abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51285422
Ha! Een eigen topic! Lekker puh!

Zaterdag gebeurde het, op 07-07-07, de grote stap (terug) werd definitief genomen:

ik ga verhuizen van een woning van 50m2 met alles voor mezelf naar een kamer van 23m2 (woonkamer 17m2 en slaapkamertje 6m2) met gedeelde keuken, toilet en douche.

Dit alles omdat ik van voltijd werken omsla naar voltijd studeren

De kamer is geverfd toevallig in de kleuren waarin ik mijn huidige woonkamer ook heb dus hoef (helaas) niet te verven (het is zo leuk, maar het scheelt ook wel veel geld )

Nu moet ik alleen natuurlijk dingen gaan schiften (wat neem ik mee uit mn oude huisje, wat KAN er mee uit m'n oude huisje en wat doe ik om de kamer gezellig te maken. Ben nog op zoek naar een kleine twee persoonsbank (in elkaarzetbaar van de IKEA ofzo want de deuren en trappen zijn erg smal waardoor m'n huidige driepersoonsbank niet mee kan, mijn feautuil en eethoek ook niet overigens.

foto's van de kamer:

foto vanuit de ene hoek gericht op het keukenblok dus, geen kookmogelijkheid, maar wel iig iets

foto vanaf naast het keukenblok.. de posters gaan wel weg

raampjes

slaapkamertje, loose the curtains

gezamelijke keuken beneden kookt zelden iemand zei ze, dus kan daar lekker mn gang gaan potjes, pannetjes, allemaal leuke dingetjes

zelfgemaakt plattegrondje, verhoudingen zullen wel niet compleet kloppen

Nu heb ik zero ervaring met ruimte-management bij het wonen op kamers, en ben ik dus op zoek naar bankje/eethoekje (low budget) dus heeft de ervaren IKEA-ganger nog wat tips om de ruimte zo efficient mogelijk in te delen?

Wat ik iig meeneem uit mijn eigen huis is de IKEA EXPEDIT kast met de vierkante vakjes (4x4)]
Ja doei.
  maandag 9 juli 2007 @ 11:47:51 #2
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_51285616
ook al ga je kleiner wonen het is echt wel een leuke kamer, met een aparte slaapkamer, dat heb ik nooit gehad in mijn studententijd. Veel plezier, helaas heb ik geen bankje voor je
pi_51285728
Leuke kamer hoor, daar is best wat gezelligs van te maken!

Maarre.. kun je bij dat keukenblokje van jou niet electrisch koken als je dat zou willen? Of mag dat niet?
Succes, enne.. veel foto's posten hè!
pi_51285777
Sinds mijn eigen klustopic ben ik eraan verslingerd. Ben benieuwd wat je er allemaal mee gaat doen. Héél veel succes in ieder geval.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_51285840
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:51 schreef JK1982 het volgende:
Leuke kamer hoor, daar is best wat gezelligs van te maken!

Maarre.. kun je bij dat keukenblokje van jou niet electrisch koken als je dat zou willen? Of mag dat niet?
Succes, enne.. veel foto's posten hè!
mag daar niet electrisch koken helaas ivm gebrek aan goede ventilatie hiervoor maargoed, de ontzettend ruime keuken beneden maakt een hoop goed
Ja doei.
pi_51286273
Stoot je je kop niet tegen dat lage plafond?
  maandag 9 juli 2007 @ 12:06:52 #7
161756 hierissiedan
second first impression
pi_51286288
Felicitas! ziet er aardig uit. Ik ga volgen!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
pi_51286454
quote:
Op maandag 9 juli 2007 12:06 schreef doshi het volgende:
Stoot je je kop niet tegen dat lage plafond?
haha het is ongeveer 2 meter hoog geloof ik, dus echt laag maar ben zelf maar 1.73m en m'n vriend 1.75m dus wij hebben er geen problemen mee

ziet er echt knus uit met dat lage plafond eens kijken of ik daar nog iets creatiefs mee kan doen
Ja doei.
pi_51289043
quote:
Op maandag 9 juli 2007 12:10 schreef motorbloempje het volgende:
ziet er echt knus uit met dat lage plafond eens kijken of ik daar nog iets creatiefs mee kan doen
moet zeker lukken met die mooie balken!
pi_51291283
Je klinkt erg enthousiast; dat gaat zeker lukken om er iets leuks van te maken. veel succes!!!
pi_51293356
Seht gut aus! En die ruimtevermindering kom je wel overheen den ik
Da gao nie nou!
  maandag 9 juli 2007 @ 18:18:53 #12
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51298750
Daar is ie dan, je topic!

Ben erg benieuwd hoe het gaat worden allemaal!
... ♥ ik mis je ♥
pi_51307655
Net even met mams naar de IKEA geweest en een boodschappenlijstje gemaakt:

LACK Salontafel ( 16,95 )

MYSINGE bank (310.00 )

uitschuiftafeltje practisch (79,00)

uitgeschoven tafeltje (nog steeds 79,00)

klerenkast voor in de slaapkamer (49,00)

werktafeltje/bureau (19,00)

Ja doei.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 00:37:31 #14
161756 hierissiedan
second first impression
pi_51311472
ik heb de mysinge ook, maar dan in het bruin, echt een hele lekkere bank, je kunt er goed op liggen prima op zitten en eventueel als (logeer)bed te gebruiken!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
pi_51314637
hij zat ook echt zooo lekker

en omdat ik alle meubels al donkerbruin heb vond ik dit wel wat breken
Ja doei.
pi_51316428
ik vin d 2meter plafont hoogte wel erg laag, zou altijd denken dat het plafont op mijn hoofd zal zakken
je enthusiasme is leuk om te zien , gefeli met je kamers
pi_51327543
Gefeliciteerd met je kamer
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:30:49 #18
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51328753
Ik heb ook een tijdlang in een hele lage woning gewoond, maar het stoorde me niet echt, eigenlijk.

Mooie meubeltjes btw, en inderdaad slim om de kleur van de bank af te laten wijken.
... ♥ ik mis je ♥
pi_51340865
Erg leuke kamer! Had ik maar zo'n studentenkamer! Succes met inrichten!
pi_51341152

dank

ben begonnen met inpakken hier, wordt nog een hele klus

heb net 3 vuilniszakken kleren naar het leger des heils gebracht, misschien nog 1 morgen verhuizen doet je veel oude troep weggooien

is het al 1 augustus?
Ja doei.
pi_51342739
Bijna motorbloempje, nog 19 nachtjes slapen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51345378
vind het een leuke kamer waar je echt iets leuks mee kunt doen. De indeling is eigelijk al prima en gewoon een lekker fris kleurtje en gaan .

Waar ik overigens aan dacht, wat wel handig kan zijn, bij de ikea hebben ze heel eenvodige maar wel goede slaapbankjes. Het is eigelijk een houten bedframe dat omgeklapt kan worden naar een bankje.

Heb het zelf een tijdje gehad en werkt prima, zeker handig als er nog iemand wil blijven slapen...
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_51358080
Ik neem aan dat de witbalans van je camera veel te rood staat?? Of is echt álles met roze gloed?
I had a signature once. It was awful.
pi_51358409

digicameraatje van m'n vriend alles is netjes wit hoor en creme wit en beige
Ja doei.
pi_51358728
Meer zoiets?

I had a signature once. It was awful.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')