abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53976332
nou dat nike ding werkt erg goed... en super simpel.. aanrader ! (hij past dus op je ipod nano)

http://www.apple.com/ipod/nike/

ik heb geen nike schoenen maar je kan bij een hardloopwinkel (run2day bijv) een ding kopen die je beneden aan je veters kan doen en daar past dat ding in
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_53993177
Net les 24 gelopen en na de 4 mijl van zondag was les 24 heerlijk relaxed een eind hardlopen
Ben helemaal blij dat het zo soepel gaat!
  woensdag 17 oktober 2007 @ 21:51:27 #253
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_53998063
10,2 km in 59,5 minuut! Een record qua snelheid (op duurloop tempo niveau)!
pi_54004919
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 21:51 schreef Bob-B het volgende:
10,2 km in 59,5 minuut! Een record qua snelheid (op duurloop tempo niveau)!
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  donderdag 18 oktober 2007 @ 11:35:05 #255
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_54007204
Wat gaat iedereen goed

Hier even wat minder, door gebrek aan tijd. Maar vanavodn ga ik weer en dan in/na het weekend nog twee keer en dan een paar daagjes rust voor de Gebouwenloop in het VUMC volgende week zaterdag.
pi_54053368
Hey, rennen jullie nog wel?

Vandaag les 25 gelopen. In een t-shirtje zowaar. Dat was 2 minuten koud en daarna heerlijk. Ik ben niet gemaakt voor hoge temperaturen in combinatie met rennen.
pi_54053558
Ik ga iets te weinig, maar vanochtend wel weer. Ik loop niet meer volgens de lessen, omdat ik wil oppassen voor overbelasting. Als ik verder afgevallen ben, ga ik wel langer en sneller lopen. Nu 35 minuten gelopen. Wel op Evi's muziek natuurlijk. Wel met een jasje, het was erg koud.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 22 oktober 2007 @ 20:16:40 #258
4177 Jojogirl
pi_54095827
Ik ga ook wat te weinig, maar zaterdag heb ik 45 minuten duurloop gedaan (les 11) en net na m'n werk een intervaltraining (les 12). Die gingen allebei erg lekker. Nu even rust tot de http://www.vumc.nl/gebouwenloop zaterdag.
pi_54096050
Hey, wat leuk jojo! Klinkt goed! Heb je er een beetje zin in?

Ik heb vandaag niet gelopen, had echt geen tijd, nuja, dan morgen maar
  maandag 22 oktober 2007 @ 20:36:55 #260
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54096097
12,2 km in 71 minuten...wisselduurloop, dus met versnellingen naar een hogere Hf. Eerste half uur was echt het zwaarste
pi_54098447
Ik heb net les 17 van de 0 tot 5km serie gedaan en het was in het begin behoorlijk koud maar wel erg lekker .

Wat lopen jullie allemaal lang en ver zeg!
Everything which is not impossible, will eventually happen
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:30:27 #262
62913 Blik
The one and Only!
pi_54104663
Ik heb gisteren les 3 van 5-10 km gedaan. In deze les zit eerst een warming-up en vervolgens een cooling down. Ik voelde me tijdens de warming-up net een mongooltje, hinkelen en met de armen zwaaien, en dat 10 minuten lang.

ging verder wel goed, moest 25 minuten hardlopen en tussendoor 4 keer versnellen 30 seconden (al was het eerder 15-20 seconden). Achteraf alleen wel te langzaam gelopen omdat ik dacht dat de versnellingen langer zouden zijn. Uiteindelijk dus maar 9.85 km/u gelopen.

Vrijdag gaan we weer! dan weer 30 minuten hardlopen
pi_54104931
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 22:36 schreef Quinazoline het volgende:
Ik heb net les 17 van de 0 tot 5km serie gedaan en het was in het begin behoorlijk koud maar wel erg lekker .

Wat lopen jullie allemaal lang en ver zeg!
Les 17 is al best ver, dan zet je tenminste wel door! En ik ben ook nog met de eerste lessenset bezig hoor
Ga zometeen denk ik les 26 lopen
pi_54106269
Wat dragen jullie tijdens het hardlopen op dagen zoals deze? 'Normaal' (als het niet gevroren heeft) draag ik een polo met 3/4 sportbroek. Zodalijk ga ik lopen met een trui, die kan ik natuurlijk uittrekken als het te warm is
Eigenlijk heb ik verder niet zo veel warmere opties... Ja een joggingbroek, maar die is zo dik en warm, die is alleen voor als het écht koud wordt...
pi_54106292
Les 26 uitgehobbeld. Niet zo snel, wel een leuk rondje gedaan: http://www.mapmyrun.com/run/netherlands/groningen/28227944

Wel koud
pi_54106556
Na twee verplichte rustweken (overbelaste enkel) vanmorgen weer rustig begonnen. Ging verbazingwekkend goed

Ik vind het alleen echt lastig om me goed te kleden tegen de kou. Iemand tips?

[ Bericht 19% gewijzigd door Lotjeb op 23-10-2007 11:35:35 ]
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_54106747
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 11:30 schreef Lotjeb het volgende:
Na twee verplichte rustweken (overbelaste enkel) vanmorgen weer rustig begonnen. Ging verbazingwekkend goed

Ja, laagjes heh! Verder is het zoeken, ik merkte net ook: op sommige stuken is de wind vrij koud, en op andere stukken zou je best je trui uit kunnen trekken...
pi_54106848
ik loop er zo bij met deze temperaturen:

alleen dan zonder hond en met goede schoenen. En de soundtrack op mp3.
pi_54106866
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 11:30 schreef Lotjeb het volgende:

ligt eraan met welke les je bezig bent, in het begin wandel je nog minuten lang, maar ik vond afgelopen zaterdag ochtend een tshirt met lange mouw wel genoeg. Ik had wel koude handen..
pi_54107438
Vanmorgen had ik gewoon een lange sportbroek (joggingstof, maar dan iets dunner) een strak shirtje (bij mn broek in, om mn rug warm te houden) en daarover een dunne denim sweater. Dat was prima te doen.

Ik zie ook wel mensen met handschoentjes lopen, maar das niets voor mij. Na 3 minuten rennen heb ik al warme zweethandjes! Zelfs vanmorgen.
pi_54113147
Ik had gisteren een lange broek, hemdje, shirt met lange mouwen en een vestje aan, en dat was net warm genoeg. Ben ik dan zo'n kouwkleum?
Ik ben nog wel opzoek naar handig ondergoed voor het hardlopen: sportbh heb ik, maar een strakke boxer vind ik niks, gewone onderbroek loopt niet lekker en een string zit ook niet echt lekker. Hebben jullie daarvoor nog tips?
pi_54114170
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 16:46 schreef Quinazoline het volgende:
Ik had gisteren een lange broek, hemdje, shirt met lange mouwen en een vestje aan, en dat was net warm genoeg. Ben ik dan zo'n kouwkleum?
Ik ben nog wel opzoek naar handig ondergoed voor het hardlopen: sportbh heb ik, maar een strakke boxer vind ik niks, gewone onderbroek loopt niet lekker en een string zit ook niet echt lekker. Hebben jullie daarvoor nog tips?
Ik ben dus ook een koukleum Misschien moet ik maar eens gaan kijken naar thermische kleding. Een beloning voor mezelf als ik de eerste reeks lessen doorlopen heb
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:57:44 #273
62913 Blik
The one and Only!
pi_54114480
Ik ga binnenkort maar eens naar de hardloopwinkel om wat lange kleren te kopen. In de zomer kan ik gewoon lopen in een simpele korte broek en t-shirt. Maar hardlopen met een dikke zware Champion-trui schiet gewoon echt niet op.

Aangezien ik nu toch wat serieuzer begin te worden (5-10 km schema) wil ik daar ook wel wat voor uitgeven
pi_54162668
Zonet in een t-shirt (jaja ) Dit: http://www.mapmyrun.com/run/netherlands/groningen/205127701 gelopen.

En dat was...... DE LAATSTE EVY LES Ik heb het uitgelopen

10 Augustus begonnen en toen was ik helemaal moe van de eerste les.
Sindsdien meegedaan aan de 4 mijl van Groningen en.... 7 KG afgevallen!

Woei!
pi_54175387
Well done..

Ga je nu ook de lessen van 5-10 kilometer lopen? Of weet je dat nog neit?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_54175492
Wat ontzettend goed van je Freecell!

Misschien een rare vraag, maar ben je het ook leuk gaan vinden? En hoe zit het met je motivatie om te gaan lopen? Ik merk bij mezelf dat ik toch te vaak nog niet ga, dus vraag me af of dat nog kan komen.
pi_54176810
Ik geef mezelf de ruimte niet om niet te gaan. Ik heb niet altijd zin, maar ga dan toch. Als ik dan eenmaal mijn kleren aanheb, heb ik al weer zin

En ik vind het inderdaad heel erg leuk zo langzamerhand!
pi_54230601
Ik heb net les 9 gelopen op mijn nieuwe hardloopschoenen, wat een verschil zeg!

Ik heb nu 3,44 kilometer gelopen, en het ging lekker... Ik ben dit keer door de stad gaan lopen, ik ga 's avonds liever niet alleen langs een donker kanaal rennen..

Zo even opzoeken hoeveel ik de vorige keer liep toen ik les 9 liep. Het gaat nu iets langzamer denk ik, omdat ik dus een tijdje niet gelopen heb vanwege mijn knieën, maar het voelt wel weer heel lekker..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_54231531
Ben half augustus begonnen...toen nog op m'n sneakers...Na 3 weken toch maar eindelijk besloten om hardloopschoenen te kopen.
Vandaag les 24 uitgelopen, het stuk van 20 minuten ging eigenlijk vrij gemakkelijk.
M'n conditie is echt een stuk vooruit gegaan sinds ik begon met dit schema!!
Nu zal het ook geen probleem zijn om een half uur achter mekaar te lopen..dit wil ik na de 27e les dan ook 3x in de week gaan doen...en dan verder met de lessen van 5 tot 10 km.
M'n doel is uiteindelijk om 2x in de week 10 km te lopen, dan ben ik tevreden...
  zondag 28 oktober 2007 @ 22:07:04 #280
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54232489
gister 10,8km in 64 minuten morgen weer wisselduurloop, ik zie alweer tegen het eerste half uur op, wat is dat toch altijd kut pas als de vetverbranding aan de gang is voelt het pas heerlijk
pi_54240680
Net de laatste Evy nog een keer gelopen, alleen nu doorgegaan in de pauze in plaats van gewandeld.
Resultaat: Ik heb er 5 seconden LANGER over gedaan
Wel goed moe nu! Had nog nooit zo lang achter elkaar gelopen en ik had ook al 4 dagen niet gelopen.

Nuja, ik heb het gedaan, volgende keer nog een keer hetzelfde rondje. net zolang tot ik die 5 KM onder de 30 minuten doe en dan begin ik aan de 2e lessenserie
pi_54250710
Je hebt het wel gedaan, dat is goed
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54251242
Het was goed hardloopweer, in een polo en een 3/4e broek was het goed te doen
  maandag 29 oktober 2007 @ 21:36:26 #284
4177 Jojogirl
pi_54252610
Ik heb vanmiddag (net voor het donker werd) ook nog met korte mouwen gelopen en dat ging prima, niet koud ofzo, ook al kon ik wel wolkjes blazen met m'n adem. Half uurtje gelopen en zowat 5 km. Voor mijn doen best hard
pi_54256933
Vraagje, Wat dragen jullie nu het buiten een stuk kouder is tijdens het hardlopen?

Wil zelf namelijk eindelijk een keer iets aan sport gaan doen, ga eerst beginnen met fietsen aangezien ik 4weken geleden een scheurtje in een enkelband kreeg en dat nog steeds niet stevig genoeg aanvoelt om te beginnen met hardlopen, maar vraag me dus af wat verstandig is om te dragen, is een lange trainigsbroek+t-shirt (met lange mouwen?) genoeg?

Had eerst dit getypt en lees nu net het topic door waar al wel wat info staat.... Zie dit maar als een tvp

[ Bericht 4% gewijzigd door Niek. op 30-10-2007 02:32:09 ]
pi_54259128
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 21:36 schreef Jojogirl het volgende:
Ik heb vanmiddag (net voor het donker werd) ook nog met korte mouwen gelopen en dat ging prima, niet koud ofzo, ook al kon ik wel wolkjes blazen met m'n adem. Half uurtje gelopen en zowat 5 km. Voor mijn doen best hard
Het is mij ook opgevallen dat in een t-shirt lopen eigenlijk best wel goed kan, ook als het koud is. Binnen een minuut of 2 ben je toch al warm
pi_54291432
Net les 18 van Evy geprobeerd, maar halverwege opgegeven vanwege mijn enkel en heup. Dit weekend ga ik die les maar gewoon weer opnieuw proberen denk ik.
pi_54300539
Zo! Warm vandaag!
Net weer met de laatste les 4,96 KM gerend. Zonder pauze nog steeds.
Deze keer zowaar binnen de 30 minuten (29.53) maar ik zweet me helemaal een rotje nu. Pffff
pi_54300749
ik had gisteren eigenlijk willen lopen, maar dat is niet gelukt,vandaag wordt hem ook niet. Ik denk dat ik het morgen maar even weer probeer...
  donderdag 1 november 2007 @ 17:13:48 #290
4177 Jojogirl
pi_54301831
Ik ga vanavond eens kijken hoe lopen op een band in de sportschool bevalt. In het donker buiten lopen vind ik gewoon niet fijn, dus dan maar zo, want alleen in het weekend lopen de hele winter lang vind ik niks.
pi_54303274
op een loopband is het makkelijker om tempo's en afstanden te lopen omdat je het allemaal instelt.

Ik wil trouwens ook beginnen met hardlopen. Ik heb een paar maanden geleden 6km in 30 minuten moeten lopen voor een keuring, maar een maandje daarna brak ik een botje in mn voet en verrekte ik mijn enkelbanden, dus zat ik 2 maanden stil.. nu wil ik het weer oppakken en leek me dit wel mooi om rustig aan te beginnen voor mijn voet.
Nu heb ik alle podcasts 1 t/m 9 gedownload, maar nu wil ik graag weten hoe hard een rustig tempo is (brisk pace) en hoe hard hij verstaat onder 'running'. Het is namelijk ook de bedoeling dat ik op de sportschool ga rennen, en dan moet ik snelheden instellen..
  donderdag 1 november 2007 @ 22:37:50 #292
4177 Jojogirl
pi_54307191
Nou, ik vond het drie keer niks, een loopband. Geef mij maar buiten. Ik denk dat ik toch maar het donker inga en wat moeite ga doen om een redelijk verlichte route te vinden.
pi_54307279
was het je eerste keer? De eerste keer beviel het mij ook niks, veel te veel letten op je evenwicht, je wilt eigenlijk liever die stang vastpakken.. je moet ook oppassen dat je niet teveel gaat zwalken of dat je ergens tegenaan schopt.. maar na een tijdje went dat wel hoor
  donderdag 1 november 2007 @ 23:01:28 #294
4177 Jojogirl
pi_54307688
Nee ik heb het wel eerder gedaan, een paar jaar geleden toen ik de conditie van een dweil had.
Maar m'n evenwicht was ook niet het probleem. Ik vond het gewoon dodelijk saai, te warm en had het idee dat er veel te weinig zuurstof aanwezig was. Misschien ga ik het nog een keer proberen met m'n MP3speler op en een zo luchtige mogelijke outfit aan, maar ik denk dat ik het toch eerst weer buiten ga proberen.
pi_54313973
Hallo iedereen,

Ik ga vanadaag ook met de lessen beginnen. Ik heb al naar een lesje geluisterd.

Evy heeft het over lopen, wat verstaat ze onder lopen?

Is dit een joggingstempo? Ik heb namelijk geen idee hoe hard ik nou moet lopen.
Iemand die mij hier bij kan helpen?

Ik heb namelijk al een redelijke conditie. Dus ik ben van plan om te beginnen bij les 10 of zo.
Maak wat moois van je leven!
Je Leeft Tenslotte maar een keer!
  vrijdag 2 november 2007 @ 13:21:42 #296
4177 Jojogirl
pi_54314953
Ik heb het altijd opgevat als een rustig tempo dat je lang kan volhouden.
pi_54350924
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 13:21 schreef Jojogirl het volgende:
Ik heb het altijd opgevat als een rustig tempo dat je lang kan volhouden.
"denk eraan, het is geen wedstrijd"
pi_54378232
Zo, net alweer (de muziek wordt steeds irritanter ) de laatste les van Evy gelopen.
Voor het eerst sneller dan 10 KM/hr!
Ik vond het wel tof

Wat ik wel raar vind; ik krijg altijd sneller last van mijn linker kuit. Mijn rechter kuit heeft op de één of andere manier veel meer kracht dan mijn linker. Ook heb ik altijd meer spierpijn links en duurt het ook langer voor de spierpijn daar weer weg is. Herkent iemand dat?
pi_54386901
Sorry Freecell, ik herken je spierpijn niet. Misschien is rechts je dominante kant? Dat zou verklaren waarom je daar meer/sterkere spieren hebt, dus dat je daar minder spierpijn hebt door beter ontwikkelde spieren?

Lesje 13 ging trouwens weer als een speer vandaag
pi_54387703
Ik heb net les 10 gedaan, en dat ging eigenlijk best lekker..

Ik had alleen mijn schoenen iets te vast gestrikt, en het regende wat..
Maar het was wel weer lekker..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')