quote:Ryanair: geen interesse in 'puinhoop' Alitalia
ROME - De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair heeft geen enkele belangstelling om de Italiaanse branchegenoot Alitalia over te nemen. Zelfs al zou het bedrijf gratis worden weggegeven, dan zou de prijsvechter het niet willen hebben. Dat heeft bestuursvoorzitter Michael O'Leary woensdag gezegd.
O'Leary noemde Alitalia "een puinhoop". Hij zei zich niet voor te kunnen stellen dat iemand er een cent voor wil betalen zolang de politiek in Italië zich nadrukkelijk met het bedrijf bemoeit.
Herstructurering
Alleen na een grondige herstructurering kan het volgens de Ryanair-topman met succes worden geprivatiseerd.
De Italiaanse regering is voor de helft eigenaar van de nationale luchtvervoerder, maar wil dat belang verkopen. Tot dusver is Rome er echter niet in geslaagd een koper te vinden.
Dat komt vooral doordat de regering hoge eisen stelt wat betreft werkgelegenheid en de Italiaanse identiteit van het bedrijf.
quote:Ryanair breidt uit vanaf Maastricht Airport
Vliegmaatschappij Ryanair gaat uitbreiden op Maastricht Aachen Airport en Eindhoven Airport. Dat zijn de enige twee vliegvelden waar Ryanair in Nederland actief is. Volgens onbevestigde berichten zou de geplande uitbreiding op vliegveld Beek groter zijn dan in Eindhoven. Op dit moment vliegt Ryanair vanaf Beek alleen naar Barcelona.
Op welke bestemmingen Ryanair daadwerkelijk gaat vliegen, wordt donderdagmiddag in een persconferentie bekend gemaakt.
Die hele milieutoeslag is een mooi voorbeeld van de kortzichtigheid van de milieufreaksquote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:58 schreef ozzietukker het volgende:De actie met GRATIS vliegen was overigens ook misleiding, uiteindeljk heb ik er 2 eurocent voor moeten betalen voor de dagtrip. Gratis was het dus niet.
Al begrijp ik ook wel dat er IETS berekend moet worden om een credit card boeking mogelijk te houden.
Ik ben benieuwd of Ryanair daad bij woord voegt en stopt met vliegen vanaf Nederland (Eindhoven) als de Nederlandse regering daadwerkelijk de milieutoeslag in rekening gaat brengen.
Dat zal namelijk zo'n effect hebben op de ontwikkeling van Airport Eindhoven (Er blijven 2 KLM vluchten naar London en 3 wekelijkse vlucht naar Budapest over) en de werkgelegenheid in de regio zal daardoor zo'n klap gaan krijgen, van incheckdame, beveiliging, tot schoonmaker die direct met de luchthaven te maken hebben, als de toeleverancier, busmaatschappij en dergelijke welke indirect met de luchthaven te maken hebben, dat deze voorgestelde ordinaire belastingmaatregel opeens niet zo gunstig uitpakt...
Persberichten van O'Leary zijn altijdquote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nu.nl/news/118(...)oop%27_Alitalia.html
[..].
Eens kijken of ze daar nog een persbericht aan wijden. Ook altijd lachen.
Uitgebreider artikel, maar nog geen definitieve bestemmingen. Alleen maar Spanje zou ik overigens een beetje jammer vindenquote:Ryanair breidt uit op de Nederlandse markt
08-08-2007
DRIEBERGEN - Prijsvechter Ryanair gaat uitbreiden op de Nederlandse markt. Eindhoven Airport en Maastricht Aachen Airport, de beide Nederlandse luchthavens waarop de Ierse maatschappij actief is, krijgen er beide nieuwe routes bij. Dat heeft een woordvoerder van Ryanair woensdag (8 augustus) bevestigd. De bestemmingen worden donderdag officieel bekendgemaakt.
De woordvoerder van Ryanair meldde tegenover Luchtvaartnieuws.nl / Zakenreisnieuws.nl dat de geplande uitbreiding op Maastricht Aachen Airport groter is dan die op Eindhoven, zonder verdere details te willen prijsgeven.
Ryanair vliegt vanaf Maastricht momenteel alleen op Barcelona Girona. Eindhoven, dat geldt als een mogelijke toekomstige Ryanair-basis, wordt door de prijsvechter met acht bestemmingen verbonden. In oktober komt daar Stockholm Skavsta als negende bij, zo werd in juni bekend.
De mogelijke nieuwe Ryanair-routes vanaf de Nederlandse luchthavens betreffen mogelijk vluchten naar de Spaanse bestemmingen Valencia en/of Alicante. Volgens recente berichten in Spaanse media en de Financial Times wil de maatschappij een basis openen op zowel de luchthaven Manises (Valencia) als de luchthaven El Altet (Alicante). Ryanair heeft eerder al slots aangevraagd voor vluchten tussen Eindhoven en Valencia.
Rome
Overigens heeft Ryanair woensdag een rechtszaak aangespannen tegen de Italiaanse luchtvaartautoriteit ENAC. De maatschappij is boos dat het gedwongen wordt vluchten te verplaatsen van de luchthaven Ciampino naar Fiumicino. Het aantal vluchten op de tweede luchthaven van Rome wordt beperkt tot honderd per dag vanwege toegenomen geluidsoverlast. Volgens Ryanair is de maatregel slechts bedoeld om low cost carriers dwars te zitten en Alitalia te beschermen.
Ik zie nog wel graag wat extra bestemmingen vanaf EIN, is voor mij toch wat makkelijker te bereiken uit de randstad.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:43 schreef Professional het volgende:
Vaker vertrokken vanaf Maastricht, en werd wel weer eens tijd voor een prijsvechter.
En Niederrhein niet te vergetenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:59 schreef Professional het volgende:
Hier in het diepe zuiden heb ik ook wel wat opties.
Ik kan nog naar Luik, Keulen, Dusseldorf, Eindhoven. En dat allemaal binnen een uur rijden.
Zelfs Charleroi is te doen binnen anderhalf uur.
Maar het is altijd mooi om te zien wat Maastricht te bieden heeft, ook omdat dat maar 10 min rijden is
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=21481quote:Ryanair vanaf nieuwe basis Alicante naar Maastricht en Brussel
09-08-2007
MAASTRICHT - Prijsvechter Ryanair heeft naast Valencia ook Alicante gekozen als nieuwe Spaanse basis. Vanaf Alicante worden elf nieuwe bestemmingen aangevlogen, waaronder Maastricht en Brussel. Ryanair stationeert twee Boeing 737-800’s op de luchthaven van Alicante om de bestemmingen te bedienen. De prijsvechter had reeds zes bestemmingen vanaf Alicante.
Maastricht wordt vier keer per week aangevlogen en Brussel (Charleroi) zelfs dagelijks.
Naast Maastricht en Brussel worden ook Baden-Baden, Basel, Billund, Bournemouth, Doncaster, East Midlands, Gothenburg, Milaan en Parijs aangevlogen vanaf Alicante. Tot de bestaande bestemmingen hoorden al Dublin, Düsseldorf, Liverpool, Londen, Pisa en Stockholm.
Zie ook http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=07&month=aug&story=rte-en-090807 .quote:Ook Valencia nieuwe bestemming voor Ryanair vanaf Maastricht
09-08-2007
MAASTRICHT - Naast Alicante is ook het Spaanse Valencia een nieuwe bestemming voor Maastricht Aachen Airport geworden. De Ierse prijsvechter Ryanair maakte vandaag bekend drie maal per week tussen haar nieuwe basis in Valencia en de Limburgse luchthaven te gaan vliegen. Daardoor komt het aantal bestemmingen vanaf Maastricht op drie.
Sinds juni wordt al gevlogen naar Girona. Eerder vandaag werd ook Alicante aangekondigd als nieuwe bestemming vanaf Maastricht.
quote:Ryanair opent lijndienst naar Eindhoven vanaf nieuwe basis Valencia
09-08-2007
EINDHOVEN - De Ierse prijsvechter Ryanair opent op 31 oktober een nieuwe lijndienst tussen Eindhoven en Valencia. Dat maakte de maatschappij vandaag bekend. De vlucht wordt vier keer per week uitgevoerd met een Boeing 737-800. Later vandaag kondigt Ryanair ook nieuwe routes vanaf Maastricht Aachen Airport aan.
Valencia is de tiende bestemming vanaf Eindhoven Airport. Ook maakte Ryanair bekend haar 21e basis op Valencia te openen. Volgens Joost Meijs van Eindhoven Airport is Valencia voor zowel zakelijke reizigers als voor zonaanbidders een mooie bestemming.
Nou, ik vind het wel relaxt! Helaas zullen deze routes waarschijnlijk nooit voor budget prijzen te krijgen zijn...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:56 schreef Professional het volgende:
Valencia en Allicante dus, niet echt waarop ik gehoopt had.
Bron: nu.nlquote:Ryanair zet Wallonië onder druk
BRUSSEL - De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair zet zowel de luchthaven Charleroi in het zuiden van België als de Waalse vakbonden in de regio onder druk.
Ryanair eist van de luchthaven 1 miljoen euro schadevergoeding voor een wilde staking halverwege juni.
Dat meldde de Belgische krant De Tijd woensdag. Daarnaast verkoopt Ryanair geen tickets meer voor de periode vanaf 12 november. De lagekostenmaatschappij wil eerst de garantie dat wilde stakingen het vliegverkeer niet meer volledig lam kunnen leggen. Ryanair eist een noodplan.
Door de staking op 15 juni lag de luchthaven drie dagen plat en moest Ryanair veel vluchten annuleren. Ongeveer 22.500 passagiers werden de dupe.
Ik zou als commercieel bedrijf 't niet anders doen ... Dat soort wilde stakingen kosten je geld en imago...quote:
quote:RYANAIR CALLS ON ASA TO REVERSE ITS FALSE FINDING
Ryanair, Europe's largest low fares airline today (Wednesday, 22nd August 2007) called on the ASA quango to reverse its factually false finding of yesterday that the Eurostar train service was faster and cheaper than Ryanair's flights from London Stansted to Brussels Charleroi.
Speaking today, Ryanair's Head of Communications, Peter Sherrard said:
"Only in the parallel universe of the ASA quango can a 1 hr 10 minute flight be declared to be longer than a 2hr 11minute train journey. Even a 4 yr old with basic maths could tell you that the flight is shorter.
Similarly, only the mathematically challenged ASA could declare that a £15 airfare is 'not necessarily cheaper' than a £27 train ticket".
Ryanair has today sent a Dummies Guide to Mathematics to the ASA who clearly can't add and they can't subtract either. This false ruling should be reversed.
Ik ben benieuwd, nu werkt zo'n dreigement uiteraard alleen als er geen andere partij inspringt, want als Jetairfly echt routes gaat overnemen valt deze dreiging wat in het niets.. Aan de andere kant, ze zullen niet alles overnemen en nu zal de werkgelegenheid, als Ryanair echt de vluchten staakt, een flinke klap krijgen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=07&month=aug&story=gen-en-220807 :
[..]![]()
![]()
![]()
.
Nee, bij Ryanair blijft je terugreis staan als je op de heenreis er niet was in tegenstelling tot anderen maatschappijen. Je boekt namelijk altijd enkele reizen.quote:Op zondag 26 augustus 2007 23:15 schreef AKnynke het volgende:
Ik heb een hele tijd geleden tijdens de 1 cent actie een trip naar londen geboekt voor over 2 weken.
Nu komt de heenreisdatum niet uit, ivm verplichte college's, etc. Voor weinig geld kunnen we een vlucht boeken voor op de heenreis. Betekend dit echter ook dat als je de originele heenvlucht niet gebruikt dat de terugvlucht, welke datum wel goed uitkomt ook automatisch vervalt? Op de site is dit niet te vinden!
quote:RYANAIR HERVAT DE VERKOOP VAN ALLE VLUCHTEN VANAF CHARLEROI VANAF NOVEMBER
Ryanair, heeft vanmorgen bevestigd dat het over alle aandachtspunten met de luchthaven van Brussel Zuid Charleroi overeenstemming heeft bereikt. Daardoor is het mogelijk geworden om boekingen vanaf 12 november opnieuw vrij te geven. Passagiers zullen niet meer de dupe worden van wilde stakingen zoals die van 15/17 juni toen meer dan 22.500 passagiers op de luchthaven van Brussel Zuid Charleroi waren gestrand.
Ryanair is met name verheugd over de nieuwe overeenkomst die is gesloten met het Ministerie van Uitrusting en Vervoer en de ambtenaren vakbonden. Deze overeenkomst garandeert dat in de toekomst iedere staking minimaal 48 uur van te voren moet worden aangekondigd zodat passagiers alternatieve maatregelen kunnen nemen.
Ryanair heeft tevens de onderhandelingen met Brussel Zuid Charleroi hervat met betrekking tot verdere groei en nieuwe bestemmingen nu deze bedreiging van onaangekondigde stakingen is verdwenen. De belangrijkste zorg voor zowel Ryanair en BSCA was om zeker te stellen dat er nooit meer 22.500 passagiers stranden op de luchthaven van Brussel Zuid Charleroi.
Nee, staat ook al ergens in het vorige topic. Ga in dit geval niet bellen, want anders annuleren ze wel alles als ze het niet meer begrijpen..quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:47 schreef Public_NME het volgende:
Trouwens even een gekke vraag; ik heb weer die 1ct actie geboekt met een maat. Nu kan die maat niet mee, maar we staan wel met z'n 2en op 1ticket. Gaan ze daar moeilijk over doen? (lijkt me niet toch) Weet het niet zeker en kan het niet vinden op de site.
Ik zou nooit naar het callcentre bellen. Bedankt voor de respons, want dit had ik nog niet meegemaakt ook al vlieg ik veel (o.a. met Ryanair) en wil zelf toch wel weer terug naar London.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:30 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, staat ook al ergens in het vorige topic. Ga in dit geval niet bellen, want anders annuleren ze wel alles als ze het niet meer begrijpen..
quote:Op zondag 2 september 2007 10:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ben pas met RA naar Madrid gevlogen en alles ging prima.
Wat ik wel de hele tijd zat te denken is: waar doen ze het van??
Is dat neit van het ryan air "casino" wat op (sommige) vluchten plaatsvind, waarbij je een soort van bingo kaart moet kopen om vouchers te winnen? (dus dan is het geen weggeven)quote:Op zondag 2 september 2007 15:35 schreef jmac het volgende:
Wat bedoelen ze hiermee: http://www.ryanair.com/si(...)1_EN_inflightvoucher
Dat ze 25.000 gratis vluchten weggeven in de vliegtuigen zelf?
Vergeet ook niet dat ze geen overstap service bieden, dus geen geld kwijt zijn als je vlucht te laat aankomt of totaal niet aankomt en je je volgende vlucht niet haalt.quote:Op zondag 2 september 2007 12:55 schreef Terreros85 het volgende:
ryanair bespaart ook heel veel door met één type vliegtuig te vliegen. Daarnaast vliegen ze naar goedkope vliegvelden (Ciampino, Girona etc.) Scheelt allemaal in kosten
stond laatst een stuk over in de Elsevier
bij een reiswinkel betaal je nog wel meer voor bemiddelingskosten. Die 3 euro....boeiend.quote:Op zaterdag 8 september 2007 10:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik zag wel dat je nu ook moet betalen als je je creditcard gebruikt. Die is leuk want je kunt alleen maar online tickets kopen......
op zich niet, maar beetje bij beetje wordt het duurder....quote:Op zaterdag 8 september 2007 22:32 schreef jmac het volgende:
[..]
bij een reiswinkel betaal je nog wel meer voor bemiddelingskosten. Die 3 euro....boeiend.
3 Euro is voor de enkele reis, als je weer terugwilt is het 6 euro. Aan de andere kant, Easyjet, SkyEurope, Clickair, Vueling, Transvertragia, KLM maken allemaal gebruik van een toeslag voor het betalen met een creditcard.quote:Op zondag 9 september 2007 05:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
op zich niet, maar beetje bij beetje wordt het duurder....
Ach, ze maken de kosten alleen inzichtelijk voor iedereen. Transportkosten van en naar de luchthaven zijn ook zeer verschillend. Bijvoorbeeld in Rome vlieg je naar Ciampino, vanwaar je voor 2 euro in het centrum staat.quote:Op zondag 9 september 2007 10:49 schreef ozzietukker het volgende:
Probleem met Ryanair is dat er zoveel toeslagen bijkomen, luchthavenbelasting (begrijpelijk), maar ook bagagekosten en transportkosten van en naar.
beetje OT, maar hoe werkt dat?quote:Op zondag 9 september 2007 10:54 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld in Rome vlieg je naar Ciampino, vanwaar je voor 2 euro in het centrum staat.
Bus naar metrostation voor 1 euro, vandaar met de metro voor 1 euro.quote:
thx, eens kijken of een goedkoop reisje naar Rome wat is...quote:Op zondag 9 september 2007 14:03 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bus naar metrostation voor 1 euro, vandaar met de metro voor 1 euro.
Neem niet de bus naar het treinstation (kost 2 euro, en dan moet je alsnog met de bus naar het metrostation). En anders is er waarschijnlijk ook de Terravision bus voor ca. 8 euro.
Alleen hebben al die andere maatschappijen volgens mij een vaste toeslag per boekingquote:Op zondag 9 september 2007 10:49 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
3 Euro is voor de enkele reis, als je weer terugwilt is het 6 euro. Aan de andere kant, Easyjet, SkyEurope, Clickair, Vueling, Transvertragia, KLM maken allemaal gebruik van een toeslag voor het betalen met een creditcard.
quote:Op zondag 9 september 2007 15:58 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Alleen hebben al die andere maatschappijen volgens mij een vaste toeslag per boekingBij Vueling was ik laatst 5,50 kwijt voor een transactie (2 retourtjes) bij Ryanair zou dat gelijk 12 euro gekost hebben
Bij KLM had je dat 20 euro gekost ( 5 euro per enkele reis per persoon) en bovendien wordt je dat pas verteld op het moment dat je je gegevens al ingevoerd hebt.quote:Op zondag 9 september 2007 15:58 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Alleen hebben al die andere maatschappijen volgens mij een vaste toeslag per boekingBij Vueling was ik laatst 5,50 kwijt voor een transactie (2 retourtjes) bij Ryanair zou dat gelijk 12 euro gekost hebben
quote:Op zondag 9 september 2007 17:54 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bij KLM had je dat 20 euro gekost ( 5 euro per enkele reis per persoon) en bovendien wordt je dat pas verteld op het moment dat je je gegevens al ingevoerd hebt.
Het systeem van Easyjet is nog het beste: daar kun je meerdere losse tickets kopen met maar 1x maal een toeslag
Ja, maar ik heb een vrouw bij me.quote:Op maandag 10 september 2007 20:07 schreef Helly het volgende:
In de handbagage kan een flinke rugzak hoor. In ieder geval meer dan genoeg voor een lang weekend voor mij.
Die mag ook nog es 10 kilo meenemen. Ah, ik gok dat ze daar ook niet voldoende aan heeft danquote:Op dinsdag 11 september 2007 00:12 schreef Dutch_Courage het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb een vrouw bij me.![]()
Nee, ik ken d'r ondertussen een beetje. Heb dus maar het zekere voor het onzekere genomen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 00:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Die mag ook nog es 10 kilo meenemen. Ah, ik gok dat ze daar ook niet voldoende aan heeft dan.
quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:24 schreef Thetallguy het volgende:
Net mn geld teruggevraagd van 2 retourtjes Niederrhein - Stockholm Skavsta. Was toch al niet van plan te gaan maar nu ze de vluchttijden veranderd hebben kon ik zomaar mn 4 cent terugkrijgen
quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:24 schreef Thetallguy het volgende:
Net mn geld teruggevraagd van 2 retourtjes Niederrhein - Stockholm Skavsta. Was toch al niet van plan te gaan maar nu ze de vluchttijden veranderd hebben kon ik zomaar mn 4 cent terugkrijgen
Nee, weekendje eerder.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:35 schreef Professional het volgende:
Ga je van 30 nov - 3 dec ?
Ik heb dat weekend voor 76 euro geboekt.
Maar ja, voor 115 euro voor 2 man op en neer naar Rome is ook geen geld.
quote:RYANAIR CALLS ON PORT COMPANY TO RUN ¤30,000 AD CAMPAIGN IN ITS MAGAZINE
UNLIKE AER LINGUS, RYANAIR ISN’T AFRAID OF COMPETITION
Ryanair, Ireland’s lowest fare travel provider, today (11th Sept) confirmed that it has contacted the Dublin Port Company to offer advertising space in its inflight magazine following the news that Aer Lingus refused its advertisements because Dublin Port Company is in “direct competition”.
Ryanair is not afraid of any competition because no one beats Ryanair’s low fares, not by air, not by rail, and certainly not by sea.
Speaking today, Ryanair’s Head of Communications, Peter Sherrard said;
“Ryanair looks forward to welcoming the Dublin Port Company’s ¤30,000 advertising contract to our inflight magazine because unlike Aer Lingus, we aren’t afraid of ANY competition. No one matches our fares, punctuality or choice and frankly nothing the Dublin Port Company claims will change passengers’ minds.
“Any money that does come our way will go directly towards increasing the already large gap between Ryanair’s lowest fares and the high fares charged by other airlines and ferry companies”.
quote:‘Prijsvechters grens over door vliegtax’
Vliegmaatschappijen EasyJet, Ryanair en Transavia wijken uit naar vliegvelden net over de grens als het kabinet de vliegtax invoert. Daardoor worden tickets duurder.</P><P>
Transavia, dat per jaar 5 miljoen passagiers vervoert vanaf Eindhoven, Rotterdam en Schiphol, overweegt de activiteiten deels te verplaatsen „naar luchthavens vlakbij de Nederlandse grens,” aldus een woordvoerster.
EasyJet denkt erover een aantal vluchten te verplaatsen van Schiphol naar Dortmund.</P><P>
Het aantal Nederlanders dat naar Dortmund zal uitwijken, neemt vanwege de ticketbelasting volgens EasyJet met 50.000 toe. Air Berlin zal, aldus de woordvoerder, zijn aanwezigheid op Schiphol heroverwegen.
Ryanair vreest een teruglopend aantal passagiers dat vanaf Eindhoven en Maastricht wil vertrekken. Wordt de ticketbelasting inderdaad ingevoerd, dan zal de Ierse prijsvechter Eindhoven niet langer aandoen en een deel van zijn vluchten overhevelen naar Weeze, net over de Duitse grens bij Nijmegen.
In de reiswereld bestaat groot verzet tegen de tickettax.
Minister Bos (Financiën) kondigt die belasting volgende week op Prinsjesdag aan. Hij wil met de heffing 350 miljoen euro per jaar binnenhalen. Dat is 24 euro per passagier. Airport Eindhoven vreest niet alleen het verlies van 30 procent van de passagiers, maar is ook bang dat Ryanair, Transavia en Wizz Air naar elders vertrekken.
quote:Op donderdag 13 september 2007 12:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://krantdigitaal.limb(...)3-007MA008_body.html :
[..]
De strategie van Ryanair en andere lowcost-airlines is - zoals de benaming al zegt - gericht op lage kosten en vooral lage tarieven. Door dit soort debiele belastingen te gaan heffen, draait Nederland zichzelf de nek om. Vertrekken de genoemde luchtvaartmaatschappijen, dan kun je ook dag met je handje zeggen tegen duizenden banen in Nederland die direct en indirect met deze vluchten samenhangen. Dan kan de overheid daarover weer gaan huilen (want niet nagedacht bij de beslissing om deze belasting te gaan heffen).quote:Op donderdag 13 september 2007 13:05 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Uit betrouwbare bron weet ik dat als de 'ecotax' inderdaad 24 euro gaat bedragen Ryanair helemaal weg zou gaan vanaf Eindhoven, wat voor het dagelijks aantal passagiers buiten het zomerseizoen op Eindhoven een terugslag gaat betekenen van 80% Kortom dan kan je je luchthaven wel opdoeken.
(Dat Transvertragia weg zou gaan wist ik niet, maar kan mij dit zeer zeker voorstellen, en dan is ook het zomerseizoen van Eindhoven verwaarloosbaar).
Voor mij is Ryanair het handigste vanuit Maastricht: vliegt vanaf Maasticht, Charleroi, Eindhoven en Niederrhein, allen binnen ongeveer een uur vanaf hier te bereikenquote:Maar goed, voorlopig nog maar even genieten van de low fares van Ryanair, hoewel ik bij voorkeur met Easyjet vlieg...
quote:Op zaterdag 15 september 2007 00:17 schreef jmac het volgende:
voor jullie niet maar voor veel mensen die geen auto hebben is een vliegveld als EHV toch een stuk fijner. Je pakt niet zo even 't OV naar een plek net over de grens..
niet. Gewoon niet op komen dagenquote:Op donderdag 20 september 2007 21:14 schreef 43 het volgende:
Hoe kun je een vlucht bij Ryanair cancelen?
tquote:
Heb ik vandaag helaas gedaanquote:
Vandaar dat de planes zo leeg zijn terwijl RA toch kan blijven draaienquote:
quote:Ryanair's verklaring ten opzichte van vliegbelasting
De door de Nederlandse overheid voorgestelde extra ticket belasting is discriminerend, onterecht en draait de tijd terug. Door deze extra belasting wordt de luchtvaart en de touristische industrie in Nederland zeer nadelig getroffen ten opzichte van haar buurlanden.
Indien deze plannen daadwerkelijk doorgaan zallen deze een negatief effect hebben op de ontwikkeling van Ryanair lijndiensten van- en naar Nederlandse regionale luchthavens. Bovendien komt deze maatregel het milieu op geen enkele wijze ten goede aangezien Nederlandse passagiers verder zullen rijden naar goedkope duitse- en/of belgische luchthavens en de luchtvaart bovendien slechts voor 2% bijdraagt aan de wereldwijde CO2 uitstoot.
Dit voornemen is discriminerend (transit passagiers worden niet belast) en wordt door de Nederlandse regering gebruikt om KLM onjuist te bevoordelen. Ryanair heeft het voornemen om juridische stappen te nemen indien deze onjuiste- en domme belasting daadwerkelijk door de Nederlandse regering wordt ingevoerd.
ALLEEN als je er extra voor hebt betaald.quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:29 schreef knuppelhout het volgende:
ik ga woensdag naar londen, donderdag verder naar glasgow en na 6 dagen weer terug naar nederland, en we reizen met 2 personen en alleen handbagage. ik nam aan dat online checkin mogelijk zou zijn, maar hij blijft die foutmelding geven. hoe kan dat? scheelt me tijd!
Neequote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:12 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Heb 4 tickets van brussel charlois naar londen. voor 8 cent! (incl.) alleen kwam er later achter dat ik helemaal niet kan.... kan ik ook annuleren? (niet voor die 8 cent hoor)
Eerste voornaam en achternaam volgens paspoort. Dat is bij elke maatschappij zo. En als je het fout doet kan ook elke maatschappij je weigerenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 21:56 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Ik las net op het radar forum dat je je voornamen voluit moet opgeven omdat je anders niet in kan checken.
klopt dit?
Vanaf Eindhoven zijn er nog wel een paar vluchtjes voor 17 euro incl. te boekenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 22:16 schreef Thetallguy het volgende:
Ik vond er weinig boeiends tussen zitten deze keer
Weeze - Vaxjo alleen ook maar de heenreis gratis
Das altijd zoquote:Op donderdag 4 oktober 2007 20:32 schreef Public_NME het volgende:
Wel vaag, had net Charleroi-London-Belfast gevonden voor 4ct, maar er komen nu opeens CC kosten bij?! Staat niet in de aanbieding...
Hmm, ik dacht dat je bij ryanair ALTIJD cc toeslag had, maar dat zal wel mijn idee zijn danquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 11:40 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
[..]
Ik had nu net geen creditcard kosten hoor.
Nee hoor, met die actie niet. Heb net nog een keer gekeken, en er komen op de afrekening geen CC kosten bij. (terwijl het linkje het wel aangaf)quote:
Niet altijdquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 11:44 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Hmm, ik dacht dat je bij ryanair ALTIJD cc toeslag had, maar dat zal wel mijn idee zijn dan
ja, en in jouw geval kun je natuurlijk pas inchecken voor terug nadat je aangekomen bent. Ik heb het in Madrid via een internetcafe gedaan.quote:Op vrijdag 30 november 2007 22:26 schreef _Woody_ het volgende:
Betekent dit dat je pas 48uur vantevoren kunt inchecken?
daar wordt eindhoven niet vrolijk van...quote:Ryanair ziet af van thuisbasis in Eindhoven
Uitgegeven: 4 december 2007 09:30
Laatst gewijzigd: 4 december 2007 11:21
EINDHOVEN - Vliegmaatschappij Ryanair ziet voorlopig af van een thuisbasis op Eindhoven Airport. Dat zei commercieel directeur David Gering dinsdagochtend op BNR Nieuwsradio.
ANP
De Ierse prijsvechter heeft dat besloten omdat de Tweede Kamer heeft ingestemd met een milieubelasting op vliegtickets. Volgens Gering zullen passagiers kiezen voor nabijgelegen vliegvelden in het Duitse Weeze en het Belgische Charleroi waar goedkoper kan worden gevlogen.
Ryanair vervoert jaarlijks een miljoen passagiers vanaf Eindhoven Airport en verwacht dat met een permanente basis voor twee vliegtuigen te kunnen verdubbelen. De miljoeneninvestering zou volgens de luchthavendirectie zeker duizend extra banen opleveren.
Optimistisch
Joost Meijs, commercieel directeur van Eindhoven Airport, deelt de angst van Ryanair. "We hebben hier zelf al voor gewaarschuwd." Toch blijft hij optimistisch en spreekt van een tijdelijke afzegging.
"De toeslag van 11,25 euro per kaartje wordt juli 2008 ingevoerd. Een half jaar later volgt een differentiatie en wordt vliegen met stille en zuinige toestellen minder belast. Ryanair beschikt over een zeer moderne vloot waardoor het negatieve effect voor Eindhoven Airport zeker zal afnemen."
Eindhoven
De luchthaven is juist in gesprek met de gemeenten Eindhoven, Best, Veldhoven, Oirschot en Eersel over een verruiming van de vliegtijden. Ryanair had als voorwaarde voor een thuisbasis namelijk geëist dat het vroeger in de ochtend, later in de avond en meer in het weekeinde zou mogen vliegen. Het is niet duidelijk of de gemeenten na de afzegging van Ryanair zich toch uitspreken voor ruimere openingstijden.
Volgens Meijs is het belangrijk dat de discussie over de openingstijden gewoon doorgaat en voor het einde van dit jaar wordt afgerond. "Een regionale overeenkomst is onmisbaar voor de toekomst van Eindhoven Airport op langere termijn", zo meent hij.
Terechte actie van Ryanair. Zo zal het kabinet merken dat die hele fucking belastingmaatregel veel meer kost dan dat 't zou moeten opleveren. Sukkels.quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:10 schreef Perruche het volgende:
[..]
daar wordt eindhoven niet vrolijk van...
maar even, behalve easyjet, gaan er nog meer prijsvechters van NL naar Milaan? Ik vond ryanair zo handig omdat mnquote:Op dinsdag 4 december 2007 14:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Terechte actie van Ryanair. Zo zal het kabinet merken dat die hele fucking belastingmaatregel veel meer kost dan dat 't zou moeten opleveren. Sukkels.
Volareweb.com vanaf Rotterdam.quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:18 schreef Perruche het volgende:
[..]
maar even, behalve easyjet, gaan er nog meer prijsvechters van NL naar Milaan? Ik vond ryanair zo handig omdat mndan niet zoveel hoeft te te betalen om hier te komen. Als Ryainair weggaat is Easyjet de grootste concurrent denk ik voor een heeele boel bestemmingen. Ben benieuwd hoeveel de prijzen omhoog zullen gaan...!
Daarbuiten vind ik het ook een goede actie, eindelijk eens een daad zeg maar
Het is overigens niet zo dat ze helemaal weggaan van Eindhoven... Ze breiden niet uit (maken er geen thuisbasis van zoals bijvoorbeeld Dusseldorf/Weeze/Niederrhein, Dublin of Charleroi)...quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:18 schreef Perruche het volgende:
[..]
maar even, behalve easyjet, gaan er nog meer prijsvechters van NL naar Milaan? Ik vond ryanair zo handig omdat mndan niet zoveel hoeft te te betalen om hier te komen. Als Ryainair weggaat is Easyjet de grootste concurrent denk ik voor een heeele boel bestemmingen. Ben benieuwd hoeveel de prijzen omhoog zullen gaan...!
Daarbuiten vind ik het ook een goede actie, eindelijk eens een daad zeg maar
Ik verwacht dat Ryanair met dit statement een signaal wil afgeven. Een ander dreigement van Ryanair is dat zij de vluchten vanaf Eindhoven willen terugbrengen naar 1 per dag.quote:Op woensdag 5 december 2007 16:42 schreef Thetallguy het volgende:
Geen base dus in Eindhoven als ik de Pers vanochtend mag geloven, ze verwachten dat mensen door de 'milieu'tax eerder naar Weeze of Charleroi zullen uitwijken
Ga jij lekker dan maar weel teveel eurootjes betalen om in alle exotische uithoeken van Europa te komen.quote:Op zondag 9 december 2007 22:44 schreef misteriks het volgende:
Ik hoop dat Ryanair een naam is die ik binnen 5 jaar niet meer moet lezen ; niet slechte , maar heel slechte ervaring mee gehad; ga failliet ierse klojo's !
Jij bent zeker zo'n persoon die verwacht voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten en dan ook nog torenhoge eisen heeft. Ryanair is gewoon goed in wat ze doen; mensen van A naar B brengen zonder fratsen voor een redelijke prijs.quote:Op zondag 9 december 2007 22:44 schreef misteriks het volgende:
Ik hoop dat Ryanair een naam is die ik binnen 5 jaar niet meer moet lezen ; niet slechte , maar heel slechte ervaring mee gehad; ga failliet ierse klojo's !
Dat staat toch gewoon op de borden of roept de piloot om?quote:Op maandag 10 december 2007 09:51 schreef nickybol het volgende:
Ons vliegtuig had 4 uur vertraging, maar er is niet een iemand van Ryanair geweest om het even te zeggen, er werd gewoon niets gezegd!
Shit happens. Delay bekend maken is het vliegveld verantwoordelijke voor op de schermen...quote:Op maandag 10 december 2007 09:51 schreef nickybol het volgende:
Ons vliegtuig had 4 uur vertraging, maar er is niet een iemand van Ryanair geweest om het even te zeggen, er werd gewoon niets gezegd!
quote:Op zondag 9 december 2007 23:33 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo'n persoon die verwacht voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten en dan ook nog torenhoge eisen heeft. Ryanair is gewoon goed in wat ze doen; mensen van A naar B brengen zonder fratsen voor een redelijke prijs.
Idd goed om op e lettenquote:Op maandag 24 december 2007 14:54 schreef _Woody_ het volgende:
Wat betreft het online inchecken: op de Ryanairsite staat dat je van twee dagen tot 4 uur vantevoren kunt inchecken. Die twee dagen blijkt dus niet 48 uur te zijn, maar echt twee dagen. Dus voor een weekendje weg (vrijdagavond heen, zondagavond terug) kon ik dus thuis op vrijdagochtend voor zowel heen als terug inchecken. Misschien handig om te weten.
quote:Op woensdag 26 december 2007 01:25 schreef Perruche het volgende:
waarom bel je niet even met ryanair? die moeten het vast wel weten... lijkt me zo? het nummer staat hier
geijk zelf nog even een vraagje - morgen vlieg ik naar Milaan. Ik heb op de site ingegeven dat ik GEEN ruimbagage meeneem.
Als ik nu NIET online incheck, kan ik dan alsnog die bagege inchecken?
Die vraag geldt eigenlijk alleen als het volgende ook kan:
ik heb mn terugvlucht voor woensdag, maar misschien maak ik dat zondag. Om de vlucht te wijzigen via het contactcenter, kost meer (¤25) dan gewoon niet gaan en een nieuwe vlucht boeken (¤16). Maakt dat wat uit? Kom ik op een blacklist? Gaan ze me achterna?
Mijn dank is groot!
Ja, toevallig hebben ze die 2uur geleden verzonden via de nieuwsbrief:quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:55 schreef ijsmeis het volgende:
Excuses voor de ontiegelijke kick, maar ik wil dit topic graag volgen.
Ik ben van plan wat vaker te gaan vliegen, en aangezien Ryanair af en toe best leuke acties heeft en ik dicht in de buurt van Weeze woon, is dit een niet-zo-heel-verkapte TVP.
Omdat ik nog niet het gehele topic heb gelezen. Loopt er nu toevallig ook een actie?
Wordt niet opgedrongen. Je kan ze wel uitzetten. Bagage kan je ook uitzetten (moet je alles in the plane meenemen) dus dat scheelt ook 6 per bag/persoon oid. Maar soms is het wat lastig om uit te zetten idd.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:05 schreef remlof het volgende:
Heb vorige week voor het eerst sinds jaren weer eens een vlucht met Ryanair geboekt (Weeze - Bergamo) maar wtf. De beide vluchten (retour) kostten 0,01 maar vervolgens krijg je standaard "priority check-in" en "travel insurance" aangemeten, wat bij elkaar al gauw een paar tientjes kost. Die onzin allemaal uitgevinkt, priority check-in heeft geen nut, want je zit toch kut en reisverzekering heb ik al.
Ow ja en nog extra bijbetalen per bagage-item dat je mee denkt te gaan nemen...
Uiteindelijk iets van 35 euro betaald, inclusief kosten voor creditcard etc, nog netjes, maar waarom wordt al die onzin (en dus extra kosten) opgedrongen? Dat heb ik nog bij geen enkele andere prijsvechter (EasyJet, Germanwings, Transavia) meegemaakt.
Ja ik snap dat ze me niet voor 2 cent op en neer naar Bergamo willen laten vliegen, maar maak daar dan gewoon 20 euro van en laat al die onzin achterwege. Ik durf nu bijna niet meer te boeken als ik een paar biertjes op hebquote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:10 schreef jmac het volgende:
[..]
Wordt niet opgedrongen. Je kan ze wel uitzetten. Bagage kan je ook uitzetten (moet je alles in the plane meenemen) dus dat scheelt ook 6 per bag/persoon oid. Maar soms is het wat lastig om uit te zetten idd.
En waarom? Omdat ze op die manier geld verdienenEcht ZO VEEL mensen lukt het niet om het uit te zetten of vergeten 't gewoon of denken dat het zo hoort en dat is cashen..
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja ik snap dat ze me niet voor 2 cent op en neer naar Bergamo willen laten vliegen, maar maak daar dan gewoon 20 euro van en laat al die onzin achterwege. Ik durf nu bijna niet meer te boeken als ik een paar biertjes op heb
Op de site van Ryanair tref ik de volgende voorwaarde echter aan:quote:Op woensdag 9 januari 2008 20:18 schreef Public_NME het volgende:
Wel mooi dat je op die gratis vlucht pagina met oude boekingscodes in kan loggen; ik kon net een vlucht naar Marseille boeken voor 2ct. incl alles. (zelfs voor meerdere personen!)
Nee, er staat een pdf'je met welke bestemmingen te boeken zijn. Vanaf Eindhoven is alleen Marseille nog beperkt verkrijgbaar.quote:Op woensdag 9 januari 2008 22:34 schreef Professional het volgende:
Ben beetje aan het zoeken, maar lukt niet echt. Meeste bestemmingen vanaf Eindhoven en Weeze pakt die niet.
Ja, op de terugweg neem ik een hotel tegenover de luchthaven. Verdubbelt wel meteen m'n kosten voor de reisquote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:57 schreef Thetallguy het volgende:
Lekker lange overstaptijden heb je in Valencia dan zegzeker op de terugweg nog wel even in een hostelletje oid?
Ja, naam kun je laten wijzigen via het callcenter. Er staat wel ergens in de voorwaarden hoeveel dat kost.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 00:31 schreef Catullus het volgende:
Tot mijn verbazing heb ik net ondekt, dat ik de passagiersnaam van mijn vriendin met een spellingsfout verkeerd heb doorgegeven aan Ryanair.![]()
Kan ik hier problemen mee krijgen bij het inchecken? En is de naam bij Ryanair nog te wijzigen?
Gelukkig, daar bel ik morgen meteen even achter aan. Bedankt.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 00:38 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja, naam kun je laten wijzigen via het callcenter. Er staat wel ergens in de voorwaarden hoeveel dat kost.
Als het een duidelijk spelfout is, dan kun je er misschien mee weg komen bij het (online) inchecken. Controle op boardingcard + paspoort wordt alleen bij security gedaan en soms snel bij het boarden.
Maar om er echt zeker van te zijn, zou ik even bellen.
Hoe moeten wij zonder mensen zoals jij nog goedkoop kunnen vliegen.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 13:47 schreef Catullus het volgende:
Omdat ik het niet helemaal vertrouwde heb ik het toch maar laten wijzigen. Een gebrekkig Engels sprekende man aan de lijn begon vrijwel direct over one hundred euros. Gevraagd naar andere mogelijkheden, en toen kwam hij met het voorstel om een compleet nieuwe vlucht op hetzelfde tijdstip voor mijn vriendin te boeken, wat met 66 euro goedkoper is dan drie-seconden-tikwerk.
Jee, wat een hoe-maak-ik-misbruik-van-een-naamfoutje-policy. Ik neem voortaan eerst drie bakken koffie voordat ik weer bij Ryanair boek.![]()
Wees blij dat je met Ryanair vliegt en je dus goedkoop een nieuwe vlucht kunt boeken. Bij KLM of een andere maatschappij wordt je gewoon geweigerd en kun je een nieuw ticket kopen tegen de dan geldende prijs. Een ticket met meer flexibiliteit kopen kan ook bij die maatschappijen, maar dan ben je minimaal 300 euro meer kwijt.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 13:47 schreef Catullus het volgende:
Jee, wat een hoe-maak-ik-misbruik-van-een-naamfoutje-policy. Ik neem voortaan eerst drie bakken koffie voordat ik weer bij Ryanair boek.![]()
Ikzelf heb al jaren een bloedhekel aan gratis vluchten. Consumentenbond, vakbond, Trosradar, alles al geprobeerd... niets helpt!quote:Op zaterdag 12 januari 2008 14:17 schreef Thetallguy het volgende:
Stomme gratis vluchten,
quote:Op zaterdag 12 januari 2008 17:30 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Wees blij dat je met Ryanair vliegt en je dus goedkoop een nieuwe vlucht kunt boeken. Bij KLM of een andere maatschappij wordt je gewoon geweigerd en kun je een nieuw ticket kopen tegen de dan geldende prijs. Een ticket met meer flexibiliteit kopen kan ook bij die maatschappijen, maar dan ben je minimaal 300 euro meer kwijt.
100 euro voor een name change is eigenlijk een koopje dus![]()
Goede reis en veel plezier
Als je het vanuit jouw geschetste perspectief kijkt, en de lowcost tickets van Ryanair daarin meeneemt, begrijp ik heel goed dat het een koopje is. Service is een van de winstgevende takken van Ryanair, en hierdoor kunnen we in de toekomst goedkoop blijven vliegen. Mits je verdomd scherp blijft bij het boeken.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 17:30 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
100 euro voor een name change is eigenlijk een koopje dus![]()
Goede reis en veel plezier
Correct, máár die voornaam moet wel conform de voornaam op haar paspoort zijn.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 20:22 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Je hoeft toch ook maar 1 voornaam in te voeren? De namen van mijn vriendin paste bijvoorbeeld niet in het invoerveld.
Anders heb ik dalijk een probleem op het vliegveld...
Het kan nog wel eens goedkoper zijn om een heel nieuw ticket te kopen.quote:Op zondag 13 januari 2008 11:25 schreef Professional het volgende:
Is dat nu verhoogd naar 100 euro?
Heb zelf nog niet gekeken, maar ik moet binnenkort ook een wijziging aanbrengen.
We gaan met 16 man naar London, en 1 persoon heeft zich afgemeld, maar een vervanger is gevonden. Dus moet ik ff een naam wijzigen.
En dat gaat helemaal op als je naar London Stansted vliegt.quote:Op zondag 13 januari 2008 16:37 schreef MCH het volgende:
[..]
Het kan nog wel eens goedkoper zijn om een heel nieuw ticket te kopen.
Het verschil met een ticket van 0,01 euro en 25 euro aan taxes is (relatief gezien) nog groterquote:Op maandag 14 januari 2008 21:45 schreef Jaguarized het volgende:
M'n pa en broertje hebben net 2 tickets met Ryanair naar Barcelona geboekt. Nu is de basisprijs van de ticket 40 euro incl tax. Vervolgens blijkt dat de eindprijs dus incl alle toeslagen en grapjes 100 euro is! Wat een verschrikkelijk groot verschil is dat als je kijkt dat je 40 euro kwijt bent voor alleen de tickets en dat er gewoon nog 60 euro bijkomt.![]()
![]()
![]()
Op de welbekende duidelijke wijze geformuleerdquote:Ryanair Roept KLM op om te Stoppen met Schandalige Brandstoftoeslag
ALLEEN RYANAIR GARANDEERT GEEN BRANDSTOFTOESLAG
Ryanair, Europa’s grootste low fares airline heeft vandaag (10 jan.) ter gelegenheid van KLM’s schandalige verhoging van haar brandstoftoeslag tot ¤88 per vlucht, haar “geen branstoftoeslag ooit” garantie hernieuwd.
De zoveelste stijging van KLM’s brandstoftoeslag is niet te verantwoorden aangezien KLM bevestigt dat 78% van haar brandstofvoorraad voor 2007/2008 “gehedged” is aan $65 per barrel, hetgeen $30 minder is dan de huidige marktprijs.
David Gering, Ryanair’s commercieel directeur Benelux zei hierover vandaag:
“Ryanair blijft de enig luchtvaartmaatschappij die garandeert dat ze geen brandstoftoeslag ooit zal heffen. Zelf als de olieprijs stijgt tot $200 per barrel! KLM klopt passagiers op een schandalige manier geld uit hun zak door hun brandstoftoeslag op te drijven ondanks het feit dat ze hun kerosine $30 per barrel goedkoper dan de huidige marktprijs gekocht hebben.
Passagiers die deze brandstoftoeslag-afpersing willen voorkomen moeten zo snel mogelijk naar www.ryanair.com surfen, waar Ryanair 2 miljoen vluchten in de aanbieding heeft voor ¤10 (inclusief belasting). Passagiers die voor a.s. maandag middernacht een vlucht van Ryanair boeken, krijgen een 2e vlucht GRATIS! Dat betekent dat hierop ook geen belasting, kosten of brandstoftoeslag betaald hoeft te worden.”
Het zit hem voornamelijk in de bagage inderdaad. Dat is een enorme inkomstenbron met een vrij bijzondere constructie. Zo krijg je korting om het tweede en derde bagagestuk. Dit is de specificatie voor 2 personen dus.quote:Op maandag 14 januari 2008 21:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Het verschil met een ticket van 0,01 euro en 25 euro aan taxes is (relatief gezien) nog groter.
Maar idd, dat is ook groot. Wat zit er in godsnaam nog in die 60 euro als de taxes al in 40 euro ticketprijs zitten???? Bagage?
Yup, heel slim (van Ryanair)... zelfde als destijds toen ze ook geld gingen vragen voor het eerste bagagestuk. Toen werd gezegd dat tickets met 3,50 euro in prijs werden verlaagd... Tsja, dat geldt natuurlijk niet voor de 0,01 euro-tickets... Daar knalt de winstmarge van Ryanair ineens omhoog! gewoon slim. En als klant gewoon goed opletten als je wil boekenquote:Op maandag 14 januari 2008 22:11 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Het zit hem voornamelijk in de bagage inderdaad. Dat is een enorme inkomstenbron met een vrij bijzondere constructie. Zo krijg je korting om het tweede en derde bagagestuk. Dit is de specificatie voor 2 personen dus.
Ticket: 0.04 euro
Airport checkin: 12.00
Credit card toeslag: 12.00
Web bagage fee: 48.00 (18+24+12-6)
Tax: 39.96
Totaal: 112.00
Klopt. Maar aan de andere kant: bij andere maatschappijen betaal je al standaard voor extra service als bagage meenemen etc. Bij Ryanair betaal je ervoor als je ervoor kiest... Drie tassen meenemen betekent dokken... Dat heb ik eik liever dan betalen voor dingen die je toch niet gebruikt. Maar goed, dan krijg je wel dit soort grote (maar dus wel verklaarbare) verschillen tussen ticketprijs en de uiteindelijk te betalen prijs...quote:Op maandag 14 januari 2008 22:38 schreef Jaguarized het volgende:
Als je het bekijkt dat je 56 euro pp kwijt bent is het natuurlijk nog niet veel maar als je dus 3 tassen inchecked moet je er wel op rekenen dat je de prijs van je ticket incl tax nog bijna moet verdrievoudigen om het eindbedrag te krijgen. Het gaat mij meer om al die hoge toeslagen dan de eindprijs per persoon.
Het enige punt waar ik nog een voor mij geldende verklaring voor zoek is die 12 eu credit card kosten.quote:Op maandag 14 januari 2008 22:11 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Het zit hem voornamelijk in de bagage inderdaad. Dat is een enorme inkomstenbron met een vrij bijzondere constructie. Zo krijg je korting om het tweede en derde bagagestuk. Dit is de specificatie voor 2 personen dus.
Ticket: 0.04 euro
Airport checkin: 12.00
Credit card toeslag: 12.00
Web bagage fee: 48.00 (18+24+12-6)
Tax: 39.96
Totaal: 112.00
Maar sta je dan niet in Spanje (in ons geval dan) te koekeloeren als ze het daar niet door de vingers zienquote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:08 schreef Helly het volgende:
Ik heb een keer hetzelfde gehad en toen zag degene aan de balie het door de vingers.
Het is 3 euro per vlucht. Dat is inderdaad best hoog, maar dat is relatief... je kan er bij Ryanair voor kiezen om een Ryanair creditcard te nemen om die kosten te vermijden. Via d-reizen kun je ook op andere manieren betalen.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:52 schreef Jaguarized het volgende:
De credit card kosten zijn ook wel eens iets van 7 euro geweest. Volgens mij zijn de kosten helemaal niet zo hoog voor een bedrijf als Ryanair als je zoveel transacties op jaarbasis hebt. Maar het geld moet ergens vandaan komen.Tis wel afgrijselijk veel imo.
quote:Op maandag 14 januari 2008 22:11 schreef Jaguarized het volgende:
Het zit hem voornamelijk in de bagage inderdaad. Dat is een enorme inkomstenbron met een vrij bijzondere constructie. Zo krijg je korting om het tweede en derde bagagestuk. Dit is de specificatie voor 2 personen dus.
Ticket: 0.04 euro
Airport checkin: 12.00
Credit card toeslag: 12.00
Web bagage fee: 48.00 (18+24+12-6)
Tax: 39.96
Totaal: 112.00
Gelukkig neem IK de bagage niet mee.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:30 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Waarom neem je dan ook zoveel bagage mee
1 stuk bagage inchecken met airport check-in kost 6 euro... uit deze opgave begrijp ik dus dat ieder 2 stuks bagage meeneemt heen én terug. En dat terwijl het maar 15 kilo mag zijn.... dan stop je alles toch in 1 tas
Die schandalige schijnveilige kulmaatregel is nog steeds even streng.quote:Op woensdag 16 januari 2008 20:16 schreef Dizzee het volgende:
zijn ze nog een beetje streng met vloeistoffen in je handbagage?
quote:Op woensdag 16 januari 2008 20:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Die schandalige schijnveilige kulmaatregel is nog steeds even streng.
Gister op stansted kreeg anders wel een vriendin er van langs omdat ze een fles deo in der tas had zitten.quote:VLoeistoffen gebeuren enzo.....
quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:11 schreef k_man het volgende:
Spuitbussen mochten sowieso al niet. En flesjes tegwenwoordig natuurlijk ook niet. Beetje dom dus.
niet gecontroleerd of goed verstopt?quote:Op donderdag 17 januari 2008 21:45 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Zowel op Eindhoven als Stansted hebben ze vandaag mijn vloeistoffen niet aangetroffen, spuitbusdeo mag overigens gewoon wel hoor, als je maar onder de 100 ml zit.
Dat kunnen ze doen omdat ze door het verhogen van de overige fees de omzet minimaal op hetzelfde niveau houden... Ryanair kan heel leuk roepen dat ze NOOIT brandstoftoeslagen berekenen en/of altijd de 'lowest fares' hebben... Leuke lokkertjes, maar objectief gezien niet fair. Overigens blijf ik 't bij andere maatschappijen belachelijk vinden dat brandstoftoeslagen apart worden berekend. Dat is gewoon het risico van je bedrijfsvoering. De olie die je voor die brandstoftoeslag verstookt is toch geen speciale olie?quote:Op maandag 28 januari 2008 22:53 schreef DutchTrain het volgende:
Wees blij dat er tenminste 1 bedrijf in de wereld de kosten inzichtelijk houdt en waar je kan kiezen om gebruik te maken van de services waarvoor je wil betalen. Naar mijn idee heeft Ryanair de laatste tijd veel meer goede acties (vroeger maar 1x per jaar een 1 cent incl. toeslagen actie, nu wel 4x per jaar) en zijn de standaardprijzen ook gedaald.
Klopt. Al vraag ik me af hoe snel je zult zien dat Ryanair minder incheckbalies op een vliegveld huurt.quote:Alle toeslagen staan netjes in het overzicht => http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php?sect=CHARGES
dus je weet waar je aan toe bent. Minimumprijs voor een retourvlucht inclusief bagage, creditcard en inchecken op de luchthaven kostte voor deze laatste verhoging 18 euro, dus nu 24 euro. Nog altijd niet duur voor een retourtje Valencia of Marseille.
Klopt. Maar verhoog de ticketprijs dan maar in plaats van die omzet in een buiten proportie zijnde fee te verpakken... In hoeverre voldoet Ryanair op deze manier aan dat Europese beleid van het adverteren met all-in prijzen? Ja, er staat bij de huidige actie ook 'Vanaf EUR ...' (= ticketprijs + tax), maar horen die kosten waarvoor je niet kunt kiezen ze niet te maken (creditcard) daar ook niet in te zitten?quote:Dat de toeslagen niet in verhouding staan tot de minimumprijs ben ik met je eens, maar het enige wat ze daar aan kunnen doen is de prijs verhogen, want de toeslagen zijn niet anders dan bij andere luchtvaartmaatschappijen (en zelf webwinkels vragen net zo makkelijk kosten voor betaling en handling).
Mee eens. Daarom boek ik ook liever zelf bij een maatschappij, zonder tussenkomst van een D-Reizen etc....quote:Boek eens een reis bij Neckerman, d-reizen of KLM, dan weet je pas wat verborgen kosten zijn.
Nee, want ik betaal niet graag voor dingen die ik niet gebruik. Wat mij betreft mag AH op zaterdag z'n prijzen met 10% verhogen, dan kunnen de prijzen doordeweeks omlaag.quote:Op maandag 28 januari 2008 23:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
Klopt. Maar verhoog de ticketprijs dan maar in plaats van die omzet in een buiten proportie zijnde fee te verpakken... In hoeverre voldoet Ryanair op deze manier aan dat Europese beleid van het adverteren met all-in prijzen? Ja, er staat bij de huidige actie ook 'Vanaf EUR ...' (= ticketprijs + tax), maar horen die kosten waarvoor je niet kunt kiezen ze niet te maken (creditcard) daar ook niet in te zitten?
Ze verwachten dat ze blijven groeien dus minder incheckbalies zal niet snel gebeuren denk ik.quote:Op maandag 28 januari 2008 23:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
Klopt. Al vraag ik me af hoe snel je zult zien dat Ryanair minder incheckbalies op een vliegveld huurt.
Ik betaal ook niet graag voor dingen die ik niet gebruik, maar nu word je gelokt met goedkope ticketprijzen (waarvan ik als weldenkend mens ook wel weet dat daar nog een sloot aan andere kosten bijkomt) terwijl onvermijdelijke kosten in andere fees verpakt zitten...quote:Op maandag 28 januari 2008 23:38 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, want ik betaal niet graag voor dingen die ik niet gebruik. Wat mij betreft mag AH op zaterdag z'n prijzen met 10% verhogen, dan kunnen de prijzen doordeweeks omlaag.
Helaas hebben ze die actie nu niet... Had wel 40 euro gescheeldquote:Creditcardkost kun je ook vermijden door op een andere manier te betalen, alleen kun je als inwoner van Nederland nog geen Ryanair of Visa Electron card krijgen voor zover ik weet. Bij de laatste actie betaalde ik overigens geen creditcardkosten en zou een retourtje ook echt 2 cent hebben gekost als ik niet had willen inchecken op de luchthaven en bagage mee had willen nemen.
Ik betaal heel vaak (eik bijna overal waar mogelijk) met creditcard. Extra kosten daarvoor zijn er haast nooit. wat ik veel kwalijker vind is de 15 eurocent ofzo als je kleine bedragen pint. Ik stel dan altijd de vraag aan de winkelier/detailist of het verwerken en risico van contant geld hem geen geld kost en waarom ik daar dan niet voor hoef te betalen als ik daarmee wil afrekenen. Dan hebben ze meestal geen antwoord terug. Kan op m'n werk (parkeergarages) heel goed de feitelijke kosten van betalingsverkeer per categorie zien en dan blijken de kosten voor de verschillende categorieën echt niet ver uit elkaar te liggen. Die extra kosten zijn dus echt onzin. Maarja, leg dat maar es uitquote:Betaalkosten zijn ook nooit vermeld in winkels en ik vind het bijvoorbeeld ook nog altijd vreemd dat je in Nederland zoveel extra moet betalen als je met een creditcard wilt afrekenen in een winkel.
Niet zo'n beste ervaring dusquote:Op woensdag 7 november 2007 15:44 schreef Jack. het volgende:
Paar jaar terug met m'n toenmalige vriendin (nu ex) weekendje naar Italie, waar we een vriendin van haar zouden bezoeken die er voor een jaar studeerde.
Alles netjes geboekt bij Ryanair, sta ik 's ochtends op blijkt het te sneeuwen. Had uiteraard het weerbericht vooraf niet gecheckt, 't sneeuwt amper dus wie had verwacht dat het net die dag zou sneeuwen. En ja, verkeer hier loopt totaal in 't honderd als er 3mm sneeuw valt, dus gigantische files richting Charleroi (moest langs Antwerpen en langs Brussel), en dus te laat voor de vlucht. Nu is ryanair zo vriendelijk om nul service te bieden dus zat er niets anders op dan een nieuw ticket voor een vlucht savonds te kopen.
Eenmaal aangekomen in luchthaven van Pisa, de trein op richting milaan, leuke dagen gehad en vervolgens weer terug met de trein richting luchthaven Pisa. Gaat het daar ook weer gigantisch hard sneeuwen, tot op het punt dat de trein letterlijk ingesneeuwd raakt en we zo'n 4u stilstaan. Wederom veel te laat op de luchthaven en opnieuw een ticket kunnen kopen voor de volgende vlucht (dag nadien). Kwam er nog bij dat ik op dat moment voor mezelf uitgemaakt had dat de relatie dood was, en ik dus gewoon naar huis wilde ipv nog een extra nacht/dag met m'n vriendin te spenderen.
Sindsdien nooit meer met ryanair gevlogen![]()
Zou een andere niet low-budget maatschappij jou overboeken naar een latere vlucht? Ik denk het nietquote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:21 schreef Jack. het volgende:
Even quoten uit het topic Reisblunders
[..]
Niet zo'n beste ervaring dus
Tja, gewoon pech. Moet je maar op tijd zijn toch?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:21 schreef Jack. het volgende:
Even quoten uit het topic Reisblunders
[..]
Niet zo'n beste ervaring dus
Als ik dat tv programma over Easyjet op RTL4 moet geloven (is inmiddels wel een paar jaar oud) waren ze daar best schappelijk mee. Voor 25 euro/pond boekten ze je ter plekke om.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:36 schreef Blik het volgende:
[..]
Zou een andere niet low-budget maatschappij jou overboeken naar een latere vlucht? Ik denk het niet
Je kan een low budget niet vergelijken met een gewone maatschappij. Bij een gewone maatschappij betaal je die service gewoon in je ticket. Ik heb ooit eens 500 dollar (toen een dollar nog wat waard was) gekregen van KLM omdat m'n koffer nog in Schiphol stond. Ik heb me laten vertellen dat je bij een low budget maatschappij dan gewoon pech heb. M'n ticket kostte destijds 60 euro als ik me niet vergis (enkele vlucht), dus heel die trip heeft me uiteindelijk 240 euro gekost, en voor die prijs had ik gewoon met een gewone maatschappij kunnen vliegen inclusief de service die daarbij komt zien.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:13 schreef MCH het volgende:
[..]
Als ik dat tv programma over Easyjet op RTL4 moet geloven (is inmiddels wel een paar jaar oud) waren ze daar best schappelijk mee. Voor 25 euro/pond boekten ze je ter plekke om.
Het is tegenwoordig 40 euro, en als je je retourvlucht gemist hebt kan je op de volgende vlucht mee. Wat ook erg schappelijk is, als je eerder op de airport bent bij Easyjet kan je met de eerdere vlucht mee, mits er plaats is uiteraard. Bij Ryanair kennen ze deze service niet, maar zij zitten dan ook echt in de low-cost is geen service catogorie.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:13 schreef MCH het volgende:
[..]
Als ik dat tv programma over Easyjet op RTL4 moet geloven (is inmiddels wel een paar jaar oud) waren ze daar best schappelijk mee. Voor 25 euro/pond boekten ze je ter plekke om.
quote:Op donderdag 31 januari 2008 17:44 schreef _Woody_ het volgende:
Passenger Service Charge = Luchthavenbelasting
Insurance and Wheelchair Levy = Insurance weet ik niet zo goed. Van de wheelchair levy betalen ze de kosten voor het in en uitladen van mensen in een rolstoel.
Easyjet rekent toch ook 7,50 per boeking, alhoewel je wel meerdere vluchten in één boeking kan doen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:55 schreef ozzietukker het volgende:
Ontopic:
Ik vind de 4 euro creditcardtoeslag per persoon per route echt schandalig hoog van Ryanair, dat je voor de heen en terugvlucht apart creditcardkosten in rekening brengt snap ik, (Ryanair werkt op basis van enkele reistickets) dat die 8 euro aan de hoge kant is, is één, maar dat je op dezelfde boeking voor persoon 2, 3, 4 of 5 ook dezelfde kosten moet betalen is echt belachelijk en staat compleet niet in verhouding tot de daadwerkelijk gemaakte kosten.
Daar betaal je bij de spoorwegen en openbaar vervoer ook voor, alleen staat het daar niet op je kaartje.quote:Op donderdag 31 januari 2008 20:02 schreef ozzietukker het volgende:En omdat het volgens de Europese Unie niet is toegestaan om mensen die een rolstoel gebruiken er specifiek voor te laten betalen belasten ze het voor iedereen.
Dit vindt ik wel een begrijpelijke maatregel van Ryanair, als je in een rolstoel zit prima, als je dan wil vliegen, ook prima, maar dat kost wel extra aan personeel. De rolstoelgebruiker heeft het bij de EU echter voor elkaar gekregen dat je daar dan niet speciek voor belast kan worden, dus belast Ryanair maar iedereen.
Maar bij Easyjet maakt het niet uit hoeveel personen je boekt op één boeking, de administratiekosten blijven 7,50 euro. Dus voor mensen die met zijn 2'en vliegen betaal je dus 16 euro credit card kosten, en dat is wat aan de hoge kant bij Ryanair.quote:Op donderdag 31 januari 2008 21:59 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Easyjet rekent toch ook 7,50 per boeking, alhoewel je wel meerdere vluchten in één boeking kan doen.
Dat laatste iddquote:Op vrijdag 1 februari 2008 01:26 schreef copyfile het volgende:
Ik zit net op de ryanair website te kijken en daar staat dat de aanbiedingen van alleen luchthavenbelasting etc. betalen nog tot 7-2 is. Maar waar kan ik al die aanbiedingen zien ? Want als ik op de link klik krijg ik alleen maar barcelona te zien vanaf 27euro. Maar kan nergens die 0,01euro aanbiedingen vinden. Of moet je gewoon maar wat zoeken en hopen dat je voor 0,01euro kan ?
Opvallend dat juist Ryanair - dat roept dat ze nooit een brandstoftoeslag zullen berekenen - de kosten voor brandstof niet hedget... Om dat te kunnen roepen, moet je toch juist je risico zoveel mogelijk beperken ...? En juist olie is iets waarvan algemeen wordt aangenomen dat die niet in prijs daalt.... Zie Ryanairs vooruitzicht voor 2008/2009:quote:Ryanair warns of profits 'storm'
Ryanair has warned that its profits could be halved this year as fuel costs rise and as the UK pound weakens. The warning came as the budget airline reported that net profit dropped 27% to 35m euros ($52m; £26m) during the October to December quarter. The drop was its first quarterly decline in a more than a year.
Chief executive Michael O'Leary said that the weakening profits were part of a cyclical downturn in the industry and a "perfect storm" may be lying ahead. The company's shares tumbled 11% to 3.2 euros in early trading on Monday.
'Perfect storm'
"The European airline sector is presently facing one of these cyclical downturns, with the possibility of a 'perfect storm' of higher oil prices, poor consumer demand, weaker sterling and higher costs," said Mr O' Leary.
The boss of the Irish airline predicted that the UK and the rest of Europe would not avoid a recession, but predicted a tougher economic environment after "five or six very good years". And he rejected calls for the Bank of England to follow the US central bank, the Federal Reserve, in cutting interest rates when policy makers meet later this week. "The whole system got very frothy over the last couple of years and we can't keep bailing ourselves out with these artificial interest rate cuts," Mr O' Leary told BBC News. "We need to tighten the belt and focus on reducing costs."
Shares in rival budget airline Easyjet fell 6.6% to 435.7 pence on fears that it could experience similar problems. The two firms have fought to increase market share by slashing air fares, but aim to boost earnings by expanding their routes, adding planes and charging for any service above the basic cost of the flight, including baggage check-in.
Gloomy outlook
Mr O'Leary said it was too early to make an accurate assessment of earnings for the firm's financial year beginning 1 April.
But he warned that if oil prices remained above $85 a barrel, and if consumer sentiment and the UK pound stayed weak, then the airline's earnings for 2008 could fall by up to 50% to 235m euros.
He said that the company had not taken out protection, known as hedging, against the oil price or weak pound.
"We remain essentially unhedged for next year," the budget airline said.
Not being hedged essentially means the airline has not used financial instruments to insure itself against rising fuel costs or adverse exchange rate moves.
The gloomy outlook is likely to weigh on Ryanair's share price, which has already slipped 18% this year, predicted Bloxham analyst Ross McEvoy.
"There is no visibility, it's just guesswork what they are doing at this stage," he said.
Omzet groeit ook minder snel dan het aantal passagiers. Zie http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=08&month=feb&story=reg-en-040208 . Blijkbaar brengen die belachelijke creditcardtoeslagen en verhogingen van bagageheffing etc. toch minder op dan het verlagen van de ticketprijzen...quote:However with oil prices at $90 a barrel and fear of recession in the UK and many other European economies, the current outlook for the coming fiscal year is poor. We remain essentially unhedged for next year. Current oil prices, which have risen by nearly 40% to $90 a barrel, will impose significantly higher costs during a year when we are expanding capacity by almost 20%.
Nee hoor, daar staat ook dat het 100 euro kost. Zie http://www.ryanair.com/site/EN/faqs.php?sect=CHARGES in de tweede rij van die tabel.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 12:29 schreef Professional het volgende:
Op de site van Ryanair staat vermeld dat een naamswijziging 25 euro per enkele reis kost.
Je hoeft dan ook niet drie tassen mee te nemen voor een weekendje toch? Doe anders 1 tas in het ruim en neem voor de rest kleinere formaat tassen mee als handbagage.quote:Op maandag 18 februari 2008 19:33 schreef Blik het volgende:
Kom nu pas voor de eerste keer in aanraking met Ryanair, wil een weekendje Madrid boeken.
Totale kosten: 36 euro
creditcard-toeslagen: 24 euro
tas inchecken: 26 euro per tas( zijn met 3 personen, dus wellicht 3 tassen is 78 euro)
Eigenlijk is het belachelijk, meer dan 100 euro toeslag betalen op een vlucht van 36 euro.Maar ik zal maar niet zeuren, want er is geen luchtvaartmaatschappij die ook maar in de buurt komt voor 3 retourtjes Madrid a 130 euro. Maar eigenlijk is het belachelijk dat met name de creditcard-toeslag niet standaard in de prijs zit voor een Nederlander, er is namelijk geen mogelijkheid om het niet te betalen.
Daar heb je ook gelijk in, waarschijnlijk zullen we maar 1 of wellicht geen tas inchecken.quote:Op maandag 18 februari 2008 21:49 schreef MCH het volgende:
[..]
Je hoeft dan ook niet drie tassen mee te nemen voor een weekendje toch? Doe anders 1 tas in het ruim en neem voor de rest kleinere formaat tassen mee als handbagage.
Sinds wanneer wordt een website niet meer in een testomgeving uitgeprobeerd en daarna met enkele drukken op de knop 'live' gezet?quote:Ryanair.com Booking System Unavailable-22-25 Feb 08 inc
From 22:00 hrs (GMT) on the 22nd February until 23:00hrs (GMT) on the 25th February 2008, the Ryanair booking website and call centre applications will be unavailable in order to transition to a complete new reservation system. Navitaire/Accenture our booking system provider will be managing the transition to their new mainframe and flight booking software.
Important Customer Information:
All flights between 22:00 hrs on the 22nd February until 23:00hrs on the 25th February 2008 will operate as normal
New Bookings cannot be made on Ryanair.com or via a Ryanair call centre between 22:00hrs on the 22nd February until 23:00hrs on the 25th February 2008
Flight Changes (date/time/route) cannot be made on Ryanair.com or via a Ryanair call centre between 22:00hrs on the 22nd February until 23:00hrs on the 25th February 2008 .
Review Existing Booking - passengers will not be able to review their existing booking details on Ryanair.com or via a Ryanair call centre between 22:00hrs on the 22nd February until 23:00hrs on the 25th February 2008.
Online Check-in - passengers will not be able to check-in online between 01:00hrs on the 22nd February until 23:00hrs on the 25th February 2008. Passengers traveling on the 23/24/25 February who are unable to check-in online can check-in at the airport and will not be charged the airport check-in fee.
Please note:
The Ryanair website: Destination Information, Travel Questions, Car, Hotel and Insurance booking facilities will be available during the entire changeover/upgrade period.
for further information on the Navitaire/Accenture airline booking system - http://www.navitaire.com/res_and_dist/newskies.asp
Die boot vaart al ruim een jaar niet meer, dus doe je er weer een uur of vier langer over. Maar het blijft een goedkope en makkelijke manier van reizenquote:Op zaterdag 16 februari 2008 10:09 schreef arrebar het volgende:
Voor dat geld zou ik gewoon de trein pakken, voor 99 euro pp ben je er vanuit elk station in Nederland.
Duurt 5,75 uur (adam) maar je hebt geen gedoe met inchecktijden (2 uur van te voren aanwezig zijn). Je hoeft niet te wachten op je bagage bij aankomst, je bent gelijk in de stad, dus geen 1,5 uur zoals hierboven aangegeven. Oftewel, vliegen of treinen maakt niks uit qua tijd.
Welke boot? De route die je krijgt gaat via brussel door de kanaaltunnel. Die 5,75 uur heb ik van de NS site afgetoverd...quote:Op woensdag 20 februari 2008 20:01 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Die boot vaart al ruim een jaar niet meer, dus doe je er weer een uur of vier langer over. Maar het blijft een goedkope en makkelijke manier van reizen
Die 1 miljoen vanaf ryanair.com zullen ook vooral vanaf Londen zijn, gok ikquote:Op zaterdag 23 februari 2008 00:10 schreef Thetallguy het volgende:
Nederlandse site zegt alleen maar 75,000 seats vanaf ¤10,-
1p tarieven zouden wel mooi zijn, jammer dat ik net in Barcelona zit als het ingaat
Ach, kom net terg uit Italie (Forli) voor zaken, gevlogen vanuit Charleroi voor een prijs inclusief CC. Tax, bagage etc .van in totaal 73 Euro.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 00:23 schreef ElizabethR het volgende:
Ryanair kan heel goedkoop zijn. Maar heeft vanuit Nederland wel hogere belastingen en toeslagen dan vanuit Charleroi. Scheelt echt veel. Verder moet je opletten dat je geen reisverzekering neemt (uitvinken) anders kost je dat nog eens 14,50 p.p. En per koffer mag je rekenen op 12 euro heen, en 12 euro terug aan bagagetoeslag. Reken dan nog een creditcard toeslag erbij van 5 euro pp. En dan ben je er ongeveer wel.
Je kunt het treffen dat je tweemaal een webfare vlucht hebt van 0,01 cent, maar met de toeslagen en alles kom je nog vlot op 163 euro uit.
Verder hoef je bij Ryanair geen luxe te verwachten. Je mag zelf naar het vliegtuig lopen en de trap opklimmen en het is 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt' qua plaatsen.
Vanmiddag al es ff geprobeerd, maar was toen ook idd rukquote:Op maandag 25 februari 2008 19:14 schreef El_jefe07 het volgende:
Site ligt wel een beetje heel erg plat he, op dit moment?
Iemand die verder kan gaan dan het bekijken van de tarieven?
Kan er niets over vinden nog, op de nieuwssites. Vreemd..quote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.l1.nl/L1NWS/_r(...)e/1_1013/_pid/links4
Morgen dient het kort geding van diverse maatschappijen en luchthavens tegen de staat vanwege de voorgenomen ecotax. Ben benieuwd wat daar uit komt...
Het staat wel op luchtvaartnieuws.nl of op de telegraaf website.quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:39 schreef Gert het volgende:
[..]
Kan er niets over vinden nog, op de nieuwssites. Vreemd..
Als mensen dankzij deze schaamteloze graai-tax ook daadwerkelijk minder gaan vliegen, wél ja.quote:Op woensdag 5 maart 2008 19:35 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het staat wel op luchtvaartnieuws.nl of op de telegraaf website.
Ik ben bang dat de vliegbelasting wel mag, (ze noemen het al geen milieubelasting meer), omdat ze ook al reeds een andere belasting heffen, alleen hoop ik dat de uitkomst is dat ook de transitpassagiers belast moeten worden, dan zal deze belasting aanmerkelijk minder gaan worden in verband met de concurrentiepositie.
Ryanair heeft natuurlijk gelijk dat een point-to-point airline door deze maatregel veel zwaarder getroffen wordt dan KLM met zijn 50%+ aan transferpassagiers per vlucht.
Het ligt er ook aan of jij wel in te checken bagage meeneemt, want dat telt lekker op aangezien je dan ook verplicht aan de balie in moet checken. (wat ook weer een toeslag is)quote:Op woensdag 5 maart 2008 17:52 schreef Leep het volgende:
Ik was helemaal blij met mijn goedkope ryanair tickets maar als ik zo kijk heb ik relatief nog best veel betaald. maarja pech, het is alsnog 1/10 van wat je bij een andere luchtvaart maatschappij betaald
Voor wat ik kan vinden op verschillende sites, is het vergelijkbaar (RYR heeft, volgens die sites, 2 tot 4 cm extra)quote:Op donderdag 6 maart 2008 14:46 schreef tuiterdespuiter het volgende:
Ik ga binnenkort vliegen met ryanair naar stockholm, maar ben benieuwd naar de beenruimte in de vliegtuigen. heb tot nu toe alleen maar gevlogen met transavia, maar dat vond ik met mijn 2.16 mtr toch vrij krap(bij de nooduitgang!)![]()
Iemand die kan zeggen of ze meer/minder/net zo veel ruimte hebben?
jawij gaan een week dus we hebben idd maar iets meer dan alleen handbagage genomen. Zekere voor het onzekere meerquote:Op donderdag 6 maart 2008 08:01 schreef Dromer het volgende:
[..]
Het ligt er ook aan of jij wel in te checken bagage meeneemt, want dat telt lekker op aangezien je dan ook verplicht aan de balie in moet checken. (wat ook weer een toeslag is)
En als je wat eerder aan boord wil (meer kans om plekken naast elkaar te vinden), betaal je ook een toeslag als je niet on-line in kunt checken.
Ik vond dit gedoe wel geinig uitzien op de site.
Daar kom je dan idd niet onderuit. Zouden wij ook gedaan hebben als we langer zouden zijn gegaan.quote:Op donderdag 6 maart 2008 15:36 schreef Leep het volgende:
[..]
jawij gaan een week dus we hebben idd maar iets meer dan alleen handbagage genomen. Zekere voor het onzekere meer
Online inchecken, bij de achterste deur instappen en bij de nooduitgang gaan zitten danquote:Op donderdag 6 maart 2008 14:46 schreef tuiterdespuiter het volgende:
Ik ga binnenkort vliegen met ryanair naar stockholm, maar ben benieuwd naar de beenruimte in de vliegtuigen. heb tot nu toe alleen maar gevlogen met transavia, maar dat vond ik met mijn 2.16 mtr toch vrij krap(bij de nooduitgang!)![]()
Iemand die kan zeggen of ze meer/minder/net zo veel ruimte hebben?
creditcard, volgens mij niks andersquote:Op donderdag 13 maart 2008 16:03 schreef Fargo het volgende:
Welke betalingsmogelijkheden heb je via de Ryanair site? Ik kan het niet vinden.
Een stuk of 10 andere opties die me niks zeggen.quote:
ja idd, wij als Nederlanders kunnen op geen andere manier betalen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:51 schreef Dromer het volgende:
[..]
Een stuk of 10 andere opties die me niks zeggen.
Alleen als je een reis- en annuleringsverzekering hebt afgesloten en een geldige reden hebt om te annuleren, dan krijg je je geld terug van de verzekering. Zie de voorwaarden van je verzekering.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 10:19 schreef Leep het volgende:
Heeft er iemand ervaring met het annuleren van een vlucht bij ryanair???
Ik kan wegens omstandigheden niet naar stockholm, krijg ik dan m'n geld terug of een deel. En degene die samen met mij zou gaan???
mjah das natuurlijk heel logisch. Ik heb wel een reisverzekering maar ik weet niet of annulering daar bij zit. Loopt via m'n ouders en die zijn op vakantie. En die vriendin die mee zou gaan die moest haar reisverzekering nog afsluitenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 10:27 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Alleen als je een reis- en annuleringsverzekering hebt afgesloten en een geldige reden hebt om te annuleren, dan krijg je je geld terug van de verzekering. Zie de voorwaarden van je verzekering.
voor wanneer zijn die tickets? staan ze op naam?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 10:19 schreef Leep het volgende:
Heeft er iemand ervaring met het annuleren van een vlucht bij ryanair???
Ik kan wegens omstandigheden niet naar stockholm, krijg ik dan m'n geld terug of een deel. En degene die samen met mij zou gaan???
quote:Zes gewonden na 'uitglijder' vliegtuig Ryanair
Uitgegeven: 22 maart 2008 07:17
LIMOGES - Een vliegtuig van de Ierse Luchtvaartmaatschappij Ryanair is vrijdag bij de Franse stad Limoges van de landingsbaan geraakt, meldden lokale autoriteiten. Daarbij raakten zes van de 186 passagiers gewond.
ANP
Het vliegtuig, een Boeing 737, landde bij hevige regen waardoor de baan vermoedelijk glibberig was. Het toestel kwam veertig meter na het einde van de baan tot stilstand. Passagiers en bemanning hebben het toestel via de glijbanen verlaten.
Het toestel was vertrokken uit het Belgische Charleroi en de meeste passagiers waren Belgen.
Je moet nog 5u25min wachten... het kan pas vanaf precies 5 dagen van tevorenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 15:56 schreef JD-Matrix het volgende:
Ik heb even een nieuwe screenshot gemaakt en deze ergens anders online gezet. Hopelijk is het probleem nu duidelijk. Vind het maar erg vreemd. Het gaat dus om het ontbreken van de 'aanvink-mogelijkheid' bij de terugreis.
http://www.ajaxalgemeen.nl/screenshot.jpg
quote:Op zondag 23 maart 2008 10:56 schreef The6thgate het volgende:
Ik vlieg over 2 maanden voor het eerst met ze. 30E retourtje italie
Jammer dat het extra kost om bagage in te checken dus eerst maar even een grote rugzak zien te vinden
quote:Update on Incident in Limoges - Friday, 21st March
Ryanair can confirm that as from 1900 hrs GMT, Saturday 22nd of March, the Runway in Limoges has reopened.
Ryanair engineers have moved the aircraft onto a stand where it will be inspected overnight and any wheel damage will be repaired.
All Ryanair flights on Sunday 23rd of March in Limoges will operate as scheduled.
Ryanair wishes to apologise sincerely to any passengers travelling to and from Limoges airport who have experienced any inconvenience as a result of this runway closure.
Geldt voor veel van de Europa vluchten, Easyjet, KLM cityhopper, VLM etc... Elke minuut dat dat ding op de grond staat kost geld.quote:Op zondag 23 maart 2008 12:45 schreef ASroma het volgende:
heb wel eens een afgebroken landing meegemaakt met ryanairdie piloten & crew hebben wel een hoge werkdruk, landen----half uurtje om alles te regelen en weer de lucht in.....
Lees dan ook even de voorwaarden betreffende maximum grootte en gewicht van je handbagage.quote:Op zondag 23 maart 2008 10:56 schreef The6thgate het volgende:
Ik vlieg over 2 maanden voor het eerst met ze. 30E retourtje italie
Jammer dat het extra kost om bagage in te checken dus eerst maar even een grote rugzak zien te vinden
Had ik idd al naar gekeken. Mn ouders hebben een klein koffertje wat mn vader altijd als handbagage gebruikt dus die nemen we maar. Gewicht zal wel lukken, alleen de vloeistofregelementen in de gaten houden. Mag je nou in totaal niet meer dan 100ml mee? Of per verpakking?quote:Op zondag 23 maart 2008 16:25 schreef Dromer het volgende:
[..]
Lees dan ook even de voorwaarden betreffende maximum grootte en gewicht van je handbagage.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |