abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52821966
Omg, kijk nu op Ned 3. Of beter niet eigenlijk. Naja, zie maar zelf.

Die drie vieze wandelende tapijten dus. Ze vinden zichzelf geëmancipeerd Ze vinden zichzelf op en top geïntegreerd Ze vinden zichzelf grappig Ze voelen zich op en top vrouw een ze hebben nog meer vervelende trekjes die heul niet waar zijn.

Voor de impotentie dan nog even:

Klacht: Omroepen die allochtonen in een goed daglicht willen zetten en daar steeds dezelfde mensen voor moeten gebruiken

LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_52822071
Ze vloeken bij mn behang, wordt niets.
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
pi_52822380
echt die moeten een stuk halal vlees in hun reet gedouwd krijgen

Stomme hoeren hebben het zelf niet eens door, dat is het ergste
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_52822592
paspoort intrekken als ze op vakantie in marokko zijn
Someday, people will look back and say 'Thank you, Al Gore. You're super awesome!
  donderdag 30 augustus 2007 @ 21:30:50 #5
175296 DeGluurbuur
Das toch nie normaahl
pi_52822634
Wat een vieze wijven
pi_52822678
hansje teeuwen IK MOET HELEMAAL NIKS
pi_52822679
Hahaha Hans Teeuwen pwnt ze wel een beetje...
pi_52822735
Geef mij maar de meiden van haram!
pi_52822749
Ik zou ze alledrie keihard nemen
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
  donderdag 30 augustus 2007 @ 21:34:27 #10
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52822751
Lekker Hansje
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_52822771
Hans wat ben ik het met die man eens.
pi_52822777
Ach ik mag ze wel.

Weer eens wat anders dan de gemiddelde hersenloze Wilders stemmer..
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 21:36:21 #13
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52822838
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 21:35 schreef mcintosh het volgende:
Ach ik mag ze wel.

Ja, want je hebt alleen maar Moslimas met oogkleppen op en domme Wilders stemmers.
LastFM
pi_52822841
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 21:34 schreef outsidr het volgende:
Ik zou ze alledrie keihard nemen
Heb jij een snor en een besneden staart dan?
pi_52822894
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 21:36 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Ja, want je hebt alleen maar Moslimas met oogkleppen op en domme Wilders stemmers.
Dat zei ik niet, ik zei dat het weer eens wat anders was...
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_52823277
Nouja, ondanks hoofddoekje kun je toch best geëmancipeerd en geïntegreerd zijn?
pi_52823421
Wow.. Wat een kuteinde bij dat debat lol
pi_52823468
Wat heeft Hans allemaal gedaan? indien hij ze een beetje goed afgezeken heeft zal ik eens gaan kijken bij uitzendinggemist
pi_52823532
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 21:50 schreef Erotica_ het volgende:
Wow.. Wat een kuteinde bij dat debat lol
wat was er dan?
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_52823586
Wat een gedrochten zijn het ook met hun "kijk mij eens een moderne moslima zijn" nep uitstraling.
pi_52823587
Teeuwen pwnde die hele show.
"You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
pi_52823638
jammer dat ze kop niet ook nog bedekken
underground forever baby
pi_52823913
"Ik vind het wel wat hebben zo'n hoofddoek, dan heb je altijd wat om je lul aan af te vegen"
  donderdag 30 augustus 2007 @ 22:02:58 #24
178671 LegerNeger
Met pijl en boog!
pi_52823956
quote:
Ze vinden zichzelf geëmancipeerd Ze vinden zichzelf op en top geïntegreerd Ze vinden zichzelf grappig Ze voelen zich op en top vrouw
DAT IS TOCH NIET TE GELEEUUVE!!
  Trouwste user 2022 donderdag 30 augustus 2007 @ 22:04:00 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_52823987
Hans Teeuwen for president. Ze vielen dwars ndoor de mand

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 30 augustus 2007 @ 22:10:07 #26
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_52824233
Goed topic, hulde aan Hans
Tics van je petten.
pi_52824387
Ik zie niet waar iedereen zo een punt over maakt? Ze zijn gewoon drie Moslima's.
pi_52824416
Het zou pas echt potten breken als 1 van de 3 lesbisch blijkt te zijn...
Smile around the world :-)
  donderdag 30 augustus 2007 @ 22:19:25 #29
178671 LegerNeger
Met pijl en boog!
pi_52824609
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:14 schreef Annique het volgende:
Ik zie niet waar iedereen zo een punt over maakt? Ze zijn gewoon drie Moslima's.
Exact..

En dan klopt dit niet:
quote:
Ze vinden zichzelf geëmancipeerd Ze vinden zichzelf op en top geïntegreerd Ze vinden zichzelf grappig Ze voelen zich op en top vrouw
Al die stellingen zijn het tegenovergestelde van 'moslima'.
  Trouwste user 2022 donderdag 30 augustus 2007 @ 22:24:29 #30
7889 tong80
Spleenheup
pi_52824820
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:15 schreef Wereldman het volgende:
Het zou pas echt potten breken als 1 van de 3 lesbisch blijkt te zijn...
En een string draagt

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_52824854
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:19 schreef LegerNeger het volgende:

[..]

Exact..

En dan klopt dit niet:
[..]

Al die stellingen zijn het tegenovergestelde van 'moslima'.
Ik zie niet hoe die dingen in tegenstrijd zijn met de Islam?
  donderdag 30 augustus 2007 @ 22:43:51 #32
178671 LegerNeger
Met pijl en boog!
pi_52825573
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:25 schreef Annique het volgende:

[..]

Ik zie niet hoe die dingen in tegenstrijd zijn met de Islam?
Moslima's mogen niet geëmancipeerd zijn, ze mogen niet geïntegreerd zijn, want ze moeten een hoofddoek op, ze mogen niet vrouwelijk zijn, en lekker feesten, en grappig zijn ist verboten! Dat is alleen voor mannen.

Heerlijk mensen die serieus reageren
pi_52825599
Ies dat halal?
  donderdag 30 augustus 2007 @ 22:45:46 #34
178671 LegerNeger
Met pijl en boog!
pi_52825632
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:44 schreef Cahir het volgende:
Ies dat halal?
Vrouwenemancipatie niet
  Moderator donderdag 30 augustus 2007 @ 22:50:13 #35
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_52825792
link van uitzending gemist oid dan lul
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_52825990
Meiden? Dat woord impliceert een frisse uitstraling, dit zijn conservatieve mutsen die niks met frisheid te maken hebben.
pi_52826601
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:43 schreef LegerNeger het volgende:

[..]

Moslima's mogen niet geëmancipeerd zijn, ze mogen niet geïntegreerd zijn, want ze moeten een hoofddoek op, ze mogen niet vrouwelijk zijn, en lekker feesten, en grappig zijn ist verboten! Dat is alleen voor mannen.

Heerlijk mensen die serieus reageren
Emancipatie gaat niet alleen over kleding, maar vooral over gelijke rechten en gelijke waarde. In de Islam hebben man en vrouw zo hun eigen rol en deel in de maatschappij, maar alleen de écht conservatie moslims zullen niet willen dat een vrouw werkt of iets te zeggen heeft in het huwelijk. Hoofddoekjes hebben ook weinig te maken met integratie. Moslima's bedekken hun haar omdat ze geloven dat het goed is om je schoonheid te bewaken, en dat te bewaren voor je familie of je man. Verder is het een gewoon een doek. Die ze niet belemmerd in wat voor activiteiten dan ook. Vrouwelijkheid word door iedereen op een andere manier ervaren. De een vind het op en top vrouwelijk om je op te doffen en ongebonden te zijn in de liefde. Een Moslima zal haar gevoel van vrouwelijkheid vooral halen uit haar voorkomen en haar geloof. Uit de kleine dingen die niet-Moslima's ook net zo goed kunnen ervaren. Feesten heeft weinig te maken met emancipatie. Ik ben ook geen feestbeest en ik ga niet naar disco's, omdat uitgaan me niet trekt. In disco's gebeuren veel dingen die een Moslima aanstoot kan geven; man/vrouw dansen, schaarse kleding, alcohol, muziek. Allemaal dingen waar Moslima's (EN mannelijke Moslims) zich liever niet mee inlaten. Niet iedereen haalt daar zijn plezier uit. Grappigheid en humor is al helemaal iets subjectiefs en iedereen ervaart dat weer anders. De een houd van grove moppen. De ander houd van het vertellen van een grappig gebeuren of verhaal. En lang niet alle moppen zijn seksueel getint.

Ik houd er ook van als mensen serieus reageren
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 augustus 2007 @ 23:16:29 #38
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_52826699
Hans
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_52826762
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 23:14 schreef Annique het volgende:

[..]

Emancipatie gaat niet alleen over kleding, maar vooral over gelijke rechten en gelijke waarde. In de Islam hebben man en vrouw zo hun eigen rol en deel in de maatschappij, maar alleen de écht conservatie moslims zullen niet willen dat een vrouw werkt of iets te zeggen heeft in het huwelijk. Hoofddoekjes hebben ook weinig te maken met integratie. Moslima's bedekken hun haar omdat ze geloven dat het goed is om je schoonheid te bewaken, en dat te bewaren voor je familie of je man.
kleine correctie, ze worden door hun omgeving gedwongen om een hoofddoek te dragen.. (in veel moslimlanden wordt je opgepakt als je het niet hebt) de reden hiervoor is dat arabische mannen hun libido niet onder controle hebben waardoor ze elke vrouw zouden bespringen die er als een vrouw uitziet. Vandaar dat vrouwen moeten rondlopen in een grote tent met een kijkgaatje. En worden ze toch verkracht, dan worden ze gestenigd wegens overspel..

Prachtige religie.
Someday, people will look back and say 'Thank you, Al Gore. You're super awesome!
pi_52826969
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 21:34 schreef Tommeke het volgende:
pi_52827062
Hoofddoeken ik vind dat zo dom staan!

dan kijk je niet eens meer naar de persoon die eronder zit nml..
alsof..alsof zij er niet meer toe doen?

ow dat was ook de bedoeling? ahaaaaaaa...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  donderdag 30 augustus 2007 @ 23:30:46 #42
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_52827157
Kanker, check die kaaklijn van die rechts..

Is die niet omgebouwd ?
There is no rehab for stupidity.
pi_52827274
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 23:30 schreef Just_Shut_Up het volgende:
Kanker, check die kaaklijn van die rechts..

Is die niet omgebouwd ?
denk eerder dat haar ouders neef/nicht of broer/zus zijn..
pi_52827586
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 23:18 schreef AlGore het volgende:

[..]

kleine correctie, ze worden door hun omgeving gedwongen om een hoofddoek te dragen.. (in veel moslimlanden wordt je opgepakt als je het niet hebt) de reden hiervoor is dat arabische mannen hun libido niet onder controle hebben waardoor ze elke vrouw zouden bespringen die er als een vrouw uitziet. Vandaar dat vrouwen moeten rondlopen in een grote tent met een kijkgaatje. En worden ze toch verkracht, dan worden ze gestenigd wegens overspel..

Prachtige religie.
In Nederland (waar deze meisjes toch vandaan komen) worden moslima's allang niet meer gedwongen om hoofddoekjes te dragen. Dat is ook een achterhaald 'argument' voor mensen die anti-Islam zijn. Het is ook niet waar dat je in moslimlanden opgepakt wordt, als je er geen hoofddoekje draagt. Klein voorbeeld: Turkije, daar zie je zelfs minder hoofddoekjes dan hier in Nederland. Mede omdat ze daar scheiding van staat en kerk hebben. Indonesie: de moslima's daar dragen hun hoofddoeken veel losser en op een andere manier dan bijvoorbeeld de Marrokaanse of Turkse manier, die we hier veel zien. In veel landen dragen moslima's hun hoofddoeken wel maar heel losjes en in veel gevallen is er gewoon haar te zien.

De Islam is een brede religie die ook steeds weer anders wordt geinterpreteerd door zijn volgers. Net zoals het Christendom in Amerika heel anders is dan hier in Nederland, zo gaat dat met alle religie's.
Denk je nou werkelijk dat datgene wat jij beschrijft, de Islam weergeeft?

Ik denk dat je wat meer onderzoek moet doen, wil je zulke uitspraken doen. Neem niet zomaar aan wat je voorgeschoteld wordt. Komt nogal dom over.

Oh, voor het geval mensen het verschil niet weten:

Marokkaanse manier van dragen.

Turkse manier.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 00:05:45 #45
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52828032
(Bron: Elsevier.nl):

Voor Meisje van Halal is islamcultuur superieur

woensdag 18 juli 2007 09:12
Jihad Alariachi – één van de meiden van Halal – is een mooie jonge vrouw. Zij wil haar haren niet tonen, want dat mag niet van de profeet – dat gelooft Jihad oprecht. Door haar haren onder een lap te verbergen voldoet zij aan de regels die de mensheid moet volgen op aanwijzing van de Profeet om straks, na de dood, door Allah te worden toegelaten in het paradijs.
Het is pijnlijk dat Jihad dit alles zo letterlijk neemt. Want zij is niet alleen mooi, maar ook intelligent. Haar intelligentie wil zijn echter van haar geloof gescheiden houden, en dus doet zij dingen die een zevende eeuwse mythologische figuur, de Profeet, behaagt.
Jong
Voor Jihad gaat het om eeuwige zaken, niet om zevende eeuwse en allang volkomen achterhaalde ideeën en waarden. Jihad wil zin en doel in het leven, en het idee dat het leven uniek is en eenmalig en ophoudt wanneer zij een oude vrouw is en niet meer soepel en jong en schoon en vol leven en lust over de aarde kan stappen, boezemt haar angst in.
Daarom doet zij een hoofddoek om en voelt zij zich beschermd door de Profeet, die immers de volmaakte mens was, en door de almacht van Allah.
In Trouw van gisteren reageert Jihad – what’s in a name? – op het curieuze interview met minister Vogelaar over de islam. Jihad zegt onder meer: ‘Hoe durft hij [zij bedoelt Mark Rutte] de Nederlands-westerse cultuur boven de islamitische te plaatsen? Waar komt dat superioriteitsgevoel vandaan?’
Superieur
Tja, Jihad, dat hangt ervan af welke criteria je definieert. Als het niveau van sociale zorg, onderwijs, gelijkheid tussen de seksen, wetenschap, kunsten, volksgezondheid, vrijheid, rechtsstatelijke instituten, democratie, onafhankelijke rechtspraak, rechtsbescherming, etcetera, de criteria bepalen, dan is de Nederlands-westerse cultuur ‘by far’ superieur aan de huidige islamitische.
Rutte heeft dus gelijk.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_52828136
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 23:47 schreef justshutup het volgende:

In Nederland (waar deze meisjes toch vandaan komen) worden moslima's allang niet meer gedwongen om hoofddoekjes te dragen.
Vertel dat maar aan al die moslima's die zijn ondergedoken in blijf-van-mijn-lijf-huizen.
quote:
Dat is ook een achterhaald 'argument' voor mensen die anti-Islam zijn. Het is ook niet waar dat je in moslimlanden opgepakt wordt, als je er geen hoofddoekje draagt.
Dat zei ik ook niet, ik zei 'veel moslimlanden' (zie bv hier)
quote:
Klein voorbeeld: Turkije, daar zie je zelfs minder hoofddoekjes dan hier in Nederland.
misschien heeft dat ermee te maken dat turkije een seculier land is???
quote:
Mede omdat ze daar scheiding van staat en kerk hebben. Indonesie: de moslima's daar dragen hun hoofddoeken veel losser en op een andere manier dan bijvoorbeeld de Marrokaanse of Turkse manier, die we hier veel zien. In veel landen dragen moslima's hun hoofddoeken wel maar heel losjes en in veel gevallen is er gewoon haar te zien.
Goh dat maakt veel verschil. Het blijft een teken van onderdrukking of in ieder geval een uithangbord van de Islam.
quote:
De Islam is een brede religie die ook steeds weer anders wordt geinterpreteerd door zijn volgers. Net zoals het Christendom in Amerika heel anders is dan hier in Nederland, zo gaat dat met alle religie's.
In alle landen waar de Islam de vrijheid krijgt is het dezelfde ellende en onderdrukking. Ooit wel eens in het midden-oosten geweest?
quote:
nee, de realiteit is wel wat erger.
quote:
Ik denk dat je wat meer onderzoek moet doen, wil je zulke uitspraken doen. Neem niet zomaar aan wat je voorgeschoteld wordt. Komt nogal dom over.
Ja eigenlijk zou ik gestenigd moeten worden wegens het beledigen van de Islam.. of niet?
pi_52828239
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 00:05 schreef Vivi het volgende:
(Bron: Elsevier.nl):

Voor Meisje van Halal is islamcultuur superieur

woensdag 18 juli 2007 09:12
Jihad Alariachi – één van de meiden van Halal – is een mooie jonge vrouw. Zij wil haar haren niet tonen, want dat mag niet van de profeet – dat gelooft Jihad oprecht. Door haar haren onder een lap te verbergen voldoet zij aan de regels die de mensheid moet volgen op aanwijzing van de Profeet om straks, na de dood, door Allah te worden toegelaten in het paradijs.
Het is pijnlijk dat Jihad dit alles zo letterlijk neemt. Want zij is niet alleen mooi, maar ook intelligent. Haar intelligentie wil zijn echter van haar geloof gescheiden houden, en dus doet zij dingen die een zevende eeuwse mythologische figuur, de Profeet, behaagt.
Jong
Voor Jihad gaat het om eeuwige zaken, niet om zevende eeuwse en allang volkomen achterhaalde ideeën en waarden. Jihad wil zin en doel in het leven, en het idee dat het leven uniek is en eenmalig en ophoudt wanneer zij een oude vrouw is en niet meer soepel en jong en schoon en vol leven en lust over de aarde kan stappen, boezemt haar angst in.
Daarom doet zij een hoofddoek om en voelt zij zich beschermd door de Profeet, die immers de volmaakte mens was, en door de almacht van Allah.
In Trouw van gisteren reageert Jihad – what’s in a name? – op het curieuze interview met minister Vogelaar over de islam. Jihad zegt onder meer: ‘Hoe durft hij [zij bedoelt Mark Rutte] de Nederlands-westerse cultuur boven de islamitische te plaatsen? Waar komt dat superioriteitsgevoel vandaan?’
Superieur
Tja, Jihad, dat hangt ervan af welke criteria je definieert. Als het niveau van sociale zorg, onderwijs, gelijkheid tussen de seksen, wetenschap, kunsten, volksgezondheid, vrijheid, rechtsstatelijke instituten, democratie, onafhankelijke rechtspraak, rechtsbescherming, etcetera, de criteria bepalen, dan is de Nederlands-westerse cultuur ‘by far’ superieur aan de huidige islamitische.
Rutte heeft dus gelijk.
En? Wat wil je hiermee zeggen?

Agh niet iedereen gelooft dat onze manier van leven het beste is. Gelukkig maar, want streven naar een utopie, naar een (ideale) betere wereld, heeft ons tenslotte zover gebracht.
pi_52828715
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 00:09 schreef AlGore het volgende:

[..]
Vertel dat maar aan al die moslima's die zijn ondergedoken in blijf-van-mijn-lijf-huizen.
Als jij eens verder kijkt dan je neus lang is en ook eens kijkt naar de andere vrouwen die daar rondlopen en ook onderdrukt worden door hun man. Nederlandse mannen die zijn opgegroeid met onze westerse cultuur. Ik bedoel dus te zeggen dat er in elke cultuur zulke problemen zijn. Het maakt de Islam niet per definitie een slechte religie.
quote:
[..]
Dat zei ik ook niet, ik zei 'veel moslimlanden' (zie bv hier)
Jij probeert mij te overtuigen met één lullig filmpje wat je van Dumpert afhaalt?
Redelijk loos 'argument'. In de meeste moslimlanden dus niet.
quote:
[..]
misschien heeft dat ermee te maken dat turkije een seculier land is???
Precies, dat zeg ik.
quote:
[..]
Goh dat maakt veel verschil. Het blijft een teken van onderdrukking of in ieder geval een uithangbord van de Islam.
Deze vrouwen kiezen er zelf voor, net zoals de Meiden van halal dit doen. Dan spreek je dus niet over onderdrukking. En dat het een uithangbord is van de Islam.
Is dat een probleem?
quote:
[..]
In alle landen waar de Islam de vrijheid krijgt is het dezelfde ellende en onderdrukking. Ooit wel eens in het midden-oosten geweest?
Nee, maar ik weet wel dat jij een erg eenzijdig beeld hebt wat betreft de Islam. Je uitdrukking is dan ook erg generaliserend. Ik denk dat mensen in de betreffende landen er heel anders over denken. En dan geef ik toe dat in sommige landen het leven ondraaglijk is door oorlog en haat, maar wie zegt dat de Islam daar oorzaak van is?
quote:
[..]
nee, de realiteit is wel wat erger.
Hoezo denk je dat en waar haal je die informatie vandaan? En waarom vertel je ons Fok!kers niet meteen waar het volgens jou op staat dan?
quote:
[..]
Ja eigenlijk zou ik gestenigd moeten worden wegens het beledigen van de Islam.. of niet?
Nee hoor, ik ben erg benieuwd hoe jij daadwerkelijk denkt over dit onderwerp. Interessante discussies zijn nooit weg.
pi_52828728
quote:

[..]

In Nederland (waar deze meisjes toch vandaan komen) worden moslima's allang niet meer gedwongen om hoofddoekjes te dragen. Dat is ook een achterhaald 'argument' voor mensen die anti-Islam zijn. Het is ook niet waar dat je in moslimlanden opgepakt wordt, als je er geen hoofddoekje draagt. Klein voorbeeld: Turkije, daar zie je zelfs minder hoofddoekjes dan hier in Nederland. Mede omdat ze daar scheiding van staat en kerk hebben. Indonesie: de moslima's daar dragen hun hoofddoeken veel losser en op een andere manier dan bijvoorbeeld de Marrokaanse of Turkse manier, die we hier veel zien. In veel landen dragen moslima's hun hoofddoeken wel maar heel losjes en in veel gevallen is er gewoon haar te zien.

[afbeelding]

[afbeelding]
Turkse manier.
Vaak gaan de boeren van het platteland op weg naar een ander land..
zie het resultaat
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 00:35:52 #50
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52828736
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 00:14 schreef justshutup het volgende:

[..]

En? Wat wil je hiermee zeggen?

Agh niet iedereen gelooft dat onze manier van leven het beste is. Gelukkig maar, want streven naar een utopie, naar een (ideale) betere wereld, heeft ons tenslotte zover gebracht.
Wat denk je dat ik hiermee wil zeggen? Moet ik het stukje voor je vertalen a la Sesamstraat ofzo?
En wat je verder blaat raakt ook kant noch wal, laten we voortaan maar streven naar een slechtere wereld dan, lijkt me een veel beter resultaat opleveren...

Darbij moet iedereen lekker zelf weten wat voor manier van leven ze het beste vinden, zolang ze dat maar in hun eigen achtertuintje doen, en niet in een land als Nederland middeleeuwse denkbeelden erdoor proberen te duwen.

Of denk je dat jij dan nog zo frank en vrij met dat stuk staal in je bakkes over straat kan huppelen als het zo ver komt?
pi_52828750
Ik heb de hele show gezien,
En toen hans opkwam dacht ik al van YEAH

En hoorde jullie wat hij zei!!!
Komt er nog een cabaret show?
Nu niet maar later wel

YEAAAAAAAH !
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 00:36:36 #52
178671 LegerNeger
Met pijl en boog!
pi_52828757
Nee, de beste manier is niet om alto te zijn
Damn Alto's zijn nog sadder dan moslima's. Er zelf als een mentaal gestoorde bij willen lopen

Foto van justshutup
pi_52828909
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 00:36 schreef LegerNeger het volgende:
Damn Alto's zijn nog sadder dan moslima's. Er zelf als een mentaal gestoorde bij willen lopen

Foto van justshutup
[afbeelding]
ach laat dat kind toch, ik heb vroeger ook gekke dingen gedaan
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 00:43:13 #54
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52828918
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 00:34 schreef justshutup het volgende:

[..]

Als jij eens verder kijkt dan je neus lang is en ook eens kijkt naar de andere vrouwen die daar rondlopen en ook onderdrukt worden door hun man. Nederlandse mannen die zijn opgegroeid met onze westerse cultuur. Ik bedoel dus te zeggen dat er in elke cultuur zulke problemen zijn. Het maakt de Islam niet per definitie een slechte religie.
Een religie is nooit slecht, want slechts woorden, slecht kunnen degenen zijn die die woorden interpreteren.
quote:
Jij probeert mij te overtuigen met één lullig filmpje wat je van Dumpert afhaalt?
Redelijk loos 'argument'. In de meeste moslimlanden dus niet.
[..]

Precies, dat zeg ik.
[..]

Deze vrouwen kiezen er zelf voor, net zoals de Meiden van halal dit doen. Dan spreek je dus niet over onderdrukking. En dat het een uithangbord is van de Islam.
Is dat een probleem?
Een sektelid kiest ook voor bepaalde dingen vanuit zg vrije wil, als je maar lang genoeg geindoctrineerd wordt dat dat hetgene is wat je zou moeten willen.
quote:
Nee, maar ik weet wel dat jij een erg eenzijdig beeld hebt wat betreft de Islam. Je uitdrukking is dan ook erg generaliserend. Ik denk dat mensen in de betreffende landen er heel anders over denken. En dan geef ik toe dat in sommige landen het leven ondraaglijk is door oorlog en haat, maar wie zegt dat de Islam daar oorzaak van is?
Ockhams scheermes
quote:
Hoezo denk je dat en waar haal je die informatie vandaan? En waarom vertel je ons
Fok!kers niet meteen waar het volgens jou op staat dan?
Je bent al in de veronderstelling dat je voor de meerderheid hier kunt spreken? Net zo realistisch als de rest van je "betoog" iig
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 00:44:51 #55
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52828961
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 00:42 schreef AlGore het volgende:

[..]

ach laat dat kind toch, ik heb vroeger ook gekke dingen gedaan
Precies, toen ik die leeftijd had was ik ook nog vol van bloemetjes en lekker blowen op pinkpop en Kumbaya

Dan denk je nog dat je de wijsheid in pacht hebt, en 10 jaar later schaam je je dood voor wat je allemaal voor naieve onzin hebt lopen kwaken
pi_52828997
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 00:35 schreef Vivi het volgende:

[..]

Wat denk je dat ik hiermee wil zeggen? Moet ik het stukje voor je vertalen a la Sesamstraat ofzo?
En wat je verder blaat raakt ook kant noch wal, laten we voortaan maar streven naar een slechtere wereld dan, lijkt me een veel beter resultaat opleveren...

Darbij moet iedereen lekker zelf weten wat voor manier van leven ze het beste vinden, zolang ze dat maar in hun eigen achtertuintje doen, en niet in een land als Nederland middeleeuwse denkbeelden erdoor proberen te duwen.

Of denk je dat jij dan nog zo frank en vrij met dat stuk staal in je bakkes over straat kan huppelen als het zo ver komt?
Oh, nee ik begrijp het stuk hoor, maak je geen zorgen om me. Wel lief van je.

Ik denk alleen dat je mijn post niet echt begrijpt. Wat ik wil zeggen, is dat iedereen een eigen beeld heeft over een 'juiste' wereld. Er is dus ook niet een waarheid, dat alles is relatief.
Moslims zien een andere wereld voor zich dan niet-gelovigen, zoals wij hier bijvoorbeeld. Maar het feit dat zij een andere wereld voor ogen hebben hoeft niet te betekenen dat ze daardoor slecht zijn. Zoals jullie doen geloven.
Al sinds de mens bestaat zijn er filosofen die streven naar hun utopieen. Elke filosoof had weer een andere utopie in gedachte. Maar door samensmelting van die utopieen en samenwerking van de filosofen zijn we bij de wereld gekomen waar we nu zijn.
Ik ben dus niet bang voor indoctrinatie van de Islam in de Nederlandse cultuur. Als het al gebeurd is het gering en zal het onze cultuur alleen maar verreiken. Het is echt niet zo dat de Islam in Nederland ervoor zal zorgen dat onze cultuur verdwijnt. Plus daarbij dat onze cultuur al een mix is van allerlei buitenlandse culturen.
pi_52829108
quote:

Foto van justshutup
[afbeelding]
Hihi, ze noemen me alto.

Maar dit blijkt wel weer dat ik met jou dus geen normale serieuze discussie kan voeren. Ik kom hier dan ook helemaal niet om jullie persoonlijk af te zeiken. Ik wil jullie in je waarde laten. Het is alleen jammer dat dit onderwerp zo heftig is, en dat mensen dan zo'n uitlaatklep gaan zoeken, such as mensen persoonlijk aanvallen en totaal van het onderwerp afwijken.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 00:53:06 #58
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52829135
OMG

Luister meisje, ik begrijp je post wel hoor, ik vind dat je alleen nogal naief.

Ik herhaal nogmaals: Als het niveau van sociale zorg, onderwijs, gelijkheid tussen de seksen, wetenschap, kunsten, volksgezondheid, vrijheid, rechtsstatelijke instituten, democratie, onafhankelijke rechtspraak, rechtsbescherming, etcetera, de criteria bepalen, dan is de Nederlands-westerse cultuur by far superieur aan de huidige islamitische.

Ik denk niet dat jij echt terdege beseft dat het hier niet gaat om lekker couscous eten met je Marrokaanse buurtjes en buikdansles volgen

Dit zijn geen twee culturen die vredelievend naast elkaar kunnen bestaan, ze bijten elkaar namelijk, en dat zien we nu al steeds meer gebeuren.
pi_52829224
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 00:44 schreef Vivi het volgende:

[..]

Precies, toen ik die leeftijd had was ik ook nog vol van bloemetjes en lekker blowen op pinkpop en Kumbaya

Dan denk je nog dat je de wijsheid in pacht hebt, en 10 jaar later schaam je je dood voor wat je allemaal voor naieve onzin hebt lopen kwaken
Agh, ik vind het schattig dat een oudere leeftijd gelijk een vrijbrief lijkt te zijn om te denken dat jij sowieso gelijk hebt.
Als ik het goed heb is het natuurlijk vergezocht om ervan uit te gaan dat ik jouw pad zal volgen. Alsof dat met iedereen zo loopt. Alsof het de natuurlijke levensloop is.
Geloof me, ik heb heel wat mensen achter me staan, die het met me eens zijn.
Van alle leeftijden...

P.s waar blijven de inhoudelijke (tegen-)argumenten?
pi_52829292
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 00:53 schreef Vivi het volgende:
OMG

Luister meisje, ik begrijp je post wel hoor, ik vind dat je alleen nogal naief.

Ik herhaal nogmaals: Als het niveau van sociale zorg, onderwijs, gelijkheid tussen de seksen, wetenschap, kunsten, volksgezondheid, vrijheid, rechtsstatelijke instituten, democratie, onafhankelijke rechtspraak, rechtsbescherming, etcetera, de criteria bepalen, dan is de Nederlands-westerse cultuur by far superieur aan de huidige islamitische.

Ik denk niet dat jij echt terdege beseft dat het hier niet gaat om lekker couscous eten met je Marrokaanse buurtjes en buikdansles volgen

Dit zijn geen twee culturen die vredelievend naast elkaar kunnen bestaan, ze bijten elkaar namelijk, en dat zien we nu al steeds meer gebeuren.
Dat ligt er dus nogal aan. Wanneer jullie hun buren zullen zijn of ik.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 01:01:43 #61
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52829308
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 00:57 schreef justshutup het volgende:

[..]

Agh, ik vind het schattig dat een oudere leeftijd gelijk een vrijbrief lijkt te zijn om te denken dat jij sowieso gelijk hebt.
Als ik het goed heb is het natuurlijk vergezocht om ervan uit te gaan dat ik jouw pad zal volgen. Alsof dat met iedereen zo loopt. Alsof het de natuurlijke levensloop is.
Geloof me, ik heb heel wat mensen achter me staan, die het met me eens zijn.
Van alle leeftijden...

P.s waar blijven de inhoudelijke (tegen-)argumenten?
Oeh, ben je lid van een clan? Die tegenargumenten geef ik je steeds meid, maar blijkbaar lees je niet aandachtig genoeg?

En je hebt gelijk, jij bent vast over tien jaar nog steeds zo'n licht hysterische alternatief georienteerde persoon met paarse bliksemflitsen als oorbellen die alle jaargangen van " Opzij" in een ringband onder haar bed heeft liggen.

Maar goed, ik ga slapen, want ik heb dit soort gesprekken al genoeg gevoerd en eerlijk gezegd vind ik je geen echt interessante uitdagende discussiepartner

vrijdag 31 augustus 2007 @ 01:02:34 #62
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52829332
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 01:00 schreef justshutup het volgende:

[..]

Dat ligt er dus nogal aan. Wanneer jullie hun buren zullen zijn of ik.
Ja joh, knoop je hoofddoekje vast om
Misschien zijn JOUW buren wel degenen die JOUW verdorven westerse vrijheden niet zullen respecteren, wel eens over nagedacht?

Nou, nu ben ik echt weg, toedels.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 01:06:57 #63
178671 LegerNeger
Met pijl en boog!
pi_52829424
Och, ik ben gewoonlijk een zeer serieus persoon, echter hier op t forum niet. En als alto word je gemiddeld genomen ook niet serieus genomen, behalve door GroenLinks'ers, en zo oud ben ik nog niet.
pi_52829475
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 01:01 schreef Vivi het volgende:

[..]

Oeh, ben je lid van een clan? Die tegenargumenten geef ik je steeds meid, maar blijkbaar lees je niet aandachtig genoeg?

En je hebt gelijk, jij bent vast over tien jaar nog steeds zo'n licht hysterische alternatief georienteerde persoon met paarse bliksemflitsen als oorbellen die alle jaargangen van " Opzij" in een ringband onder haar bed heeft liggen.

Maar goed, ik ga slapen, want ik heb dit soort gesprekken al genoeg gevoerd en eerlijk gezegd vind ik je geen echt interessante uitdagende discussiepartner
Jammer, echt heel jammer.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 01:10:56 #65
178671 LegerNeger
Met pijl en boog!
pi_52829508
Ohja, serieus zijn in klaagbaak is een doodzonde Vraag maar aan Maikuuul of Sandstorm of skippybal etc
pi_52829561
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 01:06 schreef LegerNeger het volgende:
Och, ik ben gewoonlijk een zeer serieus persoon, echter hier op t forum niet. En als alto word je gemiddeld genomen ook niet serieus genomen, behalve door GroenLinks'ers, en zo oud ben ik nog niet.
Prima, je hoort bij de 80% van Fok! die hetzelfde doet.
Wel grappig, ik beschouw mezelf echt niet als alto. (Althans niet meer, ik was er wel een). Maar juist daarom. Ik weet hoe een alto eruiziet en hoe ik er nu uitzie zou ik niet als alto omschrijven. Sterker nog ik vind die stijl ook helemaal niet mooi meer.
Ik moet wel zeggen dat vooral mensen die nooit iets te maken hebben gehad met andere stijlen, al heel snel iets alto vinden.

Zo lekker off-topic gezeik.
pi_52829639
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 01:10 schreef LegerNeger het volgende:
Ohja, serieus zijn in klaagbaak is een doodzonde Vraag maar aan Maikuuul of Sandstorm of skippybal etc
Ah, het was me niet eens opgevallen dat dit topic in klaagbaak staat. Excuses.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 01:19:26 #68
178671 LegerNeger
Met pijl en boog!
pi_52829651
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 01:14 schreef justshutup het volgende:

[..]

Prima, je hoort bij de 80% van Fok! die hetzelfde doet.
Wel grappig, ik beschouw mezelf echt niet als alto. (Althans niet meer, ik was er wel een). Maar juist daarom. Ik weet hoe een alto eruiziet en hoe ik er nu uitzie zou ik niet als alto omschrijven. Sterker nog ik vind die stijl ook helemaal niet mooi meer.
Ik moet wel zeggen dat vooral mensen die nooit iets te maken hebben gehad met andere stijlen, al heel snel iets alto vinden.

Zo lekker off-topic gezeik.
Goh, ik heb er niks mee te maken gehad Ik weet niet hoe je dat durft te zeggen
Ik heb mensen zien veranderen ernaartoe, en na een tijdje er nog mee om te gaan, vinden dat ik niet in die stijl pas en me dus onttrek van die vrienden... Daarnaast heb ik een voorliefde voor metal muziek (Katatonia, Novembers doom etc), en ja dan moet je bij een concert ook weleens de meest rare mensen voorbijlopen en ermee omgaan enzo Of mensen die het dan uberstoer vinden om te blowen.
Dus nee, ik heb er niks mee te maken gehad
Maargoed dat was allemaal in mijn puberteit, die ik inmiddels ruim ben ontgroeid
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 01:24:16 #69
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52829719
Wauw, wat een goed topic is dit geworden
LastFM
pi_52829814
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 01:19 schreef LegerNeger het volgende:

[..]

Goh, ik heb er niks mee te maken gehad Ik weet niet hoe je dat durft te zeggen
Ik heb mensen zien veranderen ernaartoe, en na een tijdje er nog mee om te gaan, vinden dat ik niet in die stijl pas en me dus onttrek van die vrienden... Daarnaast heb ik een voorliefde voor metal muziek (Katatonia, Novembers doom etc), en ja dan moet je bij een concert ook weleens de meest rare mensen voorbijlopen en ermee omgaan enzo Of mensen die het dan uberstoer vinden om te blowen.
Dus nee, ik heb er niks mee te maken gehad
Maargoed dat was allemaal in mijn puberteit, die ik inmiddels ruim ben ontgroeid
Voelt zich nogal aangesproken. Ik bedoelde meer in het algemeen. Ik trok nog lang niet de conclusie dat jij er één van was. Maar ik blij dat je de situatie opgehelderd hebt.
pi_52829948
even een screenshotje uit die uitzending

ze zei hier iets als "er komt nu een aantal mensen naar beneden die volgens sommigen extreem gekleed zijn"
Of zoiets. Ik vind zoiets altijd wel grappig.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 01:49:13 #72
178671 LegerNeger
Met pijl en boog!
pi_52830038
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 01:42 schreef Kreupeldicht het volgende:

[afbeelding]

ze zei hier iets als "er komt nu een aantal mensen naar beneden die volgens sommigen extreem gekleed zijn"
pi_52830064
Ik wil ze wel Haram maken
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 03:51:54 #74
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_52831124
Hier word ik niet vrolijk van.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 04:11:53 #75
28033 Pek
je moet wat
pi_52831198
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 21:54 schreef Malev het volgende:
Wat een gedrochten zijn het ook met hun "kijk mij eens een moderne moslima zijn" nep uitstraling.
Het is ook godverdomme nooit goed hè
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_52833347
"You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
pi_52833534
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 09:49 schreef Scarface2004 het volgende:
youtube filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=JcCOktdsz-0
HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA
pi_52833683
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 04:11 schreef Pek het volgende:

[..]

Het is ook godverdomme nooit goed hè
niks bijzonders, alleen zombies in dienst van een dooie pedofiele krijgsheer.
Niet voor de poes
pi_52833887
Hans Teeuwen is tof!
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_52833918
Optorren met die hoofddoeken!
God is gewoon een denkbeeldig vriendje voor volwassenen!
Vakantie
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:16:11 #81
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_52833945
alles met halal kan direct bij het afval
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
pi_52834058
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 01:42 schreef Kreupeldicht het volgende:

[afbeelding]

Hoofddoekje of niet, zij was tijdens de uitzending gewoon stomvervelend. Was er een beetje een discussie bezig, schreeuwt ze erdoorheen 'MAG IK NU EVEN ÉÉN VRAAG STELLEN JA' en dan gaat ze vragen waarom die Ehrin Jami (of hoe ie ook heet) er niet is. Deed er wat mij betreft totáál niet toe
pi_52834123
Ze denken dat ze alles kunnen maken met hun bijdehante bek! Laat ze lekker oprotten, stelletje 'geintegreerde hoofddoeken'.
God is gewoon een denkbeeldig vriendje voor volwassenen!
Vakantie
pi_52834346
die drie zijn echt vet irritant... heb je niks aan
pi_52834794
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 10:31 schreef Carnaval het volgende:
die drie zijn echt vet irritant... heb je niks aan
En wat te denken van die baardaap met zijn wijf in een zwarte tent?

Wij als vrouwen worden veroordeeld als we ons sexy kleden maar wij moeten wel accepteren dat er dergelijke gedrochten rondlopen omdat het RELIGIE is.
Niet voor de poes
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:47:01 #86
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_52834812
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 21:13 schreef -skippybal- het volgende:
Omg, kijk nu op Ned 3. Of beter niet eigenlijk. Naja, zie maar zelf.

Die drie vieze wandelende tapijten dus. Ze vinden zichzelf geëmancipeerd Ze vinden zichzelf op en top geïntegreerd Ze vinden zichzelf grappig Ze voelen zich op en top vrouw een ze hebben nog meer vervelende trekjes die heul niet waar zijn.

[afbeelding]

Klacht: Omroepen die allochtonen in een goed daglicht willen zetten en daar steeds dezelfde mensen voor moeten gebruiken

Ik zou ze wel willen neuken hoor. Doe ik niet moeilijk over.
pi_52834858
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 10:47 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik zou ze wel willen neuken hoor. Doe ik niet moeilijk over.
alleen als je een kale "kop" hebt
Niet voor de poes
pi_52835059
quote:
ik vond het grappig omdat jullie zo kuis zijn, om jullie dan in een sexuele context te zetten, en als het dan nog rijmt ook is het kat in t bakkie he
quote:
IK MOET HELEMAAL NIKS
quote:
"Hoe lang heeft u gestudeerd over deze one-liners"?

"niet"
pi_52835155
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 10:54 schreef Scarface2004 het volgende:

[..]

[..]

[..]

ik zou de dvd zo kopen
pi_52835899
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 21:47 schreef erikkll het volgende:
Nouja, ondanks hoofddoekje kun je toch best geëmancipeerd en geïntegreerd zijn?
Een geïntegreerde geëmancipeerde moslima met hoofddoek is natuurlijk een contradictio in terminis.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:28:28 #91
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_52836066
Wat is die man toch een genie .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_52836845
pi_52837845
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:53 schreef Dutch_Nelson het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)halal_tuthola_s.html

Op dumpert,
geef em kudo's
"laatste vraag, wanner komt uw show?"

met zon piepstemmetje 'dah zeg iknieh'
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:32:07 #94
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_52837942
ik beledig heel wat vruchten! ahaha geniaal wat een vent.
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:34:22 #95
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52838006
Ze weten gewoon niet wat ze met hem aanmoeten, en dan dat belerende juffen-toontje
En dan zeggen "Jahaaa, maar u beledigt wél mensen, u kunt het 100 x ontkennen..blaaaaat"

Nou, waar ontkent ie het dan? Je bent gewoon vet gepwnt muts vod !
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:35:36 #96
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52838042
Hele uitzending staat nu op uitzending gemist btw.
pi_52838115
Ze kijken in ieder geval vrolijk...
pi_52838187
Haha, die werden echt zo hard geowned! Hopelijk komt Hans Teeuwen echt weer met een show, die man is geniaal.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_52838389
Damn waren die wijven even uitgeluld.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:00:43 #100
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_52838730
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
pi_52838870
Hans Teeuwen was geniaal. Ze stonden allemaal met een bek vol tanden en kwamen niet verder dan belediging zus en belediging zo. Die baardmans wilde zelfs niet eens zijn vraag beantwoorden. Wat een triest figuur was dat.

Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Zo is het maar net. Als je rekening moet houden met mensen die beledigd kunnen zijn kan je beter je mond dichtlijmen .
pi_52839057
Teeuwen liet die halal-kutjes feilloos in hun eigen kromzwaard lopen
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:32:23 #103
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_52839874
wat is hans teeuwen een held!!!! en wat die wijven hallal kortzichtige bitches zeg!
"goude rolex en grote auto's, upperclass leven is reuze mooi"
pi_52840192
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:18:59 #106
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52841334
Ik zit het te kijken nu, maar bahbah wat een nare wijven zeg, mensen woorden in de mond leggen, niet laten uitpraten, insinueren en dat belerende toontje "Ho, ho, ho"
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:49:22 #107
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52842362
Die Joodse jongen maakte wel een hele goede opmerking: "De mensen die hier klagen over discriminatie zijn de mensen waar ik het meeste last van heb".
pi_52842994
Zo sterk was Hans Teeuwen ook niet nu ik het bekijk
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:14:40 #109
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_52843096
Verdomme waarom doet uitzendinggemist het hier niet
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:54:54 #110
28033 Pek
je moet wat
pi_52844240
Die verlichte ex-hoer van de CU is ook heel eng trouwens
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:57:18 #111
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52844311
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 21:13 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Die middelste is best lekker.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:02:21 #112
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_52844461
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:57 schreef Ringo het volgende:

[..]

Die middelste is best lekker.
Lekker is een groot woord, maar het kan inderdaad erger.
Ze was ook de best scorende BN'er bij de Nationale IQ-test van dit jaar.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:10:11 #113
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52844699
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:02 schreef Frollo het volgende:

[..]

Lekker is een groot woord, maar het kan inderdaad erger.
Ze was ook de best scorende BN'er bij de Nationale IQ-test van dit jaar.
Ik ben verliefd.

Intelligente Marokkaanse meisjes
pi_52844729
Gister liet ze daar helemaal niks van zien.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:17:24 #115
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_52844899
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:10 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik ben verliefd.

En dan te denken dat ze zonder dat geloof waarschijnlijk nog 10 IQ-punten slimmer zou zijn!
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:19:55 #116
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52844978
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:17 schreef Frollo het volgende:

[..]

En dan te denken dat ze zonder dat geloof waarschijnlijk nog 10 IQ-punten slimmer zou zijn!
LastFM
pi_52844982
Grappig hoe bijdehand en welbespraakt ze kunnen zijn over iemand die de islam een klein beetje beledigd, maar kritiek op hun achterlijke geloof hebben ze nergens .

Verzuurde trutten.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:20:20 #118
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52844996
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:17 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ach, dan heb ik in mijn huwelijk iets om aan te werken.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:54:47 #119
189152 el_bandito
neefje van bunstAr
pi_52845954
Hans Teeuwen

Meiden van halal
pi_52846309
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:10 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik ben verliefd.

Ze noemen zich geëmancipeerd, maar dragen wel een hoofddoek, het symbool van vrouwenonderdrukking. Dus met die intelligentie zal het wel meevallen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_52846331
Die baardmans is trouwens echt de domste idioot ever. En hij heeft een dito vrouw weten te strikken. Hilariteit alom! En maar lullen over emancipatie en vrije keus van kleding terwijl zijn vrouw achter hem in een boerka zit volgens de voorschriften van de islam. Hoe vrij is dat?

Als dit de slimste moslims zijn die nu aan 't woord waren in dat programma, weten we wel gelijk waar we aan toe zijn. Wat een achterlijkheid.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:17:25 #122
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52846616
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:07 schreef Ferdo het volgende:
Ze noemen zich geëmancipeerd, maar dragen wel een hoofddoek, het symbool van vrouwenonderdrukking. Dus met die intelligentie zal het wel meevallen.
Nee maar, wat een meesterlijke redenatie, je hebt me overtuigd!
pi_52848070
Gatver, wat een conservatieve kotswijven zeg. GATVER GATVER GATVER. Belediging dit, belediging dat. Het is voor Nederlanders ook een belediging als hun cultuur wordt afgezeken door een stelletjes moslims die denken het beter te weten. Als hun weglopen uit een uitzending door bepaalde beelden, dan is dat ook een belediging. Waarom zien de meeste moslims alles maar vanuit hun perspectief? Waarom is discriminatie en beledeging alleen mogelijk door Nederlanders aan het adres van de moslims? Hebben mensen niet door dat het merendeel van de moslims neerbuigend denkt over de Nederlandse cultuur? Echt, ik maak me echt kwaad hierom.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:08:59 #124
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52848084
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:08 schreef Natural_Mystic het volgende:
Gatver, wat een conservatieve kotswijven zeg. GATVER GATVER GATVER. Belediging dit, belediging dat. Het is voor Nederlanders ook een belediging als hun cultuur wordt afgezeken door een stelletjes moslims die denken het beter te weten. Als hun weglopen uit een uitzending door bepaalde beelden, dan is dat ook een belediging. Waarom zien de meeste moslims alles maar vanuit hun perspectief? Waarom is discriminatie en beledeging alleen mogelijk door Nederlanders aan het adres van de moslims? Hebben mensen niet door dat het merendeel van de moslims neerbuigend denkt over de Nederlandse cultuur? Echt, ik maak me echt kwaad hierom.
Hebben ze je beledigd?
pi_52848185

"Geloven denken een mopolie op de waarheid te bezitten."
"Een mening kan beledigend zijn. Bovendien is belediging soms een waarheid die mensen liever niet willen horen."
"Alareiachi, Alareiachi..."
"Ik maak gehakt van de ananas!"

En zo is 't maar net.

Overigens was die vrouw van de CU ook heel eng. Denk dat het gevaar niet zozeer in de moslimhoek ligt, maar gewoon in de gelovige hoek. Al was de priester gelukkig wel gematigd. Dat het die vrouw van de CU erg dwars zit dat er homo's bestaan, liet ze al merken toen ze direct het vers uit de Bijbel wist te noemen waarin het tot zonde wordt verklaard. En Baardmans wist er mooi omheen te breien dat hij eigenlijk alle homo's genetische freaks danwel zieken vindt. Ik verbied niet graag dingen maar een verbod op religie moet misschien toch maar overwogen worden. En als dat niet mogelijk is gewoon alle religieuze beelden van het straatbeeld verwijderen. Geen moskee's, geen kerken, geen hoofddoekjes, geen kruisjes, geen boerka's. Allemaal weg.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:13:29 #126
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52848211
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:54 schreef Pek het volgende:
Die verlichte ex-hoer van de CU is ook heel eng trouwens
Die was heel dom.
pi_52848214
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:08 schreef Ringo het volgende:

[..]

Hebben ze je beledigd?
We weten nu wel dat jij ook graag in een boerka rond wil lopen, Ringo Starr.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:13:55 #128
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52848226
Ik blijf erbij dat die drie naakt goed te pruimen zijn.
pi_52848264
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:13 schreef Ringo het volgende:
Open er een topic over.
pi_52848299
quote:
Ze zijn wel conservatief, ook al claimen ze modern te zijn. Dus neem je heggeschaar en lashelm maar mee!
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:18:07 #131
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52848329
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:16 schreef Natural_Mystic het volgende:

[..]

Ze zijn wel conservatief, ook al claimen ze modern te zijn. Dus neem je heggeschaar en lashelm maar mee!
Conservatief, modern, die termen zijn zó twintigste-eeuws.

Marokkaanse meisjes zijn gewoon tof.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:18:16 #132
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52848333
quote:
Jij bent niet veel gewend qua vrouwen denk ik.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:19:27 #133
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52848362
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:18 schreef Vivi het volgende:

[..]

Jij bent niet veel gewend qua vrouwen denk ik.
Dat denk ik dan weer wel.

Maar misschien ben jij niet zoveel gewend qua vrouwen in hoofddoekjes.
pi_52848402
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:18 schreef Ringo het volgende:

[..]

Conservatief, modern, die termen zijn zó twintigste-eeuws.

Marokkaanse meisjes zijn gewoon tof.
Ik ken ook wel toffe Marokkaanse meisjes hoor, laat daar geen misverstand over bestaan. Maar je kunt niet ontkennen dat er een hoop rotte appels tussen zitten. Ja, ook bij de meisjes ja.
pi_52848410
Tvp, later of morgen maar eens kijken
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:33:43 #136
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52848708
quote:
GRUW-LIJKE PWNAGE! Hahahah fantastisch man!
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:44:52 #137
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_52849019
For fucks sake zeg, wat een tenenkrommende grafhoeren. Dat eerste interview op die pijnbank daar, wat een aanfluiting. Fles spiritus er overheen en de hens er in, Jesus. Zo doen ze dat toch in het Midden Oosten?
Ik ga naar huis.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:47:34 #138
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_52849081
kutprogramma
Love will tear us apart (Joy Division)
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:52:55 #139
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_52849231
Overigens wel kudos voor Antoine Bodar. Die is tof.
Ik ga naar huis.
pi_52849692
Antoine is nog wel, mits met een korreltje zout, te pruimen.
Maar die halal hoertjes, met hun keffende rif spraakgesprek, moeten hoognodig door 24 matrozen anaal gepenetreerd worden.
pi_52849826
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 21:16 schreef cappp het volgende:
Ze vloeken bij mn behang, wordt niets.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:18:10 #142
146159 Gary_C
May I please hurt you?
pi_52849962
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik verbied niet graag dingen maar een verbod op religie moet misschien toch maar overwogen worden. En als dat niet mogelijk is gewoon alle religieuze beelden van het straatbeeld verwijderen. Geen moskee's, geen kerken, geen hoofddoekjes, geen kruisjes, geen boerka's. Allemaal weg.
Zoals in Turkije bedoel je?

Zou mij ook wel wat lijken, maar daar krijgen we nooit een meerderheid voor...
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:29:12 #143
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_52850240
bijdehandjes zijn het ..
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_52851038
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 19:18 schreef Gary_C het volgende:

[..]

Denk 't ook niet. Daarvoor zijn er nu al teveel mensen "binnengehaald".
pi_52851148
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 19:18 schreef Gary_C het volgende:

[..]

Don't jump to conclusions
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:13:21 #146
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_52851504
Wat een viswijven zeg, blergh. Ik heb zelden een presentatrice zo brutaal en (pseudo-)belerend gezien op tv. Laat staan 3.

Als je iemand verbaal en intellectueel niet de baas kan, nodig zo iemand dan niet uit in je programma.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_52851668
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 19:08 schreef BigBadPete het volgende:
Antoine is nog wel, mits met een korreltje zout, te pruimen.
Maar die halal hoertjes, met hun keffende rif spraakgesprek, moeten hoognodig door 24 matrozen anaal gepenetreerd worden.
En alle 24 tegelijk!
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
pi_52851909
Dat gezeik van die wijven dat Teeuwen vaak mensen beledigd, wat een onzin.

Je kunt dan alles wel alles belediging opvatten
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:32:37 #149
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52852029
quote:
Ik vind ze leuk! Luisteren kunnen ze nauwelijks, of dat willen ze niet in het kader van de uitzending (het blijft schreeuwerig televisie-amusement) maar ze zijn heel charmant en ik zou graag op hun pijnbank plaats willen nemen.

Gewoon drie betweterige meisjes met een grote bek en een kop vol aangepraat fatsoen. Kom ze vaker tegen, dit soort Marokkaanse chickies -- zeer de moeite waard om beter te leren kennen.
pi_52852162
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:16 schreef Natural_Mystic het volgende:

[..]

Lashelm.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:39:58 #151
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_52852255
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 20:32 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik vind ze leuk! Luisteren kunnen ze nauwelijks, of dat willen ze niet in het kader van de uitzending (het blijft schreeuwerig televisie-amusement) maar ze zijn heel charmant en ik zou graag op hun pijnbank plaats willen nemen.

Gewoon drie betweterige meisjes met een grote bek en een kop vol aangepraat fatsoen. Kom ze vaker tegen, dit soort Marokkaanse chickies -- zeer de moeite waard om beter te leren kennen.
En uiteindelijk wordt het toch niks omdat ze uitgehuwelijkt zijn aan een neef....
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:41:17 #152
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52852301
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 20:39 schreef fathank het volgende:

[..]

En uiteindelijk wordt het toch niks omdat ze uitgehuwelijkt zijn aan een neef....
Wat kan mij die neef nou schelen, of dat huwelijk. Ik heb ze gewoon graag om me heen.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:43:21 #153
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_52852356
Wat heb ik me aan hem geergerd zeg, bij dat programma. Damn.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:52:19 #154
179525 Nemain
Zo winnen we de oorlog nooit
pi_52852581
Ik vond 'de meiden van Halal' altijd best leuk om te zien, aangezien ik zelf geen moslima's ken en wel eens wilde weten wat dat soort mensen nu precies denkt en vind, maar ik moet erkennen:
Hans Teeuwen praatte ze volledig onder de tafel!
Ik heb niet het hele programma gezien maar hij was verreweg de beste: degene met het duidelijkste no-nonsense verhaal inclusief échte argumenten!
En daarom, voor wij elkander weer vergeten
Laten wij zacht zijn voor elkander, kind
pi_52853498
quote:

Foto van justshutup
[afbeelding]
Haha, ik dacht al dat ik haar ergens van kende toen ik die foto zag: http://puberruil.kro.nl/P(...)gen/aflevering3.aspx

Toen was ze ook al de hele tijd bezig alles wat buitenlands was te idealiseren....

On-topic: Die meiden van Halal zijn echt een stel achterlijke bosgladiolen...die zouden het liefst morgen nog de sharia invoeren...
pi_52853542
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 20:52 schreef Nemain het volgende:
Ik vond 'de meiden van Halal' altijd best leuk om te zien, aangezien ik zelf geen moslima's ken en wel eens wilde weten wat dat soort mensen nu precies denkt en vind, maar ik moet erkennen:
Hans Teeuwen praatte ze volledig onder de tafel!
Ik heb niet het hele programma gezien maar hij was verreweg de beste: degene met het duidelijkste no-nonsense verhaal inclusief échte argumenten!
Precies, erg positieve verrassing dat hij naast een goede grap ook nog eens heel erg verstandige ideeën heeft.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:31:58 #157
67978 HenryHill
pi_52853564
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 20:32 schreef Ringo het volgende:
Als er nu nog wat zinnigs uit die monden van hun kwam... nu hebben ze lef en een grote mond, en het enige wat ze ermee kunnen is hun domheid tentoonstellen.

En ja, ze zijn heus niet de enige die die combinatie van eigenschappen bezitten (helaas), maar al die anderen hebben geen eigen tv-programma.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:43:45 #158
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52853889
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 21:31 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Als er nu nog wat zinnigs uit die monden van hun kwam... nu hebben ze lef en een grote mond, en het enige wat ze ermee kunnen is hun domheid tentoonstellen.

En ja, ze zijn heus niet de enige die die combinatie van eigenschappen bezitten (helaas), maar al die anderen hebben geen eigen tv-programma.
Niks nieuws onder de zon. Veel van die meisjes zijn zo overtuigd van hun eigen Gelijk, dat het heel moeilijk is ze ook maar enigszins in te laten zien dat er óók andere "juiste" opvattingen zijn. Past niet in hun paradigma.

Maar goed, laten we eerlijk zijn: wat is Hans Teeuwen voor discussiepartner? Die man staat aan het andere uiterste van het spectrum, hem is er alles aan gelegen om zich als botte lul te afficheren. Ideologisch vuurwerk gegarandeerd.

En voor de scherpzinnige kijker: de chemie tussen Teeuwen en die drie meiden was wel degelijk aanwezig. Die enge baardaap op de bank had het lef niet om naast hem te gaan zitten -- die brutale chickies wel.
Ik durf er vergif op in te nemen dat Teeuwen en het Halal-trio in een minder schreeuwerige setting een bijzonder prettig gesprek hadden kunnen voeren. Los van de vraag of ze elkaar hadden overtuigd, want die kan ik met een hartgrondig nee beantwoorden.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:51:24 #159
179525 Nemain
Zo winnen we de oorlog nooit
pi_52854127
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 21:43 schreef Ringo het volgende:
Maar goed, laten we eerlijk zijn: wat is Hans Teeuwen voor discussiepartner? Die man staat aan het andere uiterste van het spectrum, hem is er alles aan gelegen om zich als botte lul te afficheren. Ideologisch vuurwerk gegarandeerd.
Waarom was Hans Teeuwen dan de enige die ik begreep? Een slechte discussiepartner is iemand die niet luistert, die niet ingaat op jouw argumenten. Dat deed zo ongeveer iedereen op die bank behalve Hans Teeuwen. Hij stelde de gerichte vragen, hij legde helder en duidelijk uit waarom er - volgens hem - zo'n angst is voor de islam. Of hij gelijk geeft is een tweede, maar de rest zat daar puur zijn eigen standpunt te propageren.

Dat iemand een cabaretier is maakt hem geen slechte discussiepartner.
En daarom, voor wij elkander weer vergeten
Laten wij zacht zijn voor elkander, kind
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:52:25 #160
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_52854160
quote:
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:59:37 #161
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52854382
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 21:29 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]

Haha, ik dacht al dat ik haar ergens van kende toen ik die foto zag: http://puberruil.kro.nl/P(...)gen/aflevering3.aspx

Toen was ze ook al de hele tijd bezig alles wat buitenlands was te idealiseren....
Een stel wereldvreemde naieve, misplaatst elitaire pluisjes tegenover een stel aso's ..
Op hun manier waren ze echter even simpel als dat gezin uit Almere.

Maar goed, Jetje kent d'r eigen buren niet en gaat niet met buitenlanders om..maar ze vind het wel een verrijking..wat klopt er niet in dit plaatje
En dan komt "angst voort uit onwetendheid", haar positieve hippie-ideetjes van de multiculturele verrijking niet minder lijkt me dan.

En laten we wel wezen..ze is niet echt het type wat lastig gevallen zal worden door een loverboy he
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:02:03 #162
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52854465
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 21:51 schreef Nemain het volgende:

[..]

Waarom was Hans Teeuwen dan de enige die ik begreep? Een slechte discussiepartner is iemand die niet luistert, die niet ingaat op jouw argumenten. Dat deed zo ongeveer iedereen op die bank behalve Hans Teeuwen. Hij stelde de gerichte vragen, hij legde helder en duidelijk uit waarom er - volgens hem - zo'n angst is voor de islam. Of hij gelijk geeft is een tweede, maar de rest zat daar puur zijn eigen standpunt te propageren.

Dat iemand een cabaretier is maakt hem geen slechte discussiepartner.
De rollen in het programma waren veel te vastomlijnd. Teeuwen op de "pijnbank", drie meiden die hem "wel eventjes" aan de tand zouden voelen. Leuk voor de kijkcijfers, staat garant voor spektakel maar vanaf het begin was er natuurlijk géén sprake van een goede discussie. Die drie wilden hun gelijk halen, daar waren ze voor ingehuurd -- maar dat gelijk kregen ze niet. Teeuwen is veel te intelligent om zich op zo'n manier gek te laten maken; een ervaren theatermaker, hij geniet van het clowneske, hij gaat aan de haal met alle ironie die om zo'n programma gesponnen zit.

Wat ik vooral grappig vind (maar ook enigszins choquerend) is dat men dit soort tv-items als serieuze journalistiek is gaan beschouwen -- alsof er een eerlijk gesprek is gevoerd. Flikker toch op, dit is niet meer dan quasi-geëngageerd entertainment, hapsnap-geouwehoer rondom een loodzwaar thema. Daar ga je je opinie toch niet op baseren?

Het zal wel te maken hebben met het feit dat ik nauwelijks meer televisie kijk, maar ik kan echt niet langer dan vijf minuten naar dit soort zooi kijken. Dat fragment met Teeuwen was net lang genoeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ringo op 31-08-2007 22:07:43 ]
pi_52854551
moet je naar het buitenland gaan turke,.. heb je er nog meer
Back to the 70's
pi_52855481
Ik heb een matige hekel aan Teeuwen, maar hier had hij wel gelijk. Zij moeten eens kappen met die belerende praatjes van ze. En alles zo doodserieus nemen

Die joodse jongen sloeg de spijker trouwens ook op zn kop.
En die baard met zn kleed En dan vroegen ze haar wat en daar wilde ze niets over zeggen. Ze was heel hooggestudeerd (zijn woorden ) maar volgens mij moest ze eerst even bedenken hoe ze die al die contradicties kon goedpraten.
En dat meisje met de minirok nou echt wel extreem gekleed, dikke waarschuwing, nou ik wilde anders ook wel even gewaarschuwd worden voor dat zwarte spook daar. Ik zou me kunnen voorstellen dat kinderen eerder nachtmerries krijgen van een mens die ze niet kunnen zien, dan een meisje in een rokje met een topje.
know'm sayin?
word? word.
pi_52855732
Ik vind die dames echt opzichtig provoceren. Programma's uitlopen als er filmpjes worden vertoond (bij dat programma van Sonja Barend was dat), heel hard in dit soort programma's roepen 'wij kijken hier liever niet naar'.. Belachelijke overtuigingsuiting, en dat weten ze zelf dondersgoed als je het mij vraagt. Evenals het demonstratief hoofddoekje dragen. Ik begrijp dat best hoor, dat je -als daar toch op gekankerd wordt, op dat doekje- juist zin hebt om het doekje te gaan dragen, maar zeg dat dan gewoon. Daar verdenk ik overigens een heleboek hoofddoekdragers van (en volkomen logisch hoor, ik veroordeel ze niet).
Ik vond de discussie over de seksuele moraal overigens wel interessant. Alhoewel, de discussie was flut, niemand ging scherp op elkaar in en iedereen praatte langs elkaar heen, maar het onderwerp is wel boeiend. Jammer dat er op bepaalde punten als 'wat is er precies mis met seks?' geen of 'n ontwijkend antwoord kwam.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:52:25 #166
28033 Pek
je moet wat
pi_52855820
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:04 schreef arnold-d het volgende:
moet je naar het buitenland gaan turke,.. heb je er nog meer
Onzin. Ze zitten allemaal hier.
pi_52855992
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:02 schreef Ringo het volgende:

[..]

De rollen in het programma waren veel te vastomlijnd. Teeuwen op de "pijnbank", drie meiden die hem "wel eventjes" aan de tand zouden voelen. Leuk voor de kijkcijfers, staat garant voor spektakel maar vanaf het begin was er natuurlijk géén sprake van een goede discussie. Die drie wilden hun gelijk halen, daar waren ze voor ingehuurd -- maar dat gelijk kregen ze niet. Teeuwen is veel te intelligent om zich op zo'n manier gek te laten maken; een ervaren theatermaker, hij geniet van het clowneske, hij gaat aan de haal met alle ironie die om zo'n programma gesponnen zit.

Wat ik vooral grappig vind (maar ook enigszins choquerend) is dat men dit soort tv-items als serieuze journalistiek is gaan beschouwen -- alsof er een eerlijk gesprek is gevoerd. Flikker toch op, dit is niet meer dan quasi-geëngageerd entertainment, hapsnap-geouwehoer rondom een loodzwaar thema. Daar ga je je opinie toch niet op baseren?

Het zal wel te maken hebben met het feit dat ik nauwelijks meer televisie kijk, maar ik kan echt niet langer dan vijf minuten naar dit soort zooi kijken. Dat fragment met Teeuwen was net lang genoeg.
Ga weg man. Teeuwen had gewoon gelijk, of hij het nou vanuit een ironisch of serieus standpunt deed. Precies dat wat hij noemt is wat er mis is in Nederland. Dat jij het niveau van televisie te matig vond, doet niks af aan zijn gelijk.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:03:01 #168
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52856131
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:58 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ga weg man. Teeuwen had gewoon gelijk, of hij het nou vanuit een ironisch of serieus standpunt deed. Precies dat wat hij noemt is wat er mis is in Nederland. Dat jij het niveau van televisie te matig vond, doet niks af aan zijn gelijk.
Ja, hij had gelijk. So what. Geef die drie meiden een half uur langer, zet het publiek op de trein naar huis en je hebt een boeiend gesprek.
pi_52856858
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:03 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja, hij had gelijk. So what. Geef die drie meiden een half uur langer, zet het publiek op de trein naar huis en je hebt een boeiend gesprek.
What the fuck? Wat had je gehad willen hebben? Een theekransje? Zo werkt het gewoon niet, Ringo. Jij ziet een boeiend gesprek misschien als een soort langdurig geneuzel over zaken die ook in een kwartier gezegd kunnen worden. Teeuwen heeft in de paar zinnen die hij sprak perfect samengevat wat er aan de hand is. Dan kun je daar wel zogenaamd een "gesprek" van maken, maar wat heeft dat voor toegevoegde waarde? Er zijn miljoenen mensen die een boeiend gesprek kunnen voeren. In fact, iedereen zou een boeiend gesprek kunnen voeren met een ander. Is dat dan ook meteen interessant voor heel Nederland? Natuurlijk niet. Is het de bedoeling dat TV de rol overneemt van boeiende gesprekken? Ik zie de TV meer als prikkel om zo'n gesprek op te roepen. Hans Teeuwen is er in geslaagd om enkele punten perfect duidelijk te maken, waardoor mensen nu weer gespreksstof hebben en er meerdere langdurige/boeiende gesprekken komen.
Ik denk dat je te veel verwacht van het medium TV. In tegenstelling tot internet met al zijn fora is de TV slechts een prikkel om iets op gang te brengen. In feite zie je daar nu al de vruchten van, want er wordt nu toch over gepraat op internet en in 'de wandelgangen'.
  zaterdag 1 september 2007 @ 00:08:23 #170
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52857920
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
What the fuck? Wat had je gehad willen hebben? Een theekransje? Zo werkt het gewoon niet, Ringo. Jij ziet een boeiend gesprek misschien als een soort langdurig geneuzel over zaken die ook in een kwartier gezegd kunnen worden. Teeuwen heeft in de paar zinnen die hij sprak perfect samengevat wat er aan de hand is. Dan kun je daar wel zogenaamd een "gesprek" van maken, maar wat heeft dat voor toegevoegde waarde? Er zijn miljoenen mensen die een boeiend gesprek kunnen voeren. In fact, iedereen zou een boeiend gesprek kunnen voeren met een ander. Is dat dan ook meteen interessant voor heel Nederland? Natuurlijk niet. Is het de bedoeling dat TV de rol overneemt van boeiende gesprekken? Ik zie de TV meer als prikkel om zo'n gesprek op te roepen. Hans Teeuwen is er in geslaagd om enkele punten perfect duidelijk te maken, waardoor mensen nu weer gespreksstof hebben en er meerdere langdurige/boeiende gesprekken komen.
Ik zie helemaal geen boeiende gesprekken op gang komen. Ik zie alleen een hoop mensen die in een luidruchtig televisie-format zijn gestonken: allereerst drie intelligente vrouwen die denken dat je met veel geschreeuw en weinig wol tot de essentie kan komen; daarna het publiek dat vooral boe en hoera roept; ten slotte een meute webgangers die het programma analyseert als een voetbalwedstrijd en op voorhand al weet wie het voordeel van de twijfel geniet.

De enige winnaar is Hans Teeuwen, die al ginnegappend op de uitnodiging is ingegaan en de test glansrijk doorstaat, simpelweg omdat sarcasme en humor het op het scherm altijd winnen van pretentieuze ernst. Mijn zegen heeft-ie, daar niet van -- maar het maakt het onderonsje tussen hem en die drie chickies er niet minder cheesy om.
quote:
Ik denk dat je te veel verwacht van het medium TV. In tegenstelling tot internet met al zijn fora is de TV slechts een prikkel om iets op gang te brengen. In feite zie je daar nu al de vruchten van, want er wordt nu toch over gepraat op internet en in 'de wandelgangen'.
Integendeel -- ik verwacht heel weinig van televisie. Het afgelopen jaar heb ik (om louter praktische redenen) nauwelijks televisie gekeken, en ik raak steeds meer van het medium vervreemd. Als ik kijk, valt het me op hoe stompzinnig de meeste programma's eigenlijk zijn opgebouwd; hoe plat de discussie is, hoe smal de opinievorming, hoe gemakkelijk de meeste programmadeelnemers zich in hun rol willen schikken.
Dat Teeuwen gelijk heeft inzake het fenomeen belediging, staat voor mij buiten kijf -- maar hij is met zijn theatrale brille als geen ander in staat om dat in een paar zinnen glashelder duidelijk te maken. Die drie chickies zitten erbij als veredelde figuranten, aangevers in een klucht: zeg eens wat geks en de Grote Komediant hakt er genadeloos op in.

Het zou een flinke zaak zijn als minder mensen zich lieten leiden door wat er op tv aan "waarheid" (een goed geplaatste grap, een geil klinkende one-liner, een fijngemikte stoot-onder-de-gordel) wordt verkondigd, en zelf op onderzoek uitgingen. Teeuwen een geniale uitspraak toedichten en daar trots mee aan de haal gaan alsof je het zelf had kunnen verzinnen, hem iconiseren als de laatste Durfal met een Statement -- het is hetzelfde mechanisme waarmee profeten heilig worden verklaard. Het is de weg van het klapvee, de glorie van het ikhadhetzelfnietbeterkunnenzeggen-gelijk.
pi_52857973
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:52 schreef Pek het volgende:

[..]

Onzin. Ze zitten allemaal hier.
helaas wel,.. vandaag nog op werk,(mediamarkt)

5 kleine turken.. met poging tot jatten

komt bewaker.. hele groep splitst zich,.. leggen spullen terug en gaan
Back to the 70's
pi_52857986
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 00:10 schreef arnold-d het volgende:

[..]

helaas wel,.. vandaag nog op werk,(mediamarkt)

5 kleine turken.. met poging tot jatten

komt bewaker.. hele groep splitst zich,.. leggen spullen terug en gaan
Back to the 70's
  zaterdag 1 september 2007 @ 00:12:16 #173
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52858005
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 00:10 schreef arnold-d het volgende:
zig
zach
pi_52858058
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 00:12 schreef Ringo het volgende:

[..]

zach
ik deed quote wijzigen,.. ipv bericht
Back to the 70's
pi_52858143
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 18:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik verbied niet graag dingen maar een verbod op religie moet misschien toch maar overwogen worden. En als dat niet mogelijk is gewoon alle religieuze beelden van het straatbeeld verwijderen. Geen moskee's, geen kerken, geen hoofddoekjes, geen kruisjes, geen boerka's. Allemaal weg.
En Hans Teeuwen moet wel gewoon zijn (beledigende) grapjes kunnen maken natuurlijk.

Dubbele moraal rulezzszszszz!
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  zaterdag 1 september 2007 @ 00:20:10 #176
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52858205
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 00:17 schreef koningdavid het volgende:

[..]

En Hans Teeuwen moet wel gewoon zijn (beledigende) grapjes kunnen maken natuurlijk.

Intellectueel hooliganism is de mode, jeweetz!
pi_52858309
quote:

Daar weet jij als gereformeerde natuurlijk alles van.
“Everybody's got plans...until they get hit.” - Mike Tyson
pi_52858339
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 00:25 schreef Mugger het volgende:

[..]

Daar weet jij als gereformeerde natuurlijk alles van.
Nou, verteel eens?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_52859397
Vervelende wijven zijn dat ja voelen zich zo goed aangepast maar wel de hele tijd met die theedoek op je hoofd. En bij een progamma weg lopen als het interview je niet aanstaat.

Weg met die wijven
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
  zaterdag 1 september 2007 @ 01:13:13 #181
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52859480
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 01:09 schreef Canisfire het volgende:
Vervelende wijven zijn dat ja voelen zich zo goed aangepast maar wel de hele tijd met die theedoek op je hoofd.
Gelukkig schrijft de Nederlandse wet dreadlocks of een matje voor.
pi_52860071
quote:

[..]

Als je het verschil daartussen niet kunt zien, ben je in mijn ogen geen knip voor de neus waard.
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 00:08 schreef Ringo het volgende:

Ik zie helemaal geen boeiende gesprekken op gang komen. Ik zie alleen een hoop mensen die in een luidruchtig televisie-format zijn gestonken: allereerst drie intelligente vrouwen die denken dat je met veel geschreeuw en weinig wol tot de essentie kan komen; daarna het publiek dat vooral boe en hoera roept; ten slotte een meute webgangers die het programma analyseert als een voetbalwedstrijd en op voorhand al weet wie het voordeel van de twijfel geniet.
Ik zeg toch ook niet dat er een interessante discussie op TV losbarst. Ik heb het even over real life hier, ja. Begrijp je dat concept? Dat je zeg maar met andere mensen face to face gaat praten hierover.
quote:
De enige winnaar is Hans Teeuwen, die al ginnegappend op de uitnodiging is ingegaan en de test glansrijk doorstaat, simpelweg omdat sarcasme en humor het op het scherm altijd winnen van pretentieuze ernst. Mijn zegen heeft-ie, daar niet van -- maar het maakt het onderonsje tussen hem en die drie chickies er niet minder cheesy om.
Tja, noem het cheesy en doe het af als een onderonsje. Zo kun je alle 'ernst' wel als cheesy bestempelen.
quote:
Integendeel -- ik verwacht heel weinig van televisie. Het afgelopen jaar heb ik (om louter praktische redenen) nauwelijks televisie gekeken, en ik raak steeds meer van het medium vervreemd. Als ik kijk, valt het me op hoe stompzinnig de meeste programma's eigenlijk zijn opgebouwd; hoe plat de discussie is, hoe smal de opinievorming, hoe gemakkelijk de meeste programmadeelnemers zich in hun rol willen schikken.
Nou, zover staat het dus blijkbaar niet van de werkelijkheid af. Geloof het of niet maar ik denk dat de meeste mensen even kortzichtig/plat zijn. De TV is in die zin slechts een afspiegeling van de samenleving. Daarom is Hans Teeuwen wel belangrijk als eruitspringende figuur. En in die zin eigenlijk ook de Halallers en 'Baardmans'. Ik denk niet dat je het zou redden met "ernstige" praat met een aantal politici aan een tafel. Daar kijkt ten eerste geen hond naar en diegenen die wel kijken, zijn waarschijnlijk van zichzelf al iets dynamischer. Juist door het iets makkelijker en spectaculairder aan te bieden, bereik je ook de wat minderen van geest.
quote:
Dat Teeuwen gelijk heeft inzake het fenomeen belediging, staat voor mij buiten kijf -- maar hij is met zijn theatrale brille als geen ander in staat om dat in een paar zinnen glashelder duidelijk te maken. Die drie chickies zitten erbij als veredelde figuranten, aangevers in een klucht: zeg eens wat geks en de Grote Komediant hakt er genadeloos op in.
Als je gelijk hebt, is het makkelijk discussiëren.
quote:
Het zou een flinke zaak zijn als minder mensen zich lieten leiden door wat er op tv aan "waarheid" (een goed geplaatste grap, een geil klinkende one-liner, een fijngemikte stoot-onder-de-gordel) wordt verkondigd, en zelf op onderzoek uitgingen.
Daar heeft dus niet iedereen tijd voor of zin in. Bovendien slaat Hans gewoon de spijker op zijn kop, dus ik weet niet in hoezeer jij nu weer waarheid tussen aanhalingstekens dient te plaatsen. Zo kun je alles wel tussen aanhalingstekens plaatsen, ook als je zelf op "onderzoek" uitgaat.
quote:
Teeuwen een geniale uitspraak toedichten en daar trots mee aan de haal gaan alsof je het zelf had kunnen verzinnen, hem iconiseren als de laatste Durfal met een Statement -- het is hetzelfde mechanisme waarmee profeten heilig worden verklaard. Het is de weg van het klapvee, de glorie van het ikhadhetzelfnietbeterkunnenzeggen-gelijk.
Appels en peren. Nederlanders kunnen zich gewoon massaal vinden in zijn standpunt, net zoals de moslims zich misschien kunnen vinden in standpunten van de Meiden van Halal. Het gaat niet over iconiseren of verafgoden, het gaat erom dat iemand nu die gedachte gestalte geeft. Zo worden debatten nu eenmaal gevoerd, je hebt een boel mensen met een vergelijkbaar idee waarna de welbespraakten dit zullen verwoorden. Ook rondstrooien met termen als "de weg van het klapvee" en "de glorie van het ikhadhetzelfnietbeterkunnenzeggen-gelijk" vind ik in deze dan ook volstrekt nutteloos. Omdat iemand de gedachtes van de meesten perfect verwoord, is iedereen opeens klapvee?

Waarom zulke termen? Voel je je in je pretentieuze wijsheid aangetast, dat een zeer verstandige uitspraak is gedaan op een medium, dat jij eigenlijk minderwaardig vindt? Het is juist belangrijk dat het nu op een algemeen bekeken massamedium is gekomen, want geloof me, de omgekeerde weg is nog altied schier onmogelijk. Juist nu heeft de boodschap zoveel mogelijk mensen bereikt. Eerst TV, toen GeenStijl en nu YouTube. Je kan er afbreuk aan doen zoveel als je wilt maar dit was gewoon een "historisch" moment. Of het nu wel of niet allemaal cheesy was, maakt dus ook niet meer uit.
  zaterdag 1 september 2007 @ 02:04:58 #183
150991 Kritski
De Übermensch
pi_52860357
quote:
[afbeelding]

[afbeelding]
Turkse manier.
Het zal wel...

Het enige wat ik zie is een onderdrukte hoer met een doek om d'r kop...

Al met al een uitzending die wederom -100 kudo's voor de Islam heeft opgelevert. Hulde.

Ik hoop dat dat boerka-dragende wicht veilig thuis is gekomen en niet per ongeluk bij het vuilnis is neergezet.
  zaterdag 1 september 2007 @ 02:06:57 #184
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_52860387
SH, ben jij mijn kloon
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 1 september 2007 @ 02:09:54 #185
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52860440
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 02:04 schreef Kritski het volgende:
Het zal wel...

Het enige wat ik zie is een onderdrukte hoer met een doek om d'r kop...
Categorie zoniszonenBenidormisgewoongezellig.

Neanderthaler.
pi_52860576
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:02 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dit was precies het gevoel wat ik erbij had zeg.

Oké Hans Teeuwen heeft zijn punt goed duidelijk gemaakt en hij had wat dit betreft ook gelijk, maar jezus wat was het slecht allemaal.
Tenenkrommend is een beter woord.
pi_52860734
Ze geven idd een reden waarom Turken een condoom moeten gebruiken.
  zaterdag 1 september 2007 @ 03:01:16 #188
28033 Pek
je moet wat
pi_52861038
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 02:31 schreef Friek_ het volgende:
Turken
pi_52861044
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 02:31 schreef Friek_ het volgende:
Ze geven idd een reden waarom Turken een condoom moeten gebruiken.
Moeilijk he nationaliteiten onderscheiden.

Maar goed, verder onzin natuurlijk.
  zaterdag 1 september 2007 @ 03:05:29 #190
28033 Pek
je moet wat
pi_52861076
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 03:01 schreef IHVK het volgende:

[..]

Moeilijk he nationaliteiten onderscheiden.
Niet te ingewikkeld maken hè, een pot nat enzo

zaterdag 1 september 2007 @ 03:07:37 #191
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_52861094
Waarom luisteren die hoofddoekjes niet? En alles 3000 keer herhalen
  zaterdag 1 september 2007 @ 03:09:20 #192
28033 Pek
je moet wat
pi_52861106
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 03:07 schreef Darklight het volgende:
Waarom luisteren die hoofddoekjes niet?
Dat zal die waarheid zijn die men liever niet wil horen, neem ik aan
pi_52861463
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 03:07 schreef Darklight het volgende:
Waarom luisteren die hoofddoekjes niet? En alles 3000 keer herhalen
Te dikke hoofddoekjes.
pi_52862288
Ach, het lange tenenvolk is weer bezig hoor.... beledigend dit, beledigend dat. Duvel toch op. Het komt niet in hun bedekte kop op dat al dat gezeik en geklaag over dat ze beledigd zijn, beledigend is voor mensen die een gezonde dosis relativisme hebben en die in vrijheid willen leven. Ondanks al hun gekoketteer met zogenaamd modern en westers zijn, is dat niet meer dan een facade waarachter dezelfde haat schuilgaat als de eerste de beste ayatollah in Iran. Domme grietjes: duvel toch op naar een of andere zandbak.

Teeuwen pwnde ze trouwens heerlijk. Verder dan jammeren dat ze onrecht aangedaan wordt wanneer je niet buigt en knielt voor hun geloof en cultuur, komen ze niet.

PS dat zusje in het rood mag wel langskomen om verderfelijk genomen te worden voor het huwelijk.

[ Bericht 10% gewijzigd door StefanP op 01-09-2007 09:17:30 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_52863066
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 01:45 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Als je het verschil daartussen niet kunt zien, ben je in mijn ogen geen knip voor de neus waard.
Ok, laat met jouw standpunt samenvatten:

- Gelovigen mogen wel gekwetst worden, door types als Teeuwen, en geloof wordt verboden in de publieke sfeer. Gelovigen hebben dan ook geen vrijheid meer om hun mening 'publiek' te uiten en mogen niet meer samenkomen in het openbaar.
- Alle gevoelige niet-gelovigen worden in bescherming genomen vooor die zwaar veroordelende gelovigen die duidelijk alle niet-gelovigen van hun vrijheid willen ontnemen. Oh ja, en in tegenstelling tot de niet-gelovigen denken gelovigen ook nog eens 'een monopolie te hebben op de waarheid'. En dat is natuurlijk ook kwetsend voor de wat gevoelige niet-gelovigen onder ons.

Je hebt zeer goede ideëen ja. Alleen had je er misschien meer succes mee gehad als je er een jaartje of 50 eerder mee kwam en in de Sovjet-Unie of China woonde ofzo. Daar waren ze net zo tolerant als jij!
pi_52863335
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 10:45 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ok, laat met jouw standpunt samenvatten:

- Gelovigen mogen wel gekwetst worden, door types als Teeuwen, en geloof wordt verboden in de publieke sfeer. Gelovigen hebben dan ook geen vrijheid meer om hun mening 'publiek' te uiten en mogen niet meer samenkomen in het openbaar.
- Alle gevoelige niet-gelovigen worden in bescherming genomen vooor die zwaar veroordelende gelovigen die duidelijk alle niet-gelovigen van hun vrijheid willen ontnemen. Oh ja, en in tegenstelling tot de niet-gelovigen denken gelovigen ook nog eens 'een monopolie te hebben op de waarheid'. En dat is natuurlijk ook kwetsend voor de wat gevoelige niet-gelovigen onder ons.

Je hebt zeer goede ideëen ja. Alleen had je er misschien meer succes mee gehad als je er een jaartje of 50 eerder mee kwam en in de Sovjet-Unie of China woonde ofzo. Daar waren ze net zo tolerant als jij!
uitstekend standpunt inderdaad. die prehistorische rommel van jullie hoeft door de moderne mens inderdaad niet serieus genomen te worden.
underground forever baby
pi_52863345
Prachtig Hans Teeuwen.
pi_52863401
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 11:07 schreef Laton het volgende:

[..]

uitstekend standpunt inderdaad. die prehistorische rommel van jullie hoeft door de moderne mens inderdaad niet serieus genomen te worden.
Toch neemt 'de moderne mens' die 'prehistorische rommel' serieuzer dan een atheïstische wereldvisie. Dat is nog geen reden om atheïsme publiekelijk te verbieden. Weet je, waarom, ik ben voor de vrijheid van meningsuiting!

Jullie (jij en SHG onder andere) lopen allemaal Hans Teeuwen na te blaten, maar het is triest dat jullie eigenlijk voor geen reet begrijpen wat hij probeert te zeggen.
pi_52863412
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 10:45 schreef koningdavid het volgende:

[..]
Mooi is dat, dat gelovigen altijd gelijk op de tolerantie-toer gaan als ze aangevallen worden. Als er een soort mensen niet tolerant is tegen anders-denkenden zijn het gelovigen wel...

Dat gezeik ook van die Halal-meiden in die uitzending "waarom beledig je gelovigen", terwijl ondertussen die Christen homo's beledigde en die baardaap door zomaar weg te lopen zwaar lomp deed tegen die meid in minirok, wat dus voor haar ook beledigend is om zo bejegend te worden...
pi_52863448
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 11:12 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:

[..]

Mooi is dat, dat gelovigen altijd gelijk op de tolerantie-toer gaan als ze aangevallen worden. Als er een soort mensen niet tolerant is tegen anders-denkenden zijn het gelovigen wel...
Een van de grootste misvattingen van deze tijd, maar dat terzijde.
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 11:12 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Dat gezeik ook van die Halal-meiden in die uitzending "waarom beledig je gelovigen", terwijl ondertussen die Christen homo's beledigde en die baardaap door zomaar weg te lopen zwaar lomp deed tegen die meid in minirok, wat dus voor haar ook beledigend is om zo bejegend te worden...
Precies, zo beledigen we allemaal elkaar, prima. Het feit is alleen dat volgens velen van jullie gelovigen wel beledigd mogen worden (door bijv. Teeuwen) maar andersom is het een grote schande!

Dat bedoel ik dus met dubbele moraal.
pi_52863454
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 11:12 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Toch neemt 'de moderne mens' die 'prehistorische rommel' serieuzer dan een atheïstische wereldvisie. Dat is nog geen reden om atheïsme publiekelijk te verboden. Weet je, waarom, ik ben voor de vrijheid van meningsuiting!

Jullie (jij en SHG onder andere) lopen allemaal Hans Teeuwen na te blaten, maar het is triest dat jullie eigenlijk voor geen reet begrijpen wat hij probeert te zeggen.
iemand die prehistorische rommel serieuzer neemt is ook geen moderne mens.
underground forever baby
pi_52863475
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 11:15 schreef Laton het volgende:

[..]

iemand die prehistorische rommel serieuzer neemt is ook geen moderne mens.
Weer zo'n tolerante opmerking.

Maar definiëer 'moderne mens' a.u.b. eens.
  zaterdag 1 september 2007 @ 11:17:25 #203
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_52863488
Dumpen in een sloot, domme wijfen.
pi_52863514
Hij heeft wel mooi even aangetoond dat de islam toch de godsdienst is met de langste tenen. Christenen flippen toch ook niet als er een garpje wordt gemaakt.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_52863535
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 11:12 schreef koningdavid het volgende:

Samengevat iets van: de Islam is een ananas en de het christendom een zure appel. Dat was de boodschap zo'n beetje.
pi_52863543
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 11:16 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Weer zo'n tolerante opmerking.

Maar definiëer 'moderne mens' a.u.b. eens.
ik heb geen tolerantie voor gelovigen.
underground forever baby
pi_52863893
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 11:20 schreef Laton het volgende:

[..]

ik heb geen tolerantie voor gelovigen.
Ik mag jou
pi_52864029
Dat is dan het verschil tussen jullie en mij.
Ik probeer iedereen als gelijkwaardig te zien en iedereen dus ook met tolerantie te behandelen.
  zaterdag 1 september 2007 @ 11:52:57 #209
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_52864083
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 11:49 schreef koningdavid het volgende:
Ik probeer iedereen als gelijkwaardig te zien en iedereen dus ook met tolerantie te behandelen.
Niet iedereen is gelijkwaardig of verdient tolerantie.
  zaterdag 1 september 2007 @ 11:54:33 #210
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_52864117
ze werden gepwnd door hans teeuwen
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
pi_52864140
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 11:49 schreef koningdavid het volgende:
tolerantie voor de intoleranten, nee, die is goed
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_52864261
wat me enorm stoorde was toen hij hun naam vroeg die omgebouwde kerel vond dat hun namen mevrouw waren. Erg grappig altijd dat die jonge allochtoone kudtwijven zichzelf altijd mevrouw noemen, blijklbaar denken ze dat ze hierdoor nog iets van respect af kunnen dwingen
  zaterdag 1 september 2007 @ 12:04:24 #213
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52864338
ze hadden inplaats van jami wel een beter bespraakte wegloop-moslim mogen kiezen. toch zei hij soms hele goede dingen.

de man met de baard en de drie dames vielen heel erg door de mand vanwege gebrek aan argumenten. en daar zie je dat realiteit en geloof niet goed samengaan. het weigeren van het zien ( als ie niet keek zag ie niks) van die vrouw met korte rok was ook al niet zo makkelijk uit te leggen, hij kwam er niet zo goed uit. logisch natuurlijk.

ik vond die homo zeer welbespraakt en dat gold ook voor het korte maar zeer krachtige verhaal van die joodse jongen. toen hij van de trap afkwam zag ik het keppeltje niet eens en snapte zijn entree al niet.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 1 september 2007 @ 12:05:50 #214
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_52864363
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:01 schreef duivelin1 het volgende:
wat me enorm stoorde was toen hij hun naam vroeg die omgebouwde kerel vond dat hun namen mevrouw waren. Erg grappig altijd dat die jonge allochtoone kudtwijven zichzelf altijd mevrouw noemen, blijklbaar denken ze dat ze hierdoor nog iets van respect af kunnen dwingen
Tja, je zou zeggen dat de hoofddoek al een beste hint zou zijn, maar kennelijk moet de snor nóg verder gecompenseerd worden.
Ik ga naar huis.
  zaterdag 1 september 2007 @ 13:07:28 #215
160473 Rossoneri
Daar hoorden zij engelen zinge
pi_52865594
Wat werden deze doekjes toch gepwned door Hans Teeuwen
AJAX AJAX AJAX!!
PSN: Rossoneri15
  zaterdag 1 september 2007 @ 13:09:37 #216
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_52865631
Waar is de volledige aflevering te zien?
  zaterdag 1 september 2007 @ 13:09:38 #217
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52865632
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 13:07 schreef Rossoneri het volgende:
Wat werden deze doekjes toch gepwned door Hans Teeuwen
niet alleen door teeuwen. de gastheer kon er ook wat van. trouwens eigenlijk werd meer de islamitische/christelijke godsdienst duidelijk gemaakt dat nederland nog lang niet toe is aan een samenleving waar godsdienst de dienst uitmaakt.

het stemgedrag viel ze vast ook tegen...
  zaterdag 1 september 2007 @ 13:09:59 #218
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52865637
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 13:09 schreef Varr het volgende:
Waar is de volledige aflevering te zien?
uitzendinggemist
pi_52865818
sinds wanneer staan er serieuze klachten hier?
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
  zaterdag 1 september 2007 @ 13:37:11 #220
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_52866164
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 13:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

uitzendinggemist
Dat ik te lui was het op te zoeken betekende dat ik een rechtstreekse link wou
  zaterdag 1 september 2007 @ 13:38:23 #221
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52866197
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 13:37 schreef Varr het volgende:

[..]

Dat ik te lui was het op te zoeken betekende dat ik een rechtstreekse link wou
staat maar een keer of tien in dit topic. hence the
  zaterdag 1 september 2007 @ 13:39:12 #222
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_52866217
Heet ze nou echt jihad
  zaterdag 1 september 2007 @ 13:41:15 #223
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52866250
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 13:39 schreef Varr het volgende:
Heet ze nou echt jihad
yep. kijk ook eens op uitzendinggemist 'de meiden van halal'. best leuk zo nu en dan.
  zaterdag 1 september 2007 @ 13:43:43 #224
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_52866290
Wat een irritante wijven zijn dat zeg, het is dom van hun dat ze Teeuwen uitnodigen want hij is de enige BN'er die deze discussie aan wil gaan, maar ze zijn met zijn drieen gewoon het stereotype van eigenwijze niet argumenterende moslim(a)s met een gigantische plaat voor hun kop.

Het valt me trouwens wel op dat hij zoveel bijval krijgt uit het publiek, dat had ik niet verwacht bij zo'n show.
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  zaterdag 1 september 2007 @ 13:55:14 #225
67978 HenryHill
pi_52866519
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 13:43 schreef Molluck het volgende:
Het valt me trouwens wel op dat hij zoveel bijval krijgt uit het publiek, dat had ik niet verwacht bij zo'n show.
Waarschijnlijk zitten die mensen in het publiek er om dezelfde reden als dat de meeste mensen thuis kijken: hopend dat iemand die drie schreeuwlelijkerds op hun nummer zet.
  zaterdag 1 september 2007 @ 13:57:46 #226
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52866579
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 13:55 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zitten die mensen in het publiek er om dezelfde reden als dat de meeste mensen thuis kijken: hopend dat iemand die drie schreeuwlelijkerds op hun nummer zet.
het gaat teeuwen helemaal niet om die drie schreeuwlelijks. het gaat hem om de beperking van het 'vrije woord'. ook dat antwoord op de vraag of hij na van gogh nog alles durfde te zeggen. die gedachte is zeer verstikkend.
pi_52866695
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 11:14 schreef koningdavid het volgende:

Precies, zo beledigen we allemaal elkaar, prima. Het feit is alleen dat volgens velen van jullie gelovigen wel beledigd mogen worden (door bijv. Teeuwen) maar andersom is het een grote schande!

Je gaat weer lekker in de slachtofferrol. Wat was er eerder? Belediging door gelovigen of belediging door ongelovigen? Als gelovigen niet zo triest zouden doen t.o.v. ongelovigen zou er helemaal geen probleem zijn. Ongelovigen boeit het namelijk in principe geen ene zak wat iemand doet of laat qua overtuiging/geloof. Gelovigen vinden het daarentegen nodig om te zeggen dat alle ongelovigen addergebroed zijn.

Wat ik wil zeggen met dat religie-verbieden: Blijkbaar kunnen gelovigen zich niet gewoon op de achtergrond houden wat betreft geloof. Als 't niet op de normale manier kan, dan moet 't maar op de harde manier. Zie het als een irritante kutkoter. Je kunt wel steeds zeggen dat je niet wil dat dat kutkind tot 23:00 op straat hangt. Als zo'n pokkejoch dan echter niet luistert, moet je het helaas met harde hand verbieden.

Overigens geniet dat niet mijn voorkeur hoor. Ik heb gewoon liever dat iedereen gewoon z'n klep houdt over geloof en 't lekker binnenshuis houdt. Geen gezeik over ongelovig addergebroed en geen gezeik over of een profeet nu wel of niet een homoseksuele pedofiel is.

Feit is ook dat dit Nederland is. In ieder geval op straat getuigt het van respect als je je houdt aan bepaalde gewoontes in dat land. Dat mensen in boerka's gaan lopen is eigenlijk een manier om te zeggen dat je schijt hebt aan Nederland en al zijn onzedelijke, ongelovige inwoners. Als ik naar een land in 't midden-oosten ga, dan zou ik me daar ook aanpassen aan hen.
Dan kom jij natuurlijk met het aloude, trieste verweer dat "die mensen hier geboren zijn en zich dus niet aan hoeven te passen." Dat vind ik dus nergens op slaan. Als je hier geboren bent, geeft dat je nog geen vrijbrief om je af te zetten tegen het land zelf. Mocht je dat wel doen, waarom ga je dan niet naar een van de landen waar het algemeen goed is?

Bovendien, zoals Hans zei; wat is een belediging? Moslims voelen zich al op de teentjes getrapt als iemand een tekeningetje maakt over de Islam. Ik denk dat het pas rustig wordt in Nederland, zodra de Islam op dezelfde manier kan worden behandeld als het Christendom. Als je daar een grap over maakt, hoef je tenminste niet bang te zijn dat je op een dodenlijst verschijnt. Net zoals er grappen kunnen worden gemaakt over communisme, liberalisme, populisme enz. Het is gewoon opvallend dat de moslims er als de kippen bij zijn om hun ongenoegen te uiten over alles wat een andere mening over de islam heeft.
pi_52866744
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 11:14 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Een van de grootste misvattingen van deze tijd, maar dat terzijde.
[..]

Volgens mij ben je een beetje te ver bezig met te zoeken naar argumenten waarom 'die andere mensen als Teeuwen' ook fout zijn. Ik denk echter dat deze mensen net zo makkelijk grappen maken/het beledigen van gelovigen als over breezersletjes, de buurvrouw, zichzelf of wie dan ook.. Denk dus echt dat als je het zo zwart wit wilt stellen dat er maar 1 van de twee met een dubbele moraal leeft..

Heeft volgens mij meer te maken met hoe serieus je jezelf wilt nemen dan dat je graag anderen wilt beledigen btw.
ik ben sowieso da bomb
  zaterdag 1 september 2007 @ 14:13:00 #229
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52866877
ik mag toch godverdomme hopen dat teeuwen na deze uitzending geen bedreigingen krijgt...

die nepimam wilde al niet met hem praten. die zag de bui al hangen na het debacle van de 'drie meiden'
pi_52866978
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 14:05 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:

[..]

Volgens mij ben je een beetje te ver bezig met te zoeken naar argumenten waarom 'die andere mensen als Teeuwen' ook fout zijn. Ik denk echter dat deze mensen net zo makkelijk grappen maken/het beledigen van gelovigen als over breezersletjes, de buurvrouw, zichzelf of wie dan ook.. Denk dus echt dat als je het zo zwart wit wilt stellen dat er maar 1 van de twee met een dubbele moraal leeft..

Heeft volgens mij meer te maken met hoe serieus je jezelf wilt nemen dan dat je graag anderen wilt beledigen btw.
Eens. Hans Teeuwen is sowieso een cabaretier die gebruik maakt van vulgaire grappen. Als je dat niet leuk vindt, kun je altijd nog Herman Finkers kijken bijvoorbeeld. Of dat beledigen is...Het is gewoon meer een vorm van humor net als slapstick, sarcasme, parodie etc.
  zaterdag 1 september 2007 @ 14:23:29 #231
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52867046
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 14:19 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Eens. Hans Teeuwen is sowieso een cabaretier die gebruik maakt van vulgaire grappen. Als je dat niet leuk vindt, kun je altijd nog Herman Finkers kijken bijvoorbeeld. Of dat beledigen is...Het is gewoon meer een vorm van humor net als slapstick, sarcasme, parodie etc.
het is humoristisch zeggen dat je falikant tegen maatschappelijke godsdienstindoctrinatie bent.
  zaterdag 1 september 2007 @ 14:28:27 #232
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_52867118
Ik heb in principe niks tegen gelovigen, behalve als ze hun mond erover open trekken tegen niet-gelovigen. Als iemand die ik ken gelovig blijkt te zijn, vind ik dat een serieus minpunt, maar ik zal die persoon er verder niet op veroordelen.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 1 september 2007 @ 14:32:16 #233
67978 HenryHill
pi_52867195
quote:
Bovendien, zoals Hans zei; wat is een belediging? Moslims voelen zich al op de teentjes getrapt als iemand een tekeningetje maakt over de Islam. (...) Het is gewoon opvallend dat de moslims er als de kippen bij zijn om hun ongenoegen te uiten over alles wat een andere mening over de islam heeft.
Het lijkt wel een soort Pavlov-reactie: ik hoor een geluid wat niet strookt met mijn geloof -> Ik vind dat ik beledigd ben.

Als je bedenkt hoe iedereen 'beledigde' Moslims met fluwelen handschoentjes aanpakt om ze niet tegen het hoofd te stoten, is het ook niet verwonderlijk dat mensen zo geconditioneerd raken: het werkt blijkbaar.
  zaterdag 1 september 2007 @ 14:34:22 #234
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52867230
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 14:32 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Het lijkt wel een soort Pavlov-reactie: ik hoor een geluid wat niet strookt met mijn geloof -> Ik vind dat ik beledigd ben.

Als je bedenkt hoe iedereen 'beledigde' Moslims met fluwelen handschoentjes aanpakt om ze niet tegen het hoofd te stoten, is het ook niet verwonderlijk dat mensen zo geconditioneerd raken: het werkt blijkbaar.
het is dan ook die angst. die teeuwen als laatste antwoordde op de vraag of hij nog wel bepaalde dingen durfde te zeggen.
pi_52867231
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 14:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het is humoristisch zeggen dat je falikant tegen maatschappelijke godsdienstindoctrinatie bent.
Nou, het boeit me op zich geen flikker wat mensen geloven. Als mensen daar zèlf in willen geloven, prima. Het moet alleen niet opgedrongen worden aan mensen die dat niet willen. En 't mag dus al helemaal niet gaan conflicteren met de seculiere staat. Bovendien moet het ook mogelijk zijn om kritiek te uiten op alles in de wereld. Zonder kritiek ook geen zelfreflectie. Je mag dus best zeggen dat je 't kapitalisme een verderfelijk idee vindt. Je mag ook zeggen dat er geen evolutie is. Je mag ook zeggen dat Jezus gewoon een timmermanszoon uit Nazareth was en niks meer. Net zoals je mag zeggen dat de Islam gewoon een rip-off is van andere geloven uit de regio. Net zoals je mag zeggen dat je gelooft dat er geen God of Allah is. Als je dat niet meer kunt zeggen, is er een probleem. Momenteel zitten we daar wel tegenaan te hikken.
  zaterdag 1 september 2007 @ 14:35:43 #236
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52867256
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 14:34 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Nou, het boeit me op zich geen flikker wat mensen geloven. Als mensen daar zèlf in willen geloven, prima. Het moet alleen niet opgedrongen worden aan mensen die dat niet willen. En 't mag dus al helemaal niet gaan conflicteren met de seculiere staat. Bovendien moet het ook mogelijk zijn om kritiek te uiten op alles in de wereld. Zonder kritiek ook geen zelfreflectie. Je mag dus best zeggen dat je 't kapitalisme een verderfelijk idee vindt. Je mag ook zeggen dat er geen evolutie is. Je mag ook zeggen dat Jezus gewoon een timmermanszoon uit Nazareth was en niks meer. Net zoals je mag zeggen dat de Islam gewoon een rip-off is van andere geloven uit de regio. Net zoals je mag zeggen dat je gelooft dat er geen God of Allah is. Als je dat niet meer kunt zeggen, is er een probleem. Momenteel zitten we daar wel tegenaan te hikken.
ja ik ga met je mee?
pi_52867271
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 14:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja ik ga met je mee?
Ik neem mee: een tandenborstel.
  zaterdag 1 september 2007 @ 14:44:19 #238
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52867405
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 14:36 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ik neem mee: een tandenborstel.
tandenborstel, scheermes
pi_52867640
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 14:32 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Juist! Daar heb je helemaal gelijk in! Met als voorbeeld die kerel in die show die even weg ging omdat er iemand in minirokje de studio inkwam. Als ik daar zat en ik zou weggaan omdat er iemand met een burka binnenkwam (en ik me daardoor beledigd of ongemakkelijk zou voelen) zouden de meeste moslims erg op hun teentjes getrapt raken, denk ik.
  zaterdag 1 september 2007 @ 15:12:05 #240
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_52867914
Hoe die kerel ook maar blijft volhouden, "in onze godsdienst mag je geen geweld gebruiken". Ja heel leuk en aardig, maar dat gebeurt dus wel, juist DOOR die godsdienst.
  zaterdag 1 september 2007 @ 15:24:46 #241
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52868156
in het introstukje werd ook gezegd dat 'die man met met de baard en zijn waarschijnlijk even gebaarde vader, misschien iets grijzer' uit een branbantse ophef-moskee kwam.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 1 september 2007 @ 15:33:24 #242
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_52868303
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:24 schreef zoalshetis het volgende:
in het introstukje werd ook gezegd dat 'die man met met de baard en zijn waarschijnlijk even gebaarde vader, misschien iets grijzer' uit een branbantse ophef-moskee kwam.
Klopt inderdaad. Ik meen allemaal uit Tilburg, maar kan me vergissen.

En zoals Hans die 3 mutsen eens goed op hun nummer zette was natuurlijk ongelofelijk goed. Ik heb me kapot zitten lachen en z'n punten waren dan ook op de typische Teeuwen-manier onderbouwd.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zaterdag 1 september 2007 @ 15:46:34 #243
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_52868526
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:12 schreef Varr het volgende:
Hoe die kerel ook maar blijft volhouden, "in onze godsdienst mag je geen geweld gebruiken". Ja heel leuk en aardig, maar dat gebeurt dus wel, juist DOOR die godsdienst.
Steniging is geen geweld.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 1 september 2007 @ 15:47:30 #244
Brabo Bastard
pi_52868539
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:46 schreef dubidub het volgende:

[..]

Wat is het dan?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  zaterdag 1 september 2007 @ 15:48:05 #245
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52868547
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:33 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Klopt inderdaad. Ik meen allemaal uit Tilburg, maar kan me vergissen.

En zoals Hans die 3 mutsen eens goed op hun nummer zette was natuurlijk ongelofelijk goed. Ik heb me kapot zitten lachen en z'n punten waren dan ook op de typische Teeuwen-manier onderbouwd.
ik heb hem altijd geniaal gevonden. dat in tegenstelling tot veel fok!kers in hans teeuwen topics.
  zaterdag 1 september 2007 @ 15:49:06 #246
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52868568
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:47 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Wat is het dan?
geen geweld. je moet snappen dat alles wat in de quoran staat letterlijk het woord van god is....

zo wordt het belijd.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 1 september 2007 @ 15:49:57 #247
Brabo Bastard
pi_52868582
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

geen geweld. je moet snappen dat alles wat in de quoran staat letterlijk het woord van god is....

zo wordt het belijd.
I see where this is going.

Zullen wij dan maar allemaal voortaan elke zondag naar de kerk gaan?
"Omae wa mou shindeiru."
pi_52868622
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

geen geweld. je moet snappen dat alles wat in de quoran staat letterlijk het woord van god allah is....

zo wordt het belijd. met dt
Niet voor de poes
  zaterdag 1 september 2007 @ 15:52:12 #249
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52868628
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:49 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

I see where this is going.

Zullen wij dan maar allemaal voortaan elke zondag naar de kerk gaan?
sorry?
  zaterdag 1 september 2007 @ 15:52:36 #250
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52868635
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:51 schreef SmoothPussy het volgende:

[..]

is dat zo? wordt belijdt?
  zaterdag 1 september 2007 @ 15:58:13 #251
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_52868718
beleid
pi_52868882
Afschaffen die theedoek. Zelfs in Turkije mag het niet gedragen worden van t leger. En in Marokko zie je ook veel minder hoofddoeken. Gewoon afdoen!

Ontopic": domme meiden die denken heel wat te zijn. Hard gedisst werden ze
  zaterdag 1 september 2007 @ 16:09:32 #253
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_52868931
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 16:06 schreef DamzkoO het volgende:
Afschaffen die theedoek. Zelfs in Turkije mag het niet gedragen worden van t leger. En in Marokko zie je ook veel minder hoofddoeken. Gewoon afdoen!

Moderator / Redactie FP zaterdag 1 september 2007 @ 16:15:32 #254
Brabo Bastard
pi_52869082
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 16:06 schreef DamzkoO het volgende:

En zo is het maar net.
"Omae wa mou shindeiru."
  zaterdag 1 september 2007 @ 16:39:08 #255
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52869495
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:58 schreef ArendBarend het volgende:
beleid
je belijdt toch met een lange ij?
  zaterdag 1 september 2007 @ 16:59:48 #256
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_52869834
ik dacht dat je bedoelde dat het beleid zo werd.
  zaterdag 1 september 2007 @ 17:03:34 #257
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52869886
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 16:59 schreef ArendBarend het volgende:
ik dacht dat je bedoelde dat het beleid zo werd.
neen, als belijden. was het nou wel of niet met dt? zoals kaalpussy schrijft?
pi_52870609
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:03 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

neen, als belijden. was het nou wel of niet met dt? zoals kaalpussy schrijft?
MET

hetiszoalshetis:
Niet voor de poes
  zaterdag 1 september 2007 @ 17:38:44 #259
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52870636
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:37 schreef SmoothPussy het volgende:

[..]

MET

hetiszoalshetis:
raar dat ik die taalregel niet snap. ach weet je. we maken allemaal wel eens een fout.
  zaterdag 1 september 2007 @ 17:41:47 #260
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52870705
die meiden moeten gewoon halal geslacht worden
  zaterdag 1 september 2007 @ 17:43:57 #261
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52870767
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:41 schreef RickoKun het volgende:
die meiden moeten gewoon halal geslacht worden

nu verlaag je je tot die cu-vrouw, die baard en de zussen van halal. kritische mensen zijn een zonde, homo's zijn een zonde, afvalligen zijn een zonde en atheïsten zijn een zonde.
  zaterdag 1 september 2007 @ 17:44:38 #262
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_52870780
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:38 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

raar dat ik die taalregel niet snap. ach weet je. we maken allemaal wel eens een fout.
ik zou er beleden van maken..
pi_52870875
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 21:34 schreef Tommeke het volgende:
Patat Friet
  zaterdag 1 september 2007 @ 17:51:43 #264
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52870966
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nu verlaag je je tot die cu-vrouw, die baard en de zussen van halal. kritische mensen zijn een zonde, homo's zijn een zonde, afvalligen zijn een zonde en atheïsten zijn een zonde.
!!!! NOU! Eigen schuld dikke bult!
  zaterdag 1 september 2007 @ 20:37:12 #265
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_52874670
quote:
Waarom beledigt u zoveel
-Ik beledig niet veel; ik maak grappen
Ontzettend veel
-Wie dan nog meer?
U beledigt ons bijvoorbeeld.
-Ja nou, das toch niet veel? Bovendien hebben jullie steun aan elkaar, dus jullie kunnen het samen verwerken
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_52879451
ben eindelijk die uitzending aan t kijken

WAT EEN MENSEN omfg
'omg ja kga hem aangeven, enkel omdat ie zegt wat normaal is?'

Kolere...en vervolgens universiteit aanklagen etc, en maar nee nee het is zo

en dan die vrouwen van halal 'nee niet wille zien' en dan dat filmpje over sex overal..tja als je er telkens van af houdt en het dan ziet valt het op en vervolgens zoek je het op, teringsimpel.. De meeste beetje gewende persoon hier in Nederland kijken er niet om naar....

Yvette

[ Bericht 18% gewijzigd door koffiegast op 01-09-2007 23:37:30 ]
pi_52879557
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 14:02 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Je gaat weer lekker in de slachtofferrol. Wat was er eerder? Belediging door gelovigen of belediging door ongelovigen? Als gelovigen niet zo triest zouden doen t.o.v. ongelovigen zou er helemaal geen probleem zijn. Ongelovigen boeit het namelijk in principe geen ene zak wat iemand doet of laat qua overtuiging/geloof. Gelovigen vinden het daarentegen nodig om te zeggen dat alle ongelovigen addergebroed zijn.
Weet je. Ik beweeg me al een lange tijd in zowel christelijke als seculiere kringen maar ik heb nog geen één gelovige horen zeggen dat alle ongelovigen 'addergebroed' (of iets vergelijkbaars) zijn. Heeft iemand dat ooit serieus tegen jou gezegd dan?

Ik blijf bij mijn standpunt dat ongelovigen vandaag de dag vele malen intoleranter en respectlozer zijn dan de meeste gelovigen. Niet om een groep de zwarte Piet toe te schuiven, maar meer om een beetje het 'gelovigen zijn zo intolerant' in perspectief te zetten.
quote:
Wat ik wil zeggen met dat religie-verbieden: Blijkbaar kunnen gelovigen zich niet gewoon op de achtergrond houden wat betreft geloof. Als 't niet op de normale manier kan, dan moet 't maar op de harde manier. Zie het als een irritante kutkoter. Je kunt wel steeds zeggen dat je niet wil dat dat kutkind tot 23:00 op straat hangt. Als zo'n pokkejoch dan echter niet luistert, moet je het helaas met harde hand verbieden.
De arrogantie druipt hiervan af, maar goed.

Het is logisch dat gelovigen het geloof niet op de achtergrond kunnen houden, aangezien het niet een 'privé geloof' is Het is iets wat je met anderen wilt delen.
Maar goed, als Nederland een volledig seculier land wil worden waar geen ruimte is voor geloof in de openbare ruimte, kunnen ze dat best proberen te verbieden. Ik zou me er alleen niks van aantrekken eerlijk gezegd.
quote:
Overigens geniet dat niet mijn voorkeur hoor. Ik heb gewoon liever dat iedereen gewoon z'n klep houdt over geloof en 't lekker binnenshuis houdt. Geen gezeik over ongelovig addergebroed en geen gezeik over of een profeet nu wel of niet een homoseksuele pedofiel is.
Profeet? homoseksuele pedofiel?
Vooroordelen, dat ontbrak nog aan je post ja.
quote:
Feit is ook dat dit Nederland is. In ieder geval op straat getuigt het van respect als je je houdt aan bepaalde gewoontes in dat land. Dat mensen in boerka's gaan lopen is eigenlijk een manier om te zeggen dat je schijt hebt aan Nederland en al zijn onzedelijke, ongelovige inwoners. Als ik naar een land in 't midden-oosten ga, dan zou ik me daar ook aanpassen aan hen.
Dan kom jij natuurlijk met het aloude, trieste verweer dat "die mensen hier geboren zijn en zich dus niet aan hoeven te passen." Dat vind ik dus nergens op slaan. Als je hier geboren bent, geeft dat je nog geen vrijbrief om je af te zetten tegen het land zelf. Mocht je dat wel doen, waarom ga je dan niet naar een van de landen waar het algemeen goed is?
Ook grappig dat jij al mijn verweer gaat invullen. Wat een klassepost ook eigenlijk.

Ik ben namelijk ook niet pro-boerka's, ik krijg er een ongemakkelijk gevoel bij als ik iemand met een boerka zie lopen, ik vind het ook mensonwaardig.
Met hoofddoeken heb ik daarentegen absoluut geen probleem.
  zaterdag 1 september 2007 @ 23:55:52 #268
10976 PhatRabbit
Allright, cut the shit!
pi_52880197
Ik vind het niet vreemd dat Marokkanen en (in mindere mate?) Turken zo krampachtig vast blijven houden aan hun interpretatie van de islam en daarbij behorende culturele gewoonten / uitwassen, w.o. dus de hoofddoek.

Ga maar eens na waar de gastarbeiders van vroeger vandaan kwamen. De Marokkanen zijn voornamelijk uit het achtergestelde / achterlijke Rifgebergte geplukt i.p.v. het relatief moderne Casablanca en omgeving.

De Turken zijn eveneens voornamelijk afkomstig uit het orthodox islamitische Turkse platteland.

Ons benne zunig, dus daar heeft Nederland vooral lopen shoppen in die "goede ouwe tijd".

Deze gastarbeiders en hun nazaten doen nu dus eigenlijk niets anders dan wat ze al eeuwenlang gewend waren in de Rif en het Turkse platteland. Van de jongste, hier geboren generatie zou je eigenlijk verwachten dat ze de Nederlandse mores zich eigen zouden hebben gemaakt, maar dat valt vies tegen...
Voetbal kijken? Check http://voetbalinbeeld.nl.
pi_52880661
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

is dat zo? wordt belijdt?
Eh, nee.

Voltooid deelwoorden met -dt bestaan niet. Regel is geloof ik de kortste vorm, dus: beleid.

edit: beleden, sterk werkwoord.
pi_52881554
Ik heb alleen dat stukje gezien dat ze worden afgetroeft door Hans Teeuwen, maar wat verschrikkelijk zeg. Echt voor hun drie andere dames die wel kunnen interviewen. Ze waren grof als ze niet het antwoord kregen naar hun zin en probeerde dan de vraag weer te stellen in de hoop dat ze dan wel het antwoord kregen wat ze wilde of ze probeerde m woorden in de mond te leggen.
  zondag 2 september 2007 @ 01:04:38 #271
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52881641
quote:
Op zondag 2 september 2007 01:00 schreef Jill-RMC het volgende:
Ik heb alleen dat stukje gezien dat ze worden afgetroeft door Hans Teeuwen, maar wat verschrikkelijk zeg. Echt voor hun drie andere dames die wel kunnen interviewen. Ze waren grof als ze niet het antwoord kregen naar hun zin en probeerde dan de vraag weer te stellen in de hoop dat ze dan wel het antwoord kregen wat ze wilde of ze probeerde m woorden in de mond te leggen.
kende je 'de meiden van halal' nog niet?

leuk interview met th. holman ook, kijken is gegarandeerd begrijpen.
pi_52882023
quote:
Op zondag 2 september 2007 01:04 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

kende je 'de meiden van halal' nog niet?
Alleen qua naam, nog nooit daadwerkelijk gekeken naar een programma van het stel.
En eerlijk gezegt na dat stukje tv, waar ik me 4 minuten heb zitten ergeren aan hun stijl van "interviewen", heb ik niet veel zin om er op af te stemmen als het op zou zijn
  zondag 2 september 2007 @ 12:36:52 #273
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_52887652
Ik vraag me af wat er zou gebeuren als je de meiden van halal, hans teeuwen en een discussieleider rond een tafel zou zetten en een normale discussie zou voeren. Zou denkik nog vermakelijker zijn, dit kwam een beetje geforceerd over.
pi_52887951
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 23:29 schreef koningdavid het volgende:

Weet je. Ik beweeg me al een lange tijd in zowel christelijke als seculiere kringen maar ik heb nog geen één gelovige horen zeggen dat alle ongelovigen 'addergebroed' (of iets vergelijkbaars) zijn. Heeft iemand dat ooit serieus tegen jou gezegd dan?
Waarschijnlijk omdat jij je niet in radicale kringen begeeft, al vind ik jou al behoorlijk naar het radicale neigen, zeker als ik je posthistory erop nasla. Ik weet niet onder welke steen jij de laatste tijd hebt geleefd maar ik heb toch echt dit soort dingen gezien:

quote:
Ik blijf bij mijn standpunt dat ongelovigen vandaag de dag vele malen intoleranter en respectlozer zijn dan de meeste gelovigen. Niet om een groep de zwarte Piet toe te schuiven, maar meer om een beetje het 'gelovigen zijn zo intolerant' in perspectief te zetten.
Rot toch op man. Eerst zeg je dat ze vele malen intoleranter zijn en dan zeg je dat je niemand de zwarte piet wil toeschuiven. Wees dan tenminste eerlijk en zeg gewoon dat je ongelovigen de schuld geeft. Maar goed, als ongelovige ben je waarschijnlijk wel gewend geraakt aan sprongen in 't nauw. De evolutietheorie afwijzen. Priceless.
quote:
De arrogantie druipt hiervan af, maar goed.
Het is logisch dat gelovigen het geloof niet op de achtergrond kunnen houden, aangezien het niet een 'privé geloof' is Het is iets wat je met anderen wilt delen.
Maar goed, als Nederland een volledig seculier land wil worden waar geen ruimte is voor geloof in de openbare ruimte, kunnen ze dat best proberen te verbieden. Ik zou me er alleen niks van aantrekken eerlijk gezegd.
Logisch? LOGISCH? Wij hebben te kennen gegeven dat wij niet gestoord willen worden met allerlei sprookjes. Is het zo moeilijk om gewoon met alleen medegelovigen te praten over geloof? Waarom altijd dat opdringerige gezeik? Waarom die kutjehova's? Waarom in godsnaam?
quote:
Profeet? homoseksuele pedofiel?
Vooroordelen, dat ontbrak nog aan je post ja.
Oh, wat zwak van je. In de context lezen is er tegenwoordig ook niet meer bij bij gelovigen.
quote:
Ook grappig dat jij al mijn verweer gaat invullen. Wat een klassepost ook eigenlijk.
Zoiets heet een debat, waarbij je ook tegenargumenten al kunt weerleggen voordat de ander ze heeft gemaakt. Geeft maar weer aan dat jij geen interessante nieuwe punten meer kunt aanbrengen. Je bent gewoon uitgeluld.
quote:
Ik ben namelijk ook niet pro-boerka's, ik krijg er een ongemakkelijk gevoel bij als ik iemand met een boerka zie lopen, ik vind het ook mensonwaardig.
Met hoofddoeken heb ik daarentegen absoluut geen probleem.
En hoofddoeken tijdens werk? Het gaat ook om het idee dat de vrouw minderwaardig is en zich moet schikken naar de grillen van de man. Dat de hoofddoek een gematigde versie van de boerka is, doet daar in die zin niet zoveel aan af.
  zondag 2 september 2007 @ 12:57:52 #275
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_52887999
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:04 schreef tong80 het volgende:
Hans Teeuwen for president. Ze vielen dwars ndoor de mand

idd en hij bleef er ook zo rustig onder, ik denk dat ze dat nog het meest irriteerde met hun hbo-communicatie opleiding manier van provocerende vragen stellen
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zondag 2 september 2007 @ 13:02:06 #276
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_52888096
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:46 schreef dubidub het volgende:

[..]

quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:47 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Wat is het dan?
de islamitische manier van de aandacht afleiden van de eigen zonden.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_52888249
Wat een tenenkrommende generalisering in dit topic: zij (de gelovigen) en wij (de atheisten )

Wellicht is het voor die meneer hierboven met z'n schokkende plaatjes van idioten die het niet helemaal begrepen hebben (heeft niets met godsdienst van doen, die mensen zijn gewoon achterlijk, die bestaan ook zonder religieuze achtergrond hoor) handig om het artikel wat laatst in HP de tijd is verschenen. Geschreven door een atheist (dan is het sowieso al goed natuurlijk!) genaamd Herman Vuijsje, kun je ongetwijfeld nog wat van leren. Overigens is zijn stelling: De God van Nederland is dood, maar we moeten zorgen dat de christelijke traditie bewaard blijft. En ja, dat is een atheist. Wat alle zelfbenoemde atheisten van tegenwoordig maar niet schijnen te begrijpen is dat een atheist slechts geen god erkent. Niet dat ie 'anti-god' is. Zo ook deze atheist niet, die zegt "we moeten niet op het graf van God gaan dansen, maar ook niet net doen alsof hij nog bestaat".

Ik vind het ontzettend irritant dat met name dat dansen op het graf van god nogal aan de orde van de dag is. Dat vind ik exact hetzelfde als het opdringen van het geloof aan ongelovigen, waar de zelfbenoemde atheisten zo onder schijnen te lijden...
pi_52888394
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:07 schreef Taurus het volgende:
Wat een tenenkrommende generalisering in dit topic: zij (de gelovigen) en wij (de atheisten )

Wellicht is het voor die meneer hierboven met z'n schokkende plaatjes van idioten die het niet helemaal begrepen hebben (heeft niets met godsdienst van doen, die mensen zijn gewoon achterlijk, die bestaan ook zonder religieuze achtergrond hoor) handig om het artikel wat laatst in HP de tijd is verschenen. Geschreven door een atheist (dan is het sowieso al goed natuurlijk!) genaamd Herman Vuijsje, kun je ongetwijfeld nog wat van leren. Overigens is zijn stelling: De God van Nederland is dood, maar we moeten zorgen dat de christelijke traditie bewaard blijft. En ja, dat is een atheist. Wat alle zelfbenoemde atheisten van tegenwoordig maar niet schijnen te begrijpen is dat een atheist slechts geen god erkent. Niet dat ie 'anti-god' is. Zo ook deze atheist niet, die zegt "we moeten niet op het graf van God gaan dansen, maar ook niet net doen alsof hij nog bestaat".

Ik vind het ontzettend irritant dat met name dat dansen op het graf van god nogal aan de orde van de dag is. Dat vind ik exact hetzelfde als het opdringen van het geloof aan ongelovigen, waar de zelfbenoemde atheisten zo onder schijnen te lijden...
Natuurlijk zijn atheisten anti-god,net zoals theisten pro-god zijn...
The fox condems the trap ,not himself.
  zondag 2 september 2007 @ 13:14:38 #279
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52888423

pwnified!
pi_52888430
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:13 schreef AtheistArmy het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn atheisten anti-god,net zoals theisten pro-god zijn...
Maar natuurlijk niet. Anti is tegen, ik erken zelf geen god, maar ik vind het prima als jij dat wel zou doen. Soms benijd ik mensen die wel in god geloven, ik ben dus onder geen beding anti.
pi_52888607
quote:
Op zondag 2 september 2007 12:55 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat jij je niet in radicale kringen begeeft, al vind ik jou al behoorlijk naar het radicale neigen, zeker als ik je posthistory erop nasla. Ik weet niet onder welke steen jij de laatste tijd hebt geleefd maar ik heb toch echt dit soort dingen gezien:
Ik 'vertegenwoordig' inderdaad niet de radicale Islam, maar christenen in Nederland. En geloof mij, als ik in de kerk zou zeggen dat alle niet-gelovigen adderengebroed is dan zal ik van alle kanten op de vingers getikt worden, want het is 'respectloos' en we moeten onze naasten 'liefhebben als onszelf'. Terecht.

Daarom mijn vraag, hoe vaak ben jij 'adderenbroed' genoemd?
quote:

Rot toch op man. Eerst zeg je dat ze vele malen intoleranter zijn en dan zeg je dat je niemand de zwarte piet wil toeschuiven. Wees dan tenminste eerlijk en zeg gewoon dat je ongelovigen de schuld geeft. Maar goed, als ongelovige ben je waarschijnlijk wel gewend geraakt aan sprongen in 't nauw. De evolutietheorie afwijzen. Priceless.
Ik wil niemand de schuld geven. Als je gewoon had gelezen wat ik had getypt had je kunnen zien dat ik alleen het 'christen zijn intolerant'-gezeik in perspectief wilde zetten.
Wat niet zo moeilijk is, lees dit topic maar eens door. De intolerantie van niet-gelovigen is vrij groot.

En wie zegt dat ik de evolutietheorie afwijs? Weer zo'n vooroordeel.
quote:
Logisch? LOGISCH? Wij hebben te kennen gegeven dat wij niet gestoord willen worden met allerlei sprookjes. Is het zo moeilijk om gewoon met alleen medegelovigen te praten over geloof? Waarom altijd dat opdringerige gezeik? Waarom die kutjehova's? Waarom in godsnaam?
Ik ben geen jehova, en ben het ook in veel dingen niet met hen eens, dus don't ask me.

En het is simpelweg een doel van een christen om ook andere mensen te vertellen over het geloof, omdat je gelooft dat het ook goed voor hen is. Vertel me is eerlijk, hoeveel last heb je daarvan? Wordt je echt zo vaak aangesproken op straat ofzo? Ik geloof er niks van.

Toch wil jij geloof in het openbaar verbieden, want jij wordt er immers zo door gekwetst. Jochie toch...
quote:
Oh, wat zwak van je. In de context lezen is er tegenwoordig ook niet meer bij bij gelovigen.
Ik heb de context prima gelezen, ik vond het alleen weer zo'n stereotyperend voorbeeld dat je aangreep.
quote:
Zoiets heet een debat, waarbij je ook tegenargumenten al kunt weerleggen voordat de ander ze heeft gemaakt. Geeft maar weer aan dat jij geen interessante nieuwe punten meer kunt aanbrengen. Je bent gewoon uitgeluld.

Dus tegenargumenten invullen voor mij die ik helemaal niet onderschijf is 'debat'?
Gozer.
quote:
En hoofddoeken tijdens werk? Het gaat ook om het idee dat de vrouw minderwaardig is en zich moet schikken naar de grillen van de man. Dat de hoofddoek een gematigde versie van de boerka is, doet daar in die zin niet zoveel aan af.
Wie bepaalt dat? Wie bepaalt of de vrouw zelf kiest voor de hoofddoek of niet?

Jij stoort je aan de bemoeienissen van gelovigen maar ondertussen ben jij zelf de grootste bemoeial in dit geval.
  zondag 2 september 2007 @ 14:19:42 #282
37887 Dauthi
Progressive
pi_52889865
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:24 schreef koningdavid het volgende:

Ik wil niemand de schuld geven. Als je gewoon had gelezen wat ik had getypt had je kunnen zien dat ik alleen het 'christen zijn intolerant'-gezeik in perspectief wilde zetten.
Wat niet zo moeilijk is, lees dit topic maar eens door. De intolerantie van niet-gelovigen is vrij groot.
De intolerantie van niet-gelovigen wordt de laatste jaren voornamelijk gevoed door radicalisering van de gelovigen, zoals bijvoorbeeld imams en pinkstergemeentes.

Daarnaast wordt de intolerantie gevoed door het betuttelende vingertje van de christelijk politieke partijen, die denken dat ze kunnen bepalen wat het volk wel en niet mag. Iedere vorm van tolerantie ten opzichte van drugs en feesten en veel dingen die het leven leuk maken verdwijnen, der is al zelfs geopperd door het CDA en de CU dat het gedoogbeleid moet verdwijnen...
We leven in een vrije samenleving, waarbij allerlei verbiedende regeltjes de vrijheid aantasten. Het is een grove schande dat dat gebeurd.

Ik ben daarbij ook van mening dat men Nederland zelf moet kunnen bepalen wat voor soort voedsel men eet of wat voor soort middelen men zichzelf toedient, en ipv alles direct te verbieden of op een andere manier proberen het volk naar de hand te zetten werkt niet. Informeren is wat betreft veel beter, beste voorbeeld van hoe het volk reageert op dwang uit de politiek is het referendum over de EU grondwet, dat werd zo'n beetje op gelegd aan het volk en volk liet duidelijk weten niet zo behandeld te willen worden. Het betuttelend vingertje van het CDA werd keihard weggeslagen.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_52893080
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:15 schreef Taurus het volgende:

[..]

Maar natuurlijk niet. Anti is tegen, ik erken zelf geen god, maar ik vind het prima als jij dat wel zou doen. Soms benijd ik mensen die wel in god geloven, ik ben dus onder geen beding anti.
Idem, ik hekel verder gewoon aan personen die overal hun eigen wil als wet lopen te verkondigen zelfs als hun ontieglijk vaak is bewezen/verteld dat het anders is. Daar hoef je geen gelovige/ongelovige voor te zijn.
  zondag 2 september 2007 @ 16:25:31 #284
172356 Chiponiz
Kop d'r veur ! >:)
pi_52893457
word misselijk van die vieze wijven, doe die vieze doek af. tis hier geen woestijn!
pi_52893519
quote:
Op zondag 2 september 2007 16:14 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Idem, ik hekel verder gewoon aan personen die overal hun eigen wil als wet lopen te verkondigen zelfs als hun ontieglijk vaak is bewezen/verteld dat het anders is. Daar hoef je geen gelovige/ongelovige voor te zijn.
Ja die klote atheisten, eeuwenlang al die mensen die het niet met hun eens waren keihard op de brandstapel gooien.
Als jij enig idee hebt met welke gruwelen en terreur het cristendom is verspreid in Europa zou jij niet van die domme uitspraken doen.
Saw 1,2 en 3 zijn er niks bij...
The fox condems the trap ,not himself.
  zondag 2 september 2007 @ 16:50:53 #286
28033 Pek
je moet wat
pi_52894079
quote:
Op zondag 2 september 2007 16:25 schreef Chiponiz het volgende:
word misselijk van die vieze wijven, doe die vieze doek af. tis hier geen woestijn!
Zeg meelopertje, mag je wel zo praten van je mammie?
pi_52894373
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:24 schreef koningdavid het volgende:
Ik 'vertegenwoordig' inderdaad niet de radicale Islam, maar christenen in Nederland. En geloof mij, als ik in de kerk zou zeggen dat alle niet-gelovigen adderengebroed is dan zal ik van alle kanten op de vingers getikt worden, want het is 'respectloos' en we moeten onze naasten 'liefhebben als onszelf'. Terecht.
Gut, je bevindt je in de minder radicale kringen. Overigens waar zeg ik radicale islam? Er zijn ook genoeg radicale christenen zoals die vrouw van de CU maar weer eens bevestigt. Homo's zijn zondaars en verdienen een geestelijke dood. Kom nou. Niet je kop in 't zand steken.
quote:
De intolerantie van ongelovigen is niet groot. De ongelovigen zijn het zat dat we langzaam weer afglijden naar de middeleeuwen. Homo's die inelkaar worden getrapt. Hoofddoekjes/boerka's e.d. die het straatbeeld beginnen te domineren, het niet-handen-schudden enz. Over het christendom wordt nog in mindere mate moeilijk gedaan omdat dat een beetje bij Nederland hoort en er daar ook gewoon grappig over gemaakt worden. Al zijn er de laatste tijd dus weer christenen die zich net als de moslims compleet aangevallen voelen. Dat is radicalisering. Als je zelf de vrijheid wil om te geloven, moet je ook ongelovigen toestaan om ertegenin te gaan.
quote:
En wie zegt dat ik de evolutietheorie afwijs? Weer zo'n vooroordeel.
Ik ken genoeg christenen die ontzettend sneue ideeën daarover hebben en dat ook ronduit verkondigen, zelfs op het hoogste niveau van onderwijs. Zulke mensen kan ik gewoon niet meer serieus nemen.
quote:
Ik ben geen jehova, en ben het ook in veel dingen niet met hen eens, dus don't ask me.
Ging even om een voorbeeld van mensen die hun geloof extreem opdringen. Kijk, als je nou een avond organiseert waar twijfelende mensen naartoe kunnen, prima. Alleen waarom aan de deur langsgaan? Waarom "enquetes" op straat?
quote:
En het is simpelweg een doel van een christen om ook andere mensen te vertellen over het geloof, omdat je gelooft dat het ook goed voor hen is. Vertel me is eerlijk, hoeveel last heb je daarvan? Wordt je echt zo vaak aangesproken op straat ofzo? Ik geloof er niks van.
Ik heb daar last van, ja. Ik heb er last van dat als ik de TV aanzet dat ik dan iemand hoor zeggen: "Jezus houdt van jullie allemaal, maar als je christen wordt dan houdt hij nog meer van je en zul je in de hemel komen." Ik houd er niet van als mensen onzin verkondingen. Net zomin als ik ervan houd dat er op TV programma's als DGK worden uitgezonden.
quote:
Toch wil jij geloof in het openbaar verbieden, want jij wordt er immers zo door gekwetst. Jochie toch...

Lezen is een vak.
quote:
Ik heb de context prima gelezen, ik vond het alleen weer zo'n stereotyperend voorbeeld dat je aangreep.
Daar gaat het ook juist om. Ik geef juist een stereotype voorbeeld van matige "discussie/vooroordelen" waarmee men elkaar om de oren slaat. Ik begrijp wel dat je deze discussie aan het verliezen bent en je nu alles aangrijpt om je hoofd boven water te houden maar het zou fijn zijn als je gewoon je verstand zou gebruiken.
quote:
Dus tegenargumenten invullen voor mij die ik helemaal niet onderschijf is 'debat'?
Gozer.
Nooit debatlessen gehad, zeker? Tegenargumenten vooraf weerleggen is een van de oudste methodes. Je hebt trouwens nog nul goede argumenten gevonden/bedacht. Kom op, hé. Ik dacht dat christenen zo goed waren in 't verzinnen van sprookjes? Verzin eens een argument.
quote:
Wie bepaalt dat? Wie bepaalt of de vrouw zelf kiest voor de hoofddoek of niet?
Dat bepaalt de Koran. Ze worden kunstmatig dom gehouden en zullen op die manier geen normaal leven kunnen leiden. Als een vrouw een hoofddoek draagt, betekent dat niet dat ze daar volledig zelf voor heeft gekozen? Ze is gewoon op zo'n manier geïndoctrineerd dat ze denkt dat ze dat moet dragen om niet onzedelijk over te komen.
quote:
Jij stoort je aan de bemoeienissen van gelovigen maar ondertussen ben jij zelf de grootste bemoeial in dit geval.
Ik stoor me eraan dat ik in Nederland leef en dat het langzaam niet meer op Nederland lijkt. Zelfs de gelovige christenen beginnen steeds sneller op hun teentjes getrapt te zijn. Hebben ze goed geleerd van de islam.
pi_52900151
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:02 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Gut, je bevindt je in de minder radicale kringen. Overigens waar zeg ik radicale islam? Er zijn ook genoeg radicale christenen zoals die vrouw van de CU maar weer eens bevestigt. Homo's zijn zondaars en verdienen een geestelijke dood. Kom nou. Niet je kop in 't zand steken.
Christenen vinden dat ieder mens een zondaar is. Ik zie 'homo-seks' ook als een zonde maar ik behandel homo's als ieder ander mens. En ik denk eerlijk gezegd dat dit voor de meeste christenen in Nederland geldt.
quote:
De intolerantie van ongelovigen is niet groot. De ongelovigen zijn het zat dat we langzaam weer afglijden naar de middeleeuwen. Homo's die inelkaar worden getrapt. Hoofddoekjes/boerka's e.d. die het straatbeeld beginnen te domineren, het niet-handen-schudden enz.
Over hyperbolen gesproken. Mijn God wat kan jij overdrijven zeg.
quote:
Over het christendom wordt nog in mindere mate moeilijk gedaan omdat dat een beetje bij Nederland hoort en er daar ook gewoon grappig over gemaakt worden. Al zijn er de laatste tijd dus weer christenen die zich net als de moslims compleet aangevallen voelen. Dat is radicalisering. Als je zelf de vrijheid wil om te geloven, moet je ook ongelovigen toestaan om ertegenin te gaan.
Juist, en dat doe ik dus ook 100%. Ik ben niet degene die, zoals jij, een dubbele moraal hanteert.

Jij vondt (vindt?) dit:
- Hans Teeuwen mag gelovigen beledigen
- Gelovigen mogen niks openbaar doen en moeten hun geloof laten liggen in hun huiskamer als ze naar buiten gaan.

Jij begrijpt Hans Teeuwen zelf niet. Hans Teeuwen vindt dat hij gelovigen mag beledigen omdat gelovigen zelf ook beledigen. Conclusie: Beide partijen moeten niet gaan zeiken.
Daar valt genoeg over te zeggen maar dit is in principe een vrij faire redenering. Raar dat jij deze mening van Teeuwen dan weer niet onderschrijft.
quote:
Ik ken genoeg christenen die ontzettend sneue ideeën daarover hebben en dat ook ronduit verkondigen, zelfs op het hoogste niveau van onderwijs. Zulke mensen kan ik gewoon niet meer serieus nemen.
Leuk voor je, maar waarom ga je er automatisch vanuit dat ik net zo ben? Of is dit weer zo'n geweldig 'stereotyperend voorbeeld' van je? Of is dit 'debat'?
quote:
Ging even om een voorbeeld van mensen die hun geloof extreem opdringen. Kijk, als je nou een avond organiseert waar twijfelende mensen naartoe kunnen, prima. Alleen waarom aan de deur langsgaan? Waarom "enquetes" op straat?
Nogmaals, Jehova's heb ik niks mee en ze wijken ook in grote mate af van de rest van het christendom, als ze er uberhaupt toe gerekend kunnen worden.
Maar hoe vaak gebeurt het dat je enquetes over het geloof krijgt op straat? En als je zegt 'geen interesse' gaan ze je dan achtervolgen ofzo?
Serieus, ik snap echt niet wat de big deal is.
quote:
Ik heb daar last van, ja. Ik heb er last van dat als ik de TV aanzet dat ik dan iemand hoor zeggen: "Jezus houdt van jullie allemaal, maar als je christen wordt dan houdt hij nog meer van je en zul je in de hemel komen." Ik houd er niet van als mensen onzin verkondingen. Net zomin als ik ervan houd dat er op TV programma's als DGK worden uitgezonden.
Moet het daarom maar verboden worden? Omdat je er niet van houdt? Ik ben misschien een fundamentalist maar jij bent echt degene met dictatoriale trekjes hier.
Serieus, koop een afstandsbediening als je er zoveel last van hebt.
quote:
Nooit debatlessen gehad, zeker? Tegenargumenten vooraf weerleggen is een van de oudste methodes
Ik heb inderdaad debatles gehad en ik ben bekend met het vooraf weerleggen van tegenargumenten. Maar dan ga ik wel daadwerkelijke tegenargumenten van mijn tegenstander weerlegen en niet de mening van iemand.

Dat is wat jij deed. Mij een mening in de mond leggen (waar ik absoluut niet achter sta) en die gaan zitten tegenspreken. Wat een debattechniek.
quote:
Dat bepaalt de Koran. Ze worden kunstmatig dom gehouden en zullen op die manier geen normaal leven kunnen leiden. Als een vrouw een hoofddoek draagt, betekent dat niet dat ze daar volledig zelf voor heeft gekozen? Ze is gewoon op zo'n manier geïndoctrineerd dat ze denkt dat ze dat moet dragen om niet onzedelijk over te komen.
Elk mens heeft het recht om zelf te bepalen wat hij/zij draagt. Een boerka gaat naar mijn mening een stap te ver omdat de 'boerkadrager' nagenoeg onherkenbaar is (net zoals het dragen van een bivakmuts verboden is), maar met een hoofddoek is niets mis. Er zijn ook genoeg Hollandse oude omaatjes die een hoofddoek dragen. Strenge refo's dragen een hoedje. Ik begrijp je probleem dus niet. Of wil je ook dictator spelen over iemands kledingkeuze?
quote:
Ik stoor me eraan dat ik in Nederland leef en dat het langzaam niet meer op Nederland lijkt. Zelfs de gelovige christenen beginnen steeds sneller op hun teentjes getrapt te zijn. Hebben ze goed geleerd van de islam.
Geloof mij, christenen waren 20 jaar geleden veel sneller op hun teentjes getrapt hoor, dus ik snap niet waar deze constatering vandaan komt.
pi_52900278
Goeie klacht, helemaal mee eens. Vooral die middelste hobbit, vreselijk.
pi_52900366
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:14 schreef RickoKun het volgende:
[afbeelding]
pwnified!
jij weet je ook niet te gedragen
If Matrix was here, he'd laugh too
pi_52900473
Flexibele werktijden afgestemd op het bioritme van de individuele werknemer leiden tot een hogere productiviteit.
pi_52901625
quote:
Op zondag 2 september 2007 16:27 schreef AtheistArmy het volgende:

[..]

Ja die klote atheisten, eeuwenlang al die mensen die het niet met hun eens waren keihard op de brandstapel gooien.
Als jij enig idee hebt met welke gruwelen en terreur het cristendom is verspreid in Europa zou jij niet van die domme uitspraken doen.
Saw 1,2 en 3 zijn er niks bij...
Que?

wat bezielt jou man.

ook al mist mijn zin 1 woord die het anders laat lopen, wat je hier allemaal van hebt gemaakt valt geen koek van te maken.
  zondag 2 september 2007 @ 21:48:36 #293
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52901806
quote:
Alle punten voor Teeuwen, maar ik begrijp nog steeds niet wat er zo mis is met dat interview.

• die meiden moesten de rol van scherprechter spelen

• ze hadden *vijf* minuten de tijd (misschien net iets meer) om hun interview af te ronden

• Teeuwen is een geboren cabaretier die van alles een grap kan maken

• Ze moesten lachen om bepaalde grappen van Teeuwen, al deden ze moeite om dat te verbergen ("iets in mijn mond nemen")

• Teeuwen werd, op wat interrupties na (kenmerkend voor dergelijke flits-interviewtjes), heel beleefd te woord gestaan

• Teeuwen kreeg na afloop een ironisch bedoeld presentje en minstens één van de drie gaf hem een hand

Echt, je moet je in je oordeel kunnen losweken van dat verstikkende televisie-format en dan is er heel weinig aan de hand. Méér van dat soort interviews, maar dan langer graag; en zonder publiek.
  • He's simple, he's dumb, he's the pilot.
    pi_52906696
    Misschien kan Teeuwen ze mee het theater innemen. Hier is nog zoveel meer uit te halen.
    pi_52909615
    Nederland is toch tolerant?

Nou laat ze dan die theedoekjes houden
    pi_52910005
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 21:06 schreef koningdavid het volgende:

Christenen vinden dat ieder mens een zondaar is. Ik zie 'homo-seks' ook als een zonde maar ik behandel homo's als ieder ander mens. En ik denk eerlijk gezegd dat dit voor de meeste christenen in Nederland geldt.
    En dat vind je dus blijkbaar al normaal.
    quote:
    Over hyperbolen gesproken. Mijn God wat kan jij overdrijven zeg.
    Gelukkig niet meer dan de gemiddelde christen.
    quote:
    Juist, en dat doe ik dus ook 100%. Ik ben niet degene die, zoals jij, een dubbele moraal hanteert.
    Jij geen dubbele moraal?
    quote:
    Jij vondt (vindt?) dit:
    Vond kan nooit met een -t.
    quote:
    - Hans Teeuwen mag gelovigen beledigen
    Klopt.
    quote:
    - Gelovigen mogen niks openbaar doen en moeten hun geloof laten liggen in hun huiskamer als ze naar buiten gaan.
    Lees het nog eens goed. In principe ben ik helemaal niet tegen geloof, zolang ongelovigen er maar niet te nadrukkelijk mee geconfronteerd worden. Wat is er nou zo moeilijk aan om als christen gewoon onder christenen te spreken over geloof? Zodra je buiten je eigen gemeenschap treedt, kun je over van alles en nog wat praten. Waarom zonodig mensen lastigvallen?
    quote:
    Jij begrijpt Hans Teeuwen zelf niet. Hans Teeuwen vindt dat hij gelovigen mag beledigen omdat gelovigen zelf ook beledigen. Conclusie: Beide partijen moeten niet gaan zeiken.
    Daar valt genoeg over te zeggen maar dit is in principe een vrij faire redenering. Raar dat jij deze mening van Teeuwen dan weer niet onderschrijft.
    Fout. Hans Teeuwen vindt dat hij mag beledigen omdat een mening beledigend kan zijn. Als hij zegt dat hij vindt dat Allah en/of God niet bestaat, dan is dat voor veel mensen een mening van Hans Teeuwen alleen voor sommigen al genoeg om in een rolberoerte te schieten. Nergens zegt hij: Omdat jullie 't doen, doe ik 't ook. Het gaat erom dat je dingen met veel invloed en macht moet kunnen ridiculiseren. Hetzelfde zie je gebeuren in programma's waarin de regering op de hak wordt genomen. Als dat niet kan, ben je ver van huis.
    quote:
    Leuk voor je, maar waarom ga je er automatisch vanuit dat ik net zo ben? Of is dit weer zo'n geweldig 'stereotyperend voorbeeld' van je? Of is dit 'debat'?
    Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Jezus Christus, wat voel jij je snel aangesproken. Vraag is nu of je dat bent omdat 't eigenlijk waar is...
    quote:
    Nogmaals, Jehova's heb ik niks mee en ze wijken ook in grote mate af van de rest van het christendom, als ze er uberhaupt toe gerekend kunnen worden.
    Maar hoe vaak gebeurt het dat je enquetes over het geloof krijgt op straat? En als je zegt 'geen interesse' gaan ze je dan achtervolgen ofzo?
    Serieus, ik snap echt niet wat de big deal is.
    Jij bent zelf christen dus je hebt 't niet door. WIj worden moe van EO, CU en al die andere shit. En nu in toenemende mate van Islamitische indoctrinatie.
    quote:
    Moet het daarom maar verboden worden? Omdat je er niet van houdt? Ik ben misschien een fundamentalist maar jij bent echt degene met dictatoriale trekjes hier.
    Serieus, koop een afstandsbediening als je er zoveel last van hebt.
    Noem het maar dictatoriale trekjes. Waarom noem je me niet meteen Hitler? Is de discussie ook gelijk doodgegooid.
    quote:
    Ik heb inderdaad debatles gehad en ik ben bekend met het vooraf weerleggen van tegenargumenten. Maar dan ga ik wel daadwerkelijke tegenargumenten van mijn tegenstander weerlegen en niet de mening van iemand.
    Gast! Jij hebt dus kutdebatlessen gehad. Het gaat om een preemptive strike hier. Hou nou eens op met dat gezeik. Ik zal het voor jou als christen even aannemelijk maken. Ik heb gelijk, want dat staat geschreven!
    quote:
    Dat is wat jij deed. Mij een mening in de mond leggen (waar ik absoluut niet achter sta) en die gaan zitten tegenspreken. Wat een debattechniek.
    Je bent gewoon dom en dat is dus blijkbaar een voorwaarde om te geloven in God.
    quote:
    Elk mens heeft het recht om zelf te bepalen wat hij/zij draagt. Een boerka gaat naar mijn mening een stap te ver omdat de 'boerkadrager' nagenoeg onherkenbaar is (net zoals het dragen van een bivakmuts verboden is), maar met een hoofddoek is niets mis. Er zijn ook genoeg Hollandse oude omaatjes die een hoofddoek dragen. Strenge refo's dragen een hoedje. Ik begrijp je probleem dus niet. Of wil je ook dictator spelen over iemands kledingkeuze?
    Oh ja, en wat vind jij er dan van als homo's in minirok over straat lopen? Waarom roepen moslims vrouwen na als die zich luchtig kleden? Waarom wel een boerka of hoofddoek willen maar ondertussen kotsen op de keuze van de oorspronkelijke bevolking.
    quote:
    Geloof mij, christenen waren 20 jaar geleden veel sneller op hun teentjes getrapt hoor, dus ik snap niet waar deze constatering vandaan komt.
    Geboortedatum: 22-07-1985

Ja, want je ervaring als 2-jarige is vergelijkbaar met die van nu.
    pi_52913668
    quote:
    Op maandag 3 september 2007 09:01 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

En dat vind je dus blijkbaar al normaal.
    Ach of het normaal is hou ik me niet zo mee bezig. Maar je zal mij nooit een homo zien discrimineren, want we zijn allemaal gelijk in Gods ogen. Christen, moslim, atheïst, hetero, homo, blank, zwart, etc. Je moet iedereen hetzelfde behandelen.
    quote:
    Jij geen dubbele moraal?
    Weer zo'n mooi statement zonder onderbouwing. Heb je dit ook geleerd bij debatles?
    quote:
    Lees het nog eens goed. In principe ben ik helemaal niet tegen geloof, zolang ongelovigen er maar niet te nadrukkelijk mee geconfronteerd worden. Wat is er nou zo moeilijk aan om als christen gewoon onder christenen te spreken over geloof? Zodra je buiten je eigen gemeenschap treedt, kun je over van alles en nog wat praten. Waarom zonodig mensen lastigvallen?
    Lees nog eens goed wat je zelf typt. In essentie ontneem je mensen van vrijheid van meningsuiting, jij beperkt een bepaalde groep mensen van hun grondrecht, dat is discriminatie!

En jij vindt dit normaal?

Zal ik voorstellen dat Teeuwen alleen gelovigen mag beledigen in zijn eigen huis en niet in het publieke domein: in het theater, op TV, etc. Nee, want dan beperk ik iemand van zijn grondrecht. En dat vind ik niet normaal. Jij wel blijkbaar, alleen niet bij Teeuwen maar wel blij een hele bevolkingsgroep!
    quote:
    Fout. Hans Teeuwen vindt dat hij mag beledigen omdat een mening beledigend kan zijn. Als hij zegt dat hij vindt dat Allah en/of God niet bestaat, dan is dat voor veel mensen een mening van Hans Teeuwen alleen voor sommigen al genoeg om in een rolberoerte te schieten. Nergens zegt hij: Omdat jullie 't doen, doe ik 't ook. Het gaat erom dat je dingen met veel invloed en macht moet kunnen ridiculiseren. Hetzelfde zie je gebeuren in programma's waarin de regering op de hak wordt genomen. Als dat niet kan, ben je ver van huis.
    Wat mij betreft kan dat, dat heb ik al vaak aangegeven.
    Maar je kan niet alleen uitdelen zonder zelf te incasseren. Dat is wel wat jij in principe wilt. Gelovigen mogen publiekelijk belachelijk gemaakt worden zonder dat ze zelf publiekelijk op ook maar op iets kunnen reageren. Vind je dat fair?

Ik weet niet hoeveel duidelijker ik jouw dubbele moraal nog bloot moet leggen voordat je het zelf ziet.
    quote:
    Jij bent zelf christen dus je hebt 't niet door. WIj worden moe van EO, CU en al die andere shit. En nu in toenemende mate van Islamitische indoctrinatie.
    Arme jongen, wordt je daar moe van? Dan moet het wel verboden worden!
    Ik word ook moe van D66, VVD en programma's als Pauw & Witteman.

Maar ja, je moet kunnen incasseren he, daar wordt je een grote jongen van.
    quote:
    Gast! Jij hebt dus kutdebatlessen gehad. Het gaat om een preemptive strike hier. Hou nou eens op met dat gezeik. Ik zal het voor jou als christen even aannemelijk maken. Ik heb gelijk, want dat staat geschreven!
    Hehe, om jezelf maar eens te quoten 'lezen is een vak'.

Nogmaals: Iemands tegenargumenten vooraf weerleggen is zinvol als het daadwerkelijk tegenargumenten zijn.
    Jij begon mij een of andere vreemde mening in de mond te leggen en die tegen te spreken.
    Dat is niet 'debatteren', dat is compleet nutteloos.
    quote:
    Je bent gewoon dom en dat is dus blijkbaar een voorwaarde om te geloven in God.
    Jij bent echt een waardeloos debater he. Iemand persoonlijk beledigen is een teken dat je iemand niet op een inhoudelijk vlak aankan.
    Beter opletten bij debatlessen.
    quote:
    Oh ja, en wat vind jij er dan van als homo's in minirok over straat lopen? Waarom roepen moslims vrouwen na als die zich luchtig kleden? Waarom wel een boerka of hoofddoek willen maar ondertussen kotsen op de keuze van de oorspronkelijke bevolking.
    Waarom vraag je dit aan mij? Ik ben van mening dat iedereen hier in Nederland zich mag kleden zoals hij wil zolang het niet tegen de wet ingaat (persoon mag niet onherkenbaar zijn, niet naaktlopen, niet de openbare orde verstoren).
    quote:
    Geboortedatum: 22-07-1985

Ja, want je ervaring als 2-jarige is vergelijkbaar met die van nu.
    Je hoeft niet per se iets te hebben ervaren om er een mening over te hebben. Nooit geschiedenisles gehad?

Twintig jaar geleden stond Nederland in rep en roer omdat Henk Spaan een kwetsend filmpje over de Paus had gemaakt, dat zal nu niet zo snel gebeuren. Verder is het vloeken in de media ook flink gegroeid de laatste twintig jaar. Dus ik kan me wel voorstellen dat het vroeger minder tolerant was dan nu.
      maandag 3 september 2007 @ 12:29:24 #298
    42630 DAMH
    vroemmmm!!!
    pi_52913733
    quote:
    -knip-
    hey chap, je kan dan wel gelijk hebben enzo,, maar eigenlijk ben jij de dombo dat je met een gebrainwashed christenkutje in discussie gaat,, die griet kan er ook niks aan doen en eignlijk is het zielig,, het enige irritante is dat ze altijd ff komt vertellen dat er wel een jesus is enzo,,
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    -the Dude-
      Eindredactie Games maandag 3 september 2007 @ 12:45:44 #299
    104357 crew  2dope
    Siempre Peligroso
    pi_52914028
    Tvp, moet thuis ff kijken.
    Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
    Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
      maandag 3 september 2007 @ 13:52:44 #300
    28033 Pek
    je moet wat
    pi_52915639
    quote:
    Op maandag 3 september 2007 12:45 schreef 2dope het volgende:
    Tvp

Topic bijna vol enzo