voor mij ookquote:Op woensdag 29 augustus 2007 19:47 schreef gothic-blackie het volgende:
ook een schandalige tvp
Ik heb juist hypo-mobiele heupen, telt dat ook?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 19:13 schreef DarkElf het volgende:
mm zijn hypermobiele knieen en heupen (oa.) en problemen met voet- en teengewrichten ook goeie om eronderuit te komen?
Ben aan het opbouwen naar 60... moet te doen zijn. Op zich valt dat wel mee, het is maar 1.5km...quote:
Lieve Sjeen, probeer ook niet teveel op alleen je gewicht te focussen (ik doe het zelf ook hoor) maar denk aan hoe gezond je bezig bent, hoe goed dit is voor je lijf.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 09:16 schreef Sjeen het volgende:
Ik was jullie kwijt
Hier gaat het K met peren op het moment... Ik hou me al dagen netjes aan mijn eetpatroon, ben dinsdag op de fiets de stad in gegaan ipv met de auto. Met Isa (14 kilo) en een boekentas (7,5 kilo) mee... Gisteren met drie zware boodschappentassen naar het milieupark gelopen, terwijl Isa fietste. Dat doe ik normaal ook met de auto. En toch ben ik ruim een kilo zwaarder dan vorige week
Ow, ik ben wel ongesteld...
Ja, ik heb het helemaal ontdekt. Het klinkt zo zalig, vind je niet? Dik klinkt als uitpuilende vetrollen, maar voluptueus klinkt als zomerjurkjesquote:Op donderdag 30 augustus 2007 09:37 schreef Rewimo het volgende:
Sjeen, gewoon vochtMaak je niet dik
Voloptueus is een prachtig woord
Leuk zeg, welke locatie?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:06 schreef octopussy het volgende:
Goedemorgen...
ik ben niet voluptueus, ik ben fluffy![]()
zometeen naar het gemeentehuis om een datum te prikkenen dan nog even wat lunchen bij een feestlocatie die we nog niet hadden ontdekt. En dan naar Brugge voor controle.
Gisterenavond ben ik na het eten direct naar bed gegaan en ik ben er pas een halfuur geleden uit gekomen![]()
ruilenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 11:02 schreef Troel het volgende:
Gewoon elastiekje om het knoopje.
Was ik pas nog zo blij dat ik nu een tijdje op die 87 kilo zat, vanochtend was het toch echt weer 86
Gaat Christan niet met een schoolbus dan? Ik dacht dat dat standaard was in Duitsland.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 08:50 schreef Rewimo het volgende:
Half 7 hier, en alweer een rit achter de rug om Christan naar school te brengen. Moet nog ontbijten maar er komen zo een timmerman en een architecte om te kijken hoe we hier een dakkapel kunnen maken. Die timmerman is de Duitse versie van Kabouter PlopHij lijkt er echt sprekend op, alleen is ie juist heel groot
Ja, dat was wel even een hiep-hoimomentquote:Op donderdag 30 augustus 2007 11:30 schreef omearos het volgende:
Gefeliciteerd ColdFeetda's pas een fijne verrassing op een moment dat het ontzettend goed uitkomt. ennuh, foto's!
Troel, sterkteAls je het inderdaad niet aan kan, kun je misschien beter nog maar eens langs een arts. Zorg goed voor je lijf, je hebt er maar eentje.
Nee, hiervandaan gaat geen schoolbus naar zijn school. Maar volgende week ga ik weer werken en dan kom ik er toch langsquote:Op donderdag 30 augustus 2007 11:05 schreef Troel het volgende:
Gaat Christan niet met een schoolbus dan? Ik dacht dat dat standaard was in Duitsland.
Je hebt PMquote:Op donderdag 30 augustus 2007 11:33 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, dat was wel even een hiep-hoimoment![]()
Enne, nee, kop noch kont komt afgebeeld op fok. Beeetje anonimiteit![]()
Frank blijft huisman dan? Of heeft ie zulke mooie werktijdenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 11:47 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, hiervandaan gaat geen schoolbus naar zijn school. Maar volgende week ga ik weer werken en dan kom ik er toch langsFrank haalt hem dan 's middags.
Frank is nog niet aan het werk nee. En als hij over een poosje gaat werken is het ook parttime zodat hij Christan kan ophalen (die kan tot 4 uur op school blijven als het nodig is). Of eventueel begin ik vroeger en brengt hij Christan naar school 's morgens en haal ik hem weer opquote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:00 schreef Troel het volgende:
Frank blijft huisman dan? Of heeft ie zulke mooie werktijdenIn het geval van dat laatste: waar is het
Goed voor je ogenquote:
je weet wat ze dan zeggen hequote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:46 schreef teigan het volgende:
ik heb vandaag weer eens een augurkentic... Ik heb vanmiddag een pot gehaald, en die gaat hard leeg nu.
wel een boek naar mijn smaak, maar mag geen boeken meer kopen (heb er nog een stuk of 20 liggen die ik nog kan en mag lezen)quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:56 schreef ymme het volgende:
Spam, sorry
Hier zaten volgens mij ook nog wel een aantal boek liefhebbers vandaar.
[TK] Diverse boeken, nieuw, of onbeschadigt.
geen gaatjesquote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:01 schreef Riann het volgende:
zo en nu naar de tandarts heb al jaren en jaren geen gaatjes meer dus ik hoop nu ook niet![]()
![]()
Helaas dat ik nu pas kijk. Die korte broekjes zijn leuk... Maar tja, had ik maar eerder moeten kijken.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:11 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
wel een boek naar mijn smaak, maar mag geen boeken meer kopen (heb er nog een stuk of 20 liggen die ik nog kan en mag lezen)
edit: enne dames die een pakketje verwachten van me, kan je even een berichtje doen als je het pakketje ontvangt (zou ik wel fijn vinden om te weten) en wat je van de kleding vind?
enne ik ga ook nog een keer spam doen, voor die laatste paar kleren, kijk op http://www.snirc.nl/blackie
ahhh sorry, volgende keer beterquote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:29 schreef ymme het volgende:
[..]
Helaas dat ik nu pas kijk. Die korte broekjes zijn leuk... Maar tja, had ik maar eerder moeten kijken.
Voor de rest leuke kleding hoorAlles wat ik eventueel leuk had gevonden, is al gereserveerd
![]()
heb de helft in de kledingbox gedaan en de andere helft hier neer gezetquote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:35 schreef ymme het volgende:
Ik heb er nooit aangedacht om de kleren online te zetten. Ik heb alles in de zak van Max gedaan. Ach ja, ook voor een goed doel
Geheel naar verwachting dusquote:
Eenzaam is ook iets heel anders dan 'alleen'. Ik ben vaak genoeg alleen geweest, maar zelden eenzaam.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:38 schreef Isabeau het volgende:
Nee, het voelde ook een beetje raar. Ik moest er bijna hardop van lachen. En dit gevoel van 'eenzaam voelen' is ook al zo nieuw voor me, ik vind het maar een rotgevoel en volledig overbodig. Wat voor evolutionair nut heeft het nou![]()
Nou, weet je, ik ben heel vaak alleen geweest en eigenlijk was dat helemaal nooit erg. Alleen zijn kan juist leuk zijn! Maar ik voel me nu echt eenzaam en dàt is een rotgevoel en ik heb er helemaal geen zin in. Ik probeer steeds tegen mezelf te zeggen hoe leuk alleen zijn kan zijn, maar mijn gevoel luistert voor geen meterquote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:54 schreef Rewimo het volgende:
Eenzaam is ook iets heel anders dan 'alleen'. Ik ben vaak genoeg alleen geweest, maar zelden eenzaam.
uh...eenzaamheid lijkt me een uitstekend evolutionair nut hebben. Als jij je niet eenzaam voelt dan heb je toch ook helemaal geen behoefte om naar een vent op zoek te gaan. Geen vent=geen evolutie...quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:38 schreef Isabeau het volgende:
Nee, het voelde ook een beetje raar. Ik moest er bijna hardop van lachen. En dit gevoel van 'eenzaam voelen' is ook al zo nieuw voor me, ik vind het maar een rotgevoel en volledig overbodig. Wat voor evolutionair nut heeft het nou![]()
Ik dacht dat ze daar de geilheid voor hadden uitgevondenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:08 schreef octopussy het volgende:
uh...eenzaamheid lijkt me een uitstekend evolutionair nut hebben. Als jij je niet eenzaam voelt dan heb je toch ook helemaal geen behoefte om naar een vent op zoek te gaan. Geen vent=geen evolutie...Je wordt gewoon keihard genaait door moeder natuur (maar goed, dat is een beetje het thema hier
)
Leuk, precies vier maanden na ons!quote:
Heel simpel: Ik heb er echt geen geduld voor. Ik kan niet 1 jaar elke dag fitnessen, ongelofelijk gezond eten etc. Ik fiets wel elke dag 2 keer een uurtje om kranten rond te brengen. Verder eet ik niet bijzonder ongezond, maar gewoon brood met pindakaas en dat soort dingen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 07:49 schreef Fannetje het volgende:
Waarom heb je zo'n haast, als ik vragen mag? 20-30 kilo in drie maanden is volgens mij zonder hongerdieet echt onmogelijk. Het is bovendien een stuk gezonder om langzamer af te vallen.
Je moet ook niet iets gaan doen wat je niet vol kunt houden. Ga je eetpatroon maar eens onder de loep nemen; hoe komt het dat je zo dik bent geworden?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 07:59 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Heel simpel: Ik heb er echt geen geduld voor. Ik kan niet 1 jaar elke dag fitnessen, ongelofelijk gezond eten etc. Ik fiets wel elke dag 2 keer een uurtje om kranten rond te brengen. Verder eet ik niet bijzonder ongezond, maar gewoon brood met pindakaas en dat soort dingen.
Snel afvallen is mogelijk met een hongerdieet, maar ik zal je ook direct de valkuil proberen uit te leggen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 07:43 schreef Juicyhil het volgende:
Goeiemogguh,
Ik heb even een vraagje hier, als ik er goed zit hier. Ik ben 17 jaar, weeg rond de 120-130. En het lijkt me verstandig dit terug te brengen onder de 100. Alleen ik heb geen zin om 3 jaar te doen over 2 kilo ofzo en kan/wil niet ongelofelijk intensief sporten. Ik wil ongeveer in 3 maanden de 100 bereikt hebben, in hoeverre is dit mogelijk? En op welke manier?
Alvast bedankt.
Met een Scopi kan hetquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:10 schreef -Bubseltje- het volgende:weer 3 onsjes
30 kg in 3 maanden is zelf met ene operatie niet echt normaal geloof ik
inderdaad, dat haal ik ook echt niet met mijn operatie! En mijn voedingspatroon zou je wel kunnen omschrijven als een crashdieet.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:10 schreef -Bubseltje- het volgende:weer 3 onsjes
30 kg in 3 maanden is zelf met ene operatie niet echt normaal geloof ik
Morgen pas? Doe mij maar na mijn middagdutje hoorquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:18 schreef octopussy het volgende:
Liefst willen we allemaal morgen slank wakker worden, maar zo werkt het nou eenmaal niet.
Spontaan even een dutje gaat doenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:34 schreef teigan het volgende:
Na elk dutje een kilo minder ofzo zou ook niet erg zijn natuurlijk....
merk je het niet aan je kleding dan? Wel heel fijn dat je je doel behaald hebt in ieder geval! Ik vind het echt superknap hoe jij bent afgevallen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:42 schreef teigan het volgende:
Ik weet het eigenlijk niet..
Ik wilde aan het eind van dez omer 80 kilo wegen, en dat weeg ik nu (sta al even stil)..
Ik zou het leuk vinden om toch wat effect van het sporten te zien op de weegschaal..
dat zou ik nog kunnen doen.. Mijn haptotherapeute zei dat ze nog wel een dietiste voor mij wist die mij geen lijstjes voor zou schrijven zeg maar, maar meer zou kijken naar wat ik nu eet, en daar wat tips bij geven.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:24 schreef octopussy het volgende:
Teigan, is het niet handiger om naar een dietiste te gaan (liefst 1 die jouw voorgeschiedenis weet) om je voedingspatroon te bekijken? Lijnen is misschien niet zo verstandig...
omdat het zo niet werktquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:51 schreef teigan het volgende:
Riann, waarom nu weer een dieet gebaseerd op poedertjes, pilletjes en suplementen?
om het snelle afvallen en vooral ook de controle en zeker de controle na dat ik de kilo's ben kwijtgeraakt. En het niet hoeven nadenken is ook wel een goed punt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:31 schreef omearos het volgende:
Riann
Gaat het om het snelle afvallen? Of om de controle die er bijhoort? Of de voorgeschreven hoeveelheden / recepten (niet zelf hoeven nadenken)? Iets anders? Een combinatie hiervan?
Wat werkt er "zo" niet? Volgens het lijstje ben je al 13kg kwijt, gaat al lekker.quote:
Na 1 week al opgeven lijkt mij snel, komt het echt alleen door afgelopen week?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:43 schreef Riann het volgende:
[..]
om het snelle afvallen en vooral ook de controle en zeker de controle na dat ik de kilo's ben kwijtgeraakt. En het niet hoeven nadenken is ook wel een goed punt.
Ik heb afgelopen week ook zo goed mijn best gedaan en ik ben geen gram maar dan ook geen gram afgevallen. En dat is gewoon ook diprimerend
nou ik ben er 27 kwijt geweest die 13 kg zijn de kilo's die er nog over zijn die ik nog kwijt ben en die 27 ben ik toen ook kwijt geraakt met herbalife en ik blijf zo aan het sukkelen. En als ik nu weer niet zoiets ga doen dan denk ik dat ook zo die 13 kg erbij ben. En als ik zo goed mijn best doe en ik val niet af dan krijg ik gewoon ook vreetbuien etc etc en dan ben ik verder van huis dus ik moet nu weer iets hebben waar ik zeker van afval.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:45 schreef omearos het volgende:
[..]
Wat werkt er "zo" niet? Volgens het lijstje ben je al 13kg kwijt, gaat al lekker.
En hoe ziet het "zo" er nu uit? Eetgewoontes, beweging, enzo. Misschien kan je daar nog iets in veranderen.
ik doe voorzichtig met mijn lijf. Ik ben ooit ook een hele tijd naar de dietiste gelopen nou ik kwam telkens aan telkens maar een paar ons maar toch kwam ik aan. En ik deed precies wat de dietiste zei.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:47 schreef omearos het volgende:
[..]
Na 1 week al opgeven lijkt mij snel, komt het echt alleen door afgelopen week?
En die controle kan je ook elders krijgen, bij een dietiste bijvoorbeeld die misschien ook wel recepten en weekplanningen vor je kan maken. Doe voorzichtig met je lijf![]()
Dat is al iets om misschien naar te laten kijken. Het klinkt alsof je teveel belang hecht aan je gewicht, waardoor je bij missers schijnbaar weer te ver de andere kant op schiet.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:47 schreef Riann het volgende:
[..]
nou ik ben er 27 kwijt geweest die 13 kg zijn de kilo's die er nog over zijn die ik nog kwijt ben en die 27 ben ik toen ook kwijt geraakt met herbalife en ik blijf zo aan het sukkelen. En als ik nu weer niet zoiets ga doen dan denk ik dat ook zo die 13 kg erbij ben. En als ik zo goed mijn best doe en ik val niet af dan krijg ik gewoon ook vreetbuien etc etc en dan ben ik verder van huis dus ik moet nu weer iets hebben waar ik zeker van afval.
Helaas hoort bij afvallen dat je ook op feesten moet opletten wat je eet. Natuurlijk mag je wel lekkers, maar bijvoorbeeld niet en taart en chips en nootjes en alcohol en hapjes. Wat laat je jezelf toe op een feest?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:49 schreef Riann het volgende:
o ja en het is niet na een week opgeven zo ben ik telkens weer streng bezig maar zaterDag heb ik feest gehad en ben ik zondag weer streng begonnen. En nu zag ik dat gister in het krantje staan en dat leek me wel iets.
ik hecht ook heel veel waarde aan mijn gewichtquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:55 schreef omearos het volgende:
[..]
Dat is al iets om misschien naar te laten kijken. Het klinkt alsof je teveel belang hecht aan je gewicht, waardoor je bij missers schijnbaar weer te ver de andere kant op schiet.
Dat terugvallen ken ik, ik ben in 2004 afgevallen naar ongeveer 85kg, maar kon dus afgelopen januari weer beginnen met 99kg, heel frustrerend idd.
Ik eet regelmatig hoor smorgens smiddags savonds en dan tussendoor ooit nog iets kleinsquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:56 schreef Liejannuh het volgende:
Pilletjes en poedertjes kunnen je een goede start geven, maar daarna moet je het toch echt zelf doen Riann.
Gewoon regelmatig eten en voldoende bewegen doet vaak al heel veel. Eet je wel regelmatig?
Ik ben een hele tijd op gewicht gebleven na herbalife maar daar kreeg je geen begleiding met behouden van gewicht en dat krijg je daar wel.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:57 schreef teigan het volgende:
Riann, juist nu je na de Herbalife zo bent aangekomen moet je toch een conclusie uit trekken? toen ging het volhouden ook niet, waarom denk je dat je het nu wel zo kunnen volhouden na afloop?
ik heb zaterDag wijn gedronken en wat hapjes gehad later op de avond niet veel of zo maar ik was er ook niet van aangekomen gelukkigquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:57 schreef omearos het volgende:
[..]
Helaas hoort bij afvallen dat je ook op feesten moet opletten wat je eet. Natuurlijk mag je wel lekkers, maar bijvoorbeeld niet en taart en chips en nootjes en alcohol en hapjes. Wat laat je jezelf toe op een feest?
Maar hoe komt het dat je weer zo veel bent aangekomen?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:58 schreef Riann het volgende:
[..]
ik hecht ook heel veel waarde aan mijn gewicht
dat weet ik maar ja komop dat doen we denk ik hier allemaal wel.
Ik baal er echt van dat ik weer zo dik ben geworden. Ik ben zo gewoon ook niet gelukkig met me zelf ik kan daar niet mee leven.
Ik was gestopt met roken inmiddels weer begonnen toen is het ineens super snel gegaan maar ik ging ipv roken niet iets anders doen ik bleef hetzelfde eten. En ben 3 keer op vakantie geweest intussentijd dan eet je logisch anders en misschien ook wel meer. en ik ben mijn baan kwijt geraakt door die spierziekte een hoop stress en zo ben ik weer vele kilo's aangekomen in een half jaar tijd.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:01 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Maar hoe komt het dat je weer zo veel bent aangekomen?
Heeft de dietiste toen ook dingen aangepast? Of moest je gewoon zo doorgaan?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:48 schreef Riann het volgende:
[..]
ik doe voorzichtig met mijn lijf. Ik ben ooit ook een hele tijd naar de dietiste gelopen nou ik kwam telkens aan telkens maar een paar ons maar toch kwam ik aan. En ik deed precies wat de dietiste zei.
ik heb er geen zin meer in dat is gewoon zo. En als ik nu niks doe dan ben ik binnen nu en een paar maanden op mijn oude gewicht en dat wil ik absoluut nietquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:03 schreef teigan het volgende:
Maar is een week ook niet heel snel om alweer op te geven? Je geeft je lichaam niet eens de tijd om te wennen aan je andere eetpatroon?
Ik denk toch dat je je doelen wat lager moet stellen en gewoon dit eens een paar maanden moet gaan volhouden, en dan eens kijken wat het met je doet..
Ik moest gewoon zo door gaan we hadden al zoveel dingen veranderd ik zou ook niet weten wat er nog anders zou moeten.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:06 schreef freecell het volgende:
[..]
Heeft de dietiste toen ook dingen aangepast? Of moest je gewoon zo doorgaan?
Ik zit nu op mijn werk, laatste dagje. KantoordagjeKop thee erbij en tikken maar.
En eindelijk één waar ik zo héél af en toe even op internet kanBest lekker!
En na vanmiddag heb ik vakantie
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:09 schreef Riann het volgende:
En teigan ik wil je niet aanvallen of zo zo moet je het ook niet zien
maar hoeveel ben jij inmiddels kwijt met je gewoon gezond eetpatroon en hoelang doe je er al over?
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:17 schreef Troel het volgende:
Met een Scopi kan het
20-09-05: 163.9
20-12-05: 130.9
Dat dacht ik dus ook. Natuurlijk willen ze je achteraf wel blijven controleren, is natuurlijk extra vangen...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:12 schreef Isabeau het volgende:
... kunstgreep met een dieetprodukt waar een hele marketingbusiness achter zit?
Mijn eerste gedachte was ook; wat zal dat duur zijn, zeker als je nacontrole wil blijven houden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:16 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook. Natuurlijk willen ze je achteraf wel blijven controleren, is natuurlijk extra vangen...
(Maar ik ben natuurlijk nog maar pas in het vangnet van dieeten gevallen, dus wat weet ik er nou van)
Ben er onderhand ook al achter dat ik de verkeerde operatie heb gehad maar ja daar zal ik mee moeten leren leven ben ik bang.quote:
Dat weet ikquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:48 schreef -Bubseltje- het volgende:
Het is wrs niet 20 jaar maar de rest van je leven anders krijg je weer hetzelfde als met herballife lijkt mij
Ik post niet graag dingen zoals dat het niet goed gaat gister btw een post erneer gezet 0,0 reactie. Ik post alleen heel blij als het afvallen goed gaat. Dan ben ik ook gelukkig en idd ik moet aan mezelf gaan werken ben ik btw ook mee bezig maandag ochtend weer een afspraak bij maatschappelijk werk. En ik heb het geld er wel voor en ook nog voor over en dan kan ik nog veel andere dingen doen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:51 schreef teigan het volgende:
Daar ben ik het niet mee eens Riann, bij alles zijn er mensen die het er niet mee eens zullen zijn, ook bij zulke operaties..
Wat het bij jou is, is dat jij hier weinig post over hoe het met dieten gaat, alleen kom je wel elke keer weer met een andere "wonderkuur" aan die je wil gaan uitproberen..
Met dat geld wat je daar aan moet besteden kun je zoveel andere dingen doen, plus dat het waarschijnlijk niet de wondermiddelen zijn die je denkt dat het zijn..
Jij hebt volgens mij ondertussen elk nieuw pilletje wat er ook maar uitkwam geprobeerd, of in ieder geval in de gaten gehouden of het wat was, en je bent nog steeds niet slank... Plus dat ik me niet kan voorstellen dat het goed is voor je stofwisseling..
Gun je lijf nou eens wat rust, zorg dat je zelf wat meer rust krijgt, want zo negatief over jezelf denken roept eetbuien op, en dat los je niet zomaar op met een afvalkuurtje, anders had je jezelf na herbalife misschien ook wel beter in de hand kunnen houden..
Ehm, maar het is niet gezegd dat je met een andere operatie meer zou zijn afgevallen... Dat hangt meer van je lichaam af dan van de operatie. Kijk maar naar Troel en mij, dezelfde operatie op dezelfde dag maar zij is veel meer afgevallen dan ik. Het zal ongetwijfeld meespelen dat ik een stuk ouder ben en dat mijn lichaam al een veel grotere lijngeschiedenis achter de rug heeft dan het hare.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:49 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ben er onderhand ook al achter dat ik de verkeerde operatie heb gehad maar ja daar zal ik mee moeten leren leven ben ik bang.![]()
Riann, hou goed in de gaten dat wij deze dingen posten uit bezorgdheid om jou, niet als kritiek.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:55 schreef Riann het volgende:
Ik heb haast spijt dat ik het gepost heb want ik vroeg of mensen ervaringen mee hadden ik vroeg niet om commentaar of wat dan ook.
Als mensen hier niet om jou gaven hadden ze al lang gezegd dat alles wat je doet prima is. Ik vrees dat je een andere groep ja-knikkers om je heen moet verzamelen als dat is wat je wilt horen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:55 schreef Riann het volgende:
Ik heb haast spijt dat ik het gepost heb want ik vroeg of mensen ervaringen mee hadden ik vroeg niet om commentaar of wat dan ook.
Dat snap ik natuurlijk ook wel allemaal stiekem in mijn hartje maar dan baal ik er nog van ik post die reactie en meteen boem bats een hele berg commentaar. Net zoals ik laatst een maand geleden of nog langer geleden had gepost van misschien is sonja bakker wel iets voor mij. En zo is het altijd dat is toch zo wees eerlijk.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:58 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Riann, hou goed in de gaten dat wij deze dingen posten uit bezorgdheid om jou, niet als kritiek.
zie mijn postquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als mensen hier niet om jou gaven hadden ze al lang gezegd dat alles wat je doet prima is. Ik vrees dat je een andere groep ja-knikkers om je heen moet verzamelen als dat is wat je wilt horen.
Ik ben er nog steeds niet achter of deze zin nu klopt, of niet. Tof.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]ga je nou echt iemand die werkelijk langdurig heel succesvol is en die zonder enige kunstgreep en met veel en gezond eten weet af te vallen gebruiken om aan te tonen dat jij dat geduld niet hebt en dat het snelsnelsnel moet zodat je over 5 jaar als je ook net zo slank als teigan had kunnen zijn 10 kilo zwaarder bent dan je nu bent door je volgende kunstgreep met een dieetprodukt waar een hele marketingbusiness achter zit?
Volgens mij is het een vreselijk tangconstructiequote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:04 schreef Jarno het volgende:
Ik ben er nog steeds niet achter of deze zin nu klopt, of niet. Tof.
Lieverd, er wórdt nou eenmaal niet altijd op alles gereageerd.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:55 schreef Riann het volgende:
[..]
Ik post niet graag dingen zoals dat het niet goed gaat gister btw een post erneer gezet 0,0 reactie. Ik post alleen heel blij als het afvallen goed gaat.
Als ik 'm heel langzaam lees, dan lijkt het wel te kloppenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:04 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik ben er nog steeds niet achter of deze zin nu klopt, of niet. Tof.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:57 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ehm, maar het is niet gezegd dat je met een andere operatie meer zou zijn afgevallen... Dat hangt meer van je lichaam af dan van de operatie. Kijk maar naar Troel en mij, dezelfde operatie op dezelfde dag maar zij is veel meer afgevallen dan ik. Het zal ongetwijfeld meespelen dat ik een stuk ouder ben en dat mijn lichaam al een veel grotere lijngeschiedenis achter de rug heeft dan het hare.
En als het goed is heeft je arts goed gekeken naar welke operatie bij jouw eetgedrag paste. Want ook dat speelt een grote rol.
Daar gaat het op dit moment ook een beetje om als ik eerlijk ben en ik denk meestal van als ik dan weer aankom zien we dan wel weer en nu heb ik het weer behoorlijk uit de hand laten lopen. Wat ik zelf ontzettend vervelend vind. En dat ik niet lekker in mijn vel zit dat klopt ook maar daar word aan gewerkt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:02 schreef teigan het volgende:
Riann, wij bedoelen het goed, en dat wij kritisch zijn is meer omdat wij jouw lijngeschiedenis kennen, en merken dat het jou alleen maar lijkt te gaan om zoveel mogelijk af te vallen in een zo kort mogelijke tijd.... Zonder na te denken over de lange termijn...
en nu op naar een ander onderwerp word er alleen maar chagerijnig van. Maandag eerst dat gratis consult afwachten en dan kijk ik wel verder lijkt me iets dan begin ik daar zeer zeker weten wel aan. lijkt het me niks dan niet maar dat horen jullie dan wel tegen die tijd.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:11 schreef miss_dynastie het volgende:
Riann, iedereen maakt weleens mee dat er niet gereageerd wordt op een post. Niet altijd komt reactie. Elke keer kom je met een ander 'wondermiddel' dat het helemaal moet gaan worden deze keer. Weet je, of je je goed voelt heeft per saldo niet zo heel veel te maken met hoe je weegt. Er zijn heel veel mensen die dachten 'als ik 70 kilo weeg is alles oké', maar bijv. op wlsinfo is het duidelijk dat je je per saldo echt geen 'ander mens' voelt en de problemen die je had toen je te zwaar was er dan ook zouden zijn. En ik was met 70 kilo net zo eetgestoord als met 100+, maar de gevolgen van boulimia vallen nu eenmaal minder op dan binge. Ik vind het heel jammer dat je uitgerekend teigan aanvalt, want juist zij is een perfect voorbeeld van hoe het wél moet.
Fijn dat iemand me goed begrijpt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:12 schreef octopussy het volgende:
Riann, ik wil nog even melden dat ik je hopeloosheid heel goed begrijp. Ik heb het 'geluk' gehad dat ik wel in aanmerking kwam voor een operatie want gewoon dieten ging bij mij ook niet meer. De reden dat ik weer terugviel in oude gewoontes weet ik eigenlijk niet goed. Ik weet wel dat ik -mocht ik niet geopeerd worden- me aan zou melden bij een kliniek waar ze met een multidisciplinair team kijken hoe een eetpatroon weer gezond te krijgen en te houden. Als ik jou nu hoor over vreetbuien en heil zoeken in pilletjes ed, dan klinkt dat heel bekend in mijn oren.
Misschien is het tijd om eens professionele hulp te zoeken, zoals bijvoorbeeld een kliniek?
Dat is al eens vast een hele goede stap!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:12 schreef Riann het volgende:
[..]
Daar gaat het op dit moment ook een beetje om als ik eerlijk ben en ik denk meestal van als ik dan weer aankom zien we dan wel weer en nu heb ik het weer behoorlijk uit de hand laten lopen. Wat ik zelf ontzettend vervelend vind. En dat ik niet lekker in mijn vel zit dat klopt ook maar daar word aan gewerkt.
mijn beweging gaat uitbreiding plaats vinden met ingang van morgenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:18 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat is al eens vast een hele goede stap!
En verder, als je nu eens eerst probeert te stabiliseren. Neem de tijd om eens naar je eetpatroon te kijken, schrijf het een paar weken op (dat hielp mij altijd heel goed). Bekijk wat je nu aan beweging hebt en wat de mogelijkheden zijn om dat uit te breiden...
En als je dan met behulp van therapeut beter in je vel zit, dan ga je kijken wat je kunt aanpassen om langzaam maar zeker af te vallen.
ik denk weet ik wel zeker dat er bij mij wel een verband zit tussen het geestelijke en het gewicht. Ik ben misschien ook erg uit op het schoonheidsidieaal. Wat bij mij natuurlijk op moment erg meespeelt aan mijn geestelijke is mijn spierziekte wat voor shit ik er allemaal door krijg. etc etc etc etc dat verhaal kennen jullie wel een beetje volgens mij.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:19 schreef Rewimo het volgende:
Ik voelde me overigens ook met 150 kilo prima, geestelijk dan. En nu met 96 ook. Lichamelijk is het voor mij wel een wereld van verschil
Wat ik bedoel te zeggen is dat je geestelijke welbevinden niet door je gewicht bepaald wordt. Wel door het feit dat jij je gewicht niet goed vindt. Maar ik denk dat puur en alleen gewicht geen oorzaak is voor het feit dat iemand niet goed in zijn vel zit. Daar zitten andere dingen achter. Ik denk wel dat je over het algemeen ook een beter gewicht krijgt als je je leven ook op andere gebieden beter op de rails krijgt. Een samenhang is er wel, maar niet zo direct als jij nu denkt.
Dank je dat doet me weer goedquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik wilde even zomaar wat knuffeltjes uitdelen aan veiligheidsspeldje, troel, omearos, teigan, sjeen, rewimo, octopussy, miss dynastie, pandorah, freecell, liejannuh en yppy.
En eenvoor Riann en ik hoop dat je binnenkort weer wat lekkerder in je vel zit, meid.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:20 schreef Riann het volgende:
[..]
mijn beweging gaat uitbreiding plaats vinden met ingang van morgen
onbeperkt zwemmen en 2 keer in de week aquafun
Ik kan me voorstellen dat je onder andere hierdoor gewoon niet lekker in je vel zit... Het is ook niet niks, wat je nu een plaatsje moet geven.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:23 schreef Riann het volgende:
[..]
ik denk weet ik wel zeker dat er bij mij wel een verband zit tussen het geestelijke en het gewicht. Ik ben misschien ook erg uit op het schoonheidsidieaal. Wat bij mij natuurlijk op moment erg meespeelt aan mijn geestelijke is mijn spierziekte wat voor shit ik er allemaal door krijg. etc etc etc etc dat verhaal kennen jullie wel een beetje volgens mij.
Ik was benieuwd of ik een uitnodiging zou krijgenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:55 schreef Isabeau het volgende:
Waarom heb je je opgegeven dan?
Voor Idols krijgt iedereen een uitnodiging, dat had ik je al van te voren kunnen zeggenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:58 schreef Riann het volgende:
Ik was benieuwd of ik een uitnodiging zou krijgen
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik wilde even zomaar wat knuffeltjes uitdelen aan veiligheidsspeldje, troel, omearos, teigan, sjeen, rewimo, octopussy, miss dynastie, pandorah, freecell, liejannuh en yppy.
Ik heb ook een knuffel nodig...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:24 schreef Isabeau het volgende:
En eenvoor Riann en ik hoop dat je binnenkort weer wat lekkerder in je vel zit, meid.
en waarom krijg ik nou geen knuffelquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik had een tekst, met dat ik iedereen hier een knuffel gaf. Omdat er mening persoon hier, deze goed kan gebruiken.....quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:11 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
en waarom krijg ik nou geen knuffelsnif
vandaag gewerkt en het was "piep". we hadden een basistraining voor callcenterwerk, en ik ben er nu dus achter dat ik hier totaal niet geschikt voor ben. dus maar hopen dat het gesprek maandag goed gaat (bij eneco) en anders richting CWI want hier kan ik gewoon niet mee doorgaan, ik kan mezelf en anderen niet voorliegen dat ik dit werk geweldig vind en dat ik dit kan.
ja de telefoonquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:36 schreef miss_dynastie het volgende:
Grouphug![]()
![]()
Net een meneer aan de deur met de vraag of mijn papa of mama thuis was. Oog ik nou echt zo jong?
GB, weet je ook welk onderdeel van het werk je niet zo ligt? Dan kun je dat gedeelte voortaan vermijden. Ik ga duimen dat het wat wordt bij Enecoen een knuffel omdat je je zo rot voelt
Dat lijkt me dan wel problematisch voor een baan bij een callcenterquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:11 schreef gothic-blackie het volgende:
ja de telefoonheb uit mezelf een lichte telefoonangst, had het gevoel dat dat wel voorbij was, maar blijkbaar toch niet.
Ik wil het vooral doen om niet meer in de winkel te lopen en alleen maar de prijskaartjes te bekijken of mijn maat er wel tussenzit. Maar ook, het belangrijkste, om me beter te voelen. Maar ik heb dus echt nooit geduld met afvallen, ik heb een tijdje geleden 6 weken achter elkaar elke dag naar school gefietsd (1½ uur, 30-40km) maar toen was ik 4 kilo afgevallen. Dat vond ik gewoon te weinigquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Snel afvallen is mogelijk met een hongerdieet, maar ik zal je ook direct de valkuil proberen uit te leggen.
Je basaalmetabolisme is dat metabolisme wat energie levert voor die processen in je lichaam waar je niets voor hoeft te doen (kloppen van je hart, werking van je darmen etc). Met ander woorden: de hoeveelheid energie die je lijf verbruikt terwijl je bij wijze van spreken de hele dag in bed ligtBewegen zorgt ervoor dat je meer dan je basaalmetabolisme gaat gebruiken omdat je spieren dan energie gaan vragen. Bewegen is een leuk extraatje, maar de basis voor je energiehuishouding is je basaalmetabolisme.
Wat gaat er nou mis als je héél snel afvalt?
Ten eerste vlucht je lijf in een spaarstand. Je lichaam is erop gebouwd voorraden op te bouwen en vast te houden voor tijden van schaarste. Evolutionair gezien heb jij het slimmere lijf, want je lijf heeft al fijn veel opgebouwd. Genetisch mankementje in tijden van overloed, want dik is niet meer in de mode en 'dus lelijk'. Heb je nu dus niets meer aan. Maar als je probeert richting schoonheidsideaal te komen door snel van de vetvoorraad af te komen zal je lijf aan de rem trekken door te bezuinigen op het basaalmetabolisme (dat keldert omlaag) en zo creatief mogelijk om te springen met binnenkomende kcal. Elke kcal wordt nu een stuk efficiënter behandeld.
Ten tweede is vetweefsel een trage bron van energie. Bij de combinatie weinig binnenkomende energie (hongerdieet/crashdieet dus) en wel veel energie nodig hebben (sporten of gewoon normaal bewegen) kan het voorkomen dat je lichaam even snel energie nodig heeft en dat is er meestal bij een crashdieet niet meer. De suikervoorraad in je spieren en lever (glycogeen) is bij een crashdieet vaak domweg op (hier word je overigens ook lekker futloos van). De vetvoorraad duurt eigenlijk een beetje te lang voor snelle energie en je lijf bedenkt heel slim dat er nog een aanzienlijke hoeveelheid veel makkelijker te gebruiken eiwit aanwezig is. In de vorm van spieren. Je gaat spierweefsel afbreken. Laat dat spierweefsel nou ook deels verantwoordelijk zijn voor je basaalmetabolisme (reden dat mannen sneller afvallen dan vrouwen) en het resultaat is dat je basaalmetabolisme nog meer daalt.
Het mooie van de natuur is dat je lichaam je dus door deze hongerperiode heenhelpt met als achterliggende gedachte dat je straks als er weer voldoende voedsel is snel weer alle vetvoorraden kan aanvullen en als het even kan méér vetvooorraad dan de vorige keer. Heel lief van je lijfIn de volksmond noemen we deze liefdadigheid van je lichaam 'jojo'en'
Bij traag afvallen kan je de bovenstaande valkuilen zoveel mogelijk voorkomen. Kies maar wat je wilt, je bent nu nog jong. Wil je binnen 6 maanden een stuk slanker zijn waarna je groot risico loopt om over een aantal jaar nog veel dikker dan nu te eindigen of wil je over 2 jaar een mooi lijf hebben met een veel lager risico om veel dikker te eindigen?
Als je er 2 jaar over wilt doen mag je juist veel meer eten dan je nu doet. Waarschijnlijk moet je wel andere (verstandiger) keuzes maken, dat welquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:32 schreef Juicyhil het volgende:
Maar als ik zeg maar 2 weken jaren erover doe om af te vallen, is dat dan elke dag op water en brood?
Je hebt al een en ander veranderd sinds je vorige poging: Afvallen zonder moeite ?!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:32 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik wil het vooral doen om niet meer in de winkel te lopen en alleen maar de prijskaartjes te bekijken of mijn maat er wel tussenzit. Maar ook, het belangrijkste, om me beter te voelen. Maar ik heb dus echt nooit geduld met afvallen, ik heb een tijdje geleden 6 weken achter elkaar elke dag naar school gefietsd (1½ uur, 30-40km) maar toen was ik 4 kilo afgevallen. Dat vond ik gewoon te weinigMaar als ik zeg maar 2 weken jaren erover doe om af te vallen, is dat dan elke dag op water en brood?
Wat ik elke dag eet:
05:00 uur: 2 crackers (omdat dit het snelste klaar te maken is en ik nog wakker moet worden)
05:15 uur: fietsen naar kranten-afhaal-gebeuren
05:30 uur: 1 bak koffie
05:45 uur: gaat kranten rondbrengen op de fiets
06:45 uur: klaar met kranten lopen
07:30 uur: 2 boterhammen met melk
ca 12:00 uur: meestal in de richting van de supermarkt om iets te halen, dit verschilt (maar meestal ongezond)
16:00 uur: 2 boterhammen (als tussendoor)
16:10 uur: fietsen naar kranten-afhaal-gebeuren
16:25 uur: gaat kranten rondbrengen op de fiets
18:00 uur: avond eten
Zo nu en dan neem ik een slok drinken, de ene keer cola de andere keer light fruitsap.
Dus je foto album is beveiligd en daar kunnen wij dus niet kijken.quote:Geen toegang
Dit fotoalbum is beveiligd, om deze te bekijken moet je een uitnodiging hebben en moet je inloggen
Heb je nog geen punt.nl account, maak die dan hier aan.
Prachtig figuur Voguequote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:50 schreef Vogue het volgende:
Foto´s zijn niet scherpOja en ik heb de achterkant foto met tattoo toch maar achterwege gelaten haha.
Boehoe.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:24 schreef Isabeau het volgende:
Ah, handigquote:Op zaterdag 1 september 2007 10:01 schreef Viking84 het volgende:
Dankzij de quote van Isabeau zijn de foto's van Vogue nog steeds te zien. Je hebt inderdaad een flink resultaat geboekt!
.
*jaloersch is.quote:Op zaterdag 1 september 2007 14:42 schreef Rewimo het volgende:
Net even een rondje oogst gedaan in de tuin
[afbeelding]
Okee, de mais hebben we voor de deur gejatEn of de peren al eetbaar zijn moet ik nog proberen.
Meer foto's zometeen in ons KAA-topic
die weegschalen ook altijd je hebt een keer minder eruit geplast of een dag niet gepoept en je bent meteen zwaarderquote:Op zondag 2 september 2007 11:04 schreef Levitation het volgende:
Dank voor alle lieve felicidades!
Over weegschalen gesproken:![]()
Na dagen 91,9 gewogen te hebben, heeft mijn weegschaal vandaag blijkbaar een appeltje met me te schillen... 93,0 kgWat een secreet is dat ding ook...
Maar ik laat mijn feestje niet verpesten, morgen weer 91,9 of lager!!
![]()
Ik wil teveel...quote:Op zondag 2 september 2007 14:18 schreef octopussy het volgende:
Tis hier stil zeg...
iedereen druk bezig vandaag?![]()
Morgen weer aquarobicen?quote:Op zondag 2 september 2007 14:38 schreef octopussy het volgende:
Hehe ik ken het Sjeen. Je doet toch nog behoorlijk wat als ik het zo zie![]()
ik wil vandaag nog aan schoolopdrachten werken, maar ik krijg ook vrienden op bezoek zometeen dus ik ben bang dat er weinig van terecht gaat komen. * octopussy gaat nu even een pot thee zetten![]()
Hoe herkenbaarquote:Op zondag 2 september 2007 14:31 schreef Sjeen het volgende:
Ik wil teveel...
quote:Op zondag 2 september 2007 15:15 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Morgen weer aquarobicen?
Ik ben snel het huis aan het fatsoeneren, krijg zo visite
De kip had ik gisteren al opgezet, dus dat heeft lang genoeg getrokken (hihi)... De buren komen zo koffie drinken, dus nu snel even opruimenquote:Op zondag 2 september 2007 15:26 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hoe herkenbaar
Kroketten maak ik morgen wel, ik laat het altijd een uur of vijf trekken en we willen ook nog naar opa vandaag... ik ga zo gewoon met een borduurwerkje op de bank zitten. Tis tenslotte niet voor niets een rustdag dan kan ik morgen aan mijn pak papier van 500 blz. beginnen![]()
![]()
quote:Op zaterdag 1 september 2007 10:11 schreef Faat het volgende:
Joooooooooooo met de banjo
En Mien met de mandoline
Kaaaatje met haar mondharmonikaaaaaatje
En Faaaaaaatje past weer in een ander maaaatje![]()
FINALLY.......................ONDER DE 100...................WOEIIIII![]()
Ik was naar Spinvis!quote:Op zondag 2 september 2007 14:18 schreef octopussy het volgende:
Tis hier stil zeg...
iedereen druk bezig vandaag?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |