abonnement Unibet Coolblue
pi_52652953
De OP van het eerste topic:
quote:
Op zondag 4 februari 2007 11:27 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik wil beginnen met hardlopen, dus ging ik op zoek naar hardloopschema\'s.
Je vindt dan van die hardloopschema\'s waarbij je afwisselend moet hardlopen en wandelen.
Nu zie ik mezelf niet met een stopwatch klooien.
Ik bedacht me dat ik zelf een mp3 zou kunnen maken waarbij ik het schema in muziek uit zou drukken.
Dus bijvoorbeeld een keiharde housebeat wanneer er gerend moet worden en een rustig muziekje voor de wandelmomenten.
Maar wat blijkt; dit bestaat al!
Ik heb er twee gevonden die ik erg goed vind. Als je op de link klikt, vind je de podcasts.
Je kunt met de link subscriben via iTunes en zo de podcasts binnenhalen en op je iPod zetten.
Maar je hebt niet per se iTunes of iPod nodig. Je kunt de bestandjes ook gewoon openen in je muziekplayer op je pc, en dan opslaan als mp3 en op je mp3-speler zetten!

1) http://www.ullreys.com/robert/Podcasts/index.html

Robert Ullreys heeft het beginnersschema van coolrunning.com (\'The Couch-to-5K Running Plan\') omgezet in podcasts.
Er zijn 9 lessen, die je 3 keer per week moet volgen.
Aan het einde van de rit kun je 5 kilometer aaneengesloten hardlopen.

Het schema \'op papier\':
http://www.coolrunning.com/engine/2/2_3/181.shtml

2) http://www.een.be/televis(...)_podcast/index.shtml

Hier is het schema van Vlaanderen Sportland, het \'Start to run\' programma omgezet tot een podcast.
Er zijn 27 lessen, 3 verschillende per week.
Ook hier is het einddoel 5 km aaneengesloten rennen.
Er is ook een tweede reeks: van 5km naar 10 km!

Het schema \'op papier\':
http://www.sport.be/starttorun/nl/training/

Beide begeleiders loodsen je door de lessen heen en moedigen je aan.
De tijd gaat ook lekker snel voorbij met die dancebeats volgens mij!

Iemand al ervaring met deze schema\'s?
Nog een linkje voor de MP3's: http://www.vub.ac.be/sport/podcast.html
En een linkje naar een pagina met Excelbestandje van de training: http://www.sport.be/starttorun/nl/training/

En nóg een handig linkje: www.mapmyrun.com

Deel 1: Hardloopschema op je mp3speler!
Deel 2: Hardloopschema op je MP3-speler - deel 2 - Doe lekker mee!
Vorig deeltje: Hardloopschema op je MP3-speler - deel 3 - _O_ EVY _O_

En de laatste post:
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 16:09 schreef freecell het volgende:

Ja, les 7 heeft dezelfde looptijden als de vorige.
Je kan ook wel aan mijn afstand zien dat het eigenlijk te warm was, ik ging een stuk minder hard:

- 2,89 KM
- 7.23 Km per uur.
pi_52653090
morgen ga ik les 7 lopen...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Licht Ontvlambaar vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:33:30 #3
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52653584
Deze ga ik volgen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_52659145
Wow, eergisteren begon ik nog met 5 minuten, vandaag zijn het er al 8 en dan overmorgen 10. Dat gaat snel omhoog. Les 20 dadelijk dus.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_52661366
Lekker weer net. Bij start to run een paar jaar terug kreeg ik al te horen dat ik een diesel ben. Weet het nu wel zeker. Ik moest 4 keer 8 minuten lopen en de eerste twee keer gingen niet goed. De derde en vierde wel.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_52663347
Rennen in de zon??
Morgen les 4 weer lopen. Het gaat lekker nu en dat wil ik graag zo houden.


Oh ja, verkapt TVP-tje
Inspiratieloos!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:52:45 #7
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_52663964
Morgen mag ik weer de allerlaatste les dan
pi_52669773
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 20:07 schreef YPPY het volgende:
Wow, eergisteren begon ik nog met 5 minuten, vandaag zijn het er al 8 en dan overmorgen 10. Dat gaat snel omhoog. Les 20 dadelijk dus.

Ik geloof dat ik maar bij les 8 blijf hangen...
Gewoon 3 keer in de week les 8 lopen
pi_52670434
Ach joh, ik heb les 18 4 keer gelopen omdat ik steeds ruzie heb met mijn mp3 speler. Nu zet ik er gewoon nog maar 1 les per keer op.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_52672140
Zo, net les 7 gelopen..

3,27 kilometer, gemiddeld 8,1 km/uur....

Het ging best lekker, mijn vriendje ging op de skates mee, en riep na afloop dat ik hem er nu wel uitliep...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_52674963
Zomaar even een vraag. Hoe berekenen jullie je gemiddelde snelheid? Het enige wat ik bijheb als ik ga lopen is mijn mp3 speler. Geen horloge of wat dan ook.
En terugkomend op waar laat je de mp3 speler. Ik heb een broek met zakken daar gaat die in. Het snoer gaat 1maal rond mijn bh-bandje en dan zo onder mijn trui naar beneden mijn zak in.
Inspiratieloos!
pi_52676903
Ik heb een gps ding it_was_me, en die houdt het bij... Enige waar die nog wel eens de mist ingaat is onder een viaduct, daar heeft ie geen ontvangst..

Mijn mp3speler stop ik bij mijn sportbh in, daar is altijd nog wel een plekje..
Als ik mijn gps neit bij mij heb, dan meet ik het na op bv. mapmyrun.com, en dan kan ik daar berekenen wat mijn gemiddelde is..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_52693698
In 1 van mijn sportbroeken zit een zakje, daar kan mijn mp3 speler in. Het klipje haak ik aan mijn bh. Als ik mijn andere broek aan heb, dan houd ik hem vast, en in mijn andere hand de huissleutels.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_52695976
Ik draag iedere keer dezeflde broek dus doe hem altijd in de zak. En er is altijd iemand thuis dus hoef geen sleutel mee te nemen. Alleen op zondagochtend vinden ze mij niet zo leuk. Als ik terug kom en het ligt hier nmog allemaal in bed, bel ik aan.
Zegt vorige week die vriend van onze dochter. Wie staat hier 's morgens zo vroeg (10 uur) aan de deur?

Maar weer lekker gelopen vanmorgen. Het miezerde een beetje en dat is best apart om dan te lopen. Ik was helemaal klam van het vocht in de lucht.
Inspiratieloos!
pi_52696144
tip die ik van een hardloopcoach kreeg: hou tijdens het hardlopen in beide handen een flesje water, zo train je tegelijkertijd je armspieren.
pi_52706245
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 14:38 schreef it_was_me het volgende:
Zomaar even een vraag. Hoe berekenen jullie je gemiddelde snelheid? Het enige wat ik bijheb als ik ga lopen is mijn mp3 speler. Geen horloge of wat dan ook.
En terugkomend op waar laat je de mp3 speler. Ik heb een broek met zakken daar gaat die in. Het snoer gaat 1maal rond mijn bh-bandje en dan zo onder mijn trui naar beneden mijn zak in.
Ik bereken mijn afstand en gemiddelde snelheid en verbruikte calorien via mijn ipod met een nike+ sensor.

De sensor zit aan je schoen, je klikt een ding op je ipod en gaan!
De sensor kost ¤30,- en dan moet je nog een 'pouch' hebben voor aan je schoen.
De ipod zelf heb ik of in mn hand of in mn broekzak of in zo'n ding om je arm.

Info: http://nikeplus.nike.com/nikeplus/#products

  zondag 26 augustus 2007 @ 21:48:42 #17
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_52709798
Ik gebruik ook mapmyrun voor de afstand. M'n schoenen zijn ook geschikt voor Nike+ maar ik heb geen i-pod.

De laatste les ging kut. Ik had te laat gegeten en had daardoor constant het gevoel dat alles er weer uit zou komen. Bovendien gaf het batterijtje van m'n MP3-speler op een gegeven moment de geest. Toen ben ik nog wel even doorgelopen, maar ik denk dat ik uiteindelijk wel een paar minuten minder heb gelopen dan 20 minuten bij het tweede loopstuk. Woensdag dus maar in de herkansing.
pi_52709920
Woensdag idd gewoon opnieuw proberen Jojo. Dan gaat het vast beter.

Net heb ik les 21 gedaan. Ging best makkelijk die 12 minuten. Het best wel snel weer, conditie opbouwen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_52710090
Ik ga deze week ook maar eens beginnen. Heel fijn idee die mp3 schema's.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_52724031
heb even wat zitten lezen van jullie allemaal...

nu wilde(lees moet) ik zelf ook wat aan de perfect conditie van mijn goddelijke lijf gaan doen... maaar ik heb nog geen hardloop schoenen hebben jullie iets van tips ofzo? had wel beetje gekeken online wat er allemaal is maar bij de sites van Nike en Asics(wat een godselelijke dingen zijn dat trouwens) staat niet echt veel informatie er over.

doen jullie verder nog iets van speciale kleding, van die ademende zooi enzo of gewoon normaal shirt en broek?
pi_52724179
Ik zou gewoon naar een goede winkel gaan, en je daar een paar schoenen aan laten meten..
Klinkt duur, maar het valt best mee, ze kijken naar hoe je loopt en zoeken daar een paar goede schoenen bij...

qua kleding loop ik gewoon in een sportbroekje en tshirt of topje..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  maandag 27 augustus 2007 @ 13:27:19 #22
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52724773
Ik ben gisteren begonnen, ik begon bij les 14 omdat ik eerder al wat aanrommelde het ging prima, zonder problemen de minuten volgelopen en ook geen last van spierpijn.
Bernie en ik zijn tof.
pi_52728457
mooi mordradead!!!

Ik heb net les 8 gelopen, 3,65 km heb ik afgelegd. Mijn gemiddelde is volgens de gps 8,8 km per uur, maar omdat hij onder viaducten nog wel eens rare waarden geeft zal het een stukje lager liggen..
Ik merk wel dat als ik over ongelijke stoepen loop, ik last krijg van de spieren aan de binnenkant van mijn onderbenen, dus ik moet even een alternatieve route zien te vinden, aangezien het best vervelend aanvoelt, en ik geen zin heb in blessures..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  maandag 27 augustus 2007 @ 16:12:31 #24
181396 PretKroket
Onßekwaam en doch lekker
pi_52729525
Waarom lopen jullie allemaal aan de hand van lessen?
pi_52730110
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 16:12 schreef PretKroket het volgende:
Waarom lopen jullie allemaal aan de hand van lessen?
Omdat ik dan langzaam mijn conditie opbouw en het ook daadwerkelijk volhoud!
Als ik zelf ga lopen, ren ik 3 keer de longen uit mijn lijf en besluit dan dat het een stomme sport is
pi_52730180
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 16:34 schreef freecell het volgende:

[..]

Omdat ik dan langzaam mijn conditie opbouw en het ook daadwerkelijk volhoud!
Als ik zelf ga lopen, ren ik 3 keer de longen uit mijn lijf en besluit dan dat het een stomme sport is
dat is mijn probleem dus ook.. Dat ik het dan niet opbouw, alleen maar wil hardlopen en me dan heel slecht voel omdat ik dat niet lang volhoudt...
en dan stop ik er weer mee..
Zo bouw ik het goed op, en ik vind het ook wel leuk, met zo'n muziekje eronder..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_52731478
Les 8 gelopen
Pijn aan mijn knieën bij elke stap, das dan weer vervelend en dat terwijl ik op mijn oude schoenen liep. :/

Maaar...
3,41 KM bij 8 km per uur. Mijn gemiddelde snelheid stijgt
  maandag 27 augustus 2007 @ 18:18:08 #28
181396 PretKroket
Onßekwaam en doch lekker
pi_52732624
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 16:34 schreef freecell het volgende:

[..]

Omdat ik dan langzaam mijn conditie opbouw en het ook daadwerkelijk volhoud!
Als ik zelf ga lopen, ren ik 3 keer de longen uit mijn lijf en besluit dan dat het een stomme sport is
Oh, zo dus
Ik ben sinds een maandje ofzo ook weer begonnen, maar juist altijd de longen uit mijn lijf rennen is juist mijn doel, maar dan probeer ik een afstand te halen. Dom bezig geweest ben ik wel, ik was gelijk met 13 km begonnen, wat me een week spierpijn gaf Maar nu, een maandje later ren ik 13 km in 55 minuten zonder spierpijn de volgende dag (alleen vermoeidheid), dus ik denk dat er meerdere wegen naar rome leidden..
(Ik heb wel een conditie doordat ik ook aan andere sporten doe, maar dat is krachttraining / muay thai)
  maandag 27 augustus 2007 @ 20:13:01 #29
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_52735833
Iedereenis hier zo lyrisch over, dit werkt vast beter dan zomaar saai rennen. Ik sport normaal wel redelijk veel en ben nu 3 weken aan het rennen. Ik gok/hoop/denk dat ik met lesje 21 kan beginnen (aangezien ik in november de zevenheuvelenloop wil uitlopen zal ik daar inmiddels ook wel moeten zijn ). Nu nog even mijn headset opduiken en dan ga ik straks beginnen!
Nulla verba sed acta
pi_52745590
* moz doet ook mee

Ik heb een belabberde conditie, maar omdat ik toch nog meer aan sport doe, ging me les 1 wel heel makkelijk af. Toch maak ik gewoon het schema af. Wel een erg goede manier om conditie op te bouwen!

Morgen les 2!
pi_52745620
ik vond de eerste lessen ook makkelijk te doen, maar nu in week 3 begin ik het toch wat lastiger te vinden..
Maar ik zit ook met het probleem dat als ik nu een passend rondje ren, ik met viaducten en spoorbruggen zit die ik op en af moet, en dat vinden mijn knieën nog niet zo leuk...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_52745857
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 09:09 schreef teigan het volgende:
ik vond de eerste lessen ook makkelijk te doen, maar nu in week 3 begin ik het toch wat lastiger te vinden..
Maar ik zit ook met het probleem dat als ik nu een passend rondje ren, ik met viaducten en spoorbruggen zit die ik op en af moet, en dat vinden mijn knieën nog niet zo leuk...
Het rondje is voor mij ook een beetje puzzelen. Ach, ik loop gewoon een stuk, komt ik niet uit en ik heb nog energie over, dan ren ik terug naar huis.

Trappen rennend oplopen zal heerlijk voor je spieren zijn. Zeker als je al een eind achter de rug hebt Gelukkig woon ik in een gat en moet ik alleen oppassen voor de koeienvlaaien.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:10:29 #33
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_52746704
Ook zonder mp3speler bleek het echt prima te doen, de houvast van een schema is echt top! Maar ga toch maar een nieuwe aanschaffen van de week, want met muziekjes lijkt het me helemaal heerlijk. Vanavond les 22 lopen, en dan zaterdag les 23
Nulla verba sed acta
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:17:21 #34
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_52746846
weer een lesje gedaan gister, heerlijk gewoon.
nu alleen nog wegen zoeken waar niet allemaal vliegjes rondhangen die smaken niet echt top
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_52748721
moi gaat ook maar eens mee doen. eerst maar f hardloop/sportschoenen kopen
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:48:40 #36
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_52749059
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 09:09 schreef teigan het volgende:
ik vond de eerste lessen ook makkelijk te doen, maar nu in week 3 begin ik het toch wat lastiger te vinden..
Maar ik zit ook met het probleem dat als ik nu een passend rondje ren, ik met viaducten en spoorbruggen zit die ik op en af moet, en dat vinden mijn knieën nog niet zo leuk...
Wat dat betreft ben ik erg blij met de wijk waarin ik woon. Volop groen en mooie fietpaden die elkaar overal en nergens kruisen, waardoor m'n looprondjes heel makkelijk aan te passen zijn tot telkens een stukje langer en telkens net anders zodat het niet saai wordt.
pi_52761396
Dat is wel handig Jojo. Op zich woon ik dichtbij een groot park, maar dat wordt nu verbouwd waardoor veel asfaltpaden nu zand en modder zijn. Daarom ga ik meestal de stad uit, maar je kunt daar niet varieren. Het is dus vrij saai waar ik loop, maar wel veel tussen het groen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_52763973
Ik ga nu maar een groter rondje lopen, al zie ik het ook gebeuren dat ik straks ook tijdelijk moet stoppen vanwege de last die ik heb... Ook met gewoon lopen krijg ik op een gegeven moment last..
Ik kijk het morgen even aan, en lijkt het dan niet beter, dan ben ik bang dat ik toch even een pauze inlas...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 29 augustus 2007 @ 13:31:40 #39
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_52779023
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 18:18 schreef PretKroket het volgende:

[..]

Oh, zo dus
Ik ben sinds een maandje ofzo ook weer begonnen, maar juist altijd de longen uit mijn lijf rennen is juist mijn doel, maar dan probeer ik een afstand te halen. Dom bezig geweest ben ik wel, ik was gelijk met 13 km begonnen, wat me een week spierpijn gaf Maar nu, een maandje later ren ik 13 km in 55 minuten zonder spierpijn de volgende dag (alleen vermoeidheid), dus ik denk dat er meerdere wegen naar rome leidden..
(Ik heb wel een conditie doordat ik ook aan andere sporten doe, maar dat is krachttraining / muay thai)
Als je nou 2x de helft loopt, hoef je nog maar een kwart van de afstand
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_52782782
Ik heb les 9 net gelopen...
3,83 km, en een gemiddelde van 8,5 km/h. Op zich logisch, want over de langere stukken loop ik toch wat langzamer, en ik liep met iemand, en dan wandel ik ook wat langzamer dan normaal..

Mijn knieën hielden dit prima vol, en daar ben ik blij om...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_52782821
ik wil het binnenkort weer gaan oppikken!
alleen hoop ik dat mijn knieën het dan wel volhouden..

ik ben gestopt toen ik les 5 had gelopen, is het verstandig weer bij les 1 te beginnen, of zou les 4 ook goed genoeg zijn?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_52787475
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 13:31 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Als je nou 2x de helft loopt, hoef je nog maar een kwart van de afstand
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_52788972
Ik ga vanavond als mijn bezoek weg is waarschijnlijk nog even lopen, maar als ik dan echt moe ben, of als het laat is, ga ik gewoon morgen
pi_52795007
Les 2 gedaan, nog zonder problemen. Heel goed te doen met dit weer zo
pi_52796812
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 15:51 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik wil het binnenkort weer gaan oppikken!
alleen hoop ik dat mijn knieën het dan wel volhouden..

ik ben gestopt toen ik les 5 had gelopen, is het verstandig weer bij les 1 te beginnen, of zou les 4 ook goed genoeg zijn?
Ik heb zelf 3 weken stil moeten zitten ivm een enkelblessure. De fysio adviseerde mij om weer heel voorzichtig te beginnen. Ik was bij les 6 en ben weer begonnen bij les 1. Ik heb er geen last van gehad maar ik weet dus niet wat er gebeurd zou zijn als ik begonnen was met les 4 ofzo. Eerder de lessen gelopen hebben is van ondergeschikt belang aan je fysieke gesteldheid. Ik zou beginnen met les 1.
En ja ik baalde ook!
Inspiratieloos!
pi_52796847
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 13:31 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Als je nou 2x de helft loopt, hoef je nog maar een kwart van de afstand
Je doet het ook echt he!
Inspiratieloos!
pi_52796849
Les 9 gelopen, ging verdacht makkelijk. Ik had nog makkelijk nog vaker 5 minuten kunnen lopen.

Stats:
3,41 KM @ 7.58 km/hr

Rennend ga ik ongeveer 9,6 km/hr, tenminste op de lange stukken achter elkaar rennen. Als het maar een minuutje rennen oid is, ga ik iets harder
Nog niet zo hard dus, maar harder dan lopend
  donderdag 30 augustus 2007 @ 09:06:06 #48
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_52802922
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 13:31 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Als je nou 2x de helft loopt, hoef je nog maar een kwart van de afstand
whehe..
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_52803125
Hm, hij wil bij mij les 12 niet downloaden? Ik krijg alleen de eerste 12 seconden maar?

edit: laat maar, na drei keer proberen had ik wel ineens de hele les binnen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_52850765
na 5 dagen niet gelopen te hebben
heb ik net les 6 gelopen
ging toch erg lekker alleen zat mijn avondeten een beetje in de weg
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')