Ik drink ook niet...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 08:42 schreef Rewimo het volgende:
Ik drink niet, dat scheelt een hoop verleiding
Klinkt heel bekendquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 08:48 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Ik drink ook niet...ik lig meestal direct aan een infuus...
![]()
![]()
ik heb gekozen voor 2 plakken ontbijtkoek en een glas coolbestquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:14 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Klinkt heel bekend
Ik ben vandaag begonnen met twee sneetjes tarwebrood met kaas ertussen en een kop koffie...
Waarom eigenlijk?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 08:46 schreef Miss_S het volgende:
goede morgen
heb nog niet beslist wat ik ga ontbijten maar denk dat ik voor ontbijtkoek kies
ik ga me gewoon aan mijn dieet houden en neem 2 glazen wijn i.p.v. 1quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 08:28 schreef Rewimo het volgende:
SQ, ik zou zeggen geen bier nemen maar wel lekker etenEn dan de hele vette dingen vermijden. Dan moet de schade beperkt kunnen blijven
Ik vind vlees wel lekkerquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:16 schreef Stormqueen het volgende:
ik ga me gewoon aan mijn dieet houden en neem 2 glazen wijn i.p.v. 1
Ik vind bergen vlees en vette salades de moeite niet om voor te zondigenWat voor mij onder echt lekker eten valt wordt meestal niet geserveerd op dit soort gelegenheden
![]()
omdat ik gister al ontbeten heb met boterhammenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:16 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk?
ontbijtkoek 100 gr. kcal 288 eiwit 4.0 koolh. 68.0 vet 0.0
Pure suiker.
Ter vergelijking:
brood (volkoren) 100 gr. kcal 208 eiwit 5.7 koolh. 40.0 vet 2.8
En een boterham vult ook nog eens veel beter. Daarbij zijn het langzame koolhydraten die dus langer een voldaan gevoel geven. Ontbijtkoek bevat vrijwel alleen snelle koolhydraten.
Barbequeschotels: hamburgers (vet) worst (vet en niet echt lekker ofzoquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:18 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik vind vlees wel lekkerMaar geen vet vlees
Gelukkig zijn voor mij de eiwitten vooral belangrijk, en dus is mager vlees beslist geen taboe
Dat zal best maar je ontbijt met voornamelijk koolhydraten en nauwelijks vezels. Ik vind dat geen verstandige keuze. Je eet toch al niet veel, eet dan tenminste gezond en verantwoord.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:18 schreef Miss_S het volgende:
omdat ik gister al ontbeten heb met boterhammen
en afwisseling het best bij mij werkt
morgen waarschijnlijk weer yoghurt
en het vult goed genoeg zeker met nog een glas coolbest erbij
Ik ben zo ontzettend blij met onze slager! Ik heb sinds de vierdaagse (bbq met worsten etc) geen standaard bbq meer gehad. Bij onze slager krijg je bbqspiezen van kipfilet, rundvlees, lamsvlees in tig verschillende marinades. Scampi's en zalm in folie erbij en Sjeen is helemaal happyquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Barbequeschotels: hamburgers (vet) worst (vet en niet echt lekker ofzo) speklappen ( V.E.T. ) varkensshaslicks (vet) en kipfilet (mager). Mijn gok is dat ik het bij een kipfiletje hou met griekse salade en fruitmix toe
En dat vind ik gelukkig heel lekker
Een goede runderhamburger is best te doen (niet van die kartonnen dingen uit de diepvries dus)quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:20 schreef Stormqueen het volgende:
Barbequeschotels: hamburgers (vet) worst (vet en niet echt lekker ofzo) speklappen ( V.E.T. ) varkensshaslicks (vet) en kipfilet (mager). Mijn gok is dat ik het bij een kipfiletje hou met griekse salade en fruitmix toe
En dat vind ik gelukkig heel lekker
Visquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:24 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik ben zo ontzettend blij met onze slager! Ik heb sinds de vierdaagse (bbq met worsten etc) geen standaard bbq meer gehad. Bij onze slager krijg je bbqspiezen van kipfilet, rundvlees, lamsvlees in tig verschillende marinades. Scampi's en zalm in folie erbij en Sjeen is helemaal happy
Misschien dat ik zelfs nog wel ergens een visje vandaan kan bietsenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:24 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Een goede runderhamburger is best te doen (niet van die kartonnen dingen uit de diepvries dus)Kip met salade en fruit klinkt prima
![]()
ik vind dit gezond genoeg en zeker verantwoordquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:23 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat zal best maar je ontbijt met voornamelijk koolhydraten en nauwelijks vezels. Ik vind dat geen verstandige keuze. Je eet toch al niet veel, eet dan tenminste gezond en verantwoord.
Nietes, je eet er alleen minder vanquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik vind dit gezond genoeg en zeker verantwoorden het is wel volkoren ontbijtkoek
mijn lichaam is zich alleen maar beter gaan voelen sinds ik zoveel afwissel met mijn eten
als ik elke dag zou ontbijten met brood zou ik minder afvallen en zou het ook nog eens saai worden
en nog een voordeel er zitten minder kcal in dan bij brood
Nee dat is dus niet zo, zie mijn eerdere postquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:27 schreef Miss_S het volgende:
en nog een voordeel er zitten minder kcal in dan bij brood
Laat maarquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:32 schreef Miss_S het volgende:
hebben we hier iets tegen koolhydraten?
ik heb er geen moeite mee ik zou niet zonder kunnen
en SQ inderdaad je eet er minder van, dat is het idee van afvallen dat je minder eet
maar wel grappig als ik iets zeg dat ontbijtkoek en coolbest opeens heel erg ongezond zijn
Klinkt goed Pandorah. Hoeveel amandelen zitten er ongeveer in 10 gram?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:29 schreef Pandorah het volgende:
Koolhydraattechnisch wordt ontbijtkoek inderdaad gezien als 1,5 boterham. Ook met coolbest moet je koolhydraattechnisch goed opletten want daar zitten er ook best wat in. Beter is rosevice multifit te drinken als je alles op de KH-index bekijkt. En dat moet ik thuis omdat mijndiabetes heeft.
Ik ben van plan vandaag te eten:
Ontbijt: glas goedemorgen en net een bruine pistolet kaas op
Tussendoor: appel
Lunch: ik heb aardbeitjesen komkommer bij me, dus iets van 3 volkorenboterhammen met aardbeien, tomaat/komkommer en smeerkaas.
Tussendoor: banaan, bakje vitalinea. Eventueel voor hevige snoeptrek: 10 gram amandelen meegenomen.
Voor het sporten om 18.00: sultana
Avondeten: pitabroodjes met kipreepjes / taugé / sla / komkommer / tomaat / ananas
Wellicht snack vanavond: mini pakje pringles + glasje rosé
Beweging (in de planning): fietsen van / naar kantoor, lunchwandelen (als het niet zo blijft stortregenen als nu), bodyattack en voor het slapen gaan kwartiertje yogaoefeningen.
Nu maar hopen dat ik braaf aan dit lijstje ga houden.
Ik neem de eetmeter niet meer serieus. Ik heb het ding een paar dagen ingevuld en wordt een beetje kriegel van kreten als een schaaltje, een broodbeleg, een plak, een handje, een glas etc. En dan gaan ze er ook nog eens van uit dat een appel 120 gram weegt!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:04 schreef freecell het volgende:
Ik ben vanavond even naar Noorderzon geweest en heb bij thuiskomst (lang leve de eetmeter) ontdekt dat tortillachips bést meevallen!
Dat maak JIJ er nu van. Ik heb gezegd dat ik niet snap waarom je voor een ontbijt van praktisch alleen maar snelle koolhydraten kiest.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:32 schreef Miss_S het volgende:
maar wel grappig als ik iets zeg dat ontbijtkoek en coolbest opeens heel erg ongezond zijn
oke ik zei het verkeerdquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:33 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee dat is dus niet zo, zie mijn eerdere post
ja maar kennelijk is dat toch heel slecht aan een paar reacties van jullie te zienquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:35 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat maak JIJ er nu van. Ik heb gezegd dat ik niet snap waarom je voor een ontbijt van praktisch alleen maar snelle koolhydraten kiest.
quote:
kijk dat is toch zeker een stuk gezonder dan ontbijtkoekquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:34 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik neem de eetmeter niet meer serieus. Ik heb het ding een paar dagen ingevuld en wordt een beetje kriegel van kreten als een schaaltje, een broodbeleg, een plak, een handje, een glas etc. En dan gaan ze er ook nog eens van uit dat een appel 120 gram weegt!
Mijn ontbijt vandaag: 2 crackers met rosbief, een groot glas karnemelk en tot nu toe 1 koffie, 2 cappuccino, 5 (grote) bekers thee.
Ik heb niets tegen koolhydraten hoorquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:32 schreef Miss_S het volgende:
hebben we hier iets tegen koolhydraten?
Heeft iemand een linkje voor me waar ik die waarden eens kan nalezen... Vind het wel interessante materie en misschien kan ik er iets mee.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:38 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen koolhydraten hoormaar als je voedingsmiddelen eet die hoog op de GI-index staan kan je suikerspiegel ineens omhoogschieten en daarna omlaagschieten zodat je snel weer trek krijgt. Als je suikerspiegel in balans wilt hebben (en ook om minder snel trekgevoel te hebben) is het beste om voedingsmiddelen te eten die in het midden staan op de GI-index.
14 amandelenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:34 schreef Sjeen het volgende:
Klinkt goed Pandorah. Hoeveel amandelen zitten er ongeveer in 10 gram?
dan zal ik wel raar zijn (wat ik ook ben)quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:38 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen koolhydraten hoormaar als je voedingsmiddelen eet die hoog op de GI-index staan kan je suikerspiegel ineens omhoogschieten en daarna omlaagschieten zodat je snel weer trek krijgt. Als je suikerspiegel in balans wilt hebben (en ook om minder snel trekgevoel te hebben) is het beste om voedingsmiddelen te eten die in het midden staan op de GI-index.
En dan waren die 2 crackers met rosbief, groot glas karnemelk, 1 koffie en 2 (grote) bekers thee (eigenlijk 1 beker van een halve liter) allemaal voor half 8 vanochtend.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:38 schreef Miss_S het volgende:
[..]
kijk dat is toch zeker een stuk gezonder dan ontbijtkoek
waarom zoveel koffie ? (net stonden er toch nog 3 ipv 1)quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:41 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
En dan waren die 2 crackers met rosbief, groot glas karnemelk, 1 koffie en 2 (grote) bekers thee (eigenlijk 1 beker van een halve liter) allemaal voor half 8 vanochtend.
Toen ik het south beach dieet deed (briljant dieet, afvallen als een idioot, jammer dat ik daarna weer heel snel aankwam omdat ik geen zin meer had in gesleep met bakjes sla enzo), heb ik een boekje gekocht met daarin de GI waarden van veel producten. South Beach gaat namelijk ook uit van de Glycemische Index van producten. Boekje was iets van 6 euro ofzo.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:40 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Heeft iemand een linkje voor me waar ik die waarden eens kan nalezen... Vind het wel interessante materie en misschien kan ik er iets mee.
Een halve liter thee in 1 beker?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:41 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
En dan waren die 2 crackers met rosbief, groot glas karnemelk, 1 koffie en 2 (grote) bekers thee (eigenlijk 1 beker van een halve liter) allemaal voor half 8 vanochtend.
Omdat het lekker isquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:44 schreef Miss_S het volgende:
[..]
waarom zoveel koffie ? (net stonden er toch nog 3 ipv 1)
Omdat er een onderzoek is geweest waarin stond dat het goed was voor vrouwen voor het geheugen om 3 kopjes koffie te drinken (ja! serieus!). Verder, duh! Laat haarquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:44 schreef Miss_S het volgende:
waarom zoveel koffie ? (net stonden er toch nog 3 ipv 1)
Ik heb ooit een halve liter beker gekregen met de tekst "ik ben als een toeter" en een toeter er aan vast. De toeter heb ik er af gesloopt, de tekst staat er niet meer op, maar de beker is geweldig!quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Een halve liter thee in 1 beker?
* SQ krijgt flashbacks van haar periode in Houston![]()
quote:
ja het is wel duidelijk dat jullie er anders over nadenkenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:47 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Omdat er een onderzoek is geweest waarin stond dat het goed was voor vrouwen voor het geheugen om 3 kopjes koffie te drinken (ja! serieus!). Verder, duh! Laat haar
Sjeen nam toch in de namiddag die ontbijtkoek? Dan staat je suikerspiegel laag en dan is het best een goed idee om zoiets te nemen. Als basis (ontbijt dus) lijkt het mij wat minder. Maar goed, dat is voor mij omdat ik vrij stevig moet ontbijten want anders heb ik echt zo weer trek.
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:47 schreef Stormqueen het volgende:
Er zijn wel meer dingen niet gezond: te veel drammen, een laag IQ hebben, auto rijden, je tanden niet flossen etc. Maar ja, wat doe je er aan?
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:47 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik heb ooit een halve liter beker gekregen met de tekst "ik ben als een toeter" en een toeter er aan vast. De toeter heb ik er af gesloopt, de tekst staat er niet meer op, maar de beker is geweldig!Hoef ik tenminste niet zo vaak thee te maken thuis.
[..]en omdat ik wakker moet worden.
Ik word een beetje duf van die marathon werk-studeersessies.
Volgende bekertje heet water is trouwens onderweg.Ik kom wel aan mijn 2 liter water per dag hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |