NEEeeeee!quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:34 schreef citroensjap het volgende:
wtf is een DOS?
hihiquote:Op donderdag 26 juli 2007 23:36 schreef MouzurX het volgende:
[..]
NEEeeeee!hij weet niet wat ms dos is
Blast Zone?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 00:02 schreef timmie_loots het volgende:
Ik kan me een DOS game herinneren die ik een heeele tijd geleden speelde (toen ik nog klein was)
Je had een soort vliegtuig, en die schoot lasers e.d. geloof ik, en wat ik me meen te herinneren (de herinneringen zijn vaag) is dat het zich altijd in een grot afspeelde.
Ik weet wel dat ik het een heel tof spel vond..
Zitten er .WAD files in? Het ziet er uit oft-ie op de DOOM-engine draait...quote:Op vrijdag 27 juli 2007 00:36 schreef timmie_loots het volgende:
Volgens mij heb ik hem gevonden, hij lijkt enigzins op dit spel maar dat is hem niet. Ik post die link omdat hij enigzins duidelijker is dan de dit screenshot. Dat is waarschijnlijk het spel dat ik bedoel, hoewel ik het niet zeker weet. Dat spel doet me er erg sterk aan denken; ook omdat dat soort muren zich volgens mij in het spel bevonden dat ik bedoel.
Het zou dus Radix heten, iemand die dit herkent? (En mogelijk een duidelijker screenshot heeft)
EDIT: Oh slim, ik zie net dat op de site waar ik die screenshot vond, hij ook te downloaden is. Eens kijken *spanning stijg*
Hmm geen .WAD files neequote:Op vrijdag 27 juli 2007 00:40 schreef DikkeSmikkel het volgende:
[..]
Zitten er .WAD files in? Het ziet er uit oft-ie op de DOOM-engine draait...
dan nog ieder wezen moet weten wat MS DOS is eigenlijkquote:Op vrijdag 27 juli 2007 00:01 schreef starla het volgende:
[..]
hihi![]()
waarschijnlijk de jongere generatie
Je bedoeld Little Computer People denk ikquote:Op vrijdag 27 juli 2007 00:29 schreef viezerdt het volgende:
Hmm wij hadden vroeger op school een soort sim spelletje. Je had een kereltje die in een huis woonde, die moest je eten geven, spulletjes opruimen enzo. Veel meer weet k der niet meer van ..
ROTTquote:Op vrijdag 27 juli 2007 06:14 schreef bijdehand het volgende:
Skyroads was GEWELDIG!!
Ook nog zo'n spel dat Rotten 3D ofzo heette (vloog weleens een oog door het beeld na een kill) maar dat spel kan ik nergens terugvinden...
![]()
Winterquote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:14 schreef Rubbish11 het volgende:
Outrun & Winter challenge!!!!!
Ik was allang vergeten hoe die spellen heette, maar nu ik die plaatjes zie komen herinneringen weer naar boven!
Zie ook: Adventure games!quote:
Prince of Persiaquote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:20 schreef Domai het volgende:
Ik weet nog wel dat ik vroeger veel Prince of Persia speelde.
En toen, op een wonderlijke dag, kwam vader thuis met een nieuwe monitor. Hij sloot deze aan en
PRINCE OF PERSIA IS IN KLEUR!!!!![]()
![]()
![]()
Wat die bobslee er anders uit ziet he, zo een jaar of 15 laterquote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:20 schreef Qunix het volgende:
Dos:
[afbeelding]
Nieuwe 2007 versie
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 00:36 schreef timmie_loots het volgende:
Volgens mij heb ik hem gevonden, hij lijkt enigzins op dit spel maar dat is hem niet. Ik post die link omdat hij enigzins duidelijker is dan de dit screenshot. Dat is waarschijnlijk het spel dat ik bedoel, hoewel ik het niet zeker weet. Dat spel doet me er erg sterk aan denken; ook omdat dat soort muren zich volgens mij in het spel bevonden dat ik bedoel.
Het zou dus Radix heten, iemand die dit herkent? (En mogelijk een duidelijker screenshot heeft)
EDIT: Oh slim, ik zie net dat op de site waar ik die screenshot vond, hij ook te downloaden is. Eens kijken *spanning stijg*
rechter screen is opzeker Descentquote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:45 schreef Maisnon het volgende:
[..]
[afbeelding][afbeelding]
Je bedoelt denk ik Hellbender, van Microsoft... of Descent
op die win95 cd stond toch ook zn doelloos 'botsauto' spelletje oid.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:21 schreef Maisnon het volgende:
Ja, maar dat was om te laten zien wat hij bedoelde, de linker is Hellbender.
Hellbender speelde ik vroeger wel eens met mn broertjewant die stond op de Windows 95 CD
Ja kloptquote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:45 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
op die win95 cd stond toch ook zn doelloos 'botsauto' spelletje oid.(of is dat die)
descent is btw het eerst spel wat ik over LAN speelde. die goeie ouwe tijd![]()
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat die bobslee er anders uit ziet he, zo een jaar of 15 later
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:20 schreef Qunix het volgende:
Dos:
[afbeelding]
Nieuwe 2007 versie
[afbeelding]
En dan bij Stunts maar je eigen tracks bouwen en zo hoog mogelijk de lucht in vliegen he...quote:Op vrijdag 27 juli 2007 18:24 schreef Damzkieee het volgende:
Stunts
[afbeelding]
en natuurlijk:
Wolfenstein
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 28 juli 2007 17:24 schreef Quispi het volgende:
Pinball Fantasies!!!
Dit spel heb ik echt zooooo veel gespeeld...![]()
[afbeelding]
milieu.exequote:Op vrijdag 27 juli 2007 00:29 schreef viezerdt het volgende:
Hmm wij hadden vroeger op school een soort sim spelletje. Je had een kereltje die in een huis woonde, die moest je eten geven, spulletjes opruimen enzo. Veel meer weet k der niet meer van ..
Little Computer Peoplequote:Op vrijdag 27 juli 2007 00:29 schreef viezerdt het volgende:
Was ik bijna vergeten. die game was echt super vet! (was btw wel DOS hoor.)quote:Op maandag 30 juli 2007 13:24 schreef wijsneus het volgende:
Another world - niet echt een dos game (origineel voor de amiga) maar wat een briljant spel:
[afbeelding]
Micromachines!!! Wat heb k dat veel gespeeld. Supergaaf, om te racen in huis-tuin-en-keuken omgevingen (letterlijk).quote:
Ik zie dat ik mij niet duidelijk heb uitgedrukt: Oorspronkelijk is de game geschreven voor Amiga, later geport naar DOS. Ik heb nooit een Amiga gehad, maar zag altijd in de Bart Smit een demo draaien van Another world om Amiga's te verkopen. Stond ik altijd enorm bij te kwijlen... Totdat we zelf een 386 hadden en we Another world zelf konden spelenquote:Op maandag 30 juli 2007 16:35 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Was ik bijna vergeten. die game was echt super vet! (was btw wel DOS hoor.)
Kan je misschien Arctic Adventure en Legend of Kyrandia een keer uploaden ofzo?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 16:06 schreef belanov het volgende:
[..]
En dan bij Stunts maar je eigen tracks bouwen en zo hoog mogelijk de lucht in vliegen he...
En wolfenstein speel ik nog steeds stiekem weleens... laatst nog Spear of Destiny uitgespeeld in 'Death Incarnate' mode
Veel mooie oude bekenden in dit topic al gezien (supaplex, wintergames, prince of persia, skyroads, keen...). Andere favorieten van destijds:
Arctic Adventure (ja dat waren nog eens graphics, zelfs voor 1991 hopeloos achterhaald)
[afbeelding]
Bio Menace (lekker knallen in 2d)![]()
[afbeelding]
Legend of Kyrandia 1 t/m 3 (ondanks of misschien mede door mijn slechte beheersing van het Engels destijds uren mee doorgebracht)
[afbeelding]
Zanthia![]()
Veel gespeeld, volgens mij was dat op een console van philips...quote:Op maandag 30 juli 2007 13:07 schreef Trafasi het volgende:
Misschien kan iemand hier mij helpen?
Ik ben op zoek naar een oud spel, maar weet de naam niet meer..
Het was iets met "tank"...
Het spel was met 2 spelers te spelen, en de bedoeling was dat je elkaar op moest zoeken en uit moest schakelen.
Je was een tank, en je moest dan de hele omgeving kapotschieten om een pad te creëren...
Het zag er ongeveer zo uit:
[afbeelding]
Ook moest je, van tijd tot tijd, terug naar je "home base" (zie vierkantjes) om je tank of ammo "op te laden"...
Anybody?![]()
Helemaal grijs gespeeld, volgens mij gewoon "Tanks"quote:Op maandag 30 juli 2007 13:07 schreef Trafasi het volgende:
Het spel was met 2 spelers te spelen, en de bedoeling was dat je elkaar op moest zoeken en uit moest schakelen.
Je was een tank, en je moest dan de hele omgeving kapotschieten om een pad te creëren...
[afbeelding]
Ook moest je, van tijd tot tijd, terug naar je "home base" (zie vierkantjes) om je tank of ammo "op te laden"...
Anybody?![]()
Jaa! Hailquote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:20 schreef Dont_Panic het volgende:
Ik heb um, hij heet tunneler
http://www.bestoldgames.net/eng/old-games/tunneler.php
Och ja, die heb ik ook nog gespeeld!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:45 schreef wijsneus het volgende:
De allereerste simcity!
[afbeelding]
Heb ik nog gespeeld op zo'n oranje hercules monitor!
Tunneler!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:20 schreef Dont_Panic het volgende:
Ik heb um, hij heet tunneler
http://www.bestoldgames.net/eng/old-games/tunneler.php
Ja! dat kan ik me ook nog herinneren. Heb er ook al eens naar gezocht maar niks over gevonden. Speelde altijd bij mijn vader op zijn kantoor.quote:Op maandag 30 juli 2007 13:07 schreef Trafasi het volgende:
[afbeelding]
Anybody?![]()
Gast, scroll ff naar bovenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 00:55 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
Ja! dat kan ik me ook nog herinneren. Heb er ook al eens naar gezocht maar niks over gevonden. Speelde altijd bij mijn vader op zijn kantoor.
Lotus!! Te mooi dat spel..quote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:56 schreef captain.lefteye het volgende:
One Must Fall 2097
[afbeelding]
The Incredible Machine
[afbeelding]
Blackthorne
[afbeelding]
Lotus 3 - The Ultimate Challenge
[afbeelding]
The Lion King
[afbeelding]
En verder natuurlijk eerder genoemde toppers als Supaplex, Stunts en ROTT.
Die laatste heb ik trouwens een tijdje terug gedownload (abondonia.com FTW!) en gespeeld en dat viel me toch zwaar tegen!
Is het jou ooit gelukt de schaatsrondes te voltooien? Ik bleef maar op die spaatiebalk rammen, maar altijd in een bocht vloog ik eruit...quote:
Ik vind Colonization nóg beter, maar kan ook vanwege het Amerika thema zijn.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik mis Civilization 1. Een van de beste games ooit gemaakt wat mij betreft!
[afbeelding]
100% zeker dat dat LCP was, Little Computer People.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 23:46 schreef Elvi het volgende:
Het spel Little People is trouwens niet wat er bedoeld werd volgens mij... wij hadden op school hetzelfde spel. Je had 1 poppetje en je moest ook dingen strijken, recyclen... maar echt geen idee hoe het heet helaas.
Thuis in het milieuquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 23:46 schreef Elvi het volgende:
Commander Keen en Prince of Persia vond ik altijd leuk! En 'Ski' ofzo... kon je allerlei dingen doen zoals skieën, met n band naar beneden glijden, sneeuwbalgevechten... Was best cool!![]()
En het YoghoYogho!-spel uiteraard![]()
Het spel Little People is trouwens niet wat er bedoeld werd volgens mij... wij hadden op school hetzelfde spel. Je had 1 poppetje en je moest ook dingen strijken, recyclen... maar echt geen idee hoe het heet helaas.
Díe was het!quote:
Blues Brothers?quote:Op maandag 6 augustus 2007 22:44 schreef Elvislives het volgende:
Hoe heet die ene ook alweer dat je allemaal kratten moet verschuiven tot je de uitgang bereikt?
klinkt als (een variant van) cyberboxquote:Op maandag 6 augustus 2007 23:06 schreef Elvislives het volgende:
Nee, echt van bovenaf, 2d. Met een werker die kan alleen maar duwen, echt een puzzel dus.
Jeugd sentimentquote:Op vrijdag 27 juli 2007 01:09 schreef 3DMARK het volgende:
Ja die goede oude tijd mensen met spellen zoals:
Stunts
Skyroads
Redneck Rampage
Jazz Jackrabbit
[afbeelding]
DOOM
Duke Nukem
[afbeelding]
Ski or Die
Carmageddon
PAC-MAN
Lemmings
Speed Haste
Need for Speed
Lotus Challenge
Outrun
Nascar & Indicar Racing
Prince of Persia
[afbeelding]
En nog veel meer goede Oude DOS games.
Ja dat was het, kutspel hequote:
Hoe kom je door level 10?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 00:34 schreef Sapstengel het volgende:
Ik speelde dit altijd:
[afbeelding]
En dan had je iets van 50 levels en kon je niet saven. Ik heb pas 1x op een lange zaterdag dat spel uitgespeeld.
Zie ik daar nou hardware matige bumpmapping?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 15:32 schreef Cybey het volgende:
Een van me favoriete spellen was toch echt wel Wolfenstein 3D
[afbeelding]
"Halt, du Hund!“
"Schuffstaffel!“
"Mein Leben!“
"Die, allied Schweinehund!“
Geweldig spel, ik speel het nog steeds weleens, via Dosbox.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:15 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Iemand die Volfied kent? prachtig spel vond ik altijd
Hoe krijg jij zo'n hoge resolutie??quote:
Hij is gewoon 640x480? Ik heb hem van google afgetrokken dus ik zou het verder ook niet wetenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:25 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Hoe krijg jij zo'n hoge resolutie??
Daar kan ik mijn broer heeel gelukkig mee maken, dit is namelijk zijn all-time favorite samen met C&C (de eerste)
Dat is een remake, Dune 2 The Maker. Je hebt er nog één, Dune 2, The Sleeper Must Awaken. De laatste heeft multiplayer support.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:25 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Hoe krijg jij zo'n hoge resolutie??
Daar kan ik mijn broer heeel gelukkig mee maken, dit is namelijk zijn all-time favorite samen met C&C (de eerste)
En welke ligt qua beleving/speelbaarheid het dichtste bij het origineel?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:44 schreef PICHT het volgende:
[..]
Dat is een remake, Dune 2 The Maker. Je hebt er nog één, Dune 2, The Sleeper Must Awaken. De laatste heeft multiplayer support.
Nee, je ziet bilineaire interpolatie omdat dit een screenshot is van een OpenGL remake.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 15:54 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Zie ik daar nou hardware matige bumpmapping?
Damn, Wolfenstein was zijn tijd ver vooruit
Bumpmapping is pas met de geforce series gekomen, maar gaaf dat er een remake is.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:01 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Nee, je ziet bilineaire interpolatie omdat dit een screenshot is van een OpenGL remake.
Blasphemy !!!!!
Niet dat ik weet, maar meestal werkt Googlen op de gamenaam met "remake" erbij welquote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:05 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Bumpmapping is pas met de geforce series gekomen, maar gaaf dat er een remake is.
Is er een site dat linkt naar al dat remake spul?
Zowel van dune als wolfenstein, doom, lba noem maar op.
Ducktales!!! Hoe kon ik die vergetenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 18:04 schreef Pool het volgende:
[afbeelding]
Ducktales![]()
En Civilazation I heb ik helemaal grijs gespeeld ja.
Raptor, van apogee...quote:Op vrijdag 27 juli 2007 00:02 schreef timmie_loots het volgende:
Ik kan me een DOS game herinneren die ik een heeele tijd geleden speelde (toen ik nog klein was)
Je had een soort vliegtuig, en die schoot lasers e.d. geloof ik, en wat ik me meen te herinneren (de herinneringen zijn vaag) is dat het zich altijd in een grot afspeelde.
Ik weet wel dat ik het een heel tof spel vond..
Van Dune2 zul je verbaasd zijn hoe gaaf die geluidjes zijn voor een spel uit de prehistorie ..quote:Op zondag 5 augustus 2007 00:25 schreef Djeez het volgende:
Ik mis de games Dune2, Volfies, Scorched Earth en Grand Prix Unlimited nog. Heb ik me heel wat maanden mee vermaakt.
beste post van het jaar!quote:
Digger, oh god dat spel was echt zo geweldigquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Transport tycoon is toch echt ook DOS hoor![]()
En ik mis oa. Dangerous Cyber DaveRick (dangerous rick?), DIGGER! (www.windig.orgwww.digger.org als ik me niet vergis
) paratroopers
en vele vele vele andere
![]()
Uren gespeeld indertijdquote:Op vrijdag 27 juli 2007 06:28 schreef dahei het volgende:
[afbeelding]
Toch wel de eerste echte 3d shooter. Hier heb ik een hoop lol aan beleefd!
Transport Tycoon - Deel 14quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Transport tycoon is toch echt ook DOS hoor![]()
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 06:28 schreef dahei het volgende:
[afbeelding]
Toch wel de eerste echte 3d shooter. Hier heb ik een hoop lol aan beleefd!
Scorched earth is definitely veel leuker dan wormsquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:11 schreef Maruna het volgende:
ik dacht nog ineens naar de eerste soort van WORMS game, scorched earth
[afbeelding]
heel wat tijd met vrienden tegen/met elkaar gespeeld
Mooie spel, maar oorspronkelijk voor de SNES bedoeld.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:33 schreef BrickTop het volgende:
Zijn de Lost Vikings al voorbij gekomen ?
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Ik heb dat spelletje helemaal grijs gespeeld vroeger!!!!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:29 schreef Atreidez het volgende:
Dat wist ik nietIemand zei dat op vorige pagina en ik dacht dat jij dat was, maar dat was jij niet.
Atreides is de nieuwe Jomanda!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb dat spelletje helemaal grijs gespeeld vroeger!!!!
Dat was echt 1 van mn favorieten destijds![]()
Met jou nickname moet DUNE er ook in staan!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:13 schreef Atreidez het volgende:
Pushover
Domino steentjes in goeie volgorde zetten, 1 keer duwen en dan hopen dat ze allemaal omgaan. Leuk puzzle spelletje.
[afbeelding]
Eerste Duke Nukem
[afbeelding]
Populous
[afbeelding]
En idd Vosss, was een ubergame
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:11 schreef Maruna het volgende:
ik dacht nog ineens naar de eerste soort van WORMS game, scorched earth
[afbeelding]
heel wat tijd met vrienden tegen/met elkaar gespeeld
Dune 1 was legendarisch en idd t spel waarvan ik me nick hebquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Met jou nickname moet DUNE er ook in staan!![]()
Gobliiins was echt een tof spelquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:13 schreef BdR het volgende:
Big Red Racing, voordat je 3D videokaarten had
[afbeelding]
Gobliiins ( Gobliiins terug? ) grappig spel..
[afbeelding]
De geluiden die er dan uit de speakers kwamen waren ook onbeschrijflijkquote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:36 schreef FrancesTheMute het volgende:
rise of the triad heb ik voorbij zien komen in dit topic geloof ik....die speelde ik vroeger altijd en ik wist nooit meer hoe dat spel heetteen je had een cheat dat je god mode had en dan had je een wapen dat was een hand en die schoot een of andere bal en die raakte iedereen die je in zicht had
Ik heb een spel gespeeld wat op Indiana Jones lijkt... Alleen van deze tijd. Je komt dan een gebouw in van 3 verdiepingen en verder weet ik het niet helemaal.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:43 schreef Verbal het volgende:
[afbeelding]
Indiana Jones and the Fate of Atlantis
Ik had een Hercules. Geen kleuren, wel hogere resolutie en betere kwaliteit. Was echt een kaart gericht op de zakelijke markt: goede, heldere fonts, maar geen kleurtjes.quote:Op zondag 12 augustus 2007 01:22 schreef vosss het volgende:
Pauper, ik had destijds wél gewoon een CGA scherm staan
Tuurlijk welquote:Op zondag 12 augustus 2007 02:06 schreef doka het volgende:
[..]
Ik had een Hercules. Geen kleuren, wel hogere resolutie en betere kwaliteit. Was echt een kaart gericht op de zakelijke markt: goede, heldere fonts, maar geen kleurtjes.
Wij hadden lekker Magenta, cyaan, rood, oranje, geel, groen, zwart en witquote:Op zondag 12 augustus 2007 12:26 schreef vosss het volgende:
Mooi oranje of prachtig groen.
Niet en en he
jaaaa, en dan met de functietoetsen elkaar met taunts in de vorm van duivels met borden en dergelijke op proberen te fokken.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wacky Wheels![]()
![]()
![]()
![]()
En dan multyplayer![]()
Captain Comic is zo gay als maar kan zijnquote:Op woensdag 15 augustus 2007 14:21 schreef MaxiTitan het volgende:
Captain Comic, het verbaast mij dat ik dit spel nog niet is genoemd.
[afbeelding]
Één van de meest legendarische spellen uit mijn jeugd.
Gamers die het spel niet kennen mogen zich in mijn ogen geen gamer noemen.
OMG die speelde ik ook altijd man, jeugdsentiment. Dit is echt de oude harde kern van dosgames, ik dacht dat je wel even oud zou zijn als ik (dat kloptequote:Op zondag 12 augustus 2007 00:53 schreef doka het volgende:
Het eerste spel wat ik voor DOS kocht. Knight Orc, een tekstadventure met (een paar) plaatjes:
[afbeelding]
Nog drie klassiekers:
Sopwitch
[afbeelding]
Bruce Lee
Bouncing Babies
De plaatjes zijn de eerste keer dat ik de kleuren zie. Ik heb ze alleen in poepbruin monochroom gespeeld.
quote:Op zondag 19 augustus 2007 13:38 schreef DarkMavis het volgende:
[..]
OMG die speelde ik ook altijd man, jeugdsentiment. Dit is echt de oude harde kern van dosgames, ik dacht dat je wel even oud zou zijn als ik (dat klopte). Ik had ook n hercules scherm, eigenlijk konden daar geen CGA games op, hoe kreeg jij ze aan de praat?
Ah ik wist helemaal niet dat er emulators waren ! Ik kwam er toevallig een keer achter dat ik als ik Buck Rogers speelde en op alle knoppen ramde het spel vastliep en dat er dan in beeld stond "Terminate batch job? Y/N". De pc was destijds van mijn ouders en kostte iets van 4500 guldenquote:Op zondag 19 augustus 2007 15:00 schreef doka het volgende:
[..]
Ik gebruikte van die utilities die CGA konden emuleren (oid). Ik weet niet meer hoe ze heten (setcga, hires?), maar ik moest altijd per spel uitproberen welke werkte.
Ik wist ook niet wat het waren of wat ze deden. Of uberhaupt dat ze emulators heetten. Ik had van iemand gehoord dat het zo moest. Meestal werkte het, vaak ook niet. Ik was echt strontjaloers op mensen die CGA hadden. Kleurtjes!quote:Op zondag 19 augustus 2007 16:18 schreef DarkMavis het volgende:
[..]
Ah ik wist helemaal niet dat er emulators waren !
Quarantinequote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:21 schreef Goomba het volgende:
Jill of the jungle
Jetpack
Quarantine
Budokan
en iets van Retall ofzo, met straaljagers?
quote:
Retaliator!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:21 schreef Goomba het volgende:
Jill of the jungle
Jetpack
Quarantine
Budokan
en iets van Retall ofzo, met straaljagers?
Ja, ik weet nog wel wat de commands zijn ongeveer.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 00:10 schreef Dont_Panic het volgende:
Dload dosbox ff, ben je van het gezeik af..
Tenminste als je weet hoe je met dos om moet gaan
daar heb je nu Rocks 'n Diamonds voor.quote:
ik ga toch liever voor VDMSound.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 00:10 schreef Dont_Panic het volgende:
Dload dosbox ff, ben je van het gezeik af..
Tenminste als je weet hoe je met dos om moet gaan
Dit was het eerste spel waarbij ik verbaasd heb zitten kijken naar het "gore"-gehalte. Rondvliegende ledematen en bloed, en dat alles zo realistisch!quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 22:04 schreef Karrs het volgende:
[..]
De geluiden die er dan uit de speakers kwamen waren ook onbeschrijflijk
Vooral als de God Mode weer was afgelopen![]()
Wat een cool spel was dat toch. Vooral die rocketlauncher die een muur van vuur afschoot. Alles wat daarin stond fikte heel mooi af tot een skeletje die vervolgens (onder alweer een hilarische soundbyte) in elkaar donderde![]()
Ja, dat klopt, ja. Nu je het zegt.quote:Op zaterdag 8 september 2007 01:15 schreef icebliss het volgende:
Door mijn oudere buurjongen die altijd spelletjes (toen heetten ze nog geen 'games') kwam installeren ken ik ongeveer 90% van alle plaatjes die voorbij komen![]()
Man die had ik bijna allemaal ook! Cartooners, zulke toffe filmpjes mee gemaakt.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 21:57 schreef mien-moeke het volgende:
Terug Vind Prachtgames
Mijn collectie bestond (o.a) uit
[afbeelding]
Alley Cat
[afbeelding]
cd-man
[afbeelding]
digger
[afbeelding]
Kix {Qix)
[afbeelding]
PC-Bert
[afbeelding]
Doom
[afbeelding]
Duke Nukem 3D
[afbeelding]
Quake
[afbeelding]
Tomb Raider
[afbeelding]
Arcade Volleyball
[afbeelding]
Carmegeddon
[afbeelding]
In search of Dr. Riptide
[afbeelding]
Mystic Towers
[afbeelding]
Antrun
[afbeelding]
The Incredible Machine
[afbeelding]
Lemmings
[afbeelding]
Supaplex
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Commander Keen 1, 2, 3, 4, 5, 6 en Dreams.
[afbeelding]
Dangerous Dave
[afbeelding]
Dark Ages
[afbeelding]
Fire & Forget 2
[afbeelding]
Hocus Pocus
[afbeelding]
Jazz Jackrabbit 1 en 2
[afbeelding]
Prince of Persia 1 en 2
[afbeelding]
Spy vs Spy
[afbeelding]
Earthworm Jim
[afbeelding]
Cartooners
[afbeelding]
Epic Pinball
[afbeelding]
Wacky Wheels
[afbeelding]
Worms 1 en 2 en 3d
[afbeelding]
Raptor
Alley cat! Die was zwaar relax, zwemmen in zo'n vissekomquote:Op zondag 16 september 2007 15:48 schreef Nouk het volgende:
Oh echt grappig, Dangerous Dave en ook Alley Cat!
[afbeelding]
Ik had dit spel ook, King's Quest, je moest steeds vragen beantwoorden, maar wat nou exact de bedoeling was weet ik niet meer.
quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:29 schreef Mikani het volgende:
Wat herkenbaar allemaal, dat was ook eigenlijk het enige wat we toen met de pc deden, DOS-spelletjes spelen, die waren allemaal door mijn neef op de pc gezet, met een diskette
.
Mijn favorieten waren Keane, Dangerous Dave, Alley the kat, Jack the Rabbit, California Games, een Olymipic Games spel en een spel waar je je door muurtje/zand
moest graven waardoor je muntjes kon halen!!
Yeager! Wings of Fury!!!quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:58 schreef VrAnKiE het volgende:
Echt veel games uit dit topic gespeeld, top was toch wel Hot Rod, Prince of Persia, Yeager, en Wings of Fury hehe
Yeager
[afbeelding]
Wings Of Fury
[afbeelding]
Ff dosbox downloaden? Zou kunnen helpen..quote:Op woensdag 26 september 2007 15:59 schreef VrAnKiE het volgende:
Ik heb Wings Of Fury weer gedownload, maar hij gaat veel te snelWeet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Ha, ja dat speelde ik ook vaak!! Hoe heette dat ook weer?quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:35 schreef MouzurX het volgende:
meestal zon spel met 2 apen 1 links in het beeld en de ander rechts en in het midden flatgebouwen en dan moest je proberen met bananen de andere aap te raken.
Nee dat ism niet.quote:Op woensdag 26 september 2007 23:32 schreef beertenderrr het volgende:
tvp
Die staan hier!!quote:Op woensdag 26 september 2007 19:19 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Hoe vet!
Maar wat zijn de controls?![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Earthworm_Jim_2quote:Op woensdag 26 september 2007 23:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
http://youtube.com/watch?v=LuDDvXJDwxQ
Iemand enig idee hoe het achtergrond muziekje van het superwormjim spel (dit stuk dus..) heet?![]()
quote:03 - Italian Medley (...) a medley with the themes from Funiculì Funiculà and Tarantella Napoletana
WOW! Er is dus wel een god!quote:Op woensdag 26 september 2007 17:43 schreef NED het volgende:
Er is ook een versie ergens op het net die gewoon onder XP draait.
Ik zal eens even zoeken, brb
Dat is Indiana Jones and the Fate of Atlantis.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:21 schreef morgane het volgende:
- een indiana jones spel
- op een gegeven moment kwam je in een soort theater terecht, waar een machine stond met hendels erop. Als je aan een bepaalde hendel trok kwam er een soort zwart spook aan een touw voorbij vliegen.
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:21 schreef morgane het volgende:
Ik zoek nog 2 games waarvan ik de titel kwijt ben:
- soort cartoonstijl volgens mij
- eentje begint met dat je opgesloten bent in een gevangenis of politiebureau ofzo met een ronde deur, volgens mij moest je m opblazen o.i.d. om te ontsnappen. Dan kom je in een winkelcentrum terecht met o.a. een tandarts. Ook kon je naar buiten. Verder dan dit weet ik het niet meer.
- een tycoon spel
- een soort airport tycoon, maar dan kon je ook de terminals zelf inrichten met bankjes, gates e.d. maar ook startbanen en standplaatsen bouwen.
Iemand een idee?
Die versie heb ik nooit gespeeld, wel de versie van de Amiga500.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:45 schreef coolbest4 het volgende:
Ik mis defender of the crown. Als klein jongetje geen idee wat er allemaal in het engels stond. Gewoon proberen. Bij jousting paard neersteken, dan bleef je zelf lekker overeind. begreep later dat dat niet zo handig was....:D
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Man! Herinneringen!quote:
Schop!quote:Op woensdag 17 oktober 2007 18:49 schreef morgane het volgende:
k zoek nog 2 games waarvan ik de titel kwijt ben:
- soort cartoonstijl volgens mij
- eentje begint met dat je opgesloten bent in een gevangenis of politiebureau ofzo met een ronde deur, volgens mij moest je m opblazen o.i.d. om te ontsnappen. Dan kom je in een winkelcentrum terecht met o.a. een tandarts. Ook kon je naar buiten. Verder dan dit weet ik het niet meer.
- een tycoon spel
- een soort airport tycoon, maar dan kon je ook de terminals zelf inrichten met bankjes, gates e.d. maar ook startbanen en standplaatsen bouwen.
Iemand een idee?
Airport Tycoon dacht ik eerst ook ja, maar zover ik weet kon je daar niet de terminals zelf inrichten enzo. Er staat me juist iets van bij dat je er bankjes e.d. neer kon zetten.quote:Op woensdag 7 november 2007 10:52 schreef Atreidez het volgende:
Airport Tycoon ligt teveel voor de handDie andere is wel erg vaag... Aangezien t dos spellen zijn lijkt me dat cartoonstyle iets onvermijdelijks is.
King's Quest snapte ik nooit omdat ik nauwelijks Engels kon toenquote:Op dinsdag 6 november 2007 18:20 schreef SebasC het volgende:
Ohhhh Dos Games...
- Kings Quest
- Police Quest
- Duke Nukem 1,2 & 3D
- Commander Keen Ofcourse
- Sim City!!
- Hugo
- Arctic Adventure (kut graphics zeg maar addicting)
- Secret Agent (A la Crystal Caves etc.)
- Balls of Steel
- Death Rally (Duke Nukem Racer)
Was groot Apogee fan (Nu 3D Realms)
Je dacht serieus dat die spellen van vroeger door tientallen, zoniet honderden mensen gemaakt werden?quote:Op maandag 9 februari 2009 21:12 schreef Maisnon het volgende:
Er zijn trouwens veel mensen die dit soort spellen tegenwoordig maken. Maar dan in hun eentje
Nee, niet destruct. Ik was halverwege de full game in een soort halve arcade-modus terecht gekomen na het uitspelen van één van de soh-jin levels. Het probleem is dat ik in super-moeilijke levels zat met alleen een half-gaar front-gun uit de soh-jin minigame die ik niet kon/mocht upgraden. Volgens mij moet je dan alles met twiddles doen, maar die weet ik niet uit m'n hoofd en ik had ook geen idee welk schip ik had.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:11 schreef Maisnon het volgende:
Destruct zeker
Tyrian heb ik ook helemaal uitgespeeldmuziek vond ik altijd leuk en je hebt zo'n jukebox erbij zitten dus dat was ideaal
![]()
Tapper.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:32 schreef Zapper het volgende:
Simpel spelletje was dat bier tappen, vervolgens over de bar schuiven met zo'n aanstekelijk muziekje en danseresen erbij. Hoe heette dat ook alweer?
Wel hetzelfde principe, maar in de versie die ik had waren ook van die jaren 60 danseressen naast de bar. Kan de titel niet vindenquote:
Ik zoek 'm nog steedsquote:Op woensdag 7 november 2007 16:00 schreef morgane het volgende:
[..]
Die andere game was getekend en je kon commands uitvoeren door te klikken geloof ik. Controls waren gewoon de pijltjes. Je begon in de gevangenis o.i.d. en de eerste taak was ontsnappen uit de gevangenis. Volgens mij was het een ronde deur. Als je daar uit kwam kwam je in een overdekt winkelcentrumpje terecht met allerlei winkeltjes en een tandarts. Er was ook een deur naar buiten en dan kwam je in een winkelstraatje terecht, maar daar liep het volgens mij dood. Het spel had veel kleuren enzo. Volgens mij moest je rondvragen bij mensen voor informatie over iets en dingen verzamelen. Anyone?
Hoezo denk ik dat serieus, waar lees je datquote:Op woensdag 11 februari 2009 19:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Je dacht serieus dat die spellen van vroeger door tientallen, zoniet honderden mensen gemaakt werden?
Veel van de gouwe ouwe zijn ook door 1 of hooguit een handjevol personene gemaakt hoor
Ik kan maar een game vinden die begint in een prison, http://en.wikipedia.org/wiki/Lure_of_the_Temptressquote:
Je beschrijft een generieke click 'n play game, en een heel groot deel van die games begint met de hoofdpersoon opgesloten in een ruimte.quote:
Fuck yeah Sopwith!!quote:Op zondag 18 november 2007 00:14 schreef r8ality het volgende:
Sopwith
http://en.wikipedia.org/wiki/Sopwith_(computer_game)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |