En de onthulling van Faja-Lobiquote:Op dinsdag 31 juli 2007 09:55 schreef Brighteyes het volgende:
We zijn verliefd!![]()
![]()
Alles zit erop en eraan, keurig op schema, ze kwam precies op de uitgerekende datum uit.
We hebben het echt zo mooi in beeld gehad!
Voetje
Gezichtje
En het gezichtje nog iets groter
Jeetje, wat was dat gaaf zeg!Hartje nog even heel mooi horen kloppen.
En het wordt en...![]()
Dat hou ik nog heel even geduld. Eerst nog even een paar mensen IRL bellen en dan naar mijn werk rijden en dan horen jullie het.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:19 schreef Faja-Lobi het volgende:
zal ik dan ook maar komen verklappen wat het geslacht van ons kind is???
It's a boy
Graag niks op weblog erover melden. Thanks.
Dat was het zeker, een opluchting. Mijn schoonmoeder is zonder linkerhand geboren en omdat dat in Suriname was (lang lang geleden) is er nooit onderzoek gedaan naar het waarom. Dus ook is het onbekend of het erfelijk is. Dus toen we op de echo echt duidelijk alle ledematen etc zagen zitten en alles goed bleek te zijn was dat echt een opluchting.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:48 schreef Droeke het volgende:
wat leuk, gefeliciteerd BE en Faja!! Zo'n echo is altijd hartstikke leuk. Voor mij was het echt een opluchting dat alles voor zover ze het konden zien 'normaal' was!
Dat denk ik ookquote:
Ik heb die spullen verkocht/ weg gegeven omdat het zo ie zo niet het zelfde seizoen ongeacht het geslacht. Misschien willen we in de toekomst nog een 3e kindje en dan had het misschien wel nog gekunt die kleding. Maar ik had niet zo de behoefte om het zo lang op zolder te laten staan. Neemt wel erg veel ruimte in beslag.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:53 schreef E.T. het volgende:
BE, wat een mooie duidelijke foto's zeg!![]()
En men.. ik ben zo'n labiele emo-doos zeg..
Faja, jouw onthulling is geen verrassing voor meAangezien je al Morgaine d'r kleertjes ging verkopen
![]()
Is leuk hoor, een jongetje met een grote zus![]()
Ja maar ik denk een meisje en ik zit er ook altijd naast dus wordt het vrijwel zeker een jongen. Dus het blijft spannendquote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:04 schreef leonieke het volgende:
[..]
Dat denk ik ook![]()
Ik zie echt een stoere jongen bij BE. Vraag me niet waarom![]()
Bij deze is het dus wel 99% zeker dat het een meisje zal worden aangezien ik er altijd naast zijn
Oh, dat is zo gemeen...quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:25 schreef Reese het volgende:
Wat een prachtig kind, BE!
* Reese weet het lekker al, mwuhahahaha!!
Nou het is heel simpel, 1 van jullie heeft dit keer wel gelijkquote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:25 schreef phileine het volgende:
[..]
Ja maar ik denk een meisje en ik zit er ook altijd naast dus wordt het vrijwel zeker een jongen. Dus het blijft spannend
Als volgende week alles goed is bevonden, neem ik die zware taak op mequote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:56 schreef Tan het volgende:
Valt me trouwens op dat er best veel 2008-januari+februaribaby's, maar helemaal geen 2008-maartbaby's zijn nog? Terwijl op een ander forum zelfs al de eerste aprilbaby's in aantocht zijn.
En BE krijgt vast een jongen
Eerste hit met googlequote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:35 schreef Jore het volgende:
Als ik wist hoe het moest zou ik een poll beginnen om de tijd te doden.![]()
Maar ik weet helemaal niet hoe je een poll maakt. Ik denk ook een jongen trouwens!
Oe, nieuwe zwangeren!!!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:19 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Hier word het als alles goed gaat een Maart kindje , ik wil pas posten in dit topic als ik die eerste 12/13 weken gehad heb. (vind het nogal eng namelijk)
Logisch dat je je druk maakt, maar vergeet niet ook te genieten hoor!!!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:23 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Op zich wel, tis alleen wat vervelend dat ik echt panisch ben voor een miskraam. nu 7,5 week dus nog 4,5 week stressen. Ben dr natuurlijk wel heel erg blij mee !
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:50 schreef Brighteyes het volgende:
Zegt stinkie ineens: Oh uhm... nu moet ik hem alles gaan vertellen zeker.
Ja schat, jij mag dus de seksuele voorlichting doen ed!![]()
Een jongetje!
Wel, de mijne is nu officieel ingedaald en ik heb nog steeds zuur en de voetjes weten nog steeds mijn ribben te vinden. Al zit kont wel beduidend lager (drie vingers, zeg maar) als ik rechtop zit/sta dan als ik lig. Wellicht kan je daar een verschil in voelen. Dat als ik lig, dat hij zijn rugje strekt en veel hoger komt dat als je verticaal bent en hij dus ook wat meer inzakt, ahw.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:47 schreef Deepfreeze het volgende:
Zit zelf stiekum te denken dat de kleine wat meer ruimte heeft, omdat hij/zij eindelijk is ingedaald. Maar hadden de baby's bij jullie ook meer ruimte na het indalen?
quote:
Gewoon vrij nemen!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:28 schreef Brighteyes het volgende:Ja, ik moest idd ook aan die opmerking van Sugar denken!
![]()
Droeke, teken voor wat rustiger aan doen dus.
Ik wil niet meer werken vandaag, ik wil shoppen!![]()
quote:
Dan zitten wij dicht bij elkaar!!! Wat leuk!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:35 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Dat gaat niet, ik heb om 4 uur een afspraak hier in Den Haag met een FOK!ker die wat boeken van mij overneemt, dus ik moet wel blijven tot die tijd.
Mss zo maar gewoon aan het werk gaan, dan gaat de tijd ook wat sneller.
Ik vind dat een erg hoog "waar bemoeien ze zich in hemelsnaam mee!" gehalte hebben.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:36 schreef pontakel het volgende:
Mijn buurvrouw is uit haar kerk gezet omdat ze haar kind de fles gaf. Het kerkgenootschap vond het afkeurenswaardig dat een vrouw een kind de fles geeft, er van uitgaande dat ze dat deed om haar figuur te behouden. Hoe denken jullie daar over?
Ik ken dat gevoel BE, ik weet sinds woensdag dus echt voor 100 % zeker dat het een jongen is maar ik heb sinds woensdag dan ook totaal niks gekocht nog voor de baby.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:28 schreef Brighteyes het volgende:
Ik wil niet meer werken vandaag, ik wil shoppen!![]()
Ja, ik was daar behoorlijk van overtuigd. Geen idee waarom. Klein beetje door de bakerpraatjes en de chinese kalender, maar ook zonder dat denk ik dat ik dat gevoel wel had gehad.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:40 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Ik ken dat gevoel BE, ik weet sinds woensdag dus echt voor 100 % zeker dat het een jongen is maar ik heb sinds woensdag dan ook totaal niks gekocht nog voor de baby.
Wat ik me nog afvroeg, had je van te voren het gevoel dat het een jongen was? Mijn gevoel zei al dat het een jongen moest zijn.
En ik was nog wel zo nieuwsgierig naar die meisjesnaam die iedereen onthouden schijnt te hebbenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:41 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, ik was daar behoorlijk van overtuigd. Geen idee waarom. Klein beetje door de bakerpraatjes en de chinese kalender, maar ook zonder dat denk ik dat ik dat gevoel wel had gehad.
Jup, en dit keer zijn er echt maar heul weinig mensen die het weten van het forum. 2 als ik het goed heb.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:16 schreef bixister het volgende:
hahaha ja BE da's ook wel een leuke bijkomstigheid, dat de naam nu tenminste weer een verrassing is.
Wat goed BE. Zoals ik zei: zo'n stoere zoon met een jeansbroekje, hemd en petquote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:11 schreef phileine het volgende:
*blauwe cheerleader* Zat ik er toch weer goed naast! *waarom hebben we hier geen blauwe cheerleader?*
(leonieke het is nu officieel: mijn voorspellende gaven zijn nog beroerder dan die van jou)
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:06 schreef DaviniaHR het volgende:
urg, ik zit teveel op FOK. Ben aan het msn'en en wil jompelen, maar die smiley zit niet in msn...
Kim, dat gaat over. Echt! Ik was ook supermoe, als ik thuis kwam ging ik eerst even liggen. Maar nu ga ik gewoon vroeg naar bed als ik moe ben, een middagdutje hoeft niet meer. Soms ben ik nog wel flink moe, maar niet meer elke dag, starend naar de klok om naar huis te gaan...quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:00 schreef k_i_m het volgende:
Wie stort er nog meer aan het eind van de werkdag half in slaap? En ik moet nog anderhalf uur. Mijn ogen vallen gewoon dicht, ik kan er niks aan doen
.
Nog een uurtje... En dan weer deepfreeze en haar buik knuffelenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:00 schreef k_i_m het volgende:
Wie stort er nog meer aan het eind van de werkdag half in slaap? En ik moet nog anderhalf uur. Mijn ogen vallen gewoon dicht, ik kan er niks aan doen
.
Mja, zie... dat roze vind ik echt niet zo mooi eigenlijkquote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:41 schreef Ticootje het volgende:
Jurkjes zijn toch ook leuk. Met kantjes en roze enzo...
Ik moet zelfs slapen als ik thuiskom, anders word ik ook helemaal misselijk, terwijl ik daar verder bijna geen last van heb. Maar ik slaap 's nachts ook weer niet zo goed. Als ik eenmaal wakker ben kan ik niet meer goed in slaap komen. Maar dat laatste heb ik altijd al gehadquote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kim, dat gaat over. Echt! Ik was ook supermoe, als ik thuis kwam ging ik eerst even liggen. Maar nu ga ik gewoon vroeg naar bed als ik moe ben, een middagdutje hoeft niet meer. Soms ben ik nog wel flink moe, maar niet meer elke dag, starend naar de klok om naar huis te gaan...
En als ze wel borstvoeding geeft wordt ze zeker uit de kerk gezet vanwege onzedelijk gedrag...quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:36 schreef pontakel het volgende:
Mijn buurvrouw is uit haar kerk gezet omdat ze haar kind de fles gaf. Het kerkgenootschap vond het afkeurenswaardig dat een vrouw een kind de fles geeft, er van uitgaande dat ze dat deed om haar figuur te behouden. Hoe denken jullie daar over?
Dat de kerk daar zich niet mee heeft te bemoeien. Verder denk ik daar weinig van, of het moet zo zijn dat de pastor ook een stel borsten heeft en de voedingen graag zelf wil doenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:36 schreef pontakel het volgende:
Heel vreemd, ik heb veel meer geschreven maar alleen het eerste zinnetje blijft staanquote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:22 schreef texelonia het volgende:
BE toch een jongen, leuk! [[url=http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/cheerlie-blauw.gif¨-img* Wel grappig, je bent net als ik was ook op 21 december uitgerekend, en je krijgt ook een jongen, ben benieuwd of je ook op de 17e gaat bevalen dan
Faja ook een jongen, leuk! [img]http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/cheerlie-blauw.gif]afbeelding[/url]]
Dat doen meisjes ookquote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:38 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben gelijk een het-wordt-een-jongetje-kadootje gaan kopen voor mezelf.![]()
[afbeelding]
Iedere keer als ik er naar kijk schiet ik weer vol!![]()
Een echt jongetje! Die in plassen gaat stampen, en met van die kapotte knietjes enzo.
idd, en die gaan er ook in liggen.. kijk maar in het filmpjestopicquote:
Ik zie nu pas die echo'squote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:30 schreef Brighteyes het volgende:
Sorrysorrysorry!
Ik werd op mijn werk gelijk een vergadering in gesleurd.
Het is een jongetje!Een heus echt jongetje, met een piemeltje eraan!
![]()
En bedankt voor alle lieve reacties, ik zit helemaal te stralen hier!
Ja, dat was ik nog vergeten te zeggen!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:52 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik zie nu pas die echo's
Terwijl ik al wel van het piemeltje wist![]()
![]()
Wat een beauty
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:59 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat was ik nog vergeten te zeggen!![]()
Ik hoop trouwens dat ik net zo'n fijne jongens-mama word als jij!![]()
![]()
Je snapt me wel toch?
Ik zie helemaal geen echo'squote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:52 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik zie nu pas die echo's
Terwijl ik al wel van het piemeltje wist![]()
![]()
Wat een beauty
Oh... dat is zo bijzonder. Op onze laatste echo lag de kleine maar de draaien en te schoppen en ik vind het zo jammer dat ik daar niets van voel.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:26 schreef Brighteyes het volgende:
Alsof de duvel ermee speelt... sinds gisterenavond weet ik zeker dat ik ons kindje voel!In het midden van mijn buik, helemaal onderin (waar nu toevallig de broek die ik aan heb ook wat strakker zit) voel ik plopjes. Een soort van klopjes of tikjes zo af en toe. Kan niet anders dan dat dat ons BEebje is!
Zo leuk om te weten dat hij zich zo af en toe laat voelen!
Psst eerste paginaquote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:41 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ik zie helemaal geen echo'sOf staan die ergens privé ofzow
Zwangerschap en geboorte deel 310quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:41 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ik zie helemaal geen echo'sOf staan die ergens privé ofzow
Oh haha, niet ver genoeg terug gelezen dusquote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:45 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zwangerschap en geboorte deel 310
Bij het ziekenhuis in onze stad hebben ze van die voorlichtingsavonden over hoe het er aan toe gaat bij bevallingen, inculsief rondleiding over bij de verloskamers en de kraamafdeling. Ook voor mensen die thuis willen bevallen. Ik denk dat alle ziekenhuizen waarschijnlijk wel zulke avonden organiseren?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:59 schreef Lishe het volgende:
Ik durf niet in het ziekenhuis te bevallen. Vind dat eng en vreemd en geen idee hoe alles dan gaat. kan er echt van wakker liggen dat ik onverwachts naar het ziekenhuis zou moeten.![]()
Nou ik als aanstaande pappa werd wel wat gerustgesteld qua voorzieningen en verloop en de 'regels' in het ziekenhuis. Maar aan de andere kant was ik wel een beetje van slag door de nogal grafische weergave van een bevalling. (Ze hadden in de powerpointpresentatie een foto gezet van een baby die half uit een opengesperde bloederige unit hing. En dat beeld was ongeveer twee meter in doorsnee..)quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:34 schreef texelonia het volgende:
Misschien dan toch eens naar zo'n informatie avond gaan Lishe. Misschien krijg je er dan wel een ander beeld bij en voel je je iets gersutgesteld.
Maar als je thuis wil bevallen moet je lekker thuis bevallen natuurlijk. Iedereen moet doen waar ze zich goed bij voelt
Ja blijven zitten doet het nietquote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:59 schreef Lishe het volgende:
Goed, ik ben er klaar mee.
Ik ga gewoon weer voor een goeie thuisbevalling. Ik geef volgende week bij de verlos mijn angsten aan, misschien helpt haar uitleg. Ik zou sowieso alleen naar het ziekenhuis gaan als het echt, echt, echt nodig is, de vorige keer ging het hartstikke goed. Dus. Ik. Ga. Baren. Hoe dan ook.
Het ziekenhuis is trouwens maar 5 minuten hier vandaan. Dus daar zou ik het niet om doen.
Nijna, lekker een goeie nacht slaap!
Mjah en ik denk dan, als er écht iets is, is 10 minuten misschien wel te lang, dan telt elke secondequote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:46 schreef Deepfreeze het volgende:
We zitten hier op 10 minuten rijden van het ziekenhuis, dus als er iets is, zijn we er zo.
ik had zo graag thuis bevallen, lekker intiem!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:48 schreef Ticootje het volgende:
Ik wil absoluut in het ziekenhuis bevallen. Ik vind dat thuisgedoe maar niets, al die troep...
Die gynaecoloog moet toch ook zijn bed nog uitgebeld worden. Wrsch kom je dan tegelijk in het ziekenhuis aan...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:03 schreef texelonia het volgende:
[..]
Mjah en ik denk dan, als er écht iets is, is 10 minuten misschien wel te lang, dan telt elke secondeik wil jullie verder niet bang maken hoor
Een verloskundige heeft bij een thuisbevalling ook zuurstof e.d. bij zich, dus als er echt wat is kan hij/zij heel veel doen in afwachting van de ambulance.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:03 schreef texelonia het volgende:
[..]
Mjah en ik denk dan, als er écht iets is, is 10 minuten misschien wel te lang, dan telt elke secondeik wil jullie verder niet bang maken hoor
Maar hoéveel % van alle zwangere vrouwen in NL woont er wel dichter dan 10 min bij een ziekenhuis? Ik vind dat echt al aardig dichtbij...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:03 schreef texelonia het volgende:
Ja dat is ook wel zo, en weet ik eigenlijk ook wel. En zó vaak gebeurt er natuurlijk ook niet iets echt dramatisch. Maar op de één of andere manier vind ik het toch een prettiger idee als je al in het ziekenhuis bent. Trouwens ook zodat je zoals Vivi ook zei niet nog eens met weeën en persdrang naar het ziekenhuis vervoerd hoeft te worden. Ik vond het met de ontsluitingsweeën al erg genoeg, maar helemaal op het einde zou ik dat echt niet getrokken hebbenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:54 schreef DeLiedje het volgende:
[..]
Maar hoéveel % van alle zwangere vrouwen in NL woont er wel dichter dan 10 min bij een ziekenhuis? Ik vind dat echt al aardig dichtbij...toch?
Als iedereen buiten een straal van zeg 5 minuten reisafstand van een ziekenhuis, dus niet thuis zou mogen bevallen, dan zouden er een hele hoop ziekenhuisbevallingen bij komen denk ik
Ik denk het wel. Ik heb ook momenten dat het behoorlijk trekt. Vooral 's morgens als ik me lekker wil uitrekken dan voel ik dat binnenin wel. Ik denk dat het de baarmoeder is die behoorlijk aan het groeien is...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:56 schreef DeLiedje het volgende:
Ik heb trouwens een heel pijnlijk trekkerig gevoel over de hele lengte van mijn 'zwangere buikie' aan de rechterkant... Vooral als ik me uitrek, buk of mijn bovenlijf naar links of rechts draai dan trekt het heel erg, doet zeer!
Wat kan dat zijn? Groeit het daarbinnen en gaat het strakker staan ofzo?
Het is wel normaal, komt door de hormonen. Veel drinken is belangrijk en inderdaad even melden aan je verloskundige. Het kan nl ook een teken zijn (kan hoeft niet) van verhoogde bloeddruk. Maar die gaan ze sowieso meten natuurlijk.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:18 schreef Brighteyes het volgende:
Weet iemand of je ook echt makkelijker vocht vast kan houden tijdens je zwangerschap?
Ik heb er sowieso wel snel last van, maar dan als het warm is, of na het vliegen of zo, maar het is de afgelopen dagen niet echt warm geweest en hoewel ik best stevig autorij is het toch niet laagvliegen.
Ik heb nu namelijk gewoon echt al kussentjes bovenop mijn voeten. Ik voel het heel duidelijk als ik bijv. op mijn knieeen ga zitten of mijn tenen optrek.
Het hoort vaak wel bij het einde van de zwsch dacht ik, maar kan het halverwege ook al komen?
Ik zal het vrijdag wel melden bij de vk, maar ik vroeg me af of ik er verder nog iets mee moet? (Geen andere gekke dingen verder).
Zwangerschap en geboorte deel 310quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:14 schreef Mibos het volgende:
DB Gefeliciteerd met Brian al heb ik nog niet helemaal door waar ik het kan vinden dat hij geboren is maar ben blond denk ik... Feli in elk geval...
en een t-shirt dat vies mag wordenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:37 schreef appelsap het volgende:
DB gefeliciteerd met Brain!
Davina ik zou ook nog iets van een pyjama meenemen. Na mijn keizersnede (je weet het van te voren nooit he!) wilde ik echt geen kleren aan! Dan is een pyjama wel lekker om je toch wat warmer te houden en dat zit vaak ook wat losser en zachter dan je kleding.
Leeeeuuukkkk!!!!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:30 schreef Brighteyes het volgende:
Sorrysorrysorry!
Ik werd op mijn werk gelijk een vergadering in gesleurd.
Het is een jongetje!Een heus echt jongetje, met een piemeltje eraan!
![]()
En bedankt voor alle lieve reacties, ik zit helemaal te stralen hier!
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:47 schreef Fuente het volgende:
[..]
Leeeeuuukkkk!!!!
jurkje dan maar bewaren voor de volgende?
Dat had een vriendin een paar maanden terug.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:56 schreef Brighteyes het volgende:
1 seconde gedacht 'kan hij niet toch...'
![]()
Nee hoor...
ah zoquote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:40 schreef Brighteyes het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk meer of zoonlief niet gewoon dat jurkje aan zou kunnen.![]()
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:51 schreef lcicle het volgende:
Voor het vluchtkoffertje: een wegwerp fototoestel mét flits!
Echt, ik zwéér erbij.
Vul mijn naam hierboven maar inquote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:06 schreef Brighteyes het volgende:
Kozakken vertelde dat zij beide ervaren heeft, de 1e in het ziekenhuis (weliswaar op medische indicatie na opname) en de 2e thuis en ze had van te voren altijd gedacht ik wil in het ziekenhuis maar de 2e keer is toch veel beter bevallen. O Intiemer, gewoon je eigen huis, je eigen plekje en je weet wie er om je heen staan. (En de rotzooi wordt voor je opgeruimd door de kraam!! Als jij bv. lekker even onder de douche staat/zit of ligt bij te komen op het andere deel van het bed)Ze had in het ziekenhuis ook nog een wisseling van dienst tussendoor en dan heb je ineens weer en nieuwe groep mensen om je heen etc. etc.
Ik zie het echt voor me, de hele huiskamer "vol" kinderen, wachtend op hun broertje of zusje...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:07 schreef Tan het volgende:
En ik hoop nu voor de vijfde keer eindelijks eens thuis te kunnen en mogen bevallen.
Mijn ma zei onlangs toen mijn zus weer een nieuw broekje had gekregen voor Emiel: "pfff weeral een broek!"quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:56 schreef Brighteyes het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik heb serieus aan het jurkje zitten denken in de auto toen ik naar mijn werk reed gisteren.1 seconde gedacht 'kan hij niet toch...'
![]()
Nee hoor...
Ik vond het echt zo'n lief gebaar van jou (en LB trouwens, die heeft hem ook bewaard).![]()
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:56 schreef Brighteyes het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik heb serieus aan het jurkje zitten denken in de auto toen ik naar mijn werk reed gisteren.1 seconde gedacht 'kan hij niet toch...'
![]()
Nee hoor...
Ik vond het echt zo'n lief gebaar van jou (en LB trouwens, die heeft hem ook bewaard).![]()
Mijn oudste was er van begin tot eind bij toen zijn broertje geboren werd. Het ging zo snel dat er geen tijd meer was om hem elders onder te brengen maar ik vond het ideaal! Hij scharrelde wat rond in de kamer, af en toe loerde hij om een hoekje en toen zijn broertje geboren was kwam hij met een lego-kinderwagentje naar me toe 'nu kunnen we met de baby gaan wandelen he mama?' Ik moest zo janken op dat moment!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:23 schreef klein_spookje het volgende:
Hoe denken jullie over kind(eren) bij de bevalling?
Wat liefquote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:33 schreef NeoGenic1982 het volgende:
IIk ben zojuist voor de eerste keer in me leven oom geworden
mag ik dan ook hier posten haha ben zo blij
![]()
![]()
[afbeelding]
Jessai (5) wil er graag bij zijn, daar heeft hij het nu al steeds over, maar ik moet er niet aan denken. Sowieso wil ik zo min mogelijk mensen aan mijn bed.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:23 schreef klein_spookje het volgende:
Hoe denken jullie over kind(eren) bij de bevalling?
Zeg... waarom schrijf jij onze tekst op?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:10 schreef cattie het volgende:
Tja, het ligt er in het ziekenhuis inderdaad net aan wie er dienst heeft. Ik had toevallig een hele ervaren arts-assistent. En de gynaecologe moest ook nog langs komen, die is ook heel ervaren (maar als je in het ziekenhuis bevalt kun je beter niet hebben dat er een gynaecoloog komt, dat is meestal geen goed teken). Mij is in het ziekenhuis bevallen heel goed bevallen. Helemaal niet veel mensen aan mijn bed, goede sfeer, goede hulpverleners, daadkrachtig ingrijpen. En ik vond het lekker om de bevalling en de gevoelens daarom heen in het ziekenhuis "achter te kunnen laten" en thuis te komen in een huis waar ik niet die pijn heb gevoeld. En achteraf gezien is het heel goed geweest dat ik in het ziekenhuis was, want anders had het nog wel eens heel anders kunnen aflopen.
De keus blijft uiteindelijk heel persoonlijk.
Het is niet eens zo'n heel speciaal jurkje, het is als ik het goed onthouden heb ribstof en dan allemaal verschillende stroken in verschillende tinten roze met bloemetjes erop. Een beetje een holly-hobby jurkje. Echt superlief.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 08:01 schreef klein_spookje het volgende:
Fuente en be ik word nu wel nieusgierig hoor. Hoe en wat over dat jurkje is het een speciaal jurkje of vond jij BE het gewoon mooi. Ja weet het ben te nieusgierig.
quote:BE, Vannacht tussen 1 en half 2 stond oscar te miauwen voor de deur. We vermoeden dat hij bij iemand binnen heeft gezeten hij was zo lekker warm. Wel was hij erg blij dat hij thuis was. Kwam meteen aangerend toen man lief de deur opendeed (altijd zo een grote mond maar nu kneep ie hem ook wel) en heeft heerlijk bij me gelegen.
Hij was bijna 3. Ik had van te voren bedacht dat we hem bij de buurvrouw zouden brengen, of `s nachts gewoon door zouden laten slapen maar het begon gewoon tjidens de avondmaaltijd en ging razendsnel. Hij wilde nog bij me in bad klimmen toen ik weeen op lag te vangen maar dat heb ik maar niet gedaan, hij zat in het babybadje naast het grote badquote:Op donderdag 2 augustus 2007 08:01 schreef klein_spookje het volgende:
Maneki.neko: bedankt voor je verhaaltje over de bevalling hoe oud was je de oudste bij de geboorte van de jongste?
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:37 schreef Maneki.Neko het volgende:
Je hebt er wel moed op hè Ticootje
Dan ken jij mijn wederhelft nog nietquote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:44 schreef Maneki.Neko het volgende:
Laat ik het zo zeggen, je bent zelf te druk bezig met bevallen om er ook maar aandacht aan te besteden hoe je er uit ziet en wie dat dan ziet, en je wederhelft is zo onder de indruk van het geheel, die haalt het niet in zijn hoofd om grapjes te maken. En als je er geen kind bij wil kan dat toch, tis niet verplicht ofzo.
Aanstaande vaders kunnen je nog aardig verrassen bij een bevalling. De meest stoere bikkel kan onderuit gaan, terwijl de grootste softy als een rots overeind blijft.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:47 schreef Ticootje het volgende:
Dan ken jij mijn wederhelft nog nietMaar als hij slim is dan houd ie gewoon zn mond, anders sta ik niet voor mezelf in.
Ach, het zal allemaal wel meevallen... ik moet m iets meer crediet geven denk ik.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:50 schreef Ireth het volgende:
[..]
Aanstaande vaders kunnen je nog aardig verrassen bij een bevalling. De meest stoere bikkel kan onderuit gaan, terwijl de grootste softy als een rots overeind blijft.
Jij bent niet de enige die daar ligt te bevallen en van alles voelt en meemaakt. Ook hij 'bevalt' en zit in een rollercoaster van emoties en kan niet veel meer dan aan de zijlijn staan. Onderschat hem nou niet.
(geen idee wat hier aan vooraf is gegaan qua uitleg over aanstaande vader in dit geval, ik reageer alleen ff op dit stukje.)
Nieuw puntje waar ik me druk om kan maken.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:01 schreef klein_spookje het volgende:
Ik kan het me ook wel voorstellen dat je je zorgen maakt hoor. Denk dat iedereen wel punten heeft waar je zorgen om maakt. Ik vond het vreselijk het idee dat ik tijdens de bevalling ontlasting zou hebben. Pff wat kon ik me daar druk om maken.Maar toen het zover was kon het me geen bal meer schelen. Mijn eigen vk was er niet alleen twee verpleegsters en die vroegen of ze de gyn mochten halen die dienst had om de bevalling te doen. En ach het maakte me werkelijk waar niets uit wie me hielp dat kind er uit te krijgen, hoe ik er bij lag, wat voor geluid ik maakte en wat nog meer.
Daarna had ik wel enige schaamte want ik heb de video nooit terug gekeken die mijn moeder gemaakt heeft.
Dus probeer het van je af te zetten eht duurt nog even en kan je er met hem niet gewoon over praten voor de bevalling. Dat je daar niet van gediend bent, zijn kind draagt en krijgt en dat je wel wat respect wil hoe en wat je ook doet, er uitziet en zegt?
Hier dus geen video en/of foto's van tijdens de bevalling! De laatste foto was dat ik in mijn kamer geinstalleerd was en de eerstdaaropvolgende was toen Suus 2 seconden op mijn buik lag.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:01 schreef klein_spookje het volgende:
Daarna had ik wel enige schaamte want ik heb de video nooit terug gekeken die mijn moeder gemaakt heeft.
Ik weet niet of die kleine daar in trapt..quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:29 schreef Deepfreeze het volgende:
hmm, eigenlijk stonden er burito's op het menu voor vanavond.. Maar dat zijn ook van die platte dingen. Zou dat ook helpen?
Ja, dat bedacht ik me net ook, ergens bij het persen idd, het laatste stuk. En mss wel af en toe eens tussendoor.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:32 schreef bixister het volgende:
BE, en wanneer zou je 'm dan aanzetten? een bevalling kan soms wel wat langer duren dan een paar uur... of bedoel je alleen tijdens 't persen?
*Mental image heeft van stinkie die met duikbril en zwemvliezen naast het bed staat*quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:37 schreef Brighteyes het volgende:
stinkie doet veel aan onderwaterfilmen, mss kan hij nog wel wat met het vruchtwater of zo.![]()
![]()
![]()
Uhuh, ik zie het helemaal voor me!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:44 schreef Vivi het volgende:
[..]
*Mental image heeft van stinkie die met duikbril en zwemvliezen naast het bed staat*!
Dat weet je natuurlijk nooit.. Maar misschien moet ik naast de pannenkoeken morgen maar meer uit de kast trekken zoals een fles bitter lemon en daarna ook vroeg naar bedquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:08 schreef marlieske het volgende:
Oooh hier trouwens de avond voor mijn vliezen braken, bitterlemon gedronken en mijn kerel lief aangekekenen om 7.30 was het bed nat.
Maar of dit echt de oorzaak is geweest van de gebroken vliezen ??
Mijn man is een stoere beroepsmilitair die weinig emoties laat zien altijd maar dat hartje van hem is zo klein. Ik moest bevallen en hij was niet bij me weg te slaan (alleen af en toe sigaret roken tegen stress) en dan belde hij met zijn mams, mijn ouders of zijn beste vriend. Even zijn hart luchten. Toen de knip werd gezet trok hij wit weg (ooit een witte neger gezien??quote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:50 schreef Ireth het volgende:
[..]
Aanstaande vaders kunnen je nog aardig verrassen bij een bevalling. De meest stoere bikkel kan onderuit gaan, terwijl de grootste softy als een rots overeind blijft.
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:09 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Mijn man is een stoere beroepsmilitair die weinig emoties laat zien altijd maar dat hartje van hem is zo klein. Ik moest bevallen en hij was niet bij me weg te slaan (alleen af en toe sigaret roken tegen stress) en dan belde hij met zijn mams, mijn ouders of zijn beste vriend. Even zijn hart luchten. Toen de knip werd gezet trok hij wit weg (ooit een witte neger gezien??) en daarna toen alles goed was met onze dochter en hij iedereen mocht gaan bellen schijnt hij huilend aan de telefoon te hebben gehangen met vrienden die weer aan mijn kraambed stonden te vertellen dat ze het heel vertederend vonden zo een emotionele vader aan de andere kant van de lijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |