Misschien omdat niet-gelovigen het zat zijn om elke dag en op elk gebied met deze onzin geconfronteerd te worden?quote:Op zondag 29 juli 2007 20:06 schreef Klit het volgende:
[..]
Stel dat ik dat zou doen en ik daar erg gelukkig van zou worden en me gesteund zou voelen in de dingen die ik doe.
Als ik daar m'n troost uit haal als ik verdrietig ben en m'n bijdschap mee kan delen als ik daar behoefte aan heb.
Wat zou er dan verkeerd aan zijn om jouw grote teen te aanbidden?
Dat vind ik zo vreend aan deze discussie, wat is er nu niet goed aan het feit dat mensen Geloven in een God?
Ik denk dat de gelovigen zich er beter bij voelen en gelukkiger zijn, waarom willen niet-gelovigen altijd proberen om dit geluk af te breken met allerlei argumenten die kant nog wal raken?
nee, laat me de fuck met rust en je mag geloven en uitdragen wat de hel je wil. maar zo werkt het niet.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:14 schreef Klit het volgende:
[..]
Dat geld dus niet voor alle gelovigen, overigens doe jij dat toch ook andersom?
Laat ik het daar nu zelfs voor een behoorlijk deel mee eens zijn.quote:
Wat een onzin zeg, alsof jij iedere dag daarmee wordt geconfronteerd.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:14 schreef SpecialK het volgende:
Misschien omdat niet-gelovigen het zat zijn om elke dag en op elk gebied met deze onzin geconfronteerd te worden?
De dag dat gelovigen hun troep netjes voor zichzelf houden en mij er niet mee lastig vallen is de dag dat ik hierover netjes m'n bek hou.![]()
My idea. Maar goed. heb deze discussie al meer dan eens gevoerd. Met als enige drijfveer dat ik er zo dood moe van wordt dat christenen zich geroepen voelen hun religie aan anderen op te moeten leggen. En dan zeg ik met name christenen, andere religies zijn er overigens ook erg bedreven in.quote:
Yup.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:18 schreef Klit het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg, alsof jij iedere dag daarmee wordt geconfronteerd.
Waarom meng je je dan in deze discussie, waarschijnlijk toch om Gelovigen te overtuigen van hun ongelijk, of heb ik dat nu mis?quote:Op zondag 29 juli 2007 20:18 schreef NoXxa het volgende:
My idea. Maar goed. heb deze discussie al meer dan eens gevoerd. Met als enige drijfveer dat ik er zo dood moe van wordt dat christenen zich geroepen voelen hun religie aan anderen op te moeten leggen. En dan zeg ik met name christenen, andere religies zijn er overigens ook erg bedreven in.
Ik vind dat iedereen maar moet geloven wat hij of zij wil. Maar vermoei mij er vooral niet mee.
Waarschijnlijk heb je dan een uiterlijk dat aangeeft dat het tijd wordt om gered te worden of zo, geen idee.quote:
en of .quote:Op zondag 29 juli 2007 20:18 schreef Klit het volgende:
[..]
Niet terugkrabbelen he?quote:Op zondag 29 juli 2007 20:23 schreef Klit het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je dan een uiterlijk dat aangeeft dat het tijd wordt om gered te worden of zo, geen idee.
Als ik één keer in de twee maanden eens wordt aangesproken door een Gelovige dan is het veel. Als je dan gewoon zegt dat je geen interesse hebt dan is het ook klaar.
Ach, het houd de massa wel in bedwangquote:Op zondag 29 juli 2007 20:24 schreef Laton het volgende:
je hebt meer last van religie en gelovigen dan alleen als ze voor je deur staan hoor.
Ik ben zelf ook atheist, maar heb hier verder weinig moeitje mee. De wet tegen godslastering is 1 van de weinige dingen waar ik me aan stoor. Een gratis Bijbel is overigens altijd leuk om te hebben. En die posters van de Bond-tegen-het-vloeken..tja...ik kom uit Staphorst dus ik vloek toch niet echtquote:Op zondag 29 juli 2007 20:27 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Niet terugkrabbelen he?
Ik heb 'em maar even opgeschreven
- Bijbeluitdelers
- Jehova getuigen
- Nieuwsberichten over reli fundi's die onschuldige mensen aan het vermoorden / discrimineren zijn
- Troonredes van de koningin die zogenaamd voor heel het volk zijn. Maar uiteindelijk slechts voor de minderheid aan christenen die hier woont.
- Munststukken met opschrift (God zij met ons)
- Religieuze affiches / posters in het straatbeeld die je vertellen dat je niet mag schelden of dat god van je houd.. etc...
- Religieus georienteerde (grond)wetten zoals die tegen de godslastering en die over religieus onderwijs
Het verschil is. Jij let er niet op omdat het je niet stoort. Mij stoort het echt.. grenzeloos...
Dus mij valt het -wel- op.
Die vuile christenhonden zitten zelfs in het kabinet. En dus heb ik er idd last van.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:18 schreef Klit het volgende:
[..]
Maar dat is anderom toch net zo?quote:Op zondag 29 juli 2007 20:27 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Niet terugkrabbelen he?
Ik heb 'em maar even opgeschreven
- Bijbeluitdelers
- Jehova getuigen
- Nieuwsberichten over reli fundi's die onschuldige mensen aan het vermoorden / discrimineren zijn
- Troonredes van de koningin die zogenaamd voor heel het volk zijn. Maar uiteindelijk slechts voor de minderheid aan christenen die hier woont.
- Munststukken met opschrift (God zij met ons)
- Religieuze affiches / posters in het straatbeeld die je vertellen dat je niet mag schelden of dat god van je houd.. etc...
- Religieus georienteerde (grond)wetten zoals die tegen de godslastering en die over religieus onderwijs
Het verschil is. Jij let er niet op omdat het je niet stoort. Mij stoort het echt.. grenzeloos...
Dus mij valt het -wel- op.
Dit is dus precies wat ik bedoel, waarom is dit nu weer nodig?quote:Op zondag 29 juli 2007 20:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die vuile christenhonden ...
Een beetje normaal doen mag ook wel. Tis dan wel een trol, maar toch. Geef in ieder geval het goede voorbeeld.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die vuile christenhonden zitten zelfs in het kabinet. En dus heb ik er idd last van.
Ik wil graag de vrije zondag afschaffen. En dat geneuzel over duivelse housefeesten moet ophouden. Ik maak zelf wel uit welke muziek ik leuk vind en of ik drugs gebruik tijdens het dansen.
het is makkelijk aan te komen ja, maar vrijwel alle drugs zijn gewoon verboden, tis ook wat, ongecontroleerde liefde en genotquote:Op zondag 29 juli 2007 20:33 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Een beetje normaal doen mag ook wel. Tis dan wel een trol, maar toch. Geef in ieder geval het goede voorbeeld.
En je mag altijd nog zelf bepalen of je drugs gebruikt en welke muziek je luistert. De wet laat je daar vrij in en je kunt mensen die je daarvoor veroordelen gewoon negeren. Doe ik ook
Het is wel zo dat als atheisten anti-religie posters op zouden plakken en atheistische flyers uit zouden delen dat er christelijk protest komt. Ook zijn er christenen die bijv. Wicca-bijeenkomsten en vergelijkbaar spul geen ruimte geven, door te protesteren bij de gemeentje. Dat is natuurlijk ook niet goedquote:Op zondag 29 juli 2007 20:32 schreef Klit het volgende:
[..]
Maar dat is anderom toch net zo?
Als we nou gewoon eens wat respect opbrengen voor elkaar en elkaars levenswijze en daarnaast zelf proberen wat rekening met elkaar zouden houden, dan zou deze wereld er toch een stuk prettiger en gezelliger uitzien?
daar is helemaal niks mis mee, daar heb ik respect voor, prima.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:06 schreef Klit het volgende:
[..]
Stel dat ik dat zou doen en ik daar erg gelukkig van zou worden en me gesteund zou voelen in de dingen die ik doe.
Als ik daar m'n troost uit haal als ik verdrietig ben en m'n bijdschap mee kan delen als ik daar behoefte aan heb.
Dat vind ik zo vreend aan deze discussie, wat is er nu niet goed aan het feit dat mensen Geloven in een God?
Ik denk dat de gelovigen zich er beter bij voelen en gelukkiger zijn, waarom willen niet-gelovigen altijd proberen om dit geluk af te breken met allerlei argumenten die kant nog wal raken?
Vertel.quote:
Ja laten we rekening met elkaar houden en elkaar niet lastig vallen met bekeringsdrang en ongewenst proselitisme. Prima idee van je.quote:Als we nou gewoon eens wat respect opbrengen voor elkaar en elkaars levenswijze en daarnaast zelf proberen wat rekening met elkaar zouden houden, dan zou deze wereld er toch een stuk prettiger en gezelliger uitzien?
Het mooie van mij aanbidden (of mijn teen) is dat het jou net zo veel opleverd en ik er ook nog wat aan heb. Ik kan je opdragen een grote villa (kerk) te kopen en onderhouden, dan kan ik gratis wonen. Om mee te beginnen, ik heb nog veel meer behoeften. Op die manier word religie voor mij ook leuk!quote:Op zondag 29 juli 2007 20:06 schreef Klit het volgende:
[..]
Harddrugs zijn verboden, waar wat voor te zeggen valt. En je mag neuken wie je wilt, boven de...14? Zo slecht hebben we het hier niet hoorquote:Op zondag 29 juli 2007 20:34 schreef Laton het volgende:
[..]
het is makkelijk aan te komen ja, maar vrijwel alle drugs zijn gewoon verboden, tis ook wat, ongecontroleerde liefde en genot
Ik zal dat ook niet doen, ieder is voor mij vrij te geloven wat hij wil.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:37 schreef SpecialK het volgende:
Ja laten we rekening met elkaar houden en elkaar niet lastig vallen met bekeringsdrang en ongewenst proselitisme. Prima idee van je.
De Bijbel en God zijn niet hetzelfde en je zult mij niet horen zeggen dat alles wat in de Bijbel staat ook waarheid is.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:36 schreef roburt het volgende:
daar is helemaal niks mis mee, daar heb ik respect voor, prima.
maar je weet toch zelf ook wel dat een God ook maar een 'teen' is. (een verzinsel dus)
maar ga niet zeggen dat een teen, of God de aarde heeft geschapen, dat de Bijbel klopt etc. etc.
dat is het punt..
Ik voel me goed met wat ik Geloof dus ik zie het probleem niet.quote:ik denk stiekem dat je dit dondersgoed zelf ook wel weet maar dat je dat als christen niet kan zeggen.. en het wel lekker vind dat je in 'iets gelooft' wan te goed klinkt'
Omdat die christenhonden in het kabinet denken dat ze beter weten wat goed voor mij is dan ikzelf. Omdat ze vinden dat de (grond) wet eigenlijk een (bijbels) geschenk uit de hemel is en dat we alles aan het christendom te danken hebben. Omdat ze eigenlijk vinden dat ze alles beter weten dan die primitieve ongelovige wilden. Omdat dat soort mensen vinden dat ze (in Amerika) op school het creationisme moeten onderwijzen omdat ze zoveel mogelijk mensen willen vergiftigen met hun debiele denkbeelden. Ze hebben eeuwenlang het zoeken naar waarheid en het bedrijven van objectieve wetenschap tegengehouden (inquisitie, heksenjachten). Omdat ze vinden dat mensen niet het recht hebben op de waarheid, maar alleen op hun waarheid. Omdat die christenhonden degene zijn die vinden dat het een wedstrijd is die ze moeten winnen.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:33 schreef Klit het volgende:
[..]
Dit is dus precies wat ik bedoel, waarom is dit nu weer nodig?
Ik blijf het nogal storend vinden dat je dus loopt te schelden, waarom doe je dat nu? Verder heet dat democratie.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat die christenhonden in het kabinet denken dat ze beter weten wat goed voor mij is dan ikzelf. Omdat ze vinden dat de (grond) wet eigenlijk een (bijbels) geschenk uit de hemel is en dat we alles aan het christendom te danken hebben. Omdat ze eigenlijk vinden dat ze alles beter weten dan die primitieve ongelovige wilden. Omdat dat soort mensen vinden dat ze (in Amerika) op school het creationisme moeten onderwijzen omdat ze zoveel mogelijk mensen willen vergiftigen met hun debiele denkbeelden. Ze hebben eeuwenlang het zoeken naar waarheid en het bedrijven van objectieve wetenschap tegengehouden (inquisitie, heksenjachten). Omdat ze vinden dat mensen niet het recht hebben op de waarheid, maar alleen op hun waarheid. Omdat die christenhonden degene zijn die vinden dat het een wedstrijd is die ze moeten winnen.
De (atheïstische) verlichting, wetenschap los van religie, secularisatie, vrijdenken heeft ons de laatste eeuwen met grote sprongen verder gebracht. Deze vooruitgang word onterecht door gelovigen geclaimt en daarom zijn het vuile christenhonden.
Aan alle gelovigen die dit lezen, deze man spreekt niet voor alle atheisten. We zijn niet allemaal zo zelfingenomen en walgelijk arrogant.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat die christenhonden in het kabinet denken dat ze beter weten wat goed voor mij is dan ikzelf. Omdat ze vinden dat de (grond) wet eigenlijk een (bijbels) geschenk uit de hemel is en dat we alles aan het christendom te danken hebben. Omdat ze eigenlijk vinden dat ze alles beter weten dan die primitieve ongelovige wilden. Omdat dat soort mensen vinden dat ze (in Amerika) op school het creationisme moeten onderwijzen omdat ze zoveel mogelijk mensen willen vergiftigen met hun debiele denkbeelden. Ze hebben eeuwenlang het zoeken naar waarheid en het bedrijven van objectieve wetenschap tegengehouden (inquisitie, heksenjachten). Omdat ze vinden dat mensen niet het recht hebben op de waarheid, maar alleen op hun waarheid. Omdat die christenhonden degene zijn die vinden dat het een wedstrijd is die ze moeten winnen.
De (atheïstische) verlichting, wetenschap los van religie, secularisatie, vrijdenken heeft ons de laatste eeuwen met grote sprongen verder gebracht. Deze vooruitgang word onterecht door gelovigen geclaimt en daarom zijn het vuile christenhonden.
Alcohol mag wel, dat is een van de ergste harddrugs. En een drug met wellicht nuttige effecten, paddo's, word op dit moment zwaar gedemoniseerd. En niet op een onopvallende manier.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:37 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Harddrugs zijn verboden, waar wat voor te zeggen valt. En je mag neuken wie je wilt, boven de...14? Zo slecht hebben we het hier niet hoor
Ik heb het ook niet over het persoonlijke vlak. Maar over het gemeenschappelijke vlak. De getuigenis hoort nu eenmaal bij het christelijke geloof. Zo staat het in de bijbel. Geen wonder dat mensen denken dat ze bezig zijn met "het goede werk" en gewoon misschien niet eens doorhebben dat ze vet irritant bezig zijn.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:44 schreef Klit het volgende:
[..]
Ik zal dat ook niet doen, ieder is voor mij vrij te geloven wat hij wil.
Nog even een linkje voor die papierversnipperaar.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:50 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Aan alle gelovigen die dit lezen, deze man spreekt niet voor alle atheisten. We zijn niet allemaal zo zelfingenomen en walgelijk arrogant.
Ik hoop overigens dat je dit stuk niet serieus meent. Zo ja, dan heb ik wel medelijden met je![]()
Dus legale crack?quote:Op zondag 29 juli 2007 20:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alcohol mag wel, dat is een van de ergste harddrugs. En een drug met wellicht nuttige effecten, paddo's, word op dit moment zwaar gedemoniseerd. En niet op een onopvallende manier.
Ik ben voor vrijgave van alle drugs overigens. Je kan het niet tegenhouden, net als sex.
En je denkt dat als de VVD of meneer Marijnese aan de macht is dat de drugs ineens vrijgegeven worden of zo?quote:Op zondag 29 juli 2007 20:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Alcohol mag wel, dat is een van de ergste harddrugs. En een drug met wellicht nuttige effecten, paddo's, word op dit moment zwaar gedemoniseerd. En niet op een onopvallende manier.
Ik ben voor vrijgave van alle drugs overigens. Je kan het niet tegenhouden, net als sex.
Dat mag. Ondertussen is religie een manier om het gepeupel onder controle te krijgen. Regeltjes en vooral niet nadenken.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:50 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Aan alle gelovigen die dit lezen, deze man spreekt niet voor alle atheisten. We zijn niet allemaal zo zelfingenomen en walgelijk arrogant.
Ik hoop overigens dat je dit stuk niet serieus meent. Zo ja, dan heb ik wel medelijden met je![]()
Je hebt wel een heel vreemd beeld van religie en een vrij negatief beeld over je medemens. Maar dat krijg je al snel als je in stereotypen denktquote:Op zondag 29 juli 2007 20:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat mag. Ondertussen is religie een manier om het gepeupel onder controle te krijgen. Regeltjes en vooral niet nadenken.
Omdat steeds meer mensen eigenwijs zijn en niet of anders geloven heeft men ondertussen de religie van het terrorisme bedacht om mensen te controleren. Het principe is hetzelfde. Iedereen is bang voor de hel, satan of de terrorist, en in het volgen van regeltjes en het inleveren van vrijheid vind je redding.![]()
Ja, alles.quote:
Je voelt je aangesproken?quote:Op zondag 29 juli 2007 20:52 schreef Klit het volgende:
[..]
Nog even een linkje voor die papierversnipperaar.
Schelden naar users Misschien moet hij dat eens lezen.
Maar kun je nu nog even uitleggen waarom je dus zo loopt te schelden in dit topic?quote:Op zondag 29 juli 2007 20:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat mag. Ondertussen is religie een manier om het gepeupel onder controle te krijgen. Regeltjes en vooral niet nadenken.
Omdat steeds meer mensen eigenwijs zijn en niet of anders geloven heeft men ondertussen de religie van het terrorisme bedacht om mensen te controleren. Het principe is hetzelfde. Iedereen is bang voor de hel, satan of de terrorist, en in het volgen van regeltjes en het inleveren van vrijheid vind je redding.![]()
Ik vind het in ieder geval erg storend.quote:
Mooi, laat de CU zich dan maar hard maken voor het opheffen van de opiumlijst.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:55 schreef Klit het volgende:
[..]
En je denkt dat als de VVD of meneer Marijnese aan de macht is dat de drugs ineens vrijgegeven worden of zo?
Welke minister wil dat rookverbod ook alweer in de horeca, was die niet van de PvdA?
De verboden hebben dus helemaal niets met het Geloof te maken
Dat is geen antwoord, kun jij een partij noemen die dit voorstaat?quote:Op zondag 29 juli 2007 21:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mooi, laat de CU zich dan maar hard maken voor het opheffen van de opiumlijst.
Ik vind dat een aantal prominente christen zich door de eeuwen heen zodanig hebben weten te profileren dat de term "christenhond" gerechtvaardigd is. Ik vind dat alle gelovigen zich publiekelijk moeten distancieren van de kwalijke kanten van hun geloof. Iets dergelijks word tenslotte ook van moslims verwacht als een imam wat raars roept of als een gestoorde jongen in een jurk iemand vermoord vanwege zijn (on)geloof)quote:Op zondag 29 juli 2007 21:02 schreef Klit het volgende:
[..]
Maar kun je nu nog even uitleggen waarom je dus zo loopt te schelden in dit topic?
Verder ben ik van mening dat Geloof en staat gescheiden moeten blijven, dus wat dat betreft ben ik het met een aantal mensen hier eens. Geloven doe je zelf en moet niet opgelegd worden door de staat.
[..]
Ik vind het in ieder geval erg storend.
Openlijk niet, maar politici (internationaal) weten dat het onzin in (of iig nutteloos) om drugs te verbieden. Ik geef toe dat op dit moment de grootse druk komt van de farmaceutische industrie, maar van oudsher zijn religieuze mensen tegen drugs.quote:Op zondag 29 juli 2007 21:07 schreef Klit het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord, kun jij een partij noemen die dit voorstaat?
M'n je klinkt als een extremist.quote:Op zondag 29 juli 2007 21:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik vind dat een aantal prominente christen zich door de eeuwen heen zodanig hebben weten te profileren dat de term "christenhond" gerechtvaardigd is. Ik vind dat alle gelovigen zich publiekelijk moeten distancieren van de kwalijke kanten van hun geloof. Iets dergelijks word tenslotte ook van moslims verwacht als een imam wat raars roept of als een gestoorde jongen in een jurk iemand vermoord vanwege zijn (on)geloof)
Daarnaast stoort het mijn zeer dat jan en alleman (Wilders) nederland een Joods-christelijke staat noemt. Nederland is niet joods christelijk. Dat geloven ze allen maar om net te doen alsof nedereland door christenen is gemaakt en alsof ongelovigen (of moslims, vraag maar aan Wilders) er geenrecht op hebbben.
Dat zal best. Jouw stelling is dat we in nederland geen last hebben van christenen. Dat ben ik dus niet met je eens.quote:
Ik word dus elke dag met religies geconfronteerd. En ik vind dat dat best minder kan. Ongelovigen zijn niet de enige die met andere mensen rekening moeten houden.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:18 schreef Klit het volgende:
[..]
Niet zo zeer extremistisch, maar meer als iemand met een wat simplistisch wereldbeeld. Hij heeft een punt dat je in Nederland soms wel last kan hebben van religie, maar brengt geen nuances aan en negeert de positieve kanten van religie (die er ook wel zijn). Dit kom je wel vaker tegen bij atheisten, die iets tever naar 1 kant zijn doorgeslagen. Ik was een paar jaar geleden weinig andersquote:
Er zijn ook niet-gelovigen met goede en slechte kanten. Het nut van religie is wat dat betreft volledig weg te strepen. Het goede zit hem in de mens (net als het slechte)quote:Op zondag 29 juli 2007 21:33 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Niet zo zeer extremistisch, maar meer als iemand met een wat simplistisch wereldbeeld. Hij heeft een punt dat je in Nederland soms wel last kan hebben van religie, maar brengt geen nuances aan en negeert de positieve kanten van religie (die er ook wel zijn). Dit kom je wel vaker tegen bij atheisten, die iets tever naar 1 kant zijn doorgeslagen. Ik was een paar jaar geleden weinig anders
Ja, maar dat je last hebt van religie is onzin, je hebt dan ook last van maandverbandreclames of lantaarnpalen.quote:Op zondag 29 juli 2007 21:33 schreef Lann555 het volgende:
Niet zo zeer extremistisch, maar meer als iemand met een wat simplistisch wereldbeeld. Hij heeft een punt dat je in Nederland soms wel last kan hebben van religie, maar brengt geen nuances aan en negeert de positieve kanten van religie (die er ook wel zijn). Dit kom je wel vaker tegen bij atheisten, die iets tever naar 1 kant zijn doorgeslagen. Ik was een paar jaar geleden weinig anders
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |