abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53045380
quote:
Op zondag 9 september 2007 10:49 schreef ozzietukker het volgende:
Probleem met Ryanair is dat er zoveel toeslagen bijkomen, luchthavenbelasting (begrijpelijk), maar ook bagagekosten en transportkosten van en naar.
Ach, ze maken de kosten alleen inzichtelijk voor iedereen. Transportkosten van en naar de luchthaven zijn ook zeer verschillend. Bijvoorbeeld in Rome vlieg je naar Ciampino, vanwaar je voor 2 euro in het centrum staat.

Het verschil tussen Ryanair en andere maatschappijen is ondertussen dat ze wel echte goede aanbiedingen hebben, bijvoorbeeld de acties om voor 1 cent of voor 10 euro inclusief tax te vliegen.
  zondag 9 september 2007 @ 12:25:59 #52
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_53046786
quote:
Op zondag 9 september 2007 10:54 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld in Rome vlieg je naar Ciampino, vanwaar je voor 2 euro in het centrum staat.
beetje OT, maar hoe werkt dat?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_53048470
quote:
Op zondag 9 september 2007 12:25 schreef RobertoCarlos het volgende:

beetje OT, maar hoe werkt dat?
Bus naar metrostation voor 1 euro, vandaar met de metro voor 1 euro.

Neem niet de bus naar het treinstation (kost 2 euro, en dan moet je alsnog met de bus naar het metrostation). En anders is er waarschijnlijk ook de Terravision bus voor ca. 8 euro.
  zondag 9 september 2007 @ 14:15:25 #54
124676 RobertoCarlos
pi_53048767
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:03 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Bus naar metrostation voor 1 euro, vandaar met de metro voor 1 euro.

Neem niet de bus naar het treinstation (kost 2 euro, en dan moet je alsnog met de bus naar het metrostation). En anders is er waarschijnlijk ook de Terravision bus voor ca. 8 euro.
thx, eens kijken of een goedkoop reisje naar Rome wat is...
pi_53050982
quote:
Op zondag 9 september 2007 10:49 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

3 Euro is voor de enkele reis, als je weer terugwilt is het 6 euro. Aan de andere kant, Easyjet, SkyEurope, Clickair, Vueling, Transvertragia, KLM maken allemaal gebruik van een toeslag voor het betalen met een creditcard.
Alleen hebben al die andere maatschappijen volgens mij een vaste toeslag per boeking Bij Vueling was ik laatst 5,50 kwijt voor een transactie (2 retourtjes) bij Ryanair zou dat gelijk 12 euro gekost hebben
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zondag 9 september 2007 @ 17:45:28 #56
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_53053420
quote:
Op zondag 9 september 2007 15:58 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Alleen hebben al die andere maatschappijen volgens mij een vaste toeslag per boeking Bij Vueling was ik laatst 5,50 kwijt voor een transactie (2 retourtjes) bij Ryanair zou dat gelijk 12 euro gekost hebben
Daar heb je gelijk in, maar ik ben dan ook de laatste om te beweren dat hoe Ryanair de toeslagen rekent de schoonheidsprijs verdiend.
Ze zijn, zoals de heer Dutchtrain aangaf, wel goed voor leuke acties om voor 1 cent of 10 euro all in te vliegen, ik zou ze echter nooit kiezen als eerste keus, dan vlieg ik liever met een ander!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_53053635
quote:
Op zondag 9 september 2007 15:58 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Bij KLM had je dat 20 euro gekost ( 5 euro per enkele reis per persoon) en bovendien wordt je dat pas verteld op het moment dat je je gegevens al ingevoerd hebt.

Het systeem van Easyjet is nog het beste: daar kun je meerdere losse tickets kopen met maar 1x maal een toeslag
  zondag 9 september 2007 @ 19:51:56 #58
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_53056202
quote:
Op zondag 9 september 2007 17:54 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Bij KLM had je dat 20 euro gekost ( 5 euro per enkele reis per persoon) en bovendien wordt je dat pas verteld op het moment dat je je gegevens al ingevoerd hebt.

Het systeem van Easyjet is nog het beste: daar kun je meerdere losse tickets kopen met maar 1x maal een toeslag
Dat klopt, alleen met het tegenwoordig 'apart' betalen van bagage bij Easyjet betaal je in sommige gevallen die kosten dus onterecht. Voor mijn trips naar Geneve en Liverpool heb ik geen bagage nodig, voor mijn trip naar Gatwick wel omdat wat ik moet meenemen vloeistofachtig is, en dat mag niet in de handbagage.
Ik betaal nu echter wel 18 euro aan bagagekosten, terwijl 6 euro op zijn plaats zou zijn. Ik heb Easyjet geschreven, ze kennen het probleem, maar doen er niets mee.... (dus het samen boeken was uiteindelijk toch niet voordeliger, en heb ik 2x moeten boeken a 7,50 euro creditcardkosten).

Ik snap overigens wel dat de bagagekosten apart worden berekend bij bijvoorbeeld Ryanair of Easyjet, er zijn veel reizigers die deze service niet gebruiken en er anders sowieso voor betalen, dus nu heb je de kans om daar onderuit te komen. (Al wordt met de belachelijke restricties op vloeistoffen het je niet gemakkelijk gemaakt).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_53077199
Ik sta op het punt een retourtje Rome te boeken vanaf Niederrhein. Best gay dta je eerst de totaalprijs ziet, en dat er dan in het definitieve boekingsscherm ineens weer 12,- euro voor baggage p.p. bijkomt. En die verzekering natuurlijk, maar die mogen ze houden. Lijkit mij dat baggage-fee in de prijs erbij hoort te zitten. Ik kan niet een lang weekend naar Rome met alleen wat handbaggage.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_53079762
In de handbagage kan een flinke rugzak hoor. In ieder geval meer dan genoeg voor een lang weekend voor mij.
  maandag 10 september 2007 @ 21:16:42 #61
124676 RobertoCarlos
pi_53081314
Bij Ryanair mag het wel 10 kilo zijn, meer wil je ook niet meenemen
pi_53086257
quote:
Op maandag 10 september 2007 20:07 schreef Helly het volgende:
In de handbagage kan een flinke rugzak hoor. In ieder geval meer dan genoeg voor een lang weekend voor mij.
Ja, maar ik heb een vrouw bij me.
pi_53086477
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 00:12 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

Ja, maar ik heb een vrouw bij me.
Die mag ook nog es 10 kilo meenemen. Ah, ik gok dat ze daar ook niet voldoende aan heeft dan .
pi_53091937
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 00:21 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Die mag ook nog es 10 kilo meenemen. Ah, ik gok dat ze daar ook niet voldoende aan heeft dan .
Nee, ik ken d'r ondertussen een beetje. Heb dus maar het zekere voor het onzekere genomen. En tja, die 12,- euro ga je ook niet dood van.
Eind november van vrijdag tot maandag naar Rome voor 115,- euro totaal retour voor twee personen. Dan mag je eigenlijk niet klagen.
pi_53092606
Ga je van 30 nov - 3 dec ?
Ik heb dat weekend voor 76 euro geboekt.
Maar ja, voor 115 euro voor 2 man op en neer naar Rome is ook geen geld.
pi_53096175
Net mn geld teruggevraagd van 2 retourtjes Niederrhein - Stockholm Skavsta. Was toch al niet van plan te gaan maar nu ze de vluchttijden veranderd hebben kon ik zomaar mn 4 cent terugkrijgen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_53099638
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 14:24 schreef Thetallguy het volgende:
Net mn geld teruggevraagd van 2 retourtjes Niederrhein - Stockholm Skavsta. Was toch al niet van plan te gaan maar nu ze de vluchttijden veranderd hebben kon ik zomaar mn 4 cent terugkrijgen

Ik heb ook nog 2 tix liggen voor 25-26 sep ehv-london maar kan ook niet. 6 cent weggegooid
pi_53101013
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 14:24 schreef Thetallguy het volgende:
.
pi_53118120
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:35 schreef Professional het volgende:
Ga je van 30 nov - 3 dec ?
Ik heb dat weekend voor 76 euro geboekt.
Maar ja, voor 115 euro voor 2 man op en neer naar Rome is ook geen geld.
Nee, weekendje eerder. Ik had idd. wel al gezien dat een weekend later nog goedkoper was. Midweek is zelfs nóg goedkoper.
pi_53143400
http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=07&month=sep&story=gen-en-110907 :
quote:
RYANAIR CALLS ON PORT COMPANY TO RUN ¤30,000 AD CAMPAIGN IN ITS MAGAZINE

UNLIKE AER LINGUS, RYANAIR ISN’T AFRAID OF COMPETITION

Ryanair, Ireland’s lowest fare travel provider, today (11th Sept) confirmed that it has contacted the Dublin Port Company to offer advertising space in its inflight magazine following the news that Aer Lingus refused its advertisements because Dublin Port Company is in “direct competition”.

Ryanair is not afraid of any competition because no one beats Ryanair’s low fares, not by air, not by rail, and certainly not by sea.

Speaking today, Ryanair’s Head of Communications, Peter Sherrard said;

“Ryanair looks forward to welcoming the Dublin Port Company’s ¤30,000 advertising contract to our inflight magazine because unlike Aer Lingus, we aren’t afraid of ANY competition. No one matches our fares, punctuality or choice and frankly nothing the Dublin Port Company claims will change passengers’ minds.

“Any money that does come our way will go directly towards increasing the already large gap between Ryanair’s lowest fares and the high fares charged by other airlines and ferry companies”.
. Weer lekker geschreven .
pi_53143743
http://krantdigitaal.limb(...)3-007MA008_body.html :
quote:
‘Prijsvechters grens over door vliegtax’

Vliegmaatschappijen EasyJet, Ryanair en Transavia wijken uit naar vliegvelden net over de grens als het kabinet de vliegtax invoert. Daardoor worden tickets duurder.</P><P>
Transavia, dat per jaar 5 miljoen passagiers vervoert vanaf Eindhoven, Rotterdam en Schiphol, overweegt de activiteiten deels te verplaatsen „naar luchthavens vlakbij de Nederlandse grens,” aldus een woordvoerster.
EasyJet denkt erover een aantal vluchten te verplaatsen van Schiphol naar Dortmund.</P><P>
Het aantal Nederlanders dat naar Dortmund zal uitwijken, neemt vanwege de ticketbelasting volgens EasyJet met 50.000 toe. Air Berlin zal, aldus de woordvoerder, zijn aanwezigheid op Schiphol heroverwegen.

Ryanair vreest een teruglopend aantal passagiers dat vanaf Eindhoven en Maastricht wil vertrekken. Wordt de ticketbelasting inderdaad ingevoerd, dan zal de Ierse prijsvechter Eindhoven niet langer aandoen en een deel van zijn vluchten overhevelen naar Weeze, net over de Duitse grens bij Nijmegen.

In de reiswereld bestaat groot verzet tegen de tickettax.

Minister Bos (Financiën) kondigt die belasting volgende week op Prinsjesdag aan. Hij wil met de heffing 350 miljoen euro per jaar binnenhalen. Dat is 24 euro per passagier. Airport Eindhoven vreest niet alleen het verlies van 30 procent van de passagiers, maar is ook bang dat Ryanair, Transavia en Wizz Air naar elders vertrekken.
pi_53144258
quote:
Uit betrouwbare bron weet ik dat als de 'ecotax' inderdaad 24 euro gaat bedragen Ryanair helemaal weg zou gaan vanaf Eindhoven, wat voor het dagelijks aantal passagiers buiten het zomerseizoen op Eindhoven een terugslag gaat betekenen van 80% Kortom dan kan je je luchthaven wel opdoeken.
(Dat Transvertragia weg zou gaan wist ik niet, maar kan mij dit zeer zeker voorstellen, en dan is ook het zomerseizoen van Eindhoven verwaarloosbaar).

Maar goed, voorlopig nog maar even genieten van de low fares van Ryanair, hoewel ik bij voorkeur met Easyjet vlieg...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_53144383
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:05 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Uit betrouwbare bron weet ik dat als de 'ecotax' inderdaad 24 euro gaat bedragen Ryanair helemaal weg zou gaan vanaf Eindhoven, wat voor het dagelijks aantal passagiers buiten het zomerseizoen op Eindhoven een terugslag gaat betekenen van 80% Kortom dan kan je je luchthaven wel opdoeken.
(Dat Transvertragia weg zou gaan wist ik niet, maar kan mij dit zeer zeker voorstellen, en dan is ook het zomerseizoen van Eindhoven verwaarloosbaar).
De strategie van Ryanair en andere lowcost-airlines is - zoals de benaming al zegt - gericht op lage kosten en vooral lage tarieven. Door dit soort debiele belastingen te gaan heffen, draait Nederland zichzelf de nek om. Vertrekken de genoemde luchtvaartmaatschappijen, dan kun je ook dag met je handje zeggen tegen duizenden banen in Nederland die direct en indirect met deze vluchten samenhangen. Dan kan de overheid daarover weer gaan huilen (want niet nagedacht bij de beslissing om deze belasting te gaan heffen).
quote:
Maar goed, voorlopig nog maar even genieten van de low fares van Ryanair, hoewel ik bij voorkeur met Easyjet vlieg...
Voor mij is Ryanair het handigste vanuit Maastricht: vliegt vanaf Maasticht, Charleroi, Eindhoven en Niederrhein, allen binnen ongeveer een uur vanaf hier te bereiken .
pi_53147465
Laat maar naar Niederrhein komen. Half uurtje met de auto.

Het is wel weer enorm slecht voor de werkgelegenheid. Ik vraag me ook af hoeveel van die 350 miljoen die ze met de ecotax binnen willen halen (wat dus nog maar de vraag is als maatschappijen uitwijken naar het nabije buitenland) echt naar milieu-doeleinden gaat...
pi_53166316
Is wat Roel zegt, voor mij is het uit Valkenburg goed te doen met Ryanair.
Brussel, Antwerpen, Eindhoven, Maastricht, Keulen, Luik, Weeze, Dortmund, alles ligt hier in de buurt om heel makkelijk uit te wijken.
Zowiezo gaan vele mensen uit mijn regio de grens over omdat het daar simpelweg goedkoper is.
pi_53169002
Voor mij maakt het ook niet uit...Eindhoven of weeze..moet ik een half uurtje verder rijden...boeien...Ik heb voor december in ieder gavl al een retourtje Barcelona...vanaf Weeze...Scheelde ook nog eens 44¤ met Eindhoven...:)
pi_53187658
voor jullie niet maar voor veel mensen die geen auto hebben is een vliegveld als EHV toch een stuk fijner. Je pakt niet zo even 't OV naar een plek net over de grens..
pi_53191212
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 00:17 schreef jmac het volgende:
voor jullie niet maar voor veel mensen die geen auto hebben is een vliegveld als EHV toch een stuk fijner. Je pakt niet zo even 't OV naar een plek net over de grens..
Ryanair zou Ryanair niet zijn als ze ook daar een oplossing voor vinden, door bijvoorbeeld een busverbinding op te starten vanaf een centrale plaatsen in Nederland naar de omliggende vliegvelden.
Nu is er al een bus welke naar Weeze rijdt, en als ze daadwerkelijk e.e.a. verplaatsen door invoering van de 'ecotax' zullen die busdiensten wel uitbreiden doordat er wel een markt is in Nederland.
De luchthavenbelasting + Airportkosten in Nederland is nu zo'n 27 euro, tel daarbij de ecotax op en je komt op 51 euro. Vanaf Weeze is de luchthavenbelasting + Airportkosten normaal 15 euro, dus 36 euro per persoon verschil. Voor minder dan die kosten kan je een busdienst opzetten met betalende passagiers!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_53339188
Hoe kun je een vlucht bij Ryanair cancelen?
pi_53339281
quote:
Op donderdag 20 september 2007 21:14 schreef 43 het volgende:
Hoe kun je een vlucht bij Ryanair cancelen?
niet. Gewoon niet op komen dagen
pi_53342720
quote:
Op donderdag 20 september 2007 21:16 schreef jmac het volgende:

[..]

t
Ok prima

Ik dacht meer van: als ik niet ga dan wil ik anderen mensen de kans bieden om te gaan
  donderdag 20 september 2007 @ 23:11:05 #82
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53343144
quote:

[..]

Heb ik vandaag helaas gedaan
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 21 september 2007 @ 10:03:22 #83
124676 RobertoCarlos
pi_53349610
quote:

[..]

Vandaar dat de planes zo leeg zijn terwijl RA toch kan blijven draaien
pi_53371827
Ryanair overweegt weer om naar Schiphol te komen, de beoogde lijndienst wordt dan Shannon - Amsterdam. Tof voor de rontrekkende Nederlandse toeristen in Ierland en het is hopelijk het begin voor meer routes. Wel vreemd zo na die tax perikelen.
pi_53377941
http://www.ryanair.com/site/NL/news.php?yr=07&month=sep&story=gen-nl-190907
quote:
Ryanair's verklaring ten opzichte van vliegbelasting

De door de Nederlandse overheid voorgestelde extra ticket belasting is discriminerend, onterecht en draait de tijd terug. Door deze extra belasting wordt de luchtvaart en de touristische industrie in Nederland zeer nadelig getroffen ten opzichte van haar buurlanden.

Indien deze plannen daadwerkelijk doorgaan zallen deze een negatief effect hebben op de ontwikkeling van Ryanair lijndiensten van- en naar Nederlandse regionale luchthavens. Bovendien komt deze maatregel het milieu op geen enkele wijze ten goede aangezien Nederlandse passagiers verder zullen rijden naar goedkope duitse- en/of belgische luchthavens en de luchtvaart bovendien slechts voor 2% bijdraagt aan de wereldwijde CO2 uitstoot.

Dit voornemen is discriminerend (transit passagiers worden niet belast) en wordt door de Nederlandse regering gebruikt om KLM onjuist te bevoordelen. Ryanair heeft het voornemen om juridische stappen te nemen indien deze onjuiste- en domme belasting daadwerkelijk door de Nederlandse regering wordt ingevoerd.
pi_53383993
Hebben ze bij Ryanair mijn post gelezen over het bevoordelen van de enige maatschappij met transitpassagiers

Wel helaas weer een eenzijdig perspectief. Ik wacht nog op een reactie van de spoorwegen; Railteam zou nu ook moeten gaan vragen om gratis en goedkoper gebruik van de infra en energie...
pi_53387704
Maar die discussie gaat al verder in: Hoe gaan jullie om met de nieuwe vliegbelasting?
pi_53625926
ik ga woensdag naar londen, donderdag verder naar glasgow en na 6 dagen weer terug naar nederland, en we reizen met 2 personen en alleen handbagage. ik nam aan dat online checkin mogelijk zou zijn, maar hij blijft die foutmelding geven. hoe kan dat? scheelt me tijd!
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_53626410
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 20:29 schreef knuppelhout het volgende:
ik ga woensdag naar londen, donderdag verder naar glasgow en na 6 dagen weer terug naar nederland, en we reizen met 2 personen en alleen handbagage. ik nam aan dat online checkin mogelijk zou zijn, maar hij blijft die foutmelding geven. hoe kan dat? scheelt me tijd!
ALLEEN als je er extra voor hebt betaald.
pi_53632292
pffffffff... had het kunnen weten
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_53699783
Heb 4 tickets van brussel charlois naar londen. voor 8 cent! (incl.) alleen kwam er later achter dat ik helemaal niet kan.... kan ik ook annuleren? (niet voor die 8 cent hoor )

Helaas zijn nu alle 100% gratis stoelen ook weg.

Hoop dat er weer snel van zulke aanbiedingen komen.
pi_53699807
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 19:12 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Heb 4 tickets van brussel charlois naar londen. voor 8 cent! (incl.) alleen kwam er later achter dat ik helemaal niet kan.... kan ik ook annuleren? (niet voor die 8 cent hoor )
Nee
pi_53699881
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 19:13 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nee
dan hebben de overige passagiers extra ruimte
  donderdag 4 oktober 2007 @ 20:04:34 #94
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53701427
Er zijn weer nieuwe aanbiedingen voor 1ct, helaas niet zoveel en niet vanuit Eindhoven.
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_53701983
hm..eens kijken
  donderdag 4 oktober 2007 @ 20:32:07 #96
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53702081
Wel vaag, had net Charleroi-London-Belfast gevonden voor 4ct, maar er komen nu opeens CC kosten bij?! Staat niet in de aanbieding...
pi_53704862
Ik las net op het radar forum dat je je voornamen voluit moet opgeven omdat je anders niet in kan checken.

klopt dit?
pi_53705733
Ik vond er weinig boeiends tussen zitten deze keer

Weeze - Vaxjo alleen ook maar de heenreis gratis
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_53706158
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 21:56 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Ik las net op het radar forum dat je je voornamen voluit moet opgeven omdat je anders niet in kan checken.

klopt dit?
Eerste voornaam en achternaam volgens paspoort. Dat is bij elke maatschappij zo. En als je het fout doet kan ook elke maatschappij je weigeren
pi_53706176
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 22:16 schreef Thetallguy het volgende:
Ik vond er weinig boeiends tussen zitten deze keer

Weeze - Vaxjo alleen ook maar de heenreis gratis
Vanaf Eindhoven zijn er nog wel een paar vluchtjes voor 17 euro incl. te boeken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')