abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 januari 2008 @ 20:51:59 #201
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_56083859
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 20:20 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Die schandalige schijnveilige kulmaatregel is nog steeds even streng.
Nou even streng, in den beginne moest je het zakje los aanbieden, nu mag het gewoon in je tas bljiven zitten, zelfs bevestigend beantwoord door de verschillende beveiligingsmedewerkers op Schiphol ter plekke. (Ik weet dat de officiële richtlijn nog steeds aangeeft dat dit wel los moet, maar regel en daadwerkelijke werkwijze komt niet altijd overeen voor iets wat al een tijdje is ingevoerd).
Tevens wordt er niet meer even goed gecontroleerd is mijn ervaring. Overigens, er wordt nu onderhandeld door de verschillende Europese landen over een nieuwe veiligheidsrichtlijn, omdat er toch een aantal verstandige mensen in de Europese Unie zijn die de vloeistofmaatregel ook onzin vinden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_56101910
Gisteren even met Ryanair een dagje naar Londen geweest met die 1ct actie. Dit vanaf charloi naar stansted.

Ik had de tickets geregeld en ik dacht dus dat het wel goed zat... Niet dus...
De eerste naam van een vriend was dus helemaal verkeerd. Maar daar kwamen we pas achter terwijl we in de rij voor de Security waren.

Dus wij terug en ik had er maar een hard hoofd in na al die verhalen hier over betalen voor naamswijzigingen.
Toen we hierover bij de ticketdesk om advies gingen vragen werd er tot mijn verrassing gratis de naam veranderd!!! Wel moest hij hierna inchecken bij de incheckbalie maar ook hiervoor vroegen ze geen extra geld.

Heenreis 10 minuten eerder vertrokken om vervolgens 40 min eerder aan te komen in een half gevuld toestel.
Terugreis op tijd vertrokken en 30 min eerder geland in een kwart gevuld toestel en heerlijk bij de nooduitgang gezeten.

Kortom. Zeker voor herhaling vatbaar!!
quote:
VLoeistoffen gebeuren enzo.....
Gister op stansted kreeg anders wel een vriendin er van langs omdat ze een fles deo in der tas had zitten.
pi_56102151
Spuitbussen mochten sowieso al niet. En flesjes tegwenwoordig natuurlijk ook niet. Beetje dom dus.

[ Bericht 64% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2008 14:12:36 ]
  donderdag 17 januari 2008 @ 21:45:53 #204
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_56114049
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 14:11 schreef k_man het volgende:
Spuitbussen mochten sowieso al niet. En flesjes tegwenwoordig natuurlijk ook niet. Beetje dom dus.
Zowel op Eindhoven als Stansted hebben ze vandaag mijn vloeistoffen niet aangetroffen, spuitbusdeo mag overigens gewoon wel hoor, als je maar onder de 100 ml zit.

Wat ik op Stansted wel goed geregeld vindt is dat je na de security voor een schappelijke prijs, 1 pond ofzo, een flesje drinken kan kopen, in plaats van 2 euro 50 in Nederland uit een automaat.

Ryanair moet overigens afstappen van het afblokken van rijen in het vliegtuig, uiteraard kan het afblokken van rijen handig zijn voor de loadbalance, maar voor 117 passagiers in totaal 11 rijen afblokken, 7 voor en 4 achter schiet het doel voorbij, het heeft namelijk alleen zin bij een vliegtuig dat voor minder dan 50% volzit. (Maar ze zullen nu wel minder hoeven schoonmaken enzo).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_56114611
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 21:45 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Zowel op Eindhoven als Stansted hebben ze vandaag mijn vloeistoffen niet aangetroffen, spuitbusdeo mag overigens gewoon wel hoor, als je maar onder de 100 ml zit.
niet gecontroleerd of goed verstopt?
  maandag 28 januari 2008 @ 20:43:36 #206
174160 Apfel.
Apfel PUNT
pi_56370268
Waar kun je een ticket van ryanair om laten boeken? Ik wil graag 1 dag later weer aankomen.
pi_56370338
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_56372566
Afgelopen woensdag van Charleroi naar Dublin gevlogen en gisteren teruggekomen. Beide keren vrijwel op tijd vertrokken en op de aangegeven tijd geland. Vliegtuig van de heenreis kwam iets te laat binnen, waardoor haast werd gemaakt. Opvallend dat ik zonder Web'n'Go zo ongeveer als eerste het vliegtuig in mocht. tegen de betaalde priority-bookers . Op Dublin Airport werd dat gisteren wel netjes gedaan: eerst priority queue en daarna de rest.

Wat in een Ierse krant van de week geschreven werd en wat me vandaag bij 't boeken van een retourtje Niederrhein-Stockholm/Stavska opviel, is dat ze de fees voor inchecken van bagage en 'airport handling' opnieuw verhoogd hebben: het inchecken van één tas en het inchecken op de luchthaven kost 18 + 8 = 26 euro. Reden is volgens Ryanair dat ze hiermee het reizen zonder ingecheckte bagage en het online inchecken willen bevorderen. Zie ook het persbericht. Daarin staat ook dat dit niet de laatste prijsverhogingen zijn totdat minimaal 50 procent van haar reizigers zonder ingecheckte bagage reist en dat ze daarmee kosten van huur van balies etc. kunnen drukken ´so that we can continue to pass on these handling savings in the form of Europe's guaranteed lowest fares.´ Erg leuk dat Ryanair kan roepen dat ze de laagste vluchttarieven heeft, maar als je vervolgens nog vele tientjes aan kosten er bovenop flikkert, is dat natuurlijk niet helemaal eerlijk. Hoeveel mensen lukt 't om bagage voor meer dan een nacht of 3/4 in die handbagage te duwen? Mij niet hoor. En al helemaal niet door dat belachelijke gezeik met die vloeistoffen (kun je al je zut weer in kleine verpakkingen omschudden enz. enz.). Ik wil m'n fotocamera meenemen; is één fototas, dus ook al geen ruimte meer voor de rest. Ja, dat is een keuze, maar ik voel me nou haast gestraft omdat ik iets anders dan die 10 kilo handbagage meeneem.

Neem nou de kosten voor creditcard betalingen. Ik heb vandaag een boeking gedaan voor vijf personen (retourtje Niederrhein-Stavska uit de huidige actie: ticketprijzen van 0,01 euro p.p. heen en 9,99 euro terug). Je zou denken ' Ah, één boeking, één betalig, dus één keer de kosten voor een creditcardbetaling.' Nee, je boekt bij Ryanair dus je betaalt 4 euro per REIZIGER per ENKELE vlucht. Voor deze vlucht heb ik dus 40 euro aan creditcardkosten betaald. Mag ik dat schandalig vinden? Lijkt me wel. Of krijg ik nog een afschrift van deze betaling, gedrukt op bladgoud, thuisgestuurd?

Dat Ryanair wil verdienen, begrijp ik.
Dat Ryanair als prijsvechter met de laagste vluchttarieven wil adverteren, begrijp ik ook.
Maar dat je vervolgens fees gaat rekenen die TOTAAL NIET in verhouding staan tot de werkelijke kosten (creditcardtoeslag lijkt me de allerduidelijkste) vind ik schandalig. Wees dan zo eerlijk en laat deze kosten maar in de ticketprijs tot uitdrukking komen. Dan maar niet met EUR 0,01-tickets adverteren. Blijkbaar heeft Ryanair zoveel macht en ook arrogantie dat ze ervanuit gaan dat de reizigers toch wel boeken. Doen ze ook wel vanwege hun gigantische aanbod aan vliegtrajecten, maar ergens slaat dit nergens op. Op de kosten voor ticket en taxes ad. EUR 250 kwam nog ongeveer 170 euro aan kosten voor creditcard en bagage.

Waar zijn de tijden gebleven dat ik voor 20 euro (2003) of 42 euro (januari 2006) een retourtje Dublin deed en toen ook gewoon een tas aan bagage kon inchecken? En owja, je kunt zeggen dat het nog steeds goedkoop is, maar vergeleken met een jaartje of wat geleden betaal je nu bijna twee keer zoveel (totale kosten bekeken). En het gaat me vooral om de manier waarop Ryanair haar omzet meent te realiseren...

Wanneer opent er een cd-winkel die met cd's voor EUR 0,01 adverteert en waar je bij de kassa 15 euro aan handlingfee moet betalen en nog eens 4 euro als je met creditcard betaalt?
pi_56373521
Wees blij dat er tenminste 1 bedrijf in de wereld de kosten inzichtelijk houdt en waar je kan kiezen om gebruik te maken van de services waarvoor je wil betalen. Naar mijn idee heeft Ryanair de laatste tijd veel meer goede acties (vroeger maar 1x per jaar een 1 cent incl. toeslagen actie, nu wel 4x per jaar) en zijn de standaardprijzen ook gedaald.

Alle toeslagen staan netjes in het overzicht => http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php?sect=CHARGES
dus je weet waar je aan toe bent. Minimumprijs voor een retourvlucht inclusief bagage, creditcard en inchecken op de luchthaven kostte vóór deze laatste verhoging tijdens de actieperiode 18 euro, dus nu 26 euro. Nog altijd niet duur voor een retourtje Valencia of Marseille.

Dat de toeslagen niet in verhouding staan tot de minimumprijs ben ik met je eens, maar het enige wat ze daar aan kunnen doen is de prijs verhogen, want de toeslagen zijn niet anders dan bij andere luchtvaartmaatschappijen (en zelf webwinkels vragen net zo makkelijk kosten voor betaling en handling).

Boek eens een reis bij Neckerman, d-reizen of KLM, dan weet je pas wat verborgen kosten zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door DutchTrain op 28-01-2008 23:05:33 ]
pi_56374228
quote:
Op maandag 28 januari 2008 22:53 schreef DutchTrain het volgende:
Wees blij dat er tenminste 1 bedrijf in de wereld de kosten inzichtelijk houdt en waar je kan kiezen om gebruik te maken van de services waarvoor je wil betalen. Naar mijn idee heeft Ryanair de laatste tijd veel meer goede acties (vroeger maar 1x per jaar een 1 cent incl. toeslagen actie, nu wel 4x per jaar) en zijn de standaardprijzen ook gedaald.
Dat kunnen ze doen omdat ze door het verhogen van de overige fees de omzet minimaal op hetzelfde niveau houden... Ryanair kan heel leuk roepen dat ze NOOIT brandstoftoeslagen berekenen en/of altijd de 'lowest fares' hebben... Leuke lokkertjes, maar objectief gezien niet fair. Overigens blijf ik 't bij andere maatschappijen belachelijk vinden dat brandstoftoeslagen apart worden berekend. Dat is gewoon het risico van je bedrijfsvoering. De olie die je voor die brandstoftoeslag verstookt is toch geen speciale olie? Maar aan de andere kant: ze maken het wel meteen inzichtelijk dat je aan alle kanten genaaid wordt. In het jaarverslag roepen dat je alles lekker afgedekt hebt en vervolgens wel de toeslag omhoog gooien als de olieprijs met een dollartje stijgt .
quote:
Alle toeslagen staan netjes in het overzicht => http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php?sect=CHARGES
dus je weet waar je aan toe bent. Minimumprijs voor een retourvlucht inclusief bagage, creditcard en inchecken op de luchthaven kostte voor deze laatste verhoging 18 euro, dus nu 24 euro. Nog altijd niet duur voor een retourtje Valencia of Marseille.
Klopt. Al vraag ik me af hoe snel je zult zien dat Ryanair minder incheckbalies op een vliegveld huurt.
quote:
Dat de toeslagen niet in verhouding staan tot de minimumprijs ben ik met je eens, maar het enige wat ze daar aan kunnen doen is de prijs verhogen, want de toeslagen zijn niet anders dan bij andere luchtvaartmaatschappijen (en zelf webwinkels vragen net zo makkelijk kosten voor betaling en handling).
Klopt. Maar verhoog de ticketprijs dan maar in plaats van die omzet in een buiten proportie zijnde fee te verpakken... In hoeverre voldoet Ryanair op deze manier aan dat Europese beleid van het adverteren met all-in prijzen? Ja, er staat bij de huidige actie ook 'Vanaf EUR ...' (= ticketprijs + tax), maar horen die kosten waarvoor je niet kunt kiezen ze niet te maken (creditcard) daar ook niet in te zitten?
quote:
Boek eens een reis bij Neckerman, d-reizen of KLM, dan weet je pas wat verborgen kosten zijn.
Mee eens. Daarom boek ik ook liever zelf bij een maatschappij, zonder tussenkomst van een D-Reizen etc.... .
pi_56374541
Toevallig. Krijg net weer een mailing van ze met een actie

http://www.ryanair.com/site/EN/?emn=080128_EN_FR&pos=fare
pi_56374885
quote:
Op maandag 28 januari 2008 23:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
Klopt. Maar verhoog de ticketprijs dan maar in plaats van die omzet in een buiten proportie zijnde fee te verpakken... In hoeverre voldoet Ryanair op deze manier aan dat Europese beleid van het adverteren met all-in prijzen? Ja, er staat bij de huidige actie ook 'Vanaf EUR ...' (= ticketprijs + tax), maar horen die kosten waarvoor je niet kunt kiezen ze niet te maken (creditcard) daar ook niet in te zitten?
Nee, want ik betaal niet graag voor dingen die ik niet gebruik. Wat mij betreft mag AH op zaterdag z'n prijzen met 10% verhogen, dan kunnen de prijzen doordeweeks omlaag.

Creditcardkost kun je ook vermijden door op een andere manier te betalen, alleen kun je als inwoner van Nederland nog geen Ryanair of Visa Electron card krijgen voor zover ik weet. Bij de laatste actie betaalde ik overigens geen creditcardkosten en zou een retourtje ook echt 2 cent hebben gekost als ik niet had willen inchecken op de luchthaven en bagage mee had willen nemen.

Betaalkosten zijn ook nooit vermeld in winkels en ik vind het bijvoorbeeld ook nog altijd vreemd dat je in Nederland zoveel extra moet betalen als je met een creditcard wilt afrekenen in een winkel.
pi_56375687
quote:
Op maandag 28 januari 2008 23:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
Klopt. Al vraag ik me af hoe snel je zult zien dat Ryanair minder incheckbalies op een vliegveld huurt.
Ze verwachten dat ze blijven groeien dus minder incheckbalies zal niet snel gebeuren denk ik.
pi_56376098
quote:
Op maandag 28 januari 2008 23:38 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nee, want ik betaal niet graag voor dingen die ik niet gebruik. Wat mij betreft mag AH op zaterdag z'n prijzen met 10% verhogen, dan kunnen de prijzen doordeweeks omlaag.
Ik betaal ook niet graag voor dingen die ik niet gebruik, maar nu word je gelokt met goedkope ticketprijzen (waarvan ik als weldenkend mens ook wel weet dat daar nog een sloot aan andere kosten bijkomt) terwijl onvermijdelijke kosten in andere fees verpakt zitten...
quote:
Creditcardkost kun je ook vermijden door op een andere manier te betalen, alleen kun je als inwoner van Nederland nog geen Ryanair of Visa Electron card krijgen voor zover ik weet. Bij de laatste actie betaalde ik overigens geen creditcardkosten en zou een retourtje ook echt 2 cent hebben gekost als ik niet had willen inchecken op de luchthaven en bagage mee had willen nemen.
Helaas hebben ze die actie nu niet... Had wel 40 euro gescheeld .
quote:
Betaalkosten zijn ook nooit vermeld in winkels en ik vind het bijvoorbeeld ook nog altijd vreemd dat je in Nederland zoveel extra moet betalen als je met een creditcard wilt afrekenen in een winkel.
Ik betaal heel vaak (eik bijna overal waar mogelijk) met creditcard. Extra kosten daarvoor zijn er haast nooit. wat ik veel kwalijker vind is de 15 eurocent ofzo als je kleine bedragen pint. Ik stel dan altijd de vraag aan de winkelier/detailist of het verwerken en risico van contant geld hem geen geld kost en waarom ik daar dan niet voor hoef te betalen als ik daarmee wil afrekenen. Dan hebben ze meestal geen antwoord terug. Kan op m'n werk (parkeergarages) heel goed de feitelijke kosten van betalingsverkeer per categorie zien en dan blijken de kosten voor de verschillende categorieën echt niet ver uit elkaar te liggen. Die extra kosten zijn dus echt onzin. Maarja, leg dat maar es uit .
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:21:29 #215
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_56378524
Even quoten uit het topic Reisblunders
quote:
Op woensdag 7 november 2007 15:44 schreef Jack. het volgende:
Paar jaar terug met m'n toenmalige vriendin (nu ex) weekendje naar Italie, waar we een vriendin van haar zouden bezoeken die er voor een jaar studeerde.
Alles netjes geboekt bij Ryanair, sta ik 's ochtends op blijkt het te sneeuwen. Had uiteraard het weerbericht vooraf niet gecheckt, 't sneeuwt amper dus wie had verwacht dat het net die dag zou sneeuwen. En ja, verkeer hier loopt totaal in 't honderd als er 3mm sneeuw valt, dus gigantische files richting Charleroi (moest langs Antwerpen en langs Brussel), en dus te laat voor de vlucht. Nu is ryanair zo vriendelijk om nul service te bieden dus zat er niets anders op dan een nieuw ticket voor een vlucht savonds te kopen.
Eenmaal aangekomen in luchthaven van Pisa, de trein op richting milaan, leuke dagen gehad en vervolgens weer terug met de trein richting luchthaven Pisa. Gaat het daar ook weer gigantisch hard sneeuwen, tot op het punt dat de trein letterlijk ingesneeuwd raakt en we zo'n 4u stilstaan. Wederom veel te laat op de luchthaven en opnieuw een ticket kunnen kopen voor de volgende vlucht (dag nadien). Kwam er nog bij dat ik op dat moment voor mezelf uitgemaakt had dat de relatie dood was, en ik dus gewoon naar huis wilde ipv nog een extra nacht/dag met m'n vriendin te spenderen.

Sindsdien nooit meer met ryanair gevlogen
Niet zo'n beste ervaring dus
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:36:58 #216
62913 Blik
The one and Only!
pi_56380056
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:21 schreef Jack. het volgende:
Even quoten uit het topic Reisblunders
[..]

Niet zo'n beste ervaring dus
Zou een andere niet low-budget maatschappij jou overboeken naar een latere vlucht? Ik denk het niet
pi_56380232
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:21 schreef Jack. het volgende:
Even quoten uit het topic Reisblunders
[..]

Niet zo'n beste ervaring dus
Tja, gewoon pech. Moet je maar op tijd zijn toch?

Komende zomer van Niederrhein naar Valencia en vanaf Madrid weer terug naar Eindhoven. Totaal 105,- euro.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_56382353
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:36 schreef Blik het volgende:

[..]

Zou een andere niet low-budget maatschappij jou overboeken naar een latere vlucht? Ik denk het niet
Als ik dat tv programma over Easyjet op RTL4 moet geloven (is inmiddels wel een paar jaar oud) waren ze daar best schappelijk mee. Voor 25 euro/pond boekten ze je ter plekke om.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 13:42:54 #219
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_56384779
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:13 schreef MCH het volgende:

[..]

Als ik dat tv programma over Easyjet op RTL4 moet geloven (is inmiddels wel een paar jaar oud) waren ze daar best schappelijk mee. Voor 25 euro/pond boekten ze je ter plekke om.
Je kan een low budget niet vergelijken met een gewone maatschappij. Bij een gewone maatschappij betaal je die service gewoon in je ticket. Ik heb ooit eens 500 dollar (toen een dollar nog wat waard was) gekregen van KLM omdat m'n koffer nog in Schiphol stond. Ik heb me laten vertellen dat je bij een low budget maatschappij dan gewoon pech heb. M'n ticket kostte destijds 60 euro als ik me niet vergis (enkele vlucht), dus heel die trip heeft me uiteindelijk 240 euro gekost, en voor die prijs had ik gewoon met een gewone maatschappij kunnen vliegen inclusief de service die daarbij komt zien.

Het was m'n eerste ervaring met een low budget maatschappij, en tot nu toe ook m'n laatste.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 20:55:42 #220
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_56395107
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:13 schreef MCH het volgende:

[..]

Als ik dat tv programma over Easyjet op RTL4 moet geloven (is inmiddels wel een paar jaar oud) waren ze daar best schappelijk mee. Voor 25 euro/pond boekten ze je ter plekke om.
Het is tegenwoordig 40 euro, en als je je retourvlucht gemist hebt kan je op de volgende vlucht mee. Wat ook erg schappelijk is, als je eerder op de airport bent bij Easyjet kan je met de eerdere vlucht mee, mits er plaats is uiteraard. Bij Ryanair kennen ze deze service niet, maar zij zitten dan ook echt in de low-cost is geen service catogorie.

Ontopic:
Ik vind de 4 euro creditcardtoeslag per persoon per route echt schandalig hoog van Ryanair, dat je voor de heen en terugvlucht apart creditcardkosten in rekening brengt snap ik, (Ryanair werkt op basis van enkele reistickets) dat die 8 euro aan de hoge kant is, is één, maar dat je op dezelfde boeking voor persoon 2, 3, 4 of 5 ook dezelfde kosten moet betalen is echt belachelijk en staat compleet niet in verhouding tot de daadwerkelijk gemaakte kosten.

Dat ze de tarieven voor het inchecken van bagage verhogen kan ik nog inkomen, deze kosten zijn in principe te vermijden, en de vraag is of je op de Europese vluchten echt zoveel bagage moet meenemen, al wordt het met de liquids regels natuurlijk niet gemakkelijker gemaakt omdat een gekochte fles wijn ingecheckd moet worden, en ook je fles shampoo...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_56437787
Ik zit mooi op de 1 cent acties te kijken vanaf Brussel. Er komen dan allemaal kosten bij, geen idee wat voor kosten het zijn:

PSC - Non refundable
INS & Wchr Levy

Kan iemand ze verklaren?
pi_56438492
Passenger Service Charge = Luchthavenbelasting
Insurance and Wheelchair Levy = Insurance weet ik niet zo goed. Van de wheelchair levy betalen ze de kosten voor het in en uitladen van mensen in een rolstoel.
Wordt over nagedacht...
  donderdag 31 januari 2008 @ 20:02:45 #223
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_56441566
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 17:44 schreef _Woody_ het volgende:
Passenger Service Charge = Luchthavenbelasting
Insurance and Wheelchair Levy = Insurance weet ik niet zo goed. Van de wheelchair levy betalen ze de kosten voor het in en uitladen van mensen in een rolstoel.
En omdat het volgens de Europese Unie niet is toegestaan om mensen die een rolstoel gebruiken er specifiek voor te laten betalen belasten ze het voor iedereen.
Dit vindt ik wel een begrijpelijke maatregel van Ryanair, als je in een rolstoel zit prima, als je dan wil vliegen, ook prima, maar dat kost wel extra aan personeel. De rolstoelgebruiker heeft het bij de EU echter voor elkaar gekregen dat je daar dan niet speciek voor belast kan worden, dus belast Ryanair maar iedereen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_56444434
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 20:55 schreef ozzietukker het volgende:
Ontopic:
Ik vind de 4 euro creditcardtoeslag per persoon per route echt schandalig hoog van Ryanair, dat je voor de heen en terugvlucht apart creditcardkosten in rekening brengt snap ik, (Ryanair werkt op basis van enkele reistickets) dat die 8 euro aan de hoge kant is, is één, maar dat je op dezelfde boeking voor persoon 2, 3, 4 of 5 ook dezelfde kosten moet betalen is echt belachelijk en staat compleet niet in verhouding tot de daadwerkelijk gemaakte kosten.
Easyjet rekent toch ook 7,50 per boeking, alhoewel je wel meerdere vluchten in één boeking kan doen.

Alle niet low cost airlines rekenen minimaal 10 euro per vlucht (soms vermomd als 'administratiekosten', maar die bestaan dan bij Ryanair weer niet). En ja, het is niet netjes om het niet direct in de prijs te verwerken, maar zolang je de keuze hebt om helemaal niets te betalen, mag het.
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 20:02 schreef ozzietukker het volgende:
En omdat het volgens de Europese Unie niet is toegestaan om mensen die een rolstoel gebruiken er specifiek voor te laten betalen belasten ze het voor iedereen.
Dit vindt ik wel een begrijpelijke maatregel van Ryanair, als je in een rolstoel zit prima, als je dan wil vliegen, ook prima, maar dat kost wel extra aan personeel. De rolstoelgebruiker heeft het bij de EU echter voor elkaar gekregen dat je daar dan niet speciek voor belast kan worden, dus belast Ryanair maar iedereen.
Daar betaal je bij de spoorwegen en openbaar vervoer ook voor, alleen staat het daar niet op je kaartje.

Het zou natuurlijk nog mooier zijn als er gewoon bij je ticket stond: 'Salaris voor O'Leary' en 'pure winst', maar dan zouden de Nederlanders het natuurlijk niet meer kopen, want we willen alleen geld verdienen en niet uitgeven voor iemand anders winst
  donderdag 31 januari 2008 @ 23:32:41 #225
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_56447108
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 21:59 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Easyjet rekent toch ook 7,50 per boeking, alhoewel je wel meerdere vluchten in één boeking kan doen.
Maar bij Easyjet maakt het niet uit hoeveel personen je boekt op één boeking, de administratiekosten blijven 7,50 euro. Dus voor mensen die met zijn 2'en vliegen betaal je dus 16 euro credit card kosten, en dat is wat aan de hoge kant bij Ryanair.

Uiteraard berekenen andere maatschappijen of organisaties de weelchairkosten ook door, maar Ryanair doet dit expres specifiek vermelden omdat zij het niet eens zijn met het EU standpunt dat de rolstoelrijder niet zelf hoeft te betalen. (Met deze manier proberen ze een statement te maken).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_56449417
Ik zit net op de ryanair website te kijken en daar staat dat de aanbiedingen van alleen luchthavenbelasting etc. betalen nog tot 7-2 is. Maar waar kan ik al die aanbiedingen zien ? Want als ik op de link klik krijg ik alleen maar barcelona te zien vanaf 27euro. Maar kan nergens die 0,01euro aanbiedingen vinden. Of moet je gewoon maar wat zoeken en hopen dat je voor 0,01euro kan ?
pi_56451409
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 01:26 schreef copyfile het volgende:
Ik zit net op de ryanair website te kijken en daar staat dat de aanbiedingen van alleen luchthavenbelasting etc. betalen nog tot 7-2 is. Maar waar kan ik al die aanbiedingen zien ? Want als ik op de link klik krijg ik alleen maar barcelona te zien vanaf 27euro. Maar kan nergens die 0,01euro aanbiedingen vinden. Of moet je gewoon maar wat zoeken en hopen dat je voor 0,01euro kan ?
Dat laatste idd .
pi_56492328
Wat ik trouwens wel nog merkte vandeweek, aan boord kan je gewoon zonder toeslag met je creditcard drankjes betalen, terwijl het je via internet gelijk ¤4 per segment oid kost
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_56525326
http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/7225681.stm :
quote:
Ryanair warns of profits 'storm'

Ryanair has warned that its profits could be halved this year as fuel costs rise and as the UK pound weakens. The warning came as the budget airline reported that net profit dropped 27% to 35m euros ($52m; £26m) during the October to December quarter. The drop was its first quarterly decline in a more than a year.

Chief executive Michael O'Leary said that the weakening profits were part of a cyclical downturn in the industry and a "perfect storm" may be lying ahead. The company's shares tumbled 11% to 3.2 euros in early trading on Monday.

'Perfect storm'

"The European airline sector is presently facing one of these cyclical downturns, with the possibility of a 'perfect storm' of higher oil prices, poor consumer demand, weaker sterling and higher costs," said Mr O' Leary.

The boss of the Irish airline predicted that the UK and the rest of Europe would not avoid a recession, but predicted a tougher economic environment after "five or six very good years". And he rejected calls for the Bank of England to follow the US central bank, the Federal Reserve, in cutting interest rates when policy makers meet later this week. "The whole system got very frothy over the last couple of years and we can't keep bailing ourselves out with these artificial interest rate cuts," Mr O' Leary told BBC News. "We need to tighten the belt and focus on reducing costs."

Shares in rival budget airline Easyjet fell 6.6% to 435.7 pence on fears that it could experience similar problems. The two firms have fought to increase market share by slashing air fares, but aim to boost earnings by expanding their routes, adding planes and charging for any service above the basic cost of the flight, including baggage check-in.

Gloomy outlook

Mr O'Leary said it was too early to make an accurate assessment of earnings for the firm's financial year beginning 1 April.

But he warned that if oil prices remained above $85 a barrel, and if consumer sentiment and the UK pound stayed weak, then the airline's earnings for 2008 could fall by up to 50% to 235m euros.

He said that the company had not taken out protection, known as hedging, against the oil price or weak pound.

"We remain essentially unhedged for next year," the budget airline said.

Not being hedged essentially means the airline has not used financial instruments to insure itself against rising fuel costs or adverse exchange rate moves.

The gloomy outlook is likely to weigh on Ryanair's share price, which has already slipped 18% this year, predicted Bloxham analyst Ross McEvoy.

"There is no visibility, it's just guesswork what they are doing at this stage," he said.
Opvallend dat juist Ryanair - dat roept dat ze nooit een brandstoftoeslag zullen berekenen - de kosten voor brandstof niet hedget... Om dat te kunnen roepen, moet je toch juist je risico zoveel mogelijk beperken ...? En juist olie is iets waarvan algemeen wordt aangenomen dat die niet in prijs daalt.... Zie Ryanairs vooruitzicht voor 2008/2009:
quote:
However with oil prices at $90 a barrel and fear of recession in the UK and many other European economies, the current outlook for the coming fiscal year is poor. We remain essentially unhedged for next year. Current oil prices, which have risen by nearly 40% to $90 a barrel, will impose significantly higher costs during a year when we are expanding capacity by almost 20%.
Omzet groeit ook minder snel dan het aantal passagiers. Zie http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=08&month=feb&story=reg-en-040208 . Blijkbaar brengen die belachelijke creditcardtoeslagen en verhogingen van bagageheffing etc. toch minder op dan het verlagen van de ticketprijzen...

En blijkbaar verwacht Ryanair ontzettend veel van dat mobiel bellen aan boord. Als je daarover in je persbericht over kwartaalcijfers al in de eerste alinea begint........ Ik vind 't maar niks .
pi_56620829
Gister maar eens geprobeerd wat een naamswijziging kost.
Het begon al met het feit dat op de Ryanair site het verkeerde telefoonnummer vermeld stond, waarbij het eerste callcentermannetje aangaf dat ik hier niks kon wijzigen en me een nieuw nummer gaf. Hij me garandeerde dat ik een NL sprekende persoon eraan zou krijgen.
Bij het bellen van 2de nummer krijg ik doodleuk dezelfde persoon en kon ik wel opeens wijzigen. Op de site van Ryanair staat vermeld dat een naamswijziging 25 euro per enkele reis kost. Wat zegt het callcentermannetje, "het kost 100 euro". Ik denk val maar lekker dood, ik koop wel een nieuw ticket.

Als het nu 50 euro kostte was ik goedkoper uitgeweest dan toen ik in eerste instantie het ticket kost. Nu ben ik bij het boeken van een nieuw ticket toch nog 92 euro kwijtgeweest. Lekker.......
pi_56621239
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 12:29 schreef Professional het volgende:
Op de site van Ryanair staat vermeld dat een naamswijziging 25 euro per enkele reis kost.
Nee hoor, daar staat ook dat het 100 euro kost. Zie http://www.ryanair.com/site/EN/faqs.php?sect=CHARGES in de tweede rij van die tabel.
pi_56694446
Wat is dan weer niet snap, waarom staat er "booked at call center or airport" terwijl er gewoon een optie moet zijn voor online boekingen, ook omdat het merendeel gewoon via de site boekt.
Ik blijf het toch een matig vinden, ¤100,- is me beetje teveel van het goede.
pi_56694447
Wat is dan weer niet snap, waarom staat er "booked at call center or airport" terwijl er gewoon een optie moet zijn voor online boekingen, ook omdat het merendeel gewoon via de site boekt.
Ik blijf het toch een matig vinden, ¤100,- is me beetje teveel van het goede.
pi_56694561
Omdat je online geen naamswijzigingen kan doen? dat staat in de tabel 'Not Available Online'.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_56694672
Ja dat snap ik. Maar ik vind het gewoon matig dat je meteen ¤100,- moet betalen voor een wijziging, als is het maar bijvoorbeeld een voornaam.

Maar ja, is niet anders. Ik kan wel blijven zeiken, veel schiet ik er niet mee op.

Ben wel benieuwd naar de rechtzaak die ze hebben aangespannen over de ecotax volgende maand.
pi_56699951
Vorige maand heb ik een naam laten veranderen op het vliegveld van charloi en toen was het gratis.
pi_56700524
Vorige keer klopte mijn voornaam ook niet met mijn paspoort naam, maar ze maakten daar op het vliegveld geen probleem van. Ik kreeg gewoon een kruisje, en kreeg gewoon mijn boarding pass.
pi_56762270
Hoi,

In de zomervakantie wil ik samen met m,n vriend een weekendje naar Londen, aangezien ik geen zin heb om uren lang in een trein te zitten, hadden we besloten om met het vliegtuig te gaan.
Nu is Ryan Air heel goedkoop, alleen snap ik niks van de prijzen wat vermeld staan op de website.
Als ik een optie invoer van b.v. Eindhoven naar Londen (retour) staat er eerst een totaalbedrag voor 2 personen van 163 euro en als ik dan verder klik staat er 29 euro.
Hoe weet ik nu wat ik precies moet betalen, zonder al mijn gegevens in te vullen?
Kost het nu 163 euro een retourvlucht voor 2 pers of 29 euro inclusief?
En is het een beetje te doen om te vliegen met Ryanair?
Wie heeft er ervaring mee, en kan me misschien andere goedkope/overzichtelijke sites aanraden (vluchten)?
En dat kan zomaar.....?
  Moderator vrijdag 15 februari 2008 @ 23:32:15 #239
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_56762508
www.wegolo.nl

heel handig
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_56763385
ik zou zoeken bij easyjet en vliegen op gatwick, ligt er natuurlijk aan waar je woont, maar eerst naar eindhoven en dan van luton naar london, dan kun je net zo goed met de trein.
...wat een klein burgerlijk gezeik van al die muffe normen & waarden polder mensjes...
  zaterdag 16 februari 2008 @ 00:23:38 #241
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_56763558
Vanuit Eindhoven vlieg je niet naar London maar naar Stansted. Daar moet je een trein zien te pakken te krijgen, en daar zit je dan nog een uurtje of 1,5 in voor je in London bent. En je moet ook weer terug naar Stansted.

Ryanair kan heel goedkoop zijn. Maar heeft vanuit Nederland wel hogere belastingen en toeslagen dan vanuit Charleroi. Scheelt echt veel. Verder moet je opletten dat je geen reisverzekering neemt (uitvinken) anders kost je dat nog eens 14,50 p.p. En per koffer mag je rekenen op 12 euro heen, en 12 euro terug aan bagagetoeslag. Reken dan nog een creditcard toeslag erbij van 5 euro pp. En dan ben je er ongeveer wel.

Je kunt het treffen dat je tweemaal een webfare vlucht hebt van 0,01 cent, maar met de toeslagen en alles kom je nog vlot op 163 euro uit.

Verder hoef je bij Ryanair geen luxe te verwachten. Je mag zelf naar het vliegtuig lopen en de trap opklimmen en het is 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt' qua plaatsen.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_56763832
163 euro voor ticket en 29 euro voor luchthavenbelasting en brandstof tax. Zo moeilijk is het toch niet?
pi_56766491
Voor dat geld zou ik gewoon de trein pakken, voor 99 euro pp ben je er vanuit elk station in Nederland.

Duurt 5,75 uur (adam) maar je hebt geen gedoe met inchecktijden (2 uur van te voren aanwezig zijn). Je hoeft niet te wachten op je bagage bij aankomst, je bent gelijk in de stad, dus geen 1,5 uur zoals hierboven aangegeven. Oftewel, vliegen of treinen maakt niks uit qua tijd.

Plus dat je niet hoeft te betalen voor bagage en geen stomme creditcardtoeslag hebt. Niemand maakt het iets uit of je vloeistoffen in je handbagage hebt en dus ben je kunt dus je eigen blikje cola meenemen i.p.v. de belachelijke prijzen die ze er op de luchthaven of in het vliegtuig voor rekenen.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
  maandag 18 februari 2008 @ 19:33:54 #244
62913 Blik
The one and Only!
pi_56820895
Kom nu pas voor de eerste keer in aanraking met Ryanair, wil een weekendje Madrid boeken.

Totale kosten: 36 euro
creditcard-toeslagen: 24 euro
tas inchecken: 26 euro per tas( zijn met 3 personen, dus wellicht 3 tassen is 78 euro)

Eigenlijk is het belachelijk, meer dan 100 euro toeslag betalen op een vlucht van 36 euro.Maar ik zal maar niet zeuren, want er is geen luchtvaartmaatschappij die ook maar in de buurt komt voor 3 retourtjes Madrid a 130 euro. Maar eigenlijk is het belachelijk dat met name de creditcard-toeslag niet standaard in de prijs zit voor een Nederlander, er is namelijk geen mogelijkheid om het niet te betalen.
pi_56824774
quote:
Op maandag 18 februari 2008 19:33 schreef Blik het volgende:
Kom nu pas voor de eerste keer in aanraking met Ryanair, wil een weekendje Madrid boeken.

Totale kosten: 36 euro
creditcard-toeslagen: 24 euro
tas inchecken: 26 euro per tas( zijn met 3 personen, dus wellicht 3 tassen is 78 euro)

Eigenlijk is het belachelijk, meer dan 100 euro toeslag betalen op een vlucht van 36 euro.Maar ik zal maar niet zeuren, want er is geen luchtvaartmaatschappij die ook maar in de buurt komt voor 3 retourtjes Madrid a 130 euro. Maar eigenlijk is het belachelijk dat met name de creditcard-toeslag niet standaard in de prijs zit voor een Nederlander, er is namelijk geen mogelijkheid om het niet te betalen.
Je hoeft dan ook niet drie tassen mee te nemen voor een weekendje toch? Doe anders 1 tas in het ruim en neem voor de rest kleinere formaat tassen mee als handbagage.
  maandag 18 februari 2008 @ 22:07:40 #246
62913 Blik
The one and Only!
pi_56825321
quote:
Op maandag 18 februari 2008 21:49 schreef MCH het volgende:

[..]

Je hoeft dan ook niet drie tassen mee te nemen voor een weekendje toch? Doe anders 1 tas in het ruim en neem voor de rest kleinere formaat tassen mee als handbagage.
Daar heb je ook gelijk in, waarschijnlijk zullen we maar 1 of wellicht geen tas inchecken.

Maar het is gewoon jammer dat je een ticket hebt voor 12 euro, maar vervolgens komt er nog 8 euro cc-toeslag (die is het meest belachelijk, want daar kun je niks aan doen) en 26 euro toeslag voor bagage bij.
pi_56854176
Handig om te weten...

http://www.ryanair.com/site/EN/notices.php?notice=gops&code=080118-cutovernsk-GB
quote:
Ryanair.com Booking System Unavailable-22-25 Feb 08 inc
From 22:00 hrs (GMT) on the 22nd February until 23:00hrs (GMT) on the 25th February 2008, the Ryanair booking website and call centre applications will be unavailable in order to transition to a complete new reservation system. Navitaire/Accenture our booking system provider will be managing the transition to their new mainframe and flight booking software.

Important Customer Information:

All flights between 22:00 hrs on the 22nd February until 23:00hrs on the 25th February 2008 will operate as normal

New Bookings cannot be made on Ryanair.com or via a Ryanair call centre between 22:00hrs on the 22nd February until 23:00hrs on the 25th February 2008

Flight Changes (date/time/route) cannot be made on Ryanair.com or via a Ryanair call centre between 22:00hrs on the 22nd February until 23:00hrs on the 25th February 2008 .

Review Existing Booking - passengers will not be able to review their existing booking details on Ryanair.com or via a Ryanair call centre between 22:00hrs on the 22nd February until 23:00hrs on the 25th February 2008.

Online Check-in - passengers will not be able to check-in online between 01:00hrs on the 22nd February until 23:00hrs on the 25th February 2008. Passengers traveling on the 23/24/25 February who are unable to check-in online can check-in at the airport and will not be charged the airport check-in fee.

Please note:

The Ryanair website: Destination Information, Travel Questions, Car, Hotel and Insurance booking facilities will be available during the entire changeover/upgrade period.

for further information on the Navitaire/Accenture airline booking system - http://www.navitaire.com/res_and_dist/newskies.asp
Sinds wanneer wordt een website niet meer in een testomgeving uitgeprobeerd en daarna met enkele drukken op de knop 'live' gezet? Alsof mensen nu ineens nog ff flink wat vluchten gaan boeken omdat de website uit de lucht is .
pi_56868216
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 10:09 schreef arrebar het volgende:
Voor dat geld zou ik gewoon de trein pakken, voor 99 euro pp ben je er vanuit elk station in Nederland.

Duurt 5,75 uur (adam) maar je hebt geen gedoe met inchecktijden (2 uur van te voren aanwezig zijn). Je hoeft niet te wachten op je bagage bij aankomst, je bent gelijk in de stad, dus geen 1,5 uur zoals hierboven aangegeven. Oftewel, vliegen of treinen maakt niks uit qua tijd.
Die boot vaart al ruim een jaar niet meer, dus doe je er weer een uur of vier langer over. Maar het blijft een goedkope en makkelijke manier van reizen
pi_56878130
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 20:01 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Die boot vaart al ruim een jaar niet meer, dus doe je er weer een uur of vier langer over. Maar het blijft een goedkope en makkelijke manier van reizen
Welke boot? De route die je krijgt gaat via brussel door de kanaaltunnel. Die 5,75 uur heb ik van de NS site afgetoverd...
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
pi_56918205
Ryanair.com is down (nouja, boeken is niet mogelijk). Vanaf dinsdag 1 miljoen 0,01 pond-acties (inclusief belastingen...?):

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')