Ja, want je hebt alleen maar Moslimas met oogkleppen op en domme Wilders stemmers.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:35 schreef mcintosh het volgende:
Ach ik mag ze wel.
Weer eens wat anders dan de gemiddelde hersenloze Wilders stemmer..
Dat zei ik niet, ik zei dat het weer eens wat anders was...quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:36 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ja, want je hebt alleen maar Moslimas met oogkleppen op en domme Wilders stemmers.
wat was er dan?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:50 schreef Erotica_ het volgende:
Wow.. Wat een kuteinde bij dat debat lol
DAT IS TOCH NIET TE GELEEUUVE!!quote:Ze vinden zichzelf geëmancipeerdZe vinden zichzelf op en top geïntegreerd
Ze vinden zichzelf grappig
Ze voelen zich op en top vrouw
Exact..quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:14 schreef Annique het volgende:
Ik zie niet waar iedereen zo een punt over maakt? Ze zijn gewoon drie Moslima's.
Al die stellingen zijn het tegenovergestelde van 'moslima'.quote:Ze vinden zichzelf geëmancipeerdZe vinden zichzelf op en top geïntegreerd
Ze vinden zichzelf grappig
Ze voelen zich op en top vrouw
En een string draagtquote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:15 schreef Wereldman het volgende:
Het zou pas echt potten breken als 1 van de 3 lesbisch blijkt te zijn...
Ik zie niet hoe die dingen in tegenstrijd zijn met de Islam?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:19 schreef LegerNeger het volgende:
[..]
Exact..![]()
![]()
En dan klopt dit niet:
[..]
Al die stellingen zijn het tegenovergestelde van 'moslima'.![]()
Moslima's mogen niet geëmancipeerd zijn, ze mogen niet geïntegreerd zijn, want ze moeten een hoofddoek op, ze mogen niet vrouwelijk zijn, en lekker feesten, en grappig zijn ist verboten! Dat is alleen voor mannen.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:25 schreef Annique het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe die dingen in tegenstrijd zijn met de Islam?
Vrouwenemancipatie nietquote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:44 schreef Cahir het volgende:
Ies dat halal?
Emancipatie gaat niet alleen over kleding, maar vooral over gelijke rechten en gelijke waarde. In de Islam hebben man en vrouw zo hun eigen rol en deel in de maatschappij, maar alleen de écht conservatie moslims zullen niet willen dat een vrouw werkt of iets te zeggen heeft in het huwelijk. Hoofddoekjes hebben ook weinig te maken met integratie. Moslima's bedekken hun haar omdat ze geloven dat het goed is om je schoonheid te bewaken, en dat te bewaren voor je familie of je man. Verder is het een gewoon een doek. Die ze niet belemmerd in wat voor activiteiten dan ook. Vrouwelijkheid word door iedereen op een andere manier ervaren. De een vind het op en top vrouwelijk om je op te doffen en ongebonden te zijn in de liefde. Een Moslima zal haar gevoel van vrouwelijkheid vooral halen uit haar voorkomen en haar geloof. Uit de kleine dingen die niet-Moslima's ook net zo goed kunnen ervaren. Feesten heeft weinig te maken met emancipatie. Ik ben ook geen feestbeest en ik ga niet naar disco's, omdat uitgaan me niet trekt. In disco's gebeuren veel dingen die een Moslima aanstoot kan geven; man/vrouw dansen, schaarse kleding, alcohol, muziek. Allemaal dingen waar Moslima's (EN mannelijke Moslims) zich liever niet mee inlaten. Niet iedereen haalt daar zijn plezier uit. Grappigheid en humor is al helemaal iets subjectiefs en iedereen ervaart dat weer anders. De een houd van grove moppen. De ander houd van het vertellen van een grappig gebeuren of verhaal. En lang niet alle moppen zijn seksueel getint.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:43 schreef LegerNeger het volgende:
[..]
Moslima's mogen niet geëmancipeerd zijn, ze mogen niet geïntegreerd zijn, want ze moeten een hoofddoek op, ze mogen niet vrouwelijk zijn, en lekker feesten, en grappig zijn ist verboten! Dat is alleen voor mannen.![]()
![]()
![]()
Heerlijk mensen die serieus reageren
![]()
![]()
![]()
kleine correctie, ze worden door hun omgeving gedwongen om een hoofddoek te dragen.. (in veel moslimlanden wordt je opgepakt als je het niet hebt) de reden hiervoor is dat arabische mannen hun libido niet onder controle hebben waardoor ze elke vrouw zouden bespringen die er als een vrouw uitziet. Vandaar dat vrouwen moeten rondlopen in een grote tent met een kijkgaatje. En worden ze toch verkracht, dan worden ze gestenigd wegens overspel..quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:14 schreef Annique het volgende:
[..]
Emancipatie gaat niet alleen over kleding, maar vooral over gelijke rechten en gelijke waarde. In de Islam hebben man en vrouw zo hun eigen rol en deel in de maatschappij, maar alleen de écht conservatie moslims zullen niet willen dat een vrouw werkt of iets te zeggen heeft in het huwelijk. Hoofddoekjes hebben ook weinig te maken met integratie. Moslima's bedekken hun haar omdat ze geloven dat het goed is om je schoonheid te bewaken, en dat te bewaren voor je familie of je man.
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:34 schreef Tommeke het volgende:
Hanswat ben ik het met die man eens.
denk eerder dat haar ouders neef/nicht of broer/zus zijn..quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:30 schreef Just_Shut_Up het volgende:
Kanker, check die kaaklijn van die rechts..
Is die niet omgebouwd?
In Nederland (waar deze meisjes toch vandaan komen) worden moslima's allang niet meer gedwongen om hoofddoekjes te dragen. Dat is ook een achterhaald 'argument' voor mensen die anti-Islam zijn. Het is ook niet waar dat je in moslimlanden opgepakt wordt, als je er geen hoofddoekje draagt. Klein voorbeeld: Turkije, daar zie je zelfs minder hoofddoekjes dan hier in Nederland. Mede omdat ze daar scheiding van staat en kerk hebben. Indonesie: de moslima's daar dragen hun hoofddoeken veel losser en op een andere manier dan bijvoorbeeld de Marrokaanse of Turkse manier, die we hier veel zien. In veel landen dragen moslima's hun hoofddoeken wel maar heel losjes en in veel gevallen is er gewoon haar te zien.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:18 schreef AlGore het volgende:
[..]
kleine correctie, ze worden door hun omgeving gedwongen om een hoofddoek te dragen.. (in veel moslimlanden wordt je opgepakt als je het niet hebt) de reden hiervoor is dat arabische mannen hun libido niet onder controle hebben waardoor ze elke vrouw zouden bespringen die er als een vrouw uitziet. Vandaar dat vrouwen moeten rondlopen in een grote tent met een kijkgaatje. En worden ze toch verkracht, dan worden ze gestenigd wegens overspel..
Prachtige religie.
Vertel dat maar aan al die moslima's die zijn ondergedoken in blijf-van-mijn-lijf-huizen.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:47 schreef justshutup het volgende:
In Nederland (waar deze meisjes toch vandaan komen) worden moslima's allang niet meer gedwongen om hoofddoekjes te dragen.
Dat zei ik ook niet, ik zei 'veel moslimlanden' (zie bv hier)quote:Dat is ook een achterhaald 'argument' voor mensen die anti-Islam zijn. Het is ook niet waar dat je in moslimlanden opgepakt wordt, als je er geen hoofddoekje draagt.
misschien heeft dat ermee te maken dat turkije een seculier land is???quote:Klein voorbeeld: Turkije, daar zie je zelfs minder hoofddoekjes dan hier in Nederland.
Goh dat maakt veel verschil. Het blijft een teken van onderdrukking of in ieder geval een uithangbord van de Islam.quote:Mede omdat ze daar scheiding van staat en kerk hebben. Indonesie: de moslima's daar dragen hun hoofddoeken veel losser en op een andere manier dan bijvoorbeeld de Marrokaanse of Turkse manier, die we hier veel zien. In veel landen dragen moslima's hun hoofddoeken wel maar heel losjes en in veel gevallen is er gewoon haar te zien.
In alle landen waar de Islam de vrijheid krijgt is het dezelfde ellende en onderdrukking. Ooit wel eens in het midden-oosten geweest?quote:De Islam is een brede religie die ook steeds weer anders wordt geinterpreteerd door zijn volgers. Net zoals het Christendom in Amerika heel anders is dan hier in Nederland, zo gaat dat met alle religie's.
nee, de realiteit is wel wat erger.quote:Denk je nou werkelijk dat datgene wat jij beschrijft, de Islam weergeeft?![]()
Ja eigenlijk zou ik gestenigd moeten worden wegens het beledigen van de Islam.. of niet?quote:Ik denk dat je wat meer onderzoek moet doen, wil je zulke uitspraken doen. Neem niet zomaar aan wat je voorgeschoteld wordt. Komt nogal dom over.
En? Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 00:05 schreef Vivi het volgende:
(Bron: Elsevier.nl):
Voor Meisje van Halal is islamcultuur superieur
woensdag 18 juli 2007 09:12
Jihad Alariachi – één van de meiden van Halal – is een mooie jonge vrouw. Zij wil haar haren niet tonen, want dat mag niet van de profeet – dat gelooft Jihad oprecht. Door haar haren onder een lap te verbergen voldoet zij aan de regels die de mensheid moet volgen op aanwijzing van de Profeet om straks, na de dood, door Allah te worden toegelaten in het paradijs.
Het is pijnlijk dat Jihad dit alles zo letterlijk neemt. Want zij is niet alleen mooi, maar ook intelligent. Haar intelligentie wil zijn echter van haar geloof gescheiden houden, en dus doet zij dingen die een zevende eeuwse mythologische figuur, de Profeet, behaagt.
Jong
Voor Jihad gaat het om eeuwige zaken, niet om zevende eeuwse en allang volkomen achterhaalde ideeën en waarden. Jihad wil zin en doel in het leven, en het idee dat het leven uniek is en eenmalig en ophoudt wanneer zij een oude vrouw is en niet meer soepel en jong en schoon en vol leven en lust over de aarde kan stappen, boezemt haar angst in.
Daarom doet zij een hoofddoek om en voelt zij zich beschermd door de Profeet, die immers de volmaakte mens was, en door de almacht van Allah.
In Trouw van gisteren reageert Jihad – what’s in a name? – op het curieuze interview met minister Vogelaar over de islam. Jihad zegt onder meer: ‘Hoe durft hij [zij bedoelt Mark Rutte] de Nederlands-westerse cultuur boven de islamitische te plaatsen? Waar komt dat superioriteitsgevoel vandaan?’
Superieur
Tja, Jihad, dat hangt ervan af welke criteria je definieert. Als het niveau van sociale zorg, onderwijs, gelijkheid tussen de seksen, wetenschap, kunsten, volksgezondheid, vrijheid, rechtsstatelijke instituten, democratie, onafhankelijke rechtspraak, rechtsbescherming, etcetera, de criteria bepalen, dan is de Nederlands-westerse cultuur ‘by far’ superieur aan de huidige islamitische.
Rutte heeft dus gelijk.
Als jij eens verder kijkt dan je neus lang is en ook eens kijkt naar de andere vrouwen die daar rondlopen en ook onderdrukt worden door hun man. Nederlandse mannen die zijn opgegroeid met onze westerse cultuur. Ik bedoel dus te zeggen dat er in elke cultuur zulke problemen zijn. Het maakt de Islam niet per definitie een slechte religie.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 00:09 schreef AlGore het volgende:
[..]
Vertel dat maar aan al die moslima's die zijn ondergedoken in blijf-van-mijn-lijf-huizen.
Jij probeert mij te overtuigen met één lullig filmpje wat je van Dumpert afhaalt?quote:[..]
Dat zei ik ook niet, ik zei 'veel moslimlanden' (zie bv hier)
Precies, dat zeg ik.quote:[..]
misschien heeft dat ermee te maken dat turkije een seculier land is???
Deze vrouwen kiezen er zelf voor, net zoals de Meiden van halal dit doen. Dan spreek je dus niet over onderdrukking. En dat het een uithangbord is van de Islam.quote:[..]
Goh dat maakt veel verschil. Het blijft een teken van onderdrukking of in ieder geval een uithangbord van de Islam.
Nee, maar ik weet wel dat jij een erg eenzijdig beeld hebt wat betreft de Islam. Je uitdrukking is dan ook erg generaliserend. Ik denk dat mensen in de betreffende landen er heel anders over denken. En dan geef ik toe dat in sommige landen het leven ondraaglijk is door oorlog en haat, maar wie zegt dat de Islam daar oorzaak van is?quote:[..]
In alle landen waar de Islam de vrijheid krijgt is het dezelfde ellende en onderdrukking. Ooit wel eens in het midden-oosten geweest?
quote:[..]
nee, de realiteit is wel wat erger.
Nee hoor, ik ben erg benieuwd hoe jij daadwerkelijk denkt over dit onderwerp. Interessante discussies zijn nooit weg.quote:[..]
Ja eigenlijk zou ik gestenigd moeten worden wegens het beledigen van de Islam.. of niet?
Vaak gaan de boeren van het platteland op weg naar een ander land..quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:47 schreef justshutup het volgende:
[..]
In Nederland (waar deze meisjes toch vandaan komen) worden moslima's allang niet meer gedwongen om hoofddoekjes te dragen. Dat is ook een achterhaald 'argument' voor mensen die anti-Islam zijn. Het is ook niet waar dat je in moslimlanden opgepakt wordt, als je er geen hoofddoekje draagt. Klein voorbeeld: Turkije, daar zie je zelfs minder hoofddoekjes dan hier in Nederland. Mede omdat ze daar scheiding van staat en kerk hebben. Indonesie: de moslima's daar dragen hun hoofddoeken veel losser en op een andere manier dan bijvoorbeeld de Marrokaanse of Turkse manier, die we hier veel zien. In veel landen dragen moslima's hun hoofddoeken wel maar heel losjes en in veel gevallen is er gewoon haar te zien.
De Islam is een brede religie die ook steeds weer anders wordt geinterpreteerd door zijn volgers. Net zoals het Christendom in Amerika heel anders is dan hier in Nederland, zo gaat dat met alle religie's.
Denk je nou werkelijk dat datgene wat jij beschrijft, de Islam weergeeft?![]()
Ik denk dat je wat meer onderzoek moet doen, wil je zulke uitspraken doen. Neem niet zomaar aan wat je voorgeschoteld wordt. Komt nogal dom over.
Oh, voor het geval mensen het verschil niet weten:
[afbeelding]
Marokkaanse manier van dragen.
[afbeelding]
Turkse manier.
Wat denk je dat ik hiermee wil zeggen? Moet ik het stukje voor je vertalen a la Sesamstraat ofzo?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 00:14 schreef justshutup het volgende:
[..]
En? Wat wil je hiermee zeggen?
Agh niet iedereen gelooft dat onze manier van leven het beste is. Gelukkig maar, want streven naar een utopie, naar een (ideale) betere wereld, heeft ons tenslotte zover gebracht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |