Ik vind dat Marsepein dat best wel een keer mag laten horenquote:Op maandag 16 juli 2007 14:50 schreef becky27 het volgende:
in dit nummer van FB moet Marsepein echt een datum voor de meeting rond hebben, afgesproken?![]()
![]()
(tevens tvp)
Is dit een hint om er 290 binnen 1 dag bij te krijgen? ( dit is eigenlijk vragen om problemenquote:Op maandag 16 juli 2007 23:06 schreef Marsepein het volgende:
Mensen vergeef me mijn beperkte aanwezigheid. Ik ben met heel veel heel druk. De meeting komt, echt, en de afspraak wordt binnen de komende 290 posts gemaakt.
Hup naar de keuken en je mond spoelen.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 19:08 schreef Brighteyes het volgende:
Over welke meeting gaat dit? Dat van die klusuitwisseling?
Maar we/jullie kunnen toch ook een datum prikken zonder dat Marsepein daar het voortouw in neemt? Of zeg ik nu iets geks?
Gewoon een topic openen, met bijvoorbeeld als titel: Klein domotica vraagjequote:Op woensdag 18 juli 2007 00:01 schreef ROG het volgende:
[..]
Hmok, ik twijfelde. Centraal domotica topic dan? Want zo groot is mijn vraag ook weer niet.
Kinda done. Evt. TT change en OP wissen naar gelieve.quote:Op woensdag 18 juli 2007 00:11 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Gewoon een topic openen, met bijvoorbeeld als titel: Klein domotica vraagje
kan iemand dit voor me uitschrijven? ik nie snappuhquote:Op woensdag 18 juli 2007 00:22 schreef ROG het volgende:
[..]
Kinda done. Evt. TT change en OP wissen naar gelieve.
En waarom is er eigenlijk geen #K&W op IRC?
Omdat al die klussers hard bezig zijn joh! Die hebben geen tijd om te kletsen op IRC.quote:Op woensdag 18 juli 2007 00:22 schreef ROG het volgende:
[..]
Kinda done. Evt. TT change en OP wissen naar gelieve.
En waarom is er eigenlijk geen #K&W op IRC?
TopicTitel aanpassenquote:Op woensdag 18 juli 2007 08:23 schreef becky27 het volgende:
[..]
kan iemand dit voor me uitschrijven? ik nie snappuh
Appeltje eitje, vooral voor K&W'ers.quote:Op woensdag 18 juli 2007 07:15 schreef Marsepein het volgende:
Ik zou niet eens weten hoe ik op IRC moet komen![]()
Aaah toe?quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:55 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Omdat al die klussers hard bezig zijn joh! Die hebben geen tijd om te kletsen op IRC.
ooh ok.....weer wat geleerd!quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:56 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
TopicTitel aanpassen
OpeningPost wissen
Ik heb mIRC nog niet terug gezet op mijn laptop nadat ik hem schoongeveegd heb, dat moet dus eerst, maar daarnaast heb ik IRC echt zelden meer aan staan.quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:15 schreef ROG het volgende:
[..]
Appeltje eitje, vooral voor K&W'ers.
[..]
Aaah toe?
* Marsepein fluistert: "Ken je de bookmark functie?"quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:34 schreef becky27 het volgende:
BTW nog een vraag, bestaat er een topic met coole/ handige links naar (online)winkels met leuke spullen/ behang/ hebbendingen voor je huis/ muurstickers ed.
ik zie heel vaak leuke links voorbij komen met *dit moet ik onthouden* en thuis kan ik ze niet meer vinden om aan mijn eigen favo's toe te voegen.
Met bookmark begrijp ik, sla je een heel topic op.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:10 schreef Marsepein het volgende:
Klik maar eens op [afbeelding] boven aan een topic
Zo eens even kijkenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:59 schreef Marsepein het volgende:
Ik zie het ja, maar het is een herhaling uit het eerste seizoen hoor ik net van mijn ega
Oh, Klussers helpen klussers, de meet en greet.
hier ben ikquote:Op woensdag 18 juli 2007 22:13 schreef Reese het volgende:
Waar is Truttebosje?
Zij had laatst een topic over een soort Austin Powers kast met vakken en ronde vormen enzo. Inspiratiebron was een plaatje van de Rotterdamse vestiging van Shoebaloo.
Nu zag op de site van Shoebaloo dat je een heel filmpje kunt zien van het filiaal in Rotterdam. En dus die kasten wat beter kunt bewonderen. Meer foto's vind je hier. Het is bijvoorbeeld ook in de etalage gemaakt en dan kun je er dus dwars doorheen kijken. Heel leuk!Zou ook een leuk scheidingswandje kunnen worden in de slaapkamer. Een hippe versie van de IKEA vakjeskast, zeg maar.
En onder het motto, geen post zonder plaatje, een plaatje! Van de etalage dus.
[afbeelding]
Nou, ja, dit hoort eigenlijk in dat andere topic, maar die kan ik niet vinden
Wat Marsepein zegt inderdaad. Het is weliswaar een lening, maar je mag het redelijk rustig aan terug betalen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 13:11 schreef Marsepein het volgende:
In Nederland bestaat de mogelijkheid voor een aanvullende studiebeurs die je na je studie terugbetaalt. Is dat er niet in Belgie?
Wel shit zeg... pff succes ermee.
Gates maakt indd aandrijfriemen, v-snaren e.d.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:46 schreef MMach het volgende:
Zo, er zijn een aantal dingen om mee rekening te houden.
Als je meer werkt dan 23 dagen, maar minder dan 240u per kwartaal dan blijf je je kindergeld behouden, maar moet je wel extra RSZ betalen, dus niet het voordelige tarief van jobstudent.
Deze middag ga ik op gesprek bij Gates (leverancier van riemen dacht ik) om te zien of ik in aanmerking kom om aan 1 stuk te werken gedurende augustus en september, en eventueel ook in het jaar. Zeer goede verloning (11.5¤ per uur), maar daar gaan nog bijdrages van af. In ploegendienst van afwisselend 6u-14u en 14u tot 22u. Normaal gezien moet ik dan wel aan mijn 3000¤ geraken.
Gewoon eens contact opnemen met de sociale voorzieningen van de hogeschool iddquote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:24 schreef Archont het volgende:
MMach, ik ken wel wat van verdienen als student in belgie en ken alle systemen. Echt wel kut dat ze weer moeilijk doen bij de studiebeurzen, als je geen oficiële studiebeurs kan krijgen kan je nog altijd bij de hogeschool zelf een aanvraag doen, zij geven soms ook studiebeurzen, of toch op zijn minst korting voor inschrijvingsgeld.
quote:Nobody said it was easy,
No one ever said it would be this hard.
Oh take me back to the start.
Geweldig. En gelijk je camionette op de parking van de directie. Tof.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 17:27 schreef MMach het volgende:
Kheb mijn job bij gates, maandag al beginnen![]()
[afbeelding]
Het maakt me eigenlijk geen reet uit, maar een beetje leuk verhaaltje kan je er toch wel van maken als je een topic opent? Het is hier geen dumpbak.quote:Op woensdag 18 juli 2007 22:25 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Leg dat eens uit in ons FB topic?
Zoals in onze FAQ is vermeld staat: In K&W mag je voor iedere klus een eigen topic openen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:12 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Het maakt me eigenlijk geen reet uit, maar een beetje leuk verhaaltje kan je er toch wel van maken als je een topic opent? Het is hier geen dumpbak.
En vonkenboer heeft een eigen topic met info.
Het is hier gelukkig inderdaad niet zo ongezellig en zakelijk als in menig ander fok forumquote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:01 schreef motorbloempje het volgende:
ik wil even zeggen dat ik dit forum echt ge-wel-dig vind
iedereen leeft zo met elkaar meeen het is zooooo leuk om de vorderingen van iedereen te zien en je hoopt echt voor al die lieve mensen dat de hypoyheken, huurcontracten en wat dies meer zij doorgaan
echt: voor Fok!: houden dit forumen voor de users: jullie zijn echt geweldig! Wat een leuke volwassen club mensen zonder gezeik, gezeur enzo..
![]()
dat wilde ik even zeggen
Ik zou zeggen open er een gewoon topic overquote:Op zondag 22 juli 2007 18:25 schreef Ynske het volgende:
*** vraagje ***
Hebben jullie ook tips om aan een appartement te komen? Welke sites zijn betrouwbaar?
Ben ingeschreven bij Woningnet, maar daar moet je tegenwoordig 10 jaar ingeschreven staan en dat duurt voor mij nog wel een jaar of 8
Ik wil graag een appartementje voor mezelf en vraag me af of jullie ervaring hebben met sites zoals DirectWonen en of dit aan te raden is.
ik wacht wel ff afquote:Op zondag 22 juli 2007 19:28 schreef Brighteyes het volgende:
Ehm... Ja, dat wel... maar dan wel graag in WGR.
Maar ik zou eerst daar eens even zoeken, want er zijn daar al zoveel 'hoe vind ik snel een huis' en 'wie heeft er ervaring met DirectWonen' topics...
Ligt toch in de buurt van de Biesbos ?quote:Op maandag 23 juli 2007 09:55 schreef Marsepein het volgende:
Drimmelen, in de buurt van Noord Limburg? Volgens mij ben je wat in de war
Have fun Vonk!
quote:Op maandag 23 juli 2007 10:14 schreef Marsepein het volgende:
Volgens routenet ligt het ongeveer 15 Km ten noorden van Breda, en dat is geen Noord-Limburg![]()
Nee dit Topic mag niet dicht.quote:Op maandag 23 juli 2007 20:45 schreef motorbloempje het volgende:
mag dit topic dicht?
Bloempjes kamer in Arnhem!heb namelijk een huisje
(zie sig)
He Gurb Ook aan de laminaat. Morgen bij mijn dochter laminaat leggen. Nooit gedaan maar we leggen het gewoon neer.quote:Op maandag 23 juli 2007 20:42 schreef Gurb het volgende:
Mij zien jullie hier de komende tijd ook niet zoveel als anders, aangezien ik 4 weken bouwvak heb en dus niet 40 uur in de week achter de PC zit![]()
Ben deze week lekker thuis aant rommelen (alhoewel, zaterdag bij een nicht laminaat gelegd, en vandaag bij ouders van een vriend van mij) en ga volgende week een weekje op vakantie.
Daarna nog 2 weken thuis rommelen.
Het zou ook kunnen dat ik nog naar de bouwplaats toe moet om het bedrijf te vertegenwoordigen (heitoezicht met een duur woord, het houd niets anders in als in de keet zitten en te kijken of de heiers er geen potje van maken) aangezien de uitvoerder op vakantie is, en de palen nog niet allemaal geheid zijn omdat de heistelling kapot is gegaan.
Maar voorlopig heb ik lekker vrij
Nou, veel plezier, gaat Gurb zijn vakantie nog ergens doorbrengen?quote:Op maandag 23 juli 2007 20:42 schreef Gurb het volgende:
Mij zien jullie hier de komende tijd ook niet zoveel als anders, aangezien ik 4 weken bouwvak heb en dus niet 40 uur in de week achter de PC zit![]()
Ben deze week lekker thuis aant rommelen (alhoewel, zaterdag bij een nicht laminaat gelegd, en vandaag bij ouders van een vriend van mij) en ga volgende week een weekje op vakantie.
Het zou ook kunnen dat ik nog naar de bouwplaats toe moet om het bedrijf te vertegenwoordigen (heitoezicht met een duur woord, het houd niets anders in als in de keet zitten en te kijken of de heiers er geen potje van maken) aangezien de uitvoerder op vakantie is, en de palen nog niet allemaal geheid zijn omdat de heistelling kapot is gegaan.
Ik heb hem gesloten met een verwijzing naar je nieuwe topicquote:Op maandag 23 juli 2007 20:45 schreef motorbloempje het volgende:
mag dit topic dicht?
Bloempjes kamer in Arnhem!heb namelijk een huisje
(zie sig)
Helemaal leuk. feli voor jullie.quote:Op maandag 23 juli 2007 23:21 schreef Marsepein het volgende:
En de echo was helemaal goed, we zijn 12 weken en 4 dagen zwanger
dank jequote:Op maandag 23 juli 2007 23:18 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ik heb hem gesloten met een verwijzing naar je nieuwe topic![]()
Groot he! Hartje ook al gehoord|?quote:Op maandag 23 juli 2007 23:21 schreef Marsepein het volgende:
mazzelaar! Geniet ervan zou ik zeggen.quote:Op maandag 23 juli 2007 20:42 schreef Gurb het volgende:
Dat wist ik niet! Leuk he eigenlijkquote:Op dinsdag 24 juli 2007 08:51 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat hadden we 4 weken geleden al gehoord
quote:Op maandag 23 juli 2007 23:21 schreef Marsepein het volgende:
Laminaat leggen is niet veel anders als het leggen van een massief houten vloer, je moet ook nu zorgen voor een goede ondervloer, ruimte langs de kant om de vloer te laten werken, en met goed gereedschap gaat ook deze klus een stuk prettiger.quote:Op maandag 23 juli 2007 22:30 schreef Solingjan het volgende:
He Gurb Ook aan de laminaat. Morgen bij mijn dochter laminaat leggen. Nooit gedaan maar we leggen het gewoon neer.
En prettige vakantie
In Ommen, op de camping, met vriendenquote:Op maandag 23 juli 2007 23:12 schreef Marsepein het volgende:
Nou, veel plezier, gaat Gurb zijn vakantie nog ergens doorbrengen?
dat lukt wel, maar je daar maar geen zorgen over, ik heb een luxe vakantie, ik kan een hoop, maar moet heel weinigquote:Op dinsdag 24 juli 2007 09:08 schreef becky27 het volgende:
mazzelaar! Geniet ervan zou ik zeggen.
Ja maar wáár vind je dat dan terug? Waar zit het mapje met bookmarks?quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:10 schreef Marsepein het volgende:
Klik maar eens op [afbeelding] boven aan een topic
Topic kan nog handig zijn voor anderen dus we laten hem nog even open.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:29 schreef prinsrob het volgende:
hey,
w.m.b. kan deze op slot, probleem is opgelost en wordt nu btje een vervelend topic imo.
Gat maken in huurhuis met diamantboor, wat vragen
Donequote:Op woensdag 25 juli 2007 09:56 schreef truttebosje het volgende:
ben ik erg lastig als ik vraag of iemand even de topictitel van deze op naar het volgende project voor truttebosje en vriendje.
aan wil passen naar truttebosje...op naar het volgende project.
(sommige mensen keken er overheen, en die hoeven we niet te slim te maken door ze over de zoekfunctie te vertellen, lol)
En donequote:en is het ook mogelijk om als laatste berichtje in mijn vorige topic te verwijzen naar deze nieuwe?
alvast bedankt.![]()
Ja hoor dat kan, en je kunt het zelf, zie de wiki helpquote:Op woensdag 25 juli 2007 10:40 schreef motorbloempje het volgende:
Is het mogelijk om voor het topic Verhuiskriebels enzo een Wiki te maken waarin Topics enzo bijgehouden kunnen worden van een ieders verhuisproject?
als ik dat zelf zou kunnen zou ik dat zelf wel willen doen hoormaar weet niet of ik die mogelijkheid heb, en hoe het moet
Dat kan idd ook. Zolang de verwijzing naar de wiki met alle volledige gegevens dan maar duidelijk is, want daar kwam in eeste instantie de vraag om een lijstje vandaan. Als dan de OP niet up to date is moet het wel duidelijk zijn waar dat dan te vinden is.quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:40 schreef motorbloempje het volgende:![]()
ik had meer het idee dat men gewoon pech had in het huidige topic, en pas in het volgende topic in de OP komen als ze zichzelf op de Wiki toevoegen in de lijst
als elke keer een nieuw topic vanuit de Wiki wordt gemaakt (nah.. wil het wel voor mijn rekening nemen hoor) hebben we in ieder geval elke keer een up to date lijst aan het begin van elk topic. Iedereen die er later nog bij wil kan dat of zelf op de Wiki doen, of mij ff PM-en dat ze erbij willen enzo..
zoiets?want ik snap dat jullie daar geen zin in hebben
Die data zijn dus nie goed?? Dus later in aug.?quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:12 schreef truttebosje het volgende:
ja gurb goed gedaan, dat je dat zomaar effe doet...knap hoor.
en solingjan.......zullen we hier verder afspreken?
truste(bosje)quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:22 schreef truttebosje het volgende:
nou ja ik ga dr nu echt vandoor...ik laat t morgen effe weten.
slaap lekkers straks.
quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:04 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Schat ben je er nog? Wanneer komen jullie?
quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:05 schreef truttebosje het volgende:
oh ja.....goede vraag....roept u maar
quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:07 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Even overleggen. 30 juli of 2 aug.?????
quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:10 schreef truttebosje het volgende:
[..]
effe verder in de slowchat voor we ruzie krijgen? en nee morgen gaat niet....liefst een keer in het weekend of de laatste 2 weken van augustus.
Dit soort posts graag in ons SC topic, per PM of MSN oid, niet in een ander topic. Daar is het geheel offtopic en voor niemand interessant.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:11 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Is dan wel een geheel, toch?
En die data????
dat heb ik daarna gedaan, eerst ff een luchtspuitje overal heen gehaald, en toen alles geveegd.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:15 schreef Solingjan het volgende:
Mooi, maar je mag wel eens vegen.
Welnee, niks centraal, gewoon lekker een eigen topicquote:Op donderdag 26 juli 2007 09:58 schreef sanger het volgende:
Ja Gurb, gewoon eigen topic maken. Misschien een soort centraal topic van maken? Kleine projecten door FOK!kers.
quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:07 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Welnee, niks centraal, gewoon lekker een eigen topic
Nadeel daarvan is dat hij wel heel snel zal afzakken. Maar je hebt eigenlijk ook wel gelijkquote:Op donderdag 26 juli 2007 10:07 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Welnee, niks centraal, gewoon lekker een eigen topic
Daar kun je de wiki weer voor gebruiken als index naar alle handige 'en zo heb ik ditenmedat gemaakt'quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:51 schreef sanger het volgende:
[..]
Nadeel daarvan is dat hij wel heel snel zal afzakken. Maar je hebt eigenlijk ook wel gelijk
Ja indd, de Wiki is daar wel handig voorquote:Op donderdag 26 juli 2007 12:45 schreef tnimble het volgende:
Mooi bankje Gurb! Zul je nog vaak gaan gebruiken gok ik zo
[..]
Daar kun je de wiki weer voor gebruiken als index naar alle handige 'en zo heb ik ditenmedat gemaakt'
verveel je je??? en zo ja, dan mag je je wel bij mij thuis komen vervelenquote:Op woensdag 25 juli 2007 23:08 schreef Gurb het volgende:
Ik vind het geen topic waard, maar wil het wel graag aan jullie laten zien wat ik vandaag gemaakt heb toen ik wat resthout / afvalhout tegenkwam in de schuur.
Afgelopen zaterdag en afgelopen maandag heb ik laminaat gelegd, en zaterdag was mijn oom erbij, die een heel handig werkbankje / zaagtafeltje had. En dat werkte erg makkelijk met zagen.
Het toeval wil dat mijn vader ook zo'n zaagbankje heeft, dus afgelopen maandag had ik dat bankje meegenomen.
Maar ik heb er een hekel aan om iets te lenen van anderen, zeker als je het zelf ook kunt maken
Dus vandaag heb ik zelf zo'n werkbankje / zaagtafeltje gemaakt.
+10 scherpquote:Op donderdag 26 juli 2007 14:44 schreef sanger het volgende:
Is dit overigens wel handig?
Ons nieuwe huisje!
en
Ons eerste huisje!!!
Geen username in de titel.
Kan een van de modjes toch het adres even uit deze post editten?quote:Op woensdag 25 juli 2007 23:26 schreef TheFrankey het volgende:
hee das in de buurt.... woon in hoogkarspel
*weg wegens herkenbaarheid*
Welk deel? Ik gok het 2e deel. Dat de user in Hoogkarspel woont is niet zo erg toch?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:41 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Kan een van de modjes toch het adres even uit deze post editten?
Alvast bedankt
Feauteau's!quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:31 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ehm... de onderkant van het bureau is zwart, dus die kan vanavond omgedraaid en dan kan de bovenkant gedaan worden.
De onderkant heeft 2 laagjes (heen en terug zeg maar, met zuigend mdf kan dat prima), de bovenkant krijgt er uiteraard meer.
En het rekje/kastje/ding is netjes wit. Die moet nog wel 1 of 2 keer, maar iig is hij nu overal wit. Ook die heb ik al 2 keer gedaan. De eerste keer gleed mijn kwast behoorlijk weg, net of ik aan het gronden was en toen ik alles gedaan had ben ik van voren af aan weer opnieuw begonnen maar dan met de roller en toen pakte het keurig.
Jaja, vreselijk tegen alle geldende regels van de verfkunst in, maar ik ben nou eenmaal heel eigenwijs.
Helaas dus geen foto's tot photobucket het weer doet...
Welcome back! Geen gekke dingen hier.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 19:32 schreef Vonkenboer het volgende:
Ook Eddepet meld zich weer na een week afwezigheidPrachtige vakantie gehad; met voor Nederlandse begrippen best lekker weer
![]()
Nog een paar daagjes en dan ga ik alweer op vakantie![]()
![]()
Nog wat bijzonders gebeurd ? (gelectrocuteerde fokkers e.d. enz.)
Afgelopen week was naar Valkenswaard; vanaf komende dinsdag gaan we de andere kant op richting de biesboschquote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Welcome back! Geen gekke dingen hier.
Waar ga je nu heen op vakantie?
Dat is toch een dienst verlenen en dat mag toch niet ? Staat toch in de FAQ ?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 22:58 schreef MissyMirjaM het volgende:
zeg, n.a.v. Van die kleine klussen die je zelf niet (aan)kunt ;
is het egen idee een soort 'vraag en aanbod' topic te maken?
waar niet handige mensen, die een klusje hebben, dit kunnen posten, en waar mensen die wél handig zijn, zich kunnen aanbieden om het klusje te komen doen?
of is dat al eens eerder bedacht?
in V&A mag dat niet.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 23:30 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat is toch een dienst verlenen en dat mag toch niet ? Staat toch in de FAQ ?
Ja dat is eerder bedacht, en daar is het idee uitgekomen dat we geen klusjesmannen en/of -vrouwen gaan zoeken via K&W/FOK!.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 22:58 schreef MissyMirjaM het volgende:
zeg, n.a.v. Van die kleine klussen die je zelf niet (aan)kunt ;
is het egen idee een soort 'vraag en aanbod' topic te maken?
waar niet handige mensen, die een klusje hebben, dit kunnen posten, en waar mensen die wél handig zijn, zich kunnen aanbieden om het klusje te komen doen?
of is dat al eens eerder bedacht?
quote:Op maandag 30 juli 2007 22:59 schreef AnneX het volgende:
In het zolder topic van MMach schrijft hij, dat hij speciale MDF palmen heeft gebruikt voor het eerst en er tevreden over is.
Dream on ...
Zeer OKquote:Op maandag 30 juli 2007 23:08 schreef Marsepein het volgende:
De kop van de schroef afslijpen met een 24 cm haakse slijper. Dan met een 8 mm houtboor de rest van de schroef uitboren,
Vervolgens met een proppenboor een prop van 8 mm boren uit een stuk rest MDF em dat met witte houtlijm in het gat tikken.
Beetje schuren en klaar.
Of je gebruikt MDF plamuur uit de bouwmarkt
Dude, leuk je weer te zien, alles OK?
Dat wist ik al, dat had je me al láng verklaptquote:Op maandag 30 juli 2007 23:12 schreef Marsepein het volgende:
Goed, erg goed kan ik wel zeggen. Pino wordt Papa
Oh god, ik weet niet meer wie ik het allemaal al verteld heb, en ben zo enthousiast dat ik het gewoon 2 keer vertel aan iedereenquote:Op maandag 30 juli 2007 23:15 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat wist ik al, dat had je me al láng verklapt![]()
Feli nogmaals![]()
Volgens mij had ik je nog niet gefeliciteerd; bij deze danquote:Op maandag 30 juli 2007 23:12 schreef Marsepein het volgende:
News to mequote:Op maandag 30 juli 2007 23:35 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Oh god, ik weet niet meer wie ik het allemaal al verteld heb, en ben zo enthousiast dat ik het gewoon 2 keer vertel aan iedereen![]()
Ja, dat klopt, er moet hard aan het werk gegaan worden. Ik heb e.e.a. aan opdrachten uit staan en wacht op offertes.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 01:16 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
News to memaar wat een leuk Nieuws Pinjo !!!! echt je zal er zo blij mee zijn strakies, als ik na een week (!) hard werken maandag met "die"smurf op de bank zit, en ze kruipt tegen me aan. En zegt "papa is lief " dan smelt er wel even een zekeringetje of zes bij mij . Daar kan helemaal niks tegen op dan.
Nou wordt t wel tijd om de "boel"eens driftig klaar te maken he? Pien???
Heeee, mijn hormonen, wat doe je!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 01:16 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
News to memaar wat een leuk Nieuws Pinjo !!!! echt je zal er zo blij mee zijn strakies, als ik na een week (!) hard werken maandag met "die"smurf op de bank zit, en ze kruipt tegen me aan. En zegt "papa is lief " dan smelt er wel even een zekeringetje of zes bij mij . Daar kan helemaal niks tegen op dan.
Nou wordt t wel tijd om de "boel"eens driftig klaar te maken he? Pien???
Is het een tweeling danquote:Op maandag 30 juli 2007 23:35 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Oh god, ik weet niet meer wie ik het allemaal al verteld heb, en ben zo enthousiast dat ik het gewoon 2 keer vertel aan iedereen![]()
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 07:31 schreef becky27 het volgende:
hee niet te veel smelten hier!!Hier moet gewerkt worden (babykamers met foto's en zo!!)
Mijn hele vriendengroep is of net bevallen of aan het bevallen of zwanger, heel leuk hoor, maar tijd om te klussen hebben ze niet meer![]()
![]()
Die jaquote:Op dinsdag 31 juli 2007 08:43 schreef Marsepein het volgende:
Zijn dat dezelfde hormonen als waarmee zwangere vrouwen onredelijk worden, en waarmee ze het commanderen, zieken en zuigen aansturen![]()
Weten we nog niet, ws niet. We willen zoals het er nu uitziet iig niet weten wat het wordt.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 08:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Is het een tweeling dan
Gaan jullie eigenlijk een pretecho doen?
Je komt het niet altijd te weten. Bij ons vroeg ze of we het al wisten, en of we het wilden weten. Ze kunnen daar heel goed uit de buurt blijvenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 08:49 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Weten we nog niet, ws niet. We willen zoals het er nu uitziet iig niet weten wat het wordt.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 30 juli 2007 23:12 schreef Marsepein het volgende:
Veul plezierquote:Op dinsdag 31 juli 2007 09:39 schreef Vonkenboer het volgende:
Zo Eddepet meld zich alweer voor een week af om alweer op vakantie te gaan![]()
![]()
Blijf allemaal uit de buurt van stroomgeleidende draden en dergelijke ik heb geen zin om na mijn vakantie een dooie K&W te vinden die dacht dat het zonder mij ook wel kon ()
Op naar West-Brabant![]()
Vertel wat is er aan de hand?????quote:Op maandag 30 juli 2007 23:35 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Als het je niet verteld wordt zie je het zelf ook niet hoor, als ze er niet speciaal bij stil staan.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 08:49 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Weten we nog niet, ws niet. We willen zoals het er nu uitziet iig niet weten wat het wordt.
Hoe herkenbaarquote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Als het je niet verteld wordt zie je het zelf ook niet hoor, als ze er niet speciaal bij stil staan.
Ons werd het gisteren aangewezen en wij hebben braaf geknikt, maar ik zag er op dat moment niks van!
Bij ons was dat niet mogelijk in het ziekenhuis. We kregen 5 onscherpe afdrukjes mee, en that's it. Vandaar dat wij nog een aparte pretecho hebben laten doen. Het is overigens niet te vergelijken omdat het in 3D en 4D is (ziekenhuis was bij ons 2D). Maar of je het ¤ 115 waard vind, dat is puur persoonlijk. We hebben in ieder geval bijna een half uur DVD en 34 foto'squote:Gisterenavond de dvd even bekeken (die konden we laten maken bij de 20w echo in het ziekenhuis) en toen met het pijltje erbij was het idd wel te zien, je moet ook maar net weten waar ze op dat moment naar keek anders denk je dat het gewoon iets vaags is hoor.
En idd, wat Sanger zegt, als je het niet wil weten zeggen ze verder ook niks.
Wij gaan dus geen pretecho doen omdat we gisteren al zo'n mooi echo hadden in het ziekenhuis inclusief dvd, dat geld voor die pretecho kan ik heel veel andere leuke dingen mee doen.
4D is eigenlijk bewegende filmpjes in 3D vertelde ze.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:10 schreef tnimble het volgende:
Leuk al die echos! Maar je wordt wel een beetje in het ootje genomen hoor 4Dhet is gewoon allemaal 2D de verschillen zitten in de resolutie en of het zwartwit beeld door een slim programma ingekleurd wordt aan de hand van 2 scans per beeldje. Wel heel kanp dat ze dat kunnen ovg.
Dat is echt de beste uit de omgeving waar jullie geweest zijn Sanger. Elly rulesquote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:26 schreef sanger het volgende:
3d en 4d is inderdaad heel anders om te zien, en kan me voorstellen dat het niet mooi gevonden wordt
Wij hebben hem hier laten doen: http://www.3dbabywatch.nl/
Daar staan ook wat voorbeeldjes van 3d en 4d en een voorbeeldfilmpje.
Ik zal ook wel wat foto's posten als ik er thuis aan denk
Werd ons aangeraden door de verloskundigequote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:18 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Dat is echt de beste uit de omgeving waar jullie geweest zijn Sanger. Elly rules![]()
Dat is exact hetzelfde als wat de verloskundige ons vertelde. Viel me wel op dat zij modernere apparatuur had dan waar ze in het ziekenhuis over beschikte.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:34 schreef Nanook24 het volgende:
Ik heb gehoord dat ze oorspronkelijk op de echo afdeling van het rode kruis werkte dus ze had voor ze voor zichzelf begon al behoorlijk wat ervaring.
Dat heeft ze ons ook verteld indd. Alleen lag ons kindje zodanig dwars dat ze het niet duidelijk kon zien.quote:Ze zei bij onze eerste echo zelfs dat als ze het geslacht niet goed had gezien we ons geld terug zouden krijgen.
Dat komt waarschijnlijk doordat ze goed geld verdient met al die mensen zoals jij en ik die door mond op mond reclame bij haar terecht komen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is exact hetzelfde als wat de verloskundige ons vertelde. Viel me wel op dat zij modernere apparatuur had dan waar ze in het ziekenhuis over beschikte.
Is dat niet altijd zo bij een echo?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Als het je niet verteld wordt zie je het zelf ook niet hoor, als ze er niet speciaal bij stil staan.
Ons werd het gisteren aangewezen en wij hebben braaf geknikt, maar ik zag er op dat moment niks van!
Erg leuk bedacht hoor maar niet erg reeel. Een 3D echo zou een holografische echo moeten zijn. Je kunt dan om je kindje heen lopen als of het echt in de ruimte zit / ligt alleen als je het aanraakt graai je er dwars doorheen. (zoals op het holodek van startrek) Het menselijk vermogen is beperkt tot 3 dimensies een 4D echo zou zo iets zijn als een telepatische verbinding er bij ofzo. Zou wel gaaf zijn!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:12 schreef sanger het volgende:
[..]
4D is eigenlijk bewegende filmpjes in 3D vertelde ze.
Als je de foto's bekijkt wordt het indd 3D door het gebruik van schaduw enzo. Maar het ziet er wel heel geinig uit
Bedoelen ze daar niet de opstaande plint mee? Dat ding van zo'n 7cm hoog?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:26 schreef sanger het volgende:
Ik stel de vraag even hier:
Ik wil vanavond beginnen met het plaatsen van de eerste rij Ytong-blokken. Nu moet je die niet op de grond plaatsen, maar in een profiel of op een balkje hout. Welke manier is nu de beste op een houten vloer? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Op de site van Xella (fabrikant) staat koud op een balkje, in een folder van Ytong staat in een profiel.
Overigens vraag ik me af waar de stevigheid vandaan moet komen als ze koud op een balkje komen te staan. Lijkt me nogal wiebelig. Er wordt gezegd dat door de afwerkplint dit zijn stevigheid krijgt, maar ik weet niet of een plint van het laminaat echt stevig genoeg is hiervoor.
Met dat holografische, bedoel je dan zoiets als in de serie Bones weleens wordt gedaanquote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:48 schreef tnimble het volgende:
[..]
Erg leuk bedacht hoor maar niet erg reeel. Een 3D echo zou een holografische echo moeten zijn. Je kunt dan om je kindje heen lopen als of het echt in de ruimte zit / ligt alleen als je het aanraakt graai je er dwars doorheen. (zoals op het holodek van startrek) Het menselijk vermogen is beperkt tot 3 dimensies een 4D echo zou zo iets zijn als een telepatische verbinding er bij ofzo. Zou wel gaaf zijn!
Ik had alles al heel lang in mijn hoofd!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:50 schreef leonieke het volgende:
Al ideeën voor de kleuren van het kamertje? Of moet je nog plannen maken?
Profiel lijkt me beter. Dat wordt het nog tegen gehouden. Bij een balkje woren de blokken alleen door de neerwaardse druk van het gewicht van de muur en de veerankers aan de uiteinden vast gehouden.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:26 schreef sanger het volgende:
Ik stel de vraag even hier:
Ik wil vanavond beginnen met het plaatsen van de eerste rij Ytong-blokken. Nu moet je die niet op de grond plaatsen, maar in een profiel of op een balkje hout. Welke manier is nu de beste op een houten vloer? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Op de site van Xella (fabrikant) staat koud op een balkje, in een folder van Ytong staat in een profiel.
Overigens vraag ik me af waar de stevigheid vandaan moet komen als ze koud op een balkje komen te staan. Lijkt me nogal wiebelig. Er wordt gezegd dat door de afwerkplint dit zijn stevigheid krijgt, maar ik weet niet of een plint van het laminaat echt stevig genoeg is hiervoor.
Die serie ken ik dus weer nietquote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Met dat holografische, bedoel je dan zoiets als in de serie Bones weleens wordt gedaandat zou wel erg gaaf zijn dan indd.
Zekerquote:Ach het is een leuke gadget en voor de nieuwsgierige ouders leuk om hun aanstaande kind te ontmoeten.
Ik wilde er net op terugkomenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:55 schreef tnimble het volgende:
[..]
Profiel lijkt me beter. Dat wordt het nog tegen gehouden. Bij een balkje woren de blokken alleen door de neerwaardse druk van het gewicht van de muur en de veerankers aan de uiteinden vast gehouden.
Komt meestal na CSI ofzo, dacht op dinsdag.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:58 schreef tnimble het volgende:
[..]
Die serie ken ik dus weer niet):
Jammer dat we dan te oud zijn om kinderen te nemenquote:Zekerlijkt me dat over een aantal decenia alle ziekenhuizen dezelfde aparatuur zullen gebruiken. En je voor je baby midden in de kamer te zien zweven je naar zo'n zaakje kunt.
Het klinkt alleszins al mooi, maar ik vrees toch dat ik foto's ga nodig hebben om het me helemaal te kunnen voorstellenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik had alles al heel lang in mijn hoofd!Heb alleen vorige week de kleuren bijgesteld.
Ik had lichtblauw met aubergine in gedachten maar ik wilde niet van die laffe lichtblauwe accesoires (nee, ook niet bij een jongetje)en dus ben ik toch overstag gegaan voor het lime met aqua.
Dat wilde ik dus eerst niet omdat de hele wereld dat heeft, maar ik vind het gewoon leuke kleuren en het is heel makkelijk om daar nu spulletjes bij te vinden.
Op 1 muur komt een geschilderde band van lime, met een aqua figuur erop herhaald, een andere muur wordt helemaal aqua met in lime dat figuur van de grond tot het plafond opgeblazen. De rest blijft wit en er komt een beuken laminaat vloer in.
Zoiets dus.
Ik ga 14 Aug voor 10 dagen naar Afrika en als ik terug kom gaan we aan de slag.
14 + 10 is 24 toch???? En 18 augustus dan?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik ga 14 Aug voor 10 dagen naar Afrika en als ik terug kom gaan we aan de slag.
Scherp! Ik ben daar 10 dagen ofzoiets. Iig ga ik hier de 14e weg en ga daar de 24e weer weg en ben dan de 25e thuis.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 22:11 schreef Solingjan het volgende:
[..]
14 + 10 is 24 toch???? En 18 augustus dan?
Ik wens je bij deze iig een hele voorspoedige reis. Ook omdat je eerder schreef dat je er een beetje tegen opzag. Goede zaken veel plezier en kom goed terug.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 22:14 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Scherp! Ik ben daar 10 dagen ofzoiets. Iig ga ik hier de 14e weg en ga daar de 24e weer weg en ben dan de 25e thuis.
En ja, de 18e... ik had al gezegd dat ik beide data helaas niet kon. Werk gaat toch echt voor. En zeker deze reis!![]()
Nu zet je er een wink achter maar je zit er niet ver vanaf.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 22:03 schreef leonieke het volgende:
[..]
Het klinkt alleszins al mooi, maar ik vrees toch dat ik foto's ga nodig hebben om het me helemaal te kunnen voorstellen![]()
![]()
Trouwens, was roze vroeger niet het kleur voor de jongens en blauw voor de meisjes?![]()
het is zeker ook niet leuk om een potje triviant met je te doen?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 22:50 schreef tnimble het volgende:
[..]
Nu zet je er een wink achter maar je zit er niet ver vanaf.
IN onze christelijke wereld is de kleur voor meisjes licht blauw en voor jongens roze. Blauw is de kleur van maria dus de kleur voor vrouwen en rood de krachtigeste kleur dus de kleur voor mannen. In de 17de eeuw veranderde dit de kleur van jongens werd wit. In het begin van de vorige eeuw veranderde dit nogmaals jongens werden lciht blauw ivm blauwe overals en uniformen en meisjes werden roze.
Als je naar oude schilderijen, tekeningen en preten kijkt zie je dit terug. Ook zijn/waren makeup en pruiken, linten in je haar typisch mannen dingen. Terwijl bloemen in je haar weer bij beide gebruikelijk was maar kon niet elke bloem bij een man en vice versa. Sjaltje zijn wel weer typisch iets voor vrouwen.
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken, alleen moet dat wel goedgekeurd worden door het thuisfrontquote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:08 schreef tnimble het volgende:
Ik zou voor een mooie geschilderde plint gaan 12cm hoog of zo iets
Inderdaad wel top dat je ze zo kunt bellen met dat soort vragenquote:Duidelijk verhaal trouwens van Xella en zijn we alleen weer wat wijzer welke oplossing waneer het beste is en waarom
Een bovenfrees heb ik nog nietquote:Op woensdag 1 augustus 2007 22:00 schreef Solingjan het volgende:
Sanger. Omgeen werking te krijgen zou je natuurlijk ook twee drie stroken OSB kunnen nemen.
Eerste vastschroeven tweede daarweerop schroeven enz. Dit werkt minder dan een balkje. En is nog steviger Doordat je het op meerde plaatsen vastschroeft.
[quote]
Dat is inderdaad nog net even steviger maar balkhout heb ik nog genoeg liggen. Het wordt dus een balkje
[quote]
Idd hoge plint.
Vuren lat met profieltje. Je hebt toch een bovenfrees dacht ik.
M'n trap! Die is ook tof!quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 15:33 schreef Brighteyes het volgende:Ik ben even langs geweest vanmiddag! En ik zie nu echt groen van jaloezie!
Het is echt zo onwijs gaaf!
Althans... de muren, het dak en de locatie.
![]()
Superleuk dat je langs bent geweestquote:Nee, zonder dollen, het is echt een superleuk huis met een enooooooooooorme tuin eromheen, en dan ook nog eens in the middle of nowhere met een paar ouderwetse koeien Schotse Hooglanders bijna in de achtertuin.
Er moet gruwelijk veel gedaan worden, maar als het af is, is het echt om te kwijlen, die gaan daar echt nooit meer weg!
dat topic is niet verdwenenquote:Op zondag 5 augustus 2007 11:30 schreef Marsepein het volgende:
Zo, ik heb nog een uur gezocht naar een directwonen topic wat recentelijk aangemaakt is in K&W en dus in K&W of in WGR zou moeten staan. Helaas heb ik niets gevonden en kan ik de topics niet met elkaar vergelijken.
Dat hoeft ook eigenlijk niet, zo te zien kan het topic in beide fora staan. Ik ben even in overleg met de mods van WGR of het wellicht beter daar past.
Goed dat je het even hebt aangegeven, heb je misschien ook nog een linkje van dat directwonen topic?
quote:Op zondag 5 augustus 2007 14:31 schreef Marsepein het volgende:
Zulke dingen horen ook in WGR, maar soms lijkt een topic beter in K&W te passen. Zoals BE al aangeeft, er zijn de laatste tijd veel van dat soort topics geopend, en naar WGR verhuisd. Waarom het laatste topic niet? Geen idee, maar die vraag staat nu open bij de WGR mods.
Alles over het krijgen van woningen, woningbouwverenigingen, aankoop, snel huren, hypotheken etz hoort in WGR. In K&W hebben we het over de inrichting, het klussen, de kleuren, materialen en stijl enz.
Duidelijk?
quote:Op maandag 6 augustus 2007 22:24 schreef Rewimo het volgende:
Marsepein, moet je echt 1,5 uur ruimen in ons Bauernhoftopic?Zo erg was het nou ook weer niet met die SC
Jequote:Op maandag 6 augustus 2007 22:24 schreef Rewimo het volgende:
Marsepein, moet je echt 1,5 uur ruimen in ons Bauernhoftopic?Zo erg was het nou ook weer niet met die SC
Ik ben het eens met Pluisje. Een emigratie op zich is heel interessant en best een apart topic waard. Er komt zoveel meer bij kijken dan klussen. Emigreren gaat dus ook over je auto overschrijven, het vuilsorteersysteem in den nieuwe lande en de eerste schooldag van je zoon.quote:Op maandag 6 augustus 2007 21:50 schreef pluisje het volgende:
Zou het niet beter zijn om het topic van Rewimo en qltel te verhuizen naar KAA, of iig om dat aan hen voor te stellen, ipv om het te ontdoen van alles dat niet in K&W past?
Het is toch zonde om zo'n verhaal, dat door veel mensen wordt gevolgd, terug te brengen naar uitsluitend klusvoorderingen, terwijl er nota bene een heel forum is waar het prima zou passen mijns inziens.
Zoals ik van de week ook al eens schreef:quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:11 schreef Rewimo het volgende:
Maar het heet toch Klussen en Wonen? We zijn naar het buitenland verhuisd en daar komen niet alleen kluszaken bij kijken maar ook woonzakenZoals de eerste schooldag van onze zoon, jammer dat dat weggehaald is. Is typisch iets wat onder wonen-in-het-buitenland valt, lijkt me. Als hier alleen maar over klussen mag worden gepost is de naam van het forum wellicht niet helemaal goed gekozen.
Eerste schooldag etc hoort daar iig niet bij. Dat past prima in KAAquote:Alles over het krijgen van woningen, woningbouwverenigingen, aankoop, snel huren, hypotheken etz hoort in WGR. In K&W hebben we het over de inrichting, het klussen, de kleuren, materialen en stijl enz.
Dat vind ik een bijzonder flauwe opmerking van jequote:Op maandag 6 augustus 2007 23:17 schreef Marsepein het volgende:
Bovendien blijk je dit SC en FB topic prima te kunnen vinden dus een eigen SC topic hoeft niet te bestaan.
OK, die opmerking is misschien wat kort door de bocht, ik bedoel ermee te zeggen dat iedereen gezellig aan alles meedoet in jullie topic, tot ik het op slot gooi om te ruimen. Dan blijkt er paniek en zie ik een aantal reacties verschijnen in FB, terwijl van te voren er door niemand over is nagedacht. Geen TR, geen PM, niets in het topic.quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:21 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat vind ik een bijzonder flauwe opmerking van jeOnze topicreeks is niet opgezet als SC. Er komen af en toe bekenden binnenhuppelen die ook naar andere dingen vragen dan alleen klusgerelateerde zaken. Dat komt omdat ze ons ook irl kennen. Ik zie dat in andere topics ook wel, waarom is dat zo'n probleem?
Er zijn wel meer subfora gestart als 'tijdelijk' en nooit meer verdwenenquote:Op maandag 6 augustus 2007 23:18 schreef Rewimo het volgende:
KAA is tijdelijk toch? Dat betekent dat alles op een gegeven moment verdwijnt. Dat vind ik wel zonde.
Dat eerste is toch niet echt een argument? Een topic kan altijd doorgeschoven worden.quote:De topicreeks is bovendien gestart toen KAA nog niet bestond. En nogmaals: het gaat in dit forum toch niet alleen over klussen, maar ook over wonen?
Scherp! Dat was een testje. Ik zag in een feedbacktopic dat je de volgende code op Fok kon gebruiken:quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:34 schreef Marsepein het volgende:
Ik snap dan dat je moe bentMaar je sig moet je volgens mij nog wel even aanpassen
Ik snap dat je het niet prettig vindt, en het schuiven naar KAA is en was een oplossing. Zeg alleen niet dat er geen overleg is geweest. Ik heb in de afgelopen topics meerdere malen gewaarschuwd en echt off-topic verwijderd. Als TS van je eigen reeks zul je dan zelf moeten nadenken of je zo door gaat en wacht tot het ‘misgaat’ en een moderator ingrijpt of dat je probeert zelf mee te denken. Met andere woorden, hou het off-topic beperkt en open een topic over alles wat met emigreren te maken heeft in KAA. En ook kun je zelf aangeven dat je het topic naar KAA had willen hebben, voordat er ingegrepen werd.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 08:51 schreef Rewimo het volgende:
Ja, daar baal ik ook van. Had het topic dan - na overleg met ons - naar KAA geschoven zonder al die posts te verwijderen. Nu zijn we een aantal dingen kwijt die voor ons van waarde zijn (100 posts? Allemaal onzinreacties? Lijkt me niet hè).
Nee, je haalt wonen en leven door elkaar. We hebben het hier wel degelijk over wonen. We hebben ‘show je kamer topics’ etc etc.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 08:56 schreef Rewimo het volgende:
O, en noem dit dan voortaan klusforum, als hier alleen verslagen van klussen mogen staan. Het wonen-gedeelte kun je er dan wel aflaten, stuk duidelijker.
Nogmaals, ik heb het meerdere keren aangegeven dat het zo niet gaat, ik heb gewaarschuwd om het off-topic te beperken en daaraan is geen gehoor gegeven. Had ik minder bot kunnen verwijderen of beter na kunnen denken of het topic in een ander subforum beter op zijn plaats was? Ja natuurlijk, maar met minder verwijderen komt de boodschap blijkbaar niet aan en aan het schoppen naar een andere sub heb ik niet gedacht. Excuses daarvoor....quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:28 schreef Rewimo het volgende:
Allemaal prima, ik wil best naar KAA (overleg was prettig geweest) maar ik baal ervan dat er nu dingen weg zijn gehaald die voor ons waardevol zijn.
Definitiefquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:45 schreef tnimble het volgende:
Vonkie is er weer(en nu niet voor 3 dagen, toch
![]()
)
So, jij bent voorlopig van de straat met een dergl. klus !quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:53 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
En een leuk projectje in petto op elektrotechnisch gebied; Pas geleden stond hier een woning in de straat te koop, het betrof een oud notariskantoor. Enkele mensen hebben dat kantoorpand gekocht en willen er een woning van maken.
Al met al toch leuk om naar uit te kijken !![]()
Volgens mij wel.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:30 schreef Marsepein het volgende:
Vonk, is de bouwvak in heel nederland gelijk?
Ik neem aan dat je hier een heel nieuw topic voor opent?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:53 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Definitief![]()
![]()
Nog 1,5 week bouwvakantie te gaan.
En een leuk projectje in petto op elektrotechnisch gebied; Pas geleden stond hier een woning in de straat te koop, het betrof een oud notariskantoor. Enkele mensen hebben dat kantoorpand gekocht en willen er een woning van maken.
Echter zit er een elektrische installatie in die ...
A. Niet aan hun wensen voldoet.
B. Uit het stenen tijdperk van rond 1970 stamt.
C. Te weinig groepen en een te oude meterkast heeft.
D. Elektrische voorzieningen voor een badkamer, keuken e.d. geheel ontbreken (er is niet eens een keuken of badkamer![]()
En die installatie moet ik waarschijnlijk helemaal opnieuw opzetten![]()
![]()
Jammer genoeg duurt dit nog wel tot half september voordat ik daar uberhaupt kan beginnen (bewoners doen namelijk alles in eigen beheer, behalve stroom aanleggen dat was "eng" en men kende de regels niet)
Al met al toch leuk om naar uit te kijken !![]()
De vakanties voor de bouwvak worden niet centraal vastgesteld.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:30 schreef Marsepein het volgende:
Vonk, is de bouwvak in heel nederland gelijk?
Uiteraard open ik daar terzijnertijd een topic overquote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je hier een heel nieuw topic voor opent?
Wel een hele interessante om te volgen dan, een elektrische installatie helemaal opnieuw opzetten
p.s. Ja, als je niet meer terug kunt dan is het echt weg. Ik tik daarom grote reply's altijd in een teksteditor.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:28 schreef Solingjan het volgende:
Ok
ps Ik was net op iets aan het reageren. Invoeren duurde nogal lang. Denk 30 min. Druk ik op invoeren krijg melding " uw sessie is verstreken/verlopen u dient opnieuw in te loggen Ben ik alles kwijt.???
Ik heb voor het eerst naar Pino een PM gestuurd daar moest??? ik een tijd aankruisen schijnbaar daar 15 min aangekruist.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:41 schreef Rewimo het volgende:
Solingjan, je hebt kennelijk je inlogtijd niet op "niet laten verlopen" staan, maar op een beperkte periode. Dan loop je het risico op de melding die je nu kreeg.
Als Fok! weer eens rammelt en ik heb een grote post getypt kopieer ik hem meestal even voor de zekerheid. Kan ik hem zo weer plakken als er iets misgaat
Spannend he! Bewaar hem maar goed.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:08 schreef Marsepein het volgende:
Heb ik jouw eerste PM ever ontvangen?![]()
6000¤ verdienen, of alleen wonen ed tegen eind 2007 en dan nog beide huizen 3 keer zo hard aangerekend krijgen zie ik niet meteen zitten. Vanaf 5000¤ ben je ook al belastbaar, dus zoveel geld verdienen is nog meer in m'n eigen vel snijden.quote:Geachte,
Voor academiejaar 2007-2008 dient u als zelfstandig student een bruto belastbaar bedrag van 6.661,37 euro (in geval van beroepsinkomsten) te verdienen. Indien het enkel en alleen om vervangingsinkomsten gaat zoals leefloon dan bedraagt dit bedrag 5.155.87 euro. U dient dit inkomen te verdienen voor 12 maanden (al dan niet opeenvolgend) tussen de periode van 01/01/2006 tem. 31/12/2007.
Indien u niet aan de voorwaarden van het "zelfstandig statuut" of "fiscaal ten laste van een andere natuurlijke persoon" voldoet zal men onderzoeken of u het statuut van alleenstaand student (volle wees) kan bekomen.
Voor het 'alleenstaand statuut' kan u enkel en alleen in aanmerking komen indien u in de eerste plaats alleen woont en dit uiterlijk op 31/12/2007. Concreet wil dit zeggen dat uw domicilieadres voor voormelde datum in de databank van het rijksregister dient gewijzigd te zijn. De 1/5-eigendom die u bezit wordt vanaf academiejaar 2007-2008 niet meer verrekend in uw nadeel indien uw inkomen geheel of gedeeltelijk uit leefloon bestaat of als minstens 70 % van uw inkomen uit vervangingsinkomsten bestaan. Onder vervangingsinkomsten verstaan we werkloosheidsuitkeringen, ziektevergoedingen of brugpensioenen. In alle andere gevallen pas we de K.I.-test toe.
In verband met consequenties ingevolge uw tewerkstelling en het ontvangen van uw (verhoogde) kinderbijslag dient u zich te wenden tot uw kinderbijslagfonds.
Voor wat uw eigendom betreft, indien u deze verkoopt of schenkt uiterlijk op 31/12/2007 dan wordt er rekening gehouden met het aantal maanden dat u dit onroerend goed nog in uw bezit had. Voor verdere informatie over het verkopen of schenken van onroerende goederen raden wij u aan om contact op te nemen met een notaris en/of het Kadaster.
De berekening van uw studietoelage wordt bepaalt aan de hand van welk statuut u behaald heeft en/of er zich een vermindering van inkomsten voordoen.
Indien u toch wenst een aanvraag in te dienen op basis van het inkomen van uw broer dan wordt er rekening gehouden met de officiële inkomsten van het jaar 2005 of bij een vermindering van inkomen, de vermoedelijke (belastbare) inkomsten van het jaar 2007. Uiteraard wordt hier ook weer rekening gehouden met het K.I. vreemd gebruik maar dan van uw broer.
Jep. Fijn ding hoorquote:Op donderdag 9 augustus 2007 03:54 schreef ROG het volgende:
Duderinnetje, jullie Atag gasplaat (en kap) zijn die 90cm toevallig? Ik kwam er per toeval achter dat het exact hetzelfde model is wat ik op het oog heb.
Het probleem is wel een beetje dat ik niet weet waar ik terecht zal komen. Ik denk dat een bedrijf weinig moeite zal doen om een willekeurige student die het toevallig wat moeilijker heeft dan de rest, voor te trekken. Dat ik kan klussen zal ze wel een worst wezenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:04 schreef Marsepein het volgende:
MMach, wat sneu. Maar kun je net alvast solliciteren bij je toekomstig werkgever en de studie laten sponsoren, in ruil voor bv minimaal 3 of 5 jaar daar werken?
Ik geloof dat de wet (die kijkt naar het Kadastraal Inkomenvan de student , waarbij vreemde eigendommen 3 keer worden aangerekend enzo, ), 3 jaar in voege is.quote:Op maandag 13 augustus 2007 00:08 schreef dvr het volgende:
Mmach, heeft de Belgische wetgeving over studiefinanciering geen hardheidsclausule? Dat is een artikel waarin bepaald wordt, dat als iemand onbedoeld door de wet benadeeld wordt, de uitvoeringsinstantie van de regeltjes kan afwijken om toch recht te doen aan de situatie van die persoon.
Een allround installatiebedrijf, een bedrijf wat doet in het plaatsen van gaskachels, haarden en cv ketels en de gemiddelde loodgieterquote:Op maandag 13 augustus 2007 15:18 schreef becky27 het volgende:
even een vraag, hij staat ook al in mijn becky topic maar wat voor soort bedrijven mogen wettelijk (verzekeringstechnisch gezien) een gasleiding verleggen?
Vonkquote:Op maandag 13 augustus 2007 15:57 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Een allround installatiebedrijf, een bedrijf wat doet in het plaatsen van gaskachels, haarden en cv ketels en de gemiddelde loodgieter![]()
Maar je hebt toch pas een nieuwe ketel laten installeren. Was dat dan geen erkend istallatiebedrijf?quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:18 schreef becky27 het volgende:
even een vraag, hij staat ook al in mijn becky topic maar wat voor soort bedrijven mogen wettelijk (verzekeringstechnisch gezien) een gasleiding verleggen?
[ url = link ] teks t [/ url ]quote:* gaat in SC vragen hoe hier int blauw te tikken.
Ja die kan ik ook nog vragen, het gaat om het verleggen van mijn gasleiding van het gasfornuis van het midden naar de muurquote:Op maandag 13 augustus 2007 16:31 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Maar je hebt toch pas een nieuwe ketel laten installeren. Was dat dan geen erkend istallatiebedrijf?
Nou , kheb wel wat geoefend in preview en het ziet er niet uit, zoals ik elders wel eens zie.quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:37 schreef Marsepein het volgende:
AnneX:
[..]
[ url = link ] teks t [/ url ]
En dan zonder spaties.
Je kunt ook de tekst typen en dan dmv [afbeelding] de link er om heen plakken.
quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:00 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Vonk![]()
Lezen: K&W FAQ, Feedback en Slowchat topic deel 19. Klus on!![]()
(Dat is 1 post boven jouw post)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |