abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52876717
Waarom moet de hele wereld rekening houden met deze mensen he, ik erger me dood...

Neem nou mn moeder, wil geen vlees of vis eten dus als we ergens wat gaan eten moet er een goede kaart zijn naar mijn moeders mening anders gaan we daar niet heen....

Nou goed, op zaterdag gaat mn vader altijd naar de markt en neemt ie vis of kip mee, zodat we dat savonds op kunnen eten. Meestal zorgt ie wel dat er dan ook wat lekkers voor mn moeder is, maar dit keer dacht hij dat er nog wat in de koelkast lag voor haar dus hij nam niks mee. Wij zitten aan tafel, beetje eten (mn pa mn broertje en ik hadden er dus vis bij) begint mn moeder zo te bashen tegen mn pa omdat hij niks had meegenomen voor haar.

Dus ik zeg JA HALLO JE KIEST ER TOCH ZELF VOOR....

JAAAAA MAARJAAAAA DAAR HOUD JE TOCH REKENING MEEEEEEEEEE EN BUBUBUBUUUU...

En bij elke grote barbecue die je organiseerd moet je weer rekening houden met van die bloedhonden die dan weer geen vlees eten, wel vis, of andersom of geen van beiden....

---> sterf.
pi_52876753
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 21:45 schreef ballieking het volgende:
---> sterf.
dit dus.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zaterdag 1 september 2007 @ 21:47:13 #3
177785 Apokalypse
It will be a day of judgement
pi_52876765
Wat een probleem zeg.
Als jij nou eens gewoon rekening houdt met andere mensen inplaats van met jezelf wordt jij daarzelf ook weer een stuk vrolijker van.
pi_52876774
Whehe, South Park.
pi_52876787
Gooi gewoon een stuk boomstronk op de barbecue
pi_52876805
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 21:47 schreef Apokalypse het volgende:
Wat een probleem zeg.
Als jij nou eens gewoon rekening houdt met andere mensen inplaats van met jezelf wordt jij daarzelf ook weer een stuk vrolijker van.
LOL, wtf? Hij kan er weinig aan doen in dit geval...
  zaterdag 1 september 2007 @ 21:48:55 #7
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_52876819
Jou moeder koopt toch ook vlees voor jou, ook al eet zij dat niet? Dat vindt jij toch ook de gewoonste zaak van de wereld?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Trouwste user 2022 zaterdag 1 september 2007 @ 21:50:25 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_52876860
En bij elke grote barbecue die je organiseerd moet je weer rekening houden met van die bloedhonden die dan weer geen vlees eten, wel vis, of andersom of geen van beiden....

Kun je deze zin uitleggen ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_52876878
Nouja, mn vader koopt het vlees en maakt het zelf klaar maar daar gaat het niet om...

JIJ wil vegetarisch eten, dan zorg je daar zelf maar voor, als anderen je helpen is het extra en geen must.
pi_52876908
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 21:50 schreef tong80 het volgende:

Kun je deze zin uitleggen ?

bloedhonden = zeikerds...

die willen dan geen vlees, wel vis, OF wel vlees geen vis OF ze willen geen vis EN geen vlees.
  zaterdag 1 september 2007 @ 21:53:42 #11
3878 Vork
Manisch creatief
pi_52876959
quote:
---> sterf.
Sterf wie? De mensen die geen vlees eten?
pi_52877007
LEZEN TOY
  zaterdag 1 september 2007 @ 21:58:25 #13
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_52877098
Helemaal lachen als je pa ook van het vlees afstapt, dan moet jij maar met de pot mee tofu kanen omdat je zelf nog geen haar op je ballen hebt. .
Ik ga naar huis.
pi_52877365
Ik ben altijd benieuwd wat dat soort mensen op hun brood doen, of hoe ze uberhaupt aan energie komen.
Als ik een week zonder vlees zit begin ik op mn eigen tenen te kauwen, bij wijze van spreken. (ben niet zo lenig)
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
  zaterdag 1 september 2007 @ 22:11:01 #15
12913 GreatWhiteSilence
pi_52877446
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 22:08 schreef Mustard_Man het volgende:
Ik ben altijd benieuwd wat dat soort mensen op hun brood doen, of hoe ze uberhaupt aan energie komen.
Als ik een week zonder vlees zit begin ik op mn eigen tenen te kauwen, bij wijze van spreken. (ben niet zo lenig)
Dan weet je niet veel van voeding af, als je al niet eens een goede vervanging voor vlees kan vinden.
Of het zit tussen de oren, daar hebben veel vleeseters vaker last van.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_52877621
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 22:11 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Dan weet je niet veel van voeding af, als je al niet eens een goede vervanging voor vlees kan vinden.
Waarom zou je sowieso vlees gaan vervangen, er is vlees in overvloed.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
pi_52877698
Jij doet wel elke dag zelf boodschappen voor jezelf?
  zaterdag 1 september 2007 @ 22:19:17 #18
12913 GreatWhiteSilence
pi_52877709
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 22:16 schreef Mustard_Man het volgende:

[..]

Waarom zou je sowieso vlees gaan vervangen, er is vlees in overvloed.
Omdat je het om wat voor reden dan ook niet wķl eten? En er zijn ook insecten in overvloed, nog in een grotere overvloed dan vlees, maar die eet je ook niet...
  Donald Duck held zaterdag 1 september 2007 @ 22:20:19 #19
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_52877742
Sommige vegetariers zijn wel tof.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_52877856
Eens met de ts, vuile aanstellers
pi_52877858
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 22:19 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Omdat je het om wat voor reden dan ook niet wķl eten? En er zijn ook insecten in overvloed, nog in een grotere overvloed dan vlees, maar die eet je ook niet...
Er zit maar weinig vlees in insecten, en dan moet je ze ook nog eens zelf verzamelen.
Bovendien hou ik er al niet van als vlees in kleine stukjes/porties wordt geserveerd, laat staan dat ik zin heb om mug na mug naar binnen te werken.
  zaterdag 1 september 2007 @ 22:25:03 #22
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_52877902
Broodje tofubal.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  zaterdag 1 september 2007 @ 22:27:09 #23
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_52877962
Geen vlees, niet gegeten.
Een maaltijd zonder vlees is geen maaltijd.
Vlees! Een goede basis voor een sterke weerstand!

VLEES!!
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zaterdag 1 september 2007 @ 22:30:28 #24
12913 GreatWhiteSilence
pi_52878075
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 22:23 schreef Mustard_Man het volgende:

[..]

Er zit maar weinig vlees in insecten, en dan moet je ze ook nog eens zelf verzamelen.
Bovendien hou ik er al niet van als vlees in kleine stukjes/porties wordt geserveerd, laat staan dat ik zin heb om mug na mug naar binnen te werken.
Als er een markt voor zou zijn, zou je heus wel muggenkoekjes in de supermarkt kunnen vinden. Maar ik ben er vrij zeker van dat als ik jou muggenkoekjes voorschotel, jij ze niet zult eten, behalve dan misschien om te laten zien hoe stoer je wel niet bent.
pi_52878175
Vegetariers _!
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  zaterdag 1 september 2007 @ 22:40:27 #26
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_52878341
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 22:23 schreef Mustard_Man het volgende:

[..]

3 keer raden waar o.a. dat glanzende laagje op bijvoorbeeld M&M's vandaan komt
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_52878349
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 22:40 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Van muggen!
pi_52878420
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 22:30 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Als er een markt voor zou zijn, zou je heus wel muggenkoekjes in de supermarkt kunnen vinden. Maar ik ben er vrij zeker van dat als ik jou muggenkoekjes voorschotel, jij ze niet zult eten, behalve dan misschien om te laten zien hoe stoer je wel niet bent.
Wat heeft dit uberhaupt in godsnaam met vegetariers te maken
Als de muggenkoekjes lekker zijn zou ik ze wel eten hoor, maar ik ben niet zo'n koekjespersoon. Misschien als je ze in chips stopt, of in vlees.
pi_52878479
quote:

[..]

Al was het paardenpoep, zolang het lekker smaakt, je er niet aan sterft of het je eigen familieleden zijn boeit het toch niet waar iets vandaan komt?
  zaterdag 1 september 2007 @ 22:52:05 #30
12913 GreatWhiteSilence
pi_52878609
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 22:43 schreef Mustard_Man het volgende:

[..]

Wat heeft dit uberhaupt in godsnaam met vegetariers te maken
Als de muggenkoekjes lekker zijn zou ik ze wel eten hoor, maar ik ben niet zo'n koekjespersoon. Misschien als je ze in chips stopt, of in vlees.
Jij vroeg jezelf af waarom mensen vlees gaan vervangen, omdat het er in overvloed is. Ik geef alleen maar een ander voorbeeld aan van iets wat je ook niet eet, ondanks dat het in overvloed aanwezig is.
pi_52878848
elk restaurant heeft genoeg vegetarische maaltijden, tegenwoordig
vroegah was dat wel om te huilen

Maar nu hoeft men nooit meer met mij, als vegetarier, rekening te houden bij de keuze van het restaurant.

en op brood neem ik kaas, smeerkaas met roggebrood, jam, pindakaas en appelstroop (zit veel ijzer in)
pi_52879354
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 22:52 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Jij vroeg jezelf af waarom mensen vlees gaan vervangen, omdat het er in overvloed is. Ik geef alleen maar een ander voorbeeld aan van iets wat je ook niet eet, ondanks dat het in overvloed aanwezig is.
Beetje rare vergelijking aangezien vlees eten in de Nederlandse cultuur normaal is en insecten niet.
pi_52880134
Altijd leuk is als je die vegatariėrs gaat vragen waarom ze geen vlees eten. "Ik eet geen vlees, omdat ik het zielig vind voor de dieren. Die leven in zo'n klein hokje en dan worden ze geslacht.....blablabla"
Yeah rite.. Wij hebben niets voor niets snijtanden gekregen.
pi_52880167
Ts zegt sterf tegen zijn eigen moeder..
djezus
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_52880176
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 23:53 schreef GioStyle het volgende:
Altijd leuk is als je die vegatariėrs gaat vragen waarom ze geen vlees eten. "Ik eet geen vlees, omdat ik het zielig vind voor de dieren. Die leven in zo'n klein hokje en dan worden ze geslacht.....blablabla"
Yeah rite.. Wij hebben niets voor niets snijtanden gekregen.
Wat heeft het houden van dieren in te kleine hokjes en ziekelijk veevervoer ermee te maken dat wij snijtanden hebben dan?
pi_52880192
ik hou van vlees
bloedgroep is 0 negatief..
schijnt dat mensen met O dol zijn op vleesch
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_52880328
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 23:54 schreef parselmouth het volgende:

[..]

Wat heeft het houden van dieren in te kleine hokjes en ziekelijk veevervoer ermee te maken dat wij snijtanden hebben dan?
Ja, het komt een beetje dom over.
Er moet nog een heel verhaal tussen over dat de discussie uiteindelijk blabla.. geen zin om te typen...
Ik ga naar bed. Later!
pi_52880347
Ik probeer te zeggen dat wij vlees horen te eten. Daar kan je niet om heen.
  zondag 2 september 2007 @ 00:09:08 #39
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_52880478
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 23:54 schreef zhe-devilll het volgende:
Ts zegt sterf tegen zijn eigen moeder..
djezus
Viel me ook al op.
Nogal ernstig. Valt wel of geen vlees eten totaal bij in het niet.
Stop the world, I want to get out.
pi_52880633
quote:
Neem nou mn moeder, wil geen vlees of vis eten dus als we ergens wat gaan eten moet er een goede kaart zijn naar mijn moeders mening anders gaan we daar niet heen....
In elk restaurant heb je nu wel vegetarische gerechten, dus dat slaat nergens op En in een nog wat puiker restaurant doen ze ook niet lastig over het wat aanpassen van je bord vreten zodat iedereen gelukkig is... de menukaart is niet bindend ofzo

oh: VLEES
  zondag 2 september 2007 @ 00:23:26 #41
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_52880767
Nee, stel je voor dat je wat voor je moeder doet
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  zondag 2 september 2007 @ 00:35:44 #42
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_52881027
quote:
Op zondag 2 september 2007 00:23 schreef Queen_Bee het volgende:
Nee, stel je voor dat je wat voor je moeder doet
Haar uitmaken voor bloedhond is al een begin.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_52881504
quote:
Op zondag 2 september 2007 00:02 schreef GioStyle het volgende:
Ik probeer te zeggen dat wij vlees horen te eten. Daar kan je niet om heen.
Volgens wie dan?
Genoeg mensen die het niet eten en ze worden er niet slechter van over het algemeen.

Best als we weer beginnen met blaten over dat vlees eten zo vreselijk natuurlijk is. Maar pak dan wel zelf je gun en ga de bossen in om konijntjes af te knallen, of pak je vleesmes en snij de strot van een lam door. Dat is natuurlijk misschien, de vleesindustrie van vandaag de dag heeft namelijk geen klap met de natuur te maken.
  zondag 2 september 2007 @ 01:03:21 #44
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_52881618
quote:
Op zondag 2 september 2007 00:57 schreef parselmouth het volgende:

[..]

Volgens wie dan?
Genoeg mensen die het niet eten en ze worden er niet slechter van over het algemeen.

Best als we weer beginnen met blaten over dat vlees eten zo vreselijk natuurlijk is. Maar pak dan wel zelf je gun en ga de bossen in om konijntjes af te knallen, of pak je vleesmes en snij de strot van een lam door. Dat is natuurlijk misschien, de vleesindustrie van vandaag de dag heeft namelijk geen klap met de natuur te maken.
Doet me denken aan dit stukje. Best veel is onherkenbaar voorverwerkt.
*Ja, achter de link zie je dus ontvelde dieren e.d.*
  zondag 2 september 2007 @ 01:05:38 #45
150152 Queen_Bee
pi_52881668
quote:
Op zondag 2 september 2007 00:57 schreef parselmouth het volgende:

[..]

Volgens wie dan?

Ik denk niet dat de eerste mensen met een shotgun de bossen in gingen, maar a la.
I'm super sonic man
pi_52881739
Gut...wat een egoisten lopen er toch op de wereld rond... Als iemand anders wil eten dan moet diegene dat zelf weten. En wat je moeder en vader onderling afspreken is hun zaak en niet de jouwe.

Bij de weg, van insecten gesproken... Mijn hamster beweert altijd dat vliegen, muggen en slakken onwijs lekker zijn en krekels zijn echt net biefstuk. (Nee, hij zegt het niet in woorden maar zijn lichaamstaal is hier heel duidelijk over.)
Ik heb echter nog niet het lef gehad het uit te proberen. Misschien als het koekjes waren...zonder de pootjes en voelsprieten.
Ik lust wel garnalen zonder pootjes en voelsprieten en dat zijn ook geleedpotigen. Dus insecten zonder schild, pootjes en voelsprieten....tja we zijn het gewoon niet gewend he.
Het schijnt dat gefrituurde sprinkaan in chocola lekker is. Dat lijkt me nog wel te proberen met zo'n chocola-laagje
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  zondag 2 september 2007 @ 01:10:18 #47
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_52881772
quote:
Op zondag 2 september 2007 01:05 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de eerste mensen met een shotgun de bossen in gingen, maar a la.
Achter wilde zwijnen aanrennen is weer eens een andere ervaring idd.
  zondag 2 september 2007 @ 01:12:35 #48
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_52881805
Vlees
*Hosselcopter*
  zondag 2 september 2007 @ 01:14:48 #49
150152 Queen_Bee
pi_52881855
quote:
Op zondag 2 september 2007 01:10 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Achter wilde zwijnen aanrennen is weer eens een andere ervaring idd.
Ahaha dat vett ejoch wat 3 uur achter zo'n beest aangerend zou hebben. .
I'm super sonic man
pi_52882131
quote:
Op zondag 2 september 2007 01:05 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

True true.
Maar ik denk dat veel mensen toch wel even drie keer nadenken over wat ze eten wanneer ze zelf voor hun lapje vlees moeten gaan zorgen.
pi_52882331
Heb voor straks nog een vette biefstuk
Don't judge a duck by its brother
pi_52882602
Ze denken dat er minder dieren doodgaan als je minder vlees eet
pi_52882650
overgrote deel van het vlees is goor..
  zondag 2 september 2007 @ 02:05:27 #55
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_52882774
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 21:50 schreef ballieking het volgende:
Nouja, mn vader koopt het vlees en maakt het zelf klaar maar daar gaat het niet om...

JIJ wil vegetarisch eten, dan zorg je daar zelf maar voor, als anderen je helpen is het extra en geen must.
Dus als je moeder alleen kookt krijg je geen vlees omdat je er zelf maar voor moet zorgen?
Zij wil vegetarisch zijn en stelt dus eisen aan een restaurant. Ze zorgt er dus zelf voor dat ze bij bepaalde vreetschuren niet eet.

Je enige klacht is dus dat zij het jammer vindt dat je vader even niet aan haar had gedacht bij het kopen van wat lekkers?

Kutklacht. Ik ben weg.

Ik eet wel vlees maar jij zeurt om helemaal niets. Kutpuber

[ Bericht 2% gewijzigd door Oldbie op 02-09-2007 02:12:07 ]
pi_52883978
VLEES

* Rasechte vleesvreter meld zich! *
pi_52884042
Nou vraag ik me dus af hč....

Zou ze je pa ooit hebben gepijpt? Zo'n vleeslolly is natuurlijk wel erg vies voor een vegetariėr...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_52884162
quote:
Op zondag 2 september 2007 03:21 schreef Daffodil31LE het volgende:

Zou ze je pa ooit hebben gepijpt? Zo'n vleeslolly is natuurlijk wel erg vies voor een vegetariėr...
Het feit dat ze een moeder is betekend in ieder geval dat ze vlees-interactie in haar leven heeft gehad.
pi_52884188
quote:
Op zondag 2 september 2007 03:34 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Het feit dat ze een moeder is betekend in ieder geval dat ze vlees-interactie in haar leven heeft gehad.
Hoeft niet. Ze kan ook de knoflooksaus op een andere wijze hebben gebruikt.
pi_52884201
quote:
Op zondag 2 september 2007 03:37 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Hoeft niet. Ze kan ook de knoflooksaus op een andere wijze hebben gebruikt.
Kunstmatige inseminatie omdat je een vegitard bent? Lol.
pi_52884227
Tja... Je weet het gewoon niet met dat soort mafketels. Dat is het probleem.
pi_52884932
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 22:11 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

verklaar dan eens waarom mensen die geen vlees eten na 5 jaar ongeveer eruit zien als een lopende houten plank? verklaar dan eens waarom mensen die vlees eten er een stuk steviger en gezonder uitzien? meer kleur op hun bakkes enzo.
er zijn geen echte goede vleesvervangers, je kan vlees niet namaken van champions en pinda's. dat lukt niet. dat je zelf geen vlees of vis eet om wat voor reden dan ook, is tot daar aan toe. verklaar alleen de mensen die dit wel doen niet voor gek. vraag me af of er bij jou wel iets tussen je oren zit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 2 september 2007 @ 09:13:55 #63
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_52885160
Dus eerst verklaar je vegetariers voor ongezonde dunne en bleke mensen, vervolgens zeg je dat je niet voor gek verklaard wil worden...

Het beste voorbeeld van een gezonde vegetatier imo: Kari van Mythbusters

Een mens hoeft niet alles te eten om te overleven. Ook dieren hebben maar een smal spectrum van voedsel, vaak gerelateerd aan hun omgeving en lichaamsbouw. Wij mensen hebben een behoorlijk breed spectrum wat dat betreft -zie ons gebit, we kunnen vlees en groenvoer verwerken, vele dieren doen dat niet-, overal halen wij ons voedsel vandaan.

[ Bericht 17% gewijzigd door Yildiz op 02-09-2007 09:22:23 ]
  zondag 2 september 2007 @ 09:24:24 #64
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_52885216
quote:
Op zondag 2 september 2007 03:21 schreef Daffodil31LE het volgende:

GODVERDOMME wat blijft dat FUCKING GRAPPIG. .

Waar kunnen we je standup act komen bewonderen, zoon?
Ik ga naar huis.
  zondag 2 september 2007 @ 10:06:39 #65
12913 GreatWhiteSilence
pi_52885560
quote:
Op zondag 2 september 2007 07:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

verklaar dan eens waarom mensen die geen vlees eten na 5 jaar ongeveer eruit zien als een lopende houten plank? verklaar dan eens waarom mensen die vlees eten er een stuk steviger en gezonder uitzien? meer kleur op hun bakkes enzo.
er zijn geen echte goede vleesvervangers, je kan vlees niet namaken van champions en pinda's. dat lukt niet. dat je zelf geen vlees of vis eet om wat voor reden dan ook, is tot daar aan toe. verklaar alleen de mensen die dit wel doen niet voor gek. vraag me af of er bij jou wel iets tussen je oren zit.
De verklaring staat in het gequote stukje zelf. Geen goede vervanging weten/nemen voor vlees. Met andere woorden: gewoon geen vlees meer eten, terwijl je het behoort te vervangen. Dat er geen goede vervangers zijn is gewoon onzin. Essentiėle eiwitten vind je ook gewoon in groenten/pinda's/peulvruchten/bonen etc.

En ik verklaar vleeseters niet voor gek, ik hoor vaak alleen een hoop geblaat van 'het kan niet vervangen worden/mensen hebben nu eenmaal snijtanden dus ze moeten gebruikt worden/vegetariers zijn plankjes na 5 jaar(was het maar zo, daar zou ik erg bij mee zijn met het huidige schoonheidsideaal, het is me na ruim 5 jaar nog steeds niet gelukt)' En dat is dus gewoon pertinente (meestal nageblate) onzin.

[ Bericht 0% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 02-09-2007 12:07:30 ]
pi_52885590
Een doodsverwensing naar je moeder, goeie shit!

Wel terecht overigens.
pi_52885784
quote:
Op zondag 2 september 2007 07:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Doe niet zo dom en ontwetend joh. Verklaar jij dan maar eens waarom darmkanker zelden voorkomt bij vegetariers maar des te meer bij mensen die elke dag lekker veel te veel vlees zitten te schranzen.
Ken genoeg vegetariers in mijn omgeving en die zien er stuk voor stuk gezond uit.
Maar goed, blijf maar lekker geloven in de indoctrinatie van vleesbureau's, ik eet al acht jaar geen vlees en heb een hogere weerstand dan mijn vleesetende familie, ben zelden ziek of verkouden en ik geniet elke dag van mijn gevarieerde en creatieve voedsel.

Hebben mensen het over vegetariers die anderen hun wil opleggen...
Ik moet me telkens verklaren en verdedigen als ik tussen neus en lippen door zeg dat ik geen vlees eet, terwijl ik het geen probleem vind als iemand z'n McDrek op zit te vreten. Het is vaker dat vleeseters mij hun wil opleggen dan dat ik hen mijn wil opleg
pi_52885807
Blablabla
Ik support gevallen topclubs!
pi_52885835
VLEES!
pi_52885841
mensen die klaagtopics over hun ouders openen ga op jezelf wonen ofzo, kutpuber
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zondag 2 september 2007 @ 10:36:06 #71
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_52885849
quote:
Op zondag 2 september 2007 10:29 schreef parselmouth het volgende:

[..]

Doe niet zo dom en ontwetend joh. Verklaar jij dan maar eens waarom darmkanker zelden voorkomt bij vegetariers maar des te meer bij mensen die elke dag lekker veel te veel vlees zitten te schranzen.
Ja da's vrij logisch. Alles is slecht in overvloed. Als je teveel melk drinkt (10 glazen per dag ofzo) krijg je ook kanker. Moeten we daarom maar geen melk meer drinken? Het is gewoon gezond voor een mens.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 2 september 2007 @ 10:43:31 #72
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_52885913
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_52885932
Vlees .
  zondag 2 september 2007 @ 10:54:14 #74
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_52886017
quote:
Op zondag 2 september 2007 09:13 schreef Yildiz het volgende:
Dus eerst verklaar je vegetariers voor ongezonde dunne en bleke mensen, vervolgens zeg je dat je niet voor gek verklaard wil worden...

[...]

En zo'n ijzeren klauw is natuurlijk om brandneteltjes voor de thee te gaan wieden?
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  zondag 2 september 2007 @ 10:54:18 #75
12913 GreatWhiteSilence
pi_52886019
quote:
Ik moet me telkens verklaren en verdedigen als ik tussen neus en lippen door zeg dat ik geen vlees eet, terwijl ik het geen probleem vind als iemand z'n McDrek op zit te vreten. Het is vaker dat vleeseters mij hun wil opleggen dan dat ik hen mijn wil opleg
Dat ken ik wel van een bepaalde persoon in mijn omgeving. Dat gaat ongeveer zo:

Persoon: 'Vlees goed, blablablablabla, vegetariers dom, blablablablablabla, missen allerlei voedingsstoffen, blablablablablabla'

Ik:'Dat is niet waar, want...'

Persoon: 'MOND DICHT, PRAAT GEEN ONZIN'

Maar die persoon is dan ook een extreem geval. Die zou anderen nog niet geloven als God persoonlijk heeft verklaard dat de ander gelijk heeft...

[ Bericht 1% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 02-09-2007 11:13:34 ]
  zondag 2 september 2007 @ 10:59:15 #76
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_52886087
quote:
Op zondag 2 september 2007 10:54 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Maar die persoon is dan ook een extreem geval. Die zou anderen nog niet geloven als God persoonlijk verklaard dat de ander gelijk heeft...
Ah, dus je bent ook nog een ''gelovige''.

Dat verklaart het.
  zondag 2 september 2007 @ 11:07:23 #77
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_52886215
Kari is tof. Ik heb niks tegen vegetariers zolang ze niet met die PETA achtige bullshitverhalen komen, en gaan zeiken over het vlees dat je eet.

Maar, veganisten.
When all else fails, you always have delusion.
  zondag 2 september 2007 @ 11:14:09 #78
12913 GreatWhiteSilence
pi_52886314
quote:
Op zondag 2 september 2007 10:59 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ah, dus je bent ook nog een ''gelovige''.

Dat verklaart het.
Ik niet, die persoon wel.
pi_52887035
Ik ken geen vegetariers die bleke plankjes zijn. Ik ken ook geen vleeseters met darmkanker.
Ik denk dat dat beide opgeblazen verhalen zijn van mensen aan weerszijden van de eetvoorkeuren die gewoon van lekker bekvechten en gelijk krijgen houden.
Wat wel absolute waarheid is, is dat we zo'n beetje alles kunnen eten, maar helaas ook nergens echt gespecialiseerd in zijn om te eten. En absoluut waar is dat het erg weinig uitmaakt wat je eet zolang het maar niet giftig is en de voedingstoffen in de juiste verhoudingen heeft.
Overdreven vleeseters missen algauw veel soorten vitaminen en mineralen omdat ze te weinig groenten en fruit eten.
Overdreven vegetariers missen heel makkelijk eiwitten en soms B12 (geheel afhankelijk van het soort vegetarier) omdat ze te veel groenten en fruit ....of meestal vooral brood eten.
Feit is dat we tegenwoordig gerust veganisten kunnen zijn zolang we aan de verhoudingen van voedingsstoffen denken en daarbij B12 tabletten slikken.
Sinds we B12 tabletten kunnen maken is de noodzaak van vlees of andere dierprodukten eten achterhaald geworden. Het is hooguit nog makkelijk.

En iedereen die vindt dat je een levensovertuiging moet opdringen suckt.
pi_52887111
Rekening houden met vegetariers? Ik bemerk eerder het omgekeerde, je mag meestal blij zijn als er iets voor je geregeld is. Vaak genoeg alleen stokbrood gegeten of een zak chips, zelfs als ik ruim van tevoren heb aangegeven dat ik vegetarier ben. En dan nog iedere keer dezelfde 'grappen' over vegetarisme aanhoren, volgens mij missen veel vleeseters een tolerantiegen.
  zondag 2 september 2007 @ 12:21:16 #81
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_52887364
Probeer eens een bbq te organiseren waar zowel Hindoes, Moslims als Vegetariers komen. Dat gaat je niet lukken.
Ik ga straks even een lekkere groentenschijf bakken voor mijn lunch
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_52887533
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 23:54 schreef parselmouth het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af hoe het kan dat mensen die zulke dingen schrijven, niet ontzettend moe van zichzelf worden.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 2 september 2007 @ 12:34:59 #83
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52887606
Scharminkelige vegetariers

wat een drama zijn dat altijd.
Scharminkelige vegetariers in de clubs, die doen alsof ze alle chika's playen maar gewoon hard worden geklapt door de echte bazen. altijd vooral op vrijdag stoer doen in een hoekje als je die mannetje dan ziet is gewoon sad zonder chika's de playa uit hangen.
pi_52887659
quote:
Op zondag 2 september 2007 12:06 schreef Ericr het volgende:
Rekening houden met vegetariers? Ik bemerk eerder het omgekeerde, je mag meestal blij zijn als er iets voor je geregeld is. Vaak genoeg alleen stokbrood gegeten of een zak chips, zelfs als ik ruim van tevoren heb aangegeven dat ik vegetarier ben. En dan nog iedere keer dezelfde 'grappen' over vegetarisme aanhoren, volgens mij missen veel vleeseters een tolerantiegen.
Dat klopt, ik hoop dat je stikt in je kaassouffle...
The fox condems the trap ,not himself.
  zondag 2 september 2007 @ 12:38:12 #85
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52887669
quote:
Op zondag 2 september 2007 10:43 schreef ChipsZak. het volgende:
http://www.vlees.us/
sorry hoor, maar dat volk MOET DOODGESCHOTEN worden.
  zondag 2 september 2007 @ 12:53:12 #86
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_52887888
quote:
Op zondag 2 september 2007 12:38 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Vleeseters geven niet om leven, behalve als een van hun eigen kinderen sterft.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  zondag 2 september 2007 @ 12:55:34 #87
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52887944
quote:
Op zondag 2 september 2007 12:53 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Vleeseters geven niet om leven, behalve als een van hun eigen kinderen sterft.
Nee, wij zijn geen boomknuffelaars. Denk je dat een beer er iets om geeft als hij een klein lammetje naar binnen schrokt?
OOOOOOOH NEE, DAT IS OOK ZO, BEREN ZIJN CARNIVOREN EN WIJ ZIJN ZOGENAAMD INEENS HERBIVOREN!

Ga toch aan de falafel, vent!
  Donald Duck held zondag 2 september 2007 @ 12:59:00 #88
46149 __Saviour__
pi_52888023
De enige toffe vegetarier:
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_52888046
quote:
Op zondag 2 september 2007 12:38 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Allemaal ja
  zondag 2 september 2007 @ 13:00:27 #90
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_52888060
quote:
Op zondag 2 september 2007 12:55 schreef RickoKun het volgende:
.
Ik ga naar huis.
pi_52888076
Ik eet ook geen vlees, mijn kinderen wel. Meestal eten ze gewoon met de pot mee, maar als ze vlees willen maak ik dat gewoon apart voor hen. Ik eet veel bewuster merk ik sinds ik geen vlees meer eet, veel meer groente en salade etc... En heb juist veel meer energie sindsdien en een gavere huid doordat ik minder vet binnenkrijg.

Ik vind dat iedereen zelf een keuze mag maken, als er mensen komen eten die vlees willen dan hou ik daar rekening mee en dat gaat 2 kanten op. Gewoon verder kijken dan je eigen kadertje en rekening met elkaar houden ongeacht wat jij zelf het beste vind. Iedereen is anders en wees daar blij om.
  zondag 2 september 2007 @ 13:08:04 #92
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_52888257
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 21:53 schreef Vork het volgende:

[..]

Sterf wie? De mensen die geen vlees eten?
ja, maar dat doen ze van zichzelf toch al eerder dan mensen die een normaal gezond en gevarieerd dieet volgen, althans verkeren ze in een minder goede gezondheid.

toch weer het principe van het darwinisme aan het werk uiteindelijk.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zondag 2 september 2007 @ 13:09:59 #93
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_52888303
quote:
Op zondag 2 september 2007 03:15 schreef Geqxon het volgende:
VLEES

* Rasechte vleesvreter meld zich! *
  zondag 2 september 2007 @ 13:11:05 #94
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_52888334
quote:
Op zondag 2 september 2007 09:13 schreef Yildiz het volgende:

Een mens hoeft niet alles te eten om te overleven. Ook dieren hebben maar een smal spectrum van voedsel, vaak gerelateerd aan hun omgeving en lichaamsbouw. Wij mensen hebben een behoorlijk breed spectrum wat dat betreft -zie ons gebit, we kunnen vlees en groenvoer verwerken, vele dieren doen dat niet-, overal halen wij ons voedsel vandaan.
enig idee hoeveel die mensen slikken aan vitaminesupplementen etc.? en dat noem je gezond eten
pi_52888359
quote:
Op zondag 2 september 2007 12:55 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Nee, wij zijn geen boomknuffelaars. Denk je dat een beer er iets om geeft als hij een klein lammetje naar binnen schrokt?
OOOOOOOH NEE, DAT IS OOK ZO, BEREN ZIJN CARNIVOREN EN WIJ ZIJN ZOGENAAMD INEENS HERBIVOREN!

Wij zijn omnivoren
  zondag 2 september 2007 @ 13:12:46 #96
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_52888381
quote:
Op zondag 2 september 2007 10:43 schreef ChipsZak. het volgende:
http://www.vlees.us/
  zondag 2 september 2007 @ 13:12:47 #97
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52888383
quote:
Op zondag 2 september 2007 12:06 schreef Ericr het volgende:
Klopt, wij vleeschetersch zijn agressief van nature! *brult en drinkt een pul bier leeg*
  zondag 2 september 2007 @ 13:16:44 #98
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_52888468
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:11 schreef Logician het volgende:

[..]

Wij zijn omnivoren
en een omnivoor eet per definitie plantaardig čn dierlijk voedsel om zijn dieet compleet te krijgen, ņf herbivoor ņf carnivoor zijn is daarbij tegennatuurlijk.
pi_52888590
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:16 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

en een omnivoor eet per definitie plantaardig čn dierlijk voedsel om zijn dieet compleet te krijgen, ņf herbivoor ņf carnivoor zijn is daarbij tegennatuurlijk.
pi_52888612
Vlees
pi_52888778
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:16 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Dat klopt.

Maar omnivoren zijn dus niet afhankelijk van vlees zoals carnivoren, en we kunnen prima zonder mits we een goed voedingspatroon aanhouden. En dan bedoel ik dat niet met suplementen maar door voeding te eten waar bijv. veel b12 inzit. Als je geen vlees meer wilt eten op een gezonde manier werkt alleen het vlees uit je maaltijden halen echt niet, je moet wat extra huiswerk doen wbt je voedselinname om te zorgen dat je genoeg vitaminen binnenkrijgt. Ik merk dus dat ik sinds ik geen vlees meer eet veel bewuster eet, junkfood eet ik nauwelijks meer en ik krijg nu veel minder slechte vetten binnen, wat ik merk aan mijn huid. Ook heb ik bijna nooit meer last van mijn maag.

Ik moest mijn bloed enige tijd geleden laten testen en de waarden waren allemaal goed, terwijl ik vroeger jaren lang altijd bloedarmoede heb gehad terwijl ik toen wel vlees at, maar waarschijnlijk veel minder bewust at.

Nogmaals iedereen moet zelf weten wat hij eet, laat mensen gewoon lekker eten wat bij hun past.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2007 13:34:19 ]
  zondag 2 september 2007 @ 13:38:53 #102
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_52888885
Vegetariers houden rekening met vleeseters als die komen eten, dus is het wel zo sociaal dat vleeseters het ook doen..
Het luisteren naar een mens is als steeds weer hetzelfde boek moeten lezen..
pi_52888979
Helaas niet altijd shitonya, ik ken genoeg vegetariers die doorslaan, zeg maar "hun waarheid is de enige waarheid" net zoals sommige mensen die vlees eten hier reageren, dat zijn mensen die helaas niet buiten hun eigen kader kunnen kijken.

Ik vind dat vlees of geen vlees je altijd rekening dient te houden met de ander, no matter wat jij zelf vind, anders ben je gewoon hypocriet bezig.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2007 13:43:59 ]
  zondag 2 september 2007 @ 13:56:18 #104
168739 Red_85
'echt wel'
pi_52889281
quote:

[..]

Ken genoeg vegetariers in mijn omgeving en die zien er stuk voor stuk gezond uit.
Maar goed, blijf maar lekker geloven in de indoctrinatie van vleesbureau's, ik eet al acht jaar geen vlees en heb een hogere weerstand dan mijn vleesetende familie, ben zelden ziek of verkouden en ik geniet elke dag van mijn gevarieerde en creatieve voedsel.

vleesbureaus? ik eet wat ik lekker vind en niet wat mij wordt voor geschoteld door 3den. en al helemaal niet door dit soort fukkers die alleen belangen behartigen van een ander (lees de slachthuizen).

enige wat dom en onwetend is, is oordelen over mensen die JIJ niet eens kent.
dat je vleesetende familie vaak verkouden of ziek is ligt aan hun zwakke gestel waarschijnlijk. ik ben in de afgelopen 10 jaar 3x echt ziek geweest door griep en zelden of nooit ben ik verkouden. en toch eet ik vrijwel iedere dag een goed stukje vlees.
'mcdrek' eet ik trouwens ook nooit.

het is gewoon een feit dat mensen die wel regelmatig vlees eten sterker zijn dan en sterker worden dan mensen die geen vlees of alleen maar vlees vervangers eten. bij kinderen is het helemaal goed te zien. kinderen waarvan hun ouders hun wil opleggen aan hun koters en geen vlees laten eten hebben 9 uit 10 een groeiachterstand aan de koters die wel gewoon goed te vreten krijgen thuis. en 7 uit 10 hebben ze ook een leerachterstand. vreemd zeg..
1947-2016
  zondag 2 september 2007 @ 14:01:00 #105
168739 Red_85
'echt wel'
pi_52889399
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:42 schreef Logician het volgende:
Helaas niet altijd shitonya, ik ken genoeg vegetariers die doorslaan, zeg maar "hun waarheid is de enige waarheid" net zoals sommige mensen die vlees eten hier reageren, dat zijn mensen die helaas niet buiten hun eigen kader kunnen kijken.

Ik vind dat vlees of geen vlees je altijd rekening dient te houden met de ander, no matter wat jij zelf vind, anders ben je gewoon hypocriet bezig.
eens, alleen ik vind het zwaar irritant wanneer een vegetarier/ veganist mij zijn of haar wil gaat lopen opdringen. ieder zijn eigen keuze. een ex van me wilde ook geen vlees eten. best, kook ik ff apart voor je. maar ga niet tijdens mijn eten mij naar zitten aankijken en commentaar lopen geven over wat ik eet.
1947-2016
  zondag 2 september 2007 @ 14:01:07 #106
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52889404
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:11 schreef Logician het volgende:

[..]

Wij zijn omnivoren
weet ik ook wel gast, maar ik had net op zo'n radicaal vegetarische site gekeken, en daar beweerden ze dat we godverdomme herbivoren zijn

PS: Ik zat laatst tv te kijken, en daar had je zo'n gore hippy die met een ander gezin ging eten, en die moest gewoon gaan janken omdat iemand vlees zat te eten 2x
pi_52889721
Vegetariėrs

Triest kutvolk en maar roepen: daar moet je respect voor hebben. Tieft op stinkende boomknuffelaars. Ik heb er 0,0 respect voor kutmongolen.
pi_52889744
quote:
Op zondag 2 september 2007 14:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

eens, alleen ik vind het zwaar irritant wanneer een vegetarier/ veganist mij zijn of haar wil gaat lopen opdringen. ieder zijn eigen keuze. een ex van me wilde ook geen vlees eten. best, kook ik ff apart voor je. maar ga niet tijdens mijn eten mij naar zitten aankijken en commentaar lopen geven over wat ik eet.
Als ze bij jou komt eten moet je 'rekening met haar houden' en iets maken zonder vlees, maar als jij bij haar gaat eten kun je wat dat betreft de tyfus krijgen.
  zondag 2 september 2007 @ 14:21:20 #109
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_52889917
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:42 schreef Logician het volgende:

Die ken ik gelukkig weer niet. Ik ben zelf vegetarisch, maar ik maak geen enkel bezwaar als mensen wel vlees eten bij me inde buurt of bij me komen eten en dergelijke. Iedereen zijn levensstijl/gewoontes en dergelijke. Je hebt ook zat vleeseters die doorslaan en mij vlees proberen op te dringen. Die zijn soms nog erger dan vegetariers
  zondag 2 september 2007 @ 14:24:46 #110
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52890017
toch ben ik het eens met je sig
  zondag 2 september 2007 @ 14:37:19 #111
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_52890336
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:56 schreef Red_85 het volgende:

het is gewoon een feit dat mensen die wel regelmatig vlees eten sterker zijn dan en sterker worden dan mensen die geen vlees of alleen maar vlees vervangers eten. bij kinderen is het helemaal goed te zien. kinderen waarvan hun ouders hun wil opleggen aan hun koters en geen vlees laten eten hebben 9 uit 10 een groeiachterstand aan de koters die wel gewoon goed te vreten krijgen thuis. en 7 uit 10 hebben ze ook een leerachterstand. vreemd zeg..
Kijk, dat zijn beweringen waar we wat aan hebben.
Onderbouw ze eens?

En dan bedoel ik specifiek;
1. mensen die vlees eten zijn sterker en worden sterker.
2. kinderen die geen vlees eten hebben een groeiachterstand.
3. 7 van de 10 kinderen die geen vlees eten hebben een leerachterstand.

Ik ben benieuwd!
Neerkomen wel!
  zondag 2 september 2007 @ 14:40:28 #112
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52890408
Het gaat idd vooral om de kinderen, omdat ze toch nét te weinig zooi binnenkrijgen, die de ouders graag in hun bek wil dumpen in de vorm van een pil.
  zondag 2 september 2007 @ 15:18:06 #113
12913 GreatWhiteSilence
pi_52891437
quote:
Op zondag 2 september 2007 14:40 schreef RickoKun het volgende:
Het gaat idd vooral om de kinderen, omdat ze toch nét te weinig zooi binnenkrijgen, die de ouders graag in hun bek wil dumpen in de vorm van een pil.
Weer zo'n onzinstatement. Ook kinderen kunnen prima zonder vlees, maar je moet dat als ouder wel goed op weten te vangen. En daar heb je echt geen pillen voor nodig.
  zondag 2 september 2007 @ 15:18:59 #114
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_52891463
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 22:34 schreef Chuck_Norris het volgende:
Vegetariers _!
Smeuļg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
  zondag 2 september 2007 @ 15:21:20 #115
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_52891529
quote:
Lang huil verhaal
Stel je niet zo aan kortzichtige moordernaar.
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
pi_52891666
quote:
Op zondag 2 september 2007 15:21 schreef Baklap het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan kortzichtige moordernaar.
Domme tofuproleet, ga gras kauwen.

zondag 2 september 2007 @ 15:27:10 #117
38323 EDMAN-
19-10-2002
pi_52891697
Helemaal mee eens. Sprak laatst een ex-vegetariėr.. moest stoppen omdat het ongezond was geweldig
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_52891757
Als je dan geen vlees eet, eet dan ook geen vleesvervanging. Wordt dan een complete herbivoor, want ja, de oermens had ook geen tofu.

Zeg wat je zeggen wilt, zonder vleeseters zou de mens niet bovenaan de voedselketen staan.
  zondag 2 september 2007 @ 15:40:44 #119
12913 GreatWhiteSilence
pi_52892003
quote:
Op zondag 2 september 2007 15:27 schreef EDMAN- het volgende:
Helemaal mee eens. Sprak laatst een ex-vegetariėr.. moest stoppen omdat het ongezond was geweldig
Van wie? Van meneer de dokter die verder geen verstand had van voedsel?
  zondag 2 september 2007 @ 15:41:47 #120
12913 GreatWhiteSilence
pi_52892027
quote:
Op zondag 2 september 2007 15:29 schreef Geqxon het volgende:
Als je dan geen vlees eet, eet dan ook geen vleesvervanging. Wordt dan een complete herbivoor, want ja, de oermens had ook geen tofu.

Zeg wat je zeggen wilt, zonder vleeseters zou de mens niet bovenaan de voedselketen staan.
Tofu = bonen = plantaardig= herbivoor.
  zondag 2 september 2007 @ 15:48:25 #121
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_52892264
Vlees

Ik ben opgehouden met rekening houden met de veggies die ik ken.
Het is toch nooit goed.

Ik geef een feestje en zorg voor wat hapjes, voor de vleeseters was er vlees, voor de veggies was er o.a fruitsalade, groente burgers, Loempia's gevult met groenten, stokbrood met lekkere smeerseltjes en zo nog wat dingetjes.
En dan krijg ik alsnog gezeur dat ik te weinig rekening met ze hou omdat er meer vleeshapjes zijn. (frikandelletjes, wat salades en nog wat borrelhapjes).

Op een gegeven moment houd het bij mij ook op.
Hou ik er rekening mee, is het niet goed want er zijn niet genoeg dingen die hun eten.
Hou ik er geen rekening mee, is het ook niet goed.

Als ze nu een keer langskomen eten ze maar vlees of droog brood/toostjes. Ik doe het niet meer.
  zondag 2 september 2007 @ 15:53:31 #122
12913 GreatWhiteSilence
pi_52892439
Niet alle veggies zijn zeikerds, niet alle zeikerds zijn veggie. Dat jij nu een moeilijke vriendenkring hebt wat dat betreft zegt niets over de gemiddelde vegetariėr...

En trouwens, als alle vegetarische hapjes binnen het uur op zijn terwijl het feest vijf uur duurt,terwijl de hapjes voor de vleeseters na zes uur nog niet op zijn, hebben ze wel degelijk een punt.

[ Bericht 5% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 02-09-2007 15:59:09 ]
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 2 september 2007 @ 15:54:26 #123
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_52892463
quote:
Op zondag 2 september 2007 15:27 schreef EDMAN- het volgende:
Als die gewoon wat beter had opgelet, was dat niet nodig geweest.
Je moet wel wat bewuster gaan eten natuurlijk.
Bovendien zijn er genoeg profesionele sporters veggie.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  zondag 2 september 2007 @ 15:56:29 #124
70256 Baklap
pi_52892524
quote:
Op zondag 2 september 2007 15:26 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Domme tofuproleet, ga gras kauwen.

[afbeelding]

Stoer hoor vetpens, lopende haarbal.
pi_52892688
quote:
Op zondag 2 september 2007 12:34 schreef RickoKun het volgende:
Scharminkelige vegetariers

wat een drama zijn dat altijd.
Scharminkelige vegetariers in de clubs, die doen alsof ze alle chika's playen maar gewoon hard worden geklapt door de echte bazen. altijd vooral op vrijdag stoer doen in een hoekje als je die mannetje dan ziet is gewoon sad zonder chika's de playa uit hangen.
pi_52892824
quote:
Op zondag 2 september 2007 15:56 schreef Baklap het volgende:

[..]

Stoer hoor vetpens, lopende haarbal.
Het schijnt dat je agressief wordt als je te weinig vlees eet.
  zondag 2 september 2007 @ 16:12:27 #127
70256 Baklap
pi_52893011
quote:
Op zondag 2 september 2007 16:07 schreef heiden6 het volgende:

[..]

*kuche* kortzichtig.
  zondag 2 september 2007 @ 16:15:14 #128
12913 GreatWhiteSilence
pi_52893100
quote:

[..]

pi_52893354
quote:
Op zondag 2 september 2007 16:15 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

*kuche* kortzichtig

zondag 2 september 2007 @ 16:34:11 #130
12913 GreatWhiteSilence
pi_52893681
quote:
Op zondag 2 september 2007 16:22 schreef kamustra het volgende:

[..]

*kuche* kortzichtig

Ik bestrijd hem alleen maar met zijn eigen wapens...
pi_52893907
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 22:20 schreef __Saviour__ het volgende:
Sommige vegetariers zijn wel tof.
Hitlervereerder.
pi_52893963
quote:

[..]

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_52894014
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 22:20 schreef __Saviour__ het volgende:
Sommige vegetariers zijn wel tof. lekker
Klopt ja Zit er ook een bij mij in de klas
Brutal. Fucking. Metal.
pi_52894039
Even voor de duidelijkheid, het was een sarcastische post naar aanleiding van het gescheld van die kneus met die eetstoornis.
  zondag 2 september 2007 @ 16:50:12 #135
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_52894067
quote:
Op zondag 2 september 2007 14:24 schreef RickoKun het volgende:
toch ben ik het eens met je sig
  Eindredactie Games zondag 2 september 2007 @ 16:55:11 #136
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_52894191
quote:
Op zondag 2 september 2007 15:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

En trouwens, als alle vegetarische hapjes binnen het uur op zijn terwijl het feest vijf uur duurt,terwijl de hapjes voor de vleeseters na zes uur nog niet op zijn, hebben ze wel degelijk een punt.
vlees duurd eenmaal langer omte garen, en die veggies vreten zich meteen vol. daar kan hij ook niks aan doen
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_52894204
quote:
Op zondag 2 september 2007 16:55 schreef donald_dick het volgende:

[..]

vlees duurd eenmaal langer omte garen, en die veggies vreten zich meteen vol. daar kan hij ook niks aan doen
Al die meuk vult ook niet natuurlijk, in tegenstelling tot een goed stuk vlees.
  Eindredactie Games zondag 2 september 2007 @ 16:56:23 #138
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_52894223
en tofu smaakt naar niks
  Eindredactie Games zondag 2 september 2007 @ 16:57:28 #139
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_52894251
en waarom noemen ze tofuhamburgers eigelijk hamburgers
pi_52894393
quote:
Op zondag 2 september 2007 16:55 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Al die meuk vult ook niet natuurlijk, in tegenstelling tot een goed stuk vlees.
Ik ben zelf ook vleeseter, maar ik moet toch zeggen dat vegetariėrs veel gezonder eten.
pi_52894405
quote:
Op zondag 2 september 2007 16:57 schreef donald_dick het volgende:
en waarom noemen ze tofuhamburgers eigelijk hamburgers
daarom heten het ook tofuburgers ipv tofuhamburgers.
pi_52894482
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:03 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook vleeseter, maar ik moet toch zeggen dat vegetariėrs veel gezonder eten.
pi_52894519
quote:

[..]

het gezonder eten heeft er weinig mee te maken dat het vegetarisch voedsel betreft,
maar met het bewust eten.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_52894540
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:07 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Minder vet, minder enge ziektes, meer vitaminen ...
pi_52894573
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:09 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Je eet per definitie minder gevariėerd, punt.

Minder vet enzovoorts is niet te bepalen aan de hand van de vraag of iemand wel of geen vlees eet.
pi_52894599
Weet je wat. Ik ga vanaf vandaag stoppen met het eten van alles dat uit de uiers van een koe komt. Kijk mij hip zijn! Ik zorg ervoor dat koeien geen lamme uiers krijgen! Ik red de wereld!
pi_52894653
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:11 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je eet per definitie minder gevariėerd, punt.
Onzin.
quote:
Minder vet enzovoorts is niet te bepalen aan de hand van de vraag of iemand wel of geen vlees eet.
In het dieet van de gemiddelde Nederlander komt het meeste vet toch wel van vlees denk ik.
pi_52895037
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:09 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

En sinds wanneer is vlees vet? Daar kies je dan puur zelf voor. Ik eet elke dag kip voornamelijk voor de eiwitten (die een vegetarier veel te weinig binnen krijgt naar mijn mening) en in kip zit zo goed als geen vet.

Ook vleessoorten als biefstuk ed. zijn goed voor de eiwitten.

En trouwens, sinds wanneer zijn vetten slecht voor je? Je kan beter wat meer vet (onverzadigd) binnenkrijgen en wat minder koolhydraten. Ziek worden van vlees is echt totaal onzin en over vitaminen wil ik eigenlijk al helemaal niet beginnen. Een vegetarier eet minder gevarieerd dus krijgt minder verschillende voedingsstoffen binnen. Ik zou niet zonder vlees kunnen aangezien ik aardig wat binnen moet krijgen op een dag wat niet zal lukken als ik vegetarier zou worden, aangezien je dan veel te eenzijdig moet eten.
pi_52895092
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:14 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Onzin.
[..]

In het dieet van de gemiddelde Nederlander komt het meeste vet toch wel van vlees denk ik.
en jij zit nog vast in het misverstand dat vet (uit vlees) slecht is?
Sir Winston Churchill
pi_52895142
quote:

Wanneer heb je dit verzonnen.

Voorbeeldje (uit m'n hoofd)

150gr tofu bevat rond de 100kcal en 11gr eiwit en 4gr vet
150gr biefstuk bevat rond de 170kcal 35gr eiwit en 4gr vet
150gr kipfilet bevat rond de 170kcal 32gr eiwit en 4gr vet
150gr varkenslap bevat rond de 250kcal 40gr eiwit en 8gr vet
150gr snitzel bevat rond de 250kcal 32gr eiwit en 12gr vet

Noem je dit allemaal vet? Totaal niet, een normaal persoon zou rond de 80gr vet per dag binnen moeten krijgen, dus 1 stukje vlees is daar 5% van.
  zondag 2 september 2007 @ 17:40:27 #151
12913 GreatWhiteSilence
pi_52895171
McGilles, noem jij dan maar eens de vitaminen die je denk te kort te komen door geen vlees te eten, en dan zal ik de alternatieven noemen...
pi_52895266
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
McGilles, noem jij dan maar eens de vitaminen die je denk te kort te komen door geen vlees te eten, en dan zal ik de alternatieven noemen...
LE-ZEN

Er werd beweerd dat je, als vegetarier zijnde, meer vitaminen binnenkrijgt. Dit vond ik dus onzin. Het was dus andersom.
  Eindredactie Games zondag 2 september 2007 @ 17:45:19 #153
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_52895270
quote:

[..]

daarom heten het ook tofuburgers ipv tofuhamburgers.
oke, geen tofu, maar wel met soja en tarwe.
quote:
De hamburger, van tarwe- en soja-eiwitten, smaakt zoals een hamburger moet smaken en is natuurlijk het lekkerst op een broodje of bij frietjes met salade.
Alle Tivall-producten zijn 100% vegetarisch, bevatten vitamine B12 en ijzer en zijn vrij van kunstmatige kleur- en smaakstoffen.
ja daggg, hij smaakt echt niet naar een echte hamburger
  Eindredactie Games zondag 2 september 2007 @ 17:46:51 #154
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_52895304
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
het eiwit taurine en geen red bull zeggen, want daarvan wordt ik dik
pi_52895308
precies, het misverstand was juist dat men beweerde ongezonder te zijn als je WEL vlees eet.

En beide is volkomen onzin natuurlijk.

Als je bewust eet kan je zowel met als zonder vlees in je voeding alles binnen krijgen
Sir Winston Churchill
pi_52895320
quote:

[..]

Onzin.
Helemaal niet, je sluit per definitie al een deel van de eetbare producten uit, dus heb je minder keus. Je kunt wel allerlei alternatieven eten, maar die zijn niet voorbehouden aan vegetariėrs.
quote:
Dat is nogal een loze uitspraak, en daarnaast zou dat niet betekenen dat vegetarisch eten per definitie betekent dat je minder vet binnenkrijgt.
  Eindredactie Games zondag 2 september 2007 @ 17:49:51 #157
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_52895369
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:47 schreef heiden6 het volgende:

Dat is nogal een loze uitspraak, en daarnaast zou dat niet betekenen dat vegetarisch eten per definitie betekent dat je minder vet binnenkrijgt.
want vegetariers eten nooit gefrituurde snacks
  zondag 2 september 2007 @ 17:50:09 #158
12913 GreatWhiteSilence
pi_52895375
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:45 schreef McGilles het volgende:

[..]

LE-ZEN

Er werd beweerd dat je, als vegetarier zijnde, meer vitaminen binnenkrijgt. Dit vond ik dus onzin. Het was dus andersom.
IK lees wel, ja.
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:32 schreef McGilles het volgende:
Een vegetarier eet minder gevarieerd dus krijgt minder verschillende voedingsstoffen binnen. Ik zou niet zonder vlees kunnen aangezien ik aardig wat binnen moet krijgen op een dag wat niet zal lukken als ik vegetarier zou worden, aangezien je dan veel te eenzijdig moet eten.
Het is helemaal niet andersom, het is maar net hoe je met je voeding omgaat. En de gemiddelde vegetariėr gaat daar bewuster en beter mee om dan de gemiddelde vleeseter.
pi_52895405
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:50 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

IK lees wel, ja.
[..]

Het is helemaal niet andersom, het is maar net hoe je met je voeding omgaat. En de gemiddelde vegetariėr gaat daar bewuster en beter mee om dan de gemiddelde vleeseter.
nee hij zegt dat het andersom gesteld werd lees ik
Sir Winston Churchill
pi_52895408
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:47 schreef Mirage het volgende:
precies, het misverstand was juist dat men beweerde ongezonder te zijn als je WEL vlees eet.

En beide is volkomen onzin natuurlijk.

Als je bewust eet kan je zowel met als zonder vlees in je voeding alles binnen krijgen
Ben ik niet van mening.

Vertel mij, hoe ik als vegetarier, rond de 300gr eiwit per dag moet binnenkrijgen, zonder dat ik eentonig moet eten.
  zondag 2 september 2007 @ 17:53:10 #161
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_52895432
quote:

[..]

Waarschijnlijk bijenwas.

Je doelt op de rode kleur, dat komt van cochenillle-luizen. So what?

[ontopic]
Voor de vega-cue: flikker een plak tempeh op de kolen, dan zullen 'ze' daarna grįįg je hamburger aanpakken!
[/ontopic]
  zondag 2 september 2007 @ 17:53:55 #162
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
  Eindredactie Games zondag 2 september 2007 @ 17:55:20 #163
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_52895475
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:53 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Waarschijnlijk bijenwas.
nog waarschijnlijker: hoefjes
pi_52895488
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:50 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

Ik vind dat de gemiddelde vegetarier een stuk ongezonder eet dan dat ik doe. Dat vind ik trouwens van 99% van de mensen. Over het algemeen vind ik vegetariers voedingsstoffen missen in hun voeding, ZEKER eiwitten. Eiwitten uit granen en noten zijn lang niet zo effectief en uitgebreid (biologische waarde) als eiwitten uit vlees en vis.
  zondag 2 september 2007 @ 17:59:19 #165
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_52895567
Waarom worden mensen überhaupt boos op anderen die geen vlees eten? Als je nu kwaad wordt op diehard vegajehova's, ok dan, maar waarom in hemelsnaam frustraties over mensen die 1 bepaald voedingsmiddel niet eten?
Vampire Romance O+
  zondag 2 september 2007 @ 18:02:11 #166
12913 GreatWhiteSilence
pi_52895627
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:46 schreef donald_dick het volgende:

[..]

het eiwit taurine en geen red bull zeggen, want daarvan wordt ik dik
Volgens mij kan dat eiwit door het lichaam zelf gemaakt worden, dus het is niet nodig dat het in de voeding zit. Als het al in de voeding zit wordt het meestal afgebroken tot aminozuren en verliest het zijn functie.
pi_52895956
quote:
Op zondag 2 september 2007 18:02 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat eiwit door het lichaam zelf gemaakt worden, dus het is niet nodig dat het in de voeding zit. Als het al in de voeding zit wordt het meestal afgebroken tot aminozuren en verliest het zijn functie.
Ik ben nog steeds benieuwd naar je antwoord op de vraag hoe je aan 300gr eiwit komt op een dag als vegetarier! Eiwitten zijn zeer moeilijk binnen te krijgen als vegetarier.
  zondag 2 september 2007 @ 18:30:58 #168
12913 GreatWhiteSilence
pi_52896236
quote:
Op zondag 2 september 2007 18:17 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds benieuwd naar je antwoord op de vraag hoe je aan 300gr eiwit komt op een dag als vegetarier! Eiwitten zijn zeer moeilijk binnen te krijgen als vegetarier.
300 gram?! De bovengrens voor eiwitten is 25en% wat voor een vrouw neerkomt op 125 gram per dag en voor een man op 156 gram. Voor een vegetariėr is dat ietsje hoger (x1,2) maar dan kom je nog steeds niet aan de 300 gram eiwitten die jij beweert.
pi_52896502
quote:
Op zondag 2 september 2007 18:30 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

300 gram?! De bovengrens voor eiwitten is 25en% wat voor een vrouw neerkomt op 125 gram per dag en voor een man op 156 gram. Voor een vegetariėr is dat ietsje hoger (x1,2) maar dan kom je nog steeds niet aan de 300 gram eiwitten die jij beweert.
Ik eet rond de 300gr eiwitten per dag. Ik sport veel en ik weeg aardig wat dus dan heb je ook wat nodig. En wat bovengrens, dat is vast voor een persoon die 0,0 aan sport doet en een kantoorbaan heeft?
pi_52896523
Wie kent de South Park aflevering "Smug Alert"?
Vervang "hybrid cars" met "carnivorism" of "vegetarism" en je krijgt precies dezelfde boodschap dat het de houding van de mens is die de "smug" veroorzaakt.
  zondag 2 september 2007 @ 18:46:00 #171
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_52896609
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:59 schreef MouseOver het volgende:
Waarom worden mensen überhaupt boos op anderen die geen vlees eten? Als je nu kwaad wordt op diehard vegajehova's, ok dan, maar waarom in hemelsnaam frustraties over mensen die 1 bepaald voedingsmiddel niet eten?
Omdat elke vegetariėr een ecoterrorist is natuurlijk! .

Bioindustrie zou me roesten en ga zonder problemen mee naar jachtpartijen. Ik heb nooit echt vlees gegeten, vond het altijd al 'gewoon' smerig, en eet het dus nu gewoon niet meer. Maar dat krijg je er ook niet in bij de gemiddelde bonenkluiver.
Ik ga naar huis.
pi_52896836
Ja, tuurlijk kan je leven zonder vlees..

Je had vroeger ook dinosaurussen die alleen vlees aten
  zondag 2 september 2007 @ 18:54:09 #173
12913 GreatWhiteSilence
pi_52896840
quote:
Op zondag 2 september 2007 18:41 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik eet rond de 300gr eiwitten per dag. Ik sport veel en ik weeg aardig wat dus dan heb je ook wat nodig. En wat bovengrens, dat is vast voor een persoon die 0,0 aan sport doet en een kantoorbaan heeft?
Nee, gewoon een gemiddeld persoon met een PAL van 1,7. Ik hoop dat ook genoeg water drinkt naast die eiwitten, anders kun je last krijgen van nierproblemen/nierstenen en dan ben je dus niet blij.

Bovendien hebben we het hier ook over de gemiddelde vegetariėr, waarvan jij beweert dat die niet genoeg voedingsmiddelen binnen kan krijgen. Maar je kunt van de gemiddelde vegetariėr niet verwachten dat die een topsportersdieet aanhoud, want de meeste vegetariėrs(en de meeste mensen) zijn geen topsporter.
pi_52897012
quote:
Op zondag 2 september 2007 18:54 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Nee, gewoon een gemiddeld persoon met een PAL van 1,7. Ik hoop dat ook genoeg water drinkt naast die eiwitten, anders kun je last krijgen van nierproblemen/nierstenen en dan ben je dus niet blij.

Bovendien hebben we het hier ook over de gemiddelde vegetariėr, waarvan jij beweert dat die niet genoeg voedingsmiddelen binnen kan krijgen. Maar je kunt van de gemiddelde vegetariėr niet verwachten dat die een topsportersdieet aanhoud, want de meeste vegetariėrs(en de meeste mensen) zijn geen topsporter.
Nee, maar ik zit voor mezelf te kijken hoe ik zou moeten leven als ik een vegetarier zou worden, wat ik dus niet ga doen want ik zie het nut er niet van in, en tevens kan ik niet aan dezelfde voedingsstoffen komen als ik nu doe.

Over genoeg water zit ik niet in, zo'n 4-5liter per dag lijkt me genoeg. Maar als ik naar een gemiddeld dieet kijk van een vegetarier (die geen zuivelproducten eet) kom ik niet boven de 50gr eiwitten per dag uit.
  zondag 2 september 2007 @ 19:11:05 #175
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_52897213
quote:
Op zondag 2 september 2007 18:54 schreef Edie86 het volgende:
Ja, tuurlijk kan je leven zonder vlees..

Je had vroeger ook dinosaurussen die alleen vlees aten
... en gróót dat die waren..
Vampire Romance O+
pi_52897327
quote:
Op zondag 2 september 2007 18:17 schreef McGilles het volgende:

[..]

Kaas, kwark, andere zuivel...
  zondag 2 september 2007 @ 19:17:37 #177
12913 GreatWhiteSilence
pi_52897343
quote:
Op zondag 2 september 2007 19:00 schreef McGilles het volgende:

[..]

Nee, maar ik zit voor mezelf te kijken hoe ik zou moeten leven als ik een vegetarier zou worden, wat ik dus niet ga doen want ik zie het nut er niet van in, en tevens kan ik niet aan dezelfde voedingsstoffen komen als ik nu doe.

Over genoeg water zit ik niet in, zo'n 4-5liter per dag lijkt me genoeg. Maar als ik naar een gemiddeld dieet kijk van een vegetarier (die geen zuivelproducten eet) kom ik niet boven de 50gr eiwitten per dag uit.
Een persoon die ook geen zuivelproducten eet is een veganist
(die eet helemaal geen dierlijke producten), is net weer wat anders dan een vegetariėr. En de aanbevolen hoeveelheid eiwitten is ook 50 gram voor de gemiddelde persoon, voor een vegetarier is het 60 gram, voor een veganist 65 gram(=x1,3). Het kost misschien wat moeite, maar het is wel mogelijk.

Bijvoorbeeld: in 100 gram sojabonen zit bijvoorbeeld 22 gram eiwitten, in 100 gram seitan 20 gram eiwitten, in 100 gram quorn 15 gram, in 100 gram tofu 12 gram.
pi_52897449
quote:
Op zondag 2 september 2007 19:16 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Kaas, kwark, andere zuivel...
Ja lekker eentonig.
Kwark zit 9gr eiwit per 100gr in (als je magere neemt) dus als je dan vanuitgaat dat ik 100gr eiwit uit vlees haal, 130gr uit zuivel en 70gr uit supplementen. Dan moet je ineens 1,1kg extra kwark nemen op een dag, en ik eet al 1kg kwark op een dag. Dus 2,1kg per dag. Kaas is geen optie, veel te vet voor mij, zeker in verhouding. Andere zuivel zit gemiddeld 3,5gr eiwit per 100gr in itt 30-35gr/100gr in vlees. Dus daar kan ik 10x zo weinig van eten met dezelfde aantal eiwitten.
pi_52897467
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:35 schreef Mirage het volgende:

[..]

en jij zit nog vast in het misverstand dat vet (uit vlees) slecht is?
Te veel wel.
pi_52897565
quote:
Op zondag 2 september 2007 19:22 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ja lekker eentonig.
Kwark zit 9gr eiwit per 100gr in (als je magere neemt) dus als je dan vanuitgaat dat ik 100gr eiwit uit vlees haal, 130gr uit zuivel en 70gr uit supplementen. Dan moet je ineens 1,1kg extra kwark nemen op een dag, en ik eet al 1kg kwark op een dag. Dus 2,1kg per dag. Kaas is geen optie, veel te vet voor mij, zeker in verhouding. Andere zuivel zit gemiddeld 3,5gr eiwit per 100gr in itt 30-35gr/100gr in vlees. Dus daar kan ik 10x zo weinig van eten met dezelfde aantal eiwitten.
Tja, dan moet je het zelf weten.

Ik vind vlees weer eentonig.

Al eet ik het wel trouwens, omdat ik het soms en dan lekker vind.
pi_52897574
quote:
Op zondag 2 september 2007 19:23 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Te veel wel.
Net als dat fabeltje over het eigeel in een ei
pi_52897636
quote:
Op zondag 2 september 2007 19:27 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Tja, dan moet je het zelf weten.

Ik vind vlees weer eentonig.

Al eet ik het wel trouwens, omdat ik het soms en dan lekker vind.
Vlees eentonig>?!

Je hebt echt 1001 soorten met allerlei verschillende smaken, hoe kan je dat nou eentonig vinden? Je kan als je wilt elke dag van de maand een ander soort stukje vlees eten.

Alleen zuivel voor de eiwitten is eentonig, dat is gewoon een feit.
pi_52897658
quote:
Op zondag 2 september 2007 19:30 schreef McGilles het volgende:

[..]

Vlees eentonig>?!

Je hebt echt 1001 soorten met allerlei verschillende smaken, hoe kan je dat nou eentonig vinden? Je kan als je wilt elke dag van de maand een ander soort stukje vlees eten.

Alleen zuivel voor de eiwitten is eentonig, dat is gewoon een feit.
Je hebt ook 1001 soorten zuivel.
pi_52897699
quote:
Op zondag 2 september 2007 19:11 schreef MouseOver het volgende:

[..]

... en gróót dat die waren..
Ja groot ook..

Maar i kbedoelde dus, je had ook dino's die juist geen vlees aten waarom zou eens mens dan niet zonder vlees kunnen? In afrika eten ze ook alleen maar rijst, dus...
  zondag 2 september 2007 @ 19:39:58 #185
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_52897835

Vlees FTW
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  zondag 2 september 2007 @ 19:44:05 #186
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_52897939
Veggie-bashers zijn van die lui zonder idealen.

Zelf eet ik weinig vlees, hoef ook echt niet bij alles of maar elke dag vlees te eten, van de 21 maaltijden per week eet ik misschien 2x vlees en dat is dan omdat ik shoarma of döner eet.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  zondag 2 september 2007 @ 19:46:39 #187
117776 OFfSprngr
pi_52897986
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:45 schreef donald_dick het volgende:

[..]

[afbeelding] oke, geen tofu, maar wel met soja en tarwe.
[..]

ja daggg, hij smaakt echt niet naar een echte hamburger
Ligt eraan, je hebt ook genoeg smaakloze gewone hamburgers, merendeel is het juist kruiden en sauzen gebruiken icm sla etc.

Maar bezwaar op de Tival burgers is dat de textuur ervan zo zwak aan voelt.

Je zou een keer balletjes moeten proberen en de AH huismerk veggie nuggets want die zijn wel echt onwijs goed, de schnitzel van Tival overigens ook.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
pi_52898007
quote:
Op zondag 2 september 2007 19:31 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Je hebt ook 1001 soorten zuivel.
Nee,

Kaas
Kwark
Yoghurt
Vla
Melk
Boter

Zo kan je natuurlijk ook wel een (heel kinderachtig) lijstje maken van vlees, maar elk stukje vlees smaakt heel anders dan elk ander. Een stukje kip, een biefstuk, snitzeltje, varkenslapje, hamburger, filetlap, karbonade, steak, etc etc. Kwark heeft practisch dezelfde smaak als yoghurt en gaat dus, op den duur, vervelen als je daarvan afhankelijk bent. Ik ga hier niet beginnen over de smaakjesvarianten van alle soorten zuivel, want deze horen niet thuis in een standaarddieet.
  zondag 2 september 2007 @ 19:48:40 #189
117776 OFfSprngr
pi_52898020
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:55 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik vind dat de gemiddelde vegetarier een stuk ongezonder eet dan dat ik doe. Dat vind ik trouwens van 99% van de mensen. Over het algemeen vind ik vegetariers voedingsstoffen missen in hun voeding, ZEKER eiwitten. Eiwitten uit granen en noten zijn lang niet zo effectief en uitgebreid (biologische waarde) als eiwitten uit vlees en vis.
Eiwitten zitten ook in andere dierlijke producten zoals eieren, melk en kaas.

Andere voedingstoffen kun je als vitamine slikken, maar je mist echt niet zoveel enige wat je zou kunnen missen is geloof ik b12 en zink (of ijzer?) en dat stoppen ze extra in veggie voedsel.
.
.
pi_52898049
quote:
Op zondag 2 september 2007 19:48 schreef McGilles het volgende:

[..]

Nee,

Kaas
Kwark
Yoghurt
Vla
Melk
Boter

Zo kan je natuurlijk ook wel een (heel kinderachtig) lijstje maken van vlees, maar elk stukje vlees smaakt heel anders dan elk ander. Een stukje kip, een biefstuk, snitzeltje, varkenslapje, hamburger, filetlap, karbonade, steak, etc etc. Kwark heeft practisch dezelfde smaak als yoghurt en gaat dus, op den duur, vervelen als je daarvan afhankelijk bent. Ik ga hier niet beginnen over de smaakjesvarianten van alle soorten zuivel, want deze horen niet thuis in een standaarddieet.
Kip en biefstuk kun je net zo goed "smaakjesvarianten" noemen.

Daarbij hebben vegetariers ook veel meer tijd om in de keuken iets creatievers met groenten te doen.
  zondag 2 september 2007 @ 19:50:55 #191
117776 OFfSprngr
pi_52898072
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:59 schreef MouseOver het volgende:
Omdat volgens menig fokkert nuance een enge ziekte is waardoor je links gaat stemmen, bomen knuffelen en ineens van Marokkanen houdt.
.
.
  Eindredactie Games zondag 2 september 2007 @ 19:57:21 #192
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_52898250
quote:

[..]

Volgens mij kan dat eiwit door het lichaam zelf gemaakt worden, dus het is niet nodig dat het in de voeding zit.
helaas maken wij daarvan te weinig aan, dus je zult het toch via je voeding extra moeten binnenkrijgen, en ja, het zit alleen in vlees
quote:
Als het al in de voeding zit wordt het meestal afgebroken tot aminozuren en verliest het zijn functie.
ja sjappie, alles wat je eet wordt afgebroken, dat is wel zo handig voor de opname ervan, en alles wat je opneemt, verliest zijn functie

conclusie, niet alles krijg je binnen als je veganist bent
pi_52898362
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:51 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ben ik niet van mening.

Vertel mij, hoe ik als vegetarier, rond de 300gr eiwit per dag moet binnenkrijgen, zonder dat ik eentonig moet eten.
Je kan net zo gevarieerd eten, punt is echter dat je als vegetarier plantaardige eiwitten tot je neemt en die kloppen nie thelemaal in verhouding met dat wat een mens nodig heeft (dierlijke wel).
Als je wel vis, melk en kaas/andere zuivelproducten neemt krijgt je wel voldoende binnen,
maar doe je dat niet dan loop je de kans een tekort aan aminozuren te krijgen.

Nogmaals, je hoeft echt niet eentoning te eten en het één is niet persé gezonder dan het andere.
Je moet echter wel bewust eten.

Voor mijzelf:
Ik ben geen vegetariėr gewoonweg omdat ik er op gebouwd ben beide te eten.
Dat ik het niet altijd optimaal vind hoe he vlees op mijn bord komt is een ander verhaal,
dat verander ik niet door mijzelf vlees te onthouden.
Sir Winston Churchill
  zondag 2 september 2007 @ 20:04:16 #194
12913 GreatWhiteSilence
pi_52898399
quote:
Op zondag 2 september 2007 19:57 schreef donald_dick het volgende:

[..]

helaas maken wij daarvan te weinig aan, dus je zult het toch via je voeding extra moeten binnenkrijgen, en ja, het zit alleen in vlees
[..]

ja sjappie, alles wat je eet wordt afgebroken, dat is wel zo handig voor de opname ervan, en alles wat je opneemt, verliest zijn functie

conclusie, niet alles krijg je binnen als je veganist bent
Je spreekt jezelf tegen: je zegt dat alles wat je eet afgebroken wordt, maar dat het lichaam niet genoeg taurine zelf kan aanmaken. Ergens zit het dus fout.
pi_52898477
quote:
Op zondag 2 september 2007 19:48 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Eiwitten zitten ook in andere dierlijke producten zoals eieren, melk en kaas.

Andere voedingstoffen kun je als vitamine slikken, maar je mist echt niet zoveel enige wat je zou kunnen missen is geloof ik b12 en zink (of ijzer?) en dat stoppen ze extra in veggie voedsel.
Ja, maar zoals ik al zei is het aminozuurpatroon van eiwitten in zuivel niet compleet.
Zo bevat zuivel volgens mij niet het aminozuur lysine en vast een paar meer die ik zo nu niet weet. Het is belangrijk om veel verschilende voedingsmiddelen te nuttigen met verschillende aminozuurpatronen. Sommige essentiele aminozuren zijn niet te vinden in een dieet van een vegetarier, punt
pi_52898531
Als je uit eten gaat neem je toch niet je moeder mee
pi_52898596
quote:
Op zondag 2 september 2007 20:08 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ja, maar zoals ik al zei is het aminozuurpatroon van eiwitten in zuivel niet compleet.
Zo bevat zuivel volgens mij niet het aminozuur lysine en vast een paar meer die ik zo nu niet weet. Het is belangrijk om veel verschilende voedingsmiddelen te nuttigen met verschillende aminozuurpatronen. Sommige essentiele aminozuren zijn niet te vinden in een dieet van een vegetarier, punt
Jawel als je zuivel en vis in je menu hebt dan krijg je alles binnen.
Sir Winston Churchill
  zondag 2 september 2007 @ 20:14:44 #198
12913 GreatWhiteSilence
pi_52898640
quote:
Op zondag 2 september 2007 20:08 schreef McGilles het volgende:

[..]

Je vindt lysine ook in peulvruchten en tempeh. Alle essentiėle aminozuren zijn te vinden in het dieet van een vegetariėr, maar je moet wel meer eiwitten binnen krijgen dan een niet-vegetariėr, om precies te zijn 1,2 keer zoveel. Punt.
pi_52898814
Ik denk niet dat er een einde aan deze discussie komt (aangezien ik deze al eerder heb gevoerd met dezelfde resultaten )

Maar nog een vraag voor de vegetariers onder ons. Waarom wel vis eten maar geen vlees? Wat is het verschil?
  zondag 2 september 2007 @ 20:21:47 #200
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_52898828
quote:
Op zondag 2 september 2007 12:59 schreef __Saviour__ het volgende:
De enige toffe vegetarier:
[afbeelding]
When all else fails, you always have delusion.
pi_52898851
net nog een flinke lap vlees naar binnen gewerkt
heerlijk
  zondag 2 september 2007 @ 20:24:16 #202
12913 GreatWhiteSilence
pi_52898906
quote:
Op zondag 2 september 2007 20:21 schreef McGilles het volgende:
Ik denk niet dat er een einde aan deze discussie komt (aangezien ik deze al eerder heb gevoerd met dezelfde resultaten )

Maar nog een vraag voor de vegetariers onder ons. Waarom wel vis eten maar geen vlees? Wat is het verschil?
Als je de feiten niet accepteert komt er inderdaad geen einde aan de discussie. Feit is gewoon dat als jij als gemiddelde vegetariėr goed op je voeding let(en dus bijvoorbeeld meer eiwitten eet dan een vleeseter) , je geen tekorten oploopt.

Ik eet ook geen vis trouwens.
pi_52898948
quote:
Op zondag 2 september 2007 20:21 schreef McGilles het volgende:

ik ben wel geen vegetariėr, maar ik denk dat het verschil hem zit in de gedachte dat vis een vrij en natuurlijk leven heeft gehad. Gevangen en gedood is.
En dat de meeste andere dieren die op ons bord belanden een zogenaamd dieronwaardig leven, verzorging en dood hebben gekregen?

Waarom kocht ik mijn eieren liever bij de buurvrouw waar ik ze lekker op het erf zag scharrelen dan die van een legbatterijkip?
Sir Winston Churchill
  zondag 2 september 2007 @ 20:36:46 #204
94492 freddygonzales
Tieten en kittelaars!
pi_52899245
Tering vegetariėrs....ik haat ze stuk voor stuk. Dat ze mogen branden in de HEL
Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over.
pi_52899336
quote:
Op zondag 2 september 2007 20:25 schreef Mirage het volgende:

[..]

ik ben wel geen vegetariėr, maar ik denk dat het verschil hem zit in de gedachte dat vis een vrij en natuurlijk leven heeft gehad. Gevangen en gedood is.
En dat de meeste andere dieren die op ons bord belanden een zogenaamd dieronwaardig leven, verzorging en dood hebben gekregen?

Waarom kocht ik mijn eieren liever bij de buurvrouw waar ik ze lekker op het erf zag scharrelen dan die van een legbatterijkip?
Tegenwoordig heb je toch van dat biologische vlees, wat is daar dan mis mee? Van Greensfield oid.
  zondag 2 september 2007 @ 20:59:27 #206
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_52899923
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:55 schreef donald_dick het volgende:

[..]

nog waarschijnlijker: hoefjes
Hoefjes zitten in bijvoorbeeld winegums. Het ging hier om het glimmende laagje op m&m's.
  zondag 2 september 2007 @ 21:03:36 #207
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_52900066
Om eens even de knuppel in het hoenderhok te gooien: ik denk wel dat het goed is ombewust vlees te eten. Je hamburger is wel eerst een koe geweest die aan zijn einde gekomen is omdat er een stalen pin in zijn hersens is geschoten... Je karbonades waren eerst varkentjes die een electroshock hebben gehad om ze handelbaar te krijgen en daarna de halsslagaders zijn doorgesneden... Kipnuggets? Kippen worden met een automatische onthoofdmachine om zeep geholpen...

Ik eet overigens gewoon vlees, alleen niet zoveel.
pi_52900472
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

vleesbureaus? ik eet wat ik lekker vind en niet wat mij wordt voor geschoteld door 3den. en al helemaal niet door dit soort fukkers die alleen belangen behartigen van een ander (lees de slachthuizen).

enige wat dom en onwetend is, is oordelen over mensen die JIJ niet eens kent.
dat je vleesetende familie vaak verkouden of ziek is ligt aan hun zwakke gestel waarschijnlijk. ik ben in de afgelopen 10 jaar 3x echt ziek geweest door griep en zelden of nooit ben ik verkouden. en toch eet ik vrijwel iedere dag een goed stukje vlees.
'mcdrek' eet ik trouwens ook nooit.

Ik denk dat je een punt hebt en dat het voorbarig was om zulke conclussies te trekken, maar ik vind het vreemd dat je vervolgens precies hetzelfde doet.
Eerst stel je dat het met een zwak gestel te maken heeft, en vervolgens zeg je dat het een FEIT is dat vleeseters sterker en gezonder zijn.

Overigens vallen de goede stoffen uit vlees, met een kleiiiin beetje extra moeite ook gemakkelijk uit andere dingen te halen. Alleen veel mensen zijn gewoon niet creatief met hun eten, gewoon een prakkie en een lapje vlees, elke dag weer. Precies hetzelfde gaat op voor vegetariers die dan het lapje vlees voor een stukje Valess vervangen. Verandering van spijzen... Wees eens creatief met erwten, bonen, kazen en in het geval van vleeseters met vis.
  zondag 2 september 2007 @ 23:59:04 #209
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_52905816
quote:
Op zondag 2 september 2007 15:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Niet alle veggies zijn zeikerds, niet alle zeikerds zijn veggie. Dat jij nu een moeilijke vriendenkring hebt wat dat betreft zegt niets over de gemiddelde vegetariėr...

Ik had het over de vegetariers die ik ken.
Ik zeg niet dat alle veggies zeikerts zijn. Alleen dat ik geen rekening hou met de zeikerts die ik ken.
Kom jij een keer bij me eten vind ik het geen punt een vegetarische maaltijd klaar te maken, zolang je maar niet gaat mekkeren dat ik er een lapje vlees bij neem.

Ze hebben een punt als ik geen rekening had gehouden met hun eetpatroon.
Ik zorg dat er voor hun ook lekkere dingen zijn die ze kunnen eten, nog gevraagt of ze wel kip en vis aten voor een eventuele salade. En dan nog zeiken?
Dan mag je van mij niet verwachten dat ik nog eens de moeite ga doen voor je.
pi_52905991
Persoonlijke keuze, moet iedereen voor zichzelf weten.

Mensen die geen vlees maar wel vis eten, die trek ik helemaal niet, schijnheilig gedoe.

Mensen die denken dat ze beter zijn omdat ze geen vlees eten ook niet.
The circle of life, zo is het bedoeld. Prima dat je daar tegenin wilt gaan, maar ga er niet meerwaardig over doen.
  maandag 3 september 2007 @ 00:12:43 #211
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_52906184
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:33 schreef Logician het volgende:

[..]

Dat klopt.

Maar omnivoren zijn dus niet afhankelijk van vlees zoals carnivoren,

(knip)
niet in dezelfde mate, maar wel tot op zekere hoogte... en voldoen aan minimale nutriciaire inname is niet hetzelfde als gezond leven; inname van Vitamines B12, D en Omega3 (maar ook van eiwitten en aminozuren bedoeld voor opbouw van bijvoorbeeld spieren en in stand houden dan wel ontwikkeling van hersenfuncties) is bijvoorbeeld veel lager, om er maar een paar te noemen.

vlees en vis als geheel vermijden is gewoon niet goed, beperkte inname is op zich niks mis mee, maar dat is toch wel het minimale... en voor kinderen is het al helemaal ongewenst om vegetariėr of zelfs veganist te zijn, als je kinderen daartoe zou dwingen ben je wat mij betreft net zo ongeschikt voor het opvoeden van kinderen als bv jehova's getuigen.
pi_52906235
quote:
Op maandag 3 september 2007 00:05 schreef Lamon het volgende:
Mensen die denken dat ze beter zijn omdat ze geen vlees eten ook niet.
The circle of life, zo is het bedoeld. Prima dat je daar tegenin wilt gaan, maar ga er niet meerwaardig over doen.
Mee eens, maar anderzijds is er wel wat voor te zeggen om weinig vlees te eten. Dieren (vooral varkens) krijgen nogal eens eten dat ook mensen hadden kunnen eten, waarmee nogal wat energie verlorten gaat. Wat ik je brom: onze kleinkinderen eten minder vlees dan wij.
De bovengrondse landbouw heeft de toekomst!
  maandag 3 september 2007 @ 00:17:46 #213
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_52906306
quote:
Op zondag 2 september 2007 15:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Van wie? Van meneer de dokter die verder geen verstand had van voedsel?
vrij arrogant om te denken dat jij met je niet-medische vmbo opleiding meer weet dan iemand die minimaal 9 jaar geneeskunde heeft bestudeerd en vele jaren in de praktijk dit ook heeft beoefend
pi_52906433
kom maar kippetje, kippetje..
Back to the 70's
  maandag 3 september 2007 @ 00:22:53 #215
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_52906438
quote:

[..]

en hiermee onderstreep je nogmaals de constatering die ik hierboven ook al maakte... je reinste onzin, het lichaam recycle't vrijwel alles maar je hebt nog steeds een bepaalde minimale inname van essentiėle aminozuren/eiwitten nodig, ook in een minimale hoeveelheid (die je dus niet vindt in plantaardig voedsel, tenzij je per kuub je eten opschept. ).
  maandag 3 september 2007 @ 00:24:37 #216
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_52906471
quote:
Op zondag 2 september 2007 19:23 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Te veel wel.
te veel van alles is slecht, dus dat is een vrij onzinnige opmerking, mocht deze ten doel hebben het eten van vlees te ontmoedigen of af te kraken.
pi_52906631
quote:
Op maandag 3 september 2007 00:12 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

niet in dezelfde mate, maar wel tot op zekere hoogte... en voldoen aan minimale nutriciaire inname is niet hetzelfde als gezond leven; inname van Vitamines B12, D en Omega3 (maar ook van eiwitten en aminozuren bedoeld voor opbouw van bijvoorbeeld spieren en in stand houden dan wel ontwikkeling van hersenfuncties) is bijvoorbeeld veel lager, om er maar een paar te noemen.

vlees en vis als geheel vermijden is gewoon niet goed, beperkte inname is op zich niks mis mee, maar dat is toch wel het minimale... en voor kinderen is het al helemaal ongewenst om vegetariėr of zelfs veganist te zijn, als je kinderen daartoe zou dwingen ben je wat mij betreft net zo ongeschikt voor het opvoeden van kinderen als bv jehova's getuigen.
Nou vind ik dat soort wetenswaardigheden ook wat overdreven.
Onderzoeken hebben uitgewezen dat het zorgt dat je bepaalde stoffen mist, ongetwijfeld.
Maar is het resultaat echt zo heftig per definitie?

Een roker kan ook gezond oud worden.
En flinke drinker kan ook een werkende lever houden.

Een vegetarier doet iets met zijn of haar lichaam wat niet goed is, maar ik weet niet of de resultaten per definitie uitermate slecht moeten zijn. Scheelt dat in praktijk niet per persoon?
pi_52907678
Voor ieder type dieet geldt dat je moet opletten wat je binnenkrijgt.
Suffo's die vleesmaaltijden als uitgangspunt nemen en die zonder vlees eten gaan gegarandeerd wat missen. Dat is net zo dom als de vleeseters die hun groentes niet opeten,
We kunnen allemaal gezonder worden door ons wat in voedselkunde te verdiepen.
Zo van 's ochtends de grootste maaltijd met de meeste koolhydraten en 's avonds alleen kleine maaltijden met meer eiwtten en veel groentes bij alle maaltijden, let op vet maar eet er ook niet te weinig van want dat is ook slecht...enzo
  maandag 3 september 2007 @ 04:44:04 #219
117776 OFfSprngr
pi_52908696
De gene die maar vlees moeten eten om het vlees te moeten eten zijn maar pussies die onder de drunk van "medestanders" zo nodig vlees moeten eten zodat die gene er nooit achter komen dat veggie soms eigenlijk best lekker kan zijn, daarnaast willen ze natuurlijk graag groeihormonen in hun voedsel zodat ze sneller dood gaan/een wijf worden.
.
.
pi_52908708
quote:
Op maandag 3 september 2007 04:44 schreef OFfSprngr het volgende:
De gene die maar vlees moeten eten om het vlees te moeten eten zijn maar pussies die onder de drunk van "medestanders" zo nodig vlees moeten eten zodat die gene er nooit achter komen dat veggie soms eigenlijk best lekker kan zijn, daarnaast willen ze natuurlijk graag groeihormonen in hun voedsel zodat ze sneller dood gaan/een wijf worden.
Je kan zo apostel worden, zoveel wijsheid en overtuigingskracht.
  maandag 3 september 2007 @ 04:49:04 #221
117776 OFfSprngr
pi_52908715
quote:
Op maandag 3 september 2007 04:47 schreef sig000 het volgende:

[..]

Je kan zo apostel worden, zoveel wijsheid en overtuigingskracht.
Maar alleen als je me accepteerd als mijn persoonlijke redder.
.
.
pi_52908723
quote:
Op maandag 3 september 2007 04:49 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Maar alleen als je me accepteerd als mijn persoonlijke redder.
Ik zag een spelfout maar dat maakt niet uit.
  maandag 3 september 2007 @ 06:36:37 #223
12913 GreatWhiteSilence
pi_52908922
quote:
Op maandag 3 september 2007 00:17 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

vrij arrogant om te denken dat jij met je niet-medische vmbo opleiding meer weet dan iemand die minimaal 9 jaar geneeskunde heeft bestudeerd en vele jaren in de praktijk dit ook heeft beoefend
Ik studeer voeding en diėtetiek aan een hogeschool hier, en de ervaring van verschillende diėtistes is dat die heren/dames met 9 jaar geneeskunde achter hun kiezen soms bar weinig van voeding af weten. Net zoals deze heren/dames vaak met hun handen in het haar staan bij een reanimatie en hierbij de EHBO-er moeten laten helpen die soms niet meer heeft afgemaakt dan middelbare school. Dat je een ziekte kan herkennen en weet welke medicijnen daar tegen helpen betekent niet dat je ook weet welke voeding daar welke invloed op heeft.

We hebben een heel blok aan het fenomeen vegetarisme besteed en de conclusie was dat je alle voedingsmiddelen binnen kunt krijgen, maar je daar wel wat meer voor moet doen dan een niet-vegetariėr. Maar ook dat de gemiddelde niet-vegetariėr tekorten oploopt omdat ze ervan uitgaan dat ze genoeg binnen krijgen omdat ze geen vegetariėr zijn
pi_52908928
quote:
Op maandag 3 september 2007 06:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

Maar ook dat de gemiddelde niet-vegetariėr tekorten oploopt omdat ze ervan uitgaan dat ze genoeg binnen krijgen omdat ze geen vegetariėr zijn
Hierzo in Europa krijgt de mens teveel binnen, je ziet dat ook op straat.
  maandag 3 september 2007 @ 06:40:56 #225
12913 GreatWhiteSilence
pi_52908929
quote:
Op maandag 3 september 2007 00:22 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

en hiermee onderstreep je nogmaals de constatering die ik hierboven ook al maakte... je reinste onzin, het lichaam recycle't vrijwel alles maar je hebt nog steeds een bepaalde minimale inname van essentiėle aminozuren/eiwitten nodig, ook in een minimale hoeveelheid (die je dus niet vindt in plantaardig voedsel, tenzij je per kuub je eten opschept. ).
Alleen is de taurine waarom het ging niet essentiėl en niet eens een aminozuur. Je hebt inderdaad essentiėle aminozuren die je via de voeding moet binnen krijgen, maar die kun je ook zonder vlees binnen krijgen.

Trouwens, jou houding is een stuk arroganter dan waarvan je mij beticht, dus ik zou maar wat minder hoog van de toren blazen. Zelfs in het onwaarschijnlijke geval dat je gelijk zou hebben, zou een beetje bescheidenheid je sieren...
  maandag 3 september 2007 @ 06:42:51 #226
12913 GreatWhiteSilence
pi_52908931
quote:
Op maandag 3 september 2007 06:40 schreef sig000 het volgende:

[..]

Hierzo in Europa krijgt de mens teveel binnen, je ziet dat ook op straat.
Ja, maar als je alles binnen krijgt bij de McDonalds loop je zeker tekorten op, alleen is er geen gebrek aan het aantal caloriėn wat ze naar binnen werken, maar wel een tekort aan de vitaminen die je in groenvoer vindt.
pi_52908935
quote:
Op maandag 3 september 2007 06:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

Trouwens, jou houding is een stuk arroganter dan waarvan je mij beticht, dus ik zou maar wat minder hoog van de toren blazen. Zelfs in het onwaarschijnlijke geval dat je gelijk zou hebben, zou een beetje bescheidenheid je sieren...
Zo'n houding heeft weinig zin net zoals die waar je tegen ageert.
pi_52908943
quote:
Op maandag 3 september 2007 06:42 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ja, maar als je alles binnen krijgt bij de McDonalds loop je zeker tekorten op, alleen is er geen gebrek aan het aantal caloriėn wat ze naar binnen werken, maar wel een tekort aan de vitaminen die je in groenvoer vindt.
Ik hou me er niet mee bezig maar eet altijd de dingen die mijn lichaam me vertellen.
Dat is elke dag weer anders en ik ben kieskeurig.
pi_52909043
JA DELETE TOPIC
pi_52909051
quote:
Op maandag 3 september 2007 07:16 schreef ballieking het volgende:
JA DELETE TOPIC
Heb je ook argumenten?
  Eindredactie Games maandag 3 september 2007 @ 07:30:25 #231
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_52909129
quote:
Op maandag 3 september 2007 06:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Alleen is de taurine waarom het ging niet essentiėl
ueunee, zorgt allen maar voor omzetting van glucogeen in glucose, en is goed voor de hersenactiviteit
quote:
en niet eens een aminozuur.
bij strikte definitie niet nee, maar het is toch best belangrijk, en je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op me vraag: wat is de vegetarische vervanger ervan
  maandag 3 september 2007 @ 07:32:34 #232
78498 classpc
I don't like change
pi_52909139
Alle Barbecues in mijn vriendenkring waar ik kom is er vlees e.d. aanwezig en wie zo nodig vegetarisch wil zijn neemt z'n eigen spul mee.
We willen het best voor je op de barbecue gooien maar om nou speciaal alemaal spul te kopen is een beetje te gek.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_52909174
quote:
Op maandag 3 september 2007 07:32 schreef classpc het volgende:
Alle Barbecues in mijn vriendenkring waar ik kom is er vlees e.d. aanwezig en wie zo nodig vegetarisch wil zijn neemt z'n eigen spul mee.
We willen het best voor je op de barbecue gooien maar om nou speciaal alemaal spul te kopen is een beetje te gek.
Je maakt mij niet wijs dat die BBQ elke dag weer aangaat.
  maandag 3 september 2007 @ 13:27:55 #234
12913 GreatWhiteSilence
pi_52915025
quote:
Op maandag 3 september 2007 07:30 schreef donald_dick het volgende:

[..]

ueunee, zorgt allen maar voor omzetting van glucogeen in glucose, en is goed voor de hersenactiviteit
[..]

bij strikte definitie niet nee, maar het is toch best belangrijk, en je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op me vraag: wat is de vegetarische vervanger ervan
Dat moet je maar terug lezen in de post over essentiėle aminozuren. Er is geen vegetarische vervanger nodig, want het is een eiwit die het lichaam zelf kan aanmaken met de al dan niet essentiėle aminozuren.
  maandag 3 september 2007 @ 13:29:03 #235
12913 GreatWhiteSilence
pi_52915061
quote:
Op maandag 3 september 2007 06:43 schreef sig000 het volgende:

[..]

Zo'n houding heeft weinig zin net zoals die waar je tegen ageert.
Weet ik, maar ik moest even reageren.
pi_52916168
Ik ben nog steeds benieuwd waarom vegetariers tegenwoordig niet dat biologische vlees kopen van oa. Greenfield
  maandag 3 september 2007 @ 14:11:11 #237
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_52916206
Je moet gewoon VLEESCH eten, voor de rest bek dicht
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_52916209
wees trouwens blij dat je een moeder hebt kutkop
A little bit hateful
  maandag 3 september 2007 @ 14:21:29 #239
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_52916528
Eensch !
Minds are like parachutes. They only function when open.
  maandag 3 september 2007 @ 14:22:17 #240
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_52916553
vlees

zonder vlees geen maaltijd.
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
pi_52916806
Sowieso vind ik vegetarisme maar een rare tussenstap. Ik heb altijd geleerd dat mensen dat zijn omdat ze het niet eens zijn met de behandeling die dieren krijgen, maar dan vraag ik me af: hebben die mensen wel eens gezien hoe kippeneieren van de kip naar jou komen, dan ben ik persoonlijk liever een koe die zich lekker vol mag eten en dan vrij pijnloos wordt afgemaakt. Die kippen zitten met z'n allen in een piepklein hokje de hele dag eieren te schijten.
Of je bent veganist of je bent niks, vegetarier zijn is maar een rare tussenweg.

Je kan overigens best een beetje rekening houden, ligt aan de persoon
  maandag 3 september 2007 @ 14:33:55 #242
92279 N.icka
Windforce 11
pi_52916871
quote:
Op maandag 3 september 2007 14:09 schreef McGilles het volgende:
Ik ben nog steeds benieuwd waarom vegetariers tegenwoordig niet dat biologische vlees kopen van oa. Greenfield
Ik eet geen vlees omdat ik vind dat er geen beest hoeft dood te gaan als ik ook andere producten kan eten. Dus ook geen biologisch vlees
  Donald Duck held maandag 3 september 2007 @ 14:43:41 #243
46149 __Saviour__
pi_52917121
quote:
Op maandag 3 september 2007 14:31 schreef Mikevin het volgende:
[..]maar dan vraag ik me af: hebben die mensen wel eens gezien hoe kippeneieren van de kip naar jou komen, dan ben ik persoonlijk liever een koe die zich lekker vol mag eten en dan vrij pijnloos wordt afgemaakt. Die kippen zitten met z'n allen in een piepklein hokje de hele dag eieren te schijten.
Dat is idd nogal wat met die kippen! Ik zag daar eens bij Discovery wat over, bij de serie How It's Made.
Dat ging dan over het uitbroeden van bevruchte eieren. Vanaf die ei-fase, is dat allemaal mechanisch! Ze worden gebroed in machines, automatisch gevaccineerd, en na het uitkomen glijden ze over transportbanden om te worden gesorteerd. Het is net The Matrix
http://www.youtube.com/watch?v=bkuohLV2u0k

Overigens, ik eet gewoon vlees en ben juist vooral dol op kip. Maar dit filmpje vond ik toch wel opvallend, bij even gebrek aan een beter woord
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_52917366
quote:
Op maandag 3 september 2007 14:33 schreef N.icka het volgende:

[..]

Ik eet geen vlees omdat ik vind dat er geen beest hoeft dood te gaan als ik ook andere producten kan eten. Dus ook geen biologisch vlees
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 3 september 2007 @ 15:09:53 #245
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_52917695
Vraag en aanbod Henk, als niemand zo op wil vreten zullen ze op den duur nooit geboren worden.
Ik ga naar huis.
pi_52917716
quote:
Op maandag 3 september 2007 14:55 schreef heiden6 het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dan worden ze in elk geval niet voor jou gedood.
pi_52917903
quote:
Op maandag 3 september 2007 14:43 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dat is idd nogal wat met die kippen! Ik zag daar eens bij Discovery wat over, bij de serie How It's Made.
Dat ging dan over het uitbroeden van bevruchte eieren. Vanaf die ei-fase, is dat allemaal mechanisch! Ze worden gebroed in machines, automatisch gevaccineerd, en na het uitkomen glijden ze over transportbanden om te worden gesorteerd. Het is net The Matrix
http://www.youtube.com/watch?v=bkuohLV2u0k

Overigens, ik eet gewoon vlees en ben juist vooral dol op kip. Maar dit filmpje vond ik toch wel opvallend, bij even gebrek aan een beter woord
Dat bedoel ik, als je ziet hoe die beesten op elkaar gepakt zitten en gewoon in zon kist vervoerd worden, lijkt me niet echt heel diervriendelijk. Ik neem aan dat ze er niet echt schade aan over houden ofzo maar hier begint het nog maar, de kooitjes waarin ze later mogen gaan broeden zijn ook niet erg diervriendelijk.
pi_52918075
quote:
Op maandag 3 september 2007 15:10 schreef parselmouth het volgende:

[..]

Maar dan worden ze in elk geval niet voor jou gedood.
Dat voegt juist iets toe aan de smaak.
  maandag 3 september 2007 @ 15:37:32 #249
117776 OFfSprngr
pi_52918332
quote:
Op maandag 3 september 2007 14:11 schreef LENUS het volgende:
Je moet gewoon VLEESCH eten, voor de rest bek dicht
Goh, wat ben jij stoer.

Wat zal jij een ongelovelijk grote e-piemel hebben.
quote:
Op maandag 3 september 2007 14:09 schreef McGilles het volgende:
Als ik naar de supermarkt ga en ik koop heel toevallig iets met vlees koop ik altijd biologisch, sowieso koop ik praktisch al mijn boodschappen al bio.
.
.
  maandag 3 september 2007 @ 16:15:17 #250
92279 N.icka
Windforce 11
pi_52919215
quote:

[..]
SPOILER
joh
pi_52919310
quote:
SPOILER
SPOILER
pi_52919810
quote:
Op maandag 3 september 2007 16:19 schreef Spacehamster het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_52920407
quote:
Op maandag 3 september 2007 15:37 schreef OFfSprngr het volgende:
Als ik naar de supermarkt ga en ik koop heel toevallig iets met vlees koop ik altijd biologisch, sowieso koop ik praktisch al mijn boodschappen al bio.
Heb je misschien de geldpest?

Zodra er een stickertje opzit met "biologisch" is het meteen ook een stuk duurder. En dat weiger ik dus pertinent om te kopen.
pi_52920490
quote:
Op maandag 3 september 2007 17:21 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Zodra er een stickertje opzit met "biologisch" is het meteen ook een stuk duurder. En dat weiger ik dus pertinent om te kopen.
Hij zegt toch ook niet dat jij dat MOET kopen?

Je wordt slechts gemeden als een paria als je het wel doet.
  maandag 3 september 2007 @ 18:25:03 #255
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_52921718
quote:
Op maandag 3 september 2007 17:21 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Zodra er een stickertje opzit met "biologisch" is het meteen ook een stuk duurder.En dat weiger ik dus pertinent om te kopen.
Wat is daar precies raar aan? Vlees van minder beesten per m2 en met voer dat minder productieopjagende hormonen bevat heeft toch logischerwijs ook een hogere kostprijs?
Vampire Romance O+
pi_52921837
Daar is niets raars mee, inderdaad. Maar een biefstukje van een kistkoe smaakt even goed en is goedkoper.
pi_52921983
quote:
Op maandag 3 september 2007 18:30 schreef Daffodil31LE het volgende:
Daar is niets raars mee, inderdaad. Maar een biefstukje van een kistkoe smaakt even goed en is goedkoper.
Niet iedereen geeft alleen maar om z'n portemonnee.
Als je het geld er voor over hebt is er toch niks mis mee, wat zeur je toch man.
Al dat lauwe geblaat hier van stoere jochies dat het ze niks kan schelen en dat ze net nog een lapje vlees ophebben. Ga je eens naar je leeftijd gedragen.
pi_52922053
Ik koop altijd biologische eitjes
  maandag 3 september 2007 @ 19:04:47 #259
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_52922374
quote:
Inderdaad, en dat is mijn persoonlijke reden om minder vlees te eten. Dat mensen dieren doodmaken om op te eten kan me weinig schelen, maar dat dieren opzettelijk slecht behandeld worden omdat mensen daardoor meer vlees kunnen eten dan ze eigenlijk kunnen veroorloven vind ik erg onethisch.

Maar iedereen moet die keuze voor zichzelf maken
Vampire Romance O+
  maandag 3 september 2007 @ 19:30:37 #260
117776 OFfSprngr
pi_52923002
quote:
Biologisch vlees smaakt echt wel beter plus het welzijn van het dier dat voor mijn stukje vlees is dood gegaan heeft ten minste IETS van een leven gehad.
.
.
pi_52923069
quote:
Op maandag 3 september 2007 19:30 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Biologisch vlees smaakt echt wel beter plus het welzijn van het dier dat voor mijn stukje vlees is dood gegaan heeft ten minste IETS van een leven gehad.
Om vervolgens afgemaakt te worden? Mijn koetjes willen tenminste graag dood en dat proef je er wel aan af hoor
pi_52924310
vlees
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 september 2007 @ 22:09:09 #263
862 Arcee
Look closer
pi_52926751
Vlees
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 3 september 2007 @ 22:23:34 #264
12913 GreatWhiteSilence
pi_52927099
Tofu

pi_52928242
wtf praten we eigenlijk over, wat boeit het nou als we al die domme koeien en varkens opeten. blablabla er zijn ook zat mensen die eten we ook niet op blablafucking bla.... mensen zijn nou eenmaal heersers op aarde en dieren moeten gewoon gegeten worden

zolang het gegeten dier maar niet uitsterft ofzo
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
pi_52929320
Heersen is iets anders dan uitbuiten, misbruiken en mishandelen
  dinsdag 4 september 2007 @ 00:30:12 #268
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
  dinsdag 4 september 2007 @ 00:47:25 #269
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_52929678
Ze moeten dood. Stikken in hun tofu ofzo. Vermoord worden door hondsdolle bloemkool.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloėrmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_52929697
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 00:30 schreef n00cL30n het volgende:
Preventief afshieten!
Wie? De mensen?
Goed idee! Ik help ff mee!
Dat werkt gegarandeerd tegen de milieuvervuiling en alle andere mensproblemen!
pi_52929706
De vegetariėrs die voor de McDonalds of een bitterbal afwijken van hun principes zijn het ergst.
Din jävla kuk!
  dinsdag 4 september 2007 @ 00:52:49 #272
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_52929734
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 00:50 schreef ehqo het volgende:
De vegetariėrs die voor de McDonalds of een bitterbal afwijken van hun principes zijn het ergst.
Principes zijn toch overrated.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloėrmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_52929773
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 00:52 schreef Aurelianus het volgende:

[..]

Principes zijn toch overrated.
Nog niet half zoveel als de hamburgers van de McDonalds.
Din jävla kuk!
pi_52929817
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 00:50 schreef ehqo het volgende:
Idd Zeker voor zoiets.
Wijk dan nog af voor een zalig stukje zalm
pi_52929881
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 01:00 schreef parselmouth het volgende:

[..]

Idd Zeker voor zoiets.
Fijnproevers zullen bij voorbaat al geen vegetariėrs worden denk ik. Haute cuisine met tofu en soja, dat kan nooit.
Din jävla kuk!
  dinsdag 4 september 2007 @ 01:08:10 #276
20925 n00cL30n
pi_52929907
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 00:49 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Wie? De mensen?
Ja.. Boomknuffelaars stoppen evolutie.
pi_52929975
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 01:05 schreef ehqo het volgende:

[..]

Fijnproevers zullen bij voorbaat al geen vegetariėrs worden denk ik. Haute cuisine met tofu en soja, dat kan nooit.
Maar aan de andere kant gaat hetzelfde op voor mensen die van die MacDonaldsshit houden
Gelukkig zit ik tussen allebei in en vind ik het wel best zo. Vlees heb ik serieus nooit lekker gevonden, vis wel heel erg. Maar principekwestie.
  dinsdag 4 september 2007 @ 01:16:14 #278
20925 n00cL30n
pi_52930010
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 01:13 schreef parselmouth het volgende:

[..]

Maar aan de andere kant gaat hetzelfde op voor mensen die van die MacDonaldsshit houden
Gelukkig zit ik tussen allebei in en vind ik het wel best zo. Vlees heb ik serieus nooit lekker gevonden, vis wel heel erg. Maar principekwestie.
MacDonalds is sowieso shit... Iedereen weet dat je dan BurgerKing moet hebben.
  dinsdag 4 september 2007 @ 02:36:55 #279
117776 OFfSprngr
pi_52930549
quote:
Op maandag 3 september 2007 23:16 schreef afcajos het volgende:
wtf praten we eigenlijk over, wat boeit het nou als we al die domme koeien en varkens opeten. blablabla er zijn ook zat mensen die eten we ook niet op blablafucking bla.... mensen zijn nou eenmaal heersers op aarde en dieren moeten gewoon gegeten worden

zolang het gegeten dier maar niet uitsterft ofzo
Zwak argument, mensen vermoorden is verboden dus kan ik ook niet een lekker stukje kuitbeen verorberen met champignon saus met wat gebakken aardappeltjes en bloemkool met kaas saus, heerlijk.

Eveneens als je rond kijkt in deze wereld hoe dom mensen kunnen zijn zie ik persoonlijk niet veel slechts in om deze op te eten, vooral gezien de overpopulatie en het gebrek aan voedsel.
.
.
  dinsdag 4 september 2007 @ 02:39:15 #280
117776 OFfSprngr
pi_52930553
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 00:49 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Wie? De mensen?
Actually, vlees is veel vervuilender om te eten dan veggie zooi.
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 01:00 schreef parselmouth het volgende:

[..]

Idd Zeker voor zoiets.
Meeste vegetariėrs eten dan ook gewoon gerust vis terwijl _EIGENLIJK_ ook vis op de lijst van non-vegetarisch voedsel.
.
.
pi_52931808
Meeste vegetariers eten helemaal geen vis, iemand die vis eet is geen vegetarier. Jezelf het labeltje vegetarier geven en toch vis eten betekent gewoon dat die persoon geen benul heeft het woord vegetarisme inhoudt.
pi_52932760
vleeseters zijn lelijke mensen met een verrotte gezichtshuid en worden eerder kaal
"It's better to rule in hell than to serve in heaven."
-Milton, Paradise Lost
  dinsdag 4 september 2007 @ 10:09:41 #283
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_52932854
666ers drinken geitenbloed en dienen op brandstapels gesmeten te worden.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 4 september 2007 @ 10:18:48 #284
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_52933024
Mensen die geen vlees eten zijn altijd van die bleekneusjes en zien er ongezond uit.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  dinsdag 4 september 2007 @ 10:19:35 #285
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_52933032
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 10:18 schreef LENUS het volgende:
Mensen die geen vlees eten zijn altijd van die bleekneusjes en zien er ongezond uit.
Klopt.

Vooral al die Hindoes hebben er een handje van, dat bleek zijn.
Ik ga naar huis.
pi_52933191
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 10:09 schreef nietzman het volgende:
666ers drinken geitenbloed en dienen op brandstapels gesmeten te worden.
HAHA DOMME CHRISTEN!
-Milton, Paradise Lost
pi_52933201
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 10:18 schreef LENUS het volgende:
altijd beter dan eruit te zien als een negert
-Milton, Paradise Lost
  dinsdag 4 september 2007 @ 10:30:52 #288
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_52933238
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 10:28 schreef satan666 het volgende:
HAHA DOMME CHRISTEN!
Que?

Nee?

Maar de Spaanse Inquisitie had wel goede ideeėn.
Ik ga naar huis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')