quote:Op woensdag 16 januari 2008 20:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Die schandalige schijnveilige kulmaatregel is nog steeds even streng.
Gister op stansted kreeg anders wel een vriendin er van langs omdat ze een fles deo in der tas had zitten.quote:VLoeistoffen gebeuren enzo.....
quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:11 schreef k_man het volgende:
Spuitbussen mochten sowieso al niet. En flesjes tegwenwoordig natuurlijk ook niet. Beetje dom dus.
niet gecontroleerd of goed verstopt?quote:Op donderdag 17 januari 2008 21:45 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Zowel op Eindhoven als Stansted hebben ze vandaag mijn vloeistoffen niet aangetroffen, spuitbusdeo mag overigens gewoon wel hoor, als je maar onder de 100 ml zit.
Dat kunnen ze doen omdat ze door het verhogen van de overige fees de omzet minimaal op hetzelfde niveau houden... Ryanair kan heel leuk roepen dat ze NOOIT brandstoftoeslagen berekenen en/of altijd de 'lowest fares' hebben... Leuke lokkertjes, maar objectief gezien niet fair. Overigens blijf ik 't bij andere maatschappijen belachelijk vinden dat brandstoftoeslagen apart worden berekend. Dat is gewoon het risico van je bedrijfsvoering. De olie die je voor die brandstoftoeslag verstookt is toch geen speciale olie?quote:Op maandag 28 januari 2008 22:53 schreef DutchTrain het volgende:
Wees blij dat er tenminste 1 bedrijf in de wereld de kosten inzichtelijk houdt en waar je kan kiezen om gebruik te maken van de services waarvoor je wil betalen. Naar mijn idee heeft Ryanair de laatste tijd veel meer goede acties (vroeger maar 1x per jaar een 1 cent incl. toeslagen actie, nu wel 4x per jaar) en zijn de standaardprijzen ook gedaald.
Klopt. Al vraag ik me af hoe snel je zult zien dat Ryanair minder incheckbalies op een vliegveld huurt.quote:Alle toeslagen staan netjes in het overzicht => http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php?sect=CHARGES
dus je weet waar je aan toe bent. Minimumprijs voor een retourvlucht inclusief bagage, creditcard en inchecken op de luchthaven kostte voor deze laatste verhoging 18 euro, dus nu 24 euro. Nog altijd niet duur voor een retourtje Valencia of Marseille.
Klopt. Maar verhoog de ticketprijs dan maar in plaats van die omzet in een buiten proportie zijnde fee te verpakken... In hoeverre voldoet Ryanair op deze manier aan dat Europese beleid van het adverteren met all-in prijzen? Ja, er staat bij de huidige actie ook 'Vanaf EUR ...' (= ticketprijs + tax), maar horen die kosten waarvoor je niet kunt kiezen ze niet te maken (creditcard) daar ook niet in te zitten?quote:Dat de toeslagen niet in verhouding staan tot de minimumprijs ben ik met je eens, maar het enige wat ze daar aan kunnen doen is de prijs verhogen, want de toeslagen zijn niet anders dan bij andere luchtvaartmaatschappijen (en zelf webwinkels vragen net zo makkelijk kosten voor betaling en handling).
Mee eens. Daarom boek ik ook liever zelf bij een maatschappij, zonder tussenkomst van een D-Reizen etc....quote:Boek eens een reis bij Neckerman, d-reizen of KLM, dan weet je pas wat verborgen kosten zijn.
Nee, want ik betaal niet graag voor dingen die ik niet gebruik. Wat mij betreft mag AH op zaterdag z'n prijzen met 10% verhogen, dan kunnen de prijzen doordeweeks omlaag.quote:Op maandag 28 januari 2008 23:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
Klopt. Maar verhoog de ticketprijs dan maar in plaats van die omzet in een buiten proportie zijnde fee te verpakken... In hoeverre voldoet Ryanair op deze manier aan dat Europese beleid van het adverteren met all-in prijzen? Ja, er staat bij de huidige actie ook 'Vanaf EUR ...' (= ticketprijs + tax), maar horen die kosten waarvoor je niet kunt kiezen ze niet te maken (creditcard) daar ook niet in te zitten?
Ze verwachten dat ze blijven groeien dus minder incheckbalies zal niet snel gebeuren denk ik.quote:Op maandag 28 januari 2008 23:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
Klopt. Al vraag ik me af hoe snel je zult zien dat Ryanair minder incheckbalies op een vliegveld huurt.
Ik betaal ook niet graag voor dingen die ik niet gebruik, maar nu word je gelokt met goedkope ticketprijzen (waarvan ik als weldenkend mens ook wel weet dat daar nog een sloot aan andere kosten bijkomt) terwijl onvermijdelijke kosten in andere fees verpakt zitten...quote:Op maandag 28 januari 2008 23:38 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, want ik betaal niet graag voor dingen die ik niet gebruik. Wat mij betreft mag AH op zaterdag z'n prijzen met 10% verhogen, dan kunnen de prijzen doordeweeks omlaag.
Helaas hebben ze die actie nu niet... Had wel 40 euro gescheeldquote:Creditcardkost kun je ook vermijden door op een andere manier te betalen, alleen kun je als inwoner van Nederland nog geen Ryanair of Visa Electron card krijgen voor zover ik weet. Bij de laatste actie betaalde ik overigens geen creditcardkosten en zou een retourtje ook echt 2 cent hebben gekost als ik niet had willen inchecken op de luchthaven en bagage mee had willen nemen.
Ik betaal heel vaak (eik bijna overal waar mogelijk) met creditcard. Extra kosten daarvoor zijn er haast nooit. wat ik veel kwalijker vind is de 15 eurocent ofzo als je kleine bedragen pint. Ik stel dan altijd de vraag aan de winkelier/detailist of het verwerken en risico van contant geld hem geen geld kost en waarom ik daar dan niet voor hoef te betalen als ik daarmee wil afrekenen. Dan hebben ze meestal geen antwoord terug. Kan op m'n werk (parkeergarages) heel goed de feitelijke kosten van betalingsverkeer per categorie zien en dan blijken de kosten voor de verschillende categorieën echt niet ver uit elkaar te liggen. Die extra kosten zijn dus echt onzin. Maarja, leg dat maar es uitquote:Betaalkosten zijn ook nooit vermeld in winkels en ik vind het bijvoorbeeld ook nog altijd vreemd dat je in Nederland zoveel extra moet betalen als je met een creditcard wilt afrekenen in een winkel.
Niet zo'n beste ervaring dusquote:Op woensdag 7 november 2007 15:44 schreef Jack. het volgende:
Paar jaar terug met m'n toenmalige vriendin (nu ex) weekendje naar Italie, waar we een vriendin van haar zouden bezoeken die er voor een jaar studeerde.
Alles netjes geboekt bij Ryanair, sta ik 's ochtends op blijkt het te sneeuwen. Had uiteraard het weerbericht vooraf niet gecheckt, 't sneeuwt amper dus wie had verwacht dat het net die dag zou sneeuwen. En ja, verkeer hier loopt totaal in 't honderd als er 3mm sneeuw valt, dus gigantische files richting Charleroi (moest langs Antwerpen en langs Brussel), en dus te laat voor de vlucht. Nu is ryanair zo vriendelijk om nul service te bieden dus zat er niets anders op dan een nieuw ticket voor een vlucht savonds te kopen.
Eenmaal aangekomen in luchthaven van Pisa, de trein op richting milaan, leuke dagen gehad en vervolgens weer terug met de trein richting luchthaven Pisa. Gaat het daar ook weer gigantisch hard sneeuwen, tot op het punt dat de trein letterlijk ingesneeuwd raakt en we zo'n 4u stilstaan. Wederom veel te laat op de luchthaven en opnieuw een ticket kunnen kopen voor de volgende vlucht (dag nadien). Kwam er nog bij dat ik op dat moment voor mezelf uitgemaakt had dat de relatie dood was, en ik dus gewoon naar huis wilde ipv nog een extra nacht/dag met m'n vriendin te spenderen.
Sindsdien nooit meer met ryanair gevlogen![]()
Zou een andere niet low-budget maatschappij jou overboeken naar een latere vlucht? Ik denk het nietquote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:21 schreef Jack. het volgende:
Even quoten uit het topic Reisblunders
[..]
Niet zo'n beste ervaring dus
Tja, gewoon pech. Moet je maar op tijd zijn toch?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:21 schreef Jack. het volgende:
Even quoten uit het topic Reisblunders
[..]
Niet zo'n beste ervaring dus
Als ik dat tv programma over Easyjet op RTL4 moet geloven (is inmiddels wel een paar jaar oud) waren ze daar best schappelijk mee. Voor 25 euro/pond boekten ze je ter plekke om.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:36 schreef Blik het volgende:
[..]
Zou een andere niet low-budget maatschappij jou overboeken naar een latere vlucht? Ik denk het niet
Je kan een low budget niet vergelijken met een gewone maatschappij. Bij een gewone maatschappij betaal je die service gewoon in je ticket. Ik heb ooit eens 500 dollar (toen een dollar nog wat waard was) gekregen van KLM omdat m'n koffer nog in Schiphol stond. Ik heb me laten vertellen dat je bij een low budget maatschappij dan gewoon pech heb. M'n ticket kostte destijds 60 euro als ik me niet vergis (enkele vlucht), dus heel die trip heeft me uiteindelijk 240 euro gekost, en voor die prijs had ik gewoon met een gewone maatschappij kunnen vliegen inclusief de service die daarbij komt zien.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:13 schreef MCH het volgende:
[..]
Als ik dat tv programma over Easyjet op RTL4 moet geloven (is inmiddels wel een paar jaar oud) waren ze daar best schappelijk mee. Voor 25 euro/pond boekten ze je ter plekke om.
Het is tegenwoordig 40 euro, en als je je retourvlucht gemist hebt kan je op de volgende vlucht mee. Wat ook erg schappelijk is, als je eerder op de airport bent bij Easyjet kan je met de eerdere vlucht mee, mits er plaats is uiteraard. Bij Ryanair kennen ze deze service niet, maar zij zitten dan ook echt in de low-cost is geen service catogorie.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:13 schreef MCH het volgende:
[..]
Als ik dat tv programma over Easyjet op RTL4 moet geloven (is inmiddels wel een paar jaar oud) waren ze daar best schappelijk mee. Voor 25 euro/pond boekten ze je ter plekke om.
quote:Op donderdag 31 januari 2008 17:44 schreef _Woody_ het volgende:
Passenger Service Charge = Luchthavenbelasting
Insurance and Wheelchair Levy = Insurance weet ik niet zo goed. Van de wheelchair levy betalen ze de kosten voor het in en uitladen van mensen in een rolstoel.
Easyjet rekent toch ook 7,50 per boeking, alhoewel je wel meerdere vluchten in één boeking kan doen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:55 schreef ozzietukker het volgende:
Ontopic:
Ik vind de 4 euro creditcardtoeslag per persoon per route echt schandalig hoog van Ryanair, dat je voor de heen en terugvlucht apart creditcardkosten in rekening brengt snap ik, (Ryanair werkt op basis van enkele reistickets) dat die 8 euro aan de hoge kant is, is één, maar dat je op dezelfde boeking voor persoon 2, 3, 4 of 5 ook dezelfde kosten moet betalen is echt belachelijk en staat compleet niet in verhouding tot de daadwerkelijk gemaakte kosten.
Daar betaal je bij de spoorwegen en openbaar vervoer ook voor, alleen staat het daar niet op je kaartje.quote:Op donderdag 31 januari 2008 20:02 schreef ozzietukker het volgende:En omdat het volgens de Europese Unie niet is toegestaan om mensen die een rolstoel gebruiken er specifiek voor te laten betalen belasten ze het voor iedereen.
Dit vindt ik wel een begrijpelijke maatregel van Ryanair, als je in een rolstoel zit prima, als je dan wil vliegen, ook prima, maar dat kost wel extra aan personeel. De rolstoelgebruiker heeft het bij de EU echter voor elkaar gekregen dat je daar dan niet speciek voor belast kan worden, dus belast Ryanair maar iedereen.
Maar bij Easyjet maakt het niet uit hoeveel personen je boekt op één boeking, de administratiekosten blijven 7,50 euro. Dus voor mensen die met zijn 2'en vliegen betaal je dus 16 euro credit card kosten, en dat is wat aan de hoge kant bij Ryanair.quote:Op donderdag 31 januari 2008 21:59 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Easyjet rekent toch ook 7,50 per boeking, alhoewel je wel meerdere vluchten in één boeking kan doen.
Dat laatste iddquote:Op vrijdag 1 februari 2008 01:26 schreef copyfile het volgende:
Ik zit net op de ryanair website te kijken en daar staat dat de aanbiedingen van alleen luchthavenbelasting etc. betalen nog tot 7-2 is. Maar waar kan ik al die aanbiedingen zien ? Want als ik op de link klik krijg ik alleen maar barcelona te zien vanaf 27euro. Maar kan nergens die 0,01euro aanbiedingen vinden. Of moet je gewoon maar wat zoeken en hopen dat je voor 0,01euro kan ?
Opvallend dat juist Ryanair - dat roept dat ze nooit een brandstoftoeslag zullen berekenen - de kosten voor brandstof niet hedget... Om dat te kunnen roepen, moet je toch juist je risico zoveel mogelijk beperken ...? En juist olie is iets waarvan algemeen wordt aangenomen dat die niet in prijs daalt.... Zie Ryanairs vooruitzicht voor 2008/2009:quote:Ryanair warns of profits 'storm'
Ryanair has warned that its profits could be halved this year as fuel costs rise and as the UK pound weakens. The warning came as the budget airline reported that net profit dropped 27% to 35m euros ($52m; £26m) during the October to December quarter. The drop was its first quarterly decline in a more than a year.
Chief executive Michael O'Leary said that the weakening profits were part of a cyclical downturn in the industry and a "perfect storm" may be lying ahead. The company's shares tumbled 11% to 3.2 euros in early trading on Monday.
'Perfect storm'
"The European airline sector is presently facing one of these cyclical downturns, with the possibility of a 'perfect storm' of higher oil prices, poor consumer demand, weaker sterling and higher costs," said Mr O' Leary.
The boss of the Irish airline predicted that the UK and the rest of Europe would not avoid a recession, but predicted a tougher economic environment after "five or six very good years". And he rejected calls for the Bank of England to follow the US central bank, the Federal Reserve, in cutting interest rates when policy makers meet later this week. "The whole system got very frothy over the last couple of years and we can't keep bailing ourselves out with these artificial interest rate cuts," Mr O' Leary told BBC News. "We need to tighten the belt and focus on reducing costs."
Shares in rival budget airline Easyjet fell 6.6% to 435.7 pence on fears that it could experience similar problems. The two firms have fought to increase market share by slashing air fares, but aim to boost earnings by expanding their routes, adding planes and charging for any service above the basic cost of the flight, including baggage check-in.
Gloomy outlook
Mr O'Leary said it was too early to make an accurate assessment of earnings for the firm's financial year beginning 1 April.
But he warned that if oil prices remained above $85 a barrel, and if consumer sentiment and the UK pound stayed weak, then the airline's earnings for 2008 could fall by up to 50% to 235m euros.
He said that the company had not taken out protection, known as hedging, against the oil price or weak pound.
"We remain essentially unhedged for next year," the budget airline said.
Not being hedged essentially means the airline has not used financial instruments to insure itself against rising fuel costs or adverse exchange rate moves.
The gloomy outlook is likely to weigh on Ryanair's share price, which has already slipped 18% this year, predicted Bloxham analyst Ross McEvoy.
"There is no visibility, it's just guesswork what they are doing at this stage," he said.
Omzet groeit ook minder snel dan het aantal passagiers. Zie http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=08&month=feb&story=reg-en-040208 . Blijkbaar brengen die belachelijke creditcardtoeslagen en verhogingen van bagageheffing etc. toch minder op dan het verlagen van de ticketprijzen...quote:However with oil prices at $90 a barrel and fear of recession in the UK and many other European economies, the current outlook for the coming fiscal year is poor. We remain essentially unhedged for next year. Current oil prices, which have risen by nearly 40% to $90 a barrel, will impose significantly higher costs during a year when we are expanding capacity by almost 20%.
Nee hoor, daar staat ook dat het 100 euro kost. Zie http://www.ryanair.com/site/EN/faqs.php?sect=CHARGES in de tweede rij van die tabel.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 12:29 schreef Professional het volgende:
Op de site van Ryanair staat vermeld dat een naamswijziging 25 euro per enkele reis kost.
Je hoeft dan ook niet drie tassen mee te nemen voor een weekendje toch? Doe anders 1 tas in het ruim en neem voor de rest kleinere formaat tassen mee als handbagage.quote:Op maandag 18 februari 2008 19:33 schreef Blik het volgende:
Kom nu pas voor de eerste keer in aanraking met Ryanair, wil een weekendje Madrid boeken.
Totale kosten: 36 euro
creditcard-toeslagen: 24 euro
tas inchecken: 26 euro per tas( zijn met 3 personen, dus wellicht 3 tassen is 78 euro)
Eigenlijk is het belachelijk, meer dan 100 euro toeslag betalen op een vlucht van 36 euro.Maar ik zal maar niet zeuren, want er is geen luchtvaartmaatschappij die ook maar in de buurt komt voor 3 retourtjes Madrid a 130 euro. Maar eigenlijk is het belachelijk dat met name de creditcard-toeslag niet standaard in de prijs zit voor een Nederlander, er is namelijk geen mogelijkheid om het niet te betalen.
Daar heb je ook gelijk in, waarschijnlijk zullen we maar 1 of wellicht geen tas inchecken.quote:Op maandag 18 februari 2008 21:49 schreef MCH het volgende:
[..]
Je hoeft dan ook niet drie tassen mee te nemen voor een weekendje toch? Doe anders 1 tas in het ruim en neem voor de rest kleinere formaat tassen mee als handbagage.
Sinds wanneer wordt een website niet meer in een testomgeving uitgeprobeerd en daarna met enkele drukken op de knop 'live' gezet?quote:Ryanair.com Booking System Unavailable-22-25 Feb 08 inc
From 22:00 hrs (GMT) on the 22nd February until 23:00hrs (GMT) on the 25th February 2008, the Ryanair booking website and call centre applications will be unavailable in order to transition to a complete new reservation system. Navitaire/Accenture our booking system provider will be managing the transition to their new mainframe and flight booking software.
Important Customer Information:
All flights between 22:00 hrs on the 22nd February until 23:00hrs on the 25th February 2008 will operate as normal
New Bookings cannot be made on Ryanair.com or via a Ryanair call centre between 22:00hrs on the 22nd February until 23:00hrs on the 25th February 2008
Flight Changes (date/time/route) cannot be made on Ryanair.com or via a Ryanair call centre between 22:00hrs on the 22nd February until 23:00hrs on the 25th February 2008 .
Review Existing Booking - passengers will not be able to review their existing booking details on Ryanair.com or via a Ryanair call centre between 22:00hrs on the 22nd February until 23:00hrs on the 25th February 2008.
Online Check-in - passengers will not be able to check-in online between 01:00hrs on the 22nd February until 23:00hrs on the 25th February 2008. Passengers traveling on the 23/24/25 February who are unable to check-in online can check-in at the airport and will not be charged the airport check-in fee.
Please note:
The Ryanair website: Destination Information, Travel Questions, Car, Hotel and Insurance booking facilities will be available during the entire changeover/upgrade period.
for further information on the Navitaire/Accenture airline booking system - http://www.navitaire.com/res_and_dist/newskies.asp
Die boot vaart al ruim een jaar niet meer, dus doe je er weer een uur of vier langer over. Maar het blijft een goedkope en makkelijke manier van reizenquote:Op zaterdag 16 februari 2008 10:09 schreef arrebar het volgende:
Voor dat geld zou ik gewoon de trein pakken, voor 99 euro pp ben je er vanuit elk station in Nederland.
Duurt 5,75 uur (adam) maar je hebt geen gedoe met inchecktijden (2 uur van te voren aanwezig zijn). Je hoeft niet te wachten op je bagage bij aankomst, je bent gelijk in de stad, dus geen 1,5 uur zoals hierboven aangegeven. Oftewel, vliegen of treinen maakt niks uit qua tijd.
Welke boot? De route die je krijgt gaat via brussel door de kanaaltunnel. Die 5,75 uur heb ik van de NS site afgetoverd...quote:Op woensdag 20 februari 2008 20:01 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Die boot vaart al ruim een jaar niet meer, dus doe je er weer een uur of vier langer over. Maar het blijft een goedkope en makkelijke manier van reizen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |