quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:33 schreef Fredo55 het volgende:
God bestaat wel,ik ben zo opgevoed en ik merk ook dat hij bestaat.
Jullie stadsmensen zullen dat niet begrijpen nee.. ach,mijn mening.![]()
Zo zwaar geloof ik niet,ik ken dus echt mensen die geen tv,computer hebben,
en niet op zondag naar buiten mogen..dat is van de duivel zeggen ze dan.
Dat vind ik echt triest.![]()
Maar ik schaam me er dus niet voor om te geloven.
Dat zou ook onzin zijn, jij bent toch niet gelovig, dat moet een gelovige ook respecteren vind ik.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:21 schreef Viking84 het volgende:
Ik respecteer een gelovige op alle fronten, behalve op het front van zijn religie. Dus verwacht niet dat ik geen gras ga maaien op zondag, omdat jij vindt dat zondag een rustdag is.
Dat kun je dus niet uitleggen, dat is een gevoel.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:36 schreef Laton het volgende:
maar hoe merk je dat dan. praat hij met je ? geeft ie je advies. concrete dingen ?
beschrijf het gevoel dan.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:39 schreef Klit het volgende:
[..]
Dat kun je dus niet uitleggen, dat is een gevoel.
Leg jij iemand die al zijn hele leven blind is maar eens uit hoe de kleur groen eruit ziet.
Dat vind ik zo'n kutexcuus he. Met andere woorden, je hebt je verstand er niet bij?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:39 schreef Klit het volgende:
[..]
Dat kun je dus niet uitleggen, dat is een gevoel.
letterlijk teeuwen overigensquote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:40 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n kutexcuus he. Met andere woorden, je hebt je verstand er niet bij?
dit ja : "Dat kun je dus niet uitleggen, dat is een gevoel."quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:42 schreef teknomist het volgende:
Is dat zo?
spaghetti monster natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:43 schreef teknomist het volgende:
De mensen van de Scientology-kerk baseren zich vast ook op 'gevoel'.
Wie moet ik als ongelovige nu geloven?
dus geloof is voor onopgeleide / laagopgeleide boerenkinkels?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:33 schreef Fredo55 het volgende:
God bestaat wel,ik ben zo opgevoed en ik merk ook dat hij bestaat.
Jullie stadsmensen
een gelovige kan mij zonder problemen respecteren als 'ie dat wil, want ik hang geen geloof aanquote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:37 schreef Klit het volgende:
[..]
Dat zou ook onzin zijn, jij bent toch niet gelovig, dat moet een gelovige ook respecteren vind ik.
Hij kan jou respecteren om wie jij bent en wat je doet, maar in ieder geval als mens.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:53 schreef Viking84 het volgende:
een gelovige kan mij zonder problemen respecteren als 'ie dat wil, want ik hang geen geloof aan.
je mag ook wel toegeven dat je het verzint hoorquote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:50 schreef Klit het volgende:
[..]
Beschrijf jij de kleur groen dan (aan een blinde).
zie binnenland amerikaquote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dus geloof is voor onopgeleide / laagopgeleide boerenkinkels?.
wat?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:14 schreef Laton het volgende:
je mag ook wel toegeven dat je het verzint hoor
je onbeschrijfbare "gevoel" dat niet uit te leggen is. net zoals god niet uit te leggen is, en jezus niet, en de hemel niet. wat zijn wij stadsmensen ook dom eigenlijk.quote:
Verliefd zijn, af en toe het gevoel hebben dat alles klopt (als je goed in je vel zit) af en toe het bijzondere gevoel hebben dat de hele kosmos tegen je is (als je niet goed in je vel zit)quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:19 schreef Laton het volgende:
[..]
je onbeschrijfbare "gevoel" dat niet uit te leggen is. net zoals god niet uit te leggen is, en jezus niet, en de hemel niet. wat zijn wij stadsmensen ook dom eigenlijk.
Precies.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Verliefd zijn, af en toe het gevoel hebben dat alles klopt (als je goed in je vel zit) af en toe het bijzondere gevoel hebben dat de hele kosmos tegen je is (als je niet goed in je vel zit)
Dat zijn hele normale gevoelens die je zonder God ook hebt.
Dus ongelovigen zijn blind. Ik heb ook wel eens gehoord dat ongelovigen getraumatiseerd zijn of gewoon dom.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:50 schreef Klit het volgende:
[..]
Beschrijf jij de kleur groen dan (aan een blinde).
Ja,anders zou jij dat geloof toch niet raar vinden?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat zijn jouw woorden en niet de mijne.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dus ongelovigen zijn blind. Ik heb ook wel eens gehoord dat ongelovigen getraumatiseerd zijn of gewoon dom.
Dat heeft niets met dom te maken, dat heeft met open staan tot te maken, ieder z'n ding in deze.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:19 schreef Laton het volgende:
je onbeschrijfbare "gevoel" dat niet uit te leggen is. net zoals God niet uit te leggen is, en Jezus niet, en de Hemel niet. wat zijn wij stadsmensen ook dom eigenlijk.
http://www.eh.nl/quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:51 schreef Viking84 het volgende:
quote:Joan Osbourne - What if God Was One of Us
If God had a name, what would it be
And would you call it to his face
If you were faced with him in all his glory
What would you ask if you had just one question
And yeah yeah God is great yeah yeah God is good
yeah yeah yeah yeah yeah
What if God was one of us
Just a slob like one of us
Just a stranger on the bus
Trying to make his way home
If God had a face what would it look like
And would you want to see
If seeing meant that you would have to believe
In things like heaven and in jesus and the saints and all the prophets
And yeah yeah god is great yeah yeah god is good
yeah yeah yeah yeah yeah
What if God was one of us
He's trying to make his way home
Back up to heaven all alone
Nobody calling on the phone
Except for the pope maybe in rome
And yeah yeah God is great yeah yeah God is good
yeah yeah yeah yeah yeah
What if god was one of us
Just trying to make his way home
Like a holy rolling stone
Back up to heaven all alone
Just trying to make his way home
Nobody calling on the phone
Except for the pope maybe in rome
Ik stel voor dat die mensen mij gaan aanbidden.quote:Op zondag 29 juli 2007 14:32 schreef hoerezooi het volgende:
vrij simpel dat god gewoon niet kan bestaan. Is gewoon wetenschappelijk bewezen hoe het universum onstaan is. Dat verhaaltje van er is een god is gewoon verzonnen omdat veel mensen een soort schepper figuur willen hebben om op af te reageren / aanbidden.
Wat heb je te bieden? Vergeving van zonden?quote:Op zondag 29 juli 2007 14:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik stel voor dat die mensen mij gaan aanbidden. [afbeelding]
Eeuwige gelukzaligheid.quote:Op zondag 29 juli 2007 14:57 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Wat heb je te bieden? Vergeving van zonden?
Vrouwen?quote:Op zondag 29 juli 2007 15:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Eeuwige gelukzaligheid.
En voor mooie vrouwen een goeie beurt.
dat was niet mijn opmerking, maar een opmerking vd persoon die ik quootte.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 23:39 schreef Klit het volgende:
[..]
http://www.eh.nl/
http://www.chn.nl/
http://www.ebs-ede.nl/
http://www.windesheim.nl/portal/page?_pageid=559,1&_dad=portal&_schema=PORTAL
http://www.cgk.nl/universiteit/
http://www.uu.nl/uupublis(...)id/veg/6232main.html
En zo zijn er nog tientallen te noemen, dus ik denk dat jouw quote kant nog wal raakt beste Viking84.
Welkom mijn zoon. Geloof en het eeuwige leven zal het jouwe zijnquote:
Je draaft nu wel een beetje door volgens mij. Er zitten genoeg gelovigen op die studies.quote:Op zondag 29 juli 2007 15:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dat was niet mijn opmerking, maar een opmerking vd persoon die ik quootte.
En houd alsjeblieft op met je 'beste viking84', kutkloon. De lol is er nu wel vanaf.
Besides: mensen die godgeleerdheid / godsdienstwetenschap studeren doen dat voornamelijk uit interesse voor de wereld om hen heen. Ze willen graag weten hoe mensen zo idioot kunnen zijn om in een hersenspinsel te geloven . De rest kiest geen andere studie, omdat ze dan geconfronteerd kunnen worden met de onjuistheid van hun denkbeelden.
Ik geloof! Ik zal mijn leven gebruiken om Uw eer en glorie te verspreiden!quote:Op zondag 29 juli 2007 15:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Welkom mijn zoon. Geloof en het eeuwige leven zal het jouwe zijn![]()
Val je op blondjes of heb je liever donkere meisjes?
Anders lees je dat stukje over 'de rest' ook evenquote:Op zondag 29 juli 2007 15:56 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Je draaft nu wel een beetje door volgens mij. Er zitten genoeg gelovigen op die studies.
God is iets anders dan de Bijbel. De Bijbel kan complete onzin zijn en God kan toch wel bestaan natuurlijk. Ik snap overigens ook niet hoe mensen zo stellig het bestaan van een God kunnen ontkennen. Dat zijn van die zaken waar je eigenlijk nooit echt zekerheid over kan hebben. Religies kun je onderuit halen, maar het idee van God niet.quote:Op zondag 29 juli 2007 16:00 schreef Djeez het volgende:
God is dikke onzin. Hoe zou een ouwe, onsterfelijke man in zes dagen alles hebben geschapen? In alle haast heeft God dan toch heel wat fouten gemaakt in zijn creaties. Want waarom zijn bloedmooie vrouwen tegelijkertijd ook zo dom? En waarom is het aan de ene kant van de aardbol kurkdroog, en hebben wij hier te maken met extreme wateroverlast? Kut-God, je bestaat niet. Ik ben blij dat ik op mijn achttiende ervoor heb gekozen het juk van het geloof die ik van huis heb meegekregen heb afgeworpen en atheïst ben geworden.
Geloof jij in de oerknal? De natuur moet toch op de een of andere manier ontstaan zijn.quote:Op zondag 29 juli 2007 16:00 schreef Djeez het volgende:
Hoe zou een ouwe, onsterfelijke man in zes dagen alles hebben geschapen?
en hoe is die god van je ontstaan dan ? een god die een heelal schept, daar moet toch iets achter zitten. ? hoe zou die god ontstaan zijn ?quote:Op zondag 29 juli 2007 16:14 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Geloof jij in de oerknal? De natuur moet toch op de een of andere manier ontstaan zijn.
Een boom dat groeid,daar moet toch iets achter zitten!
Hoe zou de natuur onstaan zijn,volgens mij is er maar 1 antwoord op.![]()
Wees gezegend mijn zoon, jij en je familie. Ik zal je inspireren oom een boek te schrijven.quote:Op zondag 29 juli 2007 15:58 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Ik geloof! Ik zal mijn leven gebruiken om Uw eer en glorie te verspreiden!![]()
Ik val vooral op brunettes![]()
God is een nutteloze ouwe man. Aanbid mij, mijn zoon. Het geloof van Papierversnipperaar zal je leven weer inhoud geven.quote:Op zondag 29 juli 2007 16:00 schreef Djeez het volgende:
God is dikke onzin. Hoe zou een ouwe, onsterfelijke man in zes dagen alles hebben geschapen? In alle haast heeft God dan toch heel wat fouten gemaakt in zijn creaties. Want waarom zijn bloedmooie vrouwen tegelijkertijd ook zo dom? En waarom is het aan de ene kant van de aardbol kurkdroog, en hebben wij hier te maken met extreme wateroverlast? Kut-God, je bestaat niet. Ik ben blij dat ik op mijn achttiende ervoor heb gekozen het juk van het geloof die ik van huis heb meegekregen heb afgeworpen en atheïst ben geworden.
Ik "geloof" niet in de oerknal, maar het is een aardige verklaring voor het unviversum, net als Darwin's evolutie theorie een goede verklaring is voor het leven dat we om ons heen zien. Ik zie nergens een God. Dan is voor mij de keuze makkelijk.quote:Op zondag 29 juli 2007 16:14 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Geloof jij in de oerknal? De natuur moet toch op de een of andere manier ontstaan zijn.
Een boom dat groeid,daar moet toch iets achter zitten!
Hoe zou de natuur onstaan zijn,volgens mij is er maar 1 antwoord op.![]()
Het ontstaan van religies loopt parallel aan de ontwikkeling van het menselijk bewustzijn en zelfbewustzijn.quote:Op zondag 29 juli 2007 16:12 schreef Lann555 het volgende:
[..]
God is iets anders dan de Bijbel. De Bijbel kan complete onzin zijn en God kan toch wel bestaan natuurlijk. Ik snap overigens ook niet hoe mensen zo stellig het bestaan van een God kunnen ontkennen. Dat zijn van die zaken waar je eigenlijk nooit echt zekerheid over kan hebben. Religies kun je onderuit halen, maar het idee van God niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |