Ik zie nu pas die echo'squote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:30 schreef Brighteyes het volgende:
Sorrysorrysorry!
Ik werd op mijn werk gelijk een vergadering in gesleurd.
Het is een jongetje!Een heus echt jongetje, met een piemeltje eraan!
![]()
En bedankt voor alle lieve reacties, ik zit helemaal te stralen hier!
Ja, dat was ik nog vergeten te zeggen!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:52 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik zie nu pas die echo's
Terwijl ik al wel van het piemeltje wist![]()
![]()
Wat een beauty
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:59 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat was ik nog vergeten te zeggen!![]()
Ik hoop trouwens dat ik net zo'n fijne jongens-mama word als jij!![]()
![]()
Je snapt me wel toch?
Ik zie helemaal geen echo'squote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:52 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik zie nu pas die echo's
Terwijl ik al wel van het piemeltje wist![]()
![]()
Wat een beauty
Oh... dat is zo bijzonder. Op onze laatste echo lag de kleine maar de draaien en te schoppen en ik vind het zo jammer dat ik daar niets van voel.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:26 schreef Brighteyes het volgende:
Alsof de duvel ermee speelt... sinds gisterenavond weet ik zeker dat ik ons kindje voel!In het midden van mijn buik, helemaal onderin (waar nu toevallig de broek die ik aan heb ook wat strakker zit) voel ik plopjes. Een soort van klopjes of tikjes zo af en toe. Kan niet anders dan dat dat ons BEebje is!
Zo leuk om te weten dat hij zich zo af en toe laat voelen!
Psst eerste paginaquote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:41 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ik zie helemaal geen echo'sOf staan die ergens privé ofzow
Zwangerschap en geboorte deel 310quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:41 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ik zie helemaal geen echo'sOf staan die ergens privé ofzow
Oh haha, niet ver genoeg terug gelezen dusquote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:45 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zwangerschap en geboorte deel 310
Bij het ziekenhuis in onze stad hebben ze van die voorlichtingsavonden over hoe het er aan toe gaat bij bevallingen, inculsief rondleiding over bij de verloskamers en de kraamafdeling. Ook voor mensen die thuis willen bevallen. Ik denk dat alle ziekenhuizen waarschijnlijk wel zulke avonden organiseren?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:59 schreef Lishe het volgende:
Ik durf niet in het ziekenhuis te bevallen. Vind dat eng en vreemd en geen idee hoe alles dan gaat. kan er echt van wakker liggen dat ik onverwachts naar het ziekenhuis zou moeten.![]()
Nou ik als aanstaande pappa werd wel wat gerustgesteld qua voorzieningen en verloop en de 'regels' in het ziekenhuis. Maar aan de andere kant was ik wel een beetje van slag door de nogal grafische weergave van een bevalling. (Ze hadden in de powerpointpresentatie een foto gezet van een baby die half uit een opengesperde bloederige unit hing. En dat beeld was ongeveer twee meter in doorsnee..)quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:34 schreef texelonia het volgende:
Misschien dan toch eens naar zo'n informatie avond gaan Lishe. Misschien krijg je er dan wel een ander beeld bij en voel je je iets gersutgesteld.
Maar als je thuis wil bevallen moet je lekker thuis bevallen natuurlijk. Iedereen moet doen waar ze zich goed bij voelt
Ja blijven zitten doet het nietquote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:59 schreef Lishe het volgende:
Goed, ik ben er klaar mee.
Ik ga gewoon weer voor een goeie thuisbevalling. Ik geef volgende week bij de verlos mijn angsten aan, misschien helpt haar uitleg. Ik zou sowieso alleen naar het ziekenhuis gaan als het echt, echt, echt nodig is, de vorige keer ging het hartstikke goed. Dus. Ik. Ga. Baren. Hoe dan ook.
Het ziekenhuis is trouwens maar 5 minuten hier vandaan. Dus daar zou ik het niet om doen.
Nijna, lekker een goeie nacht slaap!
Mjah en ik denk dan, als er écht iets is, is 10 minuten misschien wel te lang, dan telt elke secondequote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:46 schreef Deepfreeze het volgende:
We zitten hier op 10 minuten rijden van het ziekenhuis, dus als er iets is, zijn we er zo.
ik had zo graag thuis bevallen, lekker intiem!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:48 schreef Ticootje het volgende:
Ik wil absoluut in het ziekenhuis bevallen. Ik vind dat thuisgedoe maar niets, al die troep...
Die gynaecoloog moet toch ook zijn bed nog uitgebeld worden. Wrsch kom je dan tegelijk in het ziekenhuis aan...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:03 schreef texelonia het volgende:
[..]
Mjah en ik denk dan, als er écht iets is, is 10 minuten misschien wel te lang, dan telt elke secondeik wil jullie verder niet bang maken hoor
Een verloskundige heeft bij een thuisbevalling ook zuurstof e.d. bij zich, dus als er echt wat is kan hij/zij heel veel doen in afwachting van de ambulance.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:03 schreef texelonia het volgende:
[..]
Mjah en ik denk dan, als er écht iets is, is 10 minuten misschien wel te lang, dan telt elke secondeik wil jullie verder niet bang maken hoor
Maar hoéveel % van alle zwangere vrouwen in NL woont er wel dichter dan 10 min bij een ziekenhuis? Ik vind dat echt al aardig dichtbij...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:03 schreef texelonia het volgende:
Ja dat is ook wel zo, en weet ik eigenlijk ook wel. En zó vaak gebeurt er natuurlijk ook niet iets echt dramatisch. Maar op de één of andere manier vind ik het toch een prettiger idee als je al in het ziekenhuis bent. Trouwens ook zodat je zoals Vivi ook zei niet nog eens met weeën en persdrang naar het ziekenhuis vervoerd hoeft te worden. Ik vond het met de ontsluitingsweeën al erg genoeg, maar helemaal op het einde zou ik dat echt niet getrokken hebbenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:54 schreef DeLiedje het volgende:
[..]
Maar hoéveel % van alle zwangere vrouwen in NL woont er wel dichter dan 10 min bij een ziekenhuis? Ik vind dat echt al aardig dichtbij...toch?
Als iedereen buiten een straal van zeg 5 minuten reisafstand van een ziekenhuis, dus niet thuis zou mogen bevallen, dan zouden er een hele hoop ziekenhuisbevallingen bij komen denk ik
Ik denk het wel. Ik heb ook momenten dat het behoorlijk trekt. Vooral 's morgens als ik me lekker wil uitrekken dan voel ik dat binnenin wel. Ik denk dat het de baarmoeder is die behoorlijk aan het groeien is...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:56 schreef DeLiedje het volgende:
Ik heb trouwens een heel pijnlijk trekkerig gevoel over de hele lengte van mijn 'zwangere buikie' aan de rechterkant... Vooral als ik me uitrek, buk of mijn bovenlijf naar links of rechts draai dan trekt het heel erg, doet zeer!
Wat kan dat zijn? Groeit het daarbinnen en gaat het strakker staan ofzo?
Het is wel normaal, komt door de hormonen. Veel drinken is belangrijk en inderdaad even melden aan je verloskundige. Het kan nl ook een teken zijn (kan hoeft niet) van verhoogde bloeddruk. Maar die gaan ze sowieso meten natuurlijk.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:18 schreef Brighteyes het volgende:
Weet iemand of je ook echt makkelijker vocht vast kan houden tijdens je zwangerschap?
Ik heb er sowieso wel snel last van, maar dan als het warm is, of na het vliegen of zo, maar het is de afgelopen dagen niet echt warm geweest en hoewel ik best stevig autorij is het toch niet laagvliegen.
Ik heb nu namelijk gewoon echt al kussentjes bovenop mijn voeten. Ik voel het heel duidelijk als ik bijv. op mijn knieeen ga zitten of mijn tenen optrek.
Het hoort vaak wel bij het einde van de zwsch dacht ik, maar kan het halverwege ook al komen?
Ik zal het vrijdag wel melden bij de vk, maar ik vroeg me af of ik er verder nog iets mee moet? (Geen andere gekke dingen verder).
Zwangerschap en geboorte deel 310quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:14 schreef Mibos het volgende:
DB Gefeliciteerd met Brian al heb ik nog niet helemaal door waar ik het kan vinden dat hij geboren is maar ben blond denk ik... Feli in elk geval...
en een t-shirt dat vies mag wordenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:37 schreef appelsap het volgende:
DB gefeliciteerd met Brain!
Davina ik zou ook nog iets van een pyjama meenemen. Na mijn keizersnede (je weet het van te voren nooit he!) wilde ik echt geen kleren aan! Dan is een pyjama wel lekker om je toch wat warmer te houden en dat zit vaak ook wat losser en zachter dan je kleding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |