ik denk weet ik wel zeker dat er bij mij wel een verband zit tussen het geestelijke en het gewicht. Ik ben misschien ook erg uit op het schoonheidsidieaal. Wat bij mij natuurlijk op moment erg meespeelt aan mijn geestelijke is mijn spierziekte wat voor shit ik er allemaal door krijg. etc etc etc etc dat verhaal kennen jullie wel een beetje volgens mij.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:19 schreef Rewimo het volgende:
Ik voelde me overigens ook met 150 kilo prima, geestelijk dan. En nu met 96 ook. Lichamelijk is het voor mij wel een wereld van verschil
Wat ik bedoel te zeggen is dat je geestelijke welbevinden niet door je gewicht bepaald wordt. Wel door het feit dat jij je gewicht niet goed vindt. Maar ik denk dat puur en alleen gewicht geen oorzaak is voor het feit dat iemand niet goed in zijn vel zit. Daar zitten andere dingen achter. Ik denk wel dat je over het algemeen ook een beter gewicht krijgt als je je leven ook op andere gebieden beter op de rails krijgt. Een samenhang is er wel, maar niet zo direct als jij nu denkt.
Dank je dat doet me weer goedquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik wilde even zomaar wat knuffeltjes uitdelen aan veiligheidsspeldje, troel, omearos, teigan, sjeen, rewimo, octopussy, miss dynastie, pandorah, freecell, liejannuh en yppy.
En eenvoor Riann en ik hoop dat je binnenkort weer wat lekkerder in je vel zit, meid.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:20 schreef Riann het volgende:
[..]
mijn beweging gaat uitbreiding plaats vinden met ingang van morgen
onbeperkt zwemmen en 2 keer in de week aquafun
Ik kan me voorstellen dat je onder andere hierdoor gewoon niet lekker in je vel zit... Het is ook niet niks, wat je nu een plaatsje moet geven.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:23 schreef Riann het volgende:
[..]
ik denk weet ik wel zeker dat er bij mij wel een verband zit tussen het geestelijke en het gewicht. Ik ben misschien ook erg uit op het schoonheidsidieaal. Wat bij mij natuurlijk op moment erg meespeelt aan mijn geestelijke is mijn spierziekte wat voor shit ik er allemaal door krijg. etc etc etc etc dat verhaal kennen jullie wel een beetje volgens mij.
Ik was benieuwd of ik een uitnodiging zou krijgenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:55 schreef Isabeau het volgende:
Waarom heb je je opgegeven dan?
Voor Idols krijgt iedereen een uitnodiging, dat had ik je al van te voren kunnen zeggenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:58 schreef Riann het volgende:
Ik was benieuwd of ik een uitnodiging zou krijgen
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik wilde even zomaar wat knuffeltjes uitdelen aan veiligheidsspeldje, troel, omearos, teigan, sjeen, rewimo, octopussy, miss dynastie, pandorah, freecell, liejannuh en yppy.
Ik heb ook een knuffel nodig...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:24 schreef Isabeau het volgende:
En eenvoor Riann en ik hoop dat je binnenkort weer wat lekkerder in je vel zit, meid.
en waarom krijg ik nou geen knuffelquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 14:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik had een tekst, met dat ik iedereen hier een knuffel gaf. Omdat er mening persoon hier, deze goed kan gebruiken.....quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:11 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
en waarom krijg ik nou geen knuffelsnif
vandaag gewerkt en het was "piep". we hadden een basistraining voor callcenterwerk, en ik ben er nu dus achter dat ik hier totaal niet geschikt voor ben. dus maar hopen dat het gesprek maandag goed gaat (bij eneco) en anders richting CWI want hier kan ik gewoon niet mee doorgaan, ik kan mezelf en anderen niet voorliegen dat ik dit werk geweldig vind en dat ik dit kan.
ja de telefoonquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:36 schreef miss_dynastie het volgende:
Grouphug![]()
![]()
Net een meneer aan de deur met de vraag of mijn papa of mama thuis was. Oog ik nou echt zo jong?
GB, weet je ook welk onderdeel van het werk je niet zo ligt? Dan kun je dat gedeelte voortaan vermijden. Ik ga duimen dat het wat wordt bij Enecoen een knuffel omdat je je zo rot voelt
Dat lijkt me dan wel problematisch voor een baan bij een callcenterquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:11 schreef gothic-blackie het volgende:
ja de telefoonheb uit mezelf een lichte telefoonangst, had het gevoel dat dat wel voorbij was, maar blijkbaar toch niet.
Ik wil het vooral doen om niet meer in de winkel te lopen en alleen maar de prijskaartjes te bekijken of mijn maat er wel tussenzit. Maar ook, het belangrijkste, om me beter te voelen. Maar ik heb dus echt nooit geduld met afvallen, ik heb een tijdje geleden 6 weken achter elkaar elke dag naar school gefietsd (1½ uur, 30-40km) maar toen was ik 4 kilo afgevallen. Dat vond ik gewoon te weinigquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Snel afvallen is mogelijk met een hongerdieet, maar ik zal je ook direct de valkuil proberen uit te leggen.
Je basaalmetabolisme is dat metabolisme wat energie levert voor die processen in je lichaam waar je niets voor hoeft te doen (kloppen van je hart, werking van je darmen etc). Met ander woorden: de hoeveelheid energie die je lijf verbruikt terwijl je bij wijze van spreken de hele dag in bed ligtBewegen zorgt ervoor dat je meer dan je basaalmetabolisme gaat gebruiken omdat je spieren dan energie gaan vragen. Bewegen is een leuk extraatje, maar de basis voor je energiehuishouding is je basaalmetabolisme.
Wat gaat er nou mis als je héél snel afvalt?
Ten eerste vlucht je lijf in een spaarstand. Je lichaam is erop gebouwd voorraden op te bouwen en vast te houden voor tijden van schaarste. Evolutionair gezien heb jij het slimmere lijf, want je lijf heeft al fijn veel opgebouwd. Genetisch mankementje in tijden van overloed, want dik is niet meer in de mode en 'dus lelijk'. Heb je nu dus niets meer aan. Maar als je probeert richting schoonheidsideaal te komen door snel van de vetvoorraad af te komen zal je lijf aan de rem trekken door te bezuinigen op het basaalmetabolisme (dat keldert omlaag) en zo creatief mogelijk om te springen met binnenkomende kcal. Elke kcal wordt nu een stuk efficiënter behandeld.
Ten tweede is vetweefsel een trage bron van energie. Bij de combinatie weinig binnenkomende energie (hongerdieet/crashdieet dus) en wel veel energie nodig hebben (sporten of gewoon normaal bewegen) kan het voorkomen dat je lichaam even snel energie nodig heeft en dat is er meestal bij een crashdieet niet meer. De suikervoorraad in je spieren en lever (glycogeen) is bij een crashdieet vaak domweg op (hier word je overigens ook lekker futloos van). De vetvoorraad duurt eigenlijk een beetje te lang voor snelle energie en je lijf bedenkt heel slim dat er nog een aanzienlijke hoeveelheid veel makkelijker te gebruiken eiwit aanwezig is. In de vorm van spieren. Je gaat spierweefsel afbreken. Laat dat spierweefsel nou ook deels verantwoordelijk zijn voor je basaalmetabolisme (reden dat mannen sneller afvallen dan vrouwen) en het resultaat is dat je basaalmetabolisme nog meer daalt.
Het mooie van de natuur is dat je lichaam je dus door deze hongerperiode heenhelpt met als achterliggende gedachte dat je straks als er weer voldoende voedsel is snel weer alle vetvoorraden kan aanvullen en als het even kan méér vetvooorraad dan de vorige keer. Heel lief van je lijfIn de volksmond noemen we deze liefdadigheid van je lichaam 'jojo'en'
Bij traag afvallen kan je de bovenstaande valkuilen zoveel mogelijk voorkomen. Kies maar wat je wilt, je bent nu nog jong. Wil je binnen 6 maanden een stuk slanker zijn waarna je groot risico loopt om over een aantal jaar nog veel dikker dan nu te eindigen of wil je over 2 jaar een mooi lijf hebben met een veel lager risico om veel dikker te eindigen?
Als je er 2 jaar over wilt doen mag je juist veel meer eten dan je nu doet. Waarschijnlijk moet je wel andere (verstandiger) keuzes maken, dat welquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:32 schreef Juicyhil het volgende:
Maar als ik zeg maar 2 weken jaren erover doe om af te vallen, is dat dan elke dag op water en brood?
Je hebt al een en ander veranderd sinds je vorige poging: Afvallen zonder moeite ?!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:32 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik wil het vooral doen om niet meer in de winkel te lopen en alleen maar de prijskaartjes te bekijken of mijn maat er wel tussenzit. Maar ook, het belangrijkste, om me beter te voelen. Maar ik heb dus echt nooit geduld met afvallen, ik heb een tijdje geleden 6 weken achter elkaar elke dag naar school gefietsd (1½ uur, 30-40km) maar toen was ik 4 kilo afgevallen. Dat vond ik gewoon te weinigMaar als ik zeg maar 2 weken jaren erover doe om af te vallen, is dat dan elke dag op water en brood?
Wat ik elke dag eet:
05:00 uur: 2 crackers (omdat dit het snelste klaar te maken is en ik nog wakker moet worden)
05:15 uur: fietsen naar kranten-afhaal-gebeuren
05:30 uur: 1 bak koffie
05:45 uur: gaat kranten rondbrengen op de fiets
06:45 uur: klaar met kranten lopen
07:30 uur: 2 boterhammen met melk
ca 12:00 uur: meestal in de richting van de supermarkt om iets te halen, dit verschilt (maar meestal ongezond)
16:00 uur: 2 boterhammen (als tussendoor)
16:10 uur: fietsen naar kranten-afhaal-gebeuren
16:25 uur: gaat kranten rondbrengen op de fiets
18:00 uur: avond eten
Zo nu en dan neem ik een slok drinken, de ene keer cola de andere keer light fruitsap.
Dus je foto album is beveiligd en daar kunnen wij dus niet kijken.quote:Geen toegang
Dit fotoalbum is beveiligd, om deze te bekijken moet je een uitnodiging hebben en moet je inloggen
Heb je nog geen punt.nl account, maak die dan hier aan.
Prachtig figuur Voguequote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:50 schreef Vogue het volgende:
Foto´s zijn niet scherpOja en ik heb de achterkant foto met tattoo toch maar achterwege gelaten haha.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |