abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51321188

Maker: SI Games

Waar is dit topic voor bedoeld?
Welkom bij het meest geliefde voetbalmanagerspel!
Nieuwe talenten gevonden? Goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen?
Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten ..

Challenge

Helaas doen er tot op heden maar weinig mensen mee met de challenge.. Succes

De Challenge is hier te downloaden.
Zet de savegame in C:| Documents and Settings|(jouw gebruikersnaam)|\Mijn documenten|Sports Interactive|Football Manager 2007|games

Enkele handige sites
  • FMinside [NL]
  • ManagersUnited [NL]
  • Fuck The Ref [NL]
  • FMforum[ EN]
  • Sortitoutsi [EN]

Laatste patches/updates
  • SI Games downloads

Hulpprogramma's
  • Hamachi networkserver.exe
    Online spelen, uitleg is hier te vinden...
  • FM Genie Scout 2007.zip
  • FM Speeder.rar
    FM Speeder versnelt het spel, inclusief de laadtijden. Je bepaalt de snelheid met een balk: Hoe verder naar rechts, hoe sneller het spel zal gaan.
  • Nederlandse taal in FM
    Zet 'm in: C|Program Files|Sports Interactive|FootballManager 2007|data|languages en daarna selecteren bij instellingen

Systeemeisen
    Minimum: Windows 98/ME/2000/XP, 1GHz processor, 128MB RAM
    Aanbevolen: Windows XP, AMD of Intel Dual 2GHz, 1GB RAM, 650MB vrije ruimte

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres van het profiel van donroyco.
  • It Never Hurts To Help!
    pi_51321230
    tvp
    :) (:
    pi_51321319
    tvp

Met Nederland Denemarken ingemaakt: 4-0.
      dinsdag 10 juli 2007 @ 13:10:07 #4
    61472 Its_Muppet
    "Shit Happens"
    pi_51322052
    Ik zie dat FMgenie via Rapidshare wordt aangeboden, maar misschien makkelijker om rechtstreeks naar de bron te gaan:
    http://www.genie.com.ua/
    I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
    pi_51322842
    Foppe de Haan doet het ook in het spel goed:

Alle wedstrijden in de kwalifactie voor het EK-21 in 2008 (lol) gewonnen en nu in de Play-offs 2-1 van Italie gewonnen.

Hulde aan Foppe!
    pi_51323225
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 13:33 schreef Rumille het volgende:
    Foppe de Haan doet het ook in het spel goed:

Alle wedstrijden in de kwalifactie voor het EK-21 in 2008 (lol) gewonnen en nu in de Play-offs 2-1 van Italie gewonnen.

Hulde aan Foppe!
    Ja, die cheat tenminste niet
    pi_51323291
    Gaan we dat gezeur het hele topic krijgen?

Je kan me ook gewoon laten.
    pi_51324395
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 13:46 schreef Rumille het volgende:
    Gaan we dat gezeur het hele topic krijgen?

Je kan me ook gewoon laten.
    Oke nu hoe ik op
    pi_51324900
    Ik ben weer met mijn Paris FC 2000 game verder gegaan.
    1ste seizoen werd er van me verwacht dat ik tegen degradatie in de Championnet National zou strijden.
    De media had verwacht dat ik 17e zou worden wat dus degradatie zou betekenen, maar gelukkig kon ik een redelijk seizoen bekronen met een keurige 8e plaats.
    Mijn voorzitter was dus zeer tevreden en ik kreeg in het 2e seizoen een redelijk leuk transferbudget.
    Heb daar vooral spelers van 2e elftallen van Lyon, Marseille en Auxerre gehaald.
    Dat seizoen ging boven verwachting goed en ik eindigde op een 3e plek die recht gaf op rechtstreekse promotie naar de Ligue 2.

In het 3e seizoen wordt van me verwacht dat ik strijd tegen degradatie in de Ligue 2, maar tot nu toe sta ik op een keurige 1e plaats.
    Heb vooral veel goedkopen spelers uit brazilie gehaald met een dubbele nationaliteit.
    Die hebben meestal ook een veel goedkopere releaseclausule dan dat ze al waard zijn.
    Hopelijk lukt het me om in het eerste seizoen in de Ligue 2 gelijk promotie naar de hoogste divisie af te dwingen, maar eigenlijk heb ik liever dat we eerst nog een seizoen in de Ligue 2 blijven zodat we stabiel kunnen doorgroeien naar een Ligue 1 ploeg.
    pi_51325824
    Heeft iemand eigenlijk Championship Manager 97/98 gespeeld? Die speelden mn broers en ik altijd. Was wel leuk . Lekker simpel nog.

@Sjimz:
    Dus jij begon eigenlijk in Divisie 3 (Met zeg maar de Eredivisie als Divisie 1?)

[ Bericht 21% gewijzigd door Rumille op 10-07-2007 15:10:07 ]
    pi_51326719
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 15:03 schreef Rumille het volgende:
    Heeft iemand eigenlijk Championship Manager 97/98 gespeeld? Die speelden mn broers en ik altijd. Was wel leuk . Lekker simpel nog.

@Sjimz:
    Dus jij begon eigenlijk in Divisie 3 (Met zeg maar de Eredivisie als Divisie 1?)
    Ik ben begonnen met Championship Manager 3, daarna alle spellen uit de serie gespeeld. Vond Championship Manager 99/00 de beste en leukste, heb ik een game met Millwall gespeeld tot 2042!
    It Never Hurts To Help!
    pi_51326785
    2042?

Mijn god. Dan kan het zijn dat jouw spits de kleinzoon is van de spits waarmee je begon.

Je hebt zeker alles gewonnen wat er te wonnen viel?
    pi_51326798
    Ben totdat er een nieuwe transferupdate komt begonnen met Barcelona. Even kijken of ik ook kan verliezen met Ronaldinho en Henry Ik ben van plan om even kampioen te worden en de CL te winnen. Dan ga ik daarna met een ander leuk team bezig zodat ik als manager wat marge heb opgebouwd
    pi_51326808
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 15:03 schreef Rumille het volgende:

@Sjimz:
    Ja.
    pi_51326881
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 15:35 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ja.
    Cool.

Ik las laatst op een forum wat over iemand die met Ajax probeerde te degraderen en niet voor de winterstop werd ontslagen. Hij heeft het alleen nooit afgemaakt (volgens de posts dan).

Opzich wel een grappig idee.
    pi_51326993
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 15:34 schreef Rumille het volgende:
    2042?

Mijn god. Dan kan het zijn dat jouw spits de kleinzoon is van de spits waarmee je begon.

Je hebt zeker alles gewonnen wat er te wonnen viel?
    Meerdere keren zelfs, ben maar gestopt toen ik als trainer 75 werd in de game. Eigenlijk best idioot als je dan ziet dat je een ongeveer 30 dagen x 24 uur aan een game hebt gezeten. Die tijd had waarschijnlijk wel nuttiger besteed kunnen worden.
    It Never Hurts To Help!
    pi_51327094
    Je had moeten doorgaan tot je 120 jaar was. Of kijken of je dood kan gaan in de game.
    pi_51327841
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 15:44 schreef Rumille het volgende:
    Je had moeten doorgaan tot je 120 jaar was. Of kijken of je dood kan gaan in de game.
    Dat kan niet Jammergenoeg
    pi_51328029
    Ga me niet vertellen dat je dat hebt uitgeprobeerd.

Ga je als 200-jarige nog ff een topclub coachen
    pi_51329781
    Eerste transferperiode is nu voorbij met Ajax.

---------------Stekelenburg---------
    Ogararu--Stam--Heitinga--Emanuelson
    -----------Gabri------Davids-------
    -----Modric------Sneijder-----Babel
    -----------------Huntelaar-----------

Wilde eigenlijk Modric op AMC hebben, want ik had verwacht dat Sneijder weg zou gaan, maar ineens boden ze niet meer op hem. Zit nu dus met Kruys, De Mul en Kennedy op de bank..

Maargoed, ff een paar seizoenen spelen en dan weer een nieuwe game beginnen. Misschien gai k ook wel MLS doen
    pi_51329973
    MLS lijkt me eigenlijk niks aan. Allemaal van die onbetekende spelers waar je nooit wat van hoort (behalve Adu).

Correct me if I'm wrong.
    pi_51329983
    Heb ook nog Cardenas en Mendoza weten te strikken als mijn 2 niet EU spelers bij Paris FC

Net even mijn hoogste overwinning van het seizoen behaald.
    In de beker waren deze amateur geen tegenstand voor mijn team.
    pi_51330015
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 16:59 schreef Rumille het volgende:
    MLS lijkt me eigenlijk niks aan. Allemaal van die onbetekende spelers waar je nooit wat van hoort (behalve Adu).

Correct me if I'm wrong.
    Dat is juist het leuke aan FM.
    Onbekende spelers zoeken.

Leuke spelers in MLS zijn bijvoorbeeld Szetela, Besagno, Altidore en Kjelstan
    pi_51330125
    Smaken verschillen. Ik vind het juist leuk om het eromheen. Spelers aantrekken, spelers tevreden houden, in competities zoals Club World Championship of de nationale beker spelen. Niet hele tijd die ranglijsten enzo.
    pi_51347390
    tvp
    pi_51355392
    Zit bij Duitsland, Frankrijk en Griekenland in met het EK.

pi_51378169
    In mijn eerste seizoen in de Ligue 2 ben ik met Paris 2000 FC kampioen geworden!
    In 3 jaar tijd van een amateurclub in de 3e divisie naar de hoogste franse divisie waar ik een mooie derby krijg tegen PSG!
    Hoop dat mijn stadion wat groter wordt, want met een capaciteit van 3000 is het niet veel
    pi_51378462
    Kan je toch aanvragen?

Bij Board Room enzo.
    pi_51378476
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 22:53 schreef Rumille het volgende:
    Kan je toch aanvragen?

Bij Board Room enzo.
    ja, anders ga je mij even uitleggen hoe je dat moet doen

Dat heb ik toch al meerdere keren gedaan maar als je geen geld hebt dan lukt het niet he!
    pi_51378620
    Nee, was ff checken, niet vertellen hoe je moet doen.
    Kan volgens mij bij Ajax niet (geen eigenaar ofzo).

Das wel weer realistisch...
    pi_51378844

Ff screentje van de eindstand.
    pi_51400932
    Wat is die Genie Scout in de OP?
    pi_51423951
    quote:
    Op donderdag 12 juli 2007 17:47 schreef Rumille het volgende:
    Wat is die Genie Scout in de OP?
    Een tool waarbij de current ability en potential ability van spelers gecheckt kan worden. Mogelijkheid om alle stats te zien van alle spelers en te zoeken op kwaliteiten van spelers. De een vindt het cheaten en de ander niet. Ik zit er tussenin en gebruik het bijna nooit, alleen wanneer ik een nationaal team coach. Te vaak gehad dat ik niet alle spelers kon zien van mijn land en dan kan je dus niet scouten :S. Vandaar dat ik daarvoor Genie Scout gebruik.

Wind extinguishes a candle and energizes fire
    pi_51424763
    In mijn eerste seizoen op het hoogste niveau van Frankrijk met Paris FC 2000 is het me gelukt om 5e te worden in de competitie
    Mijn stadion is eindelijk uitgebreid van 3000 naar 14000 zitplaatsen.
    Volgend seizoen start ik in de intertoto en hoop ik daarmee door te stomen naar de UEFA cup.
    pi_51427088
    3000 naar 14000 .

Das een eehm... redelijke vooruitgang .
    pi_51461736
    Ik kom ook even patsen hoor!
    Ik ben 1 jaar op vakantie geweest. Ben toen in 2007 begonnen met de competitie, met ajax.
    Opstelling

Stekelenburg/Kirkland (halverwege siezoen)

De Cler, Vermaelen en Grygera

Kahlenberg/Zidan/Emanuelson/Babel, Mendes, Zenden/Gallardo, Sneijder

AM: Anita

S: Huntelaar en Santa Cruz/Babel

Gallardo en Santa Cruz geleend.

Beker + Kampioen + CL gewonnen. 1 wedstrijd overgespeeld in de halve finale van de beker . De rest allemaal eerlijk gewonnen
    If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
    pi_51483740
    Zijn er nog mensen met de challenge bezig?
    Hajeto!
    pi_51484464
    Ik niet. Ben met Blackpool (League Two, seizoen 3) begonnen. 1x gelijk, 1x gewonnen en 2x verloren.

Gaat niet goed.
    pi_51535417
    Heeft iemand dit wel eens gehad, sta 2-0 achter maar bij het teamtalk scherm sta ik 0-3 voor! is dat een bekende bug?

Edit: Heb de wedstrijd uitgepeeld, 2e helft alles op de aanval, 5-1 verloren, maar toch met 0-3 gewonnen! Nejib Ayari grote man met 3 treffers die ook meetellen in de topscoorderslijst.

[ Bericht 54% gewijzigd door -Willempie- op 16-07-2007 21:17:34 ]
    It Never Hurts To Help!
    pi_51554934
    En ik maar zoeken bij PC games
    pi_51560733
    Kun je die Playoffs er ook uitgooien op een of andere manier? Ze verneuken het hele spel. Ten eerst word je daardoor sowieso altijd kampioen, en ten tweede staat de geschiedenis nu nooit goed.
    pi_51561071
    quote:
    Op zaterdag 14 juli 2007 15:20 schreef Mr.Jorn. het volgende:
    Ik kom ook even patsen hoor!
    Ik ben 1 jaar op vakantie geweest. Ben toen in 2007 begonnen met de competitie, met ajax.
    Opstelling

Stekelenburg/Kirkland (halverwege siezoen)

De Cler, Vermaelen en Grygera

Kahlenberg/Zidan/Emanuelson/Babel, Mendes, Zenden/Gallardo, Sneijder

AM: Anita

S: Huntelaar en Santa Cruz/Babel

Gallardo en Santa Cruz geleend.

Beker + Kampioen + CL gewonnen. 1 wedstrijd overgespeeld in de halve finale van de beker . De rest allemaal eerlijk gewonnen
    Waarom ga je een jaar op vakantie?
    Ik snap trouwens sowieso die vakantie optie niet
    pi_51566633
    quote:
    Op dinsdag 17 juli 2007 15:45 schreef Leonos het volgende:

[..]

Waarom ga je een jaar op vakantie?
    Ik snap trouwens sowieso die vakantie optie niet
    Waarschijnlijk om 'realistisch' in 2007 te beginnen gok ik zo.
    pi_51586778
    klopt. Ik was zat van de standaard selecties, dus ging ik een jaar op vakantie en ben toen met Ajax begonnen.
    pi_51586952
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 11:12 schreef Mr.Jorn. het volgende:
    klopt. Ik was zat van de standaard selecties, dus ging ik een jaar op vakantie en ben toen met Ajax begonnen.
    Ik kies dan altijd Brazilië erbij aan het begin en dan kun je kiezen wanneer je wil beginnen en dan begin ik altijd in Maart 2007. Het is niet helemaal aan het einde van het seizoen
      woensdag 18 juli 2007 @ 13:56:59 #46
    125053 stefmans
    Ze winnen nooit van de Joden.
    pi_51592423
    quote:
    Op dinsdag 17 juli 2007 12:57 schreef Fides het volgende:
    En ik maar zoeken bij PC games
    ''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
    pi_51592516
    Ik heb ff in fb gepost of hij naar het subforum van pc geplaatst kan worden.
      woensdag 18 juli 2007 @ 16:49:05 #48
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_51598094
    Ook weer een hoi...
    Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
    Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
    pi_51600458
    Hmm, ik ben net in Amerika begonnen.

Maar hoe werkt daar in vredesnaam het transfersysteem ed.?
    pi_51600479
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 18:12 schreef JeroenV het volgende:
    Hmm, ik ben net in Amerika begonnen.

Maar hoe werkt daar in vredesnaam het transfersysteem ed.?
    Je hebt drafts, trades, waivers en discovery spelers
    Lang verhaal maar zeker leuk om te spelen.
    pi_51600701
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 18:12 schreef sjimz het volgende:

[..]

Je hebt drafts, trades, waivers en discovery spelers
    Lang verhaal maar zeker leuk om te spelen.
    Waar staat het ergens goed uitgelegd? Of heb jij tijd?
    Het klinkt leuk en lijkt me ook wel interessant. Maar heb nu geen flauw benul wat ik aan het doen ben.
      woensdag 18 juli 2007 @ 21:44:51 #52
    117813 Mr-Sander
    Check m'n signature
    pi_51607254
    Tweede seizoen Valencia is begonnen! Aantal transfers, grootste:

-Riquelme, 9,5M
    -Ljuboja, 4,6M
    -Alexis, 8,75M
    -Chica, 13M

Oefenwedstrijden gingen wel lekker.
    Super Cup ook wel.

-link verwijderd, niet terugplaatsen-
    pi_51608708

Yeeeaaahhhh
    Цой жив
    pi_51610312
    Mooie resultaten heren! ^^

Ik vroeg mij af wat is het meeste waarvoor jij ooit een speler hebt verkocht?
    Mijn record staat op ¤ 65 miljoen, iemand die dat kan overtreffen?

It Never Hurts To Help!
    pi_51610658
    Heb ooit een regen voor iets van 85 miljoen verkocht aan Chelsea als ik me niet vergis.
    Zal binnekort eens kijken of ik daar nog een screen van heb.
      donderdag 19 juli 2007 @ 10:52:43 #56
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_51620653
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 21:44 schreef Mr-Sander het volgende:
    Tweede seizoen Valencia is begonnen! Aantal transfers, grootste:

-Riquelme, 9,5M
    -Ljuboja, 4,6M
    -Alexis, 8,75M
    -Chica, 13M

Oefenwedstrijden gingen wel lekker.
    Super Cup ook wel.

[afbeelding]
    Marquez had een offday ?!?!
    Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
    pi_51621303
    quote:
    Op donderdag 19 juli 2007 10:52 schreef donroyco het volgende:

[..]

Marquez had een offday ?!?!
    Hij heeft wel gescoord.

Hij had alleen nog een penalty moeten missen.
    pi_51628368
    Ik ben in 2010 met USA wereldkampioen geworden door met 1-0 in de finale te winnen tegen Frankrijk.
    pi_51633050
    Ik ben dus begonnen met Chivas USA. Heb geen onaardig team en leuke spelers gekocht uit Zuid Amerika. Begin ook zelfs het transfersysteem een klein beetje te snappen.

Alleen jammer dat de resulataten ronduit kut zijn. Ik verlies bijna alles en scoor amper. Terwijl ik echt goede spelers heb, al helemaal voor de Amerikaanse competitie. Spelen ze daar anders ofzo?
    pi_51633485
    quote:
    Op donderdag 19 juli 2007 17:55 schreef JeroenV het volgende:
    Ik ben dus begonnen met Chivas USA. Heb geen onaardig team en leuke spelers gekocht uit Zuid Amerika. Begin ook zelfs het transfersysteem een klein beetje te snappen.

Alleen jammer dat de resulataten ronduit kut zijn. Ik verlies bijna alles en scoor amper. Terwijl ik echt goede spelers heb, al helemaal voor de Amerikaanse competitie. Spelen ze daar anders ofzo?
    In de MLS kun je het beste niet meer dan 2 verdedigers hebben en minstens 4 aanvallers.
    pi_51633528
    quote:
    Op donderdag 19 juli 2007 18:14 schreef Mindstate het volgende:

[..]

In de MLS kun je het beste niet meer dan 2 verdedigers hebben en minstens 4 aanvallers.

Juist hoe aanvallender ik speel hoe meer ik op mijn klote krijg lijkt het wel. Nep Italianen.
    pi_51635261
    Dan moet je je verdedigende lijn meer opschuiven. Zet die 2 centrale verdedigers de mentaliteit voor de verandering eens op Aanvallend.
    pi_51637012
    Heb m'n Fm-verslaving weer eens opgepakt. Natuurlijk met Man U, ik schijn met andere clubs niet zo geïnteresseerd te blijven in 't spel

Seizoen 1 inmiddels gespeeld, voor de 1e speelronde al Ferdinand aan concurrent Chelsea verkocht. Ik had Pique en Vidic nog en heb voor nog geen kwart van de transfersom Barzagli aangetrokken die 'n zeer goede stand-in bleek Ook v.d. Vaart voor 'n schijntje aan kunnen trekken (12,5 mln), maar die komt nog niet echt uit de verf.

Helaas wel 6e geworden, ondanks 'n geweldige inhaalrace aan 't einde van 't seizoen. Flinke winning-streak met als klapper de winst in de CL-finale tegen Inter Milan (2-0 achter en uiteindelijk met penalties gewonnen 2-2 en 5-3)

Van der Sar is helaas al gestopt na 'n ernstige blessure aan 't eind van 't seizoen (5 maanden out), maar z'n opvolger stond al klaar in de winterstop. Ochoa aangetrokken omdat de aanwezige keepers niet op niveau (Kuzjak, Foster) zijn of nog te jong (Zieler).
    In 't nieuwe seizoen Saha, Smith en Nani verkocht en daarvoor o.a. Micah Richards, Leighton Baines en Cesar Delgado aangetrokken. De laatste net voor de deadline en ik kreeg geen werkvergunning voor 'm. Dus maar uitgeleend aan Sporting Lissabon (satellietclub).

Nu is me al vaker opgevallen dat wanneer je mensen zonder WP na verloop van tijd 'n nieuw contract aanbiedt en ze daarna gewoon mogen voetballen. Dus Delgado had nog geen wedstrijd voor Sporting gebald en ik dacht ik probeer 't eens. En ja hoor, hij tekent 't nieuwe contract en 't icoontje voor z'n naam is verdwenen. Hij mag dus meteen weer terugkeren bij me

Hij moet 'n dodelijk koppel gaan vormen met Eddie Johnson of Wayne Rooney. Daarnaast heb ik nog talenten Rossi en Thiago Ribeiro rondlopen om voorin aan de slag te gaan. Verder elke positie ongeveer dubbel bezet.

Es kijken of we er dit keer iets van kunnen maken
    "If you're not a manc, you're a wank"
    pi_51637334
    Rooney gebruiken iig. Is de duurste speler uit mijn spel in 2012
    pi_51637827
    Johnson is veel trefzekerder in mijn spel. Rooney speelt nog erg wisselvallig. Maar ik kan Delgado en Rooney naast Johnson posteren. Johson speelt bij mij als targetman en wordt op 't hoofd aangespeeld. Legt ze vaak over de verdediging of panklaar voor de collegaspits
    pi_51654786
    Ik sta nu aan het begin van seizoen 2 met Feyenoord. Leuk team, ik heb in dat ene jaar zo'n 15 spelers gehaald, waarvan 3 buitenlanders (1 gehuurd). M'n opstelling:

GK: Timmer
    DR: Buys
    DC: Vlaar/Joris Mathijsen
    DL: Drenthe
    DMC: Nigel de Jong
    MC: Hofs/Lucius
    AML: Solari
    AMR: de Guzman
    S: Vieri

Castelen en Huysegems waren in seizoen 1 nog regelmatig basisspelers, maar zijn verkocht. Veel goedkopere vervangers (Solari en Engelaar voor totaal 4mln gehaald, die 2 voor 15 mln verkocht) gehaald. Verder heb ik ook nog Sander van Gessel die regelmatig speelt, evenals Yohann Gourcuff. Kivuvu heb ik ook nog, maar die is vooral voor de toekomst. Dan heb ik ook nog bij mn satellietclub Offenbach 3 talentjes rondlopen, namelijk El Moussaoui, Henrico Drost en Kees Luijckx. Ook Slory en Bruins heb ik nog.

Eerste seizoen de beker en CL-playoffs gewonnen (was 3e geworden). Eerste voorronde CL inmiddels al gewonnen van 1 of andere ploegje ui Israel. Zit nu in de poule bij Ol. Lyon, Valencia en Werder Bremen
    pi_51654965
    Met Sporting CP had ik er een goed eerste seizoen op zitten, 2e geworden op onderling resultaat met Porto. Verder een aantal supertalenten gehaald. Net als Nuno Valente, Hilario en Da Costa. In het 2e seizoen ging het iets minder, maar kon ik Figo en Pauleta wel naar Lissabon halen. 3e geworden op 3 punten achter kampioen Benfica. En nu, tijdens de voorbereiding van het 3e seizoen met een financiële huishouding waar Spaanse en Italiaanse toppers nog een puntje aan kunnen zuigen, wil de savegame niet meer laden. En de laatste back-up is van winterstop 2e seizoen.

Uitkijken naar een nieuwe club dus.
    pi_51658479
    Mooie carriere heb ik in FM. Werkloos begonnen en toen 3,5 jaar bij Almagro uit Argentinie(2e divisie club maar ben gepromoveert). Toen wou ik naar een andere club maar niemand die me aannam maar Dijon nam me aan maar ik kon er niet voor zorgen dat ze niet degradeerde dus toen ze eenmaal gedegradeerd waren nam ik ontslag en toen kwam het WK 2010 en dat betekend dat er veel banen vrijkomen en toen solliciteerde ik bij Engeland maar ze hebben me aangenomen wat ik niet verwacht had. Het is veel leuker om werkloos te beginnen en met eigen kracht ergens terecht te komen :p
    pi_51658579
    quote:
    Op vrijdag 20 juli 2007 13:15 schreef Rorata het volgende:
    Mooie carriere heb ik in FM. Werkloos begonnen en toen 3,5 jaar bij Almagro uit Argentinie(2e divisie club maar ben gepromoveert). Toen wou ik naar een andere club maar niemand die me aannam maar Dijon nam me aan maar ik kon er niet voor zorgen dat ze niet degradeerde dus toen ze eenmaal gedegradeerd waren nam ik ontslag en toen kwam het WK 2010 en dat betekend dat er veel banen vrijkomen en toen solliciteerde ik bij Engeland maar ze hebben me aangenomen wat ik niet verwacht had. Het is veel leuker om werkloos te beginnen en met eigen kracht ergens terecht te komen :p
    Hoe kan je zonder ooit maar iets echt bereikt te hebben bondscoach worden van Engeland?
    No offence, maar zonder aan je reputatie geknoeid te hebben gaat dat zeker nooit lukken.
    pi_51658635
    quote:
    Op vrijdag 20 juli 2007 13:17 schreef sjimz het volgende:

[..]

Hoe kan je zonder ooit maar iets echt bereikt te hebben bondscoach worden van Engeland?
    No offence, maar zonder aan je reputatie geknoeid te hebben gaat dat zeker nooit lukken.
    Ik heb er echt niet aan geknoeid en ik ben tegen cheaten. Ik vond het zelf ook raar maar ik hoorde wel vaker dat mensen bondscoach werden zonder iets bereikt te hebben.
    pi_51659075
    Aan het begin van het spel zijn er ook altijd een aantal landen die geen bondscoach hebben. Als je daar solliciteert krijg je altijd wel een aanbod, ook al zit je nog aan het begin van jaar 1.

Ok, dat zijn wel altijd vage Afrikaanse landen, maar ok....Het gaat om het idee nietwaar
    pi_51659142
    quote:
    Op vrijdag 20 juli 2007 13:30 schreef Irritatie100 het volgende:
    Aan het begin van het spel zijn er ook altijd een aantal landen die geen bondscoach hebben. Als je daar solliciteert krijg je altijd wel een aanbod, ook al zit je nog aan het begin van jaar 1.

Ok, dat zijn wel altijd vage Afrikaanse landen, maar ok....Het gaat om het idee nietwaar
    Maar voor Engeland heb je een veel betere reputatie nodig dan voor pak em beet Burkina Faso.
    pi_51659261
    Dat is waar, maar hij heeft dan ook een aantal jaren ervaring, die je aan het begin van seizoen 1 niet hebt.
    pi_51659296
    quote:
    Op vrijdag 20 juli 2007 13:35 schreef Irritatie100 het volgende:
    Dat is waar, maar hij heeft dan ook een aantal jaren ervaring, die je aan het begin van seizoen 1 niet hebt.
    Maar nog nooit bij een club op het hoogste niveau gezeten, waat veel zwaarder meetelt.
    pi_51659627
    Ik ben ook half Engels dus dat heb ik ook als 2e nationaliteit in FM, ik weet nie of dat ook een factor is.
    pi_51659759
    quote:
    Op vrijdag 20 juli 2007 13:36 schreef sjimz het volgende:

[..]

Maar nog nooit bij een club op het hoogste niveau gezeten, waat veel zwaarder meetelt.
    quote:
    Werkloos begonnen en toen 3,5 jaar bij Almagro uit Argentinie(2e divisie club maar ben gepromoveert).
    Wel op het hoogste niveau gespeeld dus (van Argentinië weliswaar, maar dat is toch ook geen onaardige competitie
      vrijdag 20 juli 2007 @ 16:08:53 #77
    43493 numero_uno
    Dat zei je ja!
    pi_51665010
    Ben met Lazio begonnen en dat is in het 1e seizoen best pittig omdat je met 13 punten oid op achterstand start door die omkoopschandalen Ook bijna geen spelers die naar je willen komen maar uiteindelijk toch wat transfers kunnen doen Veron terug gehaald naar Rome en ook Claudio Lopez mocht zich verheugen op zijn terugkeer bij 1 van zijn favo ploegen. In het 1e seizoen wel helaas afscheid moeten nemen van Pandev maar als Barcelona om de hoek komt met een 22 miljoen bod dan krijgt hij er een strik omheen en kom ik m nog persoonlijk afleveren ook
    Uiteindelijk als 9e geëindigd op 5 punten achterstand van Uefa Cup voetbal.

In het 2e seizoen Melli voor de verdediging overgenomen van Betis en vooral heel veel rotzooi eruit getieft. Ik heb nu bijna geen 2e elftal meer over .
    Giovanni van Bronckhorst is er ook nog bijgekomen met achter hem talent van Chelsea Ryan Bertrand. Wel helaas afscheid moeten nemen van Behrami mijn sterspeler maar ook nu was er sprake van een goede deal met Middlesborough. Ook nu mijn talentenpool weer aangevuld met wat jeugdspelers van Chelsea, Arsenal, Man Utd en Juve namen weet ik nu even niet zit niet op mijn laptop en die staat op mijn kamer.
    2e Seizoen echter weer goed geëindigd met Uefa voetbal voor het 3e seizoen in het verschiet. Ben nu in de zomerstop en weet mijn precieze transfers niet.

Heb alleen nog 1 doel en dat is een volledig Italiaans team te krijgen maar volgens mij is dat nauwelijks te doen
    - I'm buttwalking... is that a crime? -
    -Never underestimate the predictability of stupidity-
      vrijdag 20 juli 2007 @ 19:59:51 #78
    168595 LongOne
    Feyenoord till I die!
    pi_51672402
    Shitt heb echt zin in FM 08 iemand enig idee wanneer die komt? Begin september misschien??
    pi_51673920
    Zal wel weer een jaar later zijn dan FM 2007, denk ik zo. Ze zullen het wel aankondigen op begin september, maar het zal wel begin oktober worden net als dit jaar.
    pi_51674220
    Hoeveel playable leagues kun je hebben (zonder dat het té langzaam gaat) met 1GB ram?

[ Bericht 57% gewijzigd door Mindstate op 20-07-2007 21:37:05 ]
    pi_51676553
    Ik draai met 1 gb ram zonder problemen 17 playable leagues en een grote database, meer zal misschien ook wel kunnen, kwestie van proberen
    pi_51685237
    quote:
    Op vrijdag 20 juli 2007 22:12 schreef Irritatie100 het volgende:
    Ik draai met 1 gb ram zonder problemen 17 playable leagues en een grote database, meer zal misschien ook wel kunnen, kwestie van proberen
    het gaat toch ook om processor? Wat voor processor heb je als je 17 leagues kan draaien?
    pi_51686063
    Heb me via NEC en Tottenham opgeklommen naar Chelsea, waar ik nu in mn 5e seizoen zit en inmiddels 2 seizoenen ongeslagen ben . Wordt eens tijd voor een nieuwe uitdaging, want geld speelt nu totaal geen rol.
    PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
    pi_51750869
    Ik ben er ook weer. Binnenkort maar weer verder met America FC Natal.

Irl gepromoveerd naar de eerste divisie in Brazilië, in FM nog 2e divisie met verwachting een 13e plek.
    There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
    Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
    The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
    pi_51750906
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 16:02 schreef EnGCatjuh het volgende:
    Ik ben er ook weer. Binnenkort maar weer verder met America FC Natal.

Irl gepromoveerd naar de eerste divisie in Brazilië, in FM nog 2e divisie met verwachting een 13e plek.
    Welke game hadden we ook al weer?
    Zuid Afrika waren we toch nog bezig?
    pi_51751234
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 16:03 schreef sjimz het volgende:

[..]

Welke game hadden we ook al weer?
    Zuid Afrika waren we toch nog bezig?
    Ehh, ja, volgens mij ook.

Met die zoon van die voorzitter van jou.
    There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
    pi_51753304
    Hoe kan ik mn de opstelling voor mn reserve team regelen zonder de wedstrijd zelf te hoeven spelen? Ik heb 'Huidige wedstrijdtactiek gebruiken' aangevinkt, maar dan worden er alsnog andere spelers opgesteld dan dat ik wil.
    Цой жив
    pi_51753409
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 17:10 schreef Zwoerd het volgende:
    Hoe kan ik mn de opstelling voor mn reserve team regelen zonder de wedstrijd zelf te hoeven spelen? Ik heb 'Huidige wedstrijdtactiek gebruiken' aangevinkt, maar dan worden er alsnog andere spelers opgesteld dan dat ik wil.
    Dat vinkje erboven of eronder ook aanvinken.
    Iets van: Deze selctie kiezen wanneer mogelijk.
    pi_51764797
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 17:13 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dat vinkje erboven of eronder ook aanvinken.
    Iets van: Deze selctie kiezen wanneer mogelijk.
    Die zie ik niet staan
    Цой жив
    pi_51764846
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 22:19 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Die zie ik niet staan
    Ik weet niet de nederlandse benaming ervan, speel namelijk in het engels.
    laat maar hij staat bij mij ook bij een andere optie, holiday mode, maar die bedoelde je niet.

[ Bericht 11% gewijzigd door sjimz op 23-07-2007 23:17:45 ]
    pi_51767519

Wat een naam voor een defender !!!!
      maandag 23 juli 2007 @ 23:39:04 #92
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_51768394
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 23:18 schreef sjimz het volgende:
    [afbeelding]

Wat een naam voor een defender !!!!
    Fysiek erg goed, zou het daar aan liggen?
    pi_51768515
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 23:39 schreef donroyco het volgende:

[..]

Fysiek erg goed, zou het daar aan liggen?
    Geen idee.
    Zou deze speler op zondag of op maandag verwekt zijn?
      maandag 23 juli 2007 @ 23:42:49 #94
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_51768603
    quote:
    Op maandag 23 juli 2007 23:41 schreef sjimz het volgende:

[..]

Geen idee.
    Zou deze speler op zondag of op maandag verwekt zijn?
    [afbeelding]
    Ik denk in de nacht van zondag op maandag
    pi_51772417
    Ik heb een tour gemaakt met clubs, ik ben begonnen bij fc gombak in indonesie.
    Daar 2 keer kampioen geworden tot de aandacht van andere clubs werd getrokken.
    ik ben vertrokken naar de Red daimonds in japan de club van Ono.

Na daar 2 keer kampioen zijn geworden kon ik naar Vitesse.
    Ik heb die kans genomen en ben 2 keer 2e worden.

Toen kreeg ik een aanbieding van palermo in het eerste jaar heb ik me weten te kwalifeceren voor ufea cup, 2 jaar kampioen en de uefa cup kunnen binnenslepen.
    3 jaar kampioen geworden en halve finale champions league.

Ik werd gevraagd door Nederland , dus ik zei ja en een paar dagen later hadden ze Erwin Koeman binnengehaald. Ik kon niets meer in het team doen maar ik kon nog wel staf aan nemen en ontslaan.
    Inclusief de Manager Erwin Koeman, het lijkt wel alsof ik de knvb ben geworden in zeist. Ik heb toen Foppe de Haan de baan aangeboden en die heeft genomen !

Ik hoop nu na palermo naar een echte topclub te kunnen verkassen.
    Alleen maar naar Barca of Ac Milan wil ik nog, nog een leuk feitje Manchester United is gedegradeerd.
    En toen werd het huilen
    Xbox360 gamertag : Buffeljezus
    pi_51779667
    Ik heb hem overleefd, de poule des doods!

pi_51779720
    Ik wist niet dat je grijze spelers een contract kon aanbieden? Ik speel bij Stevenage, en in mijn 18- team heb ik maar heel weinig spelers (5 ofzo), en nu drukte ik op zo´n grijze speler en er stond contract aanbieden?
    pi_51779771
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 12:37 schreef Mindstate het volgende:
    Ik wist niet dat je grijze spelers een contract kon aanbieden? Ik speel bij Stevenage, en in mijn 18- team heb ik maar heel weinig spelers (5 ofzo), en nu drukte ik op zo´n grijze speler en er stond contract aanbieden?
    kan alleen in je eigen team.
    Dus grijze spelers van andere teams kan je niet benaderen.
      dinsdag 24 juli 2007 @ 14:13:07 #99
    43493 numero_uno
    Dat zei je ja!
    pi_51782656
    Kreeg net bericht dat ik met mijn 'kleuterklas' het kampioenschap had behaald gemiddelde leeftijd 24
    pi_51785672
    Ik ben nu een game aan het spelen met Leeds united.. ik krijg die lui echt niet aan het voetballen.. verschrikkelijk
    Hajeto!
      dinsdag 24 juli 2007 @ 15:58:41 #101
    43493 numero_uno
    Dat zei je ja!
    pi_51785886
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 02:39 schreef Dancin_Rhino het volgende:
    Ik heb een tour gemaakt met clubs, ik ben begonnen bij fc gombak in indonesie.
    Daar 2 keer kampioen geworden tot de aandacht van andere clubs werd getrokken.
    ik ben vertrokken naar de Red daimonds in japan de club van Ono.

Na daar 2 keer kampioen zijn geworden kon ik naar Vitesse.
    Ik heb die kans genomen en ben 2 keer 2e worden.

Toen kreeg ik een aanbieding van palermo in het eerste jaar heb ik me weten te kwalifeceren voor ufea cup, 2 jaar kampioen en de uefa cup kunnen binnenslepen.
    3 jaar kampioen geworden en halve finale champions league.

Ik werd gevraagd door Nederland , dus ik zei ja en een paar dagen later hadden ze Erwin Koeman binnengehaald. Ik kon niets meer in het team doen maar ik kon nog wel staf aan nemen en ontslaan.
    Inclusief de Manager Erwin Koeman, het lijkt wel alsof ik de knvb ben geworden in zeist. Ik heb toen Foppe de Haan de baan aangeboden en die heeft genomen !

Ik hoop nu na palermo naar een echte topclub te kunnen verkassen.
    Alleen maar naar Barca of Ac Milan wil ik nog, nog een leuk feitje Manchester United is gedegradeerd.
    Bij mij was Chelsea een jaartje van het hoogste toneel verdwenen HOE IS ZE DAT GELUKT!!????
      dinsdag 24 juli 2007 @ 16:05:52 #102
    179108 El-Salvador
    Anti-klapper
    pi_51786079
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 12:35 schreef sjimz het volgende:
    Ik heb hem overleefd, de poule des doods!

[afbeelding]
    Mooi om te zien hoe je van een klein clubje een internationale topper maakt! Dit soort prestaties zet mij weer aan om een nieuw avontuur te beginnen met een relatief klein clubje.

Iemand een ideetje?

En nog wat, ik hoor mensen praten over vele verschillende competities in 1 game. Maar je kan toch maar maximaal 3 landen selecteren, of zit ik mis?
    Vincent zag het koren
    Einstein het getal
    Zeppelin de Zeppelin
    En Johan zag de bal
    pi_51786194
    Je zit mis. Aantal competities in onbeperkt, mits je computer het aankan. Ik kan er bijvoorbeeld tot 5 landen op draaien, daarboven wordt het te langzaam om lekker te kunnen spelen.
      dinsdag 24 juli 2007 @ 16:11:51 #104
    179108 El-Salvador
    Anti-klapper
    pi_51786271
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 16:09 schreef Maravilla het volgende:
    Je zit mis. Aantal competities in onbeperkt, mits je computer het aankan. Ik kan er bijvoorbeeld tot 5 landen op draaien, daarboven wordt het te langzaam om lekker te kunnen spelen.
    Wat voor systeem heb je draaien?
    Vincent zag het koren
    Einstein het getal
    Zeppelin de Zeppelin
    En Johan zag de bal
    pi_51786284
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 16:05 schreef El-Salvador het volgende:

[..]

Mooi om te zien hoe je van een klein clubje een internationale topper maakt! Dit soort prestaties zet mij weer aan om een nieuw avontuur te beginnen met een relatief klein clubje.

Iemand een ideetje?

En nog wat, ik hoor mensen praten over vele verschillende competities in 1 game. Maar je kan toch maar maximaal 3 landen selecteren, of zit ik mis?
    Dan moet je de wizard uitzetten
    pi_51788440
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 15:58 schreef numero_uno het volgende:

[..]

Bij mij was Chelsea een jaartje van het hoogste toneel verdwenen HOE IS ZE DAT GELUKT!!????
    Gebeurt best vaak. Ook vaak omdat dat een coach allemaal topspelers haalt maar het saleris budget overschrijt en dan worden veel belangrijke spelers weer verkocht en dan zakken ze snel af.
    En toen werd het huilen
    pi_51789412
    Ik had in de 1/8 finale van de CL PSV geloot en heb ze vrij makkelijk verslagen.
    Toen moest ik tegen Chelsea in de kwartfinale en tot mijn grote verbazing heb ik ze verslagen waardoor ik dus met Paris FC in de halve finale van de CL (Tevens debuutjaar in de CL)
    Nu mag ik hopen dat ik Arsenal kan verslaan, maar als je al nagaat wie ik heb uitgeschakeld heb ik goede hoop.

nadat ik uit met 1-1 gelijk had gespeeld tegen Arsenal begon ik aan de thuiswedstrijd.
    Na 5 minuten kwam ik met 0-1 achter door Walcott.
    Gelukkig dribbelt Pato vanaf de aftrap gelijk richting het doel van Arsenal en scoort.
    Met 1-1 zou het verlengen worden en daar lijkt het ook naar toe te gaan.
    In de 90ste minuut scoort Kolo Toure een doelpunt!
    Gelukkig voor mij was het een eigen doelpunt zodat ik met 2-1 voorsta.
    Niet lang daarna fluit de scheids af en gaat Paris FC naar de finale van de CL!

[ Bericht 45% gewijzigd door sjimz op 24-07-2007 19:51:50 ]
    pi_51793773
    Wat vertel je dat toch beeldend

Nouja, succes in de finale, tegen Ajax heb ik uit betrouwbare bron
    pi_51795490
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 20:02 schreef EnGCatjuh het volgende:
    Wat vertel je dat toch beeldend

Nouja, succes in de finale, tegen Ajax heb ik uit betrouwbare bron
    En mijn werk bij Paris FC zit erop!

pi_51796122
    Al 30 wedstrijden ongeslagen met Ajax!
      woensdag 25 juli 2007 @ 01:04:11 #111
    123545 DatMeenJeNiet
    Mike Mampuya till i die O+
    pi_51805067
    'E'en week in dienst bij Maribor en gelijk resultaat :

Damn, wat ben ik goed.
    pi_51805354
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 15:51 schreef Crack_david het volgende:
    Ik ben nu een game aan het spelen met Leeds united.. ik krijg die lui echt niet aan het voetballen.. verschrikkelijk
    Geef Gavin Rothery een kans, probeer die gast de hele tijd over te nemen voor maar 2 k, maar ik heb helemaal niks meer in kas

Ik zal aan het eind van het seizoen (1ste seizoen nog maar) even een leuke evaluatie typen
    pi_51806233
    ik ben vertrokken naar Barcelona alwaar Ronaldinho assistent manager is.
    En toen werd het huilen
    pi_51810389
    Zit nu in het 2e seizoen met Ado Den Haag.

Heb via de play-offs promotie afgedwongen naar de eredivisie maar heb op dit moment best een probleem. Heb nog steeds een middelmatige selectie. Heb wat Brazilianen en Argentijnen voor een appel en een ei kunnen halen die eigenlijk nog niet helemaal klaar zijn voor de eredivisie maar nu wil het bestuur dat ik in het 1ste jaar gelijk mee ga doen om de titel.

Heb veel spelers laten vertrekken (te oud of niet goed genoeg, Texeira en Cornelisse bijvoorbeeld). Maar ook de supporters willen minimaal europees voetbal halen.

Zoals gezegd staat er nu een zeer middelmatig elftal en had eigenlijk een soort van 3-jaren plan uitgestippeld. Iemand enig idee of ik hier iets aan kan veranderen?

Den Haag handhaven op het hoogste niveau leek mijzelf wat belangrijker dan kampioen worden.
      woensdag 25 juli 2007 @ 11:19:35 #115
    43493 numero_uno
    Dat zei je ja!
    pi_51811330
    Ik krijg nu ongeveer elke keer een fatale fout als ik wil opslaan en sluit ie FM af. Iemand hier ervaring mee?
      woensdag 25 juli 2007 @ 16:00:08 #116
    42940 Kang-He
    Sklansky $$$ Millionaire
    pi_51821237
    Iemand toevallig een leuke custom database voor 7.0.2.? Iets van een Europese super league?
    pi_51821985
    moet je even forum.manutd.nl kijken daar zijn een boel leuke add ons.
    En toen werd het huilen
    pi_51822437
    Allemaal winst verhalen hier, heb ik ook allemaal al meegemaakt. Maar de laatste tijd wil het niet echt vlotten met mijn taktieken en spelers ik denk dat ik maar ontslag neem bij PSV (hoop dat er een mooi team komt want ik heb de UEFA CUP gewonnen).
    pi_51829099
    Zit nu op de helft van 't tweede seizoen met Man U. Sta 3e op 7 punten van leider Arsenal, maar heb nog 2 wedstrijden in te halen.

Grote man is Eddie Johnson, loopt net niet 1 op 1. Rooney en Delgado wisselen elkaar 'n beetje af naast Big Eddie. Achterin 'n degelijke verdediging staan met Barzagli en Piqué centraal en Evra en Richards op de flanken. Barzagli is alleen al 'n hele tijd geblesseerd, dus nu Vidic als centrale muur. Doet ie ook niet onverdienstelijk

't Middenveld blijkt wat dun bezaaid, vooral nu Ronaldo en Hargreaves geblesseerd zijn. VdV komt niet echt aan z'n niveau lijkt wel, heb 'm verkocht voor 30 mln aan Barça (gekocht voor 15 mln). Carrick is niet de breekijzer en Lennon wil niet echt voorbij z'n man komen, al heeft ie af en toe mooie acties.

Ben nu Sahin, de Guzman en Baptista aan 't scouten. Als ik daar iemand van kan aantrekken dan zit ik wat beter in de middenvelders

Groepsronde CL makkelijk doorgekomen met Rangers, AS Roma en Mainz 05 in de poule. 2e ronde CL nu meteen 'n kraker tegen Barça.
    pi_51842845
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 16:34 schreef andre347 het volgende:
    Allemaal winst verhalen hier, heb ik ook allemaal al meegemaakt. Maar de laatste tijd wil het niet echt vlotten met mijn taktieken en spelers ik denk dat ik maar ontslag neem bij PSV (hoop dat er een mooi team komt want ik heb de UEFA CUP gewonnen).
    Dat valt vaak vies tegen.
    En toen werd het huilen
    pi_51848130
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 16:11 schreef El-Salvador het volgende:

[..]

Wat voor systeem heb je draaien?
    Een iBook.
    pi_51851495
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 02:38 schreef Dancin_Rhino het volgende:

[..]

Dat valt vaak vies tegen.
    Mwa, het is nu de Spurs geworden
    Even vraagje tussendoor: Wie zit er hier allemaal op Manutd.nl? en heeft daar een Novelle lopen? want misschien ga ik mij ook wel even registeren
    pi_51851578
    Ik heb wel een account op Man Utd, maar kom er bijna nooit.
    pi_51852897
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 13:12 schreef andre347 het volgende:

[..]

Even vraagje tussendoor: Wie zit er hier allemaal op Manutd.nl? en heeft daar een Novelle lopen? want misschien ga ik mij ook wel even registeren
    Heb een account daar, is wel handig als je een vraagr hebt.

Ik heb vroeger op Soccergamez.nl een keer een novelle (story) gestart, was volgens mij toen de eerste daar
    pi_51853304
    hoe is het mogelijk om simpel een Hamachi FM game op te zetten?
    de link in de openingspost werkt niet correct, weet iemand nog een andere link?
      donderdag 26 juli 2007 @ 18:37:23 #126
    125053 stefmans
    pi_51861330
    quote:

[..]

Ik heb er ook een account, soms vind ik het wel leuk om een novelle daar te lezen.
    ''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
    pi_51862672
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 18:37 schreef stefmans het volgende:

[..]

Ik heb er ook een account, soms vind ik het wel leuk om een novelle daar te lezen.
    Ja, ik lees ook geregeld een novelle maar daar hoef je niet voor geregistreerd te zijn
    pi_51865311
    Ik zei tegen mijn mannen na de 90 minuten: Aan 1 doelpunt hebben we genoeg!
    Dit is het resultaat:
    pi_51865835
    Ik had zojuist ongeveer andersom, 5-2 voor mij na 'n 2-0 achterstand
      donderdag 26 juli 2007 @ 23:00:25 #130
    125053 stefmans
    pi_51870821
    Even pimpen ik heb net gratis Klose naar Fiorentina gehaald in mijn 3de seizoen, terwilj hij ook naar Man UTD, Chelsea, Inter, Real en AC Milan kon
      vrijdag 27 juli 2007 @ 09:49:05 #131
    117813 Mr-Sander
    Check m'n signature
    pi_51878865
    Gratis transfers zijn héérlijk. Ik heb er ook altijd heel veel van
      vrijdag 27 juli 2007 @ 11:36:03 #132
    152878 andre347
    3, 4 en 7
    pi_51881592
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 20:53 schreef Eric_Cantona het volgende:
    Ik had zojuist ongeveer andersom, 5-2 voor mij na 'n 2-0 achterstand
    Ja maar ik speel met Tottenham Hotspur
    pi_51881719
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 11:36 schreef andre347 het volgende:

[..]

Ja maar ik speel met Tottenham Hotspur
    Zo slecht zijn ze niet hoor, je hebt goud in handen met Lennon, Berbatov, Defoe en King onder andere .. Zorg dat je goed speelt en je wordt volgens mij redelijk snel kampioen
    pi_51881846
    Heb uiteindelijk ook de Wereld beker met Paris FC 2000 gewonnen dus ga nu even rustig aan doen, heb alles al gewonnen wat ik kan winnen.
    pi_51883756
    Netjes.

M'n Sporting CP game doet het ineens weer. 'Nog maar 1 keer proberen dan, in de safe-mode.' En jawel, ik krijg hem geladen. Super tof.
    pi_51885827
    quote:

[..]

Ik heb een novelle gehad.
    En toen werd het huilen
      vrijdag 27 juli 2007 @ 16:02:52 #137
    152878 andre347
    3, 4 en 7
    pi_51890105
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 16:02 schreef andre347 het volgende:
    Impressie FM2008
    quote:
    Zeer interessant is ook de mogelijkheid om spelers te benaderen die al een paar jaar in jouw land zijn, maar nog geen interlands hebben in hun eigen land; deze spelers kunnen een dubbele nationaliteit krijgen en zo speelgerechtigd worden voor jouw nationale elftal.
    Dit lijkt me wel grappig
      vrijdag 27 juli 2007 @ 16:07:24 #139
    152878 andre347
    3, 4 en 7
    pi_51890145
    quote:
    Andere nieuwe features kregen we wel te zien en drie daarvan zijn op zijn minst noemenswaardig. Allereerst is de manier van het ‘beleven’ van een wedstrijd wat veranderd. Je krijgt nu steeds eerst een overzichtsscherm van tegen wie je speelt, belangrijkste spelers, eerdere ontmoetingen en dergelijke. Dat moet helpen om je wat meer in de ‘wedstrijdsfeer’ te krijgen. Dit gegeven heet ‘Match Flow’ en gaat nog verder. Zo zul je nu niet meer zelf naar je tactiek of ‘opposition instructions’ hoeven, maar neemt het spel je stap voor stap langs alle belangrijke schermen. Geen zin in? Vijf tikjes op de spatiebalk en je bent klaar voor de aftrap. Is de wedstrijd eenmaal begonnen, dan blijft ‘ie ook doorlopen. Wat bedoel ik daarmee: als je je tactiek wijzigt, gaat het spel niet meer op ‘pauze’. Een echte manager kan ook geen time-out of iets dergelijks inzetten, dus jij ook niet. Dan moet je je wijzigingen maar wat sneller doen!
    pi_51890991
    Daat laatste , dat met dat veld vind ik ook maar vreemd, je kunt toch niet op ieder moment je veld veranderen of ben ik nou gek.
    pi_51891050
    Het is gewoon hetzelfde idee als Quick tactic nu. Dus snelheid bijna op 0 zetten en je hebt alle tijd. Of twee schermpjes gebruiken.
    pi_51891673
    Kut dat er geen "time-out" meer in zit voor het wijzigen van de tactiek. Dan moet ik mezelf een nieuwe manier van spelen aanleren daar ik wedstrijden altijd op de hoogste snelheid heb staan.
    Ik typ straat.
    Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
    pi_51891719
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 16:48 schreef LudoSanders het volgende:
    Kut dat er geen "time-out" meer in zit voor het wijzigen van de tactiek. Dan moet ik mezelf een nieuwe manier van spelen aanleren daar ik wedstrijden altijd op de hoogste snelheid heb staan.
    Het zou het wel realistischer maken. Dat is wel mooi.
      vrijdag 27 juli 2007 @ 17:34:34 #144
    152878 andre347
    3, 4 en 7
    pi_51893002
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 16:48 schreef LudoSanders het volgende:
    Ik speel ook altijd op aardig snel, want er zitten maar een paar wedstrijden tussen die ik echt kan gaan verliezen dus bij de wat mindere tegenstanders staat wedstrijdsnelheid op bijna maximum
    pi_51899352
    Voor 't eerst in m'n (lange) FM/CM-carriere maak ik 't mee dat m'n tegenstander 4 rode kaarten scoort .. Niet geel/rood, maar gewoon direct rood Verder is er ook geen gele kaart gevallen En dan toch maar met 7-0 winnen (van Leicester City). C. Ronaldo met z'n egoïsme
      zaterdag 28 juli 2007 @ 02:46:12 #146
    123545 DatMeenJeNiet
      zaterdag 28 juli 2007 @ 11:05:41 #147
    179108 El-Salvador
    Anti-klapper
    pi_51909162
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 02:46 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
    Best skin ever is releashed: http://www.sortitoutsi.net/forums/index.php?showtopic=19864&st=0

[ Bericht 10% gewijzigd door El-Salvador op 28-07-2007 11:26:55 ]
    Vincent zag het koren
    Einstein het getal
    Zeppelin de Zeppelin
    En Johan zag de bal
    pi_51910680
    quote:
    Best skin ever is releashed: http://www.sortitoutsi.net/forums/index.php?showtopic=19864&st=0

Ziet er gaaf uit. Nu aan het downloaden en straks maar ff testen
    pi_51915366
    Zojuist titelconcurrent Arsenal met 6-1 te kijk gezet, es kijken of ze nu nog wat in de media durven te roepen
    pi_51915774
    net weer eens begonnen sinds ik dit topic las.. heb 5 wedstrijden met het nieuwe ajax gespeeld en heb al 6 blessures erbij... soms is dit spel echt nep met blessures.. mja hoort erbij I guess, thx for die Skin DatMeenJeNiet. ziet er goed uit

4-2 van psv gewonnen.. kwam wel met 3 blessures uit de wedstrijd, allemaal over de 2 maanden.... psv had zelfs 4 blessures in die wedstrijd(JCS) bleh...
    pi_51917451
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 16:58 schreef Jnk18 het volgende:
    net weer eens begonnen sinds ik dit topic las.. heb 5 wedstrijden met het nieuwe ajax gespeeld en heb al 6 blessures erbij... soms is dit spel echt nep met blessures.. mja hoort erbij I guess, thx for die Skin DatMeenJeNiet. ziet er goed uit

4-2 van psv gewonnen.. kwam wel met 3 blessures uit de wedstrijd, allemaal over de 2 maanden.... psv had zelfs 4 blessures in die wedstrijd(JCS) bleh...
    Speel je wel met de nieuwste patch?

@ DatMeenJeNiet, Vette Skin man
    pi_51917500
    Tuurlijk. patch 1 en 2 installed .. mja zal wel 1 keer zijn dat het begeurd.. urzaiz en me andere spits doen het toch super dus maakt niet uit dat hunter er voor 6 maanden uit ligt

Net van genk gewonnen met 7-0 on to the CL!
    pi_51922427
    http://fm08.footballmanager.net/

En nu gaan we echt richting FM2008, ziet er erg tof uit.
      zaterdag 28 juli 2007 @ 21:50:18 #154
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_51923014
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 21:22 schreef Maravilla het volgende:
    http://fm08.footballmanager.net/

En nu gaan we echt richting FM2008, ziet er erg tof uit.
    Vet, even snel wat hele grote wijzigingen:

- Soort van open dag organiseren (extra inkomsten)
    - Freds worden ook voorzien van een gezicht nu..
    - Veldgrootte zelf bepalen
    - Opslaan en laden gaat veel sneller...

pi_51924327
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 21:50 schreef donroyco het volgende:

- Veldgrootte zelf bepalen
    Beste wijziging imo
      zaterdag 28 juli 2007 @ 23:14:36 #156
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_51924769
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 22:56 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Beste wijziging imo
    Dat van opslaan ook nog hè
    pi_51925533
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 22:56 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Beste wijziging imo
    Ik ga voor een mini veld
      zaterdag 28 juli 2007 @ 23:59:37 #158
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_51925703
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 23:51 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik ga voor een mini veld
    Arsenal @ Highbury?
    pi_51925729
    quote:
    Op zaterdag 28 juli 2007 23:51 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik ga voor een mini veld
    Ligt eraan hoe je wilt voetballen natuurlijk. Wijde formatie, wijd veld; compacte formatie,compact veld. Zal een versterkende invloed op je tactiek hebben dan.
    pi_51925747
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 00:01 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe je wilt voetballen natuurlijk. Wijde formatie, wijd veld; compacte formatie,compact veld. Zal een versterkende invloed op je tactiek hebben dan.
    een mini coach moet natuurlijk een miniveld he!
    pi_51925866
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 00:01 schreef sjimz het volgende:

[..]

een mini coach moet natuurlijk een miniveld he!
    Een kleinere dugout bedoel je, zodat iedereen zn hoofd stoot, maar jij niet.
    pi_51932898

Ik ben benieuwd hoe hun coach dit oplost...
    pi_51933320
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 16:07 schreef andre347 het volgende:

[..]

'

Maar de cpu team waar je tegen speelt kan dat wel.
    Straks krijg je net als op 2007 dat ze 424 gaan en altijd in de laatse minutes minimaal 1 goal maken
    pi_51933519
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 14:22 schreef OreO het volgende:

[..]

'

Maar de cpu team waar je tegen speelt kan dat wel.
    Straks krijg je net als op 2007 dat ze 424 gaan en altijd in de laatse minutes minimaal 1 goal maken
    dan moet je daar van tevoren rekening mee houden, dan kun je direct load tactic doen denk ik...
    en anders zoals eerder gezegd de snelheid op zn laagst. Dat zal ook wel werken.
    Hajeto!
      zondag 29 juli 2007 @ 14:35:24 #165
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_51933595
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 14:02 schreef EnGCatjuh het volgende:
    [afbeelding]

Ik ben benieuwd hoe hun coach dit oplost...
    Gespleten persoonlijkheid
      zondag 29 juli 2007 @ 14:42:08 #166
    101011 Eric_Cantona
    "Au Revoir"
    pi_51933737
    Zojuist kampioen geworden met Man U, ook m'n -18 en B-team zijn kampioen geworden in hun competities.

Heb trouwens 'n nieuwe "tactiek", alle spelers uit de A-selectie heb ik overgeheveld naar m'n reserves en van daaruit m'n A-selectie gemaakt. Zo komt iedereen aan spelen toe en krijg ik bijna geen ontevreden mensen, alleen de mensen die eigenlijk met de A mee kunnen maar 'n betere speler voor zich hebben klagen af en toe, maar dat zijn bij mij degenen die toch weg mogen
    pi_51939542
    Complete lijst nieuwe FM-features:

- nieuw transfersysteem.
    - meer inzicht in de financiën.
    - nieuw bondscoachmanagement.
    - meer inzicht in het vertrouwen in jou, je spelers en potentiële aankopen.
    - nieuw 'matchday' programma, veel meer mogelijkheden en betere overgang tussen berichten vanuit de media.
    - nieuwe skin.
    - fandag oraniseren is nu mogelijk.
    - nieuw awardssysteem.
    - betere wedstrijd-engine.
    - meer media.
    - regens krijgen een gezicht, random via een computergezicht.
    - sneller.
    pi_51940833
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 18:50 schreef Maravilla het volgende:
    Complete lijst nieuwe FM-features:

- nieuw transfersysteem.
    - meer inzicht in de financiën.
    - nieuw bondscoachmanagement.
    - meer inzicht in het vertrouwen in jou, je spelers en potentiële aankopen.
    - nieuw 'matchday' programma, veel meer mogelijkheden en betere overgang tussen berichten vanuit de media.
    - nieuwe skin.
    - fandag oraniseren is nu mogelijk.
    - nieuw awardssysteem.
    - betere wedstrijd-engine.
    - meer media.
    - regens krijgen een gezicht, random via een computergezicht.
    - sneller.
    Is nog niet helemaal compleet, oa nog het bepalen van de veldgrootte staat hier niet bij.
      zondag 29 juli 2007 @ 20:07:37 #169
    161111 Mortale
    Quasi-Intellectueel
    pi_51941259
    Standaard persconferentie na een wedstrijd zou mooi zijn. En ik vind dat je iedere club moet kunnen managen, ze laden de competitie maar zo gauw je er gaat werken.
    The intellect must reason laboriously to comprehend 'truth' but the intuition knows immediately.
      zondag 29 juli 2007 @ 20:19:39 #170
    117813 Mr-Sander
    Check m'n signature
    pi_51941557
    Het enige wat ik nog zou willen zijn variabele posities voor spelers. Dus niet dat ML precies dát plekje is, maar dat je kan schuiven.
    pi_51951351
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 20:07 schreef Mortale het volgende:
    Standaard persconferentie na een wedstrijd zou mooi zijn. En ik vind dat je iedere club moet kunnen managen, ze laden de competitie maar zo gauw je er gaat werken.
    Dat zou ik ook een goeie update vinden.
    Net zoals je hebt net de CL gewonnen 3 jaar lang, je neemt ontslag er valt niets meer te halen benaderd een 2 divisie club je om te komen coachen terwijl een grote club de assistent manager aanstelt
    En toen werd het huilen
    pi_51955360
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 20:19 schreef Mr-Sander het volgende:
    Het enige wat ik nog zou willen zijn variabele posities voor spelers. Dus niet dat ML precies dát plekje is, maar dat je kan schuiven.
    Dat valt al grotendeels aan te passen door de instellingen per speler. En bovendien zou zoiets wel erg veel vergen van de AI, waardoor je weer allemaal tactieken zal krijgen á la de cheattactiek Gung-ho, wat het spel er niet leuker op maakt.
      maandag 30 juli 2007 @ 12:02:10 #173
    152878 andre347
    3, 4 en 7
    pi_51955846
    Hopen dat het detail van die random gezicht van de FREDS een beetje details weergeven want anders speel ik liever zonder. Want dan zie je bijv. een gewone foto van KJH en dan even later een FRED die het detail heeft van een Sims 1 persoon . Hopen dat je nu ook arbitrage zaken kan voorstellen aan spelers, dat zou een hele toevoeging zijn voor de spelers communicatie . En ik denk dat er snel iemand komt met een mooie skin, want dit witte lijkt nergens op. Één van de pluspunten van FM07 was de mooie standard skin, je had een echte 'beleving' bij het spel maar nu kijk je naar een saaie skin
    pi_51960876
    Ik hoop dat je je spelers kan voorstellen om doping te gebruiken.

Oja,
    http://www.xbox360only.nl/nieuwsitem.php?nid=7313

maandag 30 juli 2007 @ 15:40:09 #175
    152878 andre347
    3, 4 en 7
    pi_51961623
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 15:13 schreef Leonos het volgende:
    Ik hoop dat je je spelers kan voorstellen om doping te gebruiken.

Oja,
    http://www.xbox360only.nl/nieuwsitem.php?nid=7313

Doping bij voetbal is niet heel erg bekend, kun je beter omkoping doen, jwt
      maandag 30 juli 2007 @ 15:41:11 #176
    123545 DatMeenJeNiet
    pi_51961656
    Winterstop in Slovenie en nu al een solide voorsprong:

Prognose was de vierde plek..
      maandag 30 juli 2007 @ 15:43:01 #177
    152878 andre347
    3, 4 en 7
    pi_51961710
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 15:41 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
    [afbeelding]
    Ik ken die competitie niet goed, ben je een 'topclub' of een degradatie kandidaat ?
      maandag 30 juli 2007 @ 15:46:23 #178
    123545 DatMeenJeNiet
    pi_51961812
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 15:43 schreef andre347 het volgende:

[..]

Ik ken die competitie niet goed, ben je een 'topclub' of een degradatie kandidaat ?
    Zoals ik al zei de prognose was de vierde plek.. dus een subtopper zeg maar. Historisch gezien wel een topclub overigens.. ze wonnen 7 titels op rij tussen 1997 en 2003, maar sindsdien geen prijs meer gepakt.
      maandag 30 juli 2007 @ 15:50:24 #179
    152878 andre347
    3, 4 en 7
    pi_51961911
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 15:46 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Zoals ik al zei de prognose was de vierde plek.. dus een subtopper zeg maar. Historisch gezien wel een topclub overigens.. ze wonnen 7 titels op rij tussen 1997 en 2003, maar sindsdien geen prijs meer gepakt.
    Mwa, misschien als ik tijd heb nog even een game opstarten dan maar klinkt allemaal wel leuk.
      maandag 30 juli 2007 @ 15:55:30 #180
    117813 Mr-Sander
    Check m'n signature
    pi_51962066
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 15:41 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
    [afbeelding]
    Hoeveel wedstrijden moet je spelen per jaar? 36?
      maandag 30 juli 2007 @ 15:56:26 #181
    123545 DatMeenJeNiet
    pi_51962089
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 15:55 schreef Mr-Sander het volgende:

[..]

Hoeveel wedstrijden moet je spelen per jaar? 36?
    Jep, 4x tegen iedereen.
      maandag 30 juli 2007 @ 15:58:25 #182
    184899 Mike.Strutter
    Am I The Only One?...
    pi_51962146
    Ik ben wel aan het wachten op '08. De nieuwe witte skin vind ik er wel mooi uitzien.
      maandag 30 juli 2007 @ 16:33:36 #183
    117813 Mr-Sander
    Check m'n signature
    pi_51963128
    Oefenen met Valencia om een nieuwe tactiek te spelen tegen een Noors B-elftal, is weleens leuk

maandag 30 juli 2007 @ 16:57:01 #184
    152878 andre347
    3, 4 en 7
    pi_51963788
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 16:33 schreef Mr-Sander het volgende:
    Oefenen met Valencia om een nieuwe tactiek te spelen tegen een Noors B-elftal, is weleens leuk

[afbeelding]
    Goh dat de tegenstander nog tijd had om de bal af te trappen
      maandag 30 juli 2007 @ 17:49:55 #185
    117813 Mr-Sander
    Check m'n signature
    pi_51965042
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 16:57 schreef andre347 het volgende:

[..]

Goh dat de tegenstander nog tijd had om de bal af te trappen
    Ja, zag er wel zielig uit. Trapten ze af, binnen 10 seconden hadden we de bal en hij lag er binnen 60 seconden zowat weer in
    pi_51965085
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 17:49 schreef Mr-Sander het volgende:

[..]

Ja, zag er wel zielig uit. Trapten ze af, binnen 10 seconden hadden we de bal en hij lag er binnen 60 seconden zowat weer in
    Heb je ook een screen van de individuele beoordelingen
      maandag 30 juli 2007 @ 18:02:26 #187
    117813 Mr-Sander
    Check m'n signature
    pi_51965299
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 17:52 schreef sjimz het volgende:

[..]

Heb je ook een screen van de individuele beoordelingen
    Your wish is my command:

pi_51965341
    baraja nog maar een 6

Mooi ook al die 1tjes bij de tegenstander
      maandag 30 juli 2007 @ 18:08:23 #189
    117813 Mr-Sander
    Check m'n signature
    pi_51965438
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 18:04 schreef sjimz het volgende:
    baraja nog maar een 6

Mooi ook al die 1tjes bij de tegenstander
    Die had ik ook voor het begin van de wedstrijd al gewisseld, omdat hij op MC met een pijl naar voren stond, terwijl Riquelme daar moet staan. Ik gebruikte namelijk advies assistent
    pi_51967206
    Portugal heeft ook niet echt toffe talentjes meer, of ze zitten al bij Benfica of Porto. En die weiger ik te kopen.
    pi_51967244
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 19:19 schreef Maravilla het volgende:
    Portugal heeft ook niet echt toffe talentjes meer, of ze zitten al bij Benfica of Porto. En die weiger ik te kopen.
    paim is toch echt wel betaalbaar en kan uitgroeien tot een leuke speler.
    pi_51969411
    Die zit dus al bij mij, want ik ben Sporting. Net als Nani, Veloso en Moutinho. Maar verder, ho maar.
    pi_51969529
    Ik hoop dat in FM 08 je es 'n keer een beroep kunt winnen bij 'n rode kaart, want dat is me dus nog NOOIT gelukt

Zojuist ook de CL gewonnen van Celtic 2-0 zonder al te veel inspanning. De treble (League Cup - PL - CL) is binnen dus. Op naar 't volgende seizoen
    pi_51972183
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 20:31 schreef Eric_Cantona het volgende:
    Ik hoop dat in FM 08 je es 'n keer een beroep kunt winnen bij 'n rode kaart, want dat is me dus nog NOOIT gelukt
    Dat gebeurt in het echt ook bijna nooit.

Je moet ook alleen in beroep gaan als je in je schermpje tijdens de wedstrijd zag dat t een dubieuze beslissing was oid.
    pi_51972241
    Dat vind ik "meestal"

Vooral ook als er in 't commentaar gezegd wordt dat 't dubieus was enzo ..
      dinsdag 31 juli 2007 @ 00:00:21 #196
    176629 smulder1991
    smulder1991
    pi_51976283
    ik denk ik meld het even, niet dat jullie het intressant vinden. maar ik volg dit topic al een lange tijd en vind het echt een tof topic en heb daarom besloten om de volgende editie zelf ook te kopen! dus dan ben ik ook van de partij
    pi_51976316
    quote:
    Op dinsdag 31 juli 2007 00:00 schreef smulder1991 het volgende:
    ik denk ik meld het even, niet dat jullie het intressant vinden. maar ik volg dit topic al een lange tijd en vind het echt een tof topic en heb daarom besloten om de volgende editie zelf ook te kopen! dus dan ben ik ook van de partij
    Welkom en met fm08 veel speelplezier toegewenst dan maar he!
      dinsdag 31 juli 2007 @ 00:26:49 #198
    176629 smulder1991
    smulder1991
    pi_51977050
    quote:
    Op dinsdag 31 juli 2007 00:01 schreef sjimz het volgende:

[..]

Welkom en met fm08 veel speelplezier toegewenst dan maar he!
    dat komt wel goed, kon de eerdere versie's nooit kopen omdat m'n pc het niet trok
    maar nu nieuwe pc gekocht dus dan moet het weer kunnen he ik vond het alleen niet meer de moeite waard om voor die 3 maand nog fm07 te kopen aangezien ik ook nog wat mooie spellen had liggen.
    pi_51979010
    Zou ook leuk zijn als je in FM assistent-manager kan worden als je bijvoorbeeld geen baan kan krijgen als werkloze manager of als je met een vriend speelt.
    pi_51985206
    Hoe kan je pc FM nou niet trekken? Als er één spel is met minimale eisen dan is t FM wel...
      dinsdag 31 juli 2007 @ 12:39:46 #201
    123545 DatMeenJeNiet
    pi_51985716
    Inderdaad, ik heb een zeven jaar oude PC, maar ik speel rustig met 4 competiies. En dan heb ik MSN of Firefox nog aan ook.
    pi_51992931
    Weet een van jullie ook hoe ik de strafpunten voor Milan enzo wegkrijg in de editor?
    pi_51993625
    Ik werd met strafpunten nog kampioen. Is juist een leuke uitdaging
    pi_52014907

FM is me toch een potje verslavend.. had het paar dagen terug weer eens geinstalled.. zit onderhand alweer zon 40 uur te spelen...
      woensdag 1 augustus 2007 @ 12:51:29 #205
    117813 Mr-Sander
    Check m'n signature
    pi_52015187
    Beetje matig om in de tweede helft maar een keer te scoren, had gewoon dubbele cijfers kunnen zijn
      woensdag 1 augustus 2007 @ 12:52:50 #206
    184899 Mike.Strutter
    Am I The Only One?...
    pi_52015218
    quote:
    Op woensdag 1 augustus 2007 12:51 schreef Mr-Sander het volgende:
    Beetje matig om in de tweede helft maar een keer te scoren, had gewoon dubbele cijfers kunnen zijn
    Uit eigen ervaring weet ik dat ze niet zo gretig verder gaan normaal
    pi_52015307
    quote:
    Op dinsdag 31 juli 2007 00:26 schreef smulder1991 het volgende:

[..]

dat komt wel goed, kon de eerdere versie's nooit kopen omdat m'n pc het niet trok
    maar nu nieuwe pc gekocht dus dan moet het weer kunnen he ik vond het alleen niet meer de moeite waard om voor die 3 maand nog fm07 te kopen aangezien ik ook nog wat mooie spellen had liggen.
    Hij ligt wel in de budgetbakken nu
    Hajeto!
    pi_52018219
    quote:
    Op woensdag 1 augustus 2007 12:51 schreef Mr-Sander het volgende:
    mwah gomes redde bijna alles in de 2e helft
    pi_52031641
    Uiteraard loopt je topscorer in een wedstrijd tegen de reserves een gebroken enkel op...
      woensdag 1 augustus 2007 @ 23:55:58 #210
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_52032787
    quote:
    Op woensdag 1 augustus 2007 23:14 schreef EnGCatjuh het volgende:
    Uiteraard loopt je topscorer in een wedstrijd tegen de reserves een gebroken enkel op...
    Klote voor je, ik hebt echt afkickverschijnselen van FM2007, denk dat het komt omdat ik me verheug op 08
      donderdag 2 augustus 2007 @ 00:30:43 #211
    163460 Guimenez
    Fiel Pero Desdichado
    pi_52033566
    quote:
    Op dinsdag 31 juli 2007 16:33 schreef DrDentz het volgende:
    Weet een van jullie ook hoe ik de strafpunten voor Milan enzo wegkrijg in de editor?
    Die krijg je niet weggewerkt. Hardcoded.
    pi_52034614
    quote:
    Op woensdag 1 augustus 2007 23:14 schreef EnGCatjuh het volgende:
    Dat is kut jah... ik zelf gebruik gewoon die editor om injuries weg te werken
      donderdag 2 augustus 2007 @ 02:11:01 #213
    123545 DatMeenJeNiet
    pi_52035023
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 01:41 schreef Jnk18 het volgende:

[..]

Foei

Ik koos voor Maribor vanwege Mihelic, en je raadt het al: in de tweede competitiewedstrijd gescheurde kuitspier en 4 maanden out.
    pi_52040643
    Op ManUtd stond dit, de Nederlandse vertaling van het stukje van SIGames dus.
    quote:
    Vandaag liet SEGA Europe LTD aan de pers weten dat Football Manager 2008 voor zowel de PC als de Apple nog voor de kerst in de schappen ligt. Football Manager 2008 is het nieuwe paradepaardje van het hoog gerespecteerde Sports Interactive, dat eerder al succesvol was met de voorgangers van FM 2008. De nieuwste versie van Football Manager zal worden voorzien van een, zoals ieder jaar, goed geüpdate database. Verder zal het uitgerust worden met de optie om je eigen favoriete club of land te kiezen en daarmee grote successen te boeken in zowel lokale, nationale, internationale en continentale competities. Met meer dan 5.000 speelbare teams over meer dan 50 verschillende landen beschikt de nieuwe Football Manager over een unieke, maar vooral hele grote database.

Kritiek, commentaar, complimenten op de vorige versie's werd door het Sports Interactive team, zoals altijd, heel serieus genomen. Dit resulteerde in wel meer dan 100 (!) nieuwe spelopties inclusief een heel nieuw helpsysteem dat beginners door het spel heen laat werken door tips te geven over verschillende aspecten van Football Manager. Dit maakt Football Manager 2008 tot de meest toegankelijke Football Manager die tot nu toe is uitgebracht, zonder dat het ten koste gaat van de wat meer ervaren spelers.

'Met Football Manager 2008 leggen we de lat nogmaals een stuk hoger voor games in onze genre,' klinkt het uit de mond van Miles Jacobsen, Studio Director van Sports Interactive. 'Met dozijnen aan kleine nieuwe toegevoegde opties, grotere veranderingen, zoals een complete vernieuwing van het internationale handelen en het nieuwe match-systeem, kijken we uit naar de reacties van de mensen die het spel spelen nadat het uitgebracht wordt.'

Nieuwigheden voor Football Manager 2008 op PC/Apple Macintosh

Match flow:
    De grootste verandering op wedstrijddag in een Sports Interactive-spel sinds de introductie van de tweede wedstrijdsimulatie. Match flow brengt meer atmosfeer op wedstrijddagen met voorproeven van de match, teambesprekingen, spelersinstructies op de tegenstander, de wedstrijd zelf, halverwege en reacties na de wedstrijd. Dit volgt elkaar foutloos op, zonder pauzes om tactische wijzingen door te voeren en een mini radarveld wanneer je deze tactische wijzigingen doorvoert, om je zo op de hoogte te houden van de wedstrijd.

Internationaal management:
    De internationale management gameplay is volledig opgeknapt voor Football Manager 2008, inclusief, maar niet beperkend tot, media verbeteringen, internationale pensioneringen, spelerinteractie, internationale scouting, verbeterde teamselecties, selectie van een kapitein en een scheiding tussen internationaal en club-moreel voor spelers.

Gebruiksvriendelijker:
    Er is tevens gebruik gemaakt van een veel heldere skin en een gloednieuw adviserend systeem om spelers door verscheidene secties van het spel te begeleiden. Een paar nieuwe nota?s en een notitieboek systeem, een betere ?button? positionering om simpeler te navigeren en een bijgewerkt leerprogramma met een hernieuwde handleiding. De rapporten van de assistent maakt het leiden van een nieuw team gemakkelijker en de nieuwe kalender ordent alle belangrijke datums door het gehele seizoen. Deze nieuwigheden maken van Football Manager 2008 het gebruikvriendelijkste Sports Interactive-spel tot nu toe.

Vertrouwen:
    Spelers kunnen nu vrijuit vertellen wat het bestuur en de supporters denken over hun prestaties in de wedstrijd door het nieuw vertrouwensysteem. Dit geeft spelers feedback over hun huidige progressie in de competities, maar ook over hun financieel management en contracten.

Transfermarkt:
    Een nieuwe manier voor het behandelen van al je aanbiedingen om spelers te kopen of te lenen, zowel inkomend als uitgaand, maakt het makkelijker om andere aanbiedingen te evenaren, te accepteren of te weigeren.

Wedstrijdsimulatie:
    Een zeer duidelijke verbeterde wedstrijdsimulatie, wederom werd hierin meegedacht door oud-international van Ierland: Ray Houghton. Ook werden er andere snufjes toegevoegd van managers die momenteel nog actief zijn in de voetbalwereld. Zo krijg je onder andere de gelegenheid de lengte en breedte van het veld aan te passen zodat het jouw spelers er het beste op uit de voeten kunnen.

Nieuw prijzensysteem:
    Een heel nieuw prijzensysteem is één van de dingen die Football Manager 2008 veel aantrekkelijker zullen maken. Het systeem is niet alleen veel accurater, maar brengt ook een aantal nieuwe prijzen met zich mee, zoals de 'Europese Gouden Schoen' en de 'beste elf', die de beste elf spelers in het spel toont in zowel club als internationaal verband.

Financiën:
    Om mee te gaan met veranderingen in het hedendaagse voetbal heeft Sports Interactive het hele financiële deel van Football Manager 2008 geüpdate. Zo krijg je als manager veel meer financiële informatie over de club, denk hierbij aan sponsorinkomsten, opbrengsten van de kaartverkoop, nieuws over investeringen in de club, aandelen van de club en winstbonussen. Ook is het mogelijk geld van je transferbudget over te schrijven naar je loonbudget (en vice versa) op deze manier word je op alle manieren geholpen om een zo best mogelijke selectie samen te stellen.

Fan dagen:
    Het bestuur kan nu fan dagen organiseren om de opkomst op te krikken voor matchen die een lage menigte aantrekken, wat op lange termijn effect heeft op de opkomst, als het goed gaat.

Uitgebreide media:
    Er zal meer media en feedback zijn dan ooit tevoren en er komt meer detail in de bestaande media. Er komt tevens een nieuwe competitienieuws-sectie om uit te vinden welke grote dingen aan de gang zijn in alle competities.

Geregenereerde speler foto?s:
    Alle in game geregenereerde spelers hebben nu door FaceGen gemaakte foto?s om elke speler meer personaliteit te geven en de mogelijkheid om spelers zien op te groeien wanneer jij volop aan het managen bent!

Sneller:
    Het laden en opslaan van een spel is nu beduidend sneller, dit geldt ook voor het spelen via een netwerk. Het spel speelt vlotter wat ook voor het maken van tactische wijzigingen en wedstrijd rapporten geldt.

Football Manager 2008 voor de PC (XP en Vista) en Apple Macintosh (OS10.3.9 en de versie?s daarna) staat gereed voor een uitbrengdatum voor de kerst! Voor meer informatie ga naar www.sigames.com of voor meer informatie over de vernieuwingen naar www.footballmanager.net.
      donderdag 2 augustus 2007 @ 12:15:53 #215
    163460 Guimenez
    Fiel Pero Desdichado
    pi_52041676
    Hey Thomas, jij ook hier?
    pi_52048265
    quote:
    Op woensdag 1 augustus 2007 23:55 schreef donroyco het volgende:

[..]

Klote voor je, ik hebt echt afkickverschijnselen van FM2007, denk dat het komt omdat ik me verheug op 08
    idem dito.
    pi_52049049
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 12:15 schreef Guimenez het volgende:
    Hey Thomas, jij ook hier?
    Jup jup. Hier wel.
    pi_52049309
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 16:22 schreef sjimz het volgende:

[..]

idem dito.
    Alleen de skin. Die ziet er nog niet uit. En ik zou nog wel graag een uitbreiding van de tactische mogelijkheden willen. Spitsen die effectief kunnen wisselen van positie, en weer razendsnel terug kunnen switchen. En ik zou wel graag als jeugdtrainer willen fungeren, zodat je bijvoorbeeld eerst een seizoen de u17/u19 onder handen neemt. Interne vacatures als het ware.

En die verdomde cijfertjes in het History:Career Stats scherm mogen er nu eindelijk een keer uit. En dan doel ik dus op invalbeurten die genoemd worden achter het aantal wedstrijden voor de club per seizoen. Die moeten ze pas laten zien als je doorklikt en het hele overzicht wilt zien.
    pi_52049474
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 00:30 schreef Guimenez het volgende:

[..]

Die krijg je niet weggewerkt. Hardcoded.
    Maar die gasten die (amateur) updates maken krijgen ze wel weg
      donderdag 2 augustus 2007 @ 17:14:17 #220
    163460 Guimenez
    Fiel Pero Desdichado
    pi_52049710
    Last time I checked was dat spul hardcoded.
    pi_52050448
    Klopt, de FM Formations database die uit gaat komen heeft de minpunten al weggewerkt.

Zie ook hier.
    pi_52052632
    Hoe doen ze dat?
    pi_52054870
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 17:43 schreef JantjeW het volgende:
    Klopt, de FM Formations database die uit gaat komen heeft de minpunten al weggewerkt.

Zie ook hier.
    quote:
    Sorry, maar je hebt geen toestemming om deze functie te gebruiken. Als je niet ben ingelogd, log dan in.
    pi_52054933
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 20:33 schreef TjetMaster het volgende:

[..]

[..]
    quote:
    Het laatste aspect van onze sneak preview die we willen delen met jullie is dat we gefixed hebben dat teams die normaal gesproken met minpunten beginnen deze niet hebben aan het begin van het 1ste seizoen en gewoon met 0 punten beginnen, net als de rest!!! Vier scouts, waaronder ikzelf, hebben de db update goed getest en de game is niet gecrashed en gedraagt zich hetzelfde als het altijd doet. Ik ben gekomen tot October 2007 in mijn game zonder enige crashes of dingen die niet kloppen. Elke maker van een database update heeft altijd gezegd dat het verwijderen van de "points deduction" niet mogelijk is en de game zal laten crashen.
    pi_52055085
    thanks
    pi_52115696
    quote:

Is deze ook in right-sided? Ik ben namelijk gewend om met de controls aan de andere kant te spelen
    pi_52115748
    quote:
    Op zondag 5 augustus 2007 12:19 schreef Eric_Cantona het volgende:

[..]

Is deze ook in right-sided? Ik ben namelijk gewend om met de controls aan de andere kant te spelen
    Hij switched de hele tijd. Wel grappig, je raakt er zo aan gewend.

Had namelijk hetzelfde probleem als u.
      zondag 5 augustus 2007 @ 16:39:14 #228
    123545 DatMeenJeNiet
    pi_52120829
    Dubbel gepakt in Slovenie.
    Mihelic helaas verkocht door de voorzitter aan Levski voor 2.2.
    pi_52120864
    quote:
    Op zondag 5 augustus 2007 12:21 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Hij switched de hele tijd. Wel grappig, je raakt er zo aan gewend.

Had namelijk hetzelfde probleem als u.
    Bij mij nog niet geswitched en heb er alweer zo'n 15 wedstrijden op zitten

3e seizoen met Man U gaat alles behalve naar wens, echt nix wil lukken terwijl ik met nagenoeg 'tzelfde team bezig ben. Ook veel blessures ..
    pi_52121006
    quote:
    Op zondag 5 augustus 2007 16:41 schreef Eric_Cantona het volgende:

[..]

Bij mij nog niet geswitched en heb er alweer zo'n 15 wedstrijden op zitten

3e seizoen met Man U gaat alles behalve naar wens, echt nix wil lukken terwijl ik met nagenoeg 'tzelfde team bezig ben. Ook veel blessures ..
    Tijdens wedstrijden gaat hij in sommige schermpjes naar rechts bij mij.
    pi_52121019
    Ow wacht, ja dat doet ie bij mij ook
    pi_52133072
    quote:
    Op donderdag 2 augustus 2007 01:41 schreef Jnk18 het volgende:

[..]

waarom speel je het dan?
    pi_52133955
    Injuries wegwerken? Hoe kan dat dan?
    pi_52134378
    In elke save-game editor kan het in principe wel.
      maandag 6 augustus 2007 @ 13:17:27 #235
    43493 numero_uno
    Dat zei je ja!
    pi_52138234
    Ik heb een probleem want mijn FM sluit zichzelf telkens af bij 1 datum en ik krijg dan de melding dat er een fatale fout is heeft iemand hier ook last van of weet iemand hoe dit op te lossen is
    pi_52146386
    Je zou kunnen proberen om de dag voor die datum een week op vakantie te gaan, zodat je over die datum heen gaat zonder het zelf actief te spelen. Dit werkt vaak wel, en als het niet lukt is het waarschijnlijk niet meer te verhelpen en is je save-game kaduuk.
    pi_52147002
    quote:
    Op maandag 6 augustus 2007 10:06 schreef AssyriskaFF het volgende:
    Injuries wegwerken? Hoe kan dat dan?
    met de FMM2.12 save editor, kun je op verschillende sites dlen, moet je gewoon effe het boxje van "Injured" wegtikken en de fitness, match exercise weer omhoog doen naar 10000 en op save drukken.
    pi_52147132
    quote:
    Op maandag 6 augustus 2007 19:15 schreef Jnk18 het volgende:

[..]

met de FMM2.12 save editor, kun je op verschillende sites dlen, moet je gewoon effe het boxje van "Injured" wegtikken en de fitness, match exercise weer omhoog doen naar 10000 en op save drukken.
    Is dat nou echt leuk spelen zo
    pi_52149832
    kutspel ...

uitleg: na 't zoveelste teleurstellende resultaat (10e plaats in seizoen 3 is m'n hoogste na driekwart seizoen) heb ik iedereen op de transferlijst gezet en in de uitverkoop gedaan. Met 'n stelletje losers als wat ik nu heb, wil ik niet werken .. Seizoen is ongeveer verloren (al zit ik nog in de CL en FA-cup), ik heb hier al menig maal m'n laptop dichtge"klapt" en m'n muis door de kamer geslingerd ..

20 kansen per wedstrijd en er niet één verzilveren en tot overmaat van ramp in de laatste tien minuten elke wedstrijd de tegentreffer krijgen en dus verliezen .. Ik kan er niet meer tegen ..

[ Bericht 96% gewijzigd door Eric_Cantona op 06-08-2007 21:07:26 ]
    pi_52153927
    quote:
    Op maandag 6 augustus 2007 20:44 schreef Eric_Cantona het volgende:
    kutspel ...

uitleg: na 't zoveelste teleurstellende resultaat (10e plaats in seizoen 3 is m'n hoogste na driekwart seizoen) heb ik iedereen op de transferlijst gezet en in de uitverkoop gedaan. Met 'n stelletje losers als wat ik nu heb, wil ik niet werken .. Seizoen is ongeveer verloren (al zit ik nog in de CL en FA-cup), ik heb hier al menig maal m'n laptop dichtge"klapt" en m'n muis door de kamer geslingerd ..

20 kansen per wedstrijd en er niet één verzilveren en tot overmaat van ramp in de laatste tien minuten elke wedstrijd de tegentreffer krijgen en dus verliezen .. Ik kan er niet meer tegen ..
      maandag 6 augustus 2007 @ 23:09:05 #241
    43493 numero_uno
    Dat zei je ja!
    pi_52154366
    quote:
    Op maandag 6 augustus 2007 22:54 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Klassiekertje
    pi_52154486
    quote:
    Op maandag 6 augustus 2007 23:09 schreef numero_uno het volgende:

[..]

Klassiekertje
    Boeiend
    pi_52154589
    quote:
    kutspel ...

Zo herkenbaar
    Vincent zag het koren
    Einstein het getal
    Zeppelin de Zeppelin
    En Johan zag de bal
    pi_52161339
    En over een week gaat het ineens weer lekker, en blijft het toch het tofste spel wat er bestaat.
      dinsdag 7 augustus 2007 @ 21:21:56 #245
    43493 numero_uno
    Dat zei je ja!
    pi_52180046
    Ah mijn Lazio game is over zijn fatale fout heen dus kan weer heerlijk verder gaan met mijn kampioensteam het was dus idd opgelost met op vakantie te gaan.
    Alleen het probleem is nu dat ongever alle 'ervaren' krachten weg zijn of door niet verlengen of niet te behouden doordat clubs als Chelsea of Arsenal aan ze aan t trekken waren en nu zit ik dus met een gemiddelde leeftijd van 23,1 in mijn 1e elftal en echt veel mensen rond de 28 willen niet komen dus nu maar eens kijken wat het seizoen gaat brengen en of mijn talenten het nu alleen aankunnen
    pi_52182740
    quote:
    kutspel ...

de frustratie
    herken het wel hoor, heb 2 super seizoenen gedraait en nu 3e seizoen sta ik ineens 9e na 15 wedstrijden, me team speelt bagger en valt niet veel aan te doen..
    vooral uitwedstrijden heb ik altijd problemen mee....
      dinsdag 7 augustus 2007 @ 22:53:08 #247
    123545 DatMeenJeNiet
    pi_52182907
    2e ronde CL:

Genk 3-0 Maribor
    Ik was minstens even goed .
    pi_52192823
    Lekker is dat. Mijn Assistent Manager wordt gekocht door Arsenal. Kun je daar iets tegen doen? Dit is namelijk niet de eerste keer. En dat terwijl ik met Ajax succesvol ben.
    pi_52192870
    quote:
    Op woensdag 8 augustus 2007 11:44 schreef AssyriskaFF het volgende:
    Lekker is dat. Mijn Assistent Manager wordt gekocht door Arsenal. Kun je daar iets tegen doen? Dit is namelijk niet de eerste keer. En dat terwijl ik met Ajax succesvol ben.
    Hem op dat moment een nieuw contract aanbieden.
    pi_52193072
    Maar veel succes heeft dat meestal niet.

Maar het is het enige wat je ertegen kunt doen, inderdaad.
      woensdag 8 augustus 2007 @ 13:16:08 #251
    43493 numero_uno
    Dat zei je ja!
    pi_52195465
    Meestal lopen er wel betere rond

Maar vervangen jullie vaak je technische staf?

Ik eigenlijk wel en probeer het ook zoveel mogelijk betere te krijgen en vooral dan jeugdtrainers
    pi_52196049
    Dat heb ik ook gedaan maar dat hielp niet. Maar goed ik heb er nog een en die is beter .
    Heb nu goede trainers in dienst. Bij de trainingschema's staat alles op minimaal 4 sterren. Sommige zelfs vijf. Dus...
    pi_52204921
    In heb alleen met 5 sterren training met Sporting. Maar ik heb wel de regel dat ik enkel coaches gebruik vanuit het land waar ik speel. Nu heb ik dus enkel en alleen Portugezen in dienst. Overigens onder andere Nuno Gomes, Nuno Valente en Luis Figo.
    pi_52205506
    Nuri Sahin aangetrokken, es kijken of ie wat kan ballen

Nu komt Arsenal met 'n bod van 65 mln op C. Ronaldo, die jongen speelt bij mij niet geweldig, maar om 'm nou naar de concurrent te laten gaan.. Twijfel twijfel
    pi_52206017
    C. Ronaldo is god in FM. Hoe krijg je het voor elkaar die niet geweldig te laten presteren?
    Ik typ straat.
      woensdag 8 augustus 2007 @ 19:45:55 #256
    125053 stefmans
    pi_52206422
    quote:
    Op woensdag 8 augustus 2007 19:20 schreef Eric_Cantona het volgende:
    Nuri Sahin aangetrokken, es kijken of ie wat kan ballen

Nu komt Arsenal met 'n bod van 65 mln op C. Ronaldo, die jongen speelt bij mij niet geweldig, maar om 'm nou naar de concurrent te laten gaan.. Twijfel twijfel
    Jij kon Rooney toch ook niet laten presteren? Want met Rooney en Ronaldo heb je mischien wel de 2 beste spelers in het spel
    pi_52208473
    Ik heb nergens gezegd dat ze niet presteren, ze zijn in mijn ogen gewoon heel wisselvallig. Vorig seizoen ging 't geweldig en werd ik ook met gemak 10 punten los van de nr 2 kampioen. Maar nu loopt 't niet (waarom vraag ik me af) en kunnen zij 't team niet dragen. Daarbij maken ze (in mijn spel) cruciale fouten waardoor 'n tegengoal komt, niet eenmaal maar verschillende keren.
    pi_52221225
    Ik zou graag in Fm08 willen zien dat spelers ook arbitragezaken kunnen aanspannen als zijn club hem niet wil verkpen aan een betere club
    pi_52223737
    En dat de spelers dan altijd verliezen. Gewoon om die zaakwaarnemers een lesje te leren.
      donderdag 9 augustus 2007 @ 13:26:29 #260
    125053 stefmans
    pi_52226181
    quote:
    Op woensdag 8 augustus 2007 20:45 schreef Eric_Cantona het volgende:
    Ik heb nergens gezegd dat ze niet presteren, ze zijn in mijn ogen gewoon heel wisselvallig. Vorig seizoen ging 't geweldig en werd ik ook met gemak 10 punten los van de nr 2 kampioen. Maar nu loopt 't niet (waarom vraag ik me af) en kunnen zij 't team niet dragen. Daarbij maken ze (in mijn spel) cruciale fouten waardoor 'n tegengoal komt, niet eenmaal maar verschillende keren.
    Mischien eens een nieuwe tacktiek in elkaar knutselen, dat is vaak wel de oplossing.
    pi_52238278
    ik heb een vraagje, ik heb een poosje geleden weer fm2007 geinstalleerd nu wil ik graag de database veranderen. Echter waar moet ik bij fm instellen welke database ik moet gebruiken?
    pi_52238302
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 20:33 schreef Dennus-F het volgende:
    ik heb een vraagje, ik heb een poosje geleden weer fm2007 geinstalleerd nu wil ik graag de database veranderen. Echter waar moet ik bij fm instellen welke database ik moet gebruiken?
    Als je een nieuw spel aanmaakt dan kan je de database kiezen.
    pi_52238527
    nou volgens mij kan ik alleen de grote instellen
    pi_52238588
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 20:42 schreef Dennus-F het volgende:
    nou volgens mij kan ik alleen de grote instellen
    Dan ben je al te ver. Dus nog niet als je de competities kan aanvinken.

Je moet de database kiezen als je een heel nieuw spel start vanaf het beginscherm.
    Dan kan je kiezen met welke database je kan kiezen.
    Standaard is dat de 7.0.0 database.

Jij zit nu te kiijken bij de optie: Grootte van de database.
    En daar moet je niet zijn.
    pi_52238638
    dus voor dat ik new game aanklik?
    pi_52238673
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 20:46 schreef Dennus-F het volgende:
    dus voor dat ik new game aanklik?
    Als je nieuw game aanklikt springt dat venster vanzelf op.
    pi_52238847
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 13:26 schreef stefmans het volgende:

[..]

Mischien eens een nieuwe tacktiek in elkaar knutselen, dat is vaak wel de oplossing.
    Ik ben er mee aan de gang gegaan en net wat dingen anders gedaan. Zojuist van koploper Chelsea gewonnen (0-1) en Real Madrid uitgeschakeld in de CL (1-0 en 2-0). Dus 't gaat weer de goeie kant op.

Nog wel 16 punten achterstand op Chelsea (sta nu 7e), met nog 10 wedstrijden te gaan. Es kijken of ik nog wat in kan halen

Ik heb alleen C. Ronaldo op de kast gejaagd door 'n transfer (65 mln) naar Arsenal tot 2x toe te blokkeren. Nu is ie boos en hoopt de club zo snel mogelijk te verlaten. Ik stel 'm nu standaard op en heb 'm al 'n keer gecomplimenteerd. Hij vindt alleen dat ik te snel tevreden ben

Hopelijk werpt m'n charme-offensief wel vruchten af
    pi_52239079
    nou helaas ik krijg niet de vraag welke database ik moet selecteren

Deze handleiding zegt t ook, maar ik krijg niets http://fm.manutd.nl/content/view/487/122/
    pi_52239213
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 21:01 schreef Dennus-F het volgende:
    nou helaas ik krijg niet de vraag welke database ik moet selecteren

Deze handleiding zegt t ook, maar ik krijg niets http://fm.manutd.nl/content/view/487/122/
    Sluit je spel af en start FM helemaal opnieuw op.
    Druk dan op start new game en je kan kiezen.

Heb je wel de originele CD?
    pi_52239272
    Ik heb de originele cd, en opnieuw starten heeft geen nut.. ik heb al eerder de database gewijzigd en dat werkte wel.. Moet ik misschien even de patch installeren?
    pi_52239324
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 21:09 schreef Dennus-F het volgende:
    Ik heb de originele cd, en opnieuw starten heeft geen nut.. ik heb al eerder de database gewijzigd en dat werkte wel.. Moet ik misschien even de patch installeren?
    Krijg je helemaal geen scherm om een database te kiezen, of staat jouw gemaakte database er niet tussen?
    pi_52239560
    Na het installeren van de patch doet ie t wel! Bedankt voor de tijd/moeite!
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:53:53 #273
    150131 MrDice
    Decibel 4ever
    pi_52258578
    Ook maar weer eens begonnen met FM07. Eens zien of ik Arsenal aan het ballen kan krijgen. Grootste aankopen zijn Babel en Sneijder, waarbij ik speel in een 4-3-3 opstelling met een driemans centraal middenveld met sneijder die hiervan doorschuift. twee hangende spelers (babel/Rosicki en van persie/walcott) aan de buitenkanten en henry als diepe spits.

Draait als een trein, maar helaas heeft Chelsea een superseizoen. Op een gegeven moment waren ze 16 wedstrijden op rij (!!) zonder puntverlies. En voornamelijk 1-0 of 2-1 uitslagen... tja wat doe je er tegen. Uiteindelijk de directe confrontatie vlak voor het einde van het seizoen 1-1 gelijk spelen waarbij Metzelder in de 80ste minuut scoort voor Chelsea na een overtreding te begaan en ik het zelf in het laatste duel ook nog laat liggen waardoor ik tweede word met 5 punten achterstand. Wel ongeveer een doelsaldo van +20 ten opzichte van Chelsea en 18 punten voorsprong op de nummer 3 Liverpool...

Vanavond de finale championsleague tegen.... jawel, Chelsea.
    And what makes you think you have a choice? What makes you think you will ever be any good at all in this world!
    pi_52276673
    In Championship Manager (Sigames) en Football Manager heb ik echt zo veel tijd in gestoken. Laat FM 2008 maar komen.
    pi_52286185
    hoe nkan ik breedbeeld instellen voor fm, op full screen pakt ie lang niet alles
    pi_52416832
    quote:
    Op zaterdag 11 augustus 2007 16:45 schreef Dennus-F het volgende:
    hoe nkan ik breedbeeld instellen voor fm, op full screen pakt ie lang niet alles
    Heb ik ook, maar in window mode is het wel prima.
      donderdag 16 augustus 2007 @ 12:05:02 #277
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_52418415
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 11:10 schreef PPWB84 het volgende:

[..]

Heb ik ook, maar in window mode is het wel prima.
    Hoe doe je dat dan
    pi_52418886
    In het Preferences -> Display menu.
    pi_52424680
    Nou met veel competities trekt ie het hier ook niet, dan moet ik 5 minuten wachten na iedere wedstrijd

Hey maar waar stond ook alweer die update die de strafpunten uit de Serie A heeft gekregen?! oh ik heb m al, ff proberen

[ Bericht 7% gewijzigd door DrDentz op 16-08-2007 15:52:46 ]
    pi_52425170
    wat een kut-update
    jupiler league hebben ze Gouden Gids divisie genoemd
    pi_52428347
    Feyenoord doet het bij mijn game goed.
    Uefa Cup in 2010 gewonnen en 2e in 2007.
    2e in de Champions League in 2009
    2e in de beker in 2008 en 2010, 2e in de JC-schaal in 2008 en 2010 en 2e in de eredivisie in 2008 en 2010.
    Ook hebben ze Trezeguet weten vast te leggen, net als Kezman.
      donderdag 16 augustus 2007 @ 18:15:43 #282
    123545 DatMeenJeNiet
    pi_52429287
    De top 3 doet het altijd goed in FM. Erg frustrerend. Een Ajax dat Yaya Toure, Tavano en <hoe heet die spits van Udinese ookal weer> haalt, terwijl in het echt die gasten nooit zullen komen. (geldt ook voor PSV en FEyenoord) En Charisteas die er elk jaar 30 inschopt. Ik heb de laatste twee FM's niet meer in NL gespeeld door die onzin.
    pi_52429303
    En je wordt altijd kampioen door de playoffs
    pi_52429342
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 18:15 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
    De top 3 doet het altijd goed in FM. Erg frustrerend. Een Ajax dat Yaya Toure, Tavano en <hoe heet die spits van Udinese ookal weer> haalt, terwijl in het echt die gasten nooit zullen komen. (geldt ook voor PSV en FEyenoord) En Charisteas die er elk jaar 30 inschopt. Ik heb de laatste twee FM's niet meer in NL gespeeld door die onzin.
    in mijn spel was huysegems topscoorder met rond de 35 goals... echt belachelijk
    Hajeto!
      donderdag 16 augustus 2007 @ 18:27:47 #285
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_52429588
    Mensen, is het mogelijk om een team uit een andere competitie in de Nederlandse competitie te stoppen?
    pi_52429616
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 18:27 schreef PLAE@ het volgende:

Mensen, is het mogelijk om een team uit een andere competitie in de Nederlandse competitie te stoppen?
    Ja, met de editor.
    Moet je wel een nieuw spel starten daarna.
      donderdag 16 augustus 2007 @ 18:30:51 #287
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_52429645
    Maar het is wel 'te doen' zeg maar of idioot veel werk?

Dat ik niet alles handmatig moet gaan zitten invoeren ofzo
    pi_52429675
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 18:30 schreef PLAE@ het volgende:

Maar het is wel 'te doen' zeg maar of idioot veel werk?

Dat ik niet alles handmatig moet gaan zitten invoeren ofzo
    PM me maar wat je wil. Dan kan ik hem wel voor je maken
      vrijdag 17 augustus 2007 @ 02:20:17 #289
    181796 Prik0
    T o i v o n e n !
    pi_52441149

Vijf keer op rij maakt mij pas blij!
      vrijdag 17 augustus 2007 @ 03:18:29 #290
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_52441499
    thanks jimz
    pi_52445639
    quote:
    Op vrijdag 17 augustus 2007 02:20 schreef Prik0 het volgende:
    [afbeelding]

Cambridge mag wel even trainen op doelgerichtheid, 27 schoten 3 raak
    pi_52447065
    @ Prik0, je mag wel eens wat aan je wingers doen, 29% goede voorzetten beloofd niet echt wat voor de rest van de FA Cup.
      vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:47:50 #293
    181796 Prik0
    T o i v o n e n !
    pi_52449299
    quote:
    Op vrijdag 17 augustus 2007 12:26 schreef Maravilla het volgende:
    @ Prik0, je mag wel eens wat aan je wingers doen, 29% goede voorzetten beloofd niet echt wat voor de rest van de FA Cup.
    Fisher is de degredatiekanidaat nr1 uit de Conference Zuid he
    Betere spelers zijn er gewoon niet te halen op dat niveau.
    2e ronde FA Cup 1-2 verloren van Blackpool(League One)
    Vijf keer op rij maakt mij pas blij!
    pi_52451648
    Blackpool . Daar heb ik nog een half jaar mee gespeeld nadat me dat weer ging vervelen.
    pi_52451702
    Ik mag met de Graafschap de CL in.
    Ik typ straat.
    pi_52451949
    Hm, ik heb het spel laatst ook weer geinstalleerd, maar de wedstrijden verlopen tergend langzaam, zelfs met de balkjes op z'n hoogst. Alles gaat in slow motion. Dat had ik normaal nooit.

Iemand die dit herkent?
    Woo-loo-loo!
    pi_52454214
    quote:
    Op vrijdag 17 augustus 2007 15:15 schreef BobbyHill het volgende:
    Hm, ik heb het spel laatst ook weer geinstalleerd, maar de wedstrijden verlopen tergend langzaam, zelfs met de balkjes op z'n hoogst. Alles gaat in slow motion. Dat had ik normaal nooit.

Iemand die dit herkent?
    Ja, als ik op mijn Pentium 2 speel
    pi_52455253
    Ik speel met een pentium IV en eerder op een III, waar hij ook gewoon snel op liep. Ik ga de wedstrijden nu maar via commentaar-modes af, maar dat is wel lastiger ingrijpen, omdat je niks ziet.
    Woo-loo-loo!
    pi_52457267
    Misschien andere lay-out?
      vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:58:43 #300
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_52457934
    quote:
    Op vrijdag 17 augustus 2007 17:09 schreef BobbyHill het volgende:
    Ik speel met een pentium IV en eerder op een III, waar hij ook gewoon snel op liep. Ik ga de wedstrijden nu maar via commentaar-modes af, maar dat is wel lastiger ingrijpen, omdat je niks ziet.
    Probeer de standaardskin eens, met sommige skins is ie heel traag...

Mijn nieuwe Ajax-team:
    http://xs318.xs.to/xs318/07335/ScreenShot769.jpg

Nog aanvullingen?
    met een Free Transfer Database
    pi_52458572
    quote:
    Op vrijdag 17 augustus 2007 18:58 schreef donroyco het volgende:

[..]

Probeer de standaardskin eens, met sommige skins is ie heel traag...

Mijn nieuwe Ajax-team:
    http://xs318.xs.to/xs318/07335/ScreenShot769.jpg

Nog aanvullingen?
    met een Free Transfer Database
    Wesley Sneijder
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')