abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 april 2007 @ 20:38:56 #1
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_48870473
Van koop gaan we naar huur. Dit ivm het feit dat we een aangepaste woning nodig hadden omdat mijn man zeer slecht nog trap kan lopen. We hadden dus een urgentie voor een gelijkvloerse flatwoning vanaf de eerste woonlaag met lift, maar liepen wonder boven wonder tegen een aangepaste eensgezinswoning aan, waarin trapligt en al zit.

Enig minpuntje is de erg kleine badkamer, maar dat willen we gaan verbouwen. Dit dus zoals de woning nu is, ten tijde van het opknappen en verbouwen zal ik wel updates blijven geven!

Tuin

Tuin

Woonkamer ene kant op (andere kant zat de huidige bewoonster (ziek, slecht ter been) en die had liever niet dat ze op de foto kwam)

De laminaatvloer

Spuitwerk + sierrand muren

Sier-rozetten plafond

Natte cel

Natte cel

Grote slaapkamer vanaf de ingang

Grote slaapkamer vanaf de andere kant

Slaapkamertje wat voor Suus zal worden

(wat dus geen 6 vierkante meter blijkt te zijn, maar 3x3 meter = 9 vierkante meter!)

Slaapkamertje wat voor Suus zal worden

Slaapkamertje wat over is en waar we dan een badkamer van willen maken (ook 9 vierkante meter!)

Zicht vanuit de potentiele badkamer, op de huidige badkamer

(dat stukje muur naast de deuropening, daarachter is dus het douchegedeelte, inclusief die ronding die je daar ziet zitten)

Meterkast annex kelder

Keuken vanaf de hal gezien

Keuken vanaf de tuin gezien

Plee
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  maandag 30 april 2007 @ 20:43:13 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48870585

Ik hoop zo voor jullie dat jullie de badkamer mogen verplaatsen!
pi_48870851
pi_48870891
Ziet er goed uit!
pi_48870901
Super Ireth
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 30 april 2007 @ 21:02:25 #6
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_48871181
Netjes
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 30 april 2007 @ 21:10:31 #7
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_48871420
Wat een leuk huis, Ireth; gefeliciteerd!
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
  maandag 30 april 2007 @ 21:25:46 #8
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_48871863
Ireth, wat een fijn plekje voor julie drietjes
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 30 april 2007 @ 21:42:41 #9
24188 Belana
kloon van belana
pi_48872460
ireth wat leuk! echt een fijn huis
stormy waters...
sailin'
pi_48872628
Leuk, ik vraag me alleen of waarom iemand zo'n onpraktisch huis ontwerpt?
  maandag 30 april 2007 @ 22:05:51 #12
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_48873253
Ik denk dat het ten tijde van de bouw lang zo onpraktisch niet was. Het is gebouwd in 1925. Volgens mij was het toen een heule moderne woning
  maandag 30 april 2007 @ 23:10:29 #13
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_48875442
Heb je een plattegrond / schets van de huidige badkamer en potentiele badkamer. Want als die naast elkaar liggen misschien dat er een muurtje verschoven kan worden om de huidige badkamer wat groter te maken. Mogelijk dat je 1 slaapkamer kunt opofferen om een andere kamer en de badkamer groter te maken.

Wel even vragen aan de woningbouw want als je stopt met huren moet je wel de woning terug in de oorspronkelijke staat terug brengen.
pi_48880186
dat is waar ook , maar er is zeker iets moois van te maken....
mooei tuin ook, strakke tegels, makkelijk te onderhouden

waar staat dat huis?
  dinsdag 1 mei 2007 @ 08:48:34 #15
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_48880245
Mooi huisje hoor Ireth. Super dat ie nu van jullie is.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  dinsdag 1 mei 2007 @ 09:00:00 #16
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_48880369
quote:
Op maandag 30 april 2007 23:10 schreef HarryP het volgende:
Heb je een plattegrond / schets van de huidige badkamer en potentiele badkamer. Want als die naast elkaar liggen misschien dat er een muurtje verschoven kan worden om de huidige badkamer wat groter te maken. Mogelijk dat je 1 slaapkamer kunt opofferen om een andere kamer en de badkamer groter te maken.

Wel even vragen aan de woningbouw want als je stopt met huren moet je wel de woning terug in de oorspronkelijke staat terug brengen.
Op deze foto sta ik in de deuropening van wat we badkamer willen maken en dan kijken we naar wat nu een badkamer moet voorstellen. Daar tussen liggen dus nog trap(gat) en overloop. Naast de huidige badkamer ligt de grote slaapkamer en die willen we graag ook zo houden. De 2 kleinere kamers (beiden 9 vierkante meter) liggen dus naast elkaar. 1 wordt de kamer van mijn dochter, de anderen willen we dus badkamer laten worden. Doorbreken van de huidige betegelde inloopkast is dus geen optie. Verplaatsen wel. Zowiezo komt de badkamer dan boven de keuken te liggen en dat is weer handig ivm doortrekken van leidingen/afvoer.

We gaan het ook in overleg doen met de woningbouw, maar we hebben al van meerdere kanten gehoord dat er dat soort oplossing bij andere woningen in de wijk zijn aangebracht. Het valt dus onder woningverbetering en mag waarschijnlijk wel, mits goed uitgevoer met tekeningen en door een erkend installateur (oid)
  dinsdag 1 mei 2007 @ 09:00:19 #17
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_48880372
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 08:43 schreef Charisma het volgende:
dat is waar ook , maar er is zeker iets moois van te maken....
mooei tuin ook, strakke tegels, makkelijk te onderhouden

waar staat dat huis?
Utrecht, net zo'n beetje tussen noord en west in.
pi_48881092
quote:
Op maandag 30 april 2007 23:10 schreef HarryP het volgende:
Dit hoeft niet altijd hoor. Bij mijn woningbouw mag ik gewoon alles verbouwen wat ik wil, zolang het de woning maar verbeterd en het veilig is. En ik hoef het niet terug te brengen in oude staat als ik mijn woning verlaat. In deze situatie kan ik me ook niet voorstellen dat de woningbouw het af zou keuren. Want zo een douche kan natuurlijk echt niet meer.
  maandag 7 mei 2007 @ 22:40:27 #19
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_49122111
We hebben de verhuurder gesproken .. en we mogen verbouwen!!!

We moeten wel eerst de plannen in de vorm van bouwtekeningen overleggen zodat hun alles goed kunnen bekijken of het vakkundig wordt uitgevoerd en bouwtechnisch mogelijk is, maar we mogen gewoon een prachtige badkamer creeëren! Ook mogen we dat loze muurtje wat nu de natte cel scheidt van de overloop er uit slopen zodat we een grotere overloop krijgen!

Het mooiste van alles is nog, als we het laten doen door de verhuurder krijgen we flinke huursverhoging, maar als we het zelf bekostigen komt er geen huursverhoging en krijgen we een financiele bijdrage terug (als onkostenvergoeding) varierend van 750 tot 1500 euro! Afhankelijk dus van wat wij kwijt zijn aan het totaalplaatje krijgen we nog een flinke smak geld retour!

Morgen moet ik nog wat papieren gaan brengen bij de verhuurder en dan kan er als alles goed verloopt volgende week getekend worden!!
pi_49131786
Leuk huis, en zo te horen is de verhuurder wel een geschikte partij, toppie!
  Moderator dinsdag 8 mei 2007 @ 14:29:28 #21
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_49143407
Leuke woning
Heeft erg veel potentie; ondanks dat het maar een huurwoning is
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 mei 2007 @ 15:10:13 #22
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_49145090
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_49403469
quote:
Op maandag 7 mei 2007 22:40 schreef Ireth het volgende:

Morgen moet ik nog wat papieren gaan brengen bij de verhuurder en dan kan er als alles goed verloopt volgende week getekend worden!!
Verloopt alles goed?
  dinsdag 15 mei 2007 @ 21:13:57 #24
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_49417647
Neuh

Ik bel vanmiddag de verhuurder op, wanneer we nu eigenlijk dat huurcontract mogen tekenen...

"Ja we wachten nog op formulieren van u mevrouw"
"Huh? Ik heb vorige week dinsdag alle formulieren persoonlijk moeten brengen aan uw service balie op [adres]"
"Ja die hebben we, maar we moeten ook nog een 'goed gedrag' verklaring van uw huidige verhuurder hebben, eerder kan er niet ondertekend worden."
"We hebben momenteel een koopwoning mevrouw...."
"ooww..."
" "
"Ja dat zie ik hier idd staan! *giebel giebel*"
" "

Morgen wordt ik teruggebeld, dan is de juiste persoon die over ons dossier gaat aanwezig
pi_49422476
Ze zullen het niet vaak meemaken dat iemand van een koopwoning teruggaat naar een huurwoning. Jammer dat het vertraging geeft, maar enigszins begrijpbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')