abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 01:59:22 #1
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_54195708
Jaren geleden, aan het eind van mijn Thailand-tripje, verbleef ik een weekje op Ko Pagn Nan. Degenen die Thailand een klein beetje kennen, weten dat Ko Pagn Nan slechts 1 ding betekent: feesten van de vroege avond tot ver in de ochtend. Zo ook ik, 1 volle week lang. Aan het einde van die week zou ik terug vliegen naar Nederland. Om 12 uur (noen), zou de jeep ons komen ophalen en naar de boot brengen. Rond acht uur 's ochtends lag ik, compleet haveloos, in mijn bed. Om 11.27uur werd ik wakker. Geen wekker gezet? Door de wekker heen geslapen? Geen idee! Ik ben naar beneden gestormd, heb geschreeuwd dat de jeep op mij moest wachten, die man wat geld in zijn hand gedrukt, en weer naaar boven gespurt om daar vervolgens al mijn bezittingen als een bezetene in mijn backpack te proppen. Hijgend, goor, bezweet, in ranzige kleren, met een knoerdharde kater en ditem kegel plofte ik vijf minuten later in de jeep. Die bracht mij vervolgens hotsend en klotsend in speedtempo naar de boot, waar ik een uur of 5 op zat (misselijk, bevangen door de hitte en nog steeds verre van fris), om vervolgens een overvolle trein te pakken, waarin ik geen slaap-, maar een zitplaats had. Uren hierin gezeten, uitgestapt, uren gewacht, overgestapt, wéér uren in een trein gezeten, om vervolgens, bijna een volle dag later, aan te komen op Bangkok airport; geradbraakt, kapot, een sneu hoopje mens. Maar; op tijd!!! Precies op tijd..... dacht ik. Helaas. Ik had het gepresteerd om precies 24 uur te laat op het vliegveld te arriveren. EEN DAG TE LAAT!!! En het geld was OP. Opperdepop. Had nog precies 500 bath (de fee om het vliegtuig in te komen) en een piepklein beetje meer. Er was nog maar 1 uitweg; huilend als een klkein kind heb ik de situatie uitgelegd en wonder boven wonder gaf dat geweldige Thaise vrouwtje mij een ticket voor die dag, diezelfde avond. Zomaar, voor niets! Heldin. Wél moest ik nog 14 uur overbruggen ongeveer; vies, zwetend, met een enorme kater nog steeds, goorder dan ooit en zo moe dat ik in staat was om staand in slaap te vallen, waar dan ook. Dit kon niet! Bus gepakt na 3 uur, Thaise public bus... naar de stad, knikkebollend. Kon nog nét voor 4 uur een dormbed huren, heb daar 4 uur als een blok geslapen, toen gedouched ( ) en bij een stalletje op straat een bak curry gekocht en een fles water. Toen was het écht helemaal op. Die avond zonder verdere avonturen afgereisd naar Schiphol Airport.

Hier mijn stompzinnige avontuur. Ben benieuwd naar dat van jullie.

[ Bericht 1% gewijzigd door renzell op 27-10-2007 11:44:26 ]
pi_54196076
Mijne is wel stom, maar niet heel erg. Bij de terugreis zouden we met de auto op de boot van Engeland weer naar Nederland gaan. Wij een beetje grappen wat er nog allemaal mis kon gaan (dat de boot te vroeg vertrekt, dat we een dag te laat zouden zijn, enz). Dus wij waren netjes op tijd bij de haven van Newcastle aangekomen op de dag dat we terug zouden zijn...

Maar er was niemand in de haven, helemaal uitgestorven. We hadden ons dus een dag vergist, we waren een dag te vroeg. Dus we hebben er nog een mooie extra dag van gemaakt in Newcastle in zeer waarschijnlijk het duurste hotel daar.
pi_54196269
Ik moest een keer de trein naar schiphol hebben (03:00) en ik ging er van uit dat hij vertraging had, maar dit keer had hij geen vertraging. Toen was ik te laat
Hardstyyyyleee + BreeZaahz to the bone!!11 :')
Android + Verveling = Titan Turret spelen
pi_54196493
tvp even nadenken of ik al een keer een reisblunder heb gehad...
pi_54198349
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 01:59 schreef renzell het volgende:
Jaren geleden, aan het eind van mijn Thailand-tripje, verbleef ik een weekje op Ko Pagn Nan. Degenen die Thailand een klein beetje kennen, weten dat Ko Pagn Nan slechts 1 ding betekent: feesten van de vroege avond tot ver in de ochtend. Zo ook ik, 1 volle week lang. Aan het einde van die week zou ik terug vliegen naar Nederland. Om 12 uur (noen), zou de jeep ons komen ophalen en naar de boot brengen. Rond acht uur 's ochtends lag ik, compleet haveloos, in mijn bed. Om 11.27uur werd ik wakker. Geen wekker gezet? Door de wekker heen geslapen? Geen idee! Ik ben naar beneden gestormd, heb geschreeuwd dat de jeep op mij moest wachten, die man wat geld in zijn hand gedrukt, en weer naaar boven gespurt om daar vervolgens al mijn bezittingen als een bezetene in mijn backpack te proppen. Hijgend, goor, bezweet, in ranzige kleren, met een knoerdharde kater en ditem kegel plofte ik vijf minuten later in de jeep. Die bracht mij vervolgens hotsend en klotsend in speedtempo naar de boot, waar ik een uur of 5 op zat (misselijk, bevangen door de hitte en nog steeds verre van fris), om vervolgens een overvolle trein te pakken, waarin ik geen slaap-, maar een zitplaats had. Uren hierin gezeten, uitgestapt, uren gewacht, overgestapt, wéér uren in een trein gezeten, om vervolgens, bijna een volle dag later, aan te komen op Bangkok airport; geradbraakt, kapot, een sneu hoopje mens. Maar; op tijd!!! Precies op tijd..... dacht ik. Helaas. Ik had het gepresteerd om precies 24 uur te laat op het vliegveld te arriveren. EEN DAG TE LAAT!!! En het geld was OP. Opperdepop. Had nog precies 500 bath (de fee om het vliegtuig in te komen) en een piepklein beetje meer. Er was nog maar 1 uitweg; huilend als een klkein kind heb ik de situatie uitgelegd en wonder boven wonder gaf dat geweldige Thaise vrouwtje mij een ticket voor die dag, diezelfde avond. Zomaar, voor niets! Heldin. Wél moest ik nog 14 uur overbruggen ongeveer; vies, zwetend, met een enorme kater nog steeds, goorder dan ooit en zo moe dat ik in staat was om staand in slaap te vallen, waar dan ook. Dit kon niet! Bus gepakt na 3 uur, Thaise public bus... naar de stad, knikkebollend. Kon nog nét voor 4 uur een dormbed huren, heb daar 4 uur als een blok geslapen, toen gedouched ( ) en bij een stalletje op straat een bak curry gekocht en een fles water. Toen was het écht helemaal op. Die avond zonder verdere avonturen afgereisd naar Schiphol Airport.

Hier mijn stompzinnige avontuur. Ben benieuwd naar dat van jullie.
haha, ik ken het! heb afgelopen zomer precies hetzelfde mee gemaakt op Koh Pagn nan! ook brak 5 uur op de boot en met de trein naar bangkok, allemaal net op tijd! alleen 1 geluk ten opzichte van jou was dat ik wel op de juiste dag op het vliegveld was en wel m'n vliegtuig kon halen
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:28:45 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_54198481
Mijn eerste commerciele vlucht... Op weg van Schiphol naar Phoenix (Arizona), met een overstap in Detroit... Dus ik stond braaf te wachten aan de gate, maar had blijkbaar de omroepberichten gemist dat mijn vliegtuig verhuisd was naar een andere gate... Tegen de tijd dat ik ging informeren wanneer mijn vliegtuig zou binnenkomen, was deze juist vertrokken!
Gelukkig kon ik ook overgeboekt worden op het volgende vliegtuig (zonder extra kosten), maar dit was wel 14 uur later... Dus i.p.v. 's avonds aan te komen op mijn bestemming, heb ik de hele nacht in Detroit airport rondgehangen. Beetje geslapen, viel niet mee, erg bang om me te verslapen (en om 4 uur 's ochtends gaan ze daar stofzuigen dus wakker werd ik wel)... Uiteindelijk kwam ik doodmoe aan in Phoenix, en viel ik op de achterbank in slaap op weg naar Las Vegas

Public transportation
censuur :O
pi_54198634
Haha, brak op de boot na Koh Pagn Nan, zeer herkenbaar. Ik ging de ochtend na de full moon party direct met de boot mee (zonder slaap) en het leek wel alsof de hele eilandbevolking met de boot mee wilde. En iedereen was gaar tot op het bot.

Op Isla Margarita hebben we een keer een busritje rond het eiland geboekt. De chauffeur haalde ons op om 8:30, reed 500 meter en stopte bij een supermarkt. Hij verontschuldigde zich en liep even de supermarkt binnen. 'Die gaat zeker even een koffie halen of zo', dacht ik nog. 2 minuten later komt meneer de bus inlopen met een tray met 24 blikjes bier. Halve liters that is! Er wordt uitgedeeld en meneer trekt er zelf ook een open, om vervolgens met 1 hand de bus weer de weg op te sturen. Zijn andere hand gebruikt hij om het gerstenat te nuttigen, tijdens het rijden.

Ik moest voor mijn stage een keer een stapel filmblikken terug brengen van Schotland naar Nederland. Daarvoor moest ik met auto en al de boot nemen van Newcastle naar IJmuiden. Ik was behoorlijk zenuwachtig, omdat die lading filmblikken erg kwetsbaar was en letterlijk miljoenen waard (3 weken filmen voor een speelfilm is niet goedkoop in het buitenland). Tijdens het inchecken merkte de douane kennelijk op dat ik gespannen was, want ik moest mijn auto aan de kant zetten en de achterklep openmaken. Ik probeerde zo nonchalant mogelijk uit te leggen dat het filmblikken waren. Die lui zijn goed getrained, want ze lieten mijn overige lading (bagage, koffers, etc.) met rust en pakten direct de filmblikken uit de wagen, en maakten aanstalten ze open te maken. Ter illustratie; een klein beetje licht kan zo'n filmrol permanent slopen. Ik begon als een kind te krijsen dat ze de blikken met rust moesten laten, en barstte in tranen uit - dat werkte alleen maar averechts, en ik kreeg te horen dat ik 6 maanden de cel in kon draaien als ik tegenstribbelde. Gelukkig vonden ze tussen de blikken een cargo-brief van het laboratorium. Ik kon de blikken ongeschonden weer meenemen en kwam er met een waarschuwing vanaf. Maar ik heb die nacht geen oog dichtgedaan door de adrenaline.
pi_54198965
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 11:38 schreef Kontiki het volgende:

Ik moest voor mijn stage een keer een stapel filmblikken terug brengen van Schotland naar Nederland. Daarvoor moest ik met auto en al de boot nemen van Newcastle naar IJmuiden. Ik was behoorlijk zenuwachtig, omdat die lading filmblikken erg kwetsbaar was en letterlijk miljoenen waard (3 weken filmen voor een speelfilm is niet goedkoop in het buitenland). Tijdens het inchecken merkte de douane kennelijk op dat ik gespannen was, want ik moest mijn auto aan de kant zetten en de achterklep openmaken. Ik probeerde zo nonchalant mogelijk uit te leggen dat het filmblikken waren. Die lui zijn goed getrained, want ze lieten mijn overige lading (bagage, koffers, etc.) met rust en pakten direct de filmblikken uit de wagen, en maakten aanstalten ze open te maken. Ter illustratie; een klein beetje licht kan zo'n filmrol permanent slopen. Ik begon als een kind te krijsen dat ze de blikken met rust moesten laten, en barstte in tranen uit - dat werkte alleen maar averechts, en ik kreeg te horen dat ik 6 maanden de cel in kon draaien als ik tegenstribbelde. Gelukkig vonden ze tussen de blikken een cargo-brief van het laboratorium. Ik kon de blikken ongeschonden weer meenemen en kwam er met een waarschuwing vanaf. Maar ik heb die nacht geen oog dichtgedaan door de adrenaline.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:59:35 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_54201770
Kontiki ==> Waarom maken ze geen backup van iets wat miljoenen waar is, en waarom wordt zo'n transport dan door een stagier i.p.v. een verzekerd transportbedrijf uitgevoerd? Beetje raar verhaal, klinkt alsof ze heel wat anders in die filmblikken hebben gestopt!
pi_54202114
Eh, film kun je niet backuppen hoor, dat is nog analoog spul. Het kost heel erg veel geld om daar een kopie van te maken. Ik ben het met je eens wat betreft het verzekerde transportbedrijf, dat heb ik destijds ook tegen mijn opdrachtgever gezegd. Het zat me niet lekker en juist daarom heeft de douane me eruit gepikt denk ik. Mijn collega (dikke dertiger die overal schijt aan heeft) had ook filmblikken in zijn auto en hem hebben ze niets gevraagd.
Ik moest het meenemen omdat er haast bij was en ik juist die dag terug naar NL ging. Maar eh, je wilt niet weten hoe onvoorzichtig er met die blikken om wordt gegaan. Er zit een laboratorium in Amsterdam waar je ze gewoon in de brievenbus moet gooien als ze dicht zijn.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:29:59 #11
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_54202192
De trein naar Le Verdon pakken met de gedachte om naar Verduin te gaan. Je weet, Fransen namen zijn anders dan de NL versies. En Verdun/Verdon lijkt op elkaar

Maar Le Verdon is kort voor Le Verdon sur Mêr. Zoek op de kaart maar eens waar je uitkomt
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_54202226
's ochtends met een groep vrienden richting schiphol. We gingen in Engeland een weekendje zuipen en naar een voetbalwedstrijd. Eerste vlucht gemist omdat we in een barretje zaten te zuipen, tickets omgezet voor een vlucht 's avonds en weer die bar in.

's Avonds weer onze vlucht gemist omdat we straalbezopen waren.
pi_54210024
1 keer een vliegtuig gemist in België (Charleroi). Toen naar Brussel gereden en daar uitvinden dat het veel te duur was. Toen maar zelf naar Newcastle gereden en 's morgens heel erg gaar daar aangekomen. Heel de dag bier gedronken daar en 's nachts hield ik het wonder boven wonder heel lang vol. Was uiteindelijk een topdag maar het heeft wel wat gekost. In Londen een keer het vliegtig gemist en de nacht daar op de grond doorgebracht. Voor de verder rest kan ik zo even niks verzonnen krijgen maar er zal zeker wat zijn.
pi_54213071
zelf niet zoveel bijzonders meegemaakt gelukkig, maar ik heb wel een mooi verhaal

paar jaar geleden, was net uit met m'n vriendinnetje. Haar moeder is belgisch en ik mocht haar niet, zij mij ook niet
Enfin, enkele weken nadat het uit ging hadden ze een vakantie gepland staan. Met het gezin, 4 stuks, paar weken rondtrekken westkust USA in de zomervakantie. Alles dus allang geboekt enzo.

Wat later hoor ik wat er gebeurd is (echt waar!!! ). Staan ze daar om in te checken, toont die moeder haar paspoort. WTF, is dat nog een handgeschreven belgisch paspoort (het was 2004 ofzo ). Ik wist niet eens dat het bestond

Nouja, daar kom je Amerika dus niet mee in haha, dus daar sta je dan. Nieuw paspoort aanvragen kost tijd en geld en een lijnvlucht boeken was duurder dan die vakantie zelf. p0wn3d!!!

Toen zijn ze maar met z'n drieen op vakantie gegaan en moeder heeft rechtsomkeer naar huis gemaakt
pi_54213315
Ik heb eens een reispartner gehad die het verschil niet wist tussen 8 uur 's ochtends en 8 uur 's avonds. Gelukkig wel op de gunstigste manier, al is 12 uur hangen op een vliegveld ook best kut.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  zondag 28 oktober 2007 @ 01:00:55 #16
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_54214005
Eerste keer naar Amerika , maanden naar toe gellefd , alles geregeld.
5 uur voor vertrek kom ik erachter dat m'n paspoort verlopen is

Laatste keer Florida , de laatste dag nog even lunchen in een restaurant , de waitress al ons laatste geld gegeven. De auto in op weg naar het vliegveld , waren alleen vergeten dat we nog wat tolpoortjes zouden passeren.
Hele verhaal uitgelegd , de ene zei (niet al te vriendelijk) "Rij maar door" , bij de tweede , mocht ik even m;n paspoort inleveren en kreeg ik een papiertje mee , waar een rekening nummer opstond zodat ik die $ 0.75 even over kon maken zodra ik thuis was (nooit gedaan trouwens)
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 28 oktober 2007 @ 01:18:44 #17
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_54214413
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik heb eens een reispartner gehad die het verschil niet wist tussen 8 uur 's ochtends en 8 uur 's avonds. Gelukkig wel op de gunstigste manier, al is 12 uur hangen op een vliegveld ook best kut.

Ik zou dus nooit 12 uur op een vliegveld blijven hangen
  zondag 28 oktober 2007 @ 01:20:52 #18
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_54214467
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 01:00 schreef Enchanter het volgende:
Nou en?
Ga je toch lekker naar de Marachaussee en vraag je een nooddocument aan? Krijg je gelijk mee(okay, duurt een half uurtje ofzo) en er wordt gelijk een nieuw normaal paspoort aangevraagd.

Uiteraard alleen mogelijk indien burgelijke stand open is of je heb een andere vorm van ID bij je of een uitreksel van het bevolkingsregister.
quote:
Laatste keer Florida , de laatste dag nog even lunchen in een restaurant , de waitress al ons laatste geld gegeven. De auto in op weg naar het vliegveld , waren alleen vergeten dat we nog wat tolpoortjes zouden passeren.
Hele verhaal uitgelegd , de ene zei (niet al te vriendelijk) "Rij maar door" , bij de tweede , mocht ik even m;n paspoort inleveren en kreeg ik een papiertje mee , waar een rekening nummer opstond zodat ik die $ 0.75 even over kon maken zodra ik thuis was (nooit gedaan trouwens)
Dus als ik het goed lees heb je je paspoort ingeleverd in de VS, ben je daarna door de douane gekomen en daarna OOK nog eens door de Nederlandse douane? En dat allemaal zonder paspoort? Ik geloof er geen reet van
  zondag 28 oktober 2007 @ 02:01:57 #19
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_54215229
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 01:20 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Nou en?
Ga je toch lekker naar de Marachaussee en vraag je een nooddocument aan? Krijg je gelijk mee(okay, duurt een half uurtje ofzo) en er wordt gelijk een nieuw normaal paspoort aangevraagd.

Uiteraard alleen mogelijk indien burgelijke stand open is of je heb een andere vorm van ID bij je of een uitreksel van het bevolkingsregister.
[..]

Dus als ik het goed lees heb je je paspoort ingeleverd in de VS, ben je daarna door de douane gekomen en daarna OOK nog eens door de Nederlandse douane? En dat allemaal zonder paspoort? Ik geloof er geen reet van
Nee maar , dat duurde een kwartier of zo , was een aardige rij aan het creeren achter me , paspoort heb ik uiteraard terug gehad , het ging om m;n egegvens
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 28 oktober 2007 @ 03:10:36 #20
105888 renzell
pi_54216601
quote:

Oh nee, wat kut!!! Da's écht wat je noemt: een flinke domper.

Dat verhaal met die filmblikken is trouwens ook bizar. Wát een stress! Kan het me levendig voorstellen. Níet leuk! Wél grappig!
pi_54218800
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 01:18 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik zou dus nooit 12 uur op een vliegveld blijven hangen
't Vliegveld was in the middle of nowhere en er was geen kluis ofzo voor de koffers. Anders had ik 't ook wel geweten.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_54218941
ik heb vorige week in budapest met mijn slaperige hoofd de verkeerde koffer meegenomen van t vliegveld
How rude!
pi_54242070
quote:
Herkenbaar. Vakantie met het gezin, ik zeg nog tegen mijn ouders: kijk of jullie paspoort geldig is etc. Maar ik als klein kitten wist daar niks van en zij hadden alles geregeld enzovoort.
Waarop mijn moeder dus de avond voor vertrek erachter kwam dat haar paspoort verlopen was.

Gelukkig werkte een kennis bij de gemeente (het was nog in de tijd dat paspoorten op de gemeente zelf verlengd werden). Die heeft een collega gebeld en in alle vroegte zijn zij naar het gemeentehuis getogen om een nieuw paspoort te maken.
Wij intussen de maatschappij opgebeld dat we een halte later in de bus stapten, zodat we meer tijd hadden om eea te regelen. Uiteindelijk nog op tijd bij halte 1, daar doorgegeven dat men niet meer hoefde te wachten, waarop onze bus bij de volgende halte een uur stilstond 'omdat er nog laatkomers waren'. Guess who?

En toen het tijd was om de paspoorten van het gezelschap te controleren werden ze allemaal doorgevlooid, op die van mijn moeder na.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_54242518
zat in het buitenland paar jaar
toen ik weer naar definitief naar nederland ging 1 zo een megakoffer en 2 handbags meegenomen.
en me vishengelset

me koffer had van die sjieke wieltjes eronder zodat het lekker kan glijden.
onderweg naar de airport begaf 2 wieltjes het al
op de airport aangekomen bleek mijn koffer veel en veel te zwaar
bijbetalen was een optie, maar ik ging tog maar de halve koffer moest ik legen in de prullenbak daar.
wilde ik daarna weer inchecken ben ik me ticket kwijt.
vet stressen en gelijk bellen naar de reisbureau, maar die konden geen ticket printen en bij de maatschappij kon er ook nix aan doen.
2 uur later bleek me ticket te zijn gevonden en afgegeven bij de politie op de airport.......PFff
anders kon ik me mammie bellen voor geld...want ticket was niet overboekbaar en had helemaal nix meer op zak.
pi_54242769
Ik heb het zelf niet mee gemaakt, maar iemand op het werk waar ik een vakantiebaantje had.

2 jaar geleden gingen ze met het gezin op wintersport in Frankrijk. Alles ingepakt, goede zin, en de TomTom ingesteld. Op naar Frankrijk.
Ze waren al een tijd aan het rijden, en de man vond het een beetje vreemd dat ze meer richting Italie reden dan richting Frankrijk. Maargoed de TomTom gaf het aan dus het zou wel goed zijn. Na een tijd reden ze opeens de grens over van Italie. Toen zijn ze ergens gestopt omdat ze dachten dat er toch iets niet zou kloppen met de TomTom.
Wat bleek. Ze gingen naar een plek in Frankrijk die dezelfde naam heeft als een plek in Italie. Je raad het al, ze hadden die plek in Italie ingestelt op de TomTom.

pi_54243101
Samen met vrouwlief naar Engeland met de boot. Mijn vrouw is Russische en heeft gewoon en verblijfsvergunning. Om 7.00 bij Hoek van Holland, paspoort controle...en ja hoor. Mijn vrouw mocht niet de boot op...schengen countries only, dus niet Engeland......beeeetje dom van mij natuurlijk...:(...naja, wel geld terug gekregen.
pi_54243670
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 13:05 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
Ik heb het zelf niet mee gemaakt, maar iemand op het werk waar ik een vakantiebaantje had.

2 jaar geleden gingen ze met het gezin op wintersport in Frankrijk. Alles ingepakt, goede zin, en de TomTom ingesteld. Op naar Frankrijk.
Ze waren al een tijd aan het rijden, en de man vond het een beetje vreemd dat ze meer richting Italie reden dan richting Frankrijk. Maargoed de TomTom gaf het aan dus het zou wel goed zijn. Na een tijd reden ze opeens de grens over van Italie. Toen zijn ze ergens gestopt omdat ze dachten dat er toch iets niet zou kloppen met de TomTom.
Wat bleek. Ze gingen naar een plek in Frankrijk die dezelfde naam heeft als een plek in Italie. Je raad het al, ze hadden die plek in Italie ingestelt op de TomTom.

jaaaaaaaaaaa nou kom ik ook op een

Collega van m'n pa ging eens dochterlief wegbrengen naar het vliegveld van Dusseldorf. Dus hij op z'n tomtom hopsakee naar Dusseldorf International Airport.

Komen ze daar moesten ze op Weeze zijn Vlucht gemist
pi_54243821
tvp
  maandag 29 oktober 2007 @ 14:05:11 #29
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_54243873
In Griekenland waren mijn vakantiegenootje en ik nog zo NIET in de stemming om naar huis te gaan dat we niet aan het opletten waren. Het was een klein vliegveld, met 2 "gates" een in- en uitgang. We stonden te wachten, tot iemand in paniek vroeg of we Nederlands waren. Het vliegtuig zou namelijk nu vertrekken, de trap was al bijna weggereden... We konden dus nog net instappen en hebben voor wat vertraging gezorgd...
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_54245538
We waren vorig jaar met kerst in Frankrijk snowboarden. Na een paar dagen had ik die pistes bij ons in de buurt allemaal wel gezien dus ik ging met mn vriendin via allerlei slechte pistes (want: weinig sneeuw) naar een ander dorpje boarden. We hadden flink wat pistes en liften gehad en rond half 4 besloten we maar weer naar ons dorpje terug te gaan. We zaten nog geen 2 min in de lift of mn vriendin liet haar skistok vallen. Dus wij 15 min bovenaan de lift gewacht op die stok en toen kwamen we erachter dat we de verkeerde stoeltjeslift genomen hadden!! We zaten op de verkeerde berg . Ik dacht de oplossing te hebben door een flink stuk offpiste te gaan, maar uiteindelijk moesten we lopen omdat er geen sneeuw lag. Vriendin pissig (skiet max. blauw) en inmiddels werd het al schemerig. Uiteindelijk een uur over die afdaling gedaan, wij de goede lift weer naar boven genomen en toen bleek dat de liften gingen sluiten, dus we konden alleen maar weer terug. We zaten dus vast in het dorpje dat hemelsbreed 20km verder lag. Enige oplossing was een taxi, dus wij nog ff wat gedronken daar en een taxi gebeld. Zitten we een kwartier in die auto, denk ik nou toch maar eens vragen hoe ver het eigenlijk is terug... "about 45 minutes.." wááááát!!!! Bleek namelijk dat die taxi eerst naar het dal moest, vervolgens om de berg heen en via een ander bergweggetje weer omhoog.
Uiteindelijk 75 euro taxi kosten moeten betalen!! En dat nog wel op kerstavond!!!

Ben van de zomer in Portugal geweest met rugzakkie, tentje, matje en de hele mikmak mee. Via google had ik een camping ergens gevonden in het Noorden van Portugal, en we hadden afgesproken dat die eigenaar ons ergens zou ophalen. Na een hele dag reizen vanaf Porto komen we aan waar die vent ons kwam halen, leek allemaal dikke prima dus wij daaro tentje opzetten en we wilde wat in de omgeving doen daar.
Wat bleek, het lag dus echt in the middle of nowhere, dichtbijzijnste dorpje was 10 km ver en alleen bereikbaar via een bergweggetje en het was daar de hele dag 35 graden, veel te warm om te lopen. Na een ochtendje aan het zwembad gezeten te hebben waren we het zat en we maakten plannen om daar weer weg te gaan. De volgende dag die vent zover gekregen om ons met veel gezeik bij dat dorpje af te gooien, wij hele dag gewacht op de bus en uiteindelijk weer de reis gemaakt naar Porto waar we 's nachts om 1uur nog rondgelopen hebben opzoek naar een hotel, gelukkig wel gevonden!
3 dagen naar de klote, erg zonde was dat. Maargoed we kunnen wel zeggen dat we het noorden gezien hebben...
pi_54245556
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 13:53 schreef WooZ het volgende:

[..]

jaaaaaaaaaaa nou kom ik ook op een

Collega van m'n pa ging eens dochterlief wegbrengen naar het vliegveld van Dusseldorf. Dus hij op z'n tomtom hopsakee naar Dusseldorf International Airport.

Komen ze daar moesten ze op Weeze zijn Vlucht gemist
Dat meen je Wat een lutser ben je dan. Dusseldorf ligt ongeveer een uur verder dld in dan weeze

Mensen die compleet op hun tomtom vertrouwen zouden ze een nekschot moeten geven
  maandag 29 oktober 2007 @ 15:38:16 #32
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_54245617
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 15:35 schreef kikoooooo het volgende:
Mensen die compleet op hun tomtom vertrouwen zouden ze een nekschot moeten geven
pi_54248186
Niet mijn blunder, wel meegemaakt.

Was nog met m'n ouders mee op vakantie, in Engeland. We zouden vanaf het huisje waar we zaten een dagje naar Londen gaan, met de trein. Eerst met de auto naar het station. Parkeerterrein daar vlakbij was erg druk en je moest er geloof ik ook betalen. Dus mijn vader rijdt dat terrein weer af, op zoek naar een ander plekje. Wat verder van het station was nog een parkeerterrein, veel rustiger en bovendien gratis. Hoppa!

Komen we 's avonds terug uit Londen, staat onze auto daar helemaal alleen op een donker en afgesloten terrein. Hek eromheen, poort op slot. Dat terrein bleek dus bij een bedrijf te horen en het bedrijf was dicht. Oeps.

Gelukkig waren er nog mensen in het bedrijf. Die hadden al zo'n vermoeden dat we onwetende toeristen waren toen ze een auto met Nederlands kenteken op hun terrein hadden zien staan. Ze konden er wel om lachen gelukkig.
  maandag 29 oktober 2007 @ 18:17:02 #34
105888 renzell
pi_54248379
Wat denk je van een hele avond Engels praten met iemand die gewoon Nederlands blijkt te zijn. Als ik me niet vergis was dat óók op Ko Pagn Nan.
pi_54248392
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 18:17 schreef renzell het volgende:
Wat denk je van een hele avond Engels praten met iemand die gewoon Nederlands blijkt te zijn. Als ik me niet vergis was dat óók op Ko Pagn Nan.
Geen een keer aan elkaar gevraagd waar de ander vandaag komt?
  maandag 29 oktober 2007 @ 18:24:25 #36
105888 renzell
pi_54248521
Nee dus...

Apparently other things on our mind...

[ Bericht 25% gewijzigd door renzell op 30-10-2007 09:27:12 ]
  maandag 29 oktober 2007 @ 20:18:15 #37
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_54250760
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 18:17 schreef renzell het volgende:
Dat is wel erg
pi_54250859
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 18:17 schreef Niek. het volgende:

[..]

Geen een keer aan elkaar gevraagd waar de ander vandaag komt?
heb ik ook een keer gehad op de Loveparade in Berlijn! waren bij zo'n afterparty, raakte ik bij de WC's aan de praat met een jongen, spraken engels tegen elkaar! totdat ik vroeg waar hij vandaan kwam, from Holland zegt ie, lachen, gieren, brullen was dat! vervolgens vraag ik welke plaats, blijkt ie gewoon bij mij in het dorp te wonen op hemelsbreed 200 meter bij me vandaan!

ook op koh pagn nan, raakte ik in een dronken bui aan de praat met een duitser! heb nooit duits gehad op school, hele avond duits met hem lopen lullen, hij verstond me ook nog! en ik hem ook! ach ja, wat alcohol allemaal wel niet met je doet he!
  maandag 29 oktober 2007 @ 20:56:13 #39
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_54251673
quote:

Kinderachtig om niet te betalen. En vrij stom, als je ooit terug wilt naar de VS.
pi_54259028
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 20:56 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Kinderachtig om niet te betalen. En vrij stom, als je ooit terug wilt naar de VS.
Nouja om die 75 cent zullen ze niet moeilijk gaan doen maar het is wel weer erg Hollands ja
pi_54260628
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 09:46 schreef alloutwar het volgende:

[..]

Nouja om die 75 cent zullen ze niet moeilijk gaan doen maar het is wel weer erg Hollands ja
ja boeiend de transactiekosten zijn weet ik het hoeveel euri
pi_54261774
Van m'n neef gehoord toen hij met z'n ouders en zus naar Italie op vakantie onderweg waren.
In Oostenrijk, waar ze ook even langs waren gegaan, nog even gestopt voor een drankje.
Dus m'n oom in z'n "beste" Duits: "Iech euhh muchte gern euhh ein rote wein, ein bisschen euhhhh suss aber nicht zu suss". Zegt de serveerster in accentloos Nederlands: "U kunt ook wel Nederlands spreken, hoor"
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:19:54 #43
105888 renzell
pi_54263421
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 12:35 schreef spijkerbroek het volgende:
... Zegt de serveerster in accentloos Nederlands: "U kunt ook wel Nederlands spreken, hoor"
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:21:58 #44
105888 renzell
pi_54263459
Dat ineens Duits kunnen lullen als je ofwel A: zat bent, ofwel B: in de problemen zit, herken ik trouwens ook! Grappig, hoe dat werkt. Cool ook, doch?
pi_54263722
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 14:21 schreef renzell het volgende:
Dat ineens Duits kunnen lullen als je ofwel A: zat bent, ofwel B: in de problemen zit, herken ik trouwens ook! Grappig, hoe dat werkt. Cool ook, doch?
Als een zin bestaat uit 10 woorden dan zijn er 2 duits en 8 nederlands met een zwaar duits accent eraan
pi_54285964
Hehe dit topic maar even in de gaten houden, volgende week donderdag naar thailand dus misschien post ik binnenkort ook wel een blunder, maar ik hoop niet een al te erge xD
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
pi_54286287
3 uur te vroeg vertrekken naar Charleroi Airport, om vervolgens door een kutfile in Antwerpen (weg moest opnieuw geasfalteerd worden) toch nog 1 uur te laat te komen... mede door stomme belgische agentjes die zo nodig hun verkeersdansje op elk fucking kruispunt moesten doen

toen maar naar eindhoven gereden en vanaf daar gevlogen..
pi_54286392
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 12:35 schreef spijkerbroek het volgende:
Van m'n neef gehoord toen hij met z'n ouders en zus naar Italie op vakantie onderweg waren.
In Oostenrijk, waar ze ook even langs waren gegaan, nog even gestopt voor een drankje.
Dus m'n oom in z'n "beste" Duits: "Iech euhh muchte gern euhh ein rote wein, ein bisschen euhhhh suss aber nicht zu suss". Zegt de serveerster in accentloos Nederlands: "U kunt ook wel Nederlands spreken, hoor"
Haha, zoiets heb ik ook geflikt bij een brit in spanje.. hij probeerde z'n beste spaans uit op mij, wat ik echt totaal niet kon verstaan dus ik ging supersnel spaans tegen 'm praten en hij doet net alsof hij het begreep en het er totaal mee eens was, terwijl ik echt onzin zat te praten.. op 't eind zei ik met een superbrits accent "i speak english too mate"..
  donderdag 1 november 2007 @ 10:02:20 #49
105888 renzell
pi_54297363
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 16:36 schreef Pr0-n00b het volgende:
Hehe dit topic maar even in de gaten houden, volgende week donderdag naar thailand dus misschien post ik binnenkort ook wel een blunder, maar ik hoop niet een al te erge xD
Als je het zo leest, lijkt Thailand inderdaad DE garantie voor te laat komen, je vlucht vergeten en meer soortgelijke zaken... Ik wens je een heel goede reis.
  zaterdag 3 november 2007 @ 09:30:20 #50
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_54333815
Of het echt een blunder is weet ik niet.... Maar ik vlieg in sommige periodes regelmatig dat ik soms verschillende vluchten door elkaar haal.
Ik kan mij herinneren dat ik niet zo lang geleden stennis aan het schoppen was bij de SkyEurope Balie op Schiphol dat ik echt geboekt had en ik in de computer moest staan voor de vlucht naar Wenen.
Nu bleek dat dat pas de 2 weken later was en dat ik toen naar Geneve moest met Easyjet. Ik kan je vertellen dat ik behoorlijk rustig en stil afdroop. (Iets met vroeg in de morgen en ik niet helemaal wakker)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')