abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73490441
De nieuwe captain van de duivels, benoemd door Advocaat, nu Simons er niet meer bij is:

Had eigenlijk Van Buyten verwacht. Zo'n grote sterke kerel...knokte zich van wisselspeler bij Bayern toch maar mooi naar Basisspeler weer
r0bin's freenas server, sponsored by Petturik's 100 mbit card.
pi_73493775
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:22 schreef r0binhood het volgende:
De nieuwe captain van de duivels, benoemd door Advocaat, nu Simons er niet meer bij is:

[ afbeelding ]

Had eigenlijk Van Buyten verwacht. Zo'n grote sterke kerel...knokte zich van wisselspeler bij Bayern toch maar mooi naar Basisspeler weer
De beste keuze imo. Anders had de Luikse clan achter Van Buyten zich helemaal de koning te rijk gevonden.
pi_73511398
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 18:07 schreef Heero87 het volgende:

[..]

De beste keuze imo. Anders had de Luikse clan achter Van Buyten zich helemaal de koning te rijk gevonden.
Ja maar of de Walen het leuk gaan vinden...

Bondscoach spreekt geen Frans.
Om te compenseren pakt ie Wilmots erbij maar die is niet de 1te man bij Advocaat maar pas 2de.

Ik denk dat als ie Van Buyten captain had gemaakt dat het wat eerlijker zou zijn voor de Walen. Hij is iig. zeker niet slechter van Vermaelen. Van Buyten heeft meer meegemaakt/ervaring.

Advocaat z'n argument dat v.Buyten geen NL spreekt en daarom hem als 2de aanvoerder zet vind ik zwak. Hij heeft toch Wilmots, die kan de orders vertalen voor Advocaat. Ging zo ook in Rusland. (Met korneev dacht ik??)

En dat Standard zoveel internationals uit hun jeugdreeksen kan produceren is wel een beloning waard toch?

Het word dan ook procentueel gezien steeds moeilijker om geen standard captain te kiezen als er x (ex-)standard spelers wel eens in de ploeg van de Duivels kunnen zitten.

gillet, de Camargo, defour, witsel, v. Buyten, carcela, pocognoli, Mpenza, felaiini....wilmots..

Heh, lijkt wel net die goeie ouwe tijd dat alleen Anderlecht en Brugge spelers in de nat. 11 zaten.

Waarom zou het overgens bezwaarlijk zijn als een (ex)-standard speler captain wordt bij de duivels?

[ Bericht 7% gewijzigd door r0binhood op 09-10-2009 09:17:51 ]
pi_73519162
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:09 schreef r0binhood het volgende:

[..]

Ja maar of de Walen het leuk gaan vinden...

Bondscoach spreekt geen Frans.
Om te compenseren pakt ie Wilmots erbij maar die is niet de 1te man bij Advocaat maar pas 2de.

Ik denk dat als ie Van Buyten captain had gemaakt dat het wat eerlijker zou zijn voor de Walen. Hij is iig. zeker niet slechter van Vermaelen. Van Buyten heeft meer meegemaakt/ervaring.

Advocaat z'n argument dat v.Buyten geen NL spreekt en daarom hem als 2de aanvoerder zet vind ik zwak. Hij heeft toch Wilmots, die kan de orders vertalen voor Advocaat. Ging zo ook in Rusland. (Met korneev dacht ik??)

En dat Standard zoveel internationals uit hun jeugdreeksen kan produceren is wel een beloning waard toch?

Het word dan ook procentueel gezien steeds moeilijker om geen standard captain te kiezen als er x (ex-)standard spelers wel eens in de ploeg van de Duivels kunnen zitten.

gillet, de Camargo, defour, witsel, v. Buyten, carcela, pocognoli, Mpenza, felaiini....wilmots..

Heh, lijkt wel net die goeie ouwe tijd dat alleen Anderlecht en Brugge spelers in de nat. 11 zaten.

Waarom zou het overgens bezwaarlijk zijn als een (ex)-standard speler captain wordt bij de duivels?
Omdat een hoop jongens uit de Luikse clan het de afgelopen interlands niet bepaald het toonbeeld van professionalisme waren. En Van Buyten wordt zo'n beetje gezien als de leider van die groep (ik las vandeweek nog in de krant iets van "Als Van Buyten een banaan eet, is de kans groot dat Mirallas hem voor hem gepeld heeft."). Die groep is waarschijnlijk al door het dolle heen dat tegenstanders als Simons en Stijnen er niet meer bij zijn, maak Van Buyten captain en ze voelen zich helemaal de koning te rijk.

Trouwens volgens mij is Van Buyten niet eens een certitude eens Kompany terug fit is...

Hem captain maken omwille van het communautaire evenwicht is al helemaal belachelijk imo.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 16:13:28 #280
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_73523372
Wat is er eigenlijk mis met hetgeen Guy Thys altijd hanteerde om zijn aanvoerder aan te duiden : gewoon degene met de meeste interlands die die wedstrijd op het veld staat , en bij "gelijke stand" degene ervan die er al het langste bij is ...

Voor de rest hoort iedereen in de groep gewoon gelijk te zijn ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 16:15:46 #281
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_73523439
Het belang van een aanvoerder heb ik ook nooit zo gesnapt. Maar ik speel dan ook geen voetbal.

Volgens mij is het een leuk gegeven voor de media om druk rond te doen, maar voor de rest...
pi_73523720
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:15 schreef Beregd het volgende:
Het belang van een aanvoerder heb ik ook nooit zo gesnapt. Maar ik speel dan ook geen voetbal.

Volgens mij is het een leuk gegeven voor de media om druk rond te doen, maar voor de rest...
Je hebt in de meeste ploegen een paar natuurlijke leiders, tenminste bij de ploegen waar ik voetbalde altijd wel. Die mensen zijn dan leiders door een combinatie van persoonlijkheid en voetballend vermogen.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 16:32:24 #283
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_73524020
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:24 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Je hebt in de meeste ploegen een paar natuurlijke leiders, tenminste bij de ploegen waar ik voetbalde altijd wel. Die mensen zijn dan leiders door een combinatie van persoonlijkheid en voetballend vermogen.
Daar ga ik van uit, maar het feit of die dan een aanvoerdersbandje dragen of niet verandert daar toch niet veel aan?
pi_73526301
http://www.voices4belgium.be/

4 supporters van de rode duivels hebben een site opgezet.
ze gaan naar Estland-belgie en roepen dan tijdens de match door de megafoon het berichtje dat je voor ze achterlaat.

dus stuur wat in.

die van mij gaat zo:

"Makakken buiten!"

pi_73562428
2-0 gewonnen.
pi_73564364
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:32 schreef Beregd het volgende:

[..]

Daar ga ik van uit, maar het feit of die dan een aanvoerdersbandje dragen of niet verandert daar toch niet veel aan?
Nee, dat bedoel ik eigenlijk ook
Met dat bandje mag je handjes schudden, relletjes sussen etc...
Het is natuurlijk wel iets wat je extra moraal geeft, als ik voor mezelf mag spreken

2-0 is erg mooi trouwens!
pi_73569734
Laten we niet te vroeg juichen, dat hebben we de afgelopen jaren al te vaak gedaan (kijk maar naar de topictitel ).

Niet vergeten dat die Turken een kwartier voor de wedstrijd te horen kregen dat ze uitgeschakeld waren. Turkije stelde gewoon niets voor.
  zondag 11 oktober 2009 @ 12:04:51 #288
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_73569854
Een team als België kan van iedereen winnen, maar ook van iedereen verliezen. Ik heb er wel vertrouwen in dat Dick Advocaat de zaken een beetje op orde kan brengen.
pi_73570073
Tricky Dicky heeft een blik negers opgengetrokken en gelijk winnen ze

Vriend van me zei dat vander Eijken racist was want die stelde niet zoveel zwarten op als dick nu doet.

D'r stonden volgens mij maar 4 witten in't veld bij belgie.

Lamah en Mpenza kunnen hart rennen, als je die witten ziet, die kunnen niet lopen.
Dick heeft de taken goed verdeeld.

de witten verdedigen ,van buyten, vermaelen, vertongen etc.
en de zwarten mogen aanvallen, Lamah, Mpenza, Dembele, Hazard etc.
  zondag 11 oktober 2009 @ 12:13:15 #290
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_73570143
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:11 schreef r0binhood het volgende:

Vriend van me zei dat vander Eijken racist was want die stelde niet zoveel zwarten op als dick nu doet.

Het leek dus een beetje op het "Franse" elftal van de laatste tien jaar.
pi_73571247
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:11 schreef r0binhood het volgende:

Lamah en Mpenza kunnen hart rennen, als je die witten ziet, die kunnen niet lopen.
Dick heeft de taken goed verdeeld.

de witten verdedigen ,van buyten, vermaelen, vertongen etc.
en de zwarten mogen aanvallen, Lamah, Mpenza, Dembele, Hazard etc.
Sinds wanneer is Hazard zwart?
Ik tel trouwens zeven "witten", maar wat doet het er überhaupt toe?
pi_73572551
Inderdaad absurd om op basis van een huidskleur opmerkingen te maken aangaande iemands speelstijl of God weet wat ie allemaal niet insinueert met z'n "witten-gedoe". Je beschikt dan ook nog over verkeerde info.

Dit was ongeveer de opstelling:

------------------ Bailly ---------------------
Swerts --- Van Buyten - Lombaerts --- Vermaelen
------------ Fellaini - Vertonghen ------------
Lamah ---------- Dembélé ------------- Mirallas
----------------- Mpenza ----------------------

Afwezig door blessure/schorsing: Kompany, Defour, Witsel

Opvallend: Mpenza en Lamah krijgen basisplaats, Lamah en Mirallas spelen tegenvoets, Lombaerts terug centraal duo met Van Buyten. Kapitein Vermaelen niet centraal maar linksback.
  zondag 11 oktober 2009 @ 15:20:01 #293
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_73576027
Wat mij vooral opvalt is dat er géén enkele speler uit de Belgische competitie in de basis stond , en bij de invallers enkel De Sutter (die een minuutje mocht opdraven) in België speelt ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_73578932
hap hap hap.

maar als je die opstelling ziet hierboven. swerts, buyten, lomba, vermaelen en keeper verdedigen.......

lamah, miralles, dembele, mpenza vallen aan.

en da' zijn congolezen, malinees en een spanjaard.

niks op tegen verder want Nederland stelde vroeger ook half Suriname-1 op.

En goed voor belgie dat ze met genaturaliseerde spelers spelen.
zeker als ze wat toevoegen. zoals Hazard (marokaan), Mirallas (spanjaard)
die Carcela van standard die er nu bij is....en fellaini....

Mischien straks Meme Tchite er nog bij als die z'n papieren in orde geraken.
Maar ga me nie zeggen dat dat belgen zijn.

Als we alleen met Belgen hadden gespeeld dan was Belgie genaaid geweest tegen Turkije

[ Bericht 22% gewijzigd door r0binhood op 11-10-2009 16:53:05 ]
  zondag 11 oktober 2009 @ 16:54:37 #295
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_73579150
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 16:45 schreef r0binhood het volgende:
hap hap hap.

maar als je die opstelling ziet hierboven. swerts, buyten, lomba, vermaelen en keeper verdedigen.......

die Carcela van standard die er nu bij is.

Als we alleen met Belgen hadden gespeeld dan was Belgie genaaid geweest tegen Turkije
En voor hetzelfde geld spelen ze een volgende keer met Kompany, Vanden Borre en Mulemo achteraan en Defour, De Sutter en Sonck vooraan.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_73579316
De vader van Gill Swerts komt ook uit Afrika!
- verwijderd door admin -
pi_73579661
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 16:54 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

En voor hetzelfde geld spelen ze een volgende keer met Kompany, Vanden Borre en Mulemo achteraan en Defour, De Sutter en Sonck vooraan.
de Sutter is wel zo slecht.
pi_73580247
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 16:45 schreef r0binhood het volgende:
hap hap hap.

die Carcela van standard die er nu bij is....en fellaini....

Ze zijn helemaal niet genaturaliseerd. Op De Camargo na zijn het stuk voor stuk geboren Belgen. Dat (één van) hun (groot)ouders toevallig uit een ander land kwam, so what.

Klopt het trouwens wel dat Hazard Marokkaanse roots heeft? Dat is het eerste wat ik daarvan hoor...
  zondag 11 oktober 2009 @ 18:12:53 #299
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_73581284
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 17:33 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Ze zijn helemaal niet genaturaliseerd. Op De Camargo na zijn het stuk voor stuk geboren Belgen. Dat (één van) hun (groot)ouders toevallig uit een ander land kwam, so what.

Klopt het trouwens wel dat Hazard Marokkaanse roots heeft? Dat is het eerste wat ik daarvan hoor...
Ik wist dat Hazard roots heeft buiten België,maar dacht dat deze in Frankrijk of Spanje lagen, al kan ik me vergissen.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_73582315
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 18:12 schreef Masanga het volgende:

[..]

Ik wist dat Hazard roots heeft buiten België,maar dacht dat deze in Frankrijk of Spanje lagen, al kan ik me vergissen.
Maakt echt geen reet uit, wist je bijvoorbeeld dat Stijn Stijnen Italiaanse roots heeft, en ook Proto (maar dat ligt iets meer voor de hand). Maar allez, voor zover ik weet heeft Hazard geen marokkaanse roots, of spaanse roots, hij is ooit wel benaderd door de Franse bond om de Franse identiteit aan te nemen. Was dat omdat hij Franse roots heeft of in Frankrijk speelt, ik weet het niet.

Misschien verwarren sommigen Carcela met Hazard. Carcela heeft 3 nationaliteiten, de spaanse, de belgische en de marokkaanse.

Mirallas heeft enkel de Belgische nationaliteit, maar wel Spaanse roots.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')