abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51936287
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:15 schreef Laton het volgende:

[..]

en hoe is die god van je ontstaan dan ? een god die een heelal schept, daar moet toch iets achter zitten. ? hoe zou die god ontstaan zijn ?
Die is niet ontstaan.
Die heeft altijd al bestaan.
Life is Music
  zondag 29 juli 2007 @ 16:28:33 #152
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51936335
quote:
De ontwikkeling van een Godsbesef verliep parallel aan de ontwikkeling van het menselijk bewustzijn en het menselijk zelfbewustzijn.

Lang geleden toen de mens iets minder ver ontwikkeld was dan nu, begreep de mens niet dat gedachten en herinneringen uit zijn eigen hoofd kwamen. Als iemand zat te vissen en dacht:”Ik heb honger” dan leek er voor deze persoon een stem uit de rivier te komen die zei dat ie honger had. Op deze manier ontstonden de natuurgodsdiensten, god van de boom, god van de berg.

Naarmate het menselijk bewustzijn zich ontwikkelde, leek de oorsprong van deze “stemmen” vager te worden. In de Griekse tijd, als iemand een verhaal wilde vertellen of opschrijven, riep men de Sirenen aan (een stelletje gekke wijven op een rots ergens in zee) om hem “de herinneringen in te blazen”. In de Romeinse tijd had men Goden op de Berg Olympus. Later werden dat Goden in de lucht (Wodan, Thor) toen 1 God en tegenwoordig geloven steed meer mensen helemaal niet meer in een God.

Het tegenwoordige godsbesef is een combinatie van opvoeding, en toevallige emoties of “magische” gebeurtenissen die aan een eventuele God worden toegeschreven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_51936419
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik "geloof" niet in de oerknal, maar het is een aardige verklaring voor het unviversum, net als Darwin's evolutie theorie een goede verklaring is voor het leven dat we om ons heen zien. Ik zie nergens een God. Dan is voor mij de keuze makkelijk.

Maar als je persé iemand wilt aanbidden mag je mij wel aanbidden!
De oerknal vind ik onzinnigheid,even onzinnig als de idee dat deze aarde met al haar inwoners over een paar honderd miljoen jaar tegen de zon te pletter slaat.
Die verkeerde gedachte zou mijn leven betekenisloos en zinloos maken.
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat tal van mensen zich zo laten ‘kleineren’.
Zij laten zichzelf tot een miniscuul, tijdelijk onderdeel van een eindeloos niets verklaren. Alsof alles met een oerknal is begonnen en met een slotknal op de zon eindigt.
De oerknal...eerst was er niets, en toen is het nog ontploft ook.
Life is Music
  zondag 29 juli 2007 @ 16:37:49 #154
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_51936517
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:32 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

De oerknal vind ik onzinnigheid,even onzinnig als de idee dat deze aarde met al haar inwoners over een paar honderd miljoen jaar tegen de zon te pletter slaat.
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat tal van mensen zich zo laten ‘kleineren’.
Zij laten zichzelf tot een miniscuul, tijdelijk onderdeel van een eindeloos niets verklaren. Alsof alles met een oerknal is begonnen en met een slotknal op de zon eindigt.
Ik denk dat je een heel stuk perspectief mist

Ten eerste, het universum eindigt niet met de opslokking van de aarde door de zon.
Ten tweede is QM allang weer met een beter aanvulling op het "iets uit het niets" gekomen. Verdiep je eens in string theory zou ik zo zeggen.

Ik kan je dit filmpje aanraden om je een iets beter idee te geven over de plaats van onze planeet in dit universum:
http://www.youtube.com/watch?v=wKU73gxTdlk&mode=related&search=

[ Bericht 6% gewijzigd door SpecialK op 29-07-2007 16:44:12 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zondag 29 juli 2007 @ 16:43:15 #155
pi_51936625
quote:

[..]

Dus jij geloofd in God om jezelf belangrijk te vinden. Ik dacht dat religie juist nederigheid perdikte? Als je bedenkt dat het universum (en dus de mens) geen doel heeft, al 15 miljard jaar bestaat en dat de zon over 5 miljard jaar ontploft, dat dat voor het universum niets uitmaakt, dan is nederigheid wel op zijn plaats. Ik beteken niets en jij ook niet. Maar jij verzint een God om jezelf belangrijk te maken. Aardig arrogant.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 29 juli 2007 @ 16:45:42 #156
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51936679
quote:

[..]

de mens ís miniscuul. Waarom moeten mensen zichzelf altijd een speciaal plekje geven in het universum? We zijn ook maar gewoon dieren, hoor.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 29 juli 2007 @ 16:49:56 #157
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51936776
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wees gezegend mijn zoon, jij en je familie. Ik zal je inspireren oom een boek te schrijven.

Ik val vooral op halfbloedjes. Gelukkig zijn die nogal sekte-gevoelig [afbeelding]
Ach, ik ben niet zo kieskeurig. Iedere vrouw is een godsgeschenk
I hate it here
  zondag 29 juli 2007 @ 16:52:24 #158
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51936824
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus jij geloofd in God om jezelf belangrijk te vinden. Ik dacht dat religie juist nederigheid perdikte? Als je bedenkt dat het universum (en dus de mens) geen doel heeft, al 15 miljard jaar bestaat en dat de zon over 5 miljard jaar ontploft, dat dat voor het universum niets uitmaakt, dan is nederigheid wel op zijn plaats. Ik beteken niets en jij ook niet. Maar jij verzint een God om jezelf belangrijk te maken. Aardig arrogant.
Dit is 1 van die dingen die ik ook niet snap. Ik ben wel eens door religieuze mensen dat atheisme arrogant is. Dat ik niet in God geloofde omdat ik mezelf te belangrijk vond en niemand wilde aanbidden.

Echter, dezelfde mensen geloven dat dit hele massieve universum geschapen is puur voor de mens. En dat een almachtig, alwetend opperwezen hun belangrijk genoeg vind om aandacht aan te schenken.
I hate it here
pi_51937059
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:26 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Die is niet ontstaan.
Die heeft altijd al bestaan.
als je dat kan accepteren, waarom kun je dan niet accepteren dat het heelal misschien ook altijd al heeft bestaan ? heb je die baardmans niet meer nodig lijkt me.

waarom geloof jij niet in zeus en de griekse goden eigenlijk?
underground forever baby
  zondag 29 juli 2007 @ 17:04:16 #160
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51937116
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:01 schreef Laton het volgende:

[..]

als je dat kan accepteren, waarom kun je dan niet accepteren dat het heelal misschien ook altijd al heeft bestaan ? heb je die baardmans niet meer nodig lijkt me.

waarom geloof jij niet in zeus en de griekse goden eigenlijk?
ws omdat God zegt dat hij de enige God is.

Als ik zeg dat ik de enige god ben, heeft iedereen toch ook zoiets van: ja dikke doei! ??? .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 29 juli 2007 @ 17:07:25 #161
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51937178
Zitten wel flink wat felle atheisten hier
I hate it here
pi_51937179
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:04 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Als ik zeg dat ik de enige god ben, heeft iedereen toch ook zoiets van: ja dikke doei! ??? .
mensen kunnen er gewoon niet tegen dat alles zinloos is
underground forever baby
pi_51937193
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:07 schreef Lann555 het volgende:
vergeleken met de inquisitie stelt het niks voor toch
underground forever baby
  Redactie Frontpage zondag 29 juli 2007 @ 17:08:21 #164
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_51937200
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:04 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik las trouwens dat jij ook bent opgevoed met het christelijk geloof, maar je daarna net als ik hebt afgewend van de kerk. Het is net als met rokers, ex-christenen zijn de meest fanatieke anti-christenen! Als je zelf christen bent geweest of zo bent opgevoed, weet je hoe krom het hele geloof in elkaar zit. Druppel was wel toen in 9 was, en mijn 44-jarige moeder overleed an kanker. Kwam zo'n predikant zeggen dat het Gods wil is en ze nu in goeie handen is. Mijn vader werkte hem de deur uit, want een echte God neemt niet zomaar een moeder van twee jonge kinderen af! Het geloof is echt heel krom, je moet wekels wat in het zakje gooien, anders zul je in de hel branden.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zondag 29 juli 2007 @ 17:13:32 #165
pi_51937305
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:07 schreef Lann555 het volgende:
Atheïsten stellen overal vragen bij. Religieuze mensen denken dat ze de antwoorden hebben.
  zondag 29 juli 2007 @ 17:14:12 #166
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51937325
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:07 schreef Laton het volgende:

[..]

vergeleken met de inquisitie stelt het niks voor toch
Das wel waar, maar atheisten maken zich soms ook wel schuldig aan dezelfde dingen waarvan ze gelovigen beschuldigen. Namelijk het niet respecteren van andere levensovertuigingen
I hate it here
  zondag 29 juli 2007 @ 17:15:12 #167
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51937344
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Atheïsten stellen overal vragen bij. Religieuze mensen denken dat ze de antwoorden hebben.
Das een stereotyp. Atheisten denken ook de antwoorden te hebben. En arrogantie is ze niet vreemd
I hate it here
  zondag 29 juli 2007 @ 17:18:42 #168
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51937416
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:15 schreef Lann555 het volgende:

[..]

Das een stereotyp. Atheisten denken ook de antwoorden te hebben. En arrogantie is ze niet vreemd
atheïsten zijn niet arrogant, maar juist bescheiden. Gelovigen beweren op basis van een gevoel dat God bestaat en atheïsten gaan uit van de huidige stand van zaken in de wetenschap die geen aanleiding geeft om te denken dat er een god bestaat. Dus wie is arrogant?
Niet meer actief op Fok!
  zondag 29 juli 2007 @ 17:19:12 #169
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51937431
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:14 schreef Lann555 het volgende:

[..]

Das wel waar, maar atheisten maken zich soms ook wel schuldig aan dezelfde dingen waarvan ze gelovigen beschuldigen. Namelijk het niet respecteren van andere levensovertuigingen
atheïsme is geen levensovertuiging.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 29 juli 2007 @ 17:20:33 #170
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51937461
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

atheïsten zijn niet arrogant, maar juist bescheiden. Gelovigen beweren op basis van een gevoel dat God bestaat en atheïsten gaan uit van de huidige stand van zaken in de wetenschap die geen aanleiding geeft om te denken dat er een god bestaat. Dus wie is arrogant?
Ik bedoelde dat ze soms neerkijken op mensen die iets anders geloven. Dat blijkt ook wel weer uit dit topic. Dat is ook een vorm van arrogantie
quote:
atheïsme is geen levensovertuiging
Wat is het dan?
I hate it here
pi_51937478
zeg klit daar ben ik weer.
wat moet er gebeuren, dat jij christen abrupt stopt met geloven?
voor een atheist is dat heel makkelijk te beantwoorden, er moet een duidelijk teken komen.
maar hoe denk jij daar over? ik bedoel hij laat al niks van zich horen ( ) dus wat moet er gebeuren wil jij stoppen met geloven.

ik denk namelijk helemaal niks. en dan te zeggen dat een atheist nergens voor open staat.
wat moet er gebeuren? overal wordt een mooi verhaal voor verteld, maar is er dan werkelijk niks, dat jou laat bekeren?
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  zondag 29 juli 2007 @ 17:31:25 #172
pi_51937709
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:14 schreef Lann555 het volgende:

[..]

Ik respecteer je als mens. Maar ik kan niet achter een levensbeschouwing staan die m.i. onzin is. Dus voor de levensbeschouwing heb ik dan ook geen respect. Dat jij iets gelooft respecteer ik, maar voor het geloof zelf heb ik geen respect.
  Redactie Frontpage zondag 29 juli 2007 @ 17:32:15 #173
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_51937726
Christenen zijn juist arrogant. Mijn vrijgemaakte collega's voelen zich ver verheven boven iedereen, en willen mij dan ook bekeren. Ook slepen ze steeds meer grefo's naar de zaak toe, wat hun netwerk alleen maar groter maakt. Nog even en ze nemen de wereld over.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zondag 29 juli 2007 @ 17:34:43 #174
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51937776
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik respecteer je als mens. Maar ik kan niet achter een levensbeschouwing staan die m.i. onzin is. Dus voor de levensbeschouwing heb ik dan ook geen respect. Dat jij iets gelooft respecteer ik, maar voor het geloof zelf heb ik geen respect.
Kijk, daar is niets mis mee. Maar gelovigen worden ook wel eens gezien als domme schaapjes, wat niet echt respect is.
I hate it here
pi_51937805
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

inderdaad. en zeker niet voor de acties gedaan uit naam van die levensbeschouwing. Dat onze regering voornamelijk bestaat uit mensen die wat mij betreft een sprookjesboek aanhangen en dus een volstrekt verkeerd beeld hebben van het bestaan maakt me ook niet vrolijker.
underground forever baby
  zondag 29 juli 2007 @ 17:37:18 #176
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51937830
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:20 schreef Lann555 het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat ze soms neerkijken op mensen die iets anders geloven. Dat blijkt ook wel weer uit dit topic. Dat is ook een vorm van arrogantie
Atheïsten geloven niet 'iets anders'. Ze geloven helemaal niet.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 29 juli 2007 @ 17:39:59 #177
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51937901
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:34 schreef Lann555 het volgende:

[..]

Kijk, daar is niets mis mee. Maar gelovigen worden ook wel eens gezien als domme schaapjes, wat niet echt respect is.
wat hun levensovertuiging betreft zijn ze dat wel. Je kunt onmogelijk je verstand op de juiste wijze gebruiken en dan beslissen dat God bestaat.

Het is net alsof mensen zich op alle fronten ontwikkeld hebben, maar op het punt van religie zijn blijven steken. Geloven in God is achterhaald. Het is niet erg om God in te ruilen voor een nieuw paradigma .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 29 juli 2007 @ 17:40:02 #178
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51937902
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:37 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Atheïsten geloven niet 'iets anders'. Ze geloven helemaal niet.
Ze geloven niet in God of dat God niet bestaat. Dat is "iets anders" dan wel in God geloven
I hate it here
pi_51937938
en dan ook al die oorlogen/problemen die door geloof zijn veroorzaakt
  zondag 29 juli 2007 @ 17:41:51 #180
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51937945
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:40 schreef Lann555 het volgende:

[..]

Ze geloven niet in God of dat God niet bestaat. Dat is "iets anders" dan wel in God geloven
'geloven' is helemaal niet aan de orde.
Ik geloof niet dat God niet bestaat. Ik leef mijn leven simpelweg vanuit de aanname dat God niet bestaat, tenzij anders bewezen wordt.

De kerstman bestaat ook niet. Dan zeg je ook niet 'ik geloof niet in de kerstman'.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 29 juli 2007 @ 17:42:26 #181
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51937963
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:39 schreef Viking84 het volgende:

[..]

wat hun levensovertuiging betreft zijn ze dat wel. Je kunt onmogelijk je verstand op de juiste wijze gebruiken en dan beslissen dat God bestaat.

Het is net alsof mensen zich op alle fronten ontwikkeld hebben, maar op het punt van religie zijn blijven steken. Geloven in God is achterhaald. Het is niet erg om God in te ruilen voor een nieuw paradigma .
Kijk, dit is dus arrogantie. Het is zeker wel mogelijk om je verstand op juiste wijze te gebruiken en te geloven. Het is iets anders als je letterlijk de Bijbel geloofd, dat is niet te rechtvaardigen, maar geloven in een bepaalde vorm van God of opperwezen? Jij kunt ook niet bewijzen dat zoiets niet bestaat.
I hate it here
  zondag 29 juli 2007 @ 17:43:59 #182
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51937993
Maar waarom moet ik bewijzen dat iets niet bestaat? De bewijslast ligt bij jou en je medegelovigen. Jullie beweren iets, bewijs het maar. Zo werkt dat in deze wereld en er is geen enkele reden waarom God zich daaraan zou onttrekken. En nee, je hebt je onvoldoende in de materie verdiept als je tot de slotsom komt dat God wel bestaat.
Niet meer actief op Fok!
pi_51938002
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:42 schreef Lann555 het volgende:

[..]

Kijk, dit is dus arrogantie. Het is zeker wel mogelijk om je verstand op juiste wijze te gebruiken en te geloven. Het is iets anders als je letterlijk de Bijbel geloofd, dat is niet te rechtvaardigen, maar geloven in een bepaalde vorm van God of opperwezen? Jij kunt ook niet bewijzen dat zoiets niet bestaat.
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:21 schreef roburt het volgende:
wat moet er gebeuren, dat jij christen abrupt stopt met geloven?
voor een atheist is dat heel makkelijk te beantwoorden, er moet een duidelijk teken komen.
maar hoe denk jij daar over? ik bedoel hij laat al niks van zich horen ( ) dus wat moet er gebeuren wil jij stoppen met geloven?

ik denk namelijk helemaal niks. en dan te zeggen dat een atheist nergens voor open staat.
wat moet er gebeuren? overal wordt een mooi verhaal voor verteld, maar is er dan werkelijk niks, dat jou laat bekeren?
hoe denk jij hierover lann?
  zondag 29 juli 2007 @ 17:46:35 #184
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51938061
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:44 schreef roburt het volgende:

[..]

[..]

lann denkt niet, hij gelooft.
Niet meer actief op Fok!
pi_51938064
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:43 schreef Viking84 het volgende:
Maar waarom moet ik bewijzen dat iets niet bestaat? De bewijslast ligt bij jou en je medegelovigen. Jullie beweren iets, bewijs het maar. Zo werkt dat in deze wereld en er is geen enkele reden waarom God zich daaraan zou onttrekken. En nee, je hebt je onvoldoende in de materie verdiept als je tot de slotsom komt dat God wel bestaat.
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 17:39 schreef Klit het volgende:

[..]

Dat kun je dus niet uitleggen, dat is een gevoel.
Leg jij iemand die al zijn hele leven blind is maar eens uit hoe de kleur groen eruit ziet.
underground forever baby
  zondag 29 juli 2007 @ 17:47:34 #186
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51938085
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:46 schreef Laton het volgende:

[..]

[..]

ik voel dat God niet bestaat. Dus het is jouw gevoel tegen het mijne en we zijn er allebei van overtuigd dat ons gevoel oprechter en betrouwbaarder is. Daar valt dus niet uit te komen .
Niet meer actief op Fok!
pi_51938147
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:47 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik voel dat God niet bestaat. Dus het is jouw gevoel tegen het mijne en we zijn er allebei van overtuigd dat ons gevoel oprechter en betrouwbaarder is. Daar valt dus niet uit te komen .
oh ik sta aan jouw kant hoor. het bestaan van een god is volledig onzinnig.
underground forever baby
  zondag 29 juli 2007 @ 17:50:42 #188
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51938163
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:50 schreef Laton het volgende:

[..]

oh ik sta aan jouw kant hoor. het bestaan van een god is volledig onzinnig.
ja dat weet ik, hoor .
Niet meer actief op Fok!
pi_51938169
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:47 schreef Viking84 het volgende:

[..]

maar dit is dus idd waar je altijd op uit komt, een wellus nietes verhaal met aan 1 kant argumenten en bewijs. en aan de andere kant gevoel.
underground forever baby
  zondag 29 juli 2007 @ 17:51:29 #190
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51938178
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:43 schreef Viking84 het volgende:
Jij beweert: Het is niet mogelijk je verstand te gebruiken en tot de conclusie te komen dat God bestaat. Ik zeg slechts dat zolang je niet bewijst dat God niet bestaat, het niet "dom" of wat dan ook is om in God te geloven. De vraag of God bestaat ligt nog open. Er zijn dingen over het universum die we nog niet snappen en ook nooit zullen snappen. Dit laat altijd ruimte voor iets als God.
I hate it here
  zondag 29 juli 2007 @ 17:52:25 #191
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51938193
Ik laat het zitten verder. Jij snapt niet hoe het werkt in deze wereld. Blijf maar lekker in je droomwereldje hangen .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 29 juli 2007 @ 17:52:59 #192
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51938206
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:46 schreef Viking84 het volgende:

[..]

lann denkt niet, hij gelooft.
Kijk, dit geeft aan dat je weinig respect hebt voor andermans mening. Je denkt alle antwoorden te hebben zo lijkt het.
I hate it here
pi_51938213
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:51 schreef Lann555 het volgende:

[..]

Jij beweert: Het is niet mogelijk je verstand te gebruiken en tot de conclusie te komen dat God bestaat. Ik zeg slechts dat zolang je niet bewijst dat God niet bestaat, het niet "dom" of wat dan ook is om in God te geloven. De vraag of God bestaat ligt nog open. Er zijn dingen over het universum die we nog niet snappen en ook nooit zullen snappen. Dit laat altijd ruimte voor iets als God.
ja en voor een vliegend spaghetti monster. en voor kaboutertjes. en dat wilders konijnen in zijn reet douwt. Maar zolang er geen bewijs is, geen aanleiding en geen enkele waarneming. is het onzinnig om van zoiets uit te gaan, en zo mogelijk debiel om je leven er naar in te richten.
underground forever baby
  zondag 29 juli 2007 @ 17:54:45 #194
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51938252
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:44 schreef roburt het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat Christenen vrij lastig te overtuigen zijn van hun ongelijk. Ze hebben een zeer sterke overtuiging gebaseerd op persoonlijke gevoelens en ervaringen. Of ze gelijk hebben of niet, wat is daar zo erg aan?
I hate it here
pi_51938272
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:54 schreef Lann555 het volgende:

[..]

Ik denk dat Christenen vrij lastig te overtuigen zijn van hun ongelijk. Ze hebben een zeer sterke overtuiging gebaseerd op persoonlijke gevoelens en ervaringen. Of ze gelijk hebben of niet, wat is daar zo erg aan?
het erge is dat ze proberen hun regels op anderen op te dringen.
underground forever baby
  zondag 29 juli 2007 @ 17:55:38 #196
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51938278
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:52 schreef Lann555 het volgende:

[..]

Kijk, dit geeft aan dat je weinig respect hebt voor andermans mening. Je denkt alle antwoorden te hebben zo lijkt het.
Ik heb niet alle antwoorden . Ik ben een mens van de wetenschap en als er echt wetenschappelijk bewijs beschikbaar komt dat God wel bestaat, ben ik de eerste die haar mening zal wijzigen. Ik ben niet fundamentalistisch, want ik ben bereid mijn mening bij te stellen als die onjuist is. Christenen blijven al 2000 jaar in hetzelfde paradigma steken, omdat hun religie niet met de tijd mee gaat.

en nu ga ik even eten. Dag .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 29 juli 2007 @ 17:56:22 #197
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51938290
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:55 schreef Laton het volgende:

[..]

het erge is dat ze proberen hun regels op anderen op te dringen.
het erge is dat ze in Amerika de verkiezingen kunnen uitmaken en het onderwijs in de evolutietheorie kunnen schrappen tgv het onderwijs in creationisme .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 29 juli 2007 @ 17:57:55 #198
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51938324
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:53 schreef Laton het volgende:

[..]

ja en voor een vliegend spaghetti monster. en voor kaboutertjes. en dat wilders konijnen in zijn reet douwt. Maar zolang er geen bewijs is, geen aanleiding en geen enkele waarneming. is het onzinnig om van zoiets uit te gaan, en zo mogelijk debiel om je leven er naar in te richten.
Dat is gedeeltelijk correct. Er zijn redelijk veel manieren om daar invulling aan te geven. En de meeste mensen hebben hun redenen om daar een specifieke aanvulling aan te geven. Of deze redenen gegrond zijn is een tweede, maar ze geloven echt niet "zomaar". Jij kiest ervoor om de onbeantwoorde vragen of niet te beantwoorden of om andere antwoorden te geloven. Dat maakt jou positie niet superieur, hoe graag je dat ook wilt
I hate it here
pi_51938331
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:56 schreef Viking84 het volgende:

[..]

het erge is dat ze in Amerika de verkiezingen kunnen uitmaken en het onderwijs in de evolutietheorie kunnen schrappen tgv het onderwijs in creationisme .
precies dat soort dingen, stamcel research, sexuele vrijheid tegenstaan, abortus en euthanesie op belachelijke dogma's tegenstaan. enz enz.
underground forever baby
pi_51938357
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:57 schreef Lann555 het volgende:

[..]

Dat is gedeeltelijk correct. Er zijn redelijk veel manieren om daar invulling aan te geven. En de meeste mensen hebben hun redenen om daar een specifieke aanvulling aan te geven. Of deze redenen gegrond zijn is een tweede, maar ze geloven echt niet "zomaar". Jij kiest ervoor om de onbeantwoorde vragen of niet te beantwoorden of om andere antwoorden te geloven. Dat maakt jou positie niet superieur, hoe graag je dat ook wilt
niks met willen te maken. ik vind het
underground forever baby
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')