quote:Op woensdag 16 januari 2008 20:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Die schandalige schijnveilige kulmaatregel is nog steeds even streng.
Gister op stansted kreeg anders wel een vriendin er van langs omdat ze een fles deo in der tas had zitten.quote:VLoeistoffen gebeuren enzo.....
quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:11 schreef k_man het volgende:
Spuitbussen mochten sowieso al niet. En flesjes tegwenwoordig natuurlijk ook niet. Beetje dom dus.
niet gecontroleerd of goed verstopt?quote:Op donderdag 17 januari 2008 21:45 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Zowel op Eindhoven als Stansted hebben ze vandaag mijn vloeistoffen niet aangetroffen, spuitbusdeo mag overigens gewoon wel hoor, als je maar onder de 100 ml zit.
Dat kunnen ze doen omdat ze door het verhogen van de overige fees de omzet minimaal op hetzelfde niveau houden... Ryanair kan heel leuk roepen dat ze NOOIT brandstoftoeslagen berekenen en/of altijd de 'lowest fares' hebben... Leuke lokkertjes, maar objectief gezien niet fair. Overigens blijf ik 't bij andere maatschappijen belachelijk vinden dat brandstoftoeslagen apart worden berekend. Dat is gewoon het risico van je bedrijfsvoering. De olie die je voor die brandstoftoeslag verstookt is toch geen speciale olie?quote:Op maandag 28 januari 2008 22:53 schreef DutchTrain het volgende:
Wees blij dat er tenminste 1 bedrijf in de wereld de kosten inzichtelijk houdt en waar je kan kiezen om gebruik te maken van de services waarvoor je wil betalen. Naar mijn idee heeft Ryanair de laatste tijd veel meer goede acties (vroeger maar 1x per jaar een 1 cent incl. toeslagen actie, nu wel 4x per jaar) en zijn de standaardprijzen ook gedaald.
Klopt. Al vraag ik me af hoe snel je zult zien dat Ryanair minder incheckbalies op een vliegveld huurt.quote:Alle toeslagen staan netjes in het overzicht => http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php?sect=CHARGES
dus je weet waar je aan toe bent. Minimumprijs voor een retourvlucht inclusief bagage, creditcard en inchecken op de luchthaven kostte voor deze laatste verhoging 18 euro, dus nu 24 euro. Nog altijd niet duur voor een retourtje Valencia of Marseille.
Klopt. Maar verhoog de ticketprijs dan maar in plaats van die omzet in een buiten proportie zijnde fee te verpakken... In hoeverre voldoet Ryanair op deze manier aan dat Europese beleid van het adverteren met all-in prijzen? Ja, er staat bij de huidige actie ook 'Vanaf EUR ...' (= ticketprijs + tax), maar horen die kosten waarvoor je niet kunt kiezen ze niet te maken (creditcard) daar ook niet in te zitten?quote:Dat de toeslagen niet in verhouding staan tot de minimumprijs ben ik met je eens, maar het enige wat ze daar aan kunnen doen is de prijs verhogen, want de toeslagen zijn niet anders dan bij andere luchtvaartmaatschappijen (en zelf webwinkels vragen net zo makkelijk kosten voor betaling en handling).
Mee eens. Daarom boek ik ook liever zelf bij een maatschappij, zonder tussenkomst van een D-Reizen etc....quote:Boek eens een reis bij Neckerman, d-reizen of KLM, dan weet je pas wat verborgen kosten zijn.
Nee, want ik betaal niet graag voor dingen die ik niet gebruik. Wat mij betreft mag AH op zaterdag z'n prijzen met 10% verhogen, dan kunnen de prijzen doordeweeks omlaag.quote:Op maandag 28 januari 2008 23:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
Klopt. Maar verhoog de ticketprijs dan maar in plaats van die omzet in een buiten proportie zijnde fee te verpakken... In hoeverre voldoet Ryanair op deze manier aan dat Europese beleid van het adverteren met all-in prijzen? Ja, er staat bij de huidige actie ook 'Vanaf EUR ...' (= ticketprijs + tax), maar horen die kosten waarvoor je niet kunt kiezen ze niet te maken (creditcard) daar ook niet in te zitten?
Ze verwachten dat ze blijven groeien dus minder incheckbalies zal niet snel gebeuren denk ik.quote:Op maandag 28 januari 2008 23:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
Klopt. Al vraag ik me af hoe snel je zult zien dat Ryanair minder incheckbalies op een vliegveld huurt.
Ik betaal ook niet graag voor dingen die ik niet gebruik, maar nu word je gelokt met goedkope ticketprijzen (waarvan ik als weldenkend mens ook wel weet dat daar nog een sloot aan andere kosten bijkomt) terwijl onvermijdelijke kosten in andere fees verpakt zitten...quote:Op maandag 28 januari 2008 23:38 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, want ik betaal niet graag voor dingen die ik niet gebruik. Wat mij betreft mag AH op zaterdag z'n prijzen met 10% verhogen, dan kunnen de prijzen doordeweeks omlaag.
Helaas hebben ze die actie nu niet... Had wel 40 euro gescheeldquote:Creditcardkost kun je ook vermijden door op een andere manier te betalen, alleen kun je als inwoner van Nederland nog geen Ryanair of Visa Electron card krijgen voor zover ik weet. Bij de laatste actie betaalde ik overigens geen creditcardkosten en zou een retourtje ook echt 2 cent hebben gekost als ik niet had willen inchecken op de luchthaven en bagage mee had willen nemen.
Ik betaal heel vaak (eik bijna overal waar mogelijk) met creditcard. Extra kosten daarvoor zijn er haast nooit. wat ik veel kwalijker vind is de 15 eurocent ofzo als je kleine bedragen pint. Ik stel dan altijd de vraag aan de winkelier/detailist of het verwerken en risico van contant geld hem geen geld kost en waarom ik daar dan niet voor hoef te betalen als ik daarmee wil afrekenen. Dan hebben ze meestal geen antwoord terug. Kan op m'n werk (parkeergarages) heel goed de feitelijke kosten van betalingsverkeer per categorie zien en dan blijken de kosten voor de verschillende categorieën echt niet ver uit elkaar te liggen. Die extra kosten zijn dus echt onzin. Maarja, leg dat maar es uitquote:Betaalkosten zijn ook nooit vermeld in winkels en ik vind het bijvoorbeeld ook nog altijd vreemd dat je in Nederland zoveel extra moet betalen als je met een creditcard wilt afrekenen in een winkel.
Niet zo'n beste ervaring dusquote:Op woensdag 7 november 2007 15:44 schreef Jack. het volgende:
Paar jaar terug met m'n toenmalige vriendin (nu ex) weekendje naar Italie, waar we een vriendin van haar zouden bezoeken die er voor een jaar studeerde.
Alles netjes geboekt bij Ryanair, sta ik 's ochtends op blijkt het te sneeuwen. Had uiteraard het weerbericht vooraf niet gecheckt, 't sneeuwt amper dus wie had verwacht dat het net die dag zou sneeuwen. En ja, verkeer hier loopt totaal in 't honderd als er 3mm sneeuw valt, dus gigantische files richting Charleroi (moest langs Antwerpen en langs Brussel), en dus te laat voor de vlucht. Nu is ryanair zo vriendelijk om nul service te bieden dus zat er niets anders op dan een nieuw ticket voor een vlucht savonds te kopen.
Eenmaal aangekomen in luchthaven van Pisa, de trein op richting milaan, leuke dagen gehad en vervolgens weer terug met de trein richting luchthaven Pisa. Gaat het daar ook weer gigantisch hard sneeuwen, tot op het punt dat de trein letterlijk ingesneeuwd raakt en we zo'n 4u stilstaan. Wederom veel te laat op de luchthaven en opnieuw een ticket kunnen kopen voor de volgende vlucht (dag nadien). Kwam er nog bij dat ik op dat moment voor mezelf uitgemaakt had dat de relatie dood was, en ik dus gewoon naar huis wilde ipv nog een extra nacht/dag met m'n vriendin te spenderen.
Sindsdien nooit meer met ryanair gevlogen![]()
Zou een andere niet low-budget maatschappij jou overboeken naar een latere vlucht? Ik denk het nietquote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:21 schreef Jack. het volgende:
Even quoten uit het topic Reisblunders
[..]
Niet zo'n beste ervaring dus
Tja, gewoon pech. Moet je maar op tijd zijn toch?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:21 schreef Jack. het volgende:
Even quoten uit het topic Reisblunders
[..]
Niet zo'n beste ervaring dus
Als ik dat tv programma over Easyjet op RTL4 moet geloven (is inmiddels wel een paar jaar oud) waren ze daar best schappelijk mee. Voor 25 euro/pond boekten ze je ter plekke om.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:36 schreef Blik het volgende:
[..]
Zou een andere niet low-budget maatschappij jou overboeken naar een latere vlucht? Ik denk het niet
Je kan een low budget niet vergelijken met een gewone maatschappij. Bij een gewone maatschappij betaal je die service gewoon in je ticket. Ik heb ooit eens 500 dollar (toen een dollar nog wat waard was) gekregen van KLM omdat m'n koffer nog in Schiphol stond. Ik heb me laten vertellen dat je bij een low budget maatschappij dan gewoon pech heb. M'n ticket kostte destijds 60 euro als ik me niet vergis (enkele vlucht), dus heel die trip heeft me uiteindelijk 240 euro gekost, en voor die prijs had ik gewoon met een gewone maatschappij kunnen vliegen inclusief de service die daarbij komt zien.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:13 schreef MCH het volgende:
[..]
Als ik dat tv programma over Easyjet op RTL4 moet geloven (is inmiddels wel een paar jaar oud) waren ze daar best schappelijk mee. Voor 25 euro/pond boekten ze je ter plekke om.
Het is tegenwoordig 40 euro, en als je je retourvlucht gemist hebt kan je op de volgende vlucht mee. Wat ook erg schappelijk is, als je eerder op de airport bent bij Easyjet kan je met de eerdere vlucht mee, mits er plaats is uiteraard. Bij Ryanair kennen ze deze service niet, maar zij zitten dan ook echt in de low-cost is geen service catogorie.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:13 schreef MCH het volgende:
[..]
Als ik dat tv programma over Easyjet op RTL4 moet geloven (is inmiddels wel een paar jaar oud) waren ze daar best schappelijk mee. Voor 25 euro/pond boekten ze je ter plekke om.
quote:Op donderdag 31 januari 2008 17:44 schreef _Woody_ het volgende:
Passenger Service Charge = Luchthavenbelasting
Insurance and Wheelchair Levy = Insurance weet ik niet zo goed. Van de wheelchair levy betalen ze de kosten voor het in en uitladen van mensen in een rolstoel.
Easyjet rekent toch ook 7,50 per boeking, alhoewel je wel meerdere vluchten in één boeking kan doen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:55 schreef ozzietukker het volgende:
Ontopic:
Ik vind de 4 euro creditcardtoeslag per persoon per route echt schandalig hoog van Ryanair, dat je voor de heen en terugvlucht apart creditcardkosten in rekening brengt snap ik, (Ryanair werkt op basis van enkele reistickets) dat die 8 euro aan de hoge kant is, is één, maar dat je op dezelfde boeking voor persoon 2, 3, 4 of 5 ook dezelfde kosten moet betalen is echt belachelijk en staat compleet niet in verhouding tot de daadwerkelijk gemaakte kosten.
Daar betaal je bij de spoorwegen en openbaar vervoer ook voor, alleen staat het daar niet op je kaartje.quote:Op donderdag 31 januari 2008 20:02 schreef ozzietukker het volgende:En omdat het volgens de Europese Unie niet is toegestaan om mensen die een rolstoel gebruiken er specifiek voor te laten betalen belasten ze het voor iedereen.
Dit vindt ik wel een begrijpelijke maatregel van Ryanair, als je in een rolstoel zit prima, als je dan wil vliegen, ook prima, maar dat kost wel extra aan personeel. De rolstoelgebruiker heeft het bij de EU echter voor elkaar gekregen dat je daar dan niet speciek voor belast kan worden, dus belast Ryanair maar iedereen.
Maar bij Easyjet maakt het niet uit hoeveel personen je boekt op één boeking, de administratiekosten blijven 7,50 euro. Dus voor mensen die met zijn 2'en vliegen betaal je dus 16 euro credit card kosten, en dat is wat aan de hoge kant bij Ryanair.quote:Op donderdag 31 januari 2008 21:59 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Easyjet rekent toch ook 7,50 per boeking, alhoewel je wel meerdere vluchten in één boeking kan doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |