Dat VDE eindelijk het licht heeft gezien en met 2 spitsen speeltquote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:57 schreef Masanga het volgende:
Joost, wat is volgens jouw de reden dat Servië er amper aan te pas komt, dat België goed lijkt te spelen? Maw, het verschil met vorige wedstrijden?
Swerts heeft zondag met een prachtige treffer net zijn rentree weer gemaakt in het 1ste dus hij is nog niet 100 % fit maar als die dat weer is zou het zeker wel mooi zijn als die er weer bijzit.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:34 schreef Canisfire het volgende:
Collen ! en waar is Swerts?
leven die twee dan nog ?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:34 schreef Canisfire het volgende:
Collen ! en waar is Swerts?
Heb je Swerts zijn goal niet gezien dan? Springlevend. "Terug!" "Terug!"quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
leven die twee dan nog ?![]()
Zeg nooit,nooitquote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Azerbaijan Armenia
Serbia 08/09/07 Finland
Portugal 08/09/07 Poland
Armenia Azerbaijan
Kazakhstan 12/09/07 Belgium
Finland 12/09/07 Poland
Portugal 12/09/07 Serbia
Azerbaijan 13/10/07 Portugal
Belgium 13/10/07 Finland
Armenia 13/10/07 Serbia
Poland 13/10/07 Kazakhstan
Kazakhstan 17/10/07 Portugal
Azerbaijan 17/10/07 Serbia
Belgium 17/10/07 Armenia
Serbia 17/11/07 Kazakhstan
Finland 17/11/07 Azerbaijan
Portugal 17/11/07 Armenia
Poland 17/11/07 Belgium
Azerbaijan 21/11/07 Belgium
Serbia 21/11/07 Poland
Portugal 21/11/07 Finland
Armenia 21/11/07 Kazakhstan
Eigenlijk is het zelf al niet meer mogelijk. Zelfs al halen we 15 op 15 , en verliezen Polen en Finland nog elk 3x (wat nog best mogelijk is gezien hun programma) dan winnen Portugal en Servië aan punten daarvoor ...
Ik vraag mij af of het zelfs mathematisch nog wel kan eigenlijk.quote:
Lekker sportief zeg,ik hoop nu echt dat Dembele een wereld pot voetbald zaterdag....quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:34 schreef vitessezuid113 het volgende:
Stojković had ff harder moeten schoppen dan had Dembele Zaterdag niet mee kunnen doen, als die nou maar niet scoort Zaterdag.
Al zullen we toch wel verliezen
Maar Belgie doet het deze wedstrijd idd![]()
Oja dat is morgen toch?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:42 schreef tong80 het volgende:
België - Nederland tijdens de EK hockey-halve finale. Be afraid Belgium
Ik denk dat niemand graag bij Belgie in de poule zal zittenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 07:22 schreef Ippon het volgende:
Dembele en Kompany speelden ijzersterk. Diit Belgisch team heeft veel potentie.
Toch zal het bereiken van de eindronde van het WK 2010 lastig zijn omdat Belgie in een zware poule zal zitten.
Ik denk dat niemand graag bij Belgie in de poule zal zittenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 07:22 schreef Ippon het volgende:
Dembele en Kompany speelden ijzersterk. Diit Belgisch team heeft veel potentie.
Toch zal het bereiken van de eindronde van het WK 2010 lastig zijn omdat Belgie in een zware poule zal zitten.
Belgie stijgt door de zege tegen Azerbeidjan op de FIFA-ranking en komt in pot 3 terecht ipv pot 4quote:Op vrijdag 23 november 2007 19:06 schreef methodmich het volgende:
Welke spelers die Vandereycken wel selecteert vinden jullie momenteel echt te belachelijk voor woorden?
Hoefkens, Clement, Van Damme, Goor, Haroun, ... Maar nog meer dan wie is wat hij ermee uitsteekt het pijnpunt ...quote:Op vrijdag 23 november 2007 19:06 schreef methodmich het volgende:
Welke spelers die Vandereycken wel selecteert vinden jullie momenteel echt te belachelijk voor woorden?
dat hou je toch niet voor mogelijk. Zelfs van die incompetente fossielen in Brussel had ik dit niet verwacht ...quote:Op zaterdag 8 december 2007 14:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En we missen ook het volgende WK !![]()
![]()
![]()
![]()
VANDEREYCKEN MAG BLIJVEN VAN DE BOND
Je zou verwachten dat het WK de reden zou zijn om het contract niet te verlengenquote:Op zaterdag 8 december 2007 14:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En we missen ook het volgende WK !![]()
![]()
![]()
![]()
VANDEREYCKEN MAG BLIJVEN VAN DE BOND
René Vandereycken blijft de coach van
de Rode Duivels. Dat heeft de KBVB be-
slist na een vergadering van de Techni-
sche Commissie en het Uitvoerend Comi-
té. De bond wil z'n contract verlengen.
Verrassend is de beslissing wel. Van-
dereycken bouwde een nieuwe en jonge
ploeg, maar de Duivels haalden het EK
niet. Z'n relatie met enkele bondsmen-
sen en de pers raakte ook wat verzuurd.
Maar het Uitvoerend Comité wil nu toch
voort met de huidige bondscoach. "Wij
willen graag zijn contract, dat tot ju-
ni loopt, verlengen. Met het oog op het
WK 2010", zei François De Keermaecker.
Er spelen ook amper Polen in de grote competities hé. Het punt is op zich niet dat je het EK mist, het punt is hoe er in de kwalificatie gespeeld werd. Zelfs met dit België moet je niet gaan betonneren thuis tegen Kazakstan, moet je je niet laten wegvoetballen door Azerbaidzjan ... Een beetje lef , er voor gaan en de juiste spelers selecteren én ze op hun beste positie uitspelen. En als je dan het EK mist kun je er niks aan doen. Niet zoals Vandereycken deed ...quote:Op zaterdag 8 december 2007 17:17 schreef Plato1980 het volgende:
Ligt het dan echt aan Vandereycken? Is het probleem niet dat Belgie momenteel een mindere lichting heeft? Er spelen bijvoorbeeld amper Belgen in de grote competities en al helemaal niet bij topclubs. Het lijkt dus niet onlogisch dat het EK gemist is en het is denk ik vooral even wachten totdat de nieuwe, ogenschijnlijk talentvollere generatie, klaar is voor het nationale team.
Nogal bizar dat in zo'n grote groep van veelal betrekkelijke leken beslist wordt over de toekomst van een bondscoach...quote:Op zondag 9 december 2007 11:01 schreef Heero87 het volgende:
Blijkbaar mag Vandereycken blijven na een stemming waar hij het haalde met elf stemmen voor en tien stemmen tegen. En hij werd uiteindelijk gered doordat twee personen niet kwamen opdagen, terwijl die eigenlijk in het tegen-kamp werden gesitueerd..
quote:Bankzitter Vandenbussche wel bij nationale ploeg
20 maart 2008
Bij SC Heerenveen is de rol van Brian Vandenbussche voorlopig uitgespeeld, maar de Belgische bondscoach Rene Vandereycken heeft nog altijd een rotsvast vertrouwen in de doelman. De coach heeft de keeper 'gewoon' opgenomen in zijn selectie voor de wedstrijd tegen Marokko, komende woensdag in Brussel.
Naast Vandenbussche zijn met Jan Vertonghen, Thomas Vermaelen (Ajax), Timmy Simons (PSV), Moussa Dembele (AZ) en Gill Swerts (Vitesse) nog vijf spelers uit de Eredivisie opgeroepen. Met Standard-middenvelder Axel Witsel bevat de selectie één speler die nog nooit een invitatie voor de nationale ploeg kreeg.
De selectie van België
Doel: Olivier Renard (KV Mechelen), Stijn Stijnen (Club Brugge), Brian Vandenbussche (Heerenveen)
Defensie: Vincent Kompany (Hamburger SV), Timmy Simons (PSV), Gill Swerts (Vitesse), Daniel Van Buyten (Bayern München), Jelle Van Damme (Anderlecht), Thomas Vermaelen (Ajax), Jan Vertonghen (Ajax)
Middenveld: Marouane Fellaini (Standard), Karel Geraerts (Club Brugge). Guillaume Gillet (Anderlecht), Gabi Mudingayi (Lazio), Faris Haroun (Racing Genk), Axel Witsel (Standard)
Aanval: Moussa Dembele (AZ), Stijn De Smet (Cercle Brugge), Kevin Mirallas (Lille), Luigi Pieroni (Anderlecht), Wesley Sonck (Club Brugge)
Komt jullie bondscoach ook wel eens bij Roda kijken? Hier loopt Davy de Fauw namelijk al bijna twee jaar behoorlijk goed te voetballen en ik schat hem zeker niet lager in dan een aantal spelers (Swerts bijvoorbeeld) die wel geselecteerd zijn...quote:
De visie van onze bondscoack lijkt soms vrij omstreden: hij ziet soms mensen over het hoofd die zowat elke Belg in het team zou plaatsen, en zet dan anderen in de plaats die al jaren afgeschreven lijken.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 12:31 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Komt jullie bondscoach ook wel eens bij Roda kijken? Hier loopt Davy de Fauw namelijk al bijna twee jaar behoorlijk goed te voetballen en ik schat hem zeker niet lager in dan een aantal spelers (Swerts bijvoorbeeld) die wel geselecteerd zijn...
Ik heb er geen probleem mee dat hij zich naturaliseert en ergo beschikbaar is voor de nationale ploeg. Hij is mijns insziens een speler die we niet echt hebben en die toelaat wedstrijden die we volgens mij anders met moeite zouden kunnen halen door zijn snelheid en kracht naar onze hand kunnen zetten.quote:Op maandag 24 maart 2008 00:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Tjah , Tchité is straks Congolees, Burundees, Rwandees én Belg , geloof ik.
Goh, Weber liet zich naturaliseren omdat hij - ook al door de oorlog in zijn thuisland natuurlijk toen - toen zijn toekomst in België zag. En dan op persoonlijk en niet sportief vlak. Hij zei in die docu over hem afgelopen maandag nog dat als zijn kinderen definitief de deur uitzijn hij terug wil keren naar België. Omdat hij meer Belg dan Kroaat geworden is.quote:Op maandag 24 maart 2008 01:38 schreef Masanga het volgende:
[..]
Ik heb er geen probleem mee dat hij zich naturaliseert en ergo beschikbaar is voor de nationale ploeg. Hij is mijns insziens een speler die we niet echt hebben en die toelaat wedstrijden die we volgens mij anders met moeite zouden kunnen halen door zijn snelheid en kracht naar onze hand kunnen zetten.
Over de andere discussie over afkomst enzo kan je uren discussieren natuurlijk (als Cerclesupporter waren we zo trots op Joske Weber die nu weer gewoon in Kroatie woont bvb) maar sinds de kans bestaat je te naturaliseren enzo vind ik dat deze discussie overbodig geworden is. Het is wettelijk toegestaan dus punt aan de lijn.
Ik ben ook niet echt een voorstander van Tchité bij de Duivels. De enige band met België die hij heeft is dat hij hier enkele jaren heeft gevoetbald.quote:Op maandag 24 maart 2008 00:35 schreef Radegast het volgende:
Stijnen;
Gillet,Van Buyten,Vermaelen,Vertonghen;
Simons;Fellaini,Witsel,Dembélé;
Mirallas,De Smet.
Lijkt me een mooie opstelling voor tegen Marokko. Aanvallend gezien weinig scorend vermogen, maar wel een ijzersterk middenveld. Jammer dat Defour out is.
Wat vinden jullie er trouwens van dat Tchité binnenkort beschikbaar zal zijn voor de Rode Duivels? Gilles de Bilde is er absoluut op tegen hoorde ik vanavond, en ik moet zeggen dat ik het wel met hem eens ben.
Je kunt moeilijk zeggen dat dat echt spelers die zouden moeten opgeroepen worden. Lijken me spelers die qua kwaliteiten ongeveer in balans liggen met degenen die nu wel zijn opgeroepen (Gillet en Vermaelen/Vertonghen dus). Dat ze eens een kans moeten krijgen lijkt me wel zo, maar VDE zal wel z'n redenen hebben. Herinner je je vorig seizoen toen de meerderheid (en ik ook) vond dat hij Cornelis, Bailly, Soetaers en weet ik veel wie moest oproepen (jij ook als ik me niet vergis), nu is toch voor een stuk gebleken dat hij toen gelijk had door hen niet op te roepen.quote:Op zondag 23 maart 2008 11:16 schreef BramKVO het volgende:
Waarom Pocognoli & Sepp De Roover nooit opgeroepen worden, is mij ook een raadsel.
Van Buyten & Vermaelen samen centraal achterin? Dembele linksmidden?quote:Op maandag 24 maart 2008 00:35 schreef Radegast het volgende:
Stijnen;
Gillet,Van Buyten,Vermaelen,Vertonghen;
Simons;Fellaini,Witsel,Dembélé;
Mirallas,De Smet.
ik vind nog steeds dat ie ze moest oproepen. Spelers in vorm moeten opgeroepen worden, zeker bij een land die al niet al te veel keuze heeft.quote:Op maandag 24 maart 2008 02:13 schreef Steamhammer het volgende:
[..]
(en ik ook) vond dat hij Cornelis, Bailly, Soetaers en weet ik veel wie moest oproepen (jij ook als ik me niet vergis),
Wat is er raar het duo Vermaelen/Van Buyten centraal achterin?quote:Op maandag 24 maart 2008 11:20 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Van Buyten & Vermaelen samen centraal achterin? Dembele linksmidden?
Hij hoort eigenlijk ook op de bank, want Kompany zou daar eigenlijk moeten spelen..quote:Op maandag 24 maart 2008 23:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De enige plaats waar je Van Buyten met kans op succes kunt neerzetten is op de bank. Of nog beter in de tribune ...
Juist, Kompanyquote:Op maandag 24 maart 2008 23:35 schreef Radegast het volgende:
[..]
Hij hoort eigenlijk ook op de bank, want Kompany zou daar eigenlijk moeten spelen..
Een verdediger moet kunnen verdedigen, geen stijl hebben. Kompany is misschien wel leuk om naar te kijken, maar een ramp om in je team te hebbenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 00:08 schreef Masanga het volgende:
[..]
Juist, KompanyWat een heerlijke stijl
En dat daar af en toe een goal uit voortkomt, so be it, maar Kompany for president!
Centraal achterin pleit ik dus voor een keiharde, die zijn plan kan trekken als de "dromerige" Kompany inschuift/iets probeert/...
Speelden de hele wedstrijd :quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:41 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Welke 'Nederlanders' deden mee? Swerts, Vermaelen, Vertonghen?
Ok, nog redelijk wat dus.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Speelden de hele wedstrijd :
Vermaelen
Vertonghen
Simons
Werd vervangen in de 2de helft:
Dembele
Kwam tijdens de rust in de match:
Swerts
(viel ook nog in : Sonck)
Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar ontbreekt het de Rode Duivels niet aan een echte leider? Timmy Simons (is dat jullie aanvoerder?) heeft dat natuurlijke leiderschap niet vind ik, dat valt me bij PSV ook wel eens op...quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:30 schreef BramKVO het volgende:
Wat een ramp weer zeg ...
Missch moeten we nog concluderen dat de spelers waarvan we zeggen dat ze talent hebben (Mirallas, Dembele, Vertonghen, Vermaelen, Kompany, ....) allemaal niet zo érg veel talent hebben? Of is dat te voorbarig ...? Ik vond het in ieder geval schrijnend hoe Marokko technisch superieur was. Enkel de inbreng van het Standard-duo Fellaini-Witsel bracht enigszins beterschap.
Qua kwaliteiten en type speler zou hij het moeten zijn, maar hij mist de uitstraling denk ik.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:41 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar ontbreekt het de Rode Duivels niet aan een echte leider? Timmy Simons (is dat jullie aanvoerder?) heeft dat natuurlijke leiderschap niet vind ik, dat valt me bij PSV ook wel eens op...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |