quote:Ryanair: geen interesse in 'puinhoop' Alitalia
ROME - De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair heeft geen enkele belangstelling om de Italiaanse branchegenoot Alitalia over te nemen. Zelfs al zou het bedrijf gratis worden weggegeven, dan zou de prijsvechter het niet willen hebben. Dat heeft bestuursvoorzitter Michael O'Leary woensdag gezegd.
O'Leary noemde Alitalia "een puinhoop". Hij zei zich niet voor te kunnen stellen dat iemand er een cent voor wil betalen zolang de politiek in Italië zich nadrukkelijk met het bedrijf bemoeit.
Herstructurering
Alleen na een grondige herstructurering kan het volgens de Ryanair-topman met succes worden geprivatiseerd.
De Italiaanse regering is voor de helft eigenaar van de nationale luchtvervoerder, maar wil dat belang verkopen. Tot dusver is Rome er echter niet in geslaagd een koper te vinden.
Dat komt vooral doordat de regering hoge eisen stelt wat betreft werkgelegenheid en de Italiaanse identiteit van het bedrijf.
quote:Ryanair breidt uit vanaf Maastricht Airport
Vliegmaatschappij Ryanair gaat uitbreiden op Maastricht Aachen Airport en Eindhoven Airport. Dat zijn de enige twee vliegvelden waar Ryanair in Nederland actief is. Volgens onbevestigde berichten zou de geplande uitbreiding op vliegveld Beek groter zijn dan in Eindhoven. Op dit moment vliegt Ryanair vanaf Beek alleen naar Barcelona.
Op welke bestemmingen Ryanair daadwerkelijk gaat vliegen, wordt donderdagmiddag in een persconferentie bekend gemaakt.
Die hele milieutoeslag is een mooi voorbeeld van de kortzichtigheid van de milieufreaksquote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:58 schreef ozzietukker het volgende:De actie met GRATIS vliegen was overigens ook misleiding, uiteindeljk heb ik er 2 eurocent voor moeten betalen voor de dagtrip. Gratis was het dus niet.
Al begrijp ik ook wel dat er IETS berekend moet worden om een credit card boeking mogelijk te houden.
Ik ben benieuwd of Ryanair daad bij woord voegt en stopt met vliegen vanaf Nederland (Eindhoven) als de Nederlandse regering daadwerkelijk de milieutoeslag in rekening gaat brengen.
Dat zal namelijk zo'n effect hebben op de ontwikkeling van Airport Eindhoven (Er blijven 2 KLM vluchten naar London en 3 wekelijkse vlucht naar Budapest over) en de werkgelegenheid in de regio zal daardoor zo'n klap gaan krijgen, van incheckdame, beveiliging, tot schoonmaker die direct met de luchthaven te maken hebben, als de toeleverancier, busmaatschappij en dergelijke welke indirect met de luchthaven te maken hebben, dat deze voorgestelde ordinaire belastingmaatregel opeens niet zo gunstig uitpakt...
Persberichten van O'Leary zijn altijdquote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nu.nl/news/118(...)oop%27_Alitalia.html
[..].
Eens kijken of ze daar nog een persbericht aan wijden. Ook altijd lachen.
Uitgebreider artikel, maar nog geen definitieve bestemmingen. Alleen maar Spanje zou ik overigens een beetje jammer vindenquote:Ryanair breidt uit op de Nederlandse markt
08-08-2007
DRIEBERGEN - Prijsvechter Ryanair gaat uitbreiden op de Nederlandse markt. Eindhoven Airport en Maastricht Aachen Airport, de beide Nederlandse luchthavens waarop de Ierse maatschappij actief is, krijgen er beide nieuwe routes bij. Dat heeft een woordvoerder van Ryanair woensdag (8 augustus) bevestigd. De bestemmingen worden donderdag officieel bekendgemaakt.
De woordvoerder van Ryanair meldde tegenover Luchtvaartnieuws.nl / Zakenreisnieuws.nl dat de geplande uitbreiding op Maastricht Aachen Airport groter is dan die op Eindhoven, zonder verdere details te willen prijsgeven.
Ryanair vliegt vanaf Maastricht momenteel alleen op Barcelona Girona. Eindhoven, dat geldt als een mogelijke toekomstige Ryanair-basis, wordt door de prijsvechter met acht bestemmingen verbonden. In oktober komt daar Stockholm Skavsta als negende bij, zo werd in juni bekend.
De mogelijke nieuwe Ryanair-routes vanaf de Nederlandse luchthavens betreffen mogelijk vluchten naar de Spaanse bestemmingen Valencia en/of Alicante. Volgens recente berichten in Spaanse media en de Financial Times wil de maatschappij een basis openen op zowel de luchthaven Manises (Valencia) als de luchthaven El Altet (Alicante). Ryanair heeft eerder al slots aangevraagd voor vluchten tussen Eindhoven en Valencia.
Rome
Overigens heeft Ryanair woensdag een rechtszaak aangespannen tegen de Italiaanse luchtvaartautoriteit ENAC. De maatschappij is boos dat het gedwongen wordt vluchten te verplaatsen van de luchthaven Ciampino naar Fiumicino. Het aantal vluchten op de tweede luchthaven van Rome wordt beperkt tot honderd per dag vanwege toegenomen geluidsoverlast. Volgens Ryanair is de maatregel slechts bedoeld om low cost carriers dwars te zitten en Alitalia te beschermen.
Ik zie nog wel graag wat extra bestemmingen vanaf EIN, is voor mij toch wat makkelijker te bereiken uit de randstad.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:43 schreef Professional het volgende:
Vaker vertrokken vanaf Maastricht, en werd wel weer eens tijd voor een prijsvechter.
En Niederrhein niet te vergetenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:59 schreef Professional het volgende:
Hier in het diepe zuiden heb ik ook wel wat opties.
Ik kan nog naar Luik, Keulen, Dusseldorf, Eindhoven. En dat allemaal binnen een uur rijden.
Zelfs Charleroi is te doen binnen anderhalf uur.
Maar het is altijd mooi om te zien wat Maastricht te bieden heeft, ook omdat dat maar 10 min rijden is
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=21481quote:Ryanair vanaf nieuwe basis Alicante naar Maastricht en Brussel
09-08-2007
MAASTRICHT - Prijsvechter Ryanair heeft naast Valencia ook Alicante gekozen als nieuwe Spaanse basis. Vanaf Alicante worden elf nieuwe bestemmingen aangevlogen, waaronder Maastricht en Brussel. Ryanair stationeert twee Boeing 737-800’s op de luchthaven van Alicante om de bestemmingen te bedienen. De prijsvechter had reeds zes bestemmingen vanaf Alicante.
Maastricht wordt vier keer per week aangevlogen en Brussel (Charleroi) zelfs dagelijks.
Naast Maastricht en Brussel worden ook Baden-Baden, Basel, Billund, Bournemouth, Doncaster, East Midlands, Gothenburg, Milaan en Parijs aangevlogen vanaf Alicante. Tot de bestaande bestemmingen hoorden al Dublin, Düsseldorf, Liverpool, Londen, Pisa en Stockholm.
Zie ook http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=07&month=aug&story=rte-en-090807 .quote:Ook Valencia nieuwe bestemming voor Ryanair vanaf Maastricht
09-08-2007
MAASTRICHT - Naast Alicante is ook het Spaanse Valencia een nieuwe bestemming voor Maastricht Aachen Airport geworden. De Ierse prijsvechter Ryanair maakte vandaag bekend drie maal per week tussen haar nieuwe basis in Valencia en de Limburgse luchthaven te gaan vliegen. Daardoor komt het aantal bestemmingen vanaf Maastricht op drie.
Sinds juni wordt al gevlogen naar Girona. Eerder vandaag werd ook Alicante aangekondigd als nieuwe bestemming vanaf Maastricht.
quote:Ryanair opent lijndienst naar Eindhoven vanaf nieuwe basis Valencia
09-08-2007
EINDHOVEN - De Ierse prijsvechter Ryanair opent op 31 oktober een nieuwe lijndienst tussen Eindhoven en Valencia. Dat maakte de maatschappij vandaag bekend. De vlucht wordt vier keer per week uitgevoerd met een Boeing 737-800. Later vandaag kondigt Ryanair ook nieuwe routes vanaf Maastricht Aachen Airport aan.
Valencia is de tiende bestemming vanaf Eindhoven Airport. Ook maakte Ryanair bekend haar 21e basis op Valencia te openen. Volgens Joost Meijs van Eindhoven Airport is Valencia voor zowel zakelijke reizigers als voor zonaanbidders een mooie bestemming.
Nou, ik vind het wel relaxt! Helaas zullen deze routes waarschijnlijk nooit voor budget prijzen te krijgen zijn...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:56 schreef Professional het volgende:
Valencia en Allicante dus, niet echt waarop ik gehoopt had.
Bron: nu.nlquote:Ryanair zet Wallonië onder druk
BRUSSEL - De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair zet zowel de luchthaven Charleroi in het zuiden van België als de Waalse vakbonden in de regio onder druk.
Ryanair eist van de luchthaven 1 miljoen euro schadevergoeding voor een wilde staking halverwege juni.
Dat meldde de Belgische krant De Tijd woensdag. Daarnaast verkoopt Ryanair geen tickets meer voor de periode vanaf 12 november. De lagekostenmaatschappij wil eerst de garantie dat wilde stakingen het vliegverkeer niet meer volledig lam kunnen leggen. Ryanair eist een noodplan.
Door de staking op 15 juni lag de luchthaven drie dagen plat en moest Ryanair veel vluchten annuleren. Ongeveer 22.500 passagiers werden de dupe.
Ik zou als commercieel bedrijf 't niet anders doen ... Dat soort wilde stakingen kosten je geld en imago...quote:
quote:RYANAIR CALLS ON ASA TO REVERSE ITS FALSE FINDING
Ryanair, Europe's largest low fares airline today (Wednesday, 22nd August 2007) called on the ASA quango to reverse its factually false finding of yesterday that the Eurostar train service was faster and cheaper than Ryanair's flights from London Stansted to Brussels Charleroi.
Speaking today, Ryanair's Head of Communications, Peter Sherrard said:
"Only in the parallel universe of the ASA quango can a 1 hr 10 minute flight be declared to be longer than a 2hr 11minute train journey. Even a 4 yr old with basic maths could tell you that the flight is shorter.
Similarly, only the mathematically challenged ASA could declare that a £15 airfare is 'not necessarily cheaper' than a £27 train ticket".
Ryanair has today sent a Dummies Guide to Mathematics to the ASA who clearly can't add and they can't subtract either. This false ruling should be reversed.
Ik ben benieuwd, nu werkt zo'n dreigement uiteraard alleen als er geen andere partij inspringt, want als Jetairfly echt routes gaat overnemen valt deze dreiging wat in het niets.. Aan de andere kant, ze zullen niet alles overnemen en nu zal de werkgelegenheid, als Ryanair echt de vluchten staakt, een flinke klap krijgen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=07&month=aug&story=gen-en-220807 :
[..]![]()
![]()
![]()
.
Nee, bij Ryanair blijft je terugreis staan als je op de heenreis er niet was in tegenstelling tot anderen maatschappijen. Je boekt namelijk altijd enkele reizen.quote:Op zondag 26 augustus 2007 23:15 schreef AKnynke het volgende:
Ik heb een hele tijd geleden tijdens de 1 cent actie een trip naar londen geboekt voor over 2 weken.
Nu komt de heenreisdatum niet uit, ivm verplichte college's, etc. Voor weinig geld kunnen we een vlucht boeken voor op de heenreis. Betekend dit echter ook dat als je de originele heenvlucht niet gebruikt dat de terugvlucht, welke datum wel goed uitkomt ook automatisch vervalt? Op de site is dit niet te vinden!
quote:RYANAIR HERVAT DE VERKOOP VAN ALLE VLUCHTEN VANAF CHARLEROI VANAF NOVEMBER
Ryanair, heeft vanmorgen bevestigd dat het over alle aandachtspunten met de luchthaven van Brussel Zuid Charleroi overeenstemming heeft bereikt. Daardoor is het mogelijk geworden om boekingen vanaf 12 november opnieuw vrij te geven. Passagiers zullen niet meer de dupe worden van wilde stakingen zoals die van 15/17 juni toen meer dan 22.500 passagiers op de luchthaven van Brussel Zuid Charleroi waren gestrand.
Ryanair is met name verheugd over de nieuwe overeenkomst die is gesloten met het Ministerie van Uitrusting en Vervoer en de ambtenaren vakbonden. Deze overeenkomst garandeert dat in de toekomst iedere staking minimaal 48 uur van te voren moet worden aangekondigd zodat passagiers alternatieve maatregelen kunnen nemen.
Ryanair heeft tevens de onderhandelingen met Brussel Zuid Charleroi hervat met betrekking tot verdere groei en nieuwe bestemmingen nu deze bedreiging van onaangekondigde stakingen is verdwenen. De belangrijkste zorg voor zowel Ryanair en BSCA was om zeker te stellen dat er nooit meer 22.500 passagiers stranden op de luchthaven van Brussel Zuid Charleroi.
Nee, staat ook al ergens in het vorige topic. Ga in dit geval niet bellen, want anders annuleren ze wel alles als ze het niet meer begrijpen..quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:47 schreef Public_NME het volgende:
Trouwens even een gekke vraag; ik heb weer die 1ct actie geboekt met een maat. Nu kan die maat niet mee, maar we staan wel met z'n 2en op 1ticket. Gaan ze daar moeilijk over doen? (lijkt me niet toch) Weet het niet zeker en kan het niet vinden op de site.
Ik zou nooit naar het callcentre bellen. Bedankt voor de respons, want dit had ik nog niet meegemaakt ook al vlieg ik veel (o.a. met Ryanair) en wil zelf toch wel weer terug naar London.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:30 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, staat ook al ergens in het vorige topic. Ga in dit geval niet bellen, want anders annuleren ze wel alles als ze het niet meer begrijpen..
quote:Op zondag 2 september 2007 10:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ben pas met RA naar Madrid gevlogen en alles ging prima.
Wat ik wel de hele tijd zat te denken is: waar doen ze het van??
Is dat neit van het ryan air "casino" wat op (sommige) vluchten plaatsvind, waarbij je een soort van bingo kaart moet kopen om vouchers te winnen? (dus dan is het geen weggeven)quote:Op zondag 2 september 2007 15:35 schreef jmac het volgende:
Wat bedoelen ze hiermee: http://www.ryanair.com/si(...)1_EN_inflightvoucher
Dat ze 25.000 gratis vluchten weggeven in de vliegtuigen zelf?
Vergeet ook niet dat ze geen overstap service bieden, dus geen geld kwijt zijn als je vlucht te laat aankomt of totaal niet aankomt en je je volgende vlucht niet haalt.quote:Op zondag 2 september 2007 12:55 schreef Terreros85 het volgende:
ryanair bespaart ook heel veel door met één type vliegtuig te vliegen. Daarnaast vliegen ze naar goedkope vliegvelden (Ciampino, Girona etc.) Scheelt allemaal in kosten
stond laatst een stuk over in de Elsevier
bij een reiswinkel betaal je nog wel meer voor bemiddelingskosten. Die 3 euro....boeiend.quote:Op zaterdag 8 september 2007 10:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik zag wel dat je nu ook moet betalen als je je creditcard gebruikt. Die is leuk want je kunt alleen maar online tickets kopen......
op zich niet, maar beetje bij beetje wordt het duurder....quote:Op zaterdag 8 september 2007 22:32 schreef jmac het volgende:
[..]
bij een reiswinkel betaal je nog wel meer voor bemiddelingskosten. Die 3 euro....boeiend.
3 Euro is voor de enkele reis, als je weer terugwilt is het 6 euro. Aan de andere kant, Easyjet, SkyEurope, Clickair, Vueling, Transvertragia, KLM maken allemaal gebruik van een toeslag voor het betalen met een creditcard.quote:Op zondag 9 september 2007 05:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
op zich niet, maar beetje bij beetje wordt het duurder....
Ach, ze maken de kosten alleen inzichtelijk voor iedereen. Transportkosten van en naar de luchthaven zijn ook zeer verschillend. Bijvoorbeeld in Rome vlieg je naar Ciampino, vanwaar je voor 2 euro in het centrum staat.quote:Op zondag 9 september 2007 10:49 schreef ozzietukker het volgende:
Probleem met Ryanair is dat er zoveel toeslagen bijkomen, luchthavenbelasting (begrijpelijk), maar ook bagagekosten en transportkosten van en naar.
beetje OT, maar hoe werkt dat?quote:Op zondag 9 september 2007 10:54 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld in Rome vlieg je naar Ciampino, vanwaar je voor 2 euro in het centrum staat.
Bus naar metrostation voor 1 euro, vandaar met de metro voor 1 euro.quote:
thx, eens kijken of een goedkoop reisje naar Rome wat is...quote:Op zondag 9 september 2007 14:03 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bus naar metrostation voor 1 euro, vandaar met de metro voor 1 euro.
Neem niet de bus naar het treinstation (kost 2 euro, en dan moet je alsnog met de bus naar het metrostation). En anders is er waarschijnlijk ook de Terravision bus voor ca. 8 euro.
Alleen hebben al die andere maatschappijen volgens mij een vaste toeslag per boekingquote:Op zondag 9 september 2007 10:49 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
3 Euro is voor de enkele reis, als je weer terugwilt is het 6 euro. Aan de andere kant, Easyjet, SkyEurope, Clickair, Vueling, Transvertragia, KLM maken allemaal gebruik van een toeslag voor het betalen met een creditcard.
quote:Op zondag 9 september 2007 15:58 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Alleen hebben al die andere maatschappijen volgens mij een vaste toeslag per boekingBij Vueling was ik laatst 5,50 kwijt voor een transactie (2 retourtjes) bij Ryanair zou dat gelijk 12 euro gekost hebben
Bij KLM had je dat 20 euro gekost ( 5 euro per enkele reis per persoon) en bovendien wordt je dat pas verteld op het moment dat je je gegevens al ingevoerd hebt.quote:Op zondag 9 september 2007 15:58 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Alleen hebben al die andere maatschappijen volgens mij een vaste toeslag per boekingBij Vueling was ik laatst 5,50 kwijt voor een transactie (2 retourtjes) bij Ryanair zou dat gelijk 12 euro gekost hebben
quote:Op zondag 9 september 2007 17:54 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bij KLM had je dat 20 euro gekost ( 5 euro per enkele reis per persoon) en bovendien wordt je dat pas verteld op het moment dat je je gegevens al ingevoerd hebt.
Het systeem van Easyjet is nog het beste: daar kun je meerdere losse tickets kopen met maar 1x maal een toeslag
Ja, maar ik heb een vrouw bij me.quote:Op maandag 10 september 2007 20:07 schreef Helly het volgende:
In de handbagage kan een flinke rugzak hoor. In ieder geval meer dan genoeg voor een lang weekend voor mij.
Die mag ook nog es 10 kilo meenemen. Ah, ik gok dat ze daar ook niet voldoende aan heeft danquote:Op dinsdag 11 september 2007 00:12 schreef Dutch_Courage het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb een vrouw bij me.![]()
Nee, ik ken d'r ondertussen een beetje. Heb dus maar het zekere voor het onzekere genomen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 00:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Die mag ook nog es 10 kilo meenemen. Ah, ik gok dat ze daar ook niet voldoende aan heeft dan.
quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:24 schreef Thetallguy het volgende:
Net mn geld teruggevraagd van 2 retourtjes Niederrhein - Stockholm Skavsta. Was toch al niet van plan te gaan maar nu ze de vluchttijden veranderd hebben kon ik zomaar mn 4 cent terugkrijgen
quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:24 schreef Thetallguy het volgende:
Net mn geld teruggevraagd van 2 retourtjes Niederrhein - Stockholm Skavsta. Was toch al niet van plan te gaan maar nu ze de vluchttijden veranderd hebben kon ik zomaar mn 4 cent terugkrijgen
Nee, weekendje eerder.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:35 schreef Professional het volgende:
Ga je van 30 nov - 3 dec ?
Ik heb dat weekend voor 76 euro geboekt.
Maar ja, voor 115 euro voor 2 man op en neer naar Rome is ook geen geld.
quote:RYANAIR CALLS ON PORT COMPANY TO RUN ¤30,000 AD CAMPAIGN IN ITS MAGAZINE
UNLIKE AER LINGUS, RYANAIR ISN’T AFRAID OF COMPETITION
Ryanair, Ireland’s lowest fare travel provider, today (11th Sept) confirmed that it has contacted the Dublin Port Company to offer advertising space in its inflight magazine following the news that Aer Lingus refused its advertisements because Dublin Port Company is in “direct competition”.
Ryanair is not afraid of any competition because no one beats Ryanair’s low fares, not by air, not by rail, and certainly not by sea.
Speaking today, Ryanair’s Head of Communications, Peter Sherrard said;
“Ryanair looks forward to welcoming the Dublin Port Company’s ¤30,000 advertising contract to our inflight magazine because unlike Aer Lingus, we aren’t afraid of ANY competition. No one matches our fares, punctuality or choice and frankly nothing the Dublin Port Company claims will change passengers’ minds.
“Any money that does come our way will go directly towards increasing the already large gap between Ryanair’s lowest fares and the high fares charged by other airlines and ferry companies”.
quote:‘Prijsvechters grens over door vliegtax’
Vliegmaatschappijen EasyJet, Ryanair en Transavia wijken uit naar vliegvelden net over de grens als het kabinet de vliegtax invoert. Daardoor worden tickets duurder.</P><P>
Transavia, dat per jaar 5 miljoen passagiers vervoert vanaf Eindhoven, Rotterdam en Schiphol, overweegt de activiteiten deels te verplaatsen „naar luchthavens vlakbij de Nederlandse grens,” aldus een woordvoerster.
EasyJet denkt erover een aantal vluchten te verplaatsen van Schiphol naar Dortmund.</P><P>
Het aantal Nederlanders dat naar Dortmund zal uitwijken, neemt vanwege de ticketbelasting volgens EasyJet met 50.000 toe. Air Berlin zal, aldus de woordvoerder, zijn aanwezigheid op Schiphol heroverwegen.
Ryanair vreest een teruglopend aantal passagiers dat vanaf Eindhoven en Maastricht wil vertrekken. Wordt de ticketbelasting inderdaad ingevoerd, dan zal de Ierse prijsvechter Eindhoven niet langer aandoen en een deel van zijn vluchten overhevelen naar Weeze, net over de Duitse grens bij Nijmegen.
In de reiswereld bestaat groot verzet tegen de tickettax.
Minister Bos (Financiën) kondigt die belasting volgende week op Prinsjesdag aan. Hij wil met de heffing 350 miljoen euro per jaar binnenhalen. Dat is 24 euro per passagier. Airport Eindhoven vreest niet alleen het verlies van 30 procent van de passagiers, maar is ook bang dat Ryanair, Transavia en Wizz Air naar elders vertrekken.
quote:Op donderdag 13 september 2007 12:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://krantdigitaal.limb(...)3-007MA008_body.html :
[..]
De strategie van Ryanair en andere lowcost-airlines is - zoals de benaming al zegt - gericht op lage kosten en vooral lage tarieven. Door dit soort debiele belastingen te gaan heffen, draait Nederland zichzelf de nek om. Vertrekken de genoemde luchtvaartmaatschappijen, dan kun je ook dag met je handje zeggen tegen duizenden banen in Nederland die direct en indirect met deze vluchten samenhangen. Dan kan de overheid daarover weer gaan huilen (want niet nagedacht bij de beslissing om deze belasting te gaan heffen).quote:Op donderdag 13 september 2007 13:05 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Uit betrouwbare bron weet ik dat als de 'ecotax' inderdaad 24 euro gaat bedragen Ryanair helemaal weg zou gaan vanaf Eindhoven, wat voor het dagelijks aantal passagiers buiten het zomerseizoen op Eindhoven een terugslag gaat betekenen van 80% Kortom dan kan je je luchthaven wel opdoeken.
(Dat Transvertragia weg zou gaan wist ik niet, maar kan mij dit zeer zeker voorstellen, en dan is ook het zomerseizoen van Eindhoven verwaarloosbaar).
Voor mij is Ryanair het handigste vanuit Maastricht: vliegt vanaf Maasticht, Charleroi, Eindhoven en Niederrhein, allen binnen ongeveer een uur vanaf hier te bereikenquote:Maar goed, voorlopig nog maar even genieten van de low fares van Ryanair, hoewel ik bij voorkeur met Easyjet vlieg...
quote:Op zaterdag 15 september 2007 00:17 schreef jmac het volgende:
voor jullie niet maar voor veel mensen die geen auto hebben is een vliegveld als EHV toch een stuk fijner. Je pakt niet zo even 't OV naar een plek net over de grens..
niet. Gewoon niet op komen dagenquote:Op donderdag 20 september 2007 21:14 schreef 43 het volgende:
Hoe kun je een vlucht bij Ryanair cancelen?
tquote:
Heb ik vandaag helaas gedaanquote:
Vandaar dat de planes zo leeg zijn terwijl RA toch kan blijven draaienquote:
quote:Ryanair's verklaring ten opzichte van vliegbelasting
De door de Nederlandse overheid voorgestelde extra ticket belasting is discriminerend, onterecht en draait de tijd terug. Door deze extra belasting wordt de luchtvaart en de touristische industrie in Nederland zeer nadelig getroffen ten opzichte van haar buurlanden.
Indien deze plannen daadwerkelijk doorgaan zallen deze een negatief effect hebben op de ontwikkeling van Ryanair lijndiensten van- en naar Nederlandse regionale luchthavens. Bovendien komt deze maatregel het milieu op geen enkele wijze ten goede aangezien Nederlandse passagiers verder zullen rijden naar goedkope duitse- en/of belgische luchthavens en de luchtvaart bovendien slechts voor 2% bijdraagt aan de wereldwijde CO2 uitstoot.
Dit voornemen is discriminerend (transit passagiers worden niet belast) en wordt door de Nederlandse regering gebruikt om KLM onjuist te bevoordelen. Ryanair heeft het voornemen om juridische stappen te nemen indien deze onjuiste- en domme belasting daadwerkelijk door de Nederlandse regering wordt ingevoerd.
ALLEEN als je er extra voor hebt betaald.quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:29 schreef knuppelhout het volgende:
ik ga woensdag naar londen, donderdag verder naar glasgow en na 6 dagen weer terug naar nederland, en we reizen met 2 personen en alleen handbagage. ik nam aan dat online checkin mogelijk zou zijn, maar hij blijft die foutmelding geven. hoe kan dat? scheelt me tijd!
Neequote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:12 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Heb 4 tickets van brussel charlois naar londen. voor 8 cent! (incl.) alleen kwam er later achter dat ik helemaal niet kan.... kan ik ook annuleren? (niet voor die 8 cent hoor)
Eerste voornaam en achternaam volgens paspoort. Dat is bij elke maatschappij zo. En als je het fout doet kan ook elke maatschappij je weigerenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 21:56 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Ik las net op het radar forum dat je je voornamen voluit moet opgeven omdat je anders niet in kan checken.
klopt dit?
Vanaf Eindhoven zijn er nog wel een paar vluchtjes voor 17 euro incl. te boekenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 22:16 schreef Thetallguy het volgende:
Ik vond er weinig boeiends tussen zitten deze keer
Weeze - Vaxjo alleen ook maar de heenreis gratis
Das altijd zoquote:Op donderdag 4 oktober 2007 20:32 schreef Public_NME het volgende:
Wel vaag, had net Charleroi-London-Belfast gevonden voor 4ct, maar er komen nu opeens CC kosten bij?! Staat niet in de aanbieding...
Hmm, ik dacht dat je bij ryanair ALTIJD cc toeslag had, maar dat zal wel mijn idee zijn danquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 11:40 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
[..]
Ik had nu net geen creditcard kosten hoor.
Nee hoor, met die actie niet. Heb net nog een keer gekeken, en er komen op de afrekening geen CC kosten bij. (terwijl het linkje het wel aangaf)quote:
Niet altijdquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 11:44 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Hmm, ik dacht dat je bij ryanair ALTIJD cc toeslag had, maar dat zal wel mijn idee zijn dan
ja, en in jouw geval kun je natuurlijk pas inchecken voor terug nadat je aangekomen bent. Ik heb het in Madrid via een internetcafe gedaan.quote:Op vrijdag 30 november 2007 22:26 schreef _Woody_ het volgende:
Betekent dit dat je pas 48uur vantevoren kunt inchecken?
daar wordt eindhoven niet vrolijk van...quote:Ryanair ziet af van thuisbasis in Eindhoven
Uitgegeven: 4 december 2007 09:30
Laatst gewijzigd: 4 december 2007 11:21
EINDHOVEN - Vliegmaatschappij Ryanair ziet voorlopig af van een thuisbasis op Eindhoven Airport. Dat zei commercieel directeur David Gering dinsdagochtend op BNR Nieuwsradio.
ANP
De Ierse prijsvechter heeft dat besloten omdat de Tweede Kamer heeft ingestemd met een milieubelasting op vliegtickets. Volgens Gering zullen passagiers kiezen voor nabijgelegen vliegvelden in het Duitse Weeze en het Belgische Charleroi waar goedkoper kan worden gevlogen.
Ryanair vervoert jaarlijks een miljoen passagiers vanaf Eindhoven Airport en verwacht dat met een permanente basis voor twee vliegtuigen te kunnen verdubbelen. De miljoeneninvestering zou volgens de luchthavendirectie zeker duizend extra banen opleveren.
Optimistisch
Joost Meijs, commercieel directeur van Eindhoven Airport, deelt de angst van Ryanair. "We hebben hier zelf al voor gewaarschuwd." Toch blijft hij optimistisch en spreekt van een tijdelijke afzegging.
"De toeslag van 11,25 euro per kaartje wordt juli 2008 ingevoerd. Een half jaar later volgt een differentiatie en wordt vliegen met stille en zuinige toestellen minder belast. Ryanair beschikt over een zeer moderne vloot waardoor het negatieve effect voor Eindhoven Airport zeker zal afnemen."
Eindhoven
De luchthaven is juist in gesprek met de gemeenten Eindhoven, Best, Veldhoven, Oirschot en Eersel over een verruiming van de vliegtijden. Ryanair had als voorwaarde voor een thuisbasis namelijk geëist dat het vroeger in de ochtend, later in de avond en meer in het weekeinde zou mogen vliegen. Het is niet duidelijk of de gemeenten na de afzegging van Ryanair zich toch uitspreken voor ruimere openingstijden.
Volgens Meijs is het belangrijk dat de discussie over de openingstijden gewoon doorgaat en voor het einde van dit jaar wordt afgerond. "Een regionale overeenkomst is onmisbaar voor de toekomst van Eindhoven Airport op langere termijn", zo meent hij.
Terechte actie van Ryanair. Zo zal het kabinet merken dat die hele fucking belastingmaatregel veel meer kost dan dat 't zou moeten opleveren. Sukkels.quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:10 schreef Perruche het volgende:
[..]
daar wordt eindhoven niet vrolijk van...
maar even, behalve easyjet, gaan er nog meer prijsvechters van NL naar Milaan? Ik vond ryanair zo handig omdat mnquote:Op dinsdag 4 december 2007 14:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Terechte actie van Ryanair. Zo zal het kabinet merken dat die hele fucking belastingmaatregel veel meer kost dan dat 't zou moeten opleveren. Sukkels.
Volareweb.com vanaf Rotterdam.quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:18 schreef Perruche het volgende:
[..]
maar even, behalve easyjet, gaan er nog meer prijsvechters van NL naar Milaan? Ik vond ryanair zo handig omdat mndan niet zoveel hoeft te te betalen om hier te komen. Als Ryainair weggaat is Easyjet de grootste concurrent denk ik voor een heeele boel bestemmingen. Ben benieuwd hoeveel de prijzen omhoog zullen gaan...!
Daarbuiten vind ik het ook een goede actie, eindelijk eens een daad zeg maar
Het is overigens niet zo dat ze helemaal weggaan van Eindhoven... Ze breiden niet uit (maken er geen thuisbasis van zoals bijvoorbeeld Dusseldorf/Weeze/Niederrhein, Dublin of Charleroi)...quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:18 schreef Perruche het volgende:
[..]
maar even, behalve easyjet, gaan er nog meer prijsvechters van NL naar Milaan? Ik vond ryanair zo handig omdat mndan niet zoveel hoeft te te betalen om hier te komen. Als Ryainair weggaat is Easyjet de grootste concurrent denk ik voor een heeele boel bestemmingen. Ben benieuwd hoeveel de prijzen omhoog zullen gaan...!
Daarbuiten vind ik het ook een goede actie, eindelijk eens een daad zeg maar
Ik verwacht dat Ryanair met dit statement een signaal wil afgeven. Een ander dreigement van Ryanair is dat zij de vluchten vanaf Eindhoven willen terugbrengen naar 1 per dag.quote:Op woensdag 5 december 2007 16:42 schreef Thetallguy het volgende:
Geen base dus in Eindhoven als ik de Pers vanochtend mag geloven, ze verwachten dat mensen door de 'milieu'tax eerder naar Weeze of Charleroi zullen uitwijken
Ga jij lekker dan maar weel teveel eurootjes betalen om in alle exotische uithoeken van Europa te komen.quote:Op zondag 9 december 2007 22:44 schreef misteriks het volgende:
Ik hoop dat Ryanair een naam is die ik binnen 5 jaar niet meer moet lezen ; niet slechte , maar heel slechte ervaring mee gehad; ga failliet ierse klojo's !
Jij bent zeker zo'n persoon die verwacht voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten en dan ook nog torenhoge eisen heeft. Ryanair is gewoon goed in wat ze doen; mensen van A naar B brengen zonder fratsen voor een redelijke prijs.quote:Op zondag 9 december 2007 22:44 schreef misteriks het volgende:
Ik hoop dat Ryanair een naam is die ik binnen 5 jaar niet meer moet lezen ; niet slechte , maar heel slechte ervaring mee gehad; ga failliet ierse klojo's !
Dat staat toch gewoon op de borden of roept de piloot om?quote:Op maandag 10 december 2007 09:51 schreef nickybol het volgende:
Ons vliegtuig had 4 uur vertraging, maar er is niet een iemand van Ryanair geweest om het even te zeggen, er werd gewoon niets gezegd!
Shit happens. Delay bekend maken is het vliegveld verantwoordelijke voor op de schermen...quote:Op maandag 10 december 2007 09:51 schreef nickybol het volgende:
Ons vliegtuig had 4 uur vertraging, maar er is niet een iemand van Ryanair geweest om het even te zeggen, er werd gewoon niets gezegd!
quote:Op zondag 9 december 2007 23:33 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo'n persoon die verwacht voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten en dan ook nog torenhoge eisen heeft. Ryanair is gewoon goed in wat ze doen; mensen van A naar B brengen zonder fratsen voor een redelijke prijs.
Idd goed om op e lettenquote:Op maandag 24 december 2007 14:54 schreef _Woody_ het volgende:
Wat betreft het online inchecken: op de Ryanairsite staat dat je van twee dagen tot 4 uur vantevoren kunt inchecken. Die twee dagen blijkt dus niet 48 uur te zijn, maar echt twee dagen. Dus voor een weekendje weg (vrijdagavond heen, zondagavond terug) kon ik dus thuis op vrijdagochtend voor zowel heen als terug inchecken. Misschien handig om te weten.
quote:Op woensdag 26 december 2007 01:25 schreef Perruche het volgende:
waarom bel je niet even met ryanair? die moeten het vast wel weten... lijkt me zo? het nummer staat hier
geijk zelf nog even een vraagje - morgen vlieg ik naar Milaan. Ik heb op de site ingegeven dat ik GEEN ruimbagage meeneem.
Als ik nu NIET online incheck, kan ik dan alsnog die bagege inchecken?
Die vraag geldt eigenlijk alleen als het volgende ook kan:
ik heb mn terugvlucht voor woensdag, maar misschien maak ik dat zondag. Om de vlucht te wijzigen via het contactcenter, kost meer (¤25) dan gewoon niet gaan en een nieuwe vlucht boeken (¤16). Maakt dat wat uit? Kom ik op een blacklist? Gaan ze me achterna?
Mijn dank is groot!
Ja, toevallig hebben ze die 2uur geleden verzonden via de nieuwsbrief:quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:55 schreef ijsmeis het volgende:
Excuses voor de ontiegelijke kick, maar ik wil dit topic graag volgen.
Ik ben van plan wat vaker te gaan vliegen, en aangezien Ryanair af en toe best leuke acties heeft en ik dicht in de buurt van Weeze woon, is dit een niet-zo-heel-verkapte TVP.
Omdat ik nog niet het gehele topic heb gelezen. Loopt er nu toevallig ook een actie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |