Precies, mensen die dat zeggen weten duidelijk niet waar ze over spreken.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 12:46 schreef skippy22 het volgende:
"God bestaat niet" Is toch een van de meest zielige creaties van de mens![]()
Ik weet heel goed waar ik het over heb domme bidlip Je ouders en de dominee hebben he trouwens wat wijs gemaakt Net als sinterklaas ze bestaan alle 2 nietquote:Op zaterdag 28 juli 2007 12:48 schreef Klit het volgende:
[..]
Precies, mensen die dat zeggen weten duidelijk niet waar ze over spreken.
God bestaat wel danquote:Op zaterdag 28 juli 2007 12:52 schreef teknomist het volgende:
"God bestaat niet" is een niet-verifieerbare uitspraak en heeft dus ook niks met wetenschap te maken.
Ook niet, daarom ben ik ook agnost.quote:
Tja, het zijn jouw woorden hoor.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 12:50 schreef skippy22 het volgende:
Ik weet heel goed waar ik het over heb domme bidlip Je ouders en de dominee hebben he trouwens wat wijs gemaakt Net als sinterklaas ze bestaan alle 2 niet![]()
dan heeft ie vast wel begrip voor je situatiequote:Op zaterdag 28 juli 2007 12:55 schreef teknomist het volgende:
En als er wel een God bestaat... tsja, dat zie ik dan wel weer..
En daarom bestaat god ookquote:Op zaterdag 28 juli 2007 12:56 schreef Klit het volgende:
[..]
Tja, het zijn jouw woorden hoor.
ouders, Dominee en Sinterklaas zijn er meer dan twee trouwens. Overigens hebben zowel Sint Nicolaas als mijn ouders allemaal bestaan hoor. (en Dominees zijn gewoon mensen dus die bestaan natuurlijk ook)
En domme bidlip? Ik ben toch geen sprinkhaan, jammer dat je zo weinig respect kan opbrengen voor anderen mensen beste skippy22.
De sint is geëxcommuniceerd en is dus helemaal geen sint meer!quote:Op zaterdag 28 juli 2007 12:56 schreef Klit het volgende:
[..]
Tja, het zijn jouw woorden hoor.
ouders, Dominee en Sinterklaas zijn er meer dan twee trouwens. Overigens hebben zowel Sint Nicolaas als mijn ouders allemaal bestaan hoor. (en Dominees zijn gewoon mensen dus die bestaan natuurlijk ook)
En domme bidlip? Ik ben toch geen sprinkhaan, jammer dat je zo weinig respect kan opbrengen voor anderen mensen beste skippy22.
Volgens mij heb je wel een grote frustratie over het feit dat jouw ouders je nooit zelf hebben verteld dat Sinterklaas niet helemaal echt is he.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 12:55 schreef skippy22 het volgende:
Als het 100% zeker is dat god niet bestaat en er bewijs is Geloven alle bidlippen nog steeds in God Het is natuurlijk niet leuk dat je ouders etc de hele tijd wat wijs hebben gemaakt Een soort van Sinterklaas bestaat niet effect krijg je dan![]()
En waar baseer je dat op? Heb je daar bewijs voor?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:09 schreef Mijnheer_Henkie het volgende:
Ik ben het met Skippy eens, God bestaat niet.
quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:01 schreef Klit het volgende:
[..]
Volgens mij heb je wel een grote frustratie over het feit dat jouw ouders je nooit zelf hebben verteld dat Sinterklaas niet helemaal echt is he.
Probeer anders eens een praatgroep voor Sinterklaasproblemen of zo.
Daarnaast heb ik het idee dat jij vroeger altijd van je ouders naar de kerk moest en verplicht bidden enzo, klopt dat?
Dit heeft meer te maken dat je niet iets gaat uitdragen waar je als omroep niet achter staat, lijkt mij dus wel een logisch besluitquote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:09 schreef Mijnheer_Henkie het volgende:
Ik ben het met Skippy eens, God bestaat niet. En blijkbaar denken de mensen bij de EO dat ook, want ze zijn bang dat mensen niet meer gaan geloven als ze de evolutietheorie zien/horen, en daarom censureren ze het maar. (las ik op forntpage) Die mensen krijgen dus ook nooit de andere kant te zien op deze manier. En daarom blijven ze geloven en omdat ouders het in de jeugd maar inblijven pompen, want kinderen nemen snel dingen aan van ouders, vooral als ze daar bijna iedere dag mee te maken krijgen en er ingepompt krijgen dat ie wel bestaat.
Onze Vader is van mening dat je zelf verantwoordelijk bent voor je daden, je moet niet verwachten dat Hij in al je materiele behoeften zal voldoen.quote:En wat als God wel bestond? Dan heeft hij mij nergens bij geholpen wat ik doe en beslis alles zelf in het leven, en dat zou ik Hem of Haar (zonder hoofdletter) dan flink kwalijk nemen. Geef mij die mooie auto dan een keer!
Nog een bidlip die niet kan nadenken Heb je bewijs dat god bestaatquote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:10 schreef teknomist het volgende:
[..]
En waar baseer je dat op? Heb je daar bewijs voor?
quote:Op zaterdag 28 juli 2007 12:50 schreef skippy22 het volgende:
domme bidlip
Ik vroeg om bewijs dat God niet bestaat. Wat is daar zo vreemd aan? Beweren oftewel heilig geloven dat God niet bestaat is voor mij niet anders dan beweren dat God wel bestaat.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:17 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Nog een bidlip die niet kan nadenken Heb je bewijs dat god bestaat![]()
Waarom noem je mensen die de juiste instelling hebben en daar ook in geloven toch de hele tijd bidlip m'n beste skippy22?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:17 schreef skippy22 het volgende:
Nog een bidlip die niet kan nadenken Heb je bewijs dat God bestaat![]()
Logica is ook maar een creatie van de mens zelf hoor.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:21 schreef vosss het volgende:
God bestaat niet. Of laat ik het anders zeggen, god bestaat niet in de hoedanigheid van Almachtige God.
Kijk maar eens naar de simpele vraag:
"kan god een steen maken die zo groot en zo zwaar is dat hij hem zelf niet kan optillen?"
Als hij dat wel kan, is hij niet almachtig, hij kan immers die steen niet optillen.
Als hij dat niet kan, is hij ook niet almachtig, hij kan niet eens zo een grote steen maken.
Dus áls die knakworst al bestaat, dan is 1 ding duidelijk.... hij is niet, ik herhaal, NIET almachtig
Het probleem is natuurlijk dat je heel veel dingen kunt verzinnen die je nooit kunt ontkrachten.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:10 schreef teknomist het volgende:
[..]
En waar baseer je dat op? Heb je daar bewijs voor?
En God onttrekt zich aan alle aardse wetten, dus ook aan de logicaquote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:23 schreef teknomist het volgende:
[..]
Logica is ook maar een creatie van de mens zelf hoor.
De domineequote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:21 schreef Klit het volgende:
[..]
Waarom noem je mensen die de juiste instelling hebben en daar ook in geloven toch de hele tijd bidlip m'n beste skippy22?
Heb jij nooit van je ouders of de Dominee geleerd om respect op te brengen voor andere mensen.
Wat heeft het voor nut om mensen hier uit te gaan schelden, doe je dat op je basisschool ook bij kinderen met rood haar of een hazenlip?
quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En God onttrekt zich aan alle aardse wetten, dus ook aan de logica. Waarom zijn jullie hier zo dom te denken dat je met je kleine verstand zoiets groots als God kunt begrijpen?
.
Dat geldt dan zowel voor gelovigen als ongelovigen..quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Waarom zijn jullie hier zo dom te denken dat je met je kleine verstand zoiets groots als God kunt begrijpen?.
Je zou respect kunnen opbrengen voor de mensen en dat ze anders denken dan dat jij dat doet respect opbrengen is iets anders dan het ermee eens zijn natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:23 schreef Viking84 het volgende:
Waarom zou ik respect moeten opbrengen voor religie? Zou wat zijn als ik de hersenspinsels van iedere psychisch gestoorde serieus moest nemen!
Dat is niet waar.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:23 schreef Laton het volgende:
rood haar of hazelip kun je niks aan doen. in een prehistorisch sprookje geloven kun je wel wat aan doen.
Respect moet je verdienen. Ik heb respect voor barmhartige gelovigen; ik heb geen respect voor moslimterroristen. Ik heb geen respect voor religie an sich, maar voor individuele gevallen.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:25 schreef Klit het volgende:
[..]
Je zou respect kunnen opbrengen voor de mensen en dat ze anders denken dan dat jij dat doet respect opbrengen is iets anders dan het ermee eens zijn natuurlijk.
Ik neem aan dat er maar heel erg weinig mensen precies hetzelfde denken zoals jij dat doet.
Heb je dan voor geen enkel ander mens enog respect?
Omgquote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:25 schreef Klit het volgende:
[..]
Je zou respect kunnen opbrengen voor de mensen en dat ze anders denken dan dat jij dat doet respect opbrengen is iets anders dan het ermee eens zijn natuurlijk.
Ik neem aan dat er maar heel erg weinig mensen precies hetzelfde denken zoals jij dat doet.
Ik heb respect voor mensen die hun verstand gebruiken. Ze mogen gerust een andere politieke voorkeur hebben dan ik, maar voor iets onzinnigs als religie kan ik echt geen respect opbrengen, sorry. Nee, eigenlijk helemaal geen sorryquote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:25 schreef Klit het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik heb daar geen ervaring mee, wat bedoel je precies?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:24 schreef skippy22 het volgende:
De domineeDaar zat je zeker altijd onder het bureau te zuigen voor het hemelse paradijs
![]()
Ik vrees dat je het daarmee bij het verkeerde eind hebtquote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:27 schreef skippy22 het volgende:
[..]
OmgJij bent echt een domme bidlip zeldzaam Hopelijk zijn er maar weinig mongolen zoals jij op deze wereld
![]()
quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:29 schreef Klit het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik heb daar geen ervaring mee, wat bedoel je precies?
Hmm, ja je hebt 2 soorten respect vind ik; respect moet je idd verdienen, maar in eerste instantie ga je ook op een bepaalde respectvolle manier met mensen om; een soort basislevel. (Wat ze dan nadat je kennis hebt gemaakt ook weer kunnen verspelen..)quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:27 schreef teknomist het volgende:
[..]
Respect moet je verdienen. Ik heb respect voor barmhartige gelovigen; ik heb geen respect voor moslimterroristen. Ik heb geen respect voor religie an sich, maar voor individuele gevallen.
Daar moet je niet op reageren. Skippy gaat er even vanuit dat elke gelovige zich schuldig maakt aan een overdaad aan seks / seksueel misbruik. Bullshitquote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:29 schreef Klit het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik heb daar geen ervaring mee, wat bedoel je precies?
Zijn er echt veel inddquote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik vrees dat je het daarmee bij het verkeerde eind hebt. Mijn achting voor de mensheid is in ieder geval flink gedaald toen ik me realiseerde hoeveel mensen hun leven volgens de eisen van een hersenspinsel inrichten. Ik heb mijn kat nog hoger zitten dan mijn medemens. Mijn kat gelooft tenminste niet
.
goed gesproken.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb respect voor mensen die hun verstand gebruiken. Ze mogen gerust een andere politieke voorkeur hebben dan ik, maar voor iets onzinnigs als religie kan ik echt geen respect opbrengen, sorry. Nee, eigenlijk helemaal geen sorry.
Ik zou ook geen relatie willen met iemand die zegt in God te geloven. Dat je in 'iets' gelooft, ok, daar kan ik mee leven, dat is een zwakte van mens, maar dat je daar het label 'God' op plakt en dan ook nog gaat leven naar de geboden die die fictieve God ons opgelegd zou hebben gaat me echt veel te ver.
Dat "iets" hebben mensen een naam gegeven, in de westerse wereld is dat meestal de naam "God", leven naar de geboden die opgelegd zouden zijn is een heel ander verhaal, dat is niet opgelegd maar een gevoel waar je je prettig bij voelt.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:28 schreef Viking84 het volgende:
Dat je in 'iets' gelooft, ok, daar kan ik mee leven, dat is een zwakte van mens, maar dat je daar het label 'God' op plakt en dan ook nog gaat leven naar de geboden die die fictieve God ons opgelegd zou hebben gaat me echt veel te ver.
Ze doen het omdat ze zo zijn opgevoedquote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:33 schreef Klit het volgende:
[..]
Dat "iets" hebben mensen een naam gegeven, in de westerse wereld is dat meestal de naam "God", leven naar de geboden die opgelegd zouden zijn is een heel ander verhaal, dat is niet opgelegd maar een gevoel waar je je prettig bij voelt.
Op het momnet dat je het doet omdat het moet of niet mag ben je natuurlijk verkeerd bezig, je moet het doen omdat je je er goed bij voelt en je het zelf wil. Net zoiets als iemand die er voor kiest om vegetariër te zijn.
Ah, Skippy heeft problemen met seks begrijp ik.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:31 schreef Viking84 het volgende:
Daar moet je niet op reageren. Skippy gaat er even vanuit dat elke gelovige zich schuldig maakt aan een overdaad aan seks / seksueel misbruik. Bullshit.
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:44 schreef roburt het volgende:
wat is het nut dat God over ons waakt?
wat is het nut dat de mens bestaat?
waarom heeft Hij ons gemaakt?
wat hebben dieren met God?
waar waren we voordat we de eerste keer leefde?
waar ga je naartoe als je alle leermomenten hebt doorstaan?
![]()
kan je dit niet vragen aan god, tijdens het bidden?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 12:34 schreef Klit het volgende:
[..]
Dat was overigens ook de reden dat ik ze terug stelde, omdat eigenlijk niemand hier een echt goed antwoord op kan geven.
Het is meer dat mensen die niet zo thuis zijn in diepgaande theologische discussies graag met dit soort 'argumenten' aankomenquote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:36 schreef Klit het volgende:
[..]
Ah, Skippy heeft problemen met seks begrijp ik.
Nee bidlip Hoe komt het eigenlijk dat je zo denkt Een keer heel hard op je hoofd gevallen ?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:36 schreef Klit het volgende:
[..]
Ah, Skippy heeft problemen met seks begrijp ik.
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar doe jij alles zoals je ouders je het aan je hebben verteld, of is er ook nog enige zelfontwikkeling ontstaan?quote:
Nee owh dan ben je bekeerdquote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:38 schreef Klit het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar doe jij alles zoals je ouders je het aan je hebben verteld, of is er ook nog enige zelfontwikkeling ontstaan?
Mijn ouders zijn niet gelovig en ik ben dus ook niet als zodanig opgevoed.
Dus je bent gaan nadenken en toen kwam je helemaal zelf tot de conclusie dat God moet bestaan?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:38 schreef Klit het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar doe jij alles zoals je ouders je het aan je hebben verteld, of is er ook nog enige zelfontwikkeling ontstaan?
Mijn ouders zijn niet gelovig en ik ben dus ook niet als zodanig opgevoed.
ik denk zoiets:quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:40 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Nee owh dan ben je bekeerdOf heb je soms de here gezien
![]()
![]()
God heeft de Bijbel niet geschreven en is al helemaal niet verantwoordelijk hoe hij toegepast wordt door mensen in het verleden en heden, er is en wordt vaak misbruik gemaakt van de geloven om dingen goed te praten en mensen ergens toe aan te zetten.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:38 schreef Batsnek het volgende:
@ klit, die iets zei over waarom ik een zogenaamde christelijke god verantwoordelijk houd voor de daden van anderen:
Als god almachtig is, als god wil dat we leven zoals het ooit in de bijbel opgeschreven is, dan kan hij niet z'n verantwoordelijkheid wegtrekken. Als hij ziet dat men zich niet aan de bijbel houd zou hij moeten ingrijpen, zeker als duizenden jaren mensen vermoord, verkracht en mishandeld zijn in de naam van 'God". Dan mag je mij vertellen waar dat goed voor was; ik heb er niks van geleerd, en de slachtoffers al helemaal niet, en je maakt mij niet wijs dat de daders er iets van geleerd hebben; niet als het geweld al duizenden jaren aanhoud.
Ik vind het af en toe best leuk om te geloven in God, maar niet in een god die geweld toestaat, homoseksualiteit afkeurt, en allerlei belachelijke regeltjes voorschrijft die geen enkel doel dienen.
Maar de Bijbel is toch het Woord van God?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:44 schreef Klit het volgende:
[..]
God heeft de Bijbel niet geschreven en is al helemaal niet verantwoordelijk hoe hij toegepast wordt door mensen in het verleden en heden, er is en wordt vaak misbruik gemaakt van de geloven om dingen goed te praten en mensen ergens toe aan te zetten.
Maar dat is natuurlijk niet alleen in het Geloof zo, dat deed b.v. Hitler ook.
Dat heeft dus te maken met de personen die dit misbruiken en niet met het Geloof.
Kinderen die net na hun geboorte zijn gedoopt en niet de vrijheid hebben gehad om zichzelf te ontwikkelen en te onderzoeken gaan dit, net als skippy, op latere leeftijd toch doen om zich vervolgens af te zetten tegen alles wat met Geloof te maken heeft. Dit, omdat alles wat voor hen met Geloof te maken had dingen waren die ze moesten en niet mochten.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:42 schreef Viking84 het volgende:
Dus je bent gaan nadenken en toen kwam je helemaal zelf tot de conclusie dat God moet bestaan?
Dat vind ik nog erger dan iemand die vanaf zijn jeugd overtuigd is geweest van het bestaan van God.
Je hebt onderweg een stationnetje gemist, heus.
Kerel, ik geloof niet in deze shit. Dus bespaar dat domme gelul. Niks Onze Vader, JOUW Vader. Ik heb mijn eigen vader en die is van vlees en bloed.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:17 schreef Klit het volgende:
[..]
Dit heeft meer te maken dat je niet iets gaat uitdragen waar je als omroep niet achter staat, lijkt mij dus wel een logisch besluit
[..]
Onze Vader is van mening dat je zelf verantwoordelijk bent voor je daden, je moet niet verwachten dat Hij in al je materiele behoeften zal voldoen.
Hij helpt je door je levenwijsheden te geven, in al je levensfasen zal je die opdoen, net zolang dat je genoeg wijheden en levenservaring hebt verzameld om tot zijn Koninkrijk te kunnen toetreden.
Hoezo, hebben we de Bijbel dan verkeerd opgevat met z'n allen?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:45 schreef Viking84 het volgende:
Maar de Bijbel is toch het Woord van God?
Waarom neem je de Bijbel dan serieus? Of hebben we de hele Bijbel verkeerd opgevat met z'n allen?
Je moet de bijbel letterlijk nemen tot het niet meer kan. Dan verander je het verhaal iets of je zegt dat je bepaalde zaken symbolisch moet opvatten en dan ga je weer door met geloven (of je word ongelovig dat kan ook). Zo houd je het nog wel een paar 100 jaar uit.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Maar de Bijbel is toch het Woord van God?
Waarom neem je de Bijbel dan serieus? Of hebben we de hele Bijbel verkeerd opgevat met z'n allen?
[er gaan geruchten dat klit een kloon is.]quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:56 schreef Viking84 het volgende:
Ik lees dit allemaal en ik snap gewoon niet hoe je dit allemaal serieus kunt menen. Ik wil er niet eens meer serieus op ingaan, heb ik in het verleden al vaak genoeg gedaan. Sommige mensen hebben een bord voor hun kop en je kunt alleen maar hopen dat ze ooit eens zullen inzien hoe bizar hun ideeën zijn.
Als je zelfs al het verschil niet weet tussen een man en een vrouw, voor man ben ik echt afgekeurd m'n beste Mijnheer_Henkie.quote:
Dan nog zijn er veel mensen op Fok! die zo denken als Klit (KoningDavid bijvoorbeeld). Ik vind het ook een beetje raar dat iemand die zo gelovig is 'Klit' als username neemt.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:57 schreef roburt het volgende:
[..]
[er gaan geruchten dat klit een kloon is.]
Dan moet jij de koran/torah/bijbel (m.n. OT) nog maar eens doorbladerenquote:Op zaterdag 28 juli 2007 14:01 schreef Yestuuur het volgende:
als iedereen volgens de regels van de koran/bijbel/torah zou leven zou deze wereld er een stuk mooier (en saaier) uitzien.
hoezo?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 14:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dan moet jij de koran/torah/bijbel (m.n. OT) nog maar eens doorbladeren.
dan zul je zien dat de wereld er helemaal niet zoveel mooier zou uitzien als iedereen volgens koran/torah/bijbel zou levenquote:
quote:Op zaterdag 28 juli 2007 14:20 schreef Megumi het volgende:
Als God bestaat en Allah ook. En ik zou weten waar ze wonen. En ik zou de heerser van een planeet zijn met een uitgebreid kernwapen arsenaal. Dan zou ik gelijk bevel geven tot lancering van dat arsenaal op die locaties.
Maar gelukkig bestaat er helemaal geen godquote:Op zaterdag 28 juli 2007 14:23 schreef Flashwin het volgende:
[..]
wat een ongelooflijke hoop stront zit er in deze ene post van jou.
ontopic: als God bestaat, zullen er een hoop branden in de hel. (ikzelf incluis)
En als er een god bestaat heeft hij geen boter maar stront op zijn hoofd in dat opzicht heb je geklijk.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 14:23 schreef Flashwin het volgende:
[..]
wat een ongelooflijke hoop stront zit er in deze ene post van jou.
ontopic: als God bestaat, zullen er een hoop branden in de hel. (ikzelf incluis)
ik hou niet van slankquote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat is niet waar.
En daarvoor hoef je alleen maar ons huidige schoonheidsideaal te vergelijken met dat van vroeger. Dan zie je dat denkbeelden veranderen en dat mensen op een heleboel gebieden geïndoctrineerd zijn. Probeer jij je maar eens voor te stellen dat je een vrouw met de nodige vetrolletjes zou prefereren boven een slanke vrouw. Lukt je niet hè? Evenzo lukt het veel mensen niet om zich voor te stellen dat God niet bestaat. Godzijdank (
) is het mij wel gelukt
.
Wij laten ook heel veel onschuldige mensen doodgaan uit egoisme of apathie. Misschien is God toch niet zo heel perfect, zijn we niet geschapen naar zijn evenbeeld? Natuurlijk duikt dan de vraag op of hij de titel God nog waardig is.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 14:35 schreef McKillem het volgende:
Mocht er toch een god zijn, dan heeftie een pleuriszooi uit te leggen.
Zoals waarom hij niet gewoon hersenkanker krijgt en doodgaat.
(en waarom hij die shit met de tsunamie enzo liet gebeuren)
Jij bent echt een retartdquote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:50 schreef Klit het volgende:
[..]
Kinderen die net na hun geboorte zijn gedoopt en niet de vrijheid hebben gehad om zichzelf te ontwikkelen en te onderzoeken gaan dit, net als skippy, op latere leeftijd toch doen om zich vervolgens af te zetten tegen alles wat met Geloof te maken heeft. Dit, omdat alles wat voor hen met Geloof te maken had dingen waren die ze moesten en niet mochten.
Als je de ruimte en vrijheid hebt gehad om dingen te kunnen onderzoeken en er rustig over na kan denken dan maak je zelf de keuze die je aanstaat. Dan is het dus ook niet meer moeten en niet mogen, dan is het lekker de dingen doen waar je je goed bij voelt.
En wat is er mis mee dat je dingen doet waar je gelukkig van wordt en je je prettig bij voelt, niets toch?
Inderdaad, als ik een kloon zou zijn had ik wel een "passende" nick genomen.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:59 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind het ook een beetje raar dat iemand die zo gelovig is 'Klit' als username neemt.
Eensch. Religie onvoorwaardelijk respecteren is onzin (aangezien de religie zelf atheïsten ook niet respecteert). De persoon respecteren die een religie aanhangt is ok, zolang deze persoon maar niet zijn ideeën aan mij gaat opdringen. Want dan verdwijnt mijn respect als sneeuw voor de zon.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:27 schreef teknomist het volgende:
[..]
Respect moet je verdienen. Ik heb respect voor barmhartige gelovigen; ik heb geen respect voor moslimterroristen. Ik heb geen respect voor religie an sich, maar voor individuele gevallen.
quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:33 schreef Fredo55 het volgende:
God bestaat wel,ik ben zo opgevoed en ik merk ook dat hij bestaat.
Jullie stadsmensen zullen dat niet begrijpen nee.. ach,mijn mening.![]()
Zo zwaar geloof ik niet,ik ken dus echt mensen die geen tv,computer hebben,
en niet op zondag naar buiten mogen..dat is van de duivel zeggen ze dan.
Dat vind ik echt triest.![]()
Maar ik schaam me er dus niet voor om te geloven.
Dat zou ook onzin zijn, jij bent toch niet gelovig, dat moet een gelovige ook respecteren vind ik.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:21 schreef Viking84 het volgende:
Ik respecteer een gelovige op alle fronten, behalve op het front van zijn religie. Dus verwacht niet dat ik geen gras ga maaien op zondag, omdat jij vindt dat zondag een rustdag is.
Dat kun je dus niet uitleggen, dat is een gevoel.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:36 schreef Laton het volgende:
maar hoe merk je dat dan. praat hij met je ? geeft ie je advies. concrete dingen ?
beschrijf het gevoel dan.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:39 schreef Klit het volgende:
[..]
Dat kun je dus niet uitleggen, dat is een gevoel.
Leg jij iemand die al zijn hele leven blind is maar eens uit hoe de kleur groen eruit ziet.
Dat vind ik zo'n kutexcuus he. Met andere woorden, je hebt je verstand er niet bij?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:39 schreef Klit het volgende:
[..]
letterlijk teeuwen overigensquote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:40 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n kutexcuus he. Met andere woorden, je hebt je verstand er niet bij?
dit ja : "Dat kun je dus niet uitleggen, dat is een gevoel."quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:42 schreef teknomist het volgende:
Is dat zo?
spaghetti monster natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:43 schreef teknomist het volgende:
De mensen van de Scientology-kerk baseren zich vast ook op 'gevoel'.
Wie moet ik als ongelovige nu geloven?
dus geloof is voor onopgeleide / laagopgeleide boerenkinkels?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:33 schreef Fredo55 het volgende:
God bestaat wel,ik ben zo opgevoed en ik merk ook dat hij bestaat.
Jullie stadsmensen
een gelovige kan mij zonder problemen respecteren als 'ie dat wil, want ik hang geen geloof aanquote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:37 schreef Klit het volgende:
[..]
Dat zou ook onzin zijn, jij bent toch niet gelovig, dat moet een gelovige ook respecteren vind ik.
Hij kan jou respecteren om wie jij bent en wat je doet, maar in ieder geval als mens.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:53 schreef Viking84 het volgende:
een gelovige kan mij zonder problemen respecteren als 'ie dat wil, want ik hang geen geloof aan.
je mag ook wel toegeven dat je het verzint hoorquote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:50 schreef Klit het volgende:
[..]
Beschrijf jij de kleur groen dan (aan een blinde).
zie binnenland amerikaquote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dus geloof is voor onopgeleide / laagopgeleide boerenkinkels?.
wat?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:14 schreef Laton het volgende:
je mag ook wel toegeven dat je het verzint hoor
je onbeschrijfbare "gevoel" dat niet uit te leggen is. net zoals god niet uit te leggen is, en jezus niet, en de hemel niet. wat zijn wij stadsmensen ook dom eigenlijk.quote:
Verliefd zijn, af en toe het gevoel hebben dat alles klopt (als je goed in je vel zit) af en toe het bijzondere gevoel hebben dat de hele kosmos tegen je is (als je niet goed in je vel zit)quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:19 schreef Laton het volgende:
[..]
je onbeschrijfbare "gevoel" dat niet uit te leggen is. net zoals god niet uit te leggen is, en jezus niet, en de hemel niet. wat zijn wij stadsmensen ook dom eigenlijk.
Precies.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Verliefd zijn, af en toe het gevoel hebben dat alles klopt (als je goed in je vel zit) af en toe het bijzondere gevoel hebben dat de hele kosmos tegen je is (als je niet goed in je vel zit)
Dat zijn hele normale gevoelens die je zonder God ook hebt.
Dus ongelovigen zijn blind. Ik heb ook wel eens gehoord dat ongelovigen getraumatiseerd zijn of gewoon dom.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:50 schreef Klit het volgende:
[..]
Beschrijf jij de kleur groen dan (aan een blinde).
Ja,anders zou jij dat geloof toch niet raar vinden?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat zijn jouw woorden en niet de mijne.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dus ongelovigen zijn blind. Ik heb ook wel eens gehoord dat ongelovigen getraumatiseerd zijn of gewoon dom.
Dat heeft niets met dom te maken, dat heeft met open staan tot te maken, ieder z'n ding in deze.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:19 schreef Laton het volgende:
je onbeschrijfbare "gevoel" dat niet uit te leggen is. net zoals God niet uit te leggen is, en Jezus niet, en de Hemel niet. wat zijn wij stadsmensen ook dom eigenlijk.
http://www.eh.nl/quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:51 schreef Viking84 het volgende:
quote:Joan Osbourne - What if God Was One of Us
If God had a name, what would it be
And would you call it to his face
If you were faced with him in all his glory
What would you ask if you had just one question
And yeah yeah God is great yeah yeah God is good
yeah yeah yeah yeah yeah
What if God was one of us
Just a slob like one of us
Just a stranger on the bus
Trying to make his way home
If God had a face what would it look like
And would you want to see
If seeing meant that you would have to believe
In things like heaven and in jesus and the saints and all the prophets
And yeah yeah god is great yeah yeah god is good
yeah yeah yeah yeah yeah
What if God was one of us
He's trying to make his way home
Back up to heaven all alone
Nobody calling on the phone
Except for the pope maybe in rome
And yeah yeah God is great yeah yeah God is good
yeah yeah yeah yeah yeah
What if god was one of us
Just trying to make his way home
Like a holy rolling stone
Back up to heaven all alone
Just trying to make his way home
Nobody calling on the phone
Except for the pope maybe in rome
Ik stel voor dat die mensen mij gaan aanbidden.quote:Op zondag 29 juli 2007 14:32 schreef hoerezooi het volgende:
vrij simpel dat god gewoon niet kan bestaan. Is gewoon wetenschappelijk bewezen hoe het universum onstaan is. Dat verhaaltje van er is een god is gewoon verzonnen omdat veel mensen een soort schepper figuur willen hebben om op af te reageren / aanbidden.
Wat heb je te bieden? Vergeving van zonden?quote:Op zondag 29 juli 2007 14:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik stel voor dat die mensen mij gaan aanbidden. [afbeelding]
Eeuwige gelukzaligheid.quote:Op zondag 29 juli 2007 14:57 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Wat heb je te bieden? Vergeving van zonden?
Vrouwen?quote:Op zondag 29 juli 2007 15:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Eeuwige gelukzaligheid.
En voor mooie vrouwen een goeie beurt.
dat was niet mijn opmerking, maar een opmerking vd persoon die ik quootte.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 23:39 schreef Klit het volgende:
[..]
http://www.eh.nl/
http://www.chn.nl/
http://www.ebs-ede.nl/
http://www.windesheim.nl/portal/page?_pageid=559,1&_dad=portal&_schema=PORTAL
http://www.cgk.nl/universiteit/
http://www.uu.nl/uupublis(...)id/veg/6232main.html
En zo zijn er nog tientallen te noemen, dus ik denk dat jouw quote kant nog wal raakt beste Viking84.
Welkom mijn zoon. Geloof en het eeuwige leven zal het jouwe zijnquote:
Je draaft nu wel een beetje door volgens mij. Er zitten genoeg gelovigen op die studies.quote:Op zondag 29 juli 2007 15:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dat was niet mijn opmerking, maar een opmerking vd persoon die ik quootte.
En houd alsjeblieft op met je 'beste viking84', kutkloon. De lol is er nu wel vanaf.
Besides: mensen die godgeleerdheid / godsdienstwetenschap studeren doen dat voornamelijk uit interesse voor de wereld om hen heen. Ze willen graag weten hoe mensen zo idioot kunnen zijn om in een hersenspinsel te geloven . De rest kiest geen andere studie, omdat ze dan geconfronteerd kunnen worden met de onjuistheid van hun denkbeelden.
Ik geloof! Ik zal mijn leven gebruiken om Uw eer en glorie te verspreiden!quote:Op zondag 29 juli 2007 15:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Welkom mijn zoon. Geloof en het eeuwige leven zal het jouwe zijn![]()
Val je op blondjes of heb je liever donkere meisjes?
Anders lees je dat stukje over 'de rest' ook evenquote:Op zondag 29 juli 2007 15:56 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Je draaft nu wel een beetje door volgens mij. Er zitten genoeg gelovigen op die studies.
God is iets anders dan de Bijbel. De Bijbel kan complete onzin zijn en God kan toch wel bestaan natuurlijk. Ik snap overigens ook niet hoe mensen zo stellig het bestaan van een God kunnen ontkennen. Dat zijn van die zaken waar je eigenlijk nooit echt zekerheid over kan hebben. Religies kun je onderuit halen, maar het idee van God niet.quote:Op zondag 29 juli 2007 16:00 schreef Djeez het volgende:
God is dikke onzin. Hoe zou een ouwe, onsterfelijke man in zes dagen alles hebben geschapen? In alle haast heeft God dan toch heel wat fouten gemaakt in zijn creaties. Want waarom zijn bloedmooie vrouwen tegelijkertijd ook zo dom? En waarom is het aan de ene kant van de aardbol kurkdroog, en hebben wij hier te maken met extreme wateroverlast? Kut-God, je bestaat niet. Ik ben blij dat ik op mijn achttiende ervoor heb gekozen het juk van het geloof die ik van huis heb meegekregen heb afgeworpen en atheïst ben geworden.
Geloof jij in de oerknal? De natuur moet toch op de een of andere manier ontstaan zijn.quote:Op zondag 29 juli 2007 16:00 schreef Djeez het volgende:
Hoe zou een ouwe, onsterfelijke man in zes dagen alles hebben geschapen?
en hoe is die god van je ontstaan dan ? een god die een heelal schept, daar moet toch iets achter zitten. ? hoe zou die god ontstaan zijn ?quote:Op zondag 29 juli 2007 16:14 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Geloof jij in de oerknal? De natuur moet toch op de een of andere manier ontstaan zijn.
Een boom dat groeid,daar moet toch iets achter zitten!
Hoe zou de natuur onstaan zijn,volgens mij is er maar 1 antwoord op.![]()
Wees gezegend mijn zoon, jij en je familie. Ik zal je inspireren oom een boek te schrijven.quote:Op zondag 29 juli 2007 15:58 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Ik geloof! Ik zal mijn leven gebruiken om Uw eer en glorie te verspreiden!![]()
Ik val vooral op brunettes![]()
God is een nutteloze ouwe man. Aanbid mij, mijn zoon. Het geloof van Papierversnipperaar zal je leven weer inhoud geven.quote:Op zondag 29 juli 2007 16:00 schreef Djeez het volgende:
God is dikke onzin. Hoe zou een ouwe, onsterfelijke man in zes dagen alles hebben geschapen? In alle haast heeft God dan toch heel wat fouten gemaakt in zijn creaties. Want waarom zijn bloedmooie vrouwen tegelijkertijd ook zo dom? En waarom is het aan de ene kant van de aardbol kurkdroog, en hebben wij hier te maken met extreme wateroverlast? Kut-God, je bestaat niet. Ik ben blij dat ik op mijn achttiende ervoor heb gekozen het juk van het geloof die ik van huis heb meegekregen heb afgeworpen en atheïst ben geworden.
Ik "geloof" niet in de oerknal, maar het is een aardige verklaring voor het unviversum, net als Darwin's evolutie theorie een goede verklaring is voor het leven dat we om ons heen zien. Ik zie nergens een God. Dan is voor mij de keuze makkelijk.quote:Op zondag 29 juli 2007 16:14 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Geloof jij in de oerknal? De natuur moet toch op de een of andere manier ontstaan zijn.
Een boom dat groeid,daar moet toch iets achter zitten!
Hoe zou de natuur onstaan zijn,volgens mij is er maar 1 antwoord op.![]()
Het ontstaan van religies loopt parallel aan de ontwikkeling van het menselijk bewustzijn en zelfbewustzijn.quote:Op zondag 29 juli 2007 16:12 schreef Lann555 het volgende:
[..]
God is iets anders dan de Bijbel. De Bijbel kan complete onzin zijn en God kan toch wel bestaan natuurlijk. Ik snap overigens ook niet hoe mensen zo stellig het bestaan van een God kunnen ontkennen. Dat zijn van die zaken waar je eigenlijk nooit echt zekerheid over kan hebben. Religies kun je onderuit halen, maar het idee van God niet.
Die is niet ontstaan.quote:Op zondag 29 juli 2007 16:15 schreef Laton het volgende:
[..]
en hoe is die god van je ontstaan dan ? een god die een heelal schept, daar moet toch iets achter zitten. ? hoe zou die god ontstaan zijn ?
quote:De ontwikkeling van een Godsbesef verliep parallel aan de ontwikkeling van het menselijk bewustzijn en het menselijk zelfbewustzijn.
Lang geleden toen de mens iets minder ver ontwikkeld was dan nu, begreep de mens niet dat gedachten en herinneringen uit zijn eigen hoofd kwamen. Als iemand zat te vissen en dacht:”Ik heb honger” dan leek er voor deze persoon een stem uit de rivier te komen die zei dat ie honger had. Op deze manier ontstonden de natuurgodsdiensten, god van de boom, god van de berg.
Naarmate het menselijk bewustzijn zich ontwikkelde, leek de oorsprong van deze “stemmen” vager te worden. In de Griekse tijd, als iemand een verhaal wilde vertellen of opschrijven, riep men de Sirenen aan (een stelletje gekke wijven op een rots ergens in zee) om hem “de herinneringen in te blazen”. In de Romeinse tijd had men Goden op de Berg Olympus. Later werden dat Goden in de lucht (Wodan, Thor) toen 1 God en tegenwoordig geloven steed meer mensen helemaal niet meer in een God.
Het tegenwoordige godsbesef is een combinatie van opvoeding, en toevallige emoties of “magische” gebeurtenissen die aan een eventuele God worden toegeschreven.
De oerknal vind ik onzinnigheid,even onzinnig als de idee dat deze aarde met al haar inwoners over een paar honderd miljoen jaar tegen de zon te pletter slaat.quote:Op zondag 29 juli 2007 16:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik "geloof" niet in de oerknal, maar het is een aardige verklaring voor het unviversum, net als Darwin's evolutie theorie een goede verklaring is voor het leven dat we om ons heen zien. Ik zie nergens een God. Dan is voor mij de keuze makkelijk.
Maar als je persé iemand wilt aanbidden mag je mij wel aanbidden!
Ik denk dat je een heel stuk perspectief mistquote:Op zondag 29 juli 2007 16:32 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
De oerknal vind ik onzinnigheid,even onzinnig als de idee dat deze aarde met al haar inwoners over een paar honderd miljoen jaar tegen de zon te pletter slaat.
Die verkeerde gedachte zou mijn leven betekenisloos en zinloos maken.
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat tal van mensen zich zo laten ‘kleineren’.
Zij laten zichzelf tot een miniscuul, tijdelijk onderdeel van een eindeloos niets verklaren. Alsof alles met een oerknal is begonnen en met een slotknal op de zon eindigt.![]()
De oerknal...eerst was er niets, en toen is het nog ontploft ook.![]()
![]()
Dus jij geloofd in God om jezelf belangrijk te vinden. Ik dacht dat religie juist nederigheid perdikte? Als je bedenkt dat het universum (en dus de mens) geen doel heeft, al 15 miljard jaar bestaat en dat de zon over 5 miljard jaar ontploft, dat dat voor het universum niets uitmaakt, dan is nederigheid wel op zijn plaats. Ik beteken niets en jij ook niet. Maar jij verzint een God om jezelf belangrijk te maken. Aardig arrogant.quote:Op zondag 29 juli 2007 16:32 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
De oerknal vind ik onzinnigheid,even onzinnig als de idee dat deze aarde met al haar inwoners over een paar honderd miljoen jaar tegen de zon te pletter slaat.
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat tal van mensen zich zo laten ‘kleineren’.
Zij laten zichzelf tot een miniscuul, tijdelijk onderdeel van een eindeloos niets verklaren. Alsof alles met een oerknal is begonnen en met een slotknal op de zon eindigt.![]()
![]()
de mens ís miniscuul. Waarom moeten mensen zichzelf altijd een speciaal plekje geven in het universum? We zijn ook maar gewoon dieren, hoor.quote:Op zondag 29 juli 2007 16:32 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
![]()
Ach, ik ben niet zo kieskeurig. Iedere vrouw is een godsgeschenkquote:Op zondag 29 juli 2007 16:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wees gezegend mijn zoon, jij en je familie. Ik zal je inspireren oom een boek te schrijven.
Ik val vooral op halfbloedjes. Gelukkig zijn die nogal sekte-gevoelig [afbeelding]
Dit is 1 van die dingen die ik ook niet snap. Ik ben wel eens door religieuze mensen dat atheisme arrogant is. Dat ik niet in God geloofde omdat ik mezelf te belangrijk vond en niemand wilde aanbidden.quote:Op zondag 29 juli 2007 16:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus jij geloofd in God om jezelf belangrijk te vinden. Ik dacht dat religie juist nederigheid perdikte? Als je bedenkt dat het universum (en dus de mens) geen doel heeft, al 15 miljard jaar bestaat en dat de zon over 5 miljard jaar ontploft, dat dat voor het universum niets uitmaakt, dan is nederigheid wel op zijn plaats. Ik beteken niets en jij ook niet. Maar jij verzint een God om jezelf belangrijk te maken. Aardig arrogant.
als je dat kan accepteren, waarom kun je dan niet accepteren dat het heelal misschien ook altijd al heeft bestaan ? heb je die baardmans niet meer nodig lijkt me.quote:Op zondag 29 juli 2007 16:26 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Die is niet ontstaan.
Die heeft altijd al bestaan.
ws omdat God zegt dat hij de enige God is.quote:Op zondag 29 juli 2007 17:01 schreef Laton het volgende:
[..]
als je dat kan accepteren, waarom kun je dan niet accepteren dat het heelal misschien ook altijd al heeft bestaan ? heb je die baardmans niet meer nodig lijkt me.
waarom geloof jij niet in zeus en de griekse goden eigenlijk?
mensen kunnen er gewoon niet tegen dat alles zinloos isquote:Op zondag 29 juli 2007 17:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ws omdat God zegt dat hij de enige God is.
Als ik zeg dat ik de enige god ben, heeft iedereen toch ook zoiets van: ja dikke doei! ???.
Ik las trouwens dat jij ook bent opgevoed met het christelijk geloof, maar je daarna net als ik hebt afgewend van de kerk. Het is net als met rokers, ex-christenen zijn de meest fanatieke anti-christenen! Als je zelf christen bent geweest of zo bent opgevoed, weet je hoe krom het hele geloof in elkaar zit. Druppel was wel toen in 9 was, en mijn 44-jarige moeder overleed an kanker. Kwam zo'n predikant zeggen dat het Gods wil is en ze nu in goeie handen is. Mijn vader werkte hem de deur uit, want een echte God neemt niet zomaar een moeder van twee jonge kinderen af! Het geloof is echt heel krom, je moet wekels wat in het zakje gooien, anders zul je in de hel branden.quote:Op zondag 29 juli 2007 17:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ws omdat God zegt dat hij de enige God is.
Als ik zeg dat ik de enige god ben, heeft iedereen toch ook zoiets van: ja dikke doei! ???.
Atheïsten stellen overal vragen bij. Religieuze mensen denken dat ze de antwoorden hebben.quote:
Das wel waar, maar atheisten maken zich soms ook wel schuldig aan dezelfde dingen waarvan ze gelovigen beschuldigen. Namelijk het niet respecteren van andere levensovertuigingenquote:Op zondag 29 juli 2007 17:07 schreef Laton het volgende:
[..]
vergeleken met de inquisitie stelt het niks voor toch![]()
Das een stereotyp. Atheisten denken ook de antwoorden te hebben. En arrogantie is ze niet vreemdquote:Op zondag 29 juli 2007 17:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Atheïsten stellen overal vragen bij. Religieuze mensen denken dat ze de antwoorden hebben.
atheïsten zijn niet arrogant, maar juist bescheiden. Gelovigen beweren op basis van een gevoel dat God bestaat en atheïsten gaan uit van de huidige stand van zaken in de wetenschap die geen aanleiding geeft om te denken dat er een god bestaat. Dus wie is arrogant?quote:Op zondag 29 juli 2007 17:15 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Das een stereotyp. Atheisten denken ook de antwoorden te hebben. En arrogantie is ze niet vreemd
atheïsme is geen levensovertuiging.quote:Op zondag 29 juli 2007 17:14 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Das wel waar, maar atheisten maken zich soms ook wel schuldig aan dezelfde dingen waarvan ze gelovigen beschuldigen. Namelijk het niet respecteren van andere levensovertuigingen
Ik bedoelde dat ze soms neerkijken op mensen die iets anders geloven. Dat blijkt ook wel weer uit dit topic. Dat is ook een vorm van arrogantiequote:Op zondag 29 juli 2007 17:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
atheïsten zijn niet arrogant, maar juist bescheiden. Gelovigen beweren op basis van een gevoel dat God bestaat en atheïsten gaan uit van de huidige stand van zaken in de wetenschap die geen aanleiding geeft om te denken dat er een god bestaat. Dus wie is arrogant?
Wat is het dan?quote:atheïsme is geen levensovertuiging
Ik respecteer je als mens. Maar ik kan niet achter een levensbeschouwing staan die m.i. onzin is. Dus voor de levensbeschouwing heb ik dan ook geen respect. Dat jij iets gelooft respecteer ik, maar voor het geloof zelf heb ik geen respect.quote:Op zondag 29 juli 2007 17:14 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Das wel waar, maar atheisten maken zich soms ook wel schuldig aan dezelfde dingen waarvan ze gelovigen beschuldigen. Namelijk het niet respecteren van andere levensovertuigingen
Kijk, daar is niets mis mee. Maar gelovigen worden ook wel eens gezien als domme schaapjes, wat niet echt respect is.quote:Op zondag 29 juli 2007 17:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik respecteer je als mens. Maar ik kan niet achter een levensbeschouwing staan die m.i. onzin is. Dus voor de levensbeschouwing heb ik dan ook geen respect. Dat jij iets gelooft respecteer ik, maar voor het geloof zelf heb ik geen respect.
inderdaad. en zeker niet voor de acties gedaan uit naam van die levensbeschouwing. Dat onze regering voornamelijk bestaat uit mensen die wat mij betreft een sprookjesboek aanhangen en dus een volstrekt verkeerd beeld hebben van het bestaan maakt me ook niet vrolijker.quote:Op zondag 29 juli 2007 17:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik respecteer je als mens. Maar ik kan niet achter een levensbeschouwing staan die m.i. onzin is. Dus voor de levensbeschouwing heb ik dan ook geen respect. Dat jij iets gelooft respecteer ik, maar voor het geloof zelf heb ik geen respect.
Atheïsten geloven niet 'iets anders'. Ze geloven helemaal niet.quote:Op zondag 29 juli 2007 17:20 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat ze soms neerkijken op mensen die iets anders geloven. Dat blijkt ook wel weer uit dit topic. Dat is ook een vorm van arrogantie
wat hun levensovertuiging betreft zijn ze dat wel. Je kunt onmogelijk je verstand op de juiste wijze gebruiken en dan beslissen dat God bestaat.quote:Op zondag 29 juli 2007 17:34 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Kijk, daar is niets mis mee. Maar gelovigen worden ook wel eens gezien als domme schaapjes, wat niet echt respect is.
Ze geloven niet in God of dat God niet bestaat. Dat is "iets anders" dan wel in God gelovenquote:Op zondag 29 juli 2007 17:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Atheïsten geloven niet 'iets anders'. Ze geloven helemaal niet.
'geloven' is helemaal niet aan de orde.quote:Op zondag 29 juli 2007 17:40 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Ze geloven niet in God of dat God niet bestaat. Dat is "iets anders" dan wel in God geloven![]()
Kijk, dit is dus arrogantie. Het is zeker wel mogelijk om je verstand op juiste wijze te gebruiken en te geloven. Het is iets anders als je letterlijk de Bijbel geloofd, dat is niet te rechtvaardigen, maar geloven in een bepaalde vorm van God of opperwezen? Jij kunt ook niet bewijzen dat zoiets niet bestaat.quote:Op zondag 29 juli 2007 17:39 schreef Viking84 het volgende:
[..]
wat hun levensovertuiging betreft zijn ze dat wel. Je kunt onmogelijk je verstand op de juiste wijze gebruiken en dan beslissen dat God bestaat.
Het is net alsof mensen zich op alle fronten ontwikkeld hebben, maar op het punt van religie zijn blijven steken. Geloven in God is achterhaald. Het is niet erg om God in te ruilen voor een nieuw paradigma.
quote:Op zondag 29 juli 2007 17:42 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Kijk, dit is dus arrogantie. Het is zeker wel mogelijk om je verstand op juiste wijze te gebruiken en te geloven. Het is iets anders als je letterlijk de Bijbel geloofd, dat is niet te rechtvaardigen, maar geloven in een bepaalde vorm van God of opperwezen? Jij kunt ook niet bewijzen dat zoiets niet bestaat.
hoe denk jij hierover lann?quote:Op zondag 29 juli 2007 17:21 schreef roburt het volgende:
wat moet er gebeuren, dat jij christen abrupt stopt met geloven?
voor een atheist is dat heel makkelijk te beantwoorden, er moet een duidelijk teken komen.
maar hoe denk jij daar over? ik bedoel hij laat al niks van zich horen () dus wat moet er gebeuren wil jij stoppen met geloven?
ik denk namelijk helemaal niks. en dan te zeggen dat een atheist nergens voor open staat.
wat moet er gebeuren? overal wordt een mooi verhaal voor verteld, maar is er dan werkelijk niks, dat jou laat bekeren?
quote:Op zondag 29 juli 2007 17:43 schreef Viking84 het volgende:
Maar waarom moet ik bewijzen dat iets niet bestaat? De bewijslast ligt bij jou en je medegelovigen. Jullie beweren iets, bewijs het maar. Zo werkt dat in deze wereld en er is geen enkele reden waarom God zich daaraan zou onttrekken. En nee, je hebt je onvoldoende in de materie verdiept als je tot de slotsom komt dat God wel bestaat.
quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:39 schreef Klit het volgende:
[..]
Leg jij iemand die al zijn hele leven blind is maar eens uit hoe de kleur groen eruit ziet.
ik voel dat God niet bestaat. Dus het is jouw gevoel tegen het mijne en we zijn er allebei van overtuigd dat ons gevoel oprechter en betrouwbaarder is. Daar valt dus niet uit te komenquote:
oh ik sta aan jouw kant hoor. het bestaan van een god is volledig onzinnig.quote:Op zondag 29 juli 2007 17:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik voel dat God niet bestaat. Dus het is jouw gevoel tegen het mijne en we zijn er allebei van overtuigd dat ons gevoel oprechter en betrouwbaarder is. Daar valt dus niet uit te komen.
ja dat weet ik, hoorquote:Op zondag 29 juli 2007 17:50 schreef Laton het volgende:
[..]
oh ik sta aan jouw kant hoor. het bestaan van een god is volledig onzinnig.![]()
maar dit is dus idd waar je altijd op uit komt, een wellus nietes verhaal met aan 1 kant argumenten en bewijs. en aan de andere kant gevoel.quote:Op zondag 29 juli 2007 17:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik voel dat God niet bestaat. Dus het is jouw gevoel tegen het mijne en we zijn er allebei van overtuigd dat ons gevoel oprechter en betrouwbaarder is. Daar valt dus niet uit te komen.
Jij beweert: Het is niet mogelijk je verstand te gebruiken en tot de conclusie te komen dat God bestaat. Ik zeg slechts dat zolang je niet bewijst dat God niet bestaat, het niet "dom" of wat dan ook is om in God te geloven. De vraag of God bestaat ligt nog open. Er zijn dingen over het universum die we nog niet snappen en ook nooit zullen snappen. Dit laat altijd ruimte voor iets als God.quote:Op zondag 29 juli 2007 17:43 schreef Viking84 het volgende:
Maar waarom moet ik bewijzen dat iets niet bestaat? De bewijslast ligt bij jou en je medegelovigen. Jullie beweren iets, bewijs het maar. Zo werkt dat in deze wereld en er is geen enkele reden waarom God zich daaraan zou onttrekken. En nee, je hebt je onvoldoende in de materie verdiept als je tot de slotsom komt dat God wel bestaat.
Kijk, dit geeft aan dat je weinig respect hebt voor andermans mening. Je denkt alle antwoorden te hebben zo lijkt het.quote:
ja en voor een vliegend spaghetti monster. en voor kaboutertjes. en dat wilders konijnen in zijn reet douwt. Maar zolang er geen bewijs is, geen aanleiding en geen enkele waarneming. is het onzinnig om van zoiets uit te gaan, en zo mogelijk debiel om je leven er naar in te richten.quote:Op zondag 29 juli 2007 17:51 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Jij beweert: Het is niet mogelijk je verstand te gebruiken en tot de conclusie te komen dat God bestaat. Ik zeg slechts dat zolang je niet bewijst dat God niet bestaat, het niet "dom" of wat dan ook is om in God te geloven. De vraag of God bestaat ligt nog open. Er zijn dingen over het universum die we nog niet snappen en ook nooit zullen snappen. Dit laat altijd ruimte voor iets als God.
Ik denk dat Christenen vrij lastig te overtuigen zijn van hun ongelijk. Ze hebben een zeer sterke overtuiging gebaseerd op persoonlijke gevoelens en ervaringen. Of ze gelijk hebben of niet, wat is daar zo erg aan?quote:
het erge is dat ze proberen hun regels op anderen op te dringen.quote:Op zondag 29 juli 2007 17:54 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Ik denk dat Christenen vrij lastig te overtuigen zijn van hun ongelijk. Ze hebben een zeer sterke overtuiging gebaseerd op persoonlijke gevoelens en ervaringen. Of ze gelijk hebben of niet, wat is daar zo erg aan?
Ik heb niet alle antwoordenquote:Op zondag 29 juli 2007 17:52 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Kijk, dit geeft aan dat je weinig respect hebt voor andermans mening. Je denkt alle antwoorden te hebben zo lijkt het.
het erge is dat ze in Amerika de verkiezingen kunnen uitmaken en het onderwijs in de evolutietheorie kunnen schrappen tgv het onderwijs in creationismequote:Op zondag 29 juli 2007 17:55 schreef Laton het volgende:
[..]
het erge is dat ze proberen hun regels op anderen op te dringen.
Dat is gedeeltelijk correct. Er zijn redelijk veel manieren om daar invulling aan te geven. En de meeste mensen hebben hun redenen om daar een specifieke aanvulling aan te geven. Of deze redenen gegrond zijn is een tweede, maar ze geloven echt niet "zomaar". Jij kiest ervoor om de onbeantwoorde vragen of niet te beantwoorden of om andere antwoorden te geloven. Dat maakt jou positie niet superieur, hoe graag je dat ook wiltquote:Op zondag 29 juli 2007 17:53 schreef Laton het volgende:
[..]
ja en voor een vliegend spaghetti monster. en voor kaboutertjes. en dat wilders konijnen in zijn reet douwt. Maar zolang er geen bewijs is, geen aanleiding en geen enkele waarneming. is het onzinnig om van zoiets uit te gaan, en zo mogelijk debiel om je leven er naar in te richten.
precies dat soort dingen, stamcel research, sexuele vrijheid tegenstaan, abortus en euthanesie op belachelijke dogma's tegenstaan. enz enz.quote:Op zondag 29 juli 2007 17:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
het erge is dat ze in Amerika de verkiezingen kunnen uitmaken en het onderwijs in de evolutietheorie kunnen schrappen tgv het onderwijs in creationisme.
niks met willen te maken. ik vind hetquote:Op zondag 29 juli 2007 17:57 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Dat is gedeeltelijk correct. Er zijn redelijk veel manieren om daar invulling aan te geven. En de meeste mensen hebben hun redenen om daar een specifieke aanvulling aan te geven. Of deze redenen gegrond zijn is een tweede, maar ze geloven echt niet "zomaar". Jij kiest ervoor om de onbeantwoorde vragen of niet te beantwoorden of om andere antwoorden te geloven. Dat maakt jou positie niet superieur, hoe graag je dat ook wilt
En dat keur ik ook af. Ik praat overigens hier ook niet over religie en regeltjes en zo, maar puur over het idee van een God. Voor fanatieke religieuzen heb ik ook geen respect, maar dat is niet om wat ze geloven, maar omdat ze de vrijheid van anderen niet respecterenquote:Op zondag 29 juli 2007 17:55 schreef Laton het volgende:
[..]
het erge is dat ze proberen hun regels op anderen op te dringen.
Zolang je niet alle antwoorden hebt kun je niet zo stellig beweren dat geloof onzinnig is. Er zijn gaten in onze kennis. Sommigen zien daar God in en je kunt dat niet bewijzen nog weerleggen. Specifieke religieuze claims kun je wel weerleggen, maar daar heb ik het helemaal niet over. Ik zeg niet dat je in God moet geloven of dat er overduidelijke redenen zijn om dat te doen, maar de positie "onzinnig" noemen geeft aan dat jij net zo close-minded bent als de Christenen waar je het over hebt.quote:Op zondag 29 juli 2007 17:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb niet alle antwoorden. Ik ben een mens van de wetenschap en als er echt wetenschappelijk bewijs beschikbaar komt dat God wel bestaat, ben ik de eerste die haar mening zal wijzigen. Ik ben niet fundamentalistisch, want ik ben bereid mijn mening bij te stellen als die onjuist is. Christenen blijven al 2000 jaar in hetzelfde paradigma steken, omdat hun religie niet met de tijd mee gaat.
en nu ga ik even eten. Dag.
Atheïsme is niet-geloven. Letterlijke betekenis. Er zijn geen aanwijzingen (laat staan bewijs) voor een god, dus ga ik ervan uit dat ie niet bestaat, net zoals ik ervan uit ga dat Het Grote Spagettimonster niet bestaat. Gelovigen gaan er zonder aanwijzingen en bewijs vanuit dat God wel bestaat. Dat is geloof en een duidelijk verschil met Atheïsme.quote:Op zondag 29 juli 2007 17:20 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat ze soms neerkijken op mensen die iets anders geloven. Dat blijkt ook wel weer uit dit topic. Dat is ook een vorm van arrogantie
[..]
Wat is het dan?
Er zijn dingen waar je gewoon geen antwoorden op hebt, zoals bijv. het ontstaan van het universum. Daar valt weinig zinnigs over te zeggen, dus kun je in principe geloven wat je wilt. Het antwoord God is net zo zinnig of onzinnig als de meeste andere antwoorden. Je kunt idd ook besluiten om gewoon af te wachten. Dat is ook wat ik doe, maar als sommigen een ander idee logischer vinden. Tja, das hun keuzequote:Op zondag 29 juli 2007 18:09 schreef Viking84 het volgende:
En waarom moeten die gaten in onze kennis zo nodig opgevuld worden met God, laat staan met een God die voor ons bepaalt hoe wij moeten leven en ons laat 'kiezen' tussen hemel en hel?
Waarom niet gewoon accepteren dat we (nog?) niet alles weten en gewoon afwachten hoe het afloopt?.
Er is geen bewijs voor God, dat is waar, maar geen aanwijzingen? Er zijn genoeg mensen die beweren God gezien te hebben, God gesproken te hebben en ik ken genoeg mensen die beweren God te voelen. Dat is natuurlijk zwaar subjectief, in veel gevallen onwaar, maar aanwijzingen zijn het wel. Geen sterke aanwijzingen, maar toch.quote:Op zondag 29 juli 2007 18:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Atheïsme is niet-geloven. Letterlijke betekenis. Er zijn geen aanwijzingen (laat staan bewijs) voor een god, dus ga ik ervan uit dat ie niet bestaat, net zoals ik ervan uit ga dat Het Grote Spagettimonster niet bestaat. Gelovigen gaan er zonder aanwijzingen en bewijs vanuit dat God wel bestaat. Dat is geloof en een duidelijk verschil met Atheïsme.
Dit geeft het Atheïsme een duidelijk andere status dan wel-geloven. Er moeten aanwijzingen voor iets zijn, liefst bewijs. Dat geeft de dingen waar de Atheïst wel in geloofd een legitieme basis. Gelovigen vinden die positie niet gunstig (voor de gelovige dan) en volharden erin om Atheïsme als "slechts een ander geloof" te zien om de boel weer recht te trekken.
Dat anderen willen overtuigen is inderdaad een vervelend trekje van veel gelovigen, maar dat komt voort uit oude religies die hun beste tijd wel hebben gehad. Daar ben ik het wel met je eens.quote:Op zondag 29 juli 2007 18:17 schreef Viking84 het volgende:
En dat vind ik dus arrogant en dom. Dat je denkt (en veel gelovigen zeggen het zelfs zeker te weten) dat dat gat opgevuld kan worden met God en dat je een ander daar ook per se van wilt overtuigen. Uitspraken doen over dingen die we (nog?) niet weten is sowieso onzinnig. Laat het gewoon rusten, klaar.
Waarom zou God je straffen? Wie weet intereseert het hem niet of je vloekt en wat je gelooftquote:Op zondag 29 juli 2007 18:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Als er echt een god zou bestaan, dan vrees ik dat ik hevig branden zal in de hel als ik dood ben. Ik vloek teveel, maar ik ben er wel altijd voor iedereen
Dingen om over na te denken.
Ik geloof niet in één bepaalde God, of iets hierboven. Ik geloof wél in het feit dat mensen er voor elkaar moeten zijn. Als iemand hulp nodig heeft die iemand anders kan geven, dan moet het volgens mij vanzelfsprekend zijn dat die hulpbehoevende persoon het krijgt.quote:Op zondag 29 juli 2007 18:23 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Waarom zou God je straffen? Wie weet intereseert het hem niet of je vloekt en wat je gelooft
Het probleem met het christendom, is dat er in de Bijbel staat dat niets verandert. God zal altijd dezelfde blijven en de Bijbel blijft het enige juiste antwoord op de levensvragen, hoe dan ook. Dus oprechte christenen zullen - en dat is in deze optiek heel terecht - altijd bezig blijven met het overtuigen van anderen. Het is dus niet zozeer hun schuld dat andere mensen lastiggevallen worden met de denkbeelden vh christendom, maar de schuld ligt bij de auteurs van de Bijbel en eventueel (voor zover de verhalen waar zijn) bij Jezus en Paulus die meenden dat andere mensen benaderd moesten worden met 'het goede nieuws', daarmee geheel voorbijgaand aan de vraag of andere mensen hier wel van gediend zouden zijn.quote:Op zondag 29 juli 2007 18:20 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Dat anderen willen overtuigen is inderdaad een vervelend trekje van veel gelovigen, maar dat komt voort uit oude religies die hun beste tijd wel hebben gehad. Daar ben ik het wel met je eens.
Er zijn ook mensen die Elvis hebben gezien, en kleine grijze aliens. Er zijn zelfs boeken over geschreven. Geloof je ook dat Elvis nog leeft? Er zijn genoeg mensen die in de vreemdste dingen geloven, maar zonder duidelijkere aanwijzingen doe ik daar ook niet aan mee.quote:Op zondag 29 juli 2007 18:18 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Er is geen bewijs voor God, dat is waar, maar geen aanwijzingen? Er zijn genoeg mensen die beweren God gezien te hebben, God gesproken te hebben en ik ken genoeg mensen die beweren God te voelen. Dat is natuurlijk zwaar subjectief, in veel gevallen onwaar, maar aanwijzingen zijn het wel. Geen sterke aanwijzingen, maar toch.
En welk bewijs of aanwijzingen zijn er voor atheisme? Er is een gebrek aan bewijs voor God, maar dat kun je niet per direct als bewijs rekenen voor atheisme. Eigenlijk weten we het allemaal niet.
Haha, de wetenschap heeft godservaringen al lang verklaart? Dat is wel heel simplistisch. Jij ziet ook gewoon wat je wilt volgens mij en gaat wel erg selectief om met wetenschap.quote:Op zondag 29 juli 2007 18:23 schreef Viking84 het volgende:
tip voor lann555: bezoek eens een psychiatrisch ziekenhuis. Daar kun je ontdekken hoe sterk iemand overtuigd kan zijn van iets wat door anderen als lariekoek wordt bestempeld. Voor gelovigen gaat dezelfde vlieger op, alleen gaan veel mensen daaraan voorbij, omdat hun aantal zo groot is. Hoe meer mensen iets geloven, hoe waarschijnlijker het is dat het waar is, lijkt het wel. De wetenschap heeft godservaringen al lang verklaard. Je ziet wat je wilt zien en waar je intens naar verlangt.
Bewijs / aanwijzingen voor atheïsme? Wat lul je nou slap. Er is net zo min reden om aan te nemen dat God bestaat dan dat het vliegende spaghettimonster bestaat en het bestaan vh vliegende spaghettimonster neem je toch ook niet serieus?
Ik zou je niet naar de hel sturen dan. Dus wie weet is God wel net zo aardig als ikquote:Op zondag 29 juli 2007 18:25 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ik geloof niet in één bepaalde God, of iets hierboven. Ik geloof wél in het feit dat mensen er voor elkaar moeten zijn. Als iemand hulp nodig heeft die iemand anders kan geven, dan moet het volgens mij vanzelfsprekend zijn dat die hulpbehoevende persoon het krijgt.
Wat voor mensen van mijn leeftijd ( 19 jaar) vaak een debiele gedachtengang lijkt.
Ik weet niet of Elvis nog leeft. Maar goed.quote:Op zondag 29 juli 2007 18:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die Elvis hebben gezien, en kleine grijze aliens. Er zijn zelfs boeken over geschreven. Geloof je ook dat Elvis nog leeft? Er zijn genoeg mensen die in de vreemdste dingen geloven, maar zonder duidelijkere aanwijzingen doe ik daar ook niet aan mee.
Het mooie van Atheïsme is dat er bewijs nodig is om iets WEL te bewijzen. Het is onmogelijk om het niet-bestaan van iets te bewijzen. Jij vind dat er een God is, dan mag je dat bewijzen. Anders blijf ik gewoon een ongelovige.
Bestaat Het Grotte SpagettiMonster? Heb je daar bewijs voor?
Atheïsme: niet-geloof. Wat voor bewijs wil je daar voor?quote:Op zondag 29 juli 2007 18:33 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Haha, de wetenschap heeft godservaringen al lang verklaart? Dat is wel heel simplistisch. Jij ziet ook gewoon wat je wilt volgens mij en gaat wel erg selectief om met wetenschap.
En over die aanwijzingen? Iemand beweerde dat atheisme uitging van aanwijzingen en bewijs. Dus vroeg ik om aanwijzingen voor het atheisme. En dat spaghetti-monster is een slap atheistisch gezeur. Er is niemand die daar serieus in gelooft. Er zijn miljarden mensen die serieus in God geloven, dat geeft zo'n positie toch iets meer krediet, of je dat nu wilt of niet. Kijk, alleen omdat heel veel mensen iets geloven is het niet gelijk waar, maar het moet in ieder geval stof tot nadenken geven
Ik geloof net zo goed in het Spagettimonster als in God: Niet. Dat is de relevantie van Het SpagettiMonster. Jij vind dat monster niet relevant, maar is God niet net zo relevant?quote:Op zondag 29 juli 2007 18:38 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Ik weet niet of Elvis nog leeft. Maar goed.
Ik zou je kunnen vragen om te bewijzen of het mogelijk is dat er een universum zonder God. Of dit alles kan ontstaan, dat er uberhaupt iets kan ontstaan zonder God. Dat zul je wel niet kunnen, dus moet je toegeven dat je ook maar aannames maakt over bepaalde zaken. Net als gelovigen.
En of dat spaghetti-monster bestaat is niet relevant.
Een lieveheersbeestje vult die gaten niet op. God wel. Plus het zijn niet eens zo zeer gaten als dingen die simpelweg onmogelijk te weten zijn. Dingen die waar de wetenschap fundamenteel geen uitspraken over kan doen. Dat laat dus een bepaalde ruimte om zelf invulling aan te geven. Dat lijken sommige atheisten niet te willen beseffen. God als een soort metafysische kracht achter het universum valt niet te bewijzen nog te weerleggen, dus dat laat je redelijk vrij.quote:Op zondag 29 juli 2007 18:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik geloof net zo goed in het Spagettimonster als in God: Niet. Dat is de relevantie van Het SpagettiMonster. Jij vind dat monster niet relevant, maar is God niet net zo relevant?
De wetenschap is al een aardig eind om alles te verklaren: Het leven, het universum. Er zijn nog wat gaten, maar waarom probeer je in die gaten zo krampachtig God te zien? Er kan net zo goed niets zijn, of melk, of een lieveheersbeestje.
Je gaat er per definitie van uit dat die gaten niet te vullen zijn, maar de explosieve toename van kennis de laatste 100 jaar geeft mij genoeg hoop op antwoorden..quote:Op zondag 29 juli 2007 18:51 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Een lieveheersbeestje vult die gaten niet op. God wel. Plus het zijn niet eens zo zeer gaten als dingen die simpelweg onmogelijk te weten zijn. Dingen die waar de wetenschap fundamenteel geen uitspraken over kan doen. Dat laat dus een bepaalde ruimte om zelf invulling aan te geven. Dat lijken sommige atheisten niet te willen beseffen. God als een soort metafysische kracht achter het universum valt niet te bewijzen nog te weerleggen, dus dat laat je redelijk vrij.
Dat kan je dus zeker niet vergelijken met Elvis of UFO's en al dat. Daar kun je onderzoek naar doen en wat nog niet meer.
Om het heel simpel te zeggen: De wetenschap zo als wij die nu kennen kan alleen maar uitspraken doen over dingen die binnen ons universum liggen. Wat er hier buiten en belangrijker, hiervoor is/was ligt vermoedelijk voor altijd buiten ons bereik. Men probeert wel wat met de theoretische natuurkunde van tegenwoordig, maar dat is ook vrij veel speculatie.quote:Op zondag 29 juli 2007 19:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je gaat er per definitie van uit dat die gaten niet te vullen zijn, maar de explosieve toename van kennis de laatste 100 jaar geeft mij genoeg hoop op antwoorden..
Tenzij je vragen hebt als: wat is de zin van ons bestaan. Die vraag mag ieder voor zich beantwoorden. Het Atheïstische antwoord is: niet. Jouw en mijn bestaan hebben geen zin.
Wat bedoel je precies met het dikgedrukte stuk? En overigens, ik verdedig specifieke religies ook niet. Die zijn ook niet te verdedigen in mijn ogen.quote:Op zondag 29 juli 2007 19:15 schreef StupidByNature het volgende:
Lann, je ontwijkt de vraag steeds. Het punt dat steeds wordt gemaakt is dat gelovigen een dubbele standaard gebruiken. Van de ene kant wordt een ongedefiniëerde (zodra je hem wel duidelijk definiëert kun je hem vrijmakkelijk weerleggen of op zijn minst grote problemen naar boven brengen) bovennatuurlijke entiteit die nooit is gecreëerd op basis van gevoel zonder meer geaccepteerd,maar wordt tonnen bewijs gevraagd voor zaken die hier niet mee in overeenstemming zijn . Wordt er bewijs aangedragen, dan wordt de lat simelweg een standje hoger gelegd. Zo gaat het al eeuwen, en zo zal het wsl ook nog wel even doorgaan. Vergelijkbare concepten zoals Zeus, Thor, Mithra of het VSM worden simpelweg weggewuifd.
De analogiën van Viking84 zijn terecht. Een psychiatrische patiënt die kabouters ziet die alleen voor hem zichtbaar zijn verdient evenveel crediet dan een gelovige die een godheid meent te voelen. Dat de persoon di een godheid voelt meer krediet krijgt dan de pychiatrische patiënt (of eender welke andere persoon dan ook die iets bovennatuurlijks denkt te ervaren, het hoeft niet per sé een psychiatrische patiënt te zijn) heeft meer te maken met cultuur dan wat anders imo.
Er zijn ook tientalle miljoenen mensen die geloven dat je als je meteen na het eten het water in springt je als een baksteen naar de bodem zinkt door accuute maagkrampen.quote:Op zondag 29 juli 2007 18:33 schreef Lann555 het volgende:
...
Er zijn miljarden mensen die serieus in God geloven, dat geeft zo'n positie toch iets meer krediet, of je dat nu wilt of niet. Kijk, alleen omdat heel veel mensen iets geloven is het niet gelijk waar, maar het moet in ieder geval stof tot nadenken geven
Het is ook geen bewijs en dat heb ik nooit beweert. Het geeft een positie alleen wel iets meer aanzien dan dat achterlijke spaghetti-monster waar iedereen steeds over begint. Dat is het enige wat ik er mee wou zeggenquote:Op zondag 29 juli 2007 19:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Er zijn ook tientalle miljoenen mensen die geloven dat je als je meteen na het eten het water in springt je als een baksteen naar de bodem zinkt door accuute maagkrampen.
Je punt?
Ik noem maar een voorbeeld: de evolutietheorie en de daarvoor aangedragen bewijzen. Of simpelweg, als je een specifieke religie niet wilt gebruiken, maar een algemene god wilt gebruiken: het aandragen van een andere god, of vergelijkbaar concept. Die mag je dan gaan aantonen, terwijl de eigen invulling van het concept god onvoorwaardelijk wordt aangenomen op onderbuikgevoel. EIgen onderbuikgevoel krijgt dan blijkbaar de voorrang. Ik kan nog tientallen van dit soort voorbeelden noemen.quote:Op zondag 29 juli 2007 19:18 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met het dikgedrukte stuk? En overigens, ik verdedig specifieke religies ook niet. Die zijn ook niet te verdedigen in mijn ogen.
En ik ga niet in op dat psychiatrische-patient gebeuren, omdat dat een zeer onzinnige vergelijking is
Prima. Dan laten we die spaghetti monster even voor wat 'ie is..quote:Op zondag 29 juli 2007 19:26 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Het is ook geen bewijs en dat heb ik nooit beweert. Het geeft een positie alleen wel iets meer aanzien dan dat achterlijke spaghetti-monster waar iedereen steeds over begint. Dat is het enige wat ik er mee wou zeggen
De enige reden waarom het FSM minder krediet krijgt (en terecht), is omdat het een uitgesproken parodie is. Echter, het concept erachter is zeer sterk. Eender welk FSM-achtig concept (zoals god, allah, zeus, thor, gilgamesh etc.) dat niet expres verzonnen is zou even veel krediet moeten krijgen naar mijn mening. Allemaal onbewijsbaar, allemaal even mogelijk. Maar ja, cultuurvorming en andere zaken die er invloed op hebben (gehad) hebben nou eenmaal onterecht anders beslist.quote:Op zondag 29 juli 2007 19:26 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Het is ook geen bewijs en dat heb ik nooit beweert. Het geeft een positie alleen wel iets meer aanzien dan dat achterlijke spaghetti-monster waar iedereen steeds over begint. Dat is het enige wat ik er mee wou zeggen
Evolutie krijgt overigens wetenschappelijk precies dezelfde behandeling als wat dan ook. Je hebt wel gelijk dat sommige gelovigen een dubbele standaard hanteren, waar ik zelf ook niet vrolijk van word. Overigens hebben sommige atheisten dat ook. Ze verwachten een of ander fool-proof godsbewijs, maar nemen speculatieve wetenschappelijke beweringen voor zoete koek aan. Beide kampen hebben vervelende mensen ertussen zittenquote:Op zondag 29 juli 2007 19:29 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Ik noem maar een voorbeeld: de evolutietheorie en de daarvoor aangedragen bewijzen. Of simpelweg, als je een specifieke religie niet wilt gebruiken, maar een algemene god wilt gebruiken: het aandragen van een andere god, of vergelijkbaar concept. Die mag je dan gaan aantonen, terwijl de eigen invulling van het concept god onvoorwaardelijk wordt aangenomen op onderbuikgevoel. EIgen onderbuikgevoel krijgt dan blijkbaar de voorrang. Ik kan nog tientallen van dit soort voorbeelden noemen.
De waarde van subjectieve ervaringen is nogal lastig te bepalen. Mensen hechten waarde aan hun eigen ervaringen en wat ze zelf voelen en dat is hun goed recht. Het is geen bewijs en betekend weinig voor anderen, maar het is voor die mensen zelf een soort bewijs. Ze kunnen ze niet staven, maar het geeft ze wel een grond om te geloven.quote:Waarom vind je de ene subjectieve ervaring beter dan de andere subjectieve ervaring (psychiatrische patiënt buiten beschouwing gelaten dit keer, om dat weer te voorkomen)? Welke methode gebruik je ervoor om er achter te komen welke meer krediet krijgt, behalve hoeveel mensen er in geloven? Dit heb ik namelijk nog niet van je gehoord.
Ik ga voor mezelf geen van beide meer krediet geven, ik stel ze simpelweg gelijk aan elkaar. Dat is ook de reden waarom ik niet ga kiezen van een van de keuzes. Dat zou niet eerlijk zijn. Laat ze die subjectieve gevoelens maar eens staven, dan ik de keuze nog altijd maken
Dus als 90% van de mensheid Atheïst is, word jij dat ook, want dan zal dat de waarheid wel zijn. Erg democratischquote:Op zondag 29 juli 2007 19:26 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Yah, er is een reden dat ik niet religieus ben. Mensen verzinnen veel onzin. Plus bijna iedere religie maakt duidelijke claims over onze wereld en specifieke gebeurtenissen die te weerleggen zijn en ook daadwerkelijk weerlegt zijn. Dit maakt het letterlijk aanhangen van een religie tot een positie die intellectueel niet te verdedigen is. Hier zijn we het wel over eensquote:Op zondag 29 juli 2007 19:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Prima. Dan laten we die spaghetti monster even voor wat 'ie is..
Lees deze site eens voor de gein:
http://www.godchecker.com/
2850 goden die vroeger en nu echt zijn/worden aanbeden door een hele hoop mensen.
Jij gelooft dat 2849 van die goden onzin zijn.
Ik geloof gewoon niet in 2850 van die goden.
Het maakt niet uit of je een god erbij verzint als voorbeeld. Er zijn al genoeg idiote voorbeelden te vinden bij die godchecker. En mensen geloven die troep ook nog eens met heel hun hart en ziel.
Of je leest niet wat ik typ of je hebt weinig interpretatie-vermogen.quote:Op zondag 29 juli 2007 19:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus als 90% van de mensheid Atheïst is, word jij dat ook, want dan zal dat de waarheid wel zijn. Erg democratisch [afbeelding]
Praat jij wel vaker tegen "iets" dat niet bestaat?quote:Op zondag 29 juli 2007 16:00 schreef Djeez het volgende:
Alles wat je niet weet kun je vinden bij Onze Vader beste Viking84.quote:Op zondag 29 juli 2007 18:09 schreef Viking84 het volgende:
Waarom niet gewoon accepteren dat we (nog?) niet alles weten
oerknalquote:Op zondag 29 juli 2007 16:32 schreef Fredo55 het volgende:
![]()
Ik heb lang genoeg op internet gezeten om een trol te herkennen. Leuke poging, maar dit geintje gaat niet door.quote:
Zeker wel, m'n beste roburt, zeker wel.quote:Op zondag 29 juli 2007 17:21 schreef roburt het volgende:
zeg klit daar ben ik weer.![]()
wat moet er gebeuren, dat jij christen abrupt stopt met geloven?
voor een atheist is dat heel makkelijk te beantwoorden, er moet een duidelijk teken komen.
maar hoe denk jij daar over? ik bedoel hij laat al niks van zich horen () dus wat moet er gebeuren wil jij stoppen met geloven.
ik denk namelijk helemaal niks. en dan te zeggen dat een atheist nergens voor open staat.
wat moet er gebeuren? overal wordt een mooi verhaal voor verteld, maar is er dan werkelijk niks, dat jou laat bekeren?
Een trol, dat begrijp ik niet, wat bedoel je ermee?quote:Op zondag 29 juli 2007 19:54 schreef Lann555 het volgende:
Ik heb lang genoeg op internet gezeten om een trol te herkennen. Leuke poging, maar dit geintje gaat niet door.
Dit zal overigens wel het einde betekenen van de discussie![]()
Mijn grote teen heeft ook alle antwoorden. Misschien word het tijd dat je mijn teen gaat aanbidden?quote:Op zondag 29 juli 2007 19:50 schreef Klit het volgende:
[..]
Alles wat je niet weet kun je vinden bij Onze Vader beste Viking84.
Dat je een fake bent. Iemand die reacties uit wil lokken bij anderen. Vermoedelijk een atheist die een stereotype christen neerzet. Ik heb even wat van je oude posts doorgelezen en het schijnt subtiel wel door.quote:Op zondag 29 juli 2007 19:58 schreef Klit het volgende:
[..]
Zeker wel, m'n beste roburt, zeker wel.
Als ik mijn gevoel in Onze Vader kwijt raak dan zal ik zeker niet meer geloven, maar zolang ik Het gevoel nog heb en meemaak, zal ik zeker geloven in Onze Vader en Zijn warme aanwezigheid in mijn leven.
[..]
Een trol, dat begrijp ik niet, wat bedoel je ermee?
God en de Bijbel hebben niets met elkaar te makenquote:Op zondag 29 juli 2007 20:03 schreef NoXxa het volgende:
Als er wel een god is dan wordt het tijd voor een nieuwe bijbel.
Ahaa, een pulserend heelal. Het is dus niet geschapen, dus hoeft er ook geen God te zijn om het te scheppen.quote:
Stel dat ik dat zou doen en ik daar erg gelukkig van zou worden en me gesteund zou voelen in de dingen die ik doe.quote:Op zondag 29 juli 2007 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mijn grote teen heeft ook alle antwoorden. Misschien word het tijd dat je mijn teen gaat aanbidden?
Daarom dus: Trolquote:Op zondag 29 juli 2007 20:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ahaa, een pulserend heelal. Het is dus niet geschapen, dus hoeft er ook geen God te zijn om het te scheppen.
De Atheïsten hebben gewonnen [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
omdat gelovigen hun geloof en regels opdringen aan mensen die er niet van gedient zijn.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:06 schreef Klit het volgende:
[..]
Stel dat ik dat zou doen en ik daar erg gelukkig van zou worden en me gesteund zou voelen in de dingen die ik doe.
Als ik daar m'n troost uit haal als ik verdrietig ben en m'n bijdschap mee kan delen als ik daar behoefte aan heb.
Wat zou er dan verkeerd aan zijn om jouw grote teen te aanbidden?
Dat vind ik zo vreend aan deze discussie, wat is er nu niet goed aan het feit dat mensen Geloven in een God?
Ik denk dat de gelovigen zich er beter bij voelen en gelukkiger zijn, waarom willen niet-gelovigen altijd proberen om dit geluk af te breken met allerlei argumenten die kant nog wal raken?
Daar denken de meeste christenen dan wel anders over.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:04 schreef Lann555 het volgende:
[..]
God en de Bijbel hebben niets met elkaar te maken
Nu begrijp ik iets meer van de poging om de Geloven onderuit te halen, jullie zien het als een wedstrijd.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ahaa, een pulserend heelal. Het is dus niet geschapen, dus hoeft er ook geen God te zijn om het te scheppen.
De Atheïsten hebben gewonnen [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Dat geld dus niet voor alle gelovigen, overigens doe jij dat toch ook andersom?quote:Op zondag 29 juli 2007 20:10 schreef Laton het volgende:
omdat gelovigen hun geloof en regels opdringen aan mensen die er niet van gedient zijn.
Yah, maar die hebben ongelijkquote:Op zondag 29 juli 2007 20:11 schreef NoXxa het volgende:
[..]
Daar denken de meeste christenen dan wel anders over.
Misschien omdat niet-gelovigen het zat zijn om elke dag en op elk gebied met deze onzin geconfronteerd te worden?quote:Op zondag 29 juli 2007 20:06 schreef Klit het volgende:
[..]
Stel dat ik dat zou doen en ik daar erg gelukkig van zou worden en me gesteund zou voelen in de dingen die ik doe.
Als ik daar m'n troost uit haal als ik verdrietig ben en m'n bijdschap mee kan delen als ik daar behoefte aan heb.
Dat vind ik zo vreend aan deze discussie, wat is er nu niet goed aan het feit dat mensen Geloven in een God?
Ik denk dat de gelovigen zich er beter bij voelen en gelukkiger zijn, waarom willen niet-gelovigen altijd proberen om dit geluk af te breken met allerlei argumenten die kant nog wal raken?
nee, laat me de fuck met rust en je mag geloven en uitdragen wat de hel je wil. maar zo werkt het niet.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:14 schreef Klit het volgende:
[..]
Dat geld dus niet voor alle gelovigen, overigens doe jij dat toch ook andersom?
Laat ik het daar nu zelfs voor een behoorlijk deel mee eens zijn.quote:
Wat een onzin zeg, alsof jij iedere dag daarmee wordt geconfronteerd.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:14 schreef SpecialK het volgende:
Misschien omdat niet-gelovigen het zat zijn om elke dag en op elk gebied met deze onzin geconfronteerd te worden?
De dag dat gelovigen hun troep netjes voor zichzelf houden en mij er niet mee lastig vallen is de dag dat ik hierover netjes m'n bek hou.![]()
My idea. Maar goed. heb deze discussie al meer dan eens gevoerd. Met als enige drijfveer dat ik er zo dood moe van wordt dat christenen zich geroepen voelen hun religie aan anderen op te moeten leggen. En dan zeg ik met name christenen, andere religies zijn er overigens ook erg bedreven in.quote:
Yup.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:18 schreef Klit het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg, alsof jij iedere dag daarmee wordt geconfronteerd.
Waarom meng je je dan in deze discussie, waarschijnlijk toch om Gelovigen te overtuigen van hun ongelijk, of heb ik dat nu mis?quote:Op zondag 29 juli 2007 20:18 schreef NoXxa het volgende:
My idea. Maar goed. heb deze discussie al meer dan eens gevoerd. Met als enige drijfveer dat ik er zo dood moe van wordt dat christenen zich geroepen voelen hun religie aan anderen op te moeten leggen. En dan zeg ik met name christenen, andere religies zijn er overigens ook erg bedreven in.
Ik vind dat iedereen maar moet geloven wat hij of zij wil. Maar vermoei mij er vooral niet mee.
Waarschijnlijk heb je dan een uiterlijk dat aangeeft dat het tijd wordt om gered te worden of zo, geen idee.quote:
en of .quote:Op zondag 29 juli 2007 20:18 schreef Klit het volgende:
[..]
Niet terugkrabbelen he?quote:Op zondag 29 juli 2007 20:23 schreef Klit het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je dan een uiterlijk dat aangeeft dat het tijd wordt om gered te worden of zo, geen idee.
Als ik één keer in de twee maanden eens wordt aangesproken door een Gelovige dan is het veel. Als je dan gewoon zegt dat je geen interesse hebt dan is het ook klaar.
Ach, het houd de massa wel in bedwangquote:Op zondag 29 juli 2007 20:24 schreef Laton het volgende:
je hebt meer last van religie en gelovigen dan alleen als ze voor je deur staan hoor.
Ik ben zelf ook atheist, maar heb hier verder weinig moeitje mee. De wet tegen godslastering is 1 van de weinige dingen waar ik me aan stoor. Een gratis Bijbel is overigens altijd leuk om te hebben. En die posters van de Bond-tegen-het-vloeken..tja...ik kom uit Staphorst dus ik vloek toch niet echtquote:Op zondag 29 juli 2007 20:27 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Niet terugkrabbelen he?
Ik heb 'em maar even opgeschreven
- Bijbeluitdelers
- Jehova getuigen
- Nieuwsberichten over reli fundi's die onschuldige mensen aan het vermoorden / discrimineren zijn
- Troonredes van de koningin die zogenaamd voor heel het volk zijn. Maar uiteindelijk slechts voor de minderheid aan christenen die hier woont.
- Munststukken met opschrift (God zij met ons)
- Religieuze affiches / posters in het straatbeeld die je vertellen dat je niet mag schelden of dat god van je houd.. etc...
- Religieus georienteerde (grond)wetten zoals die tegen de godslastering en die over religieus onderwijs
Het verschil is. Jij let er niet op omdat het je niet stoort. Mij stoort het echt.. grenzeloos...
Dus mij valt het -wel- op.
Die vuile christenhonden zitten zelfs in het kabinet. En dus heb ik er idd last van.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:18 schreef Klit het volgende:
[..]
Maar dat is anderom toch net zo?quote:Op zondag 29 juli 2007 20:27 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Niet terugkrabbelen he?
Ik heb 'em maar even opgeschreven
- Bijbeluitdelers
- Jehova getuigen
- Nieuwsberichten over reli fundi's die onschuldige mensen aan het vermoorden / discrimineren zijn
- Troonredes van de koningin die zogenaamd voor heel het volk zijn. Maar uiteindelijk slechts voor de minderheid aan christenen die hier woont.
- Munststukken met opschrift (God zij met ons)
- Religieuze affiches / posters in het straatbeeld die je vertellen dat je niet mag schelden of dat god van je houd.. etc...
- Religieus georienteerde (grond)wetten zoals die tegen de godslastering en die over religieus onderwijs
Het verschil is. Jij let er niet op omdat het je niet stoort. Mij stoort het echt.. grenzeloos...
Dus mij valt het -wel- op.
Dit is dus precies wat ik bedoel, waarom is dit nu weer nodig?quote:Op zondag 29 juli 2007 20:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die vuile christenhonden ...
Een beetje normaal doen mag ook wel. Tis dan wel een trol, maar toch. Geef in ieder geval het goede voorbeeld.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die vuile christenhonden zitten zelfs in het kabinet. En dus heb ik er idd last van.
Ik wil graag de vrije zondag afschaffen. En dat geneuzel over duivelse housefeesten moet ophouden. Ik maak zelf wel uit welke muziek ik leuk vind en of ik drugs gebruik tijdens het dansen.
het is makkelijk aan te komen ja, maar vrijwel alle drugs zijn gewoon verboden, tis ook wat, ongecontroleerde liefde en genotquote:Op zondag 29 juli 2007 20:33 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Een beetje normaal doen mag ook wel. Tis dan wel een trol, maar toch. Geef in ieder geval het goede voorbeeld.
En je mag altijd nog zelf bepalen of je drugs gebruikt en welke muziek je luistert. De wet laat je daar vrij in en je kunt mensen die je daarvoor veroordelen gewoon negeren. Doe ik ook
Het is wel zo dat als atheisten anti-religie posters op zouden plakken en atheistische flyers uit zouden delen dat er christelijk protest komt. Ook zijn er christenen die bijv. Wicca-bijeenkomsten en vergelijkbaar spul geen ruimte geven, door te protesteren bij de gemeentje. Dat is natuurlijk ook niet goedquote:Op zondag 29 juli 2007 20:32 schreef Klit het volgende:
[..]
Maar dat is anderom toch net zo?
Als we nou gewoon eens wat respect opbrengen voor elkaar en elkaars levenswijze en daarnaast zelf proberen wat rekening met elkaar zouden houden, dan zou deze wereld er toch een stuk prettiger en gezelliger uitzien?
daar is helemaal niks mis mee, daar heb ik respect voor, prima.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:06 schreef Klit het volgende:
[..]
Vertel.quote:
Ja laten we rekening met elkaar houden en elkaar niet lastig vallen met bekeringsdrang en ongewenst proselitisme. Prima idee van je.quote:Als we nou gewoon eens wat respect opbrengen voor elkaar en elkaars levenswijze en daarnaast zelf proberen wat rekening met elkaar zouden houden, dan zou deze wereld er toch een stuk prettiger en gezelliger uitzien?
Het mooie van mij aanbidden (of mijn teen) is dat het jou net zo veel opleverd en ik er ook nog wat aan heb. Ik kan je opdragen een grote villa (kerk) te kopen en onderhouden, dan kan ik gratis wonen. Om mee te beginnen, ik heb nog veel meer behoeften. Op die manier word religie voor mij ook leuk!quote:Op zondag 29 juli 2007 20:06 schreef Klit het volgende:
[..]
Harddrugs zijn verboden, waar wat voor te zeggen valt. En je mag neuken wie je wilt, boven de...14? Zo slecht hebben we het hier niet hoorquote:Op zondag 29 juli 2007 20:34 schreef Laton het volgende:
[..]
het is makkelijk aan te komen ja, maar vrijwel alle drugs zijn gewoon verboden, tis ook wat, ongecontroleerde liefde en genot
Ik zal dat ook niet doen, ieder is voor mij vrij te geloven wat hij wil.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:37 schreef SpecialK het volgende:
Ja laten we rekening met elkaar houden en elkaar niet lastig vallen met bekeringsdrang en ongewenst proselitisme. Prima idee van je.
De Bijbel en God zijn niet hetzelfde en je zult mij niet horen zeggen dat alles wat in de Bijbel staat ook waarheid is.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:36 schreef roburt het volgende:
daar is helemaal niks mis mee, daar heb ik respect voor, prima.
maar je weet toch zelf ook wel dat een God ook maar een 'teen' is. (een verzinsel dus)
maar ga niet zeggen dat een teen, of God de aarde heeft geschapen, dat de Bijbel klopt etc. etc.
dat is het punt..
Ik voel me goed met wat ik Geloof dus ik zie het probleem niet.quote:ik denk stiekem dat je dit dondersgoed zelf ook wel weet maar dat je dat als christen niet kan zeggen.. en het wel lekker vind dat je in 'iets gelooft' wan te goed klinkt'
Omdat die christenhonden in het kabinet denken dat ze beter weten wat goed voor mij is dan ikzelf. Omdat ze vinden dat de (grond) wet eigenlijk een (bijbels) geschenk uit de hemel is en dat we alles aan het christendom te danken hebben. Omdat ze eigenlijk vinden dat ze alles beter weten dan die primitieve ongelovige wilden. Omdat dat soort mensen vinden dat ze (in Amerika) op school het creationisme moeten onderwijzen omdat ze zoveel mogelijk mensen willen vergiftigen met hun debiele denkbeelden. Ze hebben eeuwenlang het zoeken naar waarheid en het bedrijven van objectieve wetenschap tegengehouden (inquisitie, heksenjachten). Omdat ze vinden dat mensen niet het recht hebben op de waarheid, maar alleen op hun waarheid. Omdat die christenhonden degene zijn die vinden dat het een wedstrijd is die ze moeten winnen.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:33 schreef Klit het volgende:
[..]
Dit is dus precies wat ik bedoel, waarom is dit nu weer nodig?
Ik blijf het nogal storend vinden dat je dus loopt te schelden, waarom doe je dat nu? Verder heet dat democratie.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat die christenhonden in het kabinet denken dat ze beter weten wat goed voor mij is dan ikzelf. Omdat ze vinden dat de (grond) wet eigenlijk een (bijbels) geschenk uit de hemel is en dat we alles aan het christendom te danken hebben. Omdat ze eigenlijk vinden dat ze alles beter weten dan die primitieve ongelovige wilden. Omdat dat soort mensen vinden dat ze (in Amerika) op school het creationisme moeten onderwijzen omdat ze zoveel mogelijk mensen willen vergiftigen met hun debiele denkbeelden. Ze hebben eeuwenlang het zoeken naar waarheid en het bedrijven van objectieve wetenschap tegengehouden (inquisitie, heksenjachten). Omdat ze vinden dat mensen niet het recht hebben op de waarheid, maar alleen op hun waarheid. Omdat die christenhonden degene zijn die vinden dat het een wedstrijd is die ze moeten winnen.
De (atheïstische) verlichting, wetenschap los van religie, secularisatie, vrijdenken heeft ons de laatste eeuwen met grote sprongen verder gebracht. Deze vooruitgang word onterecht door gelovigen geclaimt en daarom zijn het vuile christenhonden.
Aan alle gelovigen die dit lezen, deze man spreekt niet voor alle atheisten. We zijn niet allemaal zo zelfingenomen en walgelijk arrogant.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat die christenhonden in het kabinet denken dat ze beter weten wat goed voor mij is dan ikzelf. Omdat ze vinden dat de (grond) wet eigenlijk een (bijbels) geschenk uit de hemel is en dat we alles aan het christendom te danken hebben. Omdat ze eigenlijk vinden dat ze alles beter weten dan die primitieve ongelovige wilden. Omdat dat soort mensen vinden dat ze (in Amerika) op school het creationisme moeten onderwijzen omdat ze zoveel mogelijk mensen willen vergiftigen met hun debiele denkbeelden. Ze hebben eeuwenlang het zoeken naar waarheid en het bedrijven van objectieve wetenschap tegengehouden (inquisitie, heksenjachten). Omdat ze vinden dat mensen niet het recht hebben op de waarheid, maar alleen op hun waarheid. Omdat die christenhonden degene zijn die vinden dat het een wedstrijd is die ze moeten winnen.
De (atheïstische) verlichting, wetenschap los van religie, secularisatie, vrijdenken heeft ons de laatste eeuwen met grote sprongen verder gebracht. Deze vooruitgang word onterecht door gelovigen geclaimt en daarom zijn het vuile christenhonden.
Alcohol mag wel, dat is een van de ergste harddrugs. En een drug met wellicht nuttige effecten, paddo's, word op dit moment zwaar gedemoniseerd. En niet op een onopvallende manier.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:37 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Harddrugs zijn verboden, waar wat voor te zeggen valt. En je mag neuken wie je wilt, boven de...14? Zo slecht hebben we het hier niet hoor
Ik heb het ook niet over het persoonlijke vlak. Maar over het gemeenschappelijke vlak. De getuigenis hoort nu eenmaal bij het christelijke geloof. Zo staat het in de bijbel. Geen wonder dat mensen denken dat ze bezig zijn met "het goede werk" en gewoon misschien niet eens doorhebben dat ze vet irritant bezig zijn.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:44 schreef Klit het volgende:
[..]
Ik zal dat ook niet doen, ieder is voor mij vrij te geloven wat hij wil.
Nog even een linkje voor die papierversnipperaar.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:50 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Aan alle gelovigen die dit lezen, deze man spreekt niet voor alle atheisten. We zijn niet allemaal zo zelfingenomen en walgelijk arrogant.
Ik hoop overigens dat je dit stuk niet serieus meent. Zo ja, dan heb ik wel medelijden met je![]()
Dus legale crack?quote:Op zondag 29 juli 2007 20:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alcohol mag wel, dat is een van de ergste harddrugs. En een drug met wellicht nuttige effecten, paddo's, word op dit moment zwaar gedemoniseerd. En niet op een onopvallende manier.
Ik ben voor vrijgave van alle drugs overigens. Je kan het niet tegenhouden, net als sex.
En je denkt dat als de VVD of meneer Marijnese aan de macht is dat de drugs ineens vrijgegeven worden of zo?quote:Op zondag 29 juli 2007 20:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Alcohol mag wel, dat is een van de ergste harddrugs. En een drug met wellicht nuttige effecten, paddo's, word op dit moment zwaar gedemoniseerd. En niet op een onopvallende manier.
Ik ben voor vrijgave van alle drugs overigens. Je kan het niet tegenhouden, net als sex.
Dat mag. Ondertussen is religie een manier om het gepeupel onder controle te krijgen. Regeltjes en vooral niet nadenken.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:50 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Aan alle gelovigen die dit lezen, deze man spreekt niet voor alle atheisten. We zijn niet allemaal zo zelfingenomen en walgelijk arrogant.
Ik hoop overigens dat je dit stuk niet serieus meent. Zo ja, dan heb ik wel medelijden met je![]()
Je hebt wel een heel vreemd beeld van religie en een vrij negatief beeld over je medemens. Maar dat krijg je al snel als je in stereotypen denktquote:Op zondag 29 juli 2007 20:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat mag. Ondertussen is religie een manier om het gepeupel onder controle te krijgen. Regeltjes en vooral niet nadenken.
Omdat steeds meer mensen eigenwijs zijn en niet of anders geloven heeft men ondertussen de religie van het terrorisme bedacht om mensen te controleren. Het principe is hetzelfde. Iedereen is bang voor de hel, satan of de terrorist, en in het volgen van regeltjes en het inleveren van vrijheid vind je redding.![]()
Ja, alles.quote:
Je voelt je aangesproken?quote:Op zondag 29 juli 2007 20:52 schreef Klit het volgende:
[..]
Nog even een linkje voor die papierversnipperaar.
Schelden naar users Misschien moet hij dat eens lezen.
Maar kun je nu nog even uitleggen waarom je dus zo loopt te schelden in dit topic?quote:Op zondag 29 juli 2007 20:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat mag. Ondertussen is religie een manier om het gepeupel onder controle te krijgen. Regeltjes en vooral niet nadenken.
Omdat steeds meer mensen eigenwijs zijn en niet of anders geloven heeft men ondertussen de religie van het terrorisme bedacht om mensen te controleren. Het principe is hetzelfde. Iedereen is bang voor de hel, satan of de terrorist, en in het volgen van regeltjes en het inleveren van vrijheid vind je redding.![]()
Ik vind het in ieder geval erg storend.quote:
Mooi, laat de CU zich dan maar hard maken voor het opheffen van de opiumlijst.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:55 schreef Klit het volgende:
[..]
En je denkt dat als de VVD of meneer Marijnese aan de macht is dat de drugs ineens vrijgegeven worden of zo?
Welke minister wil dat rookverbod ook alweer in de horeca, was die niet van de PvdA?
De verboden hebben dus helemaal niets met het Geloof te maken
Dat is geen antwoord, kun jij een partij noemen die dit voorstaat?quote:Op zondag 29 juli 2007 21:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mooi, laat de CU zich dan maar hard maken voor het opheffen van de opiumlijst.
Ik vind dat een aantal prominente christen zich door de eeuwen heen zodanig hebben weten te profileren dat de term "christenhond" gerechtvaardigd is. Ik vind dat alle gelovigen zich publiekelijk moeten distancieren van de kwalijke kanten van hun geloof. Iets dergelijks word tenslotte ook van moslims verwacht als een imam wat raars roept of als een gestoorde jongen in een jurk iemand vermoord vanwege zijn (on)geloof)quote:Op zondag 29 juli 2007 21:02 schreef Klit het volgende:
[..]
Maar kun je nu nog even uitleggen waarom je dus zo loopt te schelden in dit topic?
Verder ben ik van mening dat Geloof en staat gescheiden moeten blijven, dus wat dat betreft ben ik het met een aantal mensen hier eens. Geloven doe je zelf en moet niet opgelegd worden door de staat.
[..]
Ik vind het in ieder geval erg storend.
Openlijk niet, maar politici (internationaal) weten dat het onzin in (of iig nutteloos) om drugs te verbieden. Ik geef toe dat op dit moment de grootse druk komt van de farmaceutische industrie, maar van oudsher zijn religieuze mensen tegen drugs.quote:Op zondag 29 juli 2007 21:07 schreef Klit het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord, kun jij een partij noemen die dit voorstaat?
M'n je klinkt als een extremist.quote:Op zondag 29 juli 2007 21:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik vind dat een aantal prominente christen zich door de eeuwen heen zodanig hebben weten te profileren dat de term "christenhond" gerechtvaardigd is. Ik vind dat alle gelovigen zich publiekelijk moeten distancieren van de kwalijke kanten van hun geloof. Iets dergelijks word tenslotte ook van moslims verwacht als een imam wat raars roept of als een gestoorde jongen in een jurk iemand vermoord vanwege zijn (on)geloof)
Daarnaast stoort het mijn zeer dat jan en alleman (Wilders) nederland een Joods-christelijke staat noemt. Nederland is niet joods christelijk. Dat geloven ze allen maar om net te doen alsof nedereland door christenen is gemaakt en alsof ongelovigen (of moslims, vraag maar aan Wilders) er geenrecht op hebbben.
Dat zal best. Jouw stelling is dat we in nederland geen last hebben van christenen. Dat ben ik dus niet met je eens.quote:
Ik word dus elke dag met religies geconfronteerd. En ik vind dat dat best minder kan. Ongelovigen zijn niet de enige die met andere mensen rekening moeten houden.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:18 schreef Klit het volgende:
[..]
Niet zo zeer extremistisch, maar meer als iemand met een wat simplistisch wereldbeeld. Hij heeft een punt dat je in Nederland soms wel last kan hebben van religie, maar brengt geen nuances aan en negeert de positieve kanten van religie (die er ook wel zijn). Dit kom je wel vaker tegen bij atheisten, die iets tever naar 1 kant zijn doorgeslagen. Ik was een paar jaar geleden weinig andersquote:
Er zijn ook niet-gelovigen met goede en slechte kanten. Het nut van religie is wat dat betreft volledig weg te strepen. Het goede zit hem in de mens (net als het slechte)quote:Op zondag 29 juli 2007 21:33 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Niet zo zeer extremistisch, maar meer als iemand met een wat simplistisch wereldbeeld. Hij heeft een punt dat je in Nederland soms wel last kan hebben van religie, maar brengt geen nuances aan en negeert de positieve kanten van religie (die er ook wel zijn). Dit kom je wel vaker tegen bij atheisten, die iets tever naar 1 kant zijn doorgeslagen. Ik was een paar jaar geleden weinig anders
Ja, maar dat je last hebt van religie is onzin, je hebt dan ook last van maandverbandreclames of lantaarnpalen.quote:Op zondag 29 juli 2007 21:33 schreef Lann555 het volgende:
Niet zo zeer extremistisch, maar meer als iemand met een wat simplistisch wereldbeeld. Hij heeft een punt dat je in Nederland soms wel last kan hebben van religie, maar brengt geen nuances aan en negeert de positieve kanten van religie (die er ook wel zijn). Dit kom je wel vaker tegen bij atheisten, die iets tever naar 1 kant zijn doorgeslagen. Ik was een paar jaar geleden weinig anders
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |