abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52888778
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:16 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

en een omnivoor eet per definitie plantaardig èn dierlijk voedsel om zijn dieet compleet te krijgen, òf herbivoor òf carnivoor zijn is daarbij tegennatuurlijk.
Dat klopt.

Maar omnivoren zijn dus niet afhankelijk van vlees zoals carnivoren, en we kunnen prima zonder mits we een goed voedingspatroon aanhouden. En dan bedoel ik dat niet met suplementen maar door voeding te eten waar bijv. veel b12 inzit. Als je geen vlees meer wilt eten op een gezonde manier werkt alleen het vlees uit je maaltijden halen echt niet, je moet wat extra huiswerk doen wbt je voedselinname om te zorgen dat je genoeg vitaminen binnenkrijgt. Ik merk dus dat ik sinds ik geen vlees meer eet veel bewuster eet, junkfood eet ik nauwelijks meer en ik krijg nu veel minder slechte vetten binnen, wat ik merk aan mijn huid. Ook heb ik bijna nooit meer last van mijn maag.

Ik moest mijn bloed enige tijd geleden laten testen en de waarden waren allemaal goed, terwijl ik vroeger jaren lang altijd bloedarmoede heb gehad terwijl ik toen wel vlees at, maar waarschijnlijk veel minder bewust at.

Nogmaals iedereen moet zelf weten wat hij eet, laat mensen gewoon lekker eten wat bij hun past.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2007 13:34:19 ]
  zondag 2 september 2007 @ 13:38:53 #102
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_52888885
Vegetariers houden rekening met vleeseters als die komen eten, dus is het wel zo sociaal dat vleeseters het ook doen..
Het luisteren naar een mens is als steeds weer hetzelfde boek moeten lezen..
pi_52888979
Helaas niet altijd shitonya, ik ken genoeg vegetariers die doorslaan, zeg maar "hun waarheid is de enige waarheid" net zoals sommige mensen die vlees eten hier reageren, dat zijn mensen die helaas niet buiten hun eigen kader kunnen kijken.

Ik vind dat vlees of geen vlees je altijd rekening dient te houden met de ander, no matter wat jij zelf vind, anders ben je gewoon hypocriet bezig.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2007 13:43:59 ]
  zondag 2 september 2007 @ 13:56:18 #104
168739 Red_85
'echt wel'
pi_52889281
quote:
Op zondag 2 september 2007 10:29 schreef parselmouth het volgende:

[..]

Doe niet zo dom en ontwetend joh. Verklaar jij dan maar eens waarom darmkanker zelden voorkomt bij vegetariers maar des te meer bij mensen die elke dag lekker veel te veel vlees zitten te schranzen.
Ken genoeg vegetariers in mijn omgeving en die zien er stuk voor stuk gezond uit.
Maar goed, blijf maar lekker geloven in de indoctrinatie van vleesbureau's, ik eet al acht jaar geen vlees en heb een hogere weerstand dan mijn vleesetende familie, ben zelden ziek of verkouden en ik geniet elke dag van mijn gevarieerde en creatieve voedsel.

Hebben mensen het over vegetariers die anderen hun wil opleggen...
Ik moet me telkens verklaren en verdedigen als ik tussen neus en lippen door zeg dat ik geen vlees eet, terwijl ik het geen probleem vind als iemand z'n McDrek op zit te vreten. Het is vaker dat vleeseters mij hun wil opleggen dan dat ik hen mijn wil opleg
vleesbureaus? ik eet wat ik lekker vind en niet wat mij wordt voor geschoteld door 3den. en al helemaal niet door dit soort fukkers die alleen belangen behartigen van een ander (lees de slachthuizen).

enige wat dom en onwetend is, is oordelen over mensen die JIJ niet eens kent.
dat je vleesetende familie vaak verkouden of ziek is ligt aan hun zwakke gestel waarschijnlijk. ik ben in de afgelopen 10 jaar 3x echt ziek geweest door griep en zelden of nooit ben ik verkouden. en toch eet ik vrijwel iedere dag een goed stukje vlees.
'mcdrek' eet ik trouwens ook nooit.

het is gewoon een feit dat mensen die wel regelmatig vlees eten sterker zijn dan en sterker worden dan mensen die geen vlees of alleen maar vlees vervangers eten. bij kinderen is het helemaal goed te zien. kinderen waarvan hun ouders hun wil opleggen aan hun koters en geen vlees laten eten hebben 9 uit 10 een groeiachterstand aan de koters die wel gewoon goed te vreten krijgen thuis. en 7 uit 10 hebben ze ook een leerachterstand. vreemd zeg..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 2 september 2007 @ 14:01:00 #105
168739 Red_85
'echt wel'
pi_52889399
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:42 schreef Logician het volgende:
Helaas niet altijd shitonya, ik ken genoeg vegetariers die doorslaan, zeg maar "hun waarheid is de enige waarheid" net zoals sommige mensen die vlees eten hier reageren, dat zijn mensen die helaas niet buiten hun eigen kader kunnen kijken.

Ik vind dat vlees of geen vlees je altijd rekening dient te houden met de ander, no matter wat jij zelf vind, anders ben je gewoon hypocriet bezig.
eens, alleen ik vind het zwaar irritant wanneer een vegetarier/ veganist mij zijn of haar wil gaat lopen opdringen. ieder zijn eigen keuze. een ex van me wilde ook geen vlees eten. best, kook ik ff apart voor je. maar ga niet tijdens mijn eten mij naar zitten aankijken en commentaar lopen geven over wat ik eet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 2 september 2007 @ 14:01:07 #106
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52889404
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:11 schreef Logician het volgende:

[..]

Wij zijn omnivoren
weet ik ook wel gast, maar ik had net op zo'n radicaal vegetarische site gekeken, en daar beweerden ze dat we godverdomme herbivoren zijn

PS: Ik zat laatst tv te kijken, en daar had je zo'n gore hippy die met een ander gezin ging eten, en die moest gewoon gaan janken omdat iemand vlees zat te eten 2x
pi_52889721
Vegetariërs

Triest kutvolk en maar roepen: daar moet je respect voor hebben. Tieft op stinkende boomknuffelaars. Ik heb er 0,0 respect voor kutmongolen.
pi_52889744
quote:
Op zondag 2 september 2007 14:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

eens, alleen ik vind het zwaar irritant wanneer een vegetarier/ veganist mij zijn of haar wil gaat lopen opdringen. ieder zijn eigen keuze. een ex van me wilde ook geen vlees eten. best, kook ik ff apart voor je. maar ga niet tijdens mijn eten mij naar zitten aankijken en commentaar lopen geven over wat ik eet.
Als ze bij jou komt eten moet je 'rekening met haar houden' en iets maken zonder vlees, maar als jij bij haar gaat eten kun je wat dat betreft de tyfus krijgen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 2 september 2007 @ 14:21:20 #109
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_52889917
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:42 schreef Logician het volgende:

Die ken ik gelukkig weer niet. Ik ben zelf vegetarisch, maar ik maak geen enkel bezwaar als mensen wel vlees eten bij me inde buurt of bij me komen eten en dergelijke. Iedereen zijn levensstijl/gewoontes en dergelijke. Je hebt ook zat vleeseters die doorslaan en mij vlees proberen op te dringen. Die zijn soms nog erger dan vegetariers
Het luisteren naar een mens is als steeds weer hetzelfde boek moeten lezen..
  zondag 2 september 2007 @ 14:24:46 #110
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52890017
toch ben ik het eens met je sig
  zondag 2 september 2007 @ 14:37:19 #111
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_52890336
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:56 schreef Red_85 het volgende:

het is gewoon een feit dat mensen die wel regelmatig vlees eten sterker zijn dan en sterker worden dan mensen die geen vlees of alleen maar vlees vervangers eten. bij kinderen is het helemaal goed te zien. kinderen waarvan hun ouders hun wil opleggen aan hun koters en geen vlees laten eten hebben 9 uit 10 een groeiachterstand aan de koters die wel gewoon goed te vreten krijgen thuis. en 7 uit 10 hebben ze ook een leerachterstand. vreemd zeg..
Kijk, dat zijn beweringen waar we wat aan hebben.
Onderbouw ze eens?

En dan bedoel ik specifiek;
1. mensen die vlees eten zijn sterker en worden sterker.
2. kinderen die geen vlees eten hebben een groeiachterstand.
3. 7 van de 10 kinderen die geen vlees eten hebben een leerachterstand.

Ik ben benieuwd!
Neerkomen wel!
  zondag 2 september 2007 @ 14:40:28 #112
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52890408
Het gaat idd vooral om de kinderen, omdat ze toch nét te weinig zooi binnenkrijgen, die de ouders graag in hun bek wil dumpen in de vorm van een pil.
  zondag 2 september 2007 @ 15:18:06 #113
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_52891437
quote:
Op zondag 2 september 2007 14:40 schreef RickoKun het volgende:
Het gaat idd vooral om de kinderen, omdat ze toch nét te weinig zooi binnenkrijgen, die de ouders graag in hun bek wil dumpen in de vorm van een pil.
Weer zo'n onzinstatement. Ook kinderen kunnen prima zonder vlees, maar je moet dat als ouder wel goed op weten te vangen. En daar heb je echt geen pillen voor nodig.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 2 september 2007 @ 15:18:59 #114
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_52891463
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 22:34 schreef Chuck_Norris het volgende:
Vegetariers _!
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
  zondag 2 september 2007 @ 15:21:20 #115
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_52891529
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 21:45 schreef ballieking het volgende:
Lang huil verhaal
Stel je niet zo aan kortzichtige moordernaar.
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
pi_52891666
quote:
Op zondag 2 september 2007 15:21 schreef Baklap het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan kortzichtige moordernaar.
Domme tofuproleet, ga gras kauwen.

As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 2 september 2007 @ 15:27:10 #117
38323 EDMAN-
19-10-2002
pi_52891697
Helemaal mee eens. Sprak laatst een ex-vegetariër.. moest stoppen omdat het ongezond was geweldig
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_52891757
Als je dan geen vlees eet, eet dan ook geen vleesvervanging. Wordt dan een complete herbivoor, want ja, de oermens had ook geen tofu.

Zeg wat je zeggen wilt, zonder vleeseters zou de mens niet bovenaan de voedselketen staan.
  zondag 2 september 2007 @ 15:40:44 #119
12913 GreatWhiteSilence
pi_52892003
quote:
Op zondag 2 september 2007 15:27 schreef EDMAN- het volgende:
Helemaal mee eens. Sprak laatst een ex-vegetariër.. moest stoppen omdat het ongezond was geweldig
Van wie? Van meneer de dokter die verder geen verstand had van voedsel?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 2 september 2007 @ 15:41:47 #120
12913 GreatWhiteSilence
pi_52892027
quote:
Op zondag 2 september 2007 15:29 schreef Geqxon het volgende:
Als je dan geen vlees eet, eet dan ook geen vleesvervanging. Wordt dan een complete herbivoor, want ja, de oermens had ook geen tofu.

Zeg wat je zeggen wilt, zonder vleeseters zou de mens niet bovenaan de voedselketen staan.
Tofu = bonen = plantaardig= herbivoor.
  zondag 2 september 2007 @ 15:48:25 #121
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_52892264
Vlees

Ik ben opgehouden met rekening houden met de veggies die ik ken.
Het is toch nooit goed.

Ik geef een feestje en zorg voor wat hapjes, voor de vleeseters was er vlees, voor de veggies was er o.a fruitsalade, groente burgers, Loempia's gevult met groenten, stokbrood met lekkere smeerseltjes en zo nog wat dingetjes.
En dan krijg ik alsnog gezeur dat ik te weinig rekening met ze hou omdat er meer vleeshapjes zijn. (frikandelletjes, wat salades en nog wat borrelhapjes).

Op een gegeven moment houd het bij mij ook op.
Hou ik er rekening mee, is het niet goed want er zijn niet genoeg dingen die hun eten.
Hou ik er geen rekening mee, is het ook niet goed.

Als ze nu een keer langskomen eten ze maar vlees of droog brood/toostjes. Ik doe het niet meer.
  zondag 2 september 2007 @ 15:53:31 #122
12913 GreatWhiteSilence
pi_52892439
Niet alle veggies zijn zeikerds, niet alle zeikerds zijn veggie. Dat jij nu een moeilijke vriendenkring hebt wat dat betreft zegt niets over de gemiddelde vegetariër...

En trouwens, als alle vegetarische hapjes binnen het uur op zijn terwijl het feest vijf uur duurt,terwijl de hapjes voor de vleeseters na zes uur nog niet op zijn, hebben ze wel degelijk een punt.

[ Bericht 5% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 02-09-2007 15:59:09 ]
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 2 september 2007 @ 15:54:26 #123
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_52892463
quote:
Op zondag 2 september 2007 15:27 schreef EDMAN- het volgende:
Als die gewoon wat beter had opgelet, was dat niet nodig geweest.
Je moet wel wat bewuster gaan eten natuurlijk.
Bovendien zijn er genoeg profesionele sporters veggie.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  zondag 2 september 2007 @ 15:56:29 #124
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_52892524
quote:
Op zondag 2 september 2007 15:26 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Domme tofuproleet, ga gras kauwen.

[afbeelding]

Stoer hoor vetpens, lopende haarbal.
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
pi_52892688
quote:
Op zondag 2 september 2007 12:34 schreef RickoKun het volgende:
Scharminkelige vegetariers

wat een drama zijn dat altijd.
Scharminkelige vegetariers in de clubs, die doen alsof ze alle chika's playen maar gewoon hard worden geklapt door de echte bazen. altijd vooral op vrijdag stoer doen in een hoekje als je die mannetje dan ziet is gewoon sad zonder chika's de playa uit hangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')