yeah, I know, maar is er niet echt van gekomen vandaag.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:56 schreef blue_funk het volgende:
[..]
![]()
Ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag! Om 10:30 voedsel naar binnen werken, is niet ontbijten... da's brunchen
Meer eten!![]()
Nou, vooruit dan maarquote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
yeah, I know, maar is er niet echt van gekomen vandaag.
En liep wel in de stad, maar had geen zin in vette broodjes ofzo.. dus had zoiets van: dan maar avondeten wat gespreider doen (vandaar voor, hoofd en nagerecht) met elk wat tijd ertussenbeetje compenseren
![]()
maar ik weet 't.. meer etenen regelmatiger, maar zoals ik vanochtend al zei zit ik ff in de 'ik-heb-vakantie-dus-geen-ritme-dip'
drink een groot glas waterquote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:07 schreef motorbloempje het volgende:René is pas over een uur thuis
![]()
honger...
grote hongerquote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:09 schreef Riann het volgende:
[..]
Als ik echt grote honger heb werkt dat bij mij niet word ik alleen maar misselijk van.
neen.. ben niet echt in een feeststemmingquote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:11 schreef Isabeau het volgende:
Titel heb ik verwijderd, nergens voor nodig natuurlijk.
Riann!! * Isabeau gilt een beetje overwerktquote:
Maar... maar... we vallen af. Happy happy joy joyquote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
neen.. ben niet echt in een feeststemming
met honger gaan eten is gewoon nooit slimquote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:12 schreef motorbloempje het volgende:
er zijn mensen die wel mate kunnen houden Miss_Sanders was ik nu al naar de snoepkast gelopen had ik die Toblerone die er al 2 maanden ligt verorberd
![]()
of broodjes in de oven gemikt met kaas en ui, of, of, of...
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Riann!! * Isabeau gilt een beetje overwerkt
We hebben vanavond trouwens bloemkool en aangezien ik nergens meer boter in huis blijk te hebben, heb ik een tomatensaus gemaakt voor over de bloemkool. Eigenlijk veel slanker![]()
Ik niet en ik stel voor allemaal een beetje normaal op elkaar te reageren, elkaar niet af te katten, met modder te gooien, kleine steekjes onder water te geven of betweterig te doen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:11 schreef blue_funk het volgende:
En ik vond het nog wel zo'n gezellige subtitel![]()
waarom wil je hier posten als niemand 'normaal' tegen je doetquote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:13 schreef Miss_S het volgende:
[..]
met honger gaan eten is gewoon nooit slim
maar goed je moet het ook zelf weten
en ik weet niet wanneer jullie normaal kunnen gaan doen tegen mij
maar ik wil hier ook alleen maar gewoon posten
maar er zijn er steeds een paar die dat verpesten
En jij denkt als je nu een groot glas water drinkt straks over een uur minder eetquote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:10 schreef Miss_S het volgende:![]()
je hebt er meer aan om nu een beetje water te drinken
en straks niet teveel in een keer naar binnen te werken
omdat je nu al honger hebt zal je dan waarschijnlijk veelste veel eten
Lijkt me een super idee! Mèt broccoli uiteraardquote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:14 schreef motorbloempje het volgende:
je moet ook maar 's hier komen eten![]()
een lekker veel-gangen-menu ofzolekker hele dag kokkerellen enzo
![]()
uiteraard wel gezond enzo en light
heeeeeeeeeeeeeel veel broccoliquote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Lijkt me een super idee! Mèt broccoli uiteraard(aangezien Dennis dat niet lust, hunker ik op elk moment dat hij niet mee-eet naar broccoli)
*zucht* ... vooruit dan maar...quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik niet en ik stel voor allemaal een beetje normaal op elkaar te reageren, elkaar niet af te katten, met modder te gooien, kleine steekjes onder water te geven of betweterig te doen.
Ik ben vanavond in een strenge buidus allemaal lief zijn!
* Isabeau neemt nog een prozac
En deze discusie ik ook al herhaaldelijke malen langs geweest. Miss S vindt het blijkbaar wèl leuk om hier mee te lezen en te reageren en aangezien fok een openbaar forum is is ze ook hier gewoon welkom.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:15 schreef motorbloempje het volgende:
waarom wil je hier posten als niemand 'normaal' tegen je doetik zou niet meer willen posten in een topic waar niemand mij 'moest'
Laatste opmerking van mij hierover:quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:13 schreef Miss_S het volgende:
[..]
met honger gaan eten is gewoon nooit slim
maar goed je moet het ook zelf weten
en ik weet niet wanneer jullie normaal kunnen gaan doen tegen mij
maar ik wil hier ook alleen maar gewoon posten
maar er zijn er steeds een paar die dat verpesten
Het gaat ook om de wisselwerking, Troel, dat zeg je goed. Maar als iedereen nou een beetje op z'n woorden let en bedenkt dat we hier allemaal met hetzelfde doel zitten (afvallen en steun van medestanders) dan moet het toch lukken dat we gewoon leuk tegen elkaar doen? Het lijkt me nergens voor nodig dat jij en Miss S hier samen weg blijven (hey, het zou waarschijnlijk nog werken ook!). En stel dat het prima werkt, wat dan? Nooit meer terugkomen? Nee hoor, dat slaat nergens opquote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:19 schreef Troel het volgende:
Laatste opmerking van mij hierover:
Ga dan eens gewoon posten, misschien dat dat scheelt.
Mensenkaatje, de sfeer in dit topic is idioot ver te zoeken en dat komt gewoon door de wisselwerking. Ik kan me niet voorstellen dat jij het leuk vindt om in zo'n topic te posten, net zoals ik dat niet vind. Dus of we stoppen gewoon allemaal met dit kinderachtige gedrag, of er moet een keer heel hardhandig ingegrepen worden, desnoods met flinke bans ofzo, maar het is zonde om een topicreeks die al 5 jaar bestaat op zo'n manier te laten verzieken.
Dus ik stel je het volgende voor: we posten allebei de rest van de maand niet in deze topicreeks om te kijken of de sfeer dan beter wordt, ok?
ach ik ga gewoon weer in de negeermodus.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het gaat ook om de wisselwerking, Troel, dat zeg je goed. Maar als iedereen nou een beetje op z'n woorden let en bedenkt dat we hier allemaal met hetzelfde doel zitten (afvallen en steun van medestanders) dan moet het toch lukken dat we gewoon leuk tegen elkaar doen? Het lijkt me nergens voor nodig dat jij en Miss S hier samen weg blijven (hey, het zou waarschijnlijk nog werken ook!). En stel dat het prima werkt, wat dan? Nooit meer terugkomen? Nee hoor, dat slaat nergens op![]()
(ps: en ik besef dat jij momenteel niet wilt afvallen, dus dat 'iedereen' klopt al niet)
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:21 schreef motorbloempje het volgende:
ok.. dieptepunt van het jaar:
ik vul een sollicitatieformulier van de Albert Heijn in
Dat doe maar nietquote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:37 schreef Stormqueen het volgende:
En ik wilde nog wel een hele serie vervelende verwensingen gaan posten!
(tvp)
ah, ik dacht al dat je een uur ging etenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:41 schreef Riann het volgende:
en nu ga ik een uurtje flink uitleven
aquafun dus![]()
En daarmee is deze discussie geslotenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:51 schreef Miss_S het volgende:
iedereen klaar met op mij te reageren?
ik zorg voor de problemen maar jullie gaan er wat graag op in zelf als ik niets zeg
ik post gewoon mee zoals jullie dus hoeven jullie me er ook niet uit te pikken
Ja, ik val hiermee inderdaad af, zoals ik ook al aan Coldfeet had verteld...quote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:39 schreef Miss_S het volgende:
[..]
en hiermee val je goed af?
-edit-
Als jij met dit eetpatroon niet zou afvallen, maar gelijk blijven qua gewicht, dan zal dat komen doordat jouw energieverbruik op een dag lager ligt dan mijn energieverbruik. Immers afvallen is gebaseerd op wat erin gaat en wat verbruikt wordt. Bedenk daarbij ook dat een groter lichaam sowieso een groter rustverbruik heeft...quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:03 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, het is de basis... Daarnaast neem ik een glas wijn of een iets lekkers als ik daar zin in heb. Maar wel pas als ik erover nagedacht heb of ik iets echt lekker genoeg vind om de eventuele gevolgen te accepteren
Ik ben hiermee in april 2005 begonnen (105 kilo) en tegen april 2006 woog in 78 kilo, dus 27 kilo kwijt op tijd van een jaar. Moet wel erbij zeggen dat ik daarnaast ben gaan hardlopen, zo'n 2 keer per week. Het laatste jaar heb ik door een blessure veel minder kunnen sporten en ook minder strikt gegeten, dat heeft me ongeveer 5 kilo gewichtstoename opgeleverd. Vandaar dat ik nu weer strikter aan de slag ga...
Dat Belgische? Ik heb start to run.... Morgen ga ik les 1 nog eens overdoen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:58 schreef Miss_S het volgende:
is er verder hier nog iemand die de hardlooplessen van Evy volgt?
dat is inderdaad de belgischequote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:26 schreef ymme het volgende:
[..]
Dat Belgische? Ik heb start to run.... Morgen ga ik les 1 nog eens overdoen.
Was bij 3 geeindig, maar doe nog ff 1 over, omdat ik zo verkeerd bezig ben met ademhalen. Dat wil ik eerst onder controle hebben, anders houd ik het niet vol.
daar denk ik nog geeneens bij na tijdens het lopenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:30 schreef ymme het volgende:
Aan mijn conditie ligt het niet. Ik heb heel snel het gevoel dat mijn keel dicht geknepen wordt. Ik heb een lichte vorm van astma (ja en ik rook dom dom dom), dus ik moet goed op mijn ademhaling letten.
Door hard te lopen, vergroot ik de inhoud van mijn longen ook, dus het is alleen maar goed.
Maar ik heb de neiging om alleen door mijn mond te ademen, ben nu dus bezig om door de neus in te ademen en door de mond uit. En dan gaat het stukken beter
Als ik daar dus niet aan denk, lig ik zo bewustenloos op de grond. Voor mij is de ademhaling het belangrijks. Maar hoop dit snel onder controle te hebben, en de 5km te kunnen lopen. Gaat helemaal goed komen, daar ben ik van overtuigt.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:32 schreef Miss_S het volgende:
[..]
daar denk ik nog geeneens bij na tijdens het lopen
en toen ik aan het vorige schema begon had ik echt geen conditie en vond ik die 1 minuut lopen al veel
ik kan nu 15 min achter elkaar lopen maar dan ben ik wel echt moe
hoop dat het inderdaad goed komt danquote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:34 schreef ymme het volgende:
[..]
Als ik daar dus niet aan denk, lig ik zo bewustenloos op de grond. Voor mij is de ademhaling het belangrijks. Maar hoop dit snel onder controle te hebben, en de 5km te kunnen lopen. Gaat helemaal goed komen, daar ben ik van overtuigt.
Mijn vriendje was gewoon het hele lijstje vergeten netquote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:17 schreef Stormqueen het volgende:
*Vriendje checkt lijstje* Oeps overheen gelezen
... ziet dit toevallig en denkt, he dat heb ik ook. Al eens de dokter om Ventolin gevraagd? Werkt echt geweldig. (bij inspanningsastma in ieder geval) Kon nooit voluit gaan in een sport, kon geen conditie opbouwen omdat mn longen het niet bijhielden. Kreeg dat spul (inhaler) dat ik voor het sporten in mocht nemen, en sindsdien kan ik weer fanatiek ertegenaan! Echt een aanrader!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:30 schreef ymme het volgende:
Aan mijn conditie ligt het niet. Ik heb heel snel het gevoel dat mijn keel dicht geknepen wordt. Ik heb een lichte vorm van astma (ja en ik rook dom dom dom), dus ik moet goed op mijn ademhaling letten.
Door hard te lopen, vergroot ik de inhoud van mijn longen ook, dus het is alleen maar goed.
Maar ik heb de neiging om alleen door mijn mond te ademen, ben nu dus bezig om door de neus in te ademen en door de mond uit. En dan gaat het stukken beter
Oh dat ook ja ... en hyperventilatie ... en paniekaanvallen ... werkt het allemaal tegenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:01 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb ook Ventolin voor als ik erg benauwd ben. Helpt dan wel goedIk heb vaak bronchitis.
maar ik loop al langer hardquote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:14 schreef Jojogirl het volgende:
Je moet echt je spieren en vooral je pezen en gewrichten de tijd geven om te wennen aan het lopen, dus die rustdagen zitten er niet voor niets in. Lopen is best belastend voor je gewrichten dus als je het niet goed opbouwt (of met slechte schoenen loopt) loop je makkelijk blessures op.
daar zal vast ventolin tussen zittenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:03 schreef ymme het volgende:
Ik heb 2 pompjes, een blauwe en een bruine
omdat ik er een tijdje mee gestopt wasquote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:17 schreef Jojogirl het volgende:
Als je al langer hardloopt, waarom volg je dan dit schema?Want het is wel heel erg op absolute beginners gericht.
Ik heb ook een blauwe, dat spul heet Salbutamol maar het is Ventolin.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:03 schreef ymme het volgende:
Ik heb 2 pompjes, een blauwe en een bruine
ventolin is ook in andere vormen te verkrijgen, zoals een schijf met poeder.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:25 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik heb ook een blauwe, dat spul heet Salbutamol maar het is Ventolin.
Edit: zo eentje
[afbeelding]
ben er hooguit 4 weken mee gestoptquote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:24 schreef Jojogirl het volgende:
Maar als je ermee gestopt was, zijn je pezen en gewrichten het dus ook weer ontwent.
Zou het al helpen als ze de apotheekassistentes uitleggen hoe het gebruikt moet worden ... ik kreeg een kopietje met haar instructies, ze zei dat ze het zelf ook niet wist en dat ik die instructie maar moest volgenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:35 schreef Isabeau het volgende:
Blauw is altijd ventolin(en salbutamol is gewoon hetzelfde spul van een ander merk, beiden zijn beta2 sympathicomimetica) en die dingen vergen idd wat oefening, Chicolate. Een groot deel van de patiënten gebruikt het ook gewoon helemaal verkeerd.
Hee g-b, moest nog aan je denken. Had een CD besteld bij bol.com maar het doosje was kapot, dus nu klantenservice gemail voor een nieuwequote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:34 schreef gothic-blackie het volgende:
....
Psst, het is voeren i.p.v. vaardenquote:
hahaha, die vraag had ik nog niet gehad zeg maar, maar mijn gok, getour sturen en opnieuw bestellen of zoietsquote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:50 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hee g-b, moest nog aan je denken. Had een CD besteld bij bol.com maar het doosje was kapot, dus nu klantenservice gemail voor een nieuwe![]()
moet dat nou... wees aardig tegen elkaar en idd via pmquote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:24 schreef Elvi het volgende:
Ik dacht dat we normaal moesten reageren in het topic en het via pm moesten uitvechten?![]()
Sfeerverpester![]()
Ik dump helaas wel op brie (60% versie iig), misschien dat ik nog eens de 45 % ga proberen. Ik dump dus wel op hele vette dingen, maar ook weer niet altijd. Maar goed, ik ga eens kijken in jullie lijstje. Ik kan natuurlijk ook wel weer uit mijn boekje gaan eten, maar wil toch liever wat meer varieeren.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:11 schreef Rewimo het volgende:
Yoghurt, kwark, hüttenkäse, filet americain... In principe alle soorten kaas, je mag ook dingen als Brie eten, vet is voor ons niet zo'n probleem. Kijk anders even in ons lijstje voor de eerste twee maanden op dieetweb, Troel heeft dat daar gepost, bij WLS in de praktijk.
Volgens mij moet je gewoon mailen en dan sturen ze een nieuw leeg doosje op. M'n man heeft t geregeld. Maar ik moest gewoon even aan je denkenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:21 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
hahaha, die vraag had ik nog niet gehad zeg maar, maar mijn gok, getour sturen en opnieuw bestellen of zoietsmaar kan ook zijn dat je toch wel een doosje kan krijgen i dont know. gok ook dat ik je mailtje niet zal beantwoorden, want zal maandag pas gaan werken, en mails moeten binnen 24 uur beantwoord worden.
hoop trouwens wel dat ik morgen mijn rooster online kan vinden, anders heb ik maandag alsnog een probleem.
Maar octopussy zeg me als ik het fout heb jij kunt nu bijv toch ook een frikandel eten maar gewoon geen 2 frikandellen want dan eet je teveel en dan moet je het uitkotsen of hoe moet ik het zien eigenlijk.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:32 schreef octopussy het volgende:
[..]
Ik dump helaas wel op brie (60% versie iig), misschien dat ik nog eens de 45 % ga proberen. Ik dump dus wel op hele vette dingen, maar ook weer niet altijd. Maar goed, ik ga eens kijken in jullie lijstje. Ik kan natuurlijk ook wel weer uit mijn boekje gaan eten, maar wil toch liever wat meer varieeren.
* octopussy wel zin heeft in een boterham met pindakaas en hagelslag op het moment.
Gelukkig heb ik geen hagelslag in huis
Nou, dan wil ik het ook weleens proberen... Het is altijd fijn om een positief beeld van iemand te krijgen!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:29 schreef Riann het volgende:
[..]
moet dat nou... wees aardig tegen elkaar en idd via pm
ik moet toegeven ik zit nu te chatten met miss_s en over msn is ze best aardig![]()
![]()
Waarom? Wat vind je er moeilijk aan?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:44 schreef Elvi het volgende:
Ik zou echt gek worden als ik dat zou hebben![]()
Ik heb het idee dat je niet meer zelf kan kiezen wat je eet. En ook hoeveel je eet... Je zit idd zo vol... Is het dan ook zo dat jij dan denkt "ik heb honger! ik wil meer!" en je maag zegt "ik zit vol" of krijgen je hersens echt het seintje dat je vol zit? (ow wat n geweldige zinsconstructie weerquote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:45 schreef Rewimo het volgende:
Waarom? Wat vind je er moeilijk aan?
of ene dagje in mijn schoenen wandelenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:49 schreef octopussy het volgende:
Oh en iedereen die durft te beweren dat WLS de 'easy way out' is die mag meteen bij me langskomen voor een schop onder z'n hol.
Nee, je moet echt leren om te luisteren naar je maag in plaats van naar je hoofdquote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:48 schreef Elvi het volgende:
Ik heb het idee dat je niet meer zelf kan kiezen wat je eet. En ook hoeveel je eet... Je zit idd zo vol... Is het dan ook zo dat jij dan denkt "ik heb honger! ik wil meer!" en je maag zegt "ik zit vol" of krijgen je hersens echt het seintje dat je vol zit? (ow wat n geweldige zinsconstructie weer)
En ik heb sowieso een godsgruwelijke hekel aan kotsen dus als er maar n líchte kans bestaat dat ik misselijk ofzo zou worden dan is het al niks voor mij![]()
Nee dat zal ik nooit beweren maar iedereen valt er mee af.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:49 schreef octopussy het volgende:
Oh en iedereen die durft te beweren dat WLS de 'easy way out' is die mag meteen bij me langskomen voor een schop onder z'n hol.
Er zijn mensen die er amper mee afvallen!!!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:54 schreef Riann het volgende:
[..]
Nee dat zal ik nooit beweren maar iedereen valt er mee af.
die ken ik niet lijkt me trouwens stug en wat vind jij amperquote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:55 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Er zijn mensen die er amper mee afvallen!!!
10/20 kg met zo'n operatie met een redelijk hoog begin gewicht is weinigquote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:56 schreef Riann het volgende:
[..]
die ken ik niet lijkt me trouwens stug en wat vind jij amper
Er zijn dus serieus mensen die 'maar' 20 kilo zijn afgevallen. Dat lijkt voor niet wls'ers misschien veel, maar je moet je bedenken dat WLS'ers vaak met een heel hoog BMI starten en dus veel meer moeten afvallen voor een acceptabele BMI. En het zijn heftige operaties, dus als je dan zo weinig mee afvalt dan is dat heel er vervelend.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:56 schreef Riann het volgende:
[..]
Ze zijn er echt hoor. Ik ken er diverse op het WLS-forum. Is bijzonder frustrerend als "iedereen" afvalt door de WLS en zij nietquote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:56 schreef Riann het volgende:
ik hap niet maar het is allemaal niet makkelijk dat snap ik zware operatie en de dingen die erbij komen kijken met maagpijn of maagkrampen of weet ik wat allemaal maar 1 ding is zeker als je zo'n operatie hebt gehad en dat is dat je gaat afvallen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:58 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
10/20 kg met zo'n operatie met een redelijk hoog begin gewicht is weinig
Ik komt niet voor niks niet daar meer voor een tijdjequote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:00 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ze zijn er echt hoor. Ik ken er diverse op het WLS-forum. Is bijzonder frustrerend als "iedereen" afvalt door de WLS en zij niet
dat idee had ik dus ookquote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:54 schreef Riann het volgende:
[..]
Nee dat zal ik nooit beweren maar iedereen valt er mee af.
Ja ik vind 20 kg veel ik zou er nu super blij mee zijn. Maar ik snap als je 150 weegt dat je er wel meer moet dan 20 kgquote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:59 schreef octopussy het volgende:
[..]
Er zijn dus serieus mensen die 'maar' 20 kilo zijn afgevallen. Dat lijkt voor niet wls'ers misschien veel, maar je moet je bedenken dat WLS'ers vaak met een heel hoog BMI starten en dus veel meer moeten afvallen voor een acceptabele BMI. En het zijn heftige operaties, dus als je dan zo weinig mee afvalt dan is dat heel er vervelend.
Een maagband is wat mij betreft geen goede optie. Probleem daarmee is dat je heel moeilijk kunt eten, en dan met name de gezonde dingen als groenten, fruit, vlees en brood. En juist slechte dingen als chocolade, vla en andere zoete dingen kunnen dan nog wèl door dat bandje. Mensen met een bandje komen vaak juist aanquote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:00 schreef Elvi het volgende:
Mijn tante is er niks mee afgevallen... Ja n het begin; maar nu is het er weer bij. Die heeft trouwens een maagband. 1 keer was ie zelfs zo strak aangetrokken (ze kon m strakker laten maken bij de dokter) dat ze niet eens meer kon drinken![]()
Maar volgens mij heeft ze er nu een tweede maag bij laten groeien of is dr maag gewoon weer uitgerekt.Ze heeft m ook al een flink aantal jaar trouwens.
Maar denk je dan eens in: je bent een vrouw met een BMI van 50. Je krijgt na een lange periode van vechten met de verzekering een gastric bypass oid. Je hebt veel risico gelopen tijdens de operatie, je moet opnieuw leren eten. En dan val je maar 20 kilo af....terwijl je er nog 50 moet voor een gezond gewicht.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:00 schreef Riann het volgende:
[..]
ik hap niet maar het is allemaal niet makkelijk dat snap ik zware operatie en de dingen die erbij komen kijken met maagpijn of maagkrampen of weet ik wat allemaal maar 1 ding is zeker als je zo'n operatie hebt gehad en dat is dat je gaat afvallen.
En dat klopt dus niet. Helaas. De mensen die er niet mee afvallen doen vaak heel erg hun best, houden zich netjes aan de dieetvoorschriften, sporten, bewegen, nemen hun supplementen en laten hun bloed op tijd controleren... en tòch vallen ze niet of nauwelijks af. Bijzonder frustrerend.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:01 schreef Miss_S het volgende:
dat idee had ik dus ook
je moet wel veel moeite doen wil je er niet mee afvallen
Dat is gewoon met 1 woord KUT want dan werkt idd helemaal niks meer want zo'n operatie is meestal zoiezo al iets wat je als laatste probeert normaal gesproken omdat het zo'n zware operatie etc is.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:04 schreef octopussy het volgende:
[..]
Maar denk je dan eens in: je bent een vrouw met een BMI van 50. Je krijgt na een lange periode van vechten met de verzekering een gastric bypass oid. Je hebt veel risico gelopen tijdens de operatie, je moet opnieuw leren eten. En dan val je maar 20 kilo af....terwijl je er nog 50 moet voor een gezond gewicht.
En bedenk dan eens wat je verder nog kan doen om af te vallen...
helemaal NIETS. Want als een WLS niet werkt, dan werkt een dieet als helemaal niet meer.
Liposuctie of hersentransplantatie naar een ander lijfquote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:06 schreef Riann het volgende:
[..]
Dat is gewoon met 1 woord KUT want dan werkt idd helemaal niks meer want zo'n operatie is meestal zoiezo al iets wat je als laatste probeert normaal gesproken omdat het zo'n zware operatie etc is.
haha lipsuctie eer dat ik dat deed. Sommige mensen doen dat alleen op hun kont dat kan ik begrijpen maar bij mij is er geen beginnen aan bij mij moet het hele lichaam gewoon gedaan worden. hahaquote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:07 schreef freecell het volgende:
[..]
Liposuctie of hersentransplantatie naar een ander lijf
10 *5 is ook 50 kgquote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:08 schreef Elvi het volgende:
Met liposuctie mag je maar 5 kilo weg laten zuigen toch?![]()
Dat kloptquote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:06 schreef Riann het volgende:
Dat is gewoon met 1 woord KUT want dan werkt idd helemaal niks meer want zo'n operatie is meestal zoiezo al iets wat je als laatste probeert normaal gesproken omdat het zo'n zware operatie etc is.
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:07 schreef freecell het volgende:
[..]
Liposuctie of hersentransplantatie naar een ander lijf
AF is adorablequote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:16 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik wil het lijf van America Ferrera wel![]()
Ik drink ook niet...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 08:42 schreef Rewimo het volgende:
Ik drink niet, dat scheelt een hoop verleiding
Klinkt heel bekendquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 08:48 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Ik drink ook niet...ik lig meestal direct aan een infuus...
![]()
![]()
ik heb gekozen voor 2 plakken ontbijtkoek en een glas coolbestquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:14 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Klinkt heel bekend
Ik ben vandaag begonnen met twee sneetjes tarwebrood met kaas ertussen en een kop koffie...
Waarom eigenlijk?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 08:46 schreef Miss_S het volgende:
goede morgen
heb nog niet beslist wat ik ga ontbijten maar denk dat ik voor ontbijtkoek kies
ik ga me gewoon aan mijn dieet houden en neem 2 glazen wijn i.p.v. 1quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 08:28 schreef Rewimo het volgende:
SQ, ik zou zeggen geen bier nemen maar wel lekker etenEn dan de hele vette dingen vermijden. Dan moet de schade beperkt kunnen blijven
Ik vind vlees wel lekkerquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:16 schreef Stormqueen het volgende:
ik ga me gewoon aan mijn dieet houden en neem 2 glazen wijn i.p.v. 1
Ik vind bergen vlees en vette salades de moeite niet om voor te zondigenWat voor mij onder echt lekker eten valt wordt meestal niet geserveerd op dit soort gelegenheden
![]()
omdat ik gister al ontbeten heb met boterhammenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:16 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk?
ontbijtkoek 100 gr. kcal 288 eiwit 4.0 koolh. 68.0 vet 0.0
Pure suiker.
Ter vergelijking:
brood (volkoren) 100 gr. kcal 208 eiwit 5.7 koolh. 40.0 vet 2.8
En een boterham vult ook nog eens veel beter. Daarbij zijn het langzame koolhydraten die dus langer een voldaan gevoel geven. Ontbijtkoek bevat vrijwel alleen snelle koolhydraten.
Barbequeschotels: hamburgers (vet) worst (vet en niet echt lekker ofzoquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:18 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik vind vlees wel lekkerMaar geen vet vlees
Gelukkig zijn voor mij de eiwitten vooral belangrijk, en dus is mager vlees beslist geen taboe
Dat zal best maar je ontbijt met voornamelijk koolhydraten en nauwelijks vezels. Ik vind dat geen verstandige keuze. Je eet toch al niet veel, eet dan tenminste gezond en verantwoord.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:18 schreef Miss_S het volgende:
omdat ik gister al ontbeten heb met boterhammen
en afwisseling het best bij mij werkt
morgen waarschijnlijk weer yoghurt
en het vult goed genoeg zeker met nog een glas coolbest erbij
Ik ben zo ontzettend blij met onze slager! Ik heb sinds de vierdaagse (bbq met worsten etc) geen standaard bbq meer gehad. Bij onze slager krijg je bbqspiezen van kipfilet, rundvlees, lamsvlees in tig verschillende marinades. Scampi's en zalm in folie erbij en Sjeen is helemaal happyquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Barbequeschotels: hamburgers (vet) worst (vet en niet echt lekker ofzo) speklappen ( V.E.T. ) varkensshaslicks (vet) en kipfilet (mager). Mijn gok is dat ik het bij een kipfiletje hou met griekse salade en fruitmix toe
En dat vind ik gelukkig heel lekker
Een goede runderhamburger is best te doen (niet van die kartonnen dingen uit de diepvries dus)quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:20 schreef Stormqueen het volgende:
Barbequeschotels: hamburgers (vet) worst (vet en niet echt lekker ofzo) speklappen ( V.E.T. ) varkensshaslicks (vet) en kipfilet (mager). Mijn gok is dat ik het bij een kipfiletje hou met griekse salade en fruitmix toe
En dat vind ik gelukkig heel lekker
Visquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:24 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik ben zo ontzettend blij met onze slager! Ik heb sinds de vierdaagse (bbq met worsten etc) geen standaard bbq meer gehad. Bij onze slager krijg je bbqspiezen van kipfilet, rundvlees, lamsvlees in tig verschillende marinades. Scampi's en zalm in folie erbij en Sjeen is helemaal happy
Misschien dat ik zelfs nog wel ergens een visje vandaan kan bietsenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:24 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Een goede runderhamburger is best te doen (niet van die kartonnen dingen uit de diepvries dus)Kip met salade en fruit klinkt prima
![]()
ik vind dit gezond genoeg en zeker verantwoordquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:23 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat zal best maar je ontbijt met voornamelijk koolhydraten en nauwelijks vezels. Ik vind dat geen verstandige keuze. Je eet toch al niet veel, eet dan tenminste gezond en verantwoord.
Nietes, je eet er alleen minder vanquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik vind dit gezond genoeg en zeker verantwoorden het is wel volkoren ontbijtkoek
mijn lichaam is zich alleen maar beter gaan voelen sinds ik zoveel afwissel met mijn eten
als ik elke dag zou ontbijten met brood zou ik minder afvallen en zou het ook nog eens saai worden
en nog een voordeel er zitten minder kcal in dan bij brood
Nee dat is dus niet zo, zie mijn eerdere postquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:27 schreef Miss_S het volgende:
en nog een voordeel er zitten minder kcal in dan bij brood
Laat maarquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:32 schreef Miss_S het volgende:
hebben we hier iets tegen koolhydraten?
ik heb er geen moeite mee ik zou niet zonder kunnen
en SQ inderdaad je eet er minder van, dat is het idee van afvallen dat je minder eet
maar wel grappig als ik iets zeg dat ontbijtkoek en coolbest opeens heel erg ongezond zijn
Klinkt goed Pandorah. Hoeveel amandelen zitten er ongeveer in 10 gram?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:29 schreef Pandorah het volgende:
Koolhydraattechnisch wordt ontbijtkoek inderdaad gezien als 1,5 boterham. Ook met coolbest moet je koolhydraattechnisch goed opletten want daar zitten er ook best wat in. Beter is rosevice multifit te drinken als je alles op de KH-index bekijkt. En dat moet ik thuis omdat mijndiabetes heeft.
Ik ben van plan vandaag te eten:
Ontbijt: glas goedemorgen en net een bruine pistolet kaas op
Tussendoor: appel
Lunch: ik heb aardbeitjesen komkommer bij me, dus iets van 3 volkorenboterhammen met aardbeien, tomaat/komkommer en smeerkaas.
Tussendoor: banaan, bakje vitalinea. Eventueel voor hevige snoeptrek: 10 gram amandelen meegenomen.
Voor het sporten om 18.00: sultana
Avondeten: pitabroodjes met kipreepjes / taugé / sla / komkommer / tomaat / ananas
Wellicht snack vanavond: mini pakje pringles + glasje rosé
Beweging (in de planning): fietsen van / naar kantoor, lunchwandelen (als het niet zo blijft stortregenen als nu), bodyattack en voor het slapen gaan kwartiertje yogaoefeningen.
Nu maar hopen dat ik braaf aan dit lijstje ga houden.
Ik neem de eetmeter niet meer serieus. Ik heb het ding een paar dagen ingevuld en wordt een beetje kriegel van kreten als een schaaltje, een broodbeleg, een plak, een handje, een glas etc. En dan gaan ze er ook nog eens van uit dat een appel 120 gram weegt!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:04 schreef freecell het volgende:
Ik ben vanavond even naar Noorderzon geweest en heb bij thuiskomst (lang leve de eetmeter) ontdekt dat tortillachips bést meevallen!
Dat maak JIJ er nu van. Ik heb gezegd dat ik niet snap waarom je voor een ontbijt van praktisch alleen maar snelle koolhydraten kiest.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:32 schreef Miss_S het volgende:
maar wel grappig als ik iets zeg dat ontbijtkoek en coolbest opeens heel erg ongezond zijn
oke ik zei het verkeerdquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:33 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee dat is dus niet zo, zie mijn eerdere post
ja maar kennelijk is dat toch heel slecht aan een paar reacties van jullie te zienquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:35 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat maak JIJ er nu van. Ik heb gezegd dat ik niet snap waarom je voor een ontbijt van praktisch alleen maar snelle koolhydraten kiest.
quote:
kijk dat is toch zeker een stuk gezonder dan ontbijtkoekquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:34 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik neem de eetmeter niet meer serieus. Ik heb het ding een paar dagen ingevuld en wordt een beetje kriegel van kreten als een schaaltje, een broodbeleg, een plak, een handje, een glas etc. En dan gaan ze er ook nog eens van uit dat een appel 120 gram weegt!
Mijn ontbijt vandaag: 2 crackers met rosbief, een groot glas karnemelk en tot nu toe 1 koffie, 2 cappuccino, 5 (grote) bekers thee.
Ik heb niets tegen koolhydraten hoorquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:32 schreef Miss_S het volgende:
Heeft iemand een linkje voor me waar ik die waarden eens kan nalezen... Vind het wel interessante materie en misschien kan ik er iets mee.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:38 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen koolhydraten hoormaar als je voedingsmiddelen eet die hoog op de GI-index staan kan je suikerspiegel ineens omhoogschieten en daarna omlaagschieten zodat je snel weer trek krijgt. Als je suikerspiegel in balans wilt hebben (en ook om minder snel trekgevoel te hebben) is het beste om voedingsmiddelen te eten die in het midden staan op de GI-index.
14 amandelenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:34 schreef Sjeen het volgende:
Klinkt goed Pandorah. Hoeveel amandelen zitten er ongeveer in 10 gram?
dan zal ik wel raar zijn (wat ik ook ben)quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:38 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen koolhydraten hoormaar als je voedingsmiddelen eet die hoog op de GI-index staan kan je suikerspiegel ineens omhoogschieten en daarna omlaagschieten zodat je snel weer trek krijgt. Als je suikerspiegel in balans wilt hebben (en ook om minder snel trekgevoel te hebben) is het beste om voedingsmiddelen te eten die in het midden staan op de GI-index.
En dan waren die 2 crackers met rosbief, groot glas karnemelk, 1 koffie en 2 (grote) bekers thee (eigenlijk 1 beker van een halve liter) allemaal voor half 8 vanochtend.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:38 schreef Miss_S het volgende:
[..]
kijk dat is toch zeker een stuk gezonder dan ontbijtkoek
waarom zoveel koffie ? (net stonden er toch nog 3 ipv 1)quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:41 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
En dan waren die 2 crackers met rosbief, groot glas karnemelk, 1 koffie en 2 (grote) bekers thee (eigenlijk 1 beker van een halve liter) allemaal voor half 8 vanochtend.
Toen ik het south beach dieet deed (briljant dieet, afvallen als een idioot, jammer dat ik daarna weer heel snel aankwam omdat ik geen zin meer had in gesleep met bakjes sla enzo), heb ik een boekje gekocht met daarin de GI waarden van veel producten. South Beach gaat namelijk ook uit van de Glycemische Index van producten. Boekje was iets van 6 euro ofzo.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:40 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Heeft iemand een linkje voor me waar ik die waarden eens kan nalezen... Vind het wel interessante materie en misschien kan ik er iets mee.
Een halve liter thee in 1 beker?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:41 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
En dan waren die 2 crackers met rosbief, groot glas karnemelk, 1 koffie en 2 (grote) bekers thee (eigenlijk 1 beker van een halve liter) allemaal voor half 8 vanochtend.
Omdat het lekker isquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:44 schreef Miss_S het volgende:
[..]
waarom zoveel koffie ? (net stonden er toch nog 3 ipv 1)
Omdat er een onderzoek is geweest waarin stond dat het goed was voor vrouwen voor het geheugen om 3 kopjes koffie te drinken (ja! serieus!). Verder, duh! Laat haarquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:44 schreef Miss_S het volgende:
waarom zoveel koffie ? (net stonden er toch nog 3 ipv 1)
Ik heb ooit een halve liter beker gekregen met de tekst "ik ben als een toeter" en een toeter er aan vast. De toeter heb ik er af gesloopt, de tekst staat er niet meer op, maar de beker is geweldig!quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Een halve liter thee in 1 beker?
* SQ krijgt flashbacks van haar periode in Houston![]()
quote:
ja het is wel duidelijk dat jullie er anders over nadenkenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:47 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Omdat er een onderzoek is geweest waarin stond dat het goed was voor vrouwen voor het geheugen om 3 kopjes koffie te drinken (ja! serieus!). Verder, duh! Laat haar
Sjeen nam toch in de namiddag die ontbijtkoek? Dan staat je suikerspiegel laag en dan is het best een goed idee om zoiets te nemen. Als basis (ontbijt dus) lijkt het mij wat minder. Maar goed, dat is voor mij omdat ik vrij stevig moet ontbijten want anders heb ik echt zo weer trek.
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:47 schreef Stormqueen het volgende:
Er zijn wel meer dingen niet gezond: te veel drammen, een laag IQ hebben, auto rijden, je tanden niet flossen etc. Maar ja, wat doe je er aan?
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:47 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik heb ooit een halve liter beker gekregen met de tekst "ik ben als een toeter" en een toeter er aan vast. De toeter heb ik er af gesloopt, de tekst staat er niet meer op, maar de beker is geweldig!Hoef ik tenminste niet zo vaak thee te maken thuis.
[..]en omdat ik wakker moet worden.
Ik word een beetje duf van die marathon werk-studeersessies.
Volgende bekertje heet water is trouwens onderweg.Ik kom wel aan mijn 2 liter water per dag hoor.
Liters espresso?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:50 schreef motorbloempje het volgende:
op mn werk dronk ik elke dag liters espressojum!
enwerd net gebeld
dinsdag sollicitatiegesprek voor de droom-studenten-bijbaan![]()
woei
12.5 uur in de week bij een woningbouwvereniging, de sector waar ik net uit kom rollen![]()
woei
Ik vrees dat jij nu iets gelezen hebt wat wij niet hebben gezegd. Wij hebben alleen gezegd dat er veel koolhydraten inzitten. Dat hoeft niet persé ongezond te zijnquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:49 schreef Miss_S het volgende:
want waarom is ontbijtkoek dan ongezond? of alleen omdat je dan sneller trek krijgt en dan weer gaat eten?
had nergens last van eigenlijkquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Liters espresso?
Je maag wat deed je?
En gefeliciteerd, toffe bijbaantjes zijn tof, enzo
Lezen is niet mijn sterkste punt op vrijdagquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:55 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
had nergens last van eigenlijkging opbouwend... en met regelmaat
maar ben nu alweer paar weken redelijk koffie-loosmaar straks met studeren zal 't wel weer meer worden.. werken/studeren zonder koffie...
niet te doen man!
enneh.. dankal moet ik nog wel aangenomen worden ey
![]()
Katert?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:51 schreef Fuente het volgende:
Oef ik ben pas net wakker! Heb flink hoofdpijn
Ik moet nog gaan ontbijten. Ik ben iig wel weer aan het afvallen, 113,6 nu
Nee ik drink eigenlijk nooit, maar zo voelt het wel!quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Katert?
Gefeliciteerd in ieder geval, afvallen is tof
Tof ja, lekker is dat, ik weet precies wat je bedoelt, ik voelde me zo slank en fit vanmorgen (terwijl er pas 3 kilo af is, maar goedquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:11 schreef ymme het volgende:
Ik ben echt zo blij dat ik onder de 85 zit. Mijn dag kan niet meer stuk......
Het gaat gewoon goed met lijnen![]()
Morgen vrijgezellenfeest van vrienden, dan gaan we happen en stappen. Ik eet gewoon mee, maar let wel op, dat ik niet teveel ongezond eet, voorafje wordt een lekkere salade, en ik neem geen nagerecht
En we gaan op de fiets, dus meteen weer wat beweging d'r bij
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:11 schreef ymme het volgende:
Morgen vrijgezellenfeest van vrienden, dan gaan we happen en stappen. Ik eet gewoon mee, maar let wel op, dat ik niet teveel ongezond eet, voorafje wordt een lekkere salade, en ik neem geen nagerecht
Nee niet zo heel ver. Net zover als ik vanavond volgende week elke dag weer moet fietsen naar het station. 6 km heen en 6 km terugquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Tof ja, lekker is dat, ik weet precies wat je bedoelt, ik voelde me zo slank en fit vanmorgen (terwijl er pas 3 kilo af is, maar goed)
Moet je ver fietsen?
Lekker stukje! en de lucht is blauwquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:16 schreef ymme het volgende:
[..]
Nee niet zo heel ver. Net zover als ik vanavond volgende week elke dag weer moet fietsen naar het station. 6 km heen en 6 km terug
Super zegquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:11 schreef ymme het volgende:
Je zou bijvoorbeeld de volgende keer zoetstof erin kunnen doen, ipv suikerquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:25 schreef Fuente het volgende:
[..]
Super zeg![]()
Het ontbijt is hier special K cornflakes geworden met melk en een beetje suiker![]()
ok dat vroeg ik me dus afquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:52 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Ik vrees dat jij nu iets gelezen hebt wat wij niet hebben gezegd. Wij hebben alleen gezegd dat er veel koolhydraten inzitten. Dat hoeft niet persé ongezond te zijn. Het is inderdaad dat ontbijtkoek veel suikers (lees: koolhydraten) bevat waardoor je suikerspiegel omhoog schiet. Die kan net zo snel omlaag schieten waardoor je weer trek hebt. Maar goed, jij hebt geen diabetes dus je hoeft je over je ontbijtkoek als ontbijt niet al te druk te maken
.
Klopt, moet nog even zoetstof halen. Zonder suiker/zoetstof vind ik het echt niet lekkerquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:27 schreef ymme het volgende:
[..]
Je zou bijvoorbeeld de volgende keer zoetstof erin kunnen doen, ipv suiker
Maar voorals nog, een goed ontbijt hoor
Dat gaat bestquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:38 schreef Stormqueen het volgende:![]()
Hoe gaat het met de verhuizing? Zijn de poezelbeesten al een beetje terug in hun normale doen?
Ja, muizen genoeg daar natuurlijkquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:37 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat gaat bestGuus heeft het druk met de muizenjacht
En de andere twee vermaken zich ook wel
Dat heb ik dus juist van cornflakes met yoghurtquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:26 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zie hier trouwens vaak dat mensen cornflakes met melk eten. Respect dat jullie het weg krijgen. Ik krijg het niet voor elkaar, moet er van kokhalzenIk kan het alleen maar met yoghurt eten...
cornflakes krijg ik ook niet weg met yoghurtquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:44 schreef octopussy het volgende:
[..]
Dat heb ik dus juist van cornflakes met yoghurtGeef mij maar lekker melk erbij.
Toen ik nog vroeg op moest staan deed ik dat ook altijd omdat ik anders geen hap door mijn keel kreeg. Ik moest dat dan al om kwart voor 6 maar had rond de pauze om 10 uur wel weer een beetje honger en nam ik altijd 1 snee brood meequote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:48 schreef YPPY het volgende:
En iets van drinkontbijten octo, kun je dat eten? Dat is wel makkelijk en er zit best veel in.
Ehm, nou bij de meeste moeten we op de lucht afquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:39 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, muizen genoeg daar natuurlijk
Komt ie ze dan ook trots afleveren bij z'n personeel?
Moet je hier eens komen kijkenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:44 schreef octopussy het volgende:
Dat heb ik dus juist van cornflakes met yoghurtGeef mij maar lekker melk erbij.
Ik ben trouwens op zoek naar muesli of cornflakes zonder suiker. Alle pakken bij ons in de supermarkt hebben minimaal 19%suiker.
denk dat dat prima is maar ik lust het nietquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:48 schreef YPPY het volgende:
En iets van drinkontbijten octo, kun je dat eten? Dat is wel makkelijk en er zit best veel in.
Daar zit weer vrij veel suiker in. Dat geeft kans op dumpen bij octo. Misschien de lightversies?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:48 schreef YPPY het volgende:
Miss_S past er zeker in.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:06 schreef gothic-blackie het volgende:
zo ik heb mijn kledingkast weer eens opgeruimd, gewoon een volle (ja volledig vol, tot de rand toe, krijg hem niet meer dicht) vuilniszak eruit gehaald, allemaal kleding in maatje 40 (was positief dat ik nog wel snel zou afvallenterwijl ik toch echt al op maatje 46/48 zit
daarom heb ik er ook maar geen foto's van gemaakt om op het chocoladeforum te zetten, want ja, wie van ons past nou in een maatje 40 (niet negatief bedoelt, als dit wel zo is, vis ik het er wel uit en ga ik alsnog foto's maken)
en ik kwam erachter dat ik niet zoveel shirtjes heb, en als ik die heb, ze alleen in de kleur wit zijn
Ze heeft ook witte shirtjesquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:11 schreef ColdFeet het volgende:
G-B, ik denk dat ik er binnen min of meer afzienbare tijd ook wel weer in pas. Maarre, als je echt een gothic blackie bent, dank ik niet dat we dezelfde kledingsmaak hebben
Oh reallyquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ze heeft ook witte shirtjes
Maareuh, ik ben een enorme metalmuts geweest vroeger, incluis blauwgroen haar, netpanties en kisten en bandshirts met gaten![]()
lol ik heb wel van dat soort kleding, maar die gaat niet de deur uit (ook al pas ik het niet meerquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:11 schreef ColdFeet het volgende:
G-B, ik denk dat ik er binnen min of meer afzienbare tijd ook wel weer in pas. Maarre, als je echt een gothic blackie bent, dank ik niet dat we dezelfde kledingsmaak hebben
kep nog een zooi niet passende colbertjasjes, waaronder een rozequote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:15 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oh really
Ik moet binnenkort op zoek naar keurige kleding, ga bijna solliciteren (nou ja, solliciteren... ) en werken. Dus als iemand in die categorie iets moois heeft, graag.
en wat dacht je van freecellquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Miss_S past er zeker in.
En als ik mijn buik heeeeeeeel erg in hou, lukt het mij ook wel denk ik
Is toch niet slecht! De mensen die dan meteen een stempel op je neus drukken zijn pas slechtquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:15 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
lol ik heb wel van dat soort kleding, maar die gaat niet de deur uit (ook al pas ik het niet meer) de gothic slaat ook meer op de muziekstijl die ik mooi vind dan de kleding die ik draag. en i know, gothic in je nick noemen is slecht, maar me nick is ook al weer een paar jaar oud
maar de meeste kleding is redelijk normaal
Ik heb alleen H&M pakken, die ongeveer geschikt zijn voor 3 keer dragen, omdat ze daarna aan alle kanten rafelenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:15 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oh really
Ik moet binnenkort op zoek naar keurige kleding, ga bijna solliciteren (nou ja, solliciteren... ) en werken. Dus als iemand in die categorie iets moois heeft, graag.
zodra iemand dan roept ga ik er wel foto's van maken, en anders blijven ze mooi nog ff in de vuilniszak zitten.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Als ik zo naar de BMI's kijk zullen 't er nog aardig wat zijn die er in passen ja
I'm in love with my VAIOquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:20 schreef YPPY het volgende:
Jij ook al Sjeen? Ik twijfel nog, we hebben wel een appel laptop, maar misschien binnenkort ook een appelpc.![]()
Nou ja, eigenlijk moet ik over een paar maanden gewoon eens op zoek naar echt goed spul. Maar dat is zo duurquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik heb alleen H&M pakken, die ongeveer geschikt zijn voor 3 keer dragen, omdat ze daarna aan alle kanten rafelen
En vrouwen zonder tieten. Laat ik die nou net wel hebbenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:23 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nou ja, eigenlijk moet ik over een paar maanden gewoon eens op zoek naar echt goed spul. Maar dat is zo duur
Ik heb sowieso met kleding van de H&M altijd een probleem, dat is voor vrouwen met smalle konten en laat ik die nou net niet hebben
Mja, shoppen in de uitverkoop helpt ookquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:32 schreef YPPY het volgende:
Toen ik studeerde, was de h&m mijn huisleverancier, dat kon ik tenminste betalen.Ook nu bestel ik er regelmatig. Het gaat niet lang mee, maar dan kan ik tenminste elk jaar iets nieuws kopen.
en die mannen ook, dus wat let je?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:39 schreef ColdFeet het volgende:
Mjaa, ik ga straks werken in een branche met echt alleen maar mannen, dus dan vind ik, denk ik, van die hele lieve rokjes niet zo'n goed idee (hoewel ik er stiekum wel echt dol op ben)
Waardeloos zegquote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:42 schreef Chicolate het volgende:
Zou het al helpen als ze de apotheekassistentes uitleggen hoe het gebruikt moet worden ... ik kreeg een kopietje met haar instructies, ze zei dat ze het zelf ook niet wist en dat ik die instructie maar moest volgen.
Bij bewoners van het verpleeghuis ben ik ook heel erg voor iets met een voorzetkamer, zoals je ook gebruikt bij kleine kinderen. Dat werkt namelijk welquote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:47 schreef Riann het volgende:
nou bij oude mensen werkt het dus totaal niet kan ik je vertellen die inhalators.
Nee, koolhydraten zijn juist goed, hersenbrandstofquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:32 schreef Miss_S het volgende:
ik heb er geen moeite mee ik zou niet zonder kunnen
Dat dus!quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
en die mannen ook, dus wat let je?
Ik vul de eetmeter dan ook bijna altijd in grammen in. In ieder geval broodjes ed, daar zitten ze ook bijna altijd fout met gewicht. (bijv. halvarine vul ik wel in als 'een broodbeleg', zoveel kan dat niet schelen en dan nog is een broodbeeg bij hun iets meer dan bij mij, dus dan geeft het nietquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:34 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik neem de eetmeter niet meer serieus. Ik heb het ding een paar dagen ingevuld en wordt een beetje kriegel van kreten als een schaaltje, een broodbeleg, een plak, een handje, een glas etc. En dan gaan ze er ook nog eens van uit dat een appel 120 gram weegt!
Mijn ontbijt vandaag: 2 crackers met rosbief, een groot glas karnemelk en tot nu toe 1 koffie, 2 cappuccino, 5 (grote) bekers thee.
ik wist niet dat ontbijtkoek zo gevaarlijk wasquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:41 schreef Isabeau het volgende:
En als cherry on the cake bevat ontbijtkoek een kankerverwekkend stofje (maar dat zit ook in patat, chips, koekjes en dergelijke).
Troost je... Koffie ook => Acrylamidequote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:14 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik wist niet dat ontbijtkoek zo gevaarlijk was
Roep! (dank je wel Miss_s, ik dacht er pas bij na toen jij dat posttequote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:21 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
zodra iemand dan roept ga ik er wel foto's van maken, en anders blijven ze mooi nog ff in de vuilniszak zitten.
zit trouwens zelfs een vest in wat ik nooit gedragen heb omdat tie nogal jeukte
enne het zijn trouwens 5 colbertjasjes, in verschillende kleuren
koffie lust ik nietquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:16 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Troost je... Koffie ook => Acrylamide
Ik vroeg het me gewoon af waarom je voor zo'n ontbijt zou kiezen (en als ik het me goed herinner had Miss_S gisteren als lunch ook alleen maar ontbijtkoek)quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:41 schreef Isabeau het volgende:
Maar goed, ik vind deze discussie een beetje vreemd en zinloos omdat Miss S al aangeeft veel af te wisselen en heus niet elke ochtend ontbijtkoek te eten. En ik dacht dat we er over eens waren dat als je langdurig lijnt je ook gewoon dingen moet eten die je lekker vindt waar niet al te veel kcal inzit.Als zij een paar keer in de week ontbijtkoek als ontbijt nou lekker vindt? Ze eet tenminste 's morgens ontbijt, dat is al een stuk gezonder dan ik bijvoorbeelde de afgelopen weken heb gedaan
ja ik had wel belangstellingquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:18 schreef freecell het volgende:
[..]
Roep! (dank je wel Miss_s, ik dacht er pas bij na toen jij dat posttemaar had je zelf geen belangstelling?)
en als tussendoortje vind ik het te veelquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:21 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik vroeg het me gewoon af waarom je voor zo'n ontbijt zou kiezen (en als ik het me goed herinner had Miss_S gisteren als lunch ook alleen maar ontbijtkoek)Omdat ze aangeeft bewust met eten bezig te zijn en dan vind ik twee dagen na elkaar ontbijtkoek als maaltijd niet zo'n slimme keuze. Op zich is er niks mis met ontbijtkoek natuurlijk maar ik zie het niet als een verantwoorde maaltijd. Als tussendoortje lijkt het me een stuk geschikter. Ik wilde dus ook echt alleen maar weten waarom ze hiervoor kiest
Ik ben het ook wel met je eens, maar het leek een beetje uit te lopen op een halszaak en zo heel erg of heel belangrijk is het ook weer niet.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:21 schreef Rewimo het volgende:
Ik vroeg het me gewoon af waarom je voor zo'n ontbijt zou kiezen (en als ik het me goed herinner had Miss_S gisteren als lunch ook alleen maar ontbijtkoek)Omdat ze aangeeft bewust met eten bezig te zijn en dan vind ik twee dagen na elkaar ontbijtkoek als maaltijd niet zo'n slimme keuze. Op zich is er niks mis met ontbijtkoek natuurlijk maar ik zie het niet als een verantwoorde maaltijd. Als tussendoortje lijkt het me een stuk geschikter. Ik wilde dus ook echt alleen maar weten waarom ze hiervoor kiest
een plakje kan goed als tussendoortjequote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:26 schreef Rewimo het volgende:
Maar wat is er volgens jou mis met een plakje ontbijtkoek als tussendoortje dan?
Dat snap ik ook niet? Want qua kcal bevat een (volkoren dan;) ) ontbijtkoek net zoveel kcal als een appel.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:26 schreef Rewimo het volgende:
Maar wat is er volgens jou mis met een plakje ontbijtkoek als tussendoortje dan?
Edit: en dit is dus echt een poging om te begrijpen hoe jij daarover denkt, verder niets
Maar dat heb je natuurlijk zelf in de handquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
een plakje kan goed als tussendoortje
maar het zijn vaak meer dan een plakjes en dan vind ik er teveel kcal inzitten voor alleen een tussendoortje
ik kies voor tussendoortjes het liefst alleen fruit
Je moet dan ook niet meer pakken dan één plakje, dat kloptquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:27 schreef Miss_S het volgende:
een plakje kan goed als tussendoortje
maar het zijn vaak meer dan een plakjes en dan vind ik er teveel kcal inzitten voor alleen een tussendoortje
ik kies voor tussendoortjes het liefst alleen fruit
ja maar ik eet liever fruit dan iets andersquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:30 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet? Want qua kcal bevat een (volkoren dan;) ) ontbijtkoek net zoveel kcal als een appel.
En ik bedoel hiermee niets kwaad mee, ik ben alleen nieuwsgierig (o! zie ook de edit van Rewimo zie ik)
en wat wil je precies met deze reactie zeggen?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar dat heb je natuurlijk zelf in de hand
Gewoon wat er staat.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:34 schreef Miss_S het volgende:
[..]
en wat wil je precies met deze reactie zeggen?
Teigan, waar was je ook al weer heen?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:33 schreef teigan het volgende:Goeiemorgen!!
Gisteravond neit zo gezond gegeten, maar ik heb half Amsterdam wel gezien nu, dus het maakt niet zoveel uit..
volgende keer als we weer naar een concert gaan in Paradiso, dan zetten we de auto gewoon in de stad in een parkeergarage.. We hebben volgens mij de toeristische lange route gelopen terug naar het Station, en we kwamen om half 2 's nachts per ongeluk op de Wallen terecht.... En daar wil je niet zijn op dat tijdstip..
Toen uiteindeljk met een taxi naar de Arena, gelukkig konden we nog wel voor het P&R tarief eruit, en toen nog naar huis..
We lagen om half 5 in bed..
Vandaag maar even rustig aan doen, als ik het weer zo zie wordt het niet skaten vanavond, maar morgen ga ik les 4 van Evy lopen, dus dan heb ik dan wel weer genoeg beweging..
quote:
ok ik ga de camera wel zoeken en foto's makenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:18 schreef freecell het volgende:
[..]
Roep! (dank je wel Miss_s, ik dacht er pas bij na toen jij dat posttemaar had je zelf geen belangstelling?)
Heb je ook shirtjes? En maat 40 broek pas ik net niet, moet zeker 42 hebbenRokjes past wel altijd in 40 (mijn taille is wel te doen, maar zit wat hoog, vandaar
)
nee daar kan ik niet kijkenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:40 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
ok ik ga de camera wel zoeken en foto's makenen dan gooi ik het wel in het openbare gedeelte van het chocoladeforum (daar kan jij ook kijken toch miss-s?)
Ik lust het nietquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |