Ha! Een eigen topic! Lekker puh!
Zaterdag gebeurde het, op 07-07-07, de grote stap (terug) werd definitief genomen:
ik ga verhuizen van een woning van 50m2 met alles voor mezelf naar een kamer van 23m2 (woonkamer 17m2 en slaapkamertje 6m2) met gedeelde keuken, toilet en douche.
Dit alles omdat ik van voltijd werken omsla naar voltijd studeren
![]()
De kamer is geverfd
![]()
toevallig in de kleuren waarin ik mijn huidige woonkamer ook heb
![]()
dus hoef (helaas) niet te verven (het is zo leuk, maar het scheelt ook wel veel geld
![]()
)
Nu moet ik alleen natuurlijk dingen gaan schiften (wat neem ik mee uit mn oude huisje, wat KAN er mee uit m'n oude huisje en wat doe ik om de kamer gezellig te maken. Ben nog op zoek naar een kleine twee persoonsbank (in elkaarzetbaar van de IKEA ofzo
![]()
want de deuren en trappen zijn erg smal waardoor m'n huidige driepersoonsbank niet mee kan, mijn feautuil en eethoek ook niet overigens.
foto's van de kamer:
![]()
foto vanuit de ene hoek gericht op het keukenblok dus, geen kookmogelijkheid, maar wel iig iets
![]()
![]()
foto vanaf naast het keukenblok.. de posters gaan wel weg
![]()
![]()
raampjes
![]()
![]()
slaapkamertje, loose the curtains
![]()
![]()
gezamelijke keuken beneden
![]()
kookt zelden iemand zei ze, dus kan daar lekker mn gang gaan
![]()
potjes, pannetjes, allemaal leuke dingetjes
![]()
![]()
zelfgemaakt plattegrondje, verhoudingen zullen wel niet compleet kloppen
![]()
Nu heb ik zero ervaring met ruimte-management bij het wonen op kamers, en ben ik dus op zoek naar bankje/eethoekje (low budget) dus heeft de ervaren IKEA-ganger nog wat tips om de ruimte zo efficient mogelijk in te delen?
Wat ik iig meeneem uit mijn eigen huis is de IKEA
EXPEDIT kast met de vierkante vakjes (4x4)]