Ja, die cheat tenminste nietquote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:33 schreef Rumille het volgende:
Foppe de Haan doet het ook in het spel goed:
Alle wedstrijden in de kwalifactie voor het EK-21 in 2008 (lol) gewonnen en nu in de Play-offs 2-1 van Italie gewonnen.
Hulde aan Foppe!
Oke nu hoe ik opquote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:46 schreef Rumille het volgende:
Gaan we dat gezeur het hele topic krijgen?
Je kan me ook gewoon laten.
Ik ben begonnen met Championship Manager 3, daarna alle spellen uit de serie gespeeld. Vond Championship Manager 99/00 de beste en leukste, heb ik een game met Millwall gespeeld tot 2042!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:03 schreef Rumille het volgende:
Heeft iemand eigenlijk Championship Manager 97/98 gespeeld? Die speelden mn broers en ik altijd. Was wel leuk. Lekker simpel nog.
@Sjimz:
Dus jij begon eigenlijk in Divisie 3 (Met zeg maar de Eredivisie als Divisie 1?)
Ja.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:03 schreef Rumille het volgende:
@Sjimz:
Dus jij begon eigenlijk in Divisie 3 (Met zeg maar de Eredivisie als Divisie 1?)
Cool.quote:
Meerdere keren zelfs, ben maar gestopt toen ik als trainer 75 werd in de game. Eigenlijk best idioot als je dan ziet dat je een ongeveer 30 dagen x 24 uur aan een game hebt gezeten. Die tijd had waarschijnlijk wel nuttiger besteed kunnen worden.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:34 schreef Rumille het volgende:
2042?
Mijn god. Dan kan het zijn dat jouw spits de kleinzoon is van de spits waarmee je begon.
Je hebt zeker alles gewonnen wat er te wonnen viel?
Dat kan nietquote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:44 schreef Rumille het volgende:
Je had moeten doorgaan tot je 120 jaar was. Of kijken of je dood kan gaan in de game.
Dat is juist het leuke aan FM.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:59 schreef Rumille het volgende:
MLS lijkt me eigenlijk niks aan. Allemaal van die onbetekende spelers waar je nooit wat van hoort (behalve Adu).
Correct me if I'm wrong.
ja, anders ga je mij even uitleggen hoe je dat moet doenquote:Op woensdag 11 juli 2007 22:53 schreef Rumille het volgende:
Kan je toch aanvragen?
Bij Board Room enzo.
Een tool waarbij de current ability en potential ability van spelers gecheckt kan worden. Mogelijkheid om alle stats te zien van alle spelers en te zoeken op kwaliteiten van spelers. De een vindt het cheaten en de ander niet. Ik zit er tussenin en gebruik het bijna nooit, alleen wanneer ik een nationaal team coach. Te vaak gehad dat ik niet alle spelers kon zien van mijn land en dan kan je dus niet scouten :S. Vandaar dat ik daarvoor Genie Scout gebruik.quote:Op donderdag 12 juli 2007 17:47 schreef Rumille het volgende:
Wat is die Genie Scout in de OP?
Waarom ga je een jaar op vakantie?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:20 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Ik kom ook even patsen hoor!
Ik ben 1 jaar op vakantie geweest. Ben toen in 2007 begonnen met de competitie, met ajax.
Opstelling
Stekelenburg/Kirkland (halverwege siezoen)
De Cler, Vermaelen en Grygera
Kahlenberg/Zidan/Emanuelson/Babel, Mendes, Zenden/Gallardo, Sneijder
AM: Anita
S: Huntelaar en Santa Cruz/Babel
Gallardo en Santa Cruz geleend.
Beker + Kampioen + CL gewonnen. 1 wedstrijd overgespeeld in de halve finale van de beker. De rest allemaal eerlijk gewonnen
Waarschijnlijk om 'realistisch' in 2007 te beginnen gok ik zo.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:45 schreef Leonos het volgende:
[..]
Waarom ga je een jaar op vakantie?
Ik snap trouwens sowieso die vakantie optie niet
Ik kies dan altijd Brazilië erbij aan het begin en dan kun je kiezen wanneer je wil beginnen en dan begin ik altijd in Maart 2007. Het is niet helemaal aan het einde van het seizoenquote:Op woensdag 18 juli 2007 11:12 schreef Mr.Jorn. het volgende:
klopt. Ik was zat van de standaard selecties, dus ging ik een jaar op vakantie en ben toen met Ajax begonnen.
quote:
Je hebt drafts, trades, waivers en discovery spelersquote:Op woensdag 18 juli 2007 18:12 schreef JeroenV het volgende:
Hmm, ik ben net in Amerika begonnen.
Maar hoe werkt daar in vredesnaam het transfersysteem ed.?![]()
Waar staat het ergens goed uitgelegd? Of heb jij tijd?quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:12 schreef sjimz het volgende:
[..]
Je hebt drafts, trades, waivers en discovery spelers
Lang verhaal maar zeker leuk om te spelen.
Marquez had een offdayquote:Op woensdag 18 juli 2007 21:44 schreef Mr-Sander het volgende:
Tweede seizoen Valencia is begonnen! Aantal transfers, grootste:
-Riquelme, 9,5M
-Ljuboja, 4,6M
-Alexis, 8,75M
-Chica, 13M
Oefenwedstrijden gingen wel lekker.
Super Cup ook wel.
[afbeelding]
In de MLS kun je het beste niet meer dan 2 verdedigers hebben en minstens 4 aanvallers.quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:55 schreef JeroenV het volgende:
Ik ben dus begonnen met Chivas USA. Heb geen onaardig team en leuke spelers gekocht uit Zuid Amerika. Begin ook zelfs het transfersysteem een klein beetje te snappen.
Alleen jammer dat de resulataten ronduit kut zijn. Ik verlies bijna alles en scoor amper. Terwijl ik echt goede spelers heb, al helemaal voor de Amerikaanse competitie. Spelen ze daar anders ofzo?
quote:Op donderdag 19 juli 2007 18:14 schreef Mindstate het volgende:
[..]
In de MLS kun je het beste niet meer dan 2 verdedigers hebben en minstens 4 aanvallers.
Hoe kan je zonder ooit maar iets echt bereikt te hebben bondscoach worden van Engeland?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:15 schreef Rorata het volgende:
Mooie carriere heb ik in FM. Werkloos begonnen en toen 3,5 jaar bij Almagro uit Argentinie(2e divisie club maar ben gepromoveert). Toen wou ik naar een andere club maar niemand die me aannam maar Dijon nam me aan maar ik kon er niet voor zorgen dat ze niet degradeerde dus toen ze eenmaal gedegradeerd waren nam ik ontslag en toen kwam het WK 2010 en dat betekend dat er veel banen vrijkomen en toen solliciteerde ik bij Engeland maar ze hebben me aangenomen wat ik niet verwacht had. Het is veel leuker om werkloos te beginnen en met eigen kracht ergens terecht te komen :p
Ik heb er echt niet aan geknoeid en ik ben tegen cheaten. Ik vond het zelf ook raar maar ik hoorde wel vaker dat mensen bondscoach werden zonder iets bereikt te hebben.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:17 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hoe kan je zonder ooit maar iets echt bereikt te hebben bondscoach worden van Engeland?
No offence, maar zonder aan je reputatie geknoeid te hebben gaat dat zeker nooit lukken.
Maar voor Engeland heb je een veel betere reputatie nodig dan voor pak em beet Burkina Faso.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:30 schreef Irritatie100 het volgende:
Aan het begin van het spel zijn er ook altijd een aantal landen die geen bondscoach hebben. Als je daar solliciteert krijg je altijd wel een aanbod, ook al zit je nog aan het begin van jaar 1.
Ok, dat zijn wel altijd vage Afrikaanse landen, maar ok....Het gaat om het idee nietwaar
Maar nog nooit bij een club op het hoogste niveau gezeten, waat veel zwaarder meetelt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:35 schreef Irritatie100 het volgende:
Dat is waar, maar hij heeft dan ook een aantal jaren ervaring, die je aan het begin van seizoen 1 niet hebt.
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:36 schreef sjimz het volgende:
[..]
Maar nog nooit bij een club op het hoogste niveau gezeten, waat veel zwaarder meetelt.
Wel op het hoogste niveau gespeeld dus (van Argentinië weliswaar, maar dat is toch ook geen onaardige competitiequote:Werkloos begonnen en toen 3,5 jaar bij Almagro uit Argentinie(2e divisie club maar ben gepromoveert).
het gaat toch ook om processor? Wat voor processor heb je als je 17 leagues kan draaien?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:12 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik draai met 1 gb ram zonder problemen 17 playable leagues en een grote database, meer zal misschien ook wel kunnen, kwestie van proberen
Welke game hadden we ook al weer?quote:Op maandag 23 juli 2007 16:02 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ik ben er ook weer. Binnenkort maar weer verder met America FC Natal.
Irl gepromoveerd naar de eerste divisie in Brazilië, in FM nog 2e divisie met verwachting een 13e plek.
Ehh, ja, volgens mij ook.quote:Op maandag 23 juli 2007 16:03 schreef sjimz het volgende:
[..]
Welke game hadden we ook al weer?
Zuid Afrika waren we toch nog bezig?
Dat vinkje erboven of eronder ook aanvinken.quote:Op maandag 23 juli 2007 17:10 schreef Zwoerd het volgende:
Hoe kan ik mn de opstelling voor mn reserve team regelen zonder de wedstrijd zelf te hoeven spelen? Ik heb 'Huidige wedstrijdtactiek gebruiken' aangevinkt, maar dan worden er alsnog andere spelers opgesteld dan dat ik wil.
Die zie ik niet staanquote:Op maandag 23 juli 2007 17:13 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat vinkje erboven of eronder ook aanvinken.
Iets van: Deze selctie kiezen wanneer mogelijk.
Ik weet niet de nederlandse benaming ervan, speel namelijk in het engels.quote:
Fysiek erg goed, zou het daar aan liggen?quote:Op maandag 23 juli 2007 23:18 schreef sjimz het volgende:
[afbeelding]
Wat een naam voor een defender!!!!
Geen idee.quote:Op maandag 23 juli 2007 23:39 schreef donroyco het volgende:
[..]
Fysiek erg goed, zou het daar aan liggen?![]()
Ik denk in de nacht van zondag op maandagquote:Op maandag 23 juli 2007 23:41 schreef sjimz het volgende:
[..]
Geen idee.
Zou deze speler op zondag of op maandag verwekt zijn?
[afbeelding]
kan alleen in je eigen team.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:37 schreef Mindstate het volgende:
Ik wist niet dat je grijze spelers een contract kon aanbieden? Ik speel bij Stevenage, en in mijn 18- team heb ik maar heel weinig spelers (5 ofzo), en nu drukte ik op zo´n grijze speler en er stond contract aanbieden?
Bij mij was Chelsea een jaartje van het hoogste toneel verdwenen HOE IS ZE DAT GELUKT!!????quote:Op dinsdag 24 juli 2007 02:39 schreef Dancin_Rhino het volgende:
Ik heb een tour gemaakt met clubs, ik ben begonnen bij fc gombak in indonesie.
Daar 2 keer kampioen geworden tot de aandacht van andere clubs werd getrokken.
ik ben vertrokken naar de Red daimonds in japan de club van Ono.
Na daar 2 keer kampioen zijn geworden kon ik naar Vitesse.
Ik heb die kans genomen en ben 2 keer 2e worden.
Toen kreeg ik een aanbieding van palermo in het eerste jaar heb ik me weten te kwalifeceren voor ufea cup, 2 jaar kampioen en de uefa cup kunnen binnenslepen.
3 jaar kampioen geworden en halve finale champions league.
Ik werd gevraagd door Nederland , dus ik zei ja en een paar dagen later hadden ze Erwin Koeman binnengehaald. Ik kon niets meer in het team doen maar ik kon nog wel staf aan nemen en ontslaan.
Inclusief de Manager Erwin Koeman, het lijkt wel alsof ik de knvb ben geworden in zeist. Ik heb toen Foppe de Haan de baan aangeboden en die heeft genomen !
Ik hoop nu na palermo naar een echte topclub te kunnen verkassen.
Alleen maar naar Barca of Ac Milan wil ik nog, nog een leuk feitje Manchester United is gedegradeerd.
Mooi om te zien hoe je van een klein clubje een internationale topper maakt! Dit soort prestaties zet mij weer aan om een nieuw avontuur te beginnen met een relatief klein clubje.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:35 schreef sjimz het volgende:
Ik heb hem overleefd, de poule des doods!
[afbeelding]
Wat voor systeem heb je draaien?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:09 schreef Maravilla het volgende:
Je zit mis. Aantal competities in onbeperkt, mits je computer het aankan. Ik kan er bijvoorbeeld tot 5 landen op draaien, daarboven wordt het te langzaam om lekker te kunnen spelen.
Dan moet je de wizard uitzettenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:05 schreef El-Salvador het volgende:
[..]
Mooi om te zien hoe je van een klein clubje een internationale topper maakt! Dit soort prestaties zet mij weer aan om een nieuw avontuur te beginnen met een relatief klein clubje.
Iemand een ideetje?
En nog wat, ik hoor mensen praten over vele verschillende competities in 1 game. Maar je kan toch maar maximaal 3 landen selecteren, of zit ik mis?
Gebeurt best vaak. Ook vaak omdat dat een coach allemaal topspelers haalt maar het saleris budget overschrijt en dan worden veel belangrijke spelers weer verkocht en dan zakken ze snel af.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:58 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Bij mij was Chelsea een jaartje van het hoogste toneel verdwenen HOE IS ZE DAT GELUKT!!????
En mijn werk bij Paris FC zit erop!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:02 schreef EnGCatjuh het volgende:
Wat vertel je dat toch beeldend
Nouja, succes in de finale, tegen Ajax heb ik uit betrouwbare bron
Geef Gavin Rothery een kans, probeer die gast de hele tijd over te nemen voor maar 2 k, maar ik heb helemaal niks meer in kasquote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:51 schreef Crack_david het volgende:
Ik ben nu een game aan het spelen met Leeds united.. ik krijg die lui echt niet aan het voetballen.. verschrikkelijk
Dat valt vaak vies tegen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 16:34 schreef andre347 het volgende:
Allemaal winst verhalen hier, heb ik ook allemaal al meegemaakt. Maar de laatste tijd wil het niet echt vlotten met mijn taktieken en spelersik denk dat ik maar ontslag neem bij PSV (hoop dat er een mooi team komt want ik heb de UEFA CUP gewonnen).
Mwa, het is nu de Spurs gewordenquote:
Heb een account daar, is wel handig als je een vraagr hebt.quote:Op donderdag 26 juli 2007 13:12 schreef andre347 het volgende:
[..]
Mwa, het is nu de Spurs geworden
Even vraagje tussendoor: Wie zit er hier allemaal op Manutd.nl? en heeft daar een Novelle lopen? want misschien ga ik mij ook wel even registeren
Ik heb er ook een account, soms vind ik het wel leuk om een novelle daar te lezen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 13:12 schreef andre347 het volgende:
[..]
Even vraagje tussendoor: Wie zit er hier allemaal op Manutd.nl? en heeft daar een Novelle lopen? want misschien ga ik mij ook wel even registeren
Ja, ik lees ook geregeld een novelle maar daar hoef je niet voor geregistreerd te zijnquote:Op donderdag 26 juli 2007 18:37 schreef stefmans het volgende:
[..]
Ik heb er ook een account, soms vind ik het wel leuk om een novelle daar te lezen.
Ja maar ik speel met Tottenham Hotspurquote:Op donderdag 26 juli 2007 20:53 schreef Eric_Cantona het volgende:
Ik had zojuist ongeveer andersom, 5-2 voor mij na 'n 2-0 achterstand
Zo slecht zijn ze niet hoor, je hebt goud in handen met Lennon, Berbatov, Defoe en King onder andere .. Zorg dat je goed speelt en je wordt volgens mij redelijk snel kampioenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:36 schreef andre347 het volgende:
[..]
Ja maar ik speel met Tottenham Hotspur![]()
Ik heb een novelle gehad.quote:Op donderdag 26 juli 2007 13:12 schreef andre347 het volgende:
[..]
quote:
Dit lijkt me wel grappigquote:Zeer interessant is ook de mogelijkheid om spelers te benaderen die al een paar jaar in jouw land zijn, maar nog geen interlands hebben in hun eigen land; deze spelers kunnen een dubbele nationaliteit krijgen en zo speelgerechtigd worden voor jouw nationale elftal.
quote:Andere nieuwe features kregen we wel te zien en drie daarvan zijn op zijn minst noemenswaardig. Allereerst is de manier van het ‘beleven’ van een wedstrijd wat veranderd. Je krijgt nu steeds eerst een overzichtsscherm van tegen wie je speelt, belangrijkste spelers, eerdere ontmoetingen en dergelijke. Dat moet helpen om je wat meer in de ‘wedstrijdsfeer’ te krijgen. Dit gegeven heet ‘Match Flow’ en gaat nog verder. Zo zul je nu niet meer zelf naar je tactiek of ‘opposition instructions’ hoeven, maar neemt het spel je stap voor stap langs alle belangrijke schermen. Geen zin in? Vijf tikjes op de spatiebalk en je bent klaar voor de aftrap. Is de wedstrijd eenmaal begonnen, dan blijft ‘ie ook doorlopen. Wat bedoel ik daarmee: als je je tactiek wijzigt, gaat het spel niet meer op ‘pauze’. Een echte manager kan ook geen time-out of iets dergelijks inzetten, dus jij ook niet. Dan moet je je wijzigingen maar wat sneller doen!
Het zou het wel realistischer maken. Dat is wel mooi.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:48 schreef LudoSanders het volgende:
Kut dat er geen "time-out" meer in zit voor het wijzigen van de tactiek. Dan moet ik mezelf een nieuwe manier van spelen aanleren daar ik wedstrijden altijd op de hoogste snelheid heb staan.
Ik speel ook altijd op aardig snel, want er zitten maar een paar wedstrijden tussen die ik echt kan gaan verliezen dus bij de wat mindere tegenstanders staat wedstrijdsnelheid op bijna maximumquote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:48 schreef LudoSanders het volgende:
Kut dat er geen "time-out" meer in zit voor het wijzigen van de tactiek. Dan moet ik mezelf een nieuwe manier van spelen aanleren daar ik wedstrijden altijd op de hoogste snelheid heb staan.
quote:Op zaterdag 28 juli 2007 02:46 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Best skin ever is releashed: http://www.sortitoutsi.net/forums/index.php?showtopic=19864&st=0
![]()
Ziet er gaaf uit. Nu aan het downloaden en straks maar ff testenquote:Op zaterdag 28 juli 2007 02:46 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Best skin ever is releashed: http://www.sortitoutsi.net/forums/index.php?showtopic=19864&st=0
![]()
Speel je wel met de nieuwste patch?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 16:58 schreef Jnk18 het volgende:
net weer eens begonnen sinds ik dit topic las.. heb 5 wedstrijden met het nieuwe ajax gespeeld en heb al 6 blessures erbij... soms is dit spel echt nep met blessures.. mja hoort erbij I guess, thx for die Skin DatMeenJeNiet. ziet er goed uit
4-2 van psv gewonnen.. kwam wel met 3 blessures uit de wedstrijd, allemaal over de 2 maanden.... psv had zelfs 4 blessures in die wedstrijd(JCS) bleh...
Vet, even snel wat hele grote wijzigingen:quote:Op zaterdag 28 juli 2007 21:22 schreef Maravilla het volgende:
http://fm08.footballmanager.net/
En nu gaan we echt richting FM2008, ziet er erg tof uit.
Beste wijziging imoquote:
Dat van opslaan ook nog hèquote:
Arsenal @ Highbury?quote:
Ligt eraan hoe je wilt voetballen natuurlijk. Wijde formatie, wijd veld; compacte formatie,compact veld. Zal een versterkende invloed op je tactiek hebben dan.quote:
een mini coach moet natuurlijk een miniveld he!quote:Op zondag 29 juli 2007 00:01 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je wilt voetballen natuurlijk. Wijde formatie, wijd veld; compacte formatie,compact veld. Zal een versterkende invloed op je tactiek hebben dan.
Een kleinere dugout bedoel je, zodat iedereen zn hoofd stoot, maar jij niet.quote:Op zondag 29 juli 2007 00:01 schreef sjimz het volgende:
[..]
een mini coach moet natuurlijk een miniveld he!![]()
'quote:
dan moet je daar van tevoren rekening mee houden, dan kun je direct load tactic doen denk ik...quote:Op zondag 29 juli 2007 14:22 schreef OreO het volgende:
[..]
'
Maar de cpu team waar je tegen speelt kan dat wel.
Straks krijg je net als op 2007 dat ze 424 gaan en altijd in de laatse minutes minimaal 1 goal maken
Gespleten persoonlijkheidquote:Op zondag 29 juli 2007 14:02 schreef EnGCatjuh het volgende:
[afbeelding]
Ik ben benieuwd hoe hun coach dit oplost...
Is nog niet helemaal compleet, oa nog het bepalen van de veldgrootte staat hier niet bij.quote:Op zondag 29 juli 2007 18:50 schreef Maravilla het volgende:
Complete lijst nieuwe FM-features:
- nieuw transfersysteem.
- meer inzicht in de financiën.
- nieuw bondscoachmanagement.
- meer inzicht in het vertrouwen in jou, je spelers en potentiële aankopen.
- nieuw 'matchday' programma, veel meer mogelijkheden en betere overgang tussen berichten vanuit de media.
- nieuwe skin.
- fandag oraniseren is nu mogelijk.
- nieuw awardssysteem.
- betere wedstrijd-engine.
- meer media.
- regens krijgen een gezicht, random via een computergezicht.
- sneller.
Dat zou ik ook een goeie update vinden.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:07 schreef Mortale het volgende:
Standaard persconferentie na een wedstrijd zou mooi zijn. En ik vind dat je iedere club moet kunnen managen, ze laden de competitie maar zo gauw je er gaat werken.
Dat valt al grotendeels aan te passen door de instellingen per speler. En bovendien zou zoiets wel erg veel vergen van de AI, waardoor je weer allemaal tactieken zal krijgen á la de cheattactiek Gung-ho, wat het spel er niet leuker op maakt.quote:Op zondag 29 juli 2007 20:19 schreef Mr-Sander het volgende:
Het enige wat ik nog zou willen zijn variabele posities voor spelers. Dus niet dat ML precies dát plekje is, maar dat je kan schuiven.
Doping bij voetbal is niet heel erg bekend, kun je beter omkoping doen, jwtquote:Op maandag 30 juli 2007 15:13 schreef Leonos het volgende:
Ik hoop dat je je spelers kan voorstellen om doping te gebruiken.
Oja,
http://www.xbox360only.nl/nieuwsitem.php?nid=7313
Ik ken die competitie niet goed, ben je een 'topclub' of een degradatie kandidaat ?quote:Op maandag 30 juli 2007 15:41 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Winterstop in Slovenie en nu al een solide voorsprong:
[afbeelding]
Prognose was de vierde plek..
Zoals ik al zei de prognose was de vierde plek.. dus een subtopper zeg maar. Historisch gezien wel een topclub overigens.. ze wonnen 7 titels op rij tussen 1997 en 2003, maar sindsdien geen prijs meer gepakt.quote:Op maandag 30 juli 2007 15:43 schreef andre347 het volgende:
[..]
Ik ken die competitie niet goed, ben je een 'topclub' of een degradatie kandidaat ?
Mwa, misschien als ik tijd heb nog even een game opstarten dan maarquote:Op maandag 30 juli 2007 15:46 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Zoals ik al zei de prognose was de vierde plek.. dus een subtopper zeg maar. Historisch gezien wel een topclub overigens.. ze wonnen 7 titels op rij tussen 1997 en 2003, maar sindsdien geen prijs meer gepakt.
Hoeveel wedstrijden moet je spelen per jaar? 36?quote:Op maandag 30 juli 2007 15:41 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Winterstop in Slovenie en nu al een solide voorsprong:
[afbeelding]
Prognose was de vierde plek..
Jep, 4x tegen iedereen.quote:Op maandag 30 juli 2007 15:55 schreef Mr-Sander het volgende:
[..]
Hoeveel wedstrijden moet je spelen per jaar? 36?
Goh dat de tegenstander nog tijd had om de bal af te trappenquote:Op maandag 30 juli 2007 16:33 schreef Mr-Sander het volgende:
Oefenen met Valencia om een nieuwe tactiek te spelen tegen een Noors B-elftal, is weleens leuk
[afbeelding]
Ja, zag er wel zielig uit. Trapten ze af, binnen 10 seconden hadden we de bal en hij lag er binnen 60 seconden zowat weer inquote:Op maandag 30 juli 2007 16:57 schreef andre347 het volgende:
[..]
Goh dat de tegenstander nog tijd had om de bal af te trappen![]()
Heb je ook een screen van de individuele beoordelingenquote:Op maandag 30 juli 2007 17:49 schreef Mr-Sander het volgende:
[..]
Ja, zag er wel zielig uit. Trapten ze af, binnen 10 seconden hadden we de bal en hij lag er binnen 60 seconden zowat weer in![]()
Your wish is my command:quote:Op maandag 30 juli 2007 17:52 schreef sjimz het volgende:
[..]
Heb je ook een screen van de individuele beoordelingen![]()
Die had ik ook voor het begin van de wedstrijd al gewisseld, omdat hij op MC met een pijl naar voren stond, terwijl Riquelme daar moet staan. Ik gebruikte namelijk advies assistentquote:Op maandag 30 juli 2007 18:04 schreef sjimz het volgende:
baraja nog maar een 6
Mooi ook al die 1tjes bij de tegenstander![]()
![]()
![]()
paim is toch echt wel betaalbaar en kan uitgroeien tot een leuke speler.quote:Op maandag 30 juli 2007 19:19 schreef Maravilla het volgende:
Portugal heeft ook niet echt toffe talentjes meer, of ze zitten al bij Benfica of Porto. En die weiger ik te kopen.
Dat gebeurt in het echt ook bijna nooit.quote:Op maandag 30 juli 2007 20:31 schreef Eric_Cantona het volgende:
Ik hoop dat in FM 08 je es 'n keer een beroep kunt winnen bij 'n rode kaart, want dat is me dus nog NOOIT gelukt
Welkom en met fm08 veel speelplezier toegewenst dan maar he!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:00 schreef smulder1991 het volgende:
ik denk ik meld het even, niet dat jullie het intressant vinden. maar ik volg dit topic al een lange tijd en vind het echt een tof topic en heb daarom besloten om de volgende editie zelf ook te kopen! dus dan ben ik ook van de partij![]()
dat komt wel goed, kon de eerdere versie's nooit kopen omdat m'n pc het niet trokquote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:01 schreef sjimz het volgende:
[..]
Welkom en met fm08 veel speelplezier toegewenst dan maar he!
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:51 schreef Mr-Sander het volgende:
Beetje matig om in de tweede helft maar een keer te scoren, had gewoon dubbele cijfers kunnen zijn
Hij ligt wel in de budgetbakken nuquote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:26 schreef smulder1991 het volgende:
[..]
dat komt wel goed, kon de eerdere versie's nooit kopen omdat m'n pc het niet trok![]()
maar nu nieuwe pc gekocht dus dan moet het weer kunnen heik vond het alleen niet meer de moeite waard om voor die 3 maand nog fm07 te kopen aangezien ik ook nog wat mooie spellen had liggen.
mwah gomes redde bijna alles in de 2e helftquote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:51 schreef Mr-Sander het volgende:
Beetje matig om in de tweede helft maar een keer te scoren, had gewoon dubbele cijfers kunnen zijn
Klote voor je, ik hebt echt afkickverschijnselen van FM2007, denk dat het komt omdat ik me verheug op 08quote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:14 schreef EnGCatjuh het volgende:
Uiteraard loopt je topscorer in een wedstrijd tegen de reserves een gebroken enkel op...
Die krijg je niet weggewerkt. Hardcoded.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:33 schreef DrDentz het volgende:
Weet een van jullie ook hoe ik de strafpunten voor Milan enzo wegkrijg in de editor?
Dat is kut jah... ik zelf gebruik gewoon die editor om injuries weg te werkenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:14 schreef EnGCatjuh het volgende:
Uiteraard loopt je topscorer in een wedstrijd tegen de reserves een gebroken enkel op...
Foeiquote:Op donderdag 2 augustus 2007 01:41 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Dat is kut jah... ik zelf gebruik gewoon die editor om injuries weg te werken![]()
quote:Vandaag liet SEGA Europe LTD aan de pers weten dat Football Manager 2008 voor zowel de PC als de Apple nog voor de kerst in de schappen ligt. Football Manager 2008 is het nieuwe paradepaardje van het hoog gerespecteerde Sports Interactive, dat eerder al succesvol was met de voorgangers van FM 2008. De nieuwste versie van Football Manager zal worden voorzien van een, zoals ieder jaar, goed geüpdate database. Verder zal het uitgerust worden met de optie om je eigen favoriete club of land te kiezen en daarmee grote successen te boeken in zowel lokale, nationale, internationale en continentale competities. Met meer dan 5.000 speelbare teams over meer dan 50 verschillende landen beschikt de nieuwe Football Manager over een unieke, maar vooral hele grote database.
Kritiek, commentaar, complimenten op de vorige versie's werd door het Sports Interactive team, zoals altijd, heel serieus genomen. Dit resulteerde in wel meer dan 100 (!) nieuwe spelopties inclusief een heel nieuw helpsysteem dat beginners door het spel heen laat werken door tips te geven over verschillende aspecten van Football Manager. Dit maakt Football Manager 2008 tot de meest toegankelijke Football Manager die tot nu toe is uitgebracht, zonder dat het ten koste gaat van de wat meer ervaren spelers.
'Met Football Manager 2008 leggen we de lat nogmaals een stuk hoger voor games in onze genre,' klinkt het uit de mond van Miles Jacobsen, Studio Director van Sports Interactive. 'Met dozijnen aan kleine nieuwe toegevoegde opties, grotere veranderingen, zoals een complete vernieuwing van het internationale handelen en het nieuwe match-systeem, kijken we uit naar de reacties van de mensen die het spel spelen nadat het uitgebracht wordt.'
Nieuwigheden voor Football Manager 2008 op PC/Apple Macintosh
Match flow:
De grootste verandering op wedstrijddag in een Sports Interactive-spel sinds de introductie van de tweede wedstrijdsimulatie. Match flow brengt meer atmosfeer op wedstrijddagen met voorproeven van de match, teambesprekingen, spelersinstructies op de tegenstander, de wedstrijd zelf, halverwege en reacties na de wedstrijd. Dit volgt elkaar foutloos op, zonder pauzes om tactische wijzingen door te voeren en een mini radarveld wanneer je deze tactische wijzigingen doorvoert, om je zo op de hoogte te houden van de wedstrijd.
Internationaal management:
De internationale management gameplay is volledig opgeknapt voor Football Manager 2008, inclusief, maar niet beperkend tot, media verbeteringen, internationale pensioneringen, spelerinteractie, internationale scouting, verbeterde teamselecties, selectie van een kapitein en een scheiding tussen internationaal en club-moreel voor spelers.
Gebruiksvriendelijker:
Er is tevens gebruik gemaakt van een veel heldere skin en een gloednieuw adviserend systeem om spelers door verscheidene secties van het spel te begeleiden. Een paar nieuwe nota?s en een notitieboek systeem, een betere ?button? positionering om simpeler te navigeren en een bijgewerkt leerprogramma met een hernieuwde handleiding. De rapporten van de assistent maakt het leiden van een nieuw team gemakkelijker en de nieuwe kalender ordent alle belangrijke datums door het gehele seizoen. Deze nieuwigheden maken van Football Manager 2008 het gebruikvriendelijkste Sports Interactive-spel tot nu toe.
Vertrouwen:
Spelers kunnen nu vrijuit vertellen wat het bestuur en de supporters denken over hun prestaties in de wedstrijd door het nieuw vertrouwensysteem. Dit geeft spelers feedback over hun huidige progressie in de competities, maar ook over hun financieel management en contracten.
Transfermarkt:
Een nieuwe manier voor het behandelen van al je aanbiedingen om spelers te kopen of te lenen, zowel inkomend als uitgaand, maakt het makkelijker om andere aanbiedingen te evenaren, te accepteren of te weigeren.
Wedstrijdsimulatie:
Een zeer duidelijke verbeterde wedstrijdsimulatie, wederom werd hierin meegedacht door oud-international van Ierland: Ray Houghton. Ook werden er andere snufjes toegevoegd van managers die momenteel nog actief zijn in de voetbalwereld. Zo krijg je onder andere de gelegenheid de lengte en breedte van het veld aan te passen zodat het jouw spelers er het beste op uit de voeten kunnen.
Nieuw prijzensysteem:
Een heel nieuw prijzensysteem is één van de dingen die Football Manager 2008 veel aantrekkelijker zullen maken. Het systeem is niet alleen veel accurater, maar brengt ook een aantal nieuwe prijzen met zich mee, zoals de 'Europese Gouden Schoen' en de 'beste elf', die de beste elf spelers in het spel toont in zowel club als internationaal verband.
Financiën:
Om mee te gaan met veranderingen in het hedendaagse voetbal heeft Sports Interactive het hele financiële deel van Football Manager 2008 geüpdate. Zo krijg je als manager veel meer financiële informatie over de club, denk hierbij aan sponsorinkomsten, opbrengsten van de kaartverkoop, nieuws over investeringen in de club, aandelen van de club en winstbonussen. Ook is het mogelijk geld van je transferbudget over te schrijven naar je loonbudget (en vice versa) op deze manier word je op alle manieren geholpen om een zo best mogelijke selectie samen te stellen.
Fan dagen:
Het bestuur kan nu fan dagen organiseren om de opkomst op te krikken voor matchen die een lage menigte aantrekken, wat op lange termijn effect heeft op de opkomst, als het goed gaat.
Uitgebreide media:
Er zal meer media en feedback zijn dan ooit tevoren en er komt meer detail in de bestaande media. Er komt tevens een nieuwe competitienieuws-sectie om uit te vinden welke grote dingen aan de gang zijn in alle competities.
Geregenereerde speler foto?s:
Alle in game geregenereerde spelers hebben nu door FaceGen gemaakte foto?s om elke speler meer personaliteit te geven en de mogelijkheid om spelers zien op te groeien wanneer jij volop aan het managen bent!
Sneller:
Het laden en opslaan van een spel is nu beduidend sneller, dit geldt ook voor het spelen via een netwerk. Het spel speelt vlotter wat ook voor het maken van tactische wijzigingen en wedstrijd rapporten geldt.
Football Manager 2008 voor de PC (XP en Vista) en Apple Macintosh (OS10.3.9 en de versie?s daarna) staat gereed voor een uitbrengdatum voor de kerst! Voor meer informatie ga naar www.sigames.com of voor meer informatie over de vernieuwingen naar www.footballmanager.net.
idem dito.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:55 schreef donroyco het volgende:
[..]
Klote voor je, ik hebt echt afkickverschijnselen van FM2007, denk dat het komt omdat ik me verheug op 08
Jup jup. Hier wel.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:15 schreef Guimenez het volgende:
Hey Thomas, jij ook hier?
Alleen de skin.quote:
Maar die gasten die (amateur) updates maken krijgen ze wel wegquote:Op donderdag 2 augustus 2007 00:30 schreef Guimenez het volgende:
[..]
Die krijg je niet weggewerkt. Hardcoded.
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:43 schreef JantjeW het volgende:
Klopt, de FM Formations database die uit gaat komen heeft de minpunten al weggewerkt.
Zie ook hier.
quote:Sorry, maar je hebt geen toestemming om deze functie te gebruiken. Als je niet ben ingelogd, log dan in.
quote:
quote:Het laatste aspect van onze sneak preview die we willen delen met jullie is dat we gefixed hebben dat teams die normaal gesproken met minpunten beginnen deze niet hebben aan het begin van het 1ste seizoen en gewoon met 0 punten beginnen, net als de rest!!! Vier scouts, waaronder ikzelf, hebben de db update goed getest en de game is niet gecrashed en gedraagt zich hetzelfde als het altijd doet. Ik ben gekomen tot October 2007 in mijn game zonder enige crashes of dingen die niet kloppen. Elke maker van een database update heeft altijd gezegd dat het verwijderen van de "points deduction" niet mogelijk is en de game zal laten crashen.
Is deze ook in right-sided? Ik ben namelijk gewend om met de controls aan de andere kant te spelenquote:Op zaterdag 28 juli 2007 02:46 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
![]()
Hij switched de hele tijd. Wel grappig, je raakt er zo aan gewend.quote:Op zondag 5 augustus 2007 12:19 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Is deze ook in right-sided? Ik ben namelijk gewend om met de controls aan de andere kant te spelen
Bij mij nog niet geswitched en heb er alweer zo'n 15 wedstrijden op zittenquote:Op zondag 5 augustus 2007 12:21 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Hij switched de hele tijd. Wel grappig, je raakt er zo aan gewend.
Had namelijk hetzelfde probleem als u.
Tijdens wedstrijden gaat hij in sommige schermpjes naar rechts bij mij.quote:Op zondag 5 augustus 2007 16:41 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Bij mij nog niet geswitched en heb er alweer zo'n 15 wedstrijden op zitten
3e seizoen met Man U gaat alles behalve naar wens, echt nix wil lukken terwijl ik met nagenoeg 'tzelfde team bezig ben. Ook veel blessures ..
waarom speel je het dan?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 01:41 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Dat is kut jah... ik zelf gebruik gewoon die editor om injuries weg te werken![]()
met de FMM2.12 save editor, kun je op verschillende sites dlen, moet je gewoon effe het boxje van "Injured" wegtikken en de fitness, match exercise weer omhoog doen naar 10000 en op save drukken.quote:Op maandag 6 augustus 2007 10:06 schreef AssyriskaFF het volgende:
Injuries wegwerken? Hoe kan dat dan?
Is dat nou echt leuk spelen zoquote:Op maandag 6 augustus 2007 19:15 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
met de FMM2.12 save editor, kun je op verschillende sites dlen, moet je gewoon effe het boxje van "Injured" wegtikken en de fitness, match exercise weer omhoog doen naar 10000 en op save drukken.![]()
![]()
quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:44 schreef Eric_Cantona het volgende:
kutspel ...
uitleg: na 't zoveelste teleurstellende resultaat (10e plaats in seizoen 3 is m'n hoogste na driekwart seizoen) heb ik iedereen op de transferlijst gezet en in de uitverkoop gedaan. Met 'n stelletje losers als wat ik nu heb, wil ik niet werken .. Seizoen is ongeveer verloren (al zit ik nog in de CL en FA-cup), ik heb hier al menig maal m'n laptop dichtge"klapt" en m'n muis door de kamer geslingerd ..
20 kansen per wedstrijd en er niet één verzilveren en tot overmaat van ramp in de laatste tien minuten elke wedstrijd de tegentreffer krijgen en dus verliezen .. Ik kan er niet meer tegen ..
Klassiekertjequote:
Boeiendquote:
Zo herkenbaarquote:Op maandag 6 augustus 2007 20:44 schreef Eric_Cantona het volgende:
kutspel ...
uitleg: na 't zoveelste teleurstellende resultaat (10e plaats in seizoen 3 is m'n hoogste na driekwart seizoen) heb ik iedereen op de transferlijst gezet en in de uitverkoop gedaan. Met 'n stelletje losers als wat ik nu heb, wil ik niet werken .. Seizoen is ongeveer verloren (al zit ik nog in de CL en FA-cup), ik heb hier al menig maal m'n laptop dichtge"klapt" en m'n muis door de kamer geslingerd ..
20 kansen per wedstrijd en er niet één verzilveren en tot overmaat van ramp in de laatste tien minuten elke wedstrijd de tegentreffer krijgen en dus verliezen .. Ik kan er niet meer tegen ..
de frustratiequote:Op maandag 6 augustus 2007 20:44 schreef Eric_Cantona het volgende:
kutspel ...
Hem op dat moment een nieuw contract aanbieden.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:44 schreef AssyriskaFF het volgende:
Lekker is dat. Mijn Assistent Manager wordt gekocht door Arsenal. Kun je daar iets tegen doen? Dit is namelijk niet de eerste keer. En dat terwijl ik met Ajax succesvol ben.
Jij kon Rooney toch ook niet laten presteren? Want met Rooney en Ronaldo heb je mischien wel de 2 beste spelers in het spelquote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:20 schreef Eric_Cantona het volgende:
Nuri Sahin aangetrokken, es kijken of ie wat kan ballen
Nu komt Arsenal met 'n bod van 65 mln op C. Ronaldo, die jongen speelt bij mij niet geweldig, maar om 'm nou naar de concurrent te laten gaan.. Twijfel twijfel
Mischien eens een nieuwe tacktiek in elkaar knutselen, dat is vaak wel de oplossing.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:45 schreef Eric_Cantona het volgende:
Ik heb nergens gezegd dat ze niet presteren, ze zijn in mijn ogen gewoon heel wisselvallig. Vorig seizoen ging 't geweldig en werd ik ook met gemak 10 punten los van de nr 2 kampioen. Maar nu loopt 't niet (waarom vraag ik me af) en kunnen zij 't team niet dragen. Daarbij maken ze (in mijn spel) cruciale fouten waardoor 'n tegengoal komt, niet eenmaal maar verschillende keren.
Als je een nieuw spel aanmaakt dan kan je de database kiezen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:33 schreef Dennus-F het volgende:
ik heb een vraagje, ik heb een poosje geleden weer fm2007 geinstalleerd nu wil ik graag de database veranderen. Echter waar moet ik bij fm instellen welke database ik moet gebruiken?
Dan ben je al te ver. Dus nog niet als je de competities kan aanvinken.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:42 schreef Dennus-F het volgende:
nou volgens mij kan ik alleen de grote instellen
Als je nieuw game aanklikt springt dat venster vanzelf op.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:46 schreef Dennus-F het volgende:
dus voor dat ik new game aanklik?
Ik ben er mee aan de gang gegaan en net wat dingen anders gedaan. Zojuist van koploper Chelsea gewonnen (0-1) en Real Madrid uitgeschakeld in de CL (1-0 en 2-0). Dus 't gaat weer de goeie kant op.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:26 schreef stefmans het volgende:
[..]
Mischien eens een nieuwe tacktiek in elkaar knutselen, dat is vaak wel de oplossing.
Sluit je spel af en start FM helemaal opnieuw op.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:01 schreef Dennus-F het volgende:
nou helaas ik krijg niet de vraag welke database ik moet selecteren
Deze handleiding zegt t ook, maar ik krijg niets http://fm.manutd.nl/content/view/487/122/
Krijg je helemaal geen scherm om een database te kiezen, of staat jouw gemaakte database er niet tussen?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:09 schreef Dennus-F het volgende:
Ik heb de originele cd, en opnieuw starten heeft geen nut.. ik heb al eerder de database gewijzigd en dat werkte wel.. Moet ik misschien even de patch installeren?
Heb ik ook, maar in window mode is het wel prima.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:45 schreef Dennus-F het volgende:
hoe nkan ik breedbeeld instellen voor fm, op full screen pakt ie lang niet alles
Hoe doe je dat danquote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:10 schreef PPWB84 het volgende:
[..]
Heb ik ook, maar in window mode is het wel prima.
in mijn spel was huysegems topscoorder met rond de 35 goals... echt belachelijkquote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:15 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
De top 3 doet het altijd goed in FM. Erg frustrerend. Een Ajax dat Yaya Toure, Tavano en <hoe heet die spits van Udinese ookal weer> haalt, terwijl in het echt die gasten nooit zullen komen. (geldt ook voor PSV en FEyenoord) En Charisteas die er elk jaar 30 inschopt. Ik heb de laatste twee FM's niet meer in NL gespeeld door die onzin.
Ja, met de editor.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:27 schreef PLAE@ het volgende:
Mensen, is het mogelijk om een team uit een andere competitie in de Nederlandse competitie te stoppen?
PM me maar wat je wil. Dan kan ik hem wel voor je makenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:30 schreef PLAE@ het volgende:
Maar het is wel 'te doen' zeg maar of idioot veel werk?
Dat ik niet alles handmatig moet gaan zitten invoeren ofzo![]()
Fisher is de degredatiekanidaat nr1 uit de Conference Zuid hequote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:26 schreef Maravilla het volgende:
@ Prik0, je mag wel eens wat aan je wingers doen, 29% goede voorzetten beloofd niet echt wat voor de rest van de FA Cup.
Ja, als ik op mijn Pentium 2 speelquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:15 schreef BobbyHill het volgende:
Hm, ik heb het spel laatst ook weer geinstalleerd, maar de wedstrijden verlopen tergend langzaam, zelfs met de balkjes op z'n hoogst. Alles gaat in slow motion. Dat had ik normaal nooit.
Iemand die dit herkent?
Probeer de standaardskin eens, met sommige skins is ie heel traag...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:09 schreef BobbyHill het volgende:
Ik speel met een pentium IV en eerder op een III, waar hij ook gewoon snel op liep. Ik ga de wedstrijden nu maar via commentaar-modes af, maar dat is wel lastiger ingrijpen, omdat je niks ziet.
Wesley Sneijderquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 18:58 schreef donroyco het volgende:
[..]
Probeer de standaardskin eens, met sommige skins is ie heel traag...
Mijn nieuwe Ajax-team:
http://xs318.xs.to/xs318/07335/ScreenShot769.jpg
Nog aanvullingen?
met een Free Transfer Database
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |