abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55886773
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 23:05 schreef remlof het volgende:
Heb vorige week voor het eerst sinds jaren weer eens een vlucht met Ryanair geboekt (Weeze - Bergamo) maar wtf. De beide vluchten (retour) kostten 0,01 maar vervolgens krijg je standaard "priority check-in" en "travel insurance" aangemeten, wat bij elkaar al gauw een paar tientjes kost. Die onzin allemaal uitgevinkt, priority check-in heeft geen nut, want je zit toch kut en reisverzekering heb ik al.
Ow ja en nog extra bijbetalen per bagage-item dat je mee denkt te gaan nemen...

Uiteindelijk iets van 35 euro betaald, inclusief kosten voor creditcard etc, nog netjes, maar waarom wordt al die onzin (en dus extra kosten) opgedrongen? Dat heb ik nog bij geen enkele andere prijsvechter (EasyJet, Germanwings, Transavia) meegemaakt.
Wordt niet opgedrongen. Je kan ze wel uitzetten. Bagage kan je ook uitzetten (moet je alles in the plane meenemen) dus dat scheelt ook 6 per bag/persoon oid. Maar soms is het wat lastig om uit te zetten idd.

En waarom? Omdat ze op die manier geld verdienen Echt ZO VEEL mensen lukt het niet om het uit te zetten of vergeten 't gewoon of denken dat het zo hoort en dat is cashen..
  dinsdag 8 januari 2008 @ 23:18:01 #152
104871 remlof
Europees federalist
pi_55887025
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 23:10 schreef jmac het volgende:

[..]

Wordt niet opgedrongen. Je kan ze wel uitzetten. Bagage kan je ook uitzetten (moet je alles in the plane meenemen) dus dat scheelt ook 6 per bag/persoon oid. Maar soms is het wat lastig om uit te zetten idd.

En waarom? Omdat ze op die manier geld verdienen Echt ZO VEEL mensen lukt het niet om het uit te zetten of vergeten 't gewoon of denken dat het zo hoort en dat is cashen..
Ja ik snap dat ze me niet voor 2 cent op en neer naar Bergamo willen laten vliegen, maar maak daar dan gewoon 20 euro van en laat al die onzin achterwege. Ik durf nu bijna niet meer te boeken als ik een paar biertjes op heb
  woensdag 9 januari 2008 @ 19:22:21 #153
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_55904733
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 23:18 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja ik snap dat ze me niet voor 2 cent op en neer naar Bergamo willen laten vliegen, maar maak daar dan gewoon 20 euro van en laat al die onzin achterwege. Ik durf nu bijna niet meer te boeken als ik een paar biertjes op heb
Persoonlijk vindt ik het systeem in principe wel goed, mensen die gebruik maken van tassen in het bagageruim of persoonlijk inchecken kosten de maatschappij ook meer (aan handelingskosten en personeelskosten), dus die mogen hiervoor best extra betalen.

Wat ik wel vervelend vindt is dat de maatschappijen standaard de reisverzekering aanzetten, en Ryanair berekend 3 euro per persoon per vlucht aan administratiekosten, dus minimaal 6 euro, maar als je voor 2 personen boekt is dit 12 euro. Bij easyjet kost dit 7,50 euro, ongeacht het aantal personen voor wie je boekt, en je kan meerdere vluchten (trajecten) tegelijk boeken waardoor je op de administratiekosten kan besparen.

Ik heb voor 2 cent naar London en terug gevlogen, niets aan boord gekocht, en toch heeft Ryanair aan mij verdiend doordat ze mij mee kunnen tellen als persoon welke de advertenties aan boord heeft gezien, de loadfactor ging door mijn aanwezigheid wel omhoog, en DAT is voor een maatschappij ook belangrijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 9 januari 2008 @ 20:18:18 #154
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55906272
Wel mooi dat je op die gratis vlucht pagina met oude boekingscodes in kan loggen; ik kon net een vlucht naar Marseille boeken voor 2ct. incl alles. (zelfs voor meerdere personen!)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_55909599
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 20:18 schreef Public_NME het volgende:
Wel mooi dat je op die gratis vlucht pagina met oude boekingscodes in kan loggen; ik kon net een vlucht naar Marseille boeken voor 2ct. incl alles. (zelfs voor meerdere personen!)
Op de site van Ryanair tref ik de volgende voorwaarde echter aan:

The Free Flight is non-transferable and must be utilised by a named passenger on the qualifying booking.

Is het dan niet zo dat deze methode niet werkt? Althans, dat de boeking dus in een later stadium geweigerd zal worden? Of zijn het allemaal boekingen uitgevoerd op je eigen naam? Als ik namelijk een code probeer van een boeking van een tijd terug, is deze niet geldig; blijkbaar zit hier dus ook een limiet op.
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:34:45 #156
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_55910460
Ben beetje aan het zoeken, maar lukt niet echt. Meeste bestemmingen vanaf Eindhoven en Weeze pakt die niet.
pi_55910894
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:34 schreef Professional het volgende:
Ben beetje aan het zoeken, maar lukt niet echt. Meeste bestemmingen vanaf Eindhoven en Weeze pakt die niet.
Nee, er staat een pdf'je met welke bestemmingen te boeken zijn. Vanaf Eindhoven is alleen Marseille nog beperkt verkrijgbaar.

Net een retourtje Malta geboekt voor 57 euro (39 voor een retourtje Eindhoven- Valencia en 18 voor een retourtje Valencia - Malta met deze actie)
pi_55963857
Lekker lange overstaptijden heb je in Valencia dan zeg zeker op de terugweg nog wel even in een hostelletje oid?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_55963972
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 23:57 schreef Thetallguy het volgende:
Lekker lange overstaptijden heb je in Valencia dan zeg zeker op de terugweg nog wel even in een hostelletje oid?
Ja, op de terugweg neem ik een hotel tegenover de luchthaven. Verdubbelt wel meteen m'n kosten voor de reis Op de heenweg blijf ik drie dagen in Valencia.
Je kan ook via Girona vliegen zag ik net, geen idee hoe dan de aansluiting is.
pi_55964251
Das helemaal rampzalig met aankomst om 10:45 en vertrek 6:45 de volgende ochtend.

Terug 12:00 en 6:20

Via Stockholm of Dublin kan natuurlijk ook nog, of Weeze-Treviso-Malta
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_55964515
Tot mijn verbazing heb ik net ondekt, dat ik de passagiersnaam van mijn vriendin met een spellingsfout verkeerd heb doorgegeven aan Ryanair.

Kan ik hier problemen mee krijgen bij het inchecken? En is de naam bij Ryanair nog te wijzigen?
pi_55964576
Alleen voor Girona - Malta en Valencia - Malta kun je de gratis tickets krijgen. Voor die andere routes moet je gewoon belastingen betalen.
pi_55964629
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 00:31 schreef Catullus het volgende:
Tot mijn verbazing heb ik net ondekt, dat ik de passagiersnaam van mijn vriendin met een spellingsfout verkeerd heb doorgegeven aan Ryanair.

Kan ik hier problemen mee krijgen bij het inchecken? En is de naam bij Ryanair nog te wijzigen?
Ja, naam kun je laten wijzigen via het callcenter. Er staat wel ergens in de voorwaarden hoeveel dat kost.

Als het een duidelijk spelfout is, dan kun je er misschien mee weg komen bij het (online) inchecken. Controle op boardingcard + paspoort wordt alleen bij security gedaan en soms snel bij het boarden.

Maar om er echt zeker van te zijn, zou ik even bellen.
pi_55964906
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 00:38 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ja, naam kun je laten wijzigen via het callcenter. Er staat wel ergens in de voorwaarden hoeveel dat kost.

Als het een duidelijk spelfout is, dan kun je er misschien mee weg komen bij het (online) inchecken. Controle op boardingcard + paspoort wordt alleen bij security gedaan en soms snel bij het boarden.

Maar om er echt zeker van te zijn, zou ik even bellen.
Gelukkig, daar bel ik morgen meteen even achter aan. Bedankt.
pi_55965666
edit: niet meer van toepassing

[ Bericht 20% gewijzigd door Catullus op 12-01-2008 13:48:41 ]
pi_55972106
Omdat ik het niet helemaal vertrouwde heb ik het toch maar laten wijzigen. Een gebrekkig Engels sprekende man aan de lijn begon vrijwel direct over one hundred euros. Gevraagd naar andere mogelijkheden, en toen kwam hij met het voorstel om een compleet nieuwe vlucht op hetzelfde tijdstip voor mijn vriendin te boeken, wat met 66 euro goedkoper is dan drie-seconden-tikwerk.

Jee, wat een hoe-maak-ik-misbruik-van-een-naamfoutje-policy. Ik neem voortaan eerst drie bakken koffie voordat ik weer bij Ryanair boek.
pi_55972787
Stomme gratis vluchten, ik heel enthousiast wat leuks plannen en boeken voor in februari, vergeten dat ik dan al in Barcelona zit
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_55974504
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 13:47 schreef Catullus het volgende:
Omdat ik het niet helemaal vertrouwde heb ik het toch maar laten wijzigen. Een gebrekkig Engels sprekende man aan de lijn begon vrijwel direct over one hundred euros. Gevraagd naar andere mogelijkheden, en toen kwam hij met het voorstel om een compleet nieuwe vlucht op hetzelfde tijdstip voor mijn vriendin te boeken, wat met 66 euro goedkoper is dan drie-seconden-tikwerk.

Jee, wat een hoe-maak-ik-misbruik-van-een-naamfoutje-policy. Ik neem voortaan eerst drie bakken koffie voordat ik weer bij Ryanair boek.
Hoe moeten wij zonder mensen zoals jij nog goedkoop kunnen vliegen.
pi_55976490
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 13:47 schreef Catullus het volgende:
Jee, wat een hoe-maak-ik-misbruik-van-een-naamfoutje-policy. Ik neem voortaan eerst drie bakken koffie voordat ik weer bij Ryanair boek.
Wees blij dat je met Ryanair vliegt en je dus goedkoop een nieuwe vlucht kunt boeken. Bij KLM of een andere maatschappij wordt je gewoon geweigerd en kun je een nieuw ticket kopen tegen de dan geldende prijs. Een ticket met meer flexibiliteit kopen kan ook bij die maatschappijen, maar dan ben je minimaal 300 euro meer kwijt.

100 euro voor een name change is eigenlijk een koopje dus

Goede reis en veel plezier
  zaterdag 12 januari 2008 @ 18:53:22 #170
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_55978271
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 14:17 schreef Thetallguy het volgende:
Stomme gratis vluchten,
Ikzelf heb al jaren een bloedhekel aan gratis vluchten. Consumentenbond, vakbond, Trosradar, alles al geprobeerd... niets helpt!
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zaterdag 12 januari 2008 @ 19:26:17 #171
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_55979013
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 17:30 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Wees blij dat je met Ryanair vliegt en je dus goedkoop een nieuwe vlucht kunt boeken. Bij KLM of een andere maatschappij wordt je gewoon geweigerd en kun je een nieuw ticket kopen tegen de dan geldende prijs. Een ticket met meer flexibiliteit kopen kan ook bij die maatschappijen, maar dan ben je minimaal 300 euro meer kwijt.

100 euro voor een name change is eigenlijk een koopje dus

Goede reis en veel plezier
En toch is Ryanair niet helemaal geweldig op dit vlak vindt ik, een kleine naamswijziging wordt bij de standaardmaatschappijen wel gewoon zonder kosten uitgevoerd, bij zowel Delta, KLM, China Airlines, Air Asia en Easyjet is mij dat gelukt zonder kosten. (Beetje jammer dat mijn familie andere roepnamen heeft dan de naam die in het paspoort staat).
Wel moest duidelijk zijn dat het dezelfde persoon was.

Maar goed, een ticket van Ryanair kost inderdaad niet veel, en wellicht kan je vanuit dat perspectief begrip opbrengen voor het rekenen van kosten voor elke wijziging.
Low Cost hoeft namelijk niet te betekenen Low Service.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_55980172
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 17:30 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

100 euro voor een name change is eigenlijk een koopje dus

Goede reis en veel plezier
Als je het vanuit jouw geschetste perspectief kijkt, en de lowcost tickets van Ryanair daarin meeneemt, begrijp ik heel goed dat het een koopje is. Service is een van de winstgevende takken van Ryanair, en hierdoor kunnen we in de toekomst goedkoop blijven vliegen. Mits je verdomd scherp blijft bij het boeken.

Overigens moet ik erbij zeggen, dat ik bij mijzelf ook een voornaam vergeten was, maar dat was niet erg. Op mijn paspoort staat Henri Martyn Catullus (:P), maar Martyn Catullus rekenen ze ook goed, na navraag bij Ryanair. Hiervoor dus geen extra wijzigingen. Mij hoor je daarom ook niet klagen.

Tip: boek nooit online met een brakke half bekaterde kop.
pi_55980501
Je hoeft toch ook maar 1 voornaam in te voeren? De namen van mijn vriendin paste bijvoorbeeld niet in het invoerveld.

Anders heb ik dalijk een probleem op het vliegveld...
pi_55980643
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 20:22 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Je hoeft toch ook maar 1 voornaam in te voeren? De namen van mijn vriendin paste bijvoorbeeld niet in het invoerveld.

Anders heb ik dalijk een probleem op het vliegveld...
Correct, máár die voornaam moet wel conform de voornaam op haar paspoort zijn.
  zondag 13 januari 2008 @ 11:25:18 #175
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_55993143
Is dat nu verhoogd naar 100 euro?
Heb zelf nog niet gekeken, maar ik moet binnenkort ook een wijziging aanbrengen.
We gaan met 16 man naar London, en 1 persoon heeft zich afgemeld, maar een vervanger is gevonden. Dus moet ik ff een naam wijzigen.
pi_56001660
quote:
Op zondag 13 januari 2008 11:25 schreef Professional het volgende:
Is dat nu verhoogd naar 100 euro?
Heb zelf nog niet gekeken, maar ik moet binnenkort ook een wijziging aanbrengen.
We gaan met 16 man naar London, en 1 persoon heeft zich afgemeld, maar een vervanger is gevonden. Dus moet ik ff een naam wijzigen.
Het kan nog wel eens goedkoper zijn om een heel nieuw ticket te kopen.
pi_56002129
quote:
Op zondag 13 januari 2008 16:37 schreef MCH het volgende:

[..]

Het kan nog wel eens goedkoper zijn om een heel nieuw ticket te kopen.
En dat gaat helemaal op als je naar London Stansted vliegt.
  maandag 14 januari 2008 @ 17:53:11 #178
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_56028309
Daarom.
Even kijken hoe ik dit ga aanpakken.
Nieuw ticket is welgeteld 1 euro duurder dan wat ik ervoor betaald heb.
Denk dat ik van de week eens ff de klantenservice opbel, kijken wat het kost.
Is het minder, dan wijzig ik de naam, meer koop ik nieuw ticket.
pi_56028811
Ik zou niet te lang ermee wachten als ik jou was. En zeker als wijzigingskosten 100 euro zijn en een nieuw ticket maar 1 euro meer zou ik het wel weten.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_56034438
M'n pa en broertje hebben net 2 tickets met Ryanair naar Barcelona geboekt. Nu is de basisprijs van de ticket 40 euro incl tax. Vervolgens blijkt dat de eindprijs dus incl alle toeslagen en grapjes 100 euro is! Wat een verschrikkelijk groot verschil is dat als je kijkt dat je 40 euro kwijt bent voor alleen de tickets en dat er gewoon nog 60 euro bijkomt.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_56034502
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:45 schreef Jaguarized het volgende:
M'n pa en broertje hebben net 2 tickets met Ryanair naar Barcelona geboekt. Nu is de basisprijs van de ticket 40 euro incl tax. Vervolgens blijkt dat de eindprijs dus incl alle toeslagen en grapjes 100 euro is! Wat een verschrikkelijk groot verschil is dat als je kijkt dat je 40 euro kwijt bent voor alleen de tickets en dat er gewoon nog 60 euro bijkomt.
Het verschil met een ticket van 0,01 euro en 25 euro aan taxes is (relatief gezien) nog groter .
Maar idd, dat is ook groot . Wat zit er in godsnaam nog in die 60 euro als de taxes al in 40 euro ticketprijs zitten???? Bagage?
  maandag 14 januari 2008 @ 21:50:08 #182
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_56034543
60 euro erbij is wel erg veel.
pi_56034550
http://www.ryanair.com/site/NL/news.php?yr=08&month=jan&story=gen-nl-100108 :
quote:
Ryanair Roept KLM op om te Stoppen met Schandalige Brandstoftoeslag

ALLEEN RYANAIR GARANDEERT GEEN BRANDSTOFTOESLAG


Ryanair, Europa’s grootste low fares airline heeft vandaag (10 jan.) ter gelegenheid van KLM’s schandalige verhoging van haar brandstoftoeslag tot ¤88 per vlucht, haar “geen branstoftoeslag ooit” garantie hernieuwd.
De zoveelste stijging van KLM’s brandstoftoeslag is niet te verantwoorden aangezien KLM bevestigt dat 78% van haar brandstofvoorraad voor 2007/2008 “gehedged” is aan $65 per barrel, hetgeen $30 minder is dan de huidige marktprijs.

David Gering, Ryanair’s commercieel directeur Benelux zei hierover vandaag:

“Ryanair blijft de enig luchtvaartmaatschappij die garandeert dat ze geen brandstoftoeslag ooit zal heffen. Zelf als de olieprijs stijgt tot $200 per barrel! KLM klopt passagiers op een schandalige manier geld uit hun zak door hun brandstoftoeslag op te drijven ondanks het feit dat ze hun kerosine $30 per barrel goedkoper dan de huidige marktprijs gekocht hebben.

Passagiers die deze brandstoftoeslag-afpersing willen voorkomen moeten zo snel mogelijk naar www.ryanair.com surfen, waar Ryanair 2 miljoen vluchten in de aanbieding heeft voor ¤10 (inclusief belasting). Passagiers die voor a.s. maandag middernacht een vlucht van Ryanair boeken, krijgen een 2e vlucht GRATIS! Dat betekent dat hierop ook geen belasting, kosten of brandstoftoeslag betaald hoeft te worden.”
Op de welbekende duidelijke wijze geformuleerd .
pi_56035161
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:48 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Het verschil met een ticket van 0,01 euro en 25 euro aan taxes is (relatief gezien) nog groter .
Maar idd, dat is ook groot . Wat zit er in godsnaam nog in die 60 euro als de taxes al in 40 euro ticketprijs zitten???? Bagage?
Het zit hem voornamelijk in de bagage inderdaad. Dat is een enorme inkomstenbron met een vrij bijzondere constructie. Zo krijg je korting om het tweede en derde bagagestuk. Dit is de specificatie voor 2 personen dus.

Ticket: 0.04 euro
Airport checkin: 12.00
Credit card toeslag: 12.00
Web bagage fee: 48.00 (18+24+12-6)
Tax: 39.96

Totaal: 112.00
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_56035594
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:11 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Het zit hem voornamelijk in de bagage inderdaad. Dat is een enorme inkomstenbron met een vrij bijzondere constructie. Zo krijg je korting om het tweede en derde bagagestuk. Dit is de specificatie voor 2 personen dus.

Ticket: 0.04 euro
Airport checkin: 12.00
Credit card toeslag: 12.00
Web bagage fee: 48.00 (18+24+12-6)
Tax: 39.96

Totaal: 112.00
Yup, heel slim (van Ryanair)... zelfde als destijds toen ze ook geld gingen vragen voor het eerste bagagestuk. Toen werd gezegd dat tickets met 3,50 euro in prijs werden verlaagd... Tsja, dat geldt natuurlijk niet voor de 0,01 euro-tickets... Daar knalt de winstmarge van Ryanair ineens omhoog! gewoon slim. En als klant gewoon goed opletten als je wil boeken .
pi_56036166
Als je het bekijkt dat je 56 euro pp kwijt bent is het natuurlijk nog niet veel maar als je dus 3 tassen inchecked moet je er wel op rekenen dat je de prijs van je ticket incl tax nog bijna moet verdrievoudigen om het eindbedrag te krijgen. Het gaat mij meer om al die hoge toeslagen dan de eindprijs per persoon.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_56036198
-dubbel-
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_56036670
Maar géén brandstoftoeslag!
pi_56037096
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:38 schreef Jaguarized het volgende:
Als je het bekijkt dat je 56 euro pp kwijt bent is het natuurlijk nog niet veel maar als je dus 3 tassen inchecked moet je er wel op rekenen dat je de prijs van je ticket incl tax nog bijna moet verdrievoudigen om het eindbedrag te krijgen. Het gaat mij meer om al die hoge toeslagen dan de eindprijs per persoon.
Klopt. Maar aan de andere kant: bij andere maatschappijen betaal je al standaard voor extra service als bagage meenemen etc. Bij Ryanair betaal je ervoor als je ervoor kiest... Drie tassen meenemen betekent dokken... Dat heb ik eik liever dan betalen voor dingen die je toch niet gebruikt. Maar goed, dan krijg je wel dit soort grote (maar dus wel verklaarbare) verschillen tussen ticketprijs en de uiteindelijk te betalen prijs...
pi_56037735
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:11 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Het zit hem voornamelijk in de bagage inderdaad. Dat is een enorme inkomstenbron met een vrij bijzondere constructie. Zo krijg je korting om het tweede en derde bagagestuk. Dit is de specificatie voor 2 personen dus.

Ticket: 0.04 euro
Airport checkin: 12.00
Credit card toeslag: 12.00
Web bagage fee: 48.00 (18+24+12-6)
Tax: 39.96

Totaal: 112.00
Het enige punt waar ik nog een voor mij geldende verklaring voor zoek is die 12 eu credit card kosten. Voor de rest slim aangepakt met een leuke onderbouwing.
pi_56038222
De credit card kosten zijn ook wel eens iets van 7 euro geweest. Volgens mij zijn de kosten helemaal niet zo hoog voor een bedrijf als Ryanair als je zoveel transacties op jaarbasis hebt. Maar het geld moet ergens vandaan komen. Tis wel afgrijselijk veel imo.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_56044445
Ik heb een vraag die ik uit de voorgaande reacties niet helemaal kan beantwoorden.. Wij hebben met 5 van een vlucht geboekt en één persoon heeft bij het vakje waar voornaam stond Jan ingevuld. In zijn paspoort staat echter Johannes. Gaat dit problemen opleveren bij het inchecken?
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_56045185
Ik heb een keer hetzelfde gehad en toen zag degene aan de balie het door de vingers.
pi_56045247
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:08 schreef Helly het volgende:
Ik heb een keer hetzelfde gehad en toen zag degene aan de balie het door de vingers.
Maar sta je dan niet in Spanje (in ons geval dan) te koekeloeren als ze het daar niet door de vingers zien ? Bedankt voor je reactie overigens.

Edit: Probleem is opgelost voor 10 euro bijbetaling.

[ Bericht 3% gewijzigd door Breach op 15-01-2008 12:54:42 ]
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_56061588
quote:
Op maandag 14 januari 2008 23:52 schreef Jaguarized het volgende:
De credit card kosten zijn ook wel eens iets van 7 euro geweest. Volgens mij zijn de kosten helemaal niet zo hoog voor een bedrijf als Ryanair als je zoveel transacties op jaarbasis hebt. Maar het geld moet ergens vandaan komen. Tis wel afgrijselijk veel imo.
Het is 3 euro per vlucht. Dat is inderdaad best hoog, maar dat is relatief... je kan er bij Ryanair voor kiezen om een Ryanair creditcard te nemen om die kosten te vermijden. Via d-reizen kun je ook op andere manieren betalen.
Bij KLM bijvoorbeeld, betaal je 10 euro per vlucht per persoon. En daar kun je nu kiezen om met I-Deal te betalen.
pi_56061765
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:11 schreef Jaguarized het volgende:
Het zit hem voornamelijk in de bagage inderdaad. Dat is een enorme inkomstenbron met een vrij bijzondere constructie. Zo krijg je korting om het tweede en derde bagagestuk. Dit is de specificatie voor 2 personen dus.

Ticket: 0.04 euro
Airport checkin: 12.00
Credit card toeslag: 12.00
Web bagage fee: 48.00 (18+24+12-6)
Tax: 39.96

Totaal: 112.00

Waarom neem je dan ook zoveel bagage mee

1 stuk bagage inchecken met airport check-in kost 6 euro... uit deze opgave begrijp ik dus dat ieder 2 stuks bagage meeneemt heen én terug. En dat terwijl het maar 15 kilo mag zijn.... dan stop je alles toch in 1 tas
pi_56076746
Werelds, dat Ryanair. In December voor 21 euro retour geweest naar Milan bergamo vanaf Weeze. Vorige week voor 21 euro naar Valencia vanaf Eindhoven en gisteren een reisje geboekt voor m'n ouders naar Fuerteventura vanaf Weeze voor 83 euro voor twee personen. Echt ongelovelijk.
I chose not to choose life: I chose something else. And the reasons? There are no reasons. Who need reasons when you've got heroin?
pi_56079784
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 23:30 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Waarom neem je dan ook zoveel bagage mee

1 stuk bagage inchecken met airport check-in kost 6 euro... uit deze opgave begrijp ik dus dat ieder 2 stuks bagage meeneemt heen én terug. En dat terwijl het maar 15 kilo mag zijn.... dan stop je alles toch in 1 tas
Gelukkig neem IK de bagage niet mee. Dat je bagage overigens weer mee TERUG neemt lijkt me vrij logisch. Er gaan drie stuks bagage mee idd. Wat er allemaal in zit weet ik niet want ik ga dus niet mee.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_56082732
zijn ze nog een beetje streng met vloeistoffen in je handbagage?
pi_56082817
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 20:16 schreef Dizzee het volgende:
zijn ze nog een beetje streng met vloeistoffen in je handbagage?
Die schandalige schijnveilige kulmaatregel is nog steeds even streng.
  woensdag 16 januari 2008 @ 20:51:59 #201
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_56083859
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 20:20 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Die schandalige schijnveilige kulmaatregel is nog steeds even streng.
Nou even streng, in den beginne moest je het zakje los aanbieden, nu mag het gewoon in je tas bljiven zitten, zelfs bevestigend beantwoord door de verschillende beveiligingsmedewerkers op Schiphol ter plekke. (Ik weet dat de officiële richtlijn nog steeds aangeeft dat dit wel los moet, maar regel en daadwerkelijke werkwijze komt niet altijd overeen voor iets wat al een tijdje is ingevoerd).
Tevens wordt er niet meer even goed gecontroleerd is mijn ervaring. Overigens, er wordt nu onderhandeld door de verschillende Europese landen over een nieuwe veiligheidsrichtlijn, omdat er toch een aantal verstandige mensen in de Europese Unie zijn die de vloeistofmaatregel ook onzin vinden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_56101910
Gisteren even met Ryanair een dagje naar Londen geweest met die 1ct actie. Dit vanaf charloi naar stansted.

Ik had de tickets geregeld en ik dacht dus dat het wel goed zat... Niet dus...
De eerste naam van een vriend was dus helemaal verkeerd. Maar daar kwamen we pas achter terwijl we in de rij voor de Security waren.

Dus wij terug en ik had er maar een hard hoofd in na al die verhalen hier over betalen voor naamswijzigingen.
Toen we hierover bij de ticketdesk om advies gingen vragen werd er tot mijn verrassing gratis de naam veranderd!!! Wel moest hij hierna inchecken bij de incheckbalie maar ook hiervoor vroegen ze geen extra geld.

Heenreis 10 minuten eerder vertrokken om vervolgens 40 min eerder aan te komen in een half gevuld toestel.
Terugreis op tijd vertrokken en 30 min eerder geland in een kwart gevuld toestel en heerlijk bij de nooduitgang gezeten.

Kortom. Zeker voor herhaling vatbaar!!
quote:
VLoeistoffen gebeuren enzo.....
Gister op stansted kreeg anders wel een vriendin er van langs omdat ze een fles deo in der tas had zitten.
pi_56102151
Spuitbussen mochten sowieso al niet. En flesjes tegwenwoordig natuurlijk ook niet. Beetje dom dus.

[ Bericht 64% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2008 14:12:36 ]
  donderdag 17 januari 2008 @ 21:45:53 #204
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_56114049
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 14:11 schreef k_man het volgende:
Spuitbussen mochten sowieso al niet. En flesjes tegwenwoordig natuurlijk ook niet. Beetje dom dus.
Zowel op Eindhoven als Stansted hebben ze vandaag mijn vloeistoffen niet aangetroffen, spuitbusdeo mag overigens gewoon wel hoor, als je maar onder de 100 ml zit.

Wat ik op Stansted wel goed geregeld vindt is dat je na de security voor een schappelijke prijs, 1 pond ofzo, een flesje drinken kan kopen, in plaats van 2 euro 50 in Nederland uit een automaat.

Ryanair moet overigens afstappen van het afblokken van rijen in het vliegtuig, uiteraard kan het afblokken van rijen handig zijn voor de loadbalance, maar voor 117 passagiers in totaal 11 rijen afblokken, 7 voor en 4 achter schiet het doel voorbij, het heeft namelijk alleen zin bij een vliegtuig dat voor minder dan 50% volzit. (Maar ze zullen nu wel minder hoeven schoonmaken enzo).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_56114611
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 21:45 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Zowel op Eindhoven als Stansted hebben ze vandaag mijn vloeistoffen niet aangetroffen, spuitbusdeo mag overigens gewoon wel hoor, als je maar onder de 100 ml zit.
niet gecontroleerd of goed verstopt?
  maandag 28 januari 2008 @ 20:43:36 #206
174160 Apfel.
Apfel PUNT
pi_56370268
Waar kun je een ticket van ryanair om laten boeken? Ik wil graag 1 dag later weer aankomen.
pi_56370338
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_56372566
Afgelopen woensdag van Charleroi naar Dublin gevlogen en gisteren teruggekomen. Beide keren vrijwel op tijd vertrokken en op de aangegeven tijd geland. Vliegtuig van de heenreis kwam iets te laat binnen, waardoor haast werd gemaakt. Opvallend dat ik zonder Web'n'Go zo ongeveer als eerste het vliegtuig in mocht. tegen de betaalde priority-bookers . Op Dublin Airport werd dat gisteren wel netjes gedaan: eerst priority queue en daarna de rest.

Wat in een Ierse krant van de week geschreven werd en wat me vandaag bij 't boeken van een retourtje Niederrhein-Stockholm/Stavska opviel, is dat ze de fees voor inchecken van bagage en 'airport handling' opnieuw verhoogd hebben: het inchecken van één tas en het inchecken op de luchthaven kost 18 + 8 = 26 euro. Reden is volgens Ryanair dat ze hiermee het reizen zonder ingecheckte bagage en het online inchecken willen bevorderen. Zie ook het persbericht. Daarin staat ook dat dit niet de laatste prijsverhogingen zijn totdat minimaal 50 procent van haar reizigers zonder ingecheckte bagage reist en dat ze daarmee kosten van huur van balies etc. kunnen drukken ´so that we can continue to pass on these handling savings in the form of Europe's guaranteed lowest fares.´ Erg leuk dat Ryanair kan roepen dat ze de laagste vluchttarieven heeft, maar als je vervolgens nog vele tientjes aan kosten er bovenop flikkert, is dat natuurlijk niet helemaal eerlijk. Hoeveel mensen lukt 't om bagage voor meer dan een nacht of 3/4 in die handbagage te duwen? Mij niet hoor. En al helemaal niet door dat belachelijke gezeik met die vloeistoffen (kun je al je zut weer in kleine verpakkingen omschudden enz. enz.). Ik wil m'n fotocamera meenemen; is één fototas, dus ook al geen ruimte meer voor de rest. Ja, dat is een keuze, maar ik voel me nou haast gestraft omdat ik iets anders dan die 10 kilo handbagage meeneem.

Neem nou de kosten voor creditcard betalingen. Ik heb vandaag een boeking gedaan voor vijf personen (retourtje Niederrhein-Stavska uit de huidige actie: ticketprijzen van 0,01 euro p.p. heen en 9,99 euro terug). Je zou denken ' Ah, één boeking, één betalig, dus één keer de kosten voor een creditcardbetaling.' Nee, je boekt bij Ryanair dus je betaalt 4 euro per REIZIGER per ENKELE vlucht. Voor deze vlucht heb ik dus 40 euro aan creditcardkosten betaald. Mag ik dat schandalig vinden? Lijkt me wel. Of krijg ik nog een afschrift van deze betaling, gedrukt op bladgoud, thuisgestuurd?

Dat Ryanair wil verdienen, begrijp ik.
Dat Ryanair als prijsvechter met de laagste vluchttarieven wil adverteren, begrijp ik ook.
Maar dat je vervolgens fees gaat rekenen die TOTAAL NIET in verhouding staan tot de werkelijke kosten (creditcardtoeslag lijkt me de allerduidelijkste) vind ik schandalig. Wees dan zo eerlijk en laat deze kosten maar in de ticketprijs tot uitdrukking komen. Dan maar niet met EUR 0,01-tickets adverteren. Blijkbaar heeft Ryanair zoveel macht en ook arrogantie dat ze ervanuit gaan dat de reizigers toch wel boeken. Doen ze ook wel vanwege hun gigantische aanbod aan vliegtrajecten, maar ergens slaat dit nergens op. Op de kosten voor ticket en taxes ad. EUR 250 kwam nog ongeveer 170 euro aan kosten voor creditcard en bagage.

Waar zijn de tijden gebleven dat ik voor 20 euro (2003) of 42 euro (januari 2006) een retourtje Dublin deed en toen ook gewoon een tas aan bagage kon inchecken? En owja, je kunt zeggen dat het nog steeds goedkoop is, maar vergeleken met een jaartje of wat geleden betaal je nu bijna twee keer zoveel (totale kosten bekeken). En het gaat me vooral om de manier waarop Ryanair haar omzet meent te realiseren...

Wanneer opent er een cd-winkel die met cd's voor EUR 0,01 adverteert en waar je bij de kassa 15 euro aan handlingfee moet betalen en nog eens 4 euro als je met creditcard betaalt?
pi_56373521
Wees blij dat er tenminste 1 bedrijf in de wereld de kosten inzichtelijk houdt en waar je kan kiezen om gebruik te maken van de services waarvoor je wil betalen. Naar mijn idee heeft Ryanair de laatste tijd veel meer goede acties (vroeger maar 1x per jaar een 1 cent incl. toeslagen actie, nu wel 4x per jaar) en zijn de standaardprijzen ook gedaald.

Alle toeslagen staan netjes in het overzicht => http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php?sect=CHARGES
dus je weet waar je aan toe bent. Minimumprijs voor een retourvlucht inclusief bagage, creditcard en inchecken op de luchthaven kostte vóór deze laatste verhoging tijdens de actieperiode 18 euro, dus nu 26 euro. Nog altijd niet duur voor een retourtje Valencia of Marseille.

Dat de toeslagen niet in verhouding staan tot de minimumprijs ben ik met je eens, maar het enige wat ze daar aan kunnen doen is de prijs verhogen, want de toeslagen zijn niet anders dan bij andere luchtvaartmaatschappijen (en zelf webwinkels vragen net zo makkelijk kosten voor betaling en handling).

Boek eens een reis bij Neckerman, d-reizen of KLM, dan weet je pas wat verborgen kosten zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door DutchTrain op 28-01-2008 23:05:33 ]
pi_56374228
quote:
Op maandag 28 januari 2008 22:53 schreef DutchTrain het volgende:
Wees blij dat er tenminste 1 bedrijf in de wereld de kosten inzichtelijk houdt en waar je kan kiezen om gebruik te maken van de services waarvoor je wil betalen. Naar mijn idee heeft Ryanair de laatste tijd veel meer goede acties (vroeger maar 1x per jaar een 1 cent incl. toeslagen actie, nu wel 4x per jaar) en zijn de standaardprijzen ook gedaald.
Dat kunnen ze doen omdat ze door het verhogen van de overige fees de omzet minimaal op hetzelfde niveau houden... Ryanair kan heel leuk roepen dat ze NOOIT brandstoftoeslagen berekenen en/of altijd de 'lowest fares' hebben... Leuke lokkertjes, maar objectief gezien niet fair. Overigens blijf ik 't bij andere maatschappijen belachelijk vinden dat brandstoftoeslagen apart worden berekend. Dat is gewoon het risico van je bedrijfsvoering. De olie die je voor die brandstoftoeslag verstookt is toch geen speciale olie? Maar aan de andere kant: ze maken het wel meteen inzichtelijk dat je aan alle kanten genaaid wordt. In het jaarverslag roepen dat je alles lekker afgedekt hebt en vervolgens wel de toeslag omhoog gooien als de olieprijs met een dollartje stijgt .
quote:
Alle toeslagen staan netjes in het overzicht => http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php?sect=CHARGES
dus je weet waar je aan toe bent. Minimumprijs voor een retourvlucht inclusief bagage, creditcard en inchecken op de luchthaven kostte voor deze laatste verhoging 18 euro, dus nu 24 euro. Nog altijd niet duur voor een retourtje Valencia of Marseille.
Klopt. Al vraag ik me af hoe snel je zult zien dat Ryanair minder incheckbalies op een vliegveld huurt.
quote:
Dat de toeslagen niet in verhouding staan tot de minimumprijs ben ik met je eens, maar het enige wat ze daar aan kunnen doen is de prijs verhogen, want de toeslagen zijn niet anders dan bij andere luchtvaartmaatschappijen (en zelf webwinkels vragen net zo makkelijk kosten voor betaling en handling).
Klopt. Maar verhoog de ticketprijs dan maar in plaats van die omzet in een buiten proportie zijnde fee te verpakken... In hoeverre voldoet Ryanair op deze manier aan dat Europese beleid van het adverteren met all-in prijzen? Ja, er staat bij de huidige actie ook 'Vanaf EUR ...' (= ticketprijs + tax), maar horen die kosten waarvoor je niet kunt kiezen ze niet te maken (creditcard) daar ook niet in te zitten?
quote:
Boek eens een reis bij Neckerman, d-reizen of KLM, dan weet je pas wat verborgen kosten zijn.
Mee eens. Daarom boek ik ook liever zelf bij een maatschappij, zonder tussenkomst van een D-Reizen etc.... .
pi_56374541
Toevallig. Krijg net weer een mailing van ze met een actie

http://www.ryanair.com/site/EN/?emn=080128_EN_FR&pos=fare
pi_56374885
quote:
Op maandag 28 januari 2008 23:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
Klopt. Maar verhoog de ticketprijs dan maar in plaats van die omzet in een buiten proportie zijnde fee te verpakken... In hoeverre voldoet Ryanair op deze manier aan dat Europese beleid van het adverteren met all-in prijzen? Ja, er staat bij de huidige actie ook 'Vanaf EUR ...' (= ticketprijs + tax), maar horen die kosten waarvoor je niet kunt kiezen ze niet te maken (creditcard) daar ook niet in te zitten?
Nee, want ik betaal niet graag voor dingen die ik niet gebruik. Wat mij betreft mag AH op zaterdag z'n prijzen met 10% verhogen, dan kunnen de prijzen doordeweeks omlaag.

Creditcardkost kun je ook vermijden door op een andere manier te betalen, alleen kun je als inwoner van Nederland nog geen Ryanair of Visa Electron card krijgen voor zover ik weet. Bij de laatste actie betaalde ik overigens geen creditcardkosten en zou een retourtje ook echt 2 cent hebben gekost als ik niet had willen inchecken op de luchthaven en bagage mee had willen nemen.

Betaalkosten zijn ook nooit vermeld in winkels en ik vind het bijvoorbeeld ook nog altijd vreemd dat je in Nederland zoveel extra moet betalen als je met een creditcard wilt afrekenen in een winkel.
pi_56375687
quote:
Op maandag 28 januari 2008 23:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
Klopt. Al vraag ik me af hoe snel je zult zien dat Ryanair minder incheckbalies op een vliegveld huurt.
Ze verwachten dat ze blijven groeien dus minder incheckbalies zal niet snel gebeuren denk ik.
pi_56376098
quote:
Op maandag 28 januari 2008 23:38 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nee, want ik betaal niet graag voor dingen die ik niet gebruik. Wat mij betreft mag AH op zaterdag z'n prijzen met 10% verhogen, dan kunnen de prijzen doordeweeks omlaag.
Ik betaal ook niet graag voor dingen die ik niet gebruik, maar nu word je gelokt met goedkope ticketprijzen (waarvan ik als weldenkend mens ook wel weet dat daar nog een sloot aan andere kosten bijkomt) terwijl onvermijdelijke kosten in andere fees verpakt zitten...
quote:
Creditcardkost kun je ook vermijden door op een andere manier te betalen, alleen kun je als inwoner van Nederland nog geen Ryanair of Visa Electron card krijgen voor zover ik weet. Bij de laatste actie betaalde ik overigens geen creditcardkosten en zou een retourtje ook echt 2 cent hebben gekost als ik niet had willen inchecken op de luchthaven en bagage mee had willen nemen.
Helaas hebben ze die actie nu niet... Had wel 40 euro gescheeld .
quote:
Betaalkosten zijn ook nooit vermeld in winkels en ik vind het bijvoorbeeld ook nog altijd vreemd dat je in Nederland zoveel extra moet betalen als je met een creditcard wilt afrekenen in een winkel.
Ik betaal heel vaak (eik bijna overal waar mogelijk) met creditcard. Extra kosten daarvoor zijn er haast nooit. wat ik veel kwalijker vind is de 15 eurocent ofzo als je kleine bedragen pint. Ik stel dan altijd de vraag aan de winkelier/detailist of het verwerken en risico van contant geld hem geen geld kost en waarom ik daar dan niet voor hoef te betalen als ik daarmee wil afrekenen. Dan hebben ze meestal geen antwoord terug. Kan op m'n werk (parkeergarages) heel goed de feitelijke kosten van betalingsverkeer per categorie zien en dan blijken de kosten voor de verschillende categorieën echt niet ver uit elkaar te liggen. Die extra kosten zijn dus echt onzin. Maarja, leg dat maar es uit .
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:21:29 #215
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_56378524
Even quoten uit het topic Reisblunders
quote:
Op woensdag 7 november 2007 15:44 schreef Jack. het volgende:
Paar jaar terug met m'n toenmalige vriendin (nu ex) weekendje naar Italie, waar we een vriendin van haar zouden bezoeken die er voor een jaar studeerde.
Alles netjes geboekt bij Ryanair, sta ik 's ochtends op blijkt het te sneeuwen. Had uiteraard het weerbericht vooraf niet gecheckt, 't sneeuwt amper dus wie had verwacht dat het net die dag zou sneeuwen. En ja, verkeer hier loopt totaal in 't honderd als er 3mm sneeuw valt, dus gigantische files richting Charleroi (moest langs Antwerpen en langs Brussel), en dus te laat voor de vlucht. Nu is ryanair zo vriendelijk om nul service te bieden dus zat er niets anders op dan een nieuw ticket voor een vlucht savonds te kopen.
Eenmaal aangekomen in luchthaven van Pisa, de trein op richting milaan, leuke dagen gehad en vervolgens weer terug met de trein richting luchthaven Pisa. Gaat het daar ook weer gigantisch hard sneeuwen, tot op het punt dat de trein letterlijk ingesneeuwd raakt en we zo'n 4u stilstaan. Wederom veel te laat op de luchthaven en opnieuw een ticket kunnen kopen voor de volgende vlucht (dag nadien). Kwam er nog bij dat ik op dat moment voor mezelf uitgemaakt had dat de relatie dood was, en ik dus gewoon naar huis wilde ipv nog een extra nacht/dag met m'n vriendin te spenderen.

Sindsdien nooit meer met ryanair gevlogen
Niet zo'n beste ervaring dus
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:36:58 #216
62913 Blik
The one and Only!
pi_56380056
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:21 schreef Jack. het volgende:
Even quoten uit het topic Reisblunders
[..]

Niet zo'n beste ervaring dus
Zou een andere niet low-budget maatschappij jou overboeken naar een latere vlucht? Ik denk het niet
pi_56380232
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:21 schreef Jack. het volgende:
Even quoten uit het topic Reisblunders
[..]

Niet zo'n beste ervaring dus
Tja, gewoon pech. Moet je maar op tijd zijn toch?

Komende zomer van Niederrhein naar Valencia en vanaf Madrid weer terug naar Eindhoven. Totaal 105,- euro.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_56382353
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:36 schreef Blik het volgende:

[..]

Zou een andere niet low-budget maatschappij jou overboeken naar een latere vlucht? Ik denk het niet
Als ik dat tv programma over Easyjet op RTL4 moet geloven (is inmiddels wel een paar jaar oud) waren ze daar best schappelijk mee. Voor 25 euro/pond boekten ze je ter plekke om.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 13:42:54 #219
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_56384779
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:13 schreef MCH het volgende:

[..]

Als ik dat tv programma over Easyjet op RTL4 moet geloven (is inmiddels wel een paar jaar oud) waren ze daar best schappelijk mee. Voor 25 euro/pond boekten ze je ter plekke om.
Je kan een low budget niet vergelijken met een gewone maatschappij. Bij een gewone maatschappij betaal je die service gewoon in je ticket. Ik heb ooit eens 500 dollar (toen een dollar nog wat waard was) gekregen van KLM omdat m'n koffer nog in Schiphol stond. Ik heb me laten vertellen dat je bij een low budget maatschappij dan gewoon pech heb. M'n ticket kostte destijds 60 euro als ik me niet vergis (enkele vlucht), dus heel die trip heeft me uiteindelijk 240 euro gekost, en voor die prijs had ik gewoon met een gewone maatschappij kunnen vliegen inclusief de service die daarbij komt zien.

Het was m'n eerste ervaring met een low budget maatschappij, en tot nu toe ook m'n laatste.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 20:55:42 #220
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_56395107
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:13 schreef MCH het volgende:

[..]

Als ik dat tv programma over Easyjet op RTL4 moet geloven (is inmiddels wel een paar jaar oud) waren ze daar best schappelijk mee. Voor 25 euro/pond boekten ze je ter plekke om.
Het is tegenwoordig 40 euro, en als je je retourvlucht gemist hebt kan je op de volgende vlucht mee. Wat ook erg schappelijk is, als je eerder op de airport bent bij Easyjet kan je met de eerdere vlucht mee, mits er plaats is uiteraard. Bij Ryanair kennen ze deze service niet, maar zij zitten dan ook echt in de low-cost is geen service catogorie.

Ontopic:
Ik vind de 4 euro creditcardtoeslag per persoon per route echt schandalig hoog van Ryanair, dat je voor de heen en terugvlucht apart creditcardkosten in rekening brengt snap ik, (Ryanair werkt op basis van enkele reistickets) dat die 8 euro aan de hoge kant is, is één, maar dat je op dezelfde boeking voor persoon 2, 3, 4 of 5 ook dezelfde kosten moet betalen is echt belachelijk en staat compleet niet in verhouding tot de daadwerkelijk gemaakte kosten.

Dat ze de tarieven voor het inchecken van bagage verhogen kan ik nog inkomen, deze kosten zijn in principe te vermijden, en de vraag is of je op de Europese vluchten echt zoveel bagage moet meenemen, al wordt het met de liquids regels natuurlijk niet gemakkelijker gemaakt omdat een gekochte fles wijn ingecheckd moet worden, en ook je fles shampoo...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_56437787
Ik zit mooi op de 1 cent acties te kijken vanaf Brussel. Er komen dan allemaal kosten bij, geen idee wat voor kosten het zijn:

PSC - Non refundable
INS & Wchr Levy

Kan iemand ze verklaren?
pi_56438492
Passenger Service Charge = Luchthavenbelasting
Insurance and Wheelchair Levy = Insurance weet ik niet zo goed. Van de wheelchair levy betalen ze de kosten voor het in en uitladen van mensen in een rolstoel.
Wordt over nagedacht...
  donderdag 31 januari 2008 @ 20:02:45 #223
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_56441566
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 17:44 schreef _Woody_ het volgende:
Passenger Service Charge = Luchthavenbelasting
Insurance and Wheelchair Levy = Insurance weet ik niet zo goed. Van de wheelchair levy betalen ze de kosten voor het in en uitladen van mensen in een rolstoel.
En omdat het volgens de Europese Unie niet is toegestaan om mensen die een rolstoel gebruiken er specifiek voor te laten betalen belasten ze het voor iedereen.
Dit vindt ik wel een begrijpelijke maatregel van Ryanair, als je in een rolstoel zit prima, als je dan wil vliegen, ook prima, maar dat kost wel extra aan personeel. De rolstoelgebruiker heeft het bij de EU echter voor elkaar gekregen dat je daar dan niet speciek voor belast kan worden, dus belast Ryanair maar iedereen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_56444434
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 20:55 schreef ozzietukker het volgende:
Ontopic:
Ik vind de 4 euro creditcardtoeslag per persoon per route echt schandalig hoog van Ryanair, dat je voor de heen en terugvlucht apart creditcardkosten in rekening brengt snap ik, (Ryanair werkt op basis van enkele reistickets) dat die 8 euro aan de hoge kant is, is één, maar dat je op dezelfde boeking voor persoon 2, 3, 4 of 5 ook dezelfde kosten moet betalen is echt belachelijk en staat compleet niet in verhouding tot de daadwerkelijk gemaakte kosten.
Easyjet rekent toch ook 7,50 per boeking, alhoewel je wel meerdere vluchten in één boeking kan doen.

Alle niet low cost airlines rekenen minimaal 10 euro per vlucht (soms vermomd als 'administratiekosten', maar die bestaan dan bij Ryanair weer niet). En ja, het is niet netjes om het niet direct in de prijs te verwerken, maar zolang je de keuze hebt om helemaal niets te betalen, mag het.
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 20:02 schreef ozzietukker het volgende:
En omdat het volgens de Europese Unie niet is toegestaan om mensen die een rolstoel gebruiken er specifiek voor te laten betalen belasten ze het voor iedereen.
Dit vindt ik wel een begrijpelijke maatregel van Ryanair, als je in een rolstoel zit prima, als je dan wil vliegen, ook prima, maar dat kost wel extra aan personeel. De rolstoelgebruiker heeft het bij de EU echter voor elkaar gekregen dat je daar dan niet speciek voor belast kan worden, dus belast Ryanair maar iedereen.
Daar betaal je bij de spoorwegen en openbaar vervoer ook voor, alleen staat het daar niet op je kaartje.

Het zou natuurlijk nog mooier zijn als er gewoon bij je ticket stond: 'Salaris voor O'Leary' en 'pure winst', maar dan zouden de Nederlanders het natuurlijk niet meer kopen, want we willen alleen geld verdienen en niet uitgeven voor iemand anders winst
  donderdag 31 januari 2008 @ 23:32:41 #225
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_56447108
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 21:59 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Easyjet rekent toch ook 7,50 per boeking, alhoewel je wel meerdere vluchten in één boeking kan doen.
Maar bij Easyjet maakt het niet uit hoeveel personen je boekt op één boeking, de administratiekosten blijven 7,50 euro. Dus voor mensen die met zijn 2'en vliegen betaal je dus 16 euro credit card kosten, en dat is wat aan de hoge kant bij Ryanair.

Uiteraard berekenen andere maatschappijen of organisaties de weelchairkosten ook door, maar Ryanair doet dit expres specifiek vermelden omdat zij het niet eens zijn met het EU standpunt dat de rolstoelrijder niet zelf hoeft te betalen. (Met deze manier proberen ze een statement te maken).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_56449417
Ik zit net op de ryanair website te kijken en daar staat dat de aanbiedingen van alleen luchthavenbelasting etc. betalen nog tot 7-2 is. Maar waar kan ik al die aanbiedingen zien ? Want als ik op de link klik krijg ik alleen maar barcelona te zien vanaf 27euro. Maar kan nergens die 0,01euro aanbiedingen vinden. Of moet je gewoon maar wat zoeken en hopen dat je voor 0,01euro kan ?
pi_56451409
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 01:26 schreef copyfile het volgende:
Ik zit net op de ryanair website te kijken en daar staat dat de aanbiedingen van alleen luchthavenbelasting etc. betalen nog tot 7-2 is. Maar waar kan ik al die aanbiedingen zien ? Want als ik op de link klik krijg ik alleen maar barcelona te zien vanaf 27euro. Maar kan nergens die 0,01euro aanbiedingen vinden. Of moet je gewoon maar wat zoeken en hopen dat je voor 0,01euro kan ?
Dat laatste idd .
pi_56492328
Wat ik trouwens wel nog merkte vandeweek, aan boord kan je gewoon zonder toeslag met je creditcard drankjes betalen, terwijl het je via internet gelijk ¤4 per segment oid kost
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_56525326
http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/7225681.stm :
quote:
Ryanair warns of profits 'storm'

Ryanair has warned that its profits could be halved this year as fuel costs rise and as the UK pound weakens. The warning came as the budget airline reported that net profit dropped 27% to 35m euros ($52m; £26m) during the October to December quarter. The drop was its first quarterly decline in a more than a year.

Chief executive Michael O'Leary said that the weakening profits were part of a cyclical downturn in the industry and a "perfect storm" may be lying ahead. The company's shares tumbled 11% to 3.2 euros in early trading on Monday.

'Perfect storm'

"The European airline sector is presently facing one of these cyclical downturns, with the possibility of a 'perfect storm' of higher oil prices, poor consumer demand, weaker sterling and higher costs," said Mr O' Leary.

The boss of the Irish airline predicted that the UK and the rest of Europe would not avoid a recession, but predicted a tougher economic environment after "five or six very good years". And he rejected calls for the Bank of England to follow the US central bank, the Federal Reserve, in cutting interest rates when policy makers meet later this week. "The whole system got very frothy over the last couple of years and we can't keep bailing ourselves out with these artificial interest rate cuts," Mr O' Leary told BBC News. "We need to tighten the belt and focus on reducing costs."

Shares in rival budget airline Easyjet fell 6.6% to 435.7 pence on fears that it could experience similar problems. The two firms have fought to increase market share by slashing air fares, but aim to boost earnings by expanding their routes, adding planes and charging for any service above the basic cost of the flight, including baggage check-in.

Gloomy outlook

Mr O'Leary said it was too early to make an accurate assessment of earnings for the firm's financial year beginning 1 April.

But he warned that if oil prices remained above $85 a barrel, and if consumer sentiment and the UK pound stayed weak, then the airline's earnings for 2008 could fall by up to 50% to 235m euros.

He said that the company had not taken out protection, known as hedging, against the oil price or weak pound.

"We remain essentially unhedged for next year," the budget airline said.

Not being hedged essentially means the airline has not used financial instruments to insure itself against rising fuel costs or adverse exchange rate moves.

The gloomy outlook is likely to weigh on Ryanair's share price, which has already slipped 18% this year, predicted Bloxham analyst Ross McEvoy.

"There is no visibility, it's just guesswork what they are doing at this stage," he said.
Opvallend dat juist Ryanair - dat roept dat ze nooit een brandstoftoeslag zullen berekenen - de kosten voor brandstof niet hedget... Om dat te kunnen roepen, moet je toch juist je risico zoveel mogelijk beperken ...? En juist olie is iets waarvan algemeen wordt aangenomen dat die niet in prijs daalt.... Zie Ryanairs vooruitzicht voor 2008/2009:
quote:
However with oil prices at $90 a barrel and fear of recession in the UK and many other European economies, the current outlook for the coming fiscal year is poor. We remain essentially unhedged for next year. Current oil prices, which have risen by nearly 40% to $90 a barrel, will impose significantly higher costs during a year when we are expanding capacity by almost 20%.
Omzet groeit ook minder snel dan het aantal passagiers. Zie http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=08&month=feb&story=reg-en-040208 . Blijkbaar brengen die belachelijke creditcardtoeslagen en verhogingen van bagageheffing etc. toch minder op dan het verlagen van de ticketprijzen...

En blijkbaar verwacht Ryanair ontzettend veel van dat mobiel bellen aan boord. Als je daarover in je persbericht over kwartaalcijfers al in de eerste alinea begint........ Ik vind 't maar niks .
pi_56620829
Gister maar eens geprobeerd wat een naamswijziging kost.
Het begon al met het feit dat op de Ryanair site het verkeerde telefoonnummer vermeld stond, waarbij het eerste callcentermannetje aangaf dat ik hier niks kon wijzigen en me een nieuw nummer gaf. Hij me garandeerde dat ik een NL sprekende persoon eraan zou krijgen.
Bij het bellen van 2de nummer krijg ik doodleuk dezelfde persoon en kon ik wel opeens wijzigen. Op de site van Ryanair staat vermeld dat een naamswijziging 25 euro per enkele reis kost. Wat zegt het callcentermannetje, "het kost 100 euro". Ik denk val maar lekker dood, ik koop wel een nieuw ticket.

Als het nu 50 euro kostte was ik goedkoper uitgeweest dan toen ik in eerste instantie het ticket kost. Nu ben ik bij het boeken van een nieuw ticket toch nog 92 euro kwijtgeweest. Lekker.......
pi_56621239
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 12:29 schreef Professional het volgende:
Op de site van Ryanair staat vermeld dat een naamswijziging 25 euro per enkele reis kost.
Nee hoor, daar staat ook dat het 100 euro kost. Zie http://www.ryanair.com/site/EN/faqs.php?sect=CHARGES in de tweede rij van die tabel.
pi_56694446
Wat is dan weer niet snap, waarom staat er "booked at call center or airport" terwijl er gewoon een optie moet zijn voor online boekingen, ook omdat het merendeel gewoon via de site boekt.
Ik blijf het toch een matig vinden, ¤100,- is me beetje teveel van het goede.
pi_56694447
Wat is dan weer niet snap, waarom staat er "booked at call center or airport" terwijl er gewoon een optie moet zijn voor online boekingen, ook omdat het merendeel gewoon via de site boekt.
Ik blijf het toch een matig vinden, ¤100,- is me beetje teveel van het goede.
pi_56694561
Omdat je online geen naamswijzigingen kan doen? dat staat in de tabel 'Not Available Online'.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_56694672
Ja dat snap ik. Maar ik vind het gewoon matig dat je meteen ¤100,- moet betalen voor een wijziging, als is het maar bijvoorbeeld een voornaam.

Maar ja, is niet anders. Ik kan wel blijven zeiken, veel schiet ik er niet mee op.

Ben wel benieuwd naar de rechtzaak die ze hebben aangespannen over de ecotax volgende maand.
pi_56699951
Vorige maand heb ik een naam laten veranderen op het vliegveld van charloi en toen was het gratis.
pi_56700524
Vorige keer klopte mijn voornaam ook niet met mijn paspoort naam, maar ze maakten daar op het vliegveld geen probleem van. Ik kreeg gewoon een kruisje, en kreeg gewoon mijn boarding pass.
pi_56762270
Hoi,

In de zomervakantie wil ik samen met m,n vriend een weekendje naar Londen, aangezien ik geen zin heb om uren lang in een trein te zitten, hadden we besloten om met het vliegtuig te gaan.
Nu is Ryan Air heel goedkoop, alleen snap ik niks van de prijzen wat vermeld staan op de website.
Als ik een optie invoer van b.v. Eindhoven naar Londen (retour) staat er eerst een totaalbedrag voor 2 personen van 163 euro en als ik dan verder klik staat er 29 euro.
Hoe weet ik nu wat ik precies moet betalen, zonder al mijn gegevens in te vullen?
Kost het nu 163 euro een retourvlucht voor 2 pers of 29 euro inclusief?
En is het een beetje te doen om te vliegen met Ryanair?
Wie heeft er ervaring mee, en kan me misschien andere goedkope/overzichtelijke sites aanraden (vluchten)?
En dat kan zomaar.....?
  Moderator vrijdag 15 februari 2008 @ 23:32:15 #239
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_56762508
www.wegolo.nl

heel handig
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_56763385
ik zou zoeken bij easyjet en vliegen op gatwick, ligt er natuurlijk aan waar je woont, maar eerst naar eindhoven en dan van luton naar london, dan kun je net zo goed met de trein.
...wat een klein burgerlijk gezeik van al die muffe normen & waarden polder mensjes...
  zaterdag 16 februari 2008 @ 00:23:38 #241
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_56763558
Vanuit Eindhoven vlieg je niet naar London maar naar Stansted. Daar moet je een trein zien te pakken te krijgen, en daar zit je dan nog een uurtje of 1,5 in voor je in London bent. En je moet ook weer terug naar Stansted.

Ryanair kan heel goedkoop zijn. Maar heeft vanuit Nederland wel hogere belastingen en toeslagen dan vanuit Charleroi. Scheelt echt veel. Verder moet je opletten dat je geen reisverzekering neemt (uitvinken) anders kost je dat nog eens 14,50 p.p. En per koffer mag je rekenen op 12 euro heen, en 12 euro terug aan bagagetoeslag. Reken dan nog een creditcard toeslag erbij van 5 euro pp. En dan ben je er ongeveer wel.

Je kunt het treffen dat je tweemaal een webfare vlucht hebt van 0,01 cent, maar met de toeslagen en alles kom je nog vlot op 163 euro uit.

Verder hoef je bij Ryanair geen luxe te verwachten. Je mag zelf naar het vliegtuig lopen en de trap opklimmen en het is 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt' qua plaatsen.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_56763832
163 euro voor ticket en 29 euro voor luchthavenbelasting en brandstof tax. Zo moeilijk is het toch niet?
pi_56766491
Voor dat geld zou ik gewoon de trein pakken, voor 99 euro pp ben je er vanuit elk station in Nederland.

Duurt 5,75 uur (adam) maar je hebt geen gedoe met inchecktijden (2 uur van te voren aanwezig zijn). Je hoeft niet te wachten op je bagage bij aankomst, je bent gelijk in de stad, dus geen 1,5 uur zoals hierboven aangegeven. Oftewel, vliegen of treinen maakt niks uit qua tijd.

Plus dat je niet hoeft te betalen voor bagage en geen stomme creditcardtoeslag hebt. Niemand maakt het iets uit of je vloeistoffen in je handbagage hebt en dus ben je kunt dus je eigen blikje cola meenemen i.p.v. de belachelijke prijzen die ze er op de luchthaven of in het vliegtuig voor rekenen.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
  maandag 18 februari 2008 @ 19:33:54 #244
62913 Blik
The one and Only!
pi_56820895
Kom nu pas voor de eerste keer in aanraking met Ryanair, wil een weekendje Madrid boeken.

Totale kosten: 36 euro
creditcard-toeslagen: 24 euro
tas inchecken: 26 euro per tas( zijn met 3 personen, dus wellicht 3 tassen is 78 euro)

Eigenlijk is het belachelijk, meer dan 100 euro toeslag betalen op een vlucht van 36 euro.Maar ik zal maar niet zeuren, want er is geen luchtvaartmaatschappij die ook maar in de buurt komt voor 3 retourtjes Madrid a 130 euro. Maar eigenlijk is het belachelijk dat met name de creditcard-toeslag niet standaard in de prijs zit voor een Nederlander, er is namelijk geen mogelijkheid om het niet te betalen.
pi_56824774
quote:
Op maandag 18 februari 2008 19:33 schreef Blik het volgende:
Kom nu pas voor de eerste keer in aanraking met Ryanair, wil een weekendje Madrid boeken.

Totale kosten: 36 euro
creditcard-toeslagen: 24 euro
tas inchecken: 26 euro per tas( zijn met 3 personen, dus wellicht 3 tassen is 78 euro)

Eigenlijk is het belachelijk, meer dan 100 euro toeslag betalen op een vlucht van 36 euro.Maar ik zal maar niet zeuren, want er is geen luchtvaartmaatschappij die ook maar in de buurt komt voor 3 retourtjes Madrid a 130 euro. Maar eigenlijk is het belachelijk dat met name de creditcard-toeslag niet standaard in de prijs zit voor een Nederlander, er is namelijk geen mogelijkheid om het niet te betalen.
Je hoeft dan ook niet drie tassen mee te nemen voor een weekendje toch? Doe anders 1 tas in het ruim en neem voor de rest kleinere formaat tassen mee als handbagage.
  maandag 18 februari 2008 @ 22:07:40 #246
62913 Blik
The one and Only!
pi_56825321
quote:
Op maandag 18 februari 2008 21:49 schreef MCH het volgende:

[..]

Je hoeft dan ook niet drie tassen mee te nemen voor een weekendje toch? Doe anders 1 tas in het ruim en neem voor de rest kleinere formaat tassen mee als handbagage.
Daar heb je ook gelijk in, waarschijnlijk zullen we maar 1 of wellicht geen tas inchecken.

Maar het is gewoon jammer dat je een ticket hebt voor 12 euro, maar vervolgens komt er nog 8 euro cc-toeslag (die is het meest belachelijk, want daar kun je niks aan doen) en 26 euro toeslag voor bagage bij.
pi_56854176
Handig om te weten...

http://www.ryanair.com/site/EN/notices.php?notice=gops&code=080118-cutovernsk-GB
quote:
Ryanair.com Booking System Unavailable-22-25 Feb 08 inc
From 22:00 hrs (GMT) on the 22nd February until 23:00hrs (GMT) on the 25th February 2008, the Ryanair booking website and call centre applications will be unavailable in order to transition to a complete new reservation system. Navitaire/Accenture our booking system provider will be managing the transition to their new mainframe and flight booking software.

Important Customer Information:

All flights between 22:00 hrs on the 22nd February until 23:00hrs on the 25th February 2008 will operate as normal

New Bookings cannot be made on Ryanair.com or via a Ryanair call centre between 22:00hrs on the 22nd February until 23:00hrs on the 25th February 2008

Flight Changes (date/time/route) cannot be made on Ryanair.com or via a Ryanair call centre between 22:00hrs on the 22nd February until 23:00hrs on the 25th February 2008 .

Review Existing Booking - passengers will not be able to review their existing booking details on Ryanair.com or via a Ryanair call centre between 22:00hrs on the 22nd February until 23:00hrs on the 25th February 2008.

Online Check-in - passengers will not be able to check-in online between 01:00hrs on the 22nd February until 23:00hrs on the 25th February 2008. Passengers traveling on the 23/24/25 February who are unable to check-in online can check-in at the airport and will not be charged the airport check-in fee.

Please note:

The Ryanair website: Destination Information, Travel Questions, Car, Hotel and Insurance booking facilities will be available during the entire changeover/upgrade period.

for further information on the Navitaire/Accenture airline booking system - http://www.navitaire.com/res_and_dist/newskies.asp
Sinds wanneer wordt een website niet meer in een testomgeving uitgeprobeerd en daarna met enkele drukken op de knop 'live' gezet? Alsof mensen nu ineens nog ff flink wat vluchten gaan boeken omdat de website uit de lucht is .
pi_56868216
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 10:09 schreef arrebar het volgende:
Voor dat geld zou ik gewoon de trein pakken, voor 99 euro pp ben je er vanuit elk station in Nederland.

Duurt 5,75 uur (adam) maar je hebt geen gedoe met inchecktijden (2 uur van te voren aanwezig zijn). Je hoeft niet te wachten op je bagage bij aankomst, je bent gelijk in de stad, dus geen 1,5 uur zoals hierboven aangegeven. Oftewel, vliegen of treinen maakt niks uit qua tijd.
Die boot vaart al ruim een jaar niet meer, dus doe je er weer een uur of vier langer over. Maar het blijft een goedkope en makkelijke manier van reizen
pi_56878130
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 20:01 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Die boot vaart al ruim een jaar niet meer, dus doe je er weer een uur of vier langer over. Maar het blijft een goedkope en makkelijke manier van reizen
Welke boot? De route die je krijgt gaat via brussel door de kanaaltunnel. Die 5,75 uur heb ik van de NS site afgetoverd...
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
pi_56918205
Ryanair.com is down (nouja, boeken is niet mogelijk). Vanaf dinsdag 1 miljoen 0,01 pond-acties (inclusief belastingen...?):

pi_56918281
Nederlandse site zegt alleen maar 75,000 seats vanaf ¤10,-

1p tarieven zouden wel mooi zijn, jammer dat ik net in Barcelona zit als het ingaat
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_56918350
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 00:10 schreef Thetallguy het volgende:
Nederlandse site zegt alleen maar 75,000 seats vanaf ¤10,-

1p tarieven zouden wel mooi zijn, jammer dat ik net in Barcelona zit als het ingaat
Die 1 miljoen vanaf ryanair.com zullen ook vooral vanaf Londen zijn, gok ik . Nouja, 10 euro inclusief taxes (+ creditcardtoeslag en bagage ) is ook niet verkeerd natuurlijk . Eens kijken hoe Ryanair met die milieutax omgaat trouwens... Of die vanaf 1 juli braaf bij de ticketprijzen is opgeteld.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 07:09:41 #253
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_56921304
Is allemaal wel balen zo'n aktie want nu wil ik op reis en ik heb daar helemaal geen tijd voor....
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_56969039
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 00:23 schreef ElizabethR het volgende:

Ryanair kan heel goedkoop zijn. Maar heeft vanuit Nederland wel hogere belastingen en toeslagen dan vanuit Charleroi. Scheelt echt veel. Verder moet je opletten dat je geen reisverzekering neemt (uitvinken) anders kost je dat nog eens 14,50 p.p. En per koffer mag je rekenen op 12 euro heen, en 12 euro terug aan bagagetoeslag. Reken dan nog een creditcard toeslag erbij van 5 euro pp. En dan ben je er ongeveer wel.

Je kunt het treffen dat je tweemaal een webfare vlucht hebt van 0,01 cent, maar met de toeslagen en alles kom je nog vlot op 163 euro uit.

Verder hoef je bij Ryanair geen luxe te verwachten. Je mag zelf naar het vliegtuig lopen en de trap opklimmen en het is 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt' qua plaatsen.
Ach, kom net terg uit Italie (Forli) voor zaken, gevlogen vanuit Charleroi voor een prijs inclusief CC. Tax, bagage etc .van in totaal 73 Euro.

In mei staat Italie wederom geboekt, dit keer voor vakantie. Dan voor ik meen iets van 314 Euro, Weeze - Rome.
314 Euro ben je al kwijt aan benzine voor een retourtje Rome met de auto, laat staan alle tol, een overnachtingen, afschrijving etc. Dus tis geodkoop en snel. Maar het hangt er wel gewoon vanaf waar je heen wil met welk doel.

Wat wel ruk was, was dat m'n trip een week uitgesteld was ivm de Mist op Charleroi op 13 & 14 Februari. Nu kon m'n trip makkelijk verschoven worden, irritanter is het als je voor vakantie zou gaan en al de nodige andere boekingen gemaakt (en betaald) zou hebben.

Overboeken was trouwens een fluitje van een cent. OK het tel. nr kost aardig wat centen per minuut maar in een minuut of 3 was ik klaar en zonder enig probleem of extra kosten een week later geboekt, waarvan de bevestiging al 2 minuten later in m'n mailbox zat.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_56969282
Nog even een (goede) ervaring met de klantenservice van Ryanair bij m'n 13e vlucht ook op de 13e februari ermee.

Twee weken terug werd het vliegveld van Eindhoven gesloten vanwege de dichte mist. Hierdoor moesten de vluchten uit Spanje en Engeland uitwijken naar andere luchthavens en werden alle vertrekkende vluchten dus geannuleerd. Dit resulteerde weliswaar in een rij van zo'n 400 reizigers voor de Ryanair balie om om te boeken, maar dat was grotendeels de schuld van het personeel van de luchthaven die de informatie van Ryanair niet uitdeelde. Daarop stond een telefoonnummer welke je kon bellen om om te boeken.

Helaas was er geen vlucht beschikbaar op korte termijn, dus gevraagd om geld terug, wat binnen een paar uur bevestigd werd via e-mail en daarna weer bijgeschreven is op m'n creditcard. Uiteindelijk maar een andere vlucht vanaf Schiphol geboekt voor de dag erna wat vergoed zou moeten worden door de reisverzekering


En omdat ik 22 euro terug kreeg, kwamen de totale kosten van de drie wel uitgevoerde vluchten Valencia - Malta / Malta- Valencia / Valencia - Eindhoven wel op 11 euro totaal uit

[ Bericht 6% gewijzigd door DutchTrain op 25-02-2008 18:49:59 ]
pi_56969995
Site ligt wel een beetje heel erg plat he, op dit moment?
Iemand die verder kan gaan dan het bekijken van de tarieven?
pi_56972590
quote:
Op maandag 25 februari 2008 19:14 schreef El_jefe07 het volgende:
Site ligt wel een beetje heel erg plat he, op dit moment?
Iemand die verder kan gaan dan het bekijken van de tarieven?
Vanmiddag al es ff geprobeerd, maar was toen ook idd ruk . Morgen komt de aanbieding met 0,01 pond-tickets erbij, dus zal dan wel helemaal sloom gaan... .
  maandag 3 maart 2008 @ 12:47:01 #258
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_57124539
Voor Juni een retour (nouja.. heenvlucht en terugvlucht) geboekt van Weeze naar Stockholm voor 4 keer 1 cent. Dat komt incl. belastingen en toeslagen neer op 56 euro voor twee personen. (de cc toeslag is wel komisch.. is het voor Nederlanders wel mogelijk op een andere manier te betalen btw?)

Nu maar goed de RyanAir regeltjes in de gaten houden.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 4 maart 2008 @ 22:51:05 #259
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_57161664
http://www.l1.nl/L1NWS/_r(...)e/1_1013/_pid/links4

Morgen dient het kort geding van diverse maatschappijen en luchthavens tegen de staat vanwege de voorgenomen ecotax. Ben benieuwd wat daar uit komt...
  woensdag 5 maart 2008 @ 17:52:40 #260
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_57178110
Ik was helemaal blij met mijn goedkope ryanair tickets maar als ik zo kijk heb ik relatief nog best veel betaald. maarja pech, het is alsnog 1/10 van wat je bij een andere luchtvaart maatschappij betaald
of niet natuurlijk
  Moderator woensdag 5 maart 2008 @ 18:39:11 #261
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_57178953
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.l1.nl/L1NWS/_r(...)e/1_1013/_pid/links4

Morgen dient het kort geding van diverse maatschappijen en luchthavens tegen de staat vanwege de voorgenomen ecotax. Ben benieuwd wat daar uit komt...
Kan er niets over vinden nog, op de nieuwssites. Vreemd..
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  woensdag 5 maart 2008 @ 19:35:02 #262
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_57180257
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 18:39 schreef Gert het volgende:

[..]

Kan er niets over vinden nog, op de nieuwssites. Vreemd..
Het staat wel op luchtvaartnieuws.nl of op de telegraaf website.

Ik ben bang dat de vliegbelasting wel mag, (ze noemen het al geen milieubelasting meer), omdat ze ook al reeds een andere belasting heffen, alleen hoop ik dat de uitkomst is dat ook de transitpassagiers belast moeten worden, dan zal deze belasting aanmerkelijk minder gaan worden in verband met de concurrentiepositie.

Ryanair heeft natuurlijk gelijk dat een point-to-point airline door deze maatregel veel zwaarder getroffen wordt dan KLM met zijn 50%+ aan transferpassagiers per vlucht.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator woensdag 5 maart 2008 @ 21:58:24 #263
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_57184179
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 19:35 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het staat wel op luchtvaartnieuws.nl of op de telegraaf website.

Ik ben bang dat de vliegbelasting wel mag, (ze noemen het al geen milieubelasting meer), omdat ze ook al reeds een andere belasting heffen, alleen hoop ik dat de uitkomst is dat ook de transitpassagiers belast moeten worden, dan zal deze belasting aanmerkelijk minder gaan worden in verband met de concurrentiepositie.

Ryanair heeft natuurlijk gelijk dat een point-to-point airline door deze maatregel veel zwaarder getroffen wordt dan KLM met zijn 50%+ aan transferpassagiers per vlucht.
Als mensen dankzij deze schaamteloze graai-tax ook daadwerkelijk minder gaan vliegen, wél ja.

Misschien moeten er wat vluchten verplaatst worden van Eindhoven naar Charleroi, omdat daar de vraag wat toeneemt.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  donderdag 6 maart 2008 @ 08:01:35 #264
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_57190184
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 17:52 schreef Leep het volgende:
Ik was helemaal blij met mijn goedkope ryanair tickets maar als ik zo kijk heb ik relatief nog best veel betaald. maarja pech, het is alsnog 1/10 van wat je bij een andere luchtvaart maatschappij betaald
Het ligt er ook aan of jij wel in te checken bagage meeneemt, want dat telt lekker op aangezien je dan ook verplicht aan de balie in moet checken. (wat ook weer een toeslag is)
En als je wat eerder aan boord wil (meer kans om plekken naast elkaar te vinden), betaal je ook een toeslag als je niet on-line in kunt checken.
Ik vond dit gedoe wel geinig uitzien op de site.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  donderdag 6 maart 2008 @ 13:31:00 #265
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_57197413
Ik ga binnenkort vliegen met ryanair naar stockholm, maar ben benieuwd naar de beenruimte in de vliegtuigen. heb tot nu toe alleen maar gevlogen met transavia, maar dat vond ik met mijn 2.16 mtr toch vrij krap(bij de nooduitgang!)

Iemand die kan zeggen of ze meer/minder/net zo veel ruimte hebben?
bla
blabla
blablabla
blablablabla
pi_57197605
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 14:46 schreef tuiterdespuiter het volgende:
Ik ga binnenkort vliegen met ryanair naar stockholm, maar ben benieuwd naar de beenruimte in de vliegtuigen. heb tot nu toe alleen maar gevlogen met transavia, maar dat vond ik met mijn 2.16 mtr toch vrij krap(bij de nooduitgang!)

Iemand die kan zeggen of ze meer/minder/net zo veel ruimte hebben?
Voor wat ik kan vinden op verschillende sites, is het vergelijkbaar (RYR heeft, volgens die sites, 2 tot 4 cm extra)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 6 maart 2008 @ 15:36:49 #268
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_57198518
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 08:01 schreef Dromer het volgende:

[..]

Het ligt er ook aan of jij wel in te checken bagage meeneemt, want dat telt lekker op aangezien je dan ook verplicht aan de balie in moet checken. (wat ook weer een toeslag is)
En als je wat eerder aan boord wil (meer kans om plekken naast elkaar te vinden), betaal je ook een toeslag als je niet on-line in kunt checken.
Ik vond dit gedoe wel geinig uitzien op de site.
jawij gaan een week dus we hebben idd maar iets meer dan alleen handbagage genomen. Zekere voor het onzekere meer
of niet natuurlijk
  donderdag 6 maart 2008 @ 15:38:33 #269
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_57198566
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 15:36 schreef Leep het volgende:

[..]

jawij gaan een week dus we hebben idd maar iets meer dan alleen handbagage genomen. Zekere voor het onzekere meer
Daar kom je dan idd niet onderuit. Zouden wij ook gedaan hebben als we langer zouden zijn gegaan.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_57225370
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 14:46 schreef tuiterdespuiter het volgende:
Ik ga binnenkort vliegen met ryanair naar stockholm, maar ben benieuwd naar de beenruimte in de vliegtuigen. heb tot nu toe alleen maar gevlogen met transavia, maar dat vond ik met mijn 2.16 mtr toch vrij krap(bij de nooduitgang!)

Iemand die kan zeggen of ze meer/minder/net zo veel ruimte hebben?
Online inchecken, bij de achterste deur instappen en bij de nooduitgang gaan zitten dan

Ik vind Ryanair best meevallen qua beenruimte trouwens (ben 1.98/1.99 oid) ook bij niet nooduitgang plaatsen hou ik het nog best uit. itt. tot bij Vueling vorige week
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_57229499
Hehe online inchecken gaat niet, moet een tas inchecken dus dat moet bij de balie

Maar ga wel zo vroeg mogelijk aanwezig zijn. Denk dat een plaatsje bij de nooduitgang wel gaat lukken (zeker omdat een gewone plaats fysiek bijna onmogelijk is, althans bij transavia...)
bla
blabla
blablabla
blablablabla
pi_57229532
iemand trouwens enig idee hoe lang van te voren je kan beginnen met inchecken op eindhoven voor ryan air? 2 uur ofzo?
bla
blabla
blablabla
blablablabla
pi_57277157
meestal 2,5 uur van tevoren (officieel 2 uur)
pi_57353464
Welke betalingsmogelijkheden heb je via de Ryanair site? Ik kan het niet vinden.
  donderdag 13 maart 2008 @ 16:11:20 #275
62913 Blik
The one and Only!
pi_57353602
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 16:03 schreef Fargo het volgende:
Welke betalingsmogelijkheden heb je via de Ryanair site? Ik kan het niet vinden.
creditcard, volgens mij niks anders
pi_57353647
OK, dank je, Blik!
  donderdag 13 maart 2008 @ 16:51:18 #277
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_57354533
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 16:11 schreef Blik het volgende:

[..]

creditcard, volgens mij niks anders
Een stuk of 10 andere opties die me niks zeggen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  donderdag 13 maart 2008 @ 16:59:12 #278
62913 Blik
The one and Only!
pi_57354720
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 16:51 schreef Dromer het volgende:

[..]

Een stuk of 10 andere opties die me niks zeggen.
ja idd, wij als Nederlanders kunnen op geen andere manier betalen.

oh ja, met een American Express kaart kun je volgens mij ook niet boeken.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 10:19:30 #279
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_57535704
Heeft er iemand ervaring met het annuleren van een vlucht bij ryanair???
Ik kan wegens omstandigheden niet naar stockholm, krijg ik dan m'n geld terug of een deel. En degene die samen met mij zou gaan???
of niet natuurlijk
pi_57535787
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 10:19 schreef Leep het volgende:
Heeft er iemand ervaring met het annuleren van een vlucht bij ryanair???
Ik kan wegens omstandigheden niet naar stockholm, krijg ik dan m'n geld terug of een deel. En degene die samen met mij zou gaan???
Alleen als je een reis- en annuleringsverzekering hebt afgesloten en een geldige reden hebt om te annuleren, dan krijg je je geld terug van de verzekering. Zie de voorwaarden van je verzekering.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 10:50:34 #281
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_57536021
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 10:27 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Alleen als je een reis- en annuleringsverzekering hebt afgesloten en een geldige reden hebt om te annuleren, dan krijg je je geld terug van de verzekering. Zie de voorwaarden van je verzekering.
mjah das natuurlijk heel logisch. Ik heb wel een reisverzekering maar ik weet niet of annulering daar bij zit. Loopt via m'n ouders en die zijn op vakantie. En die vriendin die mee zou gaan die moest haar reisverzekering nog afsluiten Maar is mijn reden (operatie in die week) ook een geldige reden voor HAAR annulering?? En het is zeker niet mogelijk om mijn kaartje op een naam van een ander tezetten zodat zij alsnog met een ander kan gaan??
of niet natuurlijk
pi_57536161
Bij mijn reisverzekering geldt annulering met geldige reden voor één persoon ook voor één meereizende persoon, maar dat verschilt per verzekering.

Je kan je ticket op een andere naam zetten, maar dat kost vaak meer dan een nieuw ticket (prijzen staan op de website, is iets van 50 euro per enkele reis). Dus kijk eerst even hoeveel een nieuw ticket voor dezelfde data nu kost.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 11:54:15 #283
97934 ASroma
Flamboyant
pi_57536878
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 10:19 schreef Leep het volgende:
Heeft er iemand ervaring met het annuleren van een vlucht bij ryanair???
Ik kan wegens omstandigheden niet naar stockholm, krijg ik dan m'n geld terug of een deel. En degene die samen met mij zou gaan???
voor wanneer zijn die tickets? staan ze op naam?
  zaterdag 22 maart 2008 @ 11:56:24 #284
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_57536922
http://www.nu.nl/news/149(...)iegtuig_Ryanair.html
quote:
Zes gewonden na 'uitglijder' vliegtuig Ryanair
Uitgegeven: 22 maart 2008 07:17

LIMOGES - Een vliegtuig van de Ierse Luchtvaartmaatschappij Ryanair is vrijdag bij de Franse stad Limoges van de landingsbaan geraakt, meldden lokale autoriteiten. Daarbij raakten zes van de 186 passagiers gewond.
ANP

Het vliegtuig, een Boeing 737, landde bij hevige regen waardoor de baan vermoedelijk glibberig was. Het toestel kwam veertig meter na het einde van de baan tot stilstand. Passagiers en bemanning hebben het toestel via de glijbanen verlaten.

Het toestel was vertrokken uit het Belgische Charleroi en de meeste passagiers waren Belgen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_57537012
Ik heb even een vraagje over de online check-in procedure.

Aanstaande donderdag vertrek ik voor een dagretour naar Stansted. Nu heb ik mij zojuist voor deze trip ingecheckt voor de heenreis. Geen problemen hier, boardingkaart afgedrukt etc. Nu heb ik de procedure nog een keer uitgevoerd voor de retourvlucht die avond en dus alleen de vertrek- en aankomstplekken omgedraaid. Alleen krijg ik nu de melding dat ik mij niet meer kan inchecken omdat de gegevens al reeds zijn ingevuld. Echter ik kan ook niet de boardingcard afdrukken voor deze retourvlucht. Ik kan mij namelijk alleen maar 'aanvinken' voor de heenreis en niet de terugreis (voor mensen die weten waarover ik het heb). Contact met de 'klantenservice' wees weinig uit: "vreemd, en ik moest maar inchecken op het vliegveld".

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Ben ik misschien nog te vroeg met het afdrukken van de boardingcard van de retourvlucht? Sinds Ryanair over is gestapt op het nieuwe reserveringssysteem is het volgens mij alleen maar ellende :S.
pi_57537087
er staat toch ergens een optie "opnieuw afdrukken". Ik had namelijk geen papier meer, maar wel alle gegevens op het scherm. Die optie heb ik later gebruikt.
pi_57537130
Als ik op 'opnieuw afdrukken' klik, krijg ik dus enkel de boardingcard voor de heenvlucht. Op de een of andere manier kan ik mijzelf niet inchecken voor de retourvlucht later die dag.
pi_57537236
Voor de duidelijkheid maar even een screenshot:

http://img170.imageshack.us/img170/745/screenshotia0.jpg

Wat ik dus graag zie is dat er bij de retourvlucht ook een optie is om de boardingcard opnieuw af te drukken; dat er dus eveneens een invulvenster 'Passagiers' komt te staan. Hopelijk is het nu duidelijker.
pi_57540455
Kan het plaatje niet zien, maar misschien heb je voor de terugvlucht betaald voor het inchecken van een tas?
pi_57540641


[ Bericht 100% gewijzigd door jordydriessen op 22-03-2008 15:52:46 ]
pi_57540696
Ik heb even een nieuwe screenshot gemaakt en deze ergens anders online gezet. Hopelijk is het probleem nu duidelijk. Vind het maar erg vreemd. Het gaat dus om het ontbreken van de 'aanvink-mogelijkheid' bij de terugreis.

(link verwijderd)

[ Bericht 10% gewijzigd door JD-Matrix op 23-03-2008 00:03:10 ]
pi_57540997
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 15:56 schreef JD-Matrix het volgende:
Ik heb even een nieuwe screenshot gemaakt en deze ergens anders online gezet. Hopelijk is het probleem nu duidelijk. Vind het maar erg vreemd. Het gaat dus om het ontbreken van de 'aanvink-mogelijkheid' bij de terugreis.

http://www.ajaxalgemeen.nl/screenshot.jpg
Je moet nog 5u25min wachten... het kan pas vanaf precies 5 dagen van tevoren
pi_57541066
Owja? Met het 'oude systeem' was dat namelijk niet zo. Toen was twee dagen gewoon twee 'volle' dagen en niet precies 48 uur. Hier kon je toen namelijk handig gebruik van maken. Dit was ook de enige reden die ik mij kon bedenken. Maar goed, dan wachten we nog maar even af . Als dit trouwens zo is dan had de medewerkster mij daar ook wel even op mogen attenderen.
pi_57548730
Update: Ik heb me zojuist voor de retourvlucht kunnen inchecken (aanvinken) en de boardingcard hiervoor kunnen afdrukken. Schijnbaar is het systeem nu echt op uren ingesteld en niet op dagen, zoals dat voorheen wel zo was. DutchTrain, bedankt voor het meedenken!
pi_57553745
Ik vlieg over 2 maanden voor het eerst met ze. 30E retourtje italie
Jammer dat het extra kost om bagage in te checken dus eerst maar even een grote rugzak zien te vinden
Too much is never enough!
  zondag 23 maart 2008 @ 11:12:02 #296
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_57553876
quote:
Op zondag 23 maart 2008 10:56 schreef The6thgate het volgende:
Ik vlieg over 2 maanden voor het eerst met ze. 30E retourtje italie
Jammer dat het extra kost om bagage in te checken dus eerst maar even een grote rugzak zien te vinden

The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_57554282
Dat was in Limoges. Geen gewonden en weinig schade en een uurtje vertraging voor de vertrekkende passagiers die vanaf een ander vliegveld moesten vertrekken.
quote:
Update on Incident in Limoges - Friday, 21st March
Ryanair can confirm that as from 1900 hrs GMT, Saturday 22nd of March, the Runway in Limoges has reopened.

Ryanair engineers have moved the aircraft onto a stand where it will be inspected overnight and any wheel damage will be repaired.

All Ryanair flights on Sunday 23rd of March in Limoges will operate as scheduled.

Ryanair wishes to apologise sincerely to any passengers travelling to and from Limoges airport who have experienced any inconvenience as a result of this runway closure.
  zondag 23 maart 2008 @ 12:45:29 #298
97934 ASroma
Flamboyant
pi_57555351
heb wel eens een afgebroken landing meegemaakt met ryanair die piloten & crew hebben wel een hoge werkdruk, landen----half uurtje om alles te regelen en weer de lucht in.....
pi_57558078
quote:
Op zondag 23 maart 2008 12:45 schreef ASroma het volgende:
heb wel eens een afgebroken landing meegemaakt met ryanair die piloten & crew hebben wel een hoge werkdruk, landen----half uurtje om alles te regelen en weer de lucht in.....
Geldt voor veel van de Europa vluchten, Easyjet, KLM cityhopper, VLM etc... Elke minuut dat dat ding op de grond staat kost geld.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 23 maart 2008 @ 16:25:58 #300
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_57560199
quote:
Op zondag 23 maart 2008 10:56 schreef The6thgate het volgende:
Ik vlieg over 2 maanden voor het eerst met ze. 30E retourtje italie
Jammer dat het extra kost om bagage in te checken dus eerst maar even een grote rugzak zien te vinden
Lees dan ook even de voorwaarden betreffende maximum grootte en gewicht van je handbagage.
I am just a dreamer, but you are just a dream
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')