haha, ik ken het! heb afgelopen zomer precies hetzelfde mee gemaakt op Koh Pagn nan! ook brak 5 uur op de boot en met de trein naar bangkok, allemaal net op tijd! alleen 1 geluk ten opzichte van jou was dat ik wel op de juiste dag op het vliegveld was en wel m'n vliegtuig kon halenquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 01:59 schreef renzell het volgende:
Jaren geleden, aan het eind van mijn Thailand-tripje, verbleef ik een weekje op Ko Pagn Nan. Degenen die Thailand een klein beetje kennen, weten dat Ko Pagn Nan slechts 1 ding betekent: feesten van de vroege avond tot ver in de ochtend. Zo ook ik, 1 volle week lang.Aan het einde van die week zou ik terug vliegen naar Nederland. Om 12 uur (noen), zou de jeep ons komen ophalen en naar de boot brengen. Rond acht uur 's ochtends lag ik, compleet haveloos, in mijn bed. Om 11.27uur werd ik wakker.
Geen wekker gezet? Door de wekker heen geslapen? Geen idee! Ik ben naar beneden gestormd, heb geschreeuwd dat de jeep op mij moest wachten, die man wat geld in zijn hand gedrukt, en weer naaar boven gespurt om daar vervolgens al mijn bezittingen als een bezetene in mijn backpack te proppen. Hijgend, goor, bezweet, in ranzige kleren, met een knoerdharde kater en ditem kegel plofte ik vijf minuten later in de jeep. Die bracht mij vervolgens hotsend en klotsend in speedtempo naar de boot, waar ik een uur of 5 op zat (misselijk, bevangen door de hitte en nog steeds verre van fris), om vervolgens een overvolle trein te pakken, waarin ik geen slaap-, maar een zitplaats had. Uren hierin gezeten, uitgestapt, uren gewacht, overgestapt, wéér uren in een trein gezeten, om vervolgens, bijna een volle dag later, aan te komen op Bangkok airport; geradbraakt, kapot, een sneu hoopje mens. Maar; op tijd!!!
Precies op tijd..... dacht ik. Helaas. Ik had het gepresteerd om precies 24 uur te laat op het vliegveld te arriveren. EEN DAG TE LAAT!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
En het geld was OP. Opperdepop. Had nog precies 500 bath (de fee om het vliegtuig in te komen) en een piepklein beetje meer. Er was nog maar 1 uitweg; huilend als een klkein kind heb ik de situatie uitgelegd en wonder boven wonder gaf dat geweldige Thaise vrouwtje mij een ticket voor die dag, diezelfde avond. Zomaar, voor niets!
Heldin.
Wél moest ik nog 14 uur overbruggen ongeveer; vies, zwetend, met een enorme kater nog steeds, goorder dan ooit en zo moe dat ik in staat was om staand in slaap te vallen, waar dan ook. Dit kon niet! Bus gepakt na 3 uur, Thaise public bus... naar de stad, knikkebollend. Kon nog nét voor 4 uur een dormbed huren, heb daar 4 uur als een blok geslapen, toen gedouched (
) en bij een stalletje op straat een bak curry gekocht en een fles water. Toen was het écht helemaal op. Die avond zonder verdere avonturen afgereisd naar Schiphol Airport.
Hier mijn stompzinnige avontuur.Ben benieuwd naar dat van jullie.
![]()
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:38 schreef Kontiki het volgende:
Ik moest voor mijn stage een keer een stapel filmblikken terug brengen van Schotland naar Nederland. Daarvoor moest ik met auto en al de boot nemen van Newcastle naar IJmuiden. Ik was behoorlijk zenuwachtig, omdat die lading filmblikken erg kwetsbaar was en letterlijk miljoenen waard (3 weken filmen voor een speelfilm is niet goedkoop in het buitenland). Tijdens het inchecken merkte de douane kennelijk op dat ik gespannen was, want ik moest mijn auto aan de kant zetten en de achterklep openmaken. Ik probeerde zo nonchalant mogelijk uit te leggen dat het filmblikken waren. Die lui zijn goed getrained, want ze lieten mijn overige lading (bagage, koffers, etc.) met rust en pakten direct de filmblikken uit de wagen, en maakten aanstalten ze open te maken. Ter illustratie; een klein beetje licht kan zo'n filmrol permanent slopen. Ik begon als een kind te krijsen dat ze de blikken met rust moesten laten, en barstte in tranen uit - dat werkte alleen maar averechts, en ik kreeg te horen dat ik 6 maanden de cel in kon draaien als ik tegenstribbelde. Gelukkig vonden ze tussen de blikken een cargo-brief van het laboratorium. Ik kon de blikken ongeschonden weer meenemen en kwam er met een waarschuwing vanaf. Maar ik heb die nacht geen oog dichtgedaan door de adrenaline.
quote:Op zondag 28 oktober 2007 00:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik heb eens een reispartner gehad die het verschil niet wist tussen 8 uur 's ochtends en 8 uur 's avonds. Gelukkig wel op de gunstigste manier, al is 12 uur hangen op een vliegveld ook best kut.
Nou en?quote:Op zondag 28 oktober 2007 01:00 schreef Enchanter het volgende:
Eerste keer naar Amerika , maanden naar toe gellefd , alles geregeld.
5 uur voor vertrek kom ik erachter dat m'n paspoort verlopen is![]()
Dus als ik het goed lees heb je je paspoort ingeleverd in de VS, ben je daarna door de douane gekomen en daarna OOK nog eens door de Nederlandse douane? En dat allemaal zonder paspoort? Ik geloof er geen reet vanquote:Laatste keer Florida , de laatste dag nog even lunchen in een restaurant , de waitress al ons laatste geld gegeven. De auto in op weg naar het vliegveld , waren alleen vergeten dat we nog wat tolpoortjes zouden passeren.
Hele verhaal uitgelegd , de ene zei (niet al te vriendelijk) "Rij maar door" , bij de tweede , mocht ik even m;n paspoort inleveren en kreeg ik een papiertje mee , waar een rekening nummer opstond zodat ik die $ 0.75 even over kon maken zodra ik thuis was (nooit gedaan trouwens)
Nee maar , dat duurde een kwartier of zo , was een aardige rij aan het creeren achter me , paspoort heb ik uiteraard terug gehad , het ging om m;n egegvensquote:Op zondag 28 oktober 2007 01:20 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nou en?![]()
Ga je toch lekker naar de Marachaussee en vraag je een nooddocument aan? Krijg je gelijk mee(okay, duurt een half uurtje ofzo) en er wordt gelijk een nieuw normaal paspoort aangevraagd.
Uiteraard alleen mogelijk indien burgelijke stand open is of je heb een andere vorm van ID bij je of een uitreksel van het bevolkingsregister.
[..]
Dus als ik het goed lees heb je je paspoort ingeleverd in de VS, ben je daarna door de douane gekomen en daarna OOK nog eens door de Nederlandse douane? En dat allemaal zonder paspoort? Ik geloof er geen reet van
quote:Op zondag 28 oktober 2007 01:00 schreef Enchanter het volgende:
't Vliegveld was in the middle of nowhere en er was geen kluis ofzo voor de koffers. Anders had ik 't ook wel geweten.quote:Op zondag 28 oktober 2007 01:18 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik zou dus nooit 12 uur op een vliegveld blijven hangen
Herkenbaar. Vakantie met het gezin, ik zeg nog tegen mijn ouders: kijk of jullie paspoort geldig is etc. Maar ik als klein kitten wist daar niks van en zij hadden alles geregeld enzovoort.quote:Op zondag 28 oktober 2007 01:00 schreef Enchanter het volgende:
jaaaaaaaaaaa nou kom ik ook op eenquote:Op maandag 29 oktober 2007 13:05 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
Ik heb het zelf niet mee gemaakt, maar iemand op het werk waar ik een vakantiebaantje had.
2 jaar geleden gingen ze met het gezin op wintersport in Frankrijk. Alles ingepakt, goede zin, en de TomTom ingesteld. Op naar Frankrijk.
Ze waren al een tijd aan het rijden, en de man vond het een beetje vreemd dat ze meer richting Italie reden dan richting Frankrijk. Maargoed de TomTom gaf het aan dus het zou wel goed zijn. Na een tijd reden ze opeens de grens over van Italie. Toen zijn ze ergens gestopt omdat ze dachten dat er toch iets niet zou kloppen met de TomTom.
Wat bleek. Ze gingen naar een plek in Frankrijk die dezelfde naam heeft als een plek in Italie. Je raad het al, ze hadden die plek in Italie ingestelt op de TomTom.
![]()
Dat meen jequote:Op maandag 29 oktober 2007 13:53 schreef WooZ het volgende:
[..]
jaaaaaaaaaaa nou kom ik ook op een
Collega van m'n pa ging eens dochterlief wegbrengen naar het vliegveld van Dusseldorf. Dus hij op z'n tomtom hopsakee naar Dusseldorf International Airport.
Komen ze daar moesten ze op Weeze zijnVlucht gemist
![]()
quote:Op maandag 29 oktober 2007 15:35 schreef kikoooooo het volgende:
Mensen die compleet op hun tomtom vertrouwen zouden ze een nekschot moeten geven
quote:Op maandag 29 oktober 2007 18:17 schreef renzell het volgende:
Wat denk je van een hele avond Engels praten met iemand die gewoon Nederlands blijkt te zijn. Als ik me niet vergis was dat óók op Ko Pagn Nan.![]()
Dat is wel ergquote:Op maandag 29 oktober 2007 18:17 schreef renzell het volgende:
Wat denk je van een hele avond Engels praten met iemand die gewoon Nederlands blijkt te zijn. Als ik me niet vergis was dat óók op Ko Pagn Nan.![]()
heb ik ook een keer gehad op de Loveparade in Berlijn! waren bij zo'n afterparty, raakte ik bij de WC's aan de praat met een jongen, spraken engels tegen elkaar! totdat ik vroeg waar hij vandaan kwam, from Holland zegt ie, lachen, gieren, brullen was dat! vervolgens vraag ik welke plaats, blijkt ie gewoon bij mij in het dorp te wonen op hemelsbreed 200 meter bij me vandaan!quote:Op maandag 29 oktober 2007 18:17 schreef Niek. het volgende:
[..]
Geen een keer aan elkaar gevraagd waar de ander vandaag komt?
Kinderachtig om niet te betalen. En vrij stom, als je ooit terug wilt naar de VS.quote:Op zondag 28 oktober 2007 01:00 schreef Enchanter het volgende:
Laatste keer Florida , de laatste dag nog even lunchen in een restaurant , de waitress al ons laatste geld gegeven. De auto in op weg naar het vliegveld , waren alleen vergeten dat we nog wat tolpoortjes zouden passeren.
Hele verhaal uitgelegd , de ene zei (niet al te vriendelijk) "Rij maar door" , bij de tweede , mocht ik even m;n paspoort inleveren en kreeg ik een papiertje mee , waar een rekening nummer opstond zodat ik die $ 0.75 even over kon maken zodra ik thuis was (nooit gedaan trouwens)
Nouja om die 75 cent zullen ze niet moeilijk gaan doen maar het is wel weer erg Hollands jaquote:Op maandag 29 oktober 2007 20:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Kinderachtig om niet te betalen. En vrij stom, als je ooit terug wilt naar de VS.
ja boeiend de transactiekosten zijn weet ik het hoeveel euriquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 09:46 schreef alloutwar het volgende:
[..]
Nouja om die 75 cent zullen ze niet moeilijk gaan doen maar het is wel weer erg Hollands ja
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:35 schreef spijkerbroek het volgende:
... Zegt de serveerster in accentloos Nederlands: "U kunt ook wel Nederlands spreken, hoor"
Als een zin bestaat uit 10 woorden dan zijn er 2 duits en 8 nederlands met een zwaar duits accent eraanquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:21 schreef renzell het volgende:
Dat ineens Duits kunnen lullen als je ofwel A: zat bent, ofwel B: in de problemen zit, herken ik trouwens ook! Grappig, hoe dat werkt. Cool ook, doch?![]()
Haha, zoiets heb ik ook geflikt bij een brit in spanje.. hij probeerde z'n beste spaans uit op mij, wat ik echt totaal niet kon verstaan dus ik ging supersnel spaans tegen 'm praten en hij doet net alsof hij het begreep en het er totaal mee eens was, terwijl ik echt onzin zat te praten.. op 't eind zei ik met een superbrits accent "i speak english too mate"..quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:35 schreef spijkerbroek het volgende:
Van m'n neef gehoord toen hij met z'n ouders en zus naar Italie op vakantie onderweg waren.
In Oostenrijk, waar ze ook even langs waren gegaan, nog even gestopt voor een drankje.
Dus m'n oom in z'n "beste" Duits: "Iech euhh muchte gern euhh ein rote wein, ein bisschen euhhhh suss aber nicht zu suss". Zegt de serveerster in accentloos Nederlands: "U kunt ook wel Nederlands spreken, hoor"
Als je het zo leest, lijkt Thailand inderdaad DE garantie voor te laat komen, je vlucht vergeten en meer soortgelijke zaken...quote:Op woensdag 31 oktober 2007 16:36 schreef Pr0-n00b het volgende:
Hehe dit topic maar even in de gaten houden, volgende week donderdag naar thailand dus misschien post ik binnenkort ook wel een blunder, maar ik hoop niet een al te erge xD
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |