abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52428907
Fok! Dieetclub deel 191 | In sneltreinvaart

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
pi_52429002
Ja doei.
pi_52429011
ben vandaag trouwens begonnen met de hardlooplessen van Evy
pi_52429014
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 17:56 schreef blue_funk het volgende:

[..]

Ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag! Om 10:30 voedsel naar binnen werken, is niet ontbijten... da's brunchen

Meer eten!
yeah, I know, maar is er niet echt van gekomen vandaag.
En liep wel in de stad, maar had geen zin in vette broodjes ofzo.. dus had zoiets van: dan maar avondeten wat gespreider doen (vandaar voor, hoofd en nagerecht) met elk wat tijd ertussen beetje compenseren

maar ik weet 't.. meer eten en regelmatiger, maar zoals ik vanochtend al zei zit ik ff in de 'ik-heb-vakantie-dus-geen-ritme-dip'
Ja doei.
pi_52429030
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 17:59 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

yeah, I know, maar is er niet echt van gekomen vandaag.
En liep wel in de stad, maar had geen zin in vette broodjes ofzo.. dus had zoiets van: dan maar avondeten wat gespreider doen (vandaar voor, hoofd en nagerecht) met elk wat tijd ertussen beetje compenseren

maar ik weet 't.. meer eten en regelmatiger, maar zoals ik vanochtend al zei zit ik ff in de 'ik-heb-vakantie-dus-geen-ritme-dip'
Nou, vooruit dan maar
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
pi_52429041
tvp
pi_52429070
René is pas over een uur thuis

honger...
Ja doei.
pi_52429095
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:07 schreef motorbloempje het volgende:
René is pas over een uur thuis

honger...
drink een groot glas water
pi_52429106
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:08 schreef Miss_S het volgende:

[..]

nee
Ja doei.
pi_52429117
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:08 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Als ik echt grote honger heb werkt dat bij mij niet word ik alleen maar misselijk van.
pi_52429135
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:09 schreef Riann het volgende:

[..]

Als ik echt grote honger heb werkt dat bij mij niet word ik alleen maar misselijk van.
grote honger

klinkt beetje als het 'ik heb grote blij'

en Riann
Ja doei.
pi_52429148

je hebt er meer aan om nu een beetje water te drinken
en straks niet teveel in een keer naar binnen te werken

omdat je nu al honger hebt zal je dan waarschijnlijk veelste veel eten
pi_52429160
Titel heb ik verwijderd, nergens voor nodig natuurlijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_52429177
En ik vond het nog wel zo'n gezellige subtitel
Last.fm | Flickr
pi_52429186
er zijn mensen die wel mate kunnen houden Miss_S anders was ik nu al naar de snoepkast gelopen had ik die Toblerone die er al 2 maanden ligt verorberd of broodjes in de oven gemikt met kaas en ui, of, of, of...
Ja doei.
pi_52429199
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:11 schreef Isabeau het volgende:
Titel heb ik verwijderd, nergens voor nodig natuurlijk.
neen.. ben niet echt in een feeststemming
Ja doei.
pi_52429205
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:06 schreef Riann het volgende:
tvp
Riann!! * Isabeau gilt een beetje overwerkt

We hebben vanavond trouwens bloemkool en aangezien ik nergens meer boter in huis blijk te hebben, heb ik een tomatensaus gemaakt voor over de bloemkool. Eigenlijk veel slanker
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_52429229
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:12 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

neen.. ben niet echt in een feeststemming
Maar... maar... we vallen af. Happy happy joy joy

Tip om je honger even snel te stillen: kauwgom (suikervrij natuurlijk) of een stukje komkommer.
Last.fm | Flickr
pi_52429233
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:12 schreef motorbloempje het volgende:
er zijn mensen die wel mate kunnen houden Miss_S anders was ik nu al naar de snoepkast gelopen had ik die Toblerone die er al 2 maanden ligt verorberd of broodjes in de oven gemikt met kaas en ui, of, of, of...
met honger gaan eten is gewoon nooit slim
maar goed je moet het ook zelf weten

en ik weet niet wanneer jullie normaal kunnen gaan doen tegen mij
maar ik wil hier ook alleen maar gewoon posten
maar er zijn er steeds een paar die dat verpesten
pi_52429250
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Riann!! * Isabeau gilt een beetje overwerkt

We hebben vanavond trouwens bloemkool en aangezien ik nergens meer boter in huis blijk te hebben, heb ik een tomatensaus gemaakt voor over de bloemkool. Eigenlijk veel slanker

je moet ook maar 's hier komen eten

een lekker veel-gangen-menu ofzo lekker hele dag kokkerellen enzo

uiteraard wel gezond enzo en light
Ja doei.
pi_52429261
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:11 schreef blue_funk het volgende:
En ik vond het nog wel zo'n gezellige subtitel
Ik niet en ik stel voor allemaal een beetje normaal op elkaar te reageren, elkaar niet af te katten, met modder te gooien, kleine steekjes onder water te geven of betweterig te doen.
Ik ben vanavond in een strenge bui dus allemaal lief zijn!

* Isabeau neemt nog een prozac
pi_52429273
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:13 schreef Miss_S het volgende:

[..]

waarom wil je hier posten als niemand 'normaal' tegen je doet ik zou niet meer willen posten in een topic waar niemand mij 'moest'
Ja doei.
pi_52429276
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:10 schreef Miss_S het volgende:

je hebt er meer aan om nu een beetje water te drinken
en straks niet teveel in een keer naar binnen te werken

omdat je nu al honger hebt zal je dan waarschijnlijk veelste veel eten
En jij denkt als je nu een groot glas water drinkt straks over een uur minder eet

mhuahahaha
pi_52429282
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:14 schreef motorbloempje het volgende:

je moet ook maar 's hier komen eten

een lekker veel-gangen-menu ofzo lekker hele dag kokkerellen enzo

uiteraard wel gezond enzo en light
Lijkt me een super idee! Mèt broccoli uiteraard (aangezien Dennis dat niet lust, hunker ik op elk moment dat hij niet mee-eet naar broccoli)
pi_52429306
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Lijkt me een super idee! Mèt broccoli uiteraard (aangezien Dennis dat niet lust, hunker ik op elk moment dat hij niet mee-eet naar broccoli)
heeeeeeeeeeeeeel veel broccoli

zit vanavond ook door de pasta heen

gelukkig is René dol op broccoli dat scheelt we eten het dan ook echt vaak
Ja doei.
pi_52429351
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik niet en ik stel voor allemaal een beetje normaal op elkaar te reageren, elkaar niet af te katten, met modder te gooien, kleine steekjes onder water te geven of betweterig te doen.
Ik ben vanavond in een strenge bui dus allemaal lief zijn!

* Isabeau neemt nog een prozac
*zucht* ... vooruit dan maar...

Vanavond Chinese roerbakgroente met kipfilet
En magere biogarde kwark met bramen als toetje
Last.fm | Flickr
pi_52429360
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:15 schreef motorbloempje het volgende:
waarom wil je hier posten als niemand 'normaal' tegen je doet ik zou niet meer willen posten in een topic waar niemand mij 'moest'
En deze discusie ik ook al herhaaldelijke malen langs geweest. Miss S vindt het blijkbaar wèl leuk om hier mee te lezen en te reageren en aangezien fok een openbaar forum is is ze ook hier gewoon welkom. Het is zinloos om steeds te vragen waarom ze terugkomt of te vragen of ze geband mag worden uit de dieetclub. Als je echt graag wilt weten waarom ze blijft terugkomen dan stel ik het PM-systeem voor.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 18:19:05 #28
35189 Troel
scherp en bot
pi_52429367
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:13 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Laatste opmerking van mij hierover:
Ga dan eens gewoon posten, misschien dat dat scheelt.

Mensenkaatje, de sfeer in dit topic is idioot ver te zoeken en dat komt gewoon door de wisselwerking. Ik kan me niet voorstellen dat jij het leuk vindt om in zo'n topic te posten, net zoals ik dat niet vind. Dus of we stoppen gewoon allemaal met dit kinderachtige gedrag, of er moet een keer heel hardhandig ingegrepen worden, desnoods met flinke bans ofzo, maar het is zonde om een topicreeks die al 5 jaar bestaat op zo'n manier te laten verzieken.

Dus ik stel je het volgende voor: we posten allebei de rest van de maand niet in deze topicreeks om te kijken of de sfeer dan beter wordt, ok?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_52429403
Broccoli, zó lekker! Ga ik vanavond ook maken, maar dan wel in een grote wok samen met alle andere groenten
It is your friends who make your world!
pi_52429439
ok.. dieptepunt van het jaar:

ik vul een sollicitatieformulier van de Albert Heijn in
Ja doei.
pi_52429442
toenstraks een grote pan met champignons prei mais en rundergehakt (extra mager) roergebakt heerlijk en ovenfrietjes gemaakt was heeeeeeeeeeeeeerlijk
pi_52429493
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:19 schreef Troel het volgende:
Laatste opmerking van mij hierover:
Ga dan eens gewoon posten, misschien dat dat scheelt.

Mensenkaatje, de sfeer in dit topic is idioot ver te zoeken en dat komt gewoon door de wisselwerking. Ik kan me niet voorstellen dat jij het leuk vindt om in zo'n topic te posten, net zoals ik dat niet vind. Dus of we stoppen gewoon allemaal met dit kinderachtige gedrag, of er moet een keer heel hardhandig ingegrepen worden, desnoods met flinke bans ofzo, maar het is zonde om een topicreeks die al 5 jaar bestaat op zo'n manier te laten verzieken.

Dus ik stel je het volgende voor: we posten allebei de rest van de maand niet in deze topicreeks om te kijken of de sfeer dan beter wordt, ok?
Het gaat ook om de wisselwerking, Troel, dat zeg je goed. Maar als iedereen nou een beetje op z'n woorden let en bedenkt dat we hier allemaal met hetzelfde doel zitten (afvallen en steun van medestanders) dan moet het toch lukken dat we gewoon leuk tegen elkaar doen? Het lijkt me nergens voor nodig dat jij en Miss S hier samen weg blijven (hey, het zou waarschijnlijk nog werken ook!). En stel dat het prima werkt, wat dan? Nooit meer terugkomen? Nee hoor, dat slaat nergens op

(ps: en ik besef dat jij momenteel niet wilt afvallen, dus dat 'iedereen' klopt al niet)
pi_52429594
nou ik vind dat in dit topic niet zo verkeerd gereageerd is ik op miss_s niet en miss_s andersom ook niet als ik eerlijk ben
pi_52429656
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het gaat ook om de wisselwerking, Troel, dat zeg je goed. Maar als iedereen nou een beetje op z'n woorden let en bedenkt dat we hier allemaal met hetzelfde doel zitten (afvallen en steun van medestanders) dan moet het toch lukken dat we gewoon leuk tegen elkaar doen? Het lijkt me nergens voor nodig dat jij en Miss S hier samen weg blijven (hey, het zou waarschijnlijk nog werken ook!). En stel dat het prima werkt, wat dan? Nooit meer terugkomen? Nee hoor, dat slaat nergens op

(ps: en ik besef dat jij momenteel niet wilt afvallen, dus dat 'iedereen' klopt al niet)
ach ik ga gewoon weer in de negeermodus.

enne isa: adem in, adem uit, prozac is niet goed voor je
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_52429715
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:21 schreef motorbloempje het volgende:
ok.. dieptepunt van het jaar:

ik vul een sollicitatieformulier van de Albert Heijn in

Nu ga ik echt koken, man mijn maag rammelt!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_52429730
ik ga ook gewoon beginnen met koken...
Ja doei.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 18:37:36 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_52429805
En ik wilde nog wel een hele serie vervelende verwensingen gaan posten!

(tvp )
disclaimer
pi_52429856
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:37 schreef Stormqueen het volgende:
En ik wilde nog wel een hele serie vervelende verwensingen gaan posten!

(tvp )
Dat doe maar niet
pi_52429897
en nu ga ik een uurtje flink uitleven

aquafun dus
pi_52430008
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:41 schreef Riann het volgende:
en nu ga ik een uurtje flink uitleven

aquafun dus
ah, ik dacht al dat je een uur ging eten
Ja doei.
pi_52430129
Veel plezier Riann. ColdFeet en ik gaan maandag samen aquarobicen (mits ze een zwempak kan vinden )

oh en ... Isabeau ftw

Ik vind broccoli trouwens altijd al niet lekker maar nu krijg ik het helemaal niet meer door mijn strot Smaakpapillen zijn helemaal op supergevoelig gezet...ik vind nu zelfs doperwtjes niet meer lekker
pi_52430147
iedereen klaar met op mij te reageren?
ik zorg voor de problemen maar jullie gaan er wat graag op in zelf als ik niets zeg

ik post gewoon mee zoals jullie dus hoeven jullie me er ook niet uit te pikken
pi_52430257
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:51 schreef Miss_S het volgende:
iedereen klaar met op mij te reageren?
ik zorg voor de problemen maar jullie gaan er wat graag op in zelf als ik niets zeg

ik post gewoon mee zoals jullie dus hoeven jullie me er ook niet uit te pikken
En daarmee is deze discussie gesloten Ik wil er de hele avond niets meer over lezen

________________________________________________________________________ <--streep
pi_52430347
is er verder hier nog iemand die de hardlooplessen van Evy volgt?
  Licht Ontvlambaar donderdag 16 augustus 2007 @ 18:58:34 #45
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52430349
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 17:39 schreef Miss_S het volgende:

[..]

en hiermee val je goed af?
-edit-
Ja, ik val hiermee inderdaad af, zoals ik ook al aan Coldfeet had verteld...
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:03 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, het is de basis... Daarnaast neem ik een glas wijn of een iets lekkers als ik daar zin in heb. Maar wel pas als ik erover nagedacht heb of ik iets echt lekker genoeg vind om de eventuele gevolgen te accepteren

Ik ben hiermee in april 2005 begonnen (105 kilo) en tegen april 2006 woog in 78 kilo, dus 27 kilo kwijt op tijd van een jaar. Moet wel erbij zeggen dat ik daarnaast ben gaan hardlopen, zo'n 2 keer per week. Het laatste jaar heb ik door een blessure veel minder kunnen sporten en ook minder strikt gegeten, dat heeft me ongeveer 5 kilo gewichtstoename opgeleverd. Vandaar dat ik nu weer strikter aan de slag ga...
Als jij met dit eetpatroon niet zou afvallen, maar gelijk blijven qua gewicht, dan zal dat komen doordat jouw energieverbruik op een dag lager ligt dan mijn energieverbruik. Immers afvallen is gebaseerd op wat erin gaat en wat verbruikt wordt. Bedenk daarbij ook dat een groter lichaam sowieso een groter rustverbruik heeft...

Zo, mijn avondeten vandaag is lui Kippesoep, stokbrood en twee gekookte eitjes en een bakje volle kwark toe.

Er straks lekker volleyballen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 augustus 2007 @ 19:04:38 #46
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_52430501
Alweer een nieuw deel Ik heb nog geen antwoord van de aquafit
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 16 augustus 2007 @ 19:17:29 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_52430860
Vriendje ging boodschappen doen, ik had 'm een lijstje gegeven. Afijn, inmiddels staan de boontjes op het vuur en liggen de aardappeltjes in de oven.
SQ: Waar heb je het vlees neergelegd?
Vriendje: Vlees
SQ: Je de tartaartjes!
*Vriendje checkt lijstje* Oeps overheen gelezen

Ik ben benieuwd of ie binnen 10 minuten heen en terug is
disclaimer
pi_52431049
Haha, komt bekend voor SQ. Hier komt mijn vriend thuis met dingen, die ik niet heb opgeschreven, en weinig met wat wel is opgeschreven.

Ik heb ontzettende buikpijn en zo een vergadering Ach ja, ff doorheen bijten
  donderdag 16 augustus 2007 @ 19:25:00 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_52431084
bb (vriend): SQ moet niet zeuren .
disclaimer
pi_52431124
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:58 schreef Miss_S het volgende:
is er verder hier nog iemand die de hardlooplessen van Evy volgt?
Dat Belgische? Ik heb start to run.... Morgen ga ik les 1 nog eens overdoen.
Was bij 3 geeindig, maar doe nog ff 1 over, omdat ik zo verkeerd bezig ben met ademhalen. Dat wil ik eerst onder controle hebben, anders houd ik het niet vol.
pi_52431165
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 19:26 schreef ymme het volgende:

[..]

Dat Belgische? Ik heb start to run.... Morgen ga ik les 1 nog eens overdoen.
Was bij 3 geeindig, maar doe nog ff 1 over, omdat ik zo verkeerd bezig ben met ademhalen. Dat wil ik eerst onder controle hebben, anders houd ik het niet vol.
dat is inderdaad de belgische
heb al eerder een hardloopschema gedaan maar dit is toch leuker met muziek erbij
les 1 ging vandaag wel lekker, goed om te zien dat ik toch iets van een conditie heb
pi_52431218
Aan mijn conditie ligt het niet. Ik heb heel snel het gevoel dat mijn keel dicht geknepen wordt. Ik heb een lichte vorm van astma (ja en ik rook dom dom dom), dus ik moet goed op mijn ademhaling letten.
Door hard te lopen, vergroot ik de inhoud van mijn longen ook, dus het is alleen maar goed.
Maar ik heb de neiging om alleen door mijn mond te ademen, ben nu dus bezig om door de neus in te ademen en door de mond uit. En dan gaat het stukken beter
pi_52431274
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 19:30 schreef ymme het volgende:
Aan mijn conditie ligt het niet. Ik heb heel snel het gevoel dat mijn keel dicht geknepen wordt. Ik heb een lichte vorm van astma (ja en ik rook dom dom dom), dus ik moet goed op mijn ademhaling letten.
Door hard te lopen, vergroot ik de inhoud van mijn longen ook, dus het is alleen maar goed.
Maar ik heb de neiging om alleen door mijn mond te ademen, ben nu dus bezig om door de neus in te ademen en door de mond uit. En dan gaat het stukken beter
daar denk ik nog geeneens bij na tijdens het lopen
en toen ik aan het vorige schema begon had ik echt geen conditie en vond ik die 1 minuut lopen al veel
ik kan nu 15 min achter elkaar lopen maar dan ben ik wel echt moe
pi_52431312
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 19:32 schreef Miss_S het volgende:

[..]

daar denk ik nog geeneens bij na tijdens het lopen
en toen ik aan het vorige schema begon had ik echt geen conditie en vond ik die 1 minuut lopen al veel
ik kan nu 15 min achter elkaar lopen maar dan ben ik wel echt moe
Als ik daar dus niet aan denk, lig ik zo bewustenloos op de grond. Voor mij is de ademhaling het belangrijks. Maar hoop dit snel onder controle te hebben, en de 5km te kunnen lopen. Gaat helemaal goed komen, daar ben ik van overtuigt.
pi_52431321
Wat gaan jullie weer snel zeg! Ik kan het allemaal niet meer bijhouden hoor!

Hier alles goed, maar de weegschaal blijft een beetje rond hetzelfde schommelen hoewel ik toch echt gezond eet en een stuk meer beweeg dan in de vakantie!
pi_52431371
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 19:34 schreef ymme het volgende:

[..]

Als ik daar dus niet aan denk, lig ik zo bewustenloos op de grond. Voor mij is de ademhaling het belangrijks. Maar hoop dit snel onder controle te hebben, en de 5km te kunnen lopen. Gaat helemaal goed komen, daar ben ik van overtuigt.
hoop dat het inderdaad goed komt dan
lijkt me toch moeilijk als je daar op moet letten
  donderdag 16 augustus 2007 @ 19:50:21 #57
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_52431785
So ik heb mijn eten voor vandaag weer gehad.... de kip met pasta en pesto heeft weer gesmaakt..als toetje heb ik joghurt met een beetje cruesli gehad.
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
  † In Memoriam † donderdag 16 augustus 2007 @ 19:53:22 #58
43556 miss_dynastie
pi_52431876
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 19:17 schreef Stormqueen het volgende:
*Vriendje checkt lijstje* Oeps overheen gelezen
Mijn vriendje was gewoon het hele lijstje vergeten net
Gelukkig wist ik nog aardig wat erop stond; ik was een ding vergeten, maar dat hebben we niet per se nodig, dus dat kan zaterdag wel.
pi_52432294
Woei! Ik ben 600 gram lichter sinds maandag (en de 2 kilo die ik vorige week was aangekomen omdat ik teveel vocht vasthield ook, maar dat had ik al gezegd).

Dat maakt mijn totale gewichtsverlies 8,2 kilo!

* blij is *

En nu moeten we ons voorbereiden op orkaan Dean, die komt recht op ons af. Over 5 dagen schijnt hij hier aan land te komen. Nu maar hopen dat hij van koers veranderd als hij over Jamaica is heengewalst. Tot nu toe is het weer ok, het waait wel, en het is bewolkt.
pi_52432651
Een orkaan met een naam, dat betekent dat het wel heel erg is

@Octo: ik heb een badpak
Maar badpakken passen als je net hebt besloten dat er wel wat kilo's afkunnen is niet tof

Nou ja, daarom gaan we dus sporten

Pff, ik heb het wel te verduren de laatste tijd: beginnen met sporten/afvallen, vorige maand voor het eerst naar de gynaecoloog en vandaag voor het eerst naar de psycholoog. En laten dat nou net de allernaarste -logen zijn Pff, ik moet echt focussen op de lange termijn: dan zal ik me lekkerder voelen. Nu niet
pi_52432916
Gaat weer snel hier

En wat heb ik vandaag gegeten en bewogen?
Ontbijt: glas goedemorgen + in de trein een bruine pistolet 20+ kaas
Tussendoor: appel
Lunch: twee bruine pistolets met (voor 1 pistolet maar door 2-en gedeeld) iets van omelet / pannenkoek en komkommer. Beker optimel drink
Tussendoor: banaan + in de trein sultana
Avondeten: Japanse maaltijdsalade
Zo: nog een toetje + wat walnoten
Beweging: fietsen naar het station en weer terug (1/2 uur), rondje lunchwandelen (1/2 uur), zo sjouwen met boodschappen en nog een kwartiertje yoga/spieroefeningen. Dat was wel weer genoeg voor vandaag

Wie vroeg van dat hardlopen? Nee, ik kan niet meer hardlopen... Voordat die knieblessure opspeelte heb ik ooit start-to-run trainingen gedaan en die waren ook erg leuk... Maar toen hield ik 10 km (in 55 minuten, vond ik snel toen ) achterelkaar vol.

CF: dikke knuffel . Dat is wel veel wat je gaat inpakken ineens. Rustig aandoen met het oppakken van sporten.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 20:31:27 #62
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_52433034
Ja, ik Miss_S, maar dat had je vast al gezien in het topic in Sport. Morgen les 25, 2 x 15 minuten lopen met 2 minuten pauze ertussen.
pi_52433597
@ Miss_S, ymne& Jojogirl; ik doe de start2run lessen van Evy.
Op dit moment ben ik bij les 2, haha
Hoe gaat het met alle andere hardlopende dames en heren?

@ Coldfeet: Succes met alles!

Heb helaas geen tijd om verder bij te lezen, ben nog aan het werk.
pi_52433663
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 19:30 schreef ymme het volgende:
... ziet dit toevallig en denkt, he dat heb ik ook. Al eens de dokter om Ventolin gevraagd? Werkt echt geweldig. (bij inspanningsastma in ieder geval) Kon nooit voluit gaan in een sport, kon geen conditie opbouwen omdat mn longen het niet bijhielden. Kreeg dat spul (inhaler) dat ik voor het sporten in mocht nemen, en sindsdien kan ik weer fanatiek ertegenaan! Echt een aanrader! (Nouja, is maar ideetje)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_52433692
2x 15 min, phoe, dat ligt voor mijn nog heel ver in het vooruitzicht

Ik moet wel zeggen, dat ik erg veel voldoening van het hardlopen krijg, als houd ik het op het moment, nog niet langer vol dan 1,5 achter elkaar...
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 augustus 2007 @ 21:01:30 #66
13151 crew  Rewimo
pi_52433751
Ik heb ook Ventolin voor als ik erg benauwd ben. Helpt dan wel goed Ik heb vaak bronchitis.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_52433786
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:01 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb ook Ventolin voor als ik erg benauwd ben. Helpt dan wel goed Ik heb vaak bronchitis.
Oh dat ook ja ... en hyperventilatie ... en paniekaanvallen ... werkt het allemaal tegen
pi_52433787
Ik heb 2 pompjes, een blauwe en een bruine
pi_52434008
ik zou het liefst morgen alweer les2 lopen maarja zal maar ff een rustdag houden en iets anders van sport doen
  donderdag 16 augustus 2007 @ 21:14:10 #70
4177 Jojogirl
pi_52434082
Je moet echt je spieren en vooral je pezen en gewrichten de tijd geven om te wennen aan het lopen, dus die rustdagen zitten er niet voor niets in. Lopen is best belastend voor je gewrichten dus als je het niet goed opbouwt (of met slechte schoenen loopt) loop je makkelijk blessures op.
pi_52434129
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:14 schreef Jojogirl het volgende:
Je moet echt je spieren en vooral je pezen en gewrichten de tijd geven om te wennen aan het lopen, dus die rustdagen zitten er niet voor niets in. Lopen is best belastend voor je gewrichten dus als je het niet goed opbouwt (of met slechte schoenen loopt) loop je makkelijk blessures op.
maar ik loop al langer hard
dus eigenlijk zouden ze er wel aan gewend moeten zijn

maar ik doe morgen gewoon een beetje rustig cardio en dan zaterdag weer les 2
  donderdag 16 augustus 2007 @ 21:17:22 #72
4177 Jojogirl
pi_52434168
Als je al langer hardloopt, waarom volg je dan dit schema? Want het is wel heel erg op absolute beginners gericht.
pi_52434193
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:03 schreef ymme het volgende:
daar zal vast ventolin tussen zitten

bij mij is trouwens de astma grotendeels weg gegaan (ik had er nog soms last van in de winter als ik me dan inspande) door een andere manier van ademhalen aan te leren. de meeste astmapatienten ademen via hun borst, en ik heb (mede door zangles) geleerd het via de buik te doen. in het begin deed ik dat maar een kwartiertje per dag, en nu kan ik geeneens meer ademen via mijn borst (dat de borstkas omhoog gaat als je ademt)
pi_52434194
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:17 schreef Jojogirl het volgende:
Als je al langer hardloopt, waarom volg je dan dit schema? Want het is wel heel erg op absolute beginners gericht.
omdat ik er een tijdje mee gestopt was
en dit wel leuk vond om mee te beginnen weer
  donderdag 16 augustus 2007 @ 21:24:35 #75
4177 Jojogirl
pi_52434343
Maar als je ermee gestopt was, zijn je pezen en gewrichten het dus ook weer ontwent.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 augustus 2007 @ 21:25:18 #76
13151 crew  Rewimo
pi_52434371
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:03 schreef ymme het volgende:
Ik heb ook een blauwe, dat spul heet Salbutamol maar het is Ventolin.

Edit: zo eentje

pi_52434477
weer heerlijk gesport
pi_52434492
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:25 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik heb ook een blauwe, dat spul heet Salbutamol maar het is Ventolin.

Edit: zo eentje

[afbeelding]
ventolin is ook in andere vormen te verkrijgen, zoals een schijf met poeder.
pi_52434493
Bij gebrek aan een beter plaatje, zo een heb ik:

Eigenlijk een onmogelijk ding, je moet goed oefenen wil je dat spul echt in je luchtpijp krijgen (zonder te gaan hoesten, of het poeder op je tong te krijgen) maar als dat lukt, is het echt een verademing
pi_52434553
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:24 schreef Jojogirl het volgende:
Maar als je ermee gestopt was, zijn je pezen en gewrichten het dus ook weer ontwent.
ben er hooguit 4 weken mee gestopt
maar daarom begin ik dus ook weer met een beginnersschema
pi_52434595
moest trouwens tijdje terug wel lachen, mijn oma is ook vaak benauwd, en had dus van de huisarts ventolin gekregen, en op de verpakking stond 3 maal daags. zat ze dus tegen mijn moeder te vertellen dat ze nog steeds benauwd was en niet wist wat ze moest doen. toen heeft mijn moeder dus uitgelegd dat je ventolin gebruikt als je al benauwd bent en dat je de ene dag 5 pufjes nodig kan hebben, en de volgende dag geen.

oma neemt nu dus (eindelijk) haar ventolin altijd mee
pi_52434609
Blauw is altijd ventolin (en salbutamol is gewoon hetzelfde spul van een ander merk, beiden zijn beta2 sympathicomimetica) en die dingen vergen idd wat oefening, Chicolate. Een groot deel van de patiënten gebruikt het ook gewoon helemaal verkeerd.
pi_52434715
heerlijk gegeten

nu straks lekker op de bank hangen en morgenavond gaan we naar de Simpsons

nu maar foute klips kijken en misschien nog even een spelletje, of anders een spelletje in bed ook goed voor de lijn zegt men (tmi! tmi! )
Ja doei.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 augustus 2007 @ 21:41:24 #84
13151 crew  Rewimo
pi_52434738
Ik gebruik deze alleen als het nodig is (als ik benauwd ben dus), ik heb ook nog een andere die ik als onderhoudsdosis moet gebruiken. Maar dat vergeet ik dus altijd en dat doe ik dus eigenlijk ook alleen maar als ik last heb
pi_52434759
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:35 schreef Isabeau het volgende:
Blauw is altijd ventolin (en salbutamol is gewoon hetzelfde spul van een ander merk, beiden zijn beta2 sympathicomimetica) en die dingen vergen idd wat oefening, Chicolate. Een groot deel van de patiënten gebruikt het ook gewoon helemaal verkeerd.
Zou het al helpen als ze de apotheekassistentes uitleggen hoe het gebruikt moet worden ... ik kreeg een kopietje met haar instructies, ze zei dat ze het zelf ook niet wist en dat ik die instructie maar moest volgen . Gelukkig een moeder als verpleegster en een vader die in de medicijnen werken, maar dan nog blijft het soms lastig. Neem ik er de tijd niet voor, ben ik te onrustig, dan kan ik niet rustig dat spul inademen, dan zit alles op mn tong...

(toch jammer, ik zou het graag innemen als ik aan het hyperventileren ben, maar enige wat ik dan kan doen is rustig worden, en daarna het spul innemen. Dus preventief, op het moment zelf heeft het al geen zin meer helaas )
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 augustus 2007 @ 21:43:52 #86
13151 crew  Rewimo
pi_52434792
Die van mij is een soort spuitbusje, misschien mag je die eens proberen, ik denk dat dat makkelijker in te nemen is (dat is althans wat ik begrijp van anderen die ook die discs hebben).
pi_52434886
nou bij oude mensen werkt het dus totaal niet kan ik je vertellen die inhalators.
pi_52434943
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:34 schreef gothic-blackie het volgende:
....
Hee g-b, moest nog aan je denken. Had een CD besteld bij bol.com maar het doosje was kapot, dus nu klantenservice gemail voor een nieuwe
pi_52434990
Ik ben maar een soepje aan het eten nu Het omeletje wat ik klaar had gemaakt was geen succes. Na 2 happen kreeg ik maagkramp en heb ik een halfuur rond de wc gedrenteld voor het geval ik moest overgeven. Je zou toch zeggen dat een omeletje (alleen wat kruiden, verder geen toevoegingen) wel zou moeten gaan

Ik heb het er even best moeilijk mee. Eten gaat niet zo goed, en ik kom niet aan mijn benodigde energie op deze manier. Kreeg gisteren de opmerking van een vriend dat ik er wat slanker uitzag, maar ook wat futlozer. Nouja, dat ben ik dan ook: futloos.
pi_52435085
Balen octopussy

Mag ik even spammen met mijn (onze) nieuwe website? 'k heb me een breuk getypt/gekopieerd de afgelopen dagen

http://www.marjolengerbert.nl
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 augustus 2007 @ 22:01:42 #91
13151 crew  Rewimo
pi_52435247
Octo, dat is heel vervelend. Je kunt zulke situaties niet voorkomen, ik heb het ook af en toe nog. Wat de ene keer goed gaat, gaat een andere keer helemaal fout. Maagkramp is heel naar, het enige wat bij mij helpt is liggen en dan zo uitgestrekt mogelijk (dus zo min mogelijk druk op je maag). Overgeven hoef ik er nooit van. Als je dit vaak hebt, ga dan eens een paar dagen over op vloeibaar (yoghurt en dat soort dingen). Misschien scheelt dat.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 augustus 2007 @ 22:06:44 #92
13151 crew  Rewimo
pi_52435377
quote:
Psst, het is voeren i.p.v. vaarden verslag Bulgarije
pi_52435396
Dat zat ik me ook al een beetje te bedenken. Met dumpings werkt het ook al zo raar. Het ene moment kan ik prima iets eten en een andere dag word ik er ziek van. Niet erg handig voor als ik volgende week weer ga stagelopen want ik kan daar niet even gaan liggen ofzo.

Willen jullie meedenken?: ik zoek voedsel (vloeibaar of zacht) wat een hoge voedingswaarde heeft (maar geen suiker en liefst niet te vet). Ik moet nu veel energie zien te halen uit kleine beetjes eten.
Yoghurt is alvast een goed begin.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 augustus 2007 @ 22:11:00 #94
13151 crew  Rewimo
pi_52435498
Yoghurt, kwark, hüttenkäse, filet americain... In principe alle soorten kaas, je mag ook dingen als Brie eten, vet is voor ons niet zo'n probleem. Kijk anders even in ons lijstje voor de eerste twee maanden op dieetweb, Troel heeft dat daar gepost, bij WLS in de praktijk.
pi_52435625
Ik heb zin in mn vakantie!
pi_52435782
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:50 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Hee g-b, moest nog aan je denken. Had een CD besteld bij bol.com maar het doosje was kapot, dus nu klantenservice gemail voor een nieuwe
hahaha, die vraag had ik nog niet gehad zeg maar, maar mijn gok, getour sturen en opnieuw bestellen of zoiets maar kan ook zijn dat je toch wel een doosje kan krijgen i dont know. gok ook dat ik je mailtje niet zal beantwoorden, want zal maandag pas gaan werken, en mails moeten binnen 24 uur beantwoord worden.
hoop trouwens wel dat ik morgen mijn rooster online kan vinden, anders heb ik maandag alsnog een probleem.
pi_52435814
sorry
pi_52435847
Ik dacht dat we normaal moesten reageren in het topic en het via pm moesten uitvechten?
Sfeerverpester
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 augustus 2007 @ 22:27:38 #99
13151 crew  Rewimo
pi_52435949
Ik meen dat lekken uit PM's niet was toegestaan op FOK!
pi_52436003
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:24 schreef Elvi het volgende:
Ik dacht dat we normaal moesten reageren in het topic en het via pm moesten uitvechten?
Sfeerverpester
moet dat nou... wees aardig tegen elkaar en idd via pm

ik moet toegeven ik zit nu te chatten met miss_s en over msn is ze best aardig
pi_52436079
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:11 schreef Rewimo het volgende:
Yoghurt, kwark, hüttenkäse, filet americain... In principe alle soorten kaas, je mag ook dingen als Brie eten, vet is voor ons niet zo'n probleem. Kijk anders even in ons lijstje voor de eerste twee maanden op dieetweb, Troel heeft dat daar gepost, bij WLS in de praktijk.
Ik dump helaas wel op brie (60% versie iig), misschien dat ik nog eens de 45 % ga proberen. Ik dump dus wel op hele vette dingen, maar ook weer niet altijd. Maar goed, ik ga eens kijken in jullie lijstje. Ik kan natuurlijk ook wel weer uit mijn boekje gaan eten, maar wil toch liever wat meer varieeren.

* octopussy wel zin heeft in een boterham met pindakaas en hagelslag op het moment.
Gelukkig heb ik geen hagelslag in huis
pi_52436091
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:21 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

hahaha, die vraag had ik nog niet gehad zeg maar, maar mijn gok, getour sturen en opnieuw bestellen of zoiets maar kan ook zijn dat je toch wel een doosje kan krijgen i dont know. gok ook dat ik je mailtje niet zal beantwoorden, want zal maandag pas gaan werken, en mails moeten binnen 24 uur beantwoord worden.
hoop trouwens wel dat ik morgen mijn rooster online kan vinden, anders heb ik maandag alsnog een probleem.
Volgens mij moet je gewoon mailen en dan sturen ze een nieuw leeg doosje op. M'n man heeft t geregeld. Maar ik moest gewoon even aan je denken
pi_52436172
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:32 schreef octopussy het volgende:

[..]

Ik dump helaas wel op brie (60% versie iig), misschien dat ik nog eens de 45 % ga proberen. Ik dump dus wel op hele vette dingen, maar ook weer niet altijd. Maar goed, ik ga eens kijken in jullie lijstje. Ik kan natuurlijk ook wel weer uit mijn boekje gaan eten, maar wil toch liever wat meer varieeren.

* octopussy wel zin heeft in een boterham met pindakaas en hagelslag op het moment.
Gelukkig heb ik geen hagelslag in huis
Maar octopussy zeg me als ik het fout heb jij kunt nu bijv toch ook een frikandel eten maar gewoon geen 2 frikandellen want dan eet je teveel en dan moet je het uitkotsen of hoe moet ik het zien eigenlijk.
pi_52436332
Ik ga lekker vuurwerk kijken in Scheveningen!
pi_52436372
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:29 schreef Riann het volgende:

[..]

moet dat nou... wees aardig tegen elkaar en idd via pm

ik moet toegeven ik zit nu te chatten met miss_s en over msn is ze best aardig
Nou, dan wil ik het ook weleens proberen... Het is altijd fijn om een positief beeld van iemand te krijgen!
Miss, PM me maar
pi_52436395
Ja, het klopt wel wat je zegt Riann. Ik heb nog maar een heel klein maagje waar al mijn eten doormoet. Ik kan ongeveer een portie ter grootte van een koffieschoteltje eten. Daarnaast heeft mijn minimaagje (pouch) geen maagklep meer waar het overgaat in de dunne darm. Normaal gesproken blijft het eten en drinken wel even in je maag om af te breken, maar nu komt het direct in mijn dunne darm. Dat betekent dat bijvoorbeeld suiker en alcohol direct in mijn bloed komt. Als gevolg wordt er direct een hele hoop insuline aangemaakt.
Dan krijg je dus een dumping. Dumpings kan je je heel beroerd van voelen. Hartkloppingen, zweten, extreme moeheid en soms overgeven of diarree zijn typische dumpingklachten.
Ik eet geen suiker dus ik weet niet of ik daarop dump, maar ik dump in ieder geval wel op hele vette dingen (zoals een frikandel).
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 augustus 2007 @ 22:43:49 #107
13151 crew  Rewimo
pi_52436401
Riann, dat kan wel maar is niet echt verstandig In principe kunnen wij alles eten, maar het is niet zo dat je dat ook moet doen. Ook wij moeten gezonde dingen eten, daarbij is het wel zo dat we vet en koolhydraten grotendeels bypassen en juist extra veel eiwitten moeten eten. Omdat we die eiwitten ook bypassen, maar die hebben we juist hard nodig.

Ik dump helemaal nergens op, maar dat betekent niet dat ik dan maar raak kan eten; of liever gezegd: dan zou ik wel kunnen doen, maar dat is niet echt slim Ik moet eiwitten, groenten en fruit eten, en weinig koolhydraten. Met vetten hoef ik minder rekening te houden dan iemand die gewoon lijnt. Maar hoewel zo'n 80% daarvan gewoon "doorloopt" is het natuurlijk niet slim om er dan maar extra veel van te eten. Eiwitten zijn voor ons verreweg het belangrijkste, daar kunnen we een tekort van krijgen.

Elke soort WLS heeft daarbij wel zijn eigen specifieke eigenschappen, dus het hangt ook een beetje van de operatie af die je gehad hebt, maar over het algemeen geldt wat ik hierboven geschreven heb
pi_52436425
Ik zou echt gek worden als ik dat zou hebben
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 augustus 2007 @ 22:45:17 #109
13151 crew  Rewimo
pi_52436442
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:44 schreef Elvi het volgende:
Ik zou echt gek worden als ik dat zou hebben
Waarom? Wat vind je er moeilijk aan?
pi_52436478
Het is een prachtige stok achter de deur Elvi Als je eenmaal ergens een dumping van hebt gehad dan haal je het je niet in je hoofd om het nog eens te eten!
pi_52436516
okay dan snap ik het nu wel een beetje rewimo en octo bedankt voor de uitleg
pi_52436532
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:45 schreef Rewimo het volgende:

Waarom? Wat vind je er moeilijk aan?
Ik heb het idee dat je niet meer zelf kan kiezen wat je eet. En ook hoeveel je eet... Je zit idd zo vol... Is het dan ook zo dat jij dan denkt "ik heb honger! ik wil meer!" en je maag zegt "ik zit vol" of krijgen je hersens echt het seintje dat je vol zit? (ow wat n geweldige zinsconstructie weer )
En ik heb sowieso een godsgruwelijke hekel aan kotsen dus als er maar n líchte kans bestaat dat ik misselijk ofzo zou worden dan is het al niks voor mij
pi_52436557
Oh en iedereen die durft te beweren dat WLS de 'easy way out' is die mag meteen bij me langskomen voor een schop onder z'n hol.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 augustus 2007 @ 22:50:47 #114
13151 crew  Rewimo
pi_52436588
WLS is een hulpmiddel, geen oplossing op zich. Je moet zeker gemotiveerd zijn om ook je eetpatroon aan te passen, het is niet zo dat je na je operatie gewoon door kunt gaan met eten zoals je voorheen deed. Je moet er dan ook voor 100% achter staan. Je moet anders eten en anders met eten leren omgaan. Dat valt niet altijd mee. Bovendien reageert elk lichaam anders. Zo heb ik zelden hoeven spugen, terwijl Troel, die precies dezelfde operatie heeft ondergaan, daar wel heel veel last van had. De maagkrampen van octo daarentegen herken ik dus weer wel.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 22:53:16 #115
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_52436665
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:49 schreef octopussy het volgende:
Oh en iedereen die durft te beweren dat WLS de 'easy way out' is die mag meteen bij me langskomen voor een schop onder z'n hol.
of ene dagje in mijn schoenen wandelen
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 augustus 2007 @ 22:53:33 #116
13151 crew  Rewimo
pi_52436676
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:48 schreef Elvi het volgende:
Ik heb het idee dat je niet meer zelf kan kiezen wat je eet. En ook hoeveel je eet... Je zit idd zo vol... Is het dan ook zo dat jij dan denkt "ik heb honger! ik wil meer!" en je maag zegt "ik zit vol" of krijgen je hersens echt het seintje dat je vol zit? (ow wat n geweldige zinsconstructie weer )
En ik heb sowieso een godsgruwelijke hekel aan kotsen dus als er maar n líchte kans bestaat dat ik misselijk ofzo zou worden dan is het al niks voor mij
Nee, je moet echt leren om te luisteren naar je maag in plaats van naar je hoofd Als ik te veel eet, krijg ik maagkramp. Het probleem is dat de ene keer 1 broodje te veel is, de andere keer 2 of misschien zelfs wel 3 Je kunt er geen peil op trekken. Soms kun je iets prima eten, een andere keer krijg je er last van.

Wat spugen betreft, zoals ik hierboven al schreef heb ik daar geen last van. Maar anderen juist wel. Dat is niet te voorspellen. Ieder lichaam reageert anders.
pi_52436717
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:49 schreef octopussy het volgende:
Nee dat zal ik nooit beweren maar iedereen valt er mee af.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 22:55:32 #118
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_52436746
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:54 schreef Riann het volgende:

[..]

Er zijn mensen die er amper mee afvallen!!!
pi_52436764
Dat met die seintjes van 'vol' of 'verzadigd' is trouwens wel bijzonder. Ik heb bijvoorbeeld nog niet echt honger gehad na mijn operatie. Als ik te lang niets gegeten heb dan voel ik me flauw worden, dus dan ben je eigenlijk al te ver gegaan. Over het algemeen staat het me zelfs een beetje tegen om te eten. Terwijl ik voor de operatie altijd wel wat kon eten, had altijd wel trek en dacht ook eigenlijk de hele dag wel aan eten.
Ik heb nog niet zo veel gegeten dat ik moest overgeven gelukkig. Ik voel wel wanneer ik moet stoppen. Wel heb ik een paar keer overgegeven omdat ik niet goed genoeg kauwde. Alle gaat goed zolang ik het tot moes kan kauwen. Soms vergeet ik wel eens dat ik dat moet doen en dan word ik direct gestrafd met zeer pijnlijke maagkrampen.
pi_52436792
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:55 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Er zijn mensen die er amper mee afvallen!!!
die ken ik niet lijkt me trouwens stug en wat vind jij amper
  donderdag 16 augustus 2007 @ 22:58:29 #121
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_52436851
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:56 schreef Riann het volgende:

[..]

10/20 kg met zo'n operatie met een redelijk hoog begin gewicht is weinig
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 augustus 2007 @ 22:58:55 #122
13151 crew  Rewimo
pi_52436871
In het begin at ik echt op de klok, niet omdat ik trek had. Maar je moet echt geregeld eten omdat je anders te weinig binnenkrijgt. Dat is heel raar als je voorheen altijd wel kon eten

Ook nu moet ik nog steeds mijn tussendoortjes op tijd eten anders word ik flauw. Moet wel zeggen dat er nu redelijk de klad in zit (als in: ik vergeet mijn tussendoortjes te vaak) maar als ik over een paar weken weer ga werken zal het wel beter gaan
pi_52436895
quote:

[..]

Er zijn dus serieus mensen die 'maar' 20 kilo zijn afgevallen. Dat lijkt voor niet wls'ers misschien veel, maar je moet je bedenken dat WLS'ers vaak met een heel hoog BMI starten en dus veel meer moeten afvallen voor een acceptabele BMI. En het zijn heftige operaties, dus als je dan zo weinig mee afvalt dan is dat heel er vervelend.
pi_52436912
Mijn tante is er niks mee afgevallen... Ja n het begin; maar nu is het er weer bij. Die heeft trouwens een maagband. 1 keer was ie zelfs zo strak aangetrokken (ze kon m strakker laten maken bij de dokter) dat ze niet eens meer kon drinken
Maar volgens mij heeft ze er nu een tweede maag bij laten groeien of is dr maag gewoon weer uitgerekt. Ze heeft m ook al een flink aantal jaar trouwens.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 augustus 2007 @ 23:00:07 #125
13151 crew  Rewimo
pi_52436915
quote:
Ze zijn er echt hoor. Ik ken er diverse op het WLS-forum. Is bijzonder frustrerend als "iedereen" afvalt door de WLS en zij niet
pi_52436939
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:58 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

10/20 kg met zo'n operatie met een redelijk hoog begin gewicht is weinig
ik hap niet maar het is allemaal niet makkelijk dat snap ik zware operatie en de dingen die erbij komen kijken met maagpijn of maagkrampen of weet ik wat allemaal maar 1 ding is zeker als je zo'n operatie hebt gehad en dat is dat je gaat afvallen.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 23:01:47 #127
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_52436969
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:00 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ze zijn er echt hoor. Ik ken er diverse op het WLS-forum. Is bijzonder frustrerend als "iedereen" afvalt door de WLS en zij niet
Ik komt niet voor niks niet daar meer voor een tijdje

maar misschien als ik weer een soort van ritme krijg zodat ik beter eet dat het weer wat beter gaat.
pi_52436970
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:54 schreef Riann het volgende:

[..]

dat idee had ik dus ook
je moet wel veel moeite doen wil je er niet mee afvallen
pi_52436972
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:59 schreef octopussy het volgende:

[..]

Er zijn dus serieus mensen die 'maar' 20 kilo zijn afgevallen. Dat lijkt voor niet wls'ers misschien veel, maar je moet je bedenken dat WLS'ers vaak met een heel hoog BMI starten en dus veel meer moeten afvallen voor een acceptabele BMI. En het zijn heftige operaties, dus als je dan zo weinig mee afvalt dan is dat heel er vervelend.
Ja ik vind 20 kg veel ik zou er nu super blij mee zijn. Maar ik snap als je 150 weegt dat je er wel meer moet dan 20 kg
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 augustus 2007 @ 23:03:13 #130
13151 crew  Rewimo
pi_52437015
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:00 schreef Elvi het volgende:
Mijn tante is er niks mee afgevallen... Ja n het begin; maar nu is het er weer bij. Die heeft trouwens een maagband. 1 keer was ie zelfs zo strak aangetrokken (ze kon m strakker laten maken bij de dokter) dat ze niet eens meer kon drinken
Maar volgens mij heeft ze er nu een tweede maag bij laten groeien of is dr maag gewoon weer uitgerekt. Ze heeft m ook al een flink aantal jaar trouwens.
Een maagband is wat mij betreft geen goede optie. Probleem daarmee is dat je heel moeilijk kunt eten, en dan met name de gezonde dingen als groenten, fruit, vlees en brood. En juist slechte dingen als chocolade, vla en andere zoete dingen kunnen dan nog wèl door dat bandje. Mensen met een bandje komen vaak juist aan En heel vaak krijgen ze dan uiteindelijk alsnog een andere WLS. 90% van de maagbandjes wordt op termijn weer verwijderd. Ook al vanwege medische problemen als slokdarmerosie, ingroeien van het bandje en dergelijke.
pi_52437053
Ik ben vanavond even naar Noorderzon geweest en heb bij thuiskomst (lang leve de eetmeter) ontdekt dat tortillachips bést meevallen!
pi_52437066
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:00 schreef Riann het volgende:

[..]

ik hap niet maar het is allemaal niet makkelijk dat snap ik zware operatie en de dingen die erbij komen kijken met maagpijn of maagkrampen of weet ik wat allemaal maar 1 ding is zeker als je zo'n operatie hebt gehad en dat is dat je gaat afvallen.
Maar denk je dan eens in: je bent een vrouw met een BMI van 50. Je krijgt na een lange periode van vechten met de verzekering een gastric bypass oid. Je hebt veel risico gelopen tijdens de operatie, je moet opnieuw leren eten. En dan val je maar 20 kilo af....terwijl je er nog 50 moet voor een gezond gewicht.

En bedenk dan eens wat je verder nog kan doen om af te vallen...
helemaal NIETS. Want als een WLS niet werkt, dan werkt een dieet als helemaal niet meer.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 augustus 2007 @ 23:06:14 #133
13151 crew  Rewimo
pi_52437117
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:01 schreef Miss_S het volgende:
dat idee had ik dus ook
je moet wel veel moeite doen wil je er niet mee afvallen
En dat klopt dus niet. Helaas. De mensen die er niet mee afvallen doen vaak heel erg hun best, houden zich netjes aan de dieetvoorschriften, sporten, bewegen, nemen hun supplementen en laten hun bloed op tijd controleren... en tòch vallen ze niet of nauwelijks af. Bijzonder frustrerend.
pi_52437131
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:04 schreef octopussy het volgende:

[..]

Maar denk je dan eens in: je bent een vrouw met een BMI van 50. Je krijgt na een lange periode van vechten met de verzekering een gastric bypass oid. Je hebt veel risico gelopen tijdens de operatie, je moet opnieuw leren eten. En dan val je maar 20 kilo af....terwijl je er nog 50 moet voor een gezond gewicht.

En bedenk dan eens wat je verder nog kan doen om af te vallen...
helemaal NIETS. Want als een WLS niet werkt, dan werkt een dieet als helemaal niet meer.
Dat is gewoon met 1 woord KUT want dan werkt idd helemaal niks meer want zo'n operatie is meestal zoiezo al iets wat je als laatste probeert normaal gesproken omdat het zo'n zware operatie etc is.
pi_52437174
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:06 schreef Riann het volgende:

[..]

Dat is gewoon met 1 woord KUT want dan werkt idd helemaal niks meer want zo'n operatie is meestal zoiezo al iets wat je als laatste probeert normaal gesproken omdat het zo'n zware operatie etc is.
Liposuctie of hersentransplantatie naar een ander lijf
pi_52437200
Met liposuctie mag je maar 5 kilo weg laten zuigen toch?
pi_52437218
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:07 schreef freecell het volgende:

[..]

haha lipsuctie eer dat ik dat deed. Sommige mensen doen dat alleen op hun kont dat kan ik begrijpen maar bij mij is er geen beginnen aan bij mij moet het hele lichaam gewoon gedaan worden. haha
  donderdag 16 augustus 2007 @ 23:09:08 #138
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_52437220
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:08 schreef Elvi het volgende:
Met liposuctie mag je maar 5 kilo weg laten zuigen toch?
10 *5 is ook 50 kg
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 augustus 2007 @ 23:10:32 #139
13151 crew  Rewimo
pi_52437263
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:06 schreef Riann het volgende:
Dat klopt

Neem nu bijvoorbeeld Troel en mij. Wij zijn op dezelfde dag geopereerd. We waren ongeveer even zwaar. We hebben dezelfde richtlijnen meegekregen. En Troel is veel meer afgevallen dan ik. (Zelfs te veel maar daar gaat het nu even niet om.)

Twee lichamen, twee andere reacties op dezelfde operatie. Je kunt mensen niet vergelijken. Wat voor de een goed werkt, werkt voor een ander niet. Dat geldt dus zelfs voor WLS-operaties. Ik ken mensen die 100 kilo of meer zijn afgevallen, en mensen die met pijn en moeite 20 kilo kwijt zijn. Door eenzelfde operatie.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 23:13:07 #140
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_52437332
Daarop volgende weke naar de internist ben erg benieuwd wat die gaat zeggen
pi_52437362
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:07 schreef freecell het volgende:

[..]

ik ga vast sparen voor het lijf van Adriana Lima
  donderdag 16 augustus 2007 @ 23:16:36 #142
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_52437464
Ik wil het lijf van America Ferrera wel
pi_52437614
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:16 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik wil het lijf van America Ferrera wel
AF is adorable en ziet er supergoed uit terwijl ze niet aan de holleywood maatstaven voldoet. BTW. als ik een beetje een normale maat heb dan ga ik ook een BE UGLY shirtje kopen
  donderdag 16 augustus 2007 @ 23:26:18 #144
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_52437784
Ja die wil ik ook ooit
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 07:58:54 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_52442138
mogguh dames
disclaimer
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 08:18:27 #146
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_52442275
Goedemorgen hiero damens EN heren...

Gaan we al weer lijstjes posten van wat we vandaag gaan eten? Ik weet het alweer..:

Ontbijt: thee met 2 plakjes ontbijtkoek met becel light erop.
Tussendoortje: 1 bruine boterham met jam
Lunch: 2 bruine boterhammen met rookvlees
Tussendoortje: niets, ben de appel vergeten...
Avondeten: chilli con carne
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 08:19:43 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_52442286
en heer

Mijn score is nu 3 kilo na 10 dagen, toch niet verkeerd. Zaterdag zal ff vervelend worden tijdens een jaarlijks bbq en biergelag, maar ik wil streng zijn Zou toch hemels zijn als ik 11 september onder de 80 kon komen, dan trek ik toch met een lekkerder gevoel mijn hysterische bikini aan
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 augustus 2007 @ 08:28:34 #148
13151 crew  Rewimo
pi_52442377
SQ, ik zou zeggen geen bier nemen maar wel lekker eten En dan de hele vette dingen vermijden. Dan moet de schade beperkt kunnen blijven
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 08:37:37 #149
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_52442484
Ik heb ook zaterdag een jaarlijkse bbq van de buurt hiero... oftewel bier en veel vlees.. maar gelukkig heeft dat niet heel effect op mijn gewicht terminste niet dat ik aankom, ik val gewoon niet af... maar dat is dan ook een keuze die gemaakt wordt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 augustus 2007 @ 08:42:35 #150
13151 crew  Rewimo
pi_52442521
Ik drink niet, dat scheelt een hoop verleiding
pi_52442562
goede morgen

heb nog niet beslist wat ik ga ontbijten maar denk dat ik voor ontbijtkoek kies
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 08:48:51 #152
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_52442587
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 08:42 schreef Rewimo het volgende:
Ik drink niet, dat scheelt een hoop verleiding
Ik drink ook niet... ik lig meestal direct aan een infuus...
  Licht Ontvlambaar vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:14:26 #153
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52442876
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 08:48 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Ik drink ook niet... ik lig meestal direct aan een infuus...
Klinkt heel bekend

Ik ben vandaag begonnen met twee sneetjes tarwebrood met kaas ertussen en een kop koffie...
pi_52442886
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:14 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Klinkt heel bekend

Ik ben vandaag begonnen met twee sneetjes tarwebrood met kaas ertussen en een kop koffie...
ik heb gekozen voor 2 plakken ontbijtkoek en een glas coolbest
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:16:32 #155
13151 crew  Rewimo
pi_52442902
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 08:46 schreef Miss_S het volgende:
goede morgen

heb nog niet beslist wat ik ga ontbijten maar denk dat ik voor ontbijtkoek kies
Waarom eigenlijk?

ontbijtkoek 100 gr. kcal 288 eiwit 4.0 koolh. 68.0 vet 0.0

Pure suiker.

Ter vergelijking:

brood (volkoren) 100 gr. kcal 208 eiwit 5.7 koolh. 40.0 vet 2.8

En een boterham vult ook nog eens veel beter. Daarbij zijn het langzame koolhydraten die dus langer een voldaan gevoel geven. Ontbijtkoek bevat vrijwel alleen snelle koolhydraten.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:16:38 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_52442904
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 08:28 schreef Rewimo het volgende:
SQ, ik zou zeggen geen bier nemen maar wel lekker eten En dan de hele vette dingen vermijden. Dan moet de schade beperkt kunnen blijven
ik ga me gewoon aan mijn dieet houden en neem 2 glazen wijn i.p.v. 1
Ik vind bergen vlees en vette salades de moeite niet om voor te zondigen Wat voor mij onder echt lekker eten valt wordt meestal niet geserveerd op dit soort gelegenheden
disclaimer
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:17:21 #157
149959 SQ
snelle trees
pi_52442910
Ik heb 2 cracottes met kipfilet gehad en koffie, nu meeeeeer koffie graag
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:18:34 #158
13151 crew  Rewimo
pi_52442920
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:16 schreef Stormqueen het volgende:
ik ga me gewoon aan mijn dieet houden en neem 2 glazen wijn i.p.v. 1
Ik vind bergen vlees en vette salades de moeite niet om voor te zondigen Wat voor mij onder echt lekker eten valt wordt meestal niet geserveerd op dit soort gelegenheden
Ik vind vlees wel lekker Maar geen vet vlees Gelukkig zijn voor mij de eiwitten vooral belangrijk, en dus is mager vlees beslist geen taboe
pi_52442921
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:16 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk?

ontbijtkoek 100 gr. kcal 288 eiwit 4.0 koolh. 68.0 vet 0.0

Pure suiker.

Ter vergelijking:

brood (volkoren) 100 gr. kcal 208 eiwit 5.7 koolh. 40.0 vet 2.8

En een boterham vult ook nog eens veel beter. Daarbij zijn het langzame koolhydraten die dus langer een voldaan gevoel geven. Ontbijtkoek bevat vrijwel alleen snelle koolhydraten.
omdat ik gister al ontbeten heb met boterhammen
en afwisseling het best bij mij werkt
morgen waarschijnlijk weer yoghurt

en het vult goed genoeg zeker met nog een glas coolbest erbij
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:20:34 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_52442945
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:18 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik vind vlees wel lekker Maar geen vet vlees Gelukkig zijn voor mij de eiwitten vooral belangrijk, en dus is mager vlees beslist geen taboe
Barbequeschotels: hamburgers (vet) worst (vet en niet echt lekker ofzo ) speklappen ( V.E.T. ) varkensshaslicks (vet) en kipfilet (mager). Mijn gok is dat ik het bij een kipfiletje hou met griekse salade en fruitmix toe En dat vind ik gelukkig heel lekker
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:23:46 #161
13151 crew  Rewimo
pi_52442989
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:18 schreef Miss_S het volgende:
omdat ik gister al ontbeten heb met boterhammen
en afwisseling het best bij mij werkt
morgen waarschijnlijk weer yoghurt

en het vult goed genoeg zeker met nog een glas coolbest erbij
Dat zal best maar je ontbijt met voornamelijk koolhydraten en nauwelijks vezels. Ik vind dat geen verstandige keuze. Je eet toch al niet veel, eet dan tenminste gezond en verantwoord.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:24:22 #162
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52442998
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:20 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Barbequeschotels: hamburgers (vet) worst (vet en niet echt lekker ofzo ) speklappen ( V.E.T. ) varkensshaslicks (vet) en kipfilet (mager). Mijn gok is dat ik het bij een kipfiletje hou met griekse salade en fruitmix toe En dat vind ik gelukkig heel lekker
Ik ben zo ontzettend blij met onze slager! Ik heb sinds de vierdaagse (bbq met worsten etc) geen standaard bbq meer gehad. Bij onze slager krijg je bbqspiezen van kipfilet, rundvlees, lamsvlees in tig verschillende marinades. Scampi's en zalm in folie erbij en Sjeen is helemaal happy
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:24:55 #163
13151 crew  Rewimo
pi_52443010
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:20 schreef Stormqueen het volgende:
Een goede runderhamburger is best te doen (niet van die kartonnen dingen uit de diepvries dus) Kip met salade en fruit klinkt prima
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:25:29 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_52443023
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:24 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik ben zo ontzettend blij met onze slager! Ik heb sinds de vierdaagse (bbq met worsten etc) geen standaard bbq meer gehad. Bij onze slager krijg je bbqspiezen van kipfilet, rundvlees, lamsvlees in tig verschillende marinades. Scampi's en zalm in folie erbij en Sjeen is helemaal happy
Vis

Mijn moeder is vis-fanaat en als ik bij mijn ouders ga barbecueen (papa is bbq verslaafd ) krijg ik altijd heerlijke kabeljauw en zalm gestoomd in alufolie van de bbq, daar kan toch echt geen spiesje tegenop
disclaimer
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:26:06 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_52443034
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:24 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Een goede runderhamburger is best te doen (niet van die kartonnen dingen uit de diepvries dus) Kip met salade en fruit klinkt prima
Misschien dat ik zelfs nog wel ergens een visje vandaan kan bietsen
disclaimer
pi_52443049
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:23 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat zal best maar je ontbijt met voornamelijk koolhydraten en nauwelijks vezels. Ik vind dat geen verstandige keuze. Je eet toch al niet veel, eet dan tenminste gezond en verantwoord.
ik vind dit gezond genoeg en zeker verantwoord en het is wel volkoren ontbijtkoek
mijn lichaam is zich alleen maar beter gaan voelen sinds ik zoveel afwissel met mijn eten
als ik elke dag zou ontbijten met brood zou ik minder afvallen en zou het ook nog eens saai worden

en nog een voordeel er zitten minder kcal in dan bij brood
pi_52443104
Koolhydraattechnisch wordt ontbijtkoek inderdaad gezien als 1,5 boterham. Ook met coolbest moet je koolhydraattechnisch goed opletten want daar zitten er ook best wat in. Beter is rosevice multifit te drinken als je alles op de KH-index bekijkt. En dat moet ik thuis omdat mijn diabetes heeft.

Ik ben van plan vandaag te eten:
Ontbijt: glas goedemorgen en net een bruine pistolet kaas op
Lunch: ik heb aardbeitjes en komkommer bij me, dus iets van 3 volkorenboterhammen met aardbeien, tomaat/komkommer en smeerkaas.
Tussendoor: banaan, bakje vitalinea. Eventueel voor hevige snoeptrek: 10 gram amandelen meegenomen.
Voor het sporten om 18.00: sultana
Avondeten: pitabroodjes met kipreepjes / taugé / sla / komkommer / tomaat / ananas
Wellicht snack vanavond: mini pakje pringles + glasje rosé
Beweging (in de planning): fietsen van / naar kantoor, lunchwandelen (als het niet zo blijft stortregenen als nu ), bodyattack en voor het slapen gaan kwartiertje yogaoefeningen.

Nu maar hopen dat ik braaf aan dit lijstje ga houden .
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:29:58 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_52443106
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:27 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik vind dit gezond genoeg en zeker verantwoord en het is wel volkoren ontbijtkoek
mijn lichaam is zich alleen maar beter gaan voelen sinds ik zoveel afwissel met mijn eten
als ik elke dag zou ontbijten met brood zou ik minder afvallen en zou het ook nog eens saai worden

Nietes, je eet er alleen minder van
disclaimer
pi_52443150
hebben we hier iets tegen koolhydraten?
ik heb er geen moeite mee ik zou niet zonder kunnen

en SQ inderdaad je eet er minder van, dat is het idee van afvallen dat je minder eet

maar wel grappig als ik iets zeg dat ontbijtkoek en coolbest opeens heel erg ongezond zijn
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:33:48 #170
13151 crew  Rewimo
pi_52443164
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:27 schreef Miss_S het volgende:
Nee dat is dus niet zo, zie mijn eerdere post
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:33:53 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_52443165
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:32 schreef Miss_S het volgende:

en SQ inderdaad je eet er minder van, dat is het idee van afvallen dat je minder eet

maar wel grappig als ik iets zeg dat ontbijtkoek en coolbest opeens heel erg ongezond zijn
Laat maar Echt
disclaimer
  Licht Ontvlambaar vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:34:12 #172
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52443173
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:29 schreef Pandorah het volgende:
Koolhydraattechnisch wordt ontbijtkoek inderdaad gezien als 1,5 boterham. Ook met coolbest moet je koolhydraattechnisch goed opletten want daar zitten er ook best wat in. Beter is rosevice multifit te drinken als je alles op de KH-index bekijkt. En dat moet ik thuis omdat mijn diabetes heeft.

Ik ben van plan vandaag te eten:
Ontbijt: glas goedemorgen en net een bruine pistolet kaas op
Lunch: ik heb aardbeitjes en komkommer bij me, dus iets van 3 volkorenboterhammen met aardbeien, tomaat/komkommer en smeerkaas.
Tussendoor: banaan, bakje vitalinea. Eventueel voor hevige snoeptrek: 10 gram amandelen meegenomen.
Voor het sporten om 18.00: sultana
Avondeten: pitabroodjes met kipreepjes / taugé / sla / komkommer / tomaat / ananas
Wellicht snack vanavond: mini pakje pringles + glasje rosé
Beweging (in de planning): fietsen van / naar kantoor, lunchwandelen (als het niet zo blijft stortregenen als nu ), bodyattack en voor het slapen gaan kwartiertje yogaoefeningen.

Nu maar hopen dat ik braaf aan dit lijstje ga houden .
Klinkt goed Pandorah. Hoeveel amandelen zitten er ongeveer in 10 gram?

Ik heb hier een appel liggen en nog zo'n dubbelop peperkoekding voor tussendoor. Straks weer vier sneetjes brood met beleg als lunch. En vanavond een ovenschotel met kip, paprika en aardappelpuree
pi_52443175
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:04 schreef freecell het volgende:
Ik ben vanavond even naar Noorderzon geweest en heb bij thuiskomst (lang leve de eetmeter) ontdekt dat tortillachips bést meevallen!
Ik neem de eetmeter niet meer serieus. Ik heb het ding een paar dagen ingevuld en wordt een beetje kriegel van kreten als een schaaltje, een broodbeleg, een plak, een handje, een glas etc. En dan gaan ze er ook nog eens van uit dat een appel 120 gram weegt!

Mijn ontbijt vandaag: 2 crackers met rosbief, een groot glas karnemelk en tot nu toe 1 koffie, 2 cappuccino, 5 (grote) bekers thee.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:35:26 #174
13151 crew  Rewimo
pi_52443204
quote:
Dat maak JIJ er nu van. Ik heb gezegd dat ik niet snap waarom je voor een ontbijt van praktisch alleen maar snelle koolhydraten kiest.
pi_52443208
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:33 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nee dat is dus niet zo, zie mijn eerdere post
oke ik zei het verkeerd
als ik ontbijtkoek eet krijg ik minder kcal binnen
en daar gaat het toch om hoeveel je binnen krijgt en niet hoeveel ergens in zit als je het niet eet
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:36:55 #176
13151 crew  Rewimo
pi_52443235
Ik sluit me aan bij SQ
pi_52443236
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:35 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat maak JIJ er nu van. Ik heb gezegd dat ik niet snap waarom je voor een ontbijt van praktisch alleen maar snelle koolhydraten kiest.
ja maar kennelijk is dat toch heel slecht aan een paar reacties van jullie te zien
maar dan zal ik maar niet reageren op wat jullie eten want daar zitten toch wel vaker dingen bij die echt slecht zijn
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:38:11 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_52443263
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:36 schreef Rewimo het volgende:
Ik sluit me aan bij SQ

Hoe gaat het met de verhuizing? Zijn de poezelbeesten al een beetje terug in hun normale doen?
disclaimer
pi_52443266
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:34 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik neem de eetmeter niet meer serieus. Ik heb het ding een paar dagen ingevuld en wordt een beetje kriegel van kreten als een schaaltje, een broodbeleg, een plak, een handje, een glas etc. En dan gaan ze er ook nog eens van uit dat een appel 120 gram weegt!

Mijn ontbijt vandaag: 2 crackers met rosbief, een groot glas karnemelk en tot nu toe 1 koffie, 2 cappuccino, 5 (grote) bekers thee.
kijk dat is toch zeker een stuk gezonder dan ontbijtkoek
pi_52443280
quote:
Ik heb niets tegen koolhydraten hoor maar als je voedingsmiddelen eet die hoog op de GI-index staan kan je suikerspiegel ineens omhoogschieten en daarna omlaagschieten zodat je snel weer trek krijgt. Als je suikerspiegel in balans wilt hebben (en ook om minder snel trekgevoel te hebben) is het beste om voedingsmiddelen te eten die in het midden staan op de GI-index.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:40:12 #181
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52443312
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:38 schreef Pandorah het volgende:

[..]

Ik heb niets tegen koolhydraten hoor maar als je voedingsmiddelen eet die hoog op de GI-index staan kan je suikerspiegel ineens omhoogschieten en daarna omlaagschieten zodat je snel weer trek krijgt. Als je suikerspiegel in balans wilt hebben (en ook om minder snel trekgevoel te hebben) is het beste om voedingsmiddelen te eten die in het midden staan op de GI-index.
Heeft iemand een linkje voor me waar ik die waarden eens kan nalezen... Vind het wel interessante materie en misschien kan ik er iets mee.
pi_52443326
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:34 schreef Sjeen het volgende:
Klinkt goed Pandorah. Hoeveel amandelen zitten er ongeveer in 10 gram?
14 amandelen
Ik moet zeggen dat ze geweldig werken tegen zoete trek

Sjeen: Ik heb het boek koken voor diabetici thuis liggen. Die kan je vast ook in de bieb vinden. Daarin wordt het vrij ongenuanceerd uitgelegd hoe het zit met die GI-index. Ik denk dat je het in die hoek moet zoeken om neutrale uitleg over koolhydraten te krijgen. Bij dieetboeken slaan ze namelijk weer door (althans, dat is mijn mening) .
pi_52443339
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:38 schreef Pandorah het volgende:

[..]

dan zal ik wel raar zijn (wat ik ook ben)
maar ik krijg dus echt geen trek nu of wanneer ik ook ontbijtkoek op heb

maar is het dan beter zoals sjeen die 4 boterhammen eet en dan als tussendoortje een ontbijtkoek dubbelop?
ik vind dat er ontbijtkoek inderdaad veel zit en daarom eet ik het als maaltijd en niet als tussendoortje
pi_52443347
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:38 schreef Miss_S het volgende:

[..]

kijk dat is toch zeker een stuk gezonder dan ontbijtkoek
En dan waren die 2 crackers met rosbief, groot glas karnemelk, 1 koffie en 2 (grote) bekers thee (eigenlijk 1 beker van een halve liter) allemaal voor half 8 vanochtend.
pi_52443391
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:41 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

En dan waren die 2 crackers met rosbief, groot glas karnemelk, 1 koffie en 2 (grote) bekers thee (eigenlijk 1 beker van een halve liter) allemaal voor half 8 vanochtend.
waarom zoveel koffie ? (net stonden er toch nog 3 ipv 1)
pi_52443395
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:40 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Heeft iemand een linkje voor me waar ik die waarden eens kan nalezen... Vind het wel interessante materie en misschien kan ik er iets mee.
Toen ik het south beach dieet deed (briljant dieet, afvallen als een idioot, jammer dat ik daarna weer heel snel aankwam omdat ik geen zin meer had in gesleep met bakjes sla enzo), heb ik een boekje gekocht met daarin de GI waarden van veel producten. South Beach gaat namelijk ook uit van de Glycemische Index van producten. Boekje was iets van 6 euro ofzo.

En Miss S, ik heb de 2 cappuccino uit een apparaat gehaald op mijn werk. Net als de volgende 3 (grote) bekers thee. Of nog beter: ik haal bekers warm water uit het automaat en dan hang ik er zelf een theezakje in en dan heb ik lekkere thee.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:44:48 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_52443404
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:41 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Een halve liter thee in 1 beker?

* SQ krijgt flashbacks van haar periode in Houston
disclaimer
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:45:08 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_52443410
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:44 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Omdat het lekker is
disclaimer
pi_52443427
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Omdat het lekker is
ja maar toch niet erg gezond
pi_52443445
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:44 schreef Miss_S het volgende:
Omdat er een onderzoek is geweest waarin stond dat het goed was voor vrouwen voor het geheugen om 3 kopjes koffie te drinken (ja! serieus!). Verder, duh! Laat haar

Sjeen nam toch in de namiddag die ontbijtkoek? Dan staat je suikerspiegel laag en dan is het best een goed idee om zoiets te nemen. Als basis (ontbijt dus) lijkt het mij wat minder. Maar goed, dat is voor mij omdat ik vrij stevig moet ontbijten want anders heb ik echt zo weer trek .
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:47:34 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_52443460
..

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 17-08-2007 09:53:24 (Doe maar niet...) ]
disclaimer
pi_52443468
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Een halve liter thee in 1 beker?

* SQ krijgt flashbacks van haar periode in Houston
Ik heb ooit een halve liter beker gekregen met de tekst "ik ben als een toeter" en een toeter er aan vast. De toeter heb ik er af gesloopt, de tekst staat er niet meer op, maar de beker is geweldig! Hoef ik tenminste niet zo vaak thee te maken thuis.
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Omdat het lekker is
en omdat ik wakker moet worden.
Ik word een beetje duf van die marathon werk-studeersessies.

Volgende bekertje heet water is trouwens onderweg. Ik kom wel aan mijn 2 liter water per dag hoor.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:48:50 #193
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52443481
[modbreak]

Zo, nu gaat iedereen even een kop koffie, halve liter thee, stuk ontbijtkoek, hand amandelen halen... En dan houden we weer op met katten!

[/modbreak]
pi_52443491
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:47 schreef Pandorah het volgende:

[..]

Omdat er een onderzoek is geweest waarin stond dat het goed was voor vrouwen voor het geheugen om 3 kopjes koffie te drinken (ja! serieus!). Verder, duh! Laat haar

Sjeen nam toch in de namiddag die ontbijtkoek? Dan staat je suikerspiegel laag en dan is het best een goed idee om zoiets te nemen. Als basis (ontbijt dus) lijkt het mij wat minder. Maar goed, dat is voor mij omdat ik vrij stevig moet ontbijten want anders heb ik echt zo weer trek .
ja het is wel duidelijk dat jullie er anders over nadenken
want waarom is ontbijtkoek dan ongezond? of alleen omdat je dan sneller trek krijgt en dan weer gaat eten?
pi_52443493
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:47 schreef Stormqueen het volgende:
Er zijn wel meer dingen niet gezond: te veel drammen, een laag IQ hebben, auto rijden, je tanden niet flossen etc. Maar ja, wat doe je er aan?

Kortom: een opmerking maken en uitleg geven is prima. Daarna: laat lekker leven
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:49:41 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_52443500
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:47 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik heb ooit een halve liter beker gekregen met de tekst "ik ben als een toeter" en een toeter er aan vast. De toeter heb ik er af gesloopt, de tekst staat er niet meer op, maar de beker is geweldig! Hoef ik tenminste niet zo vaak thee te maken thuis.
[..]

en omdat ik wakker moet worden.
Ik word een beetje duf van die marathon werk-studeersessies.

Volgende bekertje heet water is trouwens onderweg. Ik kom wel aan mijn 2 liter water per dag hoor.

Ik heb nog wel ergens zo'n Amerikaanse starbucks mok, die zal ik es mee naar kantoor nemen, hoef ik niet zo vaak te lopen
disclaimer
pi_52443515
op mn werk dronk ik elke dag liters espresso jum!

en werd net gebeld

dinsdag sollicitatiegesprek voor de droom-studenten-bijbaan woei

12.5 uur in de week bij een woningbouwvereniging, de sector waar ik net uit kom rollen

woei
Ja doei.
pi_52443521
Ik zit hier heerlijk aan een stukje roggebrood met eigen gemaakte bramenjam

En vanochtend was de weegschaal heel lief voor mij 84.2
pi_52443526

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 17-08-2007 09:54:35 (Kappen nu...) ]
pi_52443534
Oef ik ben pas net wakker! Heb flink hoofdpijn
Ik moet nog gaan ontbijten. Ik ben iig wel weer aan het afvallen, 113,6 nu
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:51:42 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_52443540
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:50 schreef motorbloempje het volgende:
op mn werk dronk ik elke dag liters espresso jum!

en werd net gebeld

dinsdag sollicitatiegesprek voor de droom-studenten-bijbaan woei

12.5 uur in de week bij een woningbouwvereniging, de sector waar ik net uit kom rollen

woei
Liters espresso?

Je maag wat deed je?

En gefeliciteerd, toffe bijbaantjes zijn tof, enzo
disclaimer
pi_52443544
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:49 schreef Miss_S het volgende:
want waarom is ontbijtkoek dan ongezond? of alleen omdat je dan sneller trek krijgt en dan weer gaat eten?
Ik vrees dat jij nu iets gelezen hebt wat wij niet hebben gezegd. Wij hebben alleen gezegd dat er veel koolhydraten inzitten. Dat hoeft niet persé ongezond te zijn . Het is inderdaad dat ontbijtkoek veel suikers (lees: koolhydraten) bevat waardoor je suikerspiegel omhoog schiet. Die kan net zo snel omlaag schieten waardoor je weer trek hebt. Maar goed, jij hebt geen diabetes dus je hoeft je over je ontbijtkoek als ontbijt niet al te druk te maken .
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:53:28 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_52443577

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 17-08-2007 09:55:29 (Ook jij...) ]
disclaimer
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:54:02 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_52443585
ik ga nu even mijn derde kop koffie pakken, als ik hierna niks meer laat horen ben ik dood neer gevallen, beware
disclaimer
pi_52443610
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:51 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Liters espresso?

Je maag wat deed je?

En gefeliciteerd, toffe bijbaantjes zijn tof, enzo
had nergens last van eigenlijk ging opbouwend... en met regelmaat

maar ben nu alweer paar weken redelijk koffie-loos maar straks met studeren zal 't wel weer meer worden.. werken/studeren zonder koffie... niet te doen man!

enneh.. dank al moet ik nog wel aangenomen worden ey
Ja doei.
pi_52443618

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 17-08-2007 09:56:50 (Kappen!!!) ]
pi_52443629
Leuk hoor zo'n bijbaantje als je die krijgt MB!

SQ: nee! je valt niet dood neer! Zo'n derde bak is juist goed voor je geheugen!
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:57:14 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_52443646
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:55 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

had nergens last van eigenlijk ging opbouwend... en met regelmaat

maar ben nu alweer paar weken redelijk koffie-loos maar straks met studeren zal 't wel weer meer worden.. werken/studeren zonder koffie... niet te doen man!

enneh.. dank al moet ik nog wel aangenomen worden ey
Lezen is niet mijn sterkste punt op vrijdag
disclaimer
  Licht Ontvlambaar vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:57:15 #209
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52443648
Zo... ik heb al het geklier weer weggehaald... Ik zou jullie allemaal (ja, ik weet dat er ook mensen zijn die wel normaal kunnen reageren, waarvoor dank) willen vragen om je te gedragen zoals een volwassene dat doet...

Dus, MissS, als iemand een opmerking plaatst naar aanleiding van een post van jou, dan is dat niet per definitie om je onderuit te halen. Het zou zomaar zo kunnen zijn dat mensen daadwerkelijk geinteresseerd zijn in jouw beweegredenen... Probeer eens rustig te lezen en na te denken voor je je antwoord plaatst.

En wat de rest betreft, geloof me, het is echt niet moeilijk om normaal te reageren of niet te reageren. Je hoeft geen reactie te plaatsen op alles wat er gezegd wordt. Probeer er eens rekening mee te houden dat je op een forum een heel belangrijk onderdeel van communicatie mist, het nonverbale deel... Geschreven tekst staat veel harder en is voor zoveel verschillende interpretaties vatbaar. Het komt heus niet allemaal precies zo op de ander over als jij het in je hoofd hebt.

Dank jullie wel voor jullie aandacht

[ Bericht 98% gewijzigd door Sjeen op 17-08-2007 10:03:54 ]
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:05:00 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_52443788
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:51 schreef Fuente het volgende:
Oef ik ben pas net wakker! Heb flink hoofdpijn
Ik moet nog gaan ontbijten. Ik ben iig wel weer aan het afvallen, 113,6 nu
Katert?
Gefeliciteerd in ieder geval, afvallen is tof
disclaimer
pi_52443830
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 10:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Katert?
Gefeliciteerd in ieder geval, afvallen is tof
Nee ik drink eigenlijk nooit, maar zo voelt het wel!
Thnx
Sara
Merel
Ukje
pi_52443858
gaat lekker Fuente *jaloers*

keep up the good work

ik ga zo eens lekker ontbijten en dan op de fiets de stad in en dan wandelen met mn

geocachen
Ja doei.
pi_52443897
Poeh, hij is weer open. Want ik wilde op allerlei dingen reageren.

@motorbloempje: leuk, een sollicitatiegesprek voor een droombaan. Good luck!

@freecell: echt het lekkerste wat er is, is tortillachips met stukjes tomaat en lenteui en jalapenos en veel kaas erover in de oven onder de grill. En dan dippen in sour cream (of dikke yoghurt) met koriander. Dat is zoooo lekker (en niet dieetverantwoord ) In feite voegt het hele verhaal dus niets toe.

@SQ voor jou ook nog een leuke voor de barbecue: foliepakketjes met aardbeien en rabarber en een minislokje drank, dat is echt heel lekker als toetje.

@pandorah, goeie tip, ik ga ook weer eens noten kopen. Hoewel ze verder niet calorie-arm zijn, maar dat geeft niet, want ze zijn sowieso gezond. Na een handje noten krijgen mijn hersenen echt het signaal 'lekker! mmm! verwennerij' door, en dat is toch wel prettig!
pi_52443906
Ik ben echt zo blij dat ik onder de 85 zit. Mijn dag kan niet meer stuk......
Het gaat gewoon goed met lijnen
Morgen vrijgezellenfeest van vrienden, dan gaan we happen en stappen. Ik eet gewoon mee, maar let wel op, dat ik niet teveel ongezond eet, voorafje wordt een lekkere salade, en ik neem geen nagerecht
En we gaan op de fiets, dus meteen weer wat beweging d'r bij
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:13:29 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_52443957
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 10:11 schreef ymme het volgende:
Morgen vrijgezellenfeest van vrienden, dan gaan we happen en stappen. Ik eet gewoon mee, maar let wel op, dat ik niet teveel ongezond eet, voorafje wordt een lekkere salade, en ik neem geen nagerecht
Tof ja, lekker is dat, ik weet precies wat je bedoelt, ik voelde me zo slank en fit vanmorgen (terwijl er pas 3 kilo af is, maar goed )
Moet je ver fietsen?
disclaimer
pi_52443983
quote:
het is fijn als je dag niet meer stuk kan.
Ik moet morgen ook naar een vrijgezellenfeest en ik zie er als een berg tegenop
pi_52444022
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 10:13 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Tof ja, lekker is dat, ik weet precies wat je bedoelt, ik voelde me zo slank en fit vanmorgen (terwijl er pas 3 kilo af is, maar goed )
Moet je ver fietsen?
Nee niet zo heel ver. Net zover als ik vanavond volgende week elke dag weer moet fietsen naar het station. 6 km heen en 6 km terug
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:18:01 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_52444058
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 10:16 schreef ymme het volgende:

[..]

Nee niet zo heel ver. Net zover als ik vanavond volgende week elke dag weer moet fietsen naar het station. 6 km heen en 6 km terug
Lekker stukje! en de lucht is blauw en het is weekend
disclaimer
pi_52444102
Daarom. is toch weer 12km Alles is mooi meegenomen
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:20:53 #220
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_52444111
Ik heb ontbeten met koude quiche
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
pi_52444185
quote:
Super zeg

Het ontbijt is hier special K cornflakes geworden met melk en een beetje suiker
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:26:57 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_52444208
Ik zie hier trouwens vaak dat mensen cornflakes met melk eten. Respect dat jullie het weg krijgen. Ik krijg het niet voor elkaar, moet er van kokhalzen Ik kan het alleen maar met yoghurt eten...
disclaimer
pi_52444219
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 10:25 schreef Fuente het volgende:

[..]

Super zeg

Het ontbijt is hier special K cornflakes geworden met melk en een beetje suiker
Je zou bijvoorbeeld de volgende keer zoetstof erin kunnen doen, ipv suiker
Maar voorals nog, een goed ontbijt hoor
pi_52444220
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:52 schreef Pandorah het volgende:

[..]

Ik vrees dat jij nu iets gelezen hebt wat wij niet hebben gezegd. Wij hebben alleen gezegd dat er veel koolhydraten inzitten. Dat hoeft niet persé ongezond te zijn . Het is inderdaad dat ontbijtkoek veel suikers (lees: koolhydraten) bevat waardoor je suikerspiegel omhoog schiet. Die kan net zo snel omlaag schieten waardoor je weer trek hebt. Maar goed, jij hebt geen diabetes dus je hoeft je over je ontbijtkoek als ontbijt niet al te druk te maken .
ok dat vroeg ik me dus af
pi_52444301
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 10:27 schreef ymme het volgende:

[..]

Je zou bijvoorbeeld de volgende keer zoetstof erin kunnen doen, ipv suiker
Maar voorals nog, een goed ontbijt hoor
Klopt, moet nog even zoetstof halen. Zonder suiker/zoetstof vind ik het echt niet lekker
Sara
Merel
Ukje
pi_52444303
zo goedenmorgen ik ben een halve kilo kwijt dus 88,5
Vanmorgen ontbeten met magere yochurt en daar cruesili in appel peer van balans teminste dat staat erop
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:37:26 #227
13151 crew  Rewimo
pi_52444394
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:38 schreef Stormqueen het volgende:

Hoe gaat het met de verhuizing? Zijn de poezelbeesten al een beetje terug in hun normale doen?
Dat gaat best Guus heeft het druk met de muizenjacht En de andere twee vermaken zich ook wel
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:39:10 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_52444424
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 10:37 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat gaat best Guus heeft het druk met de muizenjacht En de andere twee vermaken zich ook wel
Ja, muizen genoeg daar natuurlijk
Komt ie ze dan ook trots afleveren bij z'n personeel?
disclaimer
pi_52444558
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 10:26 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zie hier trouwens vaak dat mensen cornflakes met melk eten. Respect dat jullie het weg krijgen. Ik krijg het niet voor elkaar, moet er van kokhalzen Ik kan het alleen maar met yoghurt eten...
Dat heb ik dus juist van cornflakes met yoghurt Geef mij maar lekker melk erbij.

Ik ben trouwens op zoek naar muesli of cornflakes zonder suiker. Alle pakken bij ons in de supermarkt hebben minimaal 19% suiker.
pi_52444593
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 10:44 schreef octopussy het volgende:

[..]

Dat heb ik dus juist van cornflakes met yoghurt Geef mij maar lekker melk erbij.
cornflakes krijg ik ook niet weg met yoghurt

bij cornflakes en cruesli hoort melk
en bij muesli yoghurt
anders vind ik het echt niet lekker

over een uurtje weer magere yoghurt met een handje muesli

zou nu graag gaan sporten maar er word net schoongemaakt
pi_52444623
En iets van drinkontbijten octo, kun je dat eten? Dat is wel makkelijk en er zit best veel in.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_52444660
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 10:48 schreef YPPY het volgende:
En iets van drinkontbijten octo, kun je dat eten? Dat is wel makkelijk en er zit best veel in.
Toen ik nog vroeg op moest staan deed ik dat ook altijd omdat ik anders geen hap door mijn keel kreeg. Ik moest dat dan al om kwart voor 6 maar had rond de pauze om 10 uur wel weer een beetje honger en nam ik altijd 1 snee brood mee
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:52:03 #233
13151 crew  Rewimo
pi_52444709
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 10:39 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, muizen genoeg daar natuurlijk
Komt ie ze dan ook trots afleveren bij z'n personeel?
Ehm, nou bij de meeste moeten we op de lucht af Maar gisteren had ie er eentje die het nog deed, die heb ik in het maisveld aan de overkant gedropt. En ik vond er eentje in een verhuisdoos. Of die daar zelf is ingeklommen of door een van de katten gedropt is weet ik niet. Stond er niet bij

Zoetstof is hier in DLD nauwelijks te krijgen. Volop zoetjes en vloeibare zoetstof (maar dat vind ik zooooo vies!), en dat kost zowat niks, maar zoetstofpoeder heb ik alleen in minipotjes van Canderel gevonden à 40 gram voor bijna 3 euro Nu dus maar een paar potten bij mijn moeder besteld, neem ik dit weekend mee
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:53:00 #234
13151 crew  Rewimo
pi_52444729
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 10:44 schreef octopussy het volgende:

Ik ben trouwens op zoek naar muesli of cornflakes zonder suiker. Alle pakken bij ons in de supermarkt hebben minimaal 19% suiker.
Moet je hier eens komen kijken Alle supermarkten hebben volop dieetontbijtproducten Ook Aldi en Lidl
pi_52444737
quote:
denk dat dat prima is maar ik lust het niet

ik ga zo maar eens roggebrood kopen denk ik. Is weer wat anders dan brood.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:54:02 #236
13151 crew  Rewimo
pi_52444757
quote:
Daar zit weer vrij veel suiker in. Dat geeft kans op dumpen bij octo. Misschien de lightversies?
pi_52445004
zo ik heb mijn kledingkast weer eens opgeruimd, gewoon een volle (ja volledig vol, tot de rand toe, krijg hem niet meer dicht) vuilniszak eruit gehaald, allemaal kleding in maatje 40 (was positief dat ik nog wel snel zou afvallen terwijl ik toch echt al op maatje 46/48 zit daarom heb ik er ook maar geen foto's van gemaakt om op het chocoladeforum te zetten, want ja, wie van ons past nou in een maatje 40 (niet negatief bedoelt, als dit wel zo is, vis ik het er wel uit en ga ik alsnog foto's maken)

en ik kwam erachter dat ik niet zoveel shirtjes heb, en als ik die heb, ze alleen in de kleur wit zijn
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:09:01 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_52445056
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:06 schreef gothic-blackie het volgende:
zo ik heb mijn kledingkast weer eens opgeruimd, gewoon een volle (ja volledig vol, tot de rand toe, krijg hem niet meer dicht) vuilniszak eruit gehaald, allemaal kleding in maatje 40 (was positief dat ik nog wel snel zou afvallen terwijl ik toch echt al op maatje 46/48 zit daarom heb ik er ook maar geen foto's van gemaakt om op het chocoladeforum te zetten, want ja, wie van ons past nou in een maatje 40 (niet negatief bedoelt, als dit wel zo is, vis ik het er wel uit en ga ik alsnog foto's maken)

en ik kwam erachter dat ik niet zoveel shirtjes heb, en als ik die heb, ze alleen in de kleur wit zijn
Miss_S past er zeker in.

En als ik mijn buik heeeeeeeel erg in hou, lukt het mij ook wel denk ik
disclaimer
pi_52445071
ik moet ook echt weer eens mijn kledingkast uitzoeken

en ik pas in een maatje 40 maarja
pi_52445116
G-B, ik denk dat ik er binnen min of meer afzienbare tijd ook wel weer in pas. Maarre, als je echt een gothic blackie bent, dank ik niet dat we dezelfde kledingsmaak hebben
pi_52445150
ik heb nu wat dingentjes in mijn kast hangen die te klein zijn omdat ik dus weer aangekomen ben maar ja ik bewaar het allemaal netjes en ik hoop dat het over een paar maandjes weer als gegoten zit
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:13:14 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_52445158
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:11 schreef ColdFeet het volgende:
G-B, ik denk dat ik er binnen min of meer afzienbare tijd ook wel weer in pas. Maarre, als je echt een gothic blackie bent, dank ik niet dat we dezelfde kledingsmaak hebben
Ze heeft ook witte shirtjes

Maareuh, ik ben een enorme metalmuts geweest vroeger, incluis blauwgroen haar, netpanties en kisten en bandshirts met gaten
disclaimer
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:14:07 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_52445189
Dat was overigens na mijn hippie-periode met bloemetjes en truien tot mijn enkels
disclaimer
pi_52445216
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:13 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ze heeft ook witte shirtjes

Maareuh, ik ben een enorme metalmuts geweest vroeger, incluis blauwgroen haar, netpanties en kisten en bandshirts met gaten
Oh really
Ik moet binnenkort op zoek naar keurige kleding, ga bijna solliciteren (nou ja, solliciteren... ) en werken. Dus als iemand in die categorie iets moois heeft, graag.
pi_52445223
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:11 schreef ColdFeet het volgende:
lol ik heb wel van dat soort kleding, maar die gaat niet de deur uit (ook al pas ik het niet meer ) de gothic slaat ook meer op de muziekstijl die ik mooi vind dan de kleding die ik draag. en i know, gothic in je nick noemen is slecht, maar me nick is ook al weer een paar jaar oud

maar de meeste kleding is redelijk normaal
pi_52445228
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:15 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Oh really
Ik moet binnenkort op zoek naar keurige kleding, ga bijna solliciteren (nou ja, solliciteren... ) en werken. Dus als iemand in die categorie iets moois heeft, graag.
kep nog een zooi niet passende colbertjasjes, waaronder een roze
pi_52445305
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:09 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Miss_S past er zeker in.

En als ik mijn buik heeeeeeeel erg in hou, lukt het mij ook wel denk ik
en wat dacht je van freecell
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:18:58 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_52445306
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:15 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

lol ik heb wel van dat soort kleding, maar die gaat niet de deur uit (ook al pas ik het niet meer ) de gothic slaat ook meer op de muziekstijl die ik mooi vind dan de kleding die ik draag. en i know, gothic in je nick noemen is slecht, maar me nick is ook al weer een paar jaar oud

maar de meeste kleding is redelijk normaal
Is toch niet slecht! De mensen die dan meteen een stempel op je neus drukken zijn pas slecht

Ondanks het feit dat ik al tijden niet meer in de metalwereld vertoef, blijf ik toch altijd een zwak hebben voor metalmensjes
disclaimer
  Licht Ontvlambaar vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:18:59 #249
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52445307
Appeltje
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:19:29 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_52445317
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:18 schreef Miss_S het volgende:

[..]

en wat dacht je van freecell
Als ik zo naar de BMI's kijk zullen 't er nog aardig wat zijn die er in passen ja
disclaimer
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:20:16 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_52445343
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:15 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Oh really
Ik heb alleen H&M pakken, die ongeveer geschikt zijn voor 3 keer dragen, omdat ze daarna aan alle kanten rafelen
disclaimer
pi_52445363
Jij ook al Sjeen? Ik twijfel nog, we hebben wel een appel laptop, maar misschien binnenkort ook een appelpc.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_52445372
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Als ik zo naar de BMI's kijk zullen 't er nog aardig wat zijn die er in passen ja
zodra iemand dan roept ga ik er wel foto's van maken, en anders blijven ze mooi nog ff in de vuilniszak zitten.

zit trouwens zelfs een vest in wat ik nooit gedragen heb omdat tie nogal jeukte

enne het zijn trouwens 5 colbertjasjes, in verschillende kleuren
pi_52445425
Ik pas bijna in 40
Heb nu nog 44, en gisteren een truitje aangedaan van 42 en het zat goed
Heb dus nu een broekmaat 44, en truitjes etc 40/42.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:23:41 #255
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52445431
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:20 schreef YPPY het volgende:
Jij ook al Sjeen? Ik twijfel nog, we hebben wel een appel laptop, maar misschien binnenkort ook een appelpc.
I'm in love with my VAIO
pi_52445432
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:20 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik heb alleen H&M pakken, die ongeveer geschikt zijn voor 3 keer dragen, omdat ze daarna aan alle kanten rafelen
Nou ja, eigenlijk moet ik over een paar maanden gewoon eens op zoek naar echt goed spul. Maar dat is zo duur
Ik heb sowieso met kleding van de H&M altijd een probleem, dat is voor vrouwen met smalle konten en laat ik die nou net niet hebben
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:24:56 #257
149959 SQ
snelle trees
pi_52445465
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:23 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Nou ja, eigenlijk moet ik over een paar maanden gewoon eens op zoek naar echt goed spul. Maar dat is zo duur
Ik heb sowieso met kleding van de H&M altijd een probleem, dat is voor vrouwen met smalle konten en laat ik die nou net niet hebben
En vrouwen zonder tieten. Laat ik die nou net wel hebben

Daarom loop ik ook altijd in stretchy dingen want voor blouses heb ik momenteel maat 48 nodig
disclaimer
pi_52445498
Vreselijk he, zo'n hele grote winkel tjokvol kleren waarvan helemaal niets goed zit
  Licht Ontvlambaar vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:28:15 #259
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52445552
H&M vind ik een geweldige winkel! Voor Isa's outfitjes... Zelf heb ik er echt nog nooit iets gevonden wat goed zat
pi_52445634
Toen ik studeerde, was de h&m mijn huisleverancier, dat kon ik tenminste betalen. Ook nu bestel ik er regelmatig. Het gaat niet lang mee, maar dan kan ik tenminste elk jaar iets nieuws kopen.
*OUD heilige*
pi_52445692
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:32 schreef YPPY het volgende:
Toen ik studeerde, was de h&m mijn huisleverancier, dat kon ik tenminste betalen. Ook nu bestel ik er regelmatig. Het gaat niet lang mee, maar dan kan ik tenminste elk jaar iets nieuws kopen.
Mja, shoppen in de uitverkoop helpt ook
Van sommige kledingstukken wil ik wel echt dat ze wat langer meegaan. Pakken bijvoorbeeld.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:35:39 #262
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52445700
Zo zie je maar weer dat iedereen zijn eigen ervaring heeft... Ik moet er wel bij zeggen dat ik vaak geen zin heb om naar iets passends te zoeken bij H&M. Megarommelige winkels, al is dat de laatste jaren flink verbeterd.
pi_52445733
In mijn hele leven heb ik 1 pak gehad, of eigenlijk niet eens. Was samengesteld. Het ligt er ook wel aan wat je wilt. De rokjes en shirts voor in de zomer vind ik echt fijn. Koop ik een jaar later weer nieuwe. Broeken is lastiger, al heb ik nu wel het 'voordeel' dat er in verhouding nog steeds vrij veel buik zit, waardoor het taille probleem een stuk minder is.
*OUD heilige*
pi_52445767
Mjaa, ik ga straks werken in een branche met echt alleen maar mannen, dus dan vind ik, denk ik, van die hele lieve rokjes niet zo'n goed idee (hoewel ik er stiekum wel echt dol op ben)
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:40:07 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_52445785
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:39 schreef ColdFeet het volgende:
Mjaa, ik ga straks werken in een branche met echt alleen maar mannen, dus dan vind ik, denk ik, van die hele lieve rokjes niet zo'n goed idee (hoewel ik er stiekum wel echt dol op ben)
en die mannen ook, dus wat let je?
disclaimer
pi_52445812
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:42 schreef Chicolate het volgende:

Zou het al helpen als ze de apotheekassistentes uitleggen hoe het gebruikt moet worden ... ik kreeg een kopietje met haar instructies, ze zei dat ze het zelf ook niet wist en dat ik die instructie maar moest volgen .
Waardeloos zeg Goede instructie is juist zo belangrijk en je verwaht toch minstens 1 persoon in een apotheek die het goed kan uitleggen... Er kan zoveel mis gaan namelijk en als het op je tong ligt dan doet het niets in je longen (joh). En jammer dat het tijdens een aanval niet lukt, want het spul werkt doorgaans al binnen 5 minuten. Zou je anders niet om een ander systeem kunnen vragen bij je huisarts wat je wèl tijdens een aanval kan gebruiken?
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:47 schreef Riann het volgende:
nou bij oude mensen werkt het dus totaal niet kan ik je vertellen die inhalators.
Bij bewoners van het verpleeghuis ben ik ook heel erg voor iets met een voorzetkamer, zoals je ook gebruikt bij kleine kinderen. Dat werkt namelijk wel

octopussy sterkte meis, niet leuk om te horen dat je niet eens 2 hapjes ei kan eten. Misschien te vet of zo, maar dat is eigenlijk ook niet logisch hè. Gewoon een andere keer weer een eitje proberen, misschien had je dit gevoel nu gekregen van al het vaste voedsel en lag het niet aan het eitje. En het is niet leuk te horen dat je er futlozer uitziet...hoe voel je je eigenlijk?

fannetje leuke website en zo duidelijk Ik zie zelfs dat de toekomstige vakantie er al bij staat

coldfeet hoe was het vuurwerk? Ik heb ooit zo'n vuurwerkshow in Blankenberge gezien en dat toen echt super! Maar het scheen gisteravond nogal te waaien...alhoewel dat met oud en nieu wook nooit een probleem is
quote:
Nee, koolhydraten zijn juist goed, hersenbrandstof Maar het soort koolhydraten maakt heel erg veel uit; in ontbijtkoek zijn het vooral enkelvoudige suikers (zoals Rewimo al aangaf) en daar heb je niet veel aan. Zorgt voor een insuline-stoot (dat heeft dan ook weer met die GI-index te maken waar Pandorah het al over had) en insuline werkt ook mee in de opslag van vet. Verder bevat ontbijtkoek een bepaald soort suiker waarvan ik de naam ben vergeten die helemaal niet goed voor je is. Eierkoeken bevatten die suiker trouwens ook En als cherry on the cake bevat ontbijtkoek een kankerverwekkend stofje (maar dat zit ook in patat, chips, koekjes en dergelijke).

Maar goed, ik vind deze discussie een beetje vreemd en zinloos omdat Miss S al aangeeft veel af te wisselen en heus niet elke ochtend ontbijtkoek te eten. En ik dacht dat we er over eens waren dat als je langdurig lijnt je ook gewoon dingen moet eten die je lekker vindt waar niet al te veel kcal inzit. Als zij een paar keer in de week ontbijtkoek als ontbijt nou lekker vindt? Ze eet tenminste 's morgens ontbijt, dat is al een stuk gezonder dan ik bijvoorbeelde de afgelopen weken heb gedaan

motorbloempje leuk!! maar eh, ik heb de droomstudentenbaan al hoor Maar dit klinkt ook erg leuk

octopussy probeer het eens bij een natuur/reformwinkel, daar hebben ze vaak wel muesli zonder suiker

Vanmorgen dus weer geen ontbijt, maar net wel boodschappen gehaald (veel groen en druiven ). Ben het hele weekend alleen, dus heb net maar een pot maroccothee gezet voor het Bridget Jones gevoel
pi_52445871
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:40 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

en die mannen ook, dus wat let je?
Dat dus!

Zo, ik ga er vandoor
pi_52446027
Ik heb een heel mooi creme kleurig pak in de kast hangen. Het is maatje 38. Hij is van mexx, dus ik doe hem niet weg. Daaronder had ik dan een mooie witte blouse. Deze wil ik gewoon weer aankunnen, hij is zo mooi
pi_52446435
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 09:34 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik vul de eetmeter dan ook bijna altijd in grammen in. In ieder geval broodjes ed, daar zitten ze ook bijna altijd fout met gewicht. (bijv. halvarine vul ik wel in als 'een broodbeleg', zoveel kan dat niet schelen en dan nog is een broodbeeg bij hun iets meer dan bij mij, dus dan geeft het niet )

Vanmorgen om 9.50 opgestaan met TARA, kleren aangegooit, naar de bakker en groenteman gerend, warme croissant voor tara en harde bolletjes voor mij, sinaasappels en bloedsinaasappels en limoen gekocht. Teruggegaan.
Had TARA de tafel al gedekt en thee gezet (echte kruidenthee in een thee-ei).
Ik sap gemaakt van de citrussen.
Heerlijk ontbeten Zit nu nog aan het laatste restje thee. Met z'n tweeën gewoon bijna 2 uur aan tafel (met 2 broodjes p.p, dus grootste gedeelte van de tijd alleen theeleuten )

Moeten we echt vaker doen op een vrije dag
pi_52446612
zo heb vriendje zover gekregen dat we lekker vanavond uit gaan.we gaan naar holland casino breda (een van de weinige manieren dat ik wel uit kan gaan zonder de volgende dag oververmoeid te zijn, vooral doordat er stoelen staan en dergelijke)
pi_52446724
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:41 schreef Isabeau het volgende:

En als cherry on the cake bevat ontbijtkoek een kankerverwekkend stofje (maar dat zit ook in patat, chips, koekjes en dergelijke).
ik wist niet dat ontbijtkoek zo gevaarlijk was
  Licht Ontvlambaar vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:16:22 #272
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52446782
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:14 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik wist niet dat ontbijtkoek zo gevaarlijk was
Troost je... Koffie ook => Acrylamide
pi_52446833
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:21 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

zodra iemand dan roept ga ik er wel foto's van maken, en anders blijven ze mooi nog ff in de vuilniszak zitten.

zit trouwens zelfs een vest in wat ik nooit gedragen heb omdat tie nogal jeukte

enne het zijn trouwens 5 colbertjasjes, in verschillende kleuren
Roep! (dank je wel Miss_s, ik dacht er pas bij na toen jij dat postte maar had je zelf geen belangstelling?)

Heb je ook shirtjes? En maat 40 broek pas ik net niet, moet zeker 42 hebben Rokjes past wel altijd in 40 (mijn taille is wel te doen, maar zit wat hoog, vandaar )
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:18:32 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_52446842
Werken op een vliegveld is ook gevaarlijk

* probeert de kerosinelucht weg te wapperen, maar het zet weinig zoden aan de dijk
disclaimer
pi_52446871

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 17-08-2007 12:20:51 (Laat dat nou...) ]
pi_52446897
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:16 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Troost je... Koffie ook => Acrylamide
koffie lust ik niet
ik moet trouwens nog wel iets verzinnen als ik weer ga studeren wat ik tussendoor eet
denk dat ik gewoon lekker veel fruit meeneem of iets van salade
pi_52446906
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:21:27 #278
13151 crew  Rewimo
pi_52446918
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:41 schreef Isabeau het volgende:
Maar goed, ik vind deze discussie een beetje vreemd en zinloos omdat Miss S al aangeeft veel af te wisselen en heus niet elke ochtend ontbijtkoek te eten. En ik dacht dat we er over eens waren dat als je langdurig lijnt je ook gewoon dingen moet eten die je lekker vindt waar niet al te veel kcal inzit. Als zij een paar keer in de week ontbijtkoek als ontbijt nou lekker vindt? Ze eet tenminste 's morgens ontbijt, dat is al een stuk gezonder dan ik bijvoorbeelde de afgelopen weken heb gedaan
Ik vroeg het me gewoon af waarom je voor zo'n ontbijt zou kiezen (en als ik het me goed herinner had Miss_S gisteren als lunch ook alleen maar ontbijtkoek) Omdat ze aangeeft bewust met eten bezig te zijn en dan vind ik twee dagen na elkaar ontbijtkoek als maaltijd niet zo'n slimme keuze. Op zich is er niks mis met ontbijtkoek natuurlijk maar ik zie het niet als een verantwoorde maaltijd. Als tussendoortje lijkt het me een stuk geschikter. Ik wilde dus ook echt alleen maar weten waarom ze hiervoor kiest
pi_52446957
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:18 schreef freecell het volgende:

[..]

Roep! (dank je wel Miss_s, ik dacht er pas bij na toen jij dat postte maar had je zelf geen belangstelling?)
ja ik had wel belangstelling
maar dacht ook aan jou
pi_52446993
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:21 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik vroeg het me gewoon af waarom je voor zo'n ontbijt zou kiezen (en als ik het me goed herinner had Miss_S gisteren als lunch ook alleen maar ontbijtkoek) Omdat ze aangeeft bewust met eten bezig te zijn en dan vind ik twee dagen na elkaar ontbijtkoek als maaltijd niet zo'n slimme keuze. Op zich is er niks mis met ontbijtkoek natuurlijk maar ik zie het niet als een verantwoorde maaltijd. Als tussendoortje lijkt het me een stuk geschikter. Ik wilde dus ook echt alleen maar weten waarom ze hiervoor kiest
en als tussendoortje vind ik het te veel
daar zit het verschil tussen ons

en ik had gister geen ontbijtkoek op dat was eergister
en dat is ook maar toevallig meestal eet ik het niet zo vaak
pi_52447053
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:21 schreef Rewimo het volgende:
Ik ben het ook wel met je eens, maar het leek een beetje uit te lopen op een halszaak en zo heel erg of heel belangrijk is het ook weer niet.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:25:55 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_52447058
ik heb voor vier uur ook een plak ontbijtkoek, sla mij

Sonja zal wel boos worden, maar ik ga nu toch echt een vierde kopje koffie pakken
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:26:12 #283
13151 crew  Rewimo
pi_52447070
Maar wat is er volgens jou mis met een plakje ontbijtkoek als tussendoortje dan?

Edit: en dit is dus echt een poging om te begrijpen hoe jij daarover denkt, verder niets
pi_52447114
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:26 schreef Rewimo het volgende:
Maar wat is er volgens jou mis met een plakje ontbijtkoek als tussendoortje dan?
een plakje kan goed als tussendoortje
maar het zijn vaak meer dan een plakjes en dan vind ik er teveel kcal inzitten voor alleen een tussendoortje
ik kies voor tussendoortjes het liefst alleen fruit
pi_52447178
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:26 schreef Rewimo het volgende:

Edit: en dit is dus echt een poging om te begrijpen hoe jij daarover denkt, verder niets
Dat snap ik ook niet? Want qua kcal bevat een (volkoren dan;) ) ontbijtkoek net zoveel kcal als een appel.
En ik bedoel hiermee niets kwaad mee, ik ben alleen nieuwsgierig (o! zie ook de edit van Rewimo zie ik)
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:32:10 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_52447224
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:27 schreef Miss_S het volgende:

[..]

maar het zijn vaak meer dan een plakjes en dan vind ik er teveel kcal inzitten voor alleen een tussendoortje
Maar dat heb je natuurlijk zelf in de hand
disclaimer
pi_52447246
Oh ja ik moet binnenkort ook een solliciteer-outfit hebben (als het goed gaat met afstuderen)
Maar rokjes ga ik niet doen want daar voel ik me bij sollicitaties sowieso niet prettig in plus dat mijn benen nog niet echt de moeite waard zijn om te showen. Het maakt ook veel uit waar je gaat werken, want als je programmeur in een klein bedrijfje wordt dan mag je meestal in een trui en spijkerbroek komen. Als je wordt gedetacheerd dan verwachten ze dat je wel representatief eruit ziet, dus een beetje netjes is dan een dikke pre.
pi_52447253
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:27 schreef Miss_S het volgende:
Je moet dan ook niet meer pakken dan één plakje, dat klopt .
Ik pak eik alleen een stukje ontbijtkoek als ik zoete trek heb. Dat is meestal aan het eind van de middag of voordat ik ga slapen.

Maar goed, het is droog, we gaan eindelijk een wandelingetje maken
pi_52447255
Goeiemorgen!!

Gisteravond neit zo gezond gegeten, maar ik heb half Amsterdam wel gezien nu, dus het maakt niet zoveel uit..

volgende keer als we weer naar een concert gaan in Paradiso, dan zetten we de auto gewoon in de stad in een parkeergarage.. We hebben volgens mij de toeristische lange route gelopen terug naar het Station, en we kwamen om half 2 's nachts per ongeluk op de Wallen terecht.... En daar wil je niet zijn op dat tijdstip..
Toen uiteindeljk met een taxi naar de Arena, gelukkig konden we nog wel voor het P&R tarief eruit, en toen nog naar huis..
We lagen om half 5 in bed..
Vandaag maar even rustig aan doen, als ik het weer zo zie wordt het niet skaten vanavond, maar morgen ga ik les 4 van Evy lopen, dus dan heb ik dan wel weer genoeg beweging..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_52447266
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:30 schreef Pandorah het volgende:

[..]

Dat snap ik ook niet? Want qua kcal bevat een (volkoren dan;) ) ontbijtkoek net zoveel kcal als een appel.
En ik bedoel hiermee niets kwaad mee, ik ben alleen nieuwsgierig (o! zie ook de edit van Rewimo zie ik)
ja maar ik eet liever fruit dan iets anders
zeker als ik nog geen 3 stukken op heb die dag

en ik bedoel er ook niets kwaads mee
ik ben ook alleen maar nieuwsgierig naar waarom jullie bepaalde dingen doen
pi_52447278
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:32 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Maar dat heb je natuurlijk zelf in de hand
en wat wil je precies met deze reactie zeggen?
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:34:26 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_52447291
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:34 schreef Miss_S het volgende:

[..]

en wat wil je precies met deze reactie zeggen?
Gewoon wat er staat.
disclaimer
  Licht Ontvlambaar vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:35:20 #293
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52447316
Nu heb ik zin in ontbijtkoek
pi_52447356
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:33 schreef teigan het volgende:
Goeiemorgen!!

Gisteravond neit zo gezond gegeten, maar ik heb half Amsterdam wel gezien nu, dus het maakt niet zoveel uit..

volgende keer als we weer naar een concert gaan in Paradiso, dan zetten we de auto gewoon in de stad in een parkeergarage.. We hebben volgens mij de toeristische lange route gelopen terug naar het Station, en we kwamen om half 2 's nachts per ongeluk op de Wallen terecht.... En daar wil je niet zijn op dat tijdstip..
Toen uiteindeljk met een taxi naar de Arena, gelukkig konden we nog wel voor het P&R tarief eruit, en toen nog naar huis..
We lagen om half 5 in bed..
Vandaag maar even rustig aan doen, als ik het weer zo zie wordt het niet skaten vanavond, maar morgen ga ik les 4 van Evy lopen, dus dan heb ik dan wel weer genoeg beweging..
Teigan, waar was je ook al weer heen?

Wist je dat de Wallen de veiligste plek is in Amsterdam? Er is daar overal camera-toezicht en de politie suveilleert er veel. Alleen die vieze mannetjes die er rondlopen he?
pi_52447362
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:35 schreef Sjeen het volgende:
ik niet meer
heb net lekker gelunched met magere yoghurt en muesli
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:37:04 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_52447372
De wallen zijn tof
disclaimer
pi_52447394
quote:

Goedemorgen teigan! Welk concert ben je geweest?
Ik vond de Wallen destijds wel leuk. Maar goed, dat was ook tijdens een rondleiding van de dokter uit MCW tijdens een vrijgezellendag

Verschrikkelijk he dat weer? Ik heb dit jaar ook al zo weinig geskate daardoor .
pi_52447489
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:18 schreef freecell het volgende:

[..]

Heb je ook shirtjes? En maat 40 broek pas ik net niet, moet zeker 42 hebben Rokjes past wel altijd in 40 (mijn taille is wel te doen, maar zit wat hoog, vandaar )
ok ik ga de camera wel zoeken en foto's maken en dan gooi ik het wel in het openbare gedeelte van het chocoladeforum (daar kan jij ook kijken toch miss-s?)
pi_52447532
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:40 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

ok ik ga de camera wel zoeken en foto's maken en dan gooi ik het wel in het openbare gedeelte van het chocoladeforum (daar kan jij ook kijken toch miss-s?)
nee daar kan ik niet kijken
maar goed doet er niet toe
pi_52447568
Geef maar even een gil als ze daar staan gb!
pi_52447578
quote:
Ik lust het niet
pi_52447654
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')