abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53541927
Zool 2

pi_53584610
  woensdag 10 oktober 2007 @ 19:21:33 #253
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_53845121
Oew wat een heerlijk topic dit helemaal doorgespit haha. Mijn jeugdsentimentgames:
Bio Menace
Skyroads
Commander Keen
Winter Challenge
Wacky Wheels
Little Big Adventure
The Lion King
Raptor
Mystic Towers

Heb Skyroads, Wacky Wheels en Bio Menace nog wel eens gespeeld, de rest ook maar weer eens zoeken

Ik zoek nog 2 games waarvan ik de titel kwijt ben:
- cartoonstijl volgens mij
- eentje begint met dat je opgesloten bent in een gevangenis of politiebureau met een ronde deur, volgens mij moest je m opblazen o.i.d. om te ontsnappen. Dan kom je in een winkelcentrum terecht met o.a. een tandarts. Ook kon je naar buiten. Verder dan dit weet ik het niet meer.

- een tycoon spel
- een soort airport tycoon, maar dan kon je ook de terminals zelf inrichten met bankjes, gates e.d. maar ook startbanen en standplaatsen bouwen.

Iemand een idee?

[ Bericht 10% gewijzigd door morgane op 11-10-2007 17:55:05 ]
pi_53845373
Commander keen speelde ik altijd op school stiekem samen met Duke Nukem
  woensdag 10 oktober 2007 @ 19:32:50 #255
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_53845448
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 13:00 schreef avw1982 het volgende:
Zool 2

[ afbeelding ]

Zool.
Zyggie.
pi_53845462
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 19:21 schreef morgane het volgende:
- een indiana jones spel
- op een gegeven moment kwam je in een soort theater terecht, waar een machine stond met hendels erop. Als je aan een bepaalde hendel trok kwam er een soort zwart spook aan een touw voorbij vliegen.
Dat is Indiana Jones and the Fate of Atlantis.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 19:35:24 #257
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_53845517

Jaaaaa bingo! dank je!!!
pi_53990390
Ik mis defender of the crown. Als klein jongetje geen idee wat er allemaal in het engels stond. Gewoon proberen. Bij jousting paard neersteken, dan bleef je zelf lekker overeind . begreep later dat dat niet zo handig was....:D

woensdag 17 oktober 2007 @ 18:49:09 #259
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_53993673
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 19:21 schreef morgane het volgende:
Ik zoek nog 2 games waarvan ik de titel kwijt ben:
- soort cartoonstijl volgens mij
- eentje begint met dat je opgesloten bent in een gevangenis of politiebureau ofzo met een ronde deur, volgens mij moest je m opblazen o.i.d. om te ontsnappen. Dan kom je in een winkelcentrum terecht met o.a. een tandarts. Ook kon je naar buiten. Verder dan dit weet ik het niet meer.

- een tycoon spel
- een soort airport tycoon, maar dan kon je ook de terminals zelf inrichten met bankjes, gates e.d. maar ook startbanen en standplaatsen bouwen.

Iemand een idee?
pi_53996651
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 15:45 schreef coolbest4 het volgende:
Ik mis defender of the crown. Als klein jongetje geen idee wat er allemaal in het engels stond. Gewoon proberen. Bij jousting paard neersteken, dan bleef je zelf lekker overeind . begreep later dat dat niet zo handig was....:D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die versie heb ik nooit gespeeld, wel de versie van de Amiga500.

Er is een tijdje trug trouwens een remake van gemaakt
pi_54005012
NED is die nieuwe versie ook op internet te vinden? Wil weleens zien hoe Robin of Lockley er in kleur uit ziet
pi_54005019
de PC versie dan he
pi_54005184
Vast wel. Ik vond hem alleen erg tegenvallen.

Ik zie nu overigens op FTD dat er nóg een nieuwere versie is. Die waar ik het eerder over had is alweer uit 2003 of 2004 ofzo.

Deze is van juni dit jaar. Defender of the Crown - Heroes live forever
pi_54005739
Commander Keen
Skyroads, ik had alleen een trial met 3 levels ofzo, ook nooit uitgespeeld
Stunts, geweldig spel, beetje zelf een parcours maken enzo.
Lemmings, te veel levels om uit te spelen
Prince of Persia
Winter Challenge en Summer Challenge, ook geweldig, vooral de Winter versie
Wolfenstein 3D, lekker Duitsers knallen
Bio Menace, ook een tof spelletje.
Cosmo: http://nl.youtube.com/watch?v=U6bLwSl-hyc, die muziek , helaas had ik alleen de eerste episode in bezit..
Civilization,Te veel gespeeld, ik wist na een tijdje de complete techtree voor Catapults, en daarna die voor Cannons.
Simcity & Simcity 2000, vooral de laatste grijs gespeeld
The Incredible Machine, behoorlijk pittig, maar erg leuk
Thuis in het milieu, spel voor milieufreaks, was wel leuk..
Robocod, te veel kleuren en ziek grote levels
Dune2, de laatste levels zijn erg pittig, 1x keer uitgespeeld geloof ik..
Transport Tycoon, geweldig spel, uren en uren gespeeld (een coal mine die 1040 productie heeft ownt )

En zo kan ik nog wel even doorgaan
pi_54007467
Zo wordt Defender of the Crown - Heroes live forever even neergesabeld op alle gamer sites.

Overal staat toch het advies de mooie herrinnering niet te niet te doen met deze versie.....
pi_54048642
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 02:09 schreef Bluurgh het volgende:
[ afbeelding ]
alone in the dark
Man! Herinneringen!

Ik heb van deze game alleen een demo gehad vroeger en alleen de demo al heb ik uren gespeeld (maar goed, ik was nog jong, jaartje of 12, en alle games hadden iets magisch)
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_54060515
Nog niet genoemd o.a.:

In die versie ook, monochroom en al!

Doodgaan op de verschrikkelijkste manieren! Opgevreten door haaien, weggeteerd door zuur, afgemaakt door militante robots...

Brr...

Yang fei! Hutshu-peye!

En verder heb ik verbazingwekkend veel gespeeld van wat er in dit topic genoemd is.
  dinsdag 6 november 2007 @ 18:20:16 #269
50952 SebasC
Zoefffffff!
pi_54409980
Ohhhh Dos Games...

- Kings Quest
- Police Quest
- Duke Nukem 1,2 & 3D
- Commander Keen Ofcourse
- Sim City!!
- Hugo
- Arctic Adventure (kut graphics zeg maar addicting)
- Secret Agent (A la Crystal Caves etc.)
- Balls of Steel
- Death Rally (Duke Nukem Racer)

Was groot Apogee fan (Nu 3D Realms)
  woensdag 7 november 2007 @ 07:41:29 #270
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_54421820
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 18:49 schreef morgane het volgende:

k zoek nog 2 games waarvan ik de titel kwijt ben:
- soort cartoonstijl volgens mij
- eentje begint met dat je opgesloten bent in een gevangenis of politiebureau ofzo met een ronde deur, volgens mij moest je m opblazen o.i.d. om te ontsnappen. Dan kom je in een winkelcentrum terecht met o.a. een tandarts. Ook kon je naar buiten. Verder dan dit weet ik het niet meer.

- een tycoon spel

Iemand een idee?
Schop!
pi_54424335
Airport Tycoon ligt teveel voor de hand Die andere is wel erg vaag... Aangezien t dos spellen zijn lijkt me dat cartoonstyle iets onvermijdelijks is.
Where facts are few, experts are many.
  Redactie Frontpage woensdag 7 november 2007 @ 13:30:20 #272
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_54427851
Ik heb sinds enkele dagen de legendarische DOS-games Beneath a steel sky en Day of the tentacle aan het draaien gekregen op mijn N95. Geweldig, op het werk zit ik nu zeker tweemaal daags een kwartier op de WC!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  woensdag 7 november 2007 @ 16:00:43 #273
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_54431729
quote:
Op woensdag 7 november 2007 10:52 schreef Atreidez het volgende:
Airport Tycoon ligt teveel voor de hand Die andere is wel erg vaag... Aangezien t dos spellen zijn lijkt me dat cartoonstyle iets onvermijdelijks is.
Airport Tycoon dacht ik eerst ook ja, maar zover ik weet kon je daar niet de terminals zelf inrichten enzo. Er staat me juist iets van bij dat je er bankjes e.d. neer kon zetten.

Die andere game was getekend en je kon commands uitvoeren door te klikken geloof ik. Controls waren gewoon de pijltjes. Je begon in de gevangenis o.i.d. en de eerste taak was de gevangenis. Als je daar uit kwam kwam je in een overdekt winkelcentrumpje terecht met allerlei winkeltjes en een tandarts. Er was ook een deur naar buiten en dan kwam je in een winkelstraatje terecht, maar daar liep het volgens mij dood. Het spel had veel kleuren enzo. Anyone?
pi_54686172
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 9 februari 2009 @ 14:59:41 #275
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65881550
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 18:20 schreef SebasC het volgende:
Ohhhh Dos Games...

- Kings Quest
- Police Quest
- Duke Nukem 1,2 & 3D
- Commander Keen Ofcourse
- Sim City!!
- Hugo
- Arctic Adventure (kut graphics zeg maar addicting)
- Secret Agent (A la Crystal Caves etc.)
- Balls of Steel
- Death Rally (Duke Nukem Racer)

Was groot Apogee fan (Nu 3D Realms)
King's Quest snapte ik nooit omdat ik nauwelijks Engels kon toen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')