Ik denk dat ze niet van Vercauteren komen, volgens mij beweerde die dat hij ze ook nauwelijks kent.quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:59 schreef voetballeh het volgende:
Vercauteren heeft op de valreep nog 3 spelers uit z'n mauw geschud:
De Laet (Manchester United),
Ritchie Kitoko (Albacete) (congolees)
Radja Nainggolan (Piacenza) (indonesische Belg)
quote:
quote:"Centraal of ik stop met de Rode Duivels"
Bij de Rode Duivels verwacht Steven Defour veel van bondscoach Dick Advocaat. "Maar als hij me niet centraal opstelt, hoeft het voor mij niet meer. Dan stop ik. Ik heb geen zin om nog langer te worden misbruikt op de rechterflank", is Defour duidelijk.
Wat is het toch met al die voetballers die zonodig centraal moeten spelen en het minderwaardig vinden om vanaf de zijkant te spelen?quote:
quote:Rode Duivels gaan op de feesttoer in nacht voor cruciale wedstrijd
donderdag 17 september 2009Auteur: KOEN VAN UYTVANGE BRUSSEL - Dat sommige Rode Duivels het niet nauw namen met het professionalisme is bekend. Maar wat er de avond voor het belangrijke WK-duel in Genk gebeurde, tart evenwel de verbeelding.
De medische staf noemt de affaire rond Jelle Van Damme – eerst afzeggen voor Armenië en drie dagen later gewoon met zijn klup spelen - de spreekwoordelijke druppel voor hun ontslag. Dat mag u voor waarheid aannemen.
Vorige week kon u al lezen hoe sommige Duivels na de interlands in Bosnië en Spanje gingen stappen, over de werkweigering van Pocognoli, het gebrek aan discipline bij Vanden Borre, Mpenza of zelfs Hazard, en de nonchalance van Mirallas en Fellaini. Het zijn slechts randfenomenen bij wat er de avond voor de cruciale wedstrijd in Genk tegen Bosnië gebeurde. Daar liep het definitief scheef met de zo al broze eendracht in de Duivels-kern.
U moet weten dat België voor het tweeluik tegen Bosnië nog alle kansen op een deelname aan het WK van 2010 in Zuid-Afrika had na winst tegen Estland en Armenië, een gelijkspel in Turkije en een nipte nederlaag tegen Spanje.
Wat op 27 maart gebeurde in Residentie Stiemerheide, verklaart waarom velen, onder wie bondscoach Frank Vercauteren en de medische staf, hun buik vol hebben van enkele pseudo-vedetten die zich voordoen als profs maar dat geenszins zijn.
Een relaas van de feiten op die bewuste vrijdagnacht 26 maart. Op training vrijdagnamiddag wordt al gezien hoe enkele vrouwen met meer dan gewone belangstelling de training volgden. Wanneer de Rode Duivels terugkeren naar hun hotel wordt de bus gevolgd door een auto.
Frank Vercauteren, op dat moment nog assistent-coach, is geen beetje verbaasd wanneer hij diezelfde vrouwen 's nachts in het hotel naar boven ziet gaan. De achterdocht is gewekt en enkele leden van de staf gaan op onderzoek uit. Om half twee 's ochtends. Twee Rode Duivels – Marouane Fellaini en Logan Bailly - blijken niet meer op hun kamer en staan klaar om te ontsnappen. Twee anderen worden op de gang gesignaleerd maar praten zich eruit. ‘We hebben honger en zijn op zoek naar eten', zeggen ze.
Alle spelers worden gewekt en verschillende van hen zijn absoluut verbouwereerd. Aan de sfeer in de groep doet het allerminst goed. Bondscoach René Vandereycken wikt en weegt maar grijpt niet in. Fellaini is te belangrijk. Hij krijgt de volgende dag door zijn lengte immers een cruciale rol in het duel met Bosnië. Bovendien wordt hij door Vandereycken beschouwd als voortrekker bij de Franstaligen. Zoals onze columnist Peter Vandenbempt al schreef – hij zinspeelde gisteren al op het voorval in deze krant – blijkt het een inschattingsfout. Makkelijk om dat achteraf te zeggen want ook de toenmalige bondscoach wist niet wat er precies was gebeurd. De cruciale 2-4-nederlaag tegen Bosnië alleen aan dit voorval toeschrijven, zou overdreven zijn. Maar het heeft zeker niet geholpen.
Al wat volgt, de woede-uitbarsting van Stijn Stijnen aan het adres van de lachende Pocognoli na de nederlaag in Bosnië, het vertrek van Vercauteren en de dokters en kinesisten, is er een onrechtstreeks gevolg van. Kan iemand hen iets kwalijk nemen?
Stappen na een interland moet kunnen, hoewel het wat wrang is als er net werd verloren zoals in Bosnië en Spanje. Maar voor een interland om half twee 's nachts niet op de hotelkamer zijn, is heel pijnlijk.
Dick Advocaat moet het deksel van de beerput lichten en de boel uitmesten. Er is geen andere optie want met een dergelijke spelers in de kern, kom je nergens. Dat heeft het vervolg van de WK-campagne bewezen. Het lijdt alleen tot meer verzieking.
Hopelijk heeft dit een invloed op de ticketverkoopquote:Op donderdag 17 september 2009 19:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Advocaat begint vroeger als bondscoach
De eerste match van de Nederlander wordt de WK-voorrondematch tegen Turkije op 10 oktober.
Niets en toch is ie schatrijk. Leuk spelletje toch, dat voetbal. Als de interesse voor het spelletje geen 100% is en je moet al op erg jeugdige leeftijd naar de bank met een kruiwagen, tja, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat sommige spelers desinteresse vertonen na een tijdje, waarom moeten ze ook, het geld blijft binnenstromen en ze hoeven niet voor een ontslag te vrezen. Lekker contractje uitdoen of er eentje versieren, en ze zien wel weer.quote:Op vrijdag 18 september 2009 02:39 schreef Tommeke het volgende:
Wat een kutmentaliteit hebben die gasten ook...
Neem zo'n VandenBorre. Wat heeft hij nou gepresteerd?
quote:Lombaerts: ‘Sommige spelers gaan schrikken'
Viervoudig Rode Duivel Nicolaas Lombaerts werkte twee jaar met Advocaat en juicht zijn komst toe. ‘Een goede zaak', klinkt het vanuit Sint- Petersburg. ‘Welke andere trainer had het willen doen? En een interim-trainer voor drie maanden is een nutteloze zaak. Dan zouden sommige spelers zich weer niet inzetten. Hopelijk krijgt iedereen nu schrik voor zijn positie in de ploeg. Niemand is nu nog zeker van zijn plaats en dat kan voor meer discipline zorgen. Advocaat is een werkbeest. Op het veld eist hij discipline, ernaast zal hij een bepaalde vrijheid geven. Maar met zijn gedrevenheid zal hij niet verdragen dat er geen inzet is. Wie dat aan zijn laars lapt, zal hem snel horen roepen. En voor wie niet in Nederland gespeeld heeft, zal dat toch even schrikken zijn. Ik vermoed ook dat hij zich zal laten informeren over wat er gebeurd is de jongste maanden.'
En zelfs Jacky Matthijsen met zijn uitspraak over de Nationale beloftenquote:Op vrijdag 18 september 2009 19:26 schreef Heero87 het volgende:
Stijnen krijgt dan toch gelijk met zijn Louis Vuitton - uitspraken van enkele maanden terug...
Waar ik, oprecht, het meest van walg is hoe makkelijk voetballers goochelen met termen als: "ik ervaar een gebrek aan respect" als ze even op de bank belanden.quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:04 schreef awromele het volgende:
[..]
Niets en toch is ie schatrijk. Leuk spelletje toch, dat voetbal. Als de interesse voor het spelletje geen 100% is en je moet al op erg jeugdige leeftijd naar de bank met een kruiwagen, tja, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat sommige spelers desinteresse vertonen na een tijdje, waarom moeten ze ook, het geld blijft binnenstromen en ze hoeven niet voor een ontslag te vrezen. Lekker contractje uitdoen of er eentje versieren, en ze zien wel weer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |