Als je de feiten niet accepteert komt er inderdaad geen einde aan de discussie. Feit is gewoon dat als jij als gemiddelde vegetariėr goed op je voeding let(en dus bijvoorbeeld meer eiwitten eet dan een vleeseter) , je geen tekorten oploopt.quote:Op zondag 2 september 2007 20:21 schreef McGilles het volgende:
Ik denk niet dat er een einde aan deze discussie komt (aangezien ik deze al eerder heb gevoerd met dezelfde resultaten)
Maar nog een vraag voor de vegetariers onder ons. Waarom wel vis eten maar geen vlees? Wat is het verschil?
ik ben wel geen vegetariėr, maar ik denk dat het verschil hem zit in de gedachte dat vis een vrij en natuurlijk leven heeft gehad. Gevangen en gedood is.quote:Op zondag 2 september 2007 20:21 schreef McGilles het volgende:
Ik denk niet dat er een einde aan deze discussie komt (aangezien ik deze al eerder heb gevoerd met dezelfde resultaten)
Maar nog een vraag voor de vegetariers onder ons. Waarom wel vis eten maar geen vlees? Wat is het verschil?
Tegenwoordig heb je toch van dat biologische vlees, wat is daar dan mis mee? Van Greensfield oid.quote:Op zondag 2 september 2007 20:25 schreef Mirage het volgende:
[..]
ik ben wel geen vegetariėr, maar ik denk dat het verschil hem zit in de gedachte dat vis een vrij en natuurlijk leven heeft gehad. Gevangen en gedood is.
En dat de meeste andere dieren die op ons bord belanden een zogenaamd dieronwaardig leven, verzorging en dood hebben gekregen?
Waarom kocht ik mijn eieren liever bij de buurvrouw waar ik ze lekker op het erf zag scharrelen dan die van een legbatterijkip?
Ik denk dat je een punt hebt en dat het voorbarig was om zulke conclussies te trekken, maar ik vind het vreemd dat je vervolgens precies hetzelfde doet.quote:Op zondag 2 september 2007 13:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
vleesbureaus? ik eet wat ik lekker vind en niet wat mij wordt voor geschoteld door 3den. en al helemaal niet door dit soort fukkers die alleen belangen behartigen van een ander (lees de slachthuizen).
enige wat dom en onwetend is, is oordelen over mensen die JIJ niet eens kent.
dat je vleesetende familie vaak verkouden of ziek is ligt aan hun zwakke gestel waarschijnlijk. ik ben in de afgelopen 10 jaar 3x echt ziek geweest door griep en zelden of nooit ben ik verkouden. en toch eet ik vrijwel iedere dag een goed stukje vlees.
'mcdrek' eet ik trouwens ook nooit.
het is gewoon een feit dat mensen die wel regelmatig vlees eten sterker zijn dan en sterker worden dan mensen die geen vlees of alleen maar vlees vervangers eten. bij kinderen is het helemaal goed te zien. kinderen waarvan hun ouders hun wil opleggen aan hun koters en geen vlees laten eten hebben 9 uit 10 een groeiachterstand aan de koters die wel gewoon goed te vreten krijgen thuis. en 7 uit 10 hebben ze ook een leerachterstand. vreemd zeg..
Ik had het over de vegetariers die ik ken.quote:Op zondag 2 september 2007 15:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Niet alle veggies zijn zeikerds, niet alle zeikerds zijn veggie. Dat jij nu een moeilijke vriendenkring hebt wat dat betreft zegt niets over de gemiddelde vegetariėr...![]()
En trouwens, als alle vegetarische hapjes binnen het uur op zijn terwijl het feest vijf uur duurt,terwijl de hapjes voor de vleeseters na zes uur nog niet op zijn, hebben ze wel degelijk een punt.
niet in dezelfde mate, maar wel tot op zekere hoogte... en voldoen aan minimale nutriciaire inname is niet hetzelfde als gezond leven; inname van Vitamines B12, D en Omega3 (maar ook van eiwitten en aminozuren bedoeld voor opbouw van bijvoorbeeld spieren en in stand houden dan wel ontwikkeling van hersenfuncties) is bijvoorbeeld veel lager, om er maar een paar te noemen.quote:Op zondag 2 september 2007 13:33 schreef Logician het volgende:
[..]
Dat klopt.
Maar omnivoren zijn dus niet afhankelijk van vlees zoals carnivoren,
(knip)
Mee eens, maar anderzijds is er wel wat voor te zeggen om weinig vlees te eten. Dieren (vooral varkens) krijgen nogal eens eten dat ook mensen hadden kunnen eten, waarmee nogal wat energie verlorten gaat. Wat ik je brom: onze kleinkinderen eten minder vlees dan wij.quote:Op maandag 3 september 2007 00:05 schreef Lamon het volgende:
Mensen die denken dat ze beter zijn omdat ze geen vlees eten ook niet.
The circle of life, zo is het bedoeld. Prima dat je daar tegenin wilt gaan, maar ga er niet meerwaardig over doen.
vrij arrogant om te denken dat jij met je niet-medische vmbo opleiding meer weet dan iemand die minimaal 9 jaar geneeskunde heeft bestudeerd en vele jaren in de praktijk dit ook heeft beoefendquote:Op zondag 2 september 2007 15:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Van wie? Van meneer de dokter die verder geen verstand had van voedsel?
en hiermee onderstreep je nogmaals de constatering die ik hierboven ook al maakte... je reinste onzin, het lichaam recycle't vrijwel alles maar je hebt nog steeds een bepaalde minimale inname van essentiėle aminozuren/eiwitten nodig, ook in een minimale hoeveelheid (die je dus niet vindt in plantaardig voedsel, tenzij je per kuub je eten opschept.quote:Op zondag 2 september 2007 18:02 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat eiwit door het lichaam zelf gemaakt worden, dus het is niet nodig dat het in de voeding zit. Als het al in de voeding zit wordt het meestal afgebroken tot aminozuren en verliest het zijn functie.
te veel van alles is slecht, dus dat is een vrij onzinnige opmerking, mocht deze ten doel hebben het eten van vlees te ontmoedigen of af te kraken.quote:
Nou vind ik dat soort wetenswaardigheden ook wat overdreven.quote:Op maandag 3 september 2007 00:12 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
niet in dezelfde mate, maar wel tot op zekere hoogte... en voldoen aan minimale nutriciaire inname is niet hetzelfde als gezond leven; inname van Vitamines B12, D en Omega3 (maar ook van eiwitten en aminozuren bedoeld voor opbouw van bijvoorbeeld spieren en in stand houden dan wel ontwikkeling van hersenfuncties) is bijvoorbeeld veel lager, om er maar een paar te noemen.
vlees en vis als geheel vermijden is gewoon niet goed, beperkte inname is op zich niks mis mee, maar dat is toch wel het minimale... en voor kinderen is het al helemaal ongewenst om vegetariėr of zelfs veganist te zijn, als je kinderen daartoe zou dwingen ben je wat mij betreft net zo ongeschikt voor het opvoeden van kinderen als bv jehova's getuigen.
Je kan zo apostel worden, zoveel wijsheid en overtuigingskracht.quote:Op maandag 3 september 2007 04:44 schreef OFfSprngr het volgende:
De gene die maar vlees moeten eten om het vlees te moeten eten zijn maar pussies die onder de drunk van "medestanders" zo nodig vlees moeten eten zodat die gene er nooit achter komen dat veggie soms eigenlijk best lekker kan zijn, daarnaast willen ze natuurlijk graag groeihormonen in hun voedsel zodat ze sneller dood gaan/een wijf worden.
Maar alleen als je me accepteerd als mijn persoonlijke redder.quote:Op maandag 3 september 2007 04:47 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je kan zo apostel worden, zoveel wijsheid en overtuigingskracht.![]()
Ik zag een spelfout maar dat maakt niet uit.quote:Op maandag 3 september 2007 04:49 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Maar alleen als je me accepteerd als mijn persoonlijke redder.
Ik studeer voeding en diėtetiek aan een hogeschool hier, en de ervaring van verschillende diėtistes is dat die heren/dames met 9 jaar geneeskunde achter hun kiezen soms bar weinig van voeding af weten. Net zoals deze heren/dames vaak met hun handen in het haar staan bij een reanimatie en hierbij de EHBO-er moeten laten helpen die soms niet meer heeft afgemaakt dan middelbare school. Dat je een ziekte kan herkennen en weet welke medicijnen daar tegen helpen betekent niet dat je ook weet welke voeding daar welke invloed op heeft.quote:Op maandag 3 september 2007 00:17 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
vrij arrogant om te denken dat jij met je niet-medische vmbo opleiding meer weet dan iemand die minimaal 9 jaar geneeskunde heeft bestudeerd en vele jaren in de praktijk dit ook heeft beoefend
Hierzo in Europa krijgt de mens teveel binnen, je ziet dat ook op straat.quote:Op maandag 3 september 2007 06:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Maar ook dat de gemiddelde niet-vegetariėr tekorten oploopt omdat ze ervan uitgaan dat ze genoeg binnen krijgen omdat ze geen vegetariėr zijn
Alleen is de taurine waarom het ging niet essentiėl en niet eens een aminozuur. Je hebt inderdaad essentiėle aminozuren die je via de voeding moet binnen krijgen, maar die kun je ook zonder vlees binnen krijgen.quote:Op maandag 3 september 2007 00:22 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
en hiermee onderstreep je nogmaals de constatering die ik hierboven ook al maakte... je reinste onzin, het lichaam recycle't vrijwel alles maar je hebt nog steeds een bepaalde minimale inname van essentiėle aminozuren/eiwitten nodig, ook in een minimale hoeveelheid (die je dus niet vindt in plantaardig voedsel, tenzij je per kuub je eten opschept.).
Ja, maar als je alles binnen krijgt bij de McDonalds loop je zeker tekorten op, alleen is er geen gebrek aan het aantal caloriėn wat ze naar binnen werken, maar wel een tekort aan de vitaminen die je in groenvoer vindt.quote:Op maandag 3 september 2007 06:40 schreef sig000 het volgende:
[..]
Hierzo in Europa krijgt de mens teveel binnen, je ziet dat ook op straat.![]()
Zo'n houding heeft weinig zin net zoals die waar je tegen ageert.quote:Op maandag 3 september 2007 06:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Trouwens, jou houding is een stuk arroganter dan waarvan je mij beticht, dus ik zou maar wat minder hoog van de toren blazen. Zelfs in het onwaarschijnlijke geval dat je gelijk zou hebben, zou een beetje bescheidenheid je sieren...![]()
Ik hou me er niet mee bezig maar eet altijd de dingen die mijn lichaam me vertellen.quote:Op maandag 3 september 2007 06:42 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ja, maar als je alles binnen krijgt bij de McDonalds loop je zeker tekorten op, alleen is er geen gebrek aan het aantal caloriėn wat ze naar binnen werken, maar wel een tekort aan de vitaminen die je in groenvoer vindt.
Heb je ook argumenten?quote:Op maandag 3 september 2007 07:16 schreef ballieking het volgende:
JA DELETE TOPIC
ueunee, zorgt allen maar voor omzetting van glucogeen in glucose, en is goed voor de hersenactiviteitquote:Op maandag 3 september 2007 06:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Alleen is de taurine waarom het ging niet essentiėl
bij strikte definitie niet nee, maar het is toch best belangrijk, en je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op me vraag: wat is de vegetarische vervanger ervanquote:en niet eens een aminozuur.
Je maakt mij niet wijs dat die BBQ elke dag weer aangaat.quote:Op maandag 3 september 2007 07:32 schreef classpc het volgende:
Alle Barbecues in mijn vriendenkring waar ik kom is er vlees e.d. aanwezig en wie zo nodig vegetarisch wil zijn neemt z'n eigen spul mee.
We willen het best voor je op de barbecue gooien maar om nou speciaal alemaal spul te kopen is een beetje te gek.
Dat moet je maar terug lezen in de post over essentiėle aminozuren. Er is geen vegetarische vervanger nodig, want het is een eiwit die het lichaam zelf kan aanmaken met de al dan niet essentiėle aminozuren.quote:Op maandag 3 september 2007 07:30 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ueunee, zorgt allen maar voor omzetting van glucogeen in glucose, en is goed voor de hersenactiviteit
[..]
bij strikte definitie niet nee, maar het is toch best belangrijk, en je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op me vraag: wat is de vegetarische vervanger ervan
Weet ik, maar ik moest even reageren.quote:Op maandag 3 september 2007 06:43 schreef sig000 het volgende:
[..]
Zo'n houding heeft weinig zin net zoals die waar je tegen ageert.![]()
Ik eet geen vlees omdat ik vind dat er geen beest hoeft dood te gaan als ik ook andere producten kan eten. Dus ook geen biologisch vleesquote:Op maandag 3 september 2007 14:09 schreef McGilles het volgende:
Ik ben nog steeds benieuwd waarom vegetariers tegenwoordig niet dat biologische vlees kopen van oa. Greenfield
Dat is idd nogal wat met die kippen! Ik zag daar eens bij Discovery wat over, bij de serie How It's Made.quote:Op maandag 3 september 2007 14:31 schreef Mikevin het volgende:
[..]maar dan vraag ik me af: hebben die mensen wel eens gezien hoe kippeneieren van de kip naar jou komen, dan ben ik persoonlijk liever een koe die zich lekker vol mag eten en dan vrij pijnloos wordt afgemaakt. Die kippen zitten met z'n allen in een piepklein hokje de hele dag eieren te schijten.
quote:Op maandag 3 september 2007 14:33 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ik eet geen vlees omdat ik vind dat er geen beest hoeft dood te gaan als ik ook andere producten kan eten. Dus ook geen biologisch vlees
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
quote:Op maandag 3 september 2007 14:55 schreef heiden6 het volgende:
[..]Maar dan worden ze in elk geval niet voor jou gedood.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat bedoel ik, als je ziet hoe die beesten op elkaar gepakt zitten en gewoon in zon kist vervoerd worden, lijkt me niet echt heel diervriendelijk. Ik neem aan dat ze er niet echt schade aan over houden ofzo maar hier begint het nog maar, de kooitjes waarin ze later mogen gaan broeden zijn ook niet erg diervriendelijk.quote:Op maandag 3 september 2007 14:43 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat is idd nogal wat met die kippen! Ik zag daar eens bij Discovery wat over, bij de serie How It's Made.
Dat ging dan over het uitbroeden van bevruchte eieren. Vanaf die ei-fase, is dat allemaal mechanisch! Ze worden gebroed in machines, automatisch gevaccineerd, en na het uitkomen glijden ze over transportbanden om te worden gesorteerd. Het is net The Matrix
http://www.youtube.com/watch?v=bkuohLV2u0k
Overigens, ik eet gewoon vlees en ben juist vooral dol op kip. Maar dit filmpje vond ik toch wel opvallend, bij even gebrek aan een beter woord
Dat voegt juist iets toe aan de smaak.quote:Op maandag 3 september 2007 15:10 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Maar dan worden ze in elk geval niet voor jou gedood.
Goh, wat ben jij stoer.quote:Op maandag 3 september 2007 14:11 schreef LENUS het volgende:
Je moet gewoon VLEESCH eten, voor de rest bek dicht
Als ik naar de supermarkt ga en ik koop heel toevallig iets met vlees koop ik altijd biologisch, sowieso koop ik praktisch al mijn boodschappen al bio.quote:Op maandag 3 september 2007 14:09 schreef McGilles het volgende:
Ik ben nog steeds benieuwd waarom vegetariers tegenwoordig niet dat biologische vlees kopen van oa. Greenfield
quote:Op maandag 3 september 2007 14:55 schreef heiden6 het volgende:
[..]johSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |