet om...
JIJ wil vegetarisch eten, dan zorg je daar zelf maar voor, als anderen je helpen is het extra en geen must.
Het feit dat ze een moeder is betekend in ieder geval dat ze vlees-interactie in haar leven heeft gehad.quote:Op zondag 2 september 2007 03:21 schreef Daffodil31LE het volgende:
Nou vraag ik me dus af hč....
Zou ze je pa ooit hebben gepijpt? Zo'n vleeslolly is natuurlijk wel erg vies voor een vegetariėr...
Hoeft niet. Ze kan ook de knoflooksaus op een andere wijze hebben gebruikt.quote:Op zondag 2 september 2007 03:34 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het feit dat ze een moeder is betekend in ieder geval dat ze vlees-interactie in haar leven heeft gehad.
Kunstmatige inseminatie omdat je een vegitard bent? Lol.quote:Op zondag 2 september 2007 03:37 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Hoeft niet. Ze kan ook de knoflooksaus op een andere wijze hebben gebruikt.
verklaar dan eens waarom mensen die geen vlees eten na 5 jaar ongeveer eruit zien als een lopende houten plank? verklaar dan eens waarom mensen die vlees eten er een stuk steviger en gezonder uitzien? meer kleur op hun bakkes enzo.quote:Op zaterdag 1 september 2007 22:11 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dan weet je niet veel van voeding af, als je al niet eens een goede vervanging voor vlees kan vinden.
Of het zit tussen de oren, daar hebben veel vleeseters vaker last van.
GODVERDOMME wat blijft dat FUCKING GRAPPIG.quote:Op zondag 2 september 2007 03:21 schreef Daffodil31LE het volgende:
Nou vraag ik me dus af hč....
Zou ze je pa ooit hebben gepijpt? Zo'n vleeslolly is natuurlijk wel erg vies voor een vegetariėr...
De verklaring staat in het gequote stukje zelf. Geen goede vervanging weten/nemen voor vlees. Met andere woorden: gewoon geen vlees meer eten, terwijl je het behoort te vervangen. Dat er geen goede vervangers zijn is gewoon onzin. Essentiėle eiwitten vind je ook gewoon in groenten/pinda's/peulvruchten/bonen etc.quote:Op zondag 2 september 2007 07:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
verklaar dan eens waarom mensen die geen vlees eten na 5 jaar ongeveer eruit zien als een lopende houten plank? verklaar dan eens waarom mensen die vlees eten er een stuk steviger en gezonder uitzien? meer kleur op hun bakkes enzo.
er zijn geen echte goede vleesvervangers, je kan vlees niet namaken van champions en pinda's. dat lukt niet. dat je zelf geen vlees of vis eet om wat voor reden dan ook, is tot daar aan toe. verklaar alleen de mensen die dit wel doen niet voor gek. vraag me af of er bij jou wel iets tussen je oren zit.
Doe niet zo dom en ontwetend joh. Verklaar jij dan maar eens waarom darmkanker zelden voorkomt bij vegetariers maar des te meer bij mensen die elke dag lekker veel te veel vlees zitten te schranzen.quote:Op zondag 2 september 2007 07:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
verklaar dan eens waarom mensen die geen vlees eten na 5 jaar ongeveer eruit zien als een lopende houten plank? verklaar dan eens waarom mensen die vlees eten er een stuk steviger en gezonder uitzien? meer kleur op hun bakkes enzo.
er zijn geen echte goede vleesvervangers, je kan vlees niet namaken van champions en pinda's. dat lukt niet. dat je zelf geen vlees of vis eet om wat voor reden dan ook, is tot daar aan toe. verklaar alleen de mensen die dit wel doen niet voor gek. vraag me af of er bij jou wel iets tussen je oren zit.
Ja da's vrij logisch. Alles is slecht in overvloed. Als je teveel melk drinkt (10 glazen per dag ofzo) krijg je ook kanker. Moeten we daarom maar geen melk meer drinken? Het is gewoon gezond voor een mens.quote:Op zondag 2 september 2007 10:29 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Doe niet zo dom en ontwetend joh. Verklaar jij dan maar eens waarom darmkanker zelden voorkomt bij vegetariers maar des te meer bij mensen die elke dag lekker veel te veel vlees zitten te schranzen.
quote:Op zondag 2 september 2007 09:13 schreef Yildiz het volgende:
Dus eerst verklaar je vegetariers voor ongezonde dunne en bleke mensen, vervolgens zeg je dat je niet voor gek verklaard wil worden...
Het beste voorbeeld van een gezonde vegetatier imo: Kari van Mythbusters
[...]
Dat ken ik wel van een bepaalde persoon in mijn omgeving.quote:Op zondag 2 september 2007 10:29 schreef parselmouth het volgende:
Hebben mensen het over vegetariers die anderen hun wil opleggen...
Ik moet me telkens verklaren en verdedigen als ik tussen neus en lippen door zeg dat ik geen vlees eet, terwijl ik het geen probleem vind als iemand z'n McDrek op zit te vreten. Het is vaker dat vleeseters mij hun wil opleggen dan dat ik hen mijn wil opleg
Ah, dus je bent ook nog een ''gelovige''.quote:Op zondag 2 september 2007 10:54 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Maar die persoon is dan ook een extreem geval. Die zou anderen nog niet geloven als God persoonlijk verklaard dat de ander gelijk heeft...
Ik niet, die persoon wel.quote:Op zondag 2 september 2007 10:59 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ah, dus je bent ook nog een ''gelovige''.
Dat verklaart het.
Ik vraag me altijd af hoe het kan dat mensen die zulke dingen schrijven, niet ontzettend moe van zichzelf worden.quote:Op zaterdag 1 september 2007 23:54 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Wat heeft het houden van dieren in te kleine hokjes en ziekelijk veevervoer ermee te maken dat wij snijtanden hebben dan?
Dat klopt, ik hoop dat je stikt in je kaassouffle...quote:Op zondag 2 september 2007 12:06 schreef Ericr het volgende:
Rekening houden met vegetariers? Ik bemerk eerder het omgekeerde, je mag meestal blij zijn als er iets voor je geregeld is. Vaak genoeg alleen stokbrood gegeten of een zak chips, zelfs als ik ruim van tevoren heb aangegeven dat ik vegetarier ben. En dan nog iedere keer dezelfde 'grappen' over vegetarisme aanhoren, volgens mij missen veel vleeseters een tolerantiegen.
Vleeseters geven niet om leven, behalve als een van hun eigen kinderen sterft.quote:Op zondag 2 september 2007 12:38 schreef RickoKun het volgende:
[..]
sorry hoor, maar dat volk MOET DOODGESCHOTEN worden.
Nee, wij zijn geen boomknuffelaars. Denk je dat een beer er iets om geeft als hij een klein lammetje naar binnen schrokt?quote:Op zondag 2 september 2007 12:53 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Vleeseters geven niet om leven, behalve als een van hun eigen kinderen sterft.
Allemaal jaquote:Op zondag 2 september 2007 12:38 schreef RickoKun het volgende:
[..]
sorry hoor, maar dat volk MOET DOODGESCHOTEN worden.
ja, maar dat doen ze van zichzelf toch al eerder dan mensen die een normaal gezond en gevarieerd dieet volgen, althans verkeren ze in een minder goede gezondheid.quote:Op zaterdag 1 september 2007 21:53 schreef Vork het volgende:
[..]
Sterf wie? De mensen die geen vlees eten?
quote:Op zondag 2 september 2007 03:15 schreef Geqxon het volgende:
VLEES
* Rasechte vleesvreter meld zich! *
enig idee hoeveel die mensen slikken aan vitaminesupplementen etc.? en dat noem je gezond etenquote:Op zondag 2 september 2007 09:13 schreef Yildiz het volgende:
Dus eerst verklaar je vegetariers voor ongezonde dunne en bleke mensen, vervolgens zeg je dat je niet voor gek verklaard wil worden...
Het beste voorbeeld van een gezonde vegetatier imo: Kari van Mythbusters
Een mens hoeft niet alles te eten om te overleven. Ook dieren hebben maar een smal spectrum van voedsel, vaak gerelateerd aan hun omgeving en lichaamsbouw. Wij mensen hebben een behoorlijk breed spectrum wat dat betreft -zie ons gebit, we kunnen vlees en groenvoer verwerken, vele dieren doen dat niet-, overal halen wij ons voedsel vandaan.
Wij zijn omnivorenquote:Op zondag 2 september 2007 12:55 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Nee, wij zijn geen boomknuffelaars. Denk je dat een beer er iets om geeft als hij een klein lammetje naar binnen schrokt?
OOOOOOOH NEE, DAT IS OOK ZO, BEREN ZIJN CARNIVOREN EN WIJ ZIJN ZOGENAAMD INEENS HERBIVOREN!
Ga toch aan de falafel, vent!
Klopt, wij vleeschetersch zijn agressief van nature! *brult en drinkt een pul bier leeg*quote:Op zondag 2 september 2007 12:06 schreef Ericr het volgende:
Rekening houden met vegetariers? Ik bemerk eerder het omgekeerde, je mag meestal blij zijn als er iets voor je geregeld is. Vaak genoeg alleen stokbrood gegeten of een zak chips, zelfs als ik ruim van tevoren heb aangegeven dat ik vegetarier ben. En dan nog iedere keer dezelfde 'grappen' over vegetarisme aanhoren, volgens mij missen veel vleeseters een tolerantiegen.
en een omnivoor eet per definitie plantaardig čn dierlijk voedsel om zijn dieet compleet te krijgen, ņf herbivoor ņf carnivoor zijn is daarbij tegennatuurlijk.quote:
quote:Op zondag 2 september 2007 13:16 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
en een omnivoor eet per definitie plantaardig čn dierlijk voedsel om zijn dieet compleet te krijgen, ņf herbivoor ņf carnivoor zijn is daarbij tegennatuurlijk.
Dat klopt.quote:Op zondag 2 september 2007 13:16 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
en een omnivoor eet per definitie plantaardig čn dierlijk voedsel om zijn dieet compleet te krijgen, ņf herbivoor ņf carnivoor zijn is daarbij tegennatuurlijk.
vleesbureaus? ik eet wat ik lekker vind en niet wat mij wordt voor geschoteld door 3den. en al helemaal niet door dit soort fukkers die alleen belangen behartigen van een ander (lees de slachthuizen).quote:Op zondag 2 september 2007 10:29 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Doe niet zo dom en ontwetend joh. Verklaar jij dan maar eens waarom darmkanker zelden voorkomt bij vegetariers maar des te meer bij mensen die elke dag lekker veel te veel vlees zitten te schranzen.
Ken genoeg vegetariers in mijn omgeving en die zien er stuk voor stuk gezond uit.
Maar goed, blijf maar lekker geloven in de indoctrinatie van vleesbureau's, ik eet al acht jaar geen vlees en heb een hogere weerstand dan mijn vleesetende familie, ben zelden ziek of verkouden en ik geniet elke dag van mijn gevarieerde en creatieve voedsel.
Hebben mensen het over vegetariers die anderen hun wil opleggen...
Ik moet me telkens verklaren en verdedigen als ik tussen neus en lippen door zeg dat ik geen vlees eet, terwijl ik het geen probleem vind als iemand z'n McDrek op zit te vreten. Het is vaker dat vleeseters mij hun wil opleggen dan dat ik hen mijn wil opleg
eens, alleen ik vind het zwaar irritant wanneer een vegetarier/ veganist mij zijn of haar wil gaat lopen opdringen. ieder zijn eigen keuze. een ex van me wilde ook geen vlees eten. best, kook ik ff apart voor je. maar ga niet tijdens mijn eten mij naar zitten aankijken en commentaar lopen geven over wat ik eet.quote:Op zondag 2 september 2007 13:42 schreef Logician het volgende:
Helaas niet altijd shitonya, ik ken genoeg vegetariers die doorslaan, zeg maar "hun waarheid is de enige waarheid" net zoals sommige mensen die vlees eten hier reageren, dat zijn mensen die helaas niet buiten hun eigen kader kunnen kijken.
Ik vind dat vlees of geen vlees je altijd rekening dient te houden met de ander, no matter wat jij zelf vind, anders ben je gewoon hypocriet bezig.
weet ik ook wel gast, maar ik had net op zo'n radicaal vegetarische site gekeken, en daar beweerden ze dat we godverdomme herbivoren zijnquote:
Als ze bij jou komt eten moet je 'rekening met haar houden' en iets maken zonder vlees, maar als jij bij haar gaat eten kun je wat dat betreft de tyfus krijgen.quote:Op zondag 2 september 2007 14:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
eens, alleen ik vind het zwaar irritant wanneer een vegetarier/ veganist mij zijn of haar wil gaat lopen opdringen. ieder zijn eigen keuze. een ex van me wilde ook geen vlees eten. best, kook ik ff apart voor je. maar ga niet tijdens mijn eten mij naar zitten aankijken en commentaar lopen geven over wat ik eet.
Die ken ik gelukkig weer niet. Ik ben zelf vegetarisch, maar ik maak geen enkel bezwaar als mensen wel vlees eten bij me inde buurt of bij me komen eten en dergelijke. Iedereen zijn levensstijl/gewoontes en dergelijke. Je hebt ook zat vleeseters die doorslaan en mij vlees proberen op te dringen. Die zijn soms nog erger dan vegetariersquote:Op zondag 2 september 2007 13:42 schreef Logician het volgende:
Helaas niet altijd shitonya, ik ken genoeg vegetariers die doorslaan, zeg maar "hun waarheid is de enige waarheid" net zoals sommige mensen die vlees eten hier reageren, dat zijn mensen die helaas niet buiten hun eigen kader kunnen kijken.
Ik vind dat vlees of geen vlees je altijd rekening dient te houden met de ander, no matter wat jij zelf vind, anders ben je gewoon hypocriet bezig.
Kijk, dat zijn beweringen waar we wat aan hebben.quote:Op zondag 2 september 2007 13:56 schreef Red_85 het volgende:
het is gewoon een feit dat mensen die wel regelmatig vlees eten sterker zijn dan en sterker worden dan mensen die geen vlees of alleen maar vlees vervangers eten. bij kinderen is het helemaal goed te zien. kinderen waarvan hun ouders hun wil opleggen aan hun koters en geen vlees laten eten hebben 9 uit 10 een groeiachterstand aan de koters die wel gewoon goed te vreten krijgen thuis. en 7 uit 10 hebben ze ook een leerachterstand. vreemd zeg..
Weer zo'n onzinstatement. Ook kinderen kunnen prima zonder vlees, maar je moet dat als ouder wel goed op weten te vangen. En daar heb je echt geen pillen voor nodig.quote:Op zondag 2 september 2007 14:40 schreef RickoKun het volgende:
Het gaat idd vooral om de kinderen, omdat ze toch nét te weinig zooi binnenkrijgen, die de ouders graag in hun bek wil dumpen in de vorm van een pil.
quote:
Stel je niet zo aan kortzichtige moordernaar.quote:Op zaterdag 1 september 2007 21:45 schreef ballieking het volgende:
Lang huil verhaal
Domme tofuproleet, ga gras kauwen.quote:Op zondag 2 september 2007 15:21 schreef Baklap het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan kortzichtige moordernaar.
Van wie? Van meneer de dokter die verder geen verstand had van voedsel?quote:Op zondag 2 september 2007 15:27 schreef EDMAN- het volgende:
Helemaal mee eens. Sprak laatst een ex-vegetariėr.. moest stoppen omdat het ongezond wasgeweldig
Tofu = bonen = plantaardig= herbivoor.quote:Op zondag 2 september 2007 15:29 schreef Geqxon het volgende:
Als je dan geen vlees eet, eet dan ook geen vleesvervanging. Wordt dan een complete herbivoor, want ja, de oermens had ook geen tofu.
Zeg wat je zeggen wilt, zonder vleeseters zou de mens niet bovenaan de voedselketen staan.
Als die gewoon wat beter had opgelet, was dat niet nodig geweest.quote:Op zondag 2 september 2007 15:27 schreef EDMAN- het volgende:
Helemaal mee eens. Sprak laatst een ex-vegetariėr.. moest stoppen omdat het ongezond wasgeweldig
Stoer hoor vetpens, lopende haarbal.quote:Op zondag 2 september 2007 15:26 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Domme tofuproleet, ga gras kauwen.
[afbeelding]
quote:Op zondag 2 september 2007 12:34 schreef RickoKun het volgende:
Scharminkelige vegetariers
wat een drama zijn dat altijd.
Scharminkelige vegetariers in de clubs, die doen alsof ze alle chika's playen maar gewoon hard worden geklapt door de echte bazen. altijd vooral op vrijdag stoer doen in een hoekje als je die mannetje dan ziet is gewoon sad zonder chika's de playa uit hangen.
Het schijnt dat je agressief wordt als je te weinig vlees eet.quote:Op zondag 2 september 2007 15:56 schreef Baklap het volgende:
[..]
Stoer hoor vetpens, lopende haarbal.
*kuche* kortzichtig.quote:Op zondag 2 september 2007 16:07 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het schijnt dat je agressief wordt als je te weinig vlees eet.![]()
quote:Op zondag 2 september 2007 16:07 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik bestrijd hem alleen maar met zijn eigen wapens...quote:
Hitlervereerder.quote:Op zaterdag 1 september 2007 22:20 schreef __Saviour__ het volgende:
Sommige vegetariers zijn wel tof.
quote:Op zondag 2 september 2007 16:07 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Klopt jaquote:Op zaterdag 1 september 2007 22:20 schreef __Saviour__ het volgende:
Sommige vegetariers zijn wel tof. lekker![]()
quote:Op zondag 2 september 2007 14:24 schreef RickoKun het volgende:
toch ben ik het eens met je sig
vlees duurd eenmaal langer omte garen, en die veggies vreten zich meteen vol. daar kan hij ook niks aan doenquote:Op zondag 2 september 2007 15:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
En trouwens, als alle vegetarische hapjes binnen het uur op zijn terwijl het feest vijf uur duurt,terwijl de hapjes voor de vleeseters na zes uur nog niet op zijn, hebben ze wel degelijk een punt.
Al die meuk vult ook niet natuurlijk, in tegenstelling tot een goed stuk vlees.quote:Op zondag 2 september 2007 16:55 schreef donald_dick het volgende:
[..]
vlees duurd eenmaal langer omte garen, en die veggies vreten zich meteen vol. daar kan hij ook niks aan doen![]()
Ik ben zelf ook vleeseter, maar ik moet toch zeggen dat vegetariėrs veel gezonder eten.quote:Op zondag 2 september 2007 16:55 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Al die meuk vult ook niet natuurlijk, in tegenstelling tot een goed stuk vlees.
daarom heten het ook tofuburgers ipv tofuhamburgers.quote:Op zondag 2 september 2007 16:57 schreef donald_dick het volgende:
en waarom noemen ze tofuhamburgers eigelijk hamburgers
quote:Op zondag 2 september 2007 17:03 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook vleeseter, maar ik moet toch zeggen dat vegetariėrs veel gezonder eten.
het gezonder eten heeft er weinig mee te maken dat het vegetarisch voedsel betreft,quote:Op zondag 2 september 2007 17:03 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook vleeseter, maar ik moet toch zeggen dat vegetariėrs veel gezonder eten.
Je eet per definitie minder gevariėerd, punt.quote:Op zondag 2 september 2007 17:09 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Minder vet, minder enge ziektes, meer vitaminen ...
Onzin.quote:Op zondag 2 september 2007 17:11 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je eet per definitie minder gevariėerd, punt.
In het dieet van de gemiddelde Nederlander komt het meeste vet toch wel van vlees denk ik.quote:Minder vet enzovoorts is niet te bepalen aan de hand van de vraag of iemand wel of geen vlees eet.![]()
En sinds wanneer is vlees vet? Daar kies je dan puur zelf voor. Ik eet elke dag kip voornamelijk voor de eiwitten (die een vegetarier veel te weinig binnen krijgt naar mijn mening) en in kip zit zo goed als geen vet.quote:Op zondag 2 september 2007 17:09 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Minder vet, minder enge ziektes, meer vitaminen ...
en jij zit nog vast in het misverstand dat vet (uit vlees) slecht is?quote:Op zondag 2 september 2007 17:14 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Onzin.
[..]
In het dieet van de gemiddelde Nederlander komt het meeste vet toch wel van vlees denk ik.
Wanneer heb je dit verzonnen.quote:Op zondag 2 september 2007 17:14 schreef Dodecahedron het volgende:
In het dieet van de gemiddelde Nederlander komt het meeste vet toch wel van vlees denk ik.
LE-ZENquote:Op zondag 2 september 2007 17:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
McGilles, noem jij dan maar eens de vitaminen die je denk te kort te komen door geen vlees te eten, en dan zal ik de alternatieven noemen...
quote:Op zondag 2 september 2007 17:03 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
daarom heten het ook tofuburgers ipv tofuhamburgers.
ja daggg, hij smaakt echt niet naar een echte hamburgerquote:De hamburger, van tarwe- en soja-eiwitten, smaakt zoals een hamburger moet smaken en is natuurlijk het lekkerst op een broodje of bij frietjes met salade.
Alle Tivall-producten zijn 100% vegetarisch, bevatten vitamine B12 en ijzer en zijn vrij van kunstmatige kleur- en smaakstoffen.
het eiwit taurinequote:Op zondag 2 september 2007 17:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
McGilles, noem jij dan maar eens de vitaminen die je denk te kort te komen door geen vlees te eten, en dan zal ik de alternatieven noemen...
Helemaal niet, je sluit per definitie al een deel van de eetbare producten uit, dus heb je minder keus. Je kunt wel allerlei alternatieven eten, maar die zijn niet voorbehouden aan vegetariėrs.quote:
Dat is nogal een loze uitspraak, en daarnaast zou dat niet betekenen dat vegetarisch eten per definitie betekent dat je minder vet binnenkrijgt.quote:In het dieet van de gemiddelde Nederlander komt het meeste vet toch wel van vlees denk ik.
want vegetariers eten nooit gefrituurde snacksquote:Op zondag 2 september 2007 17:47 schreef heiden6 het volgende:
Dat is nogal een loze uitspraak, en daarnaast zou dat niet betekenen dat vegetarisch eten per definitie betekent dat je minder vet binnenkrijgt.![]()
IK lees wel, ja.quote:Op zondag 2 september 2007 17:45 schreef McGilles het volgende:
[..]
LE-ZEN
Er werd beweerd dat je, als vegetarier zijnde, meer vitaminen binnenkrijgt. Dit vond ik dus onzin. Het was dus andersom.
Het is helemaal niet andersom, het is maar net hoe je met je voeding omgaat. En de gemiddelde vegetariėr gaat daar bewuster en beter mee om dan de gemiddelde vleeseter.quote:Op zondag 2 september 2007 17:32 schreef McGilles het volgende:
Een vegetarier eet minder gevarieerd dus krijgt minder verschillende voedingsstoffen binnen. Ik zou niet zonder vlees kunnen aangezien ik aardig wat binnen moet krijgen op een dag wat niet zal lukken als ik vegetarier zou worden, aangezien je dan veel te eenzijdig moet eten.
nee hij zegt dat het andersom gesteld werd lees ikquote:Op zondag 2 september 2007 17:50 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
IK lees wel, ja.
[..]
Het is helemaal niet andersom, het is maar net hoe je met je voeding omgaat. En de gemiddelde vegetariėr gaat daar bewuster en beter mee om dan de gemiddelde vleeseter.
Ben ik niet van mening.quote:Op zondag 2 september 2007 17:47 schreef Mirage het volgende:
precies, het misverstand was juist dat men beweerde ongezonder te zijn als je WEL vlees eet.
En beide is volkomen onzin natuurlijk.
Als je bewust eet kan je zowel met als zonder vlees in je voeding alles binnen krijgen
Waarschijnlijk bijenwas.quote:Op zaterdag 1 september 2007 22:40 schreef Biogarde het volgende:
[..]
nog waarschijnlijker: hoefjesquote:
Ik vind dat de gemiddelde vegetarier een stuk ongezonder eet dan dat ik doe. Dat vind ik trouwens van 99% van de mensen. Over het algemeen vind ik vegetariers voedingsstoffen missen in hun voeding, ZEKER eiwitten. Eiwitten uit granen en noten zijn lang niet zo effectief en uitgebreid (biologische waarde) als eiwitten uit vlees en vis.quote:Op zondag 2 september 2007 17:50 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Het is helemaal niet andersom, het is maar net hoe je met je voeding omgaat. En de gemiddelde vegetariėr gaat daar bewuster en beter mee om dan de gemiddelde vleeseter.
Volgens mij kan dat eiwit door het lichaam zelf gemaakt worden, dus het is niet nodig dat het in de voeding zit. Als het al in de voeding zit wordt het meestal afgebroken tot aminozuren en verliest het zijn functie.quote:Op zondag 2 september 2007 17:46 schreef donald_dick het volgende:
[..]
het eiwit taurineen geen red bull zeggen, want daarvan wordt ik dik
Ik ben nog steeds benieuwd naar je antwoord op de vraag hoe je aan 300gr eiwit komt op een dag als vegetarier! Eiwitten zijn zeer moeilijk binnen te krijgen als vegetarier.quote:Op zondag 2 september 2007 18:02 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat eiwit door het lichaam zelf gemaakt worden, dus het is niet nodig dat het in de voeding zit. Als het al in de voeding zit wordt het meestal afgebroken tot aminozuren en verliest het zijn functie.
300 gram?! De bovengrens voor eiwitten is 25en% wat voor een vrouw neerkomt op 125 gram per dag en voor een man op 156 gram. Voor een vegetariėr is dat ietsje hoger (x1,2) maar dan kom je nog steeds niet aan de 300 gram eiwitten die jij beweert.quote:Op zondag 2 september 2007 18:17 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds benieuwd naar je antwoord op de vraag hoe je aan 300gr eiwit komt op een dag als vegetarier! Eiwitten zijn zeer moeilijk binnen te krijgen als vegetarier.
Ik eet rond de 300gr eiwitten per dag. Ik sport veel en ik weeg aardig wat dus dan heb je ook wat nodig. En wat bovengrens, dat is vast voor een persoon die 0,0 aan sport doet en een kantoorbaan heeft?quote:Op zondag 2 september 2007 18:30 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
300 gram?! De bovengrens voor eiwitten is 25en% wat voor een vrouw neerkomt op 125 gram per dag en voor een man op 156 gram. Voor een vegetariėr is dat ietsje hoger (x1,2) maar dan kom je nog steeds niet aan de 300 gram eiwitten die jij beweert.
Omdat elke vegetariėr een ecoterrorist is natuurlijk!quote:Op zondag 2 september 2007 17:59 schreef MouseOver het volgende:
Waarom worden mensen überhaupt boos op anderen die geen vlees eten? Als je nu kwaad wordt op diehard vegajehova's, ok dan, maar waarom in hemelsnaam frustraties over mensen die 1 bepaald voedingsmiddel niet eten?
Nee, gewoon een gemiddeld persoon met een PAL van 1,7. Ik hoop dat ook genoeg water drinkt naast die eiwitten, anders kun je last krijgen van nierproblemen/nierstenen en dan ben je dus niet blij.quote:Op zondag 2 september 2007 18:41 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik eet rond de 300gr eiwitten per dag. Ik sport veel en ik weeg aardig wat dus dan heb je ook wat nodig. En wat bovengrens, dat is vast voor een persoon die 0,0 aan sport doet en een kantoorbaan heeft?
Nee, maar ik zit voor mezelf te kijken hoe ik zou moeten leven als ik een vegetarier zou worden, wat ik dus niet ga doen want ik zie het nut er niet van in, en tevens kan ik niet aan dezelfde voedingsstoffen komen als ik nu doe.quote:Op zondag 2 september 2007 18:54 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Nee, gewoon een gemiddeld persoon met een PAL van 1,7. Ik hoop dat ook genoeg water drinkt naast die eiwitten, anders kun je last krijgen van nierproblemen/nierstenen en dan ben je dus niet blij.
Bovendien hebben we het hier ook over de gemiddelde vegetariėr, waarvan jij beweert dat die niet genoeg voedingsmiddelen binnen kan krijgen. Maar je kunt van de gemiddelde vegetariėr niet verwachten dat die een topsportersdieet aanhoud, want de meeste vegetariėrs(en de meeste mensen) zijn geen topsporter.
... en gróót dat die waren..quote:Op zondag 2 september 2007 18:54 schreef Edie86 het volgende:
Ja, tuurlijk kan je leven zonder vlees..
Je had vroeger ook dinosaurussen die alleen vlees aten![]()
Kaas, kwark, andere zuivel...quote:Op zondag 2 september 2007 18:17 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds benieuwd naar je antwoord op de vraag hoe je aan 300gr eiwit komt op een dag als vegetarier! Eiwitten zijn zeer moeilijk binnen te krijgen als vegetarier.
Een persoon die ook geen zuivelproducten eet is een veganistquote:Op zondag 2 september 2007 19:00 schreef McGilles het volgende:
[..]
Nee, maar ik zit voor mezelf te kijken hoe ik zou moeten leven als ik een vegetarier zou worden, wat ik dus niet ga doen want ik zie het nut er niet van in, en tevens kan ik niet aan dezelfde voedingsstoffen komen als ik nu doe.
Over genoeg water zit ik niet in, zo'n 4-5liter per dag lijkt me genoeg. Maar als ik naar een gemiddeld dieet kijk van een vegetarier (die geen zuivelproducten eet) kom ik niet boven de 50gr eiwitten per dag uit.
Ja lekker eentonig.quote:Op zondag 2 september 2007 19:16 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Kaas, kwark, andere zuivel...
Te veel wel.quote:Op zondag 2 september 2007 17:35 schreef Mirage het volgende:
[..]
en jij zit nog vast in het misverstand dat vet (uit vlees) slecht is?
Tja, dan moet je het zelf weten.quote:Op zondag 2 september 2007 19:22 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ja lekker eentonig.
Kwark zit 9gr eiwit per 100gr in (als je magere neemt) dus als je dan vanuitgaat dat ik 100gr eiwit uit vlees haal, 130gr uit zuivel en 70gr uit supplementen. Dan moet je ineens 1,1kg extra kwark nemen op een dag, en ik eet al 1kg kwark op een dag. Dus 2,1kg per dag. Kaas is geen optie, veel te vet voor mij, zeker in verhouding. Andere zuivel zit gemiddeld 3,5gr eiwit per 100gr in itt 30-35gr/100gr in vlees. Dus daar kan ik 10x zo weinig van eten met dezelfde aantal eiwitten.
Vlees eentonig>?!quote:Op zondag 2 september 2007 19:27 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Tja, dan moet je het zelf weten.
Ik vind vlees weer eentonig.
Al eet ik het wel trouwens, omdat ik het soms en dan lekker vind.
Je hebt ook 1001 soorten zuivel.quote:Op zondag 2 september 2007 19:30 schreef McGilles het volgende:
[..]
Vlees eentonig>?!![]()
Je hebt echt 1001 soorten met allerlei verschillende smaken, hoe kan je dat nou eentonig vinden? Je kan als je wilt elke dag van de maand een ander soort stukje vlees eten.
Alleen zuivel voor de eiwitten is eentonig, dat is gewoon een feit.
Ja groot ook..quote:
Ligt eraan, je hebt ook genoeg smaakloze gewone hamburgers, merendeel is het juist kruiden en sauzen gebruiken icm sla etc.quote:Op zondag 2 september 2007 17:45 schreef donald_dick het volgende:
[..]
[afbeelding] oke, geen tofu, maar wel met soja en tarwe.
[..]
ja daggg, hij smaakt echt niet naar een echte hamburger
Nee,quote:Op zondag 2 september 2007 19:31 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Je hebt ook 1001 soorten zuivel.
Eiwitten zitten ook in andere dierlijke producten zoals eieren, melk en kaas.quote:Op zondag 2 september 2007 17:55 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik vind dat de gemiddelde vegetarier een stuk ongezonder eet dan dat ik doe. Dat vind ik trouwens van 99% van de mensen. Over het algemeen vind ik vegetariers voedingsstoffen missen in hun voeding, ZEKER eiwitten. Eiwitten uit granen en noten zijn lang niet zo effectief en uitgebreid (biologische waarde) als eiwitten uit vlees en vis.
Kip en biefstuk kun je net zo goed "smaakjesvarianten" noemen.quote:Op zondag 2 september 2007 19:48 schreef McGilles het volgende:
[..]
Nee,
Kaas
Kwark
Yoghurt
Vla
Melk
Boter
Zo kan je natuurlijk ook wel een (heel kinderachtig) lijstje maken van vlees, maar elk stukje vlees smaakt heel anders dan elk ander. Een stukje kip, een biefstuk, snitzeltje, varkenslapje, hamburger, filetlap, karbonade, steak, etc etc. Kwark heeft practisch dezelfde smaak als yoghurt en gaat dus, op den duur, vervelen als je daarvan afhankelijk bent. Ik ga hier niet beginnen over de smaakjesvarianten van alle soorten zuivel, want deze horen niet thuis in een standaarddieet.
Omdat volgens menig fokkert nuance een enge ziekte is waardoor je links gaat stemmen, bomen knuffelen en ineens van Marokkanen houdt.quote:Op zondag 2 september 2007 17:59 schreef MouseOver het volgende:
Waarom worden mensen überhaupt boos op anderen die geen vlees eten? Als je nu kwaad wordt op diehard vegajehova's, ok dan, maar waarom in hemelsnaam frustraties over mensen die 1 bepaald voedingsmiddel niet eten?
helaas maken wij daarvan te weinig aan, dus je zult het toch via je voeding extra moeten binnenkrijgen, en ja, het zit alleen in vleesquote:Op zondag 2 september 2007 18:02 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat eiwit door het lichaam zelf gemaakt worden, dus het is niet nodig dat het in de voeding zit.
ja sjappie, alles wat je eet wordt afgebroken, dat is wel zo handig voor de opname ervan, en alles wat je opneemt, verliest zijn functiequote:Als het al in de voeding zit wordt het meestal afgebroken tot aminozuren en verliest het zijn functie.
Je kan net zo gevarieerd eten, punt is echter dat je als vegetarier plantaardige eiwitten tot je neemt en die kloppen nie thelemaal in verhouding met dat wat een mens nodig heeft (dierlijke wel).quote:Op zondag 2 september 2007 17:51 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ben ik niet van mening.
Vertel mij, hoe ik als vegetarier, rond de 300gr eiwit per dag moet binnenkrijgen, zonder dat ik eentonig moet eten.
Je spreekt jezelf tegen: je zegt dat alles wat je eet afgebroken wordt, maar dat het lichaam niet genoeg taurine zelf kan aanmaken. Ergens zit het dus fout.quote:Op zondag 2 september 2007 19:57 schreef donald_dick het volgende:
[..]
helaas maken wij daarvan te weinig aan, dus je zult het toch via je voeding extra moeten binnenkrijgen, en ja, het zit alleen in vlees
[..]
ja sjappie, alles wat je eet wordt afgebroken, dat is wel zo handig voor de opname ervan, en alles wat je opneemt, verliest zijn functie
conclusie, niet alles krijg je binnen als je veganist bent
Ja, maar zoals ik al zei is het aminozuurpatroon van eiwitten in zuivel niet compleet.quote:Op zondag 2 september 2007 19:48 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Eiwitten zitten ook in andere dierlijke producten zoals eieren, melk en kaas.
Andere voedingstoffen kun je als vitamine slikken, maar je mist echt niet zoveel enige wat je zou kunnen missen is geloof ik b12 en zink (of ijzer?) en dat stoppen ze extra in veggie voedsel.
Jawel als je zuivel en vis in je menu hebt dan krijg je alles binnen.quote:Op zondag 2 september 2007 20:08 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ja, maar zoals ik al zei is het aminozuurpatroon van eiwitten in zuivel niet compleet.
Zo bevat zuivel volgens mij niet het aminozuur lysine en vast een paar meer die ik zo nu niet weet. Het is belangrijk om veel verschilende voedingsmiddelen te nuttigen met verschillende aminozuurpatronen. Sommige essentiele aminozuren zijn niet te vinden in een dieet van een vegetarier, punt
Je vindt lysine ook in peulvruchten en tempeh. Alle essentiėle aminozuren zijn te vinden in het dieet van een vegetariėr, maar je moet wel meer eiwitten binnen krijgen dan een niet-vegetariėr, om precies te zijn 1,2 keer zoveel. Punt.quote:Op zondag 2 september 2007 20:08 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ja, maar zoals ik al zei is het aminozuurpatroon van eiwitten in zuivel niet compleet.
Zo bevat zuivel volgens mij niet het aminozuur lysine en vast een paar meer die ik zo nu niet weet. Het is belangrijk om veel verschilende voedingsmiddelen te nuttigen met verschillende aminozuurpatronen. Sommige essentiele aminozuren zijn niet te vinden in een dieet van een vegetarier, punt
quote:Op zondag 2 september 2007 12:59 schreef __Saviour__ het volgende:
De enige toffe vegetarier:
[afbeelding]
Als je de feiten niet accepteert komt er inderdaad geen einde aan de discussie. Feit is gewoon dat als jij als gemiddelde vegetariėr goed op je voeding let(en dus bijvoorbeeld meer eiwitten eet dan een vleeseter) , je geen tekorten oploopt.quote:Op zondag 2 september 2007 20:21 schreef McGilles het volgende:
Ik denk niet dat er een einde aan deze discussie komt (aangezien ik deze al eerder heb gevoerd met dezelfde resultaten)
Maar nog een vraag voor de vegetariers onder ons. Waarom wel vis eten maar geen vlees? Wat is het verschil?
ik ben wel geen vegetariėr, maar ik denk dat het verschil hem zit in de gedachte dat vis een vrij en natuurlijk leven heeft gehad. Gevangen en gedood is.quote:Op zondag 2 september 2007 20:21 schreef McGilles het volgende:
Ik denk niet dat er een einde aan deze discussie komt (aangezien ik deze al eerder heb gevoerd met dezelfde resultaten)
Maar nog een vraag voor de vegetariers onder ons. Waarom wel vis eten maar geen vlees? Wat is het verschil?
Tegenwoordig heb je toch van dat biologische vlees, wat is daar dan mis mee? Van Greensfield oid.quote:Op zondag 2 september 2007 20:25 schreef Mirage het volgende:
[..]
ik ben wel geen vegetariėr, maar ik denk dat het verschil hem zit in de gedachte dat vis een vrij en natuurlijk leven heeft gehad. Gevangen en gedood is.
En dat de meeste andere dieren die op ons bord belanden een zogenaamd dieronwaardig leven, verzorging en dood hebben gekregen?
Waarom kocht ik mijn eieren liever bij de buurvrouw waar ik ze lekker op het erf zag scharrelen dan die van een legbatterijkip?
Ik denk dat je een punt hebt en dat het voorbarig was om zulke conclussies te trekken, maar ik vind het vreemd dat je vervolgens precies hetzelfde doet.quote:Op zondag 2 september 2007 13:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
vleesbureaus? ik eet wat ik lekker vind en niet wat mij wordt voor geschoteld door 3den. en al helemaal niet door dit soort fukkers die alleen belangen behartigen van een ander (lees de slachthuizen).
enige wat dom en onwetend is, is oordelen over mensen die JIJ niet eens kent.
dat je vleesetende familie vaak verkouden of ziek is ligt aan hun zwakke gestel waarschijnlijk. ik ben in de afgelopen 10 jaar 3x echt ziek geweest door griep en zelden of nooit ben ik verkouden. en toch eet ik vrijwel iedere dag een goed stukje vlees.
'mcdrek' eet ik trouwens ook nooit.
het is gewoon een feit dat mensen die wel regelmatig vlees eten sterker zijn dan en sterker worden dan mensen die geen vlees of alleen maar vlees vervangers eten. bij kinderen is het helemaal goed te zien. kinderen waarvan hun ouders hun wil opleggen aan hun koters en geen vlees laten eten hebben 9 uit 10 een groeiachterstand aan de koters die wel gewoon goed te vreten krijgen thuis. en 7 uit 10 hebben ze ook een leerachterstand. vreemd zeg..
Ik had het over de vegetariers die ik ken.quote:Op zondag 2 september 2007 15:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Niet alle veggies zijn zeikerds, niet alle zeikerds zijn veggie. Dat jij nu een moeilijke vriendenkring hebt wat dat betreft zegt niets over de gemiddelde vegetariėr...![]()
En trouwens, als alle vegetarische hapjes binnen het uur op zijn terwijl het feest vijf uur duurt,terwijl de hapjes voor de vleeseters na zes uur nog niet op zijn, hebben ze wel degelijk een punt.
niet in dezelfde mate, maar wel tot op zekere hoogte... en voldoen aan minimale nutriciaire inname is niet hetzelfde als gezond leven; inname van Vitamines B12, D en Omega3 (maar ook van eiwitten en aminozuren bedoeld voor opbouw van bijvoorbeeld spieren en in stand houden dan wel ontwikkeling van hersenfuncties) is bijvoorbeeld veel lager, om er maar een paar te noemen.quote:Op zondag 2 september 2007 13:33 schreef Logician het volgende:
[..]
Dat klopt.
Maar omnivoren zijn dus niet afhankelijk van vlees zoals carnivoren,
(knip)
Mee eens, maar anderzijds is er wel wat voor te zeggen om weinig vlees te eten. Dieren (vooral varkens) krijgen nogal eens eten dat ook mensen hadden kunnen eten, waarmee nogal wat energie verlorten gaat. Wat ik je brom: onze kleinkinderen eten minder vlees dan wij.quote:Op maandag 3 september 2007 00:05 schreef Lamon het volgende:
Mensen die denken dat ze beter zijn omdat ze geen vlees eten ook niet.
The circle of life, zo is het bedoeld. Prima dat je daar tegenin wilt gaan, maar ga er niet meerwaardig over doen.
vrij arrogant om te denken dat jij met je niet-medische vmbo opleiding meer weet dan iemand die minimaal 9 jaar geneeskunde heeft bestudeerd en vele jaren in de praktijk dit ook heeft beoefendquote:Op zondag 2 september 2007 15:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Van wie? Van meneer de dokter die verder geen verstand had van voedsel?
en hiermee onderstreep je nogmaals de constatering die ik hierboven ook al maakte... je reinste onzin, het lichaam recycle't vrijwel alles maar je hebt nog steeds een bepaalde minimale inname van essentiėle aminozuren/eiwitten nodig, ook in een minimale hoeveelheid (die je dus niet vindt in plantaardig voedsel, tenzij je per kuub je eten opschept.quote:Op zondag 2 september 2007 18:02 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat eiwit door het lichaam zelf gemaakt worden, dus het is niet nodig dat het in de voeding zit. Als het al in de voeding zit wordt het meestal afgebroken tot aminozuren en verliest het zijn functie.
te veel van alles is slecht, dus dat is een vrij onzinnige opmerking, mocht deze ten doel hebben het eten van vlees te ontmoedigen of af te kraken.quote:
Nou vind ik dat soort wetenswaardigheden ook wat overdreven.quote:Op maandag 3 september 2007 00:12 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
niet in dezelfde mate, maar wel tot op zekere hoogte... en voldoen aan minimale nutriciaire inname is niet hetzelfde als gezond leven; inname van Vitamines B12, D en Omega3 (maar ook van eiwitten en aminozuren bedoeld voor opbouw van bijvoorbeeld spieren en in stand houden dan wel ontwikkeling van hersenfuncties) is bijvoorbeeld veel lager, om er maar een paar te noemen.
vlees en vis als geheel vermijden is gewoon niet goed, beperkte inname is op zich niks mis mee, maar dat is toch wel het minimale... en voor kinderen is het al helemaal ongewenst om vegetariėr of zelfs veganist te zijn, als je kinderen daartoe zou dwingen ben je wat mij betreft net zo ongeschikt voor het opvoeden van kinderen als bv jehova's getuigen.
Je kan zo apostel worden, zoveel wijsheid en overtuigingskracht.quote:Op maandag 3 september 2007 04:44 schreef OFfSprngr het volgende:
De gene die maar vlees moeten eten om het vlees te moeten eten zijn maar pussies die onder de drunk van "medestanders" zo nodig vlees moeten eten zodat die gene er nooit achter komen dat veggie soms eigenlijk best lekker kan zijn, daarnaast willen ze natuurlijk graag groeihormonen in hun voedsel zodat ze sneller dood gaan/een wijf worden.
Maar alleen als je me accepteerd als mijn persoonlijke redder.quote:Op maandag 3 september 2007 04:47 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je kan zo apostel worden, zoveel wijsheid en overtuigingskracht.![]()
Ik zag een spelfout maar dat maakt niet uit.quote:Op maandag 3 september 2007 04:49 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Maar alleen als je me accepteerd als mijn persoonlijke redder.
Ik studeer voeding en diėtetiek aan een hogeschool hier, en de ervaring van verschillende diėtistes is dat die heren/dames met 9 jaar geneeskunde achter hun kiezen soms bar weinig van voeding af weten. Net zoals deze heren/dames vaak met hun handen in het haar staan bij een reanimatie en hierbij de EHBO-er moeten laten helpen die soms niet meer heeft afgemaakt dan middelbare school. Dat je een ziekte kan herkennen en weet welke medicijnen daar tegen helpen betekent niet dat je ook weet welke voeding daar welke invloed op heeft.quote:Op maandag 3 september 2007 00:17 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
vrij arrogant om te denken dat jij met je niet-medische vmbo opleiding meer weet dan iemand die minimaal 9 jaar geneeskunde heeft bestudeerd en vele jaren in de praktijk dit ook heeft beoefend
Hierzo in Europa krijgt de mens teveel binnen, je ziet dat ook op straat.quote:Op maandag 3 september 2007 06:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Maar ook dat de gemiddelde niet-vegetariėr tekorten oploopt omdat ze ervan uitgaan dat ze genoeg binnen krijgen omdat ze geen vegetariėr zijn
Alleen is de taurine waarom het ging niet essentiėl en niet eens een aminozuur. Je hebt inderdaad essentiėle aminozuren die je via de voeding moet binnen krijgen, maar die kun je ook zonder vlees binnen krijgen.quote:Op maandag 3 september 2007 00:22 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
en hiermee onderstreep je nogmaals de constatering die ik hierboven ook al maakte... je reinste onzin, het lichaam recycle't vrijwel alles maar je hebt nog steeds een bepaalde minimale inname van essentiėle aminozuren/eiwitten nodig, ook in een minimale hoeveelheid (die je dus niet vindt in plantaardig voedsel, tenzij je per kuub je eten opschept.).
Ja, maar als je alles binnen krijgt bij de McDonalds loop je zeker tekorten op, alleen is er geen gebrek aan het aantal caloriėn wat ze naar binnen werken, maar wel een tekort aan de vitaminen die je in groenvoer vindt.quote:Op maandag 3 september 2007 06:40 schreef sig000 het volgende:
[..]
Hierzo in Europa krijgt de mens teveel binnen, je ziet dat ook op straat.![]()
Zo'n houding heeft weinig zin net zoals die waar je tegen ageert.quote:Op maandag 3 september 2007 06:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Trouwens, jou houding is een stuk arroganter dan waarvan je mij beticht, dus ik zou maar wat minder hoog van de toren blazen. Zelfs in het onwaarschijnlijke geval dat je gelijk zou hebben, zou een beetje bescheidenheid je sieren...![]()
Ik hou me er niet mee bezig maar eet altijd de dingen die mijn lichaam me vertellen.quote:Op maandag 3 september 2007 06:42 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ja, maar als je alles binnen krijgt bij de McDonalds loop je zeker tekorten op, alleen is er geen gebrek aan het aantal caloriėn wat ze naar binnen werken, maar wel een tekort aan de vitaminen die je in groenvoer vindt.
Heb je ook argumenten?quote:Op maandag 3 september 2007 07:16 schreef ballieking het volgende:
JA DELETE TOPIC
ueunee, zorgt allen maar voor omzetting van glucogeen in glucose, en is goed voor de hersenactiviteitquote:Op maandag 3 september 2007 06:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Alleen is de taurine waarom het ging niet essentiėl
bij strikte definitie niet nee, maar het is toch best belangrijk, en je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op me vraag: wat is de vegetarische vervanger ervanquote:en niet eens een aminozuur.
Je maakt mij niet wijs dat die BBQ elke dag weer aangaat.quote:Op maandag 3 september 2007 07:32 schreef classpc het volgende:
Alle Barbecues in mijn vriendenkring waar ik kom is er vlees e.d. aanwezig en wie zo nodig vegetarisch wil zijn neemt z'n eigen spul mee.
We willen het best voor je op de barbecue gooien maar om nou speciaal alemaal spul te kopen is een beetje te gek.
Dat moet je maar terug lezen in de post over essentiėle aminozuren. Er is geen vegetarische vervanger nodig, want het is een eiwit die het lichaam zelf kan aanmaken met de al dan niet essentiėle aminozuren.quote:Op maandag 3 september 2007 07:30 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ueunee, zorgt allen maar voor omzetting van glucogeen in glucose, en is goed voor de hersenactiviteit
[..]
bij strikte definitie niet nee, maar het is toch best belangrijk, en je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op me vraag: wat is de vegetarische vervanger ervan
Weet ik, maar ik moest even reageren.quote:Op maandag 3 september 2007 06:43 schreef sig000 het volgende:
[..]
Zo'n houding heeft weinig zin net zoals die waar je tegen ageert.![]()
Ik eet geen vlees omdat ik vind dat er geen beest hoeft dood te gaan als ik ook andere producten kan eten. Dus ook geen biologisch vleesquote:Op maandag 3 september 2007 14:09 schreef McGilles het volgende:
Ik ben nog steeds benieuwd waarom vegetariers tegenwoordig niet dat biologische vlees kopen van oa. Greenfield
Dat is idd nogal wat met die kippen! Ik zag daar eens bij Discovery wat over, bij de serie How It's Made.quote:Op maandag 3 september 2007 14:31 schreef Mikevin het volgende:
[..]maar dan vraag ik me af: hebben die mensen wel eens gezien hoe kippeneieren van de kip naar jou komen, dan ben ik persoonlijk liever een koe die zich lekker vol mag eten en dan vrij pijnloos wordt afgemaakt. Die kippen zitten met z'n allen in een piepklein hokje de hele dag eieren te schijten.
quote:Op maandag 3 september 2007 14:33 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ik eet geen vlees omdat ik vind dat er geen beest hoeft dood te gaan als ik ook andere producten kan eten. Dus ook geen biologisch vlees
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
quote:Op maandag 3 september 2007 14:55 schreef heiden6 het volgende:
[..]Maar dan worden ze in elk geval niet voor jou gedood.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat bedoel ik, als je ziet hoe die beesten op elkaar gepakt zitten en gewoon in zon kist vervoerd worden, lijkt me niet echt heel diervriendelijk. Ik neem aan dat ze er niet echt schade aan over houden ofzo maar hier begint het nog maar, de kooitjes waarin ze later mogen gaan broeden zijn ook niet erg diervriendelijk.quote:Op maandag 3 september 2007 14:43 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat is idd nogal wat met die kippen! Ik zag daar eens bij Discovery wat over, bij de serie How It's Made.
Dat ging dan over het uitbroeden van bevruchte eieren. Vanaf die ei-fase, is dat allemaal mechanisch! Ze worden gebroed in machines, automatisch gevaccineerd, en na het uitkomen glijden ze over transportbanden om te worden gesorteerd. Het is net The Matrix
http://www.youtube.com/watch?v=bkuohLV2u0k
Overigens, ik eet gewoon vlees en ben juist vooral dol op kip. Maar dit filmpje vond ik toch wel opvallend, bij even gebrek aan een beter woord
Dat voegt juist iets toe aan de smaak.quote:Op maandag 3 september 2007 15:10 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Maar dan worden ze in elk geval niet voor jou gedood.
Goh, wat ben jij stoer.quote:Op maandag 3 september 2007 14:11 schreef LENUS het volgende:
Je moet gewoon VLEESCH eten, voor de rest bek dicht
Als ik naar de supermarkt ga en ik koop heel toevallig iets met vlees koop ik altijd biologisch, sowieso koop ik praktisch al mijn boodschappen al bio.quote:Op maandag 3 september 2007 14:09 schreef McGilles het volgende:
Ik ben nog steeds benieuwd waarom vegetariers tegenwoordig niet dat biologische vlees kopen van oa. Greenfield
quote:Op maandag 3 september 2007 14:55 schreef heiden6 het volgende:
[..]johSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 3 september 2007 14:55 schreef heiden6 het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
quote:Op maandag 3 september 2007 16:19 schreef Spacehamster het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
Heb je misschien de geldpest?quote:Op maandag 3 september 2007 15:37 schreef OFfSprngr het volgende:
Als ik naar de supermarkt ga en ik koop heel toevallig iets met vlees koop ik altijd biologisch, sowieso koop ik praktisch al mijn boodschappen al bio.
Hij zegt toch ook niet dat jij dat MOET kopen?quote:Op maandag 3 september 2007 17:21 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Heb je misschien de geldpest?
Zodra er een stickertje opzit met "biologisch" is het meteen ook een stuk duurder. En dat weiger ik dus pertinent om te kopen.
Wat is daar precies raar aan? Vlees van minder beesten per m2 en met voer dat minder productieopjagende hormonen bevat heeft toch logischerwijs ook een hogere kostprijs?quote:Op maandag 3 september 2007 17:21 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Heb je misschien de geldpest?
Zodra er een stickertje opzit met "biologisch" is het meteen ook een stuk duurder.En dat weiger ik dus pertinent om te kopen.
Niet iedereen geeft alleen maar om z'n portemonnee.quote:Op maandag 3 september 2007 18:30 schreef Daffodil31LE het volgende:
Daar is niets raars mee, inderdaad. Maar een biefstukje van een kistkoe smaakt even goed en is goedkoper.
Inderdaad, en dat is mijn persoonlijke reden om minder vlees te eten. Dat mensen dieren doodmaken om op te eten kan me weinig schelen, maar dat dieren opzettelijk slecht behandeld worden omdat mensen daardoor meer vlees kunnen eten dan ze eigenlijk kunnen veroorloven vind ik erg onethisch.quote:Op maandag 3 september 2007 18:30 schreef Daffodil31LE het volgende:
Daar is niets raars mee, inderdaad. Maar een biefstukje van een kistkoe smaakt even goed en is goedkoper.
Biologisch vlees smaakt echt wel beter plus het welzijn van het dier dat voor mijn stukje vlees is dood gegaan heeft ten minste IETS van een leven gehad.quote:Op maandag 3 september 2007 18:30 schreef Daffodil31LE het volgende:
Om vervolgens afgemaakt te worden? Mijn koetjes willen tenminste graag dood en dat proef je er wel aan af hoorquote:Op maandag 3 september 2007 19:30 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Biologisch vlees smaakt echt wel beter plus het welzijn van het dier dat voor mijn stukje vlees is dood gegaan heeft ten minste IETS van een leven gehad.
Wie? De mensen?quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:30 schreef n00cL30n het volgende:
Preventief afshieten!
Principes zijn toch overrated.quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:50 schreef ehqo het volgende:
De vegetariėrs die voor de McDonalds of een bitterbal afwijken van hun principes zijn het ergst.
Nog niet half zoveel als de hamburgers van de McDonalds.quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:52 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
Principes zijn toch overrated.
Iddquote:Op dinsdag 4 september 2007 00:50 schreef ehqo het volgende:
De vegetariėrs die voor de McDonalds of een bitterbal afwijken van hun principes zijn het ergst.
Fijnproevers zullen bij voorbaat al geen vegetariėrs worden denk ik. Haute cuisine met tofu en soja, dat kan nooit.quote:Op dinsdag 4 september 2007 01:00 schreef parselmouth het volgende:
[..]
IddZeker voor zoiets.
Wijk dan nog af voor een zalig stukje zalm![]()
Ja.. Boomknuffelaars stoppen evolutie.quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:49 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Wie? De mensen?
Goed idee! Ik help ff mee!
Dat werkt gegarandeerd tegen de milieuvervuiling en alle andere mensproblemen!
Maar aan de andere kant gaat hetzelfde op voor mensen die van die MacDonaldsshit houdenquote:Op dinsdag 4 september 2007 01:05 schreef ehqo het volgende:
[..]
Fijnproevers zullen bij voorbaat al geen vegetariėrs worden denk ik. Haute cuisine met tofu en soja, dat kan nooit.
MacDonalds is sowieso shit... Iedereen weet dat je dan BurgerKing moet hebben.quote:Op dinsdag 4 september 2007 01:13 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant gaat hetzelfde op voor mensen die van die MacDonaldsshit houden
Gelukkig zit ik tussen allebei in en vind ik het wel best zo. Vlees heb ik serieus nooit lekker gevonden, vis wel heel erg. Maar principekwestie.
Zwak argument, mensen vermoorden is verboden dus kan ik ook niet een lekker stukje kuitbeen verorberen met champignon saus met wat gebakken aardappeltjes en bloemkool met kaas saus, heerlijk.quote:Op maandag 3 september 2007 23:16 schreef afcajos het volgende:
wtf praten we eigenlijk over, wat boeit het nou als we al die domme koeien en varkens opeten. blablabla er zijn ook zat mensen die eten we ook niet op blablafucking bla.... mensen zijn nou eenmaal heersers op aarde en dieren moeten gewoon gegeten worden
zolang het gegeten dier maar niet uitsterft ofzo
Actually, vlees is veel vervuilender om te eten dan veggie zooi.quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:49 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Wie? De mensen?
Goed idee! Ik help ff mee!
Dat werkt gegarandeerd tegen de milieuvervuiling en alle andere mensproblemen!
Meeste vegetariėrs eten dan ook gewoon gerust vis terwijl _EIGENLIJK_ ook vis op de lijst van non-vegetarisch voedsel.quote:Op dinsdag 4 september 2007 01:00 schreef parselmouth het volgende:
[..]
IddZeker voor zoiets.
Wijk dan nog af voor een zalig stukje zalm![]()
Klopt.quote:Op dinsdag 4 september 2007 10:18 schreef LENUS het volgende:
Mensen die geen vlees eten zijn altijd van die bleekneusjes en zien er ongezond uit.
HAHA DOMME CHRISTEN!quote:Op dinsdag 4 september 2007 10:09 schreef nietzman het volgende:
666ers drinken geitenbloed en dienen op brandstapels gesmeten te worden.
altijd beter dan eruit te zien als een negertquote:Op dinsdag 4 september 2007 10:18 schreef LENUS het volgende:
Mensen die geen vlees eten zijn altijd van die bleekneusjes en zien er ongezond uit.
Que?quote:Op dinsdag 4 september 2007 10:28 schreef satan666 het volgende:
HAHA DOMME CHRISTEN!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |