.quote:Ryanair: geen interesse in 'puinhoop' Alitalia
ROME - De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair heeft geen enkele belangstelling om de Italiaanse branchegenoot Alitalia over te nemen. Zelfs al zou het bedrijf gratis worden weggegeven, dan zou de prijsvechter het niet willen hebben. Dat heeft bestuursvoorzitter Michael O'Leary woensdag gezegd.
O'Leary noemde Alitalia "een puinhoop". Hij zei zich niet voor te kunnen stellen dat iemand er een cent voor wil betalen zolang de politiek in Italië zich nadrukkelijk met het bedrijf bemoeit.
Herstructurering
Alleen na een grondige herstructurering kan het volgens de Ryanair-topman met succes worden geprivatiseerd.
De Italiaanse regering is voor de helft eigenaar van de nationale luchtvervoerder, maar wil dat belang verkopen. Tot dusver is Rome er echter niet in geslaagd een koper te vinden.
Dat komt vooral doordat de regering hoge eisen stelt wat betreft werkgelegenheid en de Italiaanse identiteit van het bedrijf.
.quote:Ryanair breidt uit vanaf Maastricht Airport
Vliegmaatschappij Ryanair gaat uitbreiden op Maastricht Aachen Airport en Eindhoven Airport. Dat zijn de enige twee vliegvelden waar Ryanair in Nederland actief is. Volgens onbevestigde berichten zou de geplande uitbreiding op vliegveld Beek groter zijn dan in Eindhoven. Op dit moment vliegt Ryanair vanaf Beek alleen naar Barcelona.
Op welke bestemmingen Ryanair daadwerkelijk gaat vliegen, wordt donderdagmiddag in een persconferentie bekend gemaakt.
Die hele milieutoeslag is een mooi voorbeeld van de kortzichtigheid van de milieufreaks . Alsof door de milieutoeslag ineens veeeeel minder mensen gaan vliegen om het milieu maar niet aan te tasten. Ik gok dat vliegtuigen dadelijk iets minder vol zijn waardoor de milieu'vervuiling' per passagier alleen maar toeneemt. Gewoon een ordinaire belastingverhoging omdat die figuren die hierover beslissen hun reisjes toch allemaal kunnen declareren.......quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:58 schreef ozzietukker het volgende:
De actie met GRATIS vliegen was overigens ook misleiding, uiteindeljk heb ik er 2 eurocent voor moeten betalen voor de dagtrip. Gratis was het dus niet.
Al begrijp ik ook wel dat er IETS berekend moet worden om een credit card boeking mogelijk te houden.
Ik ben benieuwd of Ryanair daad bij woord voegt en stopt met vliegen vanaf Nederland (Eindhoven) als de Nederlandse regering daadwerkelijk de milieutoeslag in rekening gaat brengen.
Dat zal namelijk zo'n effect hebben op de ontwikkeling van Airport Eindhoven (Er blijven 2 KLM vluchten naar London en 3 wekelijkse vlucht naar Budapest over) en de werkgelegenheid in de regio zal daardoor zo'n klap gaan krijgen, van incheckdame, beveiliging, tot schoonmaker die direct met de luchthaven te maken hebben, als de toeleverancier, busmaatschappij en dergelijke welke indirect met de luchthaven te maken hebben, dat deze voorgestelde ordinaire belastingmaatregel opeens niet zo gunstig uitpakt...
Persberichten van O'Leary zijn altijd inderdaad.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nu.nl/news/118(...)oop%27_Alitalia.html
[..]
.
Eens kijken of ze daar nog een persbericht aan wijden. Ook altijd lachen .
Uitgebreider artikel, maar nog geen definitieve bestemmingen. Alleen maar Spanje zou ik overigens een beetje jammer vinden .quote:Ryanair breidt uit op de Nederlandse markt
08-08-2007
DRIEBERGEN - Prijsvechter Ryanair gaat uitbreiden op de Nederlandse markt. Eindhoven Airport en Maastricht Aachen Airport, de beide Nederlandse luchthavens waarop de Ierse maatschappij actief is, krijgen er beide nieuwe routes bij. Dat heeft een woordvoerder van Ryanair woensdag (8 augustus) bevestigd. De bestemmingen worden donderdag officieel bekendgemaakt.
De woordvoerder van Ryanair meldde tegenover Luchtvaartnieuws.nl / Zakenreisnieuws.nl dat de geplande uitbreiding op Maastricht Aachen Airport groter is dan die op Eindhoven, zonder verdere details te willen prijsgeven.
Ryanair vliegt vanaf Maastricht momenteel alleen op Barcelona Girona. Eindhoven, dat geldt als een mogelijke toekomstige Ryanair-basis, wordt door de prijsvechter met acht bestemmingen verbonden. In oktober komt daar Stockholm Skavsta als negende bij, zo werd in juni bekend.
De mogelijke nieuwe Ryanair-routes vanaf de Nederlandse luchthavens betreffen mogelijk vluchten naar de Spaanse bestemmingen Valencia en/of Alicante. Volgens recente berichten in Spaanse media en de Financial Times wil de maatschappij een basis openen op zowel de luchthaven Manises (Valencia) als de luchthaven El Altet (Alicante). Ryanair heeft eerder al slots aangevraagd voor vluchten tussen Eindhoven en Valencia.
Rome
Overigens heeft Ryanair woensdag een rechtszaak aangespannen tegen de Italiaanse luchtvaartautoriteit ENAC. De maatschappij is boos dat het gedwongen wordt vluchten te verplaatsen van de luchthaven Ciampino naar Fiumicino. Het aantal vluchten op de tweede luchthaven van Rome wordt beperkt tot honderd per dag vanwege toegenomen geluidsoverlast. Volgens Ryanair is de maatregel slechts bedoeld om low cost carriers dwars te zitten en Alitalia te beschermen.
Ik zie nog wel graag wat extra bestemmingen vanaf EIN, is voor mij toch wat makkelijker te bereiken uit de randstad.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:43 schreef Professional het volgende:
Vaker vertrokken vanaf Maastricht, en werd wel weer eens tijd voor een prijsvechter.
En Niederrhein niet te vergeten .quote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:59 schreef Professional het volgende:
Hier in het diepe zuiden heb ik ook wel wat opties.
Ik kan nog naar Luik, Keulen, Dusseldorf, Eindhoven. En dat allemaal binnen een uur rijden.
Zelfs Charleroi is te doen binnen anderhalf uur.
Maar het is altijd mooi om te zien wat Maastricht te bieden heeft, ook omdat dat maar 10 min rijden is
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=21481quote:Ryanair vanaf nieuwe basis Alicante naar Maastricht en Brussel
09-08-2007
MAASTRICHT - Prijsvechter Ryanair heeft naast Valencia ook Alicante gekozen als nieuwe Spaanse basis. Vanaf Alicante worden elf nieuwe bestemmingen aangevlogen, waaronder Maastricht en Brussel. Ryanair stationeert twee Boeing 737-800’s op de luchthaven van Alicante om de bestemmingen te bedienen. De prijsvechter had reeds zes bestemmingen vanaf Alicante.
Maastricht wordt vier keer per week aangevlogen en Brussel (Charleroi) zelfs dagelijks.
Naast Maastricht en Brussel worden ook Baden-Baden, Basel, Billund, Bournemouth, Doncaster, East Midlands, Gothenburg, Milaan en Parijs aangevlogen vanaf Alicante. Tot de bestaande bestemmingen hoorden al Dublin, Düsseldorf, Liverpool, Londen, Pisa en Stockholm.
Zie ook http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=07&month=aug&story=rte-en-090807 .quote:Ook Valencia nieuwe bestemming voor Ryanair vanaf Maastricht
09-08-2007
MAASTRICHT - Naast Alicante is ook het Spaanse Valencia een nieuwe bestemming voor Maastricht Aachen Airport geworden. De Ierse prijsvechter Ryanair maakte vandaag bekend drie maal per week tussen haar nieuwe basis in Valencia en de Limburgse luchthaven te gaan vliegen. Daardoor komt het aantal bestemmingen vanaf Maastricht op drie.
Sinds juni wordt al gevlogen naar Girona. Eerder vandaag werd ook Alicante aangekondigd als nieuwe bestemming vanaf Maastricht.
quote:Ryanair opent lijndienst naar Eindhoven vanaf nieuwe basis Valencia
09-08-2007
EINDHOVEN - De Ierse prijsvechter Ryanair opent op 31 oktober een nieuwe lijndienst tussen Eindhoven en Valencia. Dat maakte de maatschappij vandaag bekend. De vlucht wordt vier keer per week uitgevoerd met een Boeing 737-800. Later vandaag kondigt Ryanair ook nieuwe routes vanaf Maastricht Aachen Airport aan.
Valencia is de tiende bestemming vanaf Eindhoven Airport. Ook maakte Ryanair bekend haar 21e basis op Valencia te openen. Volgens Joost Meijs van Eindhoven Airport is Valencia voor zowel zakelijke reizigers als voor zonaanbidders een mooie bestemming.
Nou, ik vind het wel relaxt! Helaas zullen deze routes waarschijnlijk nooit voor budget prijzen te krijgen zijn...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:56 schreef Professional het volgende:
Valencia en Allicante dus, niet echt waarop ik gehoopt had.
Bron: nu.nlquote:Ryanair zet Wallonië onder druk
BRUSSEL - De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair zet zowel de luchthaven Charleroi in het zuiden van België als de Waalse vakbonden in de regio onder druk.
Ryanair eist van de luchthaven 1 miljoen euro schadevergoeding voor een wilde staking halverwege juni.
Dat meldde de Belgische krant De Tijd woensdag. Daarnaast verkoopt Ryanair geen tickets meer voor de periode vanaf 12 november. De lagekostenmaatschappij wil eerst de garantie dat wilde stakingen het vliegverkeer niet meer volledig lam kunnen leggen. Ryanair eist een noodplan.
Door de staking op 15 juni lag de luchthaven drie dagen plat en moest Ryanair veel vluchten annuleren. Ongeveer 22.500 passagiers werden de dupe.
Ik zou als commercieel bedrijf 't niet anders doen ... Dat soort wilde stakingen kosten je geld en imago...quote:
.quote:RYANAIR CALLS ON ASA TO REVERSE ITS FALSE FINDING
Ryanair, Europe's largest low fares airline today (Wednesday, 22nd August 2007) called on the ASA quango to reverse its factually false finding of yesterday that the Eurostar train service was faster and cheaper than Ryanair's flights from London Stansted to Brussels Charleroi.
Speaking today, Ryanair's Head of Communications, Peter Sherrard said:
"Only in the parallel universe of the ASA quango can a 1 hr 10 minute flight be declared to be longer than a 2hr 11minute train journey. Even a 4 yr old with basic maths could tell you that the flight is shorter.
Similarly, only the mathematically challenged ASA could declare that a £15 airfare is 'not necessarily cheaper' than a £27 train ticket".
Ryanair has today sent a Dummies Guide to Mathematics to the ASA who clearly can't add and they can't subtract either. This false ruling should be reversed.
Ik ben benieuwd, nu werkt zo'n dreigement uiteraard alleen als er geen andere partij inspringt, want als Jetairfly echt routes gaat overnemen valt deze dreiging wat in het niets.. Aan de andere kant, ze zullen niet alles overnemen en nu zal de werkgelegenheid, als Ryanair echt de vluchten staakt, een flinke klap krijgen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=07&month=aug&story=gen-en-220807 :
[..]
.
Nee, bij Ryanair blijft je terugreis staan als je op de heenreis er niet was in tegenstelling tot anderen maatschappijen. Je boekt namelijk altijd enkele reizen.quote:Op zondag 26 augustus 2007 23:15 schreef AKnynke het volgende:
Ik heb een hele tijd geleden tijdens de 1 cent actie een trip naar londen geboekt voor over 2 weken.
Nu komt de heenreisdatum niet uit, ivm verplichte college's, etc. Voor weinig geld kunnen we een vlucht boeken voor op de heenreis. Betekend dit echter ook dat als je de originele heenvlucht niet gebruikt dat de terugvlucht, welke datum wel goed uitkomt ook automatisch vervalt? Op de site is dit niet te vinden!
quote:RYANAIR HERVAT DE VERKOOP VAN ALLE VLUCHTEN VANAF CHARLEROI VANAF NOVEMBER
Ryanair, heeft vanmorgen bevestigd dat het over alle aandachtspunten met de luchthaven van Brussel Zuid Charleroi overeenstemming heeft bereikt. Daardoor is het mogelijk geworden om boekingen vanaf 12 november opnieuw vrij te geven. Passagiers zullen niet meer de dupe worden van wilde stakingen zoals die van 15/17 juni toen meer dan 22.500 passagiers op de luchthaven van Brussel Zuid Charleroi waren gestrand.
Ryanair is met name verheugd over de nieuwe overeenkomst die is gesloten met het Ministerie van Uitrusting en Vervoer en de ambtenaren vakbonden. Deze overeenkomst garandeert dat in de toekomst iedere staking minimaal 48 uur van te voren moet worden aangekondigd zodat passagiers alternatieve maatregelen kunnen nemen.
Ryanair heeft tevens de onderhandelingen met Brussel Zuid Charleroi hervat met betrekking tot verdere groei en nieuwe bestemmingen nu deze bedreiging van onaangekondigde stakingen is verdwenen. De belangrijkste zorg voor zowel Ryanair en BSCA was om zeker te stellen dat er nooit meer 22.500 passagiers stranden op de luchthaven van Brussel Zuid Charleroi.
Nee, staat ook al ergens in het vorige topic. Ga in dit geval niet bellen, want anders annuleren ze wel alles als ze het niet meer begrijpen..quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:47 schreef Public_NME het volgende:
Trouwens even een gekke vraag; ik heb weer die 1ct actie geboekt met een maat. Nu kan die maat niet mee, maar we staan wel met z'n 2en op 1ticket. Gaan ze daar moeilijk over doen? (lijkt me niet toch) Weet het niet zeker en kan het niet vinden op de site.
Ik zou nooit naar het callcentre bellen. Bedankt voor de respons, want dit had ik nog niet meegemaakt ook al vlieg ik veel (o.a. met Ryanair) en wil zelf toch wel weer terug naar London.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:30 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, staat ook al ergens in het vorige topic. Ga in dit geval niet bellen, want anders annuleren ze wel alles als ze het niet meer begrijpen..
Verborgen kosten.quote:Op zondag 2 september 2007 10:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ben pas met RA naar Madrid gevlogen en alles ging prima.
Wat ik wel de hele tijd zat te denken is: waar doen ze het van??
Is dat neit van het ryan air "casino" wat op (sommige) vluchten plaatsvind, waarbij je een soort van bingo kaart moet kopen om vouchers te winnen? (dus dan is het geen weggeven)quote:Op zondag 2 september 2007 15:35 schreef jmac het volgende:
Wat bedoelen ze hiermee: http://www.ryanair.com/si(...)1_EN_inflightvoucher
Dat ze 25.000 gratis vluchten weggeven in de vliegtuigen zelf?
Vergeet ook niet dat ze geen overstap service bieden, dus geen geld kwijt zijn als je vlucht te laat aankomt of totaal niet aankomt en je je volgende vlucht niet haalt.quote:Op zondag 2 september 2007 12:55 schreef Terreros85 het volgende:
ryanair bespaart ook heel veel door met één type vliegtuig te vliegen. Daarnaast vliegen ze naar goedkope vliegvelden (Ciampino, Girona etc.) Scheelt allemaal in kosten
stond laatst een stuk over in de Elsevier
bij een reiswinkel betaal je nog wel meer voor bemiddelingskosten. Die 3 euro....boeiend.quote:Op zaterdag 8 september 2007 10:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik zag wel dat je nu ook moet betalen als je je creditcard gebruikt. Die is leuk want je kunt alleen maar online tickets kopen......
op zich niet, maar beetje bij beetje wordt het duurder....quote:Op zaterdag 8 september 2007 22:32 schreef jmac het volgende:
[..]
bij een reiswinkel betaal je nog wel meer voor bemiddelingskosten. Die 3 euro....boeiend.
3 Euro is voor de enkele reis, als je weer terugwilt is het 6 euro. Aan de andere kant, Easyjet, SkyEurope, Clickair, Vueling, Transvertragia, KLM maken allemaal gebruik van een toeslag voor het betalen met een creditcard.quote:Op zondag 9 september 2007 05:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
op zich niet, maar beetje bij beetje wordt het duurder....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |