Dat VDE eindelijk het licht heeft gezien en met 2 spitsen speeltquote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:57 schreef Masanga het volgende:
Joost, wat is volgens jouw de reden dat Servië er amper aan te pas komt, dat België goed lijkt te spelen? Maw, het verschil met vorige wedstrijden?
Swerts heeft zondag met een prachtige treffer net zijn rentree weer gemaakt in het 1ste dus hij is nog niet 100 % fit maar als die dat weer is zou het zeker wel mooi zijn als die er weer bijzit.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:34 schreef Canisfire het volgende:
Collen ! en waar is Swerts?
leven die twee dan nog ?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:34 schreef Canisfire het volgende:
Collen ! en waar is Swerts?
Heb je Swerts zijn goal niet gezien dan? Springlevend. "Terug!" "Terug!"quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
leven die twee dan nog ?![]()
Zeg nooit,nooitquote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Azerbaijan Armenia
Serbia 08/09/07 Finland
Portugal 08/09/07 Poland
Armenia Azerbaijan
Kazakhstan 12/09/07 Belgium
Finland 12/09/07 Poland
Portugal 12/09/07 Serbia
Azerbaijan 13/10/07 Portugal
Belgium 13/10/07 Finland
Armenia 13/10/07 Serbia
Poland 13/10/07 Kazakhstan
Kazakhstan 17/10/07 Portugal
Azerbaijan 17/10/07 Serbia
Belgium 17/10/07 Armenia
Serbia 17/11/07 Kazakhstan
Finland 17/11/07 Azerbaijan
Portugal 17/11/07 Armenia
Poland 17/11/07 Belgium
Azerbaijan 21/11/07 Belgium
Serbia 21/11/07 Poland
Portugal 21/11/07 Finland
Armenia 21/11/07 Kazakhstan
Eigenlijk is het zelf al niet meer mogelijk. Zelfs al halen we 15 op 15 , en verliezen Polen en Finland nog elk 3x (wat nog best mogelijk is gezien hun programma) dan winnen Portugal en Servië aan punten daarvoor ...
Ik vraag mij af of het zelfs mathematisch nog wel kan eigenlijk.quote:
Lekker sportief zeg,ik hoop nu echt dat Dembele een wereld pot voetbald zaterdag....quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:34 schreef vitessezuid113 het volgende:
Stojković had ff harder moeten schoppen dan had Dembele Zaterdag niet mee kunnen doen, als die nou maar niet scoort Zaterdag.
Al zullen we toch wel verliezen
Maar Belgie doet het deze wedstrijd idd![]()
Oja dat is morgen toch?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:42 schreef tong80 het volgende:
België - Nederland tijdens de EK hockey-halve finale. Be afraid Belgium
Ik denk dat niemand graag bij Belgie in de poule zal zittenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 07:22 schreef Ippon het volgende:
Dembele en Kompany speelden ijzersterk. Diit Belgisch team heeft veel potentie.
Toch zal het bereiken van de eindronde van het WK 2010 lastig zijn omdat Belgie in een zware poule zal zitten.
Ik denk dat niemand graag bij Belgie in de poule zal zittenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 07:22 schreef Ippon het volgende:
Dembele en Kompany speelden ijzersterk. Diit Belgisch team heeft veel potentie.
Toch zal het bereiken van de eindronde van het WK 2010 lastig zijn omdat Belgie in een zware poule zal zitten.
Belgie stijgt door de zege tegen Azerbeidjan op de FIFA-ranking en komt in pot 3 terecht ipv pot 4quote:Op vrijdag 23 november 2007 19:06 schreef methodmich het volgende:
Welke spelers die Vandereycken wel selecteert vinden jullie momenteel echt te belachelijk voor woorden?
Hoefkens, Clement, Van Damme, Goor, Haroun, ... Maar nog meer dan wie is wat hij ermee uitsteekt het pijnpunt ...quote:Op vrijdag 23 november 2007 19:06 schreef methodmich het volgende:
Welke spelers die Vandereycken wel selecteert vinden jullie momenteel echt te belachelijk voor woorden?
dat hou je toch niet voor mogelijk. Zelfs van die incompetente fossielen in Brussel had ik dit niet verwacht ...quote:Op zaterdag 8 december 2007 14:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En we missen ook het volgende WK !![]()
![]()
![]()
![]()
VANDEREYCKEN MAG BLIJVEN VAN DE BOND
Je zou verwachten dat het WK de reden zou zijn om het contract niet te verlengenquote:Op zaterdag 8 december 2007 14:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En we missen ook het volgende WK !![]()
![]()
![]()
![]()
VANDEREYCKEN MAG BLIJVEN VAN DE BOND
René Vandereycken blijft de coach van
de Rode Duivels. Dat heeft de KBVB be-
slist na een vergadering van de Techni-
sche Commissie en het Uitvoerend Comi-
té. De bond wil z'n contract verlengen.
Verrassend is de beslissing wel. Van-
dereycken bouwde een nieuwe en jonge
ploeg, maar de Duivels haalden het EK
niet. Z'n relatie met enkele bondsmen-
sen en de pers raakte ook wat verzuurd.
Maar het Uitvoerend Comité wil nu toch
voort met de huidige bondscoach. "Wij
willen graag zijn contract, dat tot ju-
ni loopt, verlengen. Met het oog op het
WK 2010", zei François De Keermaecker.
Er spelen ook amper Polen in de grote competities hé. Het punt is op zich niet dat je het EK mist, het punt is hoe er in de kwalificatie gespeeld werd. Zelfs met dit België moet je niet gaan betonneren thuis tegen Kazakstan, moet je je niet laten wegvoetballen door Azerbaidzjan ... Een beetje lef , er voor gaan en de juiste spelers selecteren én ze op hun beste positie uitspelen. En als je dan het EK mist kun je er niks aan doen. Niet zoals Vandereycken deed ...quote:Op zaterdag 8 december 2007 17:17 schreef Plato1980 het volgende:
Ligt het dan echt aan Vandereycken? Is het probleem niet dat Belgie momenteel een mindere lichting heeft? Er spelen bijvoorbeeld amper Belgen in de grote competities en al helemaal niet bij topclubs. Het lijkt dus niet onlogisch dat het EK gemist is en het is denk ik vooral even wachten totdat de nieuwe, ogenschijnlijk talentvollere generatie, klaar is voor het nationale team.
Nogal bizar dat in zo'n grote groep van veelal betrekkelijke leken beslist wordt over de toekomst van een bondscoach...quote:Op zondag 9 december 2007 11:01 schreef Heero87 het volgende:
Blijkbaar mag Vandereycken blijven na een stemming waar hij het haalde met elf stemmen voor en tien stemmen tegen. En hij werd uiteindelijk gered doordat twee personen niet kwamen opdagen, terwijl die eigenlijk in het tegen-kamp werden gesitueerd..
quote:Bankzitter Vandenbussche wel bij nationale ploeg
20 maart 2008
Bij SC Heerenveen is de rol van Brian Vandenbussche voorlopig uitgespeeld, maar de Belgische bondscoach Rene Vandereycken heeft nog altijd een rotsvast vertrouwen in de doelman. De coach heeft de keeper 'gewoon' opgenomen in zijn selectie voor de wedstrijd tegen Marokko, komende woensdag in Brussel.
Naast Vandenbussche zijn met Jan Vertonghen, Thomas Vermaelen (Ajax), Timmy Simons (PSV), Moussa Dembele (AZ) en Gill Swerts (Vitesse) nog vijf spelers uit de Eredivisie opgeroepen. Met Standard-middenvelder Axel Witsel bevat de selectie één speler die nog nooit een invitatie voor de nationale ploeg kreeg.
De selectie van België
Doel: Olivier Renard (KV Mechelen), Stijn Stijnen (Club Brugge), Brian Vandenbussche (Heerenveen)
Defensie: Vincent Kompany (Hamburger SV), Timmy Simons (PSV), Gill Swerts (Vitesse), Daniel Van Buyten (Bayern München), Jelle Van Damme (Anderlecht), Thomas Vermaelen (Ajax), Jan Vertonghen (Ajax)
Middenveld: Marouane Fellaini (Standard), Karel Geraerts (Club Brugge). Guillaume Gillet (Anderlecht), Gabi Mudingayi (Lazio), Faris Haroun (Racing Genk), Axel Witsel (Standard)
Aanval: Moussa Dembele (AZ), Stijn De Smet (Cercle Brugge), Kevin Mirallas (Lille), Luigi Pieroni (Anderlecht), Wesley Sonck (Club Brugge)
Komt jullie bondscoach ook wel eens bij Roda kijken? Hier loopt Davy de Fauw namelijk al bijna twee jaar behoorlijk goed te voetballen en ik schat hem zeker niet lager in dan een aantal spelers (Swerts bijvoorbeeld) die wel geselecteerd zijn...quote:
De visie van onze bondscoack lijkt soms vrij omstreden: hij ziet soms mensen over het hoofd die zowat elke Belg in het team zou plaatsen, en zet dan anderen in de plaats die al jaren afgeschreven lijken.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 12:31 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Komt jullie bondscoach ook wel eens bij Roda kijken? Hier loopt Davy de Fauw namelijk al bijna twee jaar behoorlijk goed te voetballen en ik schat hem zeker niet lager in dan een aantal spelers (Swerts bijvoorbeeld) die wel geselecteerd zijn...
Ik heb er geen probleem mee dat hij zich naturaliseert en ergo beschikbaar is voor de nationale ploeg. Hij is mijns insziens een speler die we niet echt hebben en die toelaat wedstrijden die we volgens mij anders met moeite zouden kunnen halen door zijn snelheid en kracht naar onze hand kunnen zetten.quote:Op maandag 24 maart 2008 00:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Tjah , Tchité is straks Congolees, Burundees, Rwandees én Belg , geloof ik.
Goh, Weber liet zich naturaliseren omdat hij - ook al door de oorlog in zijn thuisland natuurlijk toen - toen zijn toekomst in België zag. En dan op persoonlijk en niet sportief vlak. Hij zei in die docu over hem afgelopen maandag nog dat als zijn kinderen definitief de deur uitzijn hij terug wil keren naar België. Omdat hij meer Belg dan Kroaat geworden is.quote:Op maandag 24 maart 2008 01:38 schreef Masanga het volgende:
[..]
Ik heb er geen probleem mee dat hij zich naturaliseert en ergo beschikbaar is voor de nationale ploeg. Hij is mijns insziens een speler die we niet echt hebben en die toelaat wedstrijden die we volgens mij anders met moeite zouden kunnen halen door zijn snelheid en kracht naar onze hand kunnen zetten.
Over de andere discussie over afkomst enzo kan je uren discussieren natuurlijk (als Cerclesupporter waren we zo trots op Joske Weber die nu weer gewoon in Kroatie woont bvb) maar sinds de kans bestaat je te naturaliseren enzo vind ik dat deze discussie overbodig geworden is. Het is wettelijk toegestaan dus punt aan de lijn.
Ik ben ook niet echt een voorstander van Tchité bij de Duivels. De enige band met België die hij heeft is dat hij hier enkele jaren heeft gevoetbald.quote:Op maandag 24 maart 2008 00:35 schreef Radegast het volgende:
Stijnen;
Gillet,Van Buyten,Vermaelen,Vertonghen;
Simons;Fellaini,Witsel,Dembélé;
Mirallas,De Smet.
Lijkt me een mooie opstelling voor tegen Marokko. Aanvallend gezien weinig scorend vermogen, maar wel een ijzersterk middenveld. Jammer dat Defour out is.
Wat vinden jullie er trouwens van dat Tchité binnenkort beschikbaar zal zijn voor de Rode Duivels? Gilles de Bilde is er absoluut op tegen hoorde ik vanavond, en ik moet zeggen dat ik het wel met hem eens ben.
Je kunt moeilijk zeggen dat dat echt spelers die zouden moeten opgeroepen worden. Lijken me spelers die qua kwaliteiten ongeveer in balans liggen met degenen die nu wel zijn opgeroepen (Gillet en Vermaelen/Vertonghen dus). Dat ze eens een kans moeten krijgen lijkt me wel zo, maar VDE zal wel z'n redenen hebben. Herinner je je vorig seizoen toen de meerderheid (en ik ook) vond dat hij Cornelis, Bailly, Soetaers en weet ik veel wie moest oproepen (jij ook als ik me niet vergis), nu is toch voor een stuk gebleken dat hij toen gelijk had door hen niet op te roepen.quote:Op zondag 23 maart 2008 11:16 schreef BramKVO het volgende:
Waarom Pocognoli & Sepp De Roover nooit opgeroepen worden, is mij ook een raadsel.
Van Buyten & Vermaelen samen centraal achterin? Dembele linksmidden?quote:Op maandag 24 maart 2008 00:35 schreef Radegast het volgende:
Stijnen;
Gillet,Van Buyten,Vermaelen,Vertonghen;
Simons;Fellaini,Witsel,Dembélé;
Mirallas,De Smet.
ik vind nog steeds dat ie ze moest oproepen. Spelers in vorm moeten opgeroepen worden, zeker bij een land die al niet al te veel keuze heeft.quote:Op maandag 24 maart 2008 02:13 schreef Steamhammer het volgende:
[..]
(en ik ook) vond dat hij Cornelis, Bailly, Soetaers en weet ik veel wie moest oproepen (jij ook als ik me niet vergis),
Wat is er raar het duo Vermaelen/Van Buyten centraal achterin?quote:Op maandag 24 maart 2008 11:20 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Van Buyten & Vermaelen samen centraal achterin? Dembele linksmidden?
Hij hoort eigenlijk ook op de bank, want Kompany zou daar eigenlijk moeten spelen..quote:Op maandag 24 maart 2008 23:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De enige plaats waar je Van Buyten met kans op succes kunt neerzetten is op de bank. Of nog beter in de tribune ...
Juist, Kompanyquote:Op maandag 24 maart 2008 23:35 schreef Radegast het volgende:
[..]
Hij hoort eigenlijk ook op de bank, want Kompany zou daar eigenlijk moeten spelen..
Een verdediger moet kunnen verdedigen, geen stijl hebben. Kompany is misschien wel leuk om naar te kijken, maar een ramp om in je team te hebbenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 00:08 schreef Masanga het volgende:
[..]
Juist, KompanyWat een heerlijke stijl
En dat daar af en toe een goal uit voortkomt, so be it, maar Kompany for president!
Centraal achterin pleit ik dus voor een keiharde, die zijn plan kan trekken als de "dromerige" Kompany inschuift/iets probeert/...
Speelden de hele wedstrijd :quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:41 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Welke 'Nederlanders' deden mee? Swerts, Vermaelen, Vertonghen?
Ok, nog redelijk wat dus.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Speelden de hele wedstrijd :
Vermaelen
Vertonghen
Simons
Werd vervangen in de 2de helft:
Dembele
Kwam tijdens de rust in de match:
Swerts
(viel ook nog in : Sonck)
Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar ontbreekt het de Rode Duivels niet aan een echte leider? Timmy Simons (is dat jullie aanvoerder?) heeft dat natuurlijke leiderschap niet vind ik, dat valt me bij PSV ook wel eens op...quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:30 schreef BramKVO het volgende:
Wat een ramp weer zeg ...
Missch moeten we nog concluderen dat de spelers waarvan we zeggen dat ze talent hebben (Mirallas, Dembele, Vertonghen, Vermaelen, Kompany, ....) allemaal niet zo érg veel talent hebben? Of is dat te voorbarig ...? Ik vond het in ieder geval schrijnend hoe Marokko technisch superieur was. Enkel de inbreng van het Standard-duo Fellaini-Witsel bracht enigszins beterschap.
Qua kwaliteiten en type speler zou hij het moeten zijn, maar hij mist de uitstraling denk ik.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:41 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar ontbreekt het de Rode Duivels niet aan een echte leider? Timmy Simons (is dat jullie aanvoerder?) heeft dat natuurlijke leiderschap niet vind ik, dat valt me bij PSV ook wel eens op...
En hij durft het verdomme nog zeggen ook.quote:Op donderdag 27 maart 2008 00:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
René wordt nog bijna voorspelbaarder dan Jacky Matthysen :
"Het is zwaar om met 1-4 te verliezen", vond René Vandereycken. "Maar het resultaat is nu niet het belangrijkste."
Bij de bond hebben ze alle gevoel voor realiteit verloren hoor ...quote:Op donderdag 27 maart 2008 00:15 schreef jorienvdherik het volgende:
waarom is die man uberhaupt nog trainer
Dat is precies wat ik wilde zeggen. Hoe kan het dat je met vier verdedigers en drie "controlerende" (lees:verdedigende) middenvelders nog altijd een spits nodig hebt om je defensieve taken op te lossen?quote:Op donderdag 27 maart 2008 00:22 schreef Necatrix het volgende:
- René VDE is qua selectiepolitiek enorm verbeterd, maar op tactisch vlak blijft het een ramp. Als Anderlechttrainer speelde hij eens met alleen Stoica (een nummer 10) diep in de spits en Scifo als libero... hij speelt altijd met 3 puur controlerende middenvelders, centrale verdedigers op de backposities, Dembele loopt meer op het middenveld dan in de spits... Het klopt gewoon voor geen meter. En als motivator is-ie nog triester.
EDIT: en binnenkort met Franky Vercauteren als assistent, dat belooft. 2 trainers die allebei graag zoveel mogelijk verdedigende middenvelders opstellen, die het begrip "beweging" of "zich vrij lopen" niet kennen, die het begrip "flankspel" niet kennen. Soulmates dus![]()
Degenen die hem een contractverlenging hebben aangeboden dienen afgeschoten te worden.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:04 schreef 9christensen het volgende:
Vandereycken presteert niet echt met deze selectie
Ze vinden het goed zo dat België nog verder afzakt in de FIFA-wereldranglijst.quote:Op donderdag 27 maart 2008 00:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Bij de bond hebben ze alle gevoel voor realiteit verloren hoor ...
quote:KBVB-voorman haalt uit naar Duivels
Geschreven op vrijdag, 28 maart om 11:38
Bondspreses Françios De Keersmaecker heeft het nationale team van België een veeg uit de pan gegeven. De voorzitter is allerminst tevreden over de woensdag geleden nederlaag tegen Marokko (1-4) en eist van de spelers een mentaliteitswijziging. Bondscoach René Vandereycken blijft voorlopig buiten schot.
“Vooral de eerste helft was beneden alle peil”, mopperde De Keersmaecker tegenover Het Laatste Nieuws toen de Belgen al tegen een 0-2 achterstand aankeken toen ze de kleedkamer opzochten. “Er is altijd gezegd dat de vorige campagne een leerschool was en dat er ondertussen toch de nodige ervaring is opgedaan, maar dat blijkt niet uit het resultaat.”
De KBVB-voorman denkt een antwoord te hebben op het wankelmoedige van de Rode Duivels. “De spelers hebben de individuele kwaliteiten, dus is er vooral een mentaliteitswijziging nodig: spelers moeten fier zijn en de landskleuren echt willen verdedigen. Ook op technisch en fysiek vlak kwamen we tekort”, bromde De Keersmaecker verder.
De voorzitter wilde verder niets weten van een verkeerd besluit om Vandereycken als bondscoach aan te houden.”De prestatie van woensdag mag niet volledig in de schoenen van René geschoven worden”, vond hij. “Dinsdag zal hij zijn tactiek wel uitleggen op de Technische Commissie.
“In een vriendschappelijke wedstrijd mag en moet je zaken uitproberen. Ik heb geen spijt van de contractverlenging en wil ook niet zeggen dat er geen vooruitgang is. Een oefenmatch moet je apart zien van kwalificatiewedstrijden. Toch verdienen onze fans en sponsors beter en moet er ook in oefenwedstrijden meer engagement zijn", besluit De Keersmaecker.
zuchtquote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:45 schreef blueangel_ het volgende:
VD Stock was een idioot, maar die kocht dan toch nog tenminste de scheidsrechters om om te presteren
quote:Rwandese bond eist Tchité op
Voetbalbond-CEO Jean-Marie Philips heeft een mail ontvangen van de Rwandese voetbalbond, waarin staat dat Mohamed Tchité enkel en alleen maar voor Rwanda mag uitkomen. Het is dus nog lang niet zeker dat de 24-jarige aanvaller komende zaterdag aantreedt tegen Estland.
"Ik kreeg een mail van de secretaris-generaal van de Rwandese voetbalfederatie", zegt Philips. "Daarin stelt hij dat Tchité, die over 4 paspoorten beschikt, volgens een eerdere uitspraak van de Fifa alleen maar voor Rwanda mag spelen." Na een spoedzitting werd contact opgenomen met de Fifa, maar de contactpersoon bleek niet meer aanwezig.
Dirar
Deze nieuwe controverse zint de voetbalbond duidelijk niet. "We wensen niet op te draaien voor de fouten van anderen. Als blijkt dat Tchité niet speelgerechtigd is voor België dan kunnen we dit niet blauwblauw laten." Na Dirar is Tchité dus de tweede speler waarover pakken onzekerheid heerst. (dea)
quote:François De Keersmaecker: "Ik wil het niet in het rond schreeuwen dat ik gelijk had, maar ik ben wel blij dat we René Vandereyckens contract verlengden."
De roze satans staan nu (maart 2009) 49e op de ranking, dat is 4 plaatsen hoger dan vorige maand.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:20 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ze vinden het goed zo dat België nog verder afzakt in de FIFA-wereldranglijst.
De bond is net zo corrupt als het bestuur van Anderlecht.
quote:AZ hofleverancier van Belgische selectie
René Vandereycken, bondscoach van België, heeft vier spelers van AZ uitgenodigd voor de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Bosnië van 28 maart. De selectie bestaat in totaal uit 24 spelers.
De AZ-spelers Sébastien Pocognoli, Gill Swerts, Maarten Martens en Moussa Dembélé kregen allen een invitatie. Daarmee is de Alkmaarse club hofleverancier van de Rode Duivels. Ook de Eredivisie-spelers Timmy Simons (PSV), Thomas Vermaelen (Ajax) zijn opgeroepen voor de interland.
De selectie van België:
Doel: Logan Bailly (Borussia Mönchengladbach), Silvio Proto (Germinal Beerschot), Stijn Stijnen (Club Brugge).
Verdediging: Filip Daems(Borussia Mönchengladbach), Vincent Kompany (Manchester City), Sébastien Pocognoli (AZ), Timmy Simons (PSV), Gill Swerts (AZ), Daniel Van Buyten (Bayern München), Thomas Vermaelen (Ajax).
Middenveld: Steven Defour (Standard Luik), Marouane Fellaini (Everton), Guillaume Gillet (Anderlecht), Faris Haroun (Germinal Beerschot), Eden Hazard (Lille), Maarten Martens (AZ), Gaby Mudingayi (Bologna), Axel Witsel (Standard Luik).
Aanval: Igor De Camargo (Standard Luik), Moussa Dembélé (AZ), Tom De Mul (Racing Genk), Tom De Sutter (Anderlecht), Kevin Mirallas (Saint-Etienne), Wesley Sonck (Club Brugge).
Niet alleen daar, in België zelf lopen ook nog erg veel goede jonge spelers, Witsel voorop. En Fellaini natuurlijk al in Engeland!quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:03 schreef pfaf het volgende:
Ja, als je ziet wat er in de Eredivisie voor Belgisch toptalent rondloopt.
Als hij niet geschorst is.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:18 schreef methodmich het volgende:
[..]
Niet alleen daar, in België zelf lopen ook nog erg veel goede jonge spelers, Witsel voorop. En Fellaini natuurlijk al in Engeland!
Koemanquote:Op maandag 23 maart 2009 16:52 schreef Radegast het volgende:
Ronald Koeman, Hugo Borst en Jan Mulder maken de opstelling voor de Rode Duivels.
Veel verder dan de Eredivisiebelgen kwam hij idd niet.quote:Op maandag 23 maart 2009 16:59 schreef Afunados het volgende:
[..]
Koeman; Bailly kent 'ie niet, Fellaini als stand-in, en Witsel noemt 'ie niet eens
Of Belgen waar hij zelf mee heeft gespeeld en een Belg die ooit in de belangstelling van Ajax stond.quote:Op maandag 23 maart 2009 17:09 schreef Radegast het volgende:
[..]
Veel verder dan de Eredivisiebelgen kwam hij idd niet.
Je vergeet Dembele.quote:Op maandag 23 maart 2009 17:09 schreef Radegast het volgende:
[..]
Veel verder dan de Eredivisiebelgen kwam hij idd niet.
Mijn opstelling voor het WK2010:
Proto;
Vanden Borre,Kompany,Vermaelen,Van Damme;
Gillet,Defour,Vertonghen,Witsel;
Fellaini,De Sutter.
Kun je alle kanten mee op in het veld.
-Laat Vertonghen terugzakken naar de defensie, laat de backs wat meer naar voren spelen en je speelt 3-5-2.
-Laat Fellaini meer defensief op het middenveld spelen en Gillet en Witsel dieper, dan speel je 4-3-3 of 3-4-3.
Bailly;quote:
Ik denk juist dat er heel veel hoop voor de Belgen is, als de voortekenen niet bedriegen hebben ze over een paar jaar een geweldige ploeg.quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:47 schreef BliksemSchigt het volgende:
Of is de rest echt zo slecht dat er geen hoop meer is voor Belgie?
Wat denk je na gisteren ?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 00:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
We hebben geweldige spelers, maar ze zijn allemaal zo in het buitenland gevormd dat ik mij afvraag of we wel een geweldige ploeg kunnen hebben ...
quote:Heisa in België door lachende Pocognoli
Het rommelt bij de Rode Duivels na de twee nederlagen tegen Bosnië-Herzegovina en de praktische uitschakeling voor deelname aan het WK van 2010. Enkele internationals vliegen elkaar verbaal in de haren.
Eerst was er de uitbarsting van Wesley Sonck na het 2-1 verlies van woensdag. 'We gaan wéér niet naar een groot toernooi. Echt, er zal heel veel moeten veranderen, wil deze generatie ooit nog iets bereiken. Jaren terug hadden we Marc Wilmots en andere jongens die iedereen vooruit stuwden. Nu is er niemand, gewoon niemand.'
Daarmee wekte Sonck de ergernis op van collega-internationals zoals Marouane Fellaini en Axel Witsel. 'Waar heeft hij het over', vroeg Fellaini zich af in Het Laatste Nieuws. 'Dit heeft niks met onze mentaliteit te maken. Hij zegt zulke dingen tegen jullie, maar niet tegen ons. Als Sonck iets te zeggen heeft, moet hij dat in de kleedkamer doen en niet in de pers.' En Witsel: 'Ik denk dat Sonck een beetje gefrustreerd is. Hij is 32 jaar (30, red.) en dit was zijn laatste kans op een WK.'
Hetzelfde dagblad kwam vrijdag met de onthulling dat er een incident was met Sebastien Pocognoli, Timmy Simons en Stijn Stijnen. Bij terugkeer in de kleedkamer had Pocognoli de stilte doorbroken door hardop te lachen. Simons accepteerde dat niet en ging vlak voor de AZ-speler staan. Doelman Stijnen volgde het voorbeeld van zijn aanvoerder, waarna een woordenwisseling ontstond.
Stijnen bevestigde het incident tegenover Sporza. 'Pocognoli heeft gelachen en Timmy en ik hebben daarop gereageerd. Kijk, als je inzit met het Belgische voetbal, dan lach je daar zo niet mee. Maar dat was alles en het was ook een alleenstaand geval. Het gebeurde ook vlak na de wedstrijd, in volle adrenaline. Een dag later hebben we elkaar de hand gegeven, er is niet meer over gepraat en het is achter de rug. Ik vind het wel jammer dat iemand hiermee naar buiten is gekomen. Zoiets zou binnenskamers moeten blijven.'
Stijnen suggereerde dat Belgische journalisten proberen de selectie uiteen te drijven. 'De pers springt hier natuurlijk makkelijk op en probeert dit in een bepaalde richting te duwen. Bondscoach René Vandereycken geniet nu eenmaal nog de steun van de groep en daar willen ze aan raken. Ze verdelen de groep dan in ouderen en jongeren. Oké, de jongere generatie ís nu eenmaal anders van geest dan de anciens. Maar ik wil nog eens benadrukken dat er geen probleem is tussen de twee groepen.'
als je het niet volgt, gelieve niet te reageren ook.quote:Op zondag 5 april 2009 17:36 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Wanneer de resultaten slecht zijn is het altijd de schuld van de trainer inderdaad.
Ik volg het wel, maar ben een beetje klaar met die loze kreten van bepaalde simpele zielen op het forum. Bovendien bepaal ik zelf nog altijd of ik reageer of niet.quote:Op zondag 5 april 2009 21:33 schreef BramKVO het volgende:
[..]
als je het niet volgt, gelieve niet te reageren ook.
quote:Vandereycken is ontslagen bij de Duivels
di 07/04/09 - René Vandereycken is geen bondscoach meer. "De resultaten zijn te tegenvallend", klinkt het bij de bond. Een nieuwe coach is er nog niet. Het contract van de assistenten Frank Vercauteren en Theo Custers blijft wel doorlopen.
Bondsvoorzitter François De Keersmaecker maakte het nieuws bekend op een persconferentie: René Vandereycken is niet langer bondscoach van de Rode Duivels.
Vandereycken zat op de wip na de twee pijnlijke nederlagen van de nationale ploeg tegen Bosnië.
De oud-international was bondscoach sinds 2006. Hij trok de kaart van de jeugd, maar haalde het EK in 2008 niet.
Na de nederlagen tegen Bosnië lijkt ook het WK in 2010 een onhaalbare kaart te worden.
De roep om het ontslag van Vandereycken was groot en dinsdag gaf de bond gehoor aan deze roep.
Een opvolger voor Vandereycken heeft de bond nog niet. "We houden alle opties open", luidde het op de persconferentie.
Norse man, beetje ongeschoren, arrogant, moeizaam met de pers, grote mond... Voldoet aan een hoop vooroordelen over Nederlanders die er bestaan.quote:
Op het EK 2004 was er genoeg op hem aan te merken, maar hij speelde toen wel degelijk 4-3-3 met buitenspelers.quote:Op woensdag 8 april 2009 11:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Norse man, beetje ongeschoren, arrogant, moeizaam met de pers, grote mond... Voldoet aan een hoop vooroordelen over Nederlanders die er bestaan.
Bovendien zal hij ook niet kunnen voldoen aan de positieve vooroordelen; het is een erg verdedigend ingestelde coach en klassiek 4-3-3 met buitenspelers speelt hij bijna nooit.
Er vallen er nog 12 af, waarschijnlijk 6 aanvallers en 6 middenvelders.quote:Doelmannen: Logan Bailly (Borussia Mönchengladbach/Dui), Yves De Winter (Westerlo), Olivier Renard (KV Mechelen), Davy Schollen (Anderlecht), Stijn Stijnen (Club Brugge) en Brian Vandenbussche (Heerenveen/Ned)
Verdedigers: Toby Alderweireld (Ajax/Ned), Filip Daems (Borussia Mönchengladbach/Dui), Sepp De Roover (Groningen/Ned), Olivier Deschacht (Anderlecht), Vincent Kompany (Manchester City/Eng), Sébastien Pocognoli (AZ/Ned), Jeroen Simaeys (Club Brugge), Timmy Simons (PSV/Ned), Gill Swerts (AZ/Ned), Daniel Van Buyten (Bayern München/Dui), Jelle Van Damme (Anderlecht), Anthony Vanden Borre (Genoa/Ita) en Thomas Vermaelen (Ajax/Ned)
Middenvelders: Steven Defour (Standard), Guillaume Gillet (Anderlecht), Faris Haroun (Germinal Beerschot), Eden Hazard (Rijsel/Fra), Maarten Martens (AZ/Ned), Vadis Odjidja Ofoe (Club Brugge), Axel Witsel (Standard)
Aanvallers: Igor De Camargo (Standard), Moussa Dembélé (AZ/Ned), Tom De Sutter (Anderlecht), Stein Huysegems (RC Genk), Kevin Mirallas (Saint-Etienne/Fra), Joachim Mununga (KV Mechelen), Wesley Sonck (Club Brugge), Björn Vleminckx (KV Mechelen)
Met Zenith speelde hij prachtig voetbal, de UEFA-Cup editie die ze wonnen niet gezien?quote:Op woensdag 8 april 2009 11:50 schreef Klopkoek het volgende:
Bovendien zal hij ook niet kunnen voldoen aan de positieve vooroordelen; het is een erg verdedigend ingestelde coach en klassiek 4-3-3 met buitenspelers speelt hij bijna nooit.
quote:Belgen met twaalf veldspelers naar Japan
26 mei 2009
Standard Luik en Anderlecht weigeren hun spelers vrij te geven voor de oefentrip van België naar Azië, die deze week begint. Hierdoor heeft interim-bondscoach Frank Vercauteren nog slechts twaalf veldspelers en drie keepers tot zijn beschikking.
Standard en Anderlecht zijn niet verplicht om de spelers af te staan, omdat het toernooi geen officieel FIFA-evenement is. De clubs stellen dat de spelers rust nodig hebben, tot frustratie van Vercauteren. Hij moet nu in allerijl op zoek naar nieuwe internationals. "Ik probeer nog spelers op te roepen, maar omdat we dinsdag al vertrekken, is dat niet zo eenvoudig", verzucht hij tegen Sporza. "Twaalf spelers en drie keepers is te weinig. Stel je voor dat iemand ziek wordt of zich blesseert."
Vercauteren baalt flink van de waslijst aan afwezigen. "Ik had verwacht dat enkele spelers zouden afzeggen, maar niet allemaal. Het is hun keuze. Je moet dat respecteren, maar ik heb er enorm veel vragen bij. Ik blijf er zelf vrij rustig onder. We spelen om te winnen en de spelers die meegaan, verdienen het om mee te gaan."
Acht van de vijftien internationals die nog wél mee gaan, spelen in de Eredivisie. Onder hen de jonge Ajacied Toby Alderweireld, die zijn debuut maakt.
Selectie België
Doel: Vandenbussche, Renard, Stijnen
Verdediging: Swerts, Vermaelen, Alderweireld, Pocognoli, Simons, Daems
Middenveld: Martens, Haroun, Mununga, Huysegems
Aanval: Dembele, Mujangi-Bia
Wat heeft Dick te maken met die opstelling?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:33 schreef DeVinger het volgende:
Ben benieuwd, of ik onderschat Dick chronisch of ik vind het gewoon een kut keuze.
Heb je de naam van dit topic gezien?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:34 schreef ES57 het volgende:
[..]
Wat heeft Dick te maken met die opstelling?
wordtquote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:39 schreef DeVinger het volgende:
Hij wordt toch de bondscoach?
het zijn hollanders die lastig doen tegen jequote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:47 schreef DeVinger het volgende:
Oh sorry ik kom wel terug wanneer hij voor het eerst op het veld staat. Stelletje kutbelgen
Nee, komt nergens op tv...quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:59 schreef voetballeh het volgende:
Vercauteren heeft op de valreep nog 3 spelers uit z'n mauw geschud:
De Laet (Manchester United),
Ritchie Kitoko (Albacete) (congolees)
Radja Nainggolan (Piacenza) (indonesische Belg)
Weet iemand hier al waar we de Kirin cup live kunnen volgen?
Zendt sporza dit uit??
In totaal heeft Vercauteren dus bijna 50 spelers opgeroepen waarvan ongeveer 30 afzegden![]()
Wat een vaderlandsgevoel hebben sommige 'vedetten'![]()
Ik denk dat ze niet van Vercauteren komen, volgens mij beweerde die dat hij ze ook nauwelijks kent.quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:59 schreef voetballeh het volgende:
Vercauteren heeft op de valreep nog 3 spelers uit z'n mauw geschud:
De Laet (Manchester United),
Ritchie Kitoko (Albacete) (congolees)
Radja Nainggolan (Piacenza) (indonesische Belg)
quote:
quote:"Centraal of ik stop met de Rode Duivels"
Bij de Rode Duivels verwacht Steven Defour veel van bondscoach Dick Advocaat. "Maar als hij me niet centraal opstelt, hoeft het voor mij niet meer. Dan stop ik. Ik heb geen zin om nog langer te worden misbruikt op de rechterflank", is Defour duidelijk.
Wat is het toch met al die voetballers die zonodig centraal moeten spelen en het minderwaardig vinden om vanaf de zijkant te spelen?quote:
quote:Rode Duivels gaan op de feesttoer in nacht voor cruciale wedstrijd
donderdag 17 september 2009Auteur: KOEN VAN UYTVANGE BRUSSEL - Dat sommige Rode Duivels het niet nauw namen met het professionalisme is bekend. Maar wat er de avond voor het belangrijke WK-duel in Genk gebeurde, tart evenwel de verbeelding.
De medische staf noemt de affaire rond Jelle Van Damme – eerst afzeggen voor Armenië en drie dagen later gewoon met zijn klup spelen - de spreekwoordelijke druppel voor hun ontslag. Dat mag u voor waarheid aannemen.
Vorige week kon u al lezen hoe sommige Duivels na de interlands in Bosnië en Spanje gingen stappen, over de werkweigering van Pocognoli, het gebrek aan discipline bij Vanden Borre, Mpenza of zelfs Hazard, en de nonchalance van Mirallas en Fellaini. Het zijn slechts randfenomenen bij wat er de avond voor de cruciale wedstrijd in Genk tegen Bosnië gebeurde. Daar liep het definitief scheef met de zo al broze eendracht in de Duivels-kern.
U moet weten dat België voor het tweeluik tegen Bosnië nog alle kansen op een deelname aan het WK van 2010 in Zuid-Afrika had na winst tegen Estland en Armenië, een gelijkspel in Turkije en een nipte nederlaag tegen Spanje.
Wat op 27 maart gebeurde in Residentie Stiemerheide, verklaart waarom velen, onder wie bondscoach Frank Vercauteren en de medische staf, hun buik vol hebben van enkele pseudo-vedetten die zich voordoen als profs maar dat geenszins zijn.
Een relaas van de feiten op die bewuste vrijdagnacht 26 maart. Op training vrijdagnamiddag wordt al gezien hoe enkele vrouwen met meer dan gewone belangstelling de training volgden. Wanneer de Rode Duivels terugkeren naar hun hotel wordt de bus gevolgd door een auto.
Frank Vercauteren, op dat moment nog assistent-coach, is geen beetje verbaasd wanneer hij diezelfde vrouwen 's nachts in het hotel naar boven ziet gaan. De achterdocht is gewekt en enkele leden van de staf gaan op onderzoek uit. Om half twee 's ochtends. Twee Rode Duivels – Marouane Fellaini en Logan Bailly - blijken niet meer op hun kamer en staan klaar om te ontsnappen. Twee anderen worden op de gang gesignaleerd maar praten zich eruit. ‘We hebben honger en zijn op zoek naar eten', zeggen ze.
Alle spelers worden gewekt en verschillende van hen zijn absoluut verbouwereerd. Aan de sfeer in de groep doet het allerminst goed. Bondscoach René Vandereycken wikt en weegt maar grijpt niet in. Fellaini is te belangrijk. Hij krijgt de volgende dag door zijn lengte immers een cruciale rol in het duel met Bosnië. Bovendien wordt hij door Vandereycken beschouwd als voortrekker bij de Franstaligen. Zoals onze columnist Peter Vandenbempt al schreef – hij zinspeelde gisteren al op het voorval in deze krant – blijkt het een inschattingsfout. Makkelijk om dat achteraf te zeggen want ook de toenmalige bondscoach wist niet wat er precies was gebeurd. De cruciale 2-4-nederlaag tegen Bosnië alleen aan dit voorval toeschrijven, zou overdreven zijn. Maar het heeft zeker niet geholpen.
Al wat volgt, de woede-uitbarsting van Stijn Stijnen aan het adres van de lachende Pocognoli na de nederlaag in Bosnië, het vertrek van Vercauteren en de dokters en kinesisten, is er een onrechtstreeks gevolg van. Kan iemand hen iets kwalijk nemen?
Stappen na een interland moet kunnen, hoewel het wat wrang is als er net werd verloren zoals in Bosnië en Spanje. Maar voor een interland om half twee 's nachts niet op de hotelkamer zijn, is heel pijnlijk.
Dick Advocaat moet het deksel van de beerput lichten en de boel uitmesten. Er is geen andere optie want met een dergelijke spelers in de kern, kom je nergens. Dat heeft het vervolg van de WK-campagne bewezen. Het lijdt alleen tot meer verzieking.
Hopelijk heeft dit een invloed op de ticketverkoopquote:Op donderdag 17 september 2009 19:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Advocaat begint vroeger als bondscoach
De eerste match van de Nederlander wordt de WK-voorrondematch tegen Turkije op 10 oktober.
Niets en toch is ie schatrijk. Leuk spelletje toch, dat voetbal. Als de interesse voor het spelletje geen 100% is en je moet al op erg jeugdige leeftijd naar de bank met een kruiwagen, tja, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat sommige spelers desinteresse vertonen na een tijdje, waarom moeten ze ook, het geld blijft binnenstromen en ze hoeven niet voor een ontslag te vrezen. Lekker contractje uitdoen of er eentje versieren, en ze zien wel weer.quote:Op vrijdag 18 september 2009 02:39 schreef Tommeke het volgende:
Wat een kutmentaliteit hebben die gasten ook...
Neem zo'n VandenBorre. Wat heeft hij nou gepresteerd?
quote:Lombaerts: ‘Sommige spelers gaan schrikken'
Viervoudig Rode Duivel Nicolaas Lombaerts werkte twee jaar met Advocaat en juicht zijn komst toe. ‘Een goede zaak', klinkt het vanuit Sint- Petersburg. ‘Welke andere trainer had het willen doen? En een interim-trainer voor drie maanden is een nutteloze zaak. Dan zouden sommige spelers zich weer niet inzetten. Hopelijk krijgt iedereen nu schrik voor zijn positie in de ploeg. Niemand is nu nog zeker van zijn plaats en dat kan voor meer discipline zorgen. Advocaat is een werkbeest. Op het veld eist hij discipline, ernaast zal hij een bepaalde vrijheid geven. Maar met zijn gedrevenheid zal hij niet verdragen dat er geen inzet is. Wie dat aan zijn laars lapt, zal hem snel horen roepen. En voor wie niet in Nederland gespeeld heeft, zal dat toch even schrikken zijn. Ik vermoed ook dat hij zich zal laten informeren over wat er gebeurd is de jongste maanden.'
En zelfs Jacky Matthijsen met zijn uitspraak over de Nationale beloftenquote:Op vrijdag 18 september 2009 19:26 schreef Heero87 het volgende:
Stijnen krijgt dan toch gelijk met zijn Louis Vuitton - uitspraken van enkele maanden terug...
Waar ik, oprecht, het meest van walg is hoe makkelijk voetballers goochelen met termen als: "ik ervaar een gebrek aan respect" als ze even op de bank belanden.quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:04 schreef awromele het volgende:
[..]
Niets en toch is ie schatrijk. Leuk spelletje toch, dat voetbal. Als de interesse voor het spelletje geen 100% is en je moet al op erg jeugdige leeftijd naar de bank met een kruiwagen, tja, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat sommige spelers desinteresse vertonen na een tijdje, waarom moeten ze ook, het geld blijft binnenstromen en ze hoeven niet voor een ontslag te vrezen. Lekker contractje uitdoen of er eentje versieren, en ze zien wel weer.
quote:Op zaterdag 19 september 2009 00:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat is eigenlijk de Europese subtopper in deze selectie?
Jouw verbale beknoptheid werkt niet altijd verduidelijkend.quote:Op zaterdag 19 september 2009 10:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, gewoon de vraag beantwoorden lijkt me
Ik ken je langer dan vandaag. Als iemand Fellaini noemt is het weer niet goed om een of andere vage regel volgens een systeem die alleen jij kent. Vandaar dat het me beter lijkt dat jij eerst even jouw regels voor deze quiz vaststelt voor we er aan mee kunnen doen.quote:Op zaterdag 19 september 2009 10:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, gewoon de vraag beantwoorden lijkt me
quote:Op zondag 20 september 2009 17:31 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik ken je langer dan vandaag. Als iemand Fellaini noemt is het weer niet goed om een of andere vage regel volgens een systeem die alleen jij kent. Vandaar dat het me beter lijkt dat jij eerst even jouw regels voor deze quiz vaststelt voor we er aan mee kunnen doen.
pfafquote:Op zondag 20 september 2009 17:31 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik ken je langer dan vandaag. Als iemand Fellaini noemt is het weer niet goed om een of andere vage regel volgens een systeem die alleen jij kent. Vandaar dat het me beter lijkt dat jij eerst even jouw regels voor deze quiz vaststelt voor we er aan mee kunnen doen.
Van Buyten en Vermaelen ook niet?quote:Op zondag 20 september 2009 17:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Felliani is in elk geval geen Europese subtop
Die hebben gisteren toch de 1-0 en 2-0 en de 2-1 gescoord? Nee, dus geen Europese subtoppers.quote:Op zondag 20 september 2009 18:22 schreef groenen het volgende:
[..]
Van Buyten en Vermaelen ook niet?
Goh wat een sterke argumenten, als je dadelijk uitgeluld bent ga je weer mijn postings deleten?quote:Op zondag 20 september 2009 18:25 schreef RayMania het volgende:
[..]
Die hebben gisteren toch de 1-0 en 2-0 en de 2-1 gescoord? Nee, dus geen Europese subtoppers.
Van den Borre op de tribune, Kompanny op de bank, Felliani die al een jaar faalt en de halve selectie in een derde rangs competitie als de Nederlandsequote:Op zondag 20 september 2009 21:52 schreef Pedroso het volgende:
Er moet toch wat van de Belgische selectie te maken zijn ? Met spelers als Dembele, Hazard , Mirallas, Vermaelen, Vertonghen, van Buyten heb je toch aardig wat kwaliteit in huis.
Zeg niet dat het wereldtop is maar ze moeten zich toch wel kunnen plaatsen voor een eindtoernooi.
Probleem is volgens mij de jongens die in de Belgische competitie spelen, heb het idee dat zij zichzelf als sterren zien maar lopen ver achter op de jongens die in het buitenland voetballen.
Zo'n Defour zou ik er direct uittrappen als ik Advocaat was, volgens mij een van de rotte appels bij de Duivels.
Ik zie liever de jongens die in de NL competitie spelen dan die uit de Belgische. Denk wel dat bv een Dembele snel de stap moet gaan maken naar een topcompetitie.quote:Op zondag 20 september 2009 21:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Van den Borre op de tribune, Kompanny op de bank, Felliani die al een jaar faalt en de halve selectie in een derde rangs competitie als de Nederlandse
Denk dat het niet mee gaat vallen
Geef dan eens voorbeelden van tweederangs, derderangs en vierderangs-competities.quote:Op zondag 20 september 2009 22:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De Belgische competitie is een vijfderangs competitie, daar kan je op internationaal niveau helemaal niks mee
2e rangs: Frankrijk, Portugalquote:Op zondag 20 september 2009 22:12 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Geef dan eens voorbeelden van tweederangs, derderangs en vierderangs-competities.
De UEFA Ranking is het niet met je eens.quote:Op zondag 20 september 2009 22:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
2e rangs: Frankrijk, Portugal
3e rangs: Nederland
4e rangs: Scotland, Zwitserland
quote:
quote:Op zondag 20 september 2009 18:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Goh wat een sterke argumenten.
Wat ik al eerder zei, die aanvallers scoren amper. Dan is het moeilijk wedstrijden winnen.quote:Op zondag 20 september 2009 21:52 schreef Pedroso het volgende:
Er moet toch wat van de Belgische selectie te maken zijn ? Met spelers als Dembele, Hazard , Mirallas, Vermaelen, Vertonghen, van Buyten heb je toch aardig wat kwaliteit in huis.
Zeg niet dat het wereldtop is maar ze moeten zich toch wel kunnen plaatsen voor een eindtoernooi.
Probleem is volgens mij de jongens die in de Belgische competitie spelen, heb het idee dat zij zichzelf als sterren zien maar lopen ver achter op de jongens die in het buitenland voetballen.
Zo'n Defour zou ik er direct uittrappen als ik Advocaat was, volgens mij een van de rotte appels bij de Duivels.
Ik denk dat, indien er één speler van de hele selectie is die geen rotte appel is, dat het dan wel Defour is.quote:Op zondag 20 september 2009 21:52 schreef Pedroso het volgende:
Maar je hebt hier toch ook genoeg aanvallers die vlot scoren ? Sonck, De Sutter, ect ... Je moet géén Dembele én Mirallas samen opstellen omdat ze de twee beste "voetballers" zijn é , neem er eentje , en zet er zo'n Sonck of De Sutter naast ...quote:Op zondag 20 september 2009 22:22 schreef Radegast het volgende:
houden we het een beetje ontopic?
[..]
Wat ik al eerder zei, die aanvallers scoren amper. Dan is het moeilijk wedstrijden winnen.
Dat is ook degene waarvan je kan opmaken uit alle commentaren en kritieken die de laatste weken in de pers opdoken die bij géén enkele "kliek" of "groep" of "clan" hoort.quote:Op zondag 20 september 2009 22:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk dat, indien er één speler van de hele selectie is die geen rotte appel is, dat het dan wel Defour is.
Er zijn wel meerdere clans, maar uiteindelijk gaat het volgens mij vooral tussen de "oude" Vlamingen en "jonge" Walen.quote:Op zondag 20 september 2009 22:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is ook degene waarvan je kan opmaken uit alle commentaren en kritieken die de laatste weken in de pers opdoken die bij géén enkele "kliek" of "groep" of "clan" hoort.
Inderdaad, Defour is een klootzak naar de buitenwereld toe, maar blijkbaar ligt hij zowel bij Standard als de Rode Duivels toch heel goed in de groep.quote:Op zondag 20 september 2009 22:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is ook degene waarvan je kan opmaken uit alle commentaren en kritieken die de laatste weken in de pers opdoken die bij géén enkele "kliek" of "groep" of "clan" hoort.
Hmm, blijkbaar niet. De Fifa zegt dat hij voor Burundi moet spelen.quote:Op zondag 20 september 2009 22:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mag hij nu voor Belgie gaan uitkomen?
Turaci werd opgeroepen maar koos toen voor Turkije ...quote:Op maandag 21 september 2009 00:32 schreef Radegast het volgende:
[..]
Hmm, blijkbaar niet. De Fifa zegt dat hij voor Burundi moet spelen.
Ook Turaci van Fenerbahce kan niet meer voor Belgie spelen nu hij een interland voor de Turken heeft gespeeld, onbegrijpelijk dat die nooit is opgeroepen bij de Duivels.
Veel slechter dan dat het nu gaat kan het toch niet.. Dus mirakels hoeven we niet te verwachten verbetering wel..quote:Op woensdag 23 september 2009 11:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat hij plots voor mirakels gaat zorgen, betwijfel ik, maar hij heeft iig. wel de juiste mentaliteit.
Proficiat, je slaagde erin om de drie namen verkeerd te spellen. Maakt indruk.quote:Op zondag 20 september 2009 21:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Van den Borre op de tribune, Kompanny op de bank, Felliani die al een jaar faalt en de halve selectie in een derde rangs competitie als de Nederlandse
Denk dat het niet mee gaat vallen
Opvallendste afwezigen zijn Simons, Van Damme, Martens, Vandenborre en Pocognoli.quote:Doelmannen: Bailly (M'Gladbach), Gillet (Bari) en Stijnen (Club)
Verdedigers: Alderweireld (Ajax), Van Buyten (Bayern), Deschacht (Anderlecht), Lombaerts (Zenit), Swerts (AZ), Vermaelen (Ajax)
Middenveld: Carcela (Standard), Fellaini (Everton), Mudingayi (Bologna), Vertonghen (Ajax), De Camargo (Standard)
Aanvallers: Dembele (AZ), Hazard (Rijsel), Lamah (Le Mans), Mirallas (Saint-Etienne), Mpenza (Sion), Sonck (Club), De Sutter (Anderlecht)
De Camargo speelt bij Standard ook wel eens achter de spitsen of in noodzaak zelfs links of rechtsmiddenquote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:48 schreef Gabbylicious het volgende:
Vertonghen speelt op het middenveld, Fellaini is zwaar uit vorm... De Camargo is toch een diepe spits?
quote:Vercauteren: "Er heerst foert-sfeer bij de bond"
Ex-bondscoach Frank Vercauteren doet in De Morgen een boekje open over de Rode Duivels. Vercauteren praat openhartig over de redenen waarom hij er vroeger mee gestopt is, het amateurisme bij de bond en zijn opvolger Dick Advocaat.
Toen Frank Vercauteren zijn ontslag indiende als bondscoach van de Rode Duivels zei hij dat hij later nog wel een boekje zou opendoen. Nu is dat moment aangebroken. De Morgen luisterde.
"Ik wilde al stoppen voor de Kirin Cup. De dag voor het vertrek hadden we maar twaalf spelers. Anderlecht en Standard hebben de nationale ploeg laten vallen met voorbedachten rade. Ze hadden een onderling akkoord ", weet Vercauteren.
"De spelers zouden zelf gekozen hebben niet mee te gaan. Dat klopt niet. De spelers werden verplicht af te zeggen. Zo zet je de bondscoach in zijn hemd."
Ook over de communicatie na het ontslag van Dick Advocaat bij Zenit is Vercauteren niet opgetogen. "De voorzitter zei dat Advocaat zo snel mogelijk moest komen. Hoe denk je dat de spelers reageerden?"
"Dan vraag je als trainer iets en dan denken sommigen: "Waar kom jij mee af, straks ben je hier toch niet meer". Ik had er geen problemen mee dat de voorzitter zoiets zei, maar dan moet hij ook maken dat Advocaat inderdaad komt."
"De voorzitter zei me dat hij dat zo niet bedoeld had, maar het kwaad was al lang geschied. Er moest een team worden gebouwd, maar zo was dat onmogelijk."
"De match in Armenië was de druppel", gaat Vercauteren voort in De Morgen. "Ik voelde aan dat ze niet wilden of konden doen wat ik wou. "Waarom moet ik hier nog coach zijn?", vroeg ik me af."
"Ik had aan Van Buyten gevraagd om niet het duel aan te gaan als de keeper uittrapte. Maar hij gaat naar de eerste bal die komt, verliest het duel en ze staan alleen voor de goal. Zég het als je je niet goed voelt bij een opdracht."
"Sommige spelers wisselden ook gewoon van positie. Sonck en Dembele bijvoorbeeld. Sonck moest achter de spits spelen, ze draaiden het gewoon om."
"Ze hebben Vanden Borre laten stikken"
Vercauteren is ook niet te beroerd om man en paard te noemen. Zo gaat hij in op de vreemde afzegging van Sébastien Pocognoli. Die reisde niet mee naar Spanje omdat hij toch niet zou spelen.
"We spelen een oefenmatch op training en zouden Pocognoli laten invallen. Tot dan zou hij individueel trainen, maar hij stapte het gewoon af en wou niet naar buiten komen", zegt Vercauteren.
"Toen de dag erna hetzelfde gebeurde, beslisten we dat het beter was dat hij terug naar AZ ging. Ik wou hem laten terugkomen om hem in Armenië in de tribune te zetten. Dat was een grotere straf."
Uiteindelijk zat Pocognoli niet in de tribune, Vanden Borre en Emile Mpenza wel. "Anthony voelde zich niet goed. Na Spanje kreeg hij alle schuld, maar de ploeg heeft hem laten vallen."
"Ik had gevraagd om hem te helpen, te sturen, maar dat deden ze niet. Ze hebben hem laten stikken. Dat bedoel ik als ik zeg dat er geen team is. Anthony voelde dat hij uitgesloten werd. Hij kon vechten of vluchten en koos voor de vlucht."
"Emile vond dan weer dat ik niet correct was. Hij vond dat hij moest spelen omdat hij beter was. Hij vond ook dat hij goed getraind had. Wablieft? Ik heb hem niet gezien."
"Er heerst daar een sfeer van "foert""
Vercauteren is met al zijn bevindingen naar de bond gestapt, maar daar werd hij lauw onthaald. "Ik heb een analyse gemaakt. De bond heeft geen interesse."
"Het is geen kritiek, ik wil alleen maar mensen wakker maken. Er gebeuren dingen die niet kunnen." Vercauteren haalt drie voorbeelden aan om dit te staven.
"Op een dag had ik geen kantoor meer. De technische cel was verhuisd, maar op de nieuwe locatie hadden ze nog niets voorzien. Na een halve dag ben ik het daar afgestapt."
"De database van de scouting? Een kast met drie kaften erin. Handgeschreven. Ritchie De Laet? Daar was geen info over. Terwijl dat gewoon in de krant staat. Er heerst daar een sfeer van "foert"."
Ook bij de schorsing van Axel Witsel heeft de bond volgens Vercauteren geblunderd. "De eerste fax van de FIFA is verloren gegaan", zegt hij in De Morgen.
"In die fax stond een voorstel tot schorsing, maar daar is nooit op gereageerd, waarop de FIFA de schorsing (vier speeldagen, red) gewoon heeft uitgesproken. Daarna is een tweede fax gestuurd met de uitspraak, zonder dat Witsel zich heeft kunnen verdedigen."
"Ik heb mijn ontslag ingediend, maar ben ook kritisch voor mezelf. Waarom heb ik de situaties niet kunnen vermijden? Wat had ik dan moeten doen?"
Tot slot heeft Vercauteren het ook nog over zijn opvolger, Dick Advocaat. "Ik hoop dat hij slaagt, echt waar. Het kan ook, de omstandigheden zijn anders."
"Hij heeft wel maar één partij gehoord. Dat merk je aan de keuzes die hij heeft gemaakt. Ik had verwacht dat hij Simons niet zou selecteren. Ik heb Timmy daar ook voor gewaarschuwd. Er zullen er nog volgen. Je voelt dat sommige jongens om bepaald redenen uit de kern moeten."
"Het is geen toeval dat Advocaat plots aan Stijnen twijfelt. Voor de spelers heb ik één goeie raad: blijf bescheiden. Er wordt te veel geprutst."
Bedankt voor het posten. Wat ik alleen niet helemaal begreep: met welk kamp heeft hij dan alleen gesproken? En om welke reden moest Simons dan sneuvelen?quote:
Vermoedelijk sprak hij met de Technische Commissie. Die hebben waarschijnlijk, maar dat zijn persoonlijke vermoedens, aangegeven dat de jeugd (die het Belgisch voetbal op de Olympische Spelen toch een stuk terug op de wereldkaart plaatsten) moeten blijven aan de bak komen. De fouten die ze gemaakt hebben zullen waarschijnlijk afgeschilderd hebben als jeugdzondes.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:06 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Bedankt voor het posten. Wat ik alleen niet helemaal begreep: met welk kamp heeft hij dan alleen gesproken? En om welke reden moest Simons dan sneuvelen?
Stijnen boven de anderen?quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:56 schreef Omnifacer het volgende:
Vaag verhaal hoor... Ben benieuwd hoe Advocaat hiermee op zal gaan. Ik denk toch dat Stijnen een stuk(je) boven die andere keepers uitsteekt, en het is voor hem in principe ook een perfecte gelegenheid om zichzelf te profileren. Bijvoorbeeld door pontificaal voor Stijnen te kiezen, of door hard af te rekenen met geruchten.
Zo'n Youtube-filmpje kan je natuurlijk van elke doelman maken...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:30 schreef r0binhood het volgende:
[..]
Stijnen boven de anderen?
Mwoah aardige keeper maar kzie hem geen transfer versieren naar Engeland of Spaanse subtop.
Die zal wel z'n dagen blijven slijten in Brugge.
Bailly schat ik hoger in. In de Bundesliga, zwaardere competitie.
Bailly is jonger, kan nogmeer groeien.
Stijnen gaat niet meer beter worden dan dat ie nu is. Denk niet dat Advocaat hem gaat missen.
Kvond bv. Proto in z'n begintijd bij Anderlecht, voor hij geblesseerd raakte ook beter dan Stijnen. En nu staat hij ook weer als nr.1 onder de lat bij Anderlecht.
Ik denk dat Bailly nr 1 wordt en Gillet/proto 2.
Da kan een nieuwe Preud'homme / Jean-Marie worden.
Ik denk eigenlijk dat we nog niet eens de helft weten...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:48 schreef Tommeke het volgende:
Wat weer een relletje zeg
Dat alles in België ook maar constant op straat komt te liggen verbaast mij altijd enorm...
Ik bedoelde meer dat het voor Advocaat een perfecte gelegenheid was om meteen orde op zaken te stellen en zichzelf te profileren als grote baas. Kiezen voor Stijnen was maar een voorbeeld. Als ik alles op een rij zet denk ik dat Advocaat alleen maar blij is met deze hele situatie: hij is van Stijnen af (twijfelde hij toch al over), hij kan een onbetrouwbaar lid van de technische staf legitiem lozen en zichzelf meteen profileren als baas.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:30 schreef r0binhood het volgende:
[..]
Stijnen boven de anderen?
Mwoah aardige keeper maar kzie hem geen transfer versieren naar Engeland of Spaanse subtop.
Die zal wel z'n dagen blijven slijten in Brugge.
Bailly schat ik hoger in. In de Bundesliga, zwaardere competitie.
Bailly is jonger, kan nogmeer groeien.
Stijnen gaat niet meer beter worden dan dat ie nu is. Denk niet dat Advocaat hem gaat missen.
Kvond bv. Proto in z'n begintijd bij Anderlecht, voor hij geblesseerd raakte ook beter dan Stijnen. En nu staat hij ook weer als nr.1 onder de lat bij Anderlecht.
Ik denk dat Bailly nr 1 wordt en Gillet/proto 2.
Da kan een nieuwe Preud'homme / Jean-Marie worden.
quote:Reactie van de andere Rode Duivels: "Geen erg, we hebben nog Baileys en Porto om ons een stuk in ons Gillet te drinken!
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:33 schreef Omnifacer het volgende:
Die Gillet ken ik helemaal niet, wat is zijn achtergrond?
Bailly heeft inderdaad ook wel eens een mindere dag...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:47 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Zo'n Youtube-filmpje kan je natuurlijk van elke doelman maken...
De beste keuze imo. Anders had de Luikse clan achter Van Buyten zich helemaal de koning te rijk gevonden.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 16:22 schreef r0binhood het volgende:
De nieuwe captain van de duivels, benoemd door Advocaat, nu Simons er niet meer bij is:
[ afbeelding ]
Had eigenlijk Van Buyten verwacht. Zo'n grote sterke kerel...knokte zich van wisselspeler bij Bayern toch maar mooi naar Basisspeler weer
Ja maar of de Walen het leuk gaan vinden...quote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:07 schreef Heero87 het volgende:
[..]
De beste keuze imo. Anders had de Luikse clan achter Van Buyten zich helemaal de koning te rijk gevonden.
Omdat een hoop jongens uit de Luikse clan het de afgelopen interlands niet bepaald het toonbeeld van professionalisme waren. En Van Buyten wordt zo'n beetje gezien als de leider van die groep (ik las vandeweek nog in de krant iets van "Als Van Buyten een banaan eet, is de kans groot dat Mirallas hem voor hem gepeld heeft."). Die groep is waarschijnlijk al door het dolle heen dat tegenstanders als Simons en Stijnen er niet meer bij zijn, maak Van Buyten captain en ze voelen zich helemaal de koning te rijk.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 09:09 schreef r0binhood het volgende:
[..]
Ja maar of de Walen het leuk gaan vinden...
Bondscoach spreekt geen Frans.
Om te compenseren pakt ie Wilmots erbij maar die is niet de 1te man bij Advocaat maar pas 2de.
Ik denk dat als ie Van Buyten captain had gemaakt dat het wat eerlijker zou zijn voor de Walen. Hij is iig. zeker niet slechter van Vermaelen. Van Buyten heeft meer meegemaakt/ervaring.
Advocaat z'n argument dat v.Buyten geen NL spreekt en daarom hem als 2de aanvoerder zet vind ik zwak. Hij heeft toch Wilmots, die kan de orders vertalen voor Advocaat. Ging zo ook in Rusland. (Met korneev dacht ik??)
En dat Standard zoveel internationals uit hun jeugdreeksen kan produceren is wel een beloning waard toch?![]()
Het word dan ook procentueel gezien steeds moeilijker om geen standard captain te kiezen als er x (ex-)standard spelers wel eens in de ploeg van de Duivels kunnen zitten.
gillet, de Camargo, defour, witsel, v. Buyten, carcela, pocognoli, Mpenza, felaiini....wilmots..![]()
Heh, lijkt wel net die goeie ouwe tijd dat alleen Anderlecht en Brugge spelers in de nat. 11 zaten.
Waarom zou het overgens bezwaarlijk zijn als een (ex)-standard speler captain wordt bij de duivels?
Je hebt in de meeste ploegen een paar natuurlijke leiders, tenminste bij de ploegen waar ik voetbalde altijd wel. Die mensen zijn dan leiders door een combinatie van persoonlijkheid en voetballend vermogen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:15 schreef Beregd het volgende:
Het belang van een aanvoerder heb ik ook nooit zo gesnapt. Maar ik speel dan ook geen voetbal.
Volgens mij is het een leuk gegeven voor de media om druk rond te doen, maar voor de rest...
Daar ga ik van uit, maar het feit of die dan een aanvoerdersbandje dragen of niet verandert daar toch niet veel aan?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:24 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Je hebt in de meeste ploegen een paar natuurlijke leiders, tenminste bij de ploegen waar ik voetbalde altijd wel. Die mensen zijn dan leiders door een combinatie van persoonlijkheid en voetballend vermogen.
Nee, dat bedoel ik eigenlijk ookquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:32 schreef Beregd het volgende:
[..]
Daar ga ik van uit, maar het feit of die dan een aanvoerdersbandje dragen of niet verandert daar toch niet veel aan?
Het leek dus een beetje op het "Franse" elftal van de laatste tien jaar.quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:11 schreef r0binhood het volgende:
Tricky Dicky heeft een blik negers opgengetrokken en gelijk winnen ze
Vriend van me zei dat vander Eijken racist was want die stelde niet zoveel zwarten op als dick nu doet.
D'r stonden volgens mij maar 4 witten in't veld bij belgie.
Sinds wanneer is Hazard zwart?quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:11 schreef r0binhood het volgende:
Tricky Dicky heeft een blik negers opgengetrokken en gelijk winnen ze
Vriend van me zei dat vander Eijken racist was want die stelde niet zoveel zwarten op als dick nu doet.
D'r stonden volgens mij maar 4 witten in't veld bij belgie.
Lamah en Mpenza kunnen hart rennen, als je die witten ziet, die kunnen niet lopen.
Dick heeft de taken goed verdeeld.
de witten verdedigen ,van buyten, vermaelen, vertongen etc.
en de zwarten mogen aanvallen, Lamah, Mpenza, Dembele, Hazard etc.
En voor hetzelfde geld spelen ze een volgende keer met Kompany, Vanden Borre en Mulemo achteraan en Defour, De Sutter en Sonck vooraan.quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:45 schreef r0binhood het volgende:
hap hap hap.
maar als je die opstelling ziet hierboven. swerts, buyten, lomba, vermaelen en keeper verdedigen.......
lamah, miralles, dembele, mpenza vallen aan.
en da' zijn congolezen, malinees en een spanjaard.
niks op tegen verder want Nederland stelde vroeger ook half Suriname-1 op.
En goed voor belgie dat ze met genaturaliseerde spelers spelen.
zeker als ze wat toevoegen. zoals Hazard (marokaan), Mirallas (spanjaard)
die Carcela van standard die er nu bij is.
Mischien straks Meme Tchite er nog bij als die z'n papieren in orde geraken.
Maar ga me nie zeggen dat dat belgen zijn.
Als we alleen met Belgen hadden gespeeld dan was Belgie genaaid geweest tegen Turkije![]()
de Sutter is wel zo slecht.quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En voor hetzelfde geld spelen ze een volgende keer met Kompany, Vanden Borre en Mulemo achteraan en Defour, De Sutter en Sonck vooraan.
Ze zijn helemaal niet genaturaliseerd. Op De Camargo na zijn het stuk voor stuk geboren Belgen. Dat (één van) hun (groot)ouders toevallig uit een ander land kwam, so what.quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:45 schreef r0binhood het volgende:
hap hap hap.
maar als je die opstelling ziet hierboven. swerts, buyten, lomba, vermaelen en keeper verdedigen.......
lamah, miralles, dembele, mpenza vallen aan.
en da' zijn congolezen, malinees en een spanjaard.
niks op tegen verder want Nederland stelde vroeger ook half Suriname-1 op.
En goed voor belgie dat ze met genaturaliseerde spelers spelen.
zeker als ze wat toevoegen. zoals Hazard (marokaan), Mirallas (spanjaard)
die Carcela van standard die er nu bij is....en fellaini....
Mischien straks Meme Tchite er nog bij als die z'n papieren in orde geraken.
Maar ga me nie zeggen dat dat belgen zijn.
Als we alleen met Belgen hadden gespeeld dan was Belgie genaaid geweest tegen Turkije![]()
Ik wist dat Hazard roots heeft buiten België,maar dacht dat deze in Frankrijk of Spanje lagen, al kan ik me vergissen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 17:33 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Ze zijn helemaal niet genaturaliseerd. Op De Camargo na zijn het stuk voor stuk geboren Belgen. Dat (één van) hun (groot)ouders toevallig uit een ander land kwam, so what.
Klopt het trouwens wel dat Hazard Marokkaanse roots heeft? Dat is het eerste wat ik daarvan hoor...
Maakt echt geen reet uit, wist je bijvoorbeeld dat Stijn Stijnen Italiaanse roots heeft, en ook Proto (maar dat ligt iets meer voor de hand). Maar allez, voor zover ik weet heeft Hazard geen marokkaanse roots, of spaanse roots, hij is ooit wel benaderd door de Franse bond om de Franse identiteit aan te nemen. Was dat omdat hij Franse roots heeft of in Frankrijk speelt, ik weet het niet.quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:12 schreef Masanga het volgende:
[..]
Ik wist dat Hazard roots heeft buiten België,maar dacht dat deze in Frankrijk of Spanje lagen, al kan ik me vergissen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |