Is het nog gelukt met de B-sides?quote:Op maandag 9 juli 2007 17:34 schreef jakkop het volgende:
Jaaaa! Mijn 7" single van matador is binnen! *cheer*
quote:Op maandag 9 juli 2007 19:49 schreef jakkop het volgende:
Jep, mindgames gaf een link naar een rar met alles
Nee dat last.fm laat maar.quote:Op maandag 9 juli 2007 20:21 schreef jakkop het volgende:
Kijk even naar de bestandsnaam, en kijk of ze wel op mp3 eindigen. Het kan dat je ze per ongeluk hebt opgeslagen zonder .mp3. (dus arctic monkeys - BB A SS ipv arctic monkeys - BB A SS.mp3)
Maar ik zie de link niet met de problemen op je last.fm
Waar bestel jij vinyl?quote:Op maandag 9 juli 2007 23:13 schreef JeroenV het volgende:
Heb de 7" van When the sun goes down besteld![]()
Ik heb deze besteld bij Velvetmusic.quote:
Bij mij staan ze al op #1.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:54 schreef EvilWasp het volgende:
Arctic Monkeys nemen bijna de #1 plek op mijn last.fm in
En daar komen ze voorlopig ook niet vanaf.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:11 schreef SnowCockroach het volgende:
[..]
Bij mij staan ze al op #1.Maar onze musical compatibility is wel Super.
![]()
Bij mij ook verruit met ongeveer 600 plays. De tweede heeft 250 ofzo.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:54 schreef EvilWasp het volgende:
Arctic Monkeys nemen bijna de #1 plek op mijn last.fm in
Plaatboef hebben ze ook vinyl singles.quote:
505quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:12 schreef cappp het volgende:
Het nieuwe album is echt een juweeltje naarmate je het meer luisterd
'but I crumble completely when you cry' bij 505quote:Op woensdag 11 juli 2007 22:47 schreef TC03 het volgende:
[..]
505
This House Is A Circus
Do Me A Favour
Brianstorm
Toch wel mijn favorieten nu. Eerst vond ik 505 en Brianstorm juist stom, gek eigenlijk. Die eerste rifjes van Brianstorm zijn zo heerlijk 'vies'.Tarantino-achtig, als je dat als een kenmerk kan noemen.
Ik was vorige week bij Bullit maar heb niet echt naar de prijzen van vinyl gekeken, volgens bronnen is het rond de 20 euro.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:53 schreef thomasss het volgende:
[..]
Plaatboef hebben ze ook vinyl singles.
Jammer dat je bij Bullit niet kan kijken wat de prijzen zijn...
Idd.quote:Op donderdag 12 juli 2007 00:07 schreef SnowCockroach het volgende:
[..]
'but I crumble completely when you cry' bij 505![]()
Idd.quote:Op donderdag 12 juli 2007 00:07 schreef SnowCockroach het volgende:
[..]
Hoe het opbouwt bij This House Is A Circus tot 1 min 42, en dan 'the more you open your mouth the more you're forcing performance' (bij dat stuk zet ik hem haaard op)en het hele nummer eigenlijk
![]()
Idd.quote:
quote:Op donderdag 12 juli 2007 00:07 schreef SnowCockroach het volgende:
[..]
En tjah Brianstorm, best leuk enzo, maar niet spectaculair.![]()
Vond ik eerst ook, maar later vond ik het wel een leuk stukje eigenlijk.quote:Op donderdag 12 juli 2007 00:07 schreef SnowCockroach het volgende:
[..]
Tempaatiooooon...Greets You Like Your Naughty Friend (al had Dizzee Rascal van mij niet mee hoeven doen)
Balaclava mist eenquote:Op donderdag 12 juli 2007 01:04 schreef Lamzak_ het volgende:
Balaclava en This house is a circus zijn toch wel mijn favorieten
Die hele riff is genoeg omquote:Op donderdag 12 juli 2007 01:08 schreef TC03 het volgende:
[..]
Balaclava mist een [afbeelding]-climax.
quote:Op donderdag 12 juli 2007 06:17 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Die hele riff is genoeg om [afbeelding] op te doen..
Nog nooit gehoord van een MP3-spelerquote:Op donderdag 12 juli 2007 20:57 schreef SnowCockroach het volgende:
Ik vind die tekst van Balaclava zo dolletjes.![]()
And it's wrong wrong wrong but we'll do it anyway because we love a bit of trouble!
Binnenkort ga ik al die B-sides en singles eens op CD zetten zodat ik m'n hele collectie overal kan afspelen.![]()
Natuurlijk wel mallerrd. (waar is die smiley met die gay-wapperhand?quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:02 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nog nooit gehoord van een MP3-speler [afbeelding]
En dan 'Whahahahaahaaa!!quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
Show us your special move [afbeelding]
quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:34 schreef SnowCockroach het volgende:
Tududududuuuuu, tuduuuduuduuu
Klinkt gaafquote:Op donderdag 12 juli 2007 22:47 schreef NAKZ het volgende:
Afgelopen maandag voor de 2e keer naar een concert geweest. Na de Melkweg in maart was ik er nu bij in Berlijn in de Columbiahalle. Wederom een GE-WEL-DIG concert. Eigenlijk nog leuker dan in Amsterdam, omdat ik toen het nieuwe album nog niet zo goed kende. Nu wisselden ze beide albums goed af, waarbij het accent (uiteraard) op het nieuwe album lag. Ook speelden ze nog een paar oudere nummers (o.a. Leave Before The Lights Come On). De sfeer was geweldig, echt de hele zaal ging uit z'n dak. Prachtig om heerlijke nummers als Old Yellow Bricks, Teddy Picker en 505 kneiterhard door de speakers te horen knallen terwijl je de hele zaal doorstuitert. Ze speelden echt lang, bijna anderhalf uur. Volgens mij was het in de Melkweg korter. Ze speelden als 'Zugabe' zelfs twee nummers (505 en When The Sun Goes Down).
Wel opvallend dat het bij de (nog) wat minder bekende nummers wat stiller werd. Ook was het concert net niet uitverkocht.
Hier kon 3500 man in, dus wel iets groter dan de Melkweg, maar toch. Arctic Monkeys krijgt met gemak de HMH een paar keer vol inmiddels. Je kon hier een paar dagen vantevoren nog gewoon op internet bestellen, en ook aan de kassa werden nog kaarten verkocht, al waren dat er niet veel lijkt me.quote:Op donderdag 12 juli 2007 22:52 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Klinkt gaaf
Andere setlist dan in Tivoli dus. En dat een concert niet uitverkocht raakt is hier echt niet voor te stellen. Zelfs een middelmatig bandje speelt een Melkweg al snel vol.
Gaaf ja.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 16:25 schreef mindgames het volgende:
[afbeelding]
Ik kon het niet laten, de collectie moest opnieuw compleet worden gemaakt.
Hoe bedoel je dit? Vind je deze hoes gewoon saai? Of vind je vinyl in het algemeen 'saai' verzorgd? Bij de Arctic Monkeys zijn álle vinyl-releases erg goed verzorgd. Goed dik vinyl. Bij de albums zit er een flink boekwerk bij. Bij de 7" en 10" is zelfs de hoes - waar de plaat zelf in zit - bedrukt. Nu ook weer. En de plaat zelf natuurlijk ook. Ze houden de traditie wel in stand door op elke uitgave een 'vreemde' tekst te citeren. Moet je maar eens kijken. Ook bij de CD-singles. Nog een pluspunt is dat de CD-singles er bijna uit zien als EP's. Niet veel duurder dan een normaal kartonnetje, maar wel véél mooier.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 18:27 schreef JeroenV het volgende:
Toch vind ik vinyl met alleen de titel enzo op de voorkant een beetje 'saai'. Maar de letters zien er wel mooi uit. Beter dan Brianstorm
Gaat mij om de voorkant van de hoes. Ik zal het verklaren aan de hand van When the sun goes down en Brianstorm:quote:Op vrijdag 13 juli 2007 18:41 schreef mindgames het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? Vind je deze hoes gewoon saai? Of vind je vinyl in het algemeen 'saai' verzorgd? Bij de Arctic Monkeys zijn álle vinyl-releases erg goed verzorgd. Goed dik vinyl. Bij de albums zit er een flink boekwerk bij. Bij de 7" en 10" is zelfs de hoes - waar de plaat zelf in zit - bedrukt. Nu ook weer. En de plaat zelf natuurlijk ook. Ze houden de traditie wel in stand door op elke uitgave een 'vreemde' tekst te citeren. Moet je maar eens kijken. Ook bij de CD-singles. Nog een pluspunt is dat de CD-singles er bijna uit zien als EP's. Niet veel duurder dan een normaal kartonnetje, maar wel véél mooier.
Lang leve de B-sides.quote:Op zondag 15 juli 2007 03:16 schreef Leonos het volgende:
Singles kopen vind ik ook een beetje nutteloos als ik het album al heb...
Al acht weken, hoorde ik. Ongelofelijk. Nummer 2 voor FA lijkt me echter vreemd. Ze staan er nu 10 weken in en gaan van 32 naar 23. Een nummer 2 voor morgen (vandaag, eigenlijk, de lijst wordt op zondag uitgezonden) lijkt me niet waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 19:08 schreef mindgames het volgende:
Rihanna's 'Umbrella' ella ella ella ey ey ey ey ella ella blijft namelijk op 1.
Ik heb het eerst over de Nederlandse charts, daarna over de Engelse chartsquote:Op zondag 15 juli 2007 04:30 schreef Breuls het volgende:
[..]
Al acht weken, hoorde ik. Ongelofelijk. Nummer 2 voor FA lijkt me echter vreemd. Ze staan er nu 10 weken in en gaan van 32 naar 23. Een nummer 2 voor morgen (vandaag, eigenlijk, de lijst wordt op zondag uitgezonden) lijkt me niet waarschijnlijk.
quote:he and his crew campaigned to have his listeners purchase/download the MP3 of 'Honey To The Bee' by Billie Piper. On January 21st it got in to the Top 20, even though the CD wasn't readily available in the high street shops.
Wat gaar zeg.quote:Op zondag 15 juli 2007 04:46 schreef mindgames het volgende:
[..]
Of soms juist nummers die al jaren oud zijn, zoals men nu met Muse wil proberen.
Komt toch door een fout van iTunes?quote:Op zondag 15 juli 2007 14:29 schreef Breuls het volgende:
Zoals ik dus al zei staat FA in Engeland al ruim twee maanden in de hitlijst. Van binnenkomen is dus geen sprake.
Ja, dat klopt. Doordat-ie gedownload kan worden vanaf het album. En dan komt-ie inderdaad niet meer binnen... Maar ik vind dat het pas representatief is als de single op alle mogelijke manieren verkocht kan wordenquote:Op zondag 15 juli 2007 14:29 schreef Breuls het volgende:
Zoals ik dus al zei staat FA in Engeland al ruim twee maanden in de hitlijst. Van binnenkomen is dus geen sprake.
Nee, het was een fout dat ineens hun volledige reportairequote:Op zondag 15 juli 2007 14:31 schreef TC03 het volgende:
Komt toch door een fout van iTunes?
Volgens mij was het zo dat iTunes elke download van elk los nummer van FWN ook als single meetelde. Daardoor kocht iedereen die het album kocht ook automatisch 12 singles.quote:Op zondag 15 juli 2007 14:35 schreef mindgames het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Doordat-ie gedownload kan worden vanaf het album. En dan komt-ie inderdaad niet meer binnen... Maar ik vind dat het pas representatief is als de single op alle mogelijke manieren wordt.
[..]
Nee, het was een fout dat ineens hun volledige reportairein de charts stond. Ik weet niet precies wat de regels zijn. Maar een single als download mag sowieso meetellen.
Ja, dat is het geweest, denk ik! Maar goed, ik gok op nummer 3. Net onder Fergie en Rihanna ella ella ey ey.quote:Op zondag 15 juli 2007 14:36 schreef TC03 het volgende:
[..]
Volgens mij was het zo dat iTunes elke download van elk los nummer van FWN ook als single meetelde. Daardoor kocht iedereen die het album kocht ook automatisch 12 singles.
Bron: The Sunday Mailquote:15 July 2007
Fluorescent Adolescent is a new No.1 for Arctic Monkeys. Teenagers by My Chemical Romance is at two, Fergie's Big Girls Don't Cry at three, Bloc Party's Hunting For Witches at four and Rihanna's Umbrella drops to five.
Het is natuurlijk niet zo dat de nummer 1 pas bekend is als de BBC het uitzendtquote:Op zondag 15 juli 2007 19:17 schreef Breuls het volgende:
Apart. Ik hoor Teenagers momenteel op 9.
Juist.quote:Op zondag 15 juli 2007 19:21 schreef mindgames het volgende:
edit: Ooooh, ik snap de verwarring.
De BBC zend een nummer uit op 9 terwijl The Daily Mail zegt dat hij op nummer 3 staat
Hey, een medestander!quote:Op maandag 16 juli 2007 02:43 schreef Merkie het volgende:
Die B-sides zijn wel erg tof allemaal eigenlijk. Luister die de laatste tijd vaker dan de albums zelf
.
Arctic Monkeys word tegenwoordig vaak gebruikt als achtergrond deuntje bij programma's/reclames, the strokes hoor je ook nog wel is voorbij komen.quote:Op maandag 16 juli 2007 16:54 schreef SnowCockroach het volgende:
Ik hoorde pas in een spotje van Net5 hun cover van 'Love Machine' langskomen.![]()
Nog niet eerder gehoord dan, ik heb op Youtube wel een verschrikkelijke Tjechische reclame gezien waarvoor ze Mardy Bum hadden verbouwd.quote:Op maandag 16 juli 2007 17:36 schreef RichardRichard het volgende:
[..]
Arctic Monkeys word tegenwoordig vaak gebruikt als achtergrond deuntje bij programma's/reclames, the strokes hoor je ook nog wel is voorbij komen.
Linkjequote:Op maandag 16 juli 2007 17:40 schreef SnowCockroach het volgende:
[..]
Nog niet eerder gehoord dan, ik heb op Youtube wel een verschrikkelijke Tjechische reclame gezien waarvoor ze Mardy Bum hadden verbouwd.![]()
Perfecte kindertjes.quote:Op maandag 16 juli 2007 20:41 schreef mindgames het volgende:
[..]
Linkje. Net genoeg noten veranderd om geen schade-claim aan hun broek te krijgen. Wist je dat Nederland een van de weinige landen/het enige land (?) in Europa is waar je voor een reclame een bestaande compositie mag naspelen, zonder de artiest te hoeven te betalen?
Whehe, wat slecht.quote:Op maandag 16 juli 2007 20:41 schreef mindgames het volgende:
[..]
Linkje. Net genoeg noten veranderd om geen schade-claim aan hun broek te krijgen. Wist je dat Nederland een van de weinige landen/het enige land (?) in Europa is waar je voor een reclame een bestaande compositie mag naspelen, zonder de artiest te hoeven te betalen?
Ik vind zo'n gelikte gitaar-solo ook totaal niet tof bij dit nummer.quote:Op maandag 16 juli 2007 22:06 schreef Anne04 het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=BOcDaBsDkEI
Tom Jones is één ding, maar waarom zingen de sugababes dit in hemelsnaam?![]()
Hij maakt eigenlijk best veel grapjes, vooral in interviews. Maar ook op het podium, jammer dat er vaak weinig van te verstaan isquote:Op dinsdag 17 juli 2007 01:18 schreef TC03 het volgende:
Welk nummer was dat ook alweer op Glastonbury, dat Alex zei 'thumbs up everybody' wat eigenlijk niet moest ofzo. Vond ik wel een lawlerfilmpje omdat ie normaal nooit grapjes maakt.
Oh okay, bedankt.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 01:29 schreef mindgames het volgende:
[..]
Hij maakt eigenlijk best veel grapjes, vooral in interviews. Maar ook op het podium, jammer dat er vaak weinig van te verstaan is...
Thumbs up!
Het zit wat later in het filmpje, omdat op de geknipte versie van FA op YouTube het er af is geknipt...
Haha, had ik je valse hoop gegevenquote:
Nee hoor, er stond altijd al 5:15.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 01:49 schreef mindgames het volgende:
[..]
Haha, had ik je valse hoop gegeven?
Ooooh, 505. Ja, ja... Ik had eerst een typfout gemaakt....5:05....toen snel edit....vandaar...
Inderdaad, op mtv hebben ze het begin van Mardy Bum gebruikt bij the hole-in-one-challenge.quote:Op maandag 16 juli 2007 17:36 schreef RichardRichard het volgende:
[..]
Arctic Monkeys word tegenwoordig vaak gebruikt als achtergrond deuntje bij programma's/reclames, the strokes hoor je ook nog wel is voorbij komen.
Maar ik had héél snel ge-edit?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 01:59 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee hoor, er stond altijd al 5:15.Maar schijnbaar had je ook een typefout gemaakt.
mindgames, ff iets tussendoor..quote:
Irritant he, begon me er ook aan te ergeren. En daarvoor de hele tijd Coparck, met hetzelfde riedeltjequote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:33 schreef Leonos het volgende:
Gister bij de tour de france bij elke samenvatting van de eindsprint hoorde je Brianstorm.
Na 6x achterelkaar word je het best zat
Dat is elke keer weer een verrassingquote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:34 schreef JeroenV het volgende:
[..]
mindgames, ff iets tussendoor..
Jij besteld toch ook wel eens vinyl via ebay? Hoe lang doet het er ongeveer over voor je het krijgt? Ik heb nu wat gekocht, maar vraag me af wanneer ik het kan verwachten.
En zo kwam ik er dus achter wat een 'tatty sette' was. Een smoezelig bankstel, zo heb ik mij laten vertellen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 13:55 schreef SnowCockroach het volgende:
Ik heb de lyrics van The Bakery maar opgezocht, ik heb zo vaak teruggespoeld om dat tweede zinnetje te kunnen verstaan.Maar het was dus 'or sat on a tatty seatee'. Waarom ook niet.
Die B-sides.![]()
Ik wist eerst ook niet wat Teddy Picker en Balaclava betekenden.quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:41 schreef mindgames het volgende:
[..]
En zo kwam ik er dus achter wat een 'tatty sette' was. Een smoezelig bankstel, zo heb ik mij laten vertellen.
wat betekend Balaclavaquote:Op donderdag 26 juli 2007 22:04 schreef SnowCockroach het volgende:
[..]
Ik wist eerst ook niet wat Teddy Picker en Balaclava betekenden.
Balaclava vind ik nou zo'n geweldig woord.![]()
Bivakmuts!quote:Op donderdag 26 juli 2007 22:29 schreef Ravii het volgende:
[..]
wat betekend Balaclava?
was dat niet eten ofso?
quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:13 schreef TC03 het volgende:
Wat betekent Teddy Picker dan [afbeelding]
Je leert zo wel leuk plat Engels als je veel naar AM luistert.quote:
Teksten van AM verstaan was al niet mijn sterkste puntquote:Op donderdag 26 juli 2007 23:55 schreef SnowCockroach het volgende:
[..]
'Let's have a game on a Teddy Picker.'
Apart.![]()
Zei hij nou 'like a fading... tree'?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 17:13 schreef Xrenity het volgende:
Interviewtje op youtube.
http://youtube.com/watch?v=DdVi366TQog
Wel lekker lomp
Die O 'malley is ook zo'n droogkloot
Ja.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:07 schreef SnowCockroach het volgende:
[..]
Zei hij nou 'like a fading... tree'?![]()
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:14 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja.
Ik kwam ook een ander interview tegen waarin de drummers iets zat te vertellen. Hij zei: "Last night, ..." waarna Alex inviel en zei: "These two bouncers..."
hadden ze niet gezegt dat ze interviews stom vondenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 17:13 schreef Xrenity het volgende:
Interviewtje op youtube.
http://youtube.com/watch?v=DdVi366TQog
Wel lekker lomp
Die O 'malley is ook zo'n droogkloot
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:14 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja.
Ik kwam ook een ander interview tegen waarin de drummers iets zat te vertellen. Hij zei: "Last night, ..." waarna Alex inviel en zei: "These two bouncers..."
Pardon? Ik dacht dat ze zo anti-stadion waren?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 21:27 schreef mindgames het volgende:
Arctic Monkeys spelen vanavond en morgenavond voor het eerst in een stadion! Twee grote shows in Lancashire County Cricket Ground in Old Trafford, Manchester. Het is hun eigen festival, met Amy Winehouse, Supergrass en The Coral. Ja, mensen: Amy Winehouse is ook daadwerkelijk verschenen op het podium, afgelopen middag. Ik vraag me af wat voor een bijzondere setlist ze dit keer hebben. Hopelijk een keer B-kantjes enzo. Kunnen ze Glastonbury overtreffen? Ik gok trouwens op een DVD-registratie van dit optreden.
[afbeelding]
Ik hoop dat het hierbij blijftquote:Op zaterdag 28 juli 2007 22:05 schreef mindgames het volgende:
Ze hebben tot nu toe alleen nog maar in kleine zaaltjes of in semi-kleine zaaltjes (zoals de Melkweg Max) gespeeld. En natuurlijk op de grootste festivals ter wereld. Ik heb begrepen dat deze 2 stadionconcerten er zijn zodat iedereen in Engeland eindelijk eens een kans krijgt om ze live te zien. Er zijn zo weinig kaarten voor elke tour, en er zijn zo veel mensen die ze willen zien... Al die mensen die al die tijd naast kaarten hebben gegrepen, kunnen voor dit optreden makkelijk aan kaarten kopen.
Vorige zondag nog in de "Arena van Nimes" gezienquote:Op zondag 29 juli 2007 00:14 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Ik hoop dat het hierbij blijft
Niet dat ze opeens in de Arena staan volgend jaar oid.
Hoe groot is dat?quote:Op zondag 29 juli 2007 16:41 schreef Manggis het volgende:
[..]
Vorige zondag nog in de "Arena van Nimes" gezien![]()
Was nog lang niet uitverkocht, ach die Fransen weten niet wat ze missen..
Wat dat betreft snap ik het ook wel, maar als ze eerst telkens lopen te verkondigen nooit in grote zalen en stadions te spelen dan is het niet gek dat ik nu vreemd op kijk. Daarom ben ik ook benieuwd of ze die lijn voort gaan zetten. Ik heb zelf ook een hekel aan grotere zalen.quote:Op zondag 29 juli 2007 17:10 schreef mindgames het volgende:
Kom op, ze konden al vanaf eind 2005 een zaal à la HMH 3 keer uitverkopen. Al die tijd hebben ze gewoon in kleine/semi-kleine zaaltjes gestaan. Ik neem het ze dus niet kwalijk dat ze nu eens een stadionoptreden doen om hun fans tegemoet te komen.
Waar zou het over gaan?quote:He looks as if he hasnt slept, his hair is purposely unkept
And then he knew his people wept, when you crafted your plan
The shadows underneath the eyes, and everywhere the bastard lies
My lack of Proof is your disguise, you won't remember me.
There's nothing really I can say, but sorry mate and walk away
I could be wrong unless you play your game,
this world is full of most unkind
and horrible is redefined, I can't imagine that you'd mind at all.
You're lying again, your conscience aint your friend
and the only thing your sorting out is your imagination.
Lying again your conscience aint your friend
and the only thing your sorting out is your imagination
Is he really on the street, desperation or deceit?
and what he's wearing on his feet won't solve our mystery, and i am baffled by how you stand there,
soaking it in
and do you hide your identity where you hide your grin,
better hide your grin
Shadows underneath the eyes, everywhere the bastard lies
My lack of Proof is your disguise, you won't remember me
There's nothing really I can say, but sorry mate and walk away
I could be wrong unless you play your game
this world is full of most unkind
and horrible is redefined
I can't imagine that you'd mind at all
You're lying again, your conscience is your friend
Lying again your conscience is your friend
Zeker een gave locatie voor concerten! In het voor-voor-programma stond Albert Hammond Jr, ook erg leuk! Voor het concert nog rond de arena gespot! Ik was ook 'in de buurt', toen zag ik ineens die poster hangen, meteen kaartjes gehaald natuurlijkquote:Op maandag 30 juli 2007 13:32 schreef bloodymary het volgende:
Wat gaaf dat je daar in Nimes AM en AF hebt gezien. En dat ze nog wel 505 speelden! Ben in die arena nog eens naar Jamiroquai geweest in 1997. Die trad daar toevallig op toen wij daar waren. Echt een gave locatie voor concerten he!
Gaat het niet om 'Teddy Picker''s "Save a Prayer, save it 'til the morning after.." ?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:37 schreef SnowCockroach het volgende:
Toen ik in de auto 'Fake Tales of San Francisco' op had staan meende m'n moeder dat ze een of meer regels uit een ander nummer uit haar tijd ('70, '80) hadden gebruikt. Kan dat kloppen? Ik geloof er geen zak van.![]()
Volgens de mannen zelf paste het nummer niet goed tussen de andere nummers op de plaat. Het was "een zeer moeilijke beslissing". Nu las ik laatst zelfs dat ze over 20 jaar herinnerd willen worden als een band die hun beste nummer als willekeurig B-kantje hebben uitgebrachtquote:Op woensdag 1 augustus 2007 02:16 schreef Larsch het volgende:
Arctic Monkeys - What If You Were Right The First Time?. <3 Mijn nieuwe favoriete nummer van de Aapjes. Wat een geweldig nummer, zo zonde dat die niet op Favourite Worst Nightmare staat. ;-;
Ze hebben sinds 2005 non-stop getourd, alleen pauze genomen om hun platen op te nemen, hebben om de 3 maanden nieuwe nummers uitgebracht, en nóg vraag je om een derde albumquote:Op woensdag 1 augustus 2007 02:19 schreef Merkie het volgende:
Waar blijft het derde album [afbeelding]
Zijn we het daar gelukkig over eensquote:Op woensdag 1 augustus 2007 02:32 schreef mindgames het volgende:
[..]
Maar ik snap je wel.... Waar blijft dat derde album?
Nee, het is ergens aan het begin van Fake Tales.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 01:01 schreef mindgames het volgende:
[..]
Gaat het niet om 'Teddy Picker''s "Save a Prayer, save it 'til the morning after.." ?
Jaaa, en dan vooral rond 3:10.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 02:38 schreef Merkie het volgende:
Dat stukje na 2:45 van Leave Before The Lights Come On is zo stoer [afbeelding] .
Bron.quote:Arctic Monkeys-frontman Alex Turner lijkt me een mannetje dat amper kan stil zitten. Hij schreef in korte tijd twee erg goede albums bij elkaar en de afgelopen maanden hebben voor de Monkeys vooral in het teken gestaan van toeren gestaan, met grote festivals als Pinkpop, Rock Werchter en kers op de taart Glastonbury. Dus is het tijd voor wat anders in de agenda, moet Turner gedacht hebben. Want later deze maand duikt hij de studio in om een album te gaan maken met een oude vriend, Miles Kane uit The Rascals. Kane en Turner raakten bevriend toen Kane's vorige bandje The Little Flames meerdere malen het voorprogramma van de Arctic Monkeys deed.
Daarnaast mocht Kane een paar mopjes gitaar spelen op de jongste Monkeys-plaat Favourite Worst Nightmare en vergezelde hij de band op het podium om toetsen te spelen tijdens 505.
Turner en Kane verblijven half augustus twee weken in Frankrijk voor hun project. James Ford, de ene helft van Simian Mobile Disco, zal net als bij Favourite Worst Nightmare optreden als producer. "Miles en ik zullen alle zang en gitaar- en baspartijen voor onze rekening nemen'', vertelt de Arctic Monkeys-frontman. "We willen de boel zoveel mogelijk live inspelen en later misschien nog wat strijkers toevoegen."
Een naam voor het project is er nog niet, maar daar wordt hard over nagedacht. The Rascals zijn nu nog bezig met de opnames van hun debuut-EP, daarna is het voor Miles Kane op naar Frankrijk. De verwachting is dat de samenwerking in de eerste helft van 2008 het levenslicht ziet, maar niet voordat het debuutalbum van The Rascals is verschenen.
Yes, Miles Kane zit in The Little Flames. Die band is sinds een paar maanden uit elkaar. Hij heeft een nieuwe band gevormd, genaamd The Rascals. Maar ik geloof dat de helft van The Little Flames nu in The Rascals zit, of zoiets.quote:Op zondag 5 augustus 2007 00:32 schreef SnowCockroach het volgende:
Hij is toch van die band van 'Put Your Dukes Up John'?
Hmm, ik zal er eens wat van luisteren. Put Your Dukes Up John is echt vet, de versie van Arctic Monkeys dan. Origineel ken ik nog niet.quote:Op zondag 5 augustus 2007 00:44 schreef mindgames het volgende:
[..]
Yes, Miles Kane zit in The Little Flames. Die band is sinds een paar maanden uit elkaar. Hij heeft een nieuwe band gevormd, genaamd The Rascals. Maar ik geloof dat de helft van The Little Flames nu in The Rascals zit, of zoiets.
Nou ja, ik had al eerder willen melden dat 'Teddy Picker' de nieuwe single wordt.quote:
Het kan tof zijn als het goed gebeurd (zoals in dat filmpje dus ook), maar de Arctic Monkeys zijn juist ook zo goed in korte, krachtige nummersquote:Op zaterdag 22 september 2007 22:05 schreef TC03 het volgende:
Sommige (goede) bands hebben vaak nummers van zeven minuten die langzaam opbouwen en in een climax eindigen, dat mis ik bij AM een beetje omdat ik weet dat supertof zou zijn.
Believe me, ook in de HMH kan het er ´wild´ aan toe gaan.quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:14 schreef mindgames het volgende:
En ach, na Paradiso bovenzaal, Lowlands, Melkweg en Tivoli is het wel eens fijn om ze te zien zonder volledig platgedrukt te worden.
Tuurlijk, weet ik ook wel. Maar toch is het wat groter, hè. En verstikkender dan in de Melkweg in maart kan het niet meer wordenquote:Op dinsdag 25 september 2007 17:32 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Believe me, ook in de HMH kan het er ´wild´ aan toe gaan.
Eerste woord wat in me opkomt: Babyshambles. Wel een leuk nummer verder.quote:Op dinsdag 25 september 2007 18:05 schreef mindgames het volgende:
Iedereen hier de live-versie van Teddy Picker B-kant 'The Nettles' al gehoord? Ik weet nog niet helemaal wat ik er van moet vinden...
Weet iemand toevallig hoe het zit met de controles? Ik ben 15 maar moet ze gewoon zien! Wanneer moet ik Alex anders ten huwelijk vragenquote:Op dinsdag 25 september 2007 14:23 schreef jakkop het volgende:
6 december in HMH. 34 euro. max 4 kaarten per persoon. Toegang 16+, of onder begeleiding.
Nee, het is zeker binnen 15 minuten uitverkocht.quote:Op dinsdag 25 september 2007 22:11 schreef Leonos het volgende:
Zullen er maandag nog kaarten zijn volgens jullie? Moet zaterdag werken
Ook hierbij zeg ik: Ik zou écht regelen dat iemand anders kaarten voor je haalt...quote:Op dinsdag 25 september 2007 22:36 schreef Goover het volgende:
Euhm, als ik nu WEL kaartjes wil. Voldoet een internetverbinding en mobieltje dan?
Vrijdag heb ik een feestje, en heb weinig zin WEER vroeg in de rij te staan..
Fuck it, ga in je eentje! Gezellig genoeg, en je vrienden raak je toch kwijt onder het optredenquote:Op dinsdag 25 september 2007 22:57 schreef sinaasappelsapje het volgende:
Ik wil ook!![]()
Maar ik vrees dat het niet door kan gaan, mijn vrienden hebben niet bepaald dezelfde muzieksmaak en willen vast niet mee dus. Bovendien is het ook nog eens in Amsterdam en dat wordt weer kut met vervoer regelen enzo.![]()
Als ik nou ouder was geweest had ik dat misschien wel gedaan ja, maar ik word over 2 weken 16 en ik denk niet dat m'n ouders het heel leuk zullen vinden als ik in m'n eentje helemaal naar Amsterdam zou gaan voor een concert, helaas.quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:25 schreef mindgames het volgende:
[..]
Fuck it, ga in je eentje! Gezellig genoeg, en je vrienden raak je toch kwijt onder het optreden. Optreden is doordeweeks en begint dus al redelijk vroeg (20:00). Stel dat het pas om 20:30 begint en ze tot 22:00 spelen. Station is 3 minuten lopen vanaf de HMH. Dus stel dat het allemaal uitloopt kun je alsnog echt wel een laatste trein pakken
.
Moet naar het Archeon ofzo toe, en volgens mij hadden ze in het verleden geen ticketservicequote:Op woensdag 26 september 2007 11:13 schreef JeroenV het volgende:
Kan je niet in je pauze even weg?
Misschien kun je hier iemand lief aankijken dat ze voor jou meenemen?quote:Op woensdag 26 september 2007 19:37 schreef Leonos het volgende:
[..]
Moet naar het Archeon ofzo toe, en volgens mij hadden ze in het verleden geen ticketservice
Zat ik inderdaad aan te denken. Eerst kijk ik nog wat vrienden lief aanquote:Op woensdag 26 september 2007 19:40 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Misschien kun je hier iemand lief aankijken dat ze voor jou meenemen?
Free Record Shop, GWK kantoren ennuh alle grote postkantorenquote:Op woensdag 26 september 2007 20:48 schreef SnowCockroach het volgende:
Welke postkantoren in regio Eindhoven verkopen eigenlijk kaarten? En hoe laat moet je ongeveer bij een postkantoor staan wil je er zeker van zijn kaarten te hebben?
De Who The Fuck Are Arctic Monkeys EP duurt 2 tot 3 weken om besteld te worden. Als je de CD van Who The Fuck Are Arctic Monkeys bedoeld: 7 tot 12 dagen...quote:Op woensdag 26 september 2007 19:34 schreef Markeerstift het volgende:
O, en ik heb bij plato een who the fuck are arctic monkeys EP besteld, iemand enig idee hoelang het duurt voordat die binnen zou kunnen komen ?![]()
Ja, maar tegen de tijd dat die site het goed en wel doet, is het allang uitverkocht.quote:Op woensdag 26 september 2007 19:40 schreef Xrenity het volgende:
Je kan toch ook via internet kaartjes bestellen?
De deuren gaan al om 18:30 open, en het optreden begint al om 20:00. Het zal dus niet veel later dan 22:00 worden. Trouwens, grote kans dat 'Reverend and the Makers' de special guest/het voorprorgramma is.quote:Op donderdag 27 september 2007 14:26 schreef AMDB het volgende:
Ik ga ook hopelijk, zaterdag pauze nemen van het werk om kaartjes te gaan halen. Iemand enig idee hoe laat het concert afgelopen is?
Word de nieuwe single trouwens niet Old Yellow Bricks? Dat heb ik op andere sites gelezen..? B-sides zou The Nettles en Da Frame 2R worden.
Voor de andere mensen: Klik hierrr voor een overzicht met alle Ticketservice-voorverkoopadressen.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:44 schreef viagraap het volgende:
Hoe groot moet een postkantoor zijn om bij 'de grotere postkantoren' te horen?
Edit:
Nevermind, heb net iets gevonden en het bleek dat het postkantoor hier groot genoeg is![]()
Maar alsnog, meesterlijke setlist...quote:'The Wagon On The Way To The Stripey Tent'
'This House Is A Circus'
'Brainstorm'
'Still Take You Home'
'Dancing Shoes'
'From The Ritz To The Rubble'
'Fake Tales...'
'Balaclava'
'Old Yellow Bricks'
'Bet You Look Good On The Dance Floor'
'Fluorescent Adolescent'
'Teddy Picker'
'D Is For Dangerous'
'Do Me A Favour'
'If You Were There'
'Nettles'
'The View From The Afternoon'
'Leave Before The Lights...'
'When The Sun Goes Down'
'A Certain Romance'
quote:Op donderdag 27 september 2007 16:52 schreef viagraap het volgende:
En een noobvraag: Is de HMH de Heineken Music Hall of de Hollywood Music Hall?
'Mardy Bum' staat al niet meer op de setlist sinds eind 2006....quote:Op donderdag 27 september 2007 17:54 schreef AMDB het volgende:
Zou het jammer vinden als er geen Mardy Bum gespeeld gaat worden. Hoop stiekem ook op Plastic Tramp en Temptation Greets You Like Your Naughty Friend. Maar wel goede setlist, staan geen slechte nummers op ("zijn die er dan" hoor ik iedereen denken, nee die zijn er niet). Die hoes is trouwens wel vet, past ook wel in de lijn die ze zetten met Brianstorm/Fluorescent Adolescent.
...maar ze hebben 'Mardy Bum' weer héél af en toe gespeeld afgelopen weken. Op 'Temptation' hoef je niet te rekenen, want Dizzee komt natuurlijk niet mee... 'Plastic Tramp' hebben ze alleen in Manchester en Parijs live gespeeld, voor dat nummer geldt hetzelfde als voor '505'. Die nummers kunnen ze alleen spelen als Miles Kane er bij is.quote:Op zaterdag 22 september 2007 21:33 schreef mindgames het volgende:
Tegenwoordig spelen ze 'Mardy Bum' weer live. Maar toen dat nog niet zo was, konden ze er op sommige moment ook niet omheen.Zie filmpje.
Dan is het nog wel jammerquote:Op donderdag 27 september 2007 18:03 schreef mindgames het volgende:
[..]
'Mardy Bum' staat al niet meer op de setlist sinds eind 2006....
[..]
...maar ze hebben 'Mardy Bum' weer héél af en toe gespeeld afgelopen weken. Op 'Temptation' hoef je niet te rekenen, want Dizzee komt natuurlijk niet mee... 'Plastic Tramp' hebben ze alleen in Manchester en Parijs live gespeeld, voor dat nummer geldt hetzelfde als voor '505'. Die nummers kunnen ze alleen spelen als Miles Kane er bij is.
Ja, daar heb je helemaal gelijk inquote:Op donderdag 27 september 2007 20:57 schreef Leonos het volgende:
Ik zou als ik Alex Turner was wel even een tourtje doen met uitverkochte stadions. Moet je toch meemaken in je leven als het kan.
Daarna weer kleine zaaltjes
Ik zie het zo voor me dat de Free Record Shop niet weet waar het over gaat en niet snel genoeg werkt... Postkantoor is altijd het beste. En 07:00 bij een postkantoor in een dorp lijkt mij echt wel goed genoeg.quote:Op donderdag 27 september 2007 21:55 schreef SnowCockroach het volgende:
Als ik om 7 uur bij het postkantoor in Woensel sta, heb ik dan kaartjes?Of is de Free Recordshop tactischer?
Dorp dus.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:06 schreef SnowCockroach het volgende:
Woensel als in Woensel, Eindhoven.
Tss, uit welke metropool mag jij dan komen?quote:
Roffa jeweets.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:15 schreef SnowCockroach het volgende:
[..]
Tss, uit welke metropool mag jij dan komen?
Eindhoovuuh de Gekstuhh!1!!!1!!![]()
![]()
![]()
10 uur, me dunkt.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:18 schreef TC03 het volgende:
Hoe laat begint de kaartverkoop precies? 10 uur gewoon?
[..]
Roffa jeweets.
Zou jij toch moeten weten, als je er woont?quote:Op donderdag 27 september 2007 22:24 schreef viagraap het volgende:
Das mooi dat de kaartverkoop dan begint, was al bang dat het postkantoor hier met zijn 10 uur open te laat zou worden. Nu wel zorgen dat ik op tijd op de stoep sta. Zou het in Maassluis (ong. 35000 inwoners) nodig zijn om rond 8 uur al op de stoep te gaan bivakkeren?
Juist, ja. Dorp dusquote:Op donderdag 27 september 2007 22:06 schreef SnowCockroach het volgende:
Woensel als in Woensel, Eindhoven. Verder is er alleen een postkantoor in het centrum. Ik weet het niet hoor.![]()
10:00 open = 10:05 opgestart en wel, denk ikquote:Op donderdag 27 september 2007 22:24 schreef viagraap het volgende:
Das mooi dat de kaartverkoop dan begint, was al bang dat het postkantoor hier met zijn 10 uur open te laat zou worden. Nu wel zorgen dat ik op tijd op de stoep sta. Zou het in Maassluis (ong. 35000 inwoners) nodig zijn om rond 8 uur al op de stoep te gaan bivakkeren?
Ik heb tot nog toe via ticketservice kaarten gekocht, maar nu neem ik dat risico nietquote:Op donderdag 27 september 2007 22:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zou jij toch moeten weten, als je er woont?
Staan toch in het voorprogramma op 6 december? Zoiets blijkt in de bijlage van de Volkskrant te staan...quote:Op donderdag 27 september 2007 21:28 schreef Sautor het volgende:
Liefhebber van Arctic Monkeys moeten ook eens naar Reverend and the Makers luisteren.
De zanger van deze band is (/was) de huisgenoot van Alex Turner, en Alex heeft ook meegeschreven aan Reverend (En andersom)...
"I don't know what it is what they want, but he hasn't got them again..."quote:Op donderdag 27 september 2007 23:04 schreef Goover het volgende:
Goed, ik laat een vriend in Hoofddorp kaartjes halen bij de FRS. Hopen dat het goed gaat, anders ga ik hem echt vermoorden
Que..?quote:Op donderdag 27 september 2007 23:05 schreef TC03 het volgende:
[..]
"I don't know what it is, but he hasn't got them again..."
Welk nummer was dat dan?quote:Op donderdag 27 september 2007 23:07 schreef TC03 het volgende:
Ik dacht dat je een geinige edoch scherpe edoch spitsvondige edoch aangepaste edoch toepasselijke verwijzing naar een AM-lyric wel zou snappen.
Ik gok op Teddy Picker "She saw it and she grabbed it and it wasn't what it seemed" zou wel erg losjes zijn.quote:Op donderdag 27 september 2007 23:09 schreef SnowCockroach het volgende:
[..]
Welk nummer was dat dan?![]()
Ah nu zie ik het, wist ergens dat ik fout zat.quote:Op donderdag 27 september 2007 23:12 schreef TC03 het volgende:
Nee, gewoon "I don't know what it is what they want, but she hasn't got it again".![]()
Nu weer ontopic.
Nee joh, zoals ik net zei: Het is niet zo intiem dat het in de bekende 17quote:Op donderdag 27 september 2007 23:13 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ah nu zie ik het, wist ergens dat ik fout zat.
Maarja, hopen op kaartjes, zal ik moeten kamperen in Nijmegen om kaartjes te kunnen krijgen?
Had ik heel lang (te lang) met Too Much To Ask. Zelfs liedjes van AM kunnen vervelend worden als ze in je hoofd blijven hangen.quote:Op donderdag 27 september 2007 23:14 schreef SnowCockroach het volgende:
du serpunt soul pinsjers!
Er zijn dagen dat ik de hele tijd met the kids all dream of making it whatever that means in m'n hoofd loop.
Another variation on the theme..!! balabalala!![]()
Ik heb het nogal eens met de Baby I'm Yours cover, en ook laatst met Do Me A Favour.quote:Op donderdag 27 september 2007 23:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
Had ik heel lang (te lang) met Too Much To Ask. Zelfs liedjes van AM kunnen vervelend worden als ze in je hoofd blijven hangen.
En *insert andere band is in dit geval 'Guus Meeuwis'. Zo'n act loopt ook storm, of je het nu wilt of nietquote:Op donderdag 27 september 2007 22:35 schreef mindgames het volgende:
10:00 open = 10:05 opgestart en wel, denk ik? Hopelijk werken de medewerkers dan een beetje mee en staat er niet iemand voor je in de rij die 8 kaarten wil hebben voor *insert andere band.
Arctic Monkeys stond niet eens op de 'gaat zaterdag in voorverkoop'-lijst van het ADquote:Op vrijdag 28 september 2007 00:07 schreef mindgames het volgende:
[..]
En *insert andere band is in dit geval 'Guus Meeuwis'. Zo'n act loopt ook storm, of je het nu wilt of niet. Belangrijk om te weten: KoRn, Kosheen en Sensation White gaan ook in de voorverkoop om 10:00.
Ik heb die figuur net een vriendelijk mailtje gestuurd met hoe ik erover denkquote:Op donderdag 27 september 2007 23:18 schreef mindgames het volgende:
[..]
Nee joh, zoals ik net zei: Het is niet zo intiem dat het in de bekende 17seconden is uitverkocht. Maar wees er wel gewoon op tijd bij. Na 10, 15 minuten is het gebeurd... Denk ook aan alle zwarthandelaren die bij voorbaat al van plan zijn om 50 kaarten te kopen.
Z'n 06-nummer staat er ook bij he...quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:23 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik heb die figuur net een vriendelijk mailtje gestuurd met hoe ik erover denk![]()
Als ik geen kaartje kan krijgen uit ik mijn frustratie op hem in dat gevalquote:Op vrijdag 28 september 2007 12:31 schreef TC03 het volgende:
[..]
Z'n 06-nummer staat er ook bij he...
quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:48 schreef SnowCockroach het volgende:
Oh ja, Guus Meeuwis i.c.m. Eindhovens postkantoor. Kan gezellig worden.![]()
Ai, dat is wel een tegenvaller. Maar inderdaad, Tivoli blijft een mooie herinnering! Denk maar zo: Daar komen ze niet meer overheenquote:Op vrijdag 28 september 2007 14:00 schreef JeroenV het volgende:
SHIT!
Ik had al helemaal zitten te bedenken hoe ik morgen kaarten ga halen, zat me er echt op te verheugen. Mijn favo band komt naar Barcelona... Heb ik gisteren een weekendje weg geboekt met huisgenoten, en dat valt dus op 1 december.
En dat bedenk ik me nu pas![]()
![]()
Baal behoorlijk, want Monkeys gaat dus niet door nu... Ben nu wel blij dat ik ze in Tivoli gezien heb.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |