quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:21 schreef morgane het volgende:
Ik zoek nog 2 games waarvan ik de titel kwijt ben:
- soort cartoonstijl volgens mij
- eentje begint met dat je opgesloten bent in een gevangenis of politiebureau ofzo met een ronde deur, volgens mij moest je m opblazen o.i.d. om te ontsnappen. Dan kom je in een winkelcentrum terecht met o.a. een tandarts. Ook kon je naar buiten. Verder dan dit weet ik het niet meer.
- een tycoon spel
- een soort airport tycoon, maar dan kon je ook de terminals zelf inrichten met bankjes, gates e.d. maar ook startbanen en standplaatsen bouwen.
Iemand een idee?
Die versie heb ik nooit gespeeld, wel de versie van de Amiga500.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:45 schreef coolbest4 het volgende:
Ik mis defender of the crown. Als klein jongetje geen idee wat er allemaal in het engels stond. Gewoon proberen. Bij jousting paard neersteken, dan bleef je zelf lekker overeind. begreep later dat dat niet zo handig was....:D
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Man! Herinneringen!quote:
Schop!quote:Op woensdag 17 oktober 2007 18:49 schreef morgane het volgende:
k zoek nog 2 games waarvan ik de titel kwijt ben:
- soort cartoonstijl volgens mij
- eentje begint met dat je opgesloten bent in een gevangenis of politiebureau ofzo met een ronde deur, volgens mij moest je m opblazen o.i.d. om te ontsnappen. Dan kom je in een winkelcentrum terecht met o.a. een tandarts. Ook kon je naar buiten. Verder dan dit weet ik het niet meer.
- een tycoon spel
- een soort airport tycoon, maar dan kon je ook de terminals zelf inrichten met bankjes, gates e.d. maar ook startbanen en standplaatsen bouwen.
Iemand een idee?
Airport Tycoon dacht ik eerst ook ja, maar zover ik weet kon je daar niet de terminals zelf inrichten enzo. Er staat me juist iets van bij dat je er bankjes e.d. neer kon zetten.quote:Op woensdag 7 november 2007 10:52 schreef Atreidez het volgende:
Airport Tycoon ligt teveel voor de handDie andere is wel erg vaag... Aangezien t dos spellen zijn lijkt me dat cartoonstyle iets onvermijdelijks is.
King's Quest snapte ik nooit omdat ik nauwelijks Engels kon toenquote:Op dinsdag 6 november 2007 18:20 schreef SebasC het volgende:
Ohhhh Dos Games...
- Kings Quest
- Police Quest
- Duke Nukem 1,2 & 3D
- Commander Keen Ofcourse
- Sim City!!
- Hugo
- Arctic Adventure (kut graphics zeg maar addicting)
- Secret Agent (A la Crystal Caves etc.)
- Balls of Steel
- Death Rally (Duke Nukem Racer)
Was groot Apogee fan (Nu 3D Realms)
Je dacht serieus dat die spellen van vroeger door tientallen, zoniet honderden mensen gemaakt werden?quote:Op maandag 9 februari 2009 21:12 schreef Maisnon het volgende:
Er zijn trouwens veel mensen die dit soort spellen tegenwoordig maken. Maar dan in hun eentje
Nee, niet destruct. Ik was halverwege de full game in een soort halve arcade-modus terecht gekomen na het uitspelen van één van de soh-jin levels. Het probleem is dat ik in super-moeilijke levels zat met alleen een half-gaar front-gun uit de soh-jin minigame die ik niet kon/mocht upgraden. Volgens mij moet je dan alles met twiddles doen, maar die weet ik niet uit m'n hoofd en ik had ook geen idee welk schip ik had.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:11 schreef Maisnon het volgende:
Destruct zeker
Tyrian heb ik ook helemaal uitgespeeldmuziek vond ik altijd leuk en je hebt zo'n jukebox erbij zitten dus dat was ideaal
![]()
Tapper.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:32 schreef Zapper het volgende:
Simpel spelletje was dat bier tappen, vervolgens over de bar schuiven met zo'n aanstekelijk muziekje en danseresen erbij. Hoe heette dat ook alweer?
Wel hetzelfde principe, maar in de versie die ik had waren ook van die jaren 60 danseressen naast de bar. Kan de titel niet vindenquote:
Ik zoek 'm nog steedsquote:Op woensdag 7 november 2007 16:00 schreef morgane het volgende:
[..]
Die andere game was getekend en je kon commands uitvoeren door te klikken geloof ik. Controls waren gewoon de pijltjes. Je begon in de gevangenis o.i.d. en de eerste taak was ontsnappen uit de gevangenis. Volgens mij was het een ronde deur. Als je daar uit kwam kwam je in een overdekt winkelcentrumpje terecht met allerlei winkeltjes en een tandarts. Er was ook een deur naar buiten en dan kwam je in een winkelstraatje terecht, maar daar liep het volgens mij dood. Het spel had veel kleuren enzo. Volgens mij moest je rondvragen bij mensen voor informatie over iets en dingen verzamelen. Anyone?
Hoezo denk ik dat serieus, waar lees je datquote:Op woensdag 11 februari 2009 19:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Je dacht serieus dat die spellen van vroeger door tientallen, zoniet honderden mensen gemaakt werden?
Veel van de gouwe ouwe zijn ook door 1 of hooguit een handjevol personene gemaakt hoor
Ik kan maar een game vinden die begint in een prison, http://en.wikipedia.org/wiki/Lure_of_the_Temptressquote:
Je beschrijft een generieke click 'n play game, en een heel groot deel van die games begint met de hoofdpersoon opgesloten in een ruimte.quote:
Fuck yeah Sopwith!!quote:Op zondag 18 november 2007 00:14 schreef r8ality het volgende:
Sopwith
http://en.wikipedia.org/wiki/Sopwith_(computer_game)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |