Nog een linkje voor de MP3's: http://www.vub.ac.be/sport/podcast.htmlquote:Op zondag 4 februari 2007 11:27 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik wil beginnen met hardlopen, dus ging ik op zoek naar hardloopschema\'s.
Je vindt dan van die hardloopschema\'s waarbij je afwisselend moet hardlopen en wandelen.
Nu zie ik mezelf niet met een stopwatch klooien.
Ik bedacht me dat ik zelf een mp3 zou kunnen maken waarbij ik het schema in muziek uit zou drukken.
Dus bijvoorbeeld een keiharde housebeat wanneer er gerend moet worden en een rustig muziekje voor de wandelmomenten.
Maar wat blijkt; dit bestaat al!
Ik heb er twee gevonden die ik erg goed vind. Als je op de link klikt, vind je de podcasts.
Je kunt met de link subscriben via iTunes en zo de podcasts binnenhalen en op je iPod zetten.
Maar je hebt niet per se iTunes of iPod nodig. Je kunt de bestandjes ook gewoon openen in je muziekplayer op je pc, en dan opslaan als mp3 en op je mp3-speler zetten!
1) http://www.ullreys.com/robert/Podcasts/index.html
Robert Ullreys heeft het beginnersschema van coolrunning.com (\'The Couch-to-5K Running Plan\') omgezet in podcasts.
Er zijn 9 lessen, die je 3 keer per week moet volgen.
Aan het einde van de rit kun je 5 kilometer aaneengesloten hardlopen.
Het schema \'op papier\':
http://www.coolrunning.com/engine/2/2_3/181.shtml
2) http://www.een.be/televis(...)_podcast/index.shtml
Hier is het schema van Vlaanderen Sportland, het \'Start to run\' programma omgezet tot een podcast.
Er zijn 27 lessen, 3 verschillende per week.
Ook hier is het einddoel 5 km aaneengesloten rennen.
Er is ook een tweede reeks: van 5km naar 10 km!
Het schema \'op papier\':
http://www.sport.be/starttorun/nl/training/
Beide begeleiders loodsen je door de lessen heen en moedigen je aan.
De tijd gaat ook lekker snel voorbij met die dancebeats volgens mij!![]()
Iemand al ervaring met deze schema\'s?
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:09 schreef freecell het volgende:
Ja, les 7 heeft dezelfde looptijden als de vorige.
Je kan ook wel aan mijn afstand zien dat het eigenlijk te warm was, ik ging een stuk minder hard:
- 2,89 KM
- 7.23 Km per uur.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 20:07 schreef YPPY het volgende:
Wow, eergisteren begon ik nog met 5 minuten, vandaag zijn het er al 8 en dan overmorgen 10. Dat gaat snel omhoog. Les 20 dadelijk dus.
Ik bereken mijn afstand en gemiddelde snelheid en verbruikte calorien via mijn ipod met een nike+ sensor.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 14:38 schreef it_was_me het volgende:
Zomaar even een vraag. Hoe berekenen jullie je gemiddelde snelheid? Het enige wat ik bijheb als ik ga lopen is mijn mp3 speler. Geen horloge of wat dan ook.
En terugkomend op waar laat je de mp3 speler. Ik heb een broek met zakken daar gaat die in. Het snoer gaat 1maal rond mijn bh-bandje en dan zo onder mijn trui naar beneden mijn zak in.
Omdat ik dan langzaam mijn conditie opbouw en het ook daadwerkelijk volhoud!quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:12 schreef PretKroket het volgende:
Waarom lopen jullie allemaal aan de hand van lessen?
dat is mijn probleem dus ook.. Dat ik het dan niet opbouw, alleen maar wil hardlopen en me dan heel slecht voel omdat ik dat niet lang volhoudt...quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:34 schreef freecell het volgende:
[..]
Omdat ik dan langzaam mijn conditie opbouw en het ook daadwerkelijk volhoud!
Als ik zelf ga lopen, ren ik 3 keer de longen uit mijn lijf en besluit dan dat het een stomme sport is
Oh, zo dusquote:Op maandag 27 augustus 2007 16:34 schreef freecell het volgende:
[..]
Omdat ik dan langzaam mijn conditie opbouw en het ook daadwerkelijk volhoud!
Als ik zelf ga lopen, ren ik 3 keer de longen uit mijn lijf en besluit dan dat het een stomme sport is
Het rondje is voor mij ook een beetje puzzelen. Ach, ik loop gewoon een stuk, komt ik niet uit en ik heb nog energie over, dan ren ik terug naar huis.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:09 schreef teigan het volgende:
ik vond de eerste lessen ook makkelijk te doen, maar nu in week 3 begin ik het toch wat lastiger te vinden..
Maar ik zit ook met het probleem dat als ik nu een passend rondje ren, ik met viaducten en spoorbruggen zit die ik op en af moet, en dat vinden mijn knieën nog niet zo leuk...
Wat dat betreft ben ik erg blij met de wijk waarin ik woon. Volop groen en mooie fietpaden die elkaar overal en nergens kruisen, waardoor m'n looprondjes heel makkelijk aan te passen zijn tot telkens een stukje langer en telkens net anders zodat het niet saai wordt.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:09 schreef teigan het volgende:
ik vond de eerste lessen ook makkelijk te doen, maar nu in week 3 begin ik het toch wat lastiger te vinden..
Maar ik zit ook met het probleem dat als ik nu een passend rondje ren, ik met viaducten en spoorbruggen zit die ik op en af moet, en dat vinden mijn knieën nog niet zo leuk...
Als je nou 2x de helft loopt, hoef je nog maar een kwart van de afstandquote:Op maandag 27 augustus 2007 18:18 schreef PretKroket het volgende:
[..]
Oh, zo dus![]()
Ik ben sinds een maandje ofzo ook weer begonnen, maar juist altijd de longen uit mijn lijf rennen is juist mijn doel, maar dan probeer ik een afstand te halen. Dom bezig geweest ben ik wel, ik was gelijk met 13 km begonnen, wat me een week spierpijn gafMaar nu, een maandje later ren ik 13 km in 55 minuten zonder spierpijn de volgende dag (alleen vermoeidheid), dus ik denk dat er meerdere wegen naar rome leidden..
(Ik heb wel een conditie doordat ik ook aan andere sporten doe, maar dat is krachttraining / muay thai)
quote:Op woensdag 29 augustus 2007 13:31 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Als je nou 2x de helft loopt, hoef je nog maar een kwart van de afstand
Ik heb zelf 3 weken stil moeten zitten ivm een enkelblessure. De fysio adviseerde mij om weer heel voorzichtig te beginnen. Ik was bij les 6 en ben weer begonnen bij les 1. Ik heb er geen last van gehad maar ik weet dus niet wat er gebeurd zou zijn als ik begonnen was met les 4 ofzo. Eerder de lessen gelopen hebben is van ondergeschikt belang aan je fysieke gesteldheid. Ik zou beginnen met les 1.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:51 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik wil het binnenkort weer gaan oppikken!
alleen hoop ik dat mijn knieën het dan wel volhouden..
ik ben gestopt toen ik les 5 had gelopen, is het verstandig weer bij les 1 te beginnen, of zou les 4 ook goed genoeg zijn?
Je doet het ook echt he!quote:Op woensdag 29 augustus 2007 13:31 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
whehe..quote:Op woensdag 29 augustus 2007 13:31 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik heb één keer gelopen na het eten en doe dat NOOIT meer, erg onaangenaam gevoel.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:50 schreef Miss_S het volgende:
na 5 dagen niet gelopen te hebben
heb ik net les 6 gelopen
ging toch erg lekker alleen zat mijn avondeten een beetje in de weg
* Cutie is het daar helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:12 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik heb één keer gelopen na het eten en doe dat NOOIT meer, erg onaangenaam gevoel.
Vaak loop ik ook op zondag voor het ontbijt, ik drink dan een flink glas water en eet een dikke plak ontbijtkoek met boter. Rustig opeten en dan ga ik lopen. Nergens last van. Doe ik het zonder glas water dan heb ik maagklachten tijdens het lopen.quote:Op zaterdag 1 september 2007 13:28 schreef Miss_S het volgende:
morgen heb ik weer een probleem met het eten om 12 uur brunchen we en gaan dan naar familie en komen dan pas laat thuis
dus wil ik voor 12 uur gaan hardlopen maar dan heb ik nog niet gegeten en ik wil dan ook niet al ontbijten van te voren, wat zou ik voor iets kleins kunnen eten voordat ik ga hardlopen?
Fijn voor je... ik loop jou eruit vermoedelijk.quote:
Haha jij?quote:Op zondag 2 september 2007 18:17 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Fijn voor je... ik loop jou eruit vermoedelijk.
Vanavond beginnen met les 1, ben eens benieuwd.
Er is een verschil tussen rennen en lopen... ik heb het over lopen, lange afstandenquote:Op zondag 2 september 2007 18:50 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Haha jij?misschien als ik lig te slapen ja..
Ging heel goedquote:Op zondag 2 september 2007 20:04 schreef YPPY het volgende:
Wat goed Jojo! Echt een flink tempo.
Hoe ging het Sjeen?
Daarom draai ik het snoer 2 maal rond het schouderbandje van mijn BH aan de voorkant. Ik hang het zo strak/los dat ik goed achterom kan kijken naar beide zijde. Het snoer gaat verder achter mijn shirt door naar beneden naar de mp3. Ik had daar in het begin ook last van.quote:Op zondag 2 september 2007 22:01 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ging heel goedErg leuk en relaxt lopen... Ik liep voorheen op een schema van hardloopschema.nl en dan met de timer van mijn gsm. Nu hoef ik niet meer na te denken, gewoon luisteren en doen.
Alleen denk ik dat ik een andere koptelefoon aan mijn iPod ga hangen. Dit liep niet geweldig, snoertje voorlangs, stuiterde steeds... snoertje achterlangs liep beter, maar trok de dopjes uit mijn oren. Dat was eigenlijk het enige vervelende
Goed idee inderdaad, maar ik heb zo'n armband waarin de iPod zit, dus dat ga ik niet halen met mijn snoertje. Nu heb ik ook nog de koptelefoon van mijn Nokia 5500 Sport (heel belangrijk, dat laatstequote:Op maandag 3 september 2007 00:28 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Daarom draai ik het snoer 2 maal rond het schouderbandje van mijn BH aan de voorkant. Ik hang het zo strak/los dat ik goed achterom kan kijken naar beide zijde. Het snoer gaat verder achter mijn shirt door naar beneden naar de mp3. Ik had daar in het begin ook last van.
Ik doe niet aan koekjes... Ik eet liever kroketquote:Op woensdag 5 september 2007 10:37 schreef PretKroket het volgende:
en onthoudt lieve kindertjes, het feit dat jullie hardlopen betekent niet dat dat gecompenseert moeten worden met koekjes en andere ongein
jawel joh meteen 2 zakken chips ernaquote:Op woensdag 5 september 2007 10:37 schreef PretKroket het volgende:
en onthoudt lieve kindertjes, het feit dat jullie hardlopen betekent niet dat dat gecompenseert moeten worden met koekjes en andere ongein
ik heb van die sport oortjes, die kan ik om mijn oren hangen met van die beugeltjes, blijven perfect zitten, ideaal!quote:Op woensdag 5 september 2007 20:20 schreef YPPY het volgende:
Mijn oortjes doe ik verkeerd om in, anders vallen ze er zo snel uit. J. zegt steeds dat ze niet zo horen, maar het loopt wel een stuk makkelijker.
Morgen les 25 en dan nog een week om tot de 30 minuten te gaan. Moet lukken. Is maar 10 minuten langer dan eergisteren.![]()
Die heb ik nu ook, ideaal inderdaadquote:Op donderdag 6 september 2007 12:06 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik heb van die sport oortjes, die kan ik om mijn oren hangen met van die beugeltjes, blijven perfect zitten, ideaal!
Zorg ervoor dat je goed opwarmt vantevoren en hou dit heel goed in de gaten. Niet forceren, want dat kan een blessure veroorzaken waar je lang zoet mee bent. Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Shin_splintsquote:Op donderdag 6 september 2007 17:51 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik ben nu anderhalve week bezig, vandaag les 3 gelopen en nu vraag ik me twee dingen af. Ik heb dinsdag een paar hardloopschoenen gekocht, en sinds ik die gebruik heb ik een soort kramp-achtig gevoel in mn schenen. Loop ik nou verkeerd of zijn de schoenen niet goed?
en de tweede vraag: ik heb een polar a5 orloge met hartslagband, en als ik het schema van Evy volg, zegt mn horloge dat mijn hartfrequentie te hoog is (rond de 180). Moet ik dan doorgaan met lopen, of gaan wandelen?
Overigens vind ik de lessen van Evy wel heel fijn!
Hier ook, maar bij mijn rennen regende het water en takken op mijn hoofd, dus van rennen in de zon was geen sprakequote:Op maandag 10 september 2007 17:50 schreef MaxPower het volgende:
hoezo? vandaag waren de zon en de regen beiden aanwezig hiero
ik doe mijn schoenen aan en ga gelijk lopen. Geen warming up of rekken. In het begin ging ik nog wel rekken en strekken na een rustig drafje van 5 minuten, maar ik merkte totaal geen verschil of ik dat nou wel of niet deed.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:45 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik ga les 4 doen nu. Hebben jullie eigenlijk een vast ritueel voor je begint met hardlopen? Spieren stretchen ofzo?
quote:Op maandag 10 september 2007 18:10 schreef freecell het volgende:
Verrek, wie heeft de TT aangepastZie het nu pas.
Nou, normaal heb ik dit dus helemaal niet en ik ben net zo gestart als normaal.quote:Op donderdag 13 september 2007 18:21 schreef FJD het volgende:
Misschien ga je dan veels te hard van start? Je moet beginnen op iets van 70% van wat je een lekker tempo vindt en dan kom je goed uit uiteindelijk
Ik vind het wel leukquote:Op zondag 16 september 2007 05:12 schreef Mad_Jack het volgende:
Ik heb de eerste lessen van Evy inmiddels afgerond en ben nu bezig aan de lessen van 5 naar 10 km. In het begin dacht ik ook dat de overgang wat snel ging maar heb nooit een les opgegeven. Ik had dat nooit verwacht want tijdens de eerste les was ik na 1 min hardlopen al helemaal kapot (en aan het eind van les 1 helemaal) maar nu loop ik al 40 minuten hard met gemak. Doorzetten is belangrijk. Maar je moet het ook leuk blijven vinden. Vind je het niet leuk dan zal je het niet volhouden.
Dan moeten we meteen oppas regelen voor onze dochter.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:18 schreef Leintjeuh het volgende:
Nou YPPY dat is ook geen nieuws waar je blij van wordt... Je zou haast je wederhelft meenemen op de fiets...
Hoezo, heb je geen fietsstoeltje? Kind lekker mee op de fiets, in de frisse luchtquote:Op zondag 16 september 2007 10:45 schreef YPPY het volgende:
Dan moeten we meteen oppas regelen voor onze dochter.
Dat stuk naar 6 minuten vond ik ook erg zwaar Freecell, psychisch is het veel langer. Langzaam lopen is erg handig, ik heb ook steeds dat het op het einde pas goed gaat. Het begin van de lessen is echt zwaar, na een minuut op 20 kom ik pas op gang. We zijn gewoon diesels.
Spierpijn heb ik tot nu toe alleen na de eerste keer gehad, ik begon echt met een vrij lage conditiequote:Op maandag 17 september 2007 14:33 schreef poppetje22 het volgende:
Ik ben bijna klaar met de lessen van 0 tot 5 kilometer, en het gaat hardstikke lekker. Merk wel dat ik nu meer spierpijn heb na het lopen, dat had ik in het begin niet.
freecell: dat is toch juist goed?! Als je iedere keer op het randje van je kunnen loopt! Moet je voor de grap eens 2 keer achter elkaar dezelfde les lopen, dan zul je zien dat het de 2e keer lang niet meer zo'n uitdaging is. Je moet natuurlijk wel iedere keer grenzen verleggen, anders blijf je zo hangen in die 3 minuten lopen, 2 minuten wandelen.![]()
ik vond trouwens ook het opbouwen van 5 naar 10 minuten veel zwaarder dan het opbouwen van 10 naar 20. Ik ben nu bij les 24 ofzo, en ik heb zelfs een beetje het gevoel dat die looppauzes ertussen alleen maar mn loopritme verstoren.. ik moet na die pauze(s) echt weer op gang komen!
quote:Op woensdag 19 september 2007 02:39 schreef MuseMuse het volgende:
Iedereen volgt die lessen van vlaanderen sportland? Deze zijn dus ook geschikt voor iemand met 0 conditie?
quote:Op woensdag 19 september 2007 02:39 schreef MuseMuse het volgende:
Iedereen volgt die lessen van vlaanderen sportland? Deze zijn dus ook geschikt voor iemand met 0 conditie?
Dat heb ik nog steeds hoor, als ik aan het einde van 7 minuten weer mag gaan lopen.quote:Op donderdag 20 september 2007 19:44 schreef progje het volgende:
net les 6 gelopen, maar merk wel dat ik iedere keer aan het eind van de 3 minuten weer blij ben dat ik mag gaan lopen..
wordt nog wat als ik volgende week 4 en 5 min achter elkaar moet gaan lopen
Ik zag je foto! (ik lurk in het dieettopicquote:Op maandag 24 september 2007 22:35 schreef Jojogirl het volgende:
Feli Alcarin![]()
En volgensmij vonden de meesten hier de eerste een minuut al lang zat. Ik wel in elk geval en het is allemaal goed gekomen
Daarom houd ik me ook braaf aan het schema. Ook al heb ik nu weinig keus, ik was echt al blij dat ik die minuut volhield. Maar ik ben vast van plan om ook als het beter gaat, braaf het schema te volgen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:42 schreef FJD het volgende:
Eerste keer is altijd lastigJe moet ook niet vergeten dat je niet te hard van start moet gaan. Als je je elke keer stuk wilt lopen in die minuut dan gaat ook de lol er heel snel vanaf.
Dat doet ze wel vakerquote:Op woensdag 26 september 2007 13:23 schreef freecell het volgende:
...
Loopt ze me voor niets bang te maken
Schiet al lekker op!quote:Op donderdag 27 september 2007 21:00 schreef progje het volgende:
les 8 ging echt perfect!! viel me echt niet tegen...
Het stomme is, dat ik bij les 6 echt zoiets had van "kan er beter mee kappen er zit geen enkele voortgang in.."quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:13 schreef freecell het volgende:
[..]
Schiet al lekker op!
Ben je al bijna drie weken bezigMerk je al veel verschil in conditie?
Vandaag heb ik bijna 2 uur aan een klimwand gehangen, dus ik denk dat mijn les van morgen óf heel traag wordt, of verschoven
Van klimmen krijg je idioot veel spierpijn als je het te weinig doet.
zo, die paar dagen werd wat langer, de huisarts was op vakantie, en ik ben er afgelopen week geweest..quote:Op zondag 2 september 2007 15:52 schreef teigan het volgende:
Ik ga nog even een paar dagen rust houden vrees ik.. Ik blijf wat last van mijn knieën houden, en ik denk dat ik het beter wat rust kan geven..
Dat wou ik hier ook komen zeggen.quote:Op zondag 30 september 2007 10:30 schreef imago het volgende:
Op de site van Vlaanderen Sportland staat de podcasts t/m vandaag beschikbaar zijn. Dus nog snel even downloaden
ja wat was dat precies? zag overal opeens hardlopersquote:Op zondag 30 september 2007 21:58 schreef poppetje22 het volgende:
Vandaag 5,5 km gelopen in de 30 van Almere. Trained by Evi!!
http://www.trimslim.nl/de30vanalmere/quote:Op zondag 30 september 2007 22:09 schreef progje het volgende:
[..]
ja wat was dat precies? zag overal opeens hardlopers
maar goed van je![]()
Wat goedquote:Op zondag 30 september 2007 21:58 schreef poppetje22 het volgende:
Vandaag 5,5 km gelopen in de 30 van Almere. Trained by Evi!!
Les 20 is wel 4 x 8 minuten en les 21 is maar liefst 2 x 10 en 1 x 12... maar dat valt allemaal best mee hoor! (Ik heb les 21 net achter de rug).quote:Op woensdag 26 september 2007 13:23 schreef freecell het volgende:
Hallo
Les 18 net uitgelopen
5-6-7-8 minuten hardlopen. Tussendoor rustpauzes van 1 en 2 minuten.
Was prima te doen.
Maar aan het einde zei Evy: "en de volgende keer gaan we 4x 8 minuten lopen!" Ik dacht: NEEEEEEE! Echt niet! Das heul lang!
Meteen thuis nagekeken... en nee hoorde volgende les heeft weer gewoon dezelfde opbouw.
Loopt ze me voor niets bang te maken
quote:Op maandag 1 oktober 2007 12:20 schreef Patsy_Stone het volgende:
[..]
Les 20 is wel 4 x 8 minuten en les 21 is maar liefst 2 x 10 en 1 x 12... maar dat valt allemaal best mee hoor! (Ik heb les 21 net achter de rug).
Blik op oneindig en doorlopen, dan is Evy straks heel fier op u!
quote:Op zondag 30 september 2007 10:30 schreef imago het volgende:
Op de site van Vlaanderen Sportland staat de podcasts t/m vandaag beschikbaar zijn. Dus nog snel even downloaden
Goed dat je ook gaat lopenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:20 schreef henkde_j het volgende:
Ik wil ook beginnen met hardlopen. Ik ben benieuwd met welke les ik kan beginnen. Zelf vind ik dat ik een redelijke conditie heb. Gister heb ik even geprobeerd hoe ver ik kwam zonder pauze. Ik kwam uit op 2 Km in 9minuten (gem 13 km/h).
Is er dan een manier om uit te vogelen in welke les je in kan stappen?
Ah bedankt voor je snelle reactie daar kan ik wat mee!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:51 schreef freecell het volgende:
[..]
Goed dat je ook gaat lopen
Niet echt een manier, maar als je een beetje relaxed in wil stappen zou ik als ik jou was ongeveer in les 15 instappen.
Dat is nog wel minder dan 9 minuten rennen, maar wel vaker achter elkaar en niet in één keer jezelf helemaal doodrennenDan begin je dus iets onder je niveau, maar niet heel erg veel. Is misschien wel zo lekker!
Vanaf les 21 kom je op meer dan 9 minuten uit, maar dan is het ook meteen 1x 12 minuten en 2x10 in één les.
Juist ook om die spierpijn te voorkomen niet te hoog gaan lopen. Ik zou zeggen: probeer 15 eensquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:43 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Ah bedankt voor je snelle reactie daar kan ik wat mee!
Heb weer zin om te gaan rennen alleen wat spierpijn van gister begin ik nu te voelen![]()
Hopen dat ik morgen kan beginnen![]()
Toch nog maar nietquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:45 schreef freecell het volgende:
BTW, ik zat er aan te denken om hieraan mee te rennen: http://www.scfytris.nl/trimloop.htm wie doet er mee?
heb je een ftp server of zo? dan kan ik ze naar je toe sturenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:33 schreef henkde_j het volgende:
Nee hé, zul je net zien is op 30September de podcast van die Belgen offline gehaald![]()
Weet iemand nog een andere manier om aan deze podcasts te komen?
Haha, we kunnen dus dit jaar nog meedoen?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 08:18 schreef teigan het volgende:
freecell, weet je dat er op de site van de 4 mijl ook weer flink wat startbewijzen worden aangeboden? Plus dat je ze dit jaar voor 4 euro kan laten overschrijven op je eigen naam...
Mwa, ik heb even naar mijn evy-schema gekeken en ik loop dan inmiddels ongeveer 6 kilometer aan één stuk. Dan moet 6,4 toch te doen zijn. Misschien ga ik het toch even proberen...quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:23 schreef teigan het volgende:
Ik ga ook voor volgend jaar hoor freecell, het hardlopen gaat nu nog te onregelmatig, en ik loop nog stukken minder ver dan die afstand..
dat is volgens mij onmogelijk, aangezien sommige podcasts 37 minuten duren. In andere woorden, past niet in je mailbox (plus een enorme moeite om te versturen)quote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:09 schreef dlettani het volgende:
De podcasts zijn offline gehaald en ik wou net starten... kan iemand aub de lessen voor 5K mailen naar dlettani@gmail.com aub?
Hartelijk dank!!!
Lijkt mij geen probleem, ze zijn gratis en legaal verspreid. Alleen Evy is nu met iets anders bezig (fietsen) dus ze worden van de site gehaald.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:56 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik heb Evy les 7 gelopen na een week vrij weinig gedaan te hebben. Toch wel zwaar, maar overmorgen ga ik weer aan de gang.
Overigens, mag je wel om die podcasts vragen hier? Ik heb ze allebei wel, maar kan me ook niet voorstellen dat het gewenst is om ze te verspreiden...
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:49 schreef Blik het volgende:
[..]
dat is volgens mij onmogelijk, aangezien sommige podcasts 37 minuten duren. In andere woorden, past niet in je mailbox (plus een enorme moeite om te versturen)
Ik zit overigens met hetzelfde probleem met de lessen van 5k - 10k
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:17 schreef Ynske het volgende:
ik heb hier les 1 tot en met 9 online staan
de rest is aan het uploaden, dan staat daar tot en met les 27
Ik ben gister nog even aan het zoeken geweest maar via de iTunes store zijn ze NOG binnen te halen. Via store>subscribe werkt het niet. Maar...quote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:09 schreef dlettani het volgende:
De podcasts zijn offline gehaald en ik wou net starten... kan iemand aub de lessen voor 5K mailen naar dlettani@gmail.com aub?
Hartelijk dank!!!
in de bovenstaande link zijn ze ook gewoon op te halenquote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:50 schreef henkde_j het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik ben gister nog even aan het zoeken geweest maar via de iTunes store zijn ze NOG binnen te halen. Via store>subscribe werkt het niet.
Wat ik heb gedaan is gewoon eerst les 1 downloaden, en vervolgens in het podcast menu van je eigen iTunes podcast library "Alles ophalen" aanklikken.
Ik dacht dat je dat werk dan wel kon besparen maar iig sociale actiequote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:52 schreef Ynske het volgende:
[..]
in de bovenstaande link zijn ze ook gewoon op te halen
jij enorme heldquote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:50 schreef henkde_j het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik ben gister nog even aan het zoeken geweest maar via de iTunes store zijn ze NOG binnen te halen. Via store>subscribe werkt het niet. Maar...
Wat ik heb gedaan is gewoon eerst les 1 downloaden, en vervolgens in het podcast menu van je eigen iTunes podcast library "Alles ophalen" aanklikken.
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:54 schreef Quinazoline het volgende:
Net les 14 gelopen (2-3-6-6-6, hoewel die laatste 7 is volgens het overzicht, maar 6 volgens Evy). Het ging echt heel lekker! De stukken wandelen voelde ik mijn enkels wel, maar de hardloopstukken gingen echt lekker!
Verder ben ik heel trots op mezelf dat ik het al zo lang volhoud.
* freecell blinde kipquote:Op donderdag 4 oktober 2007 12:33 schreef Jojogirl het volgende:
freecell, het linkje naar het Excel bestand voor het 0-5km schema staat in de OP: http://www.sport.be/starttorun/nl/training/
quote:Op zondag 7 oktober 2007 11:48 schreef Jojogirl het volgende:
Oef, deze les was pittig. Het was een intervaltraining met 8 versnellingen van een halve minuut erin. Alleen kan Evy volgensmij niet tellen: een aantal waren er echt langer dan 30 seconden en daar ging ik flink stuk op.
Het was trouwens wel lekker fris weer om te lopen, echt lekker.
dat valt wel meequote:Op zondag 7 oktober 2007 14:07 schreef Blik het volgende:
[..]
Sowieso heeft ze een beetje moeite met tellen. Op een gegeven moment heb je een training van 4x8 minuten hardlopen met tussendoor pauzes. De eerste 8 minuten hardlopen duurt ongeveer 5 minuten. Ook haar pauzes kloppen vaak niet.
Ok, ik had me vergist, het was niet bij de 4x8 minuten training dat het niet klopte, maar bij 5-6-7-8 minuten training. het eerste loopstuk is eigenlijk 5 minuten, maar het haalt net de 3.5 minuten. Vind ik erg groot verschil op 5 minuten.quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:32 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat valt wel mee
ze zit er soms wel een halve tot hele minuut naast
maar geen 3 minuten
Dat is natuurlijk waar, ging er even vanuit dat iedereen met een i-pod loopt. Maar dat is natuurlijk niet zoquote:Op maandag 8 oktober 2007 14:45 schreef Ynske het volgende:
Bij mij staat ie inmiddels ook geheel.
@blik, niet idereen gebruikt i-tunes
Ik heb maandag les 4 gelopen en gisteren les 5, ik breng de babyfoon altijd even naar de buren, want vriend in meestal sporten als ik ga rennen...quote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:41 schreef Jojogirl het volgende:
Ik heb gisteren les 8 van de 5-10km gelopen, dus het gaat hier nog steeds lekker. Al is het soms wel lastig om de tijd te vinden om te lopen. Volgende week ben ik de hele week alleen thuis met m'n zoontje, dus dan wordt het helemaal ingewkkeld.
Lijkt me niet helemaal de bedoeling! Had je misschien gegeten van te voren? Ik kan zelf alleen rennen op een lege maag. Als je er zo moe van wordt, kan je misschien beter les 7 een paar keer gaan lopen tot het echt soepel gaat.quote:Op zondag 7 oktober 2007 12:42 schreef Leintjeuh het volgende:
Pfoei, ik heb vandaag les 8 gepoogd te lopen, maar halverwege ben ik gestopt. Ik ging gewoon over mn nek van vermoeidheid... Kwalijke zaak. Dinsdag weer proberen.
Mwuah, kan ook gewoon zijn dat je je dag niet hebt. Vooral nu het wat kouder wordt en je hebt geen hardloop legging en je knieen worden te koud, kom je geen meter vooruit.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:04 schreef freecell het volgende:
[..]
Lijkt me niet helemaal de bedoeling! Had je misschien gegeten van te voren? Ik kan zelf alleen rennen op een lege maag. Als je er zo moe van wordt, kan je misschien beter les 7 een paar keer gaan lopen tot het echt soepel gaat.
Komende zondag jaquote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:11 schreef Jojogirl het volgende:
Sjeen, dat is wel handig, maar we hebben geen babyfoon (wonen in een appartement, dus die hebben we hier thuis verder nooit nodig). Misschien toch maar eens eentje kopen, die hebben we toch ook nodig als we volgend jaar verhuizen.
Freecell, wat loop je lekker hard joh. Die 4 Mijl wordt echt een toptijd. Is dat komend weekend al?
quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:04 schreef freecell het volgende:
41:38, 2127e bij de vrouwen,Niet geniaal, maar wel leuk voor mezelf, ik ren tenslotte pas net
Ik wilde graag onder de 45 Minuten, gelukt dus
17500 stuksquote:Op zondag 14 oktober 2007 18:14 schreef Bob-B het volgende:
hoeveel mensen deden er eigenlijk mee?
quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:14 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik wil komende week weer serieus het schema gaan op pakken.
als mijn knie weer pijn gaat doen, wat ik eigenlijk wel verwacht (), vraag ik de fysio of hij me wil doorverwijzen, ik loop er al sinds mei mee
hij raakt en schuurt iedere keer als ik de trap op loop, en doet soms zelfs zeer als ik rusig loop, dat kan toch niet goed zijn?
http://www.fysiomanueel.nl/print/prn_krakende_gewrichten2.htmquote:Allereerst, het kraken kan geen kwaad. Het komt niet van losse botjes maar van het kraakbeen(en dat heet niet voor niets zo). In een gewricht zit een vloeistof. Deze zorgt voor de smering van het gewricht. Normaal gesproken is dit een stroperige substantie, die slecht geluid geleidt. Het kan zijn dat je de rechter knie nog steeds ontziet en daarbij je linker knie en enkels bent gaan overbelasten. Dit heeft tot gevolg dat deze geïrriteerd raken en slechter doorbloedt. Door de vermindering van de doorbloeding wordt ook de vloeistof in het gewricht van mindere kwaliteit. Het wordt als het ware wateriger. Het geluid, wat door de wrijving tussen de kraakbeen vlakken ontstaat tijdens bewegen, wordt in de waterige vloeistof beter geleid en dat hoor je dus duidelijker.
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:51 schreef Bob-B het volgende:
10,2 km in 59,5 minuut! Een record qua snelheid (op duurloop tempo niveau)!
Les 17 is al best ver, dan zet je tenminste wel door! En ik ben ook nog met de eerste lessenset bezig hoorquote:Op maandag 22 oktober 2007 22:36 schreef Quinazoline het volgende:
Ik heb net les 17 van de 0 tot 5km serie gedaan en het was in het begin behoorlijk koud maar wel erg lekker.
Wat lopen jullie allemaal lang en ver zeg!
Ja, laagjes heh! Verder is het zoeken, ik merkte net ook: op sommige stuken is de wind vrij koud, en op andere stukken zou je best je trui uit kunnen trekken...quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:30 schreef Lotjeb het volgende:
Na twee verplichte rustweken (overbelaste enkel) vanmorgen weer rustig begonnen. Ging verbazingwekkend goed![]()
Ik vind het alleen echt lastig om me goed te kleden tegen de kou. Iemand tips?
ligt eraan met welke les je bezig bent, in het begin wandel je nog minuten lang, maar ik vond afgelopen zaterdag ochtend een tshirt met lange mouw wel genoeg. Ik had wel koude handen..quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:30 schreef Lotjeb het volgende:
Na twee verplichte rustweken (overbelaste enkel) vanmorgen weer rustig begonnen. Ging verbazingwekkend goed![]()
Ik vind het alleen echt lastig om me goed te kleden tegen de kou. Iemand tips?
Ik ben dus ook een koukleumquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:46 schreef Quinazoline het volgende:
Ik had gisteren een lange broek, hemdje, shirt met lange mouwen en een vestje aan, en dat was net warm genoeg. Ben ik dan zo'n kouwkleum?
Ik ben nog wel opzoek naar handig ondergoed voor het hardlopen: sportbh heb ik, maar een strakke boxer vind ik niks, gewone onderbroek loopt niet lekker en een string zit ook niet echt lekker. Hebben jullie daarvoor nog tips?
Het is mij ook opgevallen dat in een t-shirt lopen eigenlijk best wel goed kan, ook als het koud is. Binnen een minuut of 2 ben je toch al warmquote:Op maandag 29 oktober 2007 21:36 schreef Jojogirl het volgende:
Ik heb vanmiddag (net voor het donker werd) ook nog met korte mouwen gelopen en dat ging prima, niet koud ofzo, ook al kon ik wel wolkjes blazen met m'n adem. Half uurtje gelopen en zowat 5 km. Voor mijn doen best hard
"denk eraan, het is geen wedstrijd"quote:Op vrijdag 2 november 2007 13:21 schreef Jojogirl het volgende:
Ik heb het altijd opgevat als een rustig tempo dat je lang kan volhouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |