Waarschijnlijk wordt daarmee gesuggereerd dat beide heren graag de rechten van etnische minderheden willen inperken. Omdat racisme 'not done' is, gebruiken Winter en Wilders andere eigenschappen die deze groepen kenmerken, zoals hun gezamenlijke religie, hun onbekendheid met de 'Nederlandse cultuur', hun vreemde taal, enz. Door het electoraat flink bang te maken voor de islam of voor vreemde culturen, kan men via een omweg alsnog de rechten van etnische minderheden inperken.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:16 schreef Fiskus het volgende:
Waarom worden Wilders en net in een topic Dewinter racisten genoemd? Hoe dom ben je als je denkt dat een strenger immigratiebeleid en inburgering iemand een racist maakt?
Of zijn het racisten omdat het beleid maakt mbt een specifieke groep? Dan is de PvdA ook racistisch :'(
![]()
ps. 'Pim Fortuyn is niet rechts, nee, hij is extreemrechts - Rosenmuller':'(
![]()
Kijk, paranoide figuren zijn dat altijd. Het is niet ómdat ze een etnische minderheid zijn, maar omdat ze problemen veroorzaken. Hoe vaak hoor je Wilders & co. over chinezen en hindustanen (quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:21 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wordt daarmee gesuggereerd dat beide heren graag de rechten van etnische minderheden willen inperken.
Neehoor, niks aan de hand. Is gewoon de standaard linkse verbruiningsstategie. Maak anderen wijs dat je tegenstander een gevaarlijke nazi is, en je hebt eigenlijk al gewonnen, ongeacht of je de achterliggende discussie nou wint of niet. Inmiddels zijn we gelukkig al zover dat deze strategie weinig effect meer heeft, alleen een enkeling (meestal een naïeve linkse provinciaal) trapt er nog weleens in.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:24 schreef Fiskus het volgende:
Vuile rascist
Wilders vergelijken met Mao en Hitler. Moet allemaal wel een grapje zijn toch![]()
![]()
Interessant dat jij als allochtoon zelf dit topic opent. Ik vind het ook idioot dat bij elke opmerking over inburgering, de Islam of de Koran meteen met termen als rascist en fascist gesmeten wordt, maar wat vind jij dan van het idee om de Koran te verbieden?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:24 schreef Fiskus het volgende:
Vuile rascist
Wilders vergelijken met Mao en Hitler. Moet allemaal wel een grapje zijn toch![]()
![]()
Met andere woorden, vrijwel iedereen die niet op Wilders stemt in Nederland gebruikt een 'links trucje' om mensen met een Wildersachtige mening monddood te maken?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:22 schreef TomTancr3do het volgende:
Inderdaad, is gewoon een bekend truukje van linkse mensen om andere mensen met een mening die hen niet aanstaat verdacht te maken. Maar niet teveel aandacht aanschenken, vrijwel niemand neemt dit nog serieus, behalve die linkse types zelf.
De achterban van held Rosenmuller dus. We zijn het eensquote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:28 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
(meestal een naïeve linkse provinciaal)
Dat geldt ook voor de SP, alleen beperken zij de rechten van de rijken ipv rotzooischoppers.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:30 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Met andere woorden, vrijwel iedereen die niet op Wilders stemt in Nederland gebruikt een 'links trucje' om mensen met een Wildersachtige mening monddood te maken?
Een andere verklaring zou kunnen zijn dat Wilders behoorlijk ver gaat met zijn voorstellen tot inperking van rechten, het geven van meer bevoegdheden aan politie en een agressieve, isolationistische buitenlandpolitiek en dat de stormvloed van kritiek op hem afkomstig is van mensen die voor geaccepteerde liberale waarden opkomen. Vrijheid van geloofs- en meningsuiting bestaat toch al zo'n 160 jaar in Nederland (m.u.v. WO2) en nu Wilders herhaaldelijk heeft aangegeven deze vrijheid te willen inperken, worden mensen verontwaardigd.
Tja, het is een suggestie, meer niet. Jouw verklaring slaat net zo goed als een tang op een varken. Er zijn mensen die problemen veroorzaken en dus moeten alle mensen met dezelfde afkomst of godsdienst daaronder lijden. Dan zou je net zo goed alle rechten van mannen of mensen tussen de 10 en de 30 jaar kunnen inperken, aangezien 'Wilders' probleemveroorzakers' vaak ook tot deze groepen behoren.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:27 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Kijk, paranoide figuren zijn dat altijd. Het is niet ómdat ze een etnische minderheid zijn, maar omdat ze problemen veroorzaken. Hoe vaak hoor je Wilders & co. over chinezen en hindustanen () ?
raszicsten!!!![]()
![]()
Ik heb het dan ook absoluut niet op de SP.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:35 schreef Fiskus het volgende:
Dat geldt ook voor de SP, alleen beperken zij de rechten van de rijken ipv rotzooischoppers.
Praat tegen mij als je met mij discussieert. Ik behoor niet tot een groep. Ik ken slechts één ander iemand hier op POL, dus...quote:Jullie doen overigens alsof rechten inperken zo eng en raar is. In de context van het strafrecht is het inperken van rechten volstrekt normaal en een legtieme reactie op mensen die zich misdragen.
Wilders provoceert keihard, daarmee zet hij wel onderwerpen op de agenda die bij zijn achterban leven, zijn stijl heeft dus wel degelijk effect. Natuurlijk is het niet uitvoerbaar, maar het geeft hetzelfde signaal af als 'schrap art. 1 v/d grondwet'. Ik ben blij dat Wilders er zit, goed voor de democratie. Je moet er niet aan denken dat de kamer gevuld is met grijze watjes als Pechtold die het allemaal wel met elkaar eens zijn.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:29 schreef Molluck het volgende:
[..]
Interessant dat jij als allochtoon zelf dit topic opent. Ik vind het ook idioot dat bij elke opmerking over inburgering, de Islam of de Koran meteen met termen als rascist en fascist gesmeten wordt, maar wat vind jij dan van het idee om de Koran te verbieden?
Wilders gaat hiermee toch gewoon te ver in zijn pogingen zoveel mogelijk regels en moties voor te stellen die het moslims in Nederland moeilijker maken? (Los van de vraag of het uberhaupt zin heeft en uitvoerbaar is)
Ik ben ook niet blij met de mentaliteit van sommige moslims, hun gedrag op straat en hun persoonlijke uitleg van de Koran, maar dit is toch ook belachelijk?
Uiteraard geldt dat alleen voor Wilders en niet voor de SP...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:56 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Wilders provoceert keihard, daarmee zet hij wel onderwerpen op de agenda die bij zijn achterban leven, zijn stijl heeft dus wel degelijk effect. Natuurlijk is het niet uitvoerbaar, maar het geeft hetzelfde signaal af als 'schrap art. 1 v/d grondwet'. Ik ben blij dat Wilders er zit, goed voor de democratie. Je moet er niet aan denken dat de kamer gevuld is met grijze watjes als Pechtold die het allemaal wel met elkaar eens zijn.
Je moet het allemaal in een wat breder perspectief zien.![]()
Net zo vaak als Hitler het over die groepen had. (quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:27 schreef Fiskus het volgende:
Hoe vaak hoor je Wilders & co. over chinezen en hindustanen () ?
raszicsten!!!![]()
![]()
Da's in dit geval gewoon hetzelfde. Dat maakt z'n strategie ook zo goed.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:52 schreef K-Billy het volgende:
Wilders wil trouwens niet de rechten van rotzooischoppers inperken, maar van mensen met een bepaalde religie.
De overeenkomst tussen Wilders en de SP is, dat zij de strijd aan gaan met de altijd en eeuwig zittende haagse pluche.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Uiteraard geldt dat alleen voor Wilders en niet voor de SP...
Voor de SP bestaan hier geen topics waarop de 'linkse elite' zich aftrekt op het aantal kamervragen dat gesteld wordt.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Uiteraard geldt dat alleen voor Wilders en niet voor de SP...
Zou dat te maken hebben met de kwaliteit van de vragen en niet zozeer met het feit of het links of rechtse vragen zijn?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:00 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Voor de SP bestaan hier geen topics waarop de 'linkse elite' zich aftrekt op het aantal kamervragen dat gesteld wordt.
Het is ieders democratisch recht om vragen te stellen, over welk onderwerp en van welke kwaliteit dat ook. Ook ga je er dus van uit dat de SP e.a. vragen wel van een buitengewoon hoog intellectueel niveau is.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zou dat te maken hebben met de kwaliteit van de vragen en niet zozeer met het feit of het links of rechtse vragen zijn?
Dat topic kan je gewoon openen natuurlijkquote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:00 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Voor de SP bestaan hier geen topics waarop de 'linkse elite' zich aftrekt op het aantal kamervragen dat gesteld wordt.
De SP werd ook bekritiseerd door het aantal vragen, maar inderdaad niet zo veel, maar dat heeft te maken met de clowneske manier van vragenstellen door de PVV.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:00 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Tja als we nu nogsteeds afhankelijk waren van de brieven van lezers in de kranten, dan was Nederland nog een groter blank intellectueel drama geweest.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:04 schreef du_ke het volgende:
Het topic is er eerder omdat de PVV die vragen vooral gebruikt om media aandacht te genereren. En de vloed is wel erg groot natuurlijk..
Niemand twijfelt aan het democratische recht om vragen te mogen stellen. Het gaat erom dat Wilders qua intellectuele vragen nogal onder het standaardniveau zit. Overigens heb je geen antwoord gegeven op mijn vaststelling. Waarom zou ik Wilders geen racist mogen noemen, terwijl hij zelf wel met termen als fascisme smijt?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:03 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Het is ieders democratisch recht om vragen te stellen, over welk onderwerp en van welke kwaliteit dat ook. Ook ga je er dus van uit dat de SP e.a. vragen wel van een buitengewoon hoog intellectueel niveau is.![]()
Het is al (democratisch) legitiem als zo'n wet tot stand komt.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:52 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Het is legitiem als een rechter een straf uitspreekt voor een misdadiger, niet als een wet bepaalt dat mensen met een bepaalde religie bij voorbaat al bepaalde rechten ontnomen worden.
Wetgeving die procedureel legitiem is, hoeft bij lange na niet rechtvaardig te zijn. (Ik verwijs hierbij als voorbeeld naar Het 3e Rijk)quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:06 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Het is al (democratisch) legitiem als zo'n wet tot stand komt.
Ja over elke scheet in de media 5 vragen uitbaggeren, heerlijk fris inderdaadquote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:05 schreef TomTancr3do het volgende:
Ik vind die kamervragen van de PVV juist wel verfrissend. Geen hoogdravend geleuter maar back to basic.
Ik begrijp wel dat het constant stigmatiseren van een etnische en religieuze groep, veel mensen doet denken dat hij een racist is.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:05 schreef Thomas B. het volgende:
Wilders een rascist noemen vind ik net zulke a-politieke, simplistische, populistische praat als de Koran met Mein Kampf vergelijken. Gewoon not-done.
Hoeft niet, maar in dit geval natuurlijk wel. De islam en zijn aanhangers veroorzaken buitengewoon veel ellende en persoonlijk leed in onze maatschappij. Niet meer dan normaal dat die 'religie' aan banden wordt gelegd.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wetgeving die procedureel legitiem is, hoeft bij lange na niet rechtvaardig te zijn.
Rechtvaardig kent verschillende definities, kan je lang over filosoferen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wetgeving die procedureel legitiem is, hoeft bij lange na niet rechtvaardig te zijn. (Ik verwijs hierbij als voorbeeld naar Het 3e Rijk)
Als het nou eens geen selectieve scheten waren....quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja over elke scheet in de media 5 vragen uitbaggeren, heerlijk fris inderdaad.
Kinderachtige troep joh. 'hij mag het, dus ik ookquote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zou ik Wilders geen racist mogen noemen, terwijl hij zelf wel met termen als fascisme smijt?
Het heeft niets te maken met mate van democratie zijn. Ook democratieén maken onrechtvaardige wetten. Gelukkig zijn we een democratische rechtsstaat, dus niet alleen een democratie. Onze grondwet zou veranderd moeten worden om een dergelijke wet tot stand te laten komen. Laat dat nu praktisch onmogelijk zijn op dit moment.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:11 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Rechtvaardig kent verschillende definities, kan je lang over filosoferen.
Het Derde rijk was geen democratie.
Er is een verschil tussen niet politiek correct zijn en gedemoniseerd worden. Het eerste is als het doelwit allochtonen of moslims betreft, het tweede als het een politicus als Wilders betreft.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:06 schreef jaoka het volgende:
Wilders schreeuwt moord en brand wanneer hij met Hitler vergeleken wordt, maar begint zelf over 'Mein Kampf'![]()
Waar hebben we het nog over zeg![]()
Elke politieke partij stelt selectieve kamervragen, die aansluiten bij het gedachtengoed en de belangen van de achterban van die partij. Daarin verschilt de PVV op geen enkele wijze van andere partijen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als het nou eens geen selectieve scheten waren....
Ik vermoed dat hij beide boeken wel gelezen heeft.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:13 schreef zoalshetis het volgende:
waarom ziet wilders een vergelijking tussen de koran en mein kampf? misschien is dat een betere vraag.
Dat is geen antwoord. Of ben je selectief als het gaat om dit soort termen? Je vind het dus raar of vervelend dat Wilders een racist wordt genoemd, maar als hij zelf met termen als fascisme gaat gooien hoor ik je niet?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:13 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Kinderachtige troep joh. 'hij mag het, dus ik ook'
Als hij wil provoceren, moet hij journalist of redacteur worden bij BNN of bij Parool of iets dergelijks. Hij dient nu wetsvoorstellen en moties in en creëert een haatdragende sfeer.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:56 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Wilders provoceert keihard, daarmee zet hij wel onderwerpen op de agenda die bij zijn achterban leven, zijn stijl heeft dus wel degelijk effect.
En wat voor signaal is dat? Dat een deel van de bevolking liever in een dictatuur leeft of graag de onderdrukking van alle moslims ziet?quote:Natuurlijk is het niet uitvoerbaar, maar het geeft hetzelfde signaal af als 'schrap art. 1 v/d grondwet'.
Je noemt Wilders goed voor de democratie en Pechtold een grijs watje?quote:Ik ben blij dat Wilders er zit, goed voor de democratie. Je moet er niet aan denken dat de kamer gevuld is met grijze watjes als Pechtold die het allemaal wel met elkaar eens zijn.
Je moet het allemaal in een wat breder perspectief zien.![]()
Zeker wel, het verschil zit hem namelijk in het feit dat bij twee nagenoeg identieke situaties, hij alleen bij de situatie waar een moslim bij betrokken is, een vraag zal stellen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:13 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Elke politieke partij stelt selectieve kamervragen, die aansluiten bij het gedachtengoed en de belangen van de achterban van die partij. Daarin verschilt de PVV op geen enkele wijze van andere partijen.
Dat kan, maar daar gaat het niet over in dit topic. Denk aan de eerdere waarschuwing.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:16 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind het discriminatie dat als marokko in amsterdam de boel loopt te slopen, dat Job Cohen thee gaat drinken en clubhuizen voor de jeugd gaat bouwen.
En dat wanneer de autochtone voetbalsupporters zich misdragen, wordt er helemaal niet gepraat en worden er clubhuizen gesloten.
Hij kon waarschijnlijk goed aan zijn trekken komen in de jaren '30. Heerlijk die opkomende randpartijen die de democratie geenzins schade toe brachten. Je constant zo hard op stellen tegen een bevolkingsgroep om ideologisch getreiter en stsemmenwinnerij is geen bijdrage aan de actieve politiek.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:16 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Je noemt Wilders goed voor de democratie en Pechtold een grijs watje?![]()
Heb je enig idee hoe Nederland eruit zou zien als de wetsvoorstellen van Wilders zouden zijn uitgevoerd? Geen demonstraties meer, aangezien de politie op demonstranten mag schieten. Een verbod op de Koran, op moskeeën, bepaalde voetbalwedstrijden zijn verboden. Nederland uit de EU en in oorlog met Iran..
Waarover zijn vrijwel alle andere kamerleden het eens? Ze verwerpen allen het fascisme van Wilders.
kijk en nu zijn we op het punt dat we niet de islamieten of de koran moeten aanpakken, maar die fucking kutmarokkanen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:16 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind het discriminatie dat als 'marokko' in amsterdam de boel loopt te slopen en te terroriseren, dat Job Cohen thee gaat drinken en clubhuizen voor die reljeugd gaat bouwen.
En dat wanneer de autochtone voetbalsupporters zich misdragen, wordt er helemaal niet gepraat en worden er clubhuizen gesloten.
En ik vermoed dat dat bij een vermoeden zal blijven.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:15 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij beide boeken wel gelezen heeft.
Ik denk dat hij wel een samenvatting met slechte uitspraken heeft doorgenomen. Waarbij best mag worden vastgesteld dat iedere grote monotheïstische religie een voorstelling heeft waarin de ongelovigen keihard gaan branden. Anders waren ze allang uitgestorven.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
En ik vermoed dat dat bij een vermoeden zal blijven.
Natuurlijk is het van belang of het een democratie is, of niet. Wetten in een dictatuur hebben objectief gezien een andere status dan wetten in een democratie. Er zijn wel degelijk stromingen die beweren dat elke wet in een democratisch bestel per defintie rechtvaardig is. Dat jij dat niet vindt is weer wat anders. Overigens, jij bent moslim?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het heeft niets te maken met mate van democratie zijn. Ook democratieén maken onrechtvaardige wetten. Gelukkig zijn we een democratische rechtsstaat, dus niet alleen een democratie. Onze grondwet zou veranderd moeten worden om een dergelijke wet tot stand te laten komen. Laat dat nu praktisch onmogelijk zijn op dit moment.
Dat Wilders deze uitspraken doet mbt de koran is ook meer symbolisch bedoeld.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kijk en nu zijn we op het punt dat we niet de islamieten of de koran moeten aanpakken, maar die fucking kutmarokkanen.
Wie en wanneer maakte hij iemand uit voor fascist? Dan gaan we dat speciaal voor jou 1 voor 1 beoordelen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord. Of ben je selectief als het gaat om dit soort termen? Je vind het dus raar of vervelend dat Wilders een racist wordt genoemd, maar als hij zelf met termen als fascisme gaat gooien hoor ik je niet?
Ja man! Echt vet jongequote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:00 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Da's in dit geval gewoon hetzelfde. Dat maakt z'n strategie ook zo goed.
Er zijn stromingen die inderdaad beweren dat elke wet (die met inachtneming van formele procedures totstand is gekomen) per definitie rechtvaardig is. De zogenaamde positivisten. Daar heb ik inderdaad geen zak mee, want als we die denkwijze als richtlijn bleven aanhangen, hadden we de ex-nazi's ook niet kunnen vervolgen. Immers de wetgeving in het 3e rijk was formeel gezien juist tot stand gekomen. Nogmaals, jij kijkt alleen maar naar het democratische aspect van Nederland. Je vergeet echter het rechtsstatelijke aspect.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:23 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Natuurlijk is het van belang of het een democratie is, of niet. Wetten in een dictatuur hebben objectief gezien een andere status dan wetten in een democratie. Er zijn wel degelijk stromingen die beweren dat elke wet in een democratisch bestel per defintie rechtvaardig is. Dat jij dat niet vindt is weer wat anders. Overigens, jij bent moslim?
Het zijn alleen geen vragen, maar verklaringen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:05 schreef TomTancr3do het volgende:
Ik vind die kamervragen van de PVV juist wel verfrissend. Geen hoogdravend geleuter maar back to basic.
Je hebt zijn brief niet gelezen?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:25 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Wie en wanneer maakte hij iemand uit voor fascist? Dan gaan we dat speciaal voor jou 1 voor 1 beoordelen.![]()
Deze reactie geeft kernachtig weer waarom Wilders een racist is.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kijk en nu zijn we op het punt dat we niet de islamieten of de koran moeten aanpakken, maar die fucking kutmarokkanen.
ja maar gewoon oerstom, dat snap jij ook. hij heeft er de extremisten niet mee en de jochies die helemaal nisk met de koran hebben. dus wie bereikt hij? de gemiddelde moslim, nou lekker dan!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:25 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat Wilders deze uitspraken doet mbt de koran is ook meer symbolisch bedoeld.
Dan verschillen wij van mening over de rol die een tweedekamerlid in de samenleving heeft. M.i. het hebben van een visie, de mening vertolken van zijn achterban en het agenderen van problemen. Een provocerende stijl is voor dit soort doeleinden dus effectief. Journalisten hebben die taak juist níet, zij dienen zich onafhankelijk op te stellen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:16 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Als hij wil provoceren, moet hij journalist of redacteur worden bij BNN of bij Parool of iets dergelijks. Hij dient nu wetsvoorstellen en moties in en creëert een haatdragende sfeer.
En wat vindt jij wenselijk aan het effect dat zijn stijl heeft?
[..]
En wat voor signaal is dat? Dat een deel van de bevolking liever in een dictatuur leeft of graag de onderdrukking van alle moslims ziet?
[..]
Je noemt Wilders goed voor de democratie en Pechtold een grijs watje?![]()
Heb je enig idee hoe Nederland eruit zou zien als de wetsvoorstellen van Wilders zouden zijn uitgevoerd? Geen demonstraties meer, aangezien de politie op demonstranten mag schieten. Een verbod op de Koran, op moskeeën, bepaalde voetbalwedstrijden zijn verboden. Nederland uit de EU en in oorlog met Iran..
Waarover zijn vrijwel alle andere kamerleden het eens? Ze verwerpen allen het fascisme van Wilders.
Rob Oudkerk (PvdA) heeft de definitie "Kutmarokkanen" bedacht.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:29 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Deze reactie geeft kernachtig weer waarom Wilders een racist is.![]()
Dat is om een selectieve groep aan te duiden en dus niet elke marokkaan eronder te scharen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Rob Oudkerk (PvdA) heeft de definitie "Kutmarokkanen" bedacht.
ja, maar dat zijn ze toch ook? áls het kutmarokkanen zijn.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Rob Oudkerk (PvdA) heeft de definitie "Kutmarokkanen" bedacht.
Hij biedt alleen geen enkele oplossing.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:30 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Dan verschillen wij van mening over de rol die een tweedekamerlid in de samenleving heeft. M.i. het hebben van een visie, de mening vertolken van zijn achterban en het agenderen van problemen. Een provocerende stijl is voor dit soort doeleinden dus effectief. Journalisten hebben die taak juist níet, zij dienen zich onafhankelijk op te stellen.
Die haatdragende sfeer moet je niet hem aanrekenen, maar de mensen die geen civilisatie gewend zijn en moord en brand schreeuwen om elk wisjewasje.
Hallo wakker worden, die groep wordt dus ook steeds bedoeld door de tegenstanders van het politieke-PvdA-klimaat, alleen jullie maken er dan meteen een rassenkwestie vanquote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is om een selectieve groep aan te duiden en dus niet elke marokkaan eronder te scharen.
Of ze sturen je liedjes via IRC die dezelfde naam hebben als je Nick. He Salvad0r!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:31 schreef Salvad0R het volgende:
Ik vind marokkanen altijd wel chill.
Ze zijn heel behulpzaam, vragen altijd of je een probleem hebt, etc.
Ha Mutti !quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Of ze sturen je liedjes via IRC die dezelfde naam hebben als je Nick. He Salvad0r!
Onzin, dat is absoluut niet wat de tegenstanders bedoelen. Als ze dat bedoelen, dan zeggen ze dat ook. Dat is hier echter niet het geval. De termen die Wilders gebruikt zijn volop generaliserend (waarom zou je moslimimmigranten willen verbieden NL toe te laten als het toch om een selectieve groep gaat).quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:32 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Hallo wakker worden, die groep wordt dus ook steeds bedoeld door de tegenstanders van het politieke-PvdA-klimaat, alleen jullie maken er dan meteen een rassenkwestie van
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:33 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ha Mutti !
Alles puyk onder de buyk ?
Alsof 'de rechtstaat' rigide is en niet aan verandering onderheving of zelfs universeel. Men moet zich niet zo vastklampen aan de klassieke definitie. Als Wilders de volgende verkiezingen 80 zetels krijgt, krijgen we ineens een hele andere invulling van dat begrip. Niet dat ik dat wil maar zeggen dat iets in strijd is met de rechtsstaat (quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zijn stromingen die inderdaad beweren dat elke wet (die met inachtneming van formele procedures totstand is gekomen) per definitie rechtvaardig is. De zogenaamde positivisten. Daar heb ik inderdaad geen zak mee, want als we die denkwijze als richtlijn bleven aanhangen, hadden we de ex-nazi's ook niet kunnen vervolgen. Immers de wetgeving in het 3e rijk was formeel gezien juist tot stand gekomen. Nogmaals, jij kijkt alleen maar naar het democratische aspect van Nederland. Je vergeet echter het rechtsstatelijke aspect.
Als er morgen een verwesterde arabische sjeik binnen nederland wilt investeren, dan zal die echt wel met open armen ontvangen door Wilders (dat zie je in de VS ook, Bush heeft bijvoorbeeld problemen met Osama, maar de rest van zijn familie behandelt hij normaal, omdat die gewoon normaal doen).quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onzin, dat is absoluut niet wat de tegenstanders bedoelen. Als ze dat bedoelen, dan zeggen ze dat ook. Dat is hier echter niet het geval. De termen die Wilders gebruikt zijn volop generaliserend (waarom zou je moslimimmigranten willen verbieden NL toe te laten als het toch om een selectieve groep gaat).
De rechtsstaat veranderd, maar zeer moeilijk. En dat de rechtsstaat zo moeilijk te veranderen valt, is ook om een bepaalde reden zo. Het begrip blijft hetzelfde, ook al is Wilders aan de macht met 80 zetels. Het is slechts te veranderen met een bepaalde meerderheid en die meerderheid moet tot twee keer toe bereikt worden (althans dat betreft de Grondwet, over internationale verdragen heb ik eht dan nog niet eens). Overigens is "in strijd met de rechtsstaat" een zeer solide argument.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:34 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Alsof 'de rechtstaat' rigide is en niet aan verandering onderheving of zelfs universeel. Men moet zich niet zo vastklampen aan de klassieke definitie. Als Wilders de volgende verkiezingen 80 zetels krijgt, krijgen we ineens een hele andere invulling van dat begrip. Niet dat ik dat wil maar zeggen dat iets in strijd is met de rechtsstaat () is geen argument.
Over demonisering gesproken door iemand woorden en standpunten in de mond te leggen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:16 schreef Fiskus het volgende:
ps. 'Pim Fortuyn is niet rechts, nee, hij is extreemrechts - Rosenmuller'![]()
![]()
![]()
Paul Rosenmoller (GroenLinks), 9 februari 2002 op partijbijeenkomstquote:Dit is niet gewoon rechts, dit is extreem-rechts. Leefbaar Nederland, breek met deze charlatan, die jullie partij heeft gekaapt voor zijn eigen agenda.
Hmm, en de regering controleren misschien ook nog?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:30 schreef Fiskus het volgende:
Dan verschillen wij van mening over de rol die een tweedekamerlid in de samenleving heeft. M.i. het hebben van een visie, de mening vertolken van zijn achterban en het agenderen van problemen.
Wilders agendeert geen problemen, maar creëert deze juist met zijn provocatieve stijl. Waarom is er een probleem tussen twee groepen van de Nederlandse bevolking? Omdat Wilders de ene groep legitimeert en de andere demoniseert.quote:Een provocerende stijl is voor dit soort doeleinden dus effectief. Journalisten hebben die taak juist níet, zij dienen zich onafhankelijk op te stellen.
Natuurlijk reken ik het Wilders wel aan. Hij heeft een voorbeeldfunctie en gebruikt deze volledig op een behoorlijk destructieve wijze. Hoe hij met zijn positie omgaat is zijn verantwoordelijkheid.quote:Die haatdragende sfeer moet je niet hem aanrekenen, maar de mensen die geen civilisatie gewend zijn en moord en brand schreeuwen om elk wisjewasje.
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De rechtsstaat veranderd, maar zeer moeilijk. En dat de rechtsstaat zo moeilijk te veranderen valt, is ook om een bepaalde reden zo. Het begrip blijft hetzelfde, ook al is Wilders aan de macht met 80 zetels. Het is slechts te veranderen met een bepaalde meerderheid en die meerderheid moet tot twee keer toe bereikt worden (althans dat betreft de Grondwet, over internationale verdragen heb ik eht dan nog niet eens). Overigens is "in strijd met de rechtsstaat" een zeer solide argument.
Bush is niet anti-islamitisch. Wilders wel. Dat zijn twee essentiele verschillen. Ik zie bush ook niet roepen om een verbod voor moskeeén of een verbod op moslimimmigranten, of een verbod op de Koran. Wilders daarentegen wel. Het gaat hem om moslims, dus niet kut-marokkanen of hangtuig van de straat, maar om moslims. Prik eens door die waas heen JohnDope!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:36 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als er morgen een verwesterde arabische sjeik binnen nederland wilt investeren (dat zie je in de VS ook, Bush heeft bijvoorbeeld problemen met Osama, maar de rest van zijn familie behandelt hij normaal, omdat die gewoon normaal doen), dan zal die echt wel met open armen ontvangen door Wilders. Wilders wil gewoon niet van die paupers uit de bergen, want daar heeft onze maatschappij en economie niks aan.
Ik heb het live gezien kerel.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Over demonisering gesproken door iemand woorden en standpunten in de mond te leggen.
Dit heeft Rosenmoller nooit gezegd.
de quote is
[..]
Paul Rosenmoller (GroenLinks), 9 februari 2002 op partijbijeenkomst
http://www.liberaal-eindhoven.nl/index.php?paged=2
Het woordje Dit sloeg op het discriminerend standpunt van Fortuyn artikel 1 af te schaffen en niet op de gehele persoon zelf.
Leefbaar Nederland heeft zich inderdaad ontdaan van Fortuyn omdat zijn agenda niet die van LN was.
Doe ik ook niet, maar het begrip rechtsstaat kan je echt niet opzij zetten door het hebben van 80 zetels of meer. Dan heb je niet veel begrepen van de kern van een rechtsstaat. De Grondwet is overigens wel iets wat binnen het begrip rechtsstaat past, het reguleert de macht van de overheid.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:39 schreef Fiskus het volgende:
[..]
![]()
Dan heb je het niet begrepen, je moet het abstracte filosofische begrip 'rechtsstaat' niet verwarren met de grondwet.
Het verschil tussen Bush en Wilders is, is dat Wilders veel radicaler bedreigd wordt en Wilders zeker weet dat hij een onnatuurlijke dood sterft en niemand in de politiek hem bij staat. Dan zeg je gewoon emotionele dingen. Dat is gewoon menselijk.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De rechtsstaat veranderd, maar zeer moeilijk. En dat de rechtsstaat zo moeilijk te veranderen valt, is ook om een bepaalde reden zo. Het begrip blijft hetzelfde, ook al is Wilders aan de macht met 80 zetels. Het is slechts te veranderen met een bepaalde meerderheid en die meerderheid moet tot twee keer toe bereikt worden (althans dat betreft de Grondwet, over internationale verdragen heb ik eht dan nog niet eens). Overigens is "in strijd met de rechtsstaat" een zeer solide argument.
De mensen die ook (stiekem) gelachen hebben om de dood van Fortuyn (en onder tussen hard riepen dat ze het zo vreselijk vonden dat Fortuyn was weggeschoten), daar van is het lachen inderdaad snel vergaanquote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:42 schreef Salvad0R het volgende:
Het politieke klimaat sinds Pimi F. is dusdanig in haar reet geneukt dat mensen als Wilders hier gewoon mee wegkomen.
Dit heeft niets met emotie te maken. Het is namelijk niet de eerste, tweede, derde, vierde, vijfde of 100'ste keer dat hij bezig is met moslim-bashen op generaliserend niveau. Hij zegt het notabene in een brief, niet in een emotionele speech waar hij niet veel tijd heeft om na te denken. Hij probeert gewoon minderheden in een hoek te zetten door ze af te doen als achterlijk, crimineel en staatsgevaarlijk.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het verschil tussen Bush en Wilders is, is dat Wilders veel radicaler bedreigd wordt en Wilders zeker weet dat hij een onnatuurlijke dood sterft en niemand in de politiek hem bij staat. Dan zeg je gewoon emotionele dingen. Dat is gewoon menselijk.
Regering controleren idd, dmv kamervragen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:38 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Hmm, en de regering controleren misschien ook nog?
[..]
Wilders agendeert geen problemen, maar creëert deze juist met zijn provocatieve stijl. Waarom is er een probleem tussen twee groepen van de Nederlandse bevolking? Omdat Wilders de ene groep legitimeert en de andere demoniseert.
[..]
Natuurlijk reken ik het Wilders wel aan. Hij heeft een voorbeeldfunctie en gebruikt deze volledig op een behoorlijk destructieve wijze. Hoe hij met zijn positie omgaat is zijn verantwoordelijkheid.
En wat bedoel je precies met 'civilisatie'?
Stoere rebelse woorden voor een elitaire volgevreten Hollander. we zullen zienquote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:42 schreef Salvad0R het volgende:
Als er zo'n rassenfreak aan de macht komt emigreer ik lekker naar Iran.
Ik zie de connectie niet tussen een moordende milieumuppet en 1e graads strafbare discriminatie.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:43 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De mensen die ook (stiekem) gelachen hebben om de dood van Fortuyn (en onder tussen hard riepen dat ze het zo vreselijk vonden dat Fortuyn was weggeschoten), daar van is het lachen inderdaad snel vergaan
Het is pure emotie. Ik weet niet of je iemand kent met een ernstige ziekte, bijvoorbeeld terminale kanker? Zo voelt Wilders zich ookquote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dit heeft niets met emotie te maken. Het is namelijk niet de eerste, tweede, derde, vierde, vijfde of 100'ste keer dat hij bezig is met moslim-bashen op generaliserend niveau. Hij zegt het notabene in een brief, niet in een emotionele speech waar hij niet veel tijd heeft om na te denken. Hij probeert gewoon minderheden in een hoek te zetten door ze af te doen als achterlijk, crimineel en staatsgevaarlijk.
Het toelaten van bepaalde praktijken is op de langere termijn in ieder geval funest voor Nederland, dus ik snap die kreten van Wilders wel.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:46 schreef Mutant01 het volgende:
Ja Fiskus, want civilisatie = Het verbieden van boeken, het afnemen van rechten van minderheden, het verbieden van religie en het verbieden van gebedshuizen. Volgens mij weet de gemiddelde moslim dan wel wat meer dan civilizatie af dan jijzelf.
en daartegen moet ie soms beschermd worden.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:49 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is pure emotie. Ik weet niet of je iemand kent met een ernstige ziekte, bijvoorbeeld terminale kanker? Zo voelt Wilders zich ook
Je kwam zelf met die connectie.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:48 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ik zie de connectie niet tussen een moordende milieumuppet en 1e graads strafbare discriminatie.
Maar goed, zal wel aan mij liggen.
Hehe, ik maakte ook een grap.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:47 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Stoere rebelse woorden voor een elitaire volgevreten Hollander. we zullen zien
Welke praktijken? Concreet zijn, anders zijn deze uitspraken net zo hol als de kreten van Wilders. Wilders durft geen onderscheid te maken tussen de baldadige groep, en de groep die er geen reet mee te maken heeft. Daar zit de fout en nergens anders. Zolang hij dat onderscheid niet durft of wil maken, zal er altijd een stempel op zijn hoofd blijven hangen!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:50 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Het toelaten van bepaalde praktijken is op de langere termijn in ieder geval funest voor Nederland, dus ik snap die kreten van Wilders wel.
Ik denk dat je dan beter een end aan je leven kan maken, want alles is in handen van de kapitalisten.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:50 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Hehe, ik maakte ook een grap.
Iran is me ook te despotisch, het liefst verhuis ik naar een plek zonder invloed van control-freak overheden.
Welnee, dat begrijp je verkeerd.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:50 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je kwam er zelf met die connectie.
Nee, heb nog veel te veel vrouwen te bezwangeren.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:53 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan beter een end aan je leven kan maken, want alles is in handen van de kapitalisten.
Klopt. Fortuyn heeft achteraf superveel schade aan gericht binnen het politieke PvdA-klimaat.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:53 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Welnee, dat begrijp je verkeerd.
Sinds de moord op Pimi F. is het politieke klimaat verneukt geraakt.
Ik had ook kunnen zeggen "Sinds de benoeming van prof.dr.ir. G. Brem als onbezoldigd deeltijdhoogleraar Thermische Conversie Biomassa bij de faculteit Twenthe is verlengd, is het politieke klimaat verneukt geraakt". maar dan snapt niemand over welke tijd ik het heb.
Rascist of niet. het is weer een uitmintende mediahypoe opgestart door de heer Wilders. Hoewel blijkbaar een boel mensen in zijn eigen partij al niet begrijpen op wat voor hellend vlak we terechtkomen als we boeken gaan verbieden, ben ik veel banger voor het aantal zieltjes dat hij weer heeft gewonnen. Want ik vrees dat al deze aandacht juist dat doet. Daarom heb ik mijn vraagtekens bij de hoeveelheid media aandacht die dit krijgt.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:14 schreef Salvad0R het volgende:
Die kenmerken zijn dus religie, sexe, afkomst, etc.
Mensen over 1 kam scheren op grond van deze kenmerken is RACISME en maakt mensen een RACIST.
Zoals Wilders, die woorden verzint als "islamisering" en een verbod wil op de Koran, terwijl vrijheid van religie 1 van de waardevolste kenmerken is van een vrije democratie.
Wat wil je nouquote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:53 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Nee, heb nog veel te veel vrouwen te bezwangeren.
Sorry .
Amsterdam... Ja, links enzo. Hou maar op.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:45 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Regering controleren idd, dmv kamervragen.
Wilders creëert problemen, het zijn allemaal leugens.In welk boerengat woon jij?
Nee, hij is vaak in de media, kan wetsvoorstellen en moties indienen en heeft een schijn van autoriteit over zich heen hangen voor veel mensen ('als een politicus het zegt, zal het wel een gangbare mening zijn').quote:Een politicus heeft m.i. geen voorbeeldfunctie maar is net zoals ieder ander mens, als hij zijn eigen taken maar goed kan uitvoeren.
Wat versta je onder 'civilisatie'? Hoe moet iemand om kunnen gaan met welke vrijheden, welke normen en waarden? En wat versta je onder 'Nederlandse cultuur'?quote:Moslims zijn geen civilisatie gewend, zelfs de jongste generatie kan niet omgaan met de vrijheid, de normen en waarden en de Nederlandse cultuur.
op een onbewoond ei-hei-land! daar valt niet veel te bezwangerenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:50 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Hehe, ik maakte ook een grap.
Iran is me ook te despotisch, het liefst verhuis ik naar een plek zonder invloed van control-freak overheden.
Wat boeit jou dat .quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:56 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wat wil je nouvrouwen zwanger maken of het liefst verhuizen naar een plek zonder invloed van control-freak overheden.
Ja, dat is al jaren, zoniet eeuwen zo.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:00 schreef JohnDope het volgende:
Ik lees trouwens net op de Geenstijl dat Saudi Arabie de Bijbel heeft verboden....
Ik heb wel een lekkere buurvrouw, maar die wil jou niet, die is veel te conservatief voor jou, mantelpakjes, allesquote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:58 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wat boeit jou dat .
Heb je een lekkere vrouw?
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:00 schreef JohnDope het volgende:
Ik lees trouwens net op de Geenstijl dat Saudi Arabie de Bijbel heeft verboden....
Waar maakt iedereen dan zo'n probleem van.quote:
wil jij een samenleving als saoudi arabië?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Waar maakt iedereen dan zo'n probleem van.
Dat zeg ik niet, maar ik ben dit politieke klimaat van ons spuugzat, vanmij apart komt er echt een soort Amerikaanse Nieuwe Wereld Orde. Alles is beter dan zoals het nu gaat in nederland.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wil jij een samenleving als saoudi arabië?
nou nee. het probleem is nog redelijk goed te overzien. een 'guilliani' in amsterdam is wel hard nodig.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, ik ben dit politieke klimaat van ons spuugzat, vanmij apart komt er echt een soort Amerikaanse Nieuwe Wereld Orde. Alles is beter dan zoals het nu gaat in nederland.![]()
Dus je wil zo'n uberconservatieve neo-con klimaat?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar ik ben dit politieke klimaat van ons spuugzat, vanmij apart komt er echt een soort Amerikaanse Nieuwe Wereld Orde. Alles is beter dan zoals het nu gaat in nederland.![]()
Vanmij apart wordt Nederland een provincie van Amerika, het maakt mij allemaal helemaal niks uit, ik doe mijn ding welquote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou nee. het probleem is nog redelijk goed te overzien. een 'guilliani' in amsterdam is wel hard nodig.
Vanmij apart merken ze de wereldburgers ook met RFID tags. Dat zal een stuk minder gejengel en gejank opleveren.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus je wil zo'n uberconservatieve neo-con klimaat?
niks daarvan. nederland moet juist gewoon lekker nederland blijven en zich niet zoveel van de waan van de dag van de amerikanen aantrekken.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:08 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Van mij part wordt Nederland een provincie van Amerika, het maakt mij allemaal helemaal niks uit, ik doe mijn ding wel
Ah !quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar ik ben dit politieke klimaat van ons spuugzat, vanmij apart komt er echt een soort Amerikaanse Nieuwe Wereld Orde. Alles is beter dan zoals het nu gaat in nederland.![]()
Je bent gewoon de DUIVEL man .quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:08 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Vanmij apart merken ze de wereldburgers ook met RFID tags. Dat zal een stuk minder gejengel en gejank opleveren.
Is dat een democratie dan?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:00 schreef JohnDope het volgende:
Ik zou het niet weten, maar heb nou niet de illusie dat wij hier in Europa in een democratie leven. Want dat is allemaal maar schijn.quote:
mwoa. nu klink je net als een ongewassen stenengooier.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:13 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, maar heb nou niet de illusie dat wij hier in Europa in een democratie leven. Want dat is allemaal maar schijn.
Het verschil tussen mij en die stenengooiers is alleen, dat als ik moet kiezen toch de kant van de wiseguys binnen NWO kiesquote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mwoa. nu klink je net als een ongewassen stenengooier.
alles kent een druppel bij problemen. komt wel goed john.
dan is GM ook besmet zeker?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:17 schreef Salvad0R het volgende:
Trouwens. RF/ID is bezit van Vericorp.
Vericorp is een dochteronderneming van IBM.
IBM had vroeger een dochteronderneming in Duitsland, genaamd Hollerith.
Hollerith verzorgde de automatisering van de structurele killings van "undesired" individuen voor Nazi Germany.
IK BEDOEL MAAR ~!
ghehehe. gast, alles zal recht kom. maak je niet teveel zorgen ga kindertjes maken.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het verschil tussen mij en die stenengooiers is alleen, dat als ik moet kiezen toch de kant van de NWO kies
Nee, de VS.. das wel een democratie danquote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:13 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, maar heb nou niet de illusie dat wij hier in Europa in een democratie leven. Want dat is allemaal maar schijn.
Politiek is een golfbeweging tussen links en rechts. Beide kanten zijn nodig om in evenwicht te blijven. Maar het grappige is, dat de hele golfbeweging behorende bij democratie opgeheven kan worden als 1 kant een ontzettend grote meerderheid krijgt (zie WOII bijv). Een irreversibel proces....quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:18 schreef Dutch_Nelson het volgende:
iedereen is welkom in nederland,
zolang je dat islam geloof maar daarergens laat.
overal die kut torentjes opeens en gezeik met de politie,
En JA ditgebeurt veel meer bij marokaantjes als bij andere volken.
spuugzat.
Nah en ?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:19 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
dan is GM ook besmet zeker?
Opel is een dochteronderneming van GM.
hehe ik maak me dus geen zorgen, ik ben altijd loyaal naar mijn superieuren, ik heb ze nog nooit laten zitten, zeker niet als ik een goede functie binnen de NWO heb.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ghehehe. gast, alles zal recht kom. maak je niet teveel zorgen ga kindertjes maken.![]()
Dat is subjectief...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:22 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Nee dat is gebaseerd op wekelijks gezeik met dat volk.
Wekelijks???quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:22 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Nee dat is gebaseerd op wekelijks gezeik met dat volk.
Ik dacht meer aan dagelijks, of zelfs meerdere keren per dag.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:27 schreef Dutch_Nelson het volgende:
mwa mischien 2x per week.
Ik zie nog steeds geen statistische gegevens.. je argumenten zijn subjectief.. ga nou eens een objectieve bron zoeken die aantoont dat wat jij zegt klopt. Ik kan ook wel roepen dat het niet zo is, maar dat is net zo subjectief. Je zal je mening echt met feiten moeten onderbouwenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:26 schreef Dutch_Nelson het volgende:
http://www.misdefinitie.nl/index.php?nieuws=248&pagina=1
http://www.misdefinitie.nl/index.php?nieuws=241&pagina=1
Waar is de bronvermelding van dit stukje statistiek? Juist.. jij gaat op oneliners van anderen af zonder de info zelf te verivieren... zelf weten..quote:Criminele Marokkanen zijn eerder regel dan uitzondering.
Waar zijn jouw statistische bronnen dan? Ik zie jou ook allerlei flauwekul posten zonder enige onderbouwing.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:31 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds geen statistische gegevens.. je argumenten zijn subjectief.. ga nou eens een objectieve bron zoeken die aantoont dat wat jij zegt klopt. Ik kan ook wel roepen dat het niet zo is, maar dat is net zo subjectief. Je zal je mening echt met feiten moeten onderbouwen
Ik quote even van die prachtige site:
[..]
Waar is de bronvermelding van dit stukje statistiek? Juist.. jij gaat op oneliners van anderen af zonder de info zelf te verivieren... zelf weten..
Ach, er is ook dagelijks gezeik met Nederlandse jeugd, of met rechtse jongeren, of linkse anarchistische punkers, of krakers of of of.... etc.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:29 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan dagelijks, of zelfs meerdere keren per dag.
Ik ben te lui om het op te zoeken.. hoor eens, hij begint met het feit dat allachtonen meer crimineel zijn, dus moet hij dat aantonen, ik nietquote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:35 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Waar zijn jouw statistische bronnen dan? Ik zie jou ook allerlei flauwekul posten zonder enige onderbouwing.
laten we ontopic blijven. zijn links gaan over marokkanen. niet over het verbieden en beledigen van een godsdienst...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:35 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Waar zijn jouw statistische bronnen dan? Ik zie jou ook allerlei flauwekul posten zonder enige onderbouwing.
Waarom is racisme en discriminatie zo'n lastige term voor veel mensen? Het gaat er niet om dat er een hele groep beledigd wordt, het gaat er om dat het uitkiezen van die groep gebeurd op niet ter zake doende kenmerken. Als je dus iedereen dom vindt die op de PVV stemt, dan discrimineer je dus niet, omdat dat de exacte groep is waar het over gaat (je generaliseerd natuurlijk wel als de tering). Als Wilders nu homo blijkt te zijn en je daarom alle PVV'ers een homo noemt, dan discrimineer je.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:01 schreef Het_hupt het volgende:
Als Wilders een rascist is omdat hij een groep beledigd, heb ik de laatste dagen ook wel aardig wat rascistische opmerkingen van de linkse "interlectuelen" hier voorbij zien komen.![]()
Mensen die op Wilders stemmen zijn paupers, domme mongolen, fascisten etc, etc. en dienen op alle manieren bestreden te worden.
Het waren mijn links niet.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
laten we ontopic blijven. jouw links gaan over marokkanen. niet over het verbieden en beledigen van een godsdienst...
Och, hier hebben we ook vrij veel last van Afghaantjes die de vrouwen uitschelden, maar dat zal je ook wel afdoen met stemmingmakerijquote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:31 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds geen statistische gegevens.. je argumenten zijn subjectief.. ga nou eens een objectieve bron zoeken die aantoont dat wat jij zegt klopt. Ik kan ook wel roepen dat het niet zo is, maar dat is net zo subjectief. Je zal je mening echt met feiten moeten onderbouwen
Ik quote even van die prachtige site:
[..]
Waar is de bronvermelding van dit stukje statistiek? Juist.. jij gaat op oneliners van anderen af zonder de info zelf te verivieren... zelf weten..
Nee, dat doe ik helemaal niet. Maar het gaat mij erom dat dat subjectief is. In een andere buurt wonen misschien veel allachtonen en gaat het wel allemaal goed. Zolang men met dit soort argumenten komt ben ik niet overtuigdquote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:39 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Och, hier hebben we ook vrij veel last van Afghaantjes die de vrouwen uitschelden, maar dat zal je ook wel afdoen met stemmingmakerij![]()
Ik ga hier niet op in. Niet omdat ik geen bronnen heb (want daar hoef je alleen de krant maar voor open te slaan, of een bezoekje te brengen aan het CBS), maar omdat ik vind dat dit kinderachtige gezeur om bronnen voor zaken die voor vrijwel iedereen allang vaststaande feiten zijn, de discussie bepaald geen goed doet. Stel je eens voor hoe het is als anderen jou continu gaan lastigvallen met de vraag "Bron?", bij elke triviale bewering die je doet. Dan houdt de discussie snel op, kan ik je vertellen.quote:
Ons land? Ons land heeft die allachtonen zelf hierheen gehaald omdat wij te lui en te bedonderd waren om onze eigen stront op te ruimen. Dus wie is er dan schuldig?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:36 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Dan verhuizen we alle marokanen lekker naar jouw buurt en dan kun je het zelf leuk beleven.
Zolang wij er maar vanaf zijn.
Maar dan denk ik mensen, wij horen bij mekaar, wij zijn EEN GROEP.
Da's ons land he, ons land ja.
k had het al aangepast. kwam omdat jij zijn post waarnam.quote:
Dat is ook de doel van een aantal die dat doen, je weetquote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:42 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Dan houdt de discussie snel op, kan ik je vertellen.
Hij roept dat Marokkanen veel overlast veroorzaken en dat ze dus het land uit moeten.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:42 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Ik ga hier niet op in. Niet omdat ik geen bronnen heb (want daar hoef je alleen de krant maar voor open te slaan, of een bezoekje te brengen aan het CBS), maar omdat ik vind dat dit kinderachtige gezeur om bronnen voor zaken die voor vrijwel iedereen allang vaststaande feiten zijn, de discussie bepaald geen goed doet. Stel je eens voor hoe het is als anderen jou continu gaan lastigvallen met de vraag "Bron?", bij elke triviale bewering die je doet. Dan houdt de discussie snel op, kan ik je vertellen.
Tuurlijk... je stopt al met argumenten geven en gaat over op de persoonlijke aanval omdat je weet dat ik gelijk hebquote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:42 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Ik wist dat jij de 'nederlandse hangjongeren' erbij zou halen,
volgens mij lul je nu gewoon uit je nek om de marokaantjes maar te kunnen verdedigen.
je lult een beetje dom, sorry. nederlanders krijgen straf. het land uit is meer voor mensen die echt te ver gaan en een dubbele nationaliteit hebben.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:44 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Hij roept dat Marokkanen veel overlast veroorzaken en dat ze dus het land uit moeten.
Ik roep dat Nederlanders in mijn wijk veel overlast veroorzaken, moeten ze dan ook het land uit?
Zonder bron is zo'n uitspraak zinloos
Dat kan niet.. het zijn immers Nederlanders met een paspoort. Geef me eens een reden waarom we ze het land uit moeten zetten? Een goeie reden... geen "ze veroorzaken overlast", want dan moeten er ook Nederlanders het land uitquote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:44 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Wij zijn schuldig, laten we het goedmaken en ze er weer uitschoppen.
In grote bussen, zodat het snel verloopt.
Wat is te ver gaan? Is een misdaad plegen te ver, is een groep hangjongeren die overlast veroorzaakt te ver? Is een aanslag plegen te ver? Ligt te ver eens toe, het is zo subjectief.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je lult een beetje dom, sorry. nederlanders krijgen straf. het land uit is meer voor mensen die echt te ver gaan en een dubbele nationaliteit hebben.
snap dat hele debat van wilders over het verbieden van de dubbele nationaliteit dan ook niet.
te ver bedoel ik als er duizenden jongeren ontsporen en die mogen soms wel met uitzetting bedreigd worden. die gasten worden dan wel gestraft door hun dorpsoudste, die vol schaamte zit.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:49 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Wat is te ver gaan? Is een misdaad plegen te ver, is een groep hangjongeren die overlast veroorzaakt te ver? Is een aanslag plegen te ver? Ligt te ver eens toe, het is zo subjectief.
Nederlanders van allachtoonse afkomst krijgen net zo goed straf, ze vallen onder het Nederlands gerecht... dus wat is het probleem dan?
Meneer Maniack28 woont in Gouda.... ik weet niet of de overlast hier in de bronnen vermeld wordt, misschien is het wel kleinschalig en klein percentage, net als Marokkanenoverlast? Jij begon met een subjectief argument, dus jij mag eerst je eigen bron laten zien. Ik geef alleen een reactie op jouw argument om te laten zien dat jouw onderbouwing bull is (evenals de mijne).quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:47 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Waar zijn nou jouw bronnen?
Ik wil bronnen zien , anders geloof ik er geen zak van dat jij die problemen heb.
En waar woont meneer maniack28?
Ik weet niet in wat voor wijk jij woont, maar als jij al vindt dat 'Nederlanders' (ik neem aan dat je daarmee 'autochtone Nederlanders' bedoelt) veel overlast veroorzaken, dan ben je gewoon een sweet pussy.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:44 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Hij roept dat Marokkanen veel overlast veroorzaken en dat ze dus het land uit moeten.
Ik roep dat Nederlanders in mijn wijk veel overlast veroorzaken, moeten ze dan ook het land uit?
Zonder bron is zo'n uitspraak zinloos
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:50 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Geef is antwoord op onze vragen, en niet steeds zelf vragen gaan stellen.
En je post een link naar skinheads, die mensen willen de marokanen weg! ( who can fuck'n blame em? )
Dus als wij de skinheads helpen die marokanen weg te werken, hebben zei niets meer te zeuren en hebben we gewoon 2 problemen opgelost!
Oh, dus de hooligans bij Ado Den Haag veroorzaken niet veel overlast?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:53 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Ik weet niet in wat voor wijk jij woont, maar als jij al vindt dat 'Nederlanders' (ik neem aan dat je daarmee 'autochtone Nederlanders' bedoelt) veel overlast veroorzaken, dan ben je gewoon een sweet pussy.
wilders gaat veel te ver idd. maar waarom zou je dat vergelijken met marokkanen die ook veel te ver gaan?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:53 schreef maniack28 het volgende:
[..]naief zeg... Skinheads willen misschien ook wel geen joden, zigeuners, kampbewoners, homo's, gehandicapten. Ooit gehoord van de ubermensch? Misschien moet je je geschiedenislessen wat beter volgen, het gaat ze niet alleen om Marokanen...
Nee, da's inderdaad één van de punten waarop ik het zwaar oneens ben met Wilders. Die dubbele nationaliteit moet je juist houden! Sterker nog: je moet het aanmoedigen! Het is de ideale manier om van je criminelen af te komen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:47 schreef zoalshetis het volgende:
snap dat hele debat van wilders over het verbieden van de dubbele nationaliteit dan ook niet.
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wilders gaat veel te ver idd. maar waarom zou je dat vergelijken met marokkanen die ook veel te ver gaan?
zwaktebod.
Er zijn ook duizenden Nederlandse jongeren die ontsporen... veel mensen haken tegenwoordig vroegtijdig af bij hun opleiding, belanden op straat, blowen zichzelf de tyfus in. Jullie doen net alsof allachtonen de enige zijn die ontsporen, maar dat is gewoon niet waar, dat is jullie subjectieve meningquote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
te ver bedoel ik als er duizenden jongeren ontsporen en die mogen soms wel met uitzetting bedreigd worden. die gasten worden dan wel gestraft door hun dorpsoudste, die vol schaamte zit.
hou nou eens op met die nederlanders die iets doen. in elk land heb je eikels. waarom zou je dat dan moeten accepteren van gastarbeider-knaapjes die denken dat ze de baas van de buurt zijn?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:58 schreef maniack28 het volgende:
[..]
[..]
Er zijn ook duizenden Nederlandse jongeren die ontsporen... veel mensen haken tegenwoordig vroegtijdig af bij hun opleiding, belanden op straat, blowen zichzelf de tyfus in. Jullie doen net alsof allachtonen de enige zijn die ontsporen, maar dat is gewoon niet waar, dat is jullie subjectieve mening
Neehoor, ik ben niet nationalistisch en ook niet blind. Ik heb geeneens een hekel aan allochtonen, maar alleen aan groepen waarvan vast is komen te staan èn waarvan ik in de praktijk heb mogen ervaren dat ze zich buitengewoon asociaal en crimineel gedragen tegenover hun medemens.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:55 schreef maniack28 het volgende:
hoe nationalistisch en blind kan je zijn.
makkelijk rekenend vanaf een absoluut nulpunt. al juich ik het natuurlijk erg toe.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:02 schreef maniack28 het volgende:
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)007/2007-2218-wm.htm
Allachtonen in hoger onderwijs in opmars.. hoezo ontsporen? Ze zijn in opmars...
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)007/2007-2219-wm.htm
Dubbele aantal nationaliteiten neemt af..
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)07/2007-90060-wk.htm
Dalende trend allachtone werkeloosheid
Je ziet inderdaad wel dat hoe vaker autochtonen in aanraking komen met Marokkanen, bijvoorbeeld op straat en op school, hoe vaker ook zij ontsporen. Dat is logisch: waar je mee omgaat word je nu eenmaal mee besmet. Des te meer een reden om die Marokkanen terug naar Marokko te sturen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:58 schreef maniack28 het volgende:
[..]
[..]
Er zijn ook duizenden Nederlandse jongeren die ontsporen... veel mensen haken tegenwoordig vroegtijdig af bij hun opleiding, belanden op straat, blowen zichzelf de tyfus in. Jullie doen net alsof allachtonen de enige zijn die ontsporen, maar dat is gewoon niet waar, dat is jullie subjectieve mening
Kortom , ze nemen alle banen over en de pure nederlanders worden werkloos.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:02 schreef maniack28 het volgende:
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)007/2007-2218-wm.htm
Allachtonen in hoger onderwijs in opmars.. hoezo ontsporen? Ze zijn in opmars...
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)007/2007-2219-wm.htm
Dubbele aantal nationaliteiten neemt af..
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)07/2007-90060-wk.htm
Dalende trend allachtone werkeloosheid
Ik heb 3 jaar lang de krant gelopen, ik was de enige Nederlanderquote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:59 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Maniack28 is duidelijk nog nooit in aanraking met dit volk geweest en probeert alles op de nederlanders te schuiven omdat hij poblemen heeft met 'nederlandse hangjongeren'.
Misschien hebben die hangjongeren wel problemen met jou omdat je zo over ze praat!
quote:Dus maniack28 en alle marokanen het land uit en een verbod op de islam!
Of nog beter!
We voeren de dienstplicht in voor marokanen en dan sturen we ze gewoon met goedkoop materieel naar het midden oosten zodat ze hun eigen volk kunnen uitmoorden en ook zichzelf, waarna wij met napalm gaan gooien!
Perfect plan![]()
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:05 schreef Dutch_Nelson het volgende:
[..]
Kortom , ze nemen alle banen over en de pure nederlanders worden werkloos.![]()
Bedankt voor de steun loser, jouw kinderen krijgen nu geen werk meer omdat allochtonen graag allochtonen aannemen![]()
maak je nou niet zo ontzettend druk man. wilders doet idiote uitspraken, dat is al genoeg reden voor dit topic. je hoeft er niet alles bij te halen om je gelijk te tonen. sterker nog. hoe meer je dat doet, hoe lastiger het voor je wordt.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:06 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Jongen, wat doe je moeilijk... die pure Nederlanders van je hebben ze zelf hier gehaald.
Welk marokkanengeweld? Er wordt net zelf gezegd dat er in ieder land gekken rondlopen.. onder alle bevolkingsgroepen zal dat zo zijn. Kijk, op het moment dat er een gebied van haat en woede gecreeërd worden zullen zij zich vanzelf meer afzetten. En rechtse mensen zullen zich op hun beurt weer meer afzetten, is dat wat we willen? Want die extreem rechtse mensen doen dan toch precies hetzelfde? Veroorzaken overlast, discrimineren, gedragen zich asociaal en crimineel tegenover hun medemens...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:01 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Neehoor, ik ben niet nationalistisch en ook niet blind. Ik heb geeneens een hekel aan allochtonen, maar alleen aan groepen waarvan vast is komen te staan èn waarvan ik in de praktijk heb mogen ervaren dat ze zich buitengewoon asociaal en crimineel gedragen tegenover hun medemens.
En ja hooligans, slopen ook weleens wat. Daar moeten zij ook zwaar voor gestraft worden en wat mij betreft mag de ME er flink op los meppen (wat die ook doet). Maar dat is van een hele andere orden dan al dat Marokkanengeweld.
Ik maak me geen zorgen om Wilders, ik maak me zorgen over de naieve mensen die dat soort populistisch gedrag als een kudde achtervolgen en overnemen, zonder na te denken over waar ze zelf mee bezig zijn.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
maak je nou niet zo ontzettend druk man. wilders doet idiote uitspraken, dat is al genoeg reden voor dit topic. je hoeft er niet alles bij te halen om je gelijk te tonen. sterker nog. hoe meer je dat doet, hoe lastiger het voor je wordt.
maak je geen zorgen om wilders, ik herhaal: geen!
wie een kuil graaft voor een ander...
Inderdaad, dit zie je steeds vaker. Autochtone groepen hangjongeren die het onaangepaste gedrag van Marokkaanse tegenhangers proberen te kopiëren.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:05 schreef maniack28 het volgende:
Zitten voor het winkelcentrum te blowen en te hangen, pas nog een meisje door die gasten in elkaar geslagen, maken ontzettend veel troep, stelen bij de supermarkt. Dat is toch precies hetzelfde als wat jou marrokaantjes doen?
Nederlanders krijgen sowieso bijna geen kinderen meer, dat past niet in ons consumenten patroon.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:05 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Kortom , ze nemen alle banen over en de pure nederlanders worden werkloos.![]()
Bedankt voor de steun loser, jouw kinderen krijgen nu geen werk meer omdat allochtonen graag allochtonen aannemen![]()
Nogmaals, dit was een fout en dat kan in een week verholpen worden.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:06 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Jongen, wat doe je moeilijk... die pure Nederlanders van je hebben ze zelf hier gehaald.
dat is nationaal gezien slechts een klein percentage. en wilders gooit zijn eigen ruiten in om dit percentage überhaupt te handhaven.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:09 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ik maak me geen zorgen om Wilders, ik maak me zorgen over de naieve mensen die dat soort populistisch gedrag als een kudde achtervolgen en overnemen, zonder na te denken over waar ze zelf mee bezig zijn.
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:04 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Je ziet inderdaad wel dat hoe vaker autochtonen in aanraking komen met Marokkanen, bijvoorbeeld op straat en op school, hoe vaker ook zij ontsporen. Dat is logisch: waar je mee omgaat word je nu eenmaal mee besmet. Des te meer een reden om die Marokkanen terug naar Marokko te sturen.
Daar heb je helemaal gelijk in, bedankt voor het inzichtquote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat is nationaal gezien slechts een klein percentage. en wilders gooit zijn eigen ruiten in om dit percentage überhaupt te handhaven.
Ja sorry hoor, maar zo valt er natuurlijk niet te discussiëren. Als je nu ook al gaat ontkennen dat er relatief buitengewoon veel straatgeweld is veroorzaakt door Marokkanen, dan houdt het gewoon op. Hele rapporten zijn er inmiddels al over volgeschreven, boeken, beleidsnota's, tientallen websites, maar maniack28 doet net of het niet bestaat.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:08 schreef maniack28 het volgende:
Welk marokkanengeweld?
Ik wist het wel, gewoon een dhimmi. Hij doet het in z'n broek voor die Marokkaantjes, en dus gaat hij ze maar verdedigen in de hoop dat ze hem niet pakken.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:11 schreef maniack28 het volgende:
Vergeet vooral niet tegen een groep Marokkanen te roepen dat ze moeten oprotten omdat het kutislamieten zijn, wie weet komt je naam nog in de krant (bij de overlijdensadvertentie).
Op basis van dat geweld kan je mensen niet het land uitzetten, je kan ze straffen op dezelfde manier als je dat bij de rest van de burgers van dit land zou doen... Als je die mensen het land uit wilt hebben omdat ze overlast veroorzaken, moet je consequent zijn en alle mensen die overlast veroorzaken het land uitzetten, maar dat willen jullie niet, de pure nederlander moet blijven. Dat is het hele probleem, jullie discrimineren, zoeken een reden om een bepaalde groep zwart te maken, maar als een andere groep op dezelfde manier zwart gemaakt kan worden dan weigeren jullie dat te doen...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:12 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Ja sorry hoor, maar zo valt er natuurlijk niet te discussiëren. Als je nu ook al gaat ontkennen dat er relatief buitengewoon veel straatgeweld is veroorzaakt door Marokkanen, dan houdt het gewoon op. Hele rapporten zijn er inmiddels al over volgeschreven, boeken, beleidsnota's, tientallen websites, maar maniack28 doet net of het niet bestaat.
Ik doe het zeker in mn broek.... Mama mama, help me, Marokkaantjes op de hoek van de straatquote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:14 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Ik wist het wel, gewoon een dhimmi. Hij doet het in z'n broek voor die Marokkaantjes, en dus gaat hij ze maar verdedigen in de hoop dat ze hem niet pakken.
ja maar waar wil je dan dat de nederlanders heengaan? naar een ander nederland? we hebben maar één paspoort.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:14 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Op basis van dat geweld kan je mensen niet het land uitzetten, je kan ze straffen op dezelfde manier als je dat bij de rest van de burgers van dit land zou doen... Als je die mensen het land uit wilt hebben omdat ze overlast veroorzaken, moet je consequent zijn en alle mensen die overlast veroorzaken het land uitzetten, maar dat willen jullie niet, de pure nederlander moet blijven. Dat is het hele probleem, jullie discrimineren, zoeken een reden om een bepaalde groep zwart te maken, maar als een andere groep op dezelfde manier zwart gemaakt kan worden dan weigeren jullie dat te doen...
Ohnee? Moet jij eens opletten. Gewoon een kwestie van een wetje aanpassen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:14 schreef maniack28 het volgende:
Op basis van dat geweld kan je mensen niet het land uitzetten
Mijn probleem niet... er zijn zat Marokkanen met 1 paspoort... mogen die dan wel blijven als ze de boel kapot schoppen?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja maar waar wil je dan dat de nederlanders heengaan? naar een ander nederland? we hebben meer één paspoort.
Maar wat doe je dan met die Nederlanders? Die mensen doodschoppen, vermooorden, die stadions slopen. Moeten die dan ook niet het land uit?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:17 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Ohnee? Moet jij eens opletten. Gewoon een kwestie van een wetje aanpassen.
Die straf je op een andere manier. Nationaliteit afnemen en naar een ander land sturen is voor hen helaas geen optie.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:19 schreef maniack28 het volgende:
Die mensen doodschoppen, vermooorden, die stadions slopen. Moeten die dan ook niet het land uit?
lulkoek. je bent als marokkaan (ja ook 10e generatie) verplicht de dubbele nationaliteit te hebben. je weet er echt niks vanaf he?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:18 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Mijn probleem niet... er zijn zat Marokkanen met 1 paspoort... mogen die dan wel blijven als ze de boel kapot schoppen?![]()
Er zijn misschien Marokkanen zonder dubbel paspoort, maar niet zonder dubbele nationaliteit. Alleen dat laatste is echt van belang, dat paspoort drukken we desnoods zelf wel.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:18 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Mijn probleem niet... er zijn zat Marokkanen met 1 paspoort... mogen die dan wel blijven als ze de boel kapot schoppen?![]()
Daar is het helaas niet op van toepassing? Huh... dat snap ik niet.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:19 schreef TomTancr3do het volgende:
Criminele 'Nederlanders' met een dubbele nationaliteit mogen van mij ook hun Nederlands paspoort inleveren en het land uit. Criminele 'Nederlanders' zonder dubbel paspoort wat mij betreft ook, alleen daar is het helaas niet op van toepassing. Snap je dat?
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:22 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Daar is het helaas niet op van toepassing? Huh... dat snap ik niet.
Een Nederlander met een dubbele nationaliteit (3e generatie Marokkaan) pleegt een misdaad, moet het land uit
Een Nederlander van Nederlandse komaf pleegt een misdaad, mag blijven
Een Nederlander met een dubbele nationaliteit (Canadees) pleegt een misdaad, moet ook het land uit.
Ik niet snappen waarom 1 en 3 wel en 2 niet, ze plegen alle 3 dezelfde misdaad, dus moeten ze alle drie dezelfde straf krijgen. Doe je dat niet, dan is het beleid rasistisch, is Nederland geen democratie meer...
Als je terug wilt naar Marokko ja... dat is toch niet nodig?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lulkoek. je bent als marokkaan (ja ook 10e generatie) verplicht de dubbele nationaliteit te hebben. je weet er echt niks vanaf he?
Wat dom gelul? Vertel mij dan waarom 1 en 3 wel het land ui t moeten en 2 niet?quote:
Ligt je uitzettingsbeleid dan eens toe? Want als mensen met een dubbele nationaliteit zwaarder gestraft worden dan mensen zonder, dan is dat gewoon racisme.... dat is wat jij niet snapt..quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:24 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Hij snapt het gewoon niet. Tsja.
ik hoop dat het snel aanpassen wordt met sommige marokkanen, anders zie ik ze echt niet snel 10e generatie worden. snap je het een beetje?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:23 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Als je terug wilt naar Marokko ja... dat is toch niet nodig?
En tsja... als iemand die 10e generatie is en toch een dubbele nationaliteit heeft omdat zijn overoveroveroveroveroverovreoveroverovergrootvader uit Marokko kwam, waarom zou je die mensen dan het land uit willen sturen? Tegen die tijd zijn ze misschien wel zo blank dat je het verchil niet eens meer ziet
Ik snap je prima, ben het er alleen niet mee eens... vrijheid van meningsuiting hequote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik hoop dat het snel aanpassen wordt met sommige marokkanen, anders zie ik ze echt niet snel 10e generatie worden. snap je het een beetje?
Dus jij vindt een zware gevangenisstraf minder zwaar dan teruggestuurd worden naar je land van herkomst? Vreemde vogel ben jij.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:26 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ligt je uitzettingsbeleid dan eens toe? Want als mensen met een dubbele nationaliteit zwaarder gestraft worden dan mensen zonder, dan is dat gewoon racisme....
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:27 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ik snap je prima, ben het er alleen niet mee eens... vrijheid van meningsuiting he
Nee, ik vind dat de straf hetzelfde moet zijn voor iedere NEDERLANDSE BURGER, met een NEDERLANDSE NATIONALITEIT.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:28 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Dus jij vindt een zware gevangenisstraf minder zwaar dan teruggestuurd worden naar je land van herkomst? Vreemde vogel ben jij.
nou ik vind dit soort uitspraken negeren een hele verstandige van de moslimraad (al kent niemand in nderland die)quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:30 schreef Het_hupt het volgende:
Typisch Nederlands btw, symptoombestrijden en de oorzaak ongemoeid laten.
Wilders is in dit geval het symptoom, en de onvrede van een gedeelte van de Nederlanders de oorzaak.
Daarbij komt nog eens dat er vanuit de islamitische samenleving geen enkel signaal komt om het gebral van Wilders te stoppen op een positieve manier.
Zoland er in Nederland plaats is voor zwarte kouzen moet er ook plaats zijn voor islamieten. Dat is het grondbeginsel van onze democratie. Al we dat gaan ondermijnen is het einde zoek. En kan ik me ook wel voordragen als eerste dictator.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:18 schreef Dutch_Nelson het volgende:
iedereen is welkom in nederland,
zolang je dat islam geloof maar daarergens laat.
overal die kut torentjes opeens en gezeik met de politie,
En JA ditgebeurt veel meer bij marokaantjes als bij andere volken.
spuugzat.
Juist, dat bedoel ik.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou ik vind dit soort uitspraken negeren een hele verstandige van de moslimraad (al kent niemand in nderland die)
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:33 schreef TomTancr3do het volgende:
Ik doe nog één poging, waarbij ik het over een iets andere boeg gooi.
maniack28, wat denkt je dat er gebeurt als je iemand met alleen de Nederlandse nationaliteit die nationaliteit afneemt en het land uit stuurt? Waar stuur je hem naartoe? Op welk vliegtuig of welke boot zet je zo'n persoon, met welke bestemming? En hoe denk je dat de internationale gemeenschap gaat reageren als je als land je bloedeigen criminelen dumpt in een willekeurig ander land, zonder daarvoor toestemming te vragen?
Bij criminele Marokkanen is dit heel anders. Als je die de nationaliteit afpakt, zijn het gewoon Marokkaanse buitenlanders die zich ernstig hebben misdragen in het buitenland. Die zet je gewoon op het vliegtuig naar Marokko en daarmaa basta. Dan mag Marokko het verder uitzoeken. Bij Canadezen idem dito.
heb jij al moslims op de barricades zien staan? ik heb wel ooit imams gehoord die zeggen dat de moslim een voorbeeld moet nemen aan hoe de christenen belediging opvatten. dat is toch al een gigantische sprong voorwaarts?quote:
kap nou eens! hou op over marokkanen, daar hebben we nu wel even genoeg van gehoordquote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:36 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ja en omdat de Marokkaanse regering een of andere debiele wetgeving heeft waarbij je altijd Marokkaan blijft hebben jullie een mooie reden om iedere Marokkaan het land uit te zetten... ik vind het gewoon racistisch, die mensen wonen hier en hebben dezelfde rechten als een ieder ander. Er zijn ook zat Antilianen die overlast veroorzaken en die hebben wel alleen een Nederlandse nationaliteit, die gaan dan dus niet het land uit, terwijl ze misschien minder roots in Nederland hebben dan bepaalde Marokkaanse families.
Ik snap je idee wel, het is alleen naar mijn mening geen oplossing voor dit probleem. Maar we zullen het toch wel niet eens worden, want onze ideeën staan lijnrecht tegenover elkaar
Bravo, hulde voor jou. Beter dan dit zou ik het niet kunnen zeggen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Zoland er in Nederland plaats is voor zwarte kouzen moet er ook plaats zijn voor islamieten. Dat is het grondbeginsel van onze democratie. Al we dat gaan ondermijnen is het einde zoek. En kan ik me ook wel voordragen als eerste dictator.![]()
Problemen die er met marrokanen zijn, moeten we aub niet doortrekken naar de islam als religie. Dat zijn twee losstaande zaken. Die problemen los je niet op door de koran te verbieden. Alsof die relmarokantjes weten wat er in de koran staat, die weten enkel wat hun goed uitkomt. Persoonlijk ben ik er voor om er als voorbeeld gewoon een paar uit te zetten. Dan stel je een voorbeeld naar de rest en houden ze heel snel op. Zaak van even de tanden laten zien. Dat begrijpen mensen meestal beter als knuffelen
Persoonlijk heb ik het ook niet zo op de Islam, maar ook niet op de bijbel en de torah. Dus willen we iets verbieden dan moeten we wel consequent zijn en ze alledrie verbieden. Dat is tenminste duidelijk. Verder moeten islamieten gewoon eens een interne discussie voeren over de waarde van de koran in de huidige tijd. Het idee dat alles wat in de koran staat zo letterlijk genomen moet worden is achterhaald en veel is gewoon niet meer van deze tijd. Maar dat moeten moslims zelf doen. Iedere poging van ons om dat af te dwingen zal een averechts effect hebben.
Helaas wel ja. Maar daar valt misschien nog wel een mouw aan te passen. Je moet niet vergeten dat de Antillen erg afhankelijk zijn van Nederland, en dat ze onder bepaalde voorwaarden wel bereid zullen zijn om hun eigen schorem terug te nemen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:36 schreef maniack28 het volgende:
Er zijn ook zat Antilianen die overlast veroorzaken en die hebben wel alleen een Nederlandse nationaliteit
Ja, maar dat heeft dus niks met paspoort te maken. Ik heb ook geen marokkaans paspoort bijv.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lulkoek. je bent als marokkaan (ja ook 10e generatie) verplicht de dubbele nationaliteit te hebben. je weet er echt niks vanaf he?
Je bedoelt, jammer dat moslims hem niet nog meer media-aandacht geven?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:30 schreef Het_hupt het volgende:
Typisch Nederlands btw, symptoombestrijden en de oorzaak ongemoeid laten.
Wilders is in dit geval het symptoom, en de onvrede van een gedeelte van de Nederlanders de oorzaak.
Daarbij komt nog eens dat er vanuit de islamitische samenleving geen enkel signaal komt om het gebral van Wilders te stoppen op een positieve manier.
Nope, meer aan het veroordelen van excessen die onder de mom van de Islam worden uitgevoerd.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bedoelt, jammer dat moslims hem niet nog meer media-aandacht geven?
En wat gebeurt er als je dit onderwerp omdraait. Er zijn ook zat Nederlanders met twee nationaliteiten. Stel een Nederlander woont al jaren in Amerika (bijvoorbeeld sinds zijn 2e levensjaar) en heeft twee paspoorten. Hij pleegt in Amerika misdaden. Zou je het dan terecht vinden als Amerika zijn Amerikaanse paspoort af zou pakken en hem terug zou sturen naar Nederland?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:33 schreef TomTancr3do het volgende:
Ik doe nog één poging, waarbij ik het over een iets andere boeg gooi.
maniack28, wat denkt je dat er gebeurt als je iemand met alleen de Nederlandse nationaliteit die nationaliteit afneemt en het land uit stuurt? Waar stuur je hem naartoe? Op welk vliegtuig of welke boot zet je zo'n persoon, met welke bestemming? En hoe denk je dat de internationale gemeenschap gaat reageren als je als land je bloedeigen criminelen dumpt in een willekeurig ander land, zonder daarvoor toestemming te vragen?
Bij criminele Marokkanen is dit heel anders. Als je die de nationaliteit afpakt, zijn het gewoon Marokkaanse buitenlanders die zich ernstig hebben misdragen in het buitenland. Die zet je gewoon op het vliegtuig naar Marokko en daarmaa basta. Dan mag Marokko het verder uitzoeken. Bij Canadezen idem dito.
Je bedoelt iets wat eigenlijk altijd gebeurd, maar waar nooit media-aandacht voor is?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:02 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Nope, meer aan het veroordelen van excessen die onder de mom van de Islam worden uitgevoerd.
Nee? ik dacht anders dat Nova en de Volkskrant daar echt wel over zouden berichten.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bedoelt iets wat eigenlijk altijd gebeurd, maar waar nooit media-aandacht voor is?
ik dacht dat dat verplicht was...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, maar dat heeft dus niks met paspoort te maken. Ik heb ook geen marokkaans paspoort bijv.
ot: wist je trouwens dat ik vaak voor vrienden een buurman en buurman persiflage moet geven? ik kan die stemmetjes perfect nadoen, zeggen ze.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:07 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Nee? ik dacht anders dat Nova en de Volkskrant daar echt wel over zouden berichten.
En dat zou zeker hier wel gepost worden.
Of ben ik gewoon naief?![]()
Je bent zeer naief. Waarom zou de media over iets positiefs willen berichten? Dat trekt geen kijkers en ook geen lezers.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:07 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Nee? ik dacht anders dat Nova en de Volkskrant daar echt wel over zouden berichten.
En dat zou zeker hier wel gepost worden.
Of ben ik gewoon naief?![]()
Nope.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik dacht dat dat verplicht was...
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik dacht dat dat verplicht was...
bronquote:Marokko moet afzien van de verplichte Marokkaanse nationaliteit voor migranten en hun nakomelingen. Dat is een van de aanbevelingen voor de agenda van de nieuwe Hoge Adviesraad voor Marokkaanse migranten die in oprichting is.
„Marokko moet inzien dat de keuzevrijheid van de nationaliteit mogelijk moet zijn. Dat is een van de boodschappen die we gaan meegeven”, aldus het PvdA-Kamerlid Khadija Arib in het NRC Handelsblad.
Arib maakt deel uit van de werkgroep ter oprichting van de raad die de Marokkaanse koning moet gaan adviseren op het gebied van Marokko’s migrantenbeleid. Afgelopen weekeinde kwamen enkele honderden migranten en diverse deskundigen voor de vierde en laatste maal bijeen in het prestigieuze Tour Hassan hotel in Rabat om te discussiëren over de vraag hoe straks Marokko’s adviesraad voor de migranten er uit moet gaan zien.
De bijeenkomst, die dit keer handelde over burgerschap en participatie, bleek een aantal gevoelige kwesties aan te boren. Zoals de Marokkaanse nationaliteit die volgens de Marokkaanse minister van voorlichting Benabdellah „desnoods tot in de tiende generatie” automatisch voor Marokkaanse migranten en hun nakomelingen geldt.
Ach, dat maakt de rechtse nationalistische kwallen niks uitquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nationaliteit en Paspoort zijn twee totaal verschillende zaken.
is dat zo?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:16 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ach, dat maakt de rechtse nationalistische kwallen niks uitZoals je hierboven wel gelezen hebt...
u vindt mij een rechtse nationalistische kwal?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:16 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ach, dat maakt de rechtse nationalistische kwallen niks uitZoals je hierboven wel gelezen hebt...
SalonSocialisten bedoel je.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:18 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
is dat zo?
goed dat boomknuffelende krakers dat zeggen![]()
volgens mij is dat altijd een en dezelfde zaak.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nationaliteit en Paspoort zijn twee totaal verschillende zaken.
Volgens mij is dat nog altijd de schuld van Marokko en niet van de mensen zelf.. dus om ze op basis van iets waar ze niks aan kunnen doen het land uit te zetten is op zn zachts gezegd debielquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens mij is dat altijd een en dezelfde zaak.
wel goed dat jij als nederlander geen marokkaans paspoort hebt. of is je vader nederlands?![]()
Ja, die bomen zijn tenminste goed tegen het CO2 probleemquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:18 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
is dat zo?
goed dat boomknuffelende krakers dat zeggen![]()
Jahoor. Als wij dat gaan doen, mogen andere landen dat natuurlijk net zo goed. Dan moet je niet zeuren.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:04 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
En wat gebeurt er als je dit onderwerp omdraait. Er zijn ook zat Nederlanders met twee nationaliteiten. Stel een Nederlander woont al jaren in Amerika (bijvoorbeeld sinds zijn 2e levensjaar) en heeft twee paspoorten. Hij pleegt in Amerika misdaden. Zou je het dan terecht vinden als Amerika zijn Amerikaanse paspoort af zou pakken en hem terug zou sturen naar Nederland?
Nee, dat is niet hetzelfde. Ik heb wel de Marokkaanse nationaliteit, maar geen Marokkaans paspoort.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens mij is dat altijd een en dezelfde zaak.
wel goed dat jij als nederlander geen marokkaans paspoort hebt. of is je vader nederlands?![]()
Al aan een baantje in de groensector gedacht?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:24 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ja, die bomen zijn tenminste goed tegen het CO2 probleem![]()
met een beetje aandacht groeien ze wat harder en nemen ze wat meer CO2 op... is goed voor ons allen, bedank me maar![]()
Je bent in elk geval consequentquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:27 schreef TomTancr3do het volgende:
Jahoor. Als wij dat gaan doen, mogen andere landen dat natuurlijk net zo goed. Dan moet je niet zeuren.
precies, denk dat de meeste nederlandse criminelen in den vreemde niet kunnen wachten tot ze daar het land uit getrapt worden met een enkeltje Nederland.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:27 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Jahoor. Als wij dat gaan doen, mogen andere landen dat natuurlijk net zo goed. Dan moet je niet zeuren.
Echter, ik denk dat we er dan per saldo zeer goed vanaf komen. Er zijn weinig Nederlandse criminelen in het buitenland, de meesten zijn zeer goed aangepast. En dat probleem van die drugssmokkelaars lost zich vanzelf op, die zijn in Nederland toch ineens niet crimineel meer.
Zo makkelijk ligt het dus niet, hoewel dit natuurlijk wel de geijkte oplossing is voor het probleem dat TS aansnijdt. Want waar heb je die definitie vandaan? Wie heeft die definitie opgesteld?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:30 schreef Xith het volgende:
Definieer Racisme
Bekijk of deze definitie toepasbaar is op wat Wilders zegt of denkt of doet
slotje
bronquote:Moslim Raad nodigt Wilders uit voor dialoog
anp | Gepubliceerd op 09 augustus 2007, 14:46
Laatst bijgewerkt op 09 augustus 2007, 14:52
RIJSWIJK - De Nederlandse Moslim Raad heeft Geert Wilders en diens partij PVV uitgenodigd voor een ,,constructieve dialoog'' om de polarisatie en gevoelens van angst in de Nederlandse samenleving te bestrijden.
De raad begrijpt de zorgen van Wilders en de vele Nederlanders die op zijn partij hebben gestemd, maar meent dat de PVV-leider de Koran niet de schuld kan geven van gewelddadige acties van individuen of groepen.
Met de uitnodiging reageert de raad op het pleidooi van de PVV-leider voor een verbod van de Koran. Het samenwerkingsorgaan van moslimorganisaties van diverse pluimage heeft Wilders in het verleden vaker voor een gesprek uitgenodigd, maar de PVV-leider is daar nooit op ingegaan.
Streven naar toepassing
Moslims geloven dat de Koran veertien eeuwen geleden werd geopenbaard, schrijft de raad. Ze lezen hun heilige boek daarom ook in de geest van de tijd waarin de profeet Mohammed heeft geleefd en streven naar een toepassing die recht doet aan de huidige tijd.
In de Koran vinden moslims de aansporing en handreikingen om met respect en vreedzaam samen te leven met geloofsgenoten en met niet-moslims, ook mensen die de islam kritisch benaderen. Daarom vindt de raad de verdieping van de discussie noodzakelijk om te komen tot een genuanceerd beeld van de islam, de Koran en de leefwijze van moslims
Gewoon toegeven. Ik ben een racist en daar ben ik fier op!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:30 schreef StefanP het volgende:
Omdat die linkse honden geen argumenten hebben. Mensen 'racist' en 'nazi' noemen werkt immers zo effectief dat vrijwel iedereen daarna z'n mond houdt. Smerige lui zijn het.
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:30 schreef StefanP het volgende:
Omdat die linkse honden geen argumenten hebben. Mensen 'racist' en 'nazi' noemen werkt immers zo effectief dat vrijwel iedereen daarna z'n mond houdt. Smerige lui zijn het.
Jij bent onderhand doorgezakt tot dat niveau. Het begint lop een een vastlopende plaat gevuld met sterke woordjes te lijken.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:30 schreef StefanP het volgende:
Zie de linkse huilebalken eens boos kijken en 'triest!' roepen wanneer hun ware aard blootgelegd wordt. De lafheid en hypocrisie zit er nog heel diep in.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:32 schreef maniack28 het volgende:
[..]Dit is de meest trieste opmerking die ik in dit topic gehoord heb en dit argument slaat precies op jezelf
![]()
Ach mannetje, ga Castro toch vereren of zo.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:33 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Jij bent onderhand doorgezakt tot dat niveau. Het begint lop een een vastlopende plaat gevuld met sterke woordjes te lijken..
Ik geef je een tip, want anders blijft de discussie steken in onderlinge verwijten huilies te zijn.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 03:52 schreef TomTancr3do het volgende:
Joh, laat die figuren toch lekker. Ze hebben nog niet door dat ze langzaam maar zeker aan het verliezen zijn.
Dit topic was wat dat betreft wel aardig, met veel mensen die doorhebben hoe links in de praktijk te werk gaat. Dat was zo'n tien jaar geleden nog wel anders, toen werd je voor gek versleten als je überhaupt maar tegen linkse doctrines in durfde te gaan.
Jij vindt negers minderwaardige mensen, dus jij bent inderdaad een racist.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:30 schreef StefanP het volgende:
Racist is vast door linkse mensen bedacht, dus dat telt niet.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:24 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Jij vindt negers minderwaardige mensen, dus jij bent inderdaad een racist.
Dat is idd de enige route die TS en aanhangers nog kunnen volgen. Dit betekent dat ze, ten einde hun gelijk te halen, buiten de vertrouwde definities en opvattingen omtrent racisme/fascisme om moeten gaan. En aangezien die definities o.m. tot stand kwamen mede ogv een interpretatie van de geschiedenis, ligt in hun taak ook opgesloten dat zij een bepaalde interpretatie van zekere historische feiten dienen te weerleggen. Daarnaast helpt het ook dat zij zouden bewijzen dat de linkse ideologie in staat is geweest om de goegemeente dusdanig te manipuleren dat de realiteit hierdoor verdonkeremaand werd. Hell of a job.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:36 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Racist is vast door linkse mensen bedacht, dus dat telt niet.
Dat dus. Elke groepering heeft zo zijn extremen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:28 schreef marky het volgende:
Ik denk dat we bij Wilders en De Winter en ook vele Moslimleiders kunnen spreken van fanaten. Te overtuigd in het zwart-wit denken. De middenweg is bij die lui een beetje weg.
Ja, alleen Wilders vindt dus dat de Islam fascistisch is en dat daartegen repressief moet worden opgetreden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:01 schreef rood_verzet het volgende:
Gewoon het beestje bij de naam noemen, vaak weet je zelf wel wanneer je bezig bent met racistische uitspraken, maar kennelijk mag dat na de dood van Pimmetje niet meer verteld worden. Ik heb daar schijt aan en zeg Wilders is een racistische fascist. Dit is geen domme ondoordachte uitspraak maar een feit, als je zijn laatste plannen doorloopt. Zoals Marokkanen verbieden om nog naar voetbalwedstrijden te gaan (wat racistisch is) of vuur openen op demonstranten (wat fascistisch is).
Je praat alsof er een groot publiek geinterreseerd aan het luisteren/lezen is...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 03:46 schreef StefanP het volgende:
[..]
Zie de linkse huilebalken eens boos kijken en 'triest!' roepen wanneer hun ware aard blootgelegd wordt. De lafheid en hypocrisie zit er nog heel diep in.
Ik kijk naar je avatar en je onderschrift en kan niet anders concluderen dat twee keer linksom is een keer rechtsom.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:01 schreef rood_verzet het volgende:
Gewoon het beestje bij de naam noemen, vaak weet je zelf wel wanneer je bezig bent met racistische uitspraken, maar kennelijk mag dat na de dood van Pimmetje niet meer verteld worden. Ik heb daar schijt aan en zeg Wilders is een racistische fascist. Dit is geen domme ondoordachte uitspraak maar een feit, als je zijn laatste plannen doorloopt. Zoals Marokkanen verbieden om nog naar voetbalwedstrijden te gaan (wat racistisch is) of vuur openen op demonstranten (wat fascistisch is).
De pot verwijt de ketelquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, alleen Wilders vindt dus dat de Islam fascistisch is en dat daartegen repressief moet worden opgetreden.
Maar hetzelfde gebeurd met de bijbel in Noord Ierland. Dus als je de Koran wilt verbieden moet je de Bijbel ook verbieden en eigenlijk alle boeken die aanzetten tot dit soort daden of waar dit soort passages in voorkomen. Dat heeft naar mijn idee een beetje veel weg van censuurquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:27 schreef marky het volgende:
Volgens mij is het geen fascisme. Fascisme is als hij zonder enige aanleiding een bevolkingsgroep zou gaan vervolgen. Dat er geen aanleiding is om kritisch te zijn tegenover dat wat moslims drijft is natuurlijk niet waar. De basis van akties van veel moslims begint bij het geloof in het geschrift.
Over definities discussiëren is tamelijk zinloos. Het probleem met de woorden rassist en fascist is dat ze beide een negatieve bijklank hebben. Bijna niemand zal zichzelf een rassist noemen, ook al weet hij dat ie 't wel is. Dit belemmert een vrije discussie.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik geef je een tip, want anders blijft de discussie steken in onderlinge verwijten huilies te zijn.
Het beste in jouw optiek binnen deze discussie is om de definities van racisme en fascisme aan te vallen, denk ik. Als die definities nl. getuigen van een linkse vooringenomenheid, dwz als die bedacht zijn door linkse professoren, op linkse onderwijsinstituten, dan zijn ze onbruikbaar om te beoordelen of iemand racist/fascist is.
Zo kan je het natuurlijk ook zien. Zelf zou ik niet zeggen dat het ongelijk van rassisme in het woord zelf zit. Het lijkt zo, omdat het woord enkel gebezigd wordt door anti-rassisten.quote:En hier op aan sluitend een andere mogelijk manier is om de aanklacht die opgesloten ligt in de definitie 'racisme', nl. dat het onwaar is dat 'rassen' ongelijk zijn, aan te vallen.
De waarheid, de hele waarheid en niets anders dan de waarheid.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:22 schreef TomTancr3do het volgende:
Inderdaad, is gewoon een bekend truukje van linkse mensen om andere mensen met een mening die hen niet aanstaat verdacht te maken. Maar niet teveel aandacht aanschenken, vrijwel niemand neemt dit nog serieus, behalve die linkse types zelf.
Omg.. die radiopresentator in je ondertitelquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:22 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
De waarheid, de hele waarheid en niets anders dan de waarheid.
De negatieve bijklank van het woord fascist zit hem natuurlijk in de associatie met nazisme en Holocaust, en racisme kun je ook weer koppelen aan een nationaal-socialistische levensbeschouwing, daarom juist stel ik dus voor om af te spreken tijdelijk niet over het verleden te discussiëren. Stel er is een variant van fascisme die niet tot nazisme/holocaust leidt, een beetje zoals Mussolini's fascisme, of Primo Rivero en Franco's Spaanse Falangisme. Is dat de oplossing van huidige maatschappelijke problemen, luidt dan de vraag...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:18 schreef Golradir het volgende:
[..]
Over definities discussiëren is tamelijk zinloos. Het probleem met de woorden rassist en fascist is dat ze beide een negatieve bijklank hebben. Bijna niemand zal zichzelf een rassist noemen, ook al weet hij dat ie 't wel is. Dit belemmert een vrije discussie.
[..]
Dat zeg ik dus, racisme heeft in zich opgesloten de veronderstelling dat het onwaar is dat rassen, of beter gezegd in dit debat culturen ongelijk zijn. Maar wat als jij nu eens aannemelijk zou kunnen maken dat je weldegelijk kunt spreken van ongelijkheid van culturen, hè zoals je ook kunt zeggen dat in wezen mensen ongelijk zijn.quote:Zo kan je het natuurlijk ook zien. Zelf zou ik niet zeggen dat het ongelijk van rassisme in het woord zelf zit. Het lijkt zo, omdat het woord enkel gebezigd wordt door anti-rassisten.
Begrijp me goed ik wil geen enkel boek verbieden. Alleen is het chrstendom in nederland inmiddels zo marginaal geworden in het dagelijks leven (alhoewel het nu zo af en toe de kop weer opsteekt) dat de bijbel niet meer leidraard is van de akties van ons leger of regering.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:06 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Maar hetzelfde gebeurd met de bijbel in Noord Ierland. Dus als je de Koran wilt verbieden moet je de Bijbel ook verbieden en eigenlijk alle boeken die aanzetten tot dit soort daden of waar dit soort passages in voorkomen. Dat heeft naar mijn idee een beetje veel weg van censuuren dat reikt ofwel naar een extreem links beleid (N-Korea) ofwel naar een extree rechts beleid en beiden zijn niet goed voor een land (dat is wel gebleken).
Een deel (asielzoeker) van deze mensen zijn hier niet heen gehaald maar hier gekomen. De groep die hier heen gehaald is is hier naartoe gehaald als gastarbeider. Je vroegere grote roerganger Joop den Uil vond het niet nodig dat het luie linkse tuig de straat nog op hoefde om te vegen en vloog (meeste kwamen met de trein geloof ik) daarvoor spanjaarde/ portugezen en later turken en marokkanen in. De bedoeling was dat ze hier kortstondig geld zouden verdienen en dan met een dikke buidel terug zouden gaan naar hun eigen land en dan door middel van dat geld daar de economie op zouden krikken (tot zover allemaal heel nobel en sociaal verantwoord) Alleen dit is nooit ten uitvoer gebracht (typisch links want ineens waren deze mensen zielig als ze terug moesten). In plaats daarvan werden de mannen herenigt met hun familie hier in NL en konden ze blijven. Voor zover dit stukje geschiedenis.quote:Als er werkelijk zoveel problemen zijn met allachtoonse mensen dan is het land uitzetten de slechtste oplossing. Wij zijn degenen die ze hier gehaald hebben en zullen het met die mensen op moeten lossen.
En daar gaat het nu eigenlijk mis. Handhaven is vooral voor de linkse kant van de samenleving moeilijk omdat die vaak erg overreageert op incidenten. Een keer een zielig verhaal eromheen en links wil dat er uitzonderingen gemaakt gaan worden. Daar maken andere dan weer misbruik van.quote:Als links stemmende persoon ben ik absoluut niet tegen strengere straffen (itt de meeste linkse mensen). Ik zie mensen wegkomen met 2 jaar voor dood door schuld, 1 jaar voor verkrachting.. dat is veel en veels te weinig... Om te beginnen kan je dus is landelijk en ongeacht het ras zwaardere straffen op gaan leggen. Daarnaast vind ik het recente initiatief dat je tot je 18e leerplichtig bent erg goed.. hoop dat daar op toe wordt gezien.
Tja dat willen we allemaal wel zo en als dat zou helpen dan zijn we een eind op weg maar als ze hard zijn aangepakt en ze lopen weer op straat dan vervallen ze snel weer in het oude patroon.quote:Verder zou je moeten proberen per gebied degenen die het verpesten (ofwel de extremisten ofwel werkeloze hangende jeugd etc.) gewoon hard moeten aanpakken, maar een verbod op de Koran, mensen het land uitzetten etc. zet alleen maar aan tot een groter draagvlak van haat en verderf en dat is het laatste wat je wilt.
Nee, maar ik ben dan ook geen fascist. Ik vind het trouwens wel flauw om te stellen dat fascisme hetzelfde is als nazisme. Ook het noemen van Hitler als het gaat om rassisme slaat nergens op. Ik vergelijk een sociaal-democraat ook niet met Stalin en Mao.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De negatieve bijklank van het woord fascist zit hem natuurlijk in de associatie met nazisme en Holocaust, en racisme kun je ook weer koppelen aan een nationaal-socialistische levensbeschouwing, daarom juist stel ik dus voor om af te spreken tijdelijk niet over het verleden te discussiëren. Stel er is een variant van fascisme die niet tot nazisme/holocaust leidt, een beetje zoals Mussolini's fascisme, of Primo Rivero en Franco's Spaanse Falangisme. Is dat de oplossing van huidige maatschappelijke problemen, luidt dan de vraag...
De ongelijkheid van culturen (we bedoelen natuurlijk ongelijkwaardigheid van culturen) lijkt me voldoende bewezen. Ik geloof niet dat er nog iemand is die werkelijk gelooft dat islam vrede is. Zelfs de linkste hippie ziet in dat de westerse cultuur veruit superieur is aan die woestijncultuur.quote:Dat zeg ik dus, racisme heeft in zich opgesloten de veronderstelling dat het onwaar is dat rassen, of beter gezegd in dit debat culturen ongelijk zijn. Maar wat als jij nu eens aannemelijk zou kunnen maken dat je weldegelijk kunt spreken van ongelijkheid van culturen, hè zoals je ook kunt zeggen dat in wezen mensen ongelijk zijn.
Het zijn iig mogelijke manieren om deze discussie vlot te trekken.
Hitler en het nazisme waren zowel fascistisch als racistisch, Mao en Stalin waren geen van beide sociaal-democratischquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:46 schreef Golradir het volgende:
[..]
Nee, maar ik ben dan ook geen fascist. Ik vind het trouwens wel flauw om te stellen dat fascisme hetzelfde is als nazisme. Ook het noemen van Hitler als het gaat om rassisme slaat nergens op. Ik vergelijk een sociaal-democraat ook niet met Stalin en Mao.
Fascisme staat tot nazisme is niet als sociaaldemocratie staat tot Stalinisme/Maoïsme hoor. Dat kun je alleen maar als bewezen verklaren als je buiten het systeem om gaat. Fascisme wordt als containerbegrip gehanteerd voor het (eigenlijke) fascisme van Mussolini, nazisme, falangisme en nog zo wat doctrines in het interbellum. Alleen het falangisme van Franco heeft WO2 daarvan overleefd, tot zijn dood in 1975, toen het uit (Franco's eigen beweging) overging op een parlementaire democratie.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:46 schreef Golradir het volgende:
[..]
Nee, maar ik ben dan ook geen fascist. Ik vind het trouwens wel flauw om te stellen dat fascisme hetzelfde is als nazisme. Ook het noemen van Hitler als het gaat om rassisme slaat nergens op. Ik vergelijk een sociaal-democraat ook niet met Stalin en Mao.
[..]
Nee, ik bedoel ongelijkheid, gelijkwaardigheid of ongelijkwaardigheid reserveren we voor hoe men zich verhoudt tot de wet. Er kan bijv. ongelijkheid aanwezig zijn, maar we zijn gelijkwaardig mbt de wet.quote:De ongelijkheid van culturen (we bedoelen natuurlijk ongelijkwaardigheid van culturen) lijkt me voldoende bewezen. Ik geloof niet dat er nog iemand is die werkelijk gelooft dat islam vrede is. Zelfs de linkste hippie ziet in dat de westerse cultuur veruit superieur is aan die woestijncultuur.
Idd daarom zouden de fascistjes zich ook moeten emanciperen ipv om de hete brij heen te gaan. Zet je ramen wijd open, trek open die kurken. Geef toe dat je fascist bent, want alleen hierdoor breng je het debat echt verder.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:02 schreef kingmob het volgende:
[..]
Hitler en het nazisme waren zowel fascistisch als racistisch, Mao en Stalin waren geen van beide sociaal-democratisch
En Wilders is met zijn nationalistische houding en extreem repressieve voorstellen duidelijk een fascist, ik zie niet in hoe iemand dat kan ontkennen. De term racist kan enkel onkent worden omdat moslim zijn geen ras is.
Een teken aan de wand is dat de beschuldiging van het racistisch zijn nooit echt wordt weerlegd. De standaard reactie is of om aan te tonen dat hij gelijk heeft via een enorme drogreden ("vraag aan de gewone man.." of iets in die richting), of om de typering als demoniserend aan te merken ("linkse hippies zeggen altijd.."). Ik ga er altijd maar van uit dat deze mensen diep van binnen weten dat het racistisch is, maar dat ze geleerd is om zich er voor te schamen en dat dat blijkbaar dieper zit dan het openlijk aanhangen van een fascist/racist.
Ik probeerde te zeggen dat je best een racist kan zijn, zonder een nazi te zijn. Mijn fout, te onduidelijk geformuleerd.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:05 schreef Ryan3 het volgende:
Fascisme staat tot nazisme is niet als sociaaldemocratie staat tot Stalinisme/Maoïsme hoor. Dat kun je alleen maar als bewezen verklaren als je buiten het systeem om gaat. Fascisme wordt als containerbegrip gehanteerd voor het (eigenlijke) fascisme van Mussolini, nazisme, falangisme en nog zo wat doctrines in het interbellum. Alleen het falangisme van Franco heeft WO2 daarvan overleefd, tot zijn dood in 1975, toen het uit (Franco's eigen beweging) overging op een parlementaire democratie.
Als er geen ongelijkheid zou zijn, zouden we aan andere culturen geen aparte naam geven. Culturen zijn verschillend, dus ongelijk. De vraag is of je culturen kunt ordenen op basis van superioriteit op moreel of technologisch vlak. Dat bedoel ik met gelijkwaardig, twee culturen kunnen verschillen, dus ongelijk zijn, maar toch gelijkwaardig zijn.quote:Nee, ik bedoel ongelijkheid, gelijkwaardigheid of ongelijkwaardigheid reserveren we voor hoe men zich verhoudt tot de wet. Er kan bijv. ongelijkheid aanwezig zijn, maar we zijn gelijkwaardig mbt de wet.
Cultuurrelativisme is uit. Vraag aan de helft der moslims (de vrouwen) hoe gelukkig ze zijn en vergelijk dat met de vrouwen in het westen.quote:Toch kom je dan meteen ook op discussie uit. In welke zin is de Westerse cultuur superieur? Omdat haar technologie superieur is of omdat zij op moreel/politiek gebied superieur is? Bij superieure technologie kun je zeggen dat die gewoon over te nemen is door andere culturen, hetgeen ook daadwerkelijk gebeurt. Bij morele superioriteit kun je je afvragen wat dan precies superieur is aan onze morele opvattingen. Je kunt er dan direct weer het verleden bij betrekken. Alle grote dictaturen van links en rechts, voortkomend uit Westerse morele en politieke opvattingen hebben voor heel wat leed gezorgd, niet alleen bij ons, ook in de rest van de wereld. En laat het Westen zich over all gezien alleen maar leiden tot vrede?
Maar goed, zo'n discussie is interessanter, en daar ging het me even om, dan elkaar uit zitten schelden voor huilie.
Fascisme is niet zo besmet als nationaal-socialisme. In Italië is (als ik me niet vergis) de kleindochter van Mussolini een gerespecteerd lid van het parlement.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Idd daarom zouden de fascistjes zich ook moeten emanciperen ipv om de hete brij heen te gaan. Zet je ramen wijd open, trek open die kurken. Geef toe dat je fascist bent, want alleen hierdoor breng je het debat echt verder.
Dat kan wel, maar er bestaat iig geen wetenschappelijk basis meer voor het genetisch bepaalde racisme. Alleen bij KKK rednecks wordt dat nog gehanteerd, vermoed ik. Dat is ook een beetje overgegaan in idd geloof in de culturele superioriteit van het Westen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:25 schreef Golradir het volgende:
[..]
Ik probeerde te zeggen dat je best een racist kan zijn, zonder een nazi te zijn. Mijn fout, te onduidelijk geformuleerd.
[..]
Ik trok de term door adhv de term rassenongelijkheid dus (voor het eerst gemunt door de Gonineau, dacht ik, in 'essaie sur inégalité des races humaines'. Maar goed komt op hetzelfde neer.quote:Als er geen ongelijkheid zou zijn, zouden we aan andere culturen geen aparte naam geven. Culturen zijn verschillend, dus ongelijk. De vraag is of je culturen kunt ordenen op basis van superioriteit op moreel of technologisch vlak. Dat bedoel ik met gelijkwaardig, twee culturen kunnen verschillen, dus ongelijk zijn, maar toch gelijkwaardig zijn.
[..]
De implicatie is dat moreel absolutisme in is, kun je dat funderen?quote:Cultuurrelativisme is uit.
Westerse vrouwen hebben wrs andere problemen, en veel luxeproblemen, maar zullen, vermoed ik, niet gelukkiger of ongelukkiger zijn dan vrouwen uit andere culturen. Hier kun je wrs je stelling niet direct op funderen.quote:
Vraag aan de helft der moslims (de vrouwen) hoe gelukkig ze zijn en vergelijk dat met de vrouwen in het westen.
Aleanza Nazionale leider Gianfranco Fini noemde hij zich ook niet fascist? Iig in italië kan het wel. Waarom hier niet?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:26 schreef Golradir het volgende:
[..]
Fascisme is niet zo besmet als nationaal-socialisme. In Italië is (als ik me niet vergis) de kleindochter van Mussolini een gerespecteerd lid van het parlement.
Bron? Ik ben toch echt geen ,,KKK redneck'' hoor. Hier zijn eerder op FOK! discussies over gevoerd, maar daar werd StefanP gewoon de mond gesnoerd d.m.v. een ban. Het verhaal van ,,geen wetenschappelijke basis'' is trouwens een politiek geïnspireerde uitspraak die met wetenschap niks te maken heeft.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:36 schreef Ryan3 het volgende:
Dat kan wel, maar er bestaat iig geen wetenschappelijk basis meer voor het genetisch bepaalde racisme. Alleen bij KKK rednecks wordt dat nog gehanteerd, vermoed ik.
Inderdaad. Toch vraag ik me af of het bij Fortuyn en zeker bij Wilders werkelijk om cultuur gaat, of dat ze dat gebruiken als een manier om hun ideeën salonfähig te maken.quote:Dat is ook een beetje overgegaan in idd in geloof in de culturele superioriteit van het Westen.
Alleen meer vrijheid is moreel te verantwoorden. Alle onderdrukking is moreel fout.quote:De implicatie is dat moreel absolutisme in is, kun je dat funderen?
Een zelfde soort argument wordt vaak aangevoerd door moslims tegen kopvodhuilies. Westerse vrouwen zouden met betrekking tot uiterlijk gek gemaakt worden door reclame en groepsdruk, ze zouden als het ware gevangen zitten in de vrijheid, terwijl moslima's van dit soort problemen gevrijwaard blijven dankzij die lap. Het lijkt me duidelijk dat dit soort argumenten nergens op slaan.quote:Westerse vrouwen hebben wrs andere problemen, en veel luxeproblemen, maar zullen, vermoed ik, niet gelukkiger of ongelukkiger zijn dan vrouwen uit andere culturen. Hier kun je wrs je stelling niet direct op funderen.
Wat een onzin zeg; elke filosoof en zelfs bioloog (kijkende naar evolutie, overlevingsdrang voor de groep) zal het hiermee oneens zijnquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:56 schreef Golradir het volgende:
Alleen meer vrijheid is moreel te verantwoorden. Alle onderdrukking is moreel fout.
Leef je uit!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:19 schreef Xith het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg; elke filosoof en zelfs bioloog (kijkende naar evolutie, overlevingsdrang voor de groep) zal het hiermee oneens zijn
Bron? Enfin dat kan ik zo gauw niet uit mijn mouw schudden, dat duurt even. En nee, dat is niet ideologisch gedreven, dat is iets dat pas bewezen is geworden toen men de DNA techniek een beetje in de vingers begon te krijgen, vanaf de jaren 80 dus. Overigens heb ik niet gezegd dat jij dat genetisch bepaalde racisme voorstaat, toch? SteffieP is iig wel iemand die het fascisme van nu zou kunnen appreciëren, denk ik...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:56 schreef Golradir het volgende:
[..]
Bron? Ik ben toch echt geen ,,KKK redneck'' hoor. Hier zijn eerder op FOK! discussies over gevoerd, maar daar werd StefanP gewoon de mond gesnoerd d.m.v. een ban. Het verhaal van ,,geen wetenschappelijke basis'' is trouwens een politiek geïnspireerde uitspraak die met wetenschap niks te maken heeft.
[..]
Welke ideeën zijn dat dan?quote:Inderdaad. Toch vraag ik me af of het bij Fortuyn en zeker bij Wilders werkelijk om cultuur gaat, of dat ze dat gebruiken als een manier om hun ideeën salonfähig te maken.
[..]
Mm, onbeperkte vrijheid is goed?quote:Alleen meer vrijheid is moreel te verantwoorden. Alle onderdrukking is moreel fout.
[..]
Nee, dat is een ander argument, men zegt dan dat moslima's minder ongelukkig zijn dan Westerse vrouwen, en dat zeg ik niet. Ik heb het meer over de (weliswaar ongefundeerde) wet van behoud van ellende.quote:Een zelfde soort argument wordt vaak aangevoerd door moslims tegen kopvodhuilies. Westerse vrouwen zouden met betrekking tot uiterlijk gek gemaakt worden door reclame en groepsdruk, ze zouden als het ware gevangen zitten in de vrijheid, terwijl moslima's van dit soort problemen gevrijwaard blijven dankzij die lap. Het lijkt me duidelijk dat dit soort argumenten nergens op slaan.
Maar dat doe ik wel.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:40 schreef Ryan3 het volgende:
Bron? Enfin dat kan ik zo gauw niet uit mijn mouw schudden, dat duurt even. En nee, dat is niet ideologisch gedreven, dat is iets dat pas bewezen is geworden toen men de DNA techniek een beetje in de vingers begon te krijgen, vanaf de jaren 80 dus. Overigens heb ik niet gezegd dat jij dat genetisch bepaalde racisme voorstaat, toch?
Denkt ie dat zelf ook? Ik zie trouwens niet in wat fascisme hier weer mee te maken heeft, dat heeft toch nu een eigen topic?quote:SteffieP is iig wel iemand die het fascisme van nu zou kunnen appreciëren, denk ik...
Geen idee, dat vraag ik me af. Gaat het die Wilders werkelijk om de cultuur of of is ie stiekem toch een echte rassist? Hij komt niet echt als een integer man op me over.quote:Welke ideeën zijn dat dan?
Zolang je de vrijheid van anderen niet beperkt, ja.quote:Mm, onbeperkte vrijheid is goed?
Dus van alle mogelijke toestanden (veel gelukkiger, beetje gelukkiger, beetje ongelukkiger, veel ongelukkiger) zijn ze net toevallig exact even gelukkig? Kom nou.quote:Nee, dat is een ander argument, men zegt dan dat moslima's minder ongelukkig zijn dan Westerse vrouwen, en dat zeg ik niet. Ik heb het meer over de (weliswaar ongefundeerde) wet van behoud van ellende.
Als je éen cultuur,laten we zeggen de joods-christelijk-humanistische cultuur , in de kern superieur vind , dan is dat toch wel een bepaalde vorm van discriminatie.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 20:38 schreef nonzz het volgende:
En echte racist is hij natuurlijk niet. Hij diskwalificeert geen ras of rassen. Hij generaliseert en diskwalificeert wel een hele groep mensen zonder dat die groep een criminele organisatie is ofzo. Volgens mij valt dat wel onder de ruime opvatting van racisme.
Je hebt wel aardig gelijk denk ik ja.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:17 schreef aapje22 het volgende:
[..]
Als je éen cultuur,laten we zeggen de joods-christelijk-humanistische cultuur , in de kern superieur vind , dan is dat toch wel een bepaalde vorm van discriminatie.
Wilders wil geen islamitische cultuur in Nederland, maar Nederland is niet Islamitisch, en dat zal het ook nooit worden ook.
Dus die angst is niet ergens op gebaseerd.
Filip de Winter heeft weleens beweerd dat hij de Islam niet als een religie ziet, of ook wel, maar vooral als politiek systeem, en dat hij daar tegen is.
Alleen is hier in Nederland en ook in België echt slechts een heel kleine minderheid van de Moslim gemeenschap, dat al een minderheid op zich is, voorstander van politieke Islam.
Zelfs in Turkije , waar de Islam toch de staatsreligie is, zijn ze niet voor een politieke Islam.
Scheiding van kerk en staat is ook daar belangrijk.
Daarmee is ook niet alles opgelost maar de angst die Wilders oproept is een overschatte angst.
En als hij zoals tijdens een debat in aanloop van de laatste verkiezingen dingen gaat zeggen als dat er teveel kebab in de schappen van Albert Heijn ligt of iets dergelijks, dan ben je ook nauwelijks meer serieus te nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |