dude, een gat van 12cm maak je niet om een schilderij op te hangen, dat doe je om de woning structureel te veranderen en dat hoeft je huurbaas inderdaad niet toe te staan en jij bent dus aansprakelijk voor schade; mocht de constructie bovendien het begeven door jouw actie of andere grote schade ontstaan, draai jij daar voor op.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:04 schreef prinsrob het volgende:
Hoi,
Ik wil een gat maken in een buitenmuur van een kamer die ik huur. Ik heb gevraagd aan de verhuurder of dit mag, naja hij vertelde dat dit niet mocht, maar ik wil het dus eigenlijk toch doen.
M'n vraag is, als ik dit met een diamantboor doe (gat doorsnede 12cm ofzo), komt de binnenkant van het gat dan mooi heel uit die boor? (Nog nooit met zo'n ding gewerkt.) En kan ik deze er later als ik uit de kamer ga weer instoppen en dichtmetselen of zoiets?
Ik hoor het graag.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het huis het begeeft, is daar kans op? Het is gewoon een buitenmuur, er zit geen verdieping bovenop dus dat zou wel goed moeten gaan volgens m'n intuitiequote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:21 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
dude, een gat van 12cm maak je niet om een schilderij op te hangen, dat doe je om de woning structureel te veranderen en dat hoeft je huurbaas inderdaad niet toe te staan en jij bent dus aansprakelijk voor schade; mocht de constructie bovendien het begeven door jouw actie of andere grote schade ontstaan, draai jij daar voor op.
en ben je trouwens helemaal belazerd om zomaar zoiets voor de eerste keer te doen zonder hulp van een deskundige?![]()
aan de buitenkant een buiten lamp en niemand die het zietquote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:27 schreef lj_lightning het volgende:
Als je weg gaat gewoon een schilderijtje voor het gat hangen!![]()
Als je een beetje goede verkoper bent kun je vast wel iemand een gat van 12 cm aansmeren.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:22 schreef prinsrob het volgende:
Is het dus te doen om een gat van 12cm doorsnede aan te smeren?
heb je niet gewoon een raam dat open kan?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:24 schreef prinsrob het volgende:
Ik heb een airco gekocht en daarvoor moet ik een gat in de muur maken.
nee dat is een beetje het probleem zijn van die schuifpuien, dat werkt niet lekker, slang past er niet doorheenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:05 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
heb je niet gewoon een raam dat open kan?
12 cm is echt niet zomaar dicht te maken, besef wel dat hout reageert op het weerquote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:07 schreef prinsrob het volgende:
[..]
nee dat is een beetje het probleem zijn van die schuifpuien, dat werkt niet lekker, slang past er niet doorheen
Maar ik heb al een oplossing, ik ga een gat maken in een houten gedeelte van de schuifpui, dat is van hout en dus makkelijker te rapareren.
Ik heb er een unit bij dat door het gat heen kan, dat is van plastic. Volgens mij moet het lukkenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:08 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
12 cm is echt niet zomaar dicht te maken, besef wel dat hout reageert op het weer
Hij heeft 't over de herstelwerkzaamheden als je ooit 's gaat verkassen...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:13 schreef prinsrob het volgende:
Ik heb er een unit bij dat door het gat heen kan, dat is van plastic. Volgens mij moet het lukken, ik ga gewoon naar een winkel om een boor of zaag te huren en dan laat ik daar gewoon het stuk hout zien, hopelijk kunnen ze me zeggen als het een dom idee is
.
omdat de slang niet door de kier past en omdat er dan sowieso heel veek overblijft waar de warmte terug doorheen kanquote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:59 schreef Marsepein het volgende:
En waarom gaat het niet met een schuifpui, door die op een kier te zetten?
Het hangt er een beetje vanaf wat de muur is. Je plakwerk is sowieso om zeep, en als het gewoon metselwerk is gaat het heel waarschijnlijk op de plaatsen tussen de voeg & de stenen barsten, waardoor je zal moeten puzzelen om het weer in elkaar te krijgen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:04 schreef prinsrob het volgende:
M'n vraag is, als ik dit met een diamantboor doe (gat doorsnede 12cm ofzo), komt de binnenkant van het gat dan mooi heel uit die boor? (Nog nooit met zo'n ding gewerkt.) En kan ik deze er later als ik uit de kamer ga weer instoppen en dichtmetselen of zoiets?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |