abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 maart 2009 @ 16:54:24 #127
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67329176
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 17:18 schreef methodmich het volgende:

[..]

Niet alleen daar, in België zelf lopen ook nog erg veel goede jonge spelers, Witsel voorop. En Fellaini natuurlijk al in Engeland!
Als hij niet geschorst is.
  maandag 23 maart 2009 @ 16:59:14 #128
43497 Afunados
Get Therapy
pi_67329405
quote:
Koeman ; Bailly kent 'ie niet, Fellaini als stand-in, en Witsel noemt 'ie niet eens
pi_67329779
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:59 schreef Afunados het volgende:

[..]

Koeman ; Bailly kent 'ie niet, Fellaini als stand-in, en Witsel noemt 'ie niet eens
Veel verder dan de Eredivisiebelgen kwam hij idd niet.

Mijn opstelling voor het WK2010:

Proto;
Vanden Borre,Kompany,Vermaelen,Van Damme;
Gillet,Defour,Vertonghen,Witsel;
Fellaini,De Sutter.

Kun je alle kanten mee op in het veld.
-Laat Vertonghen terugzakken naar de defensie, laat de backs wat meer naar voren spelen en je speelt 3-5-2.
-Laat Fellaini meer defensief op het middenveld spelen en Gillet en Witsel dieper, dan speel je 4-3-3 of 3-4-3.

[ Bericht 24% gewijzigd door Radegast op 23-03-2009 17:19:20 ]
pi_67330170
quote:
Op maandag 23 maart 2009 17:09 schreef Radegast het volgende:

[..]

Of Belgen waar hij zelf mee heeft gespeeld en een Belg die ooit in de belangstelling van Ajax stond.
pi_67330413
quote:

[..]

Proto;
Vanden Borre,Kompany,Vermaelen,Van Damme;
Gillet,Defour,Vertonghen,Witsel;
Fellaini,De Sutter.

Kun je alle kanten mee op in het veld.
-Laat Vertonghen terugzakken naar de defensie, laat de backs wat meer naar voren spelen en je speelt 3-5-2.
-Laat Fellaini meer defensief op het middenveld spelen en Gillet en Witsel dieper, dan speel je 4-3-3 of 3-4-3.

Je vergeet Dembele.
Money won is twice as sweet as money earned.
  maandag 23 maart 2009 @ 17:27:35 #132
43497 Afunados
Get Therapy
pi_67330420
quote:

[..]

Bailly;
Vanden Borre, Kompany, v.Buyten, v.Damme;
Defour, Vertonghen, Fellaini, Witsel;
Dembele, De Camargo

Elke vrije trap/ hoekschop is met deze opstelling ook levensgevaarlijk.
pi_67331059
quote:
Op maandag 23 maart 2009 17:27 schreef neilpad het volgende:

[..]

Je vergeet Dembele.
Nee, die vergeet ik niet. Die zet ik op de bank, want hij scoort te weinig.
pi_67343169
Mijn opstelling naar de nabije toekomst toe (of nu eigenlijk al, zo je wil)

----------------------------------------------------- Bailly --------------------------------------------------------------

---- VD Borre ------------------------ Simons ----- Kompany -------------------------------------- Pocognoli -------

--------------------------------------------- Vertonghen ---- Defour ----------------------------------------------

-------- Witsel -------------------------------------- Fellaini ---------------------------------------------------------

---------------------------------------------- Dembele ------ Sonck ------------------------------------------------------

Bailly : lijkt eindelijk in z'n koppie ook goed te zitten. En als het daar goed is, is Bailly gewoon de beste Belgische doelman. Stijnen vind ik sowieso overrated als eerste doelman, is niet goed genoeg in de lucht. Toch blijft hij wel in de kern, met Proto, en in de toekomst misschien een belofte alsBossut als andere doelman.
VD Borre : als ie speelt naar zijn kwaliteiten, zoals tegen Spanje, onbetwiste titularis. Alleen moet het ook daar in het kopje goed zitten. Swerts, zoals ie nu speelt bij AZ, is een valabele vervanger.
Simons : in deze jeugdige ploeg hoort toch ook wat ervaring, zeker achterin, en daar past Simons perfect in. Speelde samen met Kompany puik tegen Spanje & Turkije. Vermaelen klopt wel aan de poort.
Kompany: lijkt eindelijk dat jeugdige nonchalance wat kwijt en kwijtte zich tegen Turkije en Spanje uitstekend van zijn defensieve taken. Kan opbouwend iets bijbrengen.Speelt bij City wel vooral op het middenveld.
Pocgnoli : ligt in balans met Van Damme. Van Damme is in sommige matchen misschien bruikbaarder met zijn powerplay en kopbalsterkte, maar Poco kan, zeker als je zelf het spel moet maken, een tegenstander pijn doen op de flank.
Vertonghen : lijkt zich op te werpen tot onbetwistbare titularis. Afbrekende middenvelder die ook aanvallend wat kan bijbrengen, voornamelijk met zijn harde linker.
Defour : zou vroeger altijd achter de spitsen hebben gestaan, maar ontpopte zich bij Standard als een regulator, een soort van Pirlo, voor de defensie. Gillet is een waardige vervanger voor zowat alle middenvelders.
Fellaini : maakte een beetje de omgekeerde beweging van Defour, van verd midv naar aanv midv, al is het eerder een box-to-box speler. Moet die gele kaarten wel uit zijn spel krijgen.
Witsel : hoewel geen echte flankspeler, kan hij vanop rechts toch iets forceren, voornamelijk door naar binnen te komen. Belgie heeft sowieso maar weinig flankspelers, en op de backs loopt er op aanvallend vlak toch wat geweld. Als er een echte flankspeler nodig is tijdens de match kan De Mul gebracht worden.
Dembele : iemand zet hem hier op de bank, dat vind ik onverstaanbaar. Ok, scoort misschien niet zo vaak, maar o zo nuttige en goede voetballer. Kan een bal bijhouden, kan een man passeren, is snel, ... Dat scoren lukt ook al beter tegenwoordig. Jonge spelers als Mirallas en Hazard kunnen met een invalbeurt tevens het verschil maken.
Sonck : een fitte Sonck scoort altijd voor de Belgen en moet dus spelen. Wordt wel al wat ouder en is blessuregevoelig. De Sutter en De Camargo zijn waardige alternatieven.

Ik kom aan 21 spelers nu. Dat betekent dat er nog twee spelers in een mogelijke (WK)-kern bijkunnen. Dan denk ik nog aan jongens als De Roover, Lombaerts, Van Buyten, Mudingayi, De Smet, Legaer, Haroun, Daems, ...

Als je dit zo bekijkt, zou er toch genoeg talent moeten zijn om eindelijk nog eens naar een tornooi te gaan.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 00:11:01 #135
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_67344432
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:47 schreef BliksemSchigt het volgende:
Of is de rest echt zo slecht dat er geen hoop meer is voor Belgie?
Ik denk juist dat er heel veel hoop voor de Belgen is, als de voortekenen niet bedriegen hebben ze over een paar jaar een geweldige ploeg.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 00:18:17 #136
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_67344568
We hebben geweldige spelers, maar ze zijn allemaal zo in het buitenland gevormd dat ik mij afvraag of we wel een geweldige ploeg kunnen hebben ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Trouwste user 2022 maandag 30 maart 2009 @ 03:06:17 #137
7889 tong80
Spleenheup
pi_67536516
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 00:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
We hebben geweldige spelers, maar ze zijn allemaal zo in het buitenland gevormd dat ik mij afvraag of we wel een geweldige ploeg kunnen hebben ...
Wat denk je na gisteren ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_67733849
quote:
Heisa in België door lachende Pocognoli

Het rommelt bij de Rode Duivels na de twee nederlagen tegen Bosnië-Herzegovina en de praktische uitschakeling voor deelname aan het WK van 2010. Enkele internationals vliegen elkaar verbaal in de haren.

Eerst was er de uitbarsting van Wesley Sonck na het 2-1 verlies van woensdag. 'We gaan wéér niet naar een groot toernooi. Echt, er zal heel veel moeten veranderen, wil deze generatie ooit nog iets bereiken. Jaren terug hadden we Marc Wilmots en andere jongens die iedereen vooruit stuwden. Nu is er niemand, gewoon niemand.'

Daarmee wekte Sonck de ergernis op van collega-internationals zoals Marouane Fellaini en Axel Witsel. 'Waar heeft hij het over', vroeg Fellaini zich af in Het Laatste Nieuws. 'Dit heeft niks met onze mentaliteit te maken. Hij zegt zulke dingen tegen jullie, maar niet tegen ons. Als Sonck iets te zeggen heeft, moet hij dat in de kleedkamer doen en niet in de pers.' En Witsel: 'Ik denk dat Sonck een beetje gefrustreerd is. Hij is 32 jaar (30, red.) en dit was zijn laatste kans op een WK.'

Hetzelfde dagblad kwam vrijdag met de onthulling dat er een incident was met Sebastien Pocognoli, Timmy Simons en Stijn Stijnen. Bij terugkeer in de kleedkamer had Pocognoli de stilte doorbroken door hardop te lachen. Simons accepteerde dat niet en ging vlak voor de AZ-speler staan. Doelman Stijnen volgde het voorbeeld van zijn aanvoerder, waarna een woordenwisseling ontstond.

Stijnen bevestigde het incident tegenover Sporza. 'Pocognoli heeft gelachen en Timmy en ik hebben daarop gereageerd. Kijk, als je inzit met het Belgische voetbal, dan lach je daar zo niet mee. Maar dat was alles en het was ook een alleenstaand geval. Het gebeurde ook vlak na de wedstrijd, in volle adrenaline. Een dag later hebben we elkaar de hand gegeven, er is niet meer over gepraat en het is achter de rug. Ik vind het wel jammer dat iemand hiermee naar buiten is gekomen. Zoiets zou binnenskamers moeten blijven.'

Stijnen suggereerde dat Belgische journalisten proberen de selectie uiteen te drijven. 'De pers springt hier natuurlijk makkelijk op en probeert dit in een bepaalde richting te duwen. Bondscoach René Vandereycken geniet nu eenmaal nog de steun van de groep en daar willen ze aan raken. Ze verdelen de groep dan in ouderen en jongeren. Oké, de jongere generatie ís nu eenmaal anders van geest dan de anciens. Maar ik wil nog eens benadrukken dat er geen probleem is tussen de twee groepen.'
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  zondag 5 april 2009 @ 17:29:14 #140
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_67733932
Die trainer moet gewoon buiten
  zondag 5 april 2009 @ 17:36:09 #141
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_67734104
quote:
Op zondag 5 april 2009 17:29 schreef jorienvdherik het volgende:
Die trainer moet gewoon buiten
Wanneer de resultaten slecht zijn is het altijd de schuld van de trainer inderdaad .
pi_67741002
quote:
Op zondag 5 april 2009 17:36 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Wanneer de resultaten slecht zijn is het altijd de schuld van de trainer inderdaad .
als je het niet volgt, gelieve niet te reageren ook.
  maandag 6 april 2009 @ 12:02:39 #143
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_67754968
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:33 schreef BramKVO het volgende:

[..]

als je het niet volgt, gelieve niet te reageren ook.
Ik volg het wel, maar ben een beetje klaar met die loze kreten van bepaalde simpele zielen op het forum. Bovendien bepaal ik zelf nog altijd of ik reageer of niet.
pi_67789412
ALS je het wél volgt, kan je niet ontkennen dat VDE buiten moet ! Met dergelijke resultaten moest zijn contract al nooit verlengd geweest zijn in de eerste plaats.
Puur qua resultaten heeft hij gefaald, over zijn taktiek en spelerskeuzes gaan we al helemaal niet beginnen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 april 2009 @ 18:49:19 #145
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_67803094
quote:
Vandereycken is ontslagen bij de Duivels
di 07/04/09 - René Vandereycken is geen bondscoach meer. "De resultaten zijn te tegenvallend", klinkt het bij de bond. Een nieuwe coach is er nog niet. Het contract van de assistenten Frank Vercauteren en Theo Custers blijft wel doorlopen.
Bondsvoorzitter François De Keersmaecker maakte het nieuws bekend op een persconferentie: René Vandereycken is niet langer bondscoach van de Rode Duivels.
Vandereycken zat op de wip na de twee pijnlijke nederlagen van de nationale ploeg tegen Bosnië.

De oud-international was bondscoach sinds 2006. Hij trok de kaart van de jeugd, maar haalde het EK in 2008 niet.

Na de nederlagen tegen Bosnië lijkt ook het WK in 2010 een onhaalbare kaart te worden.

De roep om het ontslag van Vandereycken was groot en dinsdag gaf de bond gehoor aan deze roep.

Een opvolger voor Vandereycken heeft de bond nog niet. "We houden alle opties open", luidde het op de persconferentie.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 7 april 2009 @ 20:15:55 #146
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67805952
Eindelijk!

Die prutser is gescalpt. Alleen wel jammer dat collega-faalhaas Frank Vercauteren nu de honneurs waar maakt.
pi_67806093
Tijd voor:
  dinsdag 7 april 2009 @ 20:23:10 #148
154173 Schimpie
RJC RJC RJC
pi_67806180
Van Veldhoven is binnenkort vrij.
  dinsdag 7 april 2009 @ 20:41:47 #149
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67806771
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:20 schreef Radegast het volgende:
Tijd voor:
[ afbeelding ]
Inderdaad. Laat die spelers eieren zoeken.
pi_67818971
In de bovenstaande opstellingen mis ik Maarten Martens.

Is ontzettend belangrijk voor AZ.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')