abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 augustus 2007 @ 13:05:02 #26
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52225608
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:00 schreef Fiskus het volgende:

[..]

Voor de SP bestaan hier geen topics waarop de 'linkse elite' zich aftrekt op het aantal kamervragen dat gesteld wordt.
De SP werd ook bekritiseerd door het aantal vragen, maar inderdaad niet zo veel, maar dat heeft te maken met de clowneske manier van vragenstellen door de PVV.

Ik vind Wilders geen racist, maar wel een fascist mbt persvrijheid, godsdienstvrijheid, vrijheid van meningsuiting en de inrichting van een rechtsstaat.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_52225610
Wilders een rascist noemen vind ik net zulke a-politieke, simplistische, populistische praat als de Koran met Mein Kampf vergelijken. Gewoon not-done.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2007 13:05:34 ]
pi_52225624
Ik vind die kamervragen van de PVV juist wel verfrissend. Geen hoogdravend geleuter maar back to basic.
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
pi_52225632
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:04 schreef du_ke het volgende:

Het topic is er eerder omdat de PVV die vragen vooral gebruikt om media aandacht te genereren. En de vloed is wel erg groot natuurlijk..
Tja als we nu nogsteeds afhankelijk waren van de brieven van lezers in de kranten, dan was Nederland nog een groter blank intellectueel drama geweest.
Lang leve Media 2.0
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_52225645
Wilders schreeuwt moord en brand wanneer hij met Hitler vergeleken wordt, maar begint zelf over 'Mein Kampf'

Waar hebben we het nog over zeg
pi_52225652
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:03 schreef Fiskus het volgende:

[..]

Het is ieders democratisch recht om vragen te stellen, over welk onderwerp en van welke kwaliteit dat ook. Ook ga je er dus van uit dat de SP e.a. vragen wel van een buitengewoon hoog intellectueel niveau is.
Niemand twijfelt aan het democratische recht om vragen te mogen stellen. Het gaat erom dat Wilders qua intellectuele vragen nogal onder het standaardniveau zit. Overigens heb je geen antwoord gegeven op mijn vaststelling. Waarom zou ik Wilders geen racist mogen noemen, terwijl hij zelf wel met termen als fascisme smijt?
Allah Al Watan Al Malik
pi_52225656
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:52 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Het is legitiem als een rechter een straf uitspreekt voor een misdadiger, niet als een wet bepaalt dat mensen met een bepaalde religie bij voorbaat al bepaalde rechten ontnomen worden.
Het is al (democratisch) legitiem als zo'n wet tot stand komt.
pi_52225711
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:06 schreef Fiskus het volgende:

[..]

Het is al (democratisch) legitiem als zo'n wet tot stand komt.
Wetgeving die procedureel legitiem is, hoeft bij lange na niet rechtvaardig te zijn. (Ik verwijs hierbij als voorbeeld naar Het 3e Rijk)
Allah Al Watan Al Malik
pi_52225749
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:05 schreef TomTancr3do het volgende:
Ik vind die kamervragen van de PVV juist wel verfrissend. Geen hoogdravend geleuter maar back to basic.
Ja over elke scheet in de media 5 vragen uitbaggeren, heerlijk fris inderdaad .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 13:11:23 #35
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_52225766
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:05 schreef Thomas B. het volgende:
Wilders een rascist noemen vind ik net zulke a-politieke, simplistische, populistische praat als de Koran met Mein Kampf vergelijken. Gewoon not-done.
Ik begrijp wel dat het constant stigmatiseren van een etnische en religieuze groep, veel mensen doet denken dat hij een racist is. Oplossingen geeft hij niet, hij wil slechts de boel op scherp houden constant.
Zyggie.
pi_52225777
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wetgeving die procedureel legitiem is, hoeft bij lange na niet rechtvaardig te zijn.
Hoeft niet, maar in dit geval natuurlijk wel. De islam en zijn aanhangers veroorzaken buitengewoon veel ellende en persoonlijk leed in onze maatschappij. Niet meer dan normaal dat die 'religie' aan banden wordt gelegd.
pi_52225778
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wetgeving die procedureel legitiem is, hoeft bij lange na niet rechtvaardig te zijn. (Ik verwijs hierbij als voorbeeld naar Het 3e Rijk)
Rechtvaardig kent verschillende definities, kan je lang over filosoferen.
Het Derde rijk was geen democratie.
pi_52225787
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja over elke scheet in de media 5 vragen uitbaggeren, heerlijk fris inderdaad .
Als het nou eens geen selectieve scheten waren....
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 9 augustus 2007 @ 13:13:13 #39
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52225809
waarom ziet wilders een vergelijking tussen de koran en mein kampf? misschien is dat een betere vraag.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_52225812
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom zou ik Wilders geen racist mogen noemen, terwijl hij zelf wel met termen als fascisme smijt?
Kinderachtige troep joh. 'hij mag het, dus ik ook '
pi_52225815
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:11 schreef Fiskus het volgende:

[..]

Rechtvaardig kent verschillende definities, kan je lang over filosoferen.
Het Derde rijk was geen democratie.
Het heeft niets te maken met mate van democratie zijn. Ook democratieén maken onrechtvaardige wetten. Gelukkig zijn we een democratische rechtsstaat, dus niet alleen een democratie. Onze grondwet zou veranderd moeten worden om een dergelijke wet tot stand te laten komen. Laat dat nu praktisch onmogelijk zijn op dit moment.
Allah Al Watan Al Malik
pi_52225817
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:06 schreef jaoka het volgende:
Wilders schreeuwt moord en brand wanneer hij met Hitler vergeleken wordt, maar begint zelf over 'Mein Kampf'

Waar hebben we het nog over zeg
Er is een verschil tussen niet politiek correct zijn en gedemoniseerd worden. Het eerste is als het doelwit allochtonen of moslims betreft, het tweede als het een politicus als Wilders betreft.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_52225831
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als het nou eens geen selectieve scheten waren....
Elke politieke partij stelt selectieve kamervragen, die aansluiten bij het gedachtengoed en de belangen van de achterban van die partij. Daarin verschilt de PVV op geen enkele wijze van andere partijen.
pi_52225838
rac·ism /ˈreɪsɪzəm/ [rey-siz-uhm]

1. a belief or doctrine that inherent differences among the various human races determine cultural or individual achievement, usually involving the idea that one's own race is superior and has the right to rule others.
2. a policy, system of government, etc., based upon or fostering such a doctrine; discrimination.
3. hatred or intolerance of another race or other races.

dis·crim·i·na·tion /dɪˌskrɪməˈneɪʃən/ [di-skrim-uh-ney-shuhn]

1. an act or instance of discriminating.
2. treatment or consideration of, or making a distinction in favor of or against, a person or thing based on the group, class, or category to which that person or thing belongs rather than on individual merit: racial and religious intolerance and discrimination.

ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde

dis·cri·mi·na·tie (de ~ (v.))
1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken

Die kenmerken zijn dus religie, sexe, afkomst, etc.
Mensen over 1 kam scheren op grond van deze kenmerken is RACISME en maakt mensen een RACIST.
Zoals Wilders, die woorden verzint als "islamisering" en een verbod wil op de Koran, terwijl vrijheid van religie 1 van de waardevolste kenmerken is van een vrije democratie.
pi_52225858
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:13 schreef zoalshetis het volgende:
waarom ziet wilders een vergelijking tussen de koran en mein kampf? misschien is dat een betere vraag.
Ik vermoed dat hij beide boeken wel gelezen heeft.
pi_52225861
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:13 schreef Fiskus het volgende:

[..]

Kinderachtige troep joh. 'hij mag het, dus ik ook '
Dat is geen antwoord. Of ben je selectief als het gaat om dit soort termen? Je vind het dus raar of vervelend dat Wilders een racist wordt genoemd, maar als hij zelf met termen als fascisme gaat gooien hoor ik je niet?
Allah Al Watan Al Malik
pi_52225899
Ik vind het discriminatie dat als 'marokko' in amsterdam de boel loopt te slopen en te terroriseren, dat Job Cohen thee gaat drinken en clubhuizen voor die reljeugd gaat bouwen.
En dat wanneer de autochtone voetbalsupporters zich misdragen, wordt er helemaal niet gepraat en worden er clubhuizen gesloten.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_52225900
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:56 schreef Fiskus het volgende:

[..]

Wilders provoceert keihard, daarmee zet hij wel onderwerpen op de agenda die bij zijn achterban leven, zijn stijl heeft dus wel degelijk effect.
Als hij wil provoceren, moet hij journalist of redacteur worden bij BNN of bij Parool of iets dergelijks. Hij dient nu wetsvoorstellen en moties in en creëert een haatdragende sfeer.

En wat vindt jij wenselijk aan het effect dat zijn stijl heeft?
quote:
Natuurlijk is het niet uitvoerbaar, maar het geeft hetzelfde signaal af als 'schrap art. 1 v/d grondwet'.
En wat voor signaal is dat? Dat een deel van de bevolking liever in een dictatuur leeft of graag de onderdrukking van alle moslims ziet?
quote:
Ik ben blij dat Wilders er zit, goed voor de democratie. Je moet er niet aan denken dat de kamer gevuld is met grijze watjes als Pechtold die het allemaal wel met elkaar eens zijn.
Je moet het allemaal in een wat breder perspectief zien.
Je noemt Wilders goed voor de democratie en Pechtold een grijs watje?

Heb je enig idee hoe Nederland eruit zou zien als de wetsvoorstellen van Wilders zouden zijn uitgevoerd? Geen demonstraties meer, aangezien de politie op demonstranten mag schieten. Een verbod op de Koran, op moskeeën, bepaalde voetbalwedstrijden zijn verboden. Nederland uit de EU en in oorlog met Iran..

Waarover zijn vrijwel alle andere kamerleden het eens? Ze verwerpen allen het fascisme van Wilders.
pi_52225905
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:13 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Elke politieke partij stelt selectieve kamervragen, die aansluiten bij het gedachtengoed en de belangen van de achterban van die partij. Daarin verschilt de PVV op geen enkele wijze van andere partijen.
Zeker wel, het verschil zit hem namelijk in het feit dat bij twee nagenoeg identieke situaties, hij alleen bij de situatie waar een moslim bij betrokken is, een vraag zal stellen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_52225924
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:16 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind het discriminatie dat als marokko in amsterdam de boel loopt te slopen, dat Job Cohen thee gaat drinken en clubhuizen voor de jeugd gaat bouwen.
En dat wanneer de autochtone voetbalsupporters zich misdragen, wordt er helemaal niet gepraat en worden er clubhuizen gesloten.
Dat kan, maar daar gaat het niet over in dit topic. Denk aan de eerdere waarschuwing.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')