abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56918281
Nederlandse site zegt alleen maar 75,000 seats vanaf ¤10,-

1p tarieven zouden wel mooi zijn, jammer dat ik net in Barcelona zit als het ingaat
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_56918350
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 00:10 schreef Thetallguy het volgende:
Nederlandse site zegt alleen maar 75,000 seats vanaf ¤10,-

1p tarieven zouden wel mooi zijn, jammer dat ik net in Barcelona zit als het ingaat
Die 1 miljoen vanaf ryanair.com zullen ook vooral vanaf Londen zijn, gok ik . Nouja, 10 euro inclusief taxes (+ creditcardtoeslag en bagage ) is ook niet verkeerd natuurlijk . Eens kijken hoe Ryanair met die milieutax omgaat trouwens... Of die vanaf 1 juli braaf bij de ticketprijzen is opgeteld.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 07:09:41 #253
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_56921304
Is allemaal wel balen zo'n aktie want nu wil ik op reis en ik heb daar helemaal geen tijd voor....
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
pi_56969039
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 00:23 schreef ElizabethR het volgende:

Ryanair kan heel goedkoop zijn. Maar heeft vanuit Nederland wel hogere belastingen en toeslagen dan vanuit Charleroi. Scheelt echt veel. Verder moet je opletten dat je geen reisverzekering neemt (uitvinken) anders kost je dat nog eens 14,50 p.p. En per koffer mag je rekenen op 12 euro heen, en 12 euro terug aan bagagetoeslag. Reken dan nog een creditcard toeslag erbij van 5 euro pp. En dan ben je er ongeveer wel.

Je kunt het treffen dat je tweemaal een webfare vlucht hebt van 0,01 cent, maar met de toeslagen en alles kom je nog vlot op 163 euro uit.

Verder hoef je bij Ryanair geen luxe te verwachten. Je mag zelf naar het vliegtuig lopen en de trap opklimmen en het is 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt' qua plaatsen.
Ach, kom net terg uit Italie (Forli) voor zaken, gevlogen vanuit Charleroi voor een prijs inclusief CC. Tax, bagage etc .van in totaal 73 Euro.

In mei staat Italie wederom geboekt, dit keer voor vakantie. Dan voor ik meen iets van 314 Euro, Weeze - Rome.
314 Euro ben je al kwijt aan benzine voor een retourtje Rome met de auto, laat staan alle tol, een overnachtingen, afschrijving etc. Dus tis geodkoop en snel. Maar het hangt er wel gewoon vanaf waar je heen wil met welk doel.

Wat wel ruk was, was dat m'n trip een week uitgesteld was ivm de Mist op Charleroi op 13 & 14 Februari. Nu kon m'n trip makkelijk verschoven worden, irritanter is het als je voor vakantie zou gaan en al de nodige andere boekingen gemaakt (en betaald) zou hebben.

Overboeken was trouwens een fluitje van een cent. OK het tel. nr kost aardig wat centen per minuut maar in een minuut of 3 was ik klaar en zonder enig probleem of extra kosten een week later geboekt, waarvan de bevestiging al 2 minuten later in m'n mailbox zat.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_56969282
Nog even een (goede) ervaring met de klantenservice van Ryanair bij m'n 13e vlucht ook op de 13e februari ermee.

Twee weken terug werd het vliegveld van Eindhoven gesloten vanwege de dichte mist. Hierdoor moesten de vluchten uit Spanje en Engeland uitwijken naar andere luchthavens en werden alle vertrekkende vluchten dus geannuleerd. Dit resulteerde weliswaar in een rij van zo'n 400 reizigers voor de Ryanair balie om om te boeken, maar dat was grotendeels de schuld van het personeel van de luchthaven die de informatie van Ryanair niet uitdeelde. Daarop stond een telefoonnummer welke je kon bellen om om te boeken.

Helaas was er geen vlucht beschikbaar op korte termijn, dus gevraagd om geld terug, wat binnen een paar uur bevestigd werd via e-mail en daarna weer bijgeschreven is op m'n creditcard. Uiteindelijk maar een andere vlucht vanaf Schiphol geboekt voor de dag erna wat vergoed zou moeten worden door de reisverzekering

En omdat ik 22 euro terug kreeg, kwamen de totale kosten van de drie wel uitgevoerde vluchten Valencia - Malta / Malta- Valencia / Valencia - Eindhoven wel op 11 euro totaal uit

[ Bericht 6% gewijzigd door DutchTrain op 25-02-2008 18:49:59 ]
pi_56969995
Site ligt wel een beetje heel erg plat he, op dit moment?
Iemand die verder kan gaan dan het bekijken van de tarieven?
pi_56972590
quote:
Op maandag 25 februari 2008 19:14 schreef El_jefe07 het volgende:
Site ligt wel een beetje heel erg plat he, op dit moment?
Iemand die verder kan gaan dan het bekijken van de tarieven?
Vanmiddag al es ff geprobeerd, maar was toen ook idd ruk . Morgen komt de aanbieding met 0,01 pond-tickets erbij, dus zal dan wel helemaal sloom gaan... .
  maandag 3 maart 2008 @ 12:47:01 #258
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_57124539
Voor Juni een retour (nouja.. heenvlucht en terugvlucht) geboekt van Weeze naar Stockholm voor 4 keer 1 cent. Dat komt incl. belastingen en toeslagen neer op 56 euro voor twee personen. (de cc toeslag is wel komisch.. is het voor Nederlanders wel mogelijk op een andere manier te betalen btw?)

Nu maar goed de RyanAir regeltjes in de gaten houden.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 4 maart 2008 @ 22:51:05 #259
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_57161664
http://www.l1.nl/L1NWS/_r(...)e/1_1013/_pid/links4

Morgen dient het kort geding van diverse maatschappijen en luchthavens tegen de staat vanwege de voorgenomen ecotax. Ben benieuwd wat daar uit komt...
  woensdag 5 maart 2008 @ 17:52:40 #260
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_57178110
Ik was helemaal blij met mijn goedkope ryanair tickets maar als ik zo kijk heb ik relatief nog best veel betaald. maarja pech, het is alsnog 1/10 van wat je bij een andere luchtvaart maatschappij betaald
of niet natuurlijk
  Moderator woensdag 5 maart 2008 @ 18:39:11 #261
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_57178953
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.l1.nl/L1NWS/_r(...)e/1_1013/_pid/links4

Morgen dient het kort geding van diverse maatschappijen en luchthavens tegen de staat vanwege de voorgenomen ecotax. Ben benieuwd wat daar uit komt...
Kan er niets over vinden nog, op de nieuwssites. Vreemd..
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  woensdag 5 maart 2008 @ 19:35:02 #262
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_57180257
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 18:39 schreef Gert het volgende:

[..]

Kan er niets over vinden nog, op de nieuwssites. Vreemd..
Het staat wel op luchtvaartnieuws.nl of op de telegraaf website.

Ik ben bang dat de vliegbelasting wel mag, (ze noemen het al geen milieubelasting meer), omdat ze ook al reeds een andere belasting heffen, alleen hoop ik dat de uitkomst is dat ook de transitpassagiers belast moeten worden, dan zal deze belasting aanmerkelijk minder gaan worden in verband met de concurrentiepositie.

Ryanair heeft natuurlijk gelijk dat een point-to-point airline door deze maatregel veel zwaarder getroffen wordt dan KLM met zijn 50%+ aan transferpassagiers per vlucht.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator woensdag 5 maart 2008 @ 21:58:24 #263
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_57184179
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 19:35 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het staat wel op luchtvaartnieuws.nl of op de telegraaf website.

Ik ben bang dat de vliegbelasting wel mag, (ze noemen het al geen milieubelasting meer), omdat ze ook al reeds een andere belasting heffen, alleen hoop ik dat de uitkomst is dat ook de transitpassagiers belast moeten worden, dan zal deze belasting aanmerkelijk minder gaan worden in verband met de concurrentiepositie.

Ryanair heeft natuurlijk gelijk dat een point-to-point airline door deze maatregel veel zwaarder getroffen wordt dan KLM met zijn 50%+ aan transferpassagiers per vlucht.
Als mensen dankzij deze schaamteloze graai-tax ook daadwerkelijk minder gaan vliegen, wél ja.

Misschien moeten er wat vluchten verplaatst worden van Eindhoven naar Charleroi, omdat daar de vraag wat toeneemt.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  donderdag 6 maart 2008 @ 08:01:35 #264
45722 Dromer
pi_57190184
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 17:52 schreef Leep het volgende:
Ik was helemaal blij met mijn goedkope ryanair tickets maar als ik zo kijk heb ik relatief nog best veel betaald. maarja pech, het is alsnog 1/10 van wat je bij een andere luchtvaart maatschappij betaald
Het ligt er ook aan of jij wel in te checken bagage meeneemt, want dat telt lekker op aangezien je dan ook verplicht aan de balie in moet checken. (wat ook weer een toeslag is)
En als je wat eerder aan boord wil (meer kans om plekken naast elkaar te vinden), betaal je ook een toeslag als je niet on-line in kunt checken.
Ik vond dit gedoe wel geinig uitzien op de site.
  donderdag 6 maart 2008 @ 13:31:00 #265
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_57197413
Ik ga binnenkort vliegen met ryanair naar stockholm, maar ben benieuwd naar de beenruimte in de vliegtuigen. heb tot nu toe alleen maar gevlogen met transavia, maar dat vond ik met mijn 2.16 mtr toch vrij krap(bij de nooduitgang!)

Iemand die kan zeggen of ze meer/minder/net zo veel ruimte hebben?
bla
blabla
blablabla
blablablabla
pi_57197605
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 14:46 schreef tuiterdespuiter het volgende:
Ik ga binnenkort vliegen met ryanair naar stockholm, maar ben benieuwd naar de beenruimte in de vliegtuigen. heb tot nu toe alleen maar gevlogen met transavia, maar dat vond ik met mijn 2.16 mtr toch vrij krap(bij de nooduitgang!)

Voor wat ik kan vinden op verschillende sites, is het vergelijkbaar (RYR heeft, volgens die sites, 2 tot 4 cm extra)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 6 maart 2008 @ 15:36:49 #268
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_57198518
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 08:01 schreef Dromer het volgende:

[..]

Het ligt er ook aan of jij wel in te checken bagage meeneemt, want dat telt lekker op aangezien je dan ook verplicht aan de balie in moet checken. (wat ook weer een toeslag is)
En als je wat eerder aan boord wil (meer kans om plekken naast elkaar te vinden), betaal je ook een toeslag als je niet on-line in kunt checken.
Ik vond dit gedoe wel geinig uitzien op de site.
jawij gaan een week dus we hebben idd maar iets meer dan alleen handbagage genomen. Zekere voor het onzekere meer
of niet natuurlijk
  donderdag 6 maart 2008 @ 15:38:33 #269
45722 Dromer
pi_57198566
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 15:36 schreef Leep het volgende:

[..]

jawij gaan een week dus we hebben idd maar iets meer dan alleen handbagage genomen. Zekere voor het onzekere meer
Daar kom je dan idd niet onderuit. Zouden wij ook gedaan hebben als we langer zouden zijn gegaan.
pi_57225370
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 14:46 schreef tuiterdespuiter het volgende:

Online inchecken, bij de achterste deur instappen en bij de nooduitgang gaan zitten dan

Ik vind Ryanair best meevallen qua beenruimte trouwens (ben 1.98/1.99 oid) ook bij niet nooduitgang plaatsen hou ik het nog best uit. itt. tot bij Vueling vorige week
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_57229499
Hehe online inchecken gaat niet, moet een tas inchecken dus dat moet bij de balie

Maar ga wel zo vroeg mogelijk aanwezig zijn. Denk dat een plaatsje bij de nooduitgang wel gaat lukken (zeker omdat een gewone plaats fysiek bijna onmogelijk is, althans bij transavia...)
bla
blabla
blablabla
blablablabla
pi_57229532
iemand trouwens enig idee hoe lang van te voren je kan beginnen met inchecken op eindhoven voor ryan air? 2 uur ofzo?
bla
blabla
blablabla
blablablabla
pi_57277157
meestal 2,5 uur van tevoren (officieel 2 uur)
pi_57353464
Welke betalingsmogelijkheden heb je via de Ryanair site? Ik kan het niet vinden.
  donderdag 13 maart 2008 @ 16:11:20 #275
62913 Blik
The one and Only!
pi_57353602
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 16:03 schreef Fargo het volgende:
Welke betalingsmogelijkheden heb je via de Ryanair site? Ik kan het niet vinden.
creditcard, volgens mij niks anders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')