quote:‘Prijsvechters grens over door vliegtax’
Vliegmaatschappijen EasyJet, Ryanair en Transavia wijken uit naar vliegvelden net over de grens als het kabinet de vliegtax invoert. Daardoor worden tickets duurder.</P><P>
Transavia, dat per jaar 5 miljoen passagiers vervoert vanaf Eindhoven, Rotterdam en Schiphol, overweegt de activiteiten deels te verplaatsen „naar luchthavens vlakbij de Nederlandse grens,” aldus een woordvoerster.
EasyJet denkt erover een aantal vluchten te verplaatsen van Schiphol naar Dortmund.</P><P>
Het aantal Nederlanders dat naar Dortmund zal uitwijken, neemt vanwege de ticketbelasting volgens EasyJet met 50.000 toe. Air Berlin zal, aldus de woordvoerder, zijn aanwezigheid op Schiphol heroverwegen.
Ryanair vreest een teruglopend aantal passagiers dat vanaf Eindhoven en Maastricht wil vertrekken. Wordt de ticketbelasting inderdaad ingevoerd, dan zal de Ierse prijsvechter Eindhoven niet langer aandoen en een deel van zijn vluchten overhevelen naar Weeze, net over de Duitse grens bij Nijmegen.
In de reiswereld bestaat groot verzet tegen de tickettax.
Minister Bos (Financiën) kondigt die belasting volgende week op Prinsjesdag aan. Hij wil met de heffing 350 miljoen euro per jaar binnenhalen. Dat is 24 euro per passagier. Airport Eindhoven vreest niet alleen het verlies van 30 procent van de passagiers, maar is ook bang dat Ryanair, Transavia en Wizz Air naar elders vertrekken.
quote:Op donderdag 13 september 2007 12:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://krantdigitaal.limb(...)3-007MA008_body.html :
[..]
De strategie van Ryanair en andere lowcost-airlines is - zoals de benaming al zegt - gericht op lage kosten en vooral lage tarieven. Door dit soort debiele belastingen te gaan heffen, draait Nederland zichzelf de nek om. Vertrekken de genoemde luchtvaartmaatschappijen, dan kun je ook dag met je handje zeggen tegen duizenden banen in Nederland die direct en indirect met deze vluchten samenhangen. Dan kan de overheid daarover weer gaan huilen (want niet nagedacht bij de beslissing om deze belasting te gaan heffen).quote:Op donderdag 13 september 2007 13:05 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Uit betrouwbare bron weet ik dat als de 'ecotax' inderdaad 24 euro gaat bedragen Ryanair helemaal weg zou gaan vanaf Eindhoven, wat voor het dagelijks aantal passagiers buiten het zomerseizoen op Eindhoven een terugslag gaat betekenen van 80% Kortom dan kan je je luchthaven wel opdoeken.
(Dat Transvertragia weg zou gaan wist ik niet, maar kan mij dit zeer zeker voorstellen, en dan is ook het zomerseizoen van Eindhoven verwaarloosbaar).
Voor mij is Ryanair het handigste vanuit Maastricht: vliegt vanaf Maasticht, Charleroi, Eindhoven en Niederrhein, allen binnen ongeveer een uur vanaf hier te bereikenquote:Maar goed, voorlopig nog maar even genieten van de low fares van Ryanair, hoewel ik bij voorkeur met Easyjet vlieg...
quote:Op zaterdag 15 september 2007 00:17 schreef jmac het volgende:
voor jullie niet maar voor veel mensen die geen auto hebben is een vliegveld als EHV toch een stuk fijner. Je pakt niet zo even 't OV naar een plek net over de grens..
niet. Gewoon niet op komen dagenquote:Op donderdag 20 september 2007 21:14 schreef 43 het volgende:
Hoe kun je een vlucht bij Ryanair cancelen?
tquote:
Heb ik vandaag helaas gedaanquote:
Vandaar dat de planes zo leeg zijn terwijl RA toch kan blijven draaienquote:
quote:Ryanair's verklaring ten opzichte van vliegbelasting
De door de Nederlandse overheid voorgestelde extra ticket belasting is discriminerend, onterecht en draait de tijd terug. Door deze extra belasting wordt de luchtvaart en de touristische industrie in Nederland zeer nadelig getroffen ten opzichte van haar buurlanden.
Indien deze plannen daadwerkelijk doorgaan zallen deze een negatief effect hebben op de ontwikkeling van Ryanair lijndiensten van- en naar Nederlandse regionale luchthavens. Bovendien komt deze maatregel het milieu op geen enkele wijze ten goede aangezien Nederlandse passagiers verder zullen rijden naar goedkope duitse- en/of belgische luchthavens en de luchtvaart bovendien slechts voor 2% bijdraagt aan de wereldwijde CO2 uitstoot.
Dit voornemen is discriminerend (transit passagiers worden niet belast) en wordt door de Nederlandse regering gebruikt om KLM onjuist te bevoordelen. Ryanair heeft het voornemen om juridische stappen te nemen indien deze onjuiste- en domme belasting daadwerkelijk door de Nederlandse regering wordt ingevoerd.
ALLEEN als je er extra voor hebt betaald.quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:29 schreef knuppelhout het volgende:
ik ga woensdag naar londen, donderdag verder naar glasgow en na 6 dagen weer terug naar nederland, en we reizen met 2 personen en alleen handbagage. ik nam aan dat online checkin mogelijk zou zijn, maar hij blijft die foutmelding geven. hoe kan dat? scheelt me tijd!
Neequote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:12 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Heb 4 tickets van brussel charlois naar londen. voor 8 cent! (incl.) alleen kwam er later achter dat ik helemaal niet kan.... kan ik ook annuleren? (niet voor die 8 cent hoor)
Eerste voornaam en achternaam volgens paspoort. Dat is bij elke maatschappij zo. En als je het fout doet kan ook elke maatschappij je weigerenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 21:56 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Ik las net op het radar forum dat je je voornamen voluit moet opgeven omdat je anders niet in kan checken.
klopt dit?
Vanaf Eindhoven zijn er nog wel een paar vluchtjes voor 17 euro incl. te boekenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 22:16 schreef Thetallguy het volgende:
Ik vond er weinig boeiends tussen zitten deze keer
Weeze - Vaxjo alleen ook maar de heenreis gratis
Das altijd zoquote:Op donderdag 4 oktober 2007 20:32 schreef Public_NME het volgende:
Wel vaag, had net Charleroi-London-Belfast gevonden voor 4ct, maar er komen nu opeens CC kosten bij?! Staat niet in de aanbieding...
Hmm, ik dacht dat je bij ryanair ALTIJD cc toeslag had, maar dat zal wel mijn idee zijn danquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 11:40 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
[..]
Ik had nu net geen creditcard kosten hoor.
Nee hoor, met die actie niet. Heb net nog een keer gekeken, en er komen op de afrekening geen CC kosten bij. (terwijl het linkje het wel aangaf)quote:
Niet altijdquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 11:44 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Hmm, ik dacht dat je bij ryanair ALTIJD cc toeslag had, maar dat zal wel mijn idee zijn dan
ja, en in jouw geval kun je natuurlijk pas inchecken voor terug nadat je aangekomen bent. Ik heb het in Madrid via een internetcafe gedaan.quote:Op vrijdag 30 november 2007 22:26 schreef _Woody_ het volgende:
Betekent dit dat je pas 48uur vantevoren kunt inchecken?
daar wordt eindhoven niet vrolijk van...quote:Ryanair ziet af van thuisbasis in Eindhoven
Uitgegeven: 4 december 2007 09:30
Laatst gewijzigd: 4 december 2007 11:21
EINDHOVEN - Vliegmaatschappij Ryanair ziet voorlopig af van een thuisbasis op Eindhoven Airport. Dat zei commercieel directeur David Gering dinsdagochtend op BNR Nieuwsradio.
ANP
De Ierse prijsvechter heeft dat besloten omdat de Tweede Kamer heeft ingestemd met een milieubelasting op vliegtickets. Volgens Gering zullen passagiers kiezen voor nabijgelegen vliegvelden in het Duitse Weeze en het Belgische Charleroi waar goedkoper kan worden gevlogen.
Ryanair vervoert jaarlijks een miljoen passagiers vanaf Eindhoven Airport en verwacht dat met een permanente basis voor twee vliegtuigen te kunnen verdubbelen. De miljoeneninvestering zou volgens de luchthavendirectie zeker duizend extra banen opleveren.
Optimistisch
Joost Meijs, commercieel directeur van Eindhoven Airport, deelt de angst van Ryanair. "We hebben hier zelf al voor gewaarschuwd." Toch blijft hij optimistisch en spreekt van een tijdelijke afzegging.
"De toeslag van 11,25 euro per kaartje wordt juli 2008 ingevoerd. Een half jaar later volgt een differentiatie en wordt vliegen met stille en zuinige toestellen minder belast. Ryanair beschikt over een zeer moderne vloot waardoor het negatieve effect voor Eindhoven Airport zeker zal afnemen."
Eindhoven
De luchthaven is juist in gesprek met de gemeenten Eindhoven, Best, Veldhoven, Oirschot en Eersel over een verruiming van de vliegtijden. Ryanair had als voorwaarde voor een thuisbasis namelijk geëist dat het vroeger in de ochtend, later in de avond en meer in het weekeinde zou mogen vliegen. Het is niet duidelijk of de gemeenten na de afzegging van Ryanair zich toch uitspreken voor ruimere openingstijden.
Volgens Meijs is het belangrijk dat de discussie over de openingstijden gewoon doorgaat en voor het einde van dit jaar wordt afgerond. "Een regionale overeenkomst is onmisbaar voor de toekomst van Eindhoven Airport op langere termijn", zo meent hij.
Terechte actie van Ryanair. Zo zal het kabinet merken dat die hele fucking belastingmaatregel veel meer kost dan dat 't zou moeten opleveren. Sukkels.quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:10 schreef Perruche het volgende:
[..]
daar wordt eindhoven niet vrolijk van...
maar even, behalve easyjet, gaan er nog meer prijsvechters van NL naar Milaan? Ik vond ryanair zo handig omdat mnquote:Op dinsdag 4 december 2007 14:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Terechte actie van Ryanair. Zo zal het kabinet merken dat die hele fucking belastingmaatregel veel meer kost dan dat 't zou moeten opleveren. Sukkels.
Volareweb.com vanaf Rotterdam.quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:18 schreef Perruche het volgende:
[..]
maar even, behalve easyjet, gaan er nog meer prijsvechters van NL naar Milaan? Ik vond ryanair zo handig omdat mndan niet zoveel hoeft te te betalen om hier te komen. Als Ryainair weggaat is Easyjet de grootste concurrent denk ik voor een heeele boel bestemmingen. Ben benieuwd hoeveel de prijzen omhoog zullen gaan...!
Daarbuiten vind ik het ook een goede actie, eindelijk eens een daad zeg maar
Het is overigens niet zo dat ze helemaal weggaan van Eindhoven... Ze breiden niet uit (maken er geen thuisbasis van zoals bijvoorbeeld Dusseldorf/Weeze/Niederrhein, Dublin of Charleroi)...quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:18 schreef Perruche het volgende:
[..]
maar even, behalve easyjet, gaan er nog meer prijsvechters van NL naar Milaan? Ik vond ryanair zo handig omdat mndan niet zoveel hoeft te te betalen om hier te komen. Als Ryainair weggaat is Easyjet de grootste concurrent denk ik voor een heeele boel bestemmingen. Ben benieuwd hoeveel de prijzen omhoog zullen gaan...!
Daarbuiten vind ik het ook een goede actie, eindelijk eens een daad zeg maar
Ik verwacht dat Ryanair met dit statement een signaal wil afgeven. Een ander dreigement van Ryanair is dat zij de vluchten vanaf Eindhoven willen terugbrengen naar 1 per dag.quote:Op woensdag 5 december 2007 16:42 schreef Thetallguy het volgende:
Geen base dus in Eindhoven als ik de Pers vanochtend mag geloven, ze verwachten dat mensen door de 'milieu'tax eerder naar Weeze of Charleroi zullen uitwijken
Ga jij lekker dan maar weel teveel eurootjes betalen om in alle exotische uithoeken van Europa te komen.quote:Op zondag 9 december 2007 22:44 schreef misteriks het volgende:
Ik hoop dat Ryanair een naam is die ik binnen 5 jaar niet meer moet lezen ; niet slechte , maar heel slechte ervaring mee gehad; ga failliet ierse klojo's !
Jij bent zeker zo'n persoon die verwacht voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten en dan ook nog torenhoge eisen heeft. Ryanair is gewoon goed in wat ze doen; mensen van A naar B brengen zonder fratsen voor een redelijke prijs.quote:Op zondag 9 december 2007 22:44 schreef misteriks het volgende:
Ik hoop dat Ryanair een naam is die ik binnen 5 jaar niet meer moet lezen ; niet slechte , maar heel slechte ervaring mee gehad; ga failliet ierse klojo's !
Dat staat toch gewoon op de borden of roept de piloot om?quote:Op maandag 10 december 2007 09:51 schreef nickybol het volgende:
Ons vliegtuig had 4 uur vertraging, maar er is niet een iemand van Ryanair geweest om het even te zeggen, er werd gewoon niets gezegd!
Shit happens. Delay bekend maken is het vliegveld verantwoordelijke voor op de schermen...quote:Op maandag 10 december 2007 09:51 schreef nickybol het volgende:
Ons vliegtuig had 4 uur vertraging, maar er is niet een iemand van Ryanair geweest om het even te zeggen, er werd gewoon niets gezegd!
quote:Op zondag 9 december 2007 23:33 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo'n persoon die verwacht voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten en dan ook nog torenhoge eisen heeft. Ryanair is gewoon goed in wat ze doen; mensen van A naar B brengen zonder fratsen voor een redelijke prijs.
Idd goed om op e lettenquote:Op maandag 24 december 2007 14:54 schreef _Woody_ het volgende:
Wat betreft het online inchecken: op de Ryanairsite staat dat je van twee dagen tot 4 uur vantevoren kunt inchecken. Die twee dagen blijkt dus niet 48 uur te zijn, maar echt twee dagen. Dus voor een weekendje weg (vrijdagavond heen, zondagavond terug) kon ik dus thuis op vrijdagochtend voor zowel heen als terug inchecken. Misschien handig om te weten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |