dat is inderdaad de belgischequote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:26 schreef ymme het volgende:
[..]
Dat Belgische? Ik heb start to run.... Morgen ga ik les 1 nog eens overdoen.
Was bij 3 geeindig, maar doe nog ff 1 over, omdat ik zo verkeerd bezig ben met ademhalen. Dat wil ik eerst onder controle hebben, anders houd ik het niet vol.
daar denk ik nog geeneens bij na tijdens het lopenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:30 schreef ymme het volgende:
Aan mijn conditie ligt het niet. Ik heb heel snel het gevoel dat mijn keel dicht geknepen wordt. Ik heb een lichte vorm van astma (ja en ik rook dom dom dom), dus ik moet goed op mijn ademhaling letten.
Door hard te lopen, vergroot ik de inhoud van mijn longen ook, dus het is alleen maar goed.
Maar ik heb de neiging om alleen door mijn mond te ademen, ben nu dus bezig om door de neus in te ademen en door de mond uit. En dan gaat het stukken beter
Als ik daar dus niet aan denk, lig ik zo bewustenloos op de grond. Voor mij is de ademhaling het belangrijks. Maar hoop dit snel onder controle te hebben, en de 5km te kunnen lopen. Gaat helemaal goed komen, daar ben ik van overtuigt.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:32 schreef Miss_S het volgende:
[..]
daar denk ik nog geeneens bij na tijdens het lopen
en toen ik aan het vorige schema begon had ik echt geen conditie en vond ik die 1 minuut lopen al veel
ik kan nu 15 min achter elkaar lopen maar dan ben ik wel echt moe
hoop dat het inderdaad goed komt danquote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:34 schreef ymme het volgende:
[..]
Als ik daar dus niet aan denk, lig ik zo bewustenloos op de grond. Voor mij is de ademhaling het belangrijks. Maar hoop dit snel onder controle te hebben, en de 5km te kunnen lopen. Gaat helemaal goed komen, daar ben ik van overtuigt.
Mijn vriendje was gewoon het hele lijstje vergeten netquote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:17 schreef Stormqueen het volgende:
*Vriendje checkt lijstje* Oeps overheen gelezen
... ziet dit toevallig en denkt, he dat heb ik ook. Al eens de dokter om Ventolin gevraagd? Werkt echt geweldig. (bij inspanningsastma in ieder geval) Kon nooit voluit gaan in een sport, kon geen conditie opbouwen omdat mn longen het niet bijhielden. Kreeg dat spul (inhaler) dat ik voor het sporten in mocht nemen, en sindsdien kan ik weer fanatiek ertegenaan! Echt een aanrader!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:30 schreef ymme het volgende:
Aan mijn conditie ligt het niet. Ik heb heel snel het gevoel dat mijn keel dicht geknepen wordt. Ik heb een lichte vorm van astma (ja en ik rook dom dom dom), dus ik moet goed op mijn ademhaling letten.
Door hard te lopen, vergroot ik de inhoud van mijn longen ook, dus het is alleen maar goed.
Maar ik heb de neiging om alleen door mijn mond te ademen, ben nu dus bezig om door de neus in te ademen en door de mond uit. En dan gaat het stukken beter
Oh dat ook ja ... en hyperventilatie ... en paniekaanvallen ... werkt het allemaal tegenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:01 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb ook Ventolin voor als ik erg benauwd ben. Helpt dan wel goedIk heb vaak bronchitis.
maar ik loop al langer hardquote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:14 schreef Jojogirl het volgende:
Je moet echt je spieren en vooral je pezen en gewrichten de tijd geven om te wennen aan het lopen, dus die rustdagen zitten er niet voor niets in. Lopen is best belastend voor je gewrichten dus als je het niet goed opbouwt (of met slechte schoenen loopt) loop je makkelijk blessures op.
daar zal vast ventolin tussen zittenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:03 schreef ymme het volgende:
Ik heb 2 pompjes, een blauwe en een bruine
omdat ik er een tijdje mee gestopt wasquote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:17 schreef Jojogirl het volgende:
Als je al langer hardloopt, waarom volg je dan dit schema?Want het is wel heel erg op absolute beginners gericht.
Ik heb ook een blauwe, dat spul heet Salbutamol maar het is Ventolin.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:03 schreef ymme het volgende:
Ik heb 2 pompjes, een blauwe en een bruine
ventolin is ook in andere vormen te verkrijgen, zoals een schijf met poeder.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:25 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik heb ook een blauwe, dat spul heet Salbutamol maar het is Ventolin.
Edit: zo eentje
[afbeelding]
ben er hooguit 4 weken mee gestoptquote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:24 schreef Jojogirl het volgende:
Maar als je ermee gestopt was, zijn je pezen en gewrichten het dus ook weer ontwent.
Zou het al helpen als ze de apotheekassistentes uitleggen hoe het gebruikt moet worden ... ik kreeg een kopietje met haar instructies, ze zei dat ze het zelf ook niet wist en dat ik die instructie maar moest volgenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:35 schreef Isabeau het volgende:
Blauw is altijd ventolin(en salbutamol is gewoon hetzelfde spul van een ander merk, beiden zijn beta2 sympathicomimetica) en die dingen vergen idd wat oefening, Chicolate. Een groot deel van de patiënten gebruikt het ook gewoon helemaal verkeerd.
Hee g-b, moest nog aan je denken. Had een CD besteld bij bol.com maar het doosje was kapot, dus nu klantenservice gemail voor een nieuwequote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:34 schreef gothic-blackie het volgende:
....
Psst, het is voeren i.p.v. vaardenquote:
hahaha, die vraag had ik nog niet gehad zeg maar, maar mijn gok, getour sturen en opnieuw bestellen of zoietsquote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:50 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hee g-b, moest nog aan je denken. Had een CD besteld bij bol.com maar het doosje was kapot, dus nu klantenservice gemail voor een nieuwe![]()
moet dat nou... wees aardig tegen elkaar en idd via pmquote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:24 schreef Elvi het volgende:
Ik dacht dat we normaal moesten reageren in het topic en het via pm moesten uitvechten?![]()
Sfeerverpester![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |