abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 september 2007 @ 17:40:27 #151
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_52895171
McGilles, noem jij dan maar eens de vitaminen die je denk te kort te komen door geen vlees te eten, en dan zal ik de alternatieven noemen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_52895266
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
McGilles, noem jij dan maar eens de vitaminen die je denk te kort te komen door geen vlees te eten, en dan zal ik de alternatieven noemen...
LE-ZEN

Er werd beweerd dat je, als vegetarier zijnde, meer vitaminen binnenkrijgt. Dit vond ik dus onzin. Het was dus andersom.
  Eindredactie Games zondag 2 september 2007 @ 17:45:19 #153
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_52895270
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:03 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

daarom heten het ook tofuburgers ipv tofuhamburgers.
oke, geen tofu, maar wel met soja en tarwe.
quote:
De hamburger, van tarwe- en soja-eiwitten, smaakt zoals een hamburger moet smaken en is natuurlijk het lekkerst op een broodje of bij frietjes met salade.
Alle Tivall-producten zijn 100% vegetarisch, bevatten vitamine B12 en ijzer en zijn vrij van kunstmatige kleur- en smaakstoffen.
ja daggg, hij smaakt echt niet naar een echte hamburger
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games zondag 2 september 2007 @ 17:46:51 #154
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_52895304
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
het eiwit taurine en geen red bull zeggen, want daarvan wordt ik dik
pi_52895308
precies, het misverstand was juist dat men beweerde ongezonder te zijn als je WEL vlees eet.

En beide is volkomen onzin natuurlijk.

Als je bewust eet kan je zowel met als zonder vlees in je voeding alles binnen krijgen
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_52895320
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:14 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Onzin.
Helemaal niet, je sluit per definitie al een deel van de eetbare producten uit, dus heb je minder keus. Je kunt wel allerlei alternatieven eten, maar die zijn niet voorbehouden aan vegetariėrs.
quote:
In het dieet van de gemiddelde Nederlander komt het meeste vet toch wel van vlees denk ik.
Dat is nogal een loze uitspraak, en daarnaast zou dat niet betekenen dat vegetarisch eten per definitie betekent dat je minder vet binnenkrijgt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Eindredactie Games zondag 2 september 2007 @ 17:49:51 #157
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_52895369
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:47 schreef heiden6 het volgende:

Dat is nogal een loze uitspraak, en daarnaast zou dat niet betekenen dat vegetarisch eten per definitie betekent dat je minder vet binnenkrijgt.
want vegetariers eten nooit gefrituurde snacks
  zondag 2 september 2007 @ 17:50:09 #158
12913 GreatWhiteSilence
pi_52895375
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:45 schreef McGilles het volgende:

[..]

LE-ZEN

Er werd beweerd dat je, als vegetarier zijnde, meer vitaminen binnenkrijgt. Dit vond ik dus onzin. Het was dus andersom.
IK lees wel, ja.
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:32 schreef McGilles het volgende:
Een vegetarier eet minder gevarieerd dus krijgt minder verschillende voedingsstoffen binnen. Ik zou niet zonder vlees kunnen aangezien ik aardig wat binnen moet krijgen op een dag wat niet zal lukken als ik vegetarier zou worden, aangezien je dan veel te eenzijdig moet eten.
Het is helemaal niet andersom, het is maar net hoe je met je voeding omgaat. En de gemiddelde vegetariėr gaat daar bewuster en beter mee om dan de gemiddelde vleeseter.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_52895405
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:50 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

IK lees wel, ja.
[..]

Het is helemaal niet andersom, het is maar net hoe je met je voeding omgaat. En de gemiddelde vegetariėr gaat daar bewuster en beter mee om dan de gemiddelde vleeseter.
nee hij zegt dat het andersom gesteld werd lees ik
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_52895408
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:47 schreef Mirage het volgende:
precies, het misverstand was juist dat men beweerde ongezonder te zijn als je WEL vlees eet.

En beide is volkomen onzin natuurlijk.

Als je bewust eet kan je zowel met als zonder vlees in je voeding alles binnen krijgen
Ben ik niet van mening.

Vertel mij, hoe ik als vegetarier, rond de 300gr eiwit per dag moet binnenkrijgen, zonder dat ik eentonig moet eten.
  zondag 2 september 2007 @ 17:53:10 #161
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_52895432
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 22:40 schreef Biogarde het volgende:

[..]

3 keer raden waar o.a. dat glanzende laagje op bijvoorbeeld M&M's vandaan komt
Waarschijnlijk bijenwas.

Je doelt op de rode kleur, dat komt van cochenillle-luizen. So what?

[ontopic]
Voor de vega-cue: flikker een plak tempeh op de kolen, dan zullen 'ze' daarna grįįg je hamburger aanpakken!
[/ontopic]
  zondag 2 september 2007 @ 17:53:55 #162
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
  Eindredactie Games zondag 2 september 2007 @ 17:55:20 #163
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_52895475
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:53 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Waarschijnlijk bijenwas.
nog waarschijnlijker: hoefjes
pi_52895488
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:50 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

Ik vind dat de gemiddelde vegetarier een stuk ongezonder eet dan dat ik doe. Dat vind ik trouwens van 99% van de mensen. Over het algemeen vind ik vegetariers voedingsstoffen missen in hun voeding, ZEKER eiwitten. Eiwitten uit granen en noten zijn lang niet zo effectief en uitgebreid (biologische waarde) als eiwitten uit vlees en vis.
  zondag 2 september 2007 @ 17:59:19 #165
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_52895567
Waarom worden mensen überhaupt boos op anderen die geen vlees eten? Als je nu kwaad wordt op diehard vegajehova's, ok dan, maar waarom in hemelsnaam frustraties over mensen die 1 bepaald voedingsmiddel niet eten?
Vampire Romance O+
  zondag 2 september 2007 @ 18:02:11 #166
12913 GreatWhiteSilence
pi_52895627
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:46 schreef donald_dick het volgende:

[..]

het eiwit taurine en geen red bull zeggen, want daarvan wordt ik dik
Volgens mij kan dat eiwit door het lichaam zelf gemaakt worden, dus het is niet nodig dat het in de voeding zit. Als het al in de voeding zit wordt het meestal afgebroken tot aminozuren en verliest het zijn functie.
pi_52895956
quote:
Op zondag 2 september 2007 18:02 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat eiwit door het lichaam zelf gemaakt worden, dus het is niet nodig dat het in de voeding zit. Als het al in de voeding zit wordt het meestal afgebroken tot aminozuren en verliest het zijn functie.
Ik ben nog steeds benieuwd naar je antwoord op de vraag hoe je aan 300gr eiwit komt op een dag als vegetarier! Eiwitten zijn zeer moeilijk binnen te krijgen als vegetarier.
  zondag 2 september 2007 @ 18:30:58 #168
12913 GreatWhiteSilence
pi_52896236
quote:
Op zondag 2 september 2007 18:17 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds benieuwd naar je antwoord op de vraag hoe je aan 300gr eiwit komt op een dag als vegetarier! Eiwitten zijn zeer moeilijk binnen te krijgen als vegetarier.
300 gram?! De bovengrens voor eiwitten is 25en% wat voor een vrouw neerkomt op 125 gram per dag en voor een man op 156 gram. Voor een vegetariėr is dat ietsje hoger (x1,2) maar dan kom je nog steeds niet aan de 300 gram eiwitten die jij beweert.
pi_52896502
quote:
Op zondag 2 september 2007 18:30 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

300 gram?! De bovengrens voor eiwitten is 25en% wat voor een vrouw neerkomt op 125 gram per dag en voor een man op 156 gram. Voor een vegetariėr is dat ietsje hoger (x1,2) maar dan kom je nog steeds niet aan de 300 gram eiwitten die jij beweert.
Ik eet rond de 300gr eiwitten per dag. Ik sport veel en ik weeg aardig wat dus dan heb je ook wat nodig. En wat bovengrens, dat is vast voor een persoon die 0,0 aan sport doet en een kantoorbaan heeft?
pi_52896523
Wie kent de South Park aflevering "Smug Alert"?
Vervang "hybrid cars" met "carnivorism" of "vegetarism" en je krijgt precies dezelfde boodschap dat het de houding van de mens is die de "smug" veroorzaakt.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  zondag 2 september 2007 @ 18:46:00 #171
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_52896609
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:59 schreef MouseOver het volgende:
Waarom worden mensen überhaupt boos op anderen die geen vlees eten? Als je nu kwaad wordt op diehard vegajehova's, ok dan, maar waarom in hemelsnaam frustraties over mensen die 1 bepaald voedingsmiddel niet eten?
Omdat elke vegetariėr een ecoterrorist is natuurlijk! .

Bioindustrie zou me roesten en ga zonder problemen mee naar jachtpartijen. Ik heb nooit echt vlees gegeten, vond het altijd al 'gewoon' smerig, en eet het dus nu gewoon niet meer. Maar dat krijg je er ook niet in bij de gemiddelde bonenkluiver.
Ik ga naar huis.
pi_52896836
Ja, tuurlijk kan je leven zonder vlees..

Je had vroeger ook dinosaurussen die alleen vlees aten
  zondag 2 september 2007 @ 18:54:09 #173
12913 GreatWhiteSilence
pi_52896840
quote:
Op zondag 2 september 2007 18:41 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik eet rond de 300gr eiwitten per dag. Ik sport veel en ik weeg aardig wat dus dan heb je ook wat nodig. En wat bovengrens, dat is vast voor een persoon die 0,0 aan sport doet en een kantoorbaan heeft?
Nee, gewoon een gemiddeld persoon met een PAL van 1,7. Ik hoop dat ook genoeg water drinkt naast die eiwitten, anders kun je last krijgen van nierproblemen/nierstenen en dan ben je dus niet blij.

Bovendien hebben we het hier ook over de gemiddelde vegetariėr, waarvan jij beweert dat die niet genoeg voedingsmiddelen binnen kan krijgen. Maar je kunt van de gemiddelde vegetariėr niet verwachten dat die een topsportersdieet aanhoud, want de meeste vegetariėrs(en de meeste mensen) zijn geen topsporter.
pi_52897012
quote:
Op zondag 2 september 2007 18:54 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Nee, gewoon een gemiddeld persoon met een PAL van 1,7. Ik hoop dat ook genoeg water drinkt naast die eiwitten, anders kun je last krijgen van nierproblemen/nierstenen en dan ben je dus niet blij.

Bovendien hebben we het hier ook over de gemiddelde vegetariėr, waarvan jij beweert dat die niet genoeg voedingsmiddelen binnen kan krijgen. Maar je kunt van de gemiddelde vegetariėr niet verwachten dat die een topsportersdieet aanhoud, want de meeste vegetariėrs(en de meeste mensen) zijn geen topsporter.
Nee, maar ik zit voor mezelf te kijken hoe ik zou moeten leven als ik een vegetarier zou worden, wat ik dus niet ga doen want ik zie het nut er niet van in, en tevens kan ik niet aan dezelfde voedingsstoffen komen als ik nu doe.

Over genoeg water zit ik niet in, zo'n 4-5liter per dag lijkt me genoeg. Maar als ik naar een gemiddeld dieet kijk van een vegetarier (die geen zuivelproducten eet) kom ik niet boven de 50gr eiwitten per dag uit.
  zondag 2 september 2007 @ 19:11:05 #175
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_52897213
quote:
Op zondag 2 september 2007 18:54 schreef Edie86 het volgende:
Ja, tuurlijk kan je leven zonder vlees..

Je had vroeger ook dinosaurussen die alleen vlees aten
... en gróót dat die waren..
Vampire Romance O+
pi_52897327
quote:
Op zondag 2 september 2007 18:17 schreef McGilles het volgende:

[..]

Kaas, kwark, andere zuivel...
  zondag 2 september 2007 @ 19:17:37 #177
12913 GreatWhiteSilence
pi_52897343
quote:
Op zondag 2 september 2007 19:00 schreef McGilles het volgende:

[..]

Nee, maar ik zit voor mezelf te kijken hoe ik zou moeten leven als ik een vegetarier zou worden, wat ik dus niet ga doen want ik zie het nut er niet van in, en tevens kan ik niet aan dezelfde voedingsstoffen komen als ik nu doe.

Over genoeg water zit ik niet in, zo'n 4-5liter per dag lijkt me genoeg. Maar als ik naar een gemiddeld dieet kijk van een vegetarier (die geen zuivelproducten eet) kom ik niet boven de 50gr eiwitten per dag uit.
Een persoon die ook geen zuivelproducten eet is een veganist
(die eet helemaal geen dierlijke producten), is net weer wat anders dan een vegetariėr. En de aanbevolen hoeveelheid eiwitten is ook 50 gram voor de gemiddelde persoon, voor een vegetarier is het 60 gram, voor een veganist 65 gram(=x1,3). Het kost misschien wat moeite, maar het is wel mogelijk.

Bijvoorbeeld: in 100 gram sojabonen zit bijvoorbeeld 22 gram eiwitten, in 100 gram seitan 20 gram eiwitten, in 100 gram quorn 15 gram, in 100 gram tofu 12 gram.
pi_52897449
quote:
Op zondag 2 september 2007 19:16 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Kaas, kwark, andere zuivel...
Ja lekker eentonig.
Kwark zit 9gr eiwit per 100gr in (als je magere neemt) dus als je dan vanuitgaat dat ik 100gr eiwit uit vlees haal, 130gr uit zuivel en 70gr uit supplementen. Dan moet je ineens 1,1kg extra kwark nemen op een dag, en ik eet al 1kg kwark op een dag. Dus 2,1kg per dag. Kaas is geen optie, veel te vet voor mij, zeker in verhouding. Andere zuivel zit gemiddeld 3,5gr eiwit per 100gr in itt 30-35gr/100gr in vlees. Dus daar kan ik 10x zo weinig van eten met dezelfde aantal eiwitten.
pi_52897467
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:35 schreef Mirage het volgende:

[..]

en jij zit nog vast in het misverstand dat vet (uit vlees) slecht is?
Te veel wel.
pi_52897565
quote:
Op zondag 2 september 2007 19:22 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ja lekker eentonig.
Kwark zit 9gr eiwit per 100gr in (als je magere neemt) dus als je dan vanuitgaat dat ik 100gr eiwit uit vlees haal, 130gr uit zuivel en 70gr uit supplementen. Dan moet je ineens 1,1kg extra kwark nemen op een dag, en ik eet al 1kg kwark op een dag. Dus 2,1kg per dag. Kaas is geen optie, veel te vet voor mij, zeker in verhouding. Andere zuivel zit gemiddeld 3,5gr eiwit per 100gr in itt 30-35gr/100gr in vlees. Dus daar kan ik 10x zo weinig van eten met dezelfde aantal eiwitten.
Tja, dan moet je het zelf weten.

Ik vind vlees weer eentonig.

Al eet ik het wel trouwens, omdat ik het soms en dan lekker vind.
pi_52897574
quote:
Op zondag 2 september 2007 19:23 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Te veel wel.
Net als dat fabeltje over het eigeel in een ei
pi_52897636
quote:
Op zondag 2 september 2007 19:27 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Tja, dan moet je het zelf weten.

Ik vind vlees weer eentonig.

Al eet ik het wel trouwens, omdat ik het soms en dan lekker vind.
Vlees eentonig>?!

Je hebt echt 1001 soorten met allerlei verschillende smaken, hoe kan je dat nou eentonig vinden? Je kan als je wilt elke dag van de maand een ander soort stukje vlees eten.

Alleen zuivel voor de eiwitten is eentonig, dat is gewoon een feit.
pi_52897658
quote:
Op zondag 2 september 2007 19:30 schreef McGilles het volgende:

[..]

Vlees eentonig>?!

Je hebt echt 1001 soorten met allerlei verschillende smaken, hoe kan je dat nou eentonig vinden? Je kan als je wilt elke dag van de maand een ander soort stukje vlees eten.

Alleen zuivel voor de eiwitten is eentonig, dat is gewoon een feit.
Je hebt ook 1001 soorten zuivel.
pi_52897699
quote:
Op zondag 2 september 2007 19:11 schreef MouseOver het volgende:

[..]

... en gróót dat die waren..
Ja groot ook..

Maar i kbedoelde dus, je had ook dino's die juist geen vlees aten waarom zou eens mens dan niet zonder vlees kunnen? In afrika eten ze ook alleen maar rijst, dus...
  zondag 2 september 2007 @ 19:39:58 #185
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_52897835

Vlees FTW
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  zondag 2 september 2007 @ 19:44:05 #186
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_52897939
Veggie-bashers zijn van die lui zonder idealen.

Zelf eet ik weinig vlees, hoef ook echt niet bij alles of maar elke dag vlees te eten, van de 21 maaltijden per week eet ik misschien 2x vlees en dat is dan omdat ik shoarma of döner eet.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  zondag 2 september 2007 @ 19:46:39 #187
117776 OFfSprngr
pi_52897986
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:45 schreef donald_dick het volgende:

[..]

[afbeelding] oke, geen tofu, maar wel met soja en tarwe.
[..]

ja daggg, hij smaakt echt niet naar een echte hamburger
Ligt eraan, je hebt ook genoeg smaakloze gewone hamburgers, merendeel is het juist kruiden en sauzen gebruiken icm sla etc.

Maar bezwaar op de Tival burgers is dat de textuur ervan zo zwak aan voelt.

Je zou een keer balletjes moeten proberen en de AH huismerk veggie nuggets want die zijn wel echt onwijs goed, de schnitzel van Tival overigens ook.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
pi_52898007
quote:
Op zondag 2 september 2007 19:31 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Je hebt ook 1001 soorten zuivel.
Nee,

Kaas
Kwark
Yoghurt
Vla
Melk
Boter

Zo kan je natuurlijk ook wel een (heel kinderachtig) lijstje maken van vlees, maar elk stukje vlees smaakt heel anders dan elk ander. Een stukje kip, een biefstuk, snitzeltje, varkenslapje, hamburger, filetlap, karbonade, steak, etc etc. Kwark heeft practisch dezelfde smaak als yoghurt en gaat dus, op den duur, vervelen als je daarvan afhankelijk bent. Ik ga hier niet beginnen over de smaakjesvarianten van alle soorten zuivel, want deze horen niet thuis in een standaarddieet.
  zondag 2 september 2007 @ 19:48:40 #189
117776 OFfSprngr
pi_52898020
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:55 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik vind dat de gemiddelde vegetarier een stuk ongezonder eet dan dat ik doe. Dat vind ik trouwens van 99% van de mensen. Over het algemeen vind ik vegetariers voedingsstoffen missen in hun voeding, ZEKER eiwitten. Eiwitten uit granen en noten zijn lang niet zo effectief en uitgebreid (biologische waarde) als eiwitten uit vlees en vis.
Eiwitten zitten ook in andere dierlijke producten zoals eieren, melk en kaas.

Andere voedingstoffen kun je als vitamine slikken, maar je mist echt niet zoveel enige wat je zou kunnen missen is geloof ik b12 en zink (of ijzer?) en dat stoppen ze extra in veggie voedsel.
.
.
pi_52898049
quote:
Op zondag 2 september 2007 19:48 schreef McGilles het volgende:

[..]

Nee,

Kaas
Kwark
Yoghurt
Vla
Melk
Boter

Zo kan je natuurlijk ook wel een (heel kinderachtig) lijstje maken van vlees, maar elk stukje vlees smaakt heel anders dan elk ander. Een stukje kip, een biefstuk, snitzeltje, varkenslapje, hamburger, filetlap, karbonade, steak, etc etc. Kwark heeft practisch dezelfde smaak als yoghurt en gaat dus, op den duur, vervelen als je daarvan afhankelijk bent. Ik ga hier niet beginnen over de smaakjesvarianten van alle soorten zuivel, want deze horen niet thuis in een standaarddieet.
Kip en biefstuk kun je net zo goed "smaakjesvarianten" noemen.

Daarbij hebben vegetariers ook veel meer tijd om in de keuken iets creatievers met groenten te doen.
  zondag 2 september 2007 @ 19:50:55 #191
117776 OFfSprngr
pi_52898072
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:59 schreef MouseOver het volgende:
Omdat volgens menig fokkert nuance een enge ziekte is waardoor je links gaat stemmen, bomen knuffelen en ineens van Marokkanen houdt.
.
.
  Eindredactie Games zondag 2 september 2007 @ 19:57:21 #192
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_52898250
quote:
Op zondag 2 september 2007 18:02 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat eiwit door het lichaam zelf gemaakt worden, dus het is niet nodig dat het in de voeding zit.
helaas maken wij daarvan te weinig aan, dus je zult het toch via je voeding extra moeten binnenkrijgen, en ja, het zit alleen in vlees
quote:
Als het al in de voeding zit wordt het meestal afgebroken tot aminozuren en verliest het zijn functie.
ja sjappie, alles wat je eet wordt afgebroken, dat is wel zo handig voor de opname ervan, en alles wat je opneemt, verliest zijn functie

conclusie, niet alles krijg je binnen als je veganist bent
pi_52898362
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:51 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ben ik niet van mening.

Vertel mij, hoe ik als vegetarier, rond de 300gr eiwit per dag moet binnenkrijgen, zonder dat ik eentonig moet eten.
Je kan net zo gevarieerd eten, punt is echter dat je als vegetarier plantaardige eiwitten tot je neemt en die kloppen nie thelemaal in verhouding met dat wat een mens nodig heeft (dierlijke wel).
Als je wel vis, melk en kaas/andere zuivelproducten neemt krijgt je wel voldoende binnen,
maar doe je dat niet dan loop je de kans een tekort aan aminozuren te krijgen.

Nogmaals, je hoeft echt niet eentoning te eten en het één is niet persé gezonder dan het andere.
Je moet echter wel bewust eten.

Voor mijzelf:
Ik ben geen vegetariėr gewoonweg omdat ik er op gebouwd ben beide te eten.
Dat ik het niet altijd optimaal vind hoe he vlees op mijn bord komt is een ander verhaal,
dat verander ik niet door mijzelf vlees te onthouden.
Sir Winston Churchill
  zondag 2 september 2007 @ 20:04:16 #194
12913 GreatWhiteSilence
pi_52898399
quote:
Op zondag 2 september 2007 19:57 schreef donald_dick het volgende:

[..]

helaas maken wij daarvan te weinig aan, dus je zult het toch via je voeding extra moeten binnenkrijgen, en ja, het zit alleen in vlees
[..]

ja sjappie, alles wat je eet wordt afgebroken, dat is wel zo handig voor de opname ervan, en alles wat je opneemt, verliest zijn functie

conclusie, niet alles krijg je binnen als je veganist bent
Je spreekt jezelf tegen: je zegt dat alles wat je eet afgebroken wordt, maar dat het lichaam niet genoeg taurine zelf kan aanmaken. Ergens zit het dus fout.
pi_52898477
quote:
Op zondag 2 september 2007 19:48 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Eiwitten zitten ook in andere dierlijke producten zoals eieren, melk en kaas.

Andere voedingstoffen kun je als vitamine slikken, maar je mist echt niet zoveel enige wat je zou kunnen missen is geloof ik b12 en zink (of ijzer?) en dat stoppen ze extra in veggie voedsel.
Ja, maar zoals ik al zei is het aminozuurpatroon van eiwitten in zuivel niet compleet.
Zo bevat zuivel volgens mij niet het aminozuur lysine en vast een paar meer die ik zo nu niet weet. Het is belangrijk om veel verschilende voedingsmiddelen te nuttigen met verschillende aminozuurpatronen. Sommige essentiele aminozuren zijn niet te vinden in een dieet van een vegetarier, punt
pi_52898531
Als je uit eten gaat neem je toch niet je moeder mee
pi_52898596
quote:
Op zondag 2 september 2007 20:08 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ja, maar zoals ik al zei is het aminozuurpatroon van eiwitten in zuivel niet compleet.
Zo bevat zuivel volgens mij niet het aminozuur lysine en vast een paar meer die ik zo nu niet weet. Het is belangrijk om veel verschilende voedingsmiddelen te nuttigen met verschillende aminozuurpatronen. Sommige essentiele aminozuren zijn niet te vinden in een dieet van een vegetarier, punt
Jawel als je zuivel en vis in je menu hebt dan krijg je alles binnen.
Sir Winston Churchill
  zondag 2 september 2007 @ 20:14:44 #198
12913 GreatWhiteSilence
pi_52898640
quote:
Op zondag 2 september 2007 20:08 schreef McGilles het volgende:

[..]

Je vindt lysine ook in peulvruchten en tempeh. Alle essentiėle aminozuren zijn te vinden in het dieet van een vegetariėr, maar je moet wel meer eiwitten binnen krijgen dan een niet-vegetariėr, om precies te zijn 1,2 keer zoveel. Punt.
pi_52898814
Ik denk niet dat er een einde aan deze discussie komt (aangezien ik deze al eerder heb gevoerd met dezelfde resultaten )

Maar nog een vraag voor de vegetariers onder ons. Waarom wel vis eten maar geen vlees? Wat is het verschil?
  zondag 2 september 2007 @ 20:21:47 #200
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_52898828
quote:
Op zondag 2 september 2007 12:59 schreef __Saviour__ het volgende:
De enige toffe vegetarier:
[afbeelding]
When all else fails, you always have delusion.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')